ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္ ေတြ႕ႀကံဳ ခဲ႔ တဲ႕ အေၾကာင္းအရာ အစံု ကို အၾကမ္းဖ်င္း သာ ေရးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္.. က်ေနာ္ ဟာ ရိပ္သာဝင္ၿပီး တရားအားထုတ္ ဖို႕ ဘယ္တုန္းကမွ မစဥ္းစားခဲ႔ပါဘူး... က်ေနာ္႔ ရဲ႕ အလုပ္ခ်ိန္ ဇယား အရ လည္း တႏွစ္ လံုး ပိတ္ရက္ ဟာ သႀကၤန္ ငါးရက္ ဘဲ ရွိတာျဖစ္တဲ႕ အတြက္ တႏွစ္လံုး မွာ အပူအပင္ ကင္းကင္း နဲ႕ နားရခ်ိန္ မွာ ရိပ္သာသြားရရင္ ကုိယ္ ေလာက္ မိုက္သူ ရွိပါ႔ မလားလို႕ေတာင္ ထင္မိ ပါတယ္...။
ႏွစ္စဥ္ ဘဲ သႀကၤန္ ပိတ္ရက္ အတြင္း မွာ က်ေနာ္ နဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ရဲ႕ လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ အတိုင္း စားခ်င္ရာစား .. ၊ ေသာက္ခ်င္ ရာ ေသာက္ (ဘာေသာက္ တယ္ ဆိုတာေတာ႔ မေျပာဘူးလို႕ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္ ) အိပ္ခ်င္ တဲ႔ အခ်ိန္ ထိ အိပ္ (မအိပ္ဘဲေနေန).... ႀကိဳတင္ ငွားထား တဲ႕ ဖတ္ခ်င္တဲ႕ စာအုပ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ကို ဖတ္ခ်င္သလိုဖတ္ (တေန႕လံုး ဖတ္ တညလံုး ဖတ္) နဲ႕ လြတ္လပ္ စြာ ေနပါတယ္...။
သႀကၤန္ တြင္း မွာ ဒီလိုပံုစံ နဲ႕ ေနလာခဲ႔တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ႔ပါၿပီ... ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က သႀကၤန္တြင္း လည္ ရမွာ အလြန္ေၾကာက္ပါတယ္... ေရပက္ခံ ထြက္ ဖို႕ဆိုတာ ကို စဥ္းေတာင္ မစဥ္းစားပါ... ဒီအရြယ္ဟာလည္း ေရပက္ခံ ထြက္ဖို႕ လည္း သင္႔ေတာ္တဲ႕ အရြယ္ (ေရႊစင္ဦး အတြက္ မဟုတ္ပါ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး အတြက္ပါ ) မဟုတ္ေတာ႔ သလို .... သင္႔ေတာ္တဲ႕ အရြယ္ က ေတာင္ မလုပ္ခဲ႔ တဲ႕ အလုပ္ ဆိုေတာ႔ အခုအခ်ိန္မွာ ပိုၿပီး ေဝးပါတယ္...။
က်ေနာ္ နဲ႕ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး နဲ႕ သမီးရီးစား ဘဝ က သူ႕ ညီ ေတြ နဲ႕ က်ေနာ္တို႕ သူငယ္ခ်င္း တစု သႀကၤန္လည္ မယ္ ဆိုေတာ႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး ကို လိုက္ရမယ္ လို႕ က်ေနာ္ က အတင္း ေခၚပါတယ္.. ေနာက္ဆံုး ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး မလိုက္ရင္ .. ခ်မ္း လြန္း လို႕ ဘီယာ ေလး ဘာေလး ေသာက္ခ်င္ ရင္... ဘယ္သူ က တိုက္မွာလည္း လို႕ ခၽြဲခၽြဲ ႏြဲႏြဲ႕ ေျပာေတာ႔ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာ က မပူပါနဲ႕ တဲ႕ သူ႕ ညီ ကို တိုက္ဖို႕ ေျပာလိုက္ ပါမယ္ တဲ႕... ။
အင္း သူ နားမလည္ ရွာဘူး ေလ ဆိုၿပီး စိတ္ညစ္ညစ္ နဲ႕ ကားထြက္ ထြက္ခ်င္း ဘဲ (.............) ကဲ ... မေျပာ ေတာ႕ပါဘူးဗ်ာ... ဘယ္နဲ႕ ရိပ္သာဝင္ တဲ႕ အေၾကာင္းကေန ဘယ္ေတြ ေရာက္သြားမွန္း မသိ... ဒီလိုဘဲ လူဆိုတာ သန္ရာသန္ရာ ကို ေတာ္ေတာ္ နဲ႕ ေဖ်ာက္ဖို႕ မလြယ္ဘူး... ျပန္စလိုက္ၾကရေအာင္ ရိပ္သာဝင္ တဲ႕ အေၾကာင္း...။
ဒီႏွစ္ကေတာ႔ ဘာဝနာ တရားအားထုတ္ခ်င္ တဲ႕ စိတ္ အနည္းငယ္ေပၚ သလို ဧၿပီ တလထဲ မွာ တင္ ရင္းႏွီး ရတဲ႕ မိတ္ေဆြ သံုးေယာက္ တမလြန္ ကို ႏႈတ္မဆက္ ဘဲ နဲ႕ ပါသြားတဲ႕ အတြက္ ေရႊစင္ဦး လည္း ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္ သြားပါတယ္....ငါ လည္း အခ်ိန္မေရြး ဒီလိုဘဲ သြားရမွာဘဲ... ဘာဝနာ မပါ ဘဲ သြားတဲ႕ ခရီးလမ္း ဟာ ဘယ္လိုမွ ေျဖာင္႔ျဖဴး ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ လည္း သေဘာေပါက္ လာတဲ႕ အတြက္ ခ်စ္ညီမ ျပန္လာရင္ ေတာ႔ တလွည္႕ သြားမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ပါတယ္....။
နိဗၺါန္ေဆာ္ အေဖာ္ ေတြက သြားႏွင္႔ ၿပီ ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ ကိုယ္ နဲ႕ အတူ လိုက္ပါမဲ႕ အေဖာ္ေတြ ကို ေရြးခ်ယ္ ရပါတယ္...။
အေဖာ္ နဲ႕ ဆိုရင္ ငရဲျပည္ ေတာင္သြားမယ္ ဆိုတဲ႕ (ၾသ ရိပ္သာ ကို ငရဲျပည္ နဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ ဖို႕ ေတာင္ စဥ္းစား တဲ႕) မိုက္မဲ လွတဲ႕ ေရႊစင္ဦး ဟာ ရိပ္သာ ကို ကိုယ္လိုဘဲ တခါမွ မဝင္ဘူး တဲ႕ ဘာ၀နာ တရား ကို စံနစ္ တက် အားမထုတ္ဘူး ေသး တဲ႕... ဓမၼမိတ္ေဆြ သံုးဦး နဲ႕အတူ ေလးဦးသား ေမၿမိဳ႕ ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာ ကို သြားဘို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ ၾကပါတယ္။
နိဗၺါန္ေဆာ္ အေဖာ္ ေတြက သြားႏွင္႔ ၿပီ ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ ကိုယ္ နဲ႕ အတူ လိုက္ပါမဲ႕ အေဖာ္ေတြ ကို ေရြးခ်ယ္ ရပါတယ္...။
အေဖာ္ နဲ႕ ဆိုရင္ ငရဲျပည္ ေတာင္သြားမယ္ ဆိုတဲ႕ (ၾသ ရိပ္သာ ကို ငရဲျပည္ နဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ ဖို႕ ေတာင္ စဥ္းစား တဲ႕) မိုက္မဲ လွတဲ႕ ေရႊစင္ဦး ဟာ ရိပ္သာ ကို ကိုယ္လိုဘဲ တခါမွ မဝင္ဘူး တဲ႕ ဘာ၀နာ တရား ကို စံနစ္ တက် အားမထုတ္ဘူး ေသး တဲ႕... ဓမၼမိတ္ေဆြ သံုးဦး နဲ႕အတူ ေလးဦးသား ေမၿမိဳ႕ ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာ ကို သြားဘို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ ၾကပါတယ္။
ေမၿမိဳ႕ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာ ဟာ မဟာစည္ က်င္႔စဥ္ အတိုင္းပါဘဲ... က်ေနာ္႔ အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ ခ်စ္ညီမ က မိုးထိေအာင္စည္ ရိပ္သာ မွာ ႏွစ္စဥ္ တလ တိတိ ဝင္တာ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ႕ အတြက္ မဟာစည္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို သိၿပီးျဖစ္ေနပါတယ္... မႏၱေလး မိုးထိေအာင္ စည္ ရိပ္သာ ဟာလည္း အကၽြမ္းတဝင္ ျဖစ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါၿပီ...။
မဟာစည္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ေတြ ဟာ ဘယ္မွာ ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ အားလံုး အတူတူပါဘဲ.....၊ ဒါေပမဲ႕ မိုးထိ ေအာင္စည္ (မႏၱေလး) မွာ ကိုယ္ မလုပ္ႏိုင္ ခဲ႔ ရင္ ကိုယ္႕ ဘုန္းဘုန္း နဲ႕ သီလရွင္ ဆရာေလးေတြ ေရွ႕ မွာ အရွက္ကြဲ ေတာ႔မွာ ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္ (မေယာင္ရာဆီလူး ဆိုတာ လိုပါဘဲ)... ကိုယ္ နဲ႕ မသိတဲ႕ ဘုန္းဘုန္း ေတြ နဲ႕ ဆရာေလး ေတြၾကား ဆိုရင္ ေတာ႔ ေတာ္ ေသးတယ္ ဆိုၿပီး ေမၿမိဳ႕ ခ်မ္းေျမ႕ရိပ္သာ ကို ေရြးခ်ယ္ ခဲ႔ ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္... မႏၱေလး မွာ ရာသီဥတု အရမ္း ဆိုးဝါး ေန တာက လည္း အေၾကာင္း တခု ျဖစ္ပါတယ္...။
က်ေနာ္ တို႕ ေယာဂီ ေလးေယာက္ ကို နံမည္ နဲ႕ မေျပာေတာ႔ပါဘူး... ေယာဂီ တစ္ ၊ႏွစ္ ၊သံုး ၊ေလး အမွတ္ စဥ္ နဲ႕ဘဲ တခ်ဳိ႕ ေနရာ မွာ ေျပာပါမယ္...ဒီ အရင္ က အားလံုး မွာ အားနဲခ်က္ေလး ေတြ ရွိေနတဲ႕ အတြက္ တရား ထိုင္ရမွာကို ေၾကာက္ေနၾကတာပါ ..... အခု က်ေနာ္ နိဗၺါန္ေဆာ္ လုပ္ မွ ထုိင္ျဖစ္ၾကတာပါ... က်ေနာ္႕ အေနနဲ႕ ကလည္း ဒီတႀကိမ္ မွာေတာ႔ အားလံုး အလုပ္ လုပ္ျဖစ္ၾကဖို႕ အဓိက ဘဲ ဆိုၿပီး ေတာ္ရုံ ဆႏၵ ေလးေတြ ကိုေတာ႔ အာမခံ လူမိုက္ လုပ္ၿပီး ေခၚရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေရာဂီ - တစ္ က သူ႕ အိမ္ မွာ ထမင္းစားၿပီး ... ေကာ္ဖီ ေသာက္ၿပီး တဲ႕ အခါ သူ႕ ခ်စ္ခ်စ္ နဲ႕ အတူ ကိုယ္တဖြာ သူတဖြာ စီးကရက္ ေသာက္ေနၾကျဖစ္ တဲ႕ အတြက္ ရိပ္သာ မွာ မေသာက္ရမွာ ကို စိုးရိမ္ ပါတယ္ တဲ႕... ေယာဂီ သံုး ကလည္း သူ႕ ခ်စ္ခ်စ္ ဟာ ေဆးလိပ္မေသာက္ တတ္ေပမဲ႕ သူ႕ကေတာ႔ ေသာက္လိုက္ရ မွ အေမာေျပ သတဲ႕... ေယာဂီ ႏွစ္ ကေတာ႔ မ်ဳိးရုိး ထံုးစံ မပ်က္ေအာင္ ထမင္းစားၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၿပီး ကြမ္းယာ အစိမ္႕ေလး တယာေလာက္ ဝါးလိုက္ရ မွ အာသာေျပပါသတဲ႕... ေယာဂီ - ေလး ကေတာ႔ လက္ဖက္ရည္ ၊ ေကာ္ဖီ ကို အားအားရွိ ေသာက္တတ္လို႕ ျဖစ္ပါ႕မလားတဲ႕....။
ကဲ... အားလံုးဘဲ အားနဲခ်က္ ကိုယ္စီနဲ႕ပါ...က်ေနာ္ ကေတာ႔ အားလံုး အတြက္ အာမခံ ရပါတယ္... အားလံုး ကိုယ္႔ ရိကၡာ ကိုယ္ ျပည္႕စံုေအာင္ ေတာ႔ လုပ္ထား ပါ... လိုအပ္ရင္ အကုန္ မွာ ေပးပါမယ္... လို႕. ေျပာထား ရပါတယ္ .. အခု တရား ထိုင္ တဲ႕ ၁ဝရက္ ေလာက္ နဲ႕ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ရ သြားေလာက္ေအာင္ ပါရမီ ရင္႔သန္ သူ လည္း က်ေနာ္ တို႕ အထဲမွာ ပါမယ္ မထင္ပါဘူး (အဲလို ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ ႀကီးမားတာ ပါ)..... အဲဒီေတာ႔ ရသေလာက္ နည္းလမ္း ေလး ယူၿပီး ကိုယ္႔အိမ္ မွာ ကိုယ္ ဆက္လက္ ေလ႕က်င္႔ၾကမွာ ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အတိုင္း တသမတ္ တည္း လိုက္နာ ဘို႕ မလို ပါဘူးလို႕ အားေပး ၿပီး အပါ ေခၚ ခဲ႔ရပါတယ္..။
အားလံုးဘဲ ကိုယ္႔ရိကၡာ ကိုယ္ အျပည္႕ယူၿပီး ထြက္ေတာ္မူနန္း က ခြာပါတယ္... ။
ေမၿမိဳ႕ခ်မ္းေျမ႕ ေရာက္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ ေယာဂီ လက္ခံတဲ႕ ဘုန္းႀကီး စီမွာ ခြင္႔ပန္ ၿပီးေတာ႔ ရုံးခန္း က လိုအပ္ တဲ႕ တရားစာအုပ္ သံုးအုပ္၊ တရားထိုင္ျခင္ေထာင္ တလံုးစီ နဲ႕ legal 2 မ်က္ႏွာ အျပည္႕ပါတဲ႕ ေယာဂီမ်ား လိုက္နာရန္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း စာရြက္ မ်ား ေပးပါတယ္..... ထုိင္ဘူးတဲ႕ ေယာဂီေဟာင္း ေတြ ရဲ႕ မွာၾကားခ်က္ အရ ထီးတေခ်ာင္းစီ လည္း က်ေနာ္ တို႕မွာ ပါ ပါတယ္...။
မ်က္ႏွာေလး ေတြ ဇီးရြက္ ေလာက္နဲ႕ ေယာဂီ ေလးေယာက္ ဟာ ရုံးခန္း က လိုက္ပို႕ တဲ႕အေဆာင္ေလး စီ ကို ေျဖးေလး စြာ နဲ႕ လိုက္ပါခဲ႔ပါတယ္ (ဟုိ.. လြယ္အိတ္ နဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေလာက္ ေတာ႔ မဆိုးဘူးထင္ပါတယ္) ... ေယာဂီ ေလးေယာက္ တေဆာင္ ေနရပါတယ္... အိမ္သာ၊ ေရခ်ဳိးခန္း (ေရပူေရေအး ) နဲ႕ ပါ .. အားလံုး အဆင္ေျပ ပါတယ္...။
ရိပ္သာ မွာ ကိုယ္သြားခ်င္ တဲ႕ ေနရာ ကို သြားဖို႕ လမ္းညႊန္ ဆိုင္းဘုတ္ ေလးေတြ ရွိပါတယ္..၊ ေယာဂီေဆာင္ သြားတဲ႕ လမ္း ေလးေတြကို လည္း ....မံုရြာလမ္း ၊ခ်မ္းေျမ႕လမ္း ၊မႏၱေလး လမ္း .... ဆိုၿပီး လမ္းသြယ္ေလး ေတြ နဲ႕ ဆိုင္းဘုတ္ ကေလး ေတြ ညႊန္ျပထားၿပီး ကိုယ္႕လမ္း နဲ႕ ကုိယ္ သြားရပါတယ္... အားလံုး သီးသန္႕ အေဆာင္ေလး ေတြ ပါဘဲ ... က်ေနာ္႕ တို႕ အေဆာင္ က ခ်မ္းေျမ႕ လမ္း အဆံုး မွာပါ....။
သႀကၤန္တြင္း ဆိုရင္ ေယာဂီ ၇ဝဝ ေလာက္လက္ခံႏိုင္တယ္ လို႕ ေျပာပါတယ္... အခု က်ေနာ္ တို႕သြားတဲ႕ အခိ်န္မွာ ေတာ႔ ေယာဂီ တရာေက်ာ္ေလာက္ဘဲ ရွိပါတယ္... တႏွစ္ပတ္လံုး ဖြင္႔ထားပါတယ္.. ကိုယ္ အဆင္ေျပ တဲ႕ အခ်ိန္ တရားသြားထိုင္ႏိုင္ပါတယ္... တေန႕ ကို ေယာဂီ တေယာက္ ကို ပံုမွန္ ၃ဝဝ က်ပ္ လွဴ ရပါတယ္... (က်န္တာေတာ႔ ကိုယ္ ႀကိဳက္သေလာက္ လွဴႏိုင္ပါတယ္) ၊ (မိုးထိေအာင္စည္ ရိပ္သာ ကေတာ႔ ပံုမွန္ လွဴရတာ မရွိပါဘူး... ကိုယ္လွဴခ်င္သေလာက္ လွဴ ႏိုင္ပါတယ္.) ... ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး နဲ႕ ခ်စ္ညီမ ကေတာ႔ က်ေနာ္ က ၇ ရက္ လို႕ ေျပာထားေပမဲ႔ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေရႊစင္ဦး ေလး မ်ား ဆက္ထိုင္ခ်င္ ရင္ ထိုင္ခ်င္ ေနမွာ ဆိုၿပီး ဆယ္ရက္ လို႕ စာရင္းေပးထား ခဲ႔ပါတယ္...(ၾသ အထင္ႀကီးတတ္ ရန္ေကာ...) ။
က်ေနာ္ တို႕ ေနရတဲ႕ အေဆာင္ေလး က ခ်မ္းေျမ႕ လမ္း အဆံုး ရိပ္သာ ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း မွာပါ... က်ေနာ္ တို႕ အေဆာင္ ေနာက္မွာ ေတာအုပ္ ဘဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္.... ေယာဂီ ေလးေယာက္ စလံုး ကေတာ႔ ကိုယ္႔ တဖြဲ႕ ထဲ သီးသန္႕ ေနရတဲ႕ အတြက္ ေနရာထိုင္ခင္း အဆင္ေျပ တဲ႕ အတြက္ စိတ္သက္သာရာ ေတာ႔ ရသြားၾက ပါတယ္...။
က်ေနာ္ တို႕ ေနရတဲ႕ အေဆာင္ေလး က ခ်မ္းေျမ႕ လမ္း အဆံုး ရိပ္သာ ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း မွာပါ... က်ေနာ္ တို႕ အေဆာင္ ေနာက္မွာ ေတာအုပ္ ဘဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္.... ေယာဂီ ေလးေယာက္ စလံုး ကေတာ႔ ကိုယ္႔ တဖြဲ႕ ထဲ သီးသန္႕ ေနရတဲ႕ အတြက္ ေနရာထိုင္ခင္း အဆင္ေျပ တဲ႕ အတြက္ စိတ္သက္သာရာ ေတာ႔ ရသြားၾက ပါတယ္...။
ေယာဂီ - တစ္ နဲ႕ ေယာဂီ - ႏွစ္ ဟာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း စာရြက္ ႏွစ္ရြက္ ကို အၿမီးျပန္ေခါင္းျပန္ ဖတ္ ေန ပါတယ္ ... ေယာဂီ - တစ္ က အမေလး ဖတ္ရတာ ေမာလိုက္တာ... ဆိုၿပီး တံခါးေပါက္ ေလး ကေန ဟုိၾကည္႕ ဒီၾကည္႕ လုပ္ရင္း တံခါးမႀကီး ထ ပိတ္ ထဲၿပီး စီးကရက္ မီးေလး ညွိၿပီး တဖြာေလာက္ ခပ္ျပင္းျပင္း ေလး ရႈိက္ လိုက္ပါတယ္... ေယာဂီ - ႏွစ္ ကေတာ႔ ျခင္းေတာင္း ေအာက္ဆံုး နားမွာ ဝွက္ယူ လာခဲ႔တဲ႕ ကြမ္းထုတ္ ေလးထဲ က တယာ ကို ခပ္ဖြဖြ ေလး ဝါးေနပါတယ္...။
ေယာဂီ သံုး ကေတာ႔ ဌာနစည္းမ်ဥ္း ၇ အရ ရဟန္း ရွင္ လူ မည္သည္႕ ေယာဂီ မဆို ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ ကြမ္းစားျခင္း၊ ေဆးငံုျခင္း အလ်င္း မျပဳရ ...ဆိုတဲ႕ စည္းကမ္း ေလး ကို ဖတ္ျပရင္း ခရီးေဆာင္အိပ္ ေအာက္ဆံုး မွာ လံုၿခံဳစြာ ဝွက္ထားခဲ႔ တဲ႕ ေဆးေပါ႔လိပ္ စည္း ထဲ က တလိပ္ ကို မီးညီေအာင္ ညွိရင္း အေမာေျဖ ေန ေလရဲ႕....။
ေယာဂီ - ေလး ကေတာ႔ လက္ဘက္ရည္ ထုပ္ ေကာ္ဖီ ထုပ္ ကေလး ေတြ ကို ကိုင္ႀကည္႕ရင္း ထန္းလွ်က္ျဖဴ ေလး တလံုး ထုတ္ၿပီး ဝါးေနေလရဲ႕.... ကဲ.. ကဲ အားလံုး ဘဲ ကိုယ္႕ အလုပ္ ကိုယ္ၿပီးျပတ္ေအာင္လုပ္ၿပီးရင္ မ်က္ႏွာသစ္ သြားတုိက္ ၾကပါ.. အလုပ္ေပး တရားနာ ဘို႕ အတြက္ ဆြမ္းစား ေဆာင္ ကို ညေန ငါးနာရီခြဲ အမွီ ၾကြ ၾကရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္ လို႕ ႏႈိးေဆာ္ၿပီး အသစ္ၾကပ္ခၽြတ္ ေယာဂီ အက်ီၤအျဖဴေလးေတြ ကို ကိုယ္စီ ဝတ္ရင္း ေယာဂီတဘက္ အညဳိေလးေတြ ပတ္ထားတဲ႕ အသစ္ခ်ပ္ခၽြတ္ ေယာဂီ ေလးေယာက္ ဟာ ဆြမ္းစား ေက်ာင္း ကို အိေႁႏၵ အျပည္႕ နဲ႕ ၾကြ လွမ္း ခဲ႔ ၾကပါတယ္..။
သတိပဌာန္ဝိပႆနာ အားထုတ္ပံု
ဘယ္ ဘာဝနာ ကိုပဲ အားထုတ္ အားထုတ္၊ စင္ၾကယ္တဲ႕ သီလ ကို အေျခခံၿပီးမွ အားထုတ္ရပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ ဘာဝနာ ပြားမ်ား အားထုတ္လိုသူ တိုင္းဟာ ပထမ သီလ ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆာက္တည္ ေစာင္႔ထိန္းၿပီး မွ ဘာဝနာ တရားကို ပြားမ်ား အားထုတ္ရပါတယ္...။
သီလ ကို အေျခခံၿပီး ဘာဝနာတရား ပြားမ်ား အားထုတ္လိုလွ်င္ အားမထုတ္မီမွာ ဘာဝနာ ဆိုတဲ႕ စကားလံုးရဲ႕ အဓိပါၸယ္ ကို အၾကမ္းဖ်င္းနားလည္ ထားဖို႕ လိုပါတယ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း သို႕မဟုတ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း သို႕မဟုတ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ သီလ သမာဓိ ပညာ တရားမ်ား ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္..။
တကယ္ေတာ႔ ဒီအဓိပၸာယ္ သံုးမ်ဳိးဟာ အတူတူ ပါပဲ၊ မိမိ သႏၱာန္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပြားရင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ေနတဲ႕ အတြက္ စိတ္အစဥ္ဟာ ျဖဴစင္ေနပါတယ္။ အဲဒီ မဂၢင္ရွစ္ပါး ထဲမွာ သီလ မဂၢင္ သံုးပါး၊ သမာဓိမဂၢင္ သံုးပါး၊ ပညာမဂၢင္ ႏွစ္ပါး ပါဝင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ အခုေျပာခဲ႔တဲ႕ ဘာဝနာ ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ သံုးမ်ဳိးဟာ အတူတူ ပါပဲ ။
အခုေျပာခဲ႔တဲ႕ အတိုင္း မိမိသႏၱာန္ မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါး သီလ သမာဓိ ပညာ တရား ေတြ ျဖစ္ပြားၿပီး စိတ္ျဖဴစင္ ေအာင္ ရုပ္နဲ႕နာမ္ ကို သတိ နဲ႕ မျပတ္ ေစာင္႔ၾကည္႕ရပါတယ္၊ ဒါကိုပဲ ဝိပႆနာ အားထုတ္တယ္ လို႕ ေခၚပါတယ္။
ခႏၱာကိုယ္ေခၚတဲ႕ ရုပ္ နဲ႕ စိတ္ေခၚတဲ႕ နာမ္ ရဲ႕ သဘာဝ အမွန္ကို သိရေအာင္ သတိဦးစီးတဲ႕ စိတ္နဲ႕ ေစာင္႔ၾကည္႕ သိေနတဲ႕ သေဘာပါပဲ၊ အဲဒီလို ရုပ္ျဖစ္တိုင္း နာမ္ျဖစ္တိုင္း စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈပါမ်ားလာေတာ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိ ေတြ အားေကာင္းလာၿပီး ရုပ္နာမ္ အသီးသီး ရဲ႕ ပင္ကုိယ္ရင္း သီးသန္႕ သေဘာ = သဘာဝ လကၡဏာ နဲ႕ ရုပ္တိုင္း နာမ္တိုင္း နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႕ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတဲ႕ သာမည လကၡဏ ေတြ ကို အရွိသဘာဝ အတိုင္း သိတဲ႕ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေနခိုက္မွာ ပုဗၺဘာဂမဂ္(= အရိယမဂ္ဉာဏ္၏ ေရွ႕အဖို႕၌ ျဖစ္ေသာ မဂ္အက်င္႔) ေခၚတဲ႕ ေလာကီ မဂၢင္ရွစ္ပါး ပါဝင္ျဖစ္ပြားေနပါတယ္။ အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ တဆင္႔ ထက္ တဆင္႔ ရင္႔က်က္ၿပီး ျမင္႔တက္လာလို႕ ေနာက္ဆံုးမွာ ဝိပႆနာ ဉာဏ္အစဥ္ ကုန္ဆံုးသြားေတာ႔ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေတာ႔တာပါပဲ။
အဲဒီ မဂ္အသိေလးခု က မိမိတို႕ စြမ္းႏိုင္ရာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကို အသီးသီးေလွ်ာ္ေဆး ပယ္သတ္ ပစ္ၾကေတာ႔ စိတ္အစဥ္ ဟာ အညစ္အေၾကးကင္းစင္ၿပီး ျဖဴစင္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး စတုတၳျဖစ္တဲ႕ အရဟတၱမဂ္အသိျဖစ္ေပၚလာေတာ႔ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မွန္သမွ် အနည္းငယ္မွ် မက်န္ရေအာင္ အၾကြင္းမဲ႕ အျပည္႕အစံု ေလွ်ာ္ေဆး ပယ္သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
ဒီအခါမွာ စိတ္အစဥ္ဟာ လံုးဝ ျဖဴစင္ေနပါေတာ႔တယ္။ ဒီလို ကိေလသာ အညစ္အေၾကး လံုးဝမတင္ အျပည္႕အစံု စိတ္ျဖဴစင္ေရးဟာ ဘာဝနာလုပ္ငန္း ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတုိင္ပါပဲ။ ဒါကို သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ လို႕ ေခၚပါတယ္။ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ ဆိုတာ မဂ္ဉာဏ္ေလးဆင္႔ နဲ႕ ကိေလသာ အားလံုး အၾကြင္း အက်န္ မရွိေအာင္ ပယ္သတ္ၿပီးလို႕ ကိေလသာ ဆင္းရဲၿငိမ္းစဲေသာ္လဲ ရုပ္ခႏၶာ နာမ္ခႏၶာ ရွိေသးလို႕ ခႏၶာ ဆင္းရဲေတာ႔ က်န္ရွိေနေသးတဲ႕ အေျခအေနပါပဲ။ ရဟန္းနာ ပုဂၢိဳလ္ ရဲ႕ နိဗၺာန္ေပါ႕။
သို႕ေသာ္လဲ ရဟႏၱာပရိနိဗၺာန္ စံသြားတဲ႕ အခါ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ ေနာက္ထပ္ အသစ္မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ အၿပီးသတ္ အျဖစ္ ရပ္သြားေတာ႔ ရုပ္ဆင္းရဲ နာမ္ဆင္းရဲ ခႏၶာဆင္းရဲပါ အားလံုးၿငိမ္းသြားပါတယ္။ အဲဒါကို အႏုပါဒိ ေသသနိဗၺာန္လို႕ ေခၚပါတယ္၊ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အၾကြင္းအက်န္ မရွိေတာ႔ တဲ႕ နိဗၺာန္ လို႕ ဆိုလို ပါတယ္။
(ကဲ ... ေရႊစင္ဦး တို႕ ေယာဂီ ေလးပါး နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္း ဝိပႆနာ တရား ကို ဘယ္လိုမ်ား အားထုတ္ ခဲ႔ၾကလည္း ဆိုတာ ေနာက္ ပိုစ္႔ ေတြ မွာ ဆက္လက္ ရႈစားၾကရေအာင္ပါ )
ေလးစားစြာျဖင္႔
စာေရးသူ - ေရႊစင္ဦး
ဆက္ရန္
.
ဆြမ္းစားေက်ာင္း
---------------------------------------------------------------------------------------------
သတိပဌာန္ဝိပႆနာ အားထုတ္ပံု
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာေတာ္မွာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ လို႕ ေခၚတဲ႕ ကုသိုလ္လုပ္ငန္း သံုးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဒါန နဲ႕ သီလ ကိုေတာ႔ မေျပာျပေတာ႔ပါဘူး....။
ဘာဝနာ အေၾကာင္းကို ေျပာရရင္ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖဴစင္တဲ႕ စိတ္ေတြ ျဖစ္ပြားၿပီး ညစ္မဲေနတဲ႕ ကိေလသာ တရား ေတြ ကို ပယ္ရွားႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကုိ ေလ႕က်င္႔ ပြားမ်ား အားထုတ္တာကို ဘာဝနာ ကုသိုလ္ လို႕ ေခၚပါတယ္..။
ဘာဝနာ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္... အားေကာင္းတဲ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ႕သမာဓိ ရေအာင္ အားထုတ္တဲ႕ သမထ ဘာ၀နာ နဲ႕ ရုပ္နဲ႕ နာမ္မွာရွိတဲ႕ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာ သံုးမ်ဳိး ကို ကိုယ္ေတြ႕ဉာဏ္ နဲ႕ အမွန္ အတိုင္း သိၿပီးေတာ႔ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ႏွင္႔ ကိေလသာ ေတြ ပယ္သတ္ၿပီး စိတ္လံုးဝ ျဖဴစင္သြားတဲ႕ အတြက္ ဆင္းရဲၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ရတဲ႕ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ တို႕ ျဖစ္ပါတယ္..။
ဘယ္ ဘာဝနာ ကိုပဲ အားထုတ္ အားထုတ္၊ စင္ၾကယ္တဲ႕ သီလ ကို အေျခခံၿပီးမွ အားထုတ္ရပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ ဘာဝနာ ပြားမ်ား အားထုတ္လိုသူ တိုင္းဟာ ပထမ သီလ ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆာက္တည္ ေစာင္႔ထိန္းၿပီး မွ ဘာဝနာ တရားကို ပြားမ်ား အားထုတ္ရပါတယ္...။
သီလ ကို အေျခခံၿပီး ဘာဝနာတရား ပြားမ်ား အားထုတ္လိုလွ်င္ အားမထုတ္မီမွာ ဘာဝနာ ဆိုတဲ႕ စကားလံုးရဲ႕ အဓိပါၸယ္ ကို အၾကမ္းဖ်င္းနားလည္ ထားဖို႕ လိုပါတယ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း သို႕မဟုတ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း သို႕မဟုတ္ မိမိသႏၱာန္ ၌ သီလ သမာဓိ ပညာ တရားမ်ား ျဖစ္ပြားေအာင္ အားထုတ္ျခင္း လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္..။
တကယ္ေတာ႔ ဒီအဓိပၸာယ္ သံုးမ်ဳိးဟာ အတူတူ ပါပဲ၊ မိမိ သႏၱာန္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျဖစ္ပြားရင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကင္းစင္ေနတဲ႕ အတြက္ စိတ္အစဥ္ဟာ ျဖဴစင္ေနပါတယ္။ အဲဒီ မဂၢင္ရွစ္ပါး ထဲမွာ သီလ မဂၢင္ သံုးပါး၊ သမာဓိမဂၢင္ သံုးပါး၊ ပညာမဂၢင္ ႏွစ္ပါး ပါဝင္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ အခုေျပာခဲ႔တဲ႕ ဘာဝနာ ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ သံုးမ်ဳိးဟာ အတူတူ ပါပဲ ။
ဘာဝနာလုပ္ငန္း ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
အခုေျပာခဲ႔တဲ႕ အတိုင္း မိမိသႏၱာန္ မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါး သီလ သမာဓိ ပညာ တရား ေတြ ျဖစ္ပြားၿပီး စိတ္ျဖဴစင္ ေအာင္ ရုပ္နဲ႕နာမ္ ကို သတိ နဲ႕ မျပတ္ ေစာင္႔ၾကည္႕ရပါတယ္၊ ဒါကိုပဲ ဝိပႆနာ အားထုတ္တယ္ လို႕ ေခၚပါတယ္။
ခႏၱာကိုယ္ေခၚတဲ႕ ရုပ္ နဲ႕ စိတ္ေခၚတဲ႕ နာမ္ ရဲ႕ သဘာဝ အမွန္ကို သိရေအာင္ သတိဦးစီးတဲ႕ စိတ္နဲ႕ ေစာင္႔ၾကည္႕ သိေနတဲ႕ သေဘာပါပဲ၊ အဲဒီလို ရုပ္ျဖစ္တိုင္း နာမ္ျဖစ္တိုင္း စူးစူးစိုက္စိုက္ ရႈပါမ်ားလာေတာ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိ ေတြ အားေကာင္းလာၿပီး ရုပ္နာမ္ အသီးသီး ရဲ႕ ပင္ကုိယ္ရင္း သီးသန္႕ သေဘာ = သဘာဝ လကၡဏာ နဲ႕ ရုပ္တိုင္း နာမ္တိုင္း နဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ႕ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတဲ႕ သာမည လကၡဏ ေတြ ကို အရွိသဘာဝ အတိုင္း သိတဲ႕ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေနခိုက္မွာ ပုဗၺဘာဂမဂ္(= အရိယမဂ္ဉာဏ္၏ ေရွ႕အဖို႕၌ ျဖစ္ေသာ မဂ္အက်င္႔) ေခၚတဲ႕ ေလာကီ မဂၢင္ရွစ္ပါး ပါဝင္ျဖစ္ပြားေနပါတယ္။ အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ တဆင္႔ ထက္ တဆင္႔ ရင္႔က်က္ၿပီး ျမင္႔တက္လာလို႕ ေနာက္ဆံုးမွာ ဝိပႆနာ ဉာဏ္အစဥ္ ကုန္ဆံုးသြားေတာ႔ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေတာ႔တာပါပဲ။
အဲဒီ မဂ္အသိေလးခု က မိမိတို႕ စြမ္းႏိုင္ရာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး ကို အသီးသီးေလွ်ာ္ေဆး ပယ္သတ္ ပစ္ၾကေတာ႔ စိတ္အစဥ္ ဟာ အညစ္အေၾကးကင္းစင္ၿပီး ျဖဴစင္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး စတုတၳျဖစ္တဲ႕ အရဟတၱမဂ္အသိျဖစ္ေပၚလာေတာ႔ ကိေလသာ အညစ္အေၾကး မွန္သမွ် အနည္းငယ္မွ် မက်န္ရေအာင္ အၾကြင္းမဲ႕ အျပည္႕အစံု ေလွ်ာ္ေဆး ပယ္သတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္။
ဒီအခါမွာ စိတ္အစဥ္ဟာ လံုးဝ ျဖဴစင္ေနပါေတာ႔တယ္။ ဒီလို ကိေလသာ အညစ္အေၾကး လံုးဝမတင္ အျပည္႕အစံု စိတ္ျဖဴစင္ေရးဟာ ဘာဝနာလုပ္ငန္း ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတုိင္ပါပဲ။ ဒါကို သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ လို႕ ေခၚပါတယ္။ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ ဆိုတာ မဂ္ဉာဏ္ေလးဆင္႔ နဲ႕ ကိေလသာ အားလံုး အၾကြင္း အက်န္ မရွိေအာင္ ပယ္သတ္ၿပီးလို႕ ကိေလသာ ဆင္းရဲၿငိမ္းစဲေသာ္လဲ ရုပ္ခႏၶာ နာမ္ခႏၶာ ရွိေသးလို႕ ခႏၶာ ဆင္းရဲေတာ႔ က်န္ရွိေနေသးတဲ႕ အေျခအေနပါပဲ။ ရဟန္းနာ ပုဂၢိဳလ္ ရဲ႕ နိဗၺာန္ေပါ႕။
သို႕ေသာ္လဲ ရဟႏၱာပရိနိဗၺာန္ စံသြားတဲ႕ အခါ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ ေနာက္ထပ္ အသစ္မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ အၿပီးသတ္ အျဖစ္ ရပ္သြားေတာ႔ ရုပ္ဆင္းရဲ နာမ္ဆင္းရဲ ခႏၶာဆင္းရဲပါ အားလံုးၿငိမ္းသြားပါတယ္။ အဲဒါကို အႏုပါဒိ ေသသနိဗၺာန္လို႕ ေခၚပါတယ္၊ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အၾကြင္းအက်န္ မရွိေတာ႔ တဲ႕ နိဗၺာန္ လို႕ ဆိုလို ပါတယ္။
(ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ဘုရား ညြန္ၾကားျပသေသာ သတိပဌာန္ ဝိပႆနာ အားထုတ္ပံု စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ )
-------------------------------------------------------------------------------
(ကဲ ... ေရႊစင္ဦး တို႕ ေယာဂီ ေလးပါး နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္း ဝိပႆနာ တရား ကို ဘယ္လိုမ်ား အားထုတ္ ခဲ႔ၾကလည္း ဆိုတာ ေနာက္ ပိုစ္႔ ေတြ မွာ ဆက္လက္ ရႈစားၾကရေအာင္ပါ )
ေလးစားစြာျဖင္႔
စာေရးသူ - ေရႊစင္ဦး
ဆက္ရန္
.
13 comments:
ဘယ္လုိပဲဲျဖစ္ျဖစ္ ပထမေျခလွမ္းအတြက္ သာဓုေခၚပါတယ္၊
အင္း....
ငါ ့ မမေရႊစင္တစ္ေယာက္ ဘာေတြမ်ားၿဖစ္
မလဲ ဆိုၿပီး အသက္ရႈေနတာေတာင္ ေမ ့
သြားတယ္..။ ေနာက္ ၾကံဳရင္ၾကံဳသလို သြား
ခ်င္တဲ ့ ေနရာေလးမွန္း ဓါတ္ပံုေတြ ၾကည္ ့
ကတဲက သိ ေနတယ္။
နိဗၺာန္ေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ က်ိန္းေသ မေရာက္
ပါဘူးေနာ္၊ ေနာက္ဘဝ လဲ မေရာက္ဖူးေလ။
ေရာက္ရင္ သံသယာၿပတ္ၿပီမဟုတ္လား..။
အဲ .. နတ္မၿဖစ္ရင္ေတာင္ လူေတာ ့ ၿပန္ၿဖစ္ခ်င္
တယ္။ က်ိန္းေသ လူၿပန္ၿဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို
လုပ္ၾကမလဲ..။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ဆက္လက္
ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္..၊ ဒါလဲ “ ရသ ” တစ္ခု
ပဲ မဟုတ္လား....။
Thanks Sis.
Congratulation for your first step!
I know only about "Moe Gyot" not "Maharsi". Anyway, the goal is the same!I think. :)
Ray
မေရႊစင္က ေယာဂီ နံပါတ္ ၂ ျဖစ္ရမယ္။
ဟုတ္တယ္ဟုတ္။ :)
ခ်မ္းေျမ့ရိပ္သာက ၾကည့္ရတာ တကယ္ခ်မ္းေျမ့ျပီး တရားထိုင္ခ်င္စရာဘဲေနာ္။
ဆရာေတာ္က ေခတ္မီတယ္။ ေယာဂီေတြ အဆင္ေျပေအာင္ အကုန္လုပ္ေပးထားတာ ေကာင္းလိုက္တာ။ ျမန္မာျပည္ေရာက္ရင္ မေရႊစင္ဆီလာခဲ့မယ္။ တူတူထုိင္ၾကရေအာင္ေလ ေနာ္။ ကြမ္းယာေလး ေဆးလိပ္ေလးလဲ အပါအ၀င္ေပါ့။ :P
အစ္မေရြစင္က ေယာဂီနံပတ္ဘယ္ေလာက္လဲဗ်...ဟင္..:)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာဓုေခၚပါတယ္ခင္ဗ်...။ေနာက္ပို့စ္ေတြ
လည္းေမ်ာ့ေနပါတယ္....။
အစ္မေရႊစင္
အဲလိုေယာဂီမ်ိဳးကို အရမ္း စိတ္၀င္စားတယ္။
တရားစာေတြ႕ အျပင္ လက္ေတြ႔ပါ နည္းနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ေျပာျပေနာ္ အစ္မ။
ေနာက္ပို႕စ္ေတြ ဖတ္ခ်င္တယ္။
အလုပ္မ်ားေနရင္ အဆင္ေျပတဲ႔ အခ်ိန္တင္ပါေနာ္။ ေမွ်ာ္ေတာ႔ ေမွ်ာ္ေနမယ္။
ခင္မင္ေလးစားလ်ွက္
အစ္မေရႊစင္
ျပဳခဲ႔တဲ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအတြက္ ၀မ္းေျမာက္စြာသာဓုေခၚပါတယ္
ရိပ္သာေလးက သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေနတာဘဲေနာ္
ၾကည္႕ျပီးေတာ႔ သြားခ်င္စိတ္ေတြေပါက္လာတယ္။ ညီမအေမလဲ အဲဒီခ်မ္းေျမ႔ရိပ္သာမွာ တရားလာလာ၀င္တယ္။
ေနာက္ အခ်ိန္ရရင္ ညီမလဲ ၀င္ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားမယ္
ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္စမွတ္တုန္းက စိတ္ေတြက ဟုိထြက္ဒီထြက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္တာ။ ဖမ္းကားဖမ္း၏ မမိပဲ။ ေတြးေနတဲ့စိတ္ကုိပဲ လုိက္ေစာင့္ၾကည့္ရတာလဲ ေစာင့္တာေမ့ျပီး အေတြးေနာက္ခ်ည္း ပါပါသြားတယ္။ မေရႊစင္တုိ႔ ကိေလသာနဲ႔ ဘယ္လုိဖုိက္ခဲ့လဲ။ ကုိယ္ေတြ႔စြန္႔စားခန္းေတြအျဖစ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဖုိက္တာ ကုိယ္ကခ်ည္း အလဲလဲအကြဲကြဲပဲ။ ခုေတာ့ ကၾကီးေရကေပါ့ေလ။
အမဇင္...အေရးႀကီးတာက အားထုတ္ျဖစ္ဖို႔ပါပဲ အမရယ္၊ ပထမေျခလွမ္း ေအာင္ျမင္ၿပီးရင္ ေနာက္ေျခလွမ္းေတြက အလိုလို ေရာက္သြားမွာပါ အမရဲ႕...။၂- ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ အမေရ :)
လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖိုလို လုပ္ျပန္ျပီ ပရိတ္တတ္ၾကီး မမေက်ာနံပါတ္ကို သိခ်င္ကုန္ျပီ း)
ခ်စ္ညီမ
ဒီကေတာ့ ေက်ာနံပါတ္ျမင္မိသားးးးးးးးးး D
မမ
ေနရာေလးက ေတာ္ေတာ္သာယာတာပဲေနာ္..
တရားထိိုင္ဖို႔အထိ မေတြးမိေပမဲ့ အေဆာင္ေလးနား ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔ စိတ္ေအးလက္ေအး သြားထိုင္ခ်င္တယ္..
ဂ်ီးေတာ္ေရႊစင္ကေတာ့ ဝိပႆနာ ေျခလွမ္းတစ္ စျဖစ္သြားျပီ...ဝမ္းသာၾကည္နူးစြာ နဲ့ သာဓု ၃ ၾကိမ္ ေခၚလိုက္ပါတယ္။။
အဲ့လို ေအးခ်မ္းသာယာတဲ့ေနရာမ်ိဳးေလးမွာ တရားက်င့္ရတာ ကုသိုလ္ေကာင္းတယ္ဗ်ိဳး..
သမထ နဲ့ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ကို သပ္သပ္စီ ခြဲျပီး က်င့္လို့ ရလား ၊ သမထျပီးမွ ဝိပႆနာ တဆင့္တက္ရတာလား. ေသခ်ာနားမလည္ပါ ။သိခ်င္ပါတယ္ ။
နံပါတ္ဘယ္ေလာက္လည္း ဆိုတဲ့ ပေဟဠိ ကို အေျဖညိွဖို့ ေစာင့္ေနပါတယ္ ...
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အမတည္းခဲ့တဲ့အေဆာင္မွာ ညီမလည္း တည္းၿပီး တရားထိုင္ခဲ့ဖူးတယ္။ အရမ္းၿငိမ္းခ်မ္းတယ္ေနာ္။ စည္းကမ္းလည္းၾကီးတယ္။ ေဝယ်ာဝတ္စ လုပ္တဲ့ အရမ္းမ်က္ႏွာေက်ာတင္းတဲ့ သီလရွင္ေလးမ်ား မေတြ႕ခဲ့ဖူးလား။ :)
Post a Comment