Sunday, June 12, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၂ဝ)

အခန္း (၂၀)

ေနာက္တစ္ပတ္တြင္ ေက်ာင္းကုိ ေလ့လာဖုိ႔ သတင္းစာတုိက္တစ္တုိက္မွ သတင္းေထာက္မ်ား ေရာက္လာ ၾက၏။ ဆရာႀကီးအတြက္ အခြင့္အေရးေကာင္း တစ္ရပ္ပင္။ သူ႔ေက်ာင္းကုိ သားပုပ္ေလလြင့္ ေ၀ဖန္ေနၾက သူမ်ားအား သတင္းစာမွ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေခ်ပခြင့္ ရေတာ့မည္။
သတင္းေထာက္မ်ား ေရာက္မလာခင္ တစ္ရက္တြင္ ဆရာႀကီးက ဆရာအားလံုးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးသည္။ ဆရာမ်ား၏ လက္တဲြကူညီမႈကုိ သတင္းေထာက္မ်ားက ရယူလုိေၾကာင္း ေျပာသည္။ ဆရာႀကီး၏ အစီအစဥ္ ေတြမွာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလွ၍ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုးက လုိအပ္သမွ် ကူညီပါမည့္ အေၾကာင္း တညီ တညႊတ္ တည္း သေဘာတူၾကသည္။

ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပံုမွန္လႈပ္႐ွားမႈကုိ ဓာတ္ပံု႐ုိက္မည့္ အစီအစဥ္ပါသည္။ ကေလးေတြကုိ ႀကိဳ တင္ ေျပာမထားဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ၾက၏။
မနက္ ၁၀ နာရီတြင္ သတင္းေထာက္ေတြ ေရာက္လာၾကသည္။ ႐ုိး႐ုိး သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ဓာတ္ပံု သတင္းေထာက္ ႏွစ္ေယာက္။ ေရာက္မဆုိက္ တစ္ေက်ာင္းလံုး ေနရာအႏွံ႔ တဖ်တ္ဖ်တ္ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္ၾကေတာ့၏ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ အံ့အားသင့္ကာ ရင္ေတြ ခုန္ေနၾက၏။

ကၽြန္ေတာ့္ အတန္းသားေတြ လည္ပင္းတဆန္႔ဆန္႔ ျဖစ္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔တစ္ေတြ ဓာတ္ပံု အ႐ုိက္ခံခ်င္ လွၿပီ။ မနက္ပုိင္းမွာပင္ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အေခၚလႊတ္လုိက္သည္။ ဆရာႀကီးက သူ႔အခန္းထဲတြင္ လက္ဖက္ရည္ ထုိင္ေသာက္ေနာကသည့္ သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးၿပီး -
" သတင္းေထာက္ေတြက ဆရာနဲ႔ ခဏ စကားေျပာခ်င္လုိ႔တဲ့ ဆရာ "
ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ခ်လုိက္သည္ႏွင့္ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္က စကားစ၏။

" ဒီေက်ာင္းမွာ ဆရာ႐ွိတဲ့အေၾကာင္း ဆရာႀကီးက ေျပာေတာ့ ဆရာနဲ႔ ဆရာ့အတန္းသားေတြကုိ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္ကူးရလာတယ္။ အထူးသတင္းဓာတ္ပံု ဆုိပါေတာ့ ဆရာ၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ဒီမုိကေရစီ ႐ွိတယ္ ဆုိတာရယ္၊ အဆင့္အတန္း မခဲြဘူး ဆုိတာရယ္ကုိ စံနမူနာ ျပရာလည္း ေရာက္သြား တာေပါ့ "
သတင္းေထာက္ ဆုိသူကုိ ကၽြန္ေတာ္ အကဲခတ္ၾကည့္လုိက္သည္။ ဒီမုိကေရစီတဲ့၊ အဆင့္အတန္း မခဲြဘူး တဲ့။ သူေျပာပံုကုိ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မႀကိဳက္ႏုိင္ပါ။ မထင္ဘဲႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ေလသံ မာသြားသည္။
" ဘာအတြက္လဲဗ်၊ အက်ိဳးအျမတ္က ဘာလဲ "
" အင္း ... အနည္းဆံုး ၿဗိတိန္မွာ အသားေရာင္ခဲြျခားမႈ မ႐ွိဘူးဆုိ တာေတာ့ ျပႏုိင္တာေပါ့ဗ်ာ "

" ၀မ္းနည္းပါတယ္၊ ဒီမယ္ ကုိယ့္လူ ... က်ဳပ္ ဒီေက်ာင္းက ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္၊ ဒါထက္ ဘာမွ မပုိဘူး၊ က်ဳပ္ကုိ ပညာေရးဌာနက အသားမည္းလုိ႔ ဒီအလုပ္ ေပးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္၀ါဒ ျဖန္႔မႈမ်ိဳးရဲ႕ " ဟန္ျပ " အျဖစ္မွ က်ဳပ္ကုိယ္က်ဳပ္ အသံုးခ်မခံႏိုင္ဘူး။ အထူး သျဖင့္ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ၀ါဒျဖန္႔မႈ မ်ိဳးကုိ ပုိၿပီး မခံႏိုင္ေသးတယ္ "
ကၽြန္ေတာ့္ေလသံ ျပင္းထန္လြန္းသြားသည္ ထင္၏။ သူတုိ႔တစ္ေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တအံ့တၾသ ၾကည့္ေန ၾကသည္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ၿပီး -
" ဒီကိစၥကုိ ဆရာ စိတ္ကူးရတာပါ ဆရာဘရိတ္၀ိတ္၊ ဂရင္းစလိတ္က ဆရာေတြထဲမွာ ဆရာဘရိတ္၀ိတ္ ပါ ေနေၾကာင္း သတင္းစာဖတ္ ပရိသတ္ သိသြားရင္ ေက်ာင္းအတြက္ ပုိအက်ိဳး႐ွိမလားလုိ႔ေလ။ အဂၤလန္မွာ နီဂ႐ုိးေက်ာင္းဆရာေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။ ဆရာဘရိတ္၀ိတ္ကုိ က်ဳပ္တုိ႔ရတာ သိပ္ကံေကာင္းပါတယ္၊ အဲဒါကုိ လူအမ်ား သိေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ "

 မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး ဆရာႀကီး၊ လူအမ်ား သိေအာင္လုပ္တဲ့ ေၾကာ္ျငာ လုပ္ငန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လံုးလံုး မပတ္သက္ ပါဘူး၊ ေနာက္တစ္ခုက အသားေရာင္ ခဲြျခားမႈ မ႐ွိပါဘူးဆုိတဲ့ ၀ါဒျဖန္႔ႏံြမွာ ကၽြန္ေတာ္ အနစ္မခံ ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သာမန္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္တဲ့ လုပ္ငန္း မ်ိဳးက လဲြၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွာ အသံုးခ် မခံႏုိင္ပါဘူး "
သူတုိ႔အားလံုး စိတ္ပ်က္သြားၾကပံုရသည္။ သုိ႔ေသာ္ က်န္သည့္ အလုပ္ေတြကုိ အ႐ွိန္မပ်က္ ဆက္လုပ္ၾကပါ သည္။ ကေလးေတြ ေန႔လယ္စာ စားေနၾကပံု၊ စာသင္ေနၾကပံု။ ကစားေနၾကပံုေတြႏွင့္ အကေလ့က်င့္ခန္းကုိ ႐ုိက္ယူ သြားၾကသည္။

ဆရာဘဲလ္ ေက်ာင္းသား တစ္သုိက္ႏွင့္ ပီတီေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ေနသည္ကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ုိက္ယူေနသည္။ သူတို႔ပံု သတင္းစာထဲ ပါမည္ဆုိ၍ ေက်ာင္းသားေတြ တက္ႂကြေနၾက၏။ ပံုပါလာလွ်င္ မိဘေတြ၊ သူငယ္ခ်င္း ေတြကုိ ႂကြားလုိက္မည္ ဟူ၍။ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားက ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားကုိ အားက်ေနၾကသည္။
ေနာက္ တနလၤာေန႔ ဂရင္းစလိတ္အေၾကာင္း ဓာတ္ပံုသတင္းပါလာသည္။ ဤသည္မွာ သတင္းစာ မဟုတ္၊ အတင္းစာဟု ကၽြန္ေတာ္ အမည္ေပးလုိက္၏။ ဓာတ္ပံု သံုးပံုသာ ပါလာ၏။ သတင္းကလည္း တုိတုိကေလး။ ၿပီးေတာ့ သတင္းမွန္မ်ား မဟုတ္။ မလုိတမာ ေရးသည့္ သတင္းမ်ားသာ ျဖစ္၏။

ပံုတစ္ပံုမွာ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ ခါးကုန္းကုန္းႏွင့္ ပုပုေသးေသး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး မစၥတာ ဖေလာရင့္သည္ အရပ္ ျမင့္ျမင့္ ေက်ာင္းသူကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ တဲြကေန၏။ ျမင္ကြင္းမွာ ရယ္စရာ အတိျဖစ္ေန၏။ အေပါစား ဆန္လွသည္။ က်က္သေရ မဲ့လွသည္။
ေနာက္တစ္ပံုမွာ စီးကရက္ကုိ ႏႈတ္ခမ္းတြင္ မထိတထိခဲကာ ကင္မရာကုိ မထီမဲ့ျမင္ ၾကည့္ေနသည့္ ေက်ာင္း သားတခ်ိဳ႕။ ေနာက္တစ္ပံုက ထမင္းစားခန္းထဲတြင္ ၀႐ုန္းသုန္းကား စားေသာက္ေနၾကသည့္ ကေလးတစ္ သုိက္။ သတင္းစာကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ေအာ့ႏွလံုးနာလာသည္။

ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ဆရာအားလံုး ကၽြန္ေတာ့္နည္းတူ ေဒါပြေနၾက၏။ သူတုိ႔ ေက်ာင္းကုိ သက္သက္ အပုပ္ခ်သြားေသာ သတင္းစာတုိက္ကုိ အခဲမေက် ျဖစ္ေနၾက၏။ မစၥက္ဒ႐ူးက သည္ကိစၥ ေဆြးေႏြးဖုိ႔ မနက္ ပုိင္းတြင္ ဆရာႀကီး အစည္းအေ၀း ေခၚမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကမူ သူတုိ႔ပံုေတြ ပါလာသျဖင့္ သေဘာက်ေနၾက၏။ စင္စစ္ ေက်ာင္းသား တခ်ိဳ႕ ေဆးလိပ္ခုိးေသာက္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပံုထဲတြင္ ေပၚေနသည္က ေဆးလိပ္ေသာက္ခြင့္ကုိ ေက်ာင္းက တရား၀င္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ အလား။

ဆရာဘကီးသည္ သတင္းစာပါ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ မ်ားစြာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္လ်က္ ႐ွိသည္။ ဆရာ ဆရာမ အားလံုးလည္း ကုိယ့္အသား ထိသလုိ နာေနၾက၏။ ဆရာႀကီး စကား စသည္။
" သတင္းစာတုိက္နဲ႔ ဆရာ နားလည္မႈယူထားတာက တစ္မ်ိဳး၊ ဆရာတုိ႔ ေက်ာင္းရဲ႕ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္အားလံုး၊ လႈပ္႐ွားမႈ အားလံုးကုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု သတင္းေပးခ်င္ပါတယ္ဆုိလုိ႔ ဆရာ ခြင့္ျပဳ လုိက္တာ။ သူတုိ႔ကုိ ဆရာ ယံုမိလုိက္တယ္၊ ေက်ာင္းရဲ႕ စီမံခ်က္ေတြကုိေတာင္ သူတုိ႔ သတင္းေရးရလြယ္ ေအာင္ ဆရာ ေရးေပးလုိက္ ေသးတယ္။

" ခုေတာ့ ႐ွင္းေနၿပီ၊ ဆရာတုိ႔ကုိ သက္သက္ အပုပ္ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီး လာတာကုိး၊ ခုေလာက္ဆုိ ကင္ မရာကုိ ညာလုိ႔မရဘူး ဆုိၿပီး သူတုိ႔ ပါးစပ္သတင္း ထပ္လႊင့္ေနေလာက္ၿပီ၊ ဘာျပဳလုိ႔မ်ား ဆရာ့ကုိ တုိက္႐ုိက္ ထိခုိက္ေအာင္ သူတုိ႔လုပ္ၾကသလဲ မသိဘူး "
" ျဖစ္သြားရတဲ့ ကိစၥကေတာ့ လံုး၀ အဓိပၸာယ္ မ႐ိွပါဘူး "
ဆရာ ၀က္စတန္က သူကုိယ္တုိင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ခဲ့သည္ကုိ ေမ့သြားၿပီး ေ၀ဖန္သည္။

" ဆရာ ၀က္စတန္ ေျပာတာ မွန္ပါတယ္။ အားလံုး က်ဳပ္တာ၀န္ပါ။ က်ဳပ္ ညံ့လုိ႔ ျဖစ္ရတာပါ "
ဆရာၾကီးက ၀န္ခံသည္။
" ေတာ္စမ္းပါ ဆရာ ၀က္စတန္၊ ဟုိေန႔ကေတာ့ ႐ွင္ပဲ တက္တက္ ႂကြႂကြပါခဲ့တာ မဟုတ္လား "
ဆရာမ ကလင္တီက ၀င္ေဟာက္သည္။ ဆရာႀကီးက စကားဆက္သည္။

" ဆရာ၀က္စတန္ အေနနဲ႔ အားလံုးၿပီးမွ ေ၀ဖန္တာေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့၊ လုပ္တုန္းက က်ဳပ္တုိ႔အားလံုး ပါခဲ့တာပဲ၊ လံုး၀ မပါဘဲ ဖယ္ေနတာက ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္ တစ္ေယာက္ပဲ ႐ွိတယ္ "
" က်န္တဲ့ပံုေတြ သူတုိ႔ ဘာလုပ္ၾကမယ္ မသိဘူး ဆရာႀကီး။ ကၽြန္မမွာျဖင့္ အေပၚထပ္မွာ ကေလးမ တစ္သုိက္နဲ႔ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ျပင္လုိက္ဆင္လုိက္ရတာ "
ဆရာမ ဂေရ႕စ္ အီဗန္က ညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာသည္။

" မပူပါနဲ႔ ဆရာမ၊ မထူးျခားတဲ့ ပံုေတြ သူတုိ႔ သံုးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ုိး႐ုိးတန္းတန္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေတြ ပံုမွန္ လႈပ္႐ွားေနတာ သူတုိ႔အတြက္ သတင္းမဟုတ္ဘူးေလ။ သူတုိ႔ လုိခ်င္တာက ဒီ ေက်ာင္းဟာ ဆုိးသြမ္း လူငယ္ ေမြးျမဴေရးစခန္း၊ ဒီေက်ာင္းထဲမွာ ျမင္ျမင္သမွ်ဟာ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး "
" ဆရာက ဒီအစီအစဥ္မွာ ဘာေၾကာင့္ မပါတာပါလဲ "
မစၥဖီးလစ္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွမ္းေမးသည္။

" ဘာ့ေၾကာင့္ရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း အလုပ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ခ်င္လုိ႔ပါ "
" ႏုိ႔ ခင္ဗ်ားက ထူးထူးဆန္းဆန္း မဟုတ္ဘူးလား၊ အဂၤလန္မွာ လူမည္းဆရာ ဘယ္ႏွေယာက္ ႐ွိလုိ႔လဲ "
၀က္စတန္က ဒက္ခနဲ ၀င္ေထာက္ျပန္သည္။ သူ ေျပာတာ မွန္ပါသည္။

" ဒီမယ္ ဆရာ ၀က္စတန္၊ က်ဳပ္ ေျပာမယ္။ က်ဳပ္ကုိ လူထူးလူဆန္းလုိ႔ ထင္ေနတဲ့လူေတြ ႐ွိခ်င္႐ွိမယ္။ က်ဳပ္က လူမည္း ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သိမ္ငယ္ေနတယ္လုိ႔ တင္တဲ့လူေတြ ႐ွိခ်င္႐ွိမယ္။ အဲဒီလူေတြဟာ ငတံုးေတြ၊ လူ႔အႏၶေတြခ်ည္းပဲ။ က်ဳပ္က စာသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းဆရာပဲ၊ ဘာထူးဆန္းစရာ႐ွိလဲ။
" သတင္းေထာက္က က်ဳပ္ကုိ လူျဖဴကေလးတစ္သုိက္နဲ႔ ဓာတ္ပံုတဲြ႐ုိက္ၿပီး အထူးအဆန္း လုပ္ျပခ်င္တယ္။ က်ဳပ္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ က်ဳပ္ ဘာလုပ္ေနတယ္။ ဘယ္လုိ ေစတနာထားတယ္ဆုိတာ ျပခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီတစ္ခ်ည္တည္းနဲ႔ က်ဳပ္ ပယ္ခ်လိုက္တာ "
ကလင္တီက ထံုးစံအတုိင္း ၀က္စတန္ကုိ ၀င္ကလိသည္။

" သိပ္အားမေလွ်ာ့ပါနဲ႔ ရာ၀က္စတန္ရယ္၊ တစ္ေန႔ေန႔ ႐ွင့္ အေၾကာင္း ကမၻာ့သတင္းမွာ ပါလာ ႏုိင္ပါေသး တယ္
" ပါလာရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ပံုက သိပ္ရယ္စရာ ျဖစ္ေနမယ္ မထင္ပါဘူး "
၀က္စန္က အဘုိးႀကီးကုိ လွည့္ခတ္ျပန္သည္။ ကလင္တီက ထံုးစံအတုိင္း ခပ္ဆတ္ဆတ္ကေလး ႏႈတ္ပိတ္ေပးလုိက္မွ ၀က္စတန္ ၿငိမ္က်သြားသည္။
" ႐ွင့္ကုိ အကသင္တန္းမွာေတာ့ ဘယ္လုိမွ ဓာတ္ပံု႐ုိက္လုိ႔ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ကြက္မွ မွ မကတတ္တာ"

ဂ်ီလီယံက ဆရာမ်ား အစည္းအေ၀းကုိ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မ၀င္စား။ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးျခင္းလည္း မ႐ွိ။ ခုလုိ သူ ၀င္ေဆြးေႏြးေတာ့ သူ႔ကုိ အားလံုး ၀ုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။
" ကၽြန္မ သတင္းစာတုိက္ အေၾကာင္းကုိ နည္းနည္းပါးပါး သိပါယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၀င္ေဆြးေႏြးတာပါ။ ဆရာတုိ႔အားလံုး သတင္းေထာက္ေတြကုိ ခ်ည္းမဲေနၾကတာ၊ ဒါေပမဲ့ တကယ့္အဓိကက သူတုိ႔တစ္ေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အယ္ဒီတာပဲ။ ဓာတ္ပံုကုိေရာ၊ သတင္းကုိေရာ အယ္ဒိတာက အဆံုးအျဖတ္ ေပးတာ၊ ဒီေက်ာင္း ကုိလည္း အယ္ဒီတာက လႊတ္လုိက္လုိ႔ သူတုိ႔လာၾကရတာ၊ ကၽြန္မ သိသေလာက္ ဒီေက်ာင္းဟာ တခ်ိဳ႕ ရပ္ကြက္ ေတြမွာ ခဏခဏ ေ၀ဖန္ခံေနရတယ္၊ တစ္ခါတေလ ဘယ္ေလာက္ ျပင္းထန္လဲဆုိတာ ဆရာတုိ႔ ၾကားရင္ လန္႔သြားမယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ေ၀ဖန္ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ေတြမွာပဲ ေနာက္တစ္ေန႔က်ရင္ အဲဒီအေၾကာင္း ေမ့သြားေရာ " ဒီေတာ့မွ ဆရာၾကီး ၿပံဳးႏုိင္သည္။

" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မစၥဘလင္းခ်ဒ္"
စိတ္ညစ္ညဴးဖယ္ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ျဖင့္ ေလးလံေနသည့္ အခန္းထဲတြင္ ခ်က္ခ်င္း ေပါ့ပါး ႐ႊင္ပ်သြားသည္။
 ခရစၥမတ္အတြက္ ဘယ္လုိ စီစဥ္ရမလဲ ဆရာႀကီး "
တစ္ေယာက္ စေမးလုိက္သည္ႏွင့္ တျခား ေဆြးေႏြးစရာ ကိစၥေတြ ဆက္တုိက္ ၀င္လာေတာ့သည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ေန႔တြင္ ဆီးလ္ ေက်ာင္းပ်က္သျဖင့္ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္မွတ္ပံုတင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ရက္ ပ်က္မွတ္လုိက္သည္။ အားလပ္ခ်ိန္ ေပးခါနီးဆဲဆဲတြင္မွ အခန္းထဲသုိ႔ ဆီးလ္ ကတုိက္က႐ုိက္ ၀င္လာၿပီး -
" ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ခြင့္လႊတ္ပါ ဆရာ၊ ဒီေန႔မနက္ အေစာႀကီး ကၽြန္ေတာ့္အေမ ဆံုးသြားပါတယ္၊ လုပ္စရာ႐ွိတာ ေတြ အေဖနဲ႔ ၀ုိင္းလုပ္ရတာ ဆရာ "

လူႀကီးတစ္ေယာက္လုိ အားတင္းၿပီး ေျပာေနရာက တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မ်က္ႏွာကေလး မဲ့လာၿပီး ကေလး တစ္ေယာက္လုိ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္ ငုိေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းထၿပီး သူ႔ကုိတဲြကာ ကၽြန္ေတာ့္ ကုလား ထုိင္တြင္ ထုိင္ခုိင္းလုိက္သည္။ သည္ေတာ့မွ လက္၀ါးႏွစ္ဖက္ေပၚသုိ႔ မ်က္ႏွာေမွာက္ခ်ၿပီး သည္းထန္စြာ ငုိ ေၾကြးေတာ့၏။
၀မ္းနည္းစရာ သတင္းကုိ တစ္တန္းလံုး ၾကားေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလုိက္သည္။ အားလံုး အထိတ္တလန္႔ ႏွင့္ ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔တစ္ေတြ၏ ႏုနယ္သည့္ ႏွလံုးသားတြင္ ျပင္းထန္စြာ လႈပ္ ခတ္ သြား ပံုရသည္။ ဆီးလ္ႏွင့္အတူ လုိက္ငုိၾကေတာ့၏။

ဆီးလ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္သိမ့္ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး ျပန္ပုိ႔ေပးလုိက္သည္။ ၿပီးမွ ဆရာႀကီးထံ အက်ိဳးအေၾကာင္းကုိ သတင္းပုိ႔လုိက္သည္။
ေက်ာင္းခ်ိန္ ျပန္စလုိ႔ သမုိင္းသင္မည့္ ဆဲဆဲတြင္ ဘာဘရာပက္ မတ္တတ္ထရပ္သည္။ အတန္းထဲတြင္ ပုိက္ဆံေကာက္ၿပီး ဆီးလ္အိမ္သုိ႔ ပန္းေခြတစ္ေခြ ၀ယ္ပုိ႔ဖုိ႔ တုိင္ပင္ထားေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာျပသည္။ ေကာင္းသည့္ အစီအစဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္ပါ ထည့္မည့္အေၾကာင္း ေျပာၿပီး ဆက္လုပ္ခုိင္းလုိက္သည္။

စေနေန႔တြင္ အသုဘ ပုိ႔မည္ဟု သိရသည္။ ေသာၾကာေန႔တြင္ ဘာဘရာ ေကာက္သည့္ေငြမွာ ႏွစ္ေပါင္ထိ ရ႐ွိခဲ့သည္။ နံနက္ စုေ၀းပဲြအၿပီးတြင္ ပန္းေခြ၀ယ္ေရးအတြက္ တုိင္ပင္ၾကသည္။ အားလံုး သေဘာတူညီမႈ ရ႐ွိၿပီးသည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္က ေမးလုိက္သည္။
" ပန္းေခြကုိ မင္းတုိ႔ထဲက ဘယ္သူ သြားပုိ႔မလဲ "

တစ္တန္းလံုး တိတ္ဆိတ္သြားၾကသည္။ သူတုိ႔မ်က္ႏွာကုိ ေရခဲရည္ျဖင့္ ပက္လုိက္သည့္ အလား။ ေစာေစာ ကစည္းလံုး အားတက္ေနေသာ၊ ႐ႊင္ပ်သြက္လက္ေနေသာ အမူအရာေတြ ႐ုတ္ျခည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြား ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္စ ေန႔ကလုိ သံသယမ်က္လံုးမ်ား မယံုၾကည္သည့္ မ်က္လံုးမ်ား ျဖင့္ ၀ုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ၾကားမွာ ကာဆီးေနသည့္ မွန္နံရံႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္က တြန္း ဖယ္ပစ္လုိက္သည့္ အလား။ သူတုိ႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အၾကားတြင္ အခုိင္အခံ့ ကာဆီးထားသည့္ မွန္နံရံႀကီး။

အလြန္ အ႐ုပ္ဆုိးသည့္ တဒဂၤ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ုတ္ျခည္းအျပင္ေရာက္သြားသလုိ ခံစားလုိက္ရ၏။ ရက္ရက္စက္စက္ အမုန္းခံလုိက္ရၿပီဟု ထင္လုိက္၏။ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားပံုမွာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ျမန္ ဆန္လွပါကလား။
" မင္းတုိ႔ ဘာျဖစ္သြားၾကတာလဲ၊ ပန္းေခြ သြားပုိ႔ဖုိ႔ ေမးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဘာျဖစ္သြားၾကတာလဲ "
ကၽြန္ေတာ့္အသံကုိ ကၽြန္ေတာ္ အက်ယ္ႀကီး ျပန္ၾကားလုိက္ရ၏။

မြိဳင္ရာက မတ္တတ္ရပ္ၿပီး -
" ကၽြန္မတုိ႔ ယူသြားလုိ႔မျဖစ္ဘူး ဆရာ "
" မင္း ဘာဆုိလုိတာလဲ မစၥဂ်ိဳးဇက္။ ဘာျပဳလုိ႔ မျဖစ္တာလဲ "
မြိဳင္ရာက အခန္းထဲမွ မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ေ၀့ၾကည့္လုိက္သည္။ သူ႔ကုိ ေထာက္ခံၾကဖုိ႔ ေတာင္းပန္ေနသည့္ အလား။
" ကၽြန္မတုိ႔ ပန္းေခြသြားပုိ႔ရင္ အေျပာခံရမယ္ ဆရာ။ ဆီးလ္က ... ကျပား ျဖစ္ေနေတာ့ ... "
မြိဳင္ရာ ထုိင္ခ်လုိက္သည္။

အင္း ... ထင္တဲ့အတုိင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္း ႏံုးေခြသြားသည္ ထင္လုိက္၏။ တဒဂၤ အတြင္း ကၽြန္ေတာ္ သူစိမ္းျပင္ျပင္ ျဖစ္သြားေလၿပီလား။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ။ လေပါင္းမ်ားစြာ တည္ ေဆာက္ခဲ့ သည့္ ေပ်ာ္စရာ ေပါင္းစည္းမႈသည္ သည္စကားလံုးမ်ားေၾကာင့္ သဲထဲေရသြန္ ျဖစ္သြားေလၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္ သင္ၾကားမႈေတြ၊ သည္းခံမႈေတြ၊ စည္း႐ံုးမႈေတြ ဘာတစ္ခုမွ် အရာမထင္ေတာ့ပါကလား။ သူတုိ႔ တစ္ေတြလည္း ဘတ္စ္ကားေပၚ၊ မီးရထားေပၚက လူေတြလုိပဲ အေရျပားေပၚက အသားေရာင္ကုိ ၾကည့္ၾက သူ ကေလး ေတြပါ တကား။

ဆီးလ္သည္ သူတုိ႔ႏွင့္ အတူေမြး၊ အတူႀကီးခဲ့သည့္ တစ္ေျမတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ ကစားေဖာ္ ကစားဖက္ ျဖစ္သည္။ ဆီးလ္ ၏ အေမသည္ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္က ၿဗိတိသွ် အျဖဴေသြးစစ္စစ္ ျဖစ္သည္။
ေ၀ဒနာေဟာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲသုိ႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ၀င္ေရာက္လာျပန္ေခ်သည္။ အေမ ဘယ္ေလာက္ အျဖဴစစ္စစ္၊ အျဖဴေသြးတြင္ အမည္း အနည္းငယ္ ေရာလုိက္႐ံုျဖင့္ ထုိကေလးသည္ ဘယ္ ေတာ့ မွ အဂၤလိပ္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။
သည္ကိစၥမွာ ေရာဂါလုိ ျဖစ္ေနၿပီ။ သည္ေရာဂါသည္ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ခ်စ္သည့္ သူတုိ႔ကေလးေတြတြင္ အျမစ္တြယ္ ေနျခင္းပင္။ သူတုိ႔ အသားေရာင္၊ သူတုိ႔ ဇာစ္ျမစ္ ဘာမွ မခဲြျခားဘဲ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ခဲ့သည့္ တပည့္ ေတြ။

သူတုိ႔တစ္ေတြ၏ အသိအာ႐ံုကုိ သည္ေၾကာက္စရာ ေရာဂါပုိးက တုိက္ခုိက္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ေလၿပီ။ အျဖဴ မဟုတ္ သူ အဂၤလိပ္ မဟုတ္သူ မွန္သမွ် ေအာက္တန္းစားခ်ည္း ဟူသည့္ အျမင္ကုိ အျမစ္တြယ္ေစခဲ့ေလၿပီ။

အခန္းျပင္ဘက္သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ထြက္ခဲ့သည္။  ရင္ထဲတြင္ နင့္ေနေအာင္ နာလ်က္။ တစ္ေယာက္ယာက္ကုိ ရင္ဖြင့္လုိက္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သူ႔ကုိ အန္ထုတ္ျပရမည္လဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု အားလံုး အျဖဴေတြခ်ည္း။ ဂ်ီလီယံလည္း အတူတူ၊ အားလံုး အတူတူ။ သူတုိ႔က ပညာတတ္ေတြမုိ႔ ရင္ထဲက ခံစား ခ်က္ ကုိ ဖံုးကြယ္သုိသိပ္ႏုိင္ၾကသည္ပဲ ကြာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႀကီး ႐ံုးခန္းဆီသုိ႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသမွ်ကုိ နားေထာင္ သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာ တြင္ က႐ုဏာ အရိပ္အေယာင္မ်ားကုိ ျမင္ေနရ၏။ စင္စစ္ က႐ုဏာတရား၊ ေမတၱာတရား သည္ ဆရာႀကီး ၏ ရင္ထဲတြင္ အၿမဲ ကိန္း၀ပ္ေနပံု ရပါသည္။

" ခု အျဖစ္ဟာ ၀မ္းသာစရာပဲ ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္၊ အထူးသျဖင့္ ဆရာ့အတြက္ ၀မ္းသာစရာ ပုိေကာင္းတယ္"
" ဗ်ာ ... "
" ဒီလုိ႐ွိတယ္ ဆရာ၊ ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္အေနနဲ႔ လုပ္ရပ္တုိင္းလုိလုိဟာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေအာင္ျမင္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဟာ ဆႏၵေတြ ေစာေစာလာတယ္။ ျဖစ္ေစခ်င္တာေတြ မ်ားလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာတုိ႔ ေက်ာင္း ဟာ ေက်ာင္းစာသက္သက္ သင္လႊတ္လုိက္မယ့္ ေက်ာင္းမဟုတ္ဘူး၊ ဆရာတုိ႔ တစ္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ တစ္ေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အညမည ေနတတ္ဖုိ႔။ အျပန္အလွန္ ကူညီတတ္ဖုိ႔ေတြပါ သင္ေပးခ်င္ တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔အေနနဲ႔ မလြယ္ဘူး "
လာျပန္ၿပီဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလုိက္၏။ ကေလးေတြ လုပ္သမွ် အၿမဲတမ္း ေထာက္ခံသည့္ ဆရာၾကီးပါ လား။ ခုလည္း ၾကည့္ေလ၊ ဒီဆရာႀကီး မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ကေလးေတြဘက္က ရပ္တည္ေနတာမ်ားလား။

" လြယ္တာ မလြယ္တာ ထားပါ ဆရာႀကီး၊ ခုကိစၥက ဆီးလ္ဟာ သူတုိ႔နဲ႔ ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္လုိ သူစိမ္း ဆုိရင္ ထားပါေတာ့ "
" ဒါေပမဲ့ ဒီပတ္၀န္းက်င္က ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး အာဃာတေတြ၊ အယူသီးမႈေတြ သိပ္ျပင္းထန္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔တစ္ေတြရဲ႕ အေသြးထဲ အသားထဲမွာ စဲြေနေလာက္ၿပီ"
" အဲဒီအတုိင္းပဲ ထားပါဦး ဆရာႀကီး၊ မစၥက္ဆီးလ္ဟာ ဒီအရပ္သူပါ၊ အဂၤလိပ္မ စစ္စစ္ပါ၊ ပင္မင္းလုပ္ငန္းမွာ ဒီ ရပ္ကြက္ က ကေလးမိဘေတြနဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ အမ်ိဳးသမီးလည္း ျဖစ္တယ္၊ ဆီးလ္ကုိ သူတုိ႔ သိၾက သလုိ ဆီးလ္ ရဲ႕ အေမကုိလည္း သူတုိ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသားပါ ဆရာႀကီး"
ကေလးေတြ၏ အျပဳအမူဘက္က ရပ္တည္ေနသည့္ ဆရာႀကီးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေဒါပြစ ျပဳလာပါၿပီ။

" ဆရာ ခုတင္က ေျပာခဲ့သလုိ ဆရာဘရိတ္၀ိတ္ဟာ အတန္းထဲမွာ ေအာင္ျမင္တာနဲ႔ တျခားကိစၥေတြမွာ သိပ္ဆႏၵ ေစာေနတယ္၊ ေလာဘႀကီးေနတယ္။ မစၥဆီးလ္ကုိ သူတုိ႔ ခင္မင္ၾကမွာပါ။ အဲဒါကုိ ဆရာ သံသယ မ႐ွိပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္ အတြင္းနဲ႔ အျပင္နဲ႔ မတူဘူး ဆရာ၊ အဲဒါကုိ ပထမဆံုး နားလည္ထားရမယ့္ သူကေတာ့ ဆရာ့တပည့္ ဆီးလ ္ပဲထင္တယ္
" ဒါေပမဲ့ ဆရာႀကီး ... "
" ခဏေလး တစ္ဆိတ္ နားေထာင္ပါဦး ဆရာ"
ဆရာႀကီးက မတ္တတ္ထရပ္ၿပီး စကားဆက္သည္။

" စိတ္႐ွည္လက္စနဲ႔ ဆက္႐ွည္ပါ ဆရာ၊ ဆရာ ဒီေက်ာင္းေရာက္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ၊ ေမလက စ ေရာက္တာဆုိေတာ့ ခုနစ္လနီးပါး႐ွိေရာေပါ့၊ သူတုိ႔အတြက္ ဆရာ လုပ္ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊ တစ္ႏွစ္ ဒါမွ မဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္ေပါ့၊ ဆရာ ျဖစ္ေစခ်င္တာေတြ ျဖစ္မလာဘူးလုိ႔ ဘယ္သူ ေျပာႏုိင္မလဲ၊ သူတုိ႔ဆီကုိ ျပန္သြားပါ ဆရာ၊ ဆရာ့ စိတ္႐ွည္မႈ၊ ၾကင္နာမႈေတြ၊ ေစတနာေတြ ဆက္ထားၿမဲ ထားၿပီး သူတုိ႔ တံု႔ျပန္မႈေတြ ေရာင္ျပန္ဟပ္ လာေအာင္ လုပ္စမ္းပါ ဆရာ "

ဆရာႀကီးသည္ ခါတုိင္းလုိပင္ စကားေျပာေနရင္း ႀကီးမားလာသည္ဟု ထင္ရျပန္သည္။ သူ၏ ခႏၶာကုိယ္ ေသးငယ္မႈ သည္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္လ်က္ ႐ွိၿပီး ၾကည္ညိဳခ်င္စရာမ်ား၊ ဦးခုိက္ခ်င္စရာမ်ား၊ ဥာဏ္ပညာ ႀကီး ျမတ္ျခင္း မ်ားသည္ အတုိင္းသား ေပၚလြင္လာသည္။
ဆရာႀကီး ႐ံုးခန္းထဲမွ ထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အခန္းအျပင္ဘက္ ၀ရန္တာတြင္ အၾကာႀကီး ရပ္ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ေတြ ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေန၏။

သူတုိ႔တစ္ေတြႏွင့္ သူတုိ႔မိဘေတြ ဆီးလ္အေပၚထားသည့္ သေဘာထားသည့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကုိယ္ပုိင္ သင္ခန္းစာ တစ္ခုပင္။ သည္ျပႆနာသည္ ဂ်ီလီယံႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရင္ဆုိင္ရမည့္ ျပႆနာပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ေတြ ပူေလာင္လာသည္။ သည္ကိစၥမ်ိဳးကုိ ဂ်ီလီယံ သိလွ်င္ မည္သုိ႔ တံု႔ျပန္ေလမည္နည္း။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ ႀကံဳေတြ႕လွ်င္ေကာ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ပါမည္လား။ သည္ထက္ ေကာင္းမြန္သည့္ ပတ္၀န္းက်င္၊ သည္ထက္ ပညာတတ္သည့္ အသုိက္အ၀န္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနလွ်င္ေကာ။ သည္ျပႆနာ မ်ိဳးက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေ႐ွာင္ေျပးၿငိမ္သက္ေနၾက၏။

အတန္းထဲသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ခဲ့သည္။ အားလံုး ၿငိမ္သက္ေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုေျပာဖုိ႔ ႀကိဳးစားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ႏႈတ္က ဘာမွ မထြက္။ ဂ်က္ကလင္း ဘလင္ဒါ မတ္တတ္ထရပ္သည္။
" ကၽြန္မ တစ္ခု႐ွင္းျပပါရေစ ဆရာ၊ ဒီကိစၥကုိ ဆရာ အတြင္းက်က် မသိေသးဘူး ထင္လုိ႔ပါ။ ကၽြန္မတုိ႔အားလံုး ဆီးလ္ ကုိ ခ်စ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ပါ ဆရာ၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ မိန္းကေလးေတြ သူ႔အိမ္ကုိ သြားတာနဲ႔ အရပ္ထဲက လူေတြ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ဘယ္လုိ ေျပာၾကမယ္ဆုိတာ ဆရာသိမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး စြပ္စဲြခံရမွာ ဆရာ
ဂ်က္ကလင္း ဘလင္ဒါ ႐ွည္႐ွည္ေ၀းေ၀း ႐ွင္းျပၿပီး ထုိင္လုိက္သည္။

" ဆရာ့ကုိ ႐ွင္းေအာင္ ေျပာျပတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မစၥဘလင္ဒါ၊ ေယာက္်ားေလးေတြလည္း ဒီ အတုိင္း ပဲလား
သူတုိ႔မ်က္ႏွာေတြ ေစာေစာကလုိ မဟုတ္ေတာ့။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ တည့္တည့္ မၾကည့္ ဘဲ မ်က္ႏွာလဲႊထားၾက၏။
" ကၽြန္မ သြားပုိ႔မယ္ "
ပါမလာဒဲယားက မတ္တတ္ထၿပီး ရင္ခ်ီကာ ရဲရဲတင္းတင္း ေၾကညာလုိက္သည္။

" ဘာေၾကာင့္လဲ မစၥဒဲယား၊ သူမ်ားေတြ ေျပာၾကဆုိၾကမွာ မင္း မေၾကာက္ဘူးလား "
" မေၾကာက္ပါဘူး ဆရာ၊ အတင္းအဖ်င္း ေျပာတာကုိ ကၽြန္မ မေၾကာက္တတ္ပါဘူး။ ေလာ့ရင့္စ္နဲ႔ ... အဲေလ ဆီးလ္ နဲ႔ ကၽြန္မ ဟာ ငယ္ငယ္ကေလးကတည္းက ကစားဖက္ေတြပါ ဆရာ "
" ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မစၥဒဲယား၊ အသုဘက ဆယ္နာရီဆုိေတာ့ ဆရာ ခါတုိင္း ရထားနဲ႔ပဲ လာခဲ့မယ္၊ အသုဘ အိမ္မွာ ဆရာတုိ႔ ဆံုၾကတာေပါ့။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြယ္ "
ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲတြင္ ပါမလာ့ စကားမ်ားေၾကာင့္ ၾကည္ႏူးေန၏။ အားတက္ေန၏။ သည္မွ်ႏွင့္ ျဖတ္လုိက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ စာဆက္သင္သည္။

ထုိေန႔ညေနတြင္ အျခားအေၾကာင္းမ်ားကုိ ခ်န္လွပ္ၿပီး အသုဘကိစၥကုိ ဂ်ီလီယံအား ေျပာျပလုိက္သည္။ သည္ေန႔ ကိစၥကုိ ကၽြန္ေတာ္ အျမန္ဆံုး ေမ့ပစ္လုိက္ခ်င္သည္ေလ။
စေနေန႔ မနက္တြင္ ဘရင့္၀ုဒ္မွ မနက္ေစာေစာ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ လုိက္လာခဲ့သည္။ အေပၚထပ္ ေနာက္ဆံုး ခံုတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေ႐ြးထိုင္သည္။ လူျဖဴေတြႏွင့္ ေတြ႕စရာ၊ စကားေျပာစရာမလုိေအာင္ အေ၀းဆံုး ေ႐ွာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္စြမ္း႐ွိသေ႐ြ႕၊ ဥာဏ္စြမ္း႐ွိသေ႐ြ႕ သင္ေပးခဲ့သည္။ သုိ႔ ေသာ္ အရာ မထင္ခဲ့ပါ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူတုိ႔ အေဖေတြ၊ အဘုိးေတြ၏ လမ္းေဟာင္းအတုိင္း " ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ဆီးလ္ကုိ ခ်စ္ၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ... " ဟူသည့္ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေနသည့္ ဆင္ေျခကုိပင္ သူတုိ႔ေပးၾကသည္။ ခုေတာ့ သူတုိ႔ သေဘာထားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေနာေက်သြားပါၿပီ။ အဓိပၸာယ္မွာ ဆီးလ္ ဘယ္ေလာက္ဆုိးဆုိး၊ မိန္းမထိန္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနဦး၊ လူသတ္သမားျဖစ္ေနဦး သူသာ လူျဖဴစစ္စစ္ျဖစ္ လွ်င္ အေၾကာင္းမဟုတ္၊ အေရး မႀကီး။ ခုေတာ့ ဆီးလ္အိမ္ကုိ သူတုိ႔ ပန္းေခြမပုိ႔၀ံ့ၾက။

ဆီးလ္၏ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ အေပါင္းအသင္းအေပၚ သစၥာ႐ွိျခင္းစသည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားသည္ ဆီးလ္၏ ဒုစ႐ုိက္မႈ ကုိ မေဆးေၾကာႏိုင္ခဲ့ အသားမျဖဴျခင္း တည္းဟူေသာ ဒုစ႐ုိက္မႈ။
ေက်ာင္းေကာင္စီ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားတြင္မူ နားေထာင္လုိ႔ ေကာင္းလွသည္။ အ႐ြယ္ႏွင့္မလုိက္ေအာင္ ႀကီးမား သည့္ စကားလံုးႀကီးမ်ားကုိ သံုးစဲြၾကသည္။ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတုိ႔၊ လူတုိင္း တန္းတူညီမွ်ေရးတုိ႔၊ ဒီမုိ ကေရစီ ေရးတုိ႔ကုိ ေရလဲ သံုးၿပီး အဓိပၸာယ္ နားမလည္ဘဲ အေပၚယံ႐ွပ္ကာ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေျပာၾကသည္။

သုိ႔ေသာ္ အေရးအေၾကာင္းဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ မ်က္ႏွာဖံုးေတြ ကြာက်ကုန္သည္သာ။ ဟုိ ... ေ႐ွးေ႐ွးက ႏွင့္ ဘာမ်ား ထူး ပါသလဲ။
-  လူမည္းျဖစ္၍ သူ႔ကုိ ကားစင္တင္ သတ္ေစ။
-  အသားမည္း ျဖစ္သည့္အတြက္ သူ႔ကုိ လည္ပင္း ႀကိဳးကြင္းစြပ္သတ္ၾက။
-  သူသည္ လူမည္းျဖစ္၍ ၿမိဳင္ရပ္ကုိ ႏွင္ေစ။
ပထ၀ီ၀င္ အေနအထားအရ အျပစ္ေပးပံုခ်င္း နည္းနည္းသာ ကြာသည္။ သံုးႏႈန္းသည့္ စကားလံုးမ်ားက ယေန႔ သူတုိ႔ ေအာ္ဟစ္ ကန္႔ကြက္ေနၾကသည့္ စကားလံုးမ်ား။
စည္းခ်က္မွန္မွန္ ထြက္ေပၚေနသည့္ ဘတ္စ္ကား၏ ေျပးလႊားသံသည္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္တြင္းမွ အမုန္းမီးလွ်ံကုိ ေလပင့္ေနသည့္ႏွယ္။ လန္ဒန္ေဆး႐ံုမွတ္တုိင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ကားေပၚမွ ဆင္းလုိက္သည္။ ကုန္သည္လမ္း ဘက္သုိ႔ ေလွ်ာက္လာၿပီးမွ ဆီးလ္တုိ႔ေနသည့္ ပရစ္ဒဲလ္လမ္းထဲသုိ႔ ခ်ိဳးေကြ႕လုိက္သည္။

ရပ္ကြက္ လမ္းက်ဥ္းကေလး တစ္ခုထဲသုိ႔ ခ်ိဳး၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ျပင္ဆင္ထားသည့္ အသုဘ ယာဥ္ကုိ လွမ္းျမင္လုိက္ရသည္။ ေခြးေဟာင္သံၾကားလွ်င္ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္တ္ၾကသည့္ လူတစ္ရာ သည္ အသုဘယာဥ္ကုိ ၀ုိင္း၀န္း ၾကည့္႐ႈေနၾက၏။
အလုိ ... ကၽြန္ေတာ့္ေျခလွမ္းေတြ တံု႔ခနဲ ရပ္သြားမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လႊမ္းၿခံဳထားသည့္ အမုန္းတရားတုိ႔ သည္ ႐ုတ္ျခည္း ေဆးေၾကာပစ္လုိက္သကဲ့သုိ႔႐ွိ၏။ မစၦရိယစိတ္တုိ႔သည္ ပိန္းၾကာဖက္တြင္ ေရမတင္သကဲ့ သုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိယ္တြင္းမွ ကင္းစင္ လြင့္ျပယ္သြားၾကေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္၀န္းထဲတြင္ မ်က္ရည္ေတြ တစ္မဟုတ္ ခ်င္း ျပည့္လွ်ံလာသည္။

သူတုိ႔အားလံုးကုိ စုစုစည္းစည္း လွမ္းျမင္လုိက္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတန္းသားမ်ား၊ ကၽြန္ေတာ့္ တပည့္မ်ား၊ အသုအိမ္ေ႐ွ႕ကျပင္တြင္ တန္းလံုးကၽြတ္ စု႐ံုး ေရာက္႐ွိေနၾကေလၿပီ။ သူတုိ႔အားလံုး ဣေႁႏၵရရ သပ္သပ္ခပ္ခပ္ ၀တ္ဆင္လာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ကေလးေတြ၊ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေတြ။ သူတုိ႔ ကုိယ္ သူတုိ႔ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ သီးသီးျခားျခား စု႐ံုးလ်က္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္တြင္းက ဘုရားသခင္ကုိ တ ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ၏ မလုိမုန္းထား ေဒါသတရားမ်ားအတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါရန္ က်ိတ္ၿပီး ဆုေတာင္းလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႔ကုိ မမုန္းႏုိင္ပါ။ သည္လူဆုိးကေလးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ သံေယာဇဥ္ တြယ္ေနမိပါၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႔ဆီသုိ႔ သုတ္ေျခတင္သြားသည္။ သူတုိ႔ အုပ္ထဲသုိ႔ ၀င္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သူတုိ႔တစ္ ေတြ တိတ္ဆိတ္စြာ ေစာင့္ႀကိဳေနၾက၏။ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ဂုဏ္ယူျခင္းျဖင့္ သူတုိ႔မ်က္လံုးေတြ တဖ်တ္ဖ်တ္ အေရာင္ ေတာက္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံုးထဲတြင္မူ မ်က္ရည္ေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာသည္။ ထုိစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထဲသုိ႔ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ အရာ၀တၳဳတစ္ခု ေရာက္လာသည္ကုိ သတိထားလုိက္မိ၏။ လက္ကုိင္ပ၀ါ ေလးတစ္ထည္၊ မ်က္ရည္သုတ္ၿပီး နံေဘးကုိ ငဲ့ၾကည့္လုိက္၏။ ေတာက္ပ႐ႊန္းလဲ့ေနသည့္ ပါမလာဒဲယား၏ မ်က္လံုး အစံုႏွင့္ ဆံုမိသည္။
------------------------------
ဆက္ရန္
.

No comments: