Saturday, April 23, 2011

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ၏ စာေရးဆရာ ႏွင့္ လြတ္လပ္မႈ

ၿမံဳးမိေနတဲ့ ငါးမ်ားအေၾကာင္း (သို႔မဟုတ္) စာေရးဆရာ ႏွင့္ လြတ္လပ္မႈ
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္

(၁)

"ဦးေလးကို မင္းရွင္ႀကီးက ဦးေလးကုိ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုအတြက္ တုိင္ပင္ခ်င္တယ္ဆိုၿပီး တုိက္က လာ လာ ေစာင့္ေနတာ သံုးေလးရက္ေတာင္ရွိသြားၿပီ"
"ေဟ ဟုတ္လား"
ကၽြန္ေတာ္သည္ အလန္႔တၾကား အာေမဍိတ္ျပဳလုိက္မိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဦးေလးကုိ   မင္းရွင္ႀကီး ႏွင့္ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုဆိုတာ အေၾကာင္းအရာမ်ားပါရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးဆရာ မင္းရွင္ သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ စာေရးေဖာ္ စာေရးဖက္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီး အၿပီးေလာက္မွစ၍ အတူတကြ စတင္စာေရးသူမ်ားလည္းျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ဦး၏ မိတ္ေဆြသက္တမ္း သည္ တစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္၊ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္နီးပါးမွ်ပင္ ရွည္ လ်ားၾကာျမင့္ ခဲ့ေပၿပီ။

ထိုကဲ့သုိ႔ စာေရးေဖာ္ စာေရးဖက္ႏွင့္ အလြန္တစ္ရာ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက "အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥ တစ္ခုအတြက္ တုိင္ပင္ခ်င္၍" ကၽြန္ေတာ့္အား လူခ်င္းေတြ႕ဆံုႏုိင္ရန္ ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္းတုိက္သို႔ သံုးေလးရက္ မွ်ပင္ အပင္ပန္းခံ၊ အခ်ိန္ကုန္ခံကာ လာေရာက္ေစာင့္သည္ဟု ၾကားသိရ ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အလန္႔တၾကား အာေမဍိတ္ျပဳလုိက္မိျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
စာေရးဆရာ မင္းရွင္၌ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းကိစၥမ်ား ေပၚေပါက္လ်က္ရွိသနည္း။ ထိုမိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ ကို ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ ကူညီရမည္နည္း။ ထုိအေတြးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ေခါင္းထဲ သို႔ အစီအရီ ၀င္လာၾကေလသည္။

"ကေန႔ညေန ငါးနာရီေလာက္ တုိက္ကို သူ လာခဲ့ဦးမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာသြားတယ္။ ဦးေလး လာ ရင္လည္း သူနဲ႔ ေတြ႕ေအာင္ ဆက္ဆက္ေစာင့္ခုိင္းထားပါလို႔ တတြတ္တြတ္ မွာသြားေသးတယ္" ႐ႈမ၀ မဂၢဇင္းတုိက္၏ စာတည္းအဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေဆြတင့္ က စာေရးဆရာ ႏွစ္ဦးတုိ႔၏ အၾကားတြင္ ထမ္းေဆာင္ေပးရန္ ၎ယူေဆာင္ထားဟန္ရွိေသာတာ၀န္ကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ႏွင့္ ေျပလည္ ၿပီးဆံုး ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနေလသည္။

႐ႈမ၀မဂၢဇင္းတုိက္သို႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ တစ္ေန႔လွ်င္ တစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေနက်ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ထုိရက္မ်ားအတြင္းက ကၽြန္ေတာ္ ရက္သတၱပတ္မွ် မေရာက္အားႏုိင္ခဲ့ေခ်။ အျခားကိုယ္ေရး ကုိယ္တာ ကိစၥမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္၏အာ႐ံုကုိ ေတာင္းဆုိေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေမာင္ေဆြတင့္ကုိ ဦးေခါင္းညိတ္ျပလုိက္ၿပီးေနာက္ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းတုိက္၏ ဧည့္ခန္း ေဆာင္၌ ေရာက္ရွိ ေနႏွင့္ေသာ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီမိတ္ေဆြတစ္သိုက္နွင့္ သြားေရာက္ပူးေပါင္းလုိက္ သည္။

ထုိေန႔ ညေနခင္းက စာေရးဆရာႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားအသိုက္တြင္ စာေရးဆရာ ဂုဏ္၀င္း၊ သန္းေဆြ၊ ၀င္းဦး ႏွင့္ ေငြဥေဒါင္း တုိ႔အျပင္ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေအာင္စိုး တစ္ေယာက္လည္း ပါရွိေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ၎တို႔ လူသုိက္ ႏွင့္သာ ေရာ၍ထုိက္လုိက္ရေသာ္လည္း ၎တုိ႔ႏွင့္ အာလာပ သလႅာပစကားမ်ား ကို ေျပာဆိုျခင္း မျပဳေသးဘဲ "ရဲေဘာ္ ေအာင္ဒင္"၀တၳဳ၏ စက္ပ႐ုပ္ကို ႐ႈမ၀ဖုိမင္မ်ားက လာ၍ေပးေနသ ျဖင့္ ၾကည့္႐ႈ႕ ေနေသးသည္။ စက္ပ႐ုဖ္ကို မလႊဲသာ မကင္းသာ၍ ၾကည့္႐ႈျခင္းျပဳေနရေသာ္လည္း တစ္ ဖက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ နားသည္ ထုိမိတ္ေဆြမ်ားေျပာေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စြင့္လ်က္ရွိ ေလသည္။

ေငြဥေဒါင္းသည္ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းတုိက္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာဦးေက်ာ္ ႏွင့္ ေၾကးမံုသတင္းစာအေၾကာင္းကို ေျပာဆို ေနသည္။ ေငြဥေဒါင္းသည္ ေၾကးမံုသတင္းစာတြင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ေပသည္။
စာေရးဆရာ သန္းေဆြ သည္ ဗဂ်ီေအာင္စိုးႏွင့္ စကားေျပာဆိုေနသည္။ သန္းေဆြသည္ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္း၏ တာ၀န္ခံ စာတည္းတစ္ဦး ျဖစ္၍ သူ ဖတ္႐ႈစစ္ေဆးေနေသာ စာမူမ်ားကုိ လက္တစ္ဖက္တြင္ ကုိင္ရင္း အခ်ိန္ပုိင္း ႏွင့္ သူအလုပ္လုပ္ေပးေနရေသာ မုိးႀကဳိးသတင္းစာအေၾကာင္းကုိ ေျပာဆုိေနသည္။ ဗဂ်ီ ေအာင္စိုး ကလည္း ၎၏ပန္းခ်ီကားမ်ားအေၾကာင္းကုိ မေျပာႏိုင္ရွာေခ်။ သူ႔မင္းသားအျဖစ္ႏွင့္ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနရေသာ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာ သုခ၏ "မုိးလံုးပတ္လည္" ႐ုပ္ရွင္ကား အေၾကာင္းကုိ ေျပာဆို ေနသည္။

ထုိ႔အတူ စာေရးဆရာ ၀င္းဦးႏွင့္ ဂုဏ္၀င္းတုိ႔သည္လည္း စာေပအေၾကာင္းကို ေျပာဆုိျခင္းမျပဳႏိုင္ရွာဘဲ ၀င္းဦး က ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းအေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း၊ ဂုဏ္၀င္းက ဓာတ္ဆီအေၾကာင္းကုိ လည္း ေကာင္း၊ ေျပာဆိုျခင္း ျပဳေနၾကေပသည္။ ၀င္းဦးသည္ နာမည္ရစာေရးဆရာတစ္ဦးမွ်သာ မဟုတ္ေသး၊ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီ မ်ားက သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ အဆြဲခံေနရေသာ ႐ုပ္ရွင္ပညာသည္တစ္ဦး ျဖစ္ေန ေသးသည္။ ထုိ႔အတူ အေမရိကန္ စာေရးဆရာႀကီး ဂ်က္လန္ဒန္၏ "အ႐ိုင္း ေခၚ သံ"၀တၳဳႀကီးကို ျမန္ မာဘာသာသို႔ မိမိရရႏွင့္ ပိုင္ပုိင္ ႏုိင္ႏုိင္ ျပန္ဆုိျခင္းျပဳခဲ့ေသာ စာေရးဆရာ ဂုဏ္၀င္းတစ္ေယာက္သည္ လည္း ေရနံကုမၸဏီႀကီး တစ္ခု တြင္ အရာရွိႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ေနေသးသည္။

"ရဲေဘာ္ ေအာင္ဒင္"၏ စက္ပ႐ုဖ္မ်ားသည္ တစ္စံုတစ္ေခါင္းႀကီးပင္ျဖစ္ေနသည္။ ရက္သတၱတစ္ပတ္ ၾကာမွ် ၎ တုိ႔ကုိ ပစ္ထားေသာ စာေရးဆရာမ်ား အျပစ္ဒဏ္ေပးသည့္အေနႏွင့္ တစ္ပံုတစ္ေခါင္းႀကီး လာခ် ေပးသြားဟတ္တူသည္။ မိမိအျပစ္ႏွင့္ မိမိ္ျဖစ္ေန၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာမ်ား၊ ပန္းခ်ီဆရာ မ်ားႏွင့္ စကားေျပာဆိုျခင္းမျပဳႏိုင္ဘဲ စက္ပ႐ုဖ္မ်ားကို တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ ဂ႐ုတစုိက္ ျပင္ ဆင္ ေပးရေတာ့သည္။ သို႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏အျပစ္ဒဏ္ကို ထမ္းေဆာင္ၿပီးစီးေသာအခါ ခပ္ေစာေစာက စာေရးဆရာ ႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားသည္ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းတုိက္၏ဧည့္ခန္းေဆာင္၌ တစ္ေယာက္တေလမွ် မရွိ ၾက ေတာ့ေခ်။

အိမ္ရွင္ျဖစ္ေသာ ႐ႈမ၀ဦးေက်ာ္သည္ပင္ အလုပ္မ်ားေနေသာ စာေရးဆရာ ဧည့္သည္ ကို သည္းညည္း ခံႏိုင္ဟန္ မရွိေတာ့၍ မည္သည့္အခ်ိန္က အဘယ္သို႔ထြက္သြားေလၿပီမသိ။
ျပင္ဆင္ၿပီးစီး သြားၿပီျဖစ္ေသာ  "ရဲေဘာ္ ေအာင္ဒင္"၀တၳဳ၏ စက္ပ႐ုဖ္မ်ားကို သက္ဆုိင္ရာ ဖုိမင္လူႀကီး မ်ားအား ေပးကမ္းလုိက္ၿပီးေနာက္ ဧည့္ခန္းလယ္မွ တုိင္ကပ္နာရီႀကီးကို ေမာ့၍ၾကည့္လုိက္ေသာအခါ ငါးနာရီ ထိုးေနေလၿပီ။ ဒီေတာ့မွာပင္ စာေရးဆရာမင္းရွင္ကုိ သတိရေတာ့သည္။ ထိုသို႔ သတိရခ်ိန္တြင္ ပင္ သံုးဘီး ကားကေလးႏွင့္ ကတုိက္က႐ိုက္ ေရာက္ရွိလာေသာ စာေရးဆရာမင္းရွင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ေနေသာ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းတုိက္၏ ဧည့္ခန္းအတြင္းသို႔ ပ်ာရိပ်ာယာ ၀င္လာေလသည္။
(၂)

"ကေန႔လည္း ေတြ႕မွ ေတြ႕ပါမလားလို႔ဗ်ာ" မင္းရွင္သည္ သူ၏ထံုးစံအတုိင္း ၀မ္းသာအားရေျပာဆုိေလ သည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိင္ဖုိ႔ရန္ ေမ့ေနဟန္ရွိေသာ ထိုမိတ္ေဆြ စာေရးဆရာကို အထုိင္ခုိင္းရေလသည္။
"ေမာင္ေဆြတင့္ က သတင္းေပးလုိ႔ သိတန္သေလာက္ေတာ့ သိထားၿပီးပါၿပီဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကိစၥကိုသာ ေျပာစမ္း ပါဦး"
ကၽြန္ေတာ္သည္ ႐ႈမ၀တုိက္ပုိင္ရွင္က စားပြဲေပၚတြင္ ေမ့က်န္ထားခဲ့ဟန္တူေသာ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ အေကာင္းစား စီးကရက္ဘူးအတြင္းမွ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို ထုတ္ယူကာ မီးညိႇရင္း တုိက္တြန္းေျပာဆို လုိက္ရ သည္။

"ခင္ဗ်ား အခ်ိန္္ေတာ့ ေပးႏုိင္ပါတယ္ေနာ္ ကိုေအးလြင္" လူတစ္ဖက္သားကို လြန္စြားအားနာတတ္ပံုရ ေသာ မင္းရွင္ က ၎တုိင္ပင္ေျပာဆုိလိုေသာအေၾကာင္းအရာကို ေျပာဆိုျခင္းမျပဳဘဲ ကၽြန္ေတာ္၏ အေနအထား ကို ေရွးဦးစြာ စံုစမ္းေမးျမန္းေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ အလြန္တရာ လြတ္လပ္သည့္ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္ အေၾကာင္းကို မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာအေပၚ၌ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား၀ါသကဲ့သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပန္လည္ ေျပာဆုိလုိက္သည္။

"ဒီလုိဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေအးေအးေဆးေဆး တုိင္ပင္ခ်င္တာတစ္ခုကို တုိင္ပင္ရဦးမယ္ ဗ်ာ"
"ေျပာခ်င္ တာသာ ေျပာပါေစ။ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စကား ပလႅင္ခံ ေနၾကရမယ့္ လူခ်င္းေတြမွမဟုတ္တာပဲဗ်ာ"
အားနာတတ္ပံုရေသာ မင္းရွင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္သည္ အားနာျခင္းကင္းသြားေအာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာ ဆိုျခင္း ျပဳလုိက္သည္။

မင္းရွင္၏နဖူးျပင္တြင္ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ သတိျပဳမိသည္။ သူ႔ကုိၾကည့္ရသည္မွာ တစ္စံုတစ္ရာ ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ျခင္းျပဳႏုိင္ရန္အတြက္ အေရးတႀကီးစဥ္းစားခ်ိန္ဆေနပံု  လည္း ရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ ေျပာဆိုမည့္စကားကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ရင္တမမႏွင့္ နားစြင့္ေနမိ သည္။

"ဒါ့ထက္ ကိုေအးလြင္ရဲ႕ေနေရးထုိင္ေရး အေျခအေနေရာ ဘယ္လိုေနေသးလဲ" မင္းရွင္သည္ သူ၏ကိစၥ ကို မေျပာေသးဘဲ ကၽြန္ေတာ္၏ကိစၥကိုပင္ ေမးျမန္းေနေပသည္။
မင္းရွင္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏အေၾကာင္းကုိ သိရွိတန္သေလာက္ သိရွိထားေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၏ဘ၀ကို ထူေထာင္ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္အဘယ္မွ်ႏွင့္ အဘယ္ အထိ ဆင္းရဲဒုကၡခံခဲ့ရသည္မ်ားကိုလည္း သူသည္ သိရွိထားသူျဖစ္သည္။ ခ်ဳိငဲ့ရျခင္း၊ ၿခဳိးၿခံရျခင္းႏွင့္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ ခံရျခင္းမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ညီအစ္ကုိမ်ား ျဖစ္ေလသည္ကုိလည္း သူသည္ သိရွိ ထားေပသည္။

"ဒီလုိ တူမ သစ္သစ္က ေကာလိပ္ကုိ ဆက္သြားခ်င္တာဗ် ကိုမင္းရွင္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀က ေရရာ စိတ္ခ်ရတာ မဟုတ္ေတာ့ ဆရာျဖစ္သင္ဖို႔ ေခ်ာ့ေမာ့လႊတ္လုိက္ရၿပီး ဆရာမအလုပ္ခုိင္းရတာေပါ့ဗ်ာ" ကၽြန္ေတာ္ က စာေရးဆရာမိတ္ေဆြကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားျခင္းျပဳရေလသည္။

"ၿမဳိင္တစ္ေယာက္ေရာ အလုပ္လုပ္ေနေသးသလားဟင္" ကိုမင္းရွင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေမးျမန္း ေနျပန္သည္။
ထုိိေမးခြန္း ကို သူ ေမးထုိက္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ခံေနရ ေသာ ကာလမ်ားတြင္ ၿမဳိင္သည္ ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကားေရးမပ်က္ရဖုိ႔အေရးႏွင့္ အိမ္စရိတ္အတြက္ အလုပ္ လုပ္ရရွာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

"ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရမင္း မ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အၿငိမ္းစားခြင့္ေပးတဲ့အခါက်မွသာ ၿမဳိင္အလုပ္လုပ္ရတာပါ ကိုမင္းရွင္၊ ကၽြန္ေတာ္ အၿငိမ္းစားခြင့္က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ၿမဳိင္အလုပ္ မလုပ္ ရပါဘူး"

"သစ္သစ္က တစ္ဖက္ ၀င္ေငြကေလးရွိလာေတာ့ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ရွိပါလိမ့္မယ္ေနာ္" ကိုမင္းရွင္ သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို လူခ်င္းေတြ႕ဆံု၍ အေရးႀကီးေသာ ၎၏ကိစၥတစ္ခုကုိ တုိင္ပင္ရန္ သံုး ေလးရက္မွ် အခ်ိန္ အကုန္ခံၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ လူခ်င္းေတြ႕ရေသာအခါ သူ၏အေရးႀကီးေသာ ကိစၥအေၾကာင္းကို ဘာတစ္ခြန္းမွ်မေျပာေသးဘဲ ကၽြန္ေတာ္၏ကိစၥမ်ားကိုသာ စိုးရိမ္ပူပန္လွစြာ ေမးျမန္း ေနေလသည္တကား။

သူ၏ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပန္၍မေျပာေတာ့ဘဲ ၿပံဳးေနလုိက္မိသည္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ၏ ဘ၀တြင္ ကၽြန္ေတာ္၏၀င္ေငြသည္ ဂဏန္းသံုးလံုးမွ်ပင္ မျပည့္ဘဲ ကုန္ဆံုးသြားရေသာလမ်ား ရွိေလ သည္။ ထုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပူပန္ျခင္းမျဖစ္မိ။ ၿမဳိင္ ခ်က္ေကၽြးေသာ ပဲဟင္းတစ္ခြက္တည္းႏွင့္ ၿမိန္ၿမိန္ ရွက္ရွက္ စားႏုိင္ေလသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ "ကံစြပ္၍" ကၽြန္ေတာ္၏၀င္ေငြသည္ တစ္လမကုန္ တတ္မီ ဂဏန္းေလးလံုး ေက်ာ္၍ ငါးလံုးအနီးသုိ႔ပင္ ကပ္လာတတ္သည္။ ထုိအခါမ်ား၌လည္း ကၽြန္ေတာ္ သည္ ၀မ္းမသာ လွေခ်။ ၿမဳိင္က ဖြယ္ဖြယ္ရာရာခ်က္ျပဳတ္လုပ္ကိုင္၍ တည္ခင္းေကၽြးေမြးေသာ စႏုိက္ ေၾကာ္၊ ဘဲေပါင္း ဟင္းခ်ဳိ၊ အာလူး ကတ္တလိပ္ ႏွင့္ ပဲသီးသနပ္မ်ားကို စားရသည္။ ထုိသို႔ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ စားေသာက္ ရေသာအခါမ်ား၌လည္း ယခင္ ပဲဟင္းတစ္ခြက္တည္းႏွင့္ ေကၽြးေမြးစဥ္ကထက္ ပို၍ကား မစား ႏုိင္ေခ်။ ၀မ္းအျပင္ အိတ္မရွိဆိုေသာ စကားတစ္ရပ္ရွိသည္မဟုတ္ေလာ။

ကိုမင္းရွင္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏အေျဖကို မရရွိေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ေမးျမန္းေျပာဆိုျခင္း မျပဳေတာ့ ေခ်။ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုသာ အားနာေသာ အမူအရာမ်ားျဖင့္ၾကည့္ေနေသာေၾကာင့္ "ကၽြန္ေတာ့္ကိစၥနဲ႔ အေၾကာင္း ေတြကိုထားပါဦးဗ်၊ ခင္ဗ်ား တုိင္ပင္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥအေၾကာင္းကုိမ်ား ေျပာစမ္းပါဦးဗ်ာ" ဟု ကၽြန္ေတာ္ ကပင္ သူတုိင္ပင္လုိသည္ဆိုေသာ ကိစၥအေၾကာင္းကုိ ေမးျမန္းေျပာဆုိလုိက္ရေလသည္။

"တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ"
သူသည္ ထုိမွ်သာေျပာဆိုၿပီးေနာက္ သူ၏စကားကုိ အဆံုးမသတ္ဘဲ ထားျပန္ေလသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူ ေျပာဆိုလိုေသာ စကားအေၾကာင္းအရာအတြက္ ေ၀ါဟာရကို ရွာေနသကဲ့သို႔ ငိုင္ေနျပန္ေလသည္။
ထုတ္ေ၀သူ ေမ့က်န္ေနရစ္ခဲ့ဟန္ရွိေသာ စီးကရက္ဘူးအတြင္းမွ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေရးဆရာတစ္ ေယာက္ အေန ႏွင့္ အခြင့္အေရးယူ၍ ေနာက္ထပ္စီးကရက္တစ္လိပ္ကုိ ထုတ္ယူကာ မီးညႇိလုိက္ျပန္ သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိသူေျပာဆိုေသာ စကားကို နားစြင့္ေနမိသည္။

စာေရးဆရာ မင္းရွင္ သည္ အလြန္တရာ စာအေရးအသား ပိရိတိက်သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ အထူးသျဖင့္ ေ၀ါဟာရမ်ားကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ႏွင့္ တိတိက်က် သံုးစြဲတတ္႐ံုမွ်သာမဟုတ္ေသး။ လွလွပပႏွင့္ ပိုင္ပိုင္ ႏိုင္ႏုိင္လည္း သံုးစြဲတတ္သူတစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အား ထုတ္ေဖာ္တုိင္ပင္ လိုေသာ အေၾကာင္းအရာအတြက္ ထုိစာေရးဆရာသည္ ၎အသံုးျပဳလိုေသာ ေ၀ါဟာရကို အတန္ၾကာမွ် ငိုင္၍ စဥ္းစားရွာေဖြၿပီး "ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာလုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားေနတာဗ်" ဟု ေျပာဆို လုိက္ေလ သည္ တကား။
(၃)

ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး အၿပီးေလာက္မွစ၍ "ရြက္၀ါေမ့ဘူးကြဲ႕ သက္လယ္"စေသာ ၀တၳဳမ်ားကို ေရးသား ကာ တုိင္းျပည္၌ မ်ားစြာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေနေသာ ဆရာမင္းရွင္ကဲ့သုိ႔ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးက "ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ လုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားေနတယ္"ဟု စဥ္းစဥ္းစားစား ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိလုိက္ျခင္းကို ေဘးမွ တစ္စံု တစ္ေယာက္သာ ၾကားသြားလွ်င္ ထုိစကားကုိ နားလည္ႏုိင္စရာအေၾကာင္း မရွိေခ်။ ထုိကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ထင္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ေ၀ါဟာရကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ႏွင့္ တိတိက်က် ေရြးခ်ယ္၍ စဥ္း စဥ္းစားစား ေျပာဆို လုိက္ေသာ ထုိမိတ္ေဆြ စာေရးဆရာ၏စကားကုိ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေကာင္းစြာနား လည္ႏုိင္ ေပသည္။ ကိုယ္ခ်င္းလည္း စာႏိုင္ေပသည္။

မင္းရွင္သည္ အထက္တန္းအရာရွိႀကီးတစ္ဦး၏ သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ေနအိမ္တြင္ အေကာင္း စား ပီယာႏုိ ကို ထားရွိႏုိင္သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ကေလာင္တံကို မကုိင္မီက သူသည္ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး အတြက္ တုိက္ခုိက္ရန္ ခက္ခက္ခဲခဲ ထူေထာင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရေသာ ျမန္မာ့ေသနတ္ကုိင္ တပ္ ရင္းတစ္ရပ္ တြင္ ေသနတ္ကို ကုိင္စြဲခဲ့ဖူးေသာ ရဲေဘာ္တစ္ဦးလည္းျဖစ္ေလသည္။ ကိႏၵီစာခ်ဳပ္ေနာက္ ပိုင္း တြင္ သူသည္ ေသနတ္ကို ျပန္ခ်ကာ ကေလာင္ကိုကုိင္စြဲသူျဖစ္ေလသည္။ ကေလာင္တံကုိ ၀ါသနာ အေလ်ာက္ အေပ်ာ္သေဘာ အေန ႏွင့္ ကိုင္စြဲရင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ ဆက္လက္ ပညာသင္ၾကား ခဲ့ေသးသည္။ ထို႔ေနာက္ သူသည္ ဗမာ့တပ္မေတာ္သုိ႔ ျပန္လည္၀င္ေရာက္ကာ ဗိုလ္ႀကီးတာ၀န္ကုိ ႏွစ္ အတန္ၾကာမွ် ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ျမ၀တီမဂၢဇင္းကို ႀကီးၾကပ္ခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တပ္မေတာ္ႏႈတ္ ထြက္ခြင့္ ေတာင္းျပန္ကာ ျမန္မာ့အသံတြင္ အရာရွိတစ္ဦးအေနႏွင့္ ဆက္လက္အမႈထမ္းျပန္ေလသည္။

သူသည္ အိမ္ေထာင္ရွင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္ေပသည္။ သူ၏အမ်ဳိးသမီးသည္ ဘြဲ႕ရၿပီး ေက်ာင္းဆရာမတစ္ ေယာက္ လည္းျဖစ္ေလသည္။လူအမ်ား၏ ေမ့ေလ်ာ့ထားျခင္းကုိ ခံေနရေသာ လမ္းေပၚမွ လူမ်ား၏ အေၾကာင္းကုိ ဂ႐ုတစုိက္ ရွာေဖြ ေရးသားလ်က္ ဤတုိင္းျပည္၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေနေသာ မင္းရွင္ကဲ့သုိ႔ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ဦးသည္ ၎၏ကိုယ္ကို စာေရးဆရာစစ္စစ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေလၿပီဟု သေဘာ မထားေခ်။

သူသည္ သူ႔ကိုယ္ကို စာေရးဆရာတစ္ပုိင္းေလာက္အေနႏွင့္သာ သေဘာထားပံုရေလသည္။ သူသည္ စာေရးဆရာ စစ္စစ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဘ၀ကို အလြန္တရာ တပ္မက္လိုခ်င္ပံုလည္းရေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ တစ္ဖက္၌ သူ၏အိမ္ေထာင္ႀကီး၏တာ၀န္ကို ေက်ေက်ပြန္ပြန္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ စာေရးဆရာ ဘ၀ ႏွင့္ မည္သို႔မွ် ဆက္စပ္၍မျဖစ္ႏုိင္ေသာ "လခစား" အလုပ္ႀကီးတစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ ေနရ ေပသည္။ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရ ေလသည္။

စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ လြတ္လပ္မႈသည္ လုိအပ္လွေပသည္။ လြတ္လပ္မႈမရွိေသာ လူ တစ္ဦး တစ္ယာက္ သည္ စာေရးဆရာစစ္စစ္မျဖစ္ႏုိင္ဟု ထင္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎၏ အလုပ္ တြင္ သစၥာရွိရွိႏွင့္ ရဲရဲရင့္ရင့္လုပ္ကုိင္ျခင္းျပဳရာတြင္ မည္သည္ကိုမွ် ငဲ့ကြက္ေထာက္ထား ေန၍မွ် မျဖစ္ေခ်။ ေၾကာက္ဖို႔ လန္႔ဖို႔ကား ေ၀လာ ေ၀း။
မိမိ၏ တုိင္းျပည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးမ်ားလိမ့္မည္ဟု မိမိယံုၾကည္ေသာကိစၥကို ေဖာ္ထုတ္ ေရးသားျခင္း ျပဳရေသာအမႈ၌ စာေရးဆရာသည္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္၊ အလုပ္ျပဳတ္သည့္အေရး၊ ဆင္းရဲ ငတ္မြတ္ ရျခင္းႏွင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားကို ေထာက္ထားငဲ့ကြက္ေန၍မျဖစ္ေခ်။ ေၾကာက္လန္႔ေန၍လည္း မျဖစ္ေခ်။ လူအဖုိ႔ လြတ္လပ္မႈသည္ အင္မတန္ အေရးႀကီးေလသည္။ လြတ္လပ္မႈရွိမွသာလွ်င္ သူသည္ ရဲရင့္ျခင္း ရွိမည္ျဖစ္ေလသည္။ လြတ္လပ္မႈမရွိ၍ ရဲရင့္ျခင္းမရွိေသာသူသည္ မိမိယံုၾကည္ေသာ အလုပ္ကုိ အဘယ္သို႔ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ပါမည္နည္း။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပင္သစ္စာေရးဆရာႀကီး အီမိုင္(လ္)ဇိုလာ၏၀တၳဳမ်ား အားလံုးလုိလို ဖတ္ဖူးေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဇိုလာ ကုိ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဘာ(လ္)ဂ်က္၊ ေမာ့္ပါဆြန္၊ ႐ိုမင္႐ိုလင္ႏွင့္ အနာတို(လ္)ဖရန္႔ စေသာ အျခား အျခားေသာ ျပင္သစ္စာေရးဆရာႀကီးမ်ားေလာက္ မႏွစ္ၿခဳိက္လွေခ်။ သို႔ရာတြင္ ဇိုလာ့အေပၚ စာေရးဆရာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ အလြန္တရာ အံ့ၾသေလးစားေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ရွိ ေလသည္။ ထုိအခ်က္ မွာ အျခားေတာ့မဟုတ္။ ျပင္သစ္ျပည္ အာဏာရွင္ လူး၀စ္(စ္)ဘိုနာပတ္ အစိုးရ ကို "ငါ စြဲခ်က္ တင္တယ္ေဟ့" ဟူ၍ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရဲရဲရင့္ရင့္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ေသာ အမႈအတြက္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဇိုလာ သည္ စာေရးဆရာတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ လြတ္လပ္မႈကို တပ္မက္ျမတ္ႏုိး ႐ံုမွ်သာ မဟုတ္ေသး။

ရဲရဲရင့္ရင့္ တုိက္ခုိက္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ အာဏာရွင္ႀကီးတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ လြတ္လပ္မႈကုိ ႏွစ္သက္လ်က္ လြတ္လပ္မႈအတြက္ ရဲရဲရင့္ရင့္ တုိက္ခုိက္ျခင္းျပဳေသာ ေၾကာင့္ ဆုလာဘ္အျဖစ္ သူသည္ ၿဗိတိန္ကၽြန္း သို႔ ၀ရမ္းေျပးအျဖစ္ျဖင့္ ခိုလႈံျခင္းျပဳခဲ့ရသည္။ လြတ္လပ္ မႈသည္ အလကား မရေခ်။ သူ႔အလိုလို လည္း မရႏိုင္ေခ်။ အနာခံ တုိက္ခုိုက္ႏုိင္မွ ရသည္။ ဖိလစ္ပုိင္ စာေရးဆရာႀကီး ရီမင္သည္ လြတ္လပ္မႈ အတြက္ စပိန္ကိုလိုနီသမားမ်ားကို တိုက္ခိုက္ရင္း ႀကိဳးေပးခံခဲ႔ ရသည္ မဟုတ္ေလာ။ ၿမန္မာ႔ စာဆိုေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း တစ္ေယာက္သည္လည္း ကိုလိုနီေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး လြတ္လပ္မႈအတြက္ ခုခံ တုိက္ရင္း ဆင္းရဲငတ္ၿပတ္ခဲ႔ရသည္ပင္ မဟုတ္ ေလာ။
(၄)

ရႈမ၀မဂၢဇင္းတိုက္တြင္ စာေရးဆရာမင္းရွင္ႏွင့္ လူခ်င္းခြဲလာခဲ႔ၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းကို ၿဖတ္ကာ ည ရနာရီခန္႔ အထိ ဆိုင္ဖြင့္ထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းႀကီးအတြင္း ၿပည္သူ႔အလင္း စာေပၿဖန္႕ခ်ီေရး တိုက္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။ အိမ္မွအထြက္တြင္ မန္းတင္ေရးေသာ ၿမိဳ႕ပိုင္ေမာင္ၿပံဳးခ်ိဳ ၀တၳဳတိုမ်ားကို ဆြဲလာရန္ ဇနီးၿမိဳင္က မွလိုက္ေသာေႀကာင့္ ယခုအခါတြင္ ၿမိဳ႕ပိုင္မွ်သာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အေရးပိုင္ႏွင့္ အတြင္း၀န္ မ်ားပင္ ၿဖစ္ေနၿပီၿဖစ္ေသာ မိတ္ေဆြစာေရးဆရာ မန္းတင္၏ ၀တၳဳတို ကေလးမ်ားကို ယူငင္ရန္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ စာအုပ္ဆိုင္ဘက္သို႔ ထြက္လာခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္။
စာေရးဆရာဘ၀ကို တပ္မက္လွေသာ္လည္း   ၎၏၀မ္းစာအတြက္ အဆံုးအၿဖတ္ၿပဳလိုေသးဟန္ မရွိေသာ မင္းရွင္၏ အေႀကာင္းကို ေတြးေတာရင္း မီးရထား ခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးကို တစ္ေယာက္တည္း ၿဖတ္ေလွ်ာက္လာစဥ္ ၿမိဳင္က မွာလိုက္ေသာ ၿမိဳ႕ပိုင္ေမာင္ၿပံဳးခ်ိဳ ၀တၳဳတို ကေလးမ်ားအေႀကာင္းကို အေတြးဆက္ သြားရာမွ စာေရးဆရာ မန္းတင္၏ အေႀကာင္းကို စဥ္းစားမိၿပန္သည္။

မန္းတင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အလြန္တရာ ခင္မင္ေသာ မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ပင္ ၿဖစ္သည္။ သူႏွင့္ ဆက္စပ္ ၍ သူ၏ဇနီး ေဒၚခင္မႀကီးႏွင့္ပါ ခင္မင္ခြင့္ရရွိခဲ့သည္။
စာေရးဆရာမန္တင္သည္ ၿမန္မာစကားေၿပ အေရးအသားႏွင့္ ၀ါက်ဖဲြ႔စည္းပံုတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တုိင္ စံၿပဳထားရေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦး ၿဖစ္ေလသည္။ အလြန္တရာ စာအေရးအသား ညက္ေညာ တက္ၿမက္ လွေပသည္။ သူသည္စာေၿပာင္မ်ားကို ေရးေလ့ရွိတတ္သည္။ အၿမင္မေတာ္ေသာ ကိစၥမ်ားကို သဲသဲမဲမဲ ေ၀ဖန္တတ္သည္။ သေရာ္တတ္သည္။ သူသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀မွ စ၍ ထင္ရွားလာေသာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ၿဖစ္ေလသည္။ သူ၏ ဆိတ္ၿမည္သံ ၀တၳဳတိုကို ဖတ္ဖူး သူတိုင္း မေမ့ႏိုင္ႀကေခ်။ ဂ်ပန္ေခတ္ႀကီး တစ္ေခတ္လံုးကို ထိုသံုးႏွစ္ အမည္ရွိ စာအုပ္ၿဖင့္ ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း ေရးသား ေဖာ္ၿပႏိုင္စြမ္းေသာ စာေရးဆရာတစ္ဦးပင္ ၿဖစ္ေလသည္။

ၿမိဳင္သည္ စာေရးဆရာ မန္းတင္ ကို အႏွစ္အသက္ဆံုးၿဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္က ၀ရမ္းေၿပး လ်က္ သစ္သစ္ ႏွင့္ ကရင္ရြာတစ္ရြာတြင္ ၀ွက္ထားရစဥ္ ကာလမ်ားကပင္ ထိုမိန္းမသည္ မန္းတင္၏ ၀တၳဳ မ်ားကိုသာ မွာ၍၊ မွာ၍ ေနတတ္သၿဖင့္ ဂ်ပန္ေခတ္က ခက္ခက္ခဲခဲ ထုတ္ေ၀ရေသာ စာေရးဆရာ မဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ကို သူရိယ ဦးသိန္းေမာင္ထံမွ ငွားရမ္း၍ ၎အား ႏွစ္သိမ့္ၿခင္း ၿပဳခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ အထည္အ၀တ္မ်ား ရွားပါးခက္ခဲလွသည့္ အေႀကာင္းကို လွလွပပ သေရာ္ထားေသာ မန္းတင္၏ ေစတနာေတြပိုတယ္ အမည္ရွိ၀တၳဳကို ထိုမိန္းမသည္ ဆယ္ခါေလာက္ ၿပန္ဖတ္ေႀကာင္း ကၽြန္ေတာ္ကို ေၿပာၿပဖူးေလသည္။

မည္ကဲ့သို႕ပင္ၿဖစ္ေစ စာေရးဆရာမန္းတင္သည္ ဤတိုင္းၿပည္အတြက္ အလြန္တရာ အဖိုးထိုက္တန္၍ အသံုး၀င္ လွေသာ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ၿဖစ္မလာရရွာေခ်။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ႀကီးေလးမ်ားၿပားလွေသာ တာ၀န္မ်ားကိုသာ ေန႔မအား၊ ညမအား ထမ္းေဆာင္ေနရရွာေလသည္။ သူ႔တြင္ လည္း သားသမီးမ်ားသာမက ေၿမးမ်ားပါ တြဲလဲတြဲေလာင္းႏွင့္ ၿဖစ္ေနရွာေလၿပီ။ ဆံပင္မ်ားလည္း ေတာ္ေတာ္ပင္ ၿဖဴကုန္ေလၿပီ။ စာလည္းေရးသားၿခင္း ၿပဳေတာ့သည္ကို မေတြ႔ရ။ မဆတ္ရသေလာက္ ၿဖစ္သည္။ ေစတနာပိုတယ္ ကဲ့သို႔ေသာ စာေၿပာင္မ်ားကိုကား ထားဘိဦး။

(၅)

ၿပည္သူ႔အလင္း စာေပၿဖန္႔ခ်ီေရးမွ မန္းတင္၏ ၿမိဳ႕ပိုင္ေမာင္ၿပံဳးခ်ိဳ စာအုပ္သာမက ရန္ကုန္မွ ေမာ္စကို သို႔ႏွင့္ ၿပံဳးတမဲ့မဲ့ စာအုပ္မ်ားကိုပါ ၿမိဳင့္အတြက္ ဆြဲလာျပပီးေနာက္ ဘားလမ္း (မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံလမ္း) တြင္ ကိစၥတစ္ခုရွိေသးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းမႀကီး၏လက္ယာဘက္ စႀကႍ အတုိင္း ေျခက်င္ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ထုိကဲ့သို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့ရစဥ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ ခရီးသြား ၾကေသာ လူမ်ားကိုမျမင္ေခ်။ မန္းတင္ကဲ့သို႔ ျမင္းကုန္းႏွီးေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကေသာ ဘ၀တူ ေလွထုိးသား မိတ္ေဆြ စာေရးဆရာမ်ားကို ျမင္ေနရသည္။

တကၠသိုလ္ထင္ႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ျမင္၏။ သူသည္ မန္းတင္ကဲ့သို႔ ထက္ျမက္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ဦး တစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ စစ္ၿပီးေခတ္က သူေရးသားခဲ့ေသာ "အဗၸနား၏ အမ်ဳိးသားေန႔ အစီရင္ခံ စာ"၀တၳဳတိုကုိ ဖတ္႐ႈဖူးသူတုိင္း ေမ့ႏုိင္ၾကဖြယ္ရာမရွိ။ မန္းတင္ကဲ့သုိ႔ ေ၀ါဟာရၾကြယ္၍ အသံုးအစြဲႏွင့္ ေနရာခ်ထားေရးမ်ားတြင္ ပိရိေသခ်ာလွသူတစ္ဦးပင္ ျဖစ္ေလသည္။ စစ္ႀကီးမျဖစ္မီက သူသည္ စာေရးဆရာလုပ္ရန္ အားထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထိုတကၠသိုလ္ စာေရးဆရာႀကီးသည္ ဆရာ့ဆရာ ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ပီမိုးနင္းႏွင့္ မဟာေဆြတို႔ကဲ့သို႔ အငတ္မြတ္ အဆင္းရဲခံႏုိင္စြမ္း ရွိပံုမရေခ်။ စာေရးဆရာေလာကမွ တိတ္တဆိတ္ထြက္ေျပးကာ ေရတာရွည္တြင္ လက္ေထာက္ၿမဳိ႕ပုိင္ သြားလုပ္ ေလသည္။ သတင္းစာဆရာ လုပ္သည္။ ယခု စာေပဗိမာန္႐ံုးထက္တြင္ စားပြဲထုိင္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိ တစ္ဦး လုပ္ေနရွာသည္။ စာမေရးေတာ့ေခ်။

သိပၸံစိုးရင္တစ္ေယာက္လည္း ထင္ႀကီးအတုိင္းသာ ျဖစ္ေနသည္။ သူသည္ ၀တၳဳအေရးအသား ေကာင္း မြန္ ေစ့စပ္ေသာ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ စာေရးဆရာဘ၀ကိုလည္း တပ္မက္ပံု ရေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ သူသည္ ေလွထုိးသား မလုပ္ဘဲ က်ဳိကၠစံျမင္းကြင္းအနီးတြင္ သြား၍ေနေလ သည္။

မႏွစ္က ... ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ တုိင္းျပည္၏တာ၀န္တစ္ရပ္ႏွင့္ ျပည္ၿမဳိ႕သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ျပည္ၿမဳိ႕၏ခ႐ိုင္၀န္မင္းျဖစ္ေနရရွာေသာ္ ဦးစိုးရင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူခ်င္းပင္ မေတြ႕ခဲ့ရ ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကဲ့သို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးၾကသူမ်ားျဖစ္ေလသည္။ သို႔ရာ တြင္ သိပၸံစုိးရင္ ဆိုေသာ စာေရးဆရာသည္ ျပည္ၿမဳိ႕မင္းႀကီးေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ ေဆာက္လုပ္ထား ေသာ ခ႐ိုင္၀န္မင္း ၏ေနအိမ္၌ ပုန္းေအာင္းေနတန္ရာသည္။ ၎၏ ပီေအ ျဖစ္ေသာ ကိုလွႏွင့္ေတာ့ ေတြ႕ရ သည္။

"ေျပာလုိက္စမ္းပါဗ်၊ ခင္ဗ်ား ခ႐ိုင္၀န္မင္းကို စာကေလးဘာေလးမ်ား ေရးပါဦးလုိ႔"ဟု ျပည္ၿမဳိ႕မွ     ခ႐ိုင္၀န္ ႐ံုးစာေရးႀကီး ဦးလွကို ကၽြန္ေတာ္က ေျပာဆုိလုိက္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုစုိးရင္ တို႔ ႏွစ္ ေယာက္ အေခၚအတြင္ ၎၏ညီငယ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ခင္မင္ေသာ ဦးလွက ဘာမွေတာ့ျပန္မေျပာဘဲ ၿပံဳး၍ သာ ေနေလသည္။

ထိုသု႔ိ ထင္ႀကီးႏွင့္ စိုးရင္တို႔အေၾကာင္းကို ေတြးေတာရင္း ေလွ်ာက္လာရာမွ စစ္ကဲေမာင္ေထာ္ေလး လမ္း (ယခု ဗိုလ္ဆြန္ပက္လမ္း)ကို ေက်ာ္လြန္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ တာ၀ွာဘားေပၚမွ အေပါင္း အေဖာ္ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ႏွင့္ ခပ္ယိုင္ယိုင္ကေလး ဆင္းခ်လာေသာ စာေရးဆရာ တင့္တယ္ကုိ လွမ္း၍ ျမင္လုိက္ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ မ်က္စိလ်င္ေသာ တင့္တယ္က "ေဟ့ အစ္ကို"ဟု သူ၏ ထံုးစံအတုိင္း လွမ္း၍ ႏႈတ္ဆက္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုမိတ္ေဆြစာေရးဆရာအား အ႐ို အေသျပဳ ရေလသည္။

"အစ္ကုိက မေသာက္တတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တစ္ခုခုလုိက္စားပါဦးလား" စာေရးဆရာ တင့္တယ္ တစ္ေယာက္ သည္ အလြန္တရာ သေဘာေကာင္းလွေသာပုဂၢဳိလ္တစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ သူ႔တြင္ ပိုက္ဆံ ကေလး မ်ား ရွိလွ်င္ လူတစ္ဖက္သားကုိ အင္မတန္ ေကၽြးခ်င္သည္။
"ကေန႔ ညစာအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ႀကဳိက္တဲ့ ဟင္းရြက္ေၾကာ္ကုိ ခ်က္ထားေပးမယ္လုိ႔ ၿမဳိင္က ေသေသ ခ်ာခ်ာ မွာလုိက္လုိ႔ပါ အစ္ကို" ေကၽြးေမြးရန္ ဖိတ္ေခၚခ်င္ေသာ ထိုမိတ္ေဆြကို စားရမည့္သူကပင္ျပန္၍ ေတာင္းပန္ ေျပာဆုိျခင္း ျပဳလုိက္ရသည္။

တင့္တယ္ႏွင့္ တာ၀ွာဘားေရွ႕တြင္ လူခ်င္းခြဲခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ဆက္လက္ စဥ္းစားလာမိသည္။ တင့္တယ္သည္ ဒီလ ႏွစ္ခုမွ် ရယူထားေသာ တကၠသုိလ္ပညာတတ္ ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ သူႀကီးေဂဇက္ဦးခင္ေမာင္ မကြယ္လြန္က သူသည္ စာေရးဆရာေဇယ်၊ တက္တုိး တို႔ႏွင့္အတူ ျပန္ၾကားေရးဌာနတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ဖူးေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အဂၤလန္သို႔ပင္ သြားေရာက္ကာ ဘီဘီစီ တြင္ လုပ္ကုိင္ရင္း ေနာက္ထပ္ ဒီဂရီတစ္ခု ယူငင္ႏုိင္ရန္ အားထုတ္ဖူးေလ သည္။

သုိ႔ရာတြင္ သူသည္ စာေရးဆရာဘ၀ကိုသာ တပ္မက္ေသာေၾကာင့္ သူ႔ကို ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ထားေသာ ရာထူးရာခံ ႏွင့္ လုံၿခံဳမႈမ်ားကုိပင္ ေဖာက္ဖ်က္ကာ စာေရးဆရာဘ၀ကို ဖက္တြယ္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္ တစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ စာေရးဆရာဘ၀သည္ လံုၿခံဳမႈမရွိေသးေသာေၾကာင့္ သူသည္ ဘုိင္က် ေသာ အခါမ်ား၌ ႏုိင္ငံေတာ္ ခ်က္အရက္ျဖဴကို ေသာက္ရေလသည္။ ေဖာေဖာသီသီရွိေသာအခါမ်ား၌ လည္း တစ္ပုလင္းလွ်င္ တစ္ရာ နီးပါး မွ်ေပးရသည္ဆိုေသာ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ အရက္ကို တစ္ခြက္တည္းႏွင့္ ဖင္ေထာင္သြားေအာင္ ေသာက္ပစ္ လုိက္သည္။ ခ်က္အရက္ကုိ ေသာက္ရသည့္အတြက္ ထုိစာေရး ဆရာသည္ ၀မ္းနည္းမိျခင္း ျဖစ္ပံု မရသကဲ့သုိ႔ ျမင္းျဖဴတံဆိပ္ ၀ီစကီကို ေသာက္ရသည့္အတြက္လည္း ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ ျဖစ္ဟန္မရွိ။ ခ်ဥ္ခ်ဥ္တူးတူး မူးလွ်င္ၿပီးေရာဆိုေသာ ျမန္မာစကားပံုတစ္ခုရွိသည္ မဟုတ္လား။
(၆)

ဘားလမ္း (ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံလမ္း)၌ ေဆာင္ရြက္စရာရွိေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီး၍ ထြက္ အလာ တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေပါင္းေဟာင္းသင္းေဟာင္း စာေရးဆရာတစ္ဦးကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း မျပဳ ထားေသာ ပံုစံႏွင့္ ျဗဳန္းခနဲ တုိးလုိက္ရျပန္ေလသည္။
ထိုသူကား ညဳိျမပင္တည္း။
ညဳိျမသည္ ဘားလမ္းတြင္ရွိေနေသာ စကၠဴဆုိင္တစ္ဆုိင္၌ ၎ထုတ္ေ၀ေနေသာ အုိးေ၀ ေန႔စဥ္သတင္း စာအတြက္ စကၠဴထုပ္မ်ားကို အေၾကြးဆြဲေနပံုရသည္။
"ကိုယ့္လူ ဒါ ဘယ္ကျပန္လာတာလဲ" သူ၏ထံုးစံအတုိင္းသာျဖစ္သည္။ လွ်ာေလးအာေလးႀကီးႏွင့္ ေမး ေလသည္။

"ကိုယ့္လူေရာ ဒီမွာ ဘာလာလုပ္ေနတာလဲ"
ကၽြန္ေတာ္က သူ၏ေမးခြန္းကုိမေျဖဘဲ ျပန္၍သာ ေမးခြန္းထုတ္လုိက္ေလသည္။
"နယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဆီက ပိုက္ဆံမလာလို႔ မနက္ျဖတ္ထြက္ဖုိ႔ သတင္းစာအတြက္ စကၠဴထုပ္ အေၾကြး လာဆြဲေနတာ"
ညဳိျမသည္ အညာသားပီပီ ၾကြား၀ါျခင္းမျပဳတတ္ဘဲ ႐ိုး႐ိုးသားသားသာလွ်င္ ေျပာဆုိတတ္ေလသည္။

ဤတုိင္းျပည္ ၌ သတင္းစာအတတ္ပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ "အမ္အက္(စ္)ေဂ်"ဘြဲ႕ကို ပထမဦးဆံုး ရရွိခဲ့ ေသာ ညဳိျမ တစ္ေယာက္ ၎ကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေ၀ေနေသာ သတင္းစာ၌ ေအာင္ျမင္ျခင္းမရွိသည့္ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ သည္ အံ့ၾသျခင္းမျဖစ္မိေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ညဳိျမသည္ သတင္းစာဆရာ တစ္ဦး မဟုတ္ဘဲ စာေရးဆရာတစ္ဦးမွ်သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။
၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ေ၀ေသာ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္တြင္ ညဳိျမသည္ "မုိက္ဦးမည္" ေဆာင္းပါး ကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပစဥ္က "ကုိယ့္လူေရလုိက္လြဲေနၿပီ"ဟု ကၽြန္ေတာ္သည္ အၾကံေပး ေျပာ ဆို ဖူးေလသည္။

ညိဳျမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေတြေတြႀကီးသာ  စုိက္ၾကည့္ေနသည္။ ဘာမွ်ေတာ့ ျပန္မေျပာေခ်။ သူသည္ ေလးေလး နက္နက္ စဥ္းစားေနသေလာ သို႔မဟုတ္ ၀မ္းနည္းေနသေလာ။ ညဳိျမကို အကဲခတ္ရန္ အလြန္ ခက္သည္။ သူ၏ အိမ္သူသက္ထား "ႏြယ္"က ထုိကဲ့သို႔ ညည္းတြားေျပာဆိုဖူးေလသည္။

ညဳိျမ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၀မ္းနည္းမိသည္။ သူသည္ လူ႔ေလာကႀကီးႏွင့္ လူ႔သဘာ၀တို႔ကို ပုိင္းျခား ၾကည့္႐ႈတတ္ေသာ အဘိဓမၼာဆရာတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထုိသို႔ ပိုင္းျခားၾကည့္႐ႈ၍ ရသည္ကိုလည္း ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္းႏွင့္ မိမိရရ ေဖာ္ျပႏုိင္စြမ္းရွိေသာ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေလသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀ႏွင့္တုန္းက ညဳိျမေရးခဲ့ေသာ စာေျပာင္မ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ဘယ္ေတာ့မွ် မေမ့ေခ်။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ညဳိျမေရးလုိက္ေသာ "ႏြားႏွင့္သပိတ္"ကို ဘယ္သူေမ့ႏုိင္သနည္း။ ကုန္ကုန္ ေျပာရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသုိက္က အင္မတန္ ေလးစားခင္မင္ၾကေသာ "ကိုဗဟိန္း" ကို "အ႐ုးေလး ဗဟိန္း" ဟူ၍ ေရးေသာ္လည္း ငယ္စဥ္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ညဳိျမေပၚ၌ အခင္မင္ မပ်က္ခဲ့ေခ်။

သူသည္ လူတစ္ဖက္သားကို တြယ္ရာ၌ပင္ လွလွပပ၊ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႕ တြယ္တတ္ေသာ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ညဳိျမတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ဘ၀ကို ေနရာမွန္ေအာင္ မခ်ထားခဲ့ေခ်။ အေမရိကန္ တကၠသုိလ္မွ အပ္ႏွင္းျခင္းခံခဲ့ရေသာ အမ္အက္(စ္)ေဂ်ဘြဲ႕သည္ ညဳိျမ တစ္ေယာက္တည္း ကုိသာ ေခ်ာက္ခ်ခဲ့သည္မဟုတ္ေသး။ ဤတုိင္းျပည္အတြက္ အလြန္တရာထက္ ျမတ္၍ တန္ဖိုးရွိလွေသာ စာေရးဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ကိုပါ ဆံုး႐ႈံးနစ္နာေစခဲ့ေလသည္တကား။

ညဳိျမ ႏွင့္ လူခ်င္းခြဲ၍ ထြက္လာခါနီးတြင္ မိတ္ေဆြတုိ႔၏၀တၱရားရွိသည့္အတိုင္း "ကိုယ့္လူကေတာ့ ေရလုိက္ လြဲလက္စ နဲ႔ ေရစုန္ေမ်ာေတာ့မယ္နဲ႔ တူပါတယ္"ဟု ကၽြန္ေတာ္က စိတ္မသက္မသာႏွင့္ ထပ္မံ ေျပာဆို လုိက္သည္။ သို႔ရာတြင္ ညဳိျမသည္ ျပန္လည္ေျပာဆိုျခင္းမျပဳ။ အားက်လွေသာ မ်က္လံုးႀကီး မ်ားျဖင့္ ကေလးႀကီး တစ္ေယာက္လုိ ေငးေမာၾကည့္႐ႈရင္း စကၠဴထုပ္ အေၾကြးခံဆြဲေနရေသာ ဘားလမ္း (ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံလမ္း) စကၠဴဆုိင္တစ္ဆုိင္အတြင္း၌ ငုတ္တုတ္ကေလးက်န္ခဲ့ရွာေလသည္။

(အတြဲ (၄)၊ အမွတ္-၁၁၊ ၁၉၉၄- ဒီဇင္ဘာ၊ မိုးဂ်ာနယ္)
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
.

3 comments:

Anonymous said...

ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က စာေရးလဲေကာင္းတယ္။ ေရးတဲ့စာေတြလဲ ေအာင္ျမင္တယ္။ ဇနီးေကာင္းကုိလဲ ရတယ္။ ရတဲ့ဝင္ေငြကလဲ နည္းတဲ့အခါနည္း၊ မ်ားတဲ့အခါမ်ားဆုိေပမယ့္ မွ်လုိက္ရင္ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကုိ လူလတ္တန္းစားအဆင့္ေလာက္မွာေတာ့ ထိန္းထားႏုိင္တယ္။ ဘက္ဆဲလားျဖစ္တဲ့ စာအုပ္ေတြဆုိ ဝင္ေငြမနည္းဘူး ရခဲ့တာပဲ။

အထဲေရာက္သြားတဲ့ခ်ိန္ေတြမွာ မိသားစု က်ပ္တည္းတာက ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္က ဆင္းရဲမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လြတ္လာတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ဝင္ေငြလဲ ဒီေလာက္နိမ့္က်ေနတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဆရာ့မိသားစု က်ပ္တည္းလြန္းတာကုိ ဆင္းရဲတဲ့စာေပသမားခ်င္းေတာင္ အားမရ ျဖစ္ရတယ္။

စစ္ျပီးစကဆုိလဲ ဆရာက ေတာ္ေတာ္ခ်မ္းသာ စီးကရက္ဆုိလဲ အေကာင္းစားေသာက္ အဝတ္လဲ အေကာင္းစား ေငြလဲ ေကာင္းေကာင္းသံုးႏုိင္ခဲ့တာ။

ဆင္းရဲမွ ဘဝမွန္တယ္၊ ေျမၾကီးနဲ႔ နီးစပ္တယ္၊ ခ်မ္းသာတာက ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူတန္းစားဆုိတဲ့ လက္ဝဲအေတြးေတြ ဆရာ့ေခါင္းထဲ ေရာက္သြားလားလုိ႔။ ဆရာဟာ ဆင္းရဲတြင္းက မတက္ေအာင္ မသိစိတ္ကျဖစ္ေစ သိစိတ္ကျဖစ္ေစ တမင္လုပ္မိေနလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိတယ္။ ကန္ေတာ့ေနာ္ ဆရာ။

ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ စာေရးဆရာၾကီးေတြဟာ စာေပတန္ဖုိးေၾကာင့္ လူေလးစားခံရတာခ်င္းအတူတူ ဆရာ့ေလာက္ စာေပအလုပ္နဲ႔ ဝင္ေငြမေကာင္းခဲ့ဘူး။ ထြက္တဲ့လံုးခ်င္းေတြ ဒီေလာက္ အေရာင္းမသြက္ခဲ့ဘူး။ သူတုိ႔လဲ စာေရးတာကလြဲရင္ စီးပြားေရးမလုပ္တတ္ဘူး၊ ေငြမရွာတတ္ဘူး ေျပာရမယ့္လူေတြ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဟာ သူတုိ႔ေလာက္ေတာင္ မခ်ိဳ႕ငဲ့သင့္ဘဲ သူတို႔ထက္ ခ်ိဳ႕ငဲ့ေနသလားလုိ႔။
အဲဒီေခတ္က စာေပသမားထဲမွာ မိသားစုတစ္ျပံဳၾကီးနဲ႔ အစုိးရရံုးစာေရးတုိ႔၊ သတင္းစာတုိက္ဝန္ထမ္းတုိ႔၊ ေက်ာင္းဆရာတုိ႔ေတြေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ သူတုိ႔ထက္ ဝင္ေငြေကာင္းေအာင္ျမင္ စာမူဆုိလဲ တုိက္ေတြကလုိခ်င္ ေငြထုတ္ေပးဖုိ႔ဝန္မေလးဆုိတဲ့ ဆရာ့ဘဝကုိ အားက်တယ္။ ဆရာ့ဆုိ နာမည္လဲၾကီးေတာ့ အသုိင္းအဝုိင္းလဲ မရွားဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ သူတုိ႔လုိဆင္းရဲေနတာ တခုခုလြဲမွားေနသလုိပဲ။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမေရ ပို႕စ္ေကာင္းေလး ဖတ္ခြင့္ရတဲ႕ အတြက္ေက်းဇူးပါ မမေရ..
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစမမ။

ကိုေဇာ္ said...

အထက္က ေျပာသြားတဲ႔ အေနာနီးမတ္ ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေလးကို ေတာ္ေတာ္ကို သေဘာတူတယ္။

“ ဆင္းရဲတြင္းက မတက္ေအာင္ မသိစိတ္ကျဖစ္ေစ သိစိတ္ကျဖစ္ေစ တမင္လုပ္မိေနလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိတယ္။ ”

ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ အမွန္ပဲဗ်ာ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္နဲ႔ အရင္းႏီွးဆံုး လူတစ္ေယာက္မွာလည္း ဒီလို စိတ္ထား ရွိေနတာကို သိလိုက္ရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ သူဟာ ေငြေတြေပၚမွာ ထိုင္ျပီး အရမ္းကို ဆင္းရဲေနလို႔ပဲ။ အံ့ၾသစရာပါပဲဗ်ာ။