ေမာင္ေနမ်ိဳး ၏ ဦးသုခ
(၁)
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာဦးသုခကို ျမန္မာႏိုင္ငံစာေရးဆရာအသင္း၏ နတ္ေတာ္လ စာဆိုေတာ္ ျပဇာတ္ မ်ားတြင္ စတင္ေတြ႕ခဲ့သည္။ အသားမည္းမည္း ပိန္ကပ္ကပ္ အသံေကာင္း၊ အေျပာေကာင္းသူ ျဖစ္သည္။
စာေရးဆရာအသင္းသည္ နတ္ေတာ္လေရာက္ေလတုိင္း စာေရးဆရာမ်ားကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ ကျပေသာ စာေရးဆရာျပဇာတ္မ်ားကို ကျပေလ့ရွိရာ ဂ်ပန္ေခတ္ကပင္ စတင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္ စာေရးဆရာ အသင္းကို ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းၿပီး စာေရးဆရာမ်ား ကျပေသာ စာဆိုေတာ္ ေန႔ျပဇာတ္မ်ားတြင္ ဆရာသုခႏွင့္ ဆရာဇ၀န တုိ႔ အတြဲသည္ ပရိသတ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾက၍ ျပဇာတ္ တုိင္း၌ သုခ-ဇ၀နအတြဲပါၿမဲ ျဖစ္သည္။ သူတို႔ပါမွ ပိုက္ဆံရသည္။
ဆရာသုခ-ဆရာဇ၀န တုိ႔သည္ စာဆိုေတာ္ ျပဇာတ္နီးလွ်င္ စာေရးဆရာအသင္းမွ ကိုမင္းေအာင္၊ ကိုခင္ေမာင္ရီ၊ ကိုေအာင္လင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုက ျပဇာတ္တြင္ ပါ၀င္ ကျပဖို႔ အစဥ္ ခ်ဥ္းကပ္ရသည္။ သူတို႔အတဲြ လူႀကိဳက္မွန္းသိၿပီး မပါမျဖစ္မွန္း သိသည္အခါ "အိုက္တင္ခံ (ထာ) တတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စိတ္ရွည္ ရသည္။
ျမ၀တီမင္းႀကီးဦးစျပဇာတ္ ကာေဌးရုံတြင္ ဆရာတို႔ႏွစ္ဦး စိတ္ေကာက္ၿပီး ပထမ ႏွစ္ရက္ ေလာက္မပါ၍ လူမ၀င္၊ ေနာက္ပိုင္း ဆရာတို႔ႏွစ္ဦး ျပန္ပါမွ ရုံတြင္ လူ၀င္သည္။
စာေရးဆရာျပဇာတ္မ်ားႏွင့္အတူ ယု၀တီအမ်ိဳးသမီး ကေလာင္အဖြဲ႕ကလည္း စာဆိုေတာ္ ျပဇာတ္ကို အမ်ိဳးသမီး ကေလာင္ရွင္မ်ားခ်ည္း ပါ၀င္ ကျပဖူးသည္။ ထုိအဖြဲ႕တြင္ ဆရာသုခ ႏွင့္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနေသာ ဆရာသုခ ၏ ဇနီးႀကီး ေဒၚေငြရင္ (မဒမ္သုခ)က ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။
ဆရာသုခသည္ "ေတာင္သမန္လယ္စား ေမာင္ေဖငယ္ျပဇာတ္တြင္ ေမာင္ေဖငယ္အျဖစ္၊ တကၠသိုလ္မွ Queen မလွသန္း က ဒိုင္းခင္ခင္၊ ဒိုင္း၀န္ႏွင့္ ဒိုင္းကေတာ္တုိ႔၏ ေမြးစားသားႏွင့္သမီး လူမသိေအာင္ ခ်စ္ေနၾကသူ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ရသည္။ သီေပါဘုရင္က ဒိုင္းခင္ခင္ကို နန္းတြင္း သို႔ ပြဲေတာ္အုပ္ပို႔ရန္ အမိန္႔ေတာ္ ေရာက္လာ၍ ဒိုင္းခင္ခင္ ပြဲေတာ္အုပ္ သြားပို႔ရာ သီေပါမင္းက မိဖုရားေျမႇာက္လုိက္သည္။
တစ္ညတြင္ ဒိုင္းခင္ခင္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္သူ မလွသန္းက ပြဲေတာ္အုပ္ယူလာစဥ္ ခန္းစီး ျဖင့္ မေတာ္တဆ တုိက္မိၿပီး ပြဲေတာ္အုပ္အဖံုး ျပဳတ္က် သြားသည္။ ဇာတ္ခုံ (Stage) ပညာျဖင့္ စကားတစ္ခြန္း ေျပာသည္။ "ႏွမေတာ္ ရယ္ သီေပါ ထံ ပြဲေတာ္အုပ္ပို႔ခါနီး ဒီလိုျဖစ္ရတာ ေမာင္ႀကီး ရင္ေမာလိုက္တာ၊ နိမိတ္မေကာင္းဘူး ထင္ပါရဲ႕" ဟု စကားျဖင့္ မလွသန္း ၏ အျဖစ္ကို ဖာေထးလုိက္ ႏိုင္သည္။
ကားၾကားထဲတြင္ ရွိေနေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသိုက္ ဆရာသုခ၏ ရုတ္ခ်ည္းဥာဏ္ေကာင္း ေသာ ဇာတ္ခုံ ပညာ ကို ခ်ီးမြမ္းၾကရသည္။
"ဦးပုည" ျပဇာတ္တြင္ ဦးပုညအျဖစ္ လည္းေကာင္း ကျပခဲ့ရာ ပရိသတ္အႀကိဳက္ ေတြ႕ရ သည္။ ဦးပုညျပဇာတ္ တြင္ လက္တစ္ဖက္ မသန္ေသာ ဦးပုည၏သ႑ာန္ကို သရုပ္တူေအာင္ ကျပႏိုင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ကေတာ့ လွံထမ္းဓားထမ္းမွ်သာ ...။
(၂)
ဆရာသုခသည္ က်ိဳက္လတ္ဇာတိ ျဖစ္သည္။ စစ္မျဖစ္မီ ဒဂုံမဂၢဇင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္၍ ေအ၀မ္းဖလင္သို႔ ဇာတ္လမ္းမ်ား ေရးသားေပးခဲ့သည္။ ဆရာသုခ၏ ပထမဆံုးဇာတ္ညႊန္းမွာ Toy wife ၀တၳဳကို မွီျငမ္းျပဳသည့္ "ခ်စ္အမွ်" ရုပ္ရွင္ ျဖစ္သည္။ ထုိဇာတ္ကားကို ဆရာသုခ၏ ဆရာရင္း ျဖစ္သည့္ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္က ဒါရိုက္တာ အျဖစ္ႏွင့္ သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ပါ၀င္ကာ ... ေမရွင္၊ ေမျမင့္တုိ႔ႏွင့္ ရိုက္ကူးထားၿပီး တင္ေမာင္၊ ေမရွင္၊ ေမျမင့္ တုိ႔ ပါ၀င္သည္။ ဆရာသုခသည္ ဦးတင္ေမာင္အား ေအ၀မ္းမိသားစုက (အိမ္အမည္) ေခၚေသာ ကိုပုတုဟု ေခၚသည္။ ဆရာသုခ သည္ ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္ကို ရုပ္ရွင္တြင္ ဆရာရင္းျဖစ္ပါသည္ဟု လူသိရွင္ၾကား ၀န္ခံသည့္အျပင္ ႏွစ္စဥ္သီတင္းကၽြတ္တုိင္း ဆရာသုခက သူ႔ဆရာ ဦးတင္ေမာင္ အား ကန္ေတာ့ေလ့ ရွိသည္။
ဆရာဦးသုခသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးစ ၁၉၄၉-၅၀ ၀န္းက်င္တြင္ ေအ၀မ္း၏ကုမၸဏီခြဲ လွ်ပ္စစ္ရုပ္ရွင္အတြက္ "ဂုဏ္ရည္မတူ" ရုပ္ရွင္ကား ကို ဖာတစ္လံုးခင္ေမာင္၊ ေမသစ္၊ စိန္စိန္ (အဆိုေတာ္) ပန္းခ်ီဦးဘသစ္တို႔ႏွင့္ ဆရာသုခ ကုိယ္တိုင္ ပါ၀င္ ရုိက္ကူးခဲ့သည္။ ဆရာဦးသုခႏွင့္ မ်က္မျမင္ဒုကၡိတ ညီမမယ္သံု (ေမသစ္)တို႔မွာ သူေတာင္းစားေမာင္ႏွမ၊ ဖာတစ္လံး ခင္ေမာင္မွာ သူေဌးသား ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ၿပီး အတိတ္ေမ့ကာ "ေပါက္စီ" ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ မယ္သုံတို႔ ေမာင္ႏွမထံ ေရာက္ၿပီး မယ္သံုႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္သြားပံုမ်ား "ေပါက္စီ" ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ျပန္ေခၚသြား၍ မယ္သံုပူေဆြးရပံုမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး "ဂုဏ္ရည္မတူ" ရုံတင္ၿပီးသည့္ အခါ မယ္သံု ေပါက္စီ ဟူေသာ စကားမ်ား ေရပန္းစားက်န္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဆရာသုခ ရုိက္ကူးေသာ "သားတို႔ရုပ္ရည္" ဇာတ္ကားသည္ သားသမီးႏွင့္မိဘတုိ႔၏ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာတရား ေဖာ္က်ဴးေသာဇာတ္ကား၊ ဖာတစ္လံုးခင္ေမာင္၊ ေရႊဘတုိ႔ ပါ၀င္ေသာ "ေစာရနကၡတ္" အမည္ရွိ အခ်စ္ စြန္႔စားခန္း ဇာတ္ကားတစ္ခု ရိုက္ခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က အထက္တန္း Stall-D/C ႀကိဳက္ ဖာတစ္လံုး ခင္ေမာင္ ႏွင့္ သံုးမတ္တစ္က်ပ္ခြဲတန္း ပရိသတ္ႀကိဳက္ ေရႊဘတုိ႔ ေပါင္း၍ ရိုက္ထားေသာ္လည္း ထင္သေလာက္ ရုံလူမ၀င္ခဲ့ေပ။
ဆရာဦးသုခသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးစ ၁၉၄၉-၅၀ ၀န္းက်င္တြင္ ေအ၀မ္း၏ကုမၸဏီခြဲ လွ်ပ္စစ္ရုပ္ရွင္အတြက္ "ဂုဏ္ရည္မတူ" ရုပ္ရွင္ကား ကို ဖာတစ္လံုးခင္ေမာင္၊ ေမသစ္၊ စိန္စိန္ (အဆိုေတာ္) ပန္းခ်ီဦးဘသစ္တို႔ႏွင့္ ဆရာသုခ ကုိယ္တိုင္ ပါ၀င္ ရုိက္ကူးခဲ့သည္။ ဆရာဦးသုခႏွင့္ မ်က္မျမင္ဒုကၡိတ ညီမမယ္သံု (ေမသစ္)တို႔မွာ သူေတာင္းစားေမာင္ႏွမ၊ ဖာတစ္လံး ခင္ေမာင္မွာ သူေဌးသား ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ၿပီး အတိတ္ေမ့ကာ "ေပါက္စီ" ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ မယ္သုံတို႔ ေမာင္ႏွမထံ ေရာက္ၿပီး မယ္သံုႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္သြားပံုမ်ား "ေပါက္စီ" ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ျပန္ေခၚသြား၍ မယ္သံုပူေဆြးရပံုမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး "ဂုဏ္ရည္မတူ" ရုံတင္ၿပီးသည့္ အခါ မယ္သံု ေပါက္စီ ဟူေသာ စကားမ်ား ေရပန္းစားက်န္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဆရာသုခ ရုိက္ကူးေသာ "သားတို႔ရုပ္ရည္" ဇာတ္ကားသည္ သားသမီးႏွင့္မိဘတုိ႔၏ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာတရား ေဖာ္က်ဴးေသာဇာတ္ကား၊ ဖာတစ္လံုးခင္ေမာင္၊ ေရႊဘတုိ႔ ပါ၀င္ေသာ "ေစာရနကၡတ္" အမည္ရွိ အခ်စ္ စြန္႔စားခန္း ဇာတ္ကားတစ္ခု ရိုက္ခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က အထက္တန္း Stall-D/C ႀကိဳက္ ဖာတစ္လံုး ခင္ေမာင္ ႏွင့္ သံုးမတ္တစ္က်ပ္ခြဲတန္း ပရိသတ္ႀကိဳက္ ေရႊဘတုိ႔ ေပါင္း၍ ရိုက္ထားေသာ္လည္း ထင္သေလာက္ ရုံလူမ၀င္ခဲ့ေပ။
(၃)
ဆရာဦးသုခသည္ ေအ၀မ္းမွ ၿဗိတိသွ်ဘားမား (ညႊန္႔ျမန္မာ) သို႔ ေျပာင္းကာ "သည္ေဆာင္းေဟမန္" အမည္ရွိ ကား ကို ေအ၀မ္းထြက္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ေက်ာ္ေဆြ၊ ေမသစ္၊ ျမင့္ျမင့္ခင္တို႔ႏွင့္ ရုိက္ကူးခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ၿပီး ၁၉၅၃ခုႏွစ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ျမန္မာရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ဒုတိယ "ေငြေဒါင္း" ဆု ရခဲ့သည္။ (ထုိစဥ္က အေကာင္းဆံုးရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ပ-ဒု-တ ဟူ၍ ေပးခဲ့သည္)
"သည္ေဆာင္းေဟမန္" ဇာတ္ကားသည္ ထုိကာလက ေၾကာက္စရာအႏၱရာယ္ ကာလသား ေရာဂါ တုိက္ဖ်က္ေရးကား ျဖစ္သည္။
အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားလြန္းသူတို႔၏ ဘ၀ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းပံု မင္းသားေက်ာ္ေဆြ "ႏူ" (ကိုယ္ပ်က္) ၿပီး ေသသည္ ႏွင့္ ရဲ၀ံ့စြာ ဇာတ္သိမ္းထာသည္။
မႏၱေလးရုပ္ရွင္၏ ပြဲဦးထြက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ဆရာသုခကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ သရုပ္ေဆာင္ၿပီး ေဇယ်၊ ေအးၾကဴ၊ ေမသစ္တို႔ႏွင့္ "ဘ၀သံသရာ" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ျမန္မာ့ျပင္ပ ရႈခင္းမ်ားႏွင့္ ရုိက္ကူး ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သာစည္-ေရႊေညာင္ရထားလမ္းမွ ကေလာအနီး ႏွစ္ထပ္တံတားႀကီးကို "ဘ၀သံသရာ" တြင္ ရုိက္ကူးျပသခဲ့၍ ထုိတံတားကို "ဘ၀သံသရာ တံတား" ဟု အမည္တြင္ခဲ့သည္။ ဆရာသုခသည္ ၿဗိတိသွ် ဘားမားရုပ္ရွင္မွ ေဇယ်၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ ဖုိးပါႀကီးတုိ႔ ပါ၀င္ေသာ "ေၾသာ္ မိန္းမ" ဇာတ္ကားျဖင့္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ဇာတ္ဆု၊ ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီဆုမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ (ဆရာသုခ၏ ေၾသာ္ မိန္းမ) ဇာတ္လမ္းသည္ ေၾသာ္ မိန္းမ-မိန္းမ-မိန္းမ အမည္ျဖင့္ တတိယအႀကိမ္ ရုပ္ရွင္သံုးႀကိမ္ ရုိက္ခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။
ဆရာရိုက္ကူးခဲ့ေသာ "ဘ၀သံသရာ" ဇာတ္ကားသည္ ၁၉၅၆ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ အေကာင္းဆံုး ဒါရိုက္တာဆု၊ အေကာင္းဆံုးဇာတ္ကားဆုႏွင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားပညာဆု (ေဇယ်) စသည္ျဖင့္ ဆြတ္ခူးခဲ့သည္။ ၁၉၆၈ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာသုခ ရုိက္ကူးေသာ "စကားေျပာေသာ အသဲႏွလံုး" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရိုက္တာဆုႏွင့္ ဇာတ္ပို႔ဆု ဦးသိန္းေမာင္တို႔ ရရွိသည္။ (၁၉၇၀)ျပည့္ႏွစ္ ရုပ္ရွင္အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာ၏ "ကၽြန္မမွာမိန္းမသား" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရုိက္တာဆုႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု (တင္တင္ႏြဲ႕)တို႔ ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၇၃ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာသုခ၏ "ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရိုက္တာဆု၊ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံဆု အံ့ေက်ာ္တို႔ ဆုရခဲ့သည္။ ယင္းဇာတ္ကားသည္ စာေရးဆရာ "မင္းေက်ာ္"၏ "အ သံုးလံုး" လုပ္အားေပး၀တၳဳ ျဖစ္သည္။ ပ်င္းရိဖြယ္ဇာတ္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ဆရာသုခ၏ ဒါရုိက္တာ ပညာေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ေပသည္။ ပညာေပးကား ကို လူႀကိဳက္ေအာင္ရုိက္ႏိုင္ေသာ ဒါရုိက္တာ ပညာကို ခ်ီးက်ဴး ရမည္။
၁၉၇၅ခုႏွစ္ ဆရာသုခ၏ "ေရႊျခည္ေငြျခည္ တန္းပါလို႔" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရုိက္တာဆု ႏွင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု "ခင္ယုေမ"ႏွင့္ "ေဒၚေမႏြဲ႕" တုိ႔ ဆုရခဲ့သည္။ ၁၉၇၉ခုႏွစ္တြင္ ဆရာသုခ၏ "အကာကအခ်စ္ အႏွစ္ကေမတၱာ" ဇာတ္ကား အမ်ိဳးသား သရုပ္ေဆာင္ဆုကို ေက်ာ္ဟိန္း၊ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု ကို ေဒၚစိန္ခင္။ မင္းသမီး "ခ်ိဳၿပံဳး" သည္ ဆရာ၏ "ခ်စ္အမွ်" ဇာတ္ကားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု ကို ရရွိေစခဲ့သည္။ ဆရာသခု ရုပ္ရွင္ကူးခဲ့သည့္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သူကိုယ္တိုင္ဒါရိုက္တာဆု(၆)ဆုႏွင့္ ရုပ္ရွင္ပညာရွင္ (၃၆)ဦးတို႔ အားထူးခၽြန္ဆု ရရွိေစခဲ့သည္။
ဆရာသုခသည္ ဇာတ္အိမ္ဇာတ္ကြက္ကို အဓိကထား ရုိက္ကူးခဲ့ရာ သူရုိက္ကူးသမွ် ရုပ္ရွင္ ကားမ်ားတုိင္းတြင္ "ဓာတ္ပံု" ဆုတစ္ဆု မွ မရခဲ့ေပ။ ကင္မရာဆရာကို ရူးသြပ္ခြင့္မေပးေသာ ဒါရုိက္တာ ဟု ဆိုရေပမည္။ ဆရာသုခ ၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားသည္ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေပး ဇာတ္ကားမ်ားကို လိမၼာပါးနပ္စြာ ရုိက္ကူး ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဆရာသုခတို႔ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားကို အတူ ေဟာဖူးသည္။ စာေပ ေဟာၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတြင္ ဆရာဦးသုခ က ေရွ႕မွာမိဘေမတၱာ အေၾကာင္းမ်ား ေဟာခဲ့ရာ ဆရာေနာက္မွ ကပ္၍ မိဘေမတၱာေတြသြားၾကကုန္ေလာ့" ဟု ဖုန္ခါသည့္ဟန္ လုပ္သည္။ ဆရာ အနားတြင္ ထုိင္ေန၍ မ်က္ႏွာပူ အားနာ သည္ကို သိေသာ ဆရာသုခက "ေဟ့ေကာင္ ဟာသသမား ဆိုတာ ဘာလုပ္လုပ္ဘာေျပာေျပာ အျပစ္ မရွိဘူးကြ" ဟု သူ၏ ခြင့္လႊတ္တတ္မႈကို ျပသခဲ့ေပသည္။
"သည္ေဆာင္းေဟမန္" ဇာတ္ကားသည္ ထုိကာလက ေၾကာက္စရာအႏၱရာယ္ ကာလသား ေရာဂါ တုိက္ဖ်က္ေရးကား ျဖစ္သည္။
အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားလြန္းသူတို႔၏ ဘ၀ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းပံု မင္းသားေက်ာ္ေဆြ "ႏူ" (ကိုယ္ပ်က္) ၿပီး ေသသည္ ႏွင့္ ရဲ၀ံ့စြာ ဇာတ္သိမ္းထာသည္။
မႏၱေလးရုပ္ရွင္၏ ပြဲဦးထြက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ဆရာသုခကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ သရုပ္ေဆာင္ၿပီး ေဇယ်၊ ေအးၾကဴ၊ ေမသစ္တို႔ႏွင့္ "ဘ၀သံသရာ" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ျမန္မာ့ျပင္ပ ရႈခင္းမ်ားႏွင့္ ရုိက္ကူး ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သာစည္-ေရႊေညာင္ရထားလမ္းမွ ကေလာအနီး ႏွစ္ထပ္တံတားႀကီးကို "ဘ၀သံသရာ" တြင္ ရုိက္ကူးျပသခဲ့၍ ထုိတံတားကို "ဘ၀သံသရာ တံတား" ဟု အမည္တြင္ခဲ့သည္။ ဆရာသုခသည္ ၿဗိတိသွ် ဘားမားရုပ္ရွင္မွ ေဇယ်၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ ဖုိးပါႀကီးတုိ႔ ပါ၀င္ေသာ "ေၾသာ္ မိန္းမ" ဇာတ္ကားျဖင့္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ဇာတ္ဆု၊ ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီဆုမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ (ဆရာသုခ၏ ေၾသာ္ မိန္းမ) ဇာတ္လမ္းသည္ ေၾသာ္ မိန္းမ-မိန္းမ-မိန္းမ အမည္ျဖင့္ တတိယအႀကိမ္ ရုပ္ရွင္သံုးႀကိမ္ ရုိက္ခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။
ဆရာရိုက္ကူးခဲ့ေသာ "ဘ၀သံသရာ" ဇာတ္ကားသည္ ၁၉၅၆ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ အေကာင္းဆံုး ဒါရိုက္တာဆု၊ အေကာင္းဆံုးဇာတ္ကားဆုႏွင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားပညာဆု (ေဇယ်) စသည္ျဖင့္ ဆြတ္ခူးခဲ့သည္။ ၁၉၆၈ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာသုခ ရုိက္ကူးေသာ "စကားေျပာေသာ အသဲႏွလံုး" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရိုက္တာဆုႏွင့္ ဇာတ္ပို႔ဆု ဦးသိန္းေမာင္တို႔ ရရွိသည္။ (၁၉၇၀)ျပည့္ႏွစ္ ရုပ္ရွင္အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာ၏ "ကၽြန္မမွာမိန္းမသား" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရုိက္တာဆုႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု (တင္တင္ႏြဲ႕)တို႔ ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၇၃ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ဆရာသုခ၏ "ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္" ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရိုက္တာဆု၊ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရံဆု အံ့ေက်ာ္တို႔ ဆုရခဲ့သည္။ ယင္းဇာတ္ကားသည္ စာေရးဆရာ "မင္းေက်ာ္"၏ "အ သံုးလံုး" လုပ္အားေပး၀တၳဳ ျဖစ္သည္။ ပ်င္းရိဖြယ္ဇာတ္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ဆရာသုခ၏ ဒါရုိက္တာ ပညာေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ေပသည္။ ပညာေပးကား ကို လူႀကိဳက္ေအာင္ရုိက္ႏိုင္ေသာ ဒါရုိက္တာ ပညာကို ခ်ီးက်ဴး ရမည္။
၁၉၇၅ခုႏွစ္ ဆရာသုခ၏ "ေရႊျခည္ေငြျခည္ တန္းပါလို႔" ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါရုိက္တာဆု ႏွင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု "ခင္ယုေမ"ႏွင့္ "ေဒၚေမႏြဲ႕" တုိ႔ ဆုရခဲ့သည္။ ၁၉၇၉ခုႏွစ္တြင္ ဆရာသုခ၏ "အကာကအခ်စ္ အႏွစ္ကေမတၱာ" ဇာတ္ကား အမ်ိဳးသား သရုပ္ေဆာင္ဆုကို ေက်ာ္ဟိန္း၊ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု ကို ေဒၚစိန္ခင္။ မင္းသမီး "ခ်ိဳၿပံဳး" သည္ ဆရာ၏ "ခ်စ္အမွ်" ဇာတ္ကားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး သရုပ္ေဆာင္ဆု ကို ရရွိေစခဲ့သည္။ ဆရာသခု ရုပ္ရွင္ကူးခဲ့သည့္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သူကိုယ္တိုင္ဒါရိုက္တာဆု(၆)ဆုႏွင့္ ရုပ္ရွင္ပညာရွင္ (၃၆)ဦးတို႔ အားထူးခၽြန္ဆု ရရွိေစခဲ့သည္။
ဆရာသုခသည္ ဇာတ္အိမ္ဇာတ္ကြက္ကို အဓိကထား ရုိက္ကူးခဲ့ရာ သူရုိက္ကူးသမွ် ရုပ္ရွင္ ကားမ်ားတုိင္းတြင္ "ဓာတ္ပံု" ဆုတစ္ဆု မွ မရခဲ့ေပ။ ကင္မရာဆရာကို ရူးသြပ္ခြင့္မေပးေသာ ဒါရုိက္တာ ဟု ဆိုရေပမည္။ ဆရာသုခ ၏ ဇာတ္လမ္းမ်ားသည္ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေပး ဇာတ္ကားမ်ားကို လိမၼာပါးနပ္စြာ ရုိက္ကူး ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ဆရာသုခတို႔ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ားကို အတူ ေဟာဖူးသည္။ စာေပ ေဟာၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတြင္ ဆရာဦးသုခ က ေရွ႕မွာမိဘေမတၱာ အေၾကာင္းမ်ား ေဟာခဲ့ရာ ဆရာေနာက္မွ ကပ္၍ မိဘေမတၱာေတြသြားၾကကုန္ေလာ့" ဟု ဖုန္ခါသည့္ဟန္ လုပ္သည္။ ဆရာ အနားတြင္ ထုိင္ေန၍ မ်က္ႏွာပူ အားနာ သည္ကို သိေသာ ဆရာသုခက "ေဟ့ေကာင္ ဟာသသမား ဆိုတာ ဘာလုပ္လုပ္ဘာေျပာေျပာ အျပစ္ မရွိဘူးကြ" ဟု သူ၏ ခြင့္လႊတ္တတ္မႈကို ျပသခဲ့ေပသည္။
(၄)
ဆရာဦးသုခအား ဖိလစ္ပိုင္အာရွႏိုင္ငံမ်ား၏ ရုပ္ရွင္ရုံသို႔ ဆရာ၏ "ခ်စ္အမွ်" "ေရႊျခည္ ေငြျခည္တန္းပါလို႔" ရုပ္ရွင္ကား(၂)ကား၊ ပြဲေတာ္က်င္းပေရးေကာ္မတီမွ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဆရာသုခအား ဖိတ္ၾကား၍ ဘိလပ္စပိုင္ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္သို႔ ဆရာ သြားခဲ့ရသည္။ ပြဲေတာ္တြင္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ ဆရာသုခ အား ကား(၂)ကားလံုးကို အေကာင္းဆံုး(၁၀)စာရင္း သတ္မွတ္ခံရသည္။ ထုိပြဲတြင္ ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ သူမ်ားအဖြဲ႕က ေ၀ဖန္ရာတြင္-
"ကမၻာေပၚတြင္ ရုပ္ရွင္ကား အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ "အႏွစ္" ကို ေဖာ္က်ဴးရာတြင္ Sexကို ဦးစားေပးၿပီး တင္ျပၾကသည္။ ျမန္မာရုပ္ရွင္တစ္ခုတည္းသာ "အခ်စ္"ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ ေဖာ္က်ဴးပါသည္" ဟု ခ်ီးမြမ္းခံရသည္။ ထုိအခါ ဆရာဦးသုခက အခ်စ္ကို Sexႏွင့္ ေရာေမႊျပျခင္းကို ျမန္မာျပည္သူလူထုကေရာ ျမန္မာအစိုးရပါ ခြင့္မျပဳေၾကာင္း၊ တုိ႔ျမန္မာ တို႔သည္ အခ်စ္ကို သိမ္ေမြ႕စြာ ေဖာ္ေဆာင္ရေၾကာင္း ျပန္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ဆရာသည္ ဘာသာေရးစာအုပ္မ်ားစြာ ေရးသားျပဳစုခဲ့ၿပီ
"ရဟန္းစားေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္"
"ရဟန္းမစားေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္"
"တစ္ပါးသီလ" စသည့္ ရုပ္သံဇာတ္လမ္းမ်ားျဖင့္ ဘာသာေရး၊ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းတုိ႔ကို ျပဳစုခဲ့သူ ထူးျခားေသာ အႏုပညာရွင္ ျဖစ္သည္။
ေမာင္ေနမ်ိဳး
၂၀၀၅ ခုႏွစ္
"ကမၻာေပၚတြင္ ရုပ္ရွင္ကား အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ "အႏွစ္" ကို ေဖာ္က်ဴးရာတြင္ Sexကို ဦးစားေပးၿပီး တင္ျပၾကသည္။ ျမန္မာရုပ္ရွင္တစ္ခုတည္းသာ "အခ်စ္"ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ ေဖာ္က်ဴးပါသည္" ဟု ခ်ီးမြမ္းခံရသည္။ ထုိအခါ ဆရာဦးသုခက အခ်စ္ကို Sexႏွင့္ ေရာေမႊျပျခင္းကို ျမန္မာျပည္သူလူထုကေရာ ျမန္မာအစိုးရပါ ခြင့္မျပဳေၾကာင္း၊ တုိ႔ျမန္မာ တို႔သည္ အခ်စ္ကို သိမ္ေမြ႕စြာ ေဖာ္ေဆာင္ရေၾကာင္း ျပန္ေျဖၾကားခဲ့သည္။
ဆရာသည္ ဘာသာေရးစာအုပ္မ်ားစြာ ေရးသားျပဳစုခဲ့ၿပီ
"ရဟန္းစားေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္"
"ရဟန္းမစားေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္"
"တစ္ပါးသီလ" စသည့္ ရုပ္သံဇာတ္လမ္းမ်ားျဖင့္ ဘာသာေရး၊ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းတုိ႔ကို ျပဳစုခဲ့သူ ထူးျခားေသာ အႏုပညာရွင္ ျဖစ္သည္။
ေမာင္ေနမ်ိဳး
၂၀၀၅ ခုႏွစ္
.
No comments:
Post a Comment