"ကၽြန္မ နာမည္ ဂ်ိန္းဂရက္ခ်္ပါ"
ဂ်ိန္းက ဟန္႔ဂရင္နီ၏ ရုံးခန္းထဲ ၀င္သြားၿပီး သူ႔ကုိယ္သူ မိတ္ဆက္လုိက္၏။
"ေၾသာ္ ၿဖိဳးၿဖိဳး ေရႊရင္" ကိုး
ဟန္႔ က ဂ်ိန္း၏ ဒုတိယေဆာင္းပါးနာမည္ကို ေဖာ္ျပၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။
"ဟုတ္တယ္ "ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္" က စာအုပ္ထုတ္ခ်င္လို႔တဲ့၊ အဲဒါ ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ ညိႇေပးဖို႔ ဂလင္က ရွင့္ဆီ လႊတ္ လိုက္လုိ႔" ဟန္႔က ေခါင္းညိတ္ၿပီး
"ညႇိေပးရုံမက က်ဳပ္လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္၊ ေနာက္ေရးတာေတြကို မ်က္ႏွာဖံုး ေဆာင္းပါးရရင္ ပိုက္ဆံ ပိုမရေပဘူးလား၊ စာအုပ္ထုတ္ဖို႔က တစ္ပုိင္းေလ၊ ဘယ္ရီဂိုးလ္စမစ္ကို ကိုယ္ လွမ္းေျပာလိုက္မယ္၊ ၿပီးရင္ မင္း ဆီ အက်ိဳးအေၾကာင္း ျပန္ေျပာမယ္"
"ေပါင္တံမ်ား၏ တီးတိုးစကား" ပါၿပီး ႏွစ္လအၾကာတြင္ ဂ်ာနယ္၏ မ်က္ႏွာဖံုးေဆာင္းပါးမွာ "ၿဖိဳးၿဖိဳး ေရႊရင္" ျဖစ္ေလသည္။ ၀က္၀က္ကြဲေအာင္ လႈပ္သြားသည့္ ေဆာင္းပါး။
ဆူလြန္းျခင္း၊ က်ံဳ႕လြန္းျခင္း၊ တြဲလြန္းျခင္း၊ ေလ်ာ့လြန္းျခင္း စသည္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ျပႆနာမ်ား။ ေနာက္တစ္ပုဒ္က "ေရႊေကသာ"၊ ေပါင္တံ။ ရင္သားတို႔ကဲ့သို႔ပင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔တြင္ ဆံပင္ကလည္း ျပႆနာ မ်ားစြာ။ ေျဖာင့္လြန္းျခင္း၊ ေကာက္လြန္းျခင္း၊ ႏုလြန္းျခင္း၊ ၾကမ္းလြန္းျခင္း စသည္ စသည္။
အခ်ိဳ႕ ဆံပင္က ႏူးည့ံေသာ္လည္း ေျခာက္ကပ္ကပ္၊ အခ်ိဳ႕ဆံပင္က အဆီျပန္ၿပီး ေစးထန္းထန္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာင္းဖူးေမြး လို႔ ဖြာလံႀကဲ။ ေလွ်ာ္ရသည့္ ျပႆနာ၊ ဖီးရသည့္ ျပႆနာ၊ ဘယ္လိုမွ ေလွ်ာ္လု႔ၿဖီးလို႔ မလြယ္ သည့္ ျပႆနာေတြ စုံစုံလင္လင္ အေသးစိတ္ရေသးသည္။ ေလွ်ာ္ေနတုန္း ေဖာ့ဖေယာင္းလို ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၿပီး ေျခာက္ သြားမည္မွ မႀကံေသး၊ ၀ွက္မွင္ဘီးလို ျဖစ္သြားသည့္ ဆံပင္မ်ိဳး၊ ေအးသည့္ရာသီတြင္ မည္သို႔ ထိန္းသိမ္း ၿပီး ပူသည့္ရာသီတြင္ မည္သုိ႔ယုယမည္ကို ဂ်ိန္းက အေသးစိတ္ ေရးႏိုင္သည္။
ဂ်ိန္းေရးလုိက္မွ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ဆံပင္ကိစၥလည္း ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲထက္ေရာ၊ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရး ထက္ေရာ၊ အဏုျမဴဗံုးထက္ပါ အေရးႀကီးသလို ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဂ်ိန္းသည္ မိမိ သည့္အေၾကာင္းအရာကို ေရးျခင္း သည္သာ အေကာင္းဆံုးနည္းဟု သေဘာေပါက္လာေလေတာ့ သည္။
တင္သားအေၾကာင္းလည္း ေရး၏။ အဆီမ်ားလြန္းျခင္း၊ အလ်ားအနံ အခ်ိဳးမညီျခင္း၊ အနိမ့္အျမင့္ အဆူ အႀကံဳ မမွ်တျခင္း၊ စသည္ စသည္ ...။ ေဆာင္းပါးနာမည္ကို "ကိုေလးတို႔၏ မ်က္စိဆံုတာ" ဟု ေပးလုိက္၏။
ၿပီးေတာ့ ႏွာတံအေၾကာင္း ေရးသည္။
ေကာက္ေသာ၊ ျပားေသာ၊ ႀကီးလြန္းေသာ ေသးလြန္းေသာ စသည္ စသည္တို႔ အျပင္ ေရာမ ႏွာေခါင္းဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ခြဲႏွင့္ ပါေသး၏။ ေခါင္းစဥ္ကိုေတာ့ ခပ္ေနာက္ ေနာက္လုပ္ၿပီး ေပးသည္။ "ငွက္ႏႈတ္သီးမ်ား"။
ဟန္႔ဂရင္နီ၏ တြန္းအားေၾကာင့္ ဂ်ိန္း၏ စာမူခေတြ တရိပ္ရိပ္ တက္လာသည္။ အလားတူနာမည္ႏွင့္ စာမူခမွာ ေရႏွင့္ ၾကာလို ျဖစ္လာ၏။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဂ်ိန္း၏ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာၿပီး စာဖတ္ တတ္သူ မွန္သမွ် "ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္"ကို အလုအယက္ ၀ယ္ဖတ္ၾက၏။ အကိုးအကား ျပဳၿပီး ေျပာလာၾက၏။ တစ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖာ္ျပၾက၏။
"သူမ်ားေတြ ေတြးရုံ ေတြးေနတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို မင္းက ခ်ေရးတာ"
ဟု ဟန္႔က ဂ်ိန္းကို မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ ဂ်ိန္း၏ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး ေလာကတစ္ခုလံုး တြင္ ဂယက္ထ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပ၏။
ဂ်ိန္းက ေအာင္ျမင္မႈ ဂယက္ငယ္ကေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူးပါသည္။ တယ္လီဖုန္း တဂြမ္ဂြမ္ ျမည္ ေနသည္ ကို သေဘာက်၏။ မသိဖူး၊ မၾကားဖူးသူမ်ားထံမွ ဖိတ္စာေတြ လာလွ်င္ ေပ်ာ္၏။ အားလံုး ဂရုစိုက္ျခင္း၊ အေလးအျမတ္ ျပဳျခင္းခံရသည္ကို ေက်နပ္၏။ အေရးတယူ ခ်စ္ေရး ျမႇဴခံရ လွ်င္ ရင္ခုန္၏။ ၿပီးေတာ့ အတိတ္ေႏွာင္ႀကိဳးကို ေနာက္ဆံုးတြင္ ျဖတ္ေတာက္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ျခင္းအတြက္ အားရ၏။
"တစ္ေန႔တစ္ျခား ငါ့ကုိယ္ငါ စာေရးဆရာျဖစ္ၿပီလုိ႔ ခံစားလာရတယ္" ဟု ၀ီလ္မာကို ဂ်ိန္းက ၀န္ခံ ေျပာ ဆိုသည္။
"ေကာင္းတာေပါ့ဟ၊ ဒါေပမယ့္ နင္ အလုပ္က မထြက္လိုက္နဲ႔ေနာ္"
ဂ်ိန္းက ေခါင္းညိတ္ၿပီး
"ငါ ဒါေလာက္ ဘယ္မုိက္မလဲဟ၊ ပံုမွန္၀င္ေငြနဲ႔ မီးရွဴးမီးပန္းလႊတ္လို႔ရတဲ့ ေငြရဲ႕ တည္ၿငိမ္မႈ အတုိင္းအတာကို ငါ သေဘာ ေပါက္ပါတယ္ဟာ"
ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ဂ်ာနယ္ေဆာင္းပါးမ်ား ဆက္တိုက္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ေနစဥ္တြင္ ေဘာ့စတြန္ႏွင့္ ၀ါရွင္တန္ အၾကား ရွိရွိသမွ် တက္ၾကြႏိုးၾကားသူမ်ား အသိုင္းအ၀န္းမွ ဂ်ိန္းအား ဖီးလာဒယ္လ္ဖီးယား စာနယ္ဇင္း အသိုင္းအ၀န္း မွ ကမကထ ျပဳလုပ္က်င္းပမည့္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတြင္ မိန္႔ခြန္းေျပာဖို႔ ဖိတ္ ၾကားသည္။ အစီအစဥ္ တြင္ ရုပ္သံအဖြဲ႕ကလည္း တိုက္ရုိက္ ထုတ္လႊင့္ဖို႔ ရွိသည္။ တစ္ဆက္တည္း ရုဒ္အိုက္လင္ တကၠသိုလ္ ကလည္း ဖိတ္ထားေသးသည္။ ဧည့္ခံပြဲမ်ားတြင္ ဂ်ိန္းကို ျမင္ဖူးၾကသျဖင့္ လည္း လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သူ႔ကို သိၾကသည္။ ဒါကပင္ ဂ်ိန္းသည္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား။
အလွကုန္ပစၥည္းကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုမွ ဥကၠ႒က သူ႔ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ႏွင့္ အလွဆီအေၾကာင္း ေထာက္ခံေပးဖို႔ ဂ်ိန္းကို ကမ္းလွမ္းလာသည္။ အဲဒီအတြက္ ေငြေတာ့ မေပးႏိုင္ဘဲ သူ႔အလွကုန္ေတြ ကို ဂ်ိန္းတစ္ေယာက္ အခမဲ့ သံုးစြဲလာႏိုင္ေၾကာင္းျဖင့္ ကမ္းလွမ္းသည္။ အလားတူ ဘရာစီယာ ကုမၸဏီတစ္ခုကလည္း လာ ဆက္သြယ္ သည္။
ဂ်ိန္းက မေနာေခြ႕ သြားေသာ္လည္း ႏွစ္ဦးစလံုးကို ခါခ်လိုက္သည္။
"ရွမ္ပူတဲ့၊ ဘရာစီယာတဲ့၊ ငါ့ကိုမာ်း ဘာေအာက္ေမ့ေနလဲ မသိဘူး၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု မယ္မွ မဟုတ္တာ" ဟု ၀ီလ္မာကို ဂ်ိန္းက ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ ျပန္ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသား အယ္ဒီတာ ႏွစ္ေယာက္က ဂ်ိန္းကို ေန႔လယ္စာ ဖိတ္ေကၽြးၿပီး ေနာက္ ဘာေရးဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါသလဲ ဟု ေမးသည္။
"ရွိတာေပါ့" "ဒါေပမယ့္ ဘာအေၾကာင္း ေရးမယ္ဆိုတာေတာ့ ႀကိဳမေျပာႏိုင္ေသးဘူး"
ဟု ဂ်ိန္း က ခတ္တည္တည္ ေျဖသည္။
ဟန္႔ ကိုေတာ့ ေနာက္ေရးမည့္ စာအုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ိန္းက အမွန္အတုိင္း ဖြင့္ေျပာသည္။
"ေဆာင္းပါးေရးရတာ တိုနန္႔တိုနန္႔ နဲ႕ သုေတသနလည္း လုပ္ရေသး၊ ၀တၳဳေရးရတာကမွ အားရ ပါးရ ရွိတာ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာေရးရမွန္း မသိေသးဘူး"။
"စိတ္၀င္စားဆံုး အေၾကာင္းအရာကို ခ်ေရးေပါ့။ ဘာစိတ္၀င္စားဆံုးလဲ"
ဟန္႔ က ေလွႀကီးထုိးရုိးရုိး အႀကံေပးသည္။
"ေယာက်္ားေလးေတြနဲ႔ ခ်စ္ရတာ စိတ္၀င္စားဆံုးပဲ"
ဂ်ိန္းသည္ ပြင့္လင္းမႈကို တန္ဖိုးထားသူ ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္ေလသည္။
"ဒါျဖင့္လည္း အဲဒီအေၾကာင္း ေရးေပါ့"
"အျပင္းအထန္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခြးသူေတာင္းစား ဂ်ိန္းအေပၚမွာ ေဖာက္သြားတယ္ေလ"
အို၀င့္နာမည္ကို ဖြင့္မေျပာဘဲ ရည္ညႊန္းေျပာလုိက္၏။
"အဲဒါ ေရးေလ၊ မင္းကို သူတရားမစြဲႏိုင္ေအာင္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲေလးလုပ္ၿပီး ေရးေပါ့"
ဂ်ိန္းက ဟန္႔ဂရင္နီ၏ ရုံးခန္းထဲ ၀င္သြားၿပီး သူ႔ကုိယ္သူ မိတ္ဆက္လုိက္၏။
"ေၾသာ္ ၿဖိဳးၿဖိဳး ေရႊရင္" ကိုး
ဟန္႔ က ဂ်ိန္း၏ ဒုတိယေဆာင္းပါးနာမည္ကို ေဖာ္ျပၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။
"ဟုတ္တယ္ "ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္" က စာအုပ္ထုတ္ခ်င္လို႔တဲ့၊ အဲဒါ ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ ညိႇေပးဖို႔ ဂလင္က ရွင့္ဆီ လႊတ္ လိုက္လုိ႔" ဟန္႔က ေခါင္းညိတ္ၿပီး
"ညႇိေပးရုံမက က်ဳပ္လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္၊ ေနာက္ေရးတာေတြကို မ်က္ႏွာဖံုး ေဆာင္းပါးရရင္ ပိုက္ဆံ ပိုမရေပဘူးလား၊ စာအုပ္ထုတ္ဖို႔က တစ္ပုိင္းေလ၊ ဘယ္ရီဂိုးလ္စမစ္ကို ကိုယ္ လွမ္းေျပာလိုက္မယ္၊ ၿပီးရင္ မင္း ဆီ အက်ိဳးအေၾကာင္း ျပန္ေျပာမယ္"
"ေပါင္တံမ်ား၏ တီးတိုးစကား" ပါၿပီး ႏွစ္လအၾကာတြင္ ဂ်ာနယ္၏ မ်က္ႏွာဖံုးေဆာင္းပါးမွာ "ၿဖိဳးၿဖိဳး ေရႊရင္" ျဖစ္ေလသည္။ ၀က္၀က္ကြဲေအာင္ လႈပ္သြားသည့္ ေဆာင္းပါး။
ဆူလြန္းျခင္း၊ က်ံဳ႕လြန္းျခင္း၊ တြဲလြန္းျခင္း၊ ေလ်ာ့လြန္းျခင္း စသည္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ျပႆနာမ်ား။ ေနာက္တစ္ပုဒ္က "ေရႊေကသာ"၊ ေပါင္တံ။ ရင္သားတို႔ကဲ့သို႔ပင္ အမ်ိဳးသမီးတို႔တြင္ ဆံပင္ကလည္း ျပႆနာ မ်ားစြာ။ ေျဖာင့္လြန္းျခင္း၊ ေကာက္လြန္းျခင္း၊ ႏုလြန္းျခင္း၊ ၾကမ္းလြန္းျခင္း စသည္ စသည္။
အခ်ိဳ႕ ဆံပင္က ႏူးည့ံေသာ္လည္း ေျခာက္ကပ္ကပ္၊ အခ်ိဳ႕ဆံပင္က အဆီျပန္ၿပီး ေစးထန္းထန္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ေျပာင္းဖူးေမြး လို႔ ဖြာလံႀကဲ။ ေလွ်ာ္ရသည့္ ျပႆနာ၊ ဖီးရသည့္ ျပႆနာ၊ ဘယ္လိုမွ ေလွ်ာ္လု႔ၿဖီးလို႔ မလြယ္ သည့္ ျပႆနာေတြ စုံစုံလင္လင္ အေသးစိတ္ရေသးသည္။ ေလွ်ာ္ေနတုန္း ေဖာ့ဖေယာင္းလို ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၿပီး ေျခာက္ သြားမည္မွ မႀကံေသး၊ ၀ွက္မွင္ဘီးလို ျဖစ္သြားသည့္ ဆံပင္မ်ိဳး၊ ေအးသည့္ရာသီတြင္ မည္သို႔ ထိန္းသိမ္း ၿပီး ပူသည့္ရာသီတြင္ မည္သုိ႔ယုယမည္ကို ဂ်ိန္းက အေသးစိတ္ ေရးႏိုင္သည္။
ဂ်ိန္းေရးလုိက္မွ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ဆံပင္ကိစၥလည္း ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲထက္ေရာ၊ ျပည္သူ႔အခြင့္အေရး ထက္ေရာ၊ အဏုျမဴဗံုးထက္ပါ အေရးႀကီးသလို ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဂ်ိန္းသည္ မိမိ သည့္အေၾကာင္းအရာကို ေရးျခင္း သည္သာ အေကာင္းဆံုးနည္းဟု သေဘာေပါက္လာေလေတာ့ သည္။
တင္သားအေၾကာင္းလည္း ေရး၏။ အဆီမ်ားလြန္းျခင္း၊ အလ်ားအနံ အခ်ိဳးမညီျခင္း၊ အနိမ့္အျမင့္ အဆူ အႀကံဳ မမွ်တျခင္း၊ စသည္ စသည္ ...။ ေဆာင္းပါးနာမည္ကို "ကိုေလးတို႔၏ မ်က္စိဆံုတာ" ဟု ေပးလုိက္၏။
ၿပီးေတာ့ ႏွာတံအေၾကာင္း ေရးသည္။
ေကာက္ေသာ၊ ျပားေသာ၊ ႀကီးလြန္းေသာ ေသးလြန္းေသာ စသည္ စသည္တို႔ အျပင္ ေရာမ ႏွာေခါင္းဟူ၍ ေခါင္းစဥ္ခြဲႏွင့္ ပါေသး၏။ ေခါင္းစဥ္ကိုေတာ့ ခပ္ေနာက္ ေနာက္လုပ္ၿပီး ေပးသည္။ "ငွက္ႏႈတ္သီးမ်ား"။
ဟန္႔ဂရင္နီ၏ တြန္းအားေၾကာင့္ ဂ်ိန္း၏ စာမူခေတြ တရိပ္ရိပ္ တက္လာသည္။ အလားတူနာမည္ႏွင့္ စာမူခမွာ ေရႏွင့္ ၾကာလို ျဖစ္လာ၏။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဂ်ိန္း၏ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာၿပီး စာဖတ္ တတ္သူ မွန္သမွ် "ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္"ကို အလုအယက္ ၀ယ္ဖတ္ၾက၏။ အကိုးအကား ျပဳၿပီး ေျပာလာၾက၏။ တစ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖာ္ျပၾက၏။
"သူမ်ားေတြ ေတြးရုံ ေတြးေနတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို မင္းက ခ်ေရးတာ"
ဟု ဟန္႔က ဂ်ိန္းကို မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ ဂ်ိန္း၏ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီး ေလာကတစ္ခုလံုး တြင္ ဂယက္ထ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပ၏။
ဂ်ိန္းက ေအာင္ျမင္မႈ ဂယက္ငယ္ကေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ႏူးပါသည္။ တယ္လီဖုန္း တဂြမ္ဂြမ္ ျမည္ ေနသည္ ကို သေဘာက်၏။ မသိဖူး၊ မၾကားဖူးသူမ်ားထံမွ ဖိတ္စာေတြ လာလွ်င္ ေပ်ာ္၏။ အားလံုး ဂရုစိုက္ျခင္း၊ အေလးအျမတ္ ျပဳျခင္းခံရသည္ကို ေက်နပ္၏။ အေရးတယူ ခ်စ္ေရး ျမႇဴခံရ လွ်င္ ရင္ခုန္၏။ ၿပီးေတာ့ အတိတ္ေႏွာင္ႀကိဳးကို ေနာက္ဆံုးတြင္ ျဖတ္ေတာက္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ျခင္းအတြက္ အားရ၏။
"တစ္ေန႔တစ္ျခား ငါ့ကုိယ္ငါ စာေရးဆရာျဖစ္ၿပီလုိ႔ ခံစားလာရတယ္" ဟု ၀ီလ္မာကို ဂ်ိန္းက ၀န္ခံ ေျပာ ဆိုသည္။
"ေကာင္းတာေပါ့ဟ၊ ဒါေပမယ့္ နင္ အလုပ္က မထြက္လိုက္နဲ႔ေနာ္"
ဂ်ိန္းက ေခါင္းညိတ္ၿပီး
"ငါ ဒါေလာက္ ဘယ္မုိက္မလဲဟ၊ ပံုမွန္၀င္ေငြနဲ႔ မီးရွဴးမီးပန္းလႊတ္လို႔ရတဲ့ ေငြရဲ႕ တည္ၿငိမ္မႈ အတုိင္းအတာကို ငါ သေဘာ ေပါက္ပါတယ္ဟာ"
ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ဂ်ာနယ္ေဆာင္းပါးမ်ား ဆက္တိုက္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ေနစဥ္တြင္ ေဘာ့စတြန္ႏွင့္ ၀ါရွင္တန္ အၾကား ရွိရွိသမွ် တက္ၾကြႏိုးၾကားသူမ်ား အသိုင္းအ၀န္းမွ ဂ်ိန္းအား ဖီးလာဒယ္လ္ဖီးယား စာနယ္ဇင္း အသိုင္းအ၀န္း မွ ကမကထ ျပဳလုပ္က်င္းပမည့္ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတြင္ မိန္႔ခြန္းေျပာဖို႔ ဖိတ္ ၾကားသည္။ အစီအစဥ္ တြင္ ရုပ္သံအဖြဲ႕ကလည္း တိုက္ရုိက္ ထုတ္လႊင့္ဖို႔ ရွိသည္။ တစ္ဆက္တည္း ရုဒ္အိုက္လင္ တကၠသိုလ္ ကလည္း ဖိတ္ထားေသးသည္။ ဧည့္ခံပြဲမ်ားတြင္ ဂ်ိန္းကို ျမင္ဖူးၾကသျဖင့္ လည္း လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သူ႔ကို သိၾကသည္။ ဒါကပင္ ဂ်ိန္းသည္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီ မဟုတ္လား။
အလွကုန္ပစၥည္းကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုမွ ဥကၠ႒က သူ႔ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ႏွင့္ အလွဆီအေၾကာင္း ေထာက္ခံေပးဖို႔ ဂ်ိန္းကို ကမ္းလွမ္းလာသည္။ အဲဒီအတြက္ ေငြေတာ့ မေပးႏိုင္ဘဲ သူ႔အလွကုန္ေတြ ကို ဂ်ိန္းတစ္ေယာက္ အခမဲ့ သံုးစြဲလာႏိုင္ေၾကာင္းျဖင့္ ကမ္းလွမ္းသည္။ အလားတူ ဘရာစီယာ ကုမၸဏီတစ္ခုကလည္း လာ ဆက္သြယ္ သည္။
ဂ်ိန္းက မေနာေခြ႕ သြားေသာ္လည္း ႏွစ္ဦးစလံုးကို ခါခ်လိုက္သည္။
"ရွမ္ပူတဲ့၊ ဘရာစီယာတဲ့၊ ငါ့ကိုမာ်း ဘာေအာက္ေမ့ေနလဲ မသိဘူး၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု မယ္မွ မဟုတ္တာ" ဟု ၀ီလ္မာကို ဂ်ိန္းက ေအာင့္သက္သက္ျဖင့္ ျပန္ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသား အယ္ဒီတာ ႏွစ္ေယာက္က ဂ်ိန္းကို ေန႔လယ္စာ ဖိတ္ေကၽြးၿပီး ေနာက္ ဘာေရးဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါသလဲ ဟု ေမးသည္။
"ရွိတာေပါ့" "ဒါေပမယ့္ ဘာအေၾကာင္း ေရးမယ္ဆိုတာေတာ့ ႀကိဳမေျပာႏိုင္ေသးဘူး"
ဟု ဂ်ိန္း က ခတ္တည္တည္ ေျဖသည္။
ဟန္႔ ကိုေတာ့ ေနာက္ေရးမည့္ စာအုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ိန္းက အမွန္အတုိင္း ဖြင့္ေျပာသည္။
"ေဆာင္းပါးေရးရတာ တိုနန္႔တိုနန္႔ နဲ႕ သုေတသနလည္း လုပ္ရေသး၊ ၀တၳဳေရးရတာကမွ အားရ ပါးရ ရွိတာ၊ ဒါေပမယ့္ ဘာေရးရမွန္း မသိေသးဘူး"။
"စိတ္၀င္စားဆံုး အေၾကာင္းအရာကို ခ်ေရးေပါ့။ ဘာစိတ္၀င္စားဆံုးလဲ"
ဟန္႔ က ေလွႀကီးထုိးရုိးရုိး အႀကံေပးသည္။
"ေယာက်္ားေလးေတြနဲ႔ ခ်စ္ရတာ စိတ္၀င္စားဆံုးပဲ"
ဂ်ိန္းသည္ ပြင့္လင္းမႈကို တန္ဖိုးထားသူ ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္ေလသည္။
"ဒါျဖင့္လည္း အဲဒီအေၾကာင္း ေရးေပါ့"
"အျပင္းအထန္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခြးသူေတာင္းစား ဂ်ိန္းအေပၚမွာ ေဖာက္သြားတယ္ေလ"
အို၀င့္နာမည္ကို ဖြင့္မေျပာဘဲ ရည္ညႊန္းေျပာလုိက္၏။
"အဲဒါ ေရးေလ၊ မင္းကို သူတရားမစြဲႏိုင္ေအာင္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲေလးလုပ္ၿပီး ေရးေပါ့"
အခန္း(၄၉)
ဂ်ိန္း
ဂ်ိန္း
"ဂ်ိန္းက သံုးဆယ္ႏွစ္ ေကာဌာသ ခႏၶာေဗဒေတြ ေလွ်ာက္ေရးေနတာပါ ဆရာရယ္"
အဲေလ်ာ့လန္ေဒါ့ က ဂ်ိန္း၏ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကို ဂုဏ္ျပဳေတာ့ ဂိ်န္းက သူ႔ကိုယ္သူ ႏွိမ္ႏွိမ္ခ်ခ် ကေလး ျပန္ေျပာျခင္း ျဖစ္၏။
ဂလင္ဆင္ကလဲယား၏ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေနက် ခရစၥမတ္ပါတီတြင္ သူတို႔ ေတြ႕ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၉၆၇ ခုႏွစ္သည္ အေခြကို ေရွ႕သို႔ အျမန္ရစ္ပစ္လုိက္သကဲ့သို႔ ရွိ၏။ ဂလင္က ကိုယ့္ထူးကုိယ္ခၽြန္ တက္က်မ္း ေတြ ရံဖန္ရံခါ ေရးသျဖင့္ အဲ့ေလ်ာ့၏ အကူအညီကို ယူရသည္။ အဲေလ်ာ့ကို ဂ်ိန္းက လူေခ်ာတစ္ေယာက္ဟု ျမင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပုလြန္းသည္။ ဂ်ိန္းထက္ပင္ အရပ္နိမ့္မည္ ထင္၏။
ေနာက္တစ္ေန႔ညတြင္ ညစာစားဖို႔ အဲေလ်ာ့က ဖိတ္ေတာ့ ဂ်ိန္း အလြယ္တကူ လက္ခံလိုက္သည္။ အို၀င္ႏွင့္ ခြာၿပဲၿပီး အခ်ိန္မွ စၿပီး ဂ်ိန္းကို ညစာ ဖိတ္သည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိ။ ထုိေခတ္ သေကာင့္သားမ်ားက ရက္ဒ္ဘတၱလာ ဂိုက္ဖန္းေနသူမ်ိဳးက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။
"ဂ်ိန္းရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြထဲမွာ ရွင္တစ္ေယာက္ပဲ ၀တ္စုံျပည့္၀က္တဲ့လူ ရွိေတာ့တယ္" ဟု ဖိတ္ၾကား ခ်က္ကို လက္ခံရင္း ဂ်ိန္းက ျပန္ေျပာသည္။ "၀တ္စုံ၀တ္တာ မႀကိဳက္ဘူးလားဟင္" "မဟုတ္ပါဘူး"
ႏူးညံ့ေတာက္ပေနသည့္ နီညိဳေရာင္ ဆံပင္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဂ်ိန္းျပန္ေျပာသည္။ စိတ္ထဲတြင္ သူ႔ဆံပင္ေတြကို ပြတ္သပ္ၾကည့္ခ်င္ေနသည္။
"မႀကိဳက္ရင္ ေျပာေလ၊ ကိုယ္လည္း ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ား ၀တ္ခဲ့မယ္"
အဲေလ်ာ့က ခပ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာ၏ ဂ်ိန္းက ခရမ္းေရာင္ စကတ္တိုႏွင့္ ပခံုးစြန္းတြင္ ေလ်ာရိေလ်ာရဲ ခ်ိတ္တြဲၿပီး အတြန္႔ေတြ ဇာေတြပါသည့္ ေက်းေတာသူဘေလာ့စ္ ၀တ္လာ၏။ ရွဴးဖိနပ္က ေရာင္စုံအတြက္ အကြက္ေတြႏွင့္။ လက္ေခ်ာင္းတုိင္းတြင္ အနည္းဆံုး လက္စြပ္ တစ္ကြင္းစီ စြပ္ထား၏။ ဆြဲႀကိဳး အရွည္ႀကီး ေတြက လည္ပင္တြင္ တို႔လို႔တြဲေလာင္း။
"ဟင့္အင္း၊ မလဲပါနဲ႔"
ဂ်ိန္းက ရယ္ၿပီး ဆက္ေျပာသည္။
"ဂ်ိန္းနဲ႔ မလိုက္မွန္း သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ိန္းက ၀တ္စုံျပည့္ ၀တ္တာ သေဘာက်တယ္၊ အဲဒါမွ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား ေယာက်္ားတစ္ေယာက္နဲ႔ တူတာ"
ဂ်ိန္းကို အဲေလ်ာ့က နာမည္ေက်ာ္ စားေသာက္ဆုိင္ႀကီးတြင္ ညစာေကၽြးသည္။ ၿခိမ္းေျခာက္သည့္ အတုိင္း အဲေလ်ာ့ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားေတြ ၀တ္မလာခဲ့ပါ။ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ လည္စီးႏွင့္ ေသေသ သပ္သပ္ ၀တ္ လာ၏။ သူ႔ၾကည့္ရသည္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိလွသည္။ တကယ္ယွဥ္ၾကည့္မွ အဲေလ်ာ့လန္ေဒါမွာ ဂ်ိန္းထက္ ႏွစ္လက္မခန္႔ ပိုျမင့္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ေစာေစာက ကိုယ့္ထက္ ပုေနမလားဟု ေတြးမိသည့္အတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေန၏။
"ဟိုေန႔က ဟစ္ပီပံုစံႀကီးနဲ႔ ၀တ္လာတာ၊ ဘာလုိ႔ ညစာစားေကၽြးဖို႔ စိတ္ကူးရတာလဲ"
ဂ်ိန္း က သိခ်င္စိတ္ျဖင့္ ေမးလိုက္သည္။
"အဲဒီ အျပင္ အကာအကြယ္ ေအာက္မွာ ဘာရွိေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ္သိခ်င္လို႔"
"အျပင္ အကာအကြယ္၊ ဟုတ္လား၊ ဘာလို႔ အဲဒီလို ထင္ရတာလဲ"
"ကုိယ္က အၿမဲတမ္း အတြင္းကို ႏိႈက္ၾကည့္တတ္တယ္ေလ၊ မင္းလို ေရးဟန္မ်ိဳးနဲ႔ စာေရးဆရာမ တုိင္းဟာ ပုရိသ မုန္းတီးေရး သမားေတြခ်ည္းပဲ"
"အဲဒါမ်ိဳး စိတ္ပညာေက်ာင္းမွာ သင္သလား"
အဲေလ်ာ့က ၿပံဳးၿပီး
"ပါတာေပါ့"
ညစာ စားၿပီးေတာ့ စိတ္ကုဆရာ၀န္က ဂ်ိန္းကို ဂီတပြဲေတာ္တစ္ခု သြားနားေထာင္ ဖို႔ အႀကံျပဳ သည္။
"ဒီည ခ်က္(တ္)ဘက္ကင္ ေဖ်ာ္ေျဖခန္းေလ"
"တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး၊ ဂ်ိန္းက ဂီတအေၾကာင္း ဘာမွ မသိဘူးေလ"
"မင္း သေဘာက်မွာပါ"
"ဒါဆို နားေထာင္ၾကည့္တာေပါ့"
တကၠဆီေပၚတြင္ ဂ်ိန္း ထုတ္မေျပာဘဲ ေတြးမိ၏။ အဲေလ်ာ့လန္ေဒါႏွင့္ တြဲသြားရသည့္ စိတ္ထဲတြင္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အရြယ္ေရာက္လာသလိုလို ရင့္က်က္လာသလိုလို ခံစားရသည္။ ပို၍ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းသည္မွာ သည္လို ခံစားရသည္ကို သေဘာက်ေနျခင္းပင္။ ႏွစ္ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ ျပည့္လာလို႔ ျဖစ္မွာပါေလဟု ေတြးမိေသာ္လည္း ဂ်ိန္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထုတ္မေျပာေပ။
ဂ်ိန္းက ဆက္မေတြးဘဲ အာရုံေျပာင္းၿပီး အဲေလ်ာ့ကို ေလ့လာၾကည့္သည္။ အိပ္ရာထဲမွာ သူ႔ဆံပင္ ေတြ ဘုိေက ပံုမပ်က္ သည္အတုိင္း ရွိေနပါ့မလား။
"ႏႈတ္ဆက္အနမ္းကေလးမွ မနမ္းေတာ့ဘူးလား"
ပယ္ရီလမ္းက အခန္းကို ျပန္ပို႔ေတာ့ ဂ်ိန္းက အဲေလ်ာ့ကို ေျပာသည္။ ၀ီလ္မာက ေဆးေက်ာင္းၿပီး သြားၿပီးျဖစ္၍ အေရျပားေရာဂါ အထူးကု ျဖစ္ေနၿပီ။ ႏွလံုးဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ႏွင့္အိမ္ေထာင္က် ကာ ေမာနင္းဆုိက္ကို ေျပာင္း သြားၿပီ။
"ကုိယ့္မွာေတာ့ အစီအစဥ္မရွိဘူး၊ ကိုယ္တို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးေအာင္ လုပ္ၾကရဦး မယ္ေလ"
"မင္း က အဲဒီအတုိင္း ေမွ်ာ္လင့္ေနလို႔လား"
"ဟုတ္တယ္ေလ၊ အဲဒါ ဘာဆန္းလို႔လဲ"
"ကုိယ္တို႔ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု လမ္းသစ္ရွာၾကရေအာင္လား၊ အခ်ိန္ယူၾကတာေပါ့ ဂ်ိန္းရယ္"
အဲေလ်ာ့က ဂ်ိန္း၏ ပါးကေလးကို အသာအယာ ပြတ္ၿပီး ဆဌမရိပ္သာဘက္သို႔ ခ်ိဳးေကြ႕ ေပ်ာက္ကြယ္ သြား ေတာ့သည္။
အဲေလ်ာ့က ဂ်ိန္းကို ျပဇာတ္ေတြ လိုက္ျပသည္။ စာေပလာကမွ ထုတ္ေ၀သူတို႔ ေမြးေန႔ပြဲမ်ားသို႔ ေခၚသြား သည္။
"စာေရးဆရာအတုိင္းဟာ စာအုပ္ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္ကိုလည္း နားလည္ထားသင့္တယ္" ဟု အဲေလ်ာ့က ေျပာ သည္။
"ဖန္တီးရုံနဲ႔ မၿပီးဘူး ဆိုပါေတာ့၊ အ ႏုပညာပစၥည္း ျဖစ္လာတဲ့အထိ ေလ့လာရမယ္ေပါ့"
"ဒါေပါ့၊ သိပ္အေရးႀကီးတာေပါ့"
၀ိုင္ကို အရသာခံတတ္ေအာင္လည္း အဲေလ်ာ့က သင္ေပးသည္။ ၀ိုင္အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားတတ္ ေအာင္လည္း ျပေပးသည္။
"ဟုတ္တယ္ေနာ္၊ ဟိုေဆးလိပ္ ေတြ ေသာက္ရတာထက္ ပိုၿငိမ့္သလိုပဲ"
"ၿပီးေတာ့ တရားလဲ ၀င္တယ္ေလ"
သည္ရာစုမွာ လူပ်ိဳလွည့္ျခင္းအလုပ္မွာ ေခတ္မရွိေတာ့၊ ေအာ္ကေနၿပီ စသည္ျဖင့္ အာက်ယ္ခဲ့ သည္ ဂ်ိန္းသ္ည ယခုအျမင္ေတြ ေျပာင္းလ်က္ ရွိေခ်ၿပီ။ အဲေလ်ာ့ သူ႔ကို လူပ်ိဳလွည့္ေနသည္ ကို ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ခံယူလ်က္ ရွိ၏။
အေကာင္းဆံုး စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးမ်ားသို႔ သြားရသည့္အတြက္ သေဘာက်ေန၏။ ခ်က္လက္မွတ္ ျဖင့္ ေငြေခ်လွ်င္ စားပြဲထားက တရုိတေသ ယူငင္သည့္ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္လို႔ေကာင္းသည္ ထင္၏။ မိမိအခန္းသို႔ ႏွင္းဆီပန္းပြင့္ေတြ ေရာက္လာလွ်င္ ေပ်ာ္၏။ ပန္းစည္းႏွင့္အတူ ပါလာသည့္ ေမတၱာ စကားကေလးမ်ားႏွင့္ ကတ္ျပားကေလး ပါလာလွ်င္ ပိုေပ်ာ္၏။ ေရေမႊးသံုးရမွန္းလည္း ဂ်ိန္း သိလာ ၿပီ။ အထူးသျဖင့္ အဲေလ်ာ့က ေရြး၀ယ္ေပးသည့္ ေရေမႊးကို ပိုသေဘာက်သည္။
အဲေလ်ာ့နဲ႔ဆို မိန္းမပီသေနသလိုပဲ"၊
ခပ္ရုိင္းရုိင္း၊ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာတတ္သည့္ ဂ်ိန္းသည္ ယခု သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ႏွင့္ "မယဥ္ေက်း" ကေလး ျဖစ္ေနၿပီ။
"ကုိယ့္မ်က္စိထဲမွာေတာ့၊ မင္းဘာေတြ ၀တ္၀တ္၊ ဘာေတြေျပာေျပာ မင္းရဲ႕ အဇၩတၱဟာ မိန္းမပီသ ေနတာပဲ အဲဒါေၾကာင့္ မင္းကို ကိယ္ ဂရုစိုက္ခ်င္တာေလ"
အဲေလ်ာ့ႏွင့္ ခ်စ္ရသည္မွာ အထူးျခားဆံုးဟု ဂ်ိန္း ထင္သည္။ အုိ၀င္သည္ အခ်စ္စက္ရုပ္ တစ္ခု ျဖစ္၏။ အဲေလ်ာ့ လို အယုအယ၊ အေထြးအေပြ႕ မပါ။ ခ်စ္ခြန္းဖြဲ႕ဆိုျမႇဴခ်ိဳျခင္း မရွိ။
အဲေလ်ာ့သည္ ခ်စ္သူ အလိုကို အဟုတ္သိတတ္သည့္ ခ်စ္သူမ်ိဳး ျဖစ္၏။
"မင္း အသားအေရ ဒါေလာက္လွတယ.္လို႔ မင္ကို ဘယ္သူမွ မေျပာဖူးဘူးလား တကယ္ ကတၱီပါ စကေလး ကိုင္ရ သလိုပဲ"
"မင္းရဲ႕ ၿဖိဳးၿဖိဳးေရႊရင္က အခ်စ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ၿဖိဳးေနတာပဲ"
"မင္းရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြက နမ္းဖို႔ တမင္ဖန္ဆင္းထားသလိုပဲ၊ လိေမၼာ္နံ႔ကေလးသင္းလို႔"
အဲေလ်ာ ့ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ဂ်ိန္းသည္ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရသည့္ ဆံပင္ေတြကိုလည္း သတိမရေတာ့။ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ျဖစ္ေနသည့္ ေပါင္တံေတြကို ေမ့ေနေတာ့၏။ အဲေလ်ာ့သည္ ဂ်ိန္းအား ရမၼက္ နတ္သမီးကေလးႏွင့္ တူေအာင္ အၿမဲ ေဆာင္ၾကဥ္ေပးေနသူ ျဖစ္ေလသည္။
"နင္က အဲေလ်ာ့နဲ႔အေၾကာင္း ငါတို႔ကို ဘာလို႔ မေျပာတာလဲ"
သူ႔ခ်စ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို တစ္လံုးတစ္ပါဒမက်န္ ျပန္၍ ေဖာက္သည္ခ်ေလ့ရွိေသာ ဂ်ိန္းကို ၀ီလ္မာ က မေက်မနပ္ ေျပာသည္။
"သူ႔ဆံပင္ေတြ ပြေယာင္းေယာင္း ျဖစ္ကုန္တာေပါ့"
"အဲဒါမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ နင္ ေျပာေနက်အတုိင္း အေသးစိတ္ေျပာ"
"ဟာ ရွက္စရာႀကီး ဒါက လွ်ိဳ႕၀ွက္ကိစၥပဲ"
သူ႔ခ်စ္သူမ်ား၏ ခႏၶာေဗဒႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကိုပါ ေျပာေလ့ရွိသည့္ ဂ်ိန္း၏ အေျဖစကား။
"ဒါဆို နင္တို႔ အတည္ျဖစ္ေနၾကၿပီလား"
"ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္သြားမွာေပါ့၊ အတည္ျဖစ္တာ ဘာခက္လဲ"
ခ်စ္ခရီးတစ္ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ အဲေလ်ာ့က ေမးသည္။
"အိမ္ေထာင္သားေမြးတဲ့ ကိစၥကို မင္းဘယ္လုိျမင္လဲ ဂ်ိန္း"
"မိန္းမေတြကို ေယာက်္ားေတြက ကၽြန္ျပဳစိုးမိုးတဲ့ ၀ါဒပဲေပ့ါ"
ဂ်ိန္းက ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ ျပန္ေျဖသည္။
"ဒါဆို ကိုယ္က ဘာျဖစ္သြားမလဲ၊ ေယာက်္ားေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေပါ့၊ ဟုတ္လား"
"ဒါေပါ့ အားလံုး အတူတူခ်ညး္ မဟုတ္ဘူးလား"
ဆက္ရန္
.
အဲေလ်ာ့လန္ေဒါ့ က ဂ်ိန္း၏ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကို ဂုဏ္ျပဳေတာ့ ဂိ်န္းက သူ႔ကိုယ္သူ ႏွိမ္ႏွိမ္ခ်ခ် ကေလး ျပန္ေျပာျခင္း ျဖစ္၏။
ဂလင္ဆင္ကလဲယား၏ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေနက် ခရစၥမတ္ပါတီတြင္ သူတို႔ ေတြ႕ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
၁၉၆၇ ခုႏွစ္သည္ အေခြကို ေရွ႕သို႔ အျမန္ရစ္ပစ္လုိက္သကဲ့သို႔ ရွိ၏။ ဂလင္က ကိုယ့္ထူးကုိယ္ခၽြန္ တက္က်မ္း ေတြ ရံဖန္ရံခါ ေရးသျဖင့္ အဲ့ေလ်ာ့၏ အကူအညီကို ယူရသည္။ အဲေလ်ာ့ကို ဂ်ိန္းက လူေခ်ာတစ္ေယာက္ဟု ျမင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပုလြန္းသည္။ ဂ်ိန္းထက္ပင္ အရပ္နိမ့္မည္ ထင္၏။
ေနာက္တစ္ေန႔ညတြင္ ညစာစားဖို႔ အဲေလ်ာ့က ဖိတ္ေတာ့ ဂ်ိန္း အလြယ္တကူ လက္ခံလိုက္သည္။ အို၀င္ႏွင့္ ခြာၿပဲၿပီး အခ်ိန္မွ စၿပီး ဂ်ိန္းကို ညစာ ဖိတ္သည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိ။ ထုိေခတ္ သေကာင့္သားမ်ားက ရက္ဒ္ဘတၱလာ ဂိုက္ဖန္းေနသူမ်ိဳးက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။
"ဂ်ိန္းရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြထဲမွာ ရွင္တစ္ေယာက္ပဲ ၀တ္စုံျပည့္၀က္တဲ့လူ ရွိေတာ့တယ္" ဟု ဖိတ္ၾကား ခ်က္ကို လက္ခံရင္း ဂ်ိန္းက ျပန္ေျပာသည္။ "၀တ္စုံ၀တ္တာ မႀကိဳက္ဘူးလားဟင္" "မဟုတ္ပါဘူး"
ႏူးညံ့ေတာက္ပေနသည့္ နီညိဳေရာင္ ဆံပင္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဂ်ိန္းျပန္ေျပာသည္။ စိတ္ထဲတြင္ သူ႔ဆံပင္ေတြကို ပြတ္သပ္ၾကည့္ခ်င္ေနသည္။
"မႀကိဳက္ရင္ ေျပာေလ၊ ကိုယ္လည္း ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ား ၀တ္ခဲ့မယ္"
အဲေလ်ာ့က ခပ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာ၏ ဂ်ိန္းက ခရမ္းေရာင္ စကတ္တိုႏွင့္ ပခံုးစြန္းတြင္ ေလ်ာရိေလ်ာရဲ ခ်ိတ္တြဲၿပီး အတြန္႔ေတြ ဇာေတြပါသည့္ ေက်းေတာသူဘေလာ့စ္ ၀တ္လာ၏။ ရွဴးဖိနပ္က ေရာင္စုံအတြက္ အကြက္ေတြႏွင့္။ လက္ေခ်ာင္းတုိင္းတြင္ အနည္းဆံုး လက္စြပ္ တစ္ကြင္းစီ စြပ္ထား၏။ ဆြဲႀကိဳး အရွည္ႀကီး ေတြက လည္ပင္တြင္ တို႔လို႔တြဲေလာင္း။
"ဟင့္အင္း၊ မလဲပါနဲ႔"
ဂ်ိန္းက ရယ္ၿပီး ဆက္ေျပာသည္။
"ဂ်ိန္းနဲ႔ မလိုက္မွန္း သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ိန္းက ၀တ္စုံျပည့္ ၀တ္တာ သေဘာက်တယ္၊ အဲဒါမွ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား ေယာက်္ားတစ္ေယာက္နဲ႔ တူတာ"
ဂ်ိန္းကို အဲေလ်ာ့က နာမည္ေက်ာ္ စားေသာက္ဆုိင္ႀကီးတြင္ ညစာေကၽြးသည္။ ၿခိမ္းေျခာက္သည့္ အတုိင္း အဲေလ်ာ့ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားေတြ ၀တ္မလာခဲ့ပါ။ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ လည္စီးႏွင့္ ေသေသ သပ္သပ္ ၀တ္ လာ၏။ သူ႔ၾကည့္ရသည္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိလွသည္။ တကယ္ယွဥ္ၾကည့္မွ အဲေလ်ာ့လန္ေဒါမွာ ဂ်ိန္းထက္ ႏွစ္လက္မခန္႔ ပိုျမင့္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ေစာေစာက ကိုယ့္ထက္ ပုေနမလားဟု ေတြးမိသည့္အတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေန၏။
"ဟိုေန႔က ဟစ္ပီပံုစံႀကီးနဲ႔ ၀တ္လာတာ၊ ဘာလုိ႔ ညစာစားေကၽြးဖို႔ စိတ္ကူးရတာလဲ"
ဂ်ိန္း က သိခ်င္စိတ္ျဖင့္ ေမးလိုက္သည္။
"အဲဒီ အျပင္ အကာအကြယ္ ေအာက္မွာ ဘာရွိေနတယ္ဆိုတာ ကိုယ္သိခ်င္လို႔"
"အျပင္ အကာအကြယ္၊ ဟုတ္လား၊ ဘာလို႔ အဲဒီလို ထင္ရတာလဲ"
"ကုိယ္က အၿမဲတမ္း အတြင္းကို ႏိႈက္ၾကည့္တတ္တယ္ေလ၊ မင္းလို ေရးဟန္မ်ိဳးနဲ႔ စာေရးဆရာမ တုိင္းဟာ ပုရိသ မုန္းတီးေရး သမားေတြခ်ည္းပဲ"
"အဲဒါမ်ိဳး စိတ္ပညာေက်ာင္းမွာ သင္သလား"
အဲေလ်ာ့က ၿပံဳးၿပီး
"ပါတာေပါ့"
ညစာ စားၿပီးေတာ့ စိတ္ကုဆရာ၀န္က ဂ်ိန္းကို ဂီတပြဲေတာ္တစ္ခု သြားနားေထာင္ ဖို႔ အႀကံျပဳ သည္။
"ဒီည ခ်က္(တ္)ဘက္ကင္ ေဖ်ာ္ေျဖခန္းေလ"
"တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး၊ ဂ်ိန္းက ဂီတအေၾကာင္း ဘာမွ မသိဘူးေလ"
"မင္း သေဘာက်မွာပါ"
"ဒါဆို နားေထာင္ၾကည့္တာေပါ့"
တကၠဆီေပၚတြင္ ဂ်ိန္း ထုတ္မေျပာဘဲ ေတြးမိ၏။ အဲေလ်ာ့လန္ေဒါႏွင့္ တြဲသြားရသည့္ စိတ္ထဲတြင္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အရြယ္ေရာက္လာသလိုလို ရင့္က်က္လာသလိုလို ခံစားရသည္။ ပို၍ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းသည္မွာ သည္လို ခံစားရသည္ကို သေဘာက်ေနျခင္းပင္။ ႏွစ္ဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ ျပည့္လာလို႔ ျဖစ္မွာပါေလဟု ေတြးမိေသာ္လည္း ဂ်ိန္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထုတ္မေျပာေပ။
ဂ်ိန္းက ဆက္မေတြးဘဲ အာရုံေျပာင္းၿပီး အဲေလ်ာ့ကို ေလ့လာၾကည့္သည္။ အိပ္ရာထဲမွာ သူ႔ဆံပင္ ေတြ ဘုိေက ပံုမပ်က္ သည္အတုိင္း ရွိေနပါ့မလား။
"ႏႈတ္ဆက္အနမ္းကေလးမွ မနမ္းေတာ့ဘူးလား"
ပယ္ရီလမ္းက အခန္းကို ျပန္ပို႔ေတာ့ ဂ်ိန္းက အဲေလ်ာ့ကို ေျပာသည္။ ၀ီလ္မာက ေဆးေက်ာင္းၿပီး သြားၿပီးျဖစ္၍ အေရျပားေရာဂါ အထူးကု ျဖစ္ေနၿပီ။ ႏွလံုးဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ႏွင့္အိမ္ေထာင္က် ကာ ေမာနင္းဆုိက္ကို ေျပာင္း သြားၿပီ။
"ကုိယ့္မွာေတာ့ အစီအစဥ္မရွိဘူး၊ ကိုယ္တို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးေအာင္ လုပ္ၾကရဦး မယ္ေလ"
"မင္း က အဲဒီအတုိင္း ေမွ်ာ္လင့္ေနလို႔လား"
"ဟုတ္တယ္ေလ၊ အဲဒါ ဘာဆန္းလို႔လဲ"
"ကုိယ္တို႔ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု လမ္းသစ္ရွာၾကရေအာင္လား၊ အခ်ိန္ယူၾကတာေပါ့ ဂ်ိန္းရယ္"
အဲေလ်ာ့က ဂ်ိန္း၏ ပါးကေလးကို အသာအယာ ပြတ္ၿပီး ဆဌမရိပ္သာဘက္သို႔ ခ်ိဳးေကြ႕ ေပ်ာက္ကြယ္ သြား ေတာ့သည္။
အဲေလ်ာ့က ဂ်ိန္းကို ျပဇာတ္ေတြ လိုက္ျပသည္။ စာေပလာကမွ ထုတ္ေ၀သူတို႔ ေမြးေန႔ပြဲမ်ားသို႔ ေခၚသြား သည္။
"စာေရးဆရာအတုိင္းဟာ စာအုပ္ထုတ္လုပ္ေရးပိုင္ကိုလည္း နားလည္ထားသင့္တယ္" ဟု အဲေလ်ာ့က ေျပာ သည္။
"ဖန္တီးရုံနဲ႔ မၿပီးဘူး ဆိုပါေတာ့၊ အ ႏုပညာပစၥည္း ျဖစ္လာတဲ့အထိ ေလ့လာရမယ္ေပါ့"
"ဒါေပါ့၊ သိပ္အေရးႀကီးတာေပါ့"
၀ိုင္ကို အရသာခံတတ္ေအာင္လည္း အဲေလ်ာ့က သင္ေပးသည္။ ၀ိုင္အမ်ိဳးအစား ခြဲျခားတတ္ ေအာင္လည္း ျပေပးသည္။
"ဟုတ္တယ္ေနာ္၊ ဟိုေဆးလိပ္ ေတြ ေသာက္ရတာထက္ ပိုၿငိမ့္သလိုပဲ"
"ၿပီးေတာ့ တရားလဲ ၀င္တယ္ေလ"
သည္ရာစုမွာ လူပ်ိဳလွည့္ျခင္းအလုပ္မွာ ေခတ္မရွိေတာ့၊ ေအာ္ကေနၿပီ စသည္ျဖင့္ အာက်ယ္ခဲ့ သည္ ဂ်ိန္းသ္ည ယခုအျမင္ေတြ ေျပာင္းလ်က္ ရွိေခ်ၿပီ။ အဲေလ်ာ့ သူ႔ကို လူပ်ိဳလွည့္ေနသည္ ကို ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ခံယူလ်က္ ရွိ၏။
အေကာင္းဆံုး စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးမ်ားသို႔ သြားရသည့္အတြက္ သေဘာက်ေန၏။ ခ်က္လက္မွတ္ ျဖင့္ ေငြေခ်လွ်င္ စားပြဲထားက တရုိတေသ ယူငင္သည့္ ျမင္ကြင္းကို ၾကည့္လို႔ေကာင္းသည္ ထင္၏။ မိမိအခန္းသို႔ ႏွင္းဆီပန္းပြင့္ေတြ ေရာက္လာလွ်င္ ေပ်ာ္၏။ ပန္းစည္းႏွင့္အတူ ပါလာသည့္ ေမတၱာ စကားကေလးမ်ားႏွင့္ ကတ္ျပားကေလး ပါလာလွ်င္ ပိုေပ်ာ္၏။ ေရေမႊးသံုးရမွန္းလည္း ဂ်ိန္း သိလာ ၿပီ။ အထူးသျဖင့္ အဲေလ်ာ့က ေရြး၀ယ္ေပးသည့္ ေရေမႊးကို ပိုသေဘာက်သည္။
အဲေလ်ာ့နဲ႔ဆို မိန္းမပီသေနသလိုပဲ"၊
ခပ္ရုိင္းရုိင္း၊ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာတတ္သည့္ ဂ်ိန္းသည္ ယခု သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ႏွင့္ "မယဥ္ေက်း" ကေလး ျဖစ္ေနၿပီ။
"ကုိယ့္မ်က္စိထဲမွာေတာ့၊ မင္းဘာေတြ ၀တ္၀တ္၊ ဘာေတြေျပာေျပာ မင္းရဲ႕ အဇၩတၱဟာ မိန္းမပီသ ေနတာပဲ အဲဒါေၾကာင့္ မင္းကို ကိယ္ ဂရုစိုက္ခ်င္တာေလ"
အဲေလ်ာ့ႏွင့္ ခ်စ္ရသည္မွာ အထူးျခားဆံုးဟု ဂ်ိန္း ထင္သည္။ အုိ၀င္သည္ အခ်စ္စက္ရုပ္ တစ္ခု ျဖစ္၏။ အဲေလ်ာ့ လို အယုအယ၊ အေထြးအေပြ႕ မပါ။ ခ်စ္ခြန္းဖြဲ႕ဆိုျမႇဴခ်ိဳျခင္း မရွိ။
အဲေလ်ာ့သည္ ခ်စ္သူ အလိုကို အဟုတ္သိတတ္သည့္ ခ်စ္သူမ်ိဳး ျဖစ္၏။
"မင္း အသားအေရ ဒါေလာက္လွတယ.္လို႔ မင္ကို ဘယ္သူမွ မေျပာဖူးဘူးလား တကယ္ ကတၱီပါ စကေလး ကိုင္ရ သလိုပဲ"
"မင္းရဲ႕ ၿဖိဳးၿဖိဳးေရႊရင္က အခ်စ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ၿဖိဳးေနတာပဲ"
"မင္းရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြက နမ္းဖို႔ တမင္ဖန္ဆင္းထားသလိုပဲ၊ လိေမၼာ္နံ႔ကေလးသင္းလို႔"
အဲေလ်ာ ့ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ဂ်ိန္းသည္ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရသည့္ ဆံပင္ေတြကိုလည္း သတိမရေတာ့။ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ျဖစ္ေနသည့္ ေပါင္တံေတြကို ေမ့ေနေတာ့၏။ အဲေလ်ာ့သည္ ဂ်ိန္းအား ရမၼက္ နတ္သမီးကေလးႏွင့္ တူေအာင္ အၿမဲ ေဆာင္ၾကဥ္ေပးေနသူ ျဖစ္ေလသည္။
"နင္က အဲေလ်ာ့နဲ႔အေၾကာင္း ငါတို႔ကို ဘာလို႔ မေျပာတာလဲ"
သူ႔ခ်စ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို တစ္လံုးတစ္ပါဒမက်န္ ျပန္၍ ေဖာက္သည္ခ်ေလ့ရွိေသာ ဂ်ိန္းကို ၀ီလ္မာ က မေက်မနပ္ ေျပာသည္။
"သူ႔ဆံပင္ေတြ ပြေယာင္းေယာင္း ျဖစ္ကုန္တာေပါ့"
"အဲဒါမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ နင္ ေျပာေနက်အတုိင္း အေသးစိတ္ေျပာ"
"ဟာ ရွက္စရာႀကီး ဒါက လွ်ိဳ႕၀ွက္ကိစၥပဲ"
သူ႔ခ်စ္သူမ်ား၏ ခႏၶာေဗဒႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကိုပါ ေျပာေလ့ရွိသည့္ ဂ်ိန္း၏ အေျဖစကား။
"ဒါဆို နင္တို႔ အတည္ျဖစ္ေနၾကၿပီလား"
"ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္သြားမွာေပါ့၊ အတည္ျဖစ္တာ ဘာခက္လဲ"
ခ်စ္ခရီးတစ္ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ အဲေလ်ာ့က ေမးသည္။
"အိမ္ေထာင္သားေမြးတဲ့ ကိစၥကို မင္းဘယ္လုိျမင္လဲ ဂ်ိန္း"
"မိန္းမေတြကို ေယာက်္ားေတြက ကၽြန္ျပဳစိုးမိုးတဲ့ ၀ါဒပဲေပ့ါ"
ဂ်ိန္းက ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ ျပန္ေျဖသည္။
"ဒါဆို ကိုယ္က ဘာျဖစ္သြားမလဲ၊ ေယာက်္ားေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေပါ့၊ ဟုတ္လား"
"ဒါေပါ့ အားလံုး အတူတူခ်ညး္ မဟုတ္ဘူးလား"
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment