Friday, July 29, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၃၁)

ခ်စ္သန္းျမင့္
ဆရာႀကီးဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္

မွတ္မွတ္ရရေရးရလွ်င္ ၁၉၅၀ျပည့္ႏွစ္ ကာလမ်ားက ျဖစ္ပါမယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဟသၤာတၿမိဳ႕သား၊ ပုသိမ္မွာ ေက်ာင္းေနတယ္။ ၁၉၄၉ခုႏွစ္၊ တုိင္းျပည္ကႏုႏု၊ မုန္တုိင္းက ထန္ထန္ ဆိုသည့္အတုိင္း ျပည္တြင္းေသာင္းက်န္းသူတို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္အစိုးရဟု ေခၚဆိုေနၾကသည့္ အခ်ိန္ကာလမွာ ေက်ာင္းေတြပိတ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ပုသိမ္ႏွင့္ ဟသၤာတ ရထားလမ္းရွိလ်က္နဲ႔ သြားမရလုိ႔ ရန္ကုန္ဘက္ က လွည့္ဖို႔ရာ သေဘၤာနဲ႔ လွည့္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္အေဒၚတစ္ေယာက္က ဆိပ္ကမ္းသာလမ္း (လူး၀စ္(စ)လမ္း)မွာေနေတာ့ အေဒၚ့ အိမ္မွာ ကြန္းခုိရင္း ဟသၤတာမွာလည္း ေသာင္းက်န္းသူေတြႏွင့္ "ငါျပန္လို႔မျဖစ္ဘူး" ရယ္လို႔ေတြးရင္း ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကတည္းက ၀ါသနာပါခဲ့တဲ့ အလုပ္ အႏုပညာအလုပ္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က ကာေဌးရုံမွာ ျပဇာတ္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ ေရြးေနတယ္။ ၾကည္ၾကည္ေဌးတို႔၊ ျမင့္ျမင့္ေဌး တို႔၊ ခင္ေမာင္ၾကည္တို႔ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြျဖစ္ၿပီး ျပဇာတ္ကေန ၾကၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္က ဆူးေလဘုရားလမ္းနားက မက္ထရိုဓာတ္ပံုတုိက္မွာ ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး ေလွ်ာက္လႊာတင္လိုက္ပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကို စစ္ေဆးေနတဲ့ လူႀကီးေတြထဲမွာ ဆရာဦးသုခလည္း ပါတယ္။ ဇာတ္၀င္ခန္းႏွင့္ အမူအရာ လုပ္ဖို႔ သံုးရက္ခ်ိန္းလိုက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္က "ငါ၀ါသနာပါတဲ့ အႏုပညာလုပ္ရၿပီ၊ မင္းသားျဖစ္ၿပီး" စိတ္ကူးေတြယဥ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို ဦးျမတင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရာ မဂၤလာဒုံစစ္ေဆးရုံကို ခ်ီတက္ခဲ့တယ္။
အစ္ကို အစည္းအေ၀းသြားေနလို႔ မေတြ႕ရဘူး၊ ခုမွ ေတြ႕ရတဲ့မရီးနဲ႔ စကားေတြ ေျပာေနမိတယ္။ ညေနက်မွ အစက္ို ျပန္ေရာက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္၀ါသနာပါတဲ့ အႏုပညာ အလုပ္နဲ႔ဘ၀ကို ရပ္တည္မယ္လို႔ ေျပာေတာ့ အစ္ကိုႀကီးက အၾကာႀကီး စဥ္းစားေနတယ္။

"ဒီေကာင္ကြာ"
စကားတစ္ခြန္းလည္း ညည္းလိုက္ပါတယ္။
ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ
ကာလ၊ ေဒသ၊ ပုဂၢလ။
အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ အေျခအေနေတြ။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏွင့္ လူေတြ။
ေနာက္ေတာ့ အစ္ကိုက သူ႔မ်က္စိေရွ႕မွာတင္ ရွိေနဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဆးတပ္ထဲ သြင္းေပးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အႏုပညာလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵေဇာေတြလည္း တစ္ခန္းရပ္သြားပါေတာ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ တပ္ထဲမွာ အမႈထမ္းရင္း စာေရးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။

တစ္ခါေတာ့ လမ္းမေတာ္ဘက္မွာေနတဲ့ ဆရာဦးသုခတိုက္ခန္း ေရာက္သြားတယ္။ ဆရာက ျပဇာတ္ ေတြမွာ ဒါရိုက္တာလုပ္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ရုိက္ေနေတာ့ မေတြ႕ရပါဘူး။
ဆရာက စာေရးဆရာဘ၀ႏွင့္ ရုပ္ရွင္ထဲေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဆီက နည္းနာ ခံခ်င္တယ္။ ဆရာတပည့္ ျဖစ္ခ်င္တယ္။ ဆရာကလည္း ဆရာ့အႏုပညာတာ၀န္ႏွင့္၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း တုိင္းျပည္ တာ၀န္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ပရိသတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပဲ ဆရာရိုက္ကူးတဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။
"ဂုဏ္ရည္မတူ" "သည္ေဆာင္းေဟမာန္" "ေၾသာ္မိန္းမ" စသည့္ ဇာတ္ကားတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ တသသ စြဲခဲ့ပါ တယ္။

စာေပႏွင့္ ပတ္သက္လို႔လည္း ဆရာ့၀တၳဳတိုေတြကို ကၽြန္ေတာ္ စြဲမက္ခဲ့ပါတယ္။ "ကံတူအက်ိဳးေပး" ဆိုတဲ့ ၀တၳဳတုိဟာ အိမ္ေထာင္ေရးဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ၀တၳဳတိုကို ဆရာတပည့္ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ႏွင္းမိုး က "သားေယာကၡထီး" အမည္နဲ႔ တီဗီဇာတ္လမ္း ျပန္ရိုက္ခဲ့ပါတယ္။

ဇာတ္လမ္းကေတာ့ သမီးကို အိမ္ေထာင္ခ်ေပးတယ္။ သမီးက သူ႔ခင္ပြန္းသည္ကို သူ႔ဘ၀အေၾကာင္း ေျပာ ျပတယ္။ ခင္ပြန္းသည္က "ငါလွည္းက်ိဳး ထမ္းမိေလျခင္း" လို႔ ေ၀ဒနာအျပည့္ႏွင့္ ခံစားေနရတယ္။ ဒီတစ္ခါ အေမျဖစ္သူက သမီးႏွင့္ သမက္အေၾကာင္းကို သိသြားၿပီး၊ သူ႔ဘ၀ ဇာတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး "မိုက္ပါဘိ သမီးရယ္" ခုအိမ္မွာ ခုိင္းဖို႔ဆိုၿပီး ေမြးစားထားတဲ့ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္က အေမ့အရင္ ေယာက်္ားႏွင့္ရၿပီး ေခၚထားတာ။ ညည္းအေဖ ခုထိမသိဘူးလို႔ေျပာေတာ့ တံခါးနားက နားေထာင္ေနတဲ့ အေဖက ၿခံထဲဆင္း ေျပးသြားၿပီး "ငါႏြားက်ေလျခင္း" ဆုိၿပီး ေငးငိုင္ေနတဲ့ သမက္ေရွ႕မွာ ျမက္စားျပတယ္။
ဆရာရဲ႕၀တၳဳတုိမွာ ရသအဖြဲ႕ အလွည့္ကေလးေတြပါတယ္။

ဆရာ ဦးတင့္တယ္က အေမရိကန္စာေရး ဆရာႀကီး အိုဟင္နရီရဲ ၀တၳဳေတြႏွင့္ ဆရာဦးသုခရဲ႕ အေရးအဖြဲ႕ ကို ပံုခုိင္းျပထားပါတယ္။ အိုဟင္နရီက ဇာတ္ေကာင္ေတြမွာ လူလတ္တန္းစားသာ အမ်ားဆံုး ပါ၀င္တယ္။ ဆရာဦးသုခ ရဲ႕ဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ ေငြငါးက်ပ္သာ တတ္ႏိုင္ေသာ တီဘီေရာက္ဂါရွိသူ ေက်ာက္ေသြးသမား ကိုတလုပ္ျဖင့္ တရားသူႀကီးဦးထြန္းေဇာ္၊ အယ္ဒီတာ ကိုခ်စ္ထူး၊ ပြဲစားဦးဘိုးဘ၊ ေတာသူကေလး စိန္ဥ စတဲ့ ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ပါတယ္။
ဆရာ၀တၳဳေတြက ရသ(၉)ပါးနဲ႔ ျပည့္ေနတယ္။ ဟားရတယ္ဆိုေပမယ့္ ပ်က္ရယ္ျပဳသေရာ္ထားတယ္။
ဆရာဟာ စာေပပညာရွင္ႀကီး ျဖစ္သလို ရုပ္ရွင္ပညာရွင္ႀကီးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ တပ္မေတာ္က ႏႈတ္ထြက္ခြင့္ေတာင္းၿပီး စာေရးရုပ္ရွင္ရုိက္ေတာ့ ဆရာတပည့္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ မလုပ္ရေပမယ့္ ဆရာပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ ဆရာ့တပည့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးႏွင့္ ကိုေအာင္ျမင့္ျမတ္တုိ႔က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ရင္းႏွီးေလေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္းက စန္းေသာ္တာကုမၸဏီမွာ ဆရာကို ေတြ႕ေနရပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံး (ယခင္ရုပ္ရွင္ ေကာင္စီ)မွာ အပတ္စဥ္ ေဟာေျပာပြဲေတြ ရွိပါတယ္။ ဆရာ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ ရွိပါတယ္။ ဆရာ့ေဟာေျပာပြဲကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ တက္ေရာက္ နာေးထာင့္ ရွိပါတယ္။

တစ္ေန႔ …
ဆရာေဟာေျပာပြဲမွာ ဆရာက ရုပ္ရွင္ပညာရပ္ေတြကို ေဟာေျပာပါတယ္။ ေဟာေျပာၿပီးလို႔ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ စာေရးဆရာဦးဆန္းလြင္ (ဒႆနိက)က ဆရာရုပ္ရွင္ရိုက္တဲ့အခါ ကင္မရာေထာင့္ပံုႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ေမးျမန္းပါတယ္။
ဦးဆန္းလြင္က ဆရာရဲ႕ "ဂုဏ္ရည္မတူ" ဇာတ္ကားက ကင္မရာေထာင္ပံု၊ ရိုက္ခ်က္ေတြနဲ႔ "သားတို႔ ဂုဏ္ရည္" ဇာတ္ကားမွာ က္ငမရာေထာင္ပံုရုိက္ခ်က္ေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္ေမးသြားပါတယ္။
ဆရာက အခမ္းအနားမွဴးလုပ္တဲ့ ေသြးေသာက္ဆရာ ဦးျပည့္စုံကို "ေမးခြန္းရွင္ဟာ ဘယ္သူလဲ" လို႔ ေမးပါတယ္။ ဦးျပည့္စုံက "ကုိညြန္႔၀င္းရဲ႕ ဇာတ္ညႊန္းေရးဆရာ" ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
ဒီတစ္ခါဆရာက "(၂၂)နဲ႔ (၂၂)ေပါင္းရင္ (၄၄)ရသလို၊ (၁၃)နဲ႔ (၃၁)ေပါင္းရင္လည္း (၄၄)ရပါတယ္။ အဓိက က ကိုင္ ဘာျပခ်င္သလဲ" လို႔ ေျဖသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီအေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀င္မက်ဘူး။ ဆရာက အႏုပညာကို သခ်ၤာနဲ႔ ရိုးမယ္ဖြဲ႕တယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီ လို နားလည္လုိက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္၊ ဆရာေရႊဒံုး ဘီေအာင္ တို႔နဲ႔လည္း ဆရာ့ ဒါယာေလာ့ကို ျပန္လည္ေဆြးေႏြးပါတယ္။

အမွန္က ကၽြန္ေတာ္တိမ္တာ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမႈ၊ တရားေတာ္ေတြမွာ (၅၂၈) သြယ္ေသာ ေမတၱာတုိ႔၊ (၁၅၀၀)ကိေလသာတို႔ဆိုတာ သခ်ၤာအရည္အတြက္နဲ႔ ျပသြားပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ေကာက္လိႈင္းတို႔ ေရးခဲ့တဲ့ "မလွေပမယ့္ခ်စ္တတ္သူ" လံုးခ်င္း ၀တၳဳ ကို ဆရာ့တပည့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးက ၀ယ္လို႔ ဆရာက "တစ္ဦးကေမတၱာ၊ တစ္ဦးကေစတနာ" အမည္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ရုိက္ လို႔ ဆရာနဲ႔ ကံဆံုဖူးပါတယ္။

အဲ … ၁၉၉၅ခု ဒီဘက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးဇာတ္လမ္း ဇာတ္ညႊန္းဥကၠဌ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနတုန္း "ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေန႔" ေတြ က်င္းပရင္း ဆရာ့ကို ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်ီးျမႇင့္မယ့္ ဇာတ္ညႊန္း ထူးခၽြန္ဆု စံေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔၊ ဇာတ္ညႊန္းပညာရပ္ကို ေဟာေျပာေပးဖို႔ ခ်ဥ္းကပ္ဖိတ္ၾကားလို႔ ဆရာက ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးခန္းမမွာ ေဟာေျပာေပးပါတယ္။
ဆရာ့ေဟာေျပာပြဲကို ျမ၀တီရုပ္ျမင္သံၾကားက အစအဆံုး ရိုက္ကူးမွတ္တမ္း တင္ခဲ့ပါတယ္။
ရုပ္ရွင္သေဘာအရ Flash Back ျပန္လည္ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ရရင္ ဆရာက "ခ်စ္အမွ်" ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမွာ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္က ဒါရိုက္တာမင္းသားအေနနဲ႔ ရုိက္ေတာ့ ဆရာက သူ႔၀တၳဳမွာ ဇာတ္ညႊန္းေရး ဆရာအေနနဲ႔ ရုပ္ရွင္နယ္ထဲကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။

ဆရာက ျမန္မာ့ဇာတက နားလည္တယ္။ ဇာတ္အဖြဲ႕ေကာင္းတယ္။ စာေရးေကာင္းတယ္။ စကားေျပာ ေကာင္းတယ္။
ေဟာေျပာပြဲတစ္ခုမွာ ဆရာက သူ႔ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြမွာ ျခင္ေထာင္ပတ္လည္ က ဇာတ္ေတြကို ဖြဲ႕တယ္ လို႔ ေျပာေဟာသြားခဲ့တယ္။ ျဗဳန္းကနဲ နားေထာင္ရင္ေတာ့ ကာမရာဂေတြႏွင့္ ပတ္သက္ေနတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဖြဲ႕တာေတြက သစၥာေတြ၊ သမုဒယေတြေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ေနပံုေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

သစၥာအနက္ (၁၆)ခ်က္
ဒုကၡသစၥာ(၄)ခ်က္၊ သမုဒယသစၥာ(၄)ခ်က္၊ နိေရာဓသစၥာ(၄)ခ်က္၊ မဂၢသစၥာ(၄)ခ်က္၊ စုစုေပါင္း(၁၆)ခ်က္ ရွိပါတယ္။
ဒုကၡသစၥာ(၄)ခ်က္မွာ
(၁) ဒုကၡႆပီဠနေ႒ာ၊ ဒုကၡသစၥာ ကိန္းရာပုဂၢိဳလ္အား ညႇာတာမဖက္ အၿမဲႏွိပ္စက္တတ္ေသာ သေဘာ လည္းတစ္ပါး။ (၀ါ)ပဋိသေႏၶ အိုနာေသႏွင့္ ပူပန္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ အဖန္ဖန္ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ သေဘာလည္း တစ္ပါး။
(၂) ဒုကၡႆ သခၤတေ႒ာ၊ ကံစိတ္ခုတု အာဟာရတို႔ျဖင့္ ေန႔ညမျပတ္ ျပဳျပင္အပ္ေသာ သေဘာလည္း တစ္ပါး။ (၀ါ) တဏွာေယာက်္ား၊ လက္သမား၏ ဆုိးရြားယုတ္မာ ျပဳျပင္ရာကို ရံခါမေသြ မၿမဲခံေနရေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။
(၃) ဒုကၡႆသႏၳာပေ႒ာ၊ ၁၅၀၀ ကိေလသာမီး တၿငီးၿငီး တေျပာင္ေျပာင္ အၿမဲေတာက္ေလာင္ေသာ သေဘာလည္း တစ္ပါး။ (၀ါ) အဖန္ဖန္ ပူပန္တတ္ေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။
(၄) ၀ိပရိဏေ႒ာ၊ အဖန္ဖန္အိုနာေသတုိ႔ျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။ (၀ါ) နဂုိရ္ခန္႔ခုိင္၊ မတည္ႏိုင္ပဲ ယိမ္းယိုင္ၿပိဳကြဲ ပ်က္စီးျခင္းၿမဲေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။

ဒုကၡသစၥာအနက္(၄)ခ်က္ ၿပီးေတာ့ သမုဒယသစၥာ(၄)ခ်က္ ရွိပါေသးတယ္။
သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္တဲ့ သမုဒယ အေၾကာင္းတရား၊ ဒုကၡ က အက်ိဳးတရား။
သမုဒယ သစၥာ(၄)ခ်က္ကေတာ့
(၁) သမုဒယႆ အာယူဟနေ႒ာ၊ ဒုကၡ၀တၳဳ၊ ဒုကၡမႈတို႔ကို မျပတ္စုေဆာင္း၊ ဆည္းပူးတတ္ေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။
(၂) သမုဒယႆ နိဒါနေ႒ာ၊ ဒုကၡ၀တၳဳ၊ ဒုကၡမႈတို႔ကို မျပတ္ေပးအပ္ ေဆာင္ႏွင္းတတ္ေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။
(၃) သမုဒယႆ သံေယာဂေ႒ာ၊ ဒုကၡ၀တၳဳ၊ ဒုကၡမႈတို႔သာ စိတ္ကိုမျပတ္ယွဥ္ေစျခင္း သေဘာလည္း တစ္ပါး။
(၄) သမုဒယႆ ပလိေဗာဓေ႒ာ၊ ၀ဋ္မွဆန္ထြက္ နိဗၺာန္ဘက္သို႔ မေရာက္ေအာင္ တားျမစ္ ေႏွာက္ယွက္ ကန္႔ကြက္တတ္ေသာ သေဘာလည္းတစ္ပါး။
အဲဒီလို သစၥာတရား ဓမၼႏွင့္ဆရာ့စာေပ၊ ဆရာရုပ္ရွင္ေတြမွာ ဖြဲ႕ခဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္အသက္ကေလးရေတာ့ ခံစားမိလုိက္တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရုပ္ရွင္ေတြ၊ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းေတြမွာ ခ်စ္ႀကိဳက္ကြဲညားပဲဖြဲ႕ဖြဲ႕၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖိုေတြ၊ သည္းထိတ္ရႈ္ဖိုေတြ၊ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ေတြပဲဖြဲ႕ဖြဲ႕ သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ရပံုက မလြတ္ပါဘူး။
ဆရာက ဒီသစၥာတရားေတြ၊ ျမန္မာ့ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြကို နားလည္ေတာ့ ဆရာ့မွတ္တိုင္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ "အ" သံုးလံုး ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျဖစ္တဲ့ "ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္" မွာလည္း ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္မွာလဲ။

ကၽြန္ေတာ္ ဇာတ္ညႊန္းေရးၿပီး ဒါရုိက္တာတင္ေအာင္ျမင့္ဦးရုိက္တဲ့ "ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ့ အခ်စ္အေၾကာင္း" ဇာတ္ကားကို ဆရာတို႔ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳမႈကို ခံယူခ်င္လို႔ ဆရာ၊ ဆရာေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္၊ ဆရာေရႊဒံုးဘီ ေအာင္တုိ႔ကို ဖိတ္ျပခဲ့ပါတယ္။
ဆရာက ရုပ္ရွင္သံေ၀ဂေတြပါ ျဖည့္စြက္ ေျပာသြားခဲ့ပါတယ္။
ဆရာက ဒီဘက္ပိုင္းမွာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးေတြ မရိုက္ေပမယ့္ ရဟန္းစားရေသာဆြမ္းတစ္နပ္၊ ရဟန္း မစားရေသာဆြမ္းတစ္နပ္၊ တစ္ပါးသီလ၊ ဗီဒီယိုကားေတြ ရုိက္ၿပီး ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ျပသြားတာ ၾကည့္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။

ဆရာ့အသက္အရြယ္အရ မ်က္စိမေကာင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးတို႔ တြဲၿပီး "ကံ … ကံ၏အက်ိဳး" ႏွင့္ "တန္ခူးလဘြဲ႕" ကို ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြ ရိုက္ၾကေတာ့လည္း ဆရာ့ရဲ႕ၾသ၀ါဒကို ခံယူၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။
ဆရာ့အႏုပညာ သေဘာက မ်က္စိနဲ႔ ျမင္မွ မဟုတ္ဘူး၊ နားနဲ႔ၾကားတာနဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ရဲ႕ အုိက္တင္ကို သိေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါက ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးမွာ ေရႊတိဂံုဘုရားသမုိင္း ဇာတ္လာတိုက္ေပးေတာ့လည္း ဆရာ က သရုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ ေလယူေလသိမ္း အမူအရာေတြ နားေထာင္ရင္း နားနဲ႔သာ ဇာတ္တိုက္ေပးခဲ့ တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာတပည့္ေမာင္းႏွင္းမိုးက ဆရာ့အလိုက် ေျပာျပ ဇာတ္တိုက္ေပးခဲ့တယ္။

၁၉၉၅ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္စိန္ရတုသဘင္ပြဲေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္သမုိင္းျပဳစုတဲ့ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေလေတာ့ မသိတာေမးရင္း ဆရာအိမ္ကို ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ စိန္ရတုပြဲေတာ္ နာယကျဖစ္တဲ့ ဆရာအိမ္ကို ကန္ေတာ့ပန္းျခင္း သြားပို႔ရင္းလည္း ေရာက္ပါေသးတယ္။
ဆရာကို ေတြ႕တုိင္း အၿမဲတမ္း တရားဘာ၀နာပြားမ်ားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ဆရာ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ "ေမတၱသုတ္" ႏွင့ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ "ပကိဏၰက နမကၠာရ အစိေႏၱယ် ႀကီးဘုရားရွိခုိး" စာအုပ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာပဲ ကၽြန္ေတာ္က ရုပ္ရွင္ သမုိင္းျပတိုက္မွာ ေဆာင္ရြက္ေနေတာ့ ဆရာဦးသုခရဲ႕ ဘ၀အႏုပညာကို မအိအိေက်ာ္ဆိုတဲ့ မိန္းကေလး က စာတန္းျပဳစု အကူအညီ ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က စာတန္းအတြက္ ကူညီျဖည့္ဆည္း ေပးရင္း ပိုမိုျပည့္ေအာင္ ဆရာနဲ႔ ဆရာတပည့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးတုိ႔ဆီ ဆက္သြယ္ၿပီး လမ္းညႊန္ လိုက္ပါတယ္။

မအိအိေက်ာ္ ျပဳစုေရးသားတဲ့ ဆရာဦးသုခရဲ႕ "သုခစာစုစာရင္း" ဟု အမည္ေပးထားေပးမယ့္ စာၾကည့္ တုိက္ႏွင့္ သုတပညာဌာန၊ ၀ိဇၨာဘြဲ႕(သမုိင္း) Thesis ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမုိင္းျပတိုက္အတြက္ တစ္အုပ္ေတာင္းထားလို႔ ခုဆိုရင္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမုိင္း ျပတိုက္မွာ ရည္ညႊန္းစာအုပ္အျဖစ္ ၀င့္ထည္စြာ တည္ရွိေနပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေမာင္ႏွင္းမိုးရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္ ထုလုပ္ေပးထားတဲ့ ဆရာဦးသုခရဲ႕ ရုပ္တုကိုလည္း ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမုိင္းျပတုိက္ ထူးခၽြန္ဆုျပခန္းမွာ ဆရာသက္ရွိ ထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းက လွဴထားတာ ရွိပါတယ္။

ယခုတေလာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရုပ္ရွင္သမုိင္းျပတိုက္ကို လာေရာက္ၾကတဲ့ တရုပ္ျပည္က ရုပ္ရွင္အဖြဲ႕၊ ဘဂၤလားေဒ့သံအမတ္ႀကီး၊ ႏိုင္ငံတကာက လာေရာက္ ေလ့လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္သမုိင္းစဥ္နဲ႔ ဆရာဦးသုခအေၾကာင္းကို ဂုဏ္ျပဳ၀င့္ၾကြားစြာ ရွင္းျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာဦးသုခ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ထူးခၽြတ္ဆု ရရွိခဲ့ ဇာတ္ကားေတြကေတာ့-
၁၉၅၄    ေၾသာ္မိန္း
၁၉၅၆    ဘ၀သံသရာ
၁၉၆၈    စကားေျပာေသာအသည္းႏွလံုး
၁၉၇၀    ကၽြန္မမွာမိန္းမသား
၁၉၇၅    ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔
ဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဆရာဦးသုခကို ႏိုင္ငံေတာ္က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးေတြကေတာ့ -
၁၉၆၀    အလကၤာေက်ာ္စြာ
၁၉၉၄    ပခုကၠဴဦးအုန္းေဖတသက္တာဆု
၂၀၀၀    မဟာသဓမၼ ေဇာတိကဓဇ ဘြဲ႕တံဆိပ္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ စာေပပါရဂူဘြဲ႕ Ph.D (Doctor of Letters (Honowris Causa)ဘြဲ႕
၂၀၀၂    ၀ိဇၨာထူးခၽြန္ဆုဘြဲ႕မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဆရာဦးသုခက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ဖြင့္ဆိုတဲ့ ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းေတြက-
"ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္"
"ရဟန္းမစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္ (သီလ၀ိသုဒၶိ) "
"တစ္ပါးသီလ"
ဆရာကေတာ့ စာေပရုပ္ရွင္ႏွင့္ ပတ္သက္လုိ႔ တာ၀န္ေက်ခဲ့ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ပဲ လိုပါေတာ့တယ္။

ခ်စ္သန္းျမင့္
ဆက္ရန္

.

No comments: