Friday, July 29, 2011

လယ္တြင္းသား ေစာခ်စ္ ၏ ငယ္ဘဝ (၂၃)

သူ႔အိမ္မွာ သူ႕စည္းကမ္း

ဆရာေတာ္ဦးအဂၢ၀ံသေရးေပးေသာစာႏွင့္ ဦးဇင္းဦးေက၀လ ေရးေပးေသာ စာတုိ႔ကိုယူျပီး မိတၳီလာျမိဳ႕မွ ေဒၚေအးရင္ အိမ္ သို႔ သြားပါသည္။ မိတၳီလာကန္ေဘာင္ အနီးမွ ၀င္းႏွင့္ျခံႏွင့္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ျဖစ္ပါသည္။ စာႏွစ္ေစာင္ ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ ဖတ္ျပီးအိမ္မွာ ေနရာခ်ထားေပးပါသည္။
ေမာင္ျခိမ္းခ်မ္းက တည္းရံုသာတည္းျပီး စားသည္ကိုေတာ့ အျပင္မွား စားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ေဒၚေအးရင္ က ေအးဒီအိမ္မွာ တည္းျပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီအိမ္ရဲ႕ စည္းကမ္း လိုက္နာရမွာေပါ့ကြ...’’ ဟု ေျပာပါသည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ဘာမွ်မတတ္ႏွိင္ပ္။ သူ႕အိမ္မွာတည္း မိျပီဆိုေတာ့သူ႕ စည္းကမ္းကို လိုက္နာရုံသာ ရွိသည္။ ေနာက္မွ တစ္ခုခု ကန္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္သည္။
ထိုအိမ္မွာ ေနရစားရ အဆင္ေျပရုံမက ဆယ္တန္းအေဖာ္ ႏွစ္ေယာက္လည္းရွိသည္။ ေဒၚေအးရင္၏ သမီး ဆရာမ မခင္ညႊန္႕လည္း ေျဖမည္။ တူျဖစ္သူ ေမာင္တင္၀င္းလည္း ေျဖသမည္။ စာေမးပြဲေျဖရမည့္ အထက္တန္း ေက်ာင္းႏွင့္လည္း နီးသည္။ ေျခက်င္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ (၁၀) မိနစ္ခန္႕သာၾကာသည္။

ျမန္မာစာေန႕မွာ စိတ္ၾကိဳက္ေျဖႏုိင္ပါသည္။ အဂၤလိပ္စာေန႔တြင္ ခက္၍ မေျဖႏိုင္သူမ်ားသည္။ အိမ္ေရွ႕အိမ္ မွ ေမာင္ျမင့္ ေအာင္က ‘ေ၀းေပမယ့္ ေမာင္ေမာင္ၾကီးေျဖႏိုင္တယ္...’ တြံေတးသိန္းတန္၏ ေထြးညိဳသီခ်င္း တစ္ပိုင္းတစ ကို ေအာ္ေနသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းက သေဘာက်စြာ ျပံဳမိသည္။ ကုိယ္တိုင္လည္း ေျဖႏိုင္၍ ျဖစ္ပါသည္။
က်န္သည့္ရက္မ်ားတြင္ က်န္ဘာသာ အားလံုးကိုလည္း ေကာင္းစြာေျပာေျဖႏိုင္ပါသည္။
စာေမးပဲြျပီးသည့္ေန႔တြင္ ေဒၚေအးရင္ကို ပါတိတ္လံုခ်ည္ တစ္ထည္ကန္ေတာ့ပါသည္။

‘ဘာလဲ... ထမင္းဖုိးေပးတာလားကြ’ ေမးပါသည္။
‘ကဲအေဒၚ က မင္းအေမးၾကီးကို ျပန္ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ကြာ...’  ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ျငင္းေသာ္လည္းမရ။ မင္း ကေတာ့ တာကို အေဒၚလက္ခံတယ္ေလ။ အေဒၚကမင္းအေမးၾကီးကုိ ကန္ေတာ့တာ မင္းျငင္းလို႔ တယ္ျဖစ္မလဲ  မင္းသတိရရင္ေပါကြာ... မင္းတို႔အရပ္ေဒသမွာ ေအာင္ဒင္ဦးသရက္ ေပၚရင္ပို႔ေပးလိုက္ပါဟု ေျပာသည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ပုိ႔ပါမည္ဟု ကတိေပးျပိး ျပန္လာခဲ့ရ၏။

၀ါသနာႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း (၁၀) တန္းစာေမးပဲြ ေျဖျပီးသည့္ေနာက္ ေက်ာက္ဆည္မွာ လုပ္ေနေသာ ေက်ာင္းမွ ႏႈတ္ထြက္ျပီး အေမၾကီးႏွင့္ ဦးေလးရွိရာ ရြာသို႔ ျပန္လာခဲ့သည္။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အခ်ဳိ႕က  (၁၀) တန္း ေအာင္မေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ေစခ်င္သည္။ ေအာင္ျပီးမွ ထြက္သင့္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။ ကိုယ့္ဘက္က ေသခ်ာေအာင္ အၾကံျပဳၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မားက အေစာင့္ခ်င္။ သူတို႔မွာ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ ေအာင္ျငိမ္းခ်မ္း မလုပ္လွ်င္ သင့္ေတာ္မည့္ ဆရာထပ္ရွာရမည္။ ဆရာတစ္ေယာက္ရဖို႔ ဆိုသည္မွာ ခ်က္ခ်င္းအဆင္ေျပဖို႔ မလြယ္။ ၾကိဳၾကိဳတင္တင္ရွာႏုိင္ေအာင္ အခ်ိန္ေပးသင့္သည္။

ေအာင္စာရင္း ထြက္ေသာအခါ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ပါသည္။ အမွတ္စာရင္းမ်ား ထြက္လာေသာအခါ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ၏ ရမွတ္မ်ားေကာင္းပါသည္။
တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္  လမ္းညြန္ စာအုပ္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာအခါ ၾကိဳက္ရာ အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္း တကၠသိုလ္မ်ားသို႔  ၀င္ခြင့္ရႏုိင္ေသာ  အမွတ္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း အတြက္ ဘာမွ် ေတြေ၀စဥ္စား ေနစရာအေၾကာင္းမရွိ။ ကုိယ့္၀ါသနာရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီရာ တကၠသိုလ္ကိုသာ တက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားျပီးသားျဖစ္သည္။
ဆရာၾကီးပီမီုးႏွင္း ၏ စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္စဥ္ကတည္းက မိမိ၀ါသနာ ဗီဇစရုိက္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ကိုသာ ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ သတ္မွတ္ားရွိရန္ ဆရာၾကီးက ကၾကံျပဳသည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၀ါသနာပါသည္က စဖတ္၊ စာေရး ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ျဖစ္ခ်င္သည့္ရည္မွန္းခ်က္က စာေရး ဆရာ။

ငါးတန္းျမန္မာစာ ဆရာမေဒၚေအးေငြး ေျပာကတည္းက စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့သည္။ မႏၱေလး ၀ိဇၨာႏွင့္ သိပၸံ တကၠသိုလ္မွာ ျမန္မာစာအဓိက ဘာသာႏွင့္ တက္ရန္ပထမဦးစားေပး တင္လိုက္သည္။ ဒုတိယႏွင့္ တတိယ ဦးစားေပးမွာ အသက္ေမြ၀မ္းေၾကာင္း တကၠသိုလ္မ်ား ျဖစ္သည္။
တကၠသိုလ္တက္ရန္ ဦးစားေပးဘာသာရပ္ကို ေရြးျပီးျပီ။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေအာင္ စိတ္ႏွင့္ တက္ၾကြေနသည္။ သို႔ေသာ္ တကၠသိုလ္တက္ရန္ အတြက္ ေငြေၾကးျပည့္စံုုခင္းမရွိရည္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကး ခ်ီးျမွင့္ မည္ဟုပါသည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္္း တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေလွ်ာင္လႊာႏွင့္ အတူပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေလွ်ာက္လႊာကိုပါ ျပည္စံုစြာ ျဖည့္၍ ေက်ာင္ဆည္ခရိုင္ေၾကး အတြက္ ခရိုင္ပညာေရးၾကီးၾကပ္ ေကာ္မတီရုံုးသို႔ တင္ရသည္။ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးအတြက္ ခရိုင္ပညာေရးၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ မွတ္ခ်က္မွာ အေရးၾကီးသည္။
ထုိမွတ္ခ်က္ တြင္ ေထာက္ခံမွသာ ေထာင္ပံ့ေၾကးရႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ရတားေသာ (၁၀) တန္းအမွတ္မ်ားေကာင္းပါသည္။ တကၠသိုလ္ပညာကိုလည္း သင္ခ်င္ သည္။ မိဘမရွိ။ ဦးေလးက လယ္ယာလုပ္သည္။ ၀င္ေငြက တကၠသိုလ္မထားႏိုင္။
ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးရလွ်င္ ျခိဳးျခိဳးျခံျခံ ေနျပီးၾကိဳးစားပါက ဘြဲ႔ရမည္ျဖစ္သည္။

စဥ့္ကုိင္ျမိဳ႕မွ အစ္မႏွစ္၀မ္းကြဲေတာ္သည့္ မမသိန္းး၏ ေယာက်္ားကို ခင္ေမာင္ထူးသည္ စိုင္ပ်ဳိးေရး အရာရွိျဖစ္၍ တကၠသိုလ္၀င္းထဲမွ ဦးပုညလမး္မွာေနသည္။ သူတုိ႔အိမ္၏ ေနာင္ဘက္တြင္ အလုပ္သမား တန္းလွ်ား အုတ္တိုက္ကေလးရွိသည္။ ႏွစ္ခန္းတြဲျဖစ္သည္။ တစ္ခန္းအားသည္မွာ ေန၍ရမည္။ ေရးမီး ျပည့္စံုသည္။ လာေနပါဟုေျပာသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၀မ္းသာ သြားသည္။ ေနစရာရွိျပီမို႔ အစားကို ျခိဳးျခံ့၍ ရသည္။
တစ္ပတ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ ခရိုင္ပညာေရးၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမွ မွတ္ခ်က္ရသည္။ သူတို႔ေထာက္ခံရမည့္ ေနရာတြင္ ခရိုင္ပညားေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ သတ္မွတ္ထားေသာ မႈႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္းမရွိ၍ မေထာက္ခံ ႏိုင္ပါဟူ၍ ေရးထားသည္။

‘သြားပါျပီဗ်ာ..’
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၏ တက္ၾကြေနေသာ စိတ္မ်ား အားပ်က္ရသည္။
’ဘာလို႔ မေထာက္ခံရတာလဲ သူတို႔ရဲ မူကဘာလဲ’
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းသြားေရာက္စံုစမ္းရသည္။
အစိုးရ၏ မူအရ သိပၸံပညာ ကို ဥိးစားေပးမည္ ေဖာ္ျပထားေသာေၾကာင့္ သိပၸံဘာသာတြဲ မဟုတ္သူမ်ားကို ေထာင္ခံျခင္း မရွိေၾကာင္း ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းက ျမန္မာစာအဓိက ေလွ်က္ထား၍ မေထာက္ခံျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရံုးအုပ္စာေရးၾကီးဦးကံက ရွင္းျပသည္။

ထိုသေဘာထားမွန္ကန္ျခင္းမရွိဟု ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ထင္သည္။ ပညာသင္ေလွ်ာက္ထားခြင့္မွာ သိပၸံေရာ ၀ိဇၨာပါ ေလွ်ာက္ခြင့္ ရွိသည္။ ဥာဏ္ပညာထူးခၽြန္ထက္ျမက္ျပီး တကၠသိုလ္ ပညာကို ဆက္လက္ သင္ၾကား လုိေသာ္လည္း မိဘမ်ားက ေငြေေၾကးမတက္ႏိုင္လွ်င္ ေထာက္ပံ့ခ်ီးျမွင့္ မည္သေဘာထားျဖစ္သည္ဟု ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း နားလည္သည္။
သို႔ေသာ္ ခက္ေနသည္မွာ ေက်ာင္ဆည္ခရိုင္ပညာေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ မူပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပ ထားသည္ မဟုတ္ပါ။ ဤမွတ္ခ်က္အတိုင္းတက္သြားလွ်င္ တကၠသိုလ္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရုံးက ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ၏ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကး ေလွ်ာက္လႊာကို ပယ္ခ်လိုက္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ’ဘာလုပ္ ရမည္နည္း... ’
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းစဥ္းစားရသည္။ အျခားသူမ်ားကို စံုစမ္းၾကည့္သည္။ မွန္သည္ သိပၸံဘာသာတြဲ ေလွ်ာက္သူမ်ား အားလံုး ဆင္းရဲခ်မ္းမေရြး ေထာက္ခံသည္။

’ရက္စက္ပါရဲ႕... ’
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း စိိတ္အားပ်က္မိသည္။
၀ိဇၨာဘာသာတြဲ ေလွ်ာက္သူမ်ား အားလံုးဆင္းရဲ ခ်မ္းသားမေရြး မေထာက္ခံပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေလွ်ာက္လႊာကို တကၠသိုလ္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရံုးသို႔ ဆက္မတင္ၾကေတာ့ပါ။
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ကေတာ့ ထိုသို႔ မလုပ္ႏိုင္။ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကးရခ်င္သည္။ တကယ္ရထိုက္သူ ျဖစ္သည္ ဟုလည္း မိမိဘာသာ ရိုးသားစြာ ယံုၾကည္သည္။

ေနာင္ဆံုးတြင္ လုပ္သင့္သည္ မလုပ္သင့္သည္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႏွင့္ ညီမညီမစဥ္းစားဘဲ သီးျခား ေလွ်ာက္လႊာ တစ္ေစာင္ ေရးလိုက္သည္။ အမွန္တကယ္ ေက်ာင္းေနလိုပါေၾကာင္း မိဘမ်ား ေက်ာင္းထား ေပးႏုိင္မႈ မရွိပါေၾကာင္း ခရုိင္ပညာေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ မႈပါအခ်က္မ်ား အရ မေထာင္ခံေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ မွာ သိပၸံဘာသာတြဲ မဟုတ္၍ ျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းလင္းေရးသားျပီး ပညာသင္ေထာင္ပံ့ေၾကး ေလွ်ာက္လႊာ ႏွင့္ အတူပူးတြဲ၍ တကၠသိုလ္မ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုးသုိ႔ ပို႔လုိက္ပါသည္။

တကၠသိုလ္ဘယ္လုိသြားရပါ့

ပညာသင္  ေထာက္ပံ့ေၾကးအတြက္ ခရုိင္ပညာေရးၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ၏ ေထာက္ခံခ်က္ မရသည္က ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တကၠသိုလ္တက္ရန္ အားပ်က္စရာ ျဖစ္ရသည္။ ပံုမွန္အရ ဆုိလွ်င္ ခရိုင္ပညာေရး ၾကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီမွ မေထာက္ခံေသာ ေလွ်ာက္လႊာမ်ားအားလံုးမွာ အပယ္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ပူးတဲြျပီး ေရးသားေသာ စာမွာ ဖတ္ေကာင္းမွ ဖတ္မည္။ ဖတ္သည့္တိုင္ေအာင္ အေရးတယူ ျပဳေကာင္းမွ ျပဳမည္။ တစ္ျပည္လံုးမွ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားစြာတြင္ တစ္ေယာက္တည္း အတြက္ သီးျခား စဥ္းစားေပးဖို႔ ဆုိသည္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ရဲစရာ။

သို႔ဆုိလွ်င္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။ ေက်ာင္းတက္ရန္သြား၍ ျဖစ္ပါ့မည္လား။ စဥ္းစားရျပီ။ ေက်ာင္း ေရာက္ျပီး မွ ေငြေၾကးအခက္အခဲေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ မသင္ႏိုင္ဘဲ ျပန္လာရႏိုင္သည္။

အိမ္မွာ ဆန္ရွိသည္။ ဆီရိွသည္။ စားစရာရွိသည္။ ေငြမရွိ။ အေမၾကီးဘဲဥ စားခ်င္သည္။ ဘဲဥေရာင္းေသာ ေကာင္မေလး ကို ေစ်းသင့္ျပီး ဆန္ေပးသည္။ ေကာင္မေလး က ဆန္ႏွင့္မေရာင္း ေငြႏွင့္မွေရာင္းမည္ဆို၍ အေမၾကီး မ၀ယ္ႏိုင္ဘဲ ျပန္ေပးလိုက္ရသည္။

ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေက်ာင္းဆရာလုပ္စဥ္ကလည္း ေငြေၾကးမစုႏိုင္ခဲ့။ အေဖၾကီး အေမၾကီးကို လစဥ္ ကန္ေတာ့ သည္။ ညီငယ္ကို ေက်ာင္းထားေပးရေသးသည္။ အိမ္မွ လစဥ္ေပးရန္ ဆုိလွ်င္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားလုပ္ခါမွ ႏွစ္ဆယ္သံုးဆယ္ခန္႔ သားေပးႏိုင္မည္။
၀တၱဳမ်ားတြင္ဖတ္ဖူးသည့္အတိုင္း ညေစာင့္ျဖစ္ေစ။ ဒရ၀မ္ျဖစ္ေစ တကၠသိုလ္အနီးမွာ အလုပ္ရလွ်င္ အဆင္ေျပမည္ ေတြးမိသည္။ တကၠသိုလ္၀င္းထဲမွာေနသည္။ ကိုခင္ေမာင္ထူးကို ေျပာျပ အကူအညီ ေတာင္းသည္ မွာ ေနရာလပ္မရွိိ။ အျခားတကၠသိုလ္ထဲမွာ စံုစမ္းေပးမည္ဟုဆိုသည္ ရလွ်င္ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ၀မ္းပန္းတသာ လုပ္ပါမည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္ဆည္သို႔ ေရာက္္ေသာအခါ သူငယ္ခ်င္ ကိုေသာင္းတင္ ႏွင့္ေတြ႔၍ ေက်ာင္းတင္ရန္ အခက္အခဲ ကိစၥေျပာျပမိသည္ သူက သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ တင္ထြန္းထံသို႔ ေခၚသြားသည္။ တက္ထြန္းက တကၠသိုလ္ မွာ လူပ်ဳိလူလြတ္ ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရးမွာ မန္ေနဂ်ာလုပ္ေနသည္။
တက္ထြန္းက ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းတုိ႔ကို ၀မ္းသာအားရ ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံသည္။ ကိုေသာင္းတင္က ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ေက်ာင္းတက္ရန္ အခက္အခဲ ရွိပံုကို ေျပာျပသည္။ တက္ထြန္းမွာ လူပ်ဳိလူလြတ္ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ေရး မန္ေနဂ်ာ အလုပ္ရွိရံုသာမက မိဘက ခ်မ္းသာ ျပည့္စံုသူလည္း  ျဖစ္သည္။
“ကဲ အဲဒီလိုဆိုရင္ မင္းတကၠသုိလ္ဆက္တက္ကြာ ငါတစ္လတစ္ရာ ေပးမယ္ မင္းေလာက္မလား’ဟု ေမးသည္။

‘ ဟာ ေလာက္တာေပါ့ကြာ...’
ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ၀မ္းသာအားရ ေျပာမိသည္။
“စတိုင္ပင္ေလွ်ာက္ထားတာလဲ ရခ်င္ရမွာပါကြာ... ရရင္ေတာ့ မင္း ေထာက္ဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူး ငါစတိုင္ပင္နဲ႔ ေလာက္ ေအာင္သံုးမွာပါ... ”
‘စတိုင္ပင္ရလဲ (၇၅)ပဲရမွာ ဘယ္ေလာက္မလဲကြ။ ကဲ... ကြာ စတိုင္ပင္ မရရင္ မင္းေက်ာင္းျပီးတဲ့ အထိ ငါထားေပးမယ္။ စတိုင္ပင္ ရရင္ေတာ့ ေက်ာင္းလခ ကုန္က်တအားလံုး ငါေပးမယ္...’’
တက္ထြန္းက ေစတနာ ေကာင္းပါသည္။ အံ့ၾသစရာလည္း အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ညီအစ္ကုိအရင္းအခ်ာ ေဆြမ်ဳိး အရင္း အခ်ာမ်ားပင္ ဤသို႔ ေက်ာင္းထားေပးဖို႔ဆုိသည္မွာ လြယ္ေသာကိစၥမဟုတ္ပါ။ စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္လြန္းလွသည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္းရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚသည့္ ေက်းဇူးတင္ျခင္း ေလးစားမိျခင္းတို႔ကို ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္း မရွိေအာင္ခံစားရသည္။

“မင္းကိုငါ ဒီလုိကူညီတဲ့အတြက္ မင္းငါ့ကို  ဘာမွ ေက်းဇူးျပန္ဆပ္စရာမလိုဘူး။ မင္းငါ့ကို ေက်းဇူးတင္ တယ္ ဆိုရင္... ေနာင္တစ္ေန႔က်ေတာ့ မင္းလိုပဲ ပညာသင္ခ်င္ပါရက္နဲ႔ မသင္ႏုိင္တဲ့ ကေလးေတြ ေတြ႔တဲ့ အခါ ပညာသင္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးလိုက္ေပါ့ကြာ...’’
အလြန္ေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သူကေက်းဇူးဆပ္ရန္မလုိဟု ေျပာေသာ္လည္း သူ႕ေက်းဇူးမွာ ကိုယ့္အေပၚ အၾကီးၾကီး တင္သြားျပီ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ေၾကာင့္သာ မဟုတ္လွ်င္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တကၠသိုလ္သြားရဲရန္ အတြက္ ပင္ ခပ္ခက္ခက္ ျဖစ္ေနရ ပါသည္။

(၄) ႏွစ္လံုးသူကူညီရလွ်င္ ပင္ပန္းမွာစိုး၍ စတိုင္ပင္ရပါေစဟု ဆူေတာင္းမိသည္။
တကၠသိုလ္တက္ရေတာ့မည္ဆုိမွ အေမၾကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္သည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တကၠသိုလ္ ပညာ သင္ၾကားေနစဥ္ (၄) ႏွစ္ၾကာမည္။ ထို(၄)ႏွစ္အတြင္း အေမၾကီးကို ဘာမွ် ေထာက္ပံ့ ႏိုင္မည္ မဟုတ္။ အတြင္းမွာသာ အေမၾကီး ကြယ္လြန္သြားလွ်င္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တစ္သက္လံုး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရေတာ့မည္။ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း တုိးတက္ ေအာင္ျမင္ခ်င္စိတ္ႏွင့္ ပညာလည္း ဆက္ သင္ခ်င္သည္။

“အေမးၾကီး...ဒီေလးႏွစ္အတြင္း မေသပါနဲ႕ အံုးေနာ္...’’
ဘဲြ႔ရျပီးလွ်င္ အေမၾကီးကို ပို၍ ေကာင္စြာ လုပ္ေကၽြးႏိုင္ရန္ ေတာင္းပန္သည္။
အေမၾကီး က... “ငါ့ေျမးရယ္.. အေမၾကီး အသက္အရြယ္ က ေနဘို႕ထက္စာရင္ ေသဖို႕ ကပိုနီးသြားပါၿပီ... ငါ့ေျမး တုိ႔ ဘ၀တိုးတက္ေအာင္သာ လုပ္ပါ...’’ဟုေျပာပါသည္။
အေမၾကီးအသက္ (၇၀) ရွိပါျပီ။
“အေမၾကီး အသက္ရွည္ပါေစ...’’ ဟု ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း ဆုေတာင္းပါသည္။

ဆက္ရန္
.

No comments: