Thursday, May 5, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ သတင္းမုဆိုး အပိုင္း (၇)

အခန္း(၉)
လင္ကီ

၁၉၆၁ခုႏွစ္တြင္ မင္ဟက္တန္သို႔ လင္ကီ ေျပာင္းလာခဲ့သည္။ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ၀က္၀က္ကြဲေအာင္ စြံ သြားသည့္ ကာလ ျဖစ္၏။ တစ္အုပ္က ဂ်ိဳးဇက္ ဟယ္လာ၏ ဒုတိယကမၻာစစ္ ေနာက္ခံ ဟာသ၀တၳဳ၊ ေနာက္တစ္အုပ္ က ေဂ်ဒီ ဆလင္ဂ်ာ၏ စိတ္နယ္လြႏ္၀တၳဳ။
ဒုတိယ ၀တၳဳမွာ ေျခာက္ဆယ္ခုႏွစ္မ်ားက အေမရိကန္တြင္ အလြန္ ေခတ္စားသည့္ အေရွ႕တိုင္း စိတ္နယ္လြန္ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမ်ားကို ေနာက္ခံထားသည့္ ၀တၳဳ ျဖစ္သည္။ ေပါက္သြားသည့္ ဟာသ ၀တၳဳမွာ အေမရိကန္ စစ္တပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကို သေရာ္သည့္ ၀တၳဳ ျဖစ္သည္။ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေရာင္းစြံေနသည့္ စာအုပ္ မ်ိဳး။

မိသားစုပိုင္ ၀က္စ္ပို႔အိမ္ႀကီးမွာ လင္ကီ တစ္ေယာက္တည္းအတြက္ ႀကီးမားလြန္းေနသည္။ ၿပီးေတာ့ သတိရ စရာ ေတြ အျပည့္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ နယူးေယာက္ကို ေျပာင္းေနဖို႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္၏။ မက္ဟက္တန္လို စည္ကား သည့္ ရပ္ကြက္မွ လူေတြထဲတြင္ ေရာေႏွာေမ်ာပါေနလိုက္မည္။
အိမ္ႀကီးကို ေရာင္းဖို႔ ေရွ႕ေနႀကီးအား လႊဲအပ္ၿပီး နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၊ မင္ဟက္တန္ရပ္ကြက္တြင္ တိုက္ခန္း တစ္ခန္း ၀ယ္လိုက္သည္။ စာအုပ္တုိက္မ်ားတြင္ စာရင္းဖြင့္ၿပီး စာအုပ္ ၀ယ္ဖတ္ရင္း ထုတ္ေ၀ေရး ေလာက ကို ၀င္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။

"သမီးက စာဖတ္ခ်င္တယ္ေလ။ စာလည္း ဖတ္္ရမယ္။ ပိုက္ဆံလည္း ရမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ အလုပ္ဟာ သမီးနဲ႔ အလိုက္ဆံုး ေပါ့"
ဟု အယ္လ္ဗင္အား ေျပာျပသည္။
အလုပ္တစ္ခုခုကို ၀င္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ စိတ္လည္း ၿငိမ္တန္ေကာင္းရဲ႕ဟု လင္ကီ ေမွ်ာ္လင့္သည္။ အလုပ္ ကို မနားမေန လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အခက္အခဲေတြ၊ ျပႆနာေတြကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္သည္ ဟူသည့္ အယူအဆ ကို မိဘႏွစ္ပါး ထံမွ လင္ကီ အေမြရထားျခင္း ျဖစ္၏။

အေဖႏွင့္ အေမအတြက္ ခံစားေနရသည့္ ေ၀ဒနာကို အလုပ္ႏွင့္ ကုစားျခင္းက အေကာင္းဆံုး မဟုတ္လား။ ဘ၀ ကို မတ္မတ္ေလွ်ာက္ႏိုင္ၿပီ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အခုိင္အမာ ထိန္းႏိုင္ၿပီဟု လင္ကီ ယံုၾကည္လိုက္၏။

သတင္းစာ တြင္ ပါသမွ် အလုပ္ေခၚ ေၾကာ္ျငာတြင္ စိတ္ပါလက္ပါ  မရွိလွဘဲ ၀တ္ေက်တန္းေက် ေလွ်ာက္လႊာ တင္သည္။ အမ်ိဳးသမီးေလာက မဂၢဇင္းမွ လူေတြ႕ စစ္ေဆးဖို႔ ေခၚသည္။ "အမ်ိဳးသမီး ေလာက" မွာ "ေမ့ေဂဟာ" မဂၢဇင္းႏွင့္ တြဲလ်က္ျဖစ္ၿပီး အိမ္အလွဆင္နည္း၊ ခ်က္နည္းျပဳတ္နည္း က႑တို႔ ပါ၀င္သည့္ နာမည္ရ မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ ျဖစ္၏။
ရသစံု ပါ၀င္ၿပီး အရွိန္ၾသဇာ အႀကီးဆံုး မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ျဖစ္၍ ရရာအလုပ္လုပ္ဖို႔ လင္ကီ ေလွ်ာက္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ျဖန္႔ခ်ိေသာ ေစာင္ေရက သန္းေက်ာ္၊ ေၾကာ္ျငာခႏွင့္ ထုိင္စားႏိုင္သည့္ မဂၢဇင္းမ်ိဳး။ စာဖတ္ ပရိသတ္ က လူတန္းစားေပါင္းစုံ။

"အယ္ဒီတာအဖြဲကမွာေတာ့ အတြင္းေရးမွဴးတစ္ေယာက္လိုေနတာ" ဟု ဒါရိုက္တာ အဖြဲ႕၀င္ တစ္ေယာက္က လင္ကီ ၏ ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္မွ ဘာသာတုိင္း ဂုဏ္ထူးထြက္သည့္ အမွတ္ေတြႏွင့္ ေက်ာင္းမဂၢဇင္းတြင္ အယ္ဒီတာ လုပ္ခဲ့သ္ည့ ေထာက္ခံစာတိုကို မသိက်ိဳးကၽြံျပဳၿပီး ေျပာသည္။
"မင္း လက္ႏွိပ္စက္ ရုိက္တတ္သလား"
"ဟုတ္ကဲ့" လင္ကီ ရိုက္ျပရသည္။ စံခ်ိန္က တစ္မိနစ္မွာ လံုးေရ ငါးဆယ့္ငါး။

စက္တင္ဘာလ ဒုတိယပတ္တြင္ လင္ကီ အလုပ္ ၀င္သည္။ သူႏွင့္ တြဲရမည့္ အယ္ဒီတာဆရာက ခ်ာလီလ၀့္။ ဆံပင္ ေတြ ေကာ မုတ္ဆိတ္ေတြပါ ျဖဴေဖြးေနၿပီ။ မ်က္လံုးျပာမ်ားကမူ အေရာင္ တဖ်တ္ဖ်တ္။ ခရစၥမတ္ ဘိုးဘိုး လို ခ်စ္စိရာ ေကာင္းမည့္ လူႀကီးဟု လင္ကီ အကဲခတ္လိုက္၏။

ဟင္း မိတ္ေဆြေကာင္းတစ္ေယာက္ေတာ့ ရၿပီထင္ရဲ႕။ အေဖ့လို အားကိုးလို႔ ရႏိုင္သည့္ လူစားမ်ိဳး ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲေနာ္။
ခ်ာလီသည္ အသက္ ငါးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သားသမီး မရခဲ့။ ဘ၀ကို ဘယ္ဒီတာ ေလာကတြင္ ျမႇဳပ္ႏွံ ထားခဲ့၏။ "အမ်ိဳးသမီး" တြင္ အယ္ဒီတာ လုပ္သက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး၊ ဒါဘယ္လ္ေဒး စာအုပ္တိုက္ တြင္ စာေတာ္ဖတ္ ဘ၀မွ တစ္ဆင့္ အယ္ဒီတာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးမွ "အမ်ိဳးသမီး" ကို ေျပာင္းလာျခင္း ျဖစ္၏။ ဒါဘယ္လ္ေဒး တြင္ ထုတ္လုပ္မႈ ဌာနမွ အတြင္းေရးမွဴး အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။ အမ်ိဳးသမီးက ယခုထိ ဒါဘယ္လ္ေဒးတြင္ အလုပ္လုပ္ဆဲ ျဖစ္သည္။

ခ်ာလီက ၀တၳဳေကာင္းေတြ ရွာေဖြရာတြင္ အလြန္ေတာ္သည့္ စာအုပ္မုဆိုး ျဖစ္သည္။ "အမ်ိဳးသမီး ေလာက" တိုးတက္ လာျခင္းမွာ ၀တၳဳေကာင္းေတြကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ထည့္သြင္းသည့္ က႑ေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္။
လင္ကီ အလုပ္၀င္သည့္ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ခ်ာလီတစ္ေယာက္ ေရစုံေမ်ာစျပဳေနၿပီ။ တည္ေဆာက္ ေမြးျမဴ ခဲ့သည့္ စာတည္း ပညာရပ္ကို သံုးၿပီး ၿငိမ့္ၿငိမ့္ကေလး ကိုယ္ေဖာ့ေမ်ာပါေနျခင္းမ်ိဳး။
"ကုိယ္ ခု သိပ္မဖတ္ေတာ့ဘူး။ ထုတ္ေ၀သူ မဂၢဇင္းမွာ ပါတဲ့ စာအုပ္အညႊန္းေတြ ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္တို႔ မဂၢဇင္း ပရိသတ္ ႀကိဳက္မယ့္ ၀တၳဳမ်ိဳး ေရြးလိုက္တာပဲ" ဟု ခ်ာလီက ၀န္ခံသည္။

ခ်ာလီလင့္သည္ ယမကာကေလး တျမျမႏွင့္ ရွည္ၾကာေသာ ေန႔လယ္စာကို ဇိမ္ဆြဲစားတတ္ျခင္း အတြက္ လည္း နာမည္ႀကီးသူ ျဖစ္သည္။ ေန႔လယ္စာကို မာတီနီ ႏွစ္ခြက္၊ ၀ိုင္ျဖဴပုလင္း၀က္ ေလာက္ႏွင့္ ေမွ်ာခ်မွ မ်ိဳက်သူ ျဖစ္၏။ ေအာင္ျမင္မႈ အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုခု ရွိလွ်င္ေတာ့ အစာပိတ္ေကာ္ဖီထဲကို ဘရန္ဒီ ထပ္ ထည့္ ေသးသည္။
"မေန႔က ညေနပိုင္းမွာ သူမူးေနတယ္ ထင္တယ္ မမ" ဟု လင္ကီက ပ်ိဳေမတုိ႕အလွက႑ အယ္ဒီတာ ေကာ္ရယ္ ၀င္စတိန္ ကို ေျပာျပေတာ့ မမ ေကာ္ရယ္က
"သူမူးတာမ်ားကြယ္၊ အဆန္းလုပ္လို႔" ဟု ျပန္ေျပာသည္။

တျဖည္းျဖည္းမွ လင္ကီ နားလည္လာသည္။ မနက္ပိုင္းက ခ်ာလီလင့္ႏွင့္ ေန႔လယ္စာ စားၿပီး ျပန္ေရာက္ လာသည့္ ခ်ာလီလင့္သည္ တစ္ေယာက္စီလို ျဖစ္ေနသည္။
မနက္ပိုင္းတြင္ ေျပာခဲ့သည့္ စကားလံုးေတြ အစီအစဥ္ေတြကို ညေနပိုင္းတြင္ သူ အားလံုး ေမ့ေန တတ္၏။ အရွိန္ ႏွင့္ အိပ္ငိုက္ေနတတ္၏။
အေရးတႀကီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်စရာမ်ားကို လင္ကီက ေနာက္တစ္ေန႔မွ တင္ျပရသည္။

ၾကာေတာ့ လင္ကီ က်င့္သားရလာသည္။ ဘာမွ ထူးထူးေထြေထြ မစဥ္းစားေတာ့ဘဲ မနက္ရွစ္နာရီခြဲ တြင္ တုိက္ အေရာင္လာသည္။ ဆရာ အယ္ဒီတာ ေရာက္လာလွ်င္ ေကာ္ဖီကရားကို ၿပံဳးၿပံဳးကေလး သြားပုိ႔သည္။ ၿပီးမွ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားကို တင္ျပသည္။
"ေတးဆိုငွက္ကေလးကို သတ္ရမယ္ဆိုရင္" ၀တၳဳလစဥ္ထည့္ဖုိ႔ ကိစၥ ဒီေန႔ အေျဖေပးရမယ္"
"ဂါရီဘုိဒိုင္း က အိုင္ဗင္းစတုန္းကို ခ်ံဳ႕ေရးေနတာ မၿပီးေသးဘူး၊ သူ႔ကို ေခၚေပးရမလား"
စသည္ျဖင့္ လင္ကီက အရက္နာက်ေနပံုရသည့္ အယ္ဒီတာႀကီးအား သတိေပးရသည္။

အိုင္ဗင္ေ၀ါေလ့စ္ရဲ႕ စာမူအသစ္တစ္ပုဒ္ ဒီေန႔ ေရာက္လာတယ္။ စာေပႏိုဘဲလ္ဆုရေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အေၾကာင္း ေတြ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ ေရးထားတာ၊ တုိက္တိုင္းက ဒီစာမူကို လုိခ်င္ေနၾက တာ၊ လင္ကီတို႔ ယူမယ္ဆုိရင္ အဒမ္ကာလိုနဲ႔ ညႇိလိုက္ပါလား"
အဒမ္ကာလို မွာ စာေရးဆရာႀကီး အိုင္ဗင္ေ၀ါ့လစ္၏ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္သည္။

အလုပ္ထဲတြင္ လင္ကီလုပ္ရင္း လုပ္ရင္း စိတ္၀င္စားလာသည္။ "ထုတ္ေ၀သူ မဂၢဇင္း" ကို အပတ္စဥ္ ဖတ္သည္။ စင္စစ္ သည္မဂၢဇင္းမွာ အပတ္စဥ္ ထြက္သည့္ ဂ်ာနယ္ ျဖစ္၏။ ရံခါတြင္ မထြက္ေသးသည့္ စာအုပ္မ်ိဳး ကို "အမ်ိဳးသမီး" အတြက္ ႀကိဳေရြးဖို႔ အႀကံျပဳတတ္သည္။
ဘယ္ စာေရးဆရာက ဘယ္တိုက္မွ ဘယ္တိုက္သို႔ ေျပာင္းသြားေၾကာင္း သတင္းမ်ားကိုလည္း ဆရာ အယ္ဒီတာ ကို ေျပာျပတတ္၏။ စာအုပ္သင္း၏ ဘယ္စာအုပ္ ေရြးသင့္ေၾကာင္း၊ ဘယ္စာအုပ္ ကို ဘယ္ရုပ္ရွင္ ကုမၸဏီက ၀ယ္သြားေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း သတင္းေပးတတ္၏။

အိမ္ေထာင္စုမရွိ၊ ရည္စားသနံမရွိသျဖင့္လည္း အလုပ္ထဲတြင္ ပို၍ အာရုံ စုစည္းႏိုင္ေလသည္။ အလုပ္ေတြကို အိမ္ယူလုပ္သည္။ စာမူေတြကုိ စာၾကည့္တုိက္သြားသည့္အခါ ဖတ္သည္။
လင္ကီ့ အလုပ္တာ၀န္တြင္ မည္သည့္ က႑ေတြ ပါ၀င္ေၾကာင္း ဘယ္သူမွ တိတိက်က် ေျပာမထား။ ခ်ာလီလင့္ကိုယ္တုိင္လည္း သတ္မွတ္ေပးထားျခင္း မရွိ။
အလုပ္ထဲတြင္ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ၿပီျဖစ္ေသာ အလြန္မတန္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလာ့ ေနတတ္ေသာ အယ္ဒီတာ၏ လက္ေအာက္ တြင္ လင္ကီသည္ မညည္းမညဴ ေအာက္ေျခသိမ္း က်ံဳးရုန္းလုပ္သည္။ သူႏွင့္ ထိတ္တိုက္ မေတြ႕ဘဲ လုပ္ငန္း တစ္ခု ျပတ္သြားေအာင္ လင္ကီ လုပ္တတ္ေနၿပီ။

"မင္းဘာလို႔ ဒါေလာက္ အပင္ပန္းခံေနရတာလဲ၊ ခ်ာလီက အဲဒီအတြက္ မင္းကို ဆုခ်မယ္မ်ား ထင္ေနလား" ဟု မမေကာ္ရယ္က သတိေပးသည္။
"ဆုကေလး ဘာေလးမ်ား ရမားလို႔ မမေရ" ဟု အလုိက္သင့္ လင္ကီ ျပန္ေျပာတတ္သည္။
"ရသင့္ ရထုိက္တဲ့ ရာထူးကိုလည္း မင္း သူ႔ဆီမွာ ေတာင္းၾကည့္ပါဦး"
"မင္းသာ မရွိရင္ ကိုယ့္ေတာ့္ ဒုကၡပဲ"

သံုးလအၾကာတြင္ ခ်ာလီက ဤသို႔ ေျပာေဖာ္ရလာသည္။ ဘာမွ လွည့္မၾကည့္ ငဲံမၾကည့္ရ ေလာက္ေအာင္ ေတာ္သည့္ သူ႔အတြင္းေရးမွဴးကေလး ကို ခ်ာလီလင့္က သေဘာအက်ႀကီး က်ေန၏။
လင္ကီ အလုပ္ပိုလုပ္လာေလေလ၊ သူက လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြပို ေပးလာေလေလ။
"မင္းေလာက္ ေတာ္တဲ့ မိန္းကေလး ကိုယ္တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးဘူး၊ မင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ ခုလို ေနႏိုင္တာ" ဟု ေန႔လယ္စာ ၀ိုင္းမွ ျပန္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ေျပာတတ္၏။ သူ၏ ေန႔လယ္စားခ်ိန္မွာလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား ၾကာ သည္ ထက္ ၾကာလ၏။  ျပန္လာလွ်င္ မ်က္ႏွာတစ္ျပင္လံုး နီရဲလ်က္။

တစ္ေန႔ခင္းလံုး ရုံးမွ ေပ်ာက္ေနၿပီး ခ်ာလီတစ္ေယာက္ ယမကာႏွင့္ ၿငိမ့္ေနခ်ိန္တြင္ သူ လစ္ေနမွန္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ မသိေအာင္ လင္ကိက ဖံုးရဖိရသည္။ တယ္လီဖုန္းေတြ ၀င္လာလွ်င္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပၿပီး ကာကြယ္ရသည္။ ခ်က္ခ်င္း ျပန္စရာ ရွိသည့္ စာမ်ား ၀င္လာလွ်င္ လက္မေႏွးဘဲ ကိုယ့္သေဘာ ႏွင့္ကိုယ္ ျပန္ရသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ရက္တစ္ရက္တြင္ ခ်ာလီက လင္ကီကို သူ႔ ရုံးခန္းထဲ ေခၚေမးသည္။

"မင္း ဧည့္ခံပြဲတစ္ခု တက္မလား လင္ကီ"
စာအုပ္ေလာကႏွင့္ ေၾကာ္ျငာေလာကမွ ဧည့္ခံပြဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဖိတ္စာေတြ ခ်ာလီထံ အၿမဲ လာတတ္ သည္။ ခ်ာလီ က သည္လို ပြဲမ်ိဳးေတြကို လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသျဖင့္ အလုပ္ဟု သေဘာထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ညေန ငါးနာရီထုိးသည္ႏွင့္ ပြဲတစ္ပြဲသို႔ အေရာက္သြားၿပီး ႏႊဲ၏။ စင္စစ္ ေန႔လယ္က ခ်ထားသည့္ အရွိန္ ကေလး မျပယ္မီ ေစာေစာ အားျဖည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေၾသာ္ ပလာဇာမွာလုပ္တဲ့ ဒါဘယ္လ္ေဒး တိုက္ရဲ႕ ခရစၥမတ္ အႀကိဳပြဲလား၊ အင္း ေကာင္းသားပဲ" လင္ကီ က သူ ႏွင့္ အတူ သြားရမည္အထင္ႏွင့္ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

"မဟုတ္ဘူး၊ ဒါဘယ္လ္ေဒးကို ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သြားမွာ။ ဥတၱရၾကယ္တိုက္က ဖိတ္တဲ့ပြဲ ကို ေျပာေနတာ"
သူက လင္ကီ့ကို ဖိတ္စာ ကမ္းေပးရင္း ေျပာသည္။ သည္စာအုပ္တိုက္ကို လင္ကီ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးေသး။ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို အဖံုးေပ်ာ့ေတြ ထုတ္ေ၀သည့္ တိုက္သစ္တစ္ခုဟု သိရ၏။ သည္တိုက္မွ ထြက္သည့္ စာအုပ္ မ်ားမွာ သူလွ်ိဳဇာတ္လမ္းေတြ မ်ားၿပီး လူစြမ္းေကာင္း ဇာတ္လိုက္ မွာ မင္းသားေတြခ်ည္း။

တတိယရိပ္သာလမ္း ဥတၱရၾကယ္ ဧည့္ခံပြဲကို လင္ကီ တက္သည္။ တုိက္ပိုင္ရွင္ ေဂၚဒြန္ေရဂ်ာႏွင့္ ေတြ႕ရ၏။ သူ က အဖံုးေပ်ာ့ ၀တၳဳစာအုပ္မ်ား၏ အလားအလာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အရမ္း ေမွ်ာ္လင့္ ေနသူ။
"အဖံုးေပ်ာ့ စာအုပ္ ေတြဟာ ေခတ္တစ္ေခတ္ ျဖစ္လာလိ့မ္မယ္၊ ဘာနဲ႔မွ တားလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ထုတ္ေ၀သူ ေတြ ေကာင္းေကာင္း စားရမွာ ေသခ်ာတယ္" ဟု နိမိတ္ဖတ္သည္။
ေရာ့ဖ္၀ိတ္စ္ႏွင့္လည္း လင္ကီ ေတြ႕ခဲ့သည္။ ေရာ့ဖ္က ကမၻာေက်ာ္ ဟန္႔ဂရင္နီ၏ စာေပေပါင္းကူး ေအဂ်င္စီ တြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ အယ္ဒီတာ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။
"ကုိယ္က ဟန္႔ဂရင္နီရဲ႕ လက္နက္ပုန္းေလ" ဟု လင္ကီက သူ႔စာအုပ္တိုက္နာမည္ကို ေမးေတာ့ ထုတ္ ေျပာသည္။

"သူက လူေတြ ေျပာသေလာက္ ဆိုးသလား ဟင္"
ဟန္႔ ဂရင္နီ၏ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ရာ သတင္းမ်ားကို နားမဆံ့ေအာင္ ၾကားဖူးေနသျဖင့္ လင္ကီက ထပ္ေမးျခင္း ျဖစ္၏။
"အင္း သူေတာ္စင္ တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ကြယ္" ဟု ေရာ့္ဖ္ ေျဖသည္။

အဖံုးေပ်ာ့၀တၳဳေတြ လိႈင္လိႈင္ေရးေနသည့္ စာေရးဆရာ ဂလင္ဆင္ကလဲယားႏွင့္လည္း လင္ကီ စကားေျပာျဖစ္၏။ အုပ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ထြက္ၿပီးၿပီ ဆို၏။ အမ်ားစုမွာ အေပ်ာ္ဖတ္ ပရိသတ္ အတြက္ ေရး သည့္ ခပ္ေပါ့ေပါ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း စာေရးဆရာက ေျပာျပ သည္။
"အုပ္ ေျခာက္ဆယ္ ဟုတ္လား" လင္ကီက မယံုၾကည္ႏိုင္စြာျဖင့္ တအံ့တၾသ ျပန္ေမးသည္။

"လြယ္ပါတယ္၊ ကုိယ္က ပိုက္ဆံရဖို႔ ေရးတာပဲ" ဂလင္ဆင္ကလဲယားက မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္ မပ်က္ဘဲ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ရသစာေပ ဖန္ဆင္းရ်င္ စာေရးဆရာမ်ားကို ၾကည္ညိဳခ်င္စိတ္ ကုန္သလို ျဖစ္သြား၏။
"ည က အေျခအေန ဘယ္လိုလဲ"
ေနာက္တစ္ေန႔ တြင္ ခ်ာလီက လင္ကီ့ကို ေမးသည္။ ညက ဒါဘယ္လ္ေဒး စာအုပ္တိုက္ ဧည့္ခံပြဲ တြင္ မ်ား လာပံုရ၏။

"အင္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ လင္ကီ ေပ်ာ္ပါတယ္ ခ်ာလီ"
ေနာက္ပိုင္းတြင္ လာသမွ် ဖိတ္စာမ်ားကို ေရြးၿပီး သူစိတ္မ၀င္စားသည့္၊ သူမသြားႏိုင္သည့္ ဧည့္ခံပြဲ မ်ားကို လင္ကီ အား တက္ေစ၏။ ဧရာမပြဲႀကီးပြဲေကာင္းမ်ားကုိ သူကိုယ္တုိင္ သြားသည္။ ရွန္ပိန္ႏွင့္ ၀ီစကီကို ဆယ္လ္မြန္ ငါးကင္၊ ငါးဥ တို႔ ႏွင့္ အ၀အၿပဲ ျမည္းသည္။ ဒါကို အလုပ္လုပ္ေနသည္ဟု ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေျပာတတ္၏။

လင္ကီက သူ စိတ္မ၀င္စားသည့္ ေသးေသးမႊားမႊား ဧည့္ခံပြဲကေလးမ်ားကို တက္ၿပီး အခ်ိဳရည္ တစ္ဘူး တေလ ေသာက္ရသည္ကို ေက်နပ္ေန၏။ အခ်ိန္ပိုမ်ားတြင္ သြားစရာ တစ္ေနရာရာ လုပ္စရာတစ္ခုခု ရွိေနျခင္း သည္ လင္ကီအတြက္ ရွိသင့္သည့္ လုိအပ္ခ်က္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
သည္လို ဧည့္ခံပြဲကေလးမ်ားတြင္ လူငယ္လူရြယ္ အယ္ဒီတာႏွင့္ ေတြ႕ရ၏။ ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြ ႏွင့္ သိကၽြမ္း ရ၏။ စာေရးဆရာေတြ၊ စာအုပ္ပြဲစားေတြႏွင့္လည္း မိတ္ေဆြ ျဖစ္ရ၏။ ရုပ္ရွင္ႏွင့္ ေၾကာ္ျငာ ေလာက မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္လည္း ႀကံဳရဆံုရ၏။

၁၉၆၂ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလထဲတြင္ စီးပြားေရး ေလာက၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေၾကာင္း ေရးထားသည့္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ အတြက္ က်င္းပသည့္ ဧည့္ခံပြဲ ခပ္ညံ့ညံ့တစ္ခုတြင္ စေတာ့ပြဲစား ပီတာဒက္စမြန္ႏွင့္ လင္ကီ ဆံုျဖစ္သည္။ သည္စာအုပ္ကို ေရးမည့္ ဟယ္ရီ ဒက္စမြန္က ပီေတာ့ ဦးေလး။ ဒက္စ္မြန္စေကာ့ လုပ္ငန္းကို ဦးေဆာင္ ေနသူ။
"မင္း ခုလို ရလာတဲ့အတြက္ အန္ကယ္ ဟယ္ရီဆီက တစ္ခုခု ရသလား" ဟု ပီေတာ့က လင္ကီကို ေမး လာသည္။ လင္ကီတင္းအက္ကုိ ၀တ္ေကာင္းစားလွႏွင့္ မိန္းမေခ်ာကေလးတစ္ေယာက္က စေတာ့ပြဲစားေတြ စုေ၀းရာ သည္လိုေနရာမ်ိဳးကို ေရာက္လာျခင္းအတြက္ ပီတာ အံ့ၾသေနသည္။

"အမ်ိဳးသမီး ေလာက မဂၢဇင္းက လခေပးထားတယ္ေလ။ တာ၀န္နဲ႔ လာတဲ့ သေဘာပါ"
လင္ကီ က ၿပံဳးၿပံဳးကေလး ျပန္ေျဖၿပီး အကဲခတ္လိုက္၏။ ေယာက်္ားပီသသည့္ ကိုယ္ေနဟန္၊ မ်က္လံုးျပာ မ်ားႏွင့္ ေရႊေရာင္ ဆံပင္၊ ၀တ္ထားသည့္ ရွပ္အက်ႌႏွင့္ ၀တ္စုံက အေဖ၀တ္တတ္သည့္ အေကာင္းဆံုး ၀တ္စုံမ်ိဳး။

 ခဏငယ္မွ် စကားေျပာၾကည့္ရုံျဖင့္ လင္ကီတင္းအက္၏ အေနအထားကို ပီတာ သိလိုက္ၿပီ။ ၀က္စက္ပို႔တြင္ ႀကီးျပင္သည္။ ၀က္စေလ ေကာ္လိပ္က ဘြဲ႕ရသည္။ တင္းနစ္ ကစားသည္။ မ်က္လံုးအစုံက မုိးျပာေရာင္၊ ကုိယ္လံုး သြယ္သြယ္၊ ဒါ့အျပင္ လင္ကီတြင္ လက္ထပ္လက္စြပ္ မရွိ ေသးေၾကာင္းလည္း သတိထားလိုက္မိ၏။
အလြန္ ပ်င္းစရာေကာင္းသည့္ အန္ကယ္ဟယ္ရီ၏ ဧည့္ခံပြဲသည္ ပီတာ့အတြက္ ခုမွ အသက္၀င္ လာသလို ရွိ၏။

"မျပန္ခ်င္ေသးဘူးလား၊ ကိုယ့္မွာ ကားပါတယ္ေလ။ အီတလီဆိုင္တစ္ဆုိင္ဆိုင္မွာ သြားစားၾကရ ေအာင္လား" ဟု ပီတာ ေျပာေတာ့ "အင္း ေကာင္းသားပဲ" ဟု လင္ကီ သေဘာတူလိုက္သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ထြက္လာေတာ့ လူေတြ ၀ိုင္းၾကည့္ေနသည္ကို လင္ကီ သတိထားလိုက္မိသည္။ ၾကည္ႏူး သလိုလို ျဖစ္သြား၏။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္၏ ေ၀ဖန္သံကိုလည္း ၾကားလိုက္၏။
"ေတာ္ေတာ္ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ အတြဲပဲ၊ အရမ္းလိုက္တယ္ေနာ္" တဲ့။

ဆက္ရန္
.

No comments: