Thursday, May 26, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၃)

အခန္း(၃)

စားေသာက္ခန္းႏွင့္ အားကားေဆာင္မွာ ေအာက္ဆံုးထပ္တြင္ တိုးခ်ဲ႕ထားသည့္ အေဆာင္ ျဖစ္၏။ တစ္တြဲ တည္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀င္သြားၿပီး ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ထုိင္ေနသည့္ ေခါက္စားပြဲ မ်ားႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း တြင္ ေနရာယူလိုက္ၾကသည္။ အားလံုးစုံသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီး မစၥတာ ဖေလာရင့္ က မတ္တတ္ထၿပီး ဆုေတာင္းသည္။

"ငါတို႔ အခု စားေသာက္ၾကမည့္ အစားအစာအတြက္ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို အာရုံျပဳၾက ေလာ့"
အာမေေႏၱသံ ၿပိဳင္တူ ထြက္ေပၚလာသည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းတြင္ ဇြန္းသံ၊ ခက္ရင္းသံ၊ အိုးသံ၊ ခြက္သံ ေတြ ႏွင့္ အတူ ကေလးတစ္သိုက္ ၏ တီးတိုးစကားသံေတြ ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ ထြက္ေပၚလာ၏။ စားေသာက္ခန္း တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းမ်ားက စြတ္ျပဳတ္ပန္းကန္ေတြကို လိုက္ျဖည့္ေနသည္။

ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ရွစ္ေယာက္တစ္၀ုိင္း ထုိင္ၾကရ၏။ ႏွစ္ေယာက္က ဟင္းလ်ာေ၀ငွဖို႔ တာ၀န္ ယူ ရသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားေရာ ေက်ာင္းသားမ်ားပါ ဒါကိုေတာ့ ကၽြမ္းက်င္ပံုရၾကသည္။ ဟင္းလ်ာ ေ၀ငွဖုိ႔ တာ၀န္ က်သည့္ ႏွစ္ေယာက္ကပင္ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြကို သိမ္းဆည္းၿပီး စားဖိုေဆာင္ ၀န္ထမ္းမ်ား လက္ သို႔ အပ္ရသည္။

စားေသာက္ၿပီးစီးၾကေတာ့ စားပြဲခင္းေတြကို ခါၿပီး ေခါက္ၾကရ၏။ ၿပီးမွ ကိုယ့္အုပ္စုႏွင့္ကိုယ္ ဆရာႀကီး၏ သြားခြင့္ျပဳ အမိန္႔ကို ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထုိင္ေစာင့္ေနၾကသည္။ ဆရာ ဆရာမေတြ အားလံုး စားေသာက္ၿပီး ၾကေတာ့ ဆရာႀကီးက မတ္တတ္ ထရပ္သည္။ ဤသည္မွာ ကေလးမ်ား အား ထြက္ခြင့္ျပဳလိုက္ျခင္းပင္။ ကုိယ့္အုပ္စု ႏွင့္ကုိယ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထြက္သြားၾကသည္။
ဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္အတူ အေပၚထပ္သို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လိုက္လာခဲ့သည္။ အခန္းထဲ ေရာက္သည္ ႏွင့္ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္ အလုပ္ရႈပ္ျပန္ၿပီ။ လက္ဖက္ရည္ ေဖ်ာ္ရျပန္၏။

ျပတင္းေပါက္တြင္ သြားရပ္ၿပီး ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းပ်က္ႀကီး ကို ဒုတိယအႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနစဥ္ ေတးသြား တစ္ပုဒ္ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာ၍ ဆရာ ဆရာမေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္ လိုက္သည္။ ဘာမ်ားပါလိမ့္၊ မစၥကလင္တီက ကၽြနေတာ္ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနပံုကို ရိပ္မိသြားဟန္ တူ၏။

"ေန႔ခင္းပိုင္း အကေလ့က်င့္ခန္း ေလ၊ ခန္းမေဆာင္ကို သူတို႔တစ္နာရီက တစ္နာရီ ေလးဆယ့္ငါး အထိ သံုးခြင့္ ရၾကတယ္။ ဓာတ္စက္ေကာ အသံခ်ဲ႕စက္ေကာပဲေပါ့၊ တစ္ခါတေလ ကၽြန္မနဲ႔ ဂေရ႕စ္ လည္း ၀င္က ၾကတယ္၊ အဘိုးႀကီးေတာင္ ၀င္ကတဲ့အခါ ကတယ္ရွင့္"
"လူသစ္ ဆရာ ေရ၊ ခင္ဗ်ားကို သူတို႔ ခ်ိဳေျပာေတာ ခင္ဗ်"

ဆရာ ၀က္စတန္ ၀င္ေထာက္ျပန္သည္။ လူပံု က မေသသပ္သလို အသံကလည္း ေၾကာင္စီစီႏွင့္။ သူက ဆက္ၿပီး -
"ဆရာမ ကလင္တီ မတရားပါဘူးဗ်ာ၊ ေနေလာင္လို႔ အသားညိဳေနတဲ့ က်ဳပ္တို႔ဆရာသစ္ကို ဘာလို႔ ဖံုးဖံုးဖိဖိ လုပ္ေနၾကတာတံုး၊ ဒီ စိတ္မႏွံ႔တဲ့ ဟာကေလးေတြ အကသင္တန္း မွာ ဘယ္သူမွ စိတ္မ၀င္ စားဘူးဆိုတာ လူတိုင္း သိေနတာပဲ၊ သူတို႔က သိပ္ကြက္ေက်ာ္ျမင္တာေနာ္။ အကပညာကို တတ္ခ်င္လြန္းလို႔ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ကိုယ္လံုး ကိုယ္ေပါက္ လွေအာင္ လႈပ္ခါေနၾကတာ၊ ဒါဟာ ေယာက်္ားဆရာေတြကို ဆြဲေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ အထိ ေရာက္ဆံုး ေဖ်ာ္ေျဖမႈေလ၊ သီခ်င္းေတြကို အက်ယ္ႀကီး ဖြင့္ထားတာကေတာ့ တကယ့္ ကပြဲႀကီး က်င္းပ ေနတာနဲ႔ တူေအာင္ လုပ္ထားတာ။ က်ဳပ္တို႔ ေကာလိပ္တုန္းက ေက်ာင္းၿပီးလို႔ ေက်ာင္းဆင္းပြဲမွာ ေပ်ာ္သလို ေပ်ာ္ၾကတဲ့ သေဘာေပါ့ ဗ်ာ။

"ဒုကၡပါပဲ၊ ဒီဆရာ က ေနရာတကာ ကန္႔လန္႔ခ်ည္းပဲေဟ့"
ဆရာမ ကလင္တီက မွတ္ခ်က္ခ်သည္။ မစၥကက္ဒရူးက စိတ္ကို ခ်ဳပ္တည္းထားရသည့္ ေလသံျဖင့္-
"အို ... သူ႔ကို အဖက္လုပ္ၿပီး နားေထာင္မေနနဲ႔၊ သူက ရႈပ္ဖို႔ေလာက္ စိတ္ကူးေနတာ"
"ထားပါေလ၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ သြားရာလမ္းကို မလိုက္ဘဲ သူ႔ေရွ႕က ဆရာေတြထက္ ပုိၿပီး အဆင္ ေျပေျပ ရွိပါေစ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းပါတယ္"
ဤတြင္ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္ ၾကား၀င္သည္။

"ရွင္ တစ္ဖက္သားကို ဘာလို႔ စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္ လုပ္ေနတာလဲ ဆရာ ၀က္စတန္"
ဆရာ ၀က္စတန္က ေျပာင္စပ္စပ္ အမူအရာျဖင့္ လက္ႏွစ္ဖက္ကို အေပၚေျမႇာက္ၿပီး -
"ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ကို မတရားဘူး ထင္ေနတယ္ေပါ့ ဟုတ္လား၊ က်ဳပ္တို႔ အလုပ္သင့္ဆံုး အလုပ္က သူ႔ကို စိတ္ပ်က္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔ပဲ၊ ဘာျပဳလို႔ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ ဒုကၡဘံုထဲ သူ႔ကို ဆြဲသြင္းမလဲ"
"ဆရာ ဟက္ကမန္း ရဲ႕ ေနရာကို လူစားေခၚတာ ေၾကာ္ျငာထည့္ရဲ႕လား မသိဘူး"

မစၥက္ဒရူးက စကားျဖတ္ၿပီး ၀င္ေမးေတာ့မွ သူတို႔အားလံုး အာရုံ ေျပာင္းသြားၿပီး တီးတိုးတီးတိုး ျဖစ္သြား ၾကသည္။ သည္ေတာ့မွ ဆရာႀကီးႏွင့္ ျပန္ေတြ႕ဖို႔ ရွိေသးသည္ကို သတိရၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အခန္းထဲမွ လွမ္းထြက္ခဲ့သည္။ မစၥဘလင္းခ်ဒ္က သတိရၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ထြက္လုိက္လာၿပီး-
"ေတာ္ေတာ္ ခြက်တဲ့ ဆရာပဲေနာ္"

ထရမ္းပက္သံေတြ ၾကားထဲတြင္ မလိုတမာ ေလသံျဖင့္ ေျပာသည့္တိုင္ ဆရာမအသံက ခ်ိဳလြင္ေန သည္။
"ဆရာ ၀က္စတန္ကို ေျပာတာလား ဆရာမ"
"ဒါေပါ့၊ တခ်ိဳ႕လည္း အလိုတူ အလိုပါ ေနမွာပါ၊ ကၽြန္မကိုသာ အဲဒီလို ေျပာရင္ ပါး ထရိုက္ပစ္မွာပဲ"
သူ႔ေလသံ က ေျပာသလို လုပ္မည့္ ေလသံ။

"ဆရာ သူ႔ကို လန္႔ေတာ့ မလန္႔ပါဘူးေနာ္"
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမကို လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ရိုးသားပြင့္လင္းျခင္းမွ လြဲ၍ ဘာမွ မေတြ႕ရ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္သြားသည္။
ခန္းမေဆာင္ထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္လာခဲ့သည္။ ဓာတ္ျပား သီခ်င္းသံေတြက နားပြင့္လုမတတ္ ဆူညံ ေန၏။ ဓာတ္ျပားထဲက ထရမ္းပတ္သံျဖင့္ ေယာက်္ားေလး မိန္းကေလး ေလးတြဲႏွင့္ မိန္းကေလးခ်င္း အတြဲ ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ကေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မ်က္ႏွာမ်ားတြင္ စိတ္အား ထက္သန္ျခင္း လံုး၀ မရွိ။

ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အနိမ့္ဆံုး ခုံတန္းတြင္ ထုိင္ကာ နံရံတြင္ မွီလ်က္ ထုိင္ၾကည့္ေန ၾကသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ေပါင္တံ ေဖြးေဖြးတြင္ သူတို႔မ်က္စိေတြ စိုက္ေနၾကသည္။ စင္ျမင့္ေပၚ တြင္ ကေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသူမ်ားကလည္း ဒါကို သိပံုရသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္၏။ ဂါ၀န္ကုိ ပို၍ ပို၍ ၀ဲ ေနေအာင္ တမင္လုပ္ ကေနၾက၏။
"ၾကည့္လို႔ေတာ့ ေကာင္းသားေနာ္၊ ကၽြန္မလည္း အဲဒီ အကမ်ိဳး သူတို႔လို က တတ္ခ်င္လိုက္တာ"
ဆရာမ မစၥဘလင္းခ်ဒ္က ကၽြန္ေတာ့္နားနားကပ္ၿပီး ေျပာလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ငဲ့ၾကည့္ ၿပီး-
"ဒါျဖင့္ ကပါလား ဆရာမရဲ႕"

"ရွင္ ... ဒီမွာ ကၽြန္မ ကရမယ္ ဟုတ္လား"
စက္ဆုပ္ရြံရွာသည့္ ေလသံျဖင့္ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္သြားပံုလည္း ရ၏။ ကၽြန္ေတာ္က ကေနသည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားဆီသို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီး ျပန္ၾကည့္ေနလိုက္၏။
သူတို႔တစ္ေတြ အတြဲျဖဳတ္လိုက္ၾကၿပီး ေနာက္တီလံုးတစ္မ်ိဳးကို ဟိုတစ္စု သည္တစ္စု  ရပ္ေစာင့္ေန ၾကသည္။ တီးတိုးတီးတိုး လုပ္လုိက္ၾက၊ ရယ္ေမာလိုက္ၾကႏွင့္။ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ သူတို႔ အုပ္စုထဲမွ ထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွိရာသို႔ ေလွ်ာက္လာေနသည္။ မနက္ေစာေစာပိုင္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တိုးမိမလို ျဖစ္သြားသည့္ ဆံပင္နီနီႏွင့္ ေကာင္မေလး။

သူ႔ကို မမွတ္မိႏိုင္စရာ မရွိပါ။ ကိုယ္လံုးကိုယ္ထည္က ျပည့္ၿဖိဳးထြားက်ိဳင္းေနၿပီ။ အသားအေရ စင္ၾကယ္ သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တြင္ တည့္တည့္ ရပ္ၿပီး-
"က မလားဟင္"

ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မေမွ်ာ္လင့္ပါ။ သည္ေတာ့ ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ခပ္သြက္သြက္ ျငင္းလိုက္ရ၏။ ကေလးမက ကၽြန္ေတာ့္ ကို ေအးစက္စြာ ၾကည့္သည္။ ၿပီးမွ ေပါ့ပါးစြာျဖင့္ ျပန္လွည့္ထြက္သြားသည္။ သူ႔အဖြဲ႕ေတြဆီ ျပန္ ေရာက္သြားသည္ႏွင့္ သူ႔ရယ္သံ စီခနဲ ထြက္လာသည္။ ဤတြင္ ေနာက္ခံ တီးလံုး ေနာက္တစ္မ်ိဳး ထြက္ေပၚ လာသည္။
ေနာက္လွည့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဆရာမ မစၥဘလင္းခ်ဒ္ မရွိေတာ့။ ေကာင္မေလး ကၽြန္ေတာ့္အနား ေရာက္လာတုန္း ဆရာမ လစ္ထြက္သြားျခင္း ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာႀကီး ရုံးခန္းဆီသို႔ ထြက္ခဲ့၏။

ဆရာႀကီးအား စားပြဲတြင္ ထုိင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ လက္ထဲတြင္ အရာ၀တၳဳေလးတစ္ခုကို ကိုင္လ်က္။ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္မိသည္ႏွင့္ သူ႔လက္ထဲမွာ ဟာကေလးကို ကၽြန္ေတာ့္အား ျပသည္။ ရႊံ႕ေစးျဖင့္ ျပဳလုပ္ ထားသည့္ ကိုယ္လံုးတီး ရုပ္ကေလး။ အစိမ္းေရာင္ ေရညႇိေတြ ဖံုးေနၿပီ။

"မထူးဆန္းဘူးလား ဆရာ၊ ၾသစႀတီးယားမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက တူးေဖာ္ ရရွိခဲ့တာတဲ့။ ဒီအရုပ္ကို ထုေျခ ဖ်က္ဆီး ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတာလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိၿပီတဲ့"
ဆရာႀကီးက သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ခ်ကာ အရုပ္ကေလးကို စားပြဲေပၚသို႔ အသာျပန္ခ်သည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ကို တည့္တည့္ၾကည့္သည္။ သူ႔မ်က္လံုးက ၾကင္နာပံုရသည္။ သို႔ေသာ္ တိက်ျပတ္သား ပံု။
"ကဲ ... ဘယ္လို သေဘာရသလဲ ဆရာ"
"တစ္ပတ္ေတာ့ ေလွ်ာက္ၾကည့္ခဲ့ပါၿပီ ဆရာႀကီး"
ကၽြန္ေတာ္က စိတ္အားထက္သန္မႈကို သတိထားဖံုးကြယ္ၿပီး မယုတ္မလြန္ ျပန္ေျပာလိုက္သည္။

"ေကာင္းၿပီ၊ ဒါျဖင့္ ဒီေက်ာင္းအေၾကာင္း ဒါထက္ ပိုၿပီး ဆရာနားလည္ေအာင္ ေျပာျပမယ္"
ဆရာႀကီးက စကားလံုး ေခၽြတာသလို သူ႔ေက်ာင္းအေၾကာင္းကို တိုတိုတုတ္တုတ္ ေျပာျပသည္။
"ဆရာ လည္း ၾကားသင့္သေလာက္ ၾကားၿပီးေရာေပါ့။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရဲ႕ ေကာင္းသတင္း မေကာင္းသတင္း ဆိုတာကေတာ့ ပ်ံ႕လြင့္စၿမဲပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ ဆိုးတာက ဆရာတို႔ေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မေကာင္း သတင္း က မ်ားေနတယ္။ ဆရာတို႔ သည္းခံဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ ကိစၥေတြကို သည္းမခံတဲ့ လူ ေတြရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးေတြေပါ့ေလ။

"ဆရာတို႔ေက်ာင္းက ကေလးအမ်ားစုဟာ အထိန္းရခက္တယ္ပဲ ထားပါေတာ့။ ဒါကလည္း မူလတန္း ေက်ာင္း ေတြမွာတုန္းက အရြယ္နဲ႔မမွ်ေအာင္ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္ ဆံုးမ ခဲ့ၾကလို႔ပဲ၊ အဲဒီ အၾကမ္းပတမ္း နည္းဟာ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အပိုင္းက ဘယ္ေလာက္ပဲ စည္းကမ္းေကာင္းေန၊ ဘယ္ေလာက္ ပဲ မွန္ေန ဒါက တစ္ပိုင္း၊ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ႀကိမ္နဲ႔ ဆံုးမဖို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အျပစ္ေပးဖို႔ က်ေတာ့ ဆရာတို႔ စဥ္းစားရတယ္။

"ဆရာတို႔ေက်ာင္းက ကေလးေတြဟာ လူႀကီးျဖစ္စျပဳေနတဲ့ ကေလးေတြ၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို မူလတန္း ကေလးေတြကို ကိုင္သလို ကိုင္လို႔ မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဒီအပိုင္းက ကေလးေတြဟာ ဆင္းရဲ ၾကတယ္။ အစားခ်ိဳ႕ငဲ့၊ အ၀တ္ခ်ိဳ႕ငဲ့၊ အေနခ်ိဳ႕ငဲ့နဲ႔။ အဲဒီ ရုပ္ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ သူတုိ႔တစ္ေတြရဲ႕ မသိစိတ္မွာ နာၾကည္းခ်က္ ေတြ သိပ္မ်ားလာတယ္။ ဆူးေတြ တစ္ေခ်ာင္းၿပီး တစ္ေခ်ာင္း ေပါက္လာ တယ္။ အျမစ္ တြယ္လာတယ္။ ဆရာတို႔ ဒီအေျခအေနေတြကုိ နားလည္ထားမွ သူတို႔ကုိ ေစတနာ ထားႏိုင္မယ္။

"ပထမဆံုး သူတို႔မိဘေတြရဲ႕ ၀င္ေငြကို ဆရာတို႔ ၾကည့္ရမယ္။ ေစ်းအေပါဆံုး အစားအစာေတာင္ နပ္မွန္ဖို႔ မလြယ္ဘူး၊ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး မထားႏိုင္ဘူး။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ မေနႏိုင္ဘူး။ ဆရာတို႔ ေက်ာင္းမွာ အလုပ္လက္မဲ့ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ လက္ေၾကာမတင္းလို႔ အလုပ္မရွိတဲ့ မိဘေတြလည္း ရွိတာေပါ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ နပ္မွန္ေအာင္ မစား ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ စားႏိုင္ျပန္ေတာ့လည္း အာဟာရျဖစ္တဲ့ အစားအစာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

"ျပြတ္က်ပ္ေနတဲ့ အခန္းကေလးထဲမွာ ၾကဳတ္ထဲ ကၽြဲသိပ္ အိပ္ရၿပီး မုိးလင္းေတာ့ လက္ဖက္ရည္က် နဲ႔ ေပါင္မုန္႔ ကေလး တစ္ဖဲ့ေလာက္ စားရတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကာယ အင္အား၊ ဥာဏ အင္အား ဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္မလဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သခ်ၤာေတာ္ႏိုင္မလဲ၊ စာလံုးေပါင္း မွန္ႏိုင္ မလဲ၊ စာရိတၱ ေကာင္းႏိုင္ မလဲ။ အဲဒီလို ကေလးမ်ိဳးကို စာထဲ စိတ္မပါလို႔ဆိုၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အျပစ္ေပးရင္ စာေတာ္လာမယ္ ထင္သလား"

ဆရာႀကီး စကားလံုးမ်ားကို နားေထာင္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျဖစ္ကုန္ ေတာ့၏။ သည္ ရုံးခန္းထဲ ကို ကၽြန္ေတာ္ ၀င္လာတုန္းက ဆရာႀကီး၏ စီမံကိန္းေတြကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ ဆရာႀကီးကို အထင္တႀကီး ၀င္လာျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ခုေတာ့ ဆရာႀကီးက ကေလး ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္ေတြ ေျပာျပ ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေန၏။
လြန္ခဲ့ေသာ ၂ႏွစ္လံုးလံုး ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္အေတြးထဲသို႔ အတင္း က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္လာၾကေလၿပီ။ သည္ကေလးမ်ားသည္ ငတ္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္း၀ေနသည္ ျဖစ္ေစ၊ အ၀တ္ ၀တ္ထားသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဗလာကိုတည္း ျဖစ္ေစ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ လူျဖဴကေလးမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္၏။ တစ္ဆက္တည္းတြင္ သည္ကိစၥမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ပစၥည္းမဲ့ ႏွင့္ ေၾကးရတတ္ ျပႆနာ ျဖစ္၏။ လူတန္းစား ျပႆနာ ျဖစ္၏။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အလုပ္ကို အေသအလဲ လိုခ်င္ခဲ့သည္။ သည္အလုပ္ကို ကိုယ္စြမ္းရွိသေရြ႕၊ ဥာဏ္စြမ္း ရွိသေရြ႕ ႀကိဳးစားမည္ဟုလည္း ဆံုးျဖတ္ထားခဲ့၏။ ၀ါသနာပါလြန္း၍ေတာ့ကား မဟုတ္။
"ေနာက္တစ္ခုက ..." ဆရာႀကီးက စကားဆက္သည္။
"သူတုိ႔ အက်င့္စာရိတၱနဲ႔ ပတ္သက္တယ္၊ ဆရာ မၾကာခင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ၾက တယ္၊ အေျပာအဆို ရိုင္းပ်ၾကတယ္၊ ဒါေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ ဆရာတို႕ အျပင္းအထန္ ႀကိဳးစားခဲ့ တယ္၊ ဒါေတြဟာ ကေလး ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ေပါ့။

"သူတို႔လို ဆရာတုိ႔ ပိုၿပီး ၾကင္ၾကင္နာနာ ဆက္ဆံတယ္၊ ယံုၾကည္ကိုးစားေအာင္ လုပ္ေပးတယ္၊ ဒီလို အေျခအေန မွာ ဒါေတြဟာ အလိုအပ္ဆံုးဆိုတာ ဆရာတို႔ အေတြ႕အႀကံဳအရ သိေနၿပီေလ။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းမွာ ေနရတဲ့ အခ်ိန္ထက္ အိမ္မွာေနရတဲ့ အခ်ိန္က ပိုမ်ားေနေတာ့ လႊမ္းမုိးမႈျခင္း ကြာေတာ့ကြာတာေပါ့။ သူတို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာက အက်င့္ပ်က္ေတြ၊ ကေလကေခ်ေတြ၊ ေၾကးစား မိန္းမရႊင္ ေတြခ်ည္းပဲေလ"

ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႀကီးကို စိုက္ၾကည့္ၿပီး နားေထာင္ေနမိ၏။ စိတ္လိုက္ မာန္ပါ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကေလး ေတြကို သံေယာဇဥ္ႀကီးပံုမွာ အထင္းသား ေပၚလြင္ေန၏။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ မတင္မက် ျဖစ္ေနသည့္ အလုိမက်မႈမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ သံသယကေလးမ်ား စဥ္း ငယ္ေတာ့ က်န္ေနေသး၏။
ဆရာႀကီးက သူ႔ေက်ာင္းမွ ကေလးေတြကို ခုိကိုးရာမဲ့ ကေလးငယ္မ်ားကို သေဘာထားၿပီး ေျပာေန သည္။ ေစာေစာ က အကသင္တန္းခန္းမထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား မ်ားကို ဆရာႀကီး ဘယ္လို သေဘာထားမလဲ။

ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဘ၀တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျမႇင့္တင္လိုသည္ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သံသယ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ သူေျပာသမွ် အားလံုးကို သူ ယံုၾကည္ရဲ႕လား ဟူ၍ ေတာ့ သံသယ ရွိလာသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သက္သက္ေျပာေနျခင္းေကာ ဟုတ္ႏိုင္ ပါ့မလား။ ၀င္လာသည့္ ေက်ာင္းဆရာ တုိင္း ကို သည္လိုပင္ မိန္႔ခြန္းေျခြေလ့ ရွိသလား။ သြားေလသူ ဆရာ ဟက္ကမန္း ဆိုသူေကာ ဒီလို ဆံုးမ ၾသ၀ါဒမ်ိဳး ခံယူခဲ့ဖူးသလား။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဆရာႀကီးကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်စျပဳလာသည္။ သူ႔စိတ္ထက္သန္မႈႏွင့္ ေစတနာ ေၾကာင့္ ပူေနသည့္ သူ႔အရပ္ကို သတိမထားမိေတာ့ေပ။ ၾကည္လင္၍ ေအာင္ျမင္ျပတ္သား ေသာ အသံ ျဖင့္ ဆက္ ေျပာသည္။

"ဆရာတို႔ ေက်ာင္းကို ေ၀ဖန္ေနၾကတယ္၊ စည္းကမ္းကို မထိန္းဘဲ လႊတ္ထားတယ္တဲ့၊ အဲဒါ မွားတယ္၊ လံုးလံုးမွားတယ္။ ဆရာတို႔ အေကာင္းဆံုး စည္းကမ္းကို ရွာေဖြေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မွန္မယ္၊ ဆရာတို႔ ရွာေဖြ ေနတာက လြတ္လပ္မႈေဘာင္ထဲက စည္းကမ္းမ်ိဳး၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ကေလးေတြဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အလုပ္ခ်ိန္မွာ အလုပ္လုပ္၊ ကစားခ်ိန္မွာ ကစား၊ အဲဒီလိုအခါ မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္ေနစရာ မလိုဘူး၊ သူတို႔ မွာ ဘယ္ေလာက္ အရည္အခ်င္း ရွိတယ္ဆိုတာ အဲဒီနည္းနဲ႔ သိလာႏိုင္တယ္"

ဆရာႀကီးက ခဏနားၿပီး ၿပံဳးသည္။ တစ္ခုခုကို သတိရၿပီး ၿပံဳးလိုက္သည့္ အလား။
"သူတို႔အေၾကာင္း သူတို႔ေျပာဖို႔ ဆရာတို႔ လမ္းဖြင့္ေပးတယ္၊ အားေပးတယ္၊ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဖို႔ တိုက္တြန္းတယ္။ ပထမပိုင္းေတာ့ သိပ္အဆင္ မေခ်ာဘူး၊ ဒါေပမဲ့ တျဖည္းျဖည္း ေက်ာင္းေကာင္စီရဲ႕ ပညာေပးမႈေၾကာင့္ သူတို႔ ပညာရလာလိမ့္ မယ္လို႔ ဆရာတို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္ေလ။ အဲဒီအခါမွာ ရိုင္းပ်တဲ့ စကားလံုးမပါဘဲ သူတို႔ ေျပာတတ္ ဆုိတတ္ လာလိမ့္မယ္၊ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း က်ီး ဘုတ္ ရုိေသ၊ ဘုတ္ က်ီး ရုိေသ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ေအာင္လည္း ဆရာတို႔ သင္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။

"ဆရာေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ တာ၀န္ကို နားလည္ရင္ လုပ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ၊ လုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ"
ဆရာႀကီး မတ္တတ္ထၿပီး တစ္ခုတည္းေသာ ျပတင္းေပါက္တြင္ သြားရပ္သည္။ ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္းပ်က္ ႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနရင္း အတန္ၾကာ ေတြရပ္ေန၏။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ေနာက္ပစ္လ်က္။ ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ ျပန္လွည့္ၿပီး ၿပံဳးျပသည္။

"ဒါပါပဲ၊ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း သင္ရမယ္ဆုိတဲ့ စာသင္ပံု စာသင္နည္း ဆရာ မေပးႏိုင္ပါဘူး၊ အဲဒီ နည္းလမ္း စည္းကမ္း ေတြဟာ သိပ္မေအာင္ျမင္ပါဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ဒီေက်ာင္းမွာ ပိုမေအာင္ျမင္ ေသးတယ္။ ဆရာ ေကာင္းမယ္ ထင္တဲ့ နည္းနဲ႔သာ စခန္းသြားပါ။ ဆရာတို႔အားလံုး လိုတဲ့ အကူအညီ ေပးဖို႔ အသင့္ရွိတယ္။ သုိ႔ျငားလည္း ေအာင္ျမင္တယ္။ မေအာင္ျမင္ဘးဆိုတာေတာ့ ဆရာ တစ္ေယာက္တည္းအေပၚမွာပဲ တည္လိမ့္မယ္၊ ဆရာ့ လုပ္ငန္း မွာ ဘယ္သူမွ ၀င္မစြက္ေစရဘူး။

"စိတ္မေကာင္းစရာတစ္ခုကေတာ့ ဆရာတို႔ေက်ာင္းက ဆရာေတြထဲမွာ သူတို႔ကုိယ္သူတို႔ အေတာ္ဆံုး လို႔ ထင္ေနတဲ့ တစ္ေယာက္တေလ ရွိတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးမွာ လံုး၀ သံုးမရၾကပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ဆရာ မၾကာခဏ ေျပာင္းတဲ့ကိစၥ၊ အလုပ္မွာ လည္း ေႏွာင့္ေႏွးတယ္၊ ကေလးေတြ အတြက္ လည္း နစ္နာတယ္။
"ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ ေက်ာင္းအေနနဲ႔ေရာ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္အေန နဲ႔ေရာ ဆရာေတာ့ ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္၊ နာမည္ႀကီးအခန္းကို မနက္ျဖန္ကို စၿပီး ၀င္ေပေတာ့၊ ေယာက်္ားေလး ေတြရဲ႕ ပီတီ အခ်ိန္ ကိုလည္း ၀ိုင္းကူေပးပါ။ ဆရာ့လက္ေထာက္ မစၥက္ဒရူးက လုိတဲ့ အေသးစိတ္ အစီအစဥ္ေတြ လုပ္ေပးလိမ့္မယ္၊ ဒီေန႔ ေန႔လယ္ပိုင္းေတာ့ ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္ ေလ့လာ စရာ ရွိတာ ဆက္ေလ့လာေပါ့"

ေျပာေျပာဆိုဆို ဆရာႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီသို႔ လက္ကို ဆန္႔တန္းၿပီး ေလွ်ာက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ထၿပီး လက္ဆန္႔ေပးေတာ့ တရင္းတႏွီး တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ လက္ကို ဆုပ္ရင္း-
"ဆရာေျပာတယ္ မယံုရင္ၾကည့္၊ သူတို႔အေၾကာင္ကို သိၿပီးရင္ သူတို႔ကေလးေတြဟာ တကယ္ အျပစ္မဲ့တဲ့ ခ်စ္စရာ ကေလးေတြဆိုတာ သိလာလိမ့္မယ္။ ကဲ ... ဆရာ သူတို႔နဲ႔ အဆင္ေျပပါေစဗ်ာ"
ဆရာႀကီး အခန္းထဲမွ ထြက္ခဲ့ၿပီး ဆရာမ်ားအခန္းသုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့သည္။ သူတို႔အားလံုး စူးစမ္းသည့္ မ်က္လံုး မ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ မစၥက္ေဒးလ္အီဗန္က ဖတ္လက္စ သတင္းစာကို ပိတ္ၿပီး- "ဆိုပါဦး ဆရာ၊ အေျခအေန"

"ဆရာ ဟက္ကမန္း ရဲ႕ အခန္းကို ကၽြန္ေတာ္ မနက္ျဖန္ စ၀င္မယ္ေလ"
ကၽြန္ေတာ္ တိုတို ေျဖလိုက္သည္။
"အို ... ဘုရားသခင္၊ သနားစရာ သတၱ၀ါ၏ ၀ိညာဥ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူပါ"
ဆရာ ၀က္စတန္၏ ခပ္တည္တည္ ေလွာင္သံ။ မစၥက္ကလင္တီက ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ ၀င္ေျပာသည္။
"ဆရာမကလည္း ေနရာတကာမွာ စိတ္ပညာနဲ႔ခ်ည္း ၾကည့္ေနတာကိုးဗ်"
ဆရာ ၀က္စတန္က နီၾကန္ၾကန္ မုတ္ဆိတ္ေမြးမ်ားေအာက္မွ ႏႈတ္ခမ္းေမြးေတြ မလႈပ္ဘဲ အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခြ စကားျဖင့္ ေနာက္ျပန္သည္။ ဆရာမ၏ အားက်မခံ-

"ဒါ အမွန္ပဲေလ၊ ေက်ာင္းသူေတြဟာ ဆရာမထက္ ဆရာကို ပိုသေဘာက်ၾကတာခ်ည္းပဲ"
အတန္းတက္ ေခါင္းေလာင္းထုိးသျဖင့္ ဤမွ်ႏွင့္ စကား၀ိုင္း သိမ္းျဖစ္သြား၏။ မစၥက္ဒရူးသာ အခန္းထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စကားေျပာရင္း က်န္ရစ္သည္။ ဆရာမႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို ညႊန္ၾကားသည္။ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းေခၚႀကိမ္ မွတ္ပံုတင္ကိုင္ပံု၊ ေန႔လယ္စာ စားေသာက္ စရိတ္ စုေဆာင္းပံုက အစ အျခားတာ၀န္မ်ားကိုပါ ရွင္းျပ သည္။

ဆရာမႀကီးကို ကၽြန္ေတာ့္ကို သူ႔အတန္းထဲအထိ ေခၚသြားၿပီး ေလ့လာေစသည္။ မစၥက္ဒရူးသည္ သူ႔အတန္းကို သူ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ထိန္းႏိုင္သည့္ ဆရာမႀကီး ျဖစ္၏။ အတန္းကို အလုပ္တစ္ခု ၿပီးတစ္ခု ဆက္တိုက္ ေပးထား၏။ ခ်ာတိတ္ေတြ ယားလို႔ုပင္ ကုတ္ခ်ိန္မရွိၾက။ သည္ၾကားထဲက သီခ်င္းညည္းသံ၊ ေလခၽြန္သံ တစ္ခါတစ္ခါ ထြက္လာေသး၏။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားသည္။
သည္အေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာမႀကီးက သည္မွ်ေလာက္ကို ခြင့္လႊတ္ထားေၾကာင္း၊ သူတို႔အလုပ္ကို သူတို႔ လုပ္ေနလွ်င္ ေက်နပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တျဖည္းျဖည္း သူတို႔ကေလးေတြ အရြယ္ႀကီးလာလွ်င္ သည္ အျပဳအမူ ေတြ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔ ျပင္သြားမည့္အေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္း ထုိးသည္အထိ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမႀကီး စာသင္ပံုကို ေလ့လာေနသည္။
ညေန အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ မတင္မက်ႀကီး ျဖစ္ေန၏။ ဗေလာင္ဆူေန၏။ ေက်ာင္းႏွင့္ ေကလးေတြ၊ ဆရာ ၀က္စတန္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ျပန္လာသည့္ ယင္တေလာင္းေလာင္းလမ္း။ အလုပ္ရလို႔ ေပ်ာ္ရမည့္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္ မည္သို႔ ေပ်ာ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္တစ္ခုကား ကၽြန္ေတာ္ ရခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ အရည္အခ်င္းကို ကၽြန္ေတာ္ စမ္းသပ္ခြင့္ရေတာ့မည္။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာရပ္တစ္ခုတြင္ တန္းတူရည္တူ အခြင့္အေရး ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ရေတာ့မည္။

သည္ေန႕ကစျပီး ကၽြန္ေတာ္ဆရာျဖစ္ျပီ။ တခါမွ စာမသင္ဖူးေသးေသာ ဆရာ။ ဘုရား၊ ဘုရား။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာစရာ ေတြ  အမ်ားၾကီးပါလား။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္မည္၊ ၾကိဳးစားမည္၊ အားလံုးကို ျဖတ္ေက်ာ္မည္။ မစၥက္ဒရူးက ကၽြန္ေတာ့္ကို အားေပးသည္။ ဆရာမ ေဒးလ္အီိဗန္ႏွင့္ ဆရာမ ကလင္တီ တို႕လည္း ထိုနည္းအတူ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုကၽြန္ေတာ္လည္း အားေပးေနရ၏။

လြန္ခဲ့သည့္ေလးႏွစ္ကဆိုလွ်င္ သည္ကိစၥျဖစ္ႏိုင္ဖို႕ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားလုိ႕ပင္ ရမည္မထင္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာျခင္းမွာ ဆရာျဖစ္လက္မွတ္ ရွိ၍ျဖစ္လာျခင္းမွာ ဆရာျဖစ္လတ္မွတ္ရွိ၍ ျဖစ္လာျခင္းမ ဟုတ္ပါ။ စဥ္းစဥ္းစားစား ေရြးခ်ယ္ရသည့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမဟုတ္ပါ။ ပညာရင္ႏို႕ ေသာက္စို႕ ၾကသည့္ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားမ်ားအား ပညာအေမြျဖန္႕ေ၀လို၍ မဟုတ္ပါ။ ေလာေလာဆယ္ ၀မ္းတစ္ထြာ အတြက္ အပူတျပင္း ျပႆနာေျဖရွင္းလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆက္တိုက္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည့္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလွေသာ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားေၾကာင့္လည္း ဤသို႕ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရ ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ဘုရင့္ေလတပ္မေတာ္ ဖ်က္သိမ္းလိုက္လို႕ တပ္က ထြက္ခဲ့ရျပီး ဆိုကတည္းက ေတာက္ေလွ်ာက္ ၾကံဳ ေတြ႕  ခဲ့ရသည့္ အနိ႒ာရံုမ်ား။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

စံပယ္ခ်ိဳ said...

အပိုင္း၁ဖတ္ၿပီးအပုိင္း၂ကုိမဖတ္ရေသးဘူး
ဘာၿဖစ္လုိ႔က်န္သြားလဲမသိပါဘူးေနာက္ရက္မွ
အပုိင္း၂ၿပန္ဖတ္မယ္...
ခုေတာ႔ ၃ကုိပဲစိတ္၀င္စားစြာနဲ႔ဖတ္လိုက္ေတာ႔မယ္။

ေစာ(အဝါေရာင္ေျမ) said...

ဒီစာေတြ ဖတ္ျပီ၊ စိတ္ဓာတ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး ေက်ာင္းေတြ အျဖဴနိုင္ငံေတြမွာလဲ ရွိခဲ့တာပဲေနာ္။
လူေတြဟာ ကိုယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ကို စိတ္ဝင္းစားလို ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဝင္းစားေပမယ့္လည္း အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားလုပ္သင့္တယ္။ မကိုက္ညီလာဘူးဆိုေတာ့လဲ ကိုက္ညီမဲ့အလုပ္ကို စဥ္စားျပီးေျပာင္းလုပ္ရမွာေပါ့။