Wednesday, June 8, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၁၆)

အခန္း (၁၆)

ဖာမင္တစ္ေယာက္ တစ္ပတ္လံုးလံုး ႏႈတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ စိတ္ဓာတ္ အက်ႀကီး က်ေနပံု။ လက္မွ ဒဏ္ရာ ေၾကာင့္ စာလည္း မေရးႏိုင္ေသး။ စာဖတ္လုိက္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ နားေထာင္လုိက္ ႏွင့္ ေနသည္။ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးေျမးျမန္းျခင္းေတာ့ မ႐ွိ။ သုိ႔ေသာ္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ပံုမွန္ သုိ႔ ျပန္ေရာက္လာသည္။ အလ်င္အတုိင္း ျပန္ျဖစ္လာသည္။ အားလံုးႏွင့္ ပူးေပါင္း လႈပ္႐ွားလာသည္။

ထုိအခ်ိန္တြင္ ဆရာႀကီး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညေနခင္း ေလ့လာေရးခရီးမ်ား ဆက္တုိက္ ထြက္ျဖစ္ ၾကသည္။ ဘဲေလးကဇာတ္ႏွင့္ ျပဇာတ္မ်ားလည္း ၾကည့္ျဖစ္ၾကသည္။ ၀င္ဘေလ အားကစား႐ံုသုိ႔ သြားၿပီး နာမည္ေက်ာ္ ဟာလင္ ဘတ္စကတ္ေဘာပဲြလည္း ၾကည့္ၾကသည္။
ညေနခင္း ေလ့လာေရးခရီးမွာ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ ျဖစ္လာသည္။ စရိတ္စကမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာသာစုၿပီး ခံၾကသည္။ ခရီးမထြက္ခင္ ကုန္က်စရိတ္ကုိ တြက္ၿပီး ပုိက္ဆံေကာက္သည္။ ေငြေကာက္ခံေရး ကုိ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္အား တာ၀န္ေပးထားၿပီး အမွားအယြင္းမ႐ွိေစရန္ စနစ္တက် ေဆာင္႐ြက္ေစ ပါ သည္။ ပုိက္ဆံ မထည့္ႏုိင္သူမ်ားအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာႀကီးက စုိက္ထည့္ၿပီး မလုိက္ရသူ မ႐ွိေအာင္ စီစဥ္ သည္။

အမ်ားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မီးရထား တဲြလံုး ငွားသြားျဖစ္ၾကသည္။ သြားေရးလာေရး ပုိအဆင္ေျပသည္။ စုစု စည္းစည္းႏွင့္ အထိန္းရ လြယ္ကူသည္။
ဤသုိ႔ အစစ အဆင္ေခ်ာေနသျဖင့္ ၀ုိင္း၀န္းကူညီမည့္ ဆရာမေတြ မ်ားလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အဖဲြ႕က ပံုမွန္ လုိ ျဖစ္လာေသာအခါ ႐ုပ္႐ွင္႐ံု၊ ျပဇာတ္႐ံု၊ အာဏာပုိင္တုိ႔က အထူးႏႈန္းျဖင့္ ၾကည့္ခြင့္ကုိ စီစဥ္ေပးၾက၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ကေလးမ်ား၏ တစ္ေန႔တျခား တုိးတက္မႈ၊ စုေပါင္းညီညာမႈ၊ စည္းကမ္းေသ၀ပ္မႈ တုိ႔ကုိ သူတုိ႔ အသိ အမွတ္ မျပဳဘဲ မေနႏုိင္ၾကေတာ့ပါ။
ဘဲေလး ကဇာတ္႐ံု သုိ႔မဟုတ္ ျပဇာတ္႐ံု မသြားမီ ၾကည့္မည့္ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ယင္းဇာတ္ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည့္ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ သူတုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ၾကည့္ၿပီး အျပန္တြင္မူ မီးကုန္ယမ္းကုန္ ေ၀ဖန္ၾကေတာ့၏။ သူတုိ႔ ေ၀ဖန္ေရး မ်ားမွာ ထက္ျမက္ၾကပါေပသည္။

သမား႐ုိးက် ျပကြက္မ်ားကုိ ဆန္းသစ္၍ စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေအာင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ ထုိးေဖာက္ ေ၀ဖန္ႏုိင္လာ ၾကသည္။ သူတုိ႔ကေလးေတြသည္ ျပဇာတ္။ ကဇာတ္မ်ိဳးစံုကုိ အရသာ ခံတတ္လာၾက၏။ ႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ကုိ အမ်ား နည္းတူ လက္ခံလာၾက၏။ သည္လုိအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေက်ာင္းကုိ ေတာရမ္းမယ္ဘဲြ႕ ေ၀ဖန္ ေနၾကသူမ်ား အနားတြင္ ႐ွိေစခ်င္ပါသည္။
၀င္ဘေလ အားကစားကြင္း ေလ့လာေရးခရီးမွာ ထူးျခားလွသည္။ ဟာလင္ ဘတ္စကတ္ေဘာ အဖဲြ႕မွာ အဆင့္ျမင့္ ကမၻာေက်ာ္အဖဲြ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ေသသပ္လွပစြာ၊ အႏုပညာေျမာက္စြာ ကစားသြားသည္။ သူတုိ႔ ကစားပံု မွာ ရံခါတြင္ မ်က္လွည့္ျပေလသလား ေအာက္ေမ့ရ၏။ ပရိသတ္ကုိ အသက္႐ွဴဖုိ႔ ေမ့ေနေအာင္လည္း သူတုိ႔ လုပ္ႏိုင္ၾက၏။ တစ္ဖက္သင္းကုိ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ကာ လူ႐ႊင္ေတာ္ေတြလုိ သူတုိ႔ လုပ္ၿပီး လက္ တစ္လံုးျခား ကစားျပျခင္းျဖင့္ တ၀ါး၀ါး ပဲြက်ေအာင္လည္း လုပ္ႏိုင္ၾက၏။

ကၽြန္ေတာ့္ ခ်ာတိတ္ေတြ အူတက္မတတ္ ရယ္ၾကသည္။ အျပန္ ရထားတဲြထဲအထိ စားၿမံဳ႕ျပန္ၿပီး သူတုိ႔ ရယ္ ၾကတုန္း။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ဟာလင္ အသင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ေဘာလံုးသမားမ်ားအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၀ုိင္း ေမးၾကသည္။
ေဘာလံုးသမားမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပေတာ့ သူတုိ႔ တအံ့ တၾသ ျဖစ္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔ သိထားသည့္ အေမရိကန္ နီဂ႐ုိးမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ႐ုပ္႐ွင္ ပိတ္ကားေပၚမွ ေအာက္တန္းစား နီဂ႐ုိးမ်ားျဖစ္သည္။ နီဂ႐ုိးလူမ်ိဳးေတြကုိ ေခတ္ပညာတတ္ဟု သူတုိ႔ မျမင္ ႏုိင္ၾကေပ။

မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ ႐ွင္းျပေတာ့လည္း သူတုိ႔ တျဖည္းျဖည္း သေဘာေပါက္လာၾကသည္။ လူသား အခ်င္းခ်င္း ၾကည့္ျမင္ရမည့္ ႐ႈေထာင့္ အသစ္ကုိ သူတုိ႔ ျမင္လာၾကပါၿပီ။
တစ္ေန႔ မနက္ခင္း အားလပ္ခ်ိန္ အၿပီးတြင္ ဆရာႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ အခန္းသုိ႔ ေပါက္ခ်လာသည္။
" ဆရာ့႐ံုးခန္းထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ေရာက္ေနတယ္၊ ဆရာဘရိတ္၀ိတ္နဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လုိ႔တဲ့ "
ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္ကုိ မ်က္ႏွာမူၿပီး အတန္းကုိ ေက်ာေပးကာ အသံခပ္အုပ္အုပ္ျဖင့္ ေျပာသည္။

" မိဘ ေတြကုိ ဆရာ့ေက်ာင္းက ဆရာေတြနဲ႔ ေက်ာင္းမွာ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ဆံုခြင့္ ဆရာ မေပးဘူး။ ဒါေပမဲ့ လာရင္း ကိစၥ ကုိ သိရေတာ့ ဆရာ့အူအညီလုိေနေၾကာင္း ထင္႐ွားေနတယ္။ သြားေတြ႕လုိက္ပါ၊ အတန္းကုိ ဆရာ ဆက္၀င္ထားလုိက္မယ္ "
ဆရာႀကီး ႐ံုးခန္းထဲသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္း၀င္သြားသည္။ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ ၀တ္ေကာင္းစားလွႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ ေယာက္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ရသည္။ ျပတင္းေပါက္တြင္ ရပ္ၿပီး အျပင္သုိ႔ ေငးၾကည့္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ လုိက္သည္ႏွင့္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ တန္းသိလုိက္၏။ နီညိဳေရာင္ ဆံပင္က တလက္လက္၊ အသားအေရမွာ ျဖဴစင္၀င္းသန္႔သည္။ မ်က္ႏွာေပါက္ကလညး တစ္ျဖတ္တည္း။ မာနခဲ ပံုစံ မ်ိဳး။ ေသခ်ာ ပါသည္။ ပါမလာ့ အေမပဲ ျဖစ္ရမည္။

မ်က္ႏ်ာခ်င္းဆုိင္ ရပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ဆဲြႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။
" ကၽြန္ေတာ္ ဘရိတ္၀ိတ္ပါ၊ ဆရာႀကီးက လႊတ္လုိက္လုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေတြ႕ခ်င္တယ္ဆုိ "
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ၊ ကၽြန္မ မစၥက္ဒဲယားပါ၊ ပါမလာ့ အေမပါ၊ သမီးကိစၥ တုိင္ပင္ခ်င္လုိ႔ပါ ဆရာ "
ဘုရား...... ဘုရား၊ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ဘယ္လုိ ကိစၥမ်ိဳးမ်ားပါလိမ့္။

" ကၽြန္မ သိပ္စိတ္ပူေနရပါတယ္၊ ဆရာေျပာရင္ေတာ့ သူနားေထာင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဆရာ့ကုိ သူ သိပ္ ေလးစား ပါတယ္ ဆရာ "
ကၽြန္ေတာ့္နားကုိ ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏိုင္ေအာင္ပင္။ ရင္ခုန္လ်က္ကပင္ ျပန္ေမးရပါသည္။
" ဘယ္လုိ ကိစၥမ်ိဳးပါလဲ မစၥက္ဒဲယား"
လွပတင့္တယ္သည့္ အမ်ိဳးသမီး၏ မ်က္ႏွာကေလးမွာ ျဖဴေရာ္ေရာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ညိဴးငယ္ေနသည္။
" သူ ခုတေလာ အိမ္ျပန္သိပ္ေနာက္က်တယ္ ဆရာ၊ တစ္ခါတေလ ည ၁၁ နာရီေက်ာ္မွ ျပန္လာတယ္။ ဘယ္သြားတယ္၊ ဘာလုပ္တယ္ ဆုိတာလည္း ေမးလုိ႔မရဘူး ဆရာ။ ကၽြန္မ ဘာဆုိလုိတယ္ဆုိတာ ဆရာ နားလည္ ပါတယ္ေနာ္။ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားမွာ ကၽြန္မ သိပ္စိတ္ပူေနတယ္ ဆရာ၊ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းလဲ မသိဘူး"

ေျပာေနရင္း ႏႈတ္ခမ္းေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္လာသည္။ လက္တစ္ဖက္က ပုိးလက္အိတ္ကေလးကုိ ေျခမြ ေနသည္။
" ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ မစၥက္ဒဲယား၊ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ရဲ႕ အတန္းပုိင္ဆရာပါ၊ တကယ္က ေက်ာင္း အုပ္ႀကီး ... " အမ်ိဳးသမီးက ၾကားျဖတ္ၿပီး -
" မဟုတ္ဘူး ဆရာ၊ ဆရာေျပာမွ ရမွာပါ၊ ေစာေစာျပန္ဖုိ႔ ဆရာေျပာေပးရင္ သူ လုိက္နာမွာပါ၊ ဆရာ့ကုိ သူ ဘယ္ေလာက္ ေလးစားတယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ အသိဆံုးပါ၊ သူတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အိမ္မွာဆံုၾကရင္ ဆရာ့ အေၾကာင္း ပဲ သူတုိ႔ ေျပာၾကတာပါ ဆရာ "
" ပါမလာ အေဖကေကာ၊ သူ တစ္ခုခု လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးလား "

" ဂ်င္မီ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး ဆရာ၊ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္မွာ က်ဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ပါမလာ ရွစ္ႏွစ္သမီးေပါ့။ ဂ်ာမနီမွာ ပစ္ခ်ခံရ တာေလ။ သူက ေလသူရဲပါ။ ဆရာလည္း ေလသူရဲ တစ္ဦးပဲလုိ႔ ပါမလာ ေျပာတယ္၊ ဟုတ္ပါ သလား ဆရာ"
" မွန္ပါတယ္ မစၥက္ဒဲယား "
" ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့ကုိ သူ သိပ္တြယ္တာေနတာေလ၊ ဆရာ ေျပာရင္ သူ ေျမ၀ယ္မက် နားေထာင္မွာပါ "
အသံ တိမ္၀င္သြားသည္။ မ်က္ရည္ က်လုမတတ္ ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္က ခပ္သြက္သြက္ ထ သြားၿပီး စိတ္မပူ ဖုိ႔အေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး အကူအညီေပးမည့္အေၾကာင္း ေျပာၿပီး ေက်ာင္းေအာက္ကုိ လုိက္ပုိ႔ လုိက္သည္။

အခန္းထဲကုိ ကၽြန္ေတာ္ လွမ္း၀င္သြားေတာ့ ဆရာႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ေလွ်ာက္လာသည္။
" ျပန္သြားၿပီလား " " ဟုတ္ကဲ့ ဆရာႀကီး "
" ဆရာ ကေလးမနဲ႔ ေျပာဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးၿပီလား " " ဟုတ္ကဲ့ ဆရာႀကီး၊ ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္လုိ႔ မရေတာ့ဘူးေလ "
" ဟုတ္ၿပီ၊ ဒါ လုပ္သင့္ပါတယ္၊ သူ႔အေမအတြက္ မဟုတ္ဘူး၊ ပါမလာ့အတြက္ ပုိအေရးႀကီးတာ "

ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသားေတြ ဆင္းသြားၾကစဥ္ ပါမလာ့ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လက္ယပ္လွမ္းေခၚ လုိက္သည္။ ညေန ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ ခဏ ေတြ႕ခ်င္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ ပါမလာက လံုး၀ အံ့ၾသဟန္ မျပဘဲ -
" ေမေမ ဆရာနဲ႔ လာေတြ႕သြားၿပီ မဟုတ္လား"
" ဟုတ္တယ္ မစၥဒဲယား၊ လာသြားတယ္ "
" ေကာင္းပါၿပီ ဆရာ "
" ဒီမယ္ မစၥဒဲယား၊ ဆရာ ၾကား၀င္ ေဆြးေႏြးတာကုိ လက္မခံႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာေနာ္ "
" အုိ ဆရာကလည္း မဟုတ္တာ ကိစၥမရွိပါဘူး "
" ဟုတ္ၿပီ၊ ဒါဆုိ ေက်ာင္းဆင္းမွ ဆရာတုိ႔ ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာၾကတာေပါ့ "

ဆရာမ်ား အခန္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဂ်ီလီယံ ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေန႔လယ္စာ စားၾကစဥ္ မနက္ပုိင္းက အျဖစ္ အပ်က္ကုိ ေျပာျပလုိက္သည္။ ဂ်ီလီယံ ၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ေန၏။ ၿပီးမွ ေ၀ဖန္ခ်က္ ေပးသည္။
" ရစ္ကီ က တပည့္ေတြနဲ႔ သိပ္ေရာတာပဲ "
" ကုိယ္တုိ႔အားလံုး ကေလးေတြနဲ႔ တစ္သားတည္း ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား ဂ်ီလီယံ "
 " ရွင္က သူမ်ားထက္ကုိ ပုိပါတယ္ "
" ဒါျဖင့္ မင္းကေကာ ဂ်ီလီယံ "
" အဲေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္မက ဒီအလုပ္ကုိ အခ်ိန္ပုေနလုိ႔ ၀င္လုပ္တာပဲ၊ ၀ါသနာ ပါလြန္းလုိ႔မွ မဟုတ္ တာ "

" ကုိယ္လည္း အတူတူပါပဲ ဂ်ီလီယံ၊ မေတာ္တဆ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာတာပါ၊ မုိးေအးေအးနဲ႔ တစ္ေနပမွာ အဲဒီ၀မ္းနည္းစရာ ဇာတ္လမ္းကုိ ကုိယ္ ေျပာျပပါ့မယ္ ဂ်ီလီယံ"
" မုိးေတြ ေစြေနတဲ့ေန႔မွာ ေတြ႕ျဖစ္ၾကရင္လည္း ၀မ္းနည္းဆရာ ဇာတ္လမ္းေတြ မၾကားပါရေစနဲ႔ ရစ္ကီရယ္၊ အဲဒါ ထားပါေလ၊ ဒီကေလးေတြကုိ ရွင္ သိပ္သံေယာဇဥ္ ႀကီးတာပဲလား ရစ္ကီ "
" ဟုတ္တယ္ ဂ်ီလီယံ၊ သူတုိ႔ကေလးေတြတင္ မကဘူး၊ ဆရာႀကီးကုိေရာ၊ ကလင္တီကုိေရာ၊ ဂေရ႕စ္နဲ႔ မစၥက္ဒ႐ူးကုိေရာ ... အားလံုးဆုိပါေတာ့ေလ
" ဟဒါေပမဲ့ ဂ်ိဳစီေဒါစ္နဲ႔ သူ႔အဆက္ ဆရာမကေလးကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ျပန္ၿပီး စိတ္မ၀င္စားပါဘူး "

" ေအးကြာ ... အဲဒီႏွစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးပဲေနာ္ "
" အဲဒါ သက္သက္ညွာညွာ ေျပာတဲ့နည္း၊ အဲဒီထက္ သရုပ္ေပၚတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ နာမည္တပ္လုိ႔ ရေသးတယ္ "
ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကုိ အထိတ္တလန္႔ လွမ္းၾကည့္မိသည္။ သည္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဂ်ီလီယံ ထင္သလုိ တစ္ခါမွ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမၾကည့္ဖူးခဲ့။
" ဟာ ေသေတာ့မွာပဲ၊ မင္း တကယ္ပဲ အဲဒီလုိ ထင္သလား ဂ်ီလီယံ "

" ဘာထင္စရာလုိလဲ ရွင္ရဲ႕၊ ရွင္းေနတာပဲဟာ၊ တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ ကုိင္ၿပီး တစ္ခ်ိန္လံုး တုိးတုိးနဲ႔။ ေတာ္ပါၿပီ၊ ဒီအေၾကာင္း ေျပာရတာ က်က္သေရ မရွိပါဘူး "
" ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ အသင္အျပေကာင္းတဲ့ ဆရာမေတြပဲ "
" ဒါေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္၊ ကေလးေတြကုိလည္း မထိခုိက္ၾကပါဘူး "
" ေဟာ ... စကားထဲက ဇာတိျပလာၿပီ၊ ကေလးေတြကုိ မင္းလည္း သံေယာဇဥ္ရွိပါတယ္ ဂ်ီလီယံ"
ဂ်ီလီယံ ခုမွ ၿပံဳးသည္။

" ရစ္ကီဟာ ခုထက္ထိ သူမ်ားကုိ နားမလည္ေသးဘူး၊ ထားပါေလ၊ အေရးႀကီးတာ တစ္ခုေျပာမယ္၊ အဲဒီ ပါမလာ ဆုိတဲ့ ေကာင္မေလးကုိ ေကာင္းေကာင္း သတိထား၊ ရွင့္အေပၚမွာ တကယ္ညြတ္ေနတယ္။ ကၽြန္မ တစ္ခ်ိန္လံုး အကဲခတ္ေနတာ၊ သူ႔ကုိ ကေလးေလးလုိ သေဘာထားေနရင္ ရွင္ မွားမွာပဲ ရစ္ကီ "
" ေကာင္းပါၿပီဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး သတိထားပါ့မယ္ "
အခန္းထဲသုိ႔ ဆရာ ၀က္စတန္ႏွင္ ဆရာမတစ္သုိက္ ျပန္၀င္လာၾကသည္။ ဆရာ ၀က္စတန္က ေရာက္မဆုိက္ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ လွမ္းေမးသည္။
" မနက္က ပါမလာ့အေမကုိ ျမင္လုိက္ပါတယ္၊ ဘာျပႆနာ ျဖစ္ျပန္ၿပီလဲ ဆရာ"
" ဘာျဖစ္လုိ႔ ျပႆနာ ျဖစ္ရမွာလဲ "

" ေၾသာ္ ... ေက်ာင္းသားမိဘေတြ လာရင္ ျပႆနာ ပါလာတတ္လုိ႔ပါ "
ဆရာမ ကလင္တီက စိတ္၀င္စားလာဟန္ျဖင့္ ၀င္ေမးသည္။
" ဘာအေၾကာင္းထူးလုိ႔လဲ ဆရာ "
" ဘာမွ မထူးပါဘူး၊ ဆရာႀကီးဆီ လာေတြ႕တာ ျဖစ္မွာေပါ့ "
ကၽြန္ေတာ္က သည္အေၾကာင္း မေဆြးေႏြးခ်င္သည္ႏွင့္ တုိတုိ တုတ္တုတ္ ေျဖလုိက္သည္။
" လွတယ္မဟုတ္လား ဆရာ "
" မသိဘူးေလ၊ ျမင္လုိက္တဲ့ ဆရာ၀က္စတန္ကုိ ေမးေပါ့ "

သူ႔ကုိ စကား၀ုိင္းထဲ ျပန္ဆဲြသြင္းလုိက္သျဖင့္ ေက်နပ္သြားဟန္ျဖင့္ ဆရာ၀က္စတန္က -
" တခ်ိဳ႕ ေယာက္်ားေတြအတြက္ေတာ့ သြားရည္ယုိစရာေပါ့ "
" ေယာက္်ားတုိ႔အေၾကာင္းကုိ ဆရာ စလာ ျပန္ၿပီေနာ္ "
ဆရာမ ကလင္တီက ထံုးစံအတုိင္း ဆရာ ၀က္စတန္ကုိ ေဒါက္ျဖဳတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္ဆရာ၏ စုတ္စုတ္ခ်ာခ်ာ ဟာသမ်ားကုိဆက္နားမေထာင္ခ်င္သည္ႏွင့္ အခန္းထဲမွ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခဲ့ သည္။
*
ညေနပုိင္း ေက်ာင္းဆင္းသြားၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းထဲတြင္ ပါမလာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္ထဲ က်န္ ခဲ့သည္။
" မင္းအတြက္ မင္းအေမ သိပ္စိတ္ပူေနတယ္ မစၥဒဲယား "
" ဆရာ ကၽြန္မ ကုိ ပါမလာလုိ႔ မေခၚႏုိင္ဘူးလားဟင္ "
ေတာင္းေတာင္း ပန္ပန္ ေျပာပံုက တည္ၿငိမ္ေအးေဆးသည္။
" ေကာင္းၿပီ ပါမလာ၊ မင္း အိမ္ျပန္ သိပ္ေနာက္က်တယ္ဆုိ "
" အဘြားအိမ္ကုိ သြားေနတာပါ ဆရာ "

" ဒါေလာက္ ညဥ့္နက္ႀကီးေနတယ္ ဟုတ္လား "
" အိမ္နဲ႔ သိပ္မေ၀းပါဘူး ဆရာရဲ႕၊ လမ္းထိပ္တင္ပါ "
" ဒါဆုိလည္း အေမ့ကုိ ေျပာသြားဖုိ႔ ေကာင္းတာေပါ့ "
" အေမက ကၽြန္မကုိ ဂ႐ုစုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာရယ္၊ သူ႔အေပါင္းအသင္းေတြေလာက္သာ ဂ႐ု စုိက္တာပါ"
" အဲဒါေတာ့ မဟုတ္ဘူး ပါမလာ၊ မင္းကုိ ဂ႐ုမစုိက္ရင္ ေက်ာင္းကုိ လုိက္လာပါ့မလား"
ပါမလာ ဘာမွ မေျပာဘဲ ၿငိမ္ေနသည္။

" မင္းမွာ ဘာအခက္အခဲ႐ွိေနလဲ ပါမလာ၊ ဆရာ့ကုိ ေျပာေလ၊ ဒါမွမဟုတ္ မင္းမွာ ဘာမ်ား ေသာက ေရာက္စရာ ႐ွိေနလဲ "
ေခါင္းယမ္းၿပီး ေျဖသည္။
" ေက်ာင္းက အလုပ္ေတြနဲ႔ ဘာမွ မဆုိင္ပါဘူး ဆရာ၊ ဒါေပမဲ့ အတန္းထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း အတင္းေျပာၾက တယ္၊ အဲဒီအထဲ မွာ ဘာဘရာေတာင္ပါတယ္ ဆရာ "
" မင္း ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ထင္ရတာလဲ ပါမလာ၊ ျပႆနာ႐ွိရင္ ဆရာ့ကုိ ေျပာေနာ္ "
ေခါင္းယမ္းၿပီး ျပတင္းေပါက္အျပင္ကုိ ေငးေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားသည္။ ဆက္ေမးေနဖုိ႔ ခက္ေနသည္။ သူ႔သိကၡာကုိ ထိပါးမည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳးကုိလည္း ကၽြန္ေတာ္ မေမးလုိပါ။ သူ႔ သီး ျခားဘ၀ထဲသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ဥ္းနင္း ၀င္ေရာက္ျခင္း မျပဳလုိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေမးမိျပန္သည္။

" မင္းကုိယ္ေရးကုိယ္တာကုိ ဆရာ ၀င္စြက္ရာမ်ား က်ေနၿပီလား ပါမလာ "
" အုိ ... မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ၊ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပါမလာ အဲဒီလုိ မထင္ပါဘူး ဆရာရယ္ "
ဤသုိ႔ အစခ်ီကာ ေၾကကဲြဖြယ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ ထြက္ေပၚလာ၏။
မစၥတာဒဲယား ေလေၾကာင္းတုိက္ပဲြတြင္ က်ဆံုးၿပီးေနာက္ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ အားကုိးကာ စည္းစည္းလံုးလံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ႐ွိခဲ့ၾက၏။ သြားအတူ လာအတူ။ သည္လုိႏွင့္ ပါမလာ အ႐ြယ္ေရာက္လာ သည့္ အခါ သားအမိႏွင့္ မတူဘဲ ညီအစ္မလုိ ျဖစ္လာ၏။ အိမ္မႈကိစၥ ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္သည့္ အ႐ြယ္သုိ႔ ပါမလာ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ မစၥက္ဒဲယားက ကုန္ပေဒသာဆုိင္ တစ္ဆုိင္တြင္ လက္ေထာက္ဆုိင္ထုိင္ ၀င္လုပ္ သည္။

သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ဆက္ဆံေရးမွာ မၾကာေသးမီ အခ်ိန္ထိ တည္တံ့ေနခဲ့ေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မိန္းမေခ်ာ မုဆုိးမ မစၥက္ဒဲယား၏ အနီးတြင္ ေယာက္်ားမိတ္ေတြေတြ ၀ိုင္း၀ုိင္း လည္လာသည္။ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ား ေမးေငါ့ အတင္းဆုိသည္အထိ ျဖစ္လာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္အတြင္း အေျခအေနေတြ ပုိဆုိးလာသည္။ ပါမလာ့ကမၻာကေလး သြက္သြက္ခါ သြားေလၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ပါမလာက ဘယ္သူမွ ဖြင့္မေျပာဘဲ ကိ်တ္ခံသည္။
" မင္းရင္ထဲမွာ ဘယ္လုိ ခံစားေနရတယ္ဆုိတာ မင္းအေမကုိ ဖြင့္မေျပာဘူးလား ပါမလာ "
" ေစာေစာပုိင္းက ကၽြန္မ ေျပာပါေသးတယ္ ဆရာ၊ အေမ လံုး၀ ဂ႐ုမစုိက္ပါဘူး "

" မင္းအဘြားကေကာ အိမ္ကုိ တမင္ေနာက္က်ၿပီး ျပန္တဲ့အေၾကာင္း မသိဘူးလား "
" တစ္ခါတေလ အေမက ေနာက္က်မွ ျပန္ေရာက္တယ္ ဆရာ။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း အိမ္မွာေနဖုိ႔ မသင့္ဘူး လုိ႔ အဘြားက ထင္တယ္ေလ "
" ဒါဆုိရင္ေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ႔ လုပ္ေပးႏိုင္တာ သိပ္မ႐ွိဘူးထင္တယ္ ပါမလာ "
" ဆရာ အိမ္ကုိလာၿပီး ေမေမနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ရင္ေကာ ဟင္ "
" အေၾကာင္းထူးပါ့မလား ပါမလာရယ္ "
" အေၾကာင္းထူးမယ္ ထင္ပါတယ္ ဆရာ "

" ေကာင္းၿပီေလ၊ မင္းအေမ အိမ္မွာ ဘယ္အခ်ိန္ ႐ွိတတ္လဲ "
" ဒီေန႔ ၆ နာရီ ၁၅ ေလာက္ ျပန္ေရာက္မွာပါ "
" ေကာင္းၿပီ၊ ဆရာ လာခဲ့မယ္လုိ႔ ႀကိဳေျပာထားလုိက္၊ ဟုတ္ၿပီလား "
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ"
ဒီေန႔အဖုိ႕ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၿပံဳးသည္။ ကုလားထုိင္ကုိ ေနရာျပန္ခ်ၿပီးမွ ပါမလာ အခန္းထဲက ထြက္သြားသည္။
ဆရာမ်ားအခန္း ကုိ အေႏြးထည္ယူဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ခဲ့သည္။ ဂ်ီလီယံ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ထုိင္ေစာင့္ေန၏။ ဆီးေမးသည္။

" ဘယ္လုိလဲ "
" ဒီညေန သူ႔အေမနဲ႔ လုိက္ေတြ႕ရဦးမယ္ ဂ်ီလီယံ "
" ဘာအတြက္လဲ ရစ္ကီ"
" ပါမလာက ေတာင္းပန္တယ္ေလ၊ သူ႔အေမနဲ႔ ေဆြးေႏြးေပးပါတဲ့ "
" ဘယ္မွာ ေဆြးေႏြးမွာလဲ "
" သူတုိ႔ အိမ္မွာပဲေပါ့ "
" စဥ္းစဥ္း စားစားလည္း လုပ္ေနာ္ ရစ္ကီ၊ အဓိပၸာယ္႐ွိပါ့မလား "

" အက်ိဳးထူးလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ ကုိယ္ ယံုၾကည္တယ္ ဂ်ီလီယံ "
ဂ်ီလီယံ ခဏၿငိမ္ေနသည္။ ၿပီးမွ -
" ရစ္ကီ၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ၾကာၾကာလုပ္ဖုိ႔ စိတ္ကူး႐ွိသလားဟင္ "
" ကုိယ္ေတာ့ ဒီေက်ာင္းက တျခားေျပာင္းဖုိ႔ စိတ္ကူးမ႐ွိဘူး ဂ်ီလီယံ၊ ဘာျပဳလုိ႔လဲဟင္ "
" ဒါထက္ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းမွာ ရႏုိင္သားပဲ၊ အားလံုးက ရစ္ကီကုိ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္လုိ႔ အသိ အမွတ္ျပဳထားၿပီပဲ၊ ဒီမွာ ဆက္လုပ္ေနလုိ႔ ဘာတက္လမ္း ႐ွိမွာလဲ "
" ကုိယ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းဆရာသက္ဟာ လပုိင္းပဲ ႐ွိပါေသးတယ္ ဂ်ီလီယံရယ္၊ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ ေျပာဖုိ႔ ေစာပါေသးတယ္ "
" ဘာျပဳလုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဒါေလာက္ ႏွိမ့္ခ်ေနရတာလဲ"

" တကယ္ေျပာတာပါ ဂ်ီလီယံ၊ ဒီကေလးေတြနဲ႔ ကုိယ္ အဆင္ေျပေပမယ့္ တျခားကေလးေတြနဲ႔ ေျပခ်င္မွ ေျပမွာေပါ့။ ကုိယ္ေတာ့ ဒီမွာပဲ ဆက္ေနခ်င္တယ္၊ ဘယ္ကုိမွ ေျပာင္းဖုိ႔ မစဥ္းစားခင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သင္ခ်င္ေသးတယ္ "
နာရီကုိ ငံု႔ၾကည့္လုိက္ၿပီး -
" ကုိယ္ သြားမွ ထင္တယ္ ဂ်ီလီယံ "
" သတိေတာ့ထားေနာ္ ရစ္ကီ "
" စိတ္ခ်ပါ ဂ်ီလီယံရယ္ "
*
ပါမလာတုိ႔ သားမိသည္ အိမ္ကုိ အစက္အေျပာက္ကေလးမွ် မထင္ေအာင္ တုိက္ခၽြတ္ သန္႔႐ွင္းထားၾက သည္။ ပါမလာက တံခါးဖြင့္ေပးသည္။ မစၥက္ဒဲယားက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္သည္။ သားအမိႏွစ္ ေယာက္ၾကား မွ တင္းမာမႈကုိ ကၽြန္ေတာ္ ရိပ္မိလုိက္၏။ သံုးေယာက္သား ထုိင္မိသည္ႏွင့္ -
" ပါမလာက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဖိတ္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္လာတာပါ မစၥက္ဒဲယား၊ ေအးေအးေဆးေဆး စကား ေျပာၾကတာေပါ့၊ သူ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘာမွ မ်ားမ်ားမေျပာပါဘူး၊ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥမွာ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္စြက္တယ္ ထင္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာေနာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္ "

" အုိ ... အဲဒီလုိ မထင္ပါဘူး ဆရာရယ္ "
သမီးလုပ္သူဘက္ လွည့္ၿပီး -
" သမီး လက္ဖက္ရည္ ေဖ်ာ္ကြယ္၊ သမီးဆရာကုိ ေမေမ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေျပာခ်င္တယ္ "
ေက်ာင္းသားမိဘေတြပါ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဆရာဟု ႏႈတ္က်ိဳးေနၾကၿပီ။ ပါမလာ ခပ္ယုိ႔ယုိ႔ကေလး ထြက္သြား သည္။ မစၥက္ဒဲယား စကားစ၏။
" အားလံုးဟာ ကၽြန္မအျပစ္ေတြပါ ဆရာ၊ သမီးကေလး မ်က္ႏွာမေဖာ္ရဲေအာင္ လုပ္သလုိ ျဖစ္ေနၿပီဆရာ"
" အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပပါဦး မစၥက္ဒဲယား "

" ဒီုိပါ ဆရာ။ ပါမလာက ေခ်ာ့၀ဲလ္မွာ႐ွိတဲ့ သူ႔အေဖအမ်ိဳးေတြဆီကုိ သြားလည္ခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ၊ ကၽြန္မ လည္း ခြင့္ျပဳလုိက္တယ္၊ စကားဘာ႐ုိအထိ ကၽြန္မ လုိက္သြားၿပီး သားအမိႏွစ္ေယာက္ တစ္ပတ္တိတိ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါးပါး ေနၾကတယ္၊ ၿပီးမွာ ေခ်ာ့၀ဲလ္ကုိ လုိက္ပုိ႔ညပီး ကၽြန္မ ျပန္လာခဲ့တယ္။
" ကၽြန္မလည္း တစ္ခါတေလ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနခ်င္ေသးတယ္ေလ၊ ဆရာ နားလည္မွာပါ၊ ကၽြန္မမွာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ ႐ွိပါတယ္ဆရာ၊ အတဲြ ဆုိပါေတာ့။ သမီးက စာႏွစ္ေစာင္ ေရးတယ္၊ ဟုိမွာ ေပ်ာ္ေန တဲ့ အေၾကာင္းေတြေပါ့။

" ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ ကၽြန္မ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကုိ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖုိ႔ အိမ္အထိ ကၽြန္မ ေခၚလာမိပါ တယ္၊ ဒီကိစၥမ်ိဳးမွာ တစ္ဆင့္ၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္သြားတတ္တာ ဆရာလည္း နားလည္မွာပါ၊ သူက အဲဒီည မျပန္ေတာ့ဘဲ ဒီမွာ အိပ္ဖုိ႔ ပူဆာတယ္ "
လက္ထဲမွ လက္ကုိင္ပု၀ါကေလးကုိ လံုးေထြ ေျခမြေန၏။ မ်က္၀န္းထဲတြင္ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လွ်ံလာသည္။ ပါးေပၚသုိ႔ တလိမ့္လိမ့္ စီးက်လာသည္ကုိ သုတ္ဖုိ႔ သတိရဟန္မတူ။ ယူက်ံဳးမရ တသသ ျဖစ္ေနပံု။
" ပါမလာ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္၊ သူ႔မွာ ေသာ့တစ္ေခ်ာင္း႐ွိတာကုိး။ သူက ... သူက အေမ့ကုိ ေအာက္ေမ့လုိ႔ ျပန္လာတာတဲ့ ဆရာရယ္ "
အသံေပ်ာက္သြားၿပီး တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ ႐ိႈက္ၿပီးမွ စကားဆက္ႏုိင္သည္။

" သမီးက ကၽြန္မ အ့့ၾသသြားေအာင္ တိတ္တိတ္ကေလး ျပန္လာတာတဲ့ေလ။ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ... အဲဒီ အတုိင္း ေတြ႕သြားတယ္ ဆုိပါေတာ့ ဆရာရယ္၊ ကၽြန္မ အခန္းမီးကုိ သူ ဖြင့္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္မ လန္႔ႏုိးသြား တယ္။ ဆရာရယ္ ... သမီးေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာ ျဖစ္သြားပံုကုိ ကၽြန္မ တစ္သက္ ေမ့ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္မကုိ တစ္ခ်က္ စိန္းစိန္းၾကည့္ၿပီး သူ႔အခန္းထဲ ျပန္ေျပး၀င္သြားၿပီး တံခါးခ်က္ ခ်ထားလုိက္တယ္။

" ကၽြန္မလည္း အမ်ိဳးသားကုိ ကမန္းကတန္း ႏႈိး၊ အ၀တ္ ၀တ္ခုိင္းၿပီး ခ်က္ခ်င္း ထြက္သြားခုိင္းပါတယ္၊ သမီး အခန္း ထဲကုိ ၀င္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္၊ ဖြင့္မေပးဘူး ဆရာရယ္ ... "
အမ်ိဳးသမီး၏ အသံ တျဖည္းျဖည္း တိမ္၀င္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေ႐ွ႕ကုိင္းၿပီး မနည္း နားေထာင္ရသည္။
" ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္မ သူ႔ကုိ ႐ွင္းျပဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ သူ ကၽြန္မကုိ စကားတစ္ခြန္းမွ ျပန္မေျပာဘဲ ငုိခ်ည္း ပဲ ေနေနတယ္ ဆရာ။ သမီးေလးနဲ႔ ကၽြန္မဟာ တစ္အိမ္တည္းေနၿပီး ေ၀းလာခဲ့ၾကတာ အဲဒီ ကတည္း ကပါပဲ ဆရာရယ္ "
ခုမွ မ်က္ရည္ေတြ ပါးျပင္ေပၚသုိ႔ ဒလေဟာ စီးဆင္းလာသည္။

" သူ အျပင္မွာ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္ထိ ဘယ္ေတြ သြားေနတယ္ဆုိတာ မစၥက္ဒဲယား သိပါသလား "
သူ႔အဘြား ကၽြန္မ အေမအိမ္ကုိ သြားေနတယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ သိပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အေမက သူ႔ကုိ သိပ္ညဥ့္ နက္တဲ့အထိ ေနခြင့္မေပးပါဘူး "
" မစၥက္ဒဲယားေရာ အေမအိမ္ကုိ ေရာက္ပါသလား "
 မေရာက္တာ ၾကာၿပီဆရာ၊ အေမက ကၽြန္မကုိ သိပ္မၾကည္ေတာဘူးေလ၊ လူေတြကလည္း အေမ့နား ေပါက္ ေအာင္ တစ္ဆိတ္ကုိ တစ္အိတ္ လုပ္ၾကတာကုိး၊ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက အတင္းအဖ်င္း ေျပာဖုိ႔က လဲြၿပီး ဘာမွ စိတ္၀င္စားတတ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး ဆရာရဲ႕ "
" ကမန္ေတာ္ တစ္ခုေျပာမယ္ေနာ္ မစၥက္ဒဲယား၊ ပါမလာက သူ႔အေမသူ႔ကုိ ဂ႐ုမစုိက္ေတာ့ဘူးလုိ႔ စိတ္ထဲမွာ စဲြေနပံုရတယ္ "

" ေၾသာ္ ... ဆရာရယ္၊ ဘယ္လုိအေတြးမ်ိဳး သူ႔ေခါင္းထဲ ၀င္သြားပါလိမ့္၊ ကၽြန္မမွာ ကုိယ့္မုိက္ျပစ္ ကုိယ္ ခြင့္ မလႊတ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ၿပီး သမီးေလးအတြက္ ယူက်ံဳးမရ ျဖစ္ေနရတာပါ႐ွင္၊ ၿပီးေတာ့ သိပ္လည္း စိတ္ပူေန တယ္ေလ၊ ကၽြန္မ ဘာဆုိလုိတယ္ဆုိတာ ဆရာ ရိပ္မိပါတယ္ေနာ္၊ ပါမလာဟာ သူ႔အ႐ြယ္ထက္ ပုိၿပီး ထြား က်ိဳင္းတဲ့ ကေလးပါ၊ တခ်ိဳ႕က သူ႔ကုိ ဆယ့္႐ွစ္ ဆယ့္ကုိးေလာက္ ေအာက္ေမ့ေနၾကတာ၊ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ မေတာ္တေရာ္ ျမင္ေတြ႕သြားၿပီး မဟုတ္မဟတ္စိတ္ေတြ ၀င္လာမွာ၊ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ေလွ်ာက္လုပ္မွာ ကၽြန္မ စုိးရိမ္ မဆံုးျဖစ္ေနတယ္ ဆရာ "

ကၽြန္ေတာ္ က်ိတ္ၿပီး ဘုရားတလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမ်ား၀င္ေျပာႏုိင္ပါမည္နည္း။ မစၥက္ဒဲယားက သူ႔ ဘက္မွ အခက္အခဲေတြ ထုတ္ေဖာ္ေပာေလ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေနရက်ပ္ေလ ျဖစ္လာသည္။ သူတုိ႔၏ ဘ၀ကုိ ကၽြန္ေတာ္ အတြင္းက်က် ဘာမွ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သည္အရပ္ႏွင့္ သည္အရပ္သူ အရပ္သားမ်ား အတြက္ သူစိမ္းျပင္ျပင္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။
သည္ကိစၥတြင္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေပးႏုိင္တာ ဘာမ်ား႐ိွမည္နည္း။

ပါမလာ့အေမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အ႐ြယ္ႀကီးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသူ ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကုိ အႀကံေပးႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အရည္အခ်င္း မ႐ွိႏုိင္ပါ။ ၿပီးေတာ့ သိမ္ေမြ႕နက္နဲလွသည့္ ပါမလာ ကိစၥ ကုိလည္း လမ္းညႊန္သြန္သင္မႈ ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မထင္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ လာရျခင္းအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ရွိလိမ့္မည္ဟုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မထင္ပါ။ ပါမလာသည္ သူ႔ အေမ ေျပာသည့္အတုိင္း အပ်ိဳႀကီး ဖားဖား ျဖစ္ေနသည့္ မိန္းကေလး ျဖစ္ပါ၏။ ဒင္ဟန္ႏွင့္သူ ရင္ဆုိင္ပံု၊ ရထား ေပၚတြင္ မိန္းမႀကီးႏွစ္ေယာက္ကုိ ဆံုးမပံုေတြ ၾကည့္ၿပီး အေရးႀကံဳလွ်င္ ဘာလုပ္ရမည္ကုိ သိသည့္ မိန္းကေလး ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါသည္။

သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာအတြက္ သည္ကုိ ေရာက္ေနျခင္းလဲ။ အမ်ိဳးသမီး၏ အငုိမ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးလုိက္သည္။
" ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ ပါမလာ ရူးရူးမုိက္မုိက္ လုပ္လိမ့္မယ္လုိ႔ မထင္ဘူး မစၥက္ဒဲယား "

" ဒါေပမဲ့ ... ဆရာရယ္၊ ခုလုိ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ထိ အိမ္မျပန္ဘဲနဲ႔ဆုိရင္ ... ။ ၿပီးေတာ့ ဒီအပုိင္းက သိပ္စိတ္ ခ်ရတာ မဟ္ုတ္ဘူး၊ ဆရာေျပာရင္ ရမယ္ ယံုၾကည္လုိ႔ ဆရာ့ဆီ ကၽြန္မ လာခဲ့တာပါ "
ဂ်ီလီယံ ေျပာတာ မွန္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အစကတည္းက ဒီအထိ လုိက္လာဖုိ႔မသင့္။ အ႐ွည္ မေတြးခဲ့မိသည့္ အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေဒါပြမိ၏။ စိတ္လုိက္မာန္ပါ လုပ္ခဲ့မိသည့္အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အျပစ္တင္ လုိက္မိသည္။ ကေလးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထား႐ွိသည့္ သေဘာထားမွာ ႐ွိသင့္သည္ထက္ ပုိေနေသာ ေၾကာင့္ သည္လုိ ျဖစ္သြားရျခင္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။

ေခါင္းတစ္ခုလံုး ေနာက္က်ိ ႐ႈပ္ေထြးေနရာမွ တျဖည္းျဖည္း ၾကည္လင္႐ွင္းလင္းစ ျပဳလာသည္။ ပါမလာတုိ႔ အိမ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားျခင္းကုိ တျခားကေလးေတြ သိလွ်င္ ဘယ္လို ထင္ၾကမည္နည္း။ ပါမလာ ကေတာ့ သည္အေၾကာင္း သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားကုိ ထုတ္ေျပာမည္ မဟုတ္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ အျပစ္ကင္းစင္ေနေစကာမူ သည္သတင္းသည္ မလုိလားအပ္သည့္ ျပႆနာ မ်ားကုိ ျပန္႔ပြားေစႏုိင္ပါသည္။ ဆရာ၀က္စတန္လုိ အာေခ်ာင္သည့္ လူတစ္ေယာက္၏နားသုိ႔ ေပါက္ၾကား သြားလွ်င္ မလဲြမေသြ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေပေတာ့မည္။ သည္ျပႆနာထဲက ကၽြန္ေတာ္ ျမန္ျမန္ ရုန္းထြက္ ႏုိင္ေလ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ အက်ိဳး႐ွိေလ ျဖစ္လိမ့္မည္။
" ပါမလာကုိပါ ေခၚေဆြးေႏြးရေအာင္လား မစၥက္ဒဲယား ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာရမွန္းေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေသးပါ။ သုိ႔ေသာ္ ခပ္ျမန္ျမန္ ေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ျပန္မွ ျဖစ္မည္။ သည္အမွားမ်ိဳးေနာက္ထပ္ မမွားရေအာင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထားရပါေတာ့မည္။

ပါမလာ ေရာက္လာၿပီး သူ႔အေမ နံေဘးတြင္ ၀င္ထုိင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က နိဒါန္းမပ်ိဳးေတာ့ဘဲ -
" ပါမလာ။ မင္းအေမဆီက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ဆရာ သိၿပီးပါၿပီ၊ မင္းအေနနဲ႔ ဘယ္လုိ ခံစားေနရမယ္ဆုိတာ ဆရာ ကုိယ္ခ်င္းစာပါတယ္၊ မင္းတုိ႔ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္စလံုးေပါ့ေလ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥ ေၾကာင့္ အျပင္မ်ာ ညဥ့္နက္ေအာင္ေနၿပီး မေအ ပူပင္ေသာက ေရာက္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ဖုိ႔ မသင့္ဘူးလုိ႔ ဆရာ ထင္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္အပမွာ ျဖစ္တဲ့ ကိစၥဟာ ဆရာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ မင္းတုိ႔ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဆရာ့ကုိ ဖြင့္တုိင္ပင္ၾကလုိ႔ ဆရာ ၾကား၀င္ရတာပါ၊ ဆရာ့အေနနဲ႔ေတာ့ ဆရာ့ တပည့္ကုိ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာလုိပဲ အျပင္မွာလည္း သိကၡာ႐ွိ႐ွိ ျမင္ခ်င္တယ္။

" ဆရာတုိ႔ တစ္ခ်က္ခ်င္း ျပန္စဥ္းစားရေအာင္။ မင္းအေနနဲ႔ ဆရာသမားအေပၚမွာ တပည့္၀တ္ ေက်ဖုိ႔ထက္ အေမ့အေပၚမွာ သားသမီး၀တ္ေက်ဖုိ႔ ပုိအေရးႀကီးတယ္ ပါမလာ၊ အဲဒီ၀တၱရားကုိ မင္း ေမ့မထားေစခ်င္ဘူး။ အိမ္ေထာင္စုတုိင္းမွာ ျပႆနာတစ္မ်ိဳးစီ ႐ွိၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ဒီလုိပဲ ႐ွင္းၾကရတယ္ေလ၊ အေရးႀကီးတာက ေနာက္ျပႆနာ ထပ္တုိးလာၿပီး တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူ မဆင့္ဖုိ႔ပဲ။
" တစ္ခု မင္း မွတ္ထား ပါမလာ၊ အဓိကဟာ မင္းပဲ၊ အားလံုး မင္းအေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္၊ ဆရာေရာ မင္းေမေမကုိပါ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သူက မင္းပဲ႐ွိတယ္။ မင္း ခုလုိ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္ထိ အိမ္မျပန္ဘဲေနဲ႔ အႏၱရယ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ဆုိတာ ဆရာ ႐ွင္းျပဖုိ႔ မလုိေတာ့ပါဘူး၊ မင္း ကေလးမွ မဟုတ္ေတာ့ တာပဲ "
ကၽြန္ေတာ္ မတ္တတ္ထရပ္လုိက္ပါသည္။ သူတုိ႔သားအမိ အလုိက် ကၽြန္ေတာ့္တာ၀န္ကုိ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးပါၿပီ။

" ကဲ ... မစၥက္ဒဲယား၊ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လုိက္ပါဦးမယ္ "
တစ္ဆက္တည္း ပါမလာ့ဘက္ လွည့္ၿပီး -
" ပါမလာ၊ မင္း အိမ္ျပန္ နည္းနည္းပါးပါး ေနာက္က်မယ့္ေန႔မ်ိဳးမွာ ေမေမ့ကုိ ႀကိဳတင္ေျပာဖို႔ ဆရာ ေတာင္းပန္ ပါတယ္။ ဘယ္သြားတယ္၊ ဘယ္မွာ ႐ွိမယ္ေပါ့ "
" ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ "
ပါမလာ ခပ္တုိးတုိးကေလး ျပန္ေျပာသည္။

သူတုိ႔သားအမိကုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ခဲ့သည္။ က်န္သည့္ အပုိင္းသည္ သူတုိ႔ တာ၀န္သာ ျဖစ္ပါ သည္။ ေနာင္တြင္ မစၥက္ဒဲယား အေနျဖင့္လည္း အေနအထုိင္ ဆင္ျခင္လာလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ မိပါသည္။ ပါမလာအေနျဖင့္လည္း မၾကာခင္ လူႀကီးဆန္လာေတာ့မည္ဟု ထင္ရပါ၏။
သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သည္ကိစၥကုိ စိတ္ခ်လက္ခ် ေမ့ထားလုိ႔ေတာ့ မရပါ။ နားစြင့္ေနရပါဦးမည္။
သူတုိ႔အိမ္မွ အျပန္တြင္ မ်က္ႏွာသိေတြႏွင့္မ်ား တုိးေန ဦးမလားဟု ရင္တမမ ျဖစ္ခဲ့ရပါေသးသည္။ ကံေကာင္း ေထာက္မ ၍ လီဗာပူ ဘူတာသုိ႔ အသိအကၽြမ္းမေတြ႕ဘဲ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။
------------------
ဆက္ရန္
.

No comments: