အခန္း(၁၉)
ေက်ာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေပ်ာ္ဆံုးေနရာ ျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ေရာက္မွ ယံုၾကည္မႈ အသစ္ ေတြ၊ ခြန္အားသစ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ ရလာသည္။ မၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားေလာက ႏွင့္သာမက ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ပါ ထိေတြ႕ကာ သူ႔တုိ႔ဘ၀ကို အတြင္းက်က် သိရွိ နားလည္ခြင့္ ရလာသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ၀တ္တေနလမ္းကို ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ဆိုင္ခန္းငယ္ ကေလးေတြ၊ တြန္းလွည္းဆိုင္ကေလးေတြႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ ျပြတ္သိပ္ေနသည့္ ေစ်းလမ္း ကေလး။ ေရာင္းကုန္ ေတြက မ်ိဳးစုံလွသည္။ သစ္သီး၀လံ၊ သား၊ ငါး ပုစြန္၊ ကုန္စိမ္း ကုန္ေျခာက္၊ မုန္႔မ်ိဳးစုံမွ အထည္ဆုိင္မ်ားအထိ ရွိသည္။
အခ်ိဳ႕ တြန္းလွည္းမ်ားကို ဆိုင္ေရွ႕ မ်က္ႏွာစာအျဖစ္ ခင္းက်င္းထားၾကသည္။ မၾကာခင္ ေစ်းသူ ေစ်းသားေတြ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဆုိတာ သိသြားၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကသံမ်ားကိုလည္း ၾကားရတတ္၏။
"အဲဒါ မာရီတို႔ ဆရာေလ"
"အဲဒါ ဂရင္းစလိတ္က ဆရာေပါ့၊ ဂ်ံဳးက သူ႔အတန္းမွာေလ၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ သိပ္ ေစတနာ ရွိတာတဲ့ေအ့"
တစ္ေန႔ သစ္သီးဆိုင္တစ္ဆိုင္ေရွ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္လုိက္သည္။ ဆုိင္ရွင္ မိန္းမႀကီးက ၀၀တုတ္တုတ္ႀကီး။ ပန္းသီး ေတြ ခ်ိန္တြယ္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿပံဳးျပၿပီး။
"ေမာ္တစ္ေယာက္ တနဂၤေႏြေန႔က ေစ့စပ္လိုက္ၿပီး ဆရာ"
ေမာ္ဆုိသည့္ မိန္းကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူး၍ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသည္။ အေဒၚႀကီးက ဒါကို ခ်က္ခ်င္း အကဲခတ္မိၿပီး -
"ဆရာ့အတန္းက၊ အင္း ... ဘလိုးကို သိတယ္ မဟုတ္လား၊ သူ႔အစ္မေပါ့ ဆရာရဲ႕၊ အေမရိကန္ စစ္သား တစ္ေယာက္ နဲ႔ ေလ၊ ေကာင္ေလးက ရည္ရည္မြန္မြန္ပဲ ဆရာရဲ႕"
တစ္ခါတစ္ေလ လည္း "ဆရာ ဒီလမ္းကလာမွာပဲဆိုၿပီး ကၽြန္မ ေစာင့္ေနတာ" ဟု ဆိုကာ ေက်ာင္းပ်က္သည့္ ကေလး မိဘမ်ား ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ျဖင့္ ခြင့္ေတာင္းတတ္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ေန႔တျခား သူတို႔တစ္ေတြႏွင့္ အကၽြမ္းတ၀င္ ျဖစ္လာရသည္။ ရံခါတြင္ သူတို႔ အျပဳအမူ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ႏွာ အထားရခက္သည့္အခါလည္း ရွိသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ပန္းသီး၀ယ္ျပန္ခ်င္သည္ႏွင့္ သစ္သီးဆိုင္တစ္ဆုိင္ေရွ႕တြင္ တန္း၀င္စီလိုက္သည္။ ဆိုင္ရွင္ ဂ်ဴး အမ်ိဳး သမီးႀကီး မစၥက္ဂ်ိဳးဇက္က တန္းေနာက္ဆံုးတြင္ ရပ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္သြားၿပီး ေရွ႕သုိ႔လာခဲ့ဖို႔ ေခၚသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အလ်င္ ခ်ိန္တြယ္ေပးရင္း မ်က္ေမွာင္ ကုတ္ေနၾကသည့္ ကုန္ေစ်း၀ယ္သူ ေတြကို ေတာင္းပန္သည္။
"သမီး မြိဳင္ရာ တို႔ ဆရာမို႔ပါရွင္၊ သည္းခံၾကပါ၊ ဆရာ အေရးႀကီးလာပံု ရလို႔ပါေနာ္"
တစ္ၿပိဳင္တည္း တြင္ ကေလးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဆက္ဆံေရးမွာလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား တုိးတက္ လာခဲ့သည္။ တစ္ဖက္ ႏွင့္ တစ္ဖက္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးလာၾကသည္။ အျပန္အလွန္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈ ေတြ ရလာၾကသည္။ သည္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေပ်ာ္လို႔မဆံုး၊ အားတက္လို႔ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါ၏။
သူတို႔ စိတ္၀င္စားမည့္ အေၾကာင္းအရာအသစ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ ခ်ေပးသည္။ အျပန္အလွန္ ေ၀ဖန္ ေဆြးေႏြး ခုိင္းသည္။ အေၾကာင္းအရာကို သူတို႔ ခ်ဥ္းကပ္ ေတြးေခၚပံုေတြ၊ ေ၀ဖန္ သံုးသပ္ပံုေတြ သိသိသာသာ တုိးတက္ လာသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အျမင္ခ်င္း မတူဘဲ အျငင္းအခံု ျဖစ္သည့္အခါ မ်ားတြင္ လညး္ သည္းခံတတ္လာၾကသည္။
သူတို႔ကို သင္ၾကားရင္း သူတို႔ဆီမွ ကၽြန္ေတာ္ ပညာ ျပန္ယူရသည့္အခါမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သူတို႔ကို သူတို႔ ပတ္၀န္းက်င္ ႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တျဖည္းျဖည္း နားလည္လာသည္။ ပထမပိုင္းတြင္ သူတို႔ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ ဘ၀င္မက်ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ လားလားမွ မသင့္သည့္ ဆြယ္တာက်ပ္က်ပ္၊ ေဘာင္းဘီ က်ဥ္းက်ဥ္း၊ စကတ္ တင္းတင္းေတြ။
ခုေတာ့ သူတုိ႔တစ္ေတြ အ၀တ္အစားထက္ တစ္ကိုယ္ေရ သန္႔ရွင္းေရးကို အေလးေပးလာၾကပါၿပီ။ သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို အ၀တ္အစားမ်ိဳးေတြကို ႀကိဳက္ၾကပါလိမ့္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ၀တ္လွ်င္ သူတို႔၏ ကာယ အရည္အေသြး ေတြ ေပၚလြင္လာမည္ဟု ထင္ေနၾက၍ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထုိစဥ္တြင္ ဆရာအသစ္တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာသည္။ ဆရာ့နာမည္က မစၥတာဘဲလ္။ လက္ရွိ ဆရာအင္အားကို ယာယီ ထပ္ျဖည့္ေပးျခင္း ျဖစ္၏။ မစၥတာဘဲလ္မွာ ပိန္ပိန္ ပါးပါးႏွင့္ အသက္ ေလးဆယ္ခန္႔ ျဖစ္သည္။ ပိန္ေသာ္လည္း က်စ္လ်စ္ေတာင့္တင္းသည္။ တပ္တြင္း ပညာေရးဌာနတြင္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ ဆုိ၏။
စာသင္ခ်ိန္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ အတန္းႀကီးမ်ား ပီတိခ်ိန္ကို ယူဖို႔ ဆရာသစ္အာ ဆရာႀကီးက တာ၀န္ခ်ထား လိုက္သည္။
ဆရာဘဲလ္၏ ၀ါသနာတစ္ခုမွာ ဓားခုတ္ ေလ့က်င့္ျခင္း ျဖစ္၏။ သူသည္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ေလ့က်င့္ခန္း မ်ားကို တိတိက်က် လုပ္ေစသူ ျဖစ္၏။ ပီတိ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္မ်ိဳးကို အထပ္ထပ္အခါခါ ေလ့က်င့္ ခုိင္း၏။ မနားမေန လုပ္ခုိင္း၏။
ဆရာ၏ တင္းက်ပ္ ျပင္းထန္လွေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို မေက်နပ္ၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားေတြ ဇြဲနပဲျဖင့္ ႀကိတ္မွိတ္ လိုက္နာၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ဒင္ဟန္လို၊ ဆီးလ္လို၊ ဖာမင္လို အမာခံ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားအတြက္ မေထာင္းတာေသာ္ လည္း အားကစား တြင္ အားနည္းလွသည့္ ရစ္ခ်တ္ဘာကေလအတြက္ မေခ်ာင္ေတာ့ေပ။
ရစ္ခ်တ္ဘာကေလး မွာ ပုပု၀ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းစာတြင္ေရာ အားကစားတြင္ပါ အားနည္း သူ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ လူခ်စ္လူခင္ ေပါသည္။ သူ႔ကို ဘယ္ေလာက္စစ စိတ္မဆိုးတတ္။ အတန္း ထဲတြင္ သူ႔ကို မညႇာမတာ ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္ၾကေသာ္လည္း တျခားတစ္ေယာက္ ေယာက္က ယင္းသို႔ ျပဳမူလွ်င္ သူ႔ဘက္ ၀ိုင္းရပ္ဖုိ႔ အားလံုးအသင့္ ရွိၾကသည္။
ဘာကေလး သည္ ပင္ကိုႏိႈက္က အားကစားတြင္ အထံုပါရမီနည္းသည့္ကေလး ျဖစ္၏။ သူ႔ခႏၶာကုိယ္ ဖြဲ႕စည္းပံု ကိုက သိသာလွသည္ ဒါကို ဘာကေလ က လူ႔သဘာ၀အရ တုံ႔ျပန္ရသည္။ အားကစား က႑တိုင္းတြင္ မပါ မေန ႀကိဳးစားသည္။
သူ႔ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အခုန္အပ်ံ အလူးအလိမ့္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားတြင္ ခရီးမတြင္ဘဲ ရယ္စရာသက္သက္ ျဖစ္ေန တတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာကေလက ဘယ္ေတာ့မွ လက္ေျမႇာက္ အရႈံးမေပး။ အရာထင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မထင္ သည္ျဖစ္ေစ ခုိင္းသမွ် လုပ္သည္။
တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဘာကေလသည္ ဆရာဘဲလ္၏ အႏွိပ္စက္ခံ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ သည္။ မျဖစ္ ထြန္းႏိုင္မွန္း သိလ်က္ႏွင့္ ကေလးကို ေျမႇာက္ပင့္ေပးၿပီး ခဲရာခဲဆစ္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ကို လုပ္ခုိင္း၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ဘာကေလသည္ ငေပါက္ကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာ သည္။ တစ္တန္းတည္း သားေတြ က ဆရာဘဲလ္ ၏ အျပဳအမူကို ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာက လက္မခံဘလဲ သူတုိ႔ကို ျပန္မဲ သည္။
သည္ေတာ့မွ ေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ အပတ္စဥ္ ေ၀ဖန္ခန္းမွာ ထည့္ေရးၾကသည္။ ဆရာႀကီး အေနျဖင့္ ဆရာ မ်ား အစည္းအေ၀းတြင္ ခ် ေဆြးေႏြးရေတာ့၏။ ဆရာဘဲလ္ကို ၾကည့္ၿပီး -
"ေက်ာင္းသား ေတြကေတာ့ ဆရာ့ ပီတိေလ့က်င့္ခန္းကို ေ၀ဖန္ကုန္ၾကၿပီ၊ သူတုိ႔ သိပ္ဘ၀င္မက်ဘူး ထင္တယ္"
"ဘယ္လို ေ၀ဖန္ၾကလို႔လဲ မစၥတာဖေလာရင့္"
ဆရာဘဲလ္ က ဆရာႀကီးကို အၿမဲတမ္း နာမည္ကို ေခၚသည္။ မထီမဲ့ျမင္ ဆက္ဆံေလ့ရွိ၏။
"သူတို႔ ေရးတဲ့အတုိင္း ဆုိရင္ သူတုိ႔ကို ဆရာ မလိုအပ္တာေတြ ေ၀ဖန္တယ္ ထင္တယ္"
"အနံ႔အသက္ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔လား"
"အင္း ... အဲဒါရယ္၊ သူတို႔ အ၀တ္အစားေတြရယ္ေပါ့"
"ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ကို ေရမွန္မွန္ ခ်ိဳးခုိင္းတာပါ"
"ကဲ ... ဒီမွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဆရာေျပာတကို ျပန္ေရးထားတာ ၾကည့္ရေအာင္"
ဆရာႀကီးက ဖာမင္၏ စာအုပ္ကို ဖြင့္ၿပီး -
"မင္းတို႔ကိုယ္က အနံ႔ဟာ အမိႈက္ပံုးစုတ္ေစာ္ နံေနတာပဲ" တဲ့။
ဆရာႀကီးအသံက ေအးစက္စက္။
"ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ေျခေထာက္ေတြကို ေျပာတာပါ။ ဖိနပ္ခၽြတ္လုိက္တဲ့အခါ ထြက္လာတဲ့ အနံ႔က မခံ ႏိုင္ေအာင္ပဲ"
"တစ္ခုရွိတယ္ ဆရာ၊ ဒီကေလးေတြထဲက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရေပါတဲ့ အရပ္မွာ မေနႏိုင္ၾကဘူး"
"ေျခေထာက္ေဆးဖို႔ေလာက္ေတာ့ ေရရွိရမွာေပါ့ဗ်ာ"
"ဒါေပမဲ့ ဆရာ အနံ႔မခံႏုိင္တဲ့ ေျခအိတ္ေတြကိုပဲ ျပန္၀တ္ေတာ့ ဘာထူးမွာလဲ"
"ဆရာ ဒီရပ္ကြက္ထဲမွာ ေနဖူးသလား"
"ဟာဗ်ာ ... မဟုတ္တာ"
"ဒါဆို ဒီရပ္ကြက္ အေျခအေနကို ဘယ္သိႏုိင္မလဲ၊ ဆရာ အမွတ္မထင္ ေျပာေျပာေနတဲ့ ေရဆိုတဲ့ ပစၥည္းဟာ ဆရာထင္သလို သူတို႔ စည္ပိုင္းေတြ၊ သူတို႔ ေရခ်ိဳးကန္ေတြထဲမွာ ရွိမေနပါဘူး၊ ခ်က္ဖို႔ ျပဳတ္ဖို႔ သံုးေလာက္ရုံကိုေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ရယ္၊ အေပၚထပ္ေတြဆိုရင္ ေရတက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေလးငါးအိမ္အတြက္ တစ္ခုေလာက္ရွိတဲ့ ေရပိုက္ေခါင္းမွာ ဆင္းခပ္ရတာ။ ဒီေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့ ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္တဲ့ ေျခေဆး ဖို႕ ကိစၥကေလးဟာ သူတို႔အတြက္ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး"
ဆရာဘဲလ္ ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘဲ ၿငိမ္သြားသည္။
"ဆရာ့ တာ၀န္ပိုင္းကို က်ဳပ္ ၀င္မစြက္ခ်င္ပါဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ပီတီ မွာ ဆရာဟာ က်ဳပ္ထက္ အပံုႀကီး နားလည္တာပဲ၊ အဲဒီေနရာမွာလည္း သူတို႔ဘက္က အခက္အခဲကေလးေတြကို ထည့္စဥ္းစားေစခ်င္တယ္"
ဆရာႀကီးက ရုတ္ျခည္း စကားျဖတ္ၿပီး တျခားအေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းပစ္ လုိက္သည္။ ဆရာဘဲလ္ မွာ မေက်မနပ္ အမူအရာျဖင့္ သုန္မႈန္ေန၏။
တနလၤာေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ ျပႆနာေခါင္ခုိက္ေအာင္ တက္လာေတာ့သည္။ အခ်င္းျဖစ္ပြားစဥ္က အားကစား ရုံထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ရွိမေနေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားထံမွ ၾကားရပံုႏွင့္ မစၥတာဘဲလ္ ေျပာပံုကို ၾကည့္ၿပီး အျဖစ္မွန္ ကို ကၽြန္ေတာ္ ပံုေဖာ္ၾကည့္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ျမင္းခုန္ဘား ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေနၾကစဥ္ ျဖစ္၏။ ဘာကေလ အတြက္ အလြန္မလြယ္သည့္ ေလ့က်င့္ခန္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသာ ေခ်ာင္ခုိေနလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဘဲလ္ ျမင္သြားသည္။
"ေဟ့ ... ဘာကေလ" ဟု လွမ္းေအာ္ေခၚသည္။
"ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ"
"လာေလကြာ၊ မင္း မခုန္ရေသးပါဘူး၊ ငါ မင္းကို ေစာင့္ေနတာ"
ဆရာက ထံုးစံအတုိင္း ျမင္းခုန္ဘားနံေဘးတြင္ ရပ္ေစာင့္ေနသည္။ မေတာ္တဆ မဟန္ႏိုင္ဘဲ အရွိန္လြန္ က်လာလွ်င္ ၀င္ထိန္းေပးရန္ ျဖစ္၏။ ဘာကေလက မလႈပ္။ ဆရာဘဲလ္က ေဒါတသႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ဤတြင္ ဒင္ဟန္က ၾကား၀င္ၿပီး -
"ဘာကေလ ခုန္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး ဆရာ၊ သူ႔အတြက္ သိပ္ျမင့္လြန္းတယ္"
ဆရာဘဲလ္ လွမ္းေအာ္သည္။
"မင္းပါးစပ္ ပိတ္ထားစမ္း ဒင္ဟန္၊ ငါ မေတာင္းမခ်င္း မင္းဘာအၾကံဥာဏ္မွ ၀င္မေပးနဲ႔"
ဆရာဘဲလ္ က ဘာကေလဆီသို႔ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ဘာကေလသည္ ဆရာလုပ္သူကို ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ သည့္ မ်က္လံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ စိုက္ၾကည့္ေန၏။ ဆရာက သူ႔အေပၚ မိုးရပ္လုိက္ၿပီး-
"ကဲ ... မင္း ငါေျပာတဲ့အတုိင္း လုပ္မလား၊ မလုပ္ဘူးလား"
"လုပ္ပါ့မယ္ ဆရာ"
အားလံုး အသက္မရွဴဘဲ ျမင္းခုန္ေဘးကို အာရုံစုိက္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ဘာကေလက ႏႈတ္ခမ္းကို လွ်ာျဖင့္ တစ္ခ်က္ သပ္လိုက္ၿပီး ဆရာ သူ႔ေနရာ ျပန္ေရာက္သည္အထိ ေစာင့္ေနသည္။ ရင္ေတြ တဒိုင္းဒိုင္း ခုန္လ်က္။
ၿပီးမွ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္ႏွင့္ တအားေျပးေခ်သြားၿပီး ျမင္းခုန္းဘားေပၚကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အားျပဳကာ ခုန္ခ် လိုက္သည္။ ဘားတန္းေျခေထာင္တစ္ဖက္သည္ ေျဖာင္းခနဲ က်ိဳးထြက္သြားသည္။ ဘာကေလသည္ လက္ဆန္႔ ထားသည့္ ဆရာဘဲလ္ဘက္သို႔ မေရာက္ေတာ့ဘဲ ျမင္းခုန္ဘားႏွင့္ ေရာေထြးကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ ၀ုန္းခနဲ က်သြားေတာ့သည္။
ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ တစ္တန္းလံုး ၾကက္ေသ ေသေနၾက၏။ ဘာကေလ ခမ်ာ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ က်သည့္ အေနအထား အတုိင္း ၿငိမ္သြားသည္။ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း သတိ၀င္လာၿပီး အတန္းသား ေတြ သူ႔ဆီသို႔ ေျပးသြား ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ဘာကေလဆီသို႔ ေျပးသြားသည့္ အုပ္စုထဲတြင္ ေပၚတာတစ္ေယာက္ မပါ။ အလြန္ သေဘာ ေကာင္းေသာ ေပၚတာ ဆိုသည့္ေကာင္ႀကီး စိတ္ဆိုးေလၿပီ။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားထဲတြင္ ဘာမွ် မျမင္ေတာ့။ က်ိဳးထြက္ လြင့့္စဥ္ လာသည့္ ဘားတန္းေျခေထာက္ကို ေကာက္ၿပီး ဆရာဘဲလ္ဆီသို႔ ေျပး၀င္သြားသည္။
"အသံုးမက်တဲ့ ဆရာ၊ ေသေပေတာ့"
"ေဟ့ ေပၚတာ၊ လႊတ္ခ်လိုက္စမ္း၊ မင္း ဘာေကာင္လဲ"
ဆရာဘဲလ္ က ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲေနသည့္ ေပၚတာအား ေအာ္ေျပာရင္း ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္ႏွင့္ ေရွာင္သည္။
"သူ မလုပ္ႏိုင္တာကို ခင္ဗ်ား ဇြတ္လုပ္ခုိင္းတယ္"
ေပၚတာ က အသံကုန္ေျပာရင္း ေရွ႕တုိးသြားသည္။
"မမိုက္ခ်င္ပါနဲ႔ ေပၚတာ၊ မင္းလက္ထဲက ဟာကို လႊတ္ခ်လိုက္ပါ"
ဆရာဘဲလ္က ေတာင္းပန္သည့္အသံ စြက္ၿပီး ေျပာသည္။
"ခင္ဗ်ားဟာ လူသတ္သမား၊ ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ ျပန္သတ္မယ္"
ဆရာဘဲလ္သည္ ဗလေသးသူ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ေဒါသအမ်က္ ေျခာင္းေျခာင္းထြက္ေနသည့္ ေပၚတာႏွင့္ စာလွ်င္ ေသးငယ္သြားသလို ထင္ရ၏။ ေပၚတာသည္ ဧရာမ သစ္သားေခ်ာင္းႀကီးကို အားပါးတရ လႊဲၿပီး ...။
ထုိစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားျခင္း ျဖစ္၏။
တစ္ဂ်က္ဆင္က ေၾကာက္အား လန္႔အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အခန္းထဲအထိ ေျပးတက္လာၿပီး ...
"ဆရာ ... ျမန္ျမန္လုပ္ပါ ဆရာ၊ ေအာက္မွာ ခ်ကုန္ၿပီ၊ အားကစားခန္းမထဲမွာ ဆရာ ... ျမန္ျမန္လုပ္ပါ ဆရာ"
ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္ႏွင့္ ေရွာင္ေနေသာ ဆရာဘဲလ္အတြက္ ထပ္ဆုတ္စရာ မရွိေတာ့။ ေနာက္တြင္ နံရံခံေနၿပီ။ ေပၚတာကလည္း စိတ္ႏွလံုး တံုးတံုးခ်ထားသည့္ ပံုစံျဖင့္ တအား လႊဲရုိက္ေတာ့မည္ဆဲဆဲ ...
"ေဟ့ ... ေပၚတာ၊ မလုပ္နဲ႔"
ကၽြန္ေတာ့္အသံ ၾကားေတာ့ ေပၚတာ လွည့္ၾကည့္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္သြားၿပီး ၀င္ရပ္လုိက္သည္။
"ေပး ... အဲဒါ ဆရာ့ကို ေပး"
ကၽြန္ေတာ္က လက္ဆန္႔ေပးၿပီး ေတာင္းလုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္က ဆရာဘဲလ္ကို ေက်ာ္ၾကည့္ၿပီး တဟီးဟီးႏွင့္ သူအံႀကိတ္ေနဆဲ။ သူ႔ကုိ ေဒါသစိတ္က လံုး၀ လႊမ္းမိုးထားေလၿပီ။ ေၾကာက္စရာ အတိ ျဖစ္ေန၏။
"ေပးေလကြာ၊ အဲဒါ ထားခဲ့ၿပီး ဟိုမွာ ဘာကေလ ဆီ မင္း သြားကူလိုက္"
သည္ေတာ့မွ သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္ဘက္သို႔ သူ လွည့္ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔အနား တုိးသြားၿပီး သစ္သားေခ်ာင္းကို ဆြဲယူလိုက္သည္။ သစ္သားေခ်ာင္းႀကီးကို အသာတၾကည္ ေပးၿပီး ဘာကေလဆီသို႔ ျပန္ သြားသည္။
ဤတြင္မွ ဆရာဘဲလ္ အခန္းထဲမွ ထြက္သြားႏို္င္ေတာ့၏။ သူတို႔ တစ္သိုက္ ရွိရာသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ သြားသည္။ ဒင္ဟန္က ထၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ရပ္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ေဒါသျဖစ္လြန္းသျဖင့္ ျဖဴေရာ္ေရာ္ ျဖစ္ေန၏။
"ေဆာ္ထည့္လိုက္ဖို႔ေကာင္းတာ ဆရာ၊ ဘာကေလ မခုန္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရက္သားနဲ႔"
ကၽြန္ေတာ္ အသာ နားေထာင္ေနလိုက္သည္။ သူတို႔တစ္ေတြ ေဒါသျဖစ္ေနၾကခ်ိန္မို႔ အဆဲအဆိုး ကေလးေတြ ျပန္ပါ လာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
ဆာပီယာႏိုႏွင့္ ဆီးလ္တို႔က ဘာကေလကို တြဲထူးၿပီး ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ထုိင္ေပးလိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငုံ႔ၾကည့္ေတာ့ ဘာကေလက ရွက္ကုိးရွက္ကန္း ၿပံဳးသည္။
"ေဟ့ေကာင္ႀကီး၊ ဘယ့္ႏွယ္ေနေသးလဲ"
"ေတာ္ေတာ္ နာသြားတယ္ ဆရာ"
သူက ၿပံဳးၿပီး ေျဖသည္။
"ဆရာ ျမင္ေစခ်င္တယ္၊ လူေရာ ျမင္းေရာ တစ္ခါတည္း ၀ုန္းခနဲ ပစ္က်သြားတာ ဆရာ"
"ျမင္းခုန္ ဘားႀကီး ေျခေထာက္က်ိဳးသြားတဲ့ အသံက တအားပဲ ဆရာ"
"အလကား ဆရာဘဲလ္၊ ဘာကေလကို လံုး၀ မဖမ္းႏိုင္ဘူး"
သူတို႔ တစ္ေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကို လုေျပာေနျခင္း ျဖစ္သည္။
"ဘာကေလကို အၿမဲ ႏွိပ္စက္တယ္ ဆရာ"
ဆာပီယာႏို ၏ ေ၀ဖန္သံ ျဖစ္၏။ ေမာ္လတာကၽြန္းသားပီပီ ေသြးဆူလြယ္သူ ျဖစ္၏။
"ငါ့လက္ထဲမွာသာ တုတ္ရွိရင္ ဘယ္သူဆြဲဆြဲရမွာ မဟုတ္ဘူး"
ဒင္ဟန္က လက္စားမေခ်လိုက္ရ၍ တႏုံ႔ႏုံ႔ ျဖစ္ေနဆဲ။
"မင္း ရပ္ႏိုင္မလား ဘာကေလ"
ကၽြန္ေတာ္ ေမးလုိက္ေတာ့ ဆီးလ္ႏွင့္ ဆာပီယာႏိုကို အားျပဳၿပီး ဘာကေလ ထရပ္သည္။ မ်က္ႏွာ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ ႏွင့္ ဒယီးဒယိုင္ ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္က ဒင္ဟန္႔ဘက္ လွည့္ၿပီး ...
"ဒင္ဟန္၊ မင္းပါ ၀င္တြဲကြာ၊ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္ဆီ ေခၚသြား၊ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ေလာက္ တုိက္ဖို႔ ဆရာ ေျပာလိုက္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို အဲဒီမွာ ထားခဲ့၊ မင္းတို႔ အတန္းထဲ ျပန္ၾက၊ ဆရာ ခုပဲ လာခဲ့မယ္"
ေျပာေျပာဆိုဆို လွည့္ထြက္လာခဲ့ၿပီး ဆရာမ်ားအခန္းသို႔ ဘဲလ္ကို ရွာရန္ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခဲ့သည္။ အျပင္ပန္းအားျဖင့္ ဘာကေလမွာ စိုးရိမ္စရာမရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးဖို႔ လုိေသး သည္။ အတြင္းေၾကဒဏ္ရာမ်ိဳး ရွိေကာင္းရွိဦးမည္။ ေက်ာင္းေကာင္စီ စည္းမ်ဥ္းအရ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရမႈအားလံုး ဆရာႀကီးထံ အစီရင္ခံရမည္။ သည္ကိစၥကို အရိပ္အျမြက္ သတိေပးထားလ်က္ က ျဖစ္သည္ဆိုေတာ့ ဆရာဘဲလ္အေပၚ ဆရာႀကီး ခြင့္လႊတ္ခ်င္မွ ခြင့္လႊတ္လိမ့္မည္။
အခန္းထဲတြင္ ဆရာဘဲလ္ မ်က္ႏွာသစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
"ဘာကေလကို ကၽြန္ေတာ္ အေပၚပို႔လိုက္ၿပီ၊ လက္ဖက္ရည္အတုိက္ ခုိင္းထားလိုက္တယ္၊ ဘာမွ မျဖစ္ပါေစနဲ႔ လို႔ ဆုေတာင္းရတာပဲ"
"အဲဒီေတာ့ ..."
သူ႔ေလသံက ရန္လို္ေနသည့္ ေလသံမ်ိဳး။
"အဲဒီေတာ့ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္မွာေပါ့ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားလည္း ဥပေဒ နားလည္သားပဲ၊ ဆရာႀကီးဆီ သတင္းပို႔ ရမွာေပါ့"
"ေကာင္းၿပီ၊ က်ဳပ္ ခုခ်က္ခ်င္း သြားမယ္၊ ခ်ာတိတ္ကို လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ေပးမလို႔ပါ၊ ဟိုတစ္ေကာင္ ၀င္ရႈပ္ ေနလို႔၊ ခင္ဗ်ား ၀င္လာတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေလ"
"အဲဒါ ထားလိုက္ပါ၊ ဆရာ ဘာျပဳလို႔ဒီကေလးကို ဇြတ္ႀကီး အခုန္ခုိင္းရတာလဲ"
"သူမ်ား ခုန္ရင္ သူလည္း ခုန္ရမွာေပါ့၊ အမိန္႔ကုိ မနာခံလိုေတာ့ ဘယ္ရမလဲ၊ အားလံုးကလည္း က်ဳပ္ကို ၀ိုင္းၾကည့္ ေနၾကတယ္ေလ။ က်ဳပ္ဘက္က တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ရမွာေပါ့"
သူ႔ကိုယ္သူ ကာကြယ္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
"ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ကို ေ၀ဖန္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမးရုံ ေမးၾကည့္တာပါ။ ဘာကေလဟာ တစ္တန္းလံုးရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ ဗ်၊ ဒါေၾကာင့္ ေပၚတာ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္သြားတာ"
"သူ ခုန္တာ ပံုမက်လို႔ ျဖစ္သြားတာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ မဖမ္းလိုက္ႏိုင္ဘူး"
"သူ ဒီဘက္မွာ လံုး၀ ပါရမီ မရွိပါဘူး။ အဲဒါ ဆရာသိတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ပံုကို ေျပာျပရင္ ဆရာႀကီး နားလည္ မွာပါေလ"
"သူ ဟိုေန႔က သတိေပးလ်က္နဲ႔ ျဖစ္သြားေတာ့ အဘိုးႀကီး ေဒါပြမယ္ ထင္တယ္"
"မေတာ္တဆ ျဖစ္တာပဲဗ်ာ၊ ခ်ာတိတ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဒဏ္ရာ မရတာ သိပ္ကံေကာင္းတယ္ေနာ္"
ဆရာဘဲလ္ က လက္သုတ္ၿပီး ျပတင္းေပါက္တြင္ သြားရပ္ေနရာမွ ...
"အပတ္စဥ္ ေ၀ဖန္ခန္းမွာ သူတို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အႀကီးအက်ယ္ ေဆာ္ၾကဦးမွာေပါ့ ဟုတ္လား"
"ကၽြန္ေတာ္ ခ်ာတိတ္ေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းေပးပါ့မယ္ ဆရာ၊ ေပၚတာလည္း ေသြးေအးသြားရင္ ၿငိမ္သြား မွာပါ"
အခန္းထဲမွ ဆရာဘဲလ္ ထြက္သြားသည္ႏွင့္ ဆရာမ ကလင္တီ ၀င္လာသည္။
"ဘာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာလဲ ဆရာ၊ ဘာကေလကို အေပၚထပ္ တြဲတက္သြားတာလည္း ေတြ႕လိုက္တယ္"
အျဖစ္အပ်က္ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပလိုက္သည္။
"ဆရာဘဲလ္ေတာ့ ဆရာႀကီးအခန္း သြားေလရဲ႕"
ဆရာမက ရယ္ၿပီး ...
"ေပၚတာက ဆရာဘဲလ္ကို ရိုက္ေတာ့မလို႔၊ ဟုတ္လား ဆရာ၊ ကၽြန္မ ဒီခ်ာတိတ္ကို လူေအးကေလး ထင္ေနတာ။ အင္း .. အကဲခတ္ရခက္တယ္ေနာ္"
"သူတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး ဆရာမ၊ ဆာပီယာႏိုနဲ႔ ဒင္ဟန္တို႔လည္း ေဒါပြၾကတာပဲ၊ ဘာကေလ အနား မွာ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကလို႔ေပါ့၊ မဟုတ္ရင္ အဲဒီဆရာ မေခ်ာင္ဘူး"
"ဒီဆရာ ၾကည့္ရတာ တစ္မ်ိဳးပဲ၊ သိပ္ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိဟန္ မတူပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မလုပ္သင့္တာေတြ သူ စြတ္လုပ္ေနတာေပါ့"
"ပီတိမွာ စည္းကမ္းႀကီးရုံ၊ အေမာင္းၾကမ္းရုံေလာက္နဲ႔ ကေလးေတြ မၿဖံဳပါဘူး ဆရာမ၊ ဘာကေလ ကိစၥေၾကာင့္ သူတို႔ မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကတာပါ။ ဘာကေလေနရာမွာ ဒင္ဟန္လိုေကာင္ဆိုရင္ မလြယ္ဘူး ဆရာမ"
"အင္း ... သူ႔ကို တုိင္ရုံးက ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာမ်ား ဒီမွာ ဆက္ထားဦးမယ္ မသိဘူး၊ သူက စၿပီး ရန္လိုမေနပါေစနဲ႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ ဆုေတာင္းရမွာပဲ"
"ေသြးေအးသြားရင္ ၿငိမ္သြားမွာပါ ဆရာမ၊ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းထဲ သြားလိုက္ဦးမယ္"
ဆရာမကို ခပ္သြက္သြက္ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခဲ့သည္။ ဆရာမကလင္တီႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေနရာမွာ ခပ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာစရာရွိေနသည္ ထင္၏။ ကၽြန္ေတာ္ နား မေထာင္ခ်င္ပါ။
အတန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသားေတြ ပူးပူးကပ္ကပ္ စုထိုင္ေနၾကသည္။ သူတို႔မ်က္ႏွာတြင္ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနၾကပံု ရသည္။ သူတို႔အေနျဖင့္ မေက်မနပ္ ျဖစ္မည္ဆိုက ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ဆရာမက ၿငိမ္ၿငိမ္ မေနရင္ ၾကက္ဆူဆီ တိုက္မယ္ဆိုမွ ၿငိမ္သြားတယ္ ဆရာ၊ ေအာ့ ..."
ဆီးလ္ကို ၾကည့္ၿပီး အားလံုး ၿပံဳးၾကသည္။
"ေအး ... ေကာင္းတယ္၊ သူ ဘာမွ ျဖစ္ပံု မရပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မင္းတုိ႔ကို ဆရာ ေျပာစရာ ရွိတယ္"
ကၽြန္ေတာ္က ဖာမင္၏ စားပြဲစြန္းတြင္ တင္ပါးလႊဲ ထုိင္လုိက္သည္။
"ေပၚတာ၊ အားကစားရုံထဲမွ ဆရာတစ္ေယာက္ကို မင္းရိုက္ေမာင္းပုတ္ေမာင္း လုပ္တာေတာ့ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ လြယ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆရာထင္တယ္"
ေပၚတာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို တအံ့တၾသ ၾကည့္သည္။ တံေတြး အႀကိမ္ႀကိမ္ မ်ိဳခ်ၿပီးမွ အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ျဖင့္ အယူခံ၀င္သည္။
"သူ ... ဆရာဘဲလ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ ဆရာ၊ သူ႔ေၾကာင့္ ဘာကေလ ကံေကာင္းလို႔ ဇက္က်ိဳးမေသတာ"
သူ႔ ကို ကၽြန္ေတာ္ စြဲခ်က္တင္လိမ့္မည္ဟု လံုး၀ ေမွ်ာ္လင့္ထားဟန္ မတူေပ။ ေပၚတာ၏ အသံမွာ ေဒါသ ေၾကာင့္ စူးရွေန၏။
"မစၥတာဘဲလ္ ဆရာေလ၊ အားကစားရုံထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ကိစၥ အဆိုးအေကာင္း အားလံုး သူ တာ၀န္ယူလိမ့္မယ္။ ဘာကေလ မေတာ္တဆ ျဖစ္တာနဲ႔ မင္း ဆရာတစ္ေယာက္ကို ရန္ရွာခြင့္ မရွိဘူးေလ"
"ဒါေပမဲ့ ဘာကေလက မခုန္ႏိုင္ပါဘူးလို႔ ေျပာတယ္ေလ ဆရာ၊ သူ ဇြတ္ခုိင္းတာ ဆရာ"
ေပၚတာ ေျပာရင္း မ်က္ရည္လည္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က မတရားသည့္ဘက္မွ လိုက္ေနသည္ဟု သူျမင္ သြားၿပီး ပုိ၍ မံခမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနပံုရသည္။ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ထုိနည္းတူစြာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၀ိုင္းၾကည ့္ေနၾက၏။
"ဟုတ္ၿပီ၊ မင္းေျပာတဲ့အတုိင္းပဲ ထားပါေတာ့၊ ဒါေပမဲ့ မစၥတာဘဲလ္ရဲ႕ အျပဳအမူကိစၥက ဆရာနဲ႔ တုိက္ရိုက္ မဆုိင္ဘူး၊ မင္းရဲ႕ အျပဳအမူနဲ႔ပဲဆုိင္တယ္။ မင္းဟာ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္မထိန္းႏိုင္တာနဲ႔ ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းေအာင္ ႀကီးေလးတဲ့ ျပစ္မႈတစ္ခုကို က်ဴးလြန္မိလုနီးနီး ျဖစ္သြားတယ္။ ေပၚတာ ႏႈတ္အမူအရာနဲ႔သာ ရိုင္းပ် ဆဲဆို ရုံမကဘူး၊ ဆရာတစ္ေယာက္ကို ေသေလာက္တဲ့ လက္နက္နဲ႔ ရိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေသးတယ္။
"မင္းလိုပဲ တစ္တန္းလံုး ေဒါသမထိန္းႏိုင္ဘဲ မစၥတာဘဲလ္ကို ၀ံပုေလြတစ္အုပ္လို ၀ုိင္းၿပီး ခဲၾကရင္ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္ မယ္ ထင္သလဲ"
"သူလုပ္တာနဲ႔ ဘာကေလ ေသၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္လိုက္လို႔ပါ ဆရာ"
"ေအး ဟုတ္ၿပီ၊ ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္း ေသေသခ်ာခ်ာ မၾကည့္ဘဲ တုတ္ကိုင္ၿပီး ေျပး၀င္သြား တယ္။ လမ္းသရဲ လူဆိုးတစ္ေယာက္ကို ဆရာဘဲလ္ကို ရုိက္သတ္ဖို႔ မင္းႀကိဳးစားတယ္။ ဒီလို မဟုတ္လား။ မင္းသူငယ္ခ်င္း ကို သတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလို႔ မင္းက ျပန္သတ္မယ္ ဟုတ္လား။ မင္းလက္ထဲမွာ ေရာက္သြားတဲ့ လက္နက္ ဟာ သစ္သားေခ်ာင္း မဟုတ္ဘဲ လွမ္းေပါက္လို႔ရတဲ့ ဓားတုိ႔၊ ေသနတ္တို႔ျဖစ္ေနရင္ ငါ့တပည့္ ခုေလာက္ ဆို ဘာျဖစ္ေနမလဲ"
ေပၚတာေရာ တျခားေက်ာင္းသားမ်ားပါ မ်က္ႏွာ ပ်က္သြားၾကသည္။
"အျဖစ္အပ်က္ ကို ၾကည့္ၿပီး ေပၚတာ ျဖဳန္းခနဲ ဘာမွ မျမင္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားလုိ႔ပါ ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး လည္း အတူတူပါပဲ"
ဒင္ဟန္က ၀င္ၿပီး ေရွ႕ေနလိုက္ေပးသည္။
"မင္း ေဘးေခ်ာ္ထြက္သြားၿပီဒင္ဟန္၊ မင္းတို႔အားလံုး နည္းနည္းလြဲေနၾကတယ္၊ ဆရာတို႔တစ္ေတြ ဒီအခန္း ထဲမွာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ထုိင္ၿပီး သင္ၾကားေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာေတြ ဘာအတြက္လဲ ဆုိတာ မင္းတို႔ အားလံုး သိၾကတယ္၊ မင္းတို႔တစ္ေတြ လိမၼာေရးျခားရွိဖို႔၊ ပညာတတ္ဖို႔၊ ဆင္ျခင္တံုတရား ျမင့္မားဖို႔ မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာတစ္ခုပဲ လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ရေသးတယ္။ မင္းတို႔ အဲဒါေတြ ေမ့ကုန္ၾကေရာ၊ မၾကာခင္ မင္းတို႔ တစ္ေတြဟာ အလုပ္ခြင္ကို ၀င္ၾကရေတာ့မယ္။ လူ႔ေလာကထဲ တုိးၾကရေတာ့မယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ဆိုးစရာေတြ၊ ေဒါသ ျဖစ္စရာေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ထပ္ေတြ႕ၾကရဦးမယ္။ အဲဒီလို အခါတိုင္းမွာ မင္းတို႔ ခုလိုပဲ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ လုပ္ၾက မွာလား၊ လက္လြတ္စပယ္ တုတ္တျပက္ ဓားတျပက္ လုပ္ၾကမွာလား"
ကၽြန္ေတာ္ မတ္တတ္ ထရပ္လိုက္ၿပီး ...
"မင္းတို႔တစ္ေတြ ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴးနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ၾကမွာပဲ၊ အဲဒီလိုအခါမွာ ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ ဒင္ဟန္၊ တို႔ဆရာႀကီးဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးပိုင္ရဲ႕ အေ၀ဖန္ကို လွိမ့္ပိန္႔ ခံေနရတယ္။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ မင္းတို႔အေပၚမွာ သူ ယံုၾကည္လို႔၊ မင္းတို႔တစ္ေတြဟာ ဒီေက်ာင္း က ထြက္သြားရင္း လူေတာ္လူေကာင္းကေလးေတြ အျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္လို႔။ သူ ေအာင္ျမင္ သလား၊ မေအာင္ျမင္ဘူးလား ဆိုတာေတာ့ မင္းတို႔အေပၚမွာပဲ တည္တယ္၊ ဒီေန႔ ပံုစံအတုိင္း ဆုိ ရင္ေတာ့ ဆရာ တယ္ မထင္ဘူး"
ထုိအခ်ိန္တြင္ ဘာကေလ အတန္းထဲ ၀င္လာသည္။ ဘာမွ မျဖစ္သလို ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲႏွင့္။ သူ ေနရယူၿပီး သည့္အထိ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေနလိုက္သည္။
"ဒီကိစၥအတြက္ ဆရာ မင္းတို႔ကို အျပစ္မေပးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီအတုိင္း ၿပီးသြားဖို႔ေတာ့ မသင့္ဘူး ေပၚတာ၊ ဆရာ တစ္ေယာက္ကို ေစာ္ကား ေမာ္ကား ျပဳမိခဲ့တဲ့အတြက္ မင္း ေတာင္းပန္ဖို႔သင့္တယ္ လို႔ ဆရာ ထင္တယ္"
ေပၚတာ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ ဘာမွ မေျပာႏိုင္ခင္ ဒင္ဟန္က ၀ုန္းခဲနဲ ထရပ္ၿပီး ... "ေတာင္းပန္ရမယ္ ... ဟုတ္လား ဆရာ" သူ႔အသံမွာ ေဒါသေၾကာင့္ ပိုက်ယ္ေနသည္။
"ေပၚတာက ဘာျပဳလို႔ ေတာင္းပန္ရမွာလဲ ဆရာ၊ သူ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒီ အသံုးမက် တဲ့ ဆရာကို အဖက္လုပ္ၿပီး ေတာင္းပန္ဖို႔ လုိသလား ဆရာ"
ဒင္ဟန္က ေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္ ခပ္ခ်ဲခ်ဲထား ရပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို စူးစူးရဲရဲ ၾကည့္ေနသည္။ တစ္တန္းလံုး ကလည္း ဒင္ဟန္႔ကို ေထာက္ခံသည့္ အေနျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾက၏။ သူတို႔၏ တင္းမာမႈ အတိုင္းအတာ ကို ကၽြန္ေတာ္ ခံစားၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။
"ကဲ ... ဒင္ဟန္ ထုိင္ပါ။ တို႔ ဒီအတန္းထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ျပႆနာျဖစ္ျဖစ္ ေအးေအးေဆးေဆး ေဆြးေႏြး လို႔ ရပါတယ္၊ ေအာ္ဟစ္ေျပာစရာ မလုိဘူးေလ"
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ၾကည္ႏူးစရာ လက္ရွိ ဆက္ဆံေရး ကမၻာကေလးပ်က္သုဥ္းသြားမည္ကို ကၽြန္ေတာ္ စိုးရိမ္ ထိတ္လန္စြာျဖင့္ ဒင္ဟန္႔ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။
ဒင္ဟန္ သည္ နံေဘးပတ္လည္ကို ဇေ၀ဇ၀ါ လွမ္းၾကည့္ၿပီး ထုိင္ခ်လိုက္သည္။ သည္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိဳသာဆံုး အသံျဖင့္ ...
"ဒင္ဟန္႔အေနနဲပ ဒီလိုေမးတာ သဘာ၀က်ပါတယ္၊ တင္ျပပံု တင္ျပနည္းေတာ့ နည္းနည္းလိုတာ ေပါ့ေလ။ ၿပီးေတာ့ ဒီ့ထက္ သိမ္ေမြ႕ဖို႔လည္း လိုတာေပါ့ ... မဟုတ္ဘူးလား"
ကၽြန္ေတာ္က ဒင္ဟန္႔ကို ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးလိုက္သည္။ ဒင္ဟန္႔မ်က္ႏွာတြင္ ေဒါသရိပ္တို႔ မေတြ႕ရေတာ့ ဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ ကို ျပန္ၿပံဳးျပသည္။
"ေပၚတာ မင္းကို ဆရာ ေမးပါရေစဦး၊ ပီတီဆရာ့အေပၚမွာ မင္းရဲ႕ အျပဳအမူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မင္းကိုယ္မင္း ေက်နပ္ ေနသလား"
ေပၚတာ ပထမ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေၾကာင္ၾကည့္ေနသည္။ ေနာက္မွ မပြင့္တပြင့္ ေလသံျဖင့္ ...
"မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ"
"သူ႔အေနနဲ႔ စိတ္မထိန္းႏို္င္လို႔ ျဖစ္သြားတာပါ ဆရာ"
ဒင္ဟန္ က ျဖတ္ေျပာသည္။
"ဟုတ္ပါၿပီေလ၊ သူကိုယ္တုိင္က သူ႔အျပဳအမူကို မေက်နပ္ေၾကာင္း ထုတ္ေျပာေနၿပီပဲ"
"ဒါျဖင့္ ဆရာဘဲလ္ကေကာ ဘာကေလကို ေတာင္းပန္ဖုိ႔ မလိုဘူးလား"
ဒင္ဟန္ က လြယ္လြယ္ႏွင့္ အေလွ်ာ့ေပးတတ္သူ မဟုတ္။ တစ္ဖက္မွ လွည့္လာျပန္ေသးသည္။
"ဟုတ္တယ္၊ ဒါ ေမးသင့္တယ္"
ဆာပီယာႏိုက ဒင္ဟန္႔ကို ေထာက္ခံသည္။
"ဆရာက မင္းတို႔နဲ႔ပဲ ဆုိင္တယ္ေလ၊ မစၥတာဘဲလ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး"
အင္း ... မလြယ္ပါလားဟု ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လိုက္၏။ ေခၚေနက် "ဆရာ" ဟူသည့္ စကားလံုးကို ဒင္ဟန္ႏွင့္ ဆာပီယာႏို တို႔ ျဖဳတ္ထားခဲ့ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထားလုိက္မိ၏။
"ဆရာ့အေနနဲ႔ ေျပာေတာ့ လြယ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံရတဲ့ေကာင္ေတြ အေနနဲ႔ မလြယ္ဘူး၊ ဆရာက ခံရတဲ့လူ မွ မဟုတ္ဘဲကိုး၊ ဆရာ တစ္ခါမွ အေစာ္ကား မခံရဖူးဘူးလား"
ဆီးလ္၏ အသံက တည္ၿငိမ္သည္။ ေဒါသသံ မစြက္။ အားလံုးသူ႔ကို ၀ိုင္းၾကည့္ၾကသည္။ အမူအရာ ျဖင့္ ဆီးလ္ကို ေထာက္ခံၾကသည္။ ဆီးလ္ ေျပာပံုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ နင့္ခနဲ ျဖစ္သြား သည္။ လေပါင္း မ်ားစြာ ငုပ္လွ်ိဳးေနခဲ့သည့္ ရင္နာစရာ အျဖစ္ေတြကို ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္မိမွန္း မသိလိုက္ဘဲ ဆီးလ္၏ စားပြျဆီ သို႔ ေလွ်ာက္သြားေန၏။
"ဆရာ သိပ္ခံရဖူးတာေပါ့ ဆီးလ္"ေလသံေအးေအးျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပသည္။
ဘယ္နည္းဘယ္ပံု ခံရတယ္ဆုိတာေတြေတာ့ ဆရာ မေျပာပါရေစနဲ႔ေတာ့၊ ဆရာ့ဘ၀မွာ လူလူခ်င္း အႏိုင္က်င့္ မႈကို ဘယ္ေလာက္ခံရသလဲဆိုရင္ လူေတြကို မုန္းလာတဲ့အထိ၊ က်ားနာလုိမ်ိဳး ေတြ႕ရာ ျမင္ရာကို သတ္ခ်င္ ျဖတ္ခ်င္စိတ္ ေတြ ၀င္လာတဲ့အထိ ခံရဖူးတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာသိပ္ ကုိယ္ခ်ငး္စာတတ္တာေပါ့ ဆီးလ္။
"ဒါေပမဲ့ ဆရာ ခံရဖန္မ်ားေတာ့ အသိတစ္ခု တုိးလာတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သူတို႔ေတြထက္ အဆင့္အတန္း ျမင့္တယ္၊ ႀကီးမားတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳး ျမင္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိ၊ သူတို႔ကို အေပၚစီးက ၾကည့္ႏိုင္ မယ့္ အသိမ်ိဳးေပါ့။ လက္နက္အားကိုး စိတ္လုိက္မာန္ပါ လုပ္ဖို႔ကိစၥက လြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဓားဆြဲမိၿပီး ဒါမွမဟုတ္ ေသနတ္ ကိုင္မိၿပီး ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ လုပ္မိရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ၊ လက္နက္က လူ႔ရဲ႕စိတ္ကို ခုိင္းေစတဲ့သေဘာ ေရာက္ မသြားဘူးလား၊ လက္နက္ရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္မသြားဘူးလား၊ ျပႆနာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းမၿပီးခင္ ေနာက္တစ္ခု ထပ္တိုးမလာဘူးလား"
ဘာ့ေၾကာင့္ ကေလးေတြ ေရွ႕မွာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို မထိန္းႏိုင္ပါလိမ့္ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဒါသ ျဖစ္မိျခင္းႏွင့္ အတူ သတိျပန္၀င္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ စားပြဲဆီသို႔ ျပန္ေလွ်ာက္လာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုခံစားေနရသည္ကို ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ကို နားလည္သြားပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူ နင့္နင့္ နဲနဲ ခံစားၿပီး စာနာစိတ္ေတြ ၀င္လာဟန္လည္း တူ၏။ ကၽြန္ေတာ္ စကားဆက္လုိက္ သည္။
"ေပၚတာ့ ကို ဆရာေျပာခ်င္တဲ့ အဓိပၸာယ္က မင္းအေနနဲ႔ ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္ႏိုင္ၿပီ လား၊ ဆရာ ေျပာတဲ့ အျမင္မ်ိဳး ျမင္ႏိုင္ၿပီလား ဆုိတာပါပဲ။ အျပင္ေလာကထဲကို မင္းေရာက္လို႔ ဆရာ ေျပာသလို အျဖစ္မ်ိဳး ေတြနဲ႔ ႀကံဳတဲ့အခါ မင္း ဘာလုပ္မလဲ၊ ဆရာတို႔ ေက်ာင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ပဲ၊ မိမိိကုိယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစား ဖို႔ပဲ။
"ခု တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ မင္းအေနနဲ႔ စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ မင္းရဲ႕ဆရာကို ေတာ္ေတာ္ကေလး ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ျပဳမူ ခဲ့မိတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဆရာဘဲလ္ကို ေတာင္းပန္ေလာက္ေအာငေ္ မင္းကိုယ္မင္း လူလားေျမာက္ၿပီလုိ႔ မထင္ ဘူးလား"
ေပၚတာသည္ ထုိင္ခံုေပၚတြင္ စိတ္လႈပ္ရွားစြာ တလႈပ္လႈပ္တရြရြ ျဖစ္ေနသည္။ အတန္ၾကာမွ အေျဖ ထြက္လာသည္။
"ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါ့မယ္"
"ေတာင္းပန္တယ္ဆိုတာ သိပ္ေတာ့ လြယ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ လူတစ္ေယာက္၊ ကိုယ္မၾကည္ညိဳ တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေတာင္းပန္ဖို႔ ပုိမလြယ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ငါ့တပည့္ စိတ္ထဲမွာ စြဲထားရမွာက ခုလို လုပ္ရတာဟာ ဆရာဘဲလ္အတြက္ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းအတြက္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ"
ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ခ်လိုက္သည္။ သူတုိ႔အားလံုး ၿငိမ္သက္ေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးတည္ခ်က္ကို သူတို႔ နားလည္ သြားၾကၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္လိုက္၏။
ေပၚတာ က မတ္တတ္ ထရပ္ၿပီး ...
"ခု သူ ဆရာေတြ အခန္းမွာ ရွိမလား မသိဘူး ဆရာ"
"ခုေလာက္ဆို ျပန္ေရာက္ေလာက္ပါၿပီ"
ဒင္ဟန္ ႏွင့္ ဆီးလ္တို႔ပါ ေပၚတာႏွင့္အတူ ထြက္သြားၾကသည္။ သူတို႔ ထြက္သြားသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကေလ ကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး ...
"ဘယ့္ႏွယ္ေနေသးလဲ ဘာကေလ"
"ေကာင္းပါတယ္ ဆရာ၊ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး"
ခါတုိင္းလိုပင္ သူ႔မ်က္ႏွာက ခ်ိဳသာ ၿပံဳးရႊင္လ်က္။
"မင္းအိမ္က လူႀကီးေတြ ဒီကိစၥ သိသြားရင္ ဘာေျပာၾကမလဲ မသိဘူးေနာ္"
ကၽြန္ေတာ္က ပူပူပင္ပင္ ေမးမိသည္။ ႀကံဖန္ ေတြးပူမိျခင္းမ်ိဳး။
"ကၽြန္ေတာ္ ျပန္မေျပာပါဘူး၊ ေျပာဖို႔လိုလို႔လား ဆရာ"
"ဒါေတာ့ မင္းသေဘာပဲ ဘာကေလ၊ မင္းကိုယ္မင္း ဘာမွ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာရင္ေတာ့ မလိုဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း နာလာမယ္၊ ကိုက္လာမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေျပာျပလုိက္ရင္ ေကာင္းမယ္"
ခဏအၾကာတြင္ ေပၚတာတို႔ သံုးေယာက္ ျပန္၀င္လာၾကသည္။ ေပၚတာမွာ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး နီရဲၿပီး အေနရ က်ပ္ေနဟန္။ သူတို႔ေနာက္မွ ဆရာဘဲလ္ ၀င္လိုက္လာသည္။
"ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္၊ ဆရာ့တပည့္ေတြကို ခဏ စကားေျပာခြင့္ျပဳပါ" ဟု ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ခြင့္ေတာင္း သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္၏။
"ေစာေစာက ျဖစ္တဲ့ကိစၥနဲပ ပတ္သက္ၿပီး တပည့္တို႔ အားလံုးကို ဆရာ စကားနည္းနည္း ေျပာပါရ ေစ၊ ဆရာတို႔ တစ္ေတြ မထင္မွတ္ဘဲ ျဖစ္သြားရတဲ့ ကိစၥအတြက္ ဆရာ သိပ္၀မ္းနည္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီကိစၥကို အျမန္ဆံုး ေမ့ပစ္ႏိုင္ေလ ေကာင္းေလပဲလို႔ ဆရာထင္တယ္"
ဆရာဘဲလ္ က ဘာကေလဘက္ လွည့္ၿပီး ...
"မင္း ဘယ့္ႏွယ္ေနေသးလဲ ဘာကေလ"
"ေကာင္းပါတယ္ ဆရာ၊ ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး"
"ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ၊ ကဲ ... ဆရာတို႔ ခါတိုင္းလိုပဲ ေနာက္အပတ္မွာ ျပန္ေတြ႕ၾကတာေပါ့"
ဆရာဘဲလ္သည္ ယင္းသို႔ တိုတိုတုတ္တုတ္ ေျပာၿပီး တရင္းတႏွီး အမူအရာျဖင့္ တစ္တန္းလံုးကို ႏႈတ္ဆက္ ထြက္သြားသည္။ စိတ္လႈပ္ရွားေနသျဖင့္ ခပ္တုိတို ျဖတ္သြားမွန္ သိသာလွသည္။
သူေျပာသည့္အတုိင္း ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဒီကိစၥကို ေမ့လိုက္ခ်င္ပံု ရပါသည္။ ယခုမွ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ အျခားအေၾကာင္းမ်ားဆီသို႔ ဦးတည္ျဖစ္ၾက၏။
-----------------------
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment