အခန္း (၁၅)
ေအာက္တုိဘာလ တစ္မနက္တြင္ စုေ၀းပဲြၿပီးသည္ႏွင့္ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သူ႔႐ံုးခန္းထဲ လာခဲ့ဖုိ႔ ေခၚ သည္။ ဆရာႀကီး၏ မ်က္ႏွာမွာ ညိဳမိႈင္းေန၏။ မေန႔ညက ပက္ထရစ္ဖာမင္ ဓားထုိးမႈျဖင့္ ရဲက ဖမ္းထားေၾကာင္း ဆီးေျပာသည္။ ရန္ျဖစ္ရာမွ တျခားလူငယ္တစ္ေယာက္ ကုိ ေမာင္းခ်ဓားျဖင့္ ထုိးျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ဖက္က အထုိး ခံရသည့္ ေက်ာင္းသားမွာ မစၥဖီးလစ္အတန္းမွ ျဖစ္ၿပီး အတြင္းလူနာအျဖစ္ ေဆး႐ံုတင္ လုိက္ရသည္ ဆုိ၏။
ဖာမင္ကုိ ရမန္တစ္ပတ္ ခ်ဳပ္ထားၿပီး ကေလးသူငယ္ တရား႐ံုးတြင္ တနလၤာေန႔မွာ အမႈစစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဒီေန႔က ၾကာသပေတးေန႔။ ဆရာႀကီးက ဖာမင္၏ အက်င့္စာရိတၱ၊ အရည္အခ်င္း၊ စိတ္၀င္စားမႈ ႏွင့္ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ ကုိပါ အစီရင္ခံစာ တင္ဖုိ႔ေျပာသည္။
" အမႈက ေတာ္ေတာ္ႀကီးမယ္ ထင္တယ္ ဆရာႀကီး "
" ႀကီးတာေပါ့၊ ဆရာ ထင္တာထက္ ကုိ ႀကီးေသးတယ္၊ ဒဏ္ရာက ေတာ္ေတာ္ျပင္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ ေက်ာင္းတည္း က ေက်ာင္းေနဖက္ခ်င္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ နဂုိကမွ ဂရင္းစလိတ္ကုိ တရားသူႀကီးက အထင္ မႀကီးရတဲ့ အထဲ ခုလုိ ျဖစ္ေတာ့ ဆရာ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။
" ဆရာတုိ႔ ေက်ာင္းက စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းပံုမ်ိဳးကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုိင္းက လူေတြ မၾကာခဏ ေ၀ဖန္ၾကတယ္ ေလ၊ ဘယ္ေလာက္ထိ ေျပာသလဲဆုိရင္ ဆရာတုိ႔ေက်ာင္းဟာ ဆုိးသြမ္းလူငယ္ ေမြးျမဴေရးစခန္းတဲ့၊ ဒီၾကား ထဲဒီ အမႈျဖစ္ေတာ့ လက္ညိဳးေငါက္ေငါက္ထုိးစရာ ျဖစ္သြားတာေပါ့ "
" သူတုိ႔ ဒီေက်ာင္း ကုိ လာမၾကည့္ဖူးဘူးလား ဆရာႀကီး "
" သူတုိ႔ထဲက တစ္ေယာက္တေလေတာ့ တျခားကိစၥနဲ႔ လာဖူးပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ေကာက္ေတာ့ မလဲြနဲ႔ေနာ္၊ ဒီေက်ာင္းေပၚမွာ သူတုိ႔ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ တရားဥပေဒေရးရာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ အဲ တစ္ခု႐ွိတယ္၊ ဆရာတုိ႔ အေပၚမွာ ဒါထက္ အျမင္ၾကည္လင္ရင္ေတာ့ အပံုႀကီး ပုိေကာင္းတာေပါ့ေလ၊ သူတုိ႔ နားလည္ထားေစခ်င္ တာက ဆရာတုိ႔ ေက်ာင္းဟာ ဆုိးသြမ္းလူငယ္ေမြးထုတ္တဲ့ ဌာနမဟုတ္ဘဲ ဆုိးသြမ္းလူငယ္ျဖစ္မယ့္ ဆဲဆဲ ကေလး ေတြကုိ ျဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔ ထိန္းေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ "
" ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လုိ အကူအညီေပးရမလဲ ဆရာႀကီး"
" ဆရာေတာ့ ဘာမွ လုပ္လုိ႔ရမယ္ မထင္ဘူး "
" သူ႔မိဘေတြဆီ တစ္ေခါက္ေလာက္သြားၿပီး အားေပးစကားေျပာရင္ေကာ ဆရာႀကီး "
ဆရာႀကီးက ခဏ ေတြစဥ္းစားေနၿပီးမွ -
" အင္း သြားတဲ့အတြက္ အက်ိဳးေတာ့ မယုတ္ႏုိင္ပါဘူး၊ သြားခ်င္သြားေလ၊ ဆရာ စာတစ္ေစာင္ ေရးေပး လုိက္မယ္၊ သြားတဲ့အခါ ယူသြားေပါ့ "
ဆရႀကီး ႐ံုးခန္းမွ ျပန္လာခဲ့သည္။ သူတုိ႔အားလံုးေခါင္းငံု႔ၿပီး ေရးခၽြတ္ေနၾက၏။ ဖာမင္အေၾကာင္း သူတို႔ ၾကားၿပီး ျဖစ္ဟန္တူသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္သူမွ စကားမစၾက။
ကၽြန္ေတာ္ အစီရင္ခံစာ ထုိင္ေရးသည္။ ဖာမင္၏ အရည္အခ်င္းကုိ အေလးအနက္ျပဳၿပီး ေရးသည္။ ခ်ဲ႕ကား ၿပီး သာသာထုိးထုိး ေရးျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ဖာမင္သည္ လူေကာင္းကေလး ျဖစ္ပါသည္။ စာေတာ္သည္။ ဥာဏ္ထက္သည္။ အားလံုးႏွင့္ အဆင္ေျပသည္။
ဒဏ္ရာရသြားသည့္ ေဘာ္ဘီ အဲလစ္မွာ ၁၃ ႏွစ္သား လူဆုိးကေလးျဖစ္၏။ သူ႔ကုိယ္သူ ဗုိလ္တင္ေျမႇာက္ကာ သူ႔ထက္ အငယ္ကေလးေတြကုိ အၿမဲတမ္း အႏုိင္က်င့္ေနသူ ျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္း သိ႐ွိရ ပါသည္။
ဖာမင္အေနျဖင့္ ဓားကုိ အသံုးျပဳျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းႏုိင္ေသာ္လည္း သူ႔ကုိယ္သူ ကာကြယ္သည့္ အေနျဖင့္သာ သံုးျခင္းျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ေန၏။
ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္တြင္ ဂ်ီလီယံကုိ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပလုိက္သည္။ ဖာမင့္မိဘေတြႏွင့္ သြားေတြ႕လွ်င္ သူပါလိုက္မည္ဟု ဆုိသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္သြားေတာ့ ဖာမင့္အေမက တံခါးလာဖြင့္ေပးသည္။ အမ်ိဳးသမီး၏ မ်က္ႏွာမွာ ငုိထား သျဖင့္ အစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေသေသသပ္သပ္ ဧည့္ခန္း ခပ္ငယ္ငယ္ကေလးထဲ ေခၚသြားၿပီး ေနရာေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မိတ္ဆက္ ရသည္။ သူတုိ႔မိသားစုက အလားတူ တံု႔ျပန္ပါသည္။ ဖာမင္၏ အေဖႏွင့္ အေမအျပင္ အဘြားႏွင့္ ပါ ေတြ႕ခ ဲ့ရသည္။ အားလံုးေသာကေရာက္ေနၾကပံု။
မစၥတာဖာမင္က ဆရာႀကီး၏ စာကုိ ဖတ္ၿပီး ခုလုိ အားေပးသည့္အတြက္ မိသားစုအေနျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ ေၾကာင္း ေျပာေပးဖုိ႔မွာၾကားသည္။ ၿပီးမွ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေျပာျပ႐ွာသည္။ မေအႀကီးႏွင့္ အဘြားလုပ္သူက နံေဘး မွ တ႐ႈပ္႐ႈပ္ ငုိလ်က္။
အခင္း ျဖစ္ပြားသည့္ ဓားမွာ ဘြားဘြားဖာမင္၏ ဓားျဖစ္သည္။ အျမတ္တႏုိးထားသည့္ ပစၥည္းလည္း ျဖစ္၏။ ရက္ကန္းခတ္ရာတြင္ ပုိးခ်ည္မွ်င္ ကေလးမ်ားကုိ ျဖတ္သည့္ဓားျဖစ္သည္။ ဓားကုိ ဘြားဘြားက အၿမဲ ျမေန ေအာင္ ေသြးထားေလ့ ႐ွိသည္။ လမ္းထိပ္ ဆံပင္ညႇပ္ဆုိင္တြင္ ဓားေသြးဖုိ႔ တာ၀န္ယူရသူက ပက္ထရစ္ဖာမင္။
ျပႆနာျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကတၱီပါအိတ္ႏွင့္ ဓားကေလးကုိ ဖာမင္က ေဘာ္ဘီအား ထုတ္ႂကြားမိသည္။ ေဘာ္ဘီက ကုိင္ၾကည့္ဖုိ႔ ေတာင္းေတာ့ ဖာမင္က အကုိင္မခံဘဲ ျပန္သိမ္းသည္။ သည္မွ စၿပီး အျငင္းပြားကာ ေဘာ္ဘီ အတင္းလုသည္။ ေဘာ္ဘီမွာ ဖာမင္ထက္ ဗလေကာင္းသူ ျဖစ္သည့္အျပင္ အၾကမ္းဖက္ဖုိ႔လည္း ၀န္ေလးသူ မဟုတ္။ လုရင္း လုရင္း ကတၱီပါ ဓားအိတ္ကေလး ေၾကမြသြားသည္။ ဓားကုိ လက္ထဲက မလႊတ္ဘဲ ဖာမင္က ဆုပ္ကုိင္ ထား၏။ တစ္ဖက္က အတင္းၾကမ္းလာေတာ့ ဖာမင္ ေဆာင့္ထုိး ထည့္လုိက္သည္။ သူ႔လက္ကုိလည္း ဓား႐ွသြားေသးသည္။
ေဘာ္ဘီ့ေအာ္သံ ၾကားၿပီး ေသြးေတြ စီးက်လာတာ ျမင္မွ ဖာမင္လည္း အလန္႔တၾကားျဖစ္ကာ အိမ္သုိ႔ ျပန္ ေျပးလာခဲ့သည္။ လက္မွ ဒဏ္ရာကလည္း ေသြးေတြက်ကာ ကတုန္ကယင္ ျဖစ္ေန၏။ ဖေလ လုပ္သူ ဖာမင္ က လမ္းထိပ္မွ ေဆးခန္းကုိ ေခၚသြားကာ ဒဏ္ရာကုိ ပတ္တီးစည္းေပးၿပီးမွ ရဲဌာနသုိ႔ ေခၚသြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒဏ္ရာရသြားသည့္ ေဘာ္ဘီအဲ လစ္ကုိမူ အနားေရာက္လာသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးက ေဆး႐ံု ပုိ႔ေပးသည္။ ဆုိ၏။
အျဖစ္အပ်က္ေၾကာင့္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ႐ွိၾကည့္ မိသားစုကေလးမွာ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားလ်က္ ႐ွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းမွ ဆရာမ်ားလည္း မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနၾကေၾကာင္း၊ ပက္ထရစ္ဖာမင္မွာ လိမၼာ ေရးျခား႐ွိသည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနျဖင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် အကူေပးပါမည့္ အေၾကာင္း အားေပး စကားေျပာသည္။
ဂ်ီလီယံကလည္း ၀ုိင္း၀န္း အားေပးေဖာ္ရ၍ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာရပါသည္။ မိန္းမလွကေလး တစ္ေယာက္က သူတုိ႔ ဘာသာ စကားျဖစ္သည့္ ေရ၀တီ စကားျဖင့္ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ ေျပာျခင္းျဖစ္၍ ဂ်ီလီယံ ပါလာသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ မ်ားစြာ ခရီးေရာက္ေနသည္။
လူမႈေရး ထူးခၽြန္ဆုကုိ မွန္းၿပီး သည္မိန္းကေလးက အကူအညီေပးေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဂ်ီလီယံသည္ ပင္ကုိ အားျဖင့္ ႐ုိးသားျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားျဖဴစင္ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္တြင္ တရားခြင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ နားေထာင္လုိေၾကာင္း ဆရာႀကီးထံ ခြင့္ပန္ လုိက္သည္။ ဥမမည္ စာမေျမာက္ အ႐ြယ္ကေလးေတြ တရားခြင္တြင္ တရားခံဘ၀ျဖင့္ သူတုိ႔အ႐ြယ္ႏွင့္မမွ် သည့္တရားပေဒ တည္းဟူေသာ အေလ်ာ့အတင္းမ႐ွိ တရားစီရင္ေရး စက္ယႏၱရားႀကီးကုိ မည္သုိ႔ မည္ပံုမ်ား ရင္ဆုိင္ၾကမည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမွတ္သားလုိပါသည္။
တနလၤာေန႔ မနက္ ၁၀ နာရီတြင္ တရား႐ံုးသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သည္။ ဧည့္ခန္းထဲတြင္ ကေလးသူငယ္ ေတြ၊ မိဘေတြ ႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည့္ ကေလးေတြမွာ ေက်ာင္းသား အဟုတ္ၾကေၾကာင္းႏွင့္ ေဖာက္ထြင္းမႈ။ ခုိးယူမႈ၊ မိန္းကေလးမ်ားအား အၾကမ္းပတမ္းျပဳမႈေတြ မ်ားျပားေၾကာင္း သိရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ရဲအရာ႐ွိမ်ားကုိ လာရင္းကိစၥေျပာၿပီး ဆုိင္ရာ တရား႐ံုးခန္းထဲသုိ႔ ၀င္ခြင့္ေတာင္းသည္။ ဖာမင္ ကုိ သူ႔မိသားစုႏွင့္အတူ ႐ံုးခန္းေထာင့္တြင္ ေတြ႕ရ၏။ သူႏွင့္႐ြယ္တူ တရားခံ ကေလးမ်ားမွာ ဘာကုိမွ ဂ႐ုမစုိက္သလုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပင္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္ကေလးဖာမင္မွာ သူ႔မိဘမ်ားႏွင့္အတူ ညိဴးငယ္ေန႐ွာသည္။
တရား႐ံုးခန္းမွာလံုး၀ ခမ္းခမ္းနားနား မ႐ွိပါ။ တရား႐ံုးခန္းႏွင့္ မတူပါ။ ေလးေထာင့္ အခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းကေလး အလယ္တြင္ ခပ္စုတ္စုတ္ စားပဲြခင္း လႊမ္းထားသည့္ ေခါက္စားပဲြမ်ား ခ်ထား၏။ စားပဲြသံုးဖက္မွာ ကုလား ထုိင္ေတြ ခ်ထားၿပီး တစ္ဖက္တြင္ မိဘႏွင့္ အုပ္ထိန္းသူမ်ား ထုိင္ရန္ ခံုတန္း႐ွည္မ်ား ခ်ထားေပးသည္။
အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ ပါ၀င္သည့္ တရားေရးအဖြဲ႕ ေနရာယူလုိက္ၾကသည္။ စားပဲြ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ေ႐ွ႕ဖက္စာေရးႏွင့္ ဘီလစ္စာေရးႀကီးက ေနရာယူသည္။ ကေလးသူငယ္ မ်ား ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးအသင္းမွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားလည္း ႐ံုးခန္းတြင္းသုိ႔ ၀င္လာၾက၏။ ျပည္သူ႔ရဲ အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသား ၀န္ထမ္းမ်ားလည္း တံခါး၀တြင္ စုၿပံဳ ရပ္ေနၾကသည္။
ပထမဆံုး ၾကားနာစစ္ေဆးသည့္ အမႈမွာ ၁၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ပါးအုိ႔နီနီႏွင့္ ကေလးမတစ္ေယာက္၏ အမႈ။
ကုိယ္ခႏၶာ ထြားက်ိဳင္းဖံြ႕ၿဖိဳးၿပီး ဂ်စ္ကန္ကန္ အမူအရာျဖင့္။ ခပ္ငယ္ငယ္ အမ်ိဳးသမီး ရဲတစ္ေယာက္ ေ႐ွ႕ထြက္ လာၿပီး စဲြခ်က္ကုိ အနိမ့္အျမင့္ မ႐ွိသည့္ ေလသံျဖင့္ ဖတ္ျပသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကားနာစစ္ ေဆးသည့္ အမႈျဖစ္သည္။ ကေလးမ၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ကုိ စံုစမ္းစစ္ေဆးေနစဥ္ ရဲက ထိန္းသိမ္း ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ စဲြခ်က္တြင္ ကာယိေႁႏၵမဲ့မႈေၾကာင့္ အၾကင္ မိန္းကေလးအား အထိန္းအသိမ္း အေစာင့အေ႐ွာက္ႏွင့္ ထားသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
လူငယ္ လူ႐ြယ္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ လက္ခံၿပီး ကုိယ္၀န္႐ွိလာသည့္အခါ ကေလးအေဖကုိ ကာယကံ႐ွင္ မိန္းကေလးကုိယ္တုိင္ မသိေတာ့ဟု ဆုိ၏။ စဲြခ်က္ တြင္ မိန္းကေလး၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္မ်ားကုိ အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပထားသည္။ တရားခံ မိန္းကေလးသည္ ႏႈတ္ခမ္းကုိ တင္းတင္းေစ့ကာ နားေထာင္ေန၏။ အ႐ြယ္ငယ္ေသာ္လည္း စဲြခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပေနသည့္ ရဲ အမ်ိဳးသမီးထက္ အေတြ႕အႀကံဳ ရင္က်က္ေနပံု။ ၁၄ ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ မိခင္ေလာင္း ျဖစ္ေနသည့္ မိန္းကေလး။
ဆင္းရဲမဲြေတျခင္းႏွင့္ အသိဥာဏ္ နည္းပါးမႈေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္ရျခင္းျဖစ္သည္။ အေတာင့္သား ထုိင္ေနသည့္ အေဒၚလုပ္သူက ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္သည့္ အမူအရာကုိ ျပေန၏။ စဲြခ်က္ထဲက စကားလံုးမ်ားကုိ ကေလးမ နား လည္ဟန္မတူ။ စိတ္၀င္စားပံုလည္း မရ။ ဤသုိ႔ အမ်ားျပည္သူ နားမလည္ႏုိင္သည့္ စကားလံုးမ်ားကုိ သံုးႏႈန္း ျခင္းကပင္ တရား႐ံုးမ်ား၏ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေနသည္ထင္၏။
အမႈ၏ ေခါင္းစဥ္ကုိပင္ ၾကည့္ပါ။ " ကာယိေႁႏၵမဲ့မႈ " တဲ့။ ကေလးေတြ နားလည္လြယ္ေအာင္ သည့္ထက္ လြယ္သည့္ စကားလံုး မ႐ွိၾကေလေရာ့သလား။
တရားသူႀကီးက စိတ္မခ်မ္းသာစရာေကာင္းသည့္ အမႈကုိ ၾကားနာၿပီး နံေဘးမွ အဖဲြ႕၀င္မ်ားႏွင့္ တီးတုိး တုိင္ ပင္ေနသည္။ ၿပီးေတာ့ တရားခံ ကေလးမကုိ ၾကင္နာစြာ ေမးသည္။
" ခု ဖတ္ျပသြားတာေတြ အားလံုး ကေလးမ နားလည္ရဲ႕လားကြယ္ "
" ဟုတ္ကဲ့ "
" မင္းမွာ ဘာမ်ား ေျပာစရာ ႐ွိေသးလဲ "
" ဘာမွ မ႐ွိပါဘူး "
" မင္း ဒီလုိလုပ္တဲ့အတြက္ မင္းအေဒၚ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္ဆုိတာ မင္း သေဘာေပါက္ ရဲ႕လား"
ကေလးမ က ပခံုးတြန္႔႐ံု တြန္႔ျပသည္။ သူ႔အေဒၚ ဘာျဖစ္ေနေန စိတ္မ၀င္စားဟန္။
တရားသူႀကီးမင္းက ရဲ၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ကုိ ကေလးမ၏ ေက်ာင္းေထာက္ခံစာကုိ ဖတ္ျပခုိင္းသည္။ စာႀကိဳးစားေၾကာင္း၊ ဥာဏ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေၾကာင္းမ်ား ေက်ာင္း ေထာက္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေအာင္ခ်က္ အဆင့္လည္း ျမင့္သည္။ ေက်ာင္းတက္လည္း မွန္သည္။
သည္မွ်ႏွင့္ လံုေလာက္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မထင္ပါ။ သူ႔လုိပင္ စာေတာ္သည့္၊ အဆင့္ျမင့္သည့္ ကၽြန္ေတာ့္ အတန္းထဲမွ တပည့္ကေလးမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္မိပါသည္။
ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ သူတုိ႔ဘ၀ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ေလာက္ထိ သိႏုိင္ပါမည္လဲ။ သူတုိ႔ အလြန္မတန္ ဂုဏ္ ယူ၀င့္ႂကြားသည့္ အပ်ိဳေဘာ္၀င္စ သူတုိ႔၏ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈေတြကုိ သူတုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ ၾကပံုကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မသိႏုိင္ပါ။ သူတုိ႔ကုိ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းသည့္ သုိ႔မဟုတ္ အားက်ေစသည့္ အက်င့္ပ်က္ မိန္းမေတြ၊ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စားေတြ သူတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ မ႐ွိဘဲေနမည္ မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္း ဆရာတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္သည္အထိ ကၽြန္ေတာ္ မည္သုိ႔ လႊမ္းမုိးႏုိင္ပါမည္နည္း။
ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွသည့္ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ယခု ကၽြန္ေတာ့္ေ႐ွ႕မွ မိန္းကေလးကဲ့သုိ႔ပင္ ေရတိမ္ နစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အ႐ြယ္မွ ႐ုန္းထြက္ၿပီး အပ်ိဳဘ၀ကုိ လံုးလံုး၀င္ေတာ့မည့္ သူကေလး တုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္ အေျပာင္းအလဲကုိ မည္သုိ႔ သိႏုိင္ပါမည္လဲ။
သည္ေန႔ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ႐ွိေနၿပီး အေၾကာင္းမလွသျဖင့္ မနက္ျဖန္ အလုပ္ခြင္ ၀င္ၾကရမည့္ သူကေလးမ်ားအတြက္ ကေလးဘ၀ ဘယ္မွာ ဆံုးၿပီး လူႀကီးဘ၀ ဘယ္မွာ စသည္ကုိ ဘယ္သူ ေထာက္ျပ ႏုိင္ ပါမည္ လဲ။
ကုိယ့္၀မ္းစာ ကုိယ္႐ွာစားႏုိင္သည့္ အ႐ြယ္ေရာက္လွ်င္ ဘာေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိ အ႐ြယ္ေရာက္သူမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳႏုိင္ရမည္လဲ၊ အ႐ြယ္ေရာက္သူမ်ားလုိ ဘာေၾကာင့္ ျပဳမူခြင့္ မ႐ွိျခင္းလဲ။
သမုိင္း၊ ပထ၀ီ၀င္၊ သခ်ၤာႏွင့္ ဘာသာေရး သင္ခန္းစာမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးေနၾက၏။ ဒါနဲ႔ လံုေလာက္ေနၿပီ လား။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တပည့္မ်ားႏွင့္ အတန္းထဲတြင္ လူ႔ဘ၀အေၾကာင္းကုိ ေဆြးေႏြးပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔အ႐ြယ္ႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳ ႏုနယ္မႈကုိ ေထာက္ၿပီး အရိပ္အႁမြတ္မွ်သာ ေျပာလုိ႔ျဖစ္သည့္ ကိစၥ မ်ား႐ွိပါသည္။ ဥပမာ ဂရာ၀ါသကိစၥ။ သူတုိ႔ကုိ နိမိတ္ပံုေလာက္ျဖင့္သာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏုိင္ပါသည္။ သည္ ၾကားထဲမွပင္ ကၽြန္ေတာ့္ သင္ၾကားမႈမ်ားကုိ သူတုိ႔ တလဲြအဓိပၸာယ္ ဖြင့္မည္ကုိ စုိးရိမ္ေနရပါေသးသည္။
" ကဲ ကေလးမ၊ မင္းအေဒၚက မင္းကုိ ျပန္ေခၚဖုိ႔ အေျခအေန မ႐ွိဘူး၊ ဒီေတာ့ မင္း ေမြးဖြားၿပီးတဲ့အထိ အမ်ိဳးသမီး ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးေဂဟာမွာ မင္းကုိ ထားေပးမယ္။ ဟုတ္ၿပီလား "
တရားသူႀကီး လုပ္သူက တကယ့္ ဖခင္ေကာင္းတစ္ေယာက္လုိ စိတ္ထိခုိက္စြာ ေျပာေနျခင္းျဖစ္၏။ အေတြ႕ အႀကံဳရင့္က်က္လွၿပီျဖစ္၍ တရားသူႀကီးသည္ ကေလးမ၏ မထီမဲ့ျမင္ ဗဟိဒၶသ႑ာန္ ေနာက္ကြယ္မွ အား ငယ္ျခင္း၊ ေၾကာက္႐ံြ႕ထိတ္လန္႔ျခင္း စသည့္ အဇၥ်တၱကုိ ထုိးေဖာက္ျမင္ေနဟန္တူပါသည္။
စင္စစ္ သည္ကေလးမ၏ ျပစ္မႈမွာ ေလာကအေၾကာင္း ဘာမွမသိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အမ်ိဳးသမီး အေစာင့္ အေ႐ွာက္ေတြ ၿခံရံလ်က္ ကေလးမကုိ ခ်က္ခ်င္း တဲြေခၚသြားသည္။
အမႈေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္စစ္ေဆးၿပီးမွ ဖာမင္ အလွည့္သုိ႔ ေရာက္သည္။ မိဘေတြေ႐ွ႕မွ ေခါင္းငုိက္စုိက္ ခ်ၿပီး ဖာမင္ ၀င္လာသည္။ ညာဘက္ လက္ကုိ သုိင္းႀကိဳးဆုိင္းလ်က္။
ရဲသားတစ္ေယာက္ စဲြခ်က္ကုိ ဖတ္ျပသည္။ သူ ဖတ္ေနပံုက ဘာသာမ်ိဳးျခား စာစကားကုိ ဖတ္ၾကားေနသည့္ အလား။ ေနာက္ဆံုးမွ အဓိက စဲြခ်က္မ်ားကုိ တန္းစီ ခ်ျပသြားသည္။
တစ္ ။ ။ အသြား ၈ လက္မ႐ွိသည့္ ေသေစႏုိင္ေလာက္ေအာင္ လက္နက္ကုိ ကုိင္ေဆာင္ျခင္းကိစၥ၊
ႏွစ္ ။ ။ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ အနာတရျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူျခင္း။
သံုး ။ ။ တမင္တကာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ အနာတရ ျဖစ္ေစျခင္း။
ဓားကေလးကုိ ႐ံုးေတာ္တြင္ သက္ေသခံပစၥည္းအျဖစ္ တင္ျပထားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဘာမွ အျပစ္မ႐ွိသည့္ ခ်စ္စရာ အရာ၀တၳဳကေလးအျဖစ္သာ ျမင္ေနမိပါသည္။ ေဘာ္ဘီ ဒဏ္ရာရပံုကုိ ရဲသားက အေသးစိတ္ ဖတ္ျပေတာ့ ဖာမင့္ မ်က္ႏွာကေလး ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္သြားသည္။ စာေရးႀကီးက ရဲသားကုိ မၾကာ ခဏ ၾကားျဖတ္ေမးသည္။
ဖာမင္၏ ေက်ာင္းေထာက္ခံစာႏွင့္ စဲြခ်က္မိတၱဴမ်ားကုိ ႐ံုးေတာ္သုိ႔ တင္ေပးလုိက္သည္။
" ဒီကေလးဟာ အရင္က ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ခဲ့ဖူးသလား "
တရားသူႀကီးက ေမးေတာ့ အမႈလုိက္ ရဲအရာ႐ွိ တစ္ေယာက္က ထ ေျဖသည္။
" မက်ဴးလြန္ဖူးပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ ဒဏ္ရာ ရသြားတဲ့ သူငယ္ကေတာ့ က်ဴးလြန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႔အေမကုိ မီးဖုတ္ ထားတဲ့ သံခၽြန္နဲ႔ ထုိးတဲ့ သူငယ္ပါ။ သူ႔ကုိ တစ္ႏွစ္အတြင္း ေကာင္းမြန္စြာ ေနဖုိ႔ ႐ံုးေတာ္က အမိန္႔ခ်မွတ္ထား ပါတယ္ ခင္ဗ် "
" သူ ေဆး႐ံုမွာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ေနရမတဲ့လဲ "
" ေျခာက္ပတ္ေလာက္ ကုရမယ္လုိ႔ ဆရာ၀န္ေတြက ခန္႔မွန္းပါတယ္ ခင္ဗ် "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ "
တရားသူႀကီးက ဖာမင့္ဘက္ကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္၏။ ဖာမင္ကေလးသည္ ဒူးေခြက်သြားမတတ္ ျဖစ္သြား သည္။
" မင္းစဲြခ်က္က သိပ္ျပင္းထန္တယ္ သူငယ္၊ သိပ္ကံေကာင္းလုိ႔သာ ဒီထက္ မဆုိးတာ၊ ေဆးစာအရ ဒါထက္ နည္းနည္း ကေလး အထဲ၀င္သြားရင္ ဒီထက္ နည္းနည္းိကေလး အားစုိက္လုိက္ရင္ ဒီေန႔ မင္းဟာ လူသတ္ သမားျဖစ္ေနၿပီကြယ္ "
ဖာမင္ကေလးမွာ ျမင္သာေအာင္ပင္ တုန္တုန္ ယင္ယင္ ျဖစ္လာသည္။ ရဲသားတစ္ေယာက္က သူ႔အနား တုိး သြားၿပီ -
" တရားသူႀကီးမင္း ခင္ဗ်ား၊ သူ႔ကုိ ကုလားထုိင္ေပးဖုိ႔ ခြင့္ျပဳႏုိင္ပါသလား ခင္ဗ်ာ "
" ေပးလုိက္ပါ။ ေပးလုိက္ပါ။ ထုိင္ပါေစ " ဟု ေအးစက္စက္အသံျဖင့္ လုိက္ေလ်ာသည္။ တရားသူႀကီးမင္းက နံေဘးမွ အမ်ိဳးသမီး တရားေရး အဖဲြ႕၀င္မ်ားႏွင့္ ေခါင္းခ်င္း႐ုိက္ျပန္၏။ ၿပီးေတာ့ စားပဲြေပၚက ဓားကေလးကုိ ေကာက္ကုိင္ ၾကည့္သည္။
" က်ဳပ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ဒီလုိလက္နက္မ်ိဳးနဲ႔ ဒီလုိ ျပစ္မႈမ်ိဳး က်ဴးလြန္တာကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႐ႈတ္ခ်ၾကတယ္။ အစုိးရအေနနဲ႔ ဒီလုိ လူ႔အသက္ကုိ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ လက္နက္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မႈကုိ လံုး၀ ပိတ္ပစ္ သင့္တယ္။ ဒီလက္နက္မ်ိဳးဟာ ဘာမွ အသိဥာဏ္မ႐ွိတဲ့ မုိက္႐ူးရဲ ကေလးေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာဆုိရင္ ပုိၿပီး အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ "
ၾကားနာသူေတြ ေတြးေတာစဥ္းစားခ်ိန္ ရရန္ အခ်ိန္ေပးသည့္ အေနျဖင့္ တရားသူႀကီးက ေခတၱ ရပ္ထား လုိက္သည္။
" မေပါက္ကဲြေသးတဲ့ ဗံုးတစ္လံုးကုိ ကေလးလက္ထဲ ေဆာ့ဖို႕ ေပးထားတဲ့ မိဘကုိ က်ဳပ္တုိပ ျပင္းျပင္းထန္ ထန္ ႐ႈတ္ခ် ရလိမ့္မယ္၊ က်ဳပ္တုိ႔ ဆင္ျခင္တံု တရားနဲ႔ တြက္ၾကည့္လုိ႔ရတယ္၊ ဒီလုိ ပစၥည္းကေလးဟာ ... "
တရားသူႀကီးက လက္ထဲမွ ဓားကေလးကုိ ေမာင္းႏွိပ္လုိက္သည္။ ၈ လက္မ႐ွည္သည့္ သံမဏိအသြား ကေလး လက္ခနဲ ခုန္ထြက္လာသည္။
" ေဟာဒီလုိ ပစၥည္းကေလးဟာ ခုတင္က က်ဳပ္ေျပာတဲ့ ကေလးလက္ထဲက ဗံုးလုိပဲ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္။ ဒီ လက္နက္ကေလးကုိ ဒီထက္မ်ားတဲ့ အားနဲ႔သံုးလုိက္ရင္ ဟုိတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသက္တစ္ေခ်ာင္း ပစ္လုိက္ရၿပီး၊ ၀ုိင္းငုိလုိ႔လည္း ျပန္႐ွင္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး "
အေဆာင္အေယာင္ အခမ္းအနား မလွပသည့္ အခန္းကေလး မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ေအာင္ျမင္ ေလးနက္သည့္ အသံသည္ ၾသဇာအာဏာ အျပည့္ျဖင့္ နိမ့္လုိက္ျမင့္လုိက္ ေပၚထြက္ေန၏။ တရားဥပေဒ၏ ဂုဏ္သတၱိသည္ ခြန္ႏွင့္အားႏွင့္ လႊမ္းမုိးလာ၏။
" ႐ံုးေတာ္အေနနဲ႔ ဒီသူငယ္နဲ႔ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ ထြက္ခ်က္ကုိ ေ့လာသံုးသပ္ၿပီးပါၿပီ၊ ဒီဓားကေလးကုိ လက္နက္ အျဖစ္ ယူေဆာင္သြားျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ႐ံုးေတာ္က သံသယကင္းကင္းနဲ႔ ယံုၾကည္လက္ခံပါတယ္။ လူႀကီး ေတြက ခုိင္းလုိ႔ ဆံပင္ညႇပ္ဆုိင္ ကုိ ေသြးဖုိ႔ ယူသြားတာပဲ၊ ဘာမွ ထူးဆန္းတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး၊ ခါတုိင္း လည္း ဒီကေလး ကုိ ခုိင္းေနက်ပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ခါေတာ့ အလြန္႔အလြန္ စိတ္မခ်မ္းသာစရာေတြ ျဖစ္လာတယ္။
" ဘယ္သူမဆုိ အႏၱရာယ္ျပဳခံရရင္၊ အထူးသျဖင့္ ကုိယ့္ထက္ ခြန္အားႀကီးမားသူရဲ႕ ရန္ျပဳခံရရင္ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္နဲ႔ လက္လွမ္းမွီရာ လက္နက္ကုိ ဆဲြၿပီး ခုခံတတ္ၾကတာ ဓမၼတာပါပဲ။ ဒီသူငယ္ဟာလည္း ဒီ အတုိင္းပဲ။ သူ႔ထက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ တစ္ေယာက္ကုိ သတ္ပုတ္ ခုခံရာကေန ရည္႐ြယ္ခ်က္ မ႐ွိဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ကာကြယ္မိရာက လက္လြန္သြားတာပဲ ျဖစ္တယ္။
" က်ဳပ္ ေမာင္ရင့္ကုိ သတိေပးခ်င္တယ္ ပက္ထရစ္၊ ေနာင္ကုိ ဘယ္လုိ လက္နက္မ်ိဳးကုိမွ ေမာင္ရင္ မကုိင္ ပါနဲ႔။ ေမာင္ရင္ ကုိယ္တုိင္ေရာ၊ ေမာင့္ရင့္ မိဘေတြေရာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေၾကာင့္ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ၾကတာဟာ သင္ခန္းစာယူဖုိ႔ အေကာင္းဆံုး အခ်က္ပဲ "
တရားသူႀကီးမင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းဘက္ကုိ လွည့္လာသည္။ ေက်ာင္းနာမည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္ ေၾက ညာျခင္း မျပဳေသာ္လည္း ဂရင္းစလိတ္ ကုိ ရည္ညႊန္းေနေၾကာင္း သိသာပါသည္။ သူ႔ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြက တျဖည္းျဖည္း ျပင္းထန္လာသည္။ " လြတ္လပ္စြာ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းမႈ"ကုိ အျပတ္အသတ္ သေရာ္သည္။
သည္စနစ္ကုိ သည္နယ္ေျမထဲက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ က်င့္သံုးေနေၾကာင္း၊ သည္လုိ ေက်ာင္းမ်ိဳးေတြ ကလူေသာ့ လူသြမ္း လူသရမ္း ကေလးေတြ ေမြးထုတ္ေနေၾကာင္း၊ သည္လုိေက်ာင္းမွ စိတ္ကူးယဥ္သမား မ်ားသည္ လူငယ္မ်ား၏ အက်ိဳးထက္ အျပစ္ကို ဦးတည္ေနၾကေၾကာင္း၊ သူငယ္မ်ားကုိ လမ္းလဲြလုိက္ေအာင္ တြန္းပုိ႔ေနၾကေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ တုိက္ခုိက္ေ၀ဖန္သည္။
" သူတုိ႔ကုိ ယံုမွတ္လုိ႔ ကေလးေတြကုိ မိဘေတြက ပံုအပ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အျပစ္အတြက္ သူတုိ႔ ခံၾကရမွာ ျဖစ္တယ္ "
တရားသူႀကီးမင္းသည္ ဂရင္းစလိတ္ ေ၀ဖန္ေရးကုိ ရပ္လုိက္ၿပီး ဖာမင္ဆီသုိ႔ အာ႐ံုစုိက္လုိက္ျပန္သည္။ ျပင္း ထန္လွသည့္ တရားသူႀကီး၏ စကားလံုးမ်ားေၾကာင့္ ဖာမင္ကေလးမွာ မ်က္ႏွာပ်က္ကာ ဇက္ကေလးပုၿပီး ထုိင္ေနသည္။ သုိပေသာ္ သူ႔ဘက္လွည့္ၿပီး စကားျပန္စေတာ့ တရားသူဘကီး၏ အသံမွာ ေအးျမေနျပန္ သည္။ ဦးေလးသားခ်င္း တစ္ေယာက္က တူသား ေနာင္မယ္ကေလးကုိ ဆံုးမေနသည့္အလား။
တရားသူႀကီးက ဖာမင္အေနျဖင့္ ၄င္းကုိယ္တုိင္ေရာ မိဘမ်ားပါ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဒုကၡခံစားခဲ့ၾကရၿပီး ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဤသည္ပင္လွ်င္ ျပစ္ဒဏ္ဟု မိမိ သတ္မွတ္ေၾကာင္း။
သုိ႔ေသာ္ သူငယ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး စဥ္းစားၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္း ေကာင္းမြန္စြာ ေနေၾကာင္း ရဲစခန္းတြင္ အပတ္စဥ္ သြားေရာက္ လက္မွတ္ထုိးရန္မ်ား ေျပာၾကားၿပီး သူတုိ႔ မိသားစုကုိ ျပန္ခြင့္ေပးလုိက္သည္။ မိသားစုသည္ မ်က္ရည္ေတြၾကားထဲက တရားသူႀကီးကုိ ေက်းဇူးတင္စြာ လွမ္းၾကည့္ၿပီး ႐ံုးခန္းထဲမွ ထြက္ သြားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သြားႏႈတ္ဆက္လွ်င္ သူတုိ႔ အေနရက်ပ္မည္စုိး၍ သူတုိ႔ ထြက္သြားၿပီး အတန္ၾကာမွ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္လာခဲ့သည္။
တရားေရးဌာနမွ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းအေပၚ တစ္ဖက္သတ္ အျမင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ လက္မခံပါ။ သုိ႔ ေသာ္ တစ္ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အျမတ္ရလုိက္သည္။ ကေလးေတြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ တာ၀န္ သည္ ကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္ထက္ အပံုႀကီး ပုိေနပါကလား ဟူသည့္ အသိကုိ ရလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
------------------------------
ဆက္ရန္
.
1 comment:
မအားတာနဲ႔ ၂ ရက္ရွိၿပီ မေရာက္ၿဖစ္တာ
ခုမွေရာက္ၿပီးစာအေၾကြးေတြဖတ္ေနတာပါ
ဆက္ဖတ္ေနတယ္ေလအမေရွြစင္ေရ
Post a Comment