Sunday, June 12, 2011

နိဗၺါန္သြား ေတာလား (၃) (ဇာတ္သိမ္း)

အဲဒီ အစိမ္းေရာင္ အေဆာင္ေလး ထဲမွာ
တရားစစ္ တယ္


ဒုတိယ ရက္မွာေတာ႔ ညေန မွာ တရားစစ္သြားရမွာ ျဖစ္တဲ႕ အတြက္ အားလံုး ဘဲ ေသခ်ာ လံု႕လစိုက္ၿပီး ေတာ႔ အလုပ္လုပ္ၾကပါတယ္... 

တရားအားထုတ္ တဲ႕ အခါမွာ  

သတိပ႒ာန္ ဆိုတဲ႕ စကားရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွ် သိထားရင္ ပိုေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္....

သတိျဖင္႔ စြဲၿမဲစြာ ရႈျခင္း စူးစိုက္ရႈျခင္း လို႕ဆိုရင္ ပိုရွင္းပါမယ္.. ရုပ္ကို စူးစိုက္ရႈေတာ႔ ကာယာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ ၊ခံစားမႈ႕ ကို စူးစိုက္ရႈေတာ႔ ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပဌာန္၊ စိတ္ကို စူးစိုက္ရႈေတာ႔ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊ သေဘာကို စူးစိုက္ရႈေတာ႔ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ လို႕ ေခၚပါတယ္...။

အရႈခံအာရုံ က ေလးမ်ဳိးရွိေသာ္လဲ ေရြးခ်ယ္ဖို႕ မလိုပါဘူး.. ေရြးခ်ယ္လို႕လည္း မရပါဘူး... ရႈစိတ္ က ကိုယ္ရႈ လိုရာ အာရုံဆီ မေရာက္ဘဲ ထင္ရွားရာ အာရုံဆီကိုသာ ေရာက္တတ္လို႕ပါဘဲ..၊ ဥပမာ နာက်ဥ္ ကိုက္ခဲ စတဲ႕ ျပင္းထန္တဲ႕ ဒုကၡေဝဒနာ ေတြ ျဖစ္ေပၚေနတဲ႕ အခါမွာ မိမိက ဝင္ေလထြက္ေလ ကို ျဖစ္ေစ ဝမ္းဗိုက္ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈ ကို ျဖစ္ေစ ရႈလိုတဲ႕ အတြက္ ရႈစိတ္ကို အဲဒီအာရုံေတြ ေပၚ တြန္းပို႕ေသာ္လဲ မရပါဘူး၊ ပိုၿပီး ထင္ရွား တဲ႕ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ဆီကို ပဲ ေရာက္ေရာက္သြားပါတယ္..။

ဒါေၾကာင္႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ရႈရင္ သဘာဝမက်တဲ႕ အတြက္ သမာဓိ မရရုံမက ဘဲ စိတ္နဲ႕ ေယာဂီ အားၿပိဳင္ လြန္ဆြဲ ေနသလို ျဖစ္ၿပီး ေမာလာတတ္ပါတယ္.. ဒီေတာ႔ အားထုတ္လုိ႕ မျဖစ္ပါဘူး ဆိုၿပီး စိတ္ပ်က္သြား တတ္ ပါတယ္..။
ဒါေၾကာင္႔ ထင္ရွားရာ အာရုံကိုသာ အလိုက္သင္႔ ရႈရပါတယ္...  စူးစိုက္ရႈရပါတယ္...။

အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္.. ခ်မ္းေျမ႕ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ သတိပ႒န္ ဝိပႆနာ အားထုတ္ပံု ထဲမွာ အျပည္႕အစံု ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္...။
 ..................................................................

ပထမ ႏွစ္ရက္ မွာ က်ေနာ္႔ အတြက္ မထူးျခား ပါဘူး .. ထိုင္တာလည္း နာရီဝက္ထက္ မပိုသလို.. စၾကၤန္ ေလွ်ာက္တာ လည္း တနာရီထက္ မပိုပါဘူး .. ေဝဒနာ ကို နာရီဝက္ ထက္ ပို သည္းမခံႏိုင္ ေသးပါဘူး...။

က်ေနာ္႔ ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ က ရိပ္သာ မွာ ဘာဝနာ အားထုတ္တာ ကို ကိုယ္ေတြ႕ သိခ်င္လို႕သာ လာတာ ျဖစ္ပါတယ္... ဘယ္လိုမွ ဒီေလာက္ ရက္ ကေလး နဲ႕ ထူးျခား မလာႏိုင္သလို.. အေတြ႕ အႀကံဳ ကလည္း ဒီတႀကိမ္ ထဲ နဲ႕ မလံုေလာက္ ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ နားလည္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္.. အဲဒီ အတြက္ တရားစစ္မွာကို မေၾကာက္ သလို ထူးျခားမႈ႕ မရွိတဲ႕ အတြက္ လည္း ဝမ္းနည္း မႈ႕ မရွိပါဘူး... ။

တရားစစ္ခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီ... တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ဝင္လိုက္ထြက္လိုက္ နဲ႕ လူမရွင္းႏိုင္တာ နဲ႕ ဝင္ထိုင္ လိုက္ ပါတယ္... ၾသ... ေလွ်ာက္တတ္လိုက္ၾကတာ... နာတာကိုမွ ေဘးကေန ဆယ္ေပါင္တူ နဲ႕ ဝိုင္းထု ေနၾက သလို ပါဘဲ တဲ႕... က်ေနာ္ နာတာကေတာ႔ ဘယ္ႏွစ္ေပါင္ တူ နဲ႕ ထု သလို လည္း လို႕ ေျပာဘို႕ အေလးခ်ိန္ တြက္နည္း ကလည္း ေမ႕ေနေတာ႔ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႕....။

အင္း တေယာက္ ကေတာ႔ တကိုယ္လံုး ကို အပ္ခၽြန္ခၽြန္ေလး ေတြနဲ႕ ဝိုင္းဝိုင္း ထိုးေနၾကသလိုပါဘဲတဲ႕...  အပ္ နဲ႕ ဝိုင္းမထိုးၾကခင္ တရားျဖဳတ္လိုက္တာ မွန္သြားတယ္ လို႕ေတာင္ ထင္သလိုလို ...... ကိုယ္ က ေဆးထိုး ေတာင္ ခံခ်င္တာ မဟုတ္... ။

တကိုယ္လံုး ကို ႀကိဳးနဲ႕ တုတ္ၿပီး ဝိုင္းရုိက္ ၾကသလို နာက်ဥ္ မႈ႕ ကိုခံရပါတယ္ တဲ႕.... ဟုိ တိုက္ ထဲမ်ား ဝင္ဘူး လို႕ ဒီေလာက္မ်ား သိေနသလား လို႕ေတာင္ ထင္မိပါတယ္....။

တရားစစ္တဲ႕ ဘုန္းဘုန္း ကေတာ႔ အင္မတန္ခ်ီးက်ဴး ဘို႕ေကာင္းပါတယ္.. ေယာဂီအားလံုး ေျပာတာကို စိတ္ ရွည္ရွည္ နဲ႕ နားေထာင္ၿပီး ဘာေၾကာင္႔ အဲလိုျဖစ္တယ္.. ဆိုတာေျပာပါတယ္... ဆက္လုပ္ဘို႕... တမ်ဳိး ေျပာင္း ဘို႕... ေျပာပါတယ္..။

က်ေနာ္႔ ကို ေတာ႔ ပထမ အႀကိမ္ မွာ နာရီဝက္ မေရႊ႕မေျပာင္း ထိုင္ႏိုင္တာ မဆိုးပါဘူး တဲ႕... အမွတ္နဲ႕ ေျပာင္းၿပီး ထိုင္ခ်င္စိတ္ ရွိရင္ တခါေလာက္ ေျပာင္းထုိင္ပါ တဲ႕ မထိုင္ခ်င္လည္း စႀကၤန္ေလွ်ာက္ ပါတဲ႕... ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္ ေပါ႔ဗ်ာ... အင္း တခ်ဳိ႕ကိုၾကေတာ႔ အမွတ္စိတ္စိတ္ ေပးပါတယ္... ၾကြခ်င္တယ္ ၾကြတယ္ ........ လွမ္းခ်င္တယ္ လွမ္းတယ္ .... ခ်ခ်င္တယ္ ခ်တယ္ ေပါ႕ဗ်ာ.. (ေျခလွမ္း ေတြကို ေျပာ တာပါ)။

သံုး ေလး ရက္ၾကာ တဲ႕ အခါမွာလည္း က်ေနာ္ ရဲ႕ တရားထိုင္ျခင္း က ထူးျခားမႈ႕ ရွိမလာပါဘူး..... ၊ တရားစစ္ တဲ႕ အခ်ိန္မွာ ဘုန္းဘုန္း ကိုေလွ်ာက္ပါတယ္.. တပည္႕ေတာ္ ေဝဒနာ ကို မေက်ာ္ႏိုင္သလို နာရီဝက္ ေလာက္နဲ႕ တရားျဖဳတ္လိုက္မိတယ္... ဘုန္းဘုန္း ေျပာသလို ျဖဳတ္ခ်င္တဲ႕ စိတ္ေပၚလာရင္ ျဖဳတ္ခ်င္တယ္ လို႕လည္း စိတ္ထဲက မွတ္ပါတယ္... ျဖဳတ္ခ်င္တယ္ ျဖဳတ္ခ်င္တယ္ မွတ္ရင္းနဲ႕ ျဖဳတ္ ဟာ ဆိုၿပီး ျဖဳတ္ျပစ္ လိုက္ပါတယ္... ။

ဒီတခါေတာ႔ တပည္႕ေတာ္ မျဖဳတ္ဘူး မျဖဳတ္ဘူး ဆိုၿပီး အားတင္းထားဘို႕ ဆံုးျဖတ္ ထားပါတယ္ လို႕ ေျပာေတာ႔ ဘုန္းဘုန္း က အဲလို မမွတ္ရဘူး ျဖဳတ္ခ်င္တဲ႕ စိတ္ကိုဘဲလိုက္မွတ္ပါတဲ႕... တခါတေလ လည္း မျဖဳတ္ျဖစ္ဘဲ ေအာင္သြားတတ္ ပါတယ္တဲ႕...။

တရားစစ္ တာ နဲ႕ တရားထိုင္တာ နဲ႕ ပတ္သက္ လို႕ နိဗၺါန္သြား ေတာလား (၂) ထဲမွာ ကိုပီတာ ကြန္မန္႕ ေပးသြားတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္.. က်ေနာ္ ေရးခ်င္တာေတြ အဲဒီအထဲမွာ အကုန္ပါသြားပါတယ္.. ေက်းဇူးပါ ကိုပီတာ... က်ေနာ္ ဒီထဲမွာ ျပန္ေဖာ္ျပေပးပါမယ္....

(တရားစစ္တယ္ဆုိတာ အမွန္ေတာ ့တရားအားထုတ္တဲ ့ေယာဂီတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ ့စရုိက္နဲ ့ကုိက္ညီတဲ ့ ရွဳပံု ရွဳနည္း ေတြကုိ တရားၿပဆရာမ်ား က ကူညီညႊန္ၿပေပးနုိင္ဖုိ ့ရည္ရြယ္တာပါ... လူတုိင္းမွာ ဘ၀မ်ားစြာက ပါလာ တဲ ့အထံုပါရမီ မ်ားေႀကာင္ ့မတူကဲြၿပားတဲ့စရုိက္ေတြရွိပါတယ္.... တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး ပါရမီမတူသလို တရား အားထုတ္ ရာမွာ ႀကံဳေတြ႕ရ၊ ႀကဳိးစားရတာေတြ လည္း တူမွာမဟုတ္ပါဘူး... အခ်ိန္တုိအတြင္း ခ်မ္းသာ လြယ္ကူစြာ အားထုတ္ၿပီး တရားေတြ ့မည္ ့သူ ( ယခုေခတ္ေတာ့မရွိသေလာက္ရွားပါးမွာပါ ) ။

ႀကာရွည္ ေလးၿမင့္ စြာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡႀကီးစြာ  (ေ၀ဒနာမ်ားစြာ)ခံစားၿပီးမွတရားရမည္ ့သူႀကာရွည္ၿမင္ ့စြာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡ ႀကီးစြာ အပင္ပန္းခံ တရားအားထုတ္ေသာ္လည္း ယခုဘ၀မွာ တရားမရပဲ အထံုပါရမီ အၿဖစ္သာ ရမည္ ့သူ ( အားထုတ္ႀကဳိးစားသမွ်ေတာ ့အလကားမၿဖစ္ပါဘူး...) စသည္ၿဖင့္ပါရမီအႏုအရင္ ့အလုိက္လူအမ်ဴိး မ်ဴိး ရွိပါတယ္... စာတတ္ေပတတ္ကမၼဌာန္းၿပဆရာမ်ားကုိ လည္း တရားညာေလွ်ာက္လုိ႕ မရပါဘူး... ဘယ္သူက ၿဖင္ ့ညာေနတယ္၊ ဘယ္သူကၿဖင္ ့အမွန္ေတြ ့တာကုိေၿပာတယ္ဆုိတာ ဆရာသမား မ်ားက သိႀက ပါတယ္...။

အဲဒီလို trick ကေလးေတြသိနုိင္ေအာင္လုိ ့ လည္း "ကမၼဌာန္းဆရာတုိ ့၏မွတ္တမ္း " ကမၼဌာနာစရိယလက္စြဲ စာအုပ္ကုိ မဟာစည္ကမၼဌာန္းနည္းၿပဆရာႀကီးႏွစ္ဦး က ေရးသားခဲ့ဘူး ပါတယ္...။
တစ္ခုက်န္ခဲ ့တယ္...  အခ်ိန္ တုိ အတြင္း ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာအားထုတ္ၿပီး တရားေတြ ့မည္ ့သူ ဆုိတာလည္းပါ ပါေသးတယ္...( ဒီလို ပါရမီရွင္မ်ဴိး လည္း အခု ေခတ္မွာေတာ္ေတာ္ရွားပါဦးမယ္...)  ပါဠိလို အေခၚအေ၀ၚ ေတြကေတာ ့စာအုပ္ နဲ ႕ ၿပန္ တုိက္ ႀကည္ ့ရမွာမုိ ့ၿမန္မာလို ပဲေရးလုိက္ပါတယ္..... ဒါေႀကာင္ ့တရားစစ္တာ ကုိ ေႀကာက္ဖုိ ့မလို၊ အထင္ လဲြဖုိ႕ မလုိ သလုိ ယူတတ္ယင္ တစ္ၿခားႀကဳိးစားအားထုတ္သူ ေတြ ရဲ႕ သဒၶါ၊ ၀ီရိယ ေတြကုိ အားက် အတုယူ နုိင္ၿခင္း ဆုိတဲ ့အက်ဴိးေက်းဇူး ေတြေတာင္ရနုိင္ပါေသးတယ္... သူတုိ ့မွားကြက္၊ ညံ့ ကြက္ေတြ ကုိလည္း ေရွာင္ရွား နုိင္တယ္ေလ...)

ကိုပီတာ

သည္းခံပါ ဇြဲေကာင္းပါ
ေဝဒနာ မေလ်ာ႔ဘဲ မေပ်ာက္ဘဲ ပိုၿပီး နာက်ဥ္လာတယ္ ဆိုရင္လဲ ရႈမွတ္မႈ လႊတ္မပစ္ရပါဘူး .. သည္းညည္းခံ နိဗၺာန္ေရာက္ .. ဆိုတဲ႕ စကားကို စိတ္မွာထားၿပီး သည္းခံႏိုင္သမွ် ေအာင္႕အည္း သည္းခံကာ ဆက္လက္ ရႈမွတ္ရပါမယ္။ .... ဥပၸႏ႖ံဒုကၡံ ဝီရိေယန အဘိဘဝိတြာ ဘာဝန္သမၸာေဒတိ = ျဖစ္ေပၚလာတိုင္း ေသာ ဆင္းရဲ ကို ႀကီးမားေသာ ဝီရိယျဖင္႔ လႊမ္းမိုး၍ ဝိပႆနာ ကို ၿပီးစီးေစ၏.... ။ ဆိုတဲ႕ မဟာဋီကာ (ဒု၊၃၉၉) စကား ကို စိတ္မွာထားၿပီး မေလွ်ာ႕တဲ႕ ဇြဲလံု႕လ ဝီရိယ နဲ႕ သဲသဲမဲမဲ ရႈမွတ္ရပါတယ္..။

ဒိဌိသတ္
အဲဒီလို ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ရႈမွတ္ရင္ မၾကာမီဘဲ နာမႈနဲ႕ ရႈသိစိတ္၊ က်ဥ္မႈနဲ႕ ရႈသိစိတ္ စသည္ျဖင္႔ တစံုစီ တစံုစီ တတြဲစီ သိလာရပါတယ္... ဒါဟာ အရႈခံ နာမ္တရား နဲ႕ ရႈသိတဲ႕ နာမ္တရားကို ပိုင္းပိုင္း ျခားျခား သိျခင္းပါပဲ၊ ဒီအခါမွာ နာမႈ က်ဥ္မႈရဲ႕ တည္ရာ လက္ေျခ ခါး စသည္ကို မေတြ႕ရေတာ႔ဘူး၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အေနနဲ႕လဲ မေတြ႕ေတာ႔ ပါဘူး။ နာသေဘာ က်ဥ္သေဘာ သက္သက္ ပဲ သိရေတြ႕ရ ပါေတာ႔တယ္။ ဒါဟာ သကၠာယ ဒိ႒ိ ကို ဝိပႆနာဥာဏ္ နဲ႕ တဒဂၤပဟာန္ အေနနဲ႕ ပယ္သတ္ထားတာပါပဲ။

အဲဒီလိုအခါမွာ ရႈမွတ္လို႕ အလြန္အရသာရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ ပုဂၢဳိလ္ သတၱဝါ ငါ မပါ ေတာ႔တဲ႕ အတြက္ နာမႈ က်ဥ္မႈစတဲ႕ ခံစားမႈသေဘာမွ် ကိုသာ ရႈလိုက္တုိင္း သိရုံမွ် သိေနရလို႕ပါပဲ..။

ဒႆန ပညာႏွင္႔ မသိႏိုင္
အဲဒီလို နာမႈက်ဥ္မႈ စတဲ႕ ဒုကၡေဝဒနာေတြကို ..မခံသာတဲ႕ သေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ႕ သေဘာ သက္သက္မွ် ပါကလား လို႕ ကိုယ္႕ေတြ႕ဉာဏ္နဲ႕ သိေနတာ က ဒုကၡေဝဒနာရဲ႕ အရွိသဘာဝ ကို အရွိအတိုင္း သိေနျခင္း ပါပဲ.. ငါနာတယ္ ငါက်ဥ္တယ္ လို႕ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ အေနနဲ႕ မသိမျမင္ ဘဲ နာမႈက်ဥ္မႈ သေဘာ နဲ႕ ဒီသေဘာ ကို သိေနတဲ႕ စိတ္ကေလးမွ် ပဲ လို႕ အရွိအတိုင္း သိေနပါတယ္ ဒီလို ... ငါ ... မပါတဲ႕ အသိ ကို အေတြး အျမင္ ဒႆနပညာ နဲ႕ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚလို႕ မသိႏိုင္ မရႏိုင္ ပါဘူး။ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ ကို သူ႕အရွိ သဘာဝ အတိုင္း ေစာင္႔ရႈရာ က ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕(ဘာဝနာ) ဉာဏ္ နဲ႕ မွသာ သိႏိုင္ ရႏိုင္ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရား က .. အတကၠာဝစေရာ... ဆင္ျခင္ေတြးေခၚဉာဏ္ ျဖင္႔ မသက္ဝင္ႏိုင္၊ (ဝါ) ဆင္ျခင္ေတြးေခၚဉာဏ္ ၏ အရာမဟုတ္ လို႕ မိန္႕ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

..................................................................

က်ေနာ္ ရိပ္သာ မွာ ၇ ရက္ တရားအားထုတ္ တဲ႕ အခ်ိန္ မွာ တၾကိမ္ဘဲ တနာရီ နီးပါး  ထိုင္ လိုက္ႏိုင္ သလို... တကိုယ္လံုး မွာ ရွိတဲ႕ ေသြးေၾကာ မ်ားဟာ လႈိင္းမ်ား ကဲ႕သို႕ စီးေမ်ာေနတာကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ သိလိုက္ ပါတယ္... ဓါတ္ႀကီး ေလးပါး ထဲက တပါးပါး ေၾကာင္႔ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ ... ။

က်ေနာ္ ရိပ္သာဝင္မယ္ ဆိုေတာ႔ ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး က ..... ကိုယ္ က အခုမွ စဝင္တာ ဒုကၡ တအား ခံ မေနနဲ႕ ျပင္ထိုင္ ျပင္ထိုင္ နဲ႕ ခဏ ခဏ မွာပါတယ္... က်ေနာ္႕ အေနနဲ႕လည္း တအားဒုကၡခံ ဘို႕ စိတ္ကူးမထား ပါဘူး... အဲဒီ အတြက္ တကယ္ လုပ္တဲ႕ အခါမွာ ခိုင္မာတဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မရွိတဲ႕ အတြက္  ဝိရိယ အားနည္း သြား ပါတယ္... ေနာက္တႀကိမ္ မွာေတာ႔ က်ဳိးစား အားထုတ္ ဘို႕ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္ဗ်ာ....။

ရိပ္သာမွာ ေနတဲ႕ ရက္ေတြမွာ မနက္ အာရုံဆြမ္း နဲ႕ ေန႕ဆြမ္း ကို  ေတာ႕ အထူး အာရုံ စိုက္ပါတယ္... မနက္ မနက္ ဓမၼာရုံ သြားတဲ႕ လမ္းမွာ အာရုံဆြမ္း ဘာေကၽြးမလည္း ဆိုတာေတာင္ ဆြမ္းခ်က္ရုံ နား ေရာက္ တိုင္း အနံ႕ခံ ၾကည္႕မိတယ္ ( မံုဟင္းခါးနံ႕ေလးမ်ား ရမလားလို႕) ... အင္း အစားတလုပ္ ကို မက္ေမာ ပံု ကေတာ႔ ရွက္ဖို႕ေတာင္ ေကာင္းပါ တယ္ ...။

ဒီလိုနဲ႕ သူမ်ားလွဴတာ တန္းတာ ေတြ ကို မက္မက္ေမာေမာ စားလာတာမ်ားေတာ႔ လည္း ကိုယ္တိုင္ လွဴခ်င္ လာပါတယ္... ကြယ္လြန္သူ ကိုႀကီးေက်ာက္ အတြက္ ရည္စူးၿပီး 22. 5. 2011 မွာ ေန႕ဆြမ္း ကပ္လွဴ ပါတယ္..  အေမရိကန္ မွာ ေဆာက္လုပ္ ေနတဲ႕ ခ်မ္းေျမ႕ ရိပ္သာ သိမ္ေက်ာင္း အတြက္ လည္းလွဴ ခဲ႔ ပါတယ္...၊ တျခား ကို္ယ္ လွဴခ်င္ တာေလး ေတြ လည္း လွဴခဲ႕ပါတယ္...။

ဒီလိုနဲ႕ ၇ ရက္ ျပည္႕ခါနီး လာပါတယ္...၊ တေန႕ထက္ တေန႕ တရား တက္ မတက္ ဆိုတာေတာ႔ ေယာဂီမ်ား အသိဆံုး ျဖစ္မွာပါ...၊ က်ေနာ္႕ အေန နဲ႕ေတာ႔ ည ၉နာရီ ထိုးတိုင္း  တရက္ေတာ႔ ေအာင္သြားၿပီ ဆိုၿပီး ဝမ္းသာ အားရ ျဖစ္မိပါတယ္... ။

ခ်စ္ခ်စ္ႀကီး အေျပာ အရဆို ရင္ေတာ႔ အေပ်ာ္ဆံုး ရက္ေတြ မွာ ရိပ္သာ ထြက္ တဲ႕ ရက္တရက္ တိုး ရမယ္ ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ပါတယ္....။

ရိပ္သာ ဝင္တဲ႕ က်ေနာ္ တို႕ ဓမၼမိတ္ေဆြ ေလးေယာက္ ဟာ ေနာက္ေလးလ ၾကာတဲ႕ အခါမွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ ထပ္ဝင္ ဘို႕ ဆံုးျဖတ္ရင္း ပထမ အႀကိမ္ ရိပ္သာဝင္ျခင္း ကို ေအာင္ျမင္ ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ နဲ႕ အဆံုးသတ္ ခဲ႕ သလို ေနာက္တႀကိမ္မွာ ေတာ႔ ေဆးလိပ္ စီးကရက္ ကြမ္းယာ ဆိုတာ မ်ဳိး ကို လံုးဝ ယူေဆာင္ မလာ ဘို႕ ေျပာဆို ၾက ပါတယ္...။ ဒီၾကား ထဲမွာလည္း ကိုယ္႕အိမ္ မွာ ကိုယ္ ေန႕စဥ္ တရားအားထုတ္မယ္ လို႕ လည္း တက္တက္ ၾကြၾကြ ဆံုးျဖတ္ ခဲ႕ၾက ပါတယ္ လို႕ ေျပာၾကားရင္း နိဂံုး ခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္...။
 .................................................................
က်ေနာ္ ေနာက္ထပ္ အဆစ္ကေလး နဲနဲ ေျပာခ်င္တာကေတာ႔ က်ေနာ္ ဟာ က်ေနာ္႕ ခ်စ္ေမေမ နဲ႕ အတူတူ မအိပ္ရတာ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာၾကာခဲ႔ပါၿပီ... အခုေတာ႔ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ ေနတဲ႕ ေမေမ နဲ႕ အတူ အိပ္ ခဲ႔ရ သလို အနီးကပ္ ျပဳစု ေစာင္႔ေရွာက္ ခဲ႔ ရလို႕ လည္း ပီတိ ျဖစ္မိပါတယ္... ။

က်ေနာ္႕ ေမေမ ဟာ သီလ နဲ႕ ဒါန ရွိေပမဲ႕ ဘာဝနာ ကို စံနစ္ တက် အားမထုတ္ဘူးေသး ပါဘူး....၊ က်ေနာ္တို႕ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ ေတြ အတြက္ ဘာဝနာ ပြားမ်ား တဲ႕ အက်င္႔ ရွိမွသာ ဘဝကူး ေကာင္းမယ္ လို႕ ယူဆၾကတဲ႕ အတြက္ က်ေနာ္႕ ေမေမ ကို နည္းစံနစ္ မွန္မွန္ေလး နဲ႕ အခုလို က်င္႔ၾကံ အားထုတ္ေစႏိုင္ ခဲ႕ ျခင္း အတြက္ လည္း အရမ္း ဝမ္းသာမိပါတယ္... ။

ေနာက္ထပ္ ဆက္ေျပာရရင္ ေမေမ ဟာ ရိပ္သာ ထြက္ၿပီး ေနာက္ရက္ က စလို႕ အိမ္မွာ မနက္တိုင္း အခ်ိန္ မွန္ တရားထိုင္ျဖစ္ပါတယ္တဲ႕... သူ တရားထုိင္ တာကိုလည္း သူဘာသာ ပီတိ ျဖစ္ၿပီး အရမ္း ဝမ္းသာ ေနလို႕ က်ေနာ္႕ မွာ ေပ်ာ္ၿပီးရင္း ေပ်ာ္ေနရပါတယ္ဗ်ာ...။

ဒီ ပိုစ္႕ သံုးပုဒ္ ကို လာဖတ္သူ မ်ား နဲ႕ ကြန္႕မန္႕ ေပးၿပီး ကုိယ္႕ အယူအဆ ေလးေတြ ကိုယ္ ေျပာသြားသူမ်ား ကို လည္း အထူးဘဲ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားပရေစ...။

ေလးစားစြာျဖင္႔ 
စာေရးသူ - ေရႊစင္ဦး

.

17 comments:

လသာည said...

မမေရႊစင္..

တရားစစ္တုန္းက ဘုန္းဘုန္းကို ေလွ်ာက္ထားတာေလး ေရးျပထားတာ အရမ္းကို သေဘာက်မိပါတယ္။

ညီမဆယ္တန္းေအာင္ျပီး ေက်ာင္းဆက္မတက္ရခင္ မဟာစည္မွာ တရား၀င္တုန္းက တအားပူတဲ့ ေႏြရာသီမို႔ ေခၽြးေတြ နဖူးကေန စီးက်တုိင္း (အဲဒီရိပ္သာမွာ အဲဒီတုန္းက အဲယားကြန္း မရွိေသးဘူး)မေနတတ္လို႔ လက္ခံုနဲ႔ ထထသုတ္ပစ္မိတယ္။ ဘုန္းၾကီးက မိန္႔ပါတယ္။ ေခၽြးေတြက်တိုင္း သုတ္ဖို႔ အားထုတ္ေနရတာ ေယာဂီေလး ေတာ္ေတာ္အလုပ္ရွဴပ္ေနျပီ။ အဲဒီလို ေခၽြးထြက္တာကိုပဲ နည္းနည္းခ်င္း လိုက္မွတ္ထားႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းမယ္တဲ့။

အမွတ္ရစရာေလးေတြ သတိရသြားလို႔ပါ။ အခုေတာ့ အဲလို တရားစခန္းမ၀င္မိတာေတာင္ ၾကာသြားျပီ။

ahphyulay said...

အင္း...
အမွန္ကေတာ ့ တရားအားထုပ္တယ္ဆိုတာ
ကြ်န္ေတာ္တို ့က အားမွ ထုပ္ၾက၊ ထုပ္ၿဖစ္
ၾကတာကိုး..။ ဘယ္ေတာ ့မွ မအားတဲ ့သူ
အေနနဲ ့ေတာ ့ ဘယ္ေတာ ့မွ မထုပ္ၿဖစ္ေတာ ့
ပဲ ေသသြားေတာ ့မွပဲ သူ ့ခင္မ်ာ အားသြားရ
ေလေတာ ့ ..။
ကြ်န္ေတာ္ နာ ဘူးသေလာက္ေတာ ့ အဲ ့လို
ထိုင္ ေနရင္း ၿဖစ္လာသမွ်ေတာ ့ ၿပႆနာ
ေဝဒနာေတြ အားလံုးကို “ ငါ ” “ ငါၾကီးပါ ”
ဆို ့တဲ ့အစြဲၾကီးေဖ်ာက္ခြာၿပီးမွ ရႈ ႔မွတ္လို ့
ရပါတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ငါ လို ့ ထင္ေနစြဲေနသမွ်
တေလာကလံုးက အာရံုေတြကို အကုန္
လက္ခံေနမိေတာ ့ ဘယ္လိုမွ အဲ ့ဒီ အာရံု
ေတြကို မေက်ာ္ႏိုင္ဘူး ၿဖစ္ေနရပါတယ္တဲ ့။
ကြ်န္ေတာ္ထင္တာေၿပာရရင္ “ ghost ” ကား
ထဲကလို ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခြာၿပီး အၿပင္က ၿပန္
ၾကည္ ့ေနသလိုပါ..လို ့။ အဲ ့ဒါဆို ပိုၿပီး ထိ
ေရာက္ေနပါတယ္။ တကယ္လည္း ငါ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိ သိ ေပးဘို ့လိုပါတယ္။
ေၿခမကေန ဟိုးဆံပင္ထိပ္ဖ်ားထိ လိုက္ကိုင္
ၿပီး “ ငါ ” လို ့ ေမးၾကည္ ့စမ္းပါတဲ ့။
သူ ့ပညတ္ခ်က္နဲ ့သူ ့ နာမည္နဲ ့ပဲ ရွိေနတာ
ေလ။ အားလံုးေပါင္းမွ “ ငါ ” ၿဖစ္လာတာ
မဟုတ္လား။ အမွန္ေတာ ့ အရင္ထိုင္ဘို ့
ဆႏၵ မေစာသင္ ့ပါ။ သီအိုရီေတြ ေၾကညက္
ေနေအာင္ အရင္ သင္ေန နာ ေနရအံုးမွာပါ။
ဒါမွ အၿမဲတန္း ပ်က္ ေနပါတယ္ဆိုတာကို
သံသယကင္းကင္း၊ အၿမင္ရွင္းရွင္းနဲ ့ ေက်
ေက်နပ္နပ္ လက္ခံ လာႏိုင္တဲ ့တစ္ေန ့
ကြ်န္ေတာ္တို ့ လူၿဖစ္ဖို ့ လမ္းစေပၚ ၿပန္
ေရာက္ၿပီ ဆိုတာပါပဲ..။အားလံုးဟာ
ပညတ္ေတြေလ..၊ ပညတ္နဲ ့ပရမတ္ ကြဲ
သြားတဲ ့ေန ့ စ,ၿပီး အားထုပ္လို ့ ေကာင္း
တဲ ့ေန ့ပါပဲမမေရႊစင္ေရ ႔ ...။
ဒီလို ပို ့(စ) ေလးေတြကလည္း “ ရသ ”
ေၿမာက္ လြန္းပါတယ္ေနာ....။

sosegado said...

တရားထုိင္ေတာ့ ပထမဦးဆုံးရတဲ့ က်ေနာ့္အတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူးက စိတ္ဆုိတာကုိသိလုိက္ရတာပဲ၊ ဆရာေတြက အဲဒီကစရမွာေပါ့ေလ ဒီလုိပဲ အဲဒီ့ အစမွာပဲ စေနေသးတယ္။

စိန္ရုိး said...

ကုိအျဖဴေလးေရ

ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာဘဲ ေနမလားလုိ႔ပါဘဲ။ ဖတ္မိသူေတြထဲက တစ္ေယာက္တစ္ေလ မွားယြင္းသြားမွာ စိတ္ပူတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေမတၱာေရွ႔ထား ေျဖရွင္းခြင့္ျပဳပါ။

တရားအားထုတ္တာဟာ သဒၶါတရားလဲရွိ၊ ဝိရီယ ဆုိတဲ့ လက္ေတြ႔ ၾကိဳးစားအားစုိက္မႈလဲရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ နာရံုပဲ နာေနမယ္ဆုိရင္ ဝိရီယ မပါလုိ႔ ခရီးမေရာက္ပါဘူး။ နာရံုနဲ႔ တရားရႏုိင္တဲ့ အရွင္ဒါရုစီတုိ႔၊ အရွင္မကုဋလေကသာတုိ႔လုိ ပါရမီအားေကာင္းသူမ်ားက ျခြင္းခ်က္ပါ။ လူတုိင္း သူတုိ႔လုိ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
နာၾကားရံု၊ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရံု (ဒါလဲ အနုႆတိ ဆုိတဲ့ ပြားမ်ားျခင္းထဲ ပါသြားျပီမုိ႔ တရားကုိ အႏုလံုပဋိလံု ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္တာဟာ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ထဲ အက်ံဳးဝင္ပါတယ္။)နဲ႔ တရားကုိ သိျမင္သူေတြလဲ ရဟႏၱာျဖစ္သြားသူ မဟုတ္ရင္ လက္ေတြ႔ ဆက္အားထုတ္ရတာပါပဲ။ အရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္းနဲ႕ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္အေလာင္းတုိ႔ဟာ အဂၢသာဝကၾကီးမ်ားပီပီ တရားကုိ နာရံုမွ်နဲ႔ ေသာတာပန္ တည္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟႏၱာျဖစ္ဖုိ႔က်ေတာ့ လက္ေတြ႕႔ ဆက္အားထုတ္ၾကရပါေသးတယ္။

ေခမာေထရီအရွင္မၾကီးဟာ ေခမာမိဖုရားၾကီးဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ထံက တရားေတာ္နာယူျပီး တရားေတာ္လဲအျပီး မိဖုရားၾကီးလဲ ရဟနၲာျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ စာဆုိ ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လဲ အရွင္မၾကီးဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာလုိ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ႕ လက္ယာေတာ္ရံ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာဧတဒဂ္သခင္ အဂၢသာဝိကာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕ သာသနာတုိင္းမွာ အဂၢသာဝကဆုိတာ ၄ ပါးသာ ရွိရပါတယ္။ ဘိကၡဳရဟႏၱာ ၂ ပါး၊ ဘိကၡဳနီ ရဟႏၱာ ၂ ပါး ေပါင္း ၄ ပါးက ပညာဧတဒဂ္၊ တန္ခုိးဧတဒဂ္မ်ား အသီးသီးယူျပီး ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ရဲ႕ လက္ယာေတာ္ရံ၊ လက္ဝဲေတာ္ရံမ်ားအျဖစ္ ဓမၼေသနာပတိ တာဝန္ကုိ ထမ္းရြက္ရပါတယ္။ ေခမာေထရီအရွင္မဟာ လက္ယာရံ အဂၢသာဝိကာပါ။

ဒီေတာ့ အရွင္မၾကီးဟာ ရုိးရုိးရဟနၲာေလာင္းမဟုတ္ဘဲ အဂၢသာဝိကာ ရဟႏၱာေလာင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ထုိင္ထဲ ရဟႏၱာျဖစ္ေကာင္းမွ ျဖစ္မယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာလုိ ရက္အနည္းငယ္ ဆက္ျပီး အားထုတ္ရေကာင္းလဲ အားထုတ္ခဲ့ရႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ထုိင္တည္း ရခဲ့တယ္ဆုိရင္လဲ ဒါဟာ ပညာဧတဒဂ္သခင္ ျဖစ္မယ့္သူပီပီ ပါရမီ ထူးလြန္းလုိ႔ပါ။

သာမန္လူေတြအတြက္က မအားထုတ္ခင္ အရင္နာ-ဆုိတာက မွန္ပါတယ္။ အားမထုတ္ခင္ တတ္ကၽြမ္းသူ အာစရိယမ်ားထံက နည္းနာခံယူရပါဦးမယ္။ သုိ႔ေသာ္ အၾကာၾကီး နာျပီးရင္းနာျပီးမွသာ စလုပ္သင့္တယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ေရကူးတယ္ဆုိတာ ကူးနည္းသင္ျပီးရင္ ေရထဲ ဆင္းရပါတယ္။ ကူးနည္းကုိ စီဒီေခြ အေခြ ၁၀၀ ကုန္ေအာင္ နားေထာင္ေနတာ မျပီးေသးလုိ႔ ေရထဲ မဆင္းႏုိင္ေသးဘူးဆုိရင္ ေရမကူးတတ္ရံု ရွိမွာပါ။

တရားနာတယ္ဆုိတာ ဒါနကထာလား၊ သီလကထာလား၊ ဘာဝနာကထာလား ရွိပါေသးတယ္။ ဒါနအေၾကာင္း နာရံုနာျပီး မလွဴလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ သီလအေၾကာင္း နာရံုနာျပီး သီလမေစာင့္လုိ႔ ဘာထူးမွာလဲ။ ဘာဝနာအေၾကာင္းလဲ နာရံုနာျပီး မက်င့္ဘဲ အခ်ိန္ဆြဲေနစရာ မလုိပါဘူး။ တကယ္ ေရေရရာရာမက်င့္ဘဲ ၾကားဖူးပါမ်ားလုိ႔ နားရည္ဝျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သိျပီတတ္ျပီ က်င့္ျပီးျပီ ထင္သြားတာမ်ိဳးက တရားဓမၼမွာတင္ မဟုတ္ဘူး ေဆးပညာ ဗိသုကာပညာ ဘယ္နယ္ပယ္မွာမဆုိ အႏၱရာယ္ မ်ားလွပါတယ္။

အားထုတ္ရမွာပ်င္းျပီး နာဘဲ နာေနရင္ ပန္းတိမ္မတတ္ခင္ ေရႊခုိးသင္ဆုိသလုိ တရားအားထုတ္နည္းကုိ မသင္ဘဲ ပညတ္ပရမတ္စသည္ စကားလံုးေတြ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာနည္းပဲ တတ္ကုန္ရင္ ကုိယ့္အတြက္လဲ နစ္နာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ေတြ႕႔ အားထုတ္ဖုိ႔၊ မတတ္ကၽြမ္းနားမလည္ခင္ အျငင္းမသန္ဖုိ႔၊ ကုိယ္မတတ္ေသးခင္ ပညတ္ဆုိတာဘယ္လုိ၊ ပရမတ္က ဘယ္လုိဆုိျပီး သူမ်ားကုိ မဆံုးမခ်င္ဖုိ႔ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား တားေတာ္မူၾကတာပါ။

ကိုေဇာ္ said...

အျမဲတမ္း တရားေလး ထိုင္ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုေတာ့ ဒါ သံသရာ အထိကို အျမတ္ပဲေပါ႔ အစ္မရယ္။ သာဓု သာဓု သာဓု ပါဗ်ာ။ ( ကုသိုလ္ပါ မွ်ေဝ ယူသြားပါတယ္။ )

An Asian Tour Operator said...

ျဖည္းျဖည္းေပါ့ အစ္မေရႊစင္ ေရ.. အထုံပါရမီပါသြားတာေပါ့။ တရားစခန္း၀င္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီအလုပ္လုပ္ ေနတယ္၊ လုပ္ရမယ္၊ ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ မ်ိဳးရွိေနတာေပါ့။ အိမ္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မ်ားပါတယ္။

Nge Naing said...

မေရႊဇင္ဦးေရ သာဓု သာဓု သာဓုပါ။ ေနာက္ဆံုးပို႔စ္အတြက္ သာဓုေခၚသြားပါတယ္။ အန္ကယ္ႏိုင္အတြက္ ရည္ဇူးၿပီး အလွဴေတြလုပ္တယ္ဆုိလို႔ ၀မ္းသာပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ရင္းႏွီးတဲ့ဆရာတေယာက္ ဆံုးလို႔ တျခားသိပ္မေရာက္ျဖစ္ဘူး။ အန္အယ္ႏိုင္အတြက္ အမွတ္တရပို႔စ္ေလးတခု တင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားေပမဲ့ မတင္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။ နိဗၺာန္သြားေတာလား ပထမပို႔စ္နဲ႔ ဒုတိယပို႔စ္ကို ေနာက္မွ ျပန္လာဖတ္မယ္ေနာ့္။

saw said...

အမ ေနာက္ကို ဆက္ထိုင္ျဖစ္ရင္ တရားတက္မယ့္ သေဘာေတြရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားထူးတခုကို ေတြ ့ရင္ တရားစစ္သူကလြဲးလို ့ ဘယ္သူ ့ကိုမွ မေျပာရဘူး၊ တရားဆက္ မတက္ပဲေနတက္တယ္တဲ့။ အဲလိုၾကားဘူးတာပဲ။

mstint said...

တရားထူး တရားျမတ္မ်ား ရရွိပါေစကြယ္။ ျပဳျပဳခဲ့သမွ်ေသာ ေကာင္းမႈကံ ေစတနာတို႔အတြက္ သာဓု သာဓု သာဓု ေခၚဆိုသြားပါတယ္ညီမေရ။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

Anonymous said...

I'm glad to know you brought your mom along to meditation center.
THADU,THADU,THADU.....
I also like to do almost the same.I'll try my best to do so when i come back .I do dana,thila,bawanar as much as i can,here currently.I usually go to Sri Lanka monestry.Thanks for sharing Shwezin.Keep on going.
Gyidaw

ahphyulay said...

အင္းပါ ကိုစိန္ရိုးေရ..
ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အရွိအတိုင္းပဲ ေၿပာၿဖစ္
တာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ အနာ
မသန္ပဲ နဲ ့ အထိုင္သန္တဲ ့ဘဝနဲ ့ တဇြတ္
တိုးလုပ္ခဲ ့မိလို ့ သိသေရာင္ေရာင္၊ တတ္
သေရာင္ေရာင္ေတြနဲ ့ အမွားေတြ တိုးခဲ ့ဘူး
လို ့ပါပဲ။ အဲ ့ဒီလမ္းေၾကာင္း တကယ္လိုက္ရင္
သမထလား၊ ဝိပႆနာလားေတာင္ မကြဲၿပား
တတ္ေတာ ့ေအာင္ ေရာေထြးလာတတ္ပါတယ္
သီအိုရီ မေၾကညက္ခဲ ့လို ့ပဲ ထင္ပါတယ္။ ဒါမွ
မဟုတ္ ပါရမီ မရင္ ့သန္၊ ဥာဏ္မမွီ လို ့လဲၿဖစ္
ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္ ့ ကြ်န္ေတာ္က အခုလို
ေၿပာခဲ ့မိတာပါ။ အခုလို ဘာသာေရးပို ့(စ)
ေလးမွာ ၿပန္လွန္ေဆြးေႏြး ခဲ ့ၾကတာ အလြန္
ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ မမေရႊစင္အေနနဲ ့လည္း
အရွိရေနတဲ ့ပို ့(စ)ေလးတစ္ခု အဲ ့ဒီသူ ့အရွိန္
ေလးမေသခင္မွာ ေနာက္တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္
ဆက္တိုက္ မတင္ေစခ်င္ဘူးေလ..။ ဒီလိုမ်ိဳး
ေလးေတြ ေဆြးေႏြးအေၿဖရွာခြင္ ့ရွိေနေအာင္
စီစဥ္ သင္ ့ပါတယ္။ တနည္းနည္းနဲ ့။
ဆရာေတာ ့ မလုပ္ခဲ ့မိပါ..။ ရင္းႏွီးမႈအေနနဲ ့
သိ ထားမိသေလာက္ ေၿပာၾကည္ ့တာပါ..။
ဆရာလုပ္ရေအာင္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ယၡဳ
မွ ကိုယ္ ့ဘာသာအေၾကာင္း စ,တင္ ေတြး
ေခၚမိ၊ ရင္သတ္ရႈ ႔ေမာ ၿဖစ္မိ ေနသူပါ..လို ့။

sayanyein said...

သမီးၾကီးေဒၚေရႊစင္
ေမ ေမ.ကိုခုလိုတရားအားထုပ္ႏိုင္ေအာင္စီစဥ္
ေပးတာ တသက္လံုးေက်းဇူးတင္ေနမယ္။

သာဓု သာဓု သာဓု

ေဒၚေမာ္ေမာ္
ျငိမ္းခ်မ္းစာေပ
၇၂ လမ္း(၃၃-၃၄ လမ္းၾကား)။
ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္။
AB-060631

IDIOT-Ki said...

မေရႊစင္ေတာ့ တရားအစစ္အမွန္ေတြ့ရဖို့ လမ္းေၾကာင္းေပၚေလွ်ာက္ခဲ့နိုင္ျပီမို ့ ဝမ္းေျမာက္စြာ သာဓု သာဓု သာဓု ေခၚ ပါ တယ္ ။
ခုလို ကိုယ္ေတြ ့အားထုတ္မွဳေတြကို ျပန္လည္ေဖၚျပေပးတဲ့အတြက္ နည္းလမ္းမွန္ကန္စြာ နဲ့တရားထိုင္ဖို ့ အခ်က္ေတြကို မွတ္သားနိူင္မိလို့ ေက်းဇူးလည္း တင္မိပါတယ္ ။
ဒီမွာေတာ့ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ထိုင္တာကိုပဲ ခါးနာ ေျခေထာက္က်င္ ေဝဒနာေတြ နဲ့ အာရံုေတြ ရွဳပ္ေနလို ့ ဒုကၡေတြ ့ေနရတယ္..
သည္းခံစိတ္နည္းေနေသးတယ္ ေျပာရမလား ပဲ ေနာ္။။

Anonymous said...

သမထနဲ႔ ဝိပႆနာ မကြဲဘူးဆုိတာ အေရးတၾကီး ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ အာနာပါန ကမၼဌာန္းဆုိရင္ သမထ ျဖစ္သလုိ ကာယာႏုပႆနာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝိပႆနာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ျမင္ေအာင္ ရႈေနရမယ့္ အခ်ိန္မွာ သမထနဲ႔ ဝိပႆနာ ကြဲသိသိ မသိသိ ဘာမွ အေရးမၾကီးပါဘူး။ အခ်ိန္တန္ရင္ အလုိလုိ သိသြားမွာပါ။ ဒါမသိရင္ တရားမထုိင္နဲ႔ဦးလုိ႔ ပိတ္တာက ဓမၼႏၱရာယ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတဦးဟာ တရားထုိင္ဖူးတဲ့ ေယာဂီေဟာင္းတေယာက္ဆီ တရားအားထုတ္နည္း သြားေမးတာ -ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိဘဲ တရားထုိင္ေနလုိ႔ အပုိပဲ-လုိ႔ ေျပာထည့္လုိက္လုိ႔ သူ႔ခမ်ာ ေအာင့္လာေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပဖူးပါတယ္။ ေျ့ပာသူက -ပဋိစၥသမုပါၸဒ္ကုိ သိေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ တရားထုိင္နည္း မေျပာျပခင္ ဒီအေၾကာင္းကုိ အရင္ေျပာခ်င္လုိ႔ ဒီလုိ ေျပာလုိက္တာပါ- ဆုိရင္လဲ ဒါ မွားပါတယ္။ ဒီလုိ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ေျပာသူကုိယ္တုိင္ဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိေတာင္ သူ သိျပီထင္ေနသလုိ မသိေသးဘူးဆုိတာ ထင္ရွားတယ္။ တရားတကယ္သိေနရင္ ဒီလုိ ငါစကားႏြားရ ဖိေဟာတာမ်ိဳး ဘယ္လုပ္ပါ့မလဲ။

တရားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးရာမွာ ယခင္က စကားရည္လုတတ္တဲ့ အက်င့္ရွိခဲ့သူဆုိလဲ အက်င့္ေဟာင္း မျတ္ေသးရင္ အဲဒီလုိ ေကာက္ပင္ရိတ္လွီးစကား၊ ခတ္တင္ေမာင္းနင္းစကားေတြနဲ႔ တစ္ဖက္လူ မလွန္ႏုိင္ေအာင္ ေျပာျပအႏုိင္ယူမိတတ္တယ္. သတိထားစရာပါ။ စကားရည္လုပြဲက မွန္မွန္မွားမွား စကားလံုးနဲ႔ အႏုိင္ယူသူ အသာစီးပါ။ တရားဓမၼက တစ္ဖက္လူကုိ စကားရည္လုပြဲလုိ မလုပ္ရပါ။

ေနာက္ျပီး လူလူခ်င္း ဝါသနာ၊ စရုိက္၊ အၾကိဳက္ ဓာတ္ခံ မတူၾကဘူး။ လူတုိင္းကုိ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေပါက္ကခ်ည္း က်ံဳးသြင္းေနလုိ႔ မရဘူး။ ဘုရားရွင္ေတာင္ ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္သူေပၚ မူတည္ျပီး တရားေပးတာ ကြာျခားပါေသးတယ္။ မလုိက္ႏုိင္ေသးတဲ့သူကုိ သူမလုိက္ႏုိင္ေသးတဲ့တရား ဖိသင္မိရင္ မသိဘဲ သိျပီထင္သြားတဲ့ တရားသမားမဟုတ္တဲ့ တရားျငင္းသမားေတြ ေပၚထြက္လာတတ္ပါတယ္။

တရားအေဟာသန္သူ အခ်ိဳ႕ဟာ ဒါေတြ အရင္နားေထာင္ဦး၊ ဒါေတြ နားမေထာင္ေသးဘဲ တရားထုိင္လုိ႔ အပုိပဲလုိ႔ ျငိမ္းေျခာက္ျပီး တစ္ဖက္လူကုိ တရားထုိင္ဖုိ႔ အခ်ိန္မေပးဘဲ တရားခ်ည္း ဖိေျပာမိတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒီလုိ မမွားမိဖုိ႔ သတိထားရပါမယ္။

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

အမဇင္ေရ ျပဳခဲ့သမွ်ကုသိုလ္အားလံုးအတြက္ သာဓု သာဓု သာဓုပါ။ အေမကို အတူတြဲေခၚသြားႏိူင္တာေတာ့ အေကာင္းဆံုး ေက်းဇူးဆပ္နည္းပါပဲ အမဇင္...

hla myint said...

dear blogger szu1961,

ur mother said when her father (that is ur grand father)meditated the first time, he saw a cup of sweet smelling tea & a piece of bread in his imagination !;
i wonder what u see in ur first session of meditation ???
i think u saw a "???";
i asked ur mother about this;
she refused to to comment;
she is very polite & decent;
she doesn't speak ur private affairs;
plz comment as a responsible blogger
about ur experience after first session;
as one of ur readers i want to read ur story "the truth, the whole truth, nothing but the truth! "

hla myint
(ph. no. 09 910 497 28)
132 , 72 st., thara fi lane,
ya da nar bon nay pyi daw,ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္။
(တကယ္ေတာ.ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္က
ၾကပ္ေျပးုေနျပည္ေတာ္ ထက္ စီနီယာက်ပါတယ္၊ယဥ္ေက်းမွ ုလဲပိုျပီးထြန္း
ကားပါတယ္ေလ။ )

ျမကေလး said...

အန္တီေရႊစင္က အေဖတူသမီးပဲ..ေျပာတဲ့ပံုေလသံခ်င္းတူတယ္ ဟဲဟဲ ()ထဲမွ စာသားမ်ားၾကည့္ေျပာျခင္း...:D