Monday, April 11, 2011

ကၾကီးေရက (ဆရာပါရဂူ)

ကၾကီးေရက
ဆရာပါရဂူ အမွတ္တရ ကလ်ာ မွာ ပါတဲ႕ ေဆာင္းပါးေလး ကို တင္ေပးလိုက္ပါတယ္

ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ကေလးသူငယ္ သုံးေယာက္သည္ အတူတကြၾကီးျပင္းလာခဲ့ၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ အျခားအေဖာ္ ႏွစ္ေယာက္ သည္ ကၽြႏ္ုပ္ထက္ အသက္ ၂ ႏွစ္ၾကီးသည္။ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ က်ဴရွင္ဆရာဆီမွာ စာသင္ေနခ်ိန္ ၌ ကၽြႏ္ုပ္လည္း စာစသင္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဘာစာသင္ခဲ့ရသည္ဆိုသည္ကို ယခု သတ္ိမရေတာ့။

သတိရေနတာတစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ '' မိုးရြာသည္။ သစ္ရြက္လႈပ္သည္'' ကို ဖတ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ 'ကရ' ၊ 'ခလ' အစရွိေသာ မုန္တိုင္းက လြတ္ေျမာက္ျပီး ကမ္းကပ္လာေလျပီ။ ထိုေန႕ရက္တြင္ ''မိုးရြာသည္၊သစ္ရြက္လႈပ္သည္''ကို ဖတ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းဖတ္စာသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ ဘဝ၌ ''အာဒိကဝိ'' အဦးဆုံးကဗ်ာ ဆရာ၏ ကဗ်ာျဖစ္ေနသည္။ ထိုေန႕ရက္က ဝမ္းေျမက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကို ယေန႔ ျပန္ေျပာင္း သတိရေသာအခါ၌လည္း ကဗ်ာ၌ ကာရန္မည္မွ် အေရးၾကီးသည္ဆိုသည္ကို နားလည္္သေဘာ ေပါက္လာသည္။  

ကာရန္ေၾကာင့္ပင္ ကဗ်ာအဆုံးသတ္သြားသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ကာရန္ ေၾကာင့္ပင္ ကဗ်ာ အဆုံး မသတ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။ ကဗ်ာရြတ္ဆိုျခင္း နိဂုန္းခ်ဳပ္မသြားေပ။ ကာရန္ကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ နားႏွင့္ စိတ္ႏွလုံး သည္ ဆက္လက္ကစားေနသည္။ ယင္းသို႕အားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္၏အမွတ္သညာထဲတြင္ ထပ္ခါထပ္ခါ မိုးရြာ ေနသည္။ သစ္ရြက္လႈပ္ေနသည္။

ကေလးသူငယ္အရြယ္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အျခားအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုလည္း ကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ႏွလုံး ထဲတြင္ ခိုင္ျမဲစြာ စြဲေနသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔အိမ္၌ ေကလာဆ္နာထ္ အမည္ရွိ ေငြကိုင္စာေရးၾကီးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ ထုိေငြကိုင္ စာေရးၾကီး သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ အိမ္၌ ေနသည္မွာၾကာျပီျဖစ္၍ အိမ္သားတစ္ေယာက္လိုျဖစ္ ေနသည္။ ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္တတ္ သည္။ အက်ီစားလည္း သန္သည္။ လူၾကီးလူငယ္အေရြး မည္သူမဆို သူ၏အေျပာင္ အစ ခံရသည္။ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းထဲ ေရာက္လာသည့္ သမက္အသစ္မ်ားႏွင့္ တျခားလူသစ္မ်ားမွာမူ သူစလို႔ ေျပာင္လို႔ အေကာင္းဆံုး ၊ သူေခ်ာက္ခ်အခံရဆုံး ျဖစ္ေနၾကသည္။

သူကြယ္လြန္သြားျပီးသည့္ ေနာက္၌ပင္ သူ၏ အေျပာင္အေနာက္ဝါသနာသည္ သူ႕ကိုစြန္႔ခြာမသြားဟု ကၽြႏု္ပ္ တို႔ သံသယဝင္ေနၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆရာသမားမ်ားသည္''ပလန္းခ်က္''၏ အကူအညီျဖင့္ တမလြန္ ေလာကႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရဖို႔ ၾကိဳးစားၾကသည္။ တစ္ေန႔သ၌ ခဲတံျခစ္သြားေသာ အရာတြင္ ေကလာဆ္ ၏ အမည္ေပၚလာသည္။ ထိုအခါ ေကလာဆ္ကို ''ခင္ဗ်ား ေရာက္ေနတဲ့ ဘဝမွာ ဘယ္လို ေနရ စားရ သလဲ''ဟုေမးၾကသည္။'ေသျပီးတဲ့ေနာက္မွက်ဳပ္သိရတာကို  ခင္္ဗ်ားတို႕က ျဖတ္လမ္းက သိခ်င္လို႕ ဘာရမလဲ '' ဟူေသာအေျဖေပၚလာသည္။

ထိုေကလာဆ္သည္ ကၽြႏု္ပ္ငယ္ငယ္က ကၽြႏု္ပ္ေပ်ာ္ရ႔႔ြွင္လာေအာင္ သူကိုယ္တိုင္ ကာရန္ျဖင့္ ဖြဲ႕ထားေသာ ကဗ်ာရွည္ၾကီး တစ္ပုဒ္ ရြတ္ျပသည္။ ကဗ်ာတြင္ပါေသာ ဇာတ္လိုက္မွာ ကၽြႏု္ပ္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာ၌ ဇာတ္လိုက္ မင္းသမီး ေရာက္လာ ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးစြာျဖင့္ ဇာတ္လိုက္မင္းသား ေစာင့္ေမွ်ာ္ေန ပုံက္ို ထိထိမိမိ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။ တစ္ေလာကလုံး စြဲမက္ေလာက္သည့္ဇာတ္လိုက္ မင္းသမီးသည္ အနာဂတ္၏ ရင္ခြင္ ကို ေတာက္ေျပာင္ဝင္းလက္ေစေသာ အေခ်ာဆုံး အလွဆုံး ရုပ္ဆင္းအဂၤါရွိသူျဖစ္သည္။ ကဗ်ာ နားေထာင္စဥ္ ဇာတ္လိုက္မင္းသမီး၏ ပုံသ႑ာန္ကို ကၽြႏု္္ပ္စြဲလမ္းသြားသည္။

သတို႕သမီး၏ ေျခဆုံးေခါင္းဆုံး ဆင္ျပင္ထားေသာ ရတနာတန္ဆာ စာရင္းႏွင့္ မၾကံဳစဖူး လက္ထပ္ မဂၤလာအခမ္းအနား ၏ ခမ္းနားပုံ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္ကိုုၾကားရသည့္ အခါ သမာၻရင့္ ဝါရင့္လူၾကီးသူမ မ်ား သည္ပင္ စိတ္လႈပ္ရွားသြားႏိုင္သည္။ သူငယ္၏ စိတ္ႏွလုံးကို ထိခိုက္ေစျပီး မ်က္စိေရွ႔ေမွာက္ ထူးျခား ဆန္းၾကယ္ေသာအ့ံၾသဖြယ္ရုပ္ပုံသြင္ျပင္ ေပၚလာျခင္း၏ မူရင္းအေၾကာင္းမွာမူ ခပ္ျမန္ျမန္ ခပ္သြက္သြက္ အဆက္ မျပတ္ ရြတ္ဆိုသြားေသာ စကားလုံးအလွမ်ားႏွင့္ ကာရန္လိႈင္းမ်ားျဖစ္သည္။

ကေလးသူငယ္အရြယ္က စာေပရသ ခံစားမႈႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ယင္းအျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုသည္ ယခု ထက္တိုင္ ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္သညာထဲက ေပ်ာက္မသြားေပ။ ေနာက္တစ္ခုလညး္ ရွိေသးသည္။ ''မိုးတေဖ်ာက္ ေဖ်ာက္ ရြာေနသည္။ ျမစ္ေရၾကီးလာသည္'' ဟူေသာ ေက်းလက္ကဗ်ာသည္ မိမိ ကေလးဘဝ ၏ ''ေမဃဒူတ'' ဂႏၳဝင္ ကဗ်ာသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။
ထို႕ေနာက္ မိမိ အမွတ္သညာထဲတြင္ ေပၚလာေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ ေက်ာင္းစတက္ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ေန႕သ၌ ကၽြႏု္ပ္၏ အစ္ကိုႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္အစ္မၾကီး၏သား ''ဆတ်ပရဆတ္'' တို႕ ေက်ာင္းစတက္ၾကသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏တူ ''ဆတ်'' သည္ ကၽြႏု္ပ္ထက္ အသက္အနည္းငယ္ၾကီးသည္။ ကၽြႏု္ပ္ကိုမူ ေက်ာင္းထားဖို႕ အရြယ္ မေရာက္ေသး    ဟု ယူဆထားၾကသည္။

ေအာ္ငိုရုံမွတစ္ပါး မိမိလည္းေက်ာင္းသြားလို႕ရျပီဟု ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကိုျပ၍ ရသည့္ တျခားနည္း ရွာမေတြ႕ေပ။  ကၽြႏု္ပ္သည္ ရထားလုံးလည္း တစ္ခါမွ မစီးဖူးေသးေပ။ အိမ္အျပင္ကိုပင္ တစ္ခါမွ မထြက္ဖူး ေသးေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ ဆတ်ပရဆတ္က သူ၏ေက်ာင္းတက္ဖို႕ သြားပုံစြန္႕စားခန္းကို ပုံၾကီးခ်ဲ႕ျပီး ေန႕စဥ္ ရက္ဆက္ ျမိန္ေရရွက္ေရ ေျပာျပေနေသာအခါ ကၽြႏု္ပ္အိမ္ထဲတြင္ ရပ္မေနခ်င္ေတာ့ေပ။ အိမ္အျပင္ဘက္ ထြက္ခ်င္ လာသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ က်ဴရွင္ဆရာတစ္ေယာက္သည္ ကၽြႏု္ပ္ကို ခပ္သြက္သြက္ကေလးရိုက္ျပီး တန္ဖိုး ရွိလွေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္၏ အထင္မွားအျမင္မွားကို ပယ္ေဖ်ာက္ပစ္လိုက္သည္။

''မင္းအခု ေက်ာင္းတက္ခ်င္လို႕ ငိုတယ္ေနာ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ ေက်ာင္းမတက္ခ်င္တဲ့အတြက္ အခုထက္ပိုျပီး ငိုရ လိမ့္မယ္'' ကၽြႏု္ပ္သည္ ထိုက်ဴရွင္ဆရာ၏ အမည္နာမကိုလည္း မမွတ္မိေတာ့ေပ။ သူ႕ပုံသ႑ာန္ႏွင့္ စရိုက္လကၡဏာ ကိုလည္း သတိမရေတာ့ေပ။ သို႕ရာတြင္ သူ၏ ေလးနက္ေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ ထိုထက္ပင္ ေလးနက္ေသာ အရိုက္အႏွက္မွာမူ ယခုထက္တိုင္ ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္သညာထဲက ေပ်ာက္ မသြားေပ။ မိမိ၏ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး၌ ယင္းထက္မွန္ကန္ေသာ အနာဂတ္ ေဟာကိန္းကို ကၽြႏု္ပ္တစ္ခါမွ မၾကား ရေတာ့ေပ။

ငိုၾကီးခ်က္မ လုပ္ေသာေၾကာင့္ အရြယ္မေရာက္ခင္ပင္ ကၽြႏု္ပ္ကို ''အိုရီယန္တလ္ဆီမင္နရီ'' ေက်ာင္း သို႕ ပို႕ လိုက္ၾကသည္။ ထိုေက်ာင္း၌ ဘာစာေတြသင္ခဲ့ရသည္ကို မမွတ္မိေတာ့ေပ။  သို႕ရာတြင္ ထိုေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းသား မ်ားအား ဒဏ္ေပးသည္႔႕ နည္းတစ္နည္းကိုမူ ယခုထက္တိုင္ သတိရေနသည္။ မိမိသင္ခန္းစာ ကို ဖတ္မျပတတ္ေသာ ေက်ာင္းသားကို ခုံေပၚမွာ အရပ္ခိုင္းျပီး လက္ေမာင္းႏွစ္ဖက္က္ို ေရွ့ဘက္ဆန္႕တန္း အထား ခိုင္းသည္။ ထို႕ေနာက္လက္ဝါးႏွစ္ဖက္ေပၚ၌ အတန္းထဲက ေက်ာက္သင္ပုန္း အမ်ားအျပားကို တစ္ခ်က္ျပီး တစ္ခ်က္ ထပ္တင္ထားသည္။ ယင္းနည္းကို အသုံးျပဳျခင္းအားျဖင့္ စာမည္မွ်က်က္၍ ရသည္ မရသည္ကိုမူ စိတၱေဗဒ ပညာရွင္မ်ား အျငင္းအခုံလုပ္ရမည့္ အရာျဖစ္သည္။

ယင္းသို႕အားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ အရြယ္မေရာက္ခင္ကပင္ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ အေစခံမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မူ႔ ေအာက္တြင္အစပ်ိဳးခဲ့ရေသာ စာအုပ္မ်ားကို အေျခခံျပီးလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္လည္း စာစသင္ရသည္။ ယင္းစာအုပ္ မ်ားထဲတြင္ ဗဂၤါလီဘာသာ ျပန္ထားေသာ စာဏက်နီတိဂါထာႏွင့္ ကိတိၱဝါသ၏ ''ရာမာယဏ'' သည္ အဓိက စာအုပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ''ရာမာယဏ'' သင္စဥ္က ရုပ္ပုံလႊာသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ႏွလုံးထဲတြင္ ျပတ္ျပတ္ သားသား ေပၚလြင္ေနသည္။

ထိုေန႕က မိုးအုံ႕ေနသလားမသိေပ။ အျပင္ဘက္က အိမ္ရွိ လမ္းအစပ္က ဝရန္တာတြင္ ကၽြႏု္ပ္ ကစား ေနသည္။ ဆတ်ပရဆတ္ အဘယ္ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္ကို ေျခာက္လွန္႕သည့္ အေနျဖင့္ '' ပုလိပ္'' 'ပုလိပ္' ဟု ေအာ္သည္ ကို သတိမရေတာ့ေပ။  ပုလိပ္ႏွင့္ပက္သက္ျပီး ကၽြႏု္္ပ္ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ယူဆထားခ်က္ရွိသည္။ အျပစ္ က်ဴးလြန္သူ တစ္ေယာက္ကို ပုလိပ္လက္အပ္သည္ဟု သိထားသည္။

ေၾကာက္စရာသြားၾကီးမ်ားျဖင့္ သားေကာင္ကို ကိုက္ခ်ီျပီး ေရနက္ထဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာ သတၱဝါကဲ့သို႕ ကံဆုိးသူတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဖမ္းျပီး ရဲဌာန အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ထည့္ျခင္းသည္ ပုလိပ္၏ ဥာဥ္ျဖစ္သည္။ ယင္းတင္းက်ပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မူေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို႕ လမ္းမျမင္ေသာ အျပစ္မဲ့ ကေလးသူငယ္သည္ အိမ္အတြင္းခန္း ထဲ ဝင္ေျပးရုံ မွတစ္ပါး တျခားနည္းလမ္း ၾကည့္မျမင္ေတာ့၍ အိမ္အတြင္းခန္းထဲ ဝင္ေျပးသည္။ မိမိေနာက္က ပုလိပ္လိုက္လာသည္ဟုလည္း ထင္ေနသည္။ ကၽြႏု္ပ္ အေမ့ကို အက်ိဳး အေၾကာင္း ေျပာျပေသာ္လည္း အေမသည္ ဘာမွမမူသလို လုပ္ေနသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္ အျပင္ မထြက္ရဲ ေတာ့ေပ။ အေမ၏အရီး ျဖစ္သည့္ အဘြားအိုသည္ '' ကိတၱဝါသ''၏ ရာမာယဏ စာအုပ္ ကို ဖတ္ေလ့ ရွိသည္။ အနားစုပ္ေနျပီ ျဖစ္သည့္ ''ရာမာယဏ'' စာအုပ္အေဟာင္းကို ယူျပီး ကၽြႏ္ု္ပ္အေမ့အခန္း တံခါးဝ သြားထိုင္ျပီး ဖတ္ေနသည္။

အိမ္၏ ေရွ႕ဘက္က ပတ္ပတ္လည္ရံထားေသာ ေလးေထာင့္ဝရန္တာရွိသည္။ ယင္းဝရန္တာတြင္ မိုးတိမ္ လႊမ္းေနေသာ ခပ္မိွန္မိွန္ ဆည္းဆာေရာင္ျဖာက်ေနသည္။ ''ရာမာယဏ'' တြင္ပါေသာ ကရုဏာ အျပည့္ရွိသည့္ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ဖတ္ရသည့္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္ မ်က္ရည္က်ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာအဖြားသည္ ကၽြႏု္ပ္ ၏ လက္ထဲက ''ရာမာယဏ'' စာအုပ္ကို လုယူသြားသည္။

စာေရးသူ - ပါရဂူ
ကလ်ာ-ဧၿပီလ-၂ဝ၁၁
.

4 comments:

ahphyulay said...

အင္း...
တစ္ပုဒ္လံုးမွာ
ဖတ္ၿပီး မၿပီးခဲ ့တာက ..
ကာရံေၾကာင္ ့ပင္ ကဗ်ာ အဆံုးသတ္သြားတာနဲ ့
ကာရံ ေၾကာင္ ့ပင္ ကဗ်ာ အဆံုးမသတ္သြားတာ
ဆိုတဲ ့ အေရး ေလးပါ..။
စဥ္းစားႏိုင္သေလာက္လည္း မၿပီးႏိုင္ေတာ ့တာ...။

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

အမဇင္ေရ ဆရာပါရဂူစာေလး တခုတ္တရလာဖတ္တယ္ အမေရ ဆရာႀကီးကို ႏွေမ်ာလိုက္တာေနာ္....

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

မမေရ အမွတ္တရ ၿပန္လည္တင္ၿပ ေပးလို႕ေက်းဇူးပါမမေရ..
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ။

An Asian Tour Operator said...

ဆရာႀကီးကြယ္လြန္ သြားတာဟာ စာေပေလာက အတြက္ အင္မတန္ႀကီး မားတဲ့ ဆုံးရွုံးမွဳ႕ တခု ပါ။ က်ေနာ္ဆရာႀကီး နဲ႕ ေနာက္ဆုံး ေတြ႕ခဲ့တာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္ကေပါ့။
....တို႕ အတြက္ မဂၤလာလက္ဖြဲ႕ ၅၀၀၀ က်ပ္
ပါရဂူ

ဆိုတဲ့ စာအိပ္ကေလး အခုထိ သိမ္းထားေသးတယ္။