အခန္း(၄၆)
လင္ကီ
လင္ကီ
၁၉၆၄ခုႏွစ္ မတ္လထဲတြင္ လင္ကီလုိခ်င္သည့္အလုပ္ကို ရခဲ့သည္။ လုိခ်င္သည့္ ရာထူးကို ရခဲ့သည္။ ေဂၚဒြန္ေဂဂ်ာ၏ အယ္ဒီတာ ျဖစ္ရေတာ့မည္။
ေဂၚဒြန္ေဂဂ်ာ သည္ သူ ကုိယ္တုိင္ အယ္ဒီတာလုပ္ၿပီး ဥတၱရၾကယ္ကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ၏။ စာအုပ္ ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းက ေအာင္ျမင္လာသျဖင့္ သူ အယ္ဒီတာ ရာထူးျပဳတ္ရျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း လင္ကီ့ ကို လူေတြ႕ စစ္ေဆးစဥ္က ေဂၚဒြန္ ေျပာျပသည္။
"ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း အေရာင္းမန္ေနဂ်ာေရာ၊ ေၾကာ္ျငာ မန္ေနဂ်ာေရာ၊ ထုတ္လုပ္ေရးမွဴး အလုပ္ေတာ့ လုပ္ေန ရတယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အယ္ဒီတာ ဆက္လုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာလဲ"
လင္ကီကို အလုပ္ခန္႔စဥ္က ဤသို႔ ေျပာၿပီး ဥတၱရၾကယ္သည္ ၀န္ထမ္း ရွစ္ဦးသာ ရွိသည့္ တိုက္ေပါက္စ ကေလး တစ္တိုက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ပင္လ်က္ လုပ္ငန္းမွာ တစ္လထက္တစ္လ တိုးတက္ေအာင္ျမင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ အနာဂတ္မွာလည္း အလားအလာ လႊတ္ေကာင္းလ်က္ ရွိေၾကာင္းမ်ား ေျပာျပသည္။
"ကုိယ့္စာအုပ္တိုက္ေထာင္တာ အခ်ိန္ကုိက္ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘ၀ျပႆနာေတြကို ေဘးခ်ိတ္ထား လိုက္သည္။ စာအုပ္ ေလာကထဲသို႔ တိုး၀င္ရန္ လင္ကီ အားႏွင့္ မာန္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ၿပီးေနၿပီ။
ေဂၚဒြန္က သူ႔အလုပ္ထဲတြင္ ၀င္မစြက္ဖို႔ ကတိေပးသည္။
"အယ္ဒီတာ အလုပ္ကို ကိုယ္ ျပန္ၾကည္ဖို႔ လံုး၀ အခ်ိန္ မရွိဘူး၊ မူအားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ မင္း ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ပဲ မင္းလုပ္။ အဲ ဘာလုပ္တယ္ဆုိတာေတာ့ ကိုယ့္ကို ေျပာေပါ့ကြာ၊ တစ္ခု ေတာ့ ရွိတယ္ လူေတြ ကိုေတာ့ သတိထားေနာ္"
မိန္းမေခ်ာကေလးကို အယ္ဒီတာခန္႔မိသည့္အတြက္ ေဂၚဒြန္ ပူပူပင္ပင္ သတိေျပးျခင္း ျဖစ္ေလ သည္။ သည္မိန္းကေလးအေၾကာင္း ခ်ာလီလင့္ႏွင့္ ဟန္႔ဂင္နီတို႔ဆီသို႔ တီးေခါက္ၾကည့္ထားျခင္း ျဖစ္၏။
ခ်ာလီက "ကိုယ္ေတြ႕ဖူးသမွ်ထဲမွာ အေတာ္ဆံုး အတြင္းေရးမွဴးပဲ၊ အရမ္းလည္း ထက္တယ္" ဟု ေထာက္ခံၿပီးမွ "ဒါေပမယ့္ သူ႔ကိုယ္သူ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အထင္ႀကီးတယ္" ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆက္တြဲ မွတ္ခ်က္ ကို ေဂၚဒြန္က စာရင္းထဲ မထည့္။ ဟန္႔ကမူ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥကို လံုး၀ထည့္မေျပာဘဲ ခ်ာလီ့ ကို ေထာက္ခံသည့္ သေဘာမ်ိဳး ေျပာသည္။
"ေတာ္ပါတယ္၊ အလုပ္အရမ္း ႀကိဳးစားတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ရည္မွန္းခ်က္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးပံုရတယ္၊ သူမရွိတာ က်ဳပ္ တိုက္ မွာ ကြက္လပ္ႀကီး ျဖစ္က်န္ခဲ့တယ္"
"ဒါဆို ေမာင္ရင္ ဘာလို႔ ျဖဳတ္လိုက္တာလဲ"
"ခင္ဗ်ား က်ဳပ္အေၾကာင္း သိပါတယ္၊ စာအုပ္တိုက္ လုပ္ေနတဲ့လူ တစ္၀က္ေလာက္က က်ဳပ္ ထုတ္ခဲ့တဲ့ လူေတြ ခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား"
ထုတ္ေ၀သူ အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္တြင္ ဥတၱရၾကယ္တိုက္မွ လင္ကီ့ကို ေရြးလိုက္ေၾကာင္း ျပန္တမ္း ဖတ္ၿပီးေတာ့ ဟန္႔က ဂုဏ္ယူေၾကာင္း စာတိုကေလး တစ္ေစာင္ ေရးပို႔လိုက္သည္။ ျပန္စာမ်ား သူေမွ်ာ္လင့္ေနမလားဟု လင္ကီ စိတ္ကူးမိေသး၏။ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ စဥ္းစားၿပီးမွ မျပန္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္သည္။
"ဘာလို႔ ထပ္ၿပီး ဒုကၡရွာမလဲေနာ္" ဟု မမေကာ္ရယ္ကို လင္ကီ ေျပာျပသည္။
ဥတၱရၾကယ္တိုက္သည္ ေသးငယ္သည့္ တုိက္သစ္ကေလးတစ္တိုက္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုငယ္ပ်ိဳမ်စ္သည့္ အယ္ဒီတာမကေလးတစ္ေယာက္ ရျခင္းမွာ လိုက္ဖက္ညီစြာ အားတစ္ရပ္ တုိးျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေဂၚဒြန္က ယံုၾကည္ ထားသည္။ အမ်ိဳးသမီး အယ္ဒီတာျဖစ္သည့္အတြက္ ဥတၱရၾကယ္သ္ည တမူလည္း ထူးျခားေနသည္။ ေဂၚဒြန္ သည္ ထူးျခားမႈကို ႀကိဳက္သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ မိန္းမ အယ္ဒီတာ ေယာက်္ားအယ္ဒီတာထက္ ေစ်းသက္သာသည္။ ဒါကိုလည္း ေဂၚဒြန္ ႀကိဳက္ပါ၏။
ေဂၚဒြန္ေဂဂ်ာက ပံုႏွိပ္ေရး၊ ျဖန္႔ခ်ိေရး၊ ဘ႑ာေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနခ်ိန္မ်ားတြင္ စာတည္းျခင္း အလုပ္ ကို တစ္ကိုယ္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကို လင္ကီ ေတြ႕ရသည္။ ေဂၚဒြန္ေဂဂ်ာ ကတိတည္ပါေပသည္။ လံုး၀ ၀င္မစြက္။
အေနာက္မုိးကုတ္စက္၀ုိင္းကို ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကေနဒါႏိုင္ငံတြင္ အခ်စ္၀တၳဳေတြ လိႈင္လိႈင္ ထြက္ၿပီး သူ႔ႏိုင္ငံတြင္ေကာ အေမရိကန္ေတြပါ အေရာင္းသြက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
လင္ကီက ပထမဆံုး ေျခလွမ္းအျဖစ္ျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေနက် သူလွ်ိဳစြန္႔စားခန္းေတြ၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို စစ္၀တၳဳေတြႏွင့္ ညႇပ္ၿပီး အခ်စ္၀တၳဳတစ္ပုဒ္က် လစဥ္ ထုတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အတြက္ ျဖစ္ရပ္မွန္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းဟု ေခါင္းစဥ္ ေပးလိုက္၏။
"တခ်ိဳ႕လည္း ေယာက်္ားေလးေတြ၊ တခ်ိဳ႕လည္း မိန္းကေလးေတြ အတြက္ေပါ့" ဟု ေဂၚဒြန္ကို ရွင္းျပသည္။
ဟန္႔ဂရင္နီတိုက္မွာ လုပ္ခဲ့စဥ္က လင္ကီတြင္ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ရွိၿပီးသား အခ်စ္ ၀တၳဳေတြကို ေဒၚလာ ၇၅၀ ေလာက္ျဖင့္ ၀ယ္လို႔ရသည္။ ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ေရာင္းႏိုင္သည္။ တကယ္ စာအုပ္၀ယ္ ဖတ္သူမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း လင္ကိ သုေတသန လုပ္ၿပီးၿပီ။
လင္ကီ၏ ရွင္းလင္း ျပတ္သားသည့္ အေတြးအေခၚ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ တြက္ခ်က္ပံုႏွင့္ အျမတ္ အစြန္းကို အနံ႔ခံတတ္ပံုတို႔ကို ေဂၚဒြန္ႀကိဳက္သြားၿပီ။
"ဥတၱရၾကယ္တိုက္ရဲ႕ ေခတ္စမ္းခ်ိန္ေပါ့ကြာ" ဟု ေဂၚဒြန္ေထာမနာျပဳသည္။ အခ်စ္၀တၳဳမ်ားသည္ အေရာင္း သြက္ၿပီး ေငြအရလြယ္သည္။ တုိက္ႀကီးတခ်ိဳ႕က ဥတၱရၾကယ္ေနာက္ လိုက္လာၾကသျဖင့္ လင္ကီ ေက်နပ္ ေနသည္။ တာထြက္ေကာင္းသည့္အခါ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး အရဲစြန္႔ဖို႔ လင္ကီ ၀န္မေလးေတာ့။
"စိတ္ပညာေပးစာအုပ္ေတြလည္း ဥတၱရၾကယ္က ထြက္မယ့္ စာအုပ္စာရင္းမွာ ထည့္လိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္" ဟု ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ လင္ကီက ေဂၚဒြန္ကို အႀကံျပဳသည္။ ထုိႏွစ္ ေရာင္းအစြံဆံုး စာအုပ္စာရင္းတြင္ စိတ္ပညာ စာအုပ္ တစ္အုပ္ ပါလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ေဒါက္တာ အဲေလ်ာ့ဆီမွ မိမိရခဲ့သည့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ျပန္စဥ္းစားမိသည့္အခါ ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္လို႔ စိတ္ကု ဆရာ၀န္ဆီ မသြားႏိုင္သူမ်ား အေနႏွင့္ စာအုပ္ကို အားကိုးႏိုင္မည္ဟု ေတြးၾကည့္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဂၚဒြန္ ကို တုိက္တြန္းၾကည့္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေလာေလာဆယ္တြင္ ဥတၱရၾကယ္သည္ ၀တၳဳသက္သက္သာ ထုတ္ေ၀သည့္ တိုက္ ျဖစ္ေနေလသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ရံဖန္ရံခါတြင္ စိပ္ညာစာအုပ္မ်ား ႀကိဳၾကား ထုတ္ေ၀ ျဖစ္ေလသည္။
ပညာေပးစာအုပ္မ်ား စြံၿပီဆိုလွ်င္ ၀တၳဳေတြ လိုက္မမွီေၾကာင္း အမွာစာေတြ လာလို႔မဆံုး၊ ျဖန္႔လို႔ မဆံုး ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည့္အခါ
"ဒါဆို တို႔တုိက္မွာပါ စိတ္ကုဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ေခၚခန္႔ထားသင့္တာေပ့ါ" ဟု ေဂၚဒြန္က ေနာက္ သည္။
အျခား စာအုပ္မ်ား၊ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ တီဗီဇာတ္လမ္းမ်ားမွလည္း လင္ကီစိတ္ကူးသစ္မ်ား ရတတ္သည္။ သူလွ်ိဳစြန္႔စားခန္း မ်ား အရမ္း လူႀကိဳက္မ်ား ေန၏။ ေလးေလးပင္ပင္ ရွိလွသည့္ ဂၽြန္လက္ကာ၏ "ႏွင္းလြင္ျပင္ မွ လာသည့္ စပိုင္" ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးမွသည္ ပူပူေလာင္ေလာင္ အခန္းကေလးမ်ား ေဖာေဖသီသီ ညႇပ္ညႇပ္ေပးၿပီး လႈပ္ရွားစြန္႔စားမႈမ်ား ပါသည့္ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းဇာတ္ကားမ်ား။ "ေရႊလက္ေခ်ာင္း"၊ "ရုရွားျပည္မွ အခ်စ္မ်ားစြာျဖင့္" စသည္ စသည္။
လင္ကီက လင္ဒင္တန္ကို ဖတ္သည္။ ၿပီးေတာ့ မုိက္ကယ္ကိန္းပါသည့္ကားေတြကို ၾကည့္သည္။ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံုစီ ေအာင္ျမင္ၾကပါ၏။ ရသမ်ိဳးစုံကို ေပးႏိုင္စြမ္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အားလံုးတြင္ သြားတူသည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္ ရွိသည္။ ဇာတ္လိုက္အားလံုးသည္ ပုရိသေခၚေယာက်္ားတို႔ခ်ည္း ျဖစ္ေနျခင္းပင္။
အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီဟု လင္ကီ စဥ္းစားလိုက္မိ၏။
"စြန္႔စားခန္းေတြ အတြဲလိုက္ ထုတ္မယ္၊ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္လိုက္နဲ႔ေလ၊ ဘယ္လိုေနမလဲ"
၁၉၆၆ခုႏွစ္တြင္ လင္ကီက ေဂၚဒြန္ကို ေမးျခင္း ျဖစ္သည္။ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖိုေတြႏွင့္ သူလွ်ိဳ ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ ေဟာင္းႏြမ္းလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း လင္ကီက သံုးသပ္ျပသည္။ သို႔ေသာ္ သည္ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုပင္ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္လိုက္ ႏွင့္ဆိုလွ်င္ တစ္မ်ိဳးသစ္ဆန္းလာၿပီး အေရာင္း သြက္လာႏိုင္ေၾကာင္း တင္ျပသည္။
ေဂၚဒြန္ ေခါင္းညိတ္လုိက္သည္ႏွင့္ လင္ကီက ဂလင္ဆင္ ကလဲယားဆီ တန္းသြားသည္။ ေခါင္းထဲ တြင္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြ အျပည့္ျဖင့္။
"ေၾကာ္ျငာတဲ့အခါ "ဆူပါေမာ္ဒယ္၊ ဆူပါစပိုင္" လုိ႔ နာမည္ေပးမယ္၊ မင္းသမီးက အပ်ံစားဖက္ရွင္ မယ္၊ တစ္ဘက္ မွာေတာ့ အရမ္း ဖ်ံက်တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သူလွ်ိဳ"
သူလိုခ်င္သည့္ ပံုစံကို လင္ကီက ဂလင္ဆင္ကလဲယားေရွ႕တြင္ ခ်ျပေနျခင္း ျဖစ္၏။
ဂလင္ က စိတ္၀င္တစား ျပန္ေမးသည္။
"အင္း ကုိယ္ သေဘာက်ပါတယ္။ ဟိုအခန္းကေလးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ပါမလဲ"
"စာဖတ္ပရိသတ္ကို ဖမ္းစားထားရုံေလာက္ပါပဲ၊ အားလံုး တရားရုံးေရာက္ေအာင္ေတာ့ မလုပ္နဲ႔ေလ"
လင္ကီက ရယ္ၿပီး ျပန္ေျပာသည္။
ျပႆနာမွာ အျခားမဟုတ္။ ဂလင္သည္ ဟန္႔ဂရင္နီ၏ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေနျခငး္ပင္။ သို႔ေသာ္ အလုပ္ကို အလုပ္သေဘာ သက္သက္ႏွင့္ လုပ္ဖို႔ လင္ကီ ဆံုးျဖတ္လုိက္၏။
ဥတၱရၾကယ္ကို လင္ကီ ေရာက္လာသည္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ ခုခ်ိန္ထိ ဟန္႔ဂရင္နီကို ေရွာင္ႏိုင္ေန ဆဲ။ ခုေတာ့ မတတ္တာ ဘဲ ေတြ႕ၾကရေတာ့မည္။ လင္ကီ သက္ျပင္းခ်လိုက္၏။ ၿပီးမွ စကားေျပာဖို႔ ဖုန္းနံပါတ္ကို ေကာက္ လွည့္လုိက္သည္။
"ခု စကားေျပာေနတာ လင္ကီ ..." စကားမဆံုးမီ သူ ျဖတ္ေျပာသည္။
"သိတယ္၊ မင္း ဘာလိုခ်င္လို႔လဲ"
"ဂလင္ဆင္ကလဲယားအတြက္ စာအုပ္အပ္ခ်င္လို႔ အဲဒါေဆြးေႏြးရေအာင္လား"
"မင္း ဘယ္ေလာက္ေပးမွာလဲ"
"ေဒၚလာ ငါးေထာင္နဲ႔ ဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္း"
"ေမ့ပစ္လိုက္ေတာ့၊ ဂလင္ရဲ႕ အတန္းက"
"ခုနစ္ေထာင့္ငါးရာတန္းပဲ"
"ကဲ ထား၊ ခုနစ္ေထာင့္ငါးရာ"
"ေကာင္းၿပီး ေစာင္ေရ သန္းေက်ာ္သြားရင္ ဆယ့္ႏွစ္ရာခုိင္ႏႈန္း တိုး မေတာင္းရဘူး"
"ဒါေတာ့ ကိုယ္ လက္မခံဘူး"
"မရဘူး၊ ဒီအတုိင္းပဲ၊ အဲဒါ ဥတၱရၾကယ္ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ပဲ၊ ဇာတ္လမ္းေက်ာရိုးနဲ႔ ဇာတ္ေကာင္ ေတြ အားလံုး လင္ကီ ေပးမယ္၊ သေဘာမတူရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္ရွာမယ္၊ ဒါပဲ"
"ကဲ ေကာင္းပါၿပီတဲ့၊ ခုနစ္ေထာင့္ငါးရာ၊ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေန႔မွာ တစ္၀က္ေခ်၊ စာမူအပ္တဲ့ေန႔မွာ တစ္၀က္ ေခ်ရမယ္၊ ရာခုိင္ႏႈန္းက တစ္ဆယ္ ဟုတ္ၿပီေနာ္"
"အဲဒီအတုိင္းပဲ"
ႏွစ္ေယာက္စလံုး ခဏ ၿငိမ္းသြားၿပီးမွ လင္ကီ ေမးသည္။
"ေနေကာင္းလား"
"ေကာင္းပါတယ္"
ေျပာေျပာဆိုဆို ဖုန္းခြက္ကို ဟန္႔က ၀ုန္းခနဲ ခ်ပစ္လုိက္သည္။
လင္ကီ့ စိတ္ကူးအတုိင္း ဆြဲသည့္ ေခတ္ပန္းခ်ီမ်က္ႏွာဖံုးႏွင့္ စာအုပ္ေတြ စာအုပ္ဆုိင္တုိင္းတြင္ မ်ားသည္ထက္ မ်ား လာ၏။ ပူပူေႏြးေႏြး၊ အေရးသြက္သြက္ႏွင့္ ဆူပါေမာ္ဒယ္၊ ဆူပါစပိုင္ ၀တၳဳမ်ား သည္ ဥတၱရၾကယ္၏ အတြင္ က်ယ္ဆံုး စာအုပ္မ်ား ျဖစ္လာသည္။
တီဗြီ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားအတြက္ ရုပ္သံကုမၸဏီမ်ားကေရာ ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကပါ အလုအယက္ ၀ယ္ၾက၏။
"သူတို႔က ႏွစ္ေသာင္းငါးေထာင္အထိ တိုးေပးတယ္ဗ်။ ထပ္တိုးဦးမယ္တဲ့"
ဟန္႔က သူ႔စာေရးဆရာကို မဂၤလာသတင္းေပးေတာ့ ဂလင္က ေခ်ာင္းဟန္႔သံ တစ္ခ်က္ေပးၿပီး"
"ကုိယ္ေတာ့ လင္ကီ့ကို အရယူမွ ထင္တယ္ေဟ့" ဟု ေနာက္သည္။
ဟန္႔က အလားတူ အာေခါင္သံေပးၿပီး ဘာမွ ဆက္မေျပာဘဲ ဖုန္းခ်ပစ္လုိက္သည္။
ဥတၱရၾကယ္တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဟန္႔ဂရင္နီႏွင့္ ဆက္ဆံေနရေသာ္လည္း လင္ကီက ဖုန္းႏွင့္သာ စကားေျပာသည္။ သူႏွင့္ တုိးမည့္ေနရာ မွန္သမွ်ကို ေ၀းေ၀းေရွာင္သည္။
တစ္ခါတေလ မလႊဲမေရွာင္သာဘဲ ထုတ္ေ၀သူ ဧည့္ခံပြဲမ်ားတြင္ ေတြ႕လွ်င္လည္း ေအးစက္စြာ ေခါင္းညိမတ္ျပရုံေလာက္သာ လင္ကီ ေလာက၀တ္ ျပဳသည္။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ အနားျဖတ္သြားသူ တစ္ေယာက္ေယာက္ႏွင့္ စကားလက္ဆ္ံုက်ပစ္လုိက္၏။
"သူ႔ကို မျမင္ရင္ သူ႔အေၾကာင္းလည္း ေခါင္းထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့" ဟု ေကာ္ရယ္လ္က မမကို ေျပာၿပီးမွ ခပ္ ေဆြးေဆြး ကလည္း ၿပံဳးရင္း ထပ္ျဖည့္သည္။
"ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္"
"မင္း ထိသမွ် ေရႊ ျဖစ္ေနပါလား လင္ကီ"
တစ္လ ေလးအုပ္ ထုတ္ေနရာမွ ေျခာက္အုပ္၊ ေျခာက္အုပ္မွ ရွစ္အုပ္သို႔။ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း တက္လာ သည့္အခါ ေဂၚဒြန္ေဂဂ်ာ ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးက်ဴးရေတာ့သည္။ သို႔စဥ္လ်က္ လင္ကီ့ကို ကူဖို႔ အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ ထပ္ခန္႔သည့္ ကိစၥတြင္ေတာ့ လင္ကီႏွင့္ လံုး၀ တုိင္ပင္ျခင္း မရွိ။
"သူ႔နာမည္က အာ၀င္အယ္လ္ဒါတဲ့၊ မင္းလို အယ္ဒီတာ ရာထူးပဲ" ဟု ေဂၚဒြန္က ခန္႔ၿပီးမွ ေျပာ သည္။ အဆင့္ သတ္မွတ္ျခင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ေဆြးေႏြးေတာ့
"လင္ကီ ဒီမွာ ပိုၾကာတာပဲ၊ လင္ကီ့ကို အေပၚမွာ မထားသင့္ဘူးလား"
လင္ကီ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ရာထူးကို ရည္ညႊန္းေျပာျခင္း ျဖစ္၏။
"သူက မင္းထက္ ၀ါရင့္တယ္ေလ၊ သူ႔ အယ္ဒီတာယလုပ္သက္က ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ရွိၿပီ"
ေဂၚဒြန္က လင္ကီ့ကို သူ႔ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ သူ႔ရာထူး ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရွိေနၿပီဟု သေဘာရ၏။ လင္ကီသည္ အဟုတ္ေတာ္သည့္ မိန္းကေလးျဖစ္ေၾကာင္းေတာ့ ေဂၚဒြန္ လက္ခံပါ၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေနရာသူ ေတာ္ေလာက္ၿပီ။
"စာအုပ္ေလာကကို အာ၀င္ ေရာက္ေနတာ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ လင္ကီ"
လူသစ္တစ္ေယာက္ ၀င္လာသည့္အတြက္ လင္ကီ ခုိးလိုးခုလု ျဖစ္ေန၏။ သို႔ေသာ္ ေဂၚဒြန္က အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္း သင့္ ေျပာၿပီး ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်၏။ လစာ တိုးေပး၏။ တိုက္တြင္း ပဋိပကၡ မရွိေစခ်င္ေၾကာင္းလည္း ေျပာျပ၏။
ခ်ာလီလင့္ ၏ ေလသံမ်ိဳးျဖင့္ ေဂၚဒြန္က ႏွစ္သိမ့္သည္။
"ကုိယ္တို႔တိုက္မွာေတာ့ ဒိုးတူေပါင္ဖက္ လုပ္ၾကတာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္က ဌာနတစ္ခုစီ ရဲ႕ ဌာနမွဴး ေတြပဲ"
အာ၀င္က သိပၸံ၀တၳဳကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တည္းျဖတ္ႏုိင္သူ။ သူက သူ တည္းျဖတ္ ထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္မ်ား လိုပင္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္၏။ ပုပု၀၀ ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ ေဆးတံကို ပါးစပ္က ခၽြတ္သည္ မရွိ။ ဆံပင္ တို႔သည္ ေခါင္းေပၚတြင္ မေပ်ာ္ပိုက္ဘဲ မ်က္ႏွာဆီတြင္ စုေ၀း ေပါက္ေရာက္ ေနဘိသည္။ ရင္ဘတ္ေလာက္ထိ ရွည္လ်ား သည့္ သူ႔မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြက မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး ဖံုးအုပ္လုနီးနီး။
မိန္းမသံုးေယာက္ ရခဲ့ဖူး၏။ အားလံုးကို သိပၸံ၀တၳဳ ေဟာေျပာပြဲမ်ားတြင္ ေတြ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ လုပ္ခဲ့သည့္ စာအုပ္တုိက္ေဟာင္းတြင္ သူ႔၀တၳဳေတြ ေရာင္းစြံေနခ်ိန္တြင္ သူ စြံခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
သူသည္ စားပြဲတြင္ တစ္ေနကုန္ ထုိင္ကာ ဂ်င္ႏွင့္ မာတီနီကို ဓာတ္ဘူးထဲထည့္ ေသာက္ရင္း မနားမေန အလုပ္လုပ္သူ ျဖစ္သ္ည။
"သူ စကားေကာ ေျပာတတ္ရဲ႕လား"
တစ္တိုက္တည္း တြဲလုပ္ခဲ့သည္မွာ ေလးလ ရွိၿပီ။ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ စကားသံုးေလးခြန္းထက္ ပိုေျပာ သည္ကို မေတြ႕ရသျဖင့္ လင္ကီက အယ္လီ့ကို ေမးၾကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ စကားေျပာ လွ်င္လည္း ေလသံ ကေလး ႏွင့္ ေျပာသျဖင့္ မနည္းနားေထာင္ ယူရသည္။
"မသိဘူး လင္ကီ၊ ကိုယ္ေတာ့ သူစကား ေျပာတာ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး" ဟု အယ္ဒီတာ ကိုေတမိ အေၾကာင္း ကို မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ အတင္းတုတ္ ျဖစ္ၾက၏။
စာအုပ္ ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းတြင္ လင္ကီ စိတ္ပါလက္ပါႏွင့္ နစ္ေမ်ာေနေလသည္။ စာတည္းရျခင္း အလုပ္သည္ ဇာတ္ေကာင္ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ထိေတြ႕ရသျဖင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။ ထုတ္ေ၀ေရး လုပ္ငန္း သည္ အႏုပညာႏွင့္ ေဘာဂေဗဒ ေပါင္းစပ္ထားသည့္ အလုပ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဥာဏ္ရည္ ထက္ျမက္ဖို႔ လုိသည္။ ဖန္တီး တီထြင္ဖို႔ လုိသည္။ လက္ေတြ႕က်ဖို႔ လိုသည္။
အလုပ္ခြင္တြင္ နစ္ျမဳပ္ လုပ္ကိုင္ရင္ လင္ကီသည္ ဘ၀တူ၊ ၀ါသနာတူမ်ားႏွင့္ ဆံုစည္းခြင့္ရေလ သည္။ အယ္လီ မက္မဂရက္ႏွင့္ လုပ္ရသည္မွာလည္း အဆင္ေျပသည္။ ၿပီးေတာ့ အယ္လီ့ကို လင္ကီ ခင္မင္ေနမိၿပီ။
"ကုိယ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္က လက္တြဲလို႔ ရပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတာ ကိစၥ မရွိပါဘူး" ဟု လင္ကီက အယ္လီ့ကို တိုက္တြင္းကိစၥမ်ား ရည္ညႊန္းၿပီး ေျပာသည္။
ေကာ္ရယ္ ၀င္စတိန္အတြက္ စာအုပ္ထုတ္ျဖစ္ေအာင္ လင္ကီ ေျပာေပးသည္။ ကုိယ္ကာယအလွ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးဖို႔လည္း မမေကာ္ရယ္လ္ကို တိုက္တြန္းထားသည္။
ယခုထိ အမ်ိဳးသမီးေလာကမဂၢဇင္းတြင္ ဟင္းလ်ာစာရင္းမ်ားတြင္ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ ဘက္ကီရီးစ္ကို လည္း လမ္းသစ္ ရွာဖို႔ လင္ကီ တိုက္တြန္းသည္။
"လူတိုင္း လူတိုင္း အခ်ိန္ကုန္ မခံခ်င္ၾကဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အျမန္ဆံုး ဟင္းျဖစ္လြယ္မယ့္ နည္းေတြ ရွာစမ္းပါ"
လင္ကီ က အေျပးအလႊား အခ်ိန္လု၍ စားရေသာက္ရသည့္အျဖစ္ေတြကို သတိရၿပီး ေျပာျခင္း ျဖစ္၏။
လင္ကီ စီစဥ္သည့္ စာအုပ္မွန္သမွ် အေရာင္းသြက္သည္ခ်ည္း။ ဥတၱရၾကယ္တြင္ ေရးေနသည့္ စာေရးဆရာ အားလံုး လင္ကီႏွင့္ အဆင္ေျပသည္။ လင္ကီေၾကာင့္ သူတိုက္ တရိပ္ရိပ္တက္လာ သည္ကို ေဂၚဒြန္လည္း အသိအမွတ္ျပဳရေတာ့၏။ လင္ကီသည္ သူ ရွာေဖြေနသည့္ ေနရာသို႔ ေရာက္ၿပီးမွ ေနရာသစ္တစ္ခု ထပ္ေတြ႕ သလို ျဖစ္ေန၏။ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ တစ္စုံ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမည္ဟူသည့္ ဟန္႔ဂရင္နီ၏ အေတြး သည္ မွန္ေနေလၿပီ။
၁၉၆၅ ခုႏွစ္တစ္၀ိုက္တြင္ ေရွ႕တစ္လွမ္းတိုးဖို႔ လင္ကီ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment