Saturday, January 8, 2011

ပဆစ္အိမ္ အပိုင္း (၃၀)

"အပိုင္း သံုး ညိဳမာသန္႔ ဆယ္စုႏွစ္မ်ား"

"ဘိုင္စကုတ္ထဲကလို ခ်စ္ၾကတာ တကယ္မိ
ခုေတြ႕ေလ ခုႀကိဳက္ေလ၏။
ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕တာမရွိ
ခ်စ္မယ္ သိပ္ခ်စ္မယ္ ေဟ့
နင့္ကို ငါ ခ်စ္တယ္
ငါ့ကို နင္ ခ်စ္မလား
သိပ္ ... သိပ္ ... သိပ္ ... ခ်စ္ ... "

ဘိုဘိုဟန္
(စတီရီယို ေတးတစ္ပုဒ္)

အဘိုးအဘြားတို႔ ေျပာစကားကို ၾကားဖူးလိုက္သည္။
သူတို႔ေခတ္တုန္းက ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ႏွင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ ခ်စ္ခြင့္ရဖို႔ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေစာင့္ရသည္တဲ့။ ခ်စ္ၾကၿပီ ဆိုလွ်င္လည္း ဆံျဖဴသြားေၾကြ၊ ပါးေရ နားေရ တြန္႔သည့္တိုင္ေအာင္ ေပါင္းၾက ရသတဲ့။

သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါႏွင့္ေတာ့ ဟုတ္ေပမေပါ့။ သူတို႔ေခတ္က ေလွေခတ္၊ လွည္းေခတ္၊ မူးေခတ္၊ ပဲေခတ္။
သည္တုန္းက ဂ်က္ေလယာသ္ ဆိုတာလည္း မပ်ံေသး။ ဒုံးပ်ံဆိုတာလည္း မရွိေသး။ ေရဒီယို ကက္ဆက္၊ ေရခဲေသတၱာ ႏွင့္ တုိယိုတာ ကိုရုိလာ ဆုိတာလည္း မေပၚေသး။
ျမစ္တစ္ျမစ္တြင္ စီးဆင္းသြားသည့္ ေရအလ်ဥ္မွာ မေန႔က ေရအလ်ဥ္မဟုတ္။ မနက္ဖန္တြင္ စီးဆင္းမည့္ ေရအလ်ဥ္ လည္း မဟုတ္။ ေန၀န္းသည္ မေန႔က အေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးၿပီး အေနာက္ မွသည္ အေရွ႕သို႔ ျပန္လွည့္ ထြက္လာရိုး ထံုးစံမရွိ။

အတိတ္ကို မလြမ္းတတ္ေသာ၊ အနာဂတ္ကို မစိုးရိမ္တတ္ေသာ ညိဳမာသန္႔တို႔လို ေတြးမေနခ်င္။ ေနာက္ထပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ရမည့္ အနာဂတ္အတြက္လည္း ပူပန္မေနခ်င္။
ပစၥဳပၸန္သည္ သာေမြ႕ေလ်ာ္ရာ ပစၥဳပၸန္သည္သာ အားထားရာ၊ ပစၥဳပၸန္သည္သာ ကိုးကြယ္ရာ ...။

တယ္လီဖုန္းလာေသာ အခ်ိန္မွာ  ကိုးနာရီခြဲခန္႔ ရွိၿပီ။ ညိဳမာသန္႔သည္ သည္ည ရူဘီႏွင့္အတူ အိပ္ေတာ့မည္ အေၾကာင္း အိမ္ကို ဖုန္းဆက္ကာနီး ဆဲဲဆဲတြင္ ျဖစ္သည္။
ေစာေစာပိုင္းတုန္းကေတာ့ အိမ္ျပန္ဖို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ရူဘီတို႔ႏွင့္ "လက္စီကြန္" ကစားၾကသည္။ ညိဳမာသည္ စာလံုး ခုႏွစ္လံုးကို တစ္ဆက္တည္း ဆက္ႏိုင္ခါ အႏိုင္ရလိုက္သည္။
ၿပီးလွ်င္ေတာ့ ဆိုဖာမ်ားတြင္ ထုိင္ကာ စကား ေကာင္းေနၾကသည္။

သည္ည ေရာဘတ္က ဟင္းခ်က္နည္း စာအုပ္ထဲက နည္းအတိုင္း ညလယ္စာ ခ်က္စားၾကရန္ အႀကံျပဳ ထားသည္။ ဟင္းခ်က္နည္းကို ျငင္းခုန္ေနၾကဆဲ၀ယ္ တယ္လီဖုန္းလာသည္။ ရူဘီက ညိဳမာ့ အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

"မင့္ ဒယ္ဒီ့ဆီက ထင္တာပဲ"
ညိဳမာ နားေထာင္လုိက္သည္။
ဒယ္ဒီ့ အသံကို ၾကားရသည္။
"ဟုတ္ကဲ့ ဒယ္ဒီ"
"ညိဳမာ ... သမီးကို ေဖေဖ သတင္းတစ္ခု ေျပာစရာ ရွိတယ္။ သတင္းကေတာ့ မေကာင္းလွဘူး"

"အို ... ဟုတ္လား၊ ဘာမ်ားပါလိမ့္ ေဖေဖ"
"သမီးရဲ႕မာမီ အထူးကုေဆးခန္းကို ေရာက္ေနတယ္"
"မာမီ၊ မာမီ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ေဆးမွားတယ္ ထင္ရတာပဲ၊ ဆရာေတြက သူ႔အသက္ကို လုေနၾကတယ္"
"ေဆးမွား ရေအာင္ ဆိုတာက"

"ကေလးရယ္ ... တယ္လီဖုန္းက တစ္ဆင့္ မေျပာခ်င္ဘူး၊ အျမန္ဆံုးလာခဲ့ရင္ ေကာင္းမယ္"
"ဒယ္ဒီ ဘယ္က ေျပာေနတာလဲ ဟင္"
"ရတနာ အထူးကုေဆးခန္းကပဲ၊ သမီး သိတယ္ မဟုတ္လား"
"သိပါတယ္၊ ညိဳမာ အျမန္ဆံုး လာခဲ့ပါ့မယ္ ဒယ္ဒီ"
"ဘာျဖစ္တာတဲ့လဲ ဟင္၊ ဘာတဲ့လဲ"

ရူဘီက သိခ်င္စိတ္ေစာသလို ေမးသည္။
"ကုိယ့္ မာမီပါကြာ၊ ေဆးခန္း ေရာက္ေနတယ္တဲ့"
"အို ... ဟုတ္လား"
"မာမီ ေဆးခန္း ေရာက္တာ သိပ္မဆန္းပါဘူးကြာ။ မၾကာခဏ ေရာက္ေနက်ပါ။ သူက နာတာရွည္ ေရာဂါသည္ မဟုတ္လား"
သည္အခ်ိန္ထိေတာ့၊ ညိဳမာသည္ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကျခင္း မရွိလွေသးေခ်။

"ေဆာရီးပဲ ေရာဘတ္ ေရ၊ ယူ႔ ညလယ္စာကို ေနာက္မ်ားမွပဲ စားရပါေစေတာ့။ ဒီညေတာ့ ညိဳမာ ျပန္မွ ျဖစ္မယ္"
"တို႔ လုိက္ပို႔မယ္ေလ"
"ေက်းဇူးပါပဲ ေရာဘတ္ရယ္"
လမ္းတြင္ ညိဳမာသည္ မာမီ၏ သနားစရာေကာင္းေသာ အျဖစ္မ်ားကို ေတြးေနေလသည္။
ငယ္စဥ္ က ညိဳမာသည္ မာမီ့ႏို႔ကို မစိုခဲ့ရ။

မာမီ၏ ထိန္းေက်ာင္းမႈကို မခံစားခဲ့ရ။
ႏို႔မႈန္႔ႏွင့္ ႀကီးခဲ့ရေသာ ကေလးထိန္းလက္တြင္ ေပ်ာ္ခဲ့ရသည္။ ညိဳမာ့ကို ေမြးၿပီး မာမီက မက်န္းမာလွ၍ ျဖစ္သည္။
လူမွန္း သိတတ္စ အရြယ္တြင္ အျခားကေလးမ်ားလို ေမာင္ ညီမ ကေလးမ်ားကို အလိုရွိခဲ့သည္။ မာမီက ေမြးဖြား မေပးႏိုင္သည့္ အေၾကာင္းကို သိရၿပီး စိတ္ပ်က္ခဲ့သည္။
ေနာက္ ညိဳမာ သည္ ဒယ္ဒီ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ မူႀကိဳေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ရသည္။ ၿပီးလွ်င္ေတာ့ မူလတန္း မွသည္ တကၠသိုလ္ အထိ ေက်ာင္းအလုပ္ေတြႏွင့္ ရႈပ္ေနခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေယဘုယ် ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ညိဳမာႏွင့္ မာမီသည္ သိပ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိလွ။

မာမီက အိမ့္ျပင္ထြက္ခဲ့သျဖင့္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မည္၊ ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲသြားမည္ဆုိလွ်င္ ဒယ္ဒီႏွင့္သာ မ်ားသည္။
ဒယ္ဒီက ညိဳမာ့ကို သမီးမိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနအထက္ထက္ သားေယာက်္ားကေလး တစ္ေယာက္ ေပါင္းသည္။ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ မျပဳလွ။
မာမီကေတာ့ ဘယ္ ဟုတ္လိမ့္မလဲ။ ေျခနင္း ၾကမ္းတာက အစ၊ ရယ္တာ ေမာတာ အစ လိုက္ၿပီး အျပစ္ျမင္ ေနသည္။

ကားရွိလွ်င္ ေျခရႈပ္သည္ဆိုကာ ညိဳမာ့ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ၀ယ္ေပးခဲ့သည့္ ကိုရိုလာကားကို ေရာင္းပစ္ခဲ့သည့္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မာမ့ီအေပၚ မေက်နပ္။
ညိဳမာ သည္ မာမီ့ကို အထင္ေသးသေလာက္ ဒယ္ဒီ့ကို အထင္ႀကီးသည္။
ခ်စ္သည္၊ ေလးစားသည္။
ျမတ္ႏိုး ကုိးကြယ္သည္။

ညိဳမာ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ မာမီခ်ဳပ္ေပးသည့္ အ၀တ္အစားေတြအေပၚ ဘ၀င္မက် ျဖစ္ရသည္။
ညိဳမာသည္ သည္အခ်ိန္တုန္းက ေယာက်္ားကေလးေတြလို ၀တ္ခ်င္သည္။

မာမီက ဆံပင္ရွည္ကို ျမတ္ႏိုးသူ၊ ညိဳမာတို႔အဖြဲ႕ေတြက စႏၵာပံုလို အတိုေတြ ညႇပ္ၾကသည္။ လည္ကုပ္၀ ဲပံုစံ ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကသည္။ တိတ္တခိုး ဆံပင္ကို ျဖတ္ေတာက္လိုက္သည္။
ေယာက်္ားကေလး ေတြ ၀တ္သည့္ ရွင္အက်ႌ ေၾကာင္ေၾကာင္က်ားက်ားမ်ား တီရွပ္မ်ား ၀တ္သည္။ မာမီႏွင့္ တက်က္က်က္ ရန္ျဖစ္ရသည္။

ေနာက္ပိုင္း ညိဳမာတုိ႔က ဘရာတို႔ ဘေလာက္စ္တို႔ ၀တ္ျပန္ေတာ့လည္း လည္ပင္းအ၀ိုက္က က်ယ္လြန္းသည္။ ပိတ္သားက ပါးလြန္းသည္ႏွင့္။ ေခါင္းေလာင္းလက္တို႔၊ ဂ်ဴးလိယက္ အက်ႌတို႔ကို မ်က္စိႏွင့္မေတြ႕ ဆုိသည္။

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေရႊရတုတုန္းက ေရွးေခတ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူေတြ အက်ႌလက္ပြ ၀တ္ထား သည့္ ဓာတ္ပံု ျမင္ၿပီး ရယ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုေတာ့ ညိဳမာကိုယ္တုိင္ အက်ႌလက္ပြေတြ ၀တ္သည္။
ဘာျဖစ္ရဦးမွာလဲ။ ဖက္္ရွင္ဆုိသည္မွာ အသစ္ေတြ ေဟာင္းလာလွ်င္ အေဟာင္းေတြ ျပန္သစ္ လာလိမ့္ မေပါ့။ တကၠသိုလ္ဆိုလို႔ ညိဳမာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အရိုက္ခံရသည့္ ေန႔ကိုမေမ့။
သည္ကိစၥမွာေတာ့ ညဳိမာ့အဆိုးျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မည္။

ညိဳမာသည္ မာမီတို႔မိဘမ်ား ခ်မ္းသာခဲ့ၾကသည္ကို သိသည္။ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးတစ္ၿမိဳ႕မွာ ဆန္စက္ ေတြရွိသည္။ လယ္ယာေခ်ာင္းေျမာင္းေတြ ရွိသည္ကို သိသည္။
ေခတ္ေနာက္က်ဟန္တူေသာ မာမီ့ မိဖမ်ားက မာမီခုႏွစ္တန္း ေအာင္ေသာအခါ မိန္းကေလးဆိုတာ ပညာသိပ္တတ္ေနစရာ မလိုပါဘူးဆိုၿပီး ေက်ာင္း ႏႈတ္ခဲ့သည္ကို သိသည္။

ညိဳမာ တကၠသိုလ္ ဒုတိယေရာက္ႏွစ္ေရာက္ေတာ့ လူလည္ က်ေနၿပီ။ အေပါင္းအသင္း စုံေနၿပီ။ ေက်ာင္းေခၚ ခ်ိန္မျပည့္။ စာေမးပြဲ ေျဖခြင့္မရ။ မာမီက ေက်ာင္းျပန္တက္ခုိင္းေပမယ့္ ညိဳမာ ျငင္း သည္။  သည္တုန္းက ညိဳမာ့မွာ ခံစားခ်က္ေတြ ရွိေနသည္ေလ။ ပထမဦးဆံုး ခ်စ္သူ၏ လွည့္စားျခင္း ခံရၿပီးစ ျဖစ္သည္ေလ။ သည္မွာ ေက်ာင္းျပန္တက္ဖို႔ မတက္ဖို႔ စကားလုေျပာရင္း အေျခအေန တင္းမာလာသည္။

"မာမီက ကိုယ့္ဘာသာေတာင္ ဆယ္တန္း မေအာင္ပဲနဲ႔ ညိဳမာ့ကို ဘာအျပစ္မွ ေျပာေနစရာ မလိုပါ ဘူး၊ ညိဳမာက မာမီ့ထက္ေတာ့ ပညာတစ္ဆေလာက္ ပိုတတ္ပါေသးတယ္ေနာ္"
သည္ မွာ မာမီသည္ ညိဳမာ့ပါးကို လွမ္းရုိက္လိုက္ေလသည္။

"ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ့္ဘ၀နဲ႔ ကိုယ္ ဆယ္တန္း မေအာင္တာနဲ႔ ညည္းဘာသာ ပညာဆက္မသင္တာ ဘာဆုိင္သလဲ ညိဳမာ။ ညည္း ငါ့ကို ေနာက္ ဒါမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မေစာ္ကားနဲ႔"
ေျပာလွ်င္ေတာ့ ညိဳမာႏွင့္ မာမီက ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းခ်ညး္ပင္။
ၾကည့္ ... မာမီ ဘယ္ေလာက္ တံုးသလဲ ဆိုတာ။

ညိဳမာက အႏုပညာ ၀ါသနာပါသည္။ အတီးတစ္ခုခု တတ္ခ်င္သည္ဆိုေတာ့ မာမီက ၀မ္းသာ အားရ ေစာင္းႀကီး တစ္လက္ ၀ယ္လာေပးသည္။
"ဒါႀကီးကို ဘာလုပ္ဖို႔လဲ"

"သမီးပဲ အတီးတစ္ခုခု တတ္ခ်င္တယ္ဆို။ မာမီတို႔ အသိထဲမွ ေစာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူ႔ကို အခ်ိန္ပိုင္းနဲ႔ ေခၚသင္တာေပါ့"
"ေၾသာ္ ... စိတ္နဲ႔ ငါနဲ႔ ညစ္ရပါလားေနာ္။ ညိဳမာ တတ္ခ်င္တာက ေခတ္ေပၚ စတီရီယိုေတး၊ တီးခ်င္တာက ဂစ္တာ"
"ေစာင္းဟာ ျမန္မာ့အႏုပညာ စင္စစ္ပါကြယ္"

"ေခါက္ထားစမ္းပါ၊ ညိဳမာတို႔ေခတ္က ေလွေခတ္ လွည္းေခတ္ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ အဏုျမဴေခတ္ပါ၊ လွ်ပ္စစ္ေခတ္ပါ။ ဓူ၀ံၾကယ္ ေျမမွာ ခေၾကြတဲ့ ေခတ္ မဟုတ္ဘူး။ ပြမ္ပြမ္ျမည္တဲ့ကားထဲ အတြဲေလး အသစ္နဲ႔ေဟ ဆိုတဲ့ ေခတ္ပါ"
အမွန္ပင္ ညိဳမာသည္ "ပေလးဘြိဳင္"၊ "ေအ့စက္"ႏွင့္ "အီးမက္ရွင္း" တို႔ကို ႀကိဳက္သည္။ စိုင္းထီးဆိုင္ ႏွင့္ ဘိုဘိုဟန္ ဆိုဟန္က ေကာင္းသည္။
သည္လုိႏွင့္ ညိဳမာလည္း ဂစ္တာ မသင္ျဖစ္။

ေစာင္းႀကီးမွာလည္း အိမ္ဧည့္ခန္းတြင္ အလွအပ ပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္သာ ဖုန္တက္ ေနေလေတာ့ သည္။
မာမီက မိန္းမပီပီ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနကာ အိမ္မႈကိစၥေတြကို ၀င္ေရာက္ကူညီ လုပ္ကိုင္ေစ ခ်င္သည္။ ညိဳမာ ကေတာ့ အိမ္အလုပ္ဆိုတာကို  ၀ါသနာ မပါေရးခ် မပါ။
ေငြ ရွိသည္။
ခ်မ္းသာသည္။

ညိဳမာတို႔က ဘာ၀င္လုပ္စရာ လုိသလဲ။
အေစခံေတြ၊ အိမ္ေဖာ္ေတြ ေမြးထားမွေတာ့ သူတို႔လုပ္လိမ့္မေပါ့။
ညိဳမာတို႔ တစ္သက္လံုး မဆင္းရဲေတာ့ပါဘူး။ ေဖေဖက အေျပာသား။ ညိဳမာတို႔ တစ္သက္မဟုတ္ ဆယ္သက္ ထုိင္စားႏိုင္သတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေတြ သိပ္တတ္ထားဖို႔လည္း မလိုလွ ထင္သည္။ ဘြဲ႕ရၿပီ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ေနၾကတာ တစ္ပုံႀကီး။

သည္ေတာ့ မာမီက "ေအး ... မင္းတို႔ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ဆိုတာ မခံစားရဖူးေတာ့လဲ ေျပာေတာ့မေပါ့" ဆိုခဲ့သည္။
ညိဳမာတို႔က စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ မခံစားရဘူးေပမယ့္ စစ္ကိုေတာ့ မုန္းၾကတာပါပဲ။ "ပိစ္" ဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အမွတ္အသား ေပါ့ ေမေမရဲ႕။ "မိတ္ခ္လဖ္၊ ေနာ့တ္၀ါး" ဆိုတာ ညိဳမာတို႔ ေၾကြးေၾကာ္ ေနက်။
ဒုတိယ အႀကိမ္ ပါးရိုက္ခံရတာ ဒီဇင္ဘာမွာေပါ့။။

ခရစၥမတ္အိဗ္ (Chirstmas Eve) မွာေပါ့။ ဒီဇင္ဘာ ၂၄ရက္ေန႔ည။
ရူဘီတို႔ႏွင့္အတူ ခရစၥမတ္အိဗ္မွာ ညိဳမာ ေပ်ာ္သည္။
 သည္မွာ ပက္ထရစ္ဆိုေသာ ေကာင္ေလးသည္ တစ္ညလံုးလိုလို ညိဳမာ့အပါးမွာ ကပ္ေနသည္။

ညိဳမာ့ထက္ေတာ့ အသက္ငယ္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ေကာင္ေလးက လူေခ်ာေလး ျဖစ္သည္။
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တစ္ဦး ၏ သားဟု သိရသည္။
ဂစ္တာအဖြဲ႕ မွာ ဒရမ္တီးသည္။
ညသန္းေကာင္ေက်ာ္ ေတာ့ ပြဲသိမ္းသည္။

ပက္ထရစ္ က ညိဳမာ့ကို အိမ္သို႔ ျပန္ပို႔ေပးမည္ဆိုကာ သူ႔ကားႏွင့္ တင္ေခၚလာခဲ့သည္။
လမ္းမွာ ေမာ္ေတာ္ကား မၾကာခဏ ေမွာက္မည္ ျဖစ္သည္ကိုေတာ့ သိသည္။ တစ္ျခား ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့သည္ကိုေတာ့ မေျပာတတ္ေတာ့ပါဘူး။
အိမ္ေပါက္၀ မွာ ကားထိုးရပ္မိေတာ့ ညႏွစ္နာရီထုိးေနၿပီ။

ပက္ထရစ္သည္ ညိဳမာ့ကို ကားေပၚမွ တြဲခ်ေပးသည္။ သို႔ေသာ္ ရုတ္တရက္ ကိုယ္ကို လႊတ္မေပးခဲ့။ နမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။
သည္မွာ အိမ္ေရွ႕ မီးျဖတ္ခနဲ လင္းလာသည္။ အိမ္ေပါက္၀မွာ မာမီ ေပၚလာသည္။
"ဘုရား ... ဘုရား ... ဘယ္လိုျဖစ္လာတာလဲ ညိဳမာရယ္"

"ညိဳမာ ဘာျဖစ္သလဲ၊ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး မာမီရဲ႕၊ ညိဳမာ ေပ်ာ္ေနတာပါ။ ေၾသာ္ ... မာမီနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးရဦးမယ္။ ဒီက "ပက္ထရစ္"
ပက္ထရစ္က "ေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာပါတယ္ အန္တီ" ႏႈတ္ဆက္ေတာ့ မာမီက ရြံရွာစြာျဖင့္ ...
"ထြက္သြားစမ္းကြယ္၊ မင္း ငါ့ၿခံထဲက ထြက္သြားစမ္း"

မာမီ့အသံကို မုိးၿခိမ္းသံကို က်ယ္ေလာင္ေနသည္။
ပက္ထရစ္သည္ အံ့အားသင့္ေနသည္။
"ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ ... ကၽြန္ေတာ္"
"ထြက္သြားစမ္းပါ၊ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ငါ့ၿခံထဲက ထြက္သြားစမ္းပါ"

"အို ... မာမီ၊ သူ႔ကို ဒီလုိႏွင့္ဖို႔ မေကာင္းပါဘူး။ သူက လူႀကီး လူေကာင္းရဲ႕ သားသမီးပါ"
"ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ထြက္ဆို ခုထြက္"
မာမီသည္ ညိဳမာ့ကို အၾကမ္းပတမ္းဆြဲယူကာ အိမ္ထဲသို႔ သြင္းလိုက္သည္။ တံခါးကို ပိတ္ပစ္လိုက္ သည္။
မၾကာမီ ပက္ထရ၏ ကားထြက္သြားသံ ၾကားရသည္။

"မာမီ ဆက္ဆံတာ သိပ္ရိုင္းတာပဲ"
ညိဳမာက မေက်ႏိုင္မခ်မ္းႏိုင္ ဆုိသည္။
သည္ေနာက္မွာေတာ့ ညိဳမာ အန္ခ်င္လာသည္။ မီးဖိုခန္းသို႔ ၀င္သည္။

လက္ေဆးေၾကြဇလံုမွာ အန္ခ်လိုက္သည္။ အကုန္ပါပဲ။ စားထား ေသာက္ထားသမွ် အကုန္ပါပဲ။
ညိဳမာ့ အန္ဖတ္မွာ ခ်ဥ္ေနသည္။ အရက္နံ႔ ေဟာင္ေနသည္။
ေက်ာဘက္တြင္ မာမီလာရပ္သည္။
"ညိဳမာ"
ညိဳမာက မထူးဘဲ ပလုတ္က်င္းရာမွ ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။

"ဒါ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အိမ္ျပန္တဲ့ အခ်ိန္လား ဟင္"
"ဒီကေန႔ ခရစၥမတ္အိဗ္ေလ ေမေမရဲ႕၊ လူေတြ ေပ်ာ္ၾကတဲ့ေန႔ပဲ"
"ညည္း အရက္ေသာက္လာတယ္ မဟုတ္လား"

"မဟုတ္ဘူး မာမီ၊ သမီးတို႔က လိေမၼာ္ရည္ပဲေသာက္တာ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူက ေနာက္ၿပီး အလစ္မွာ  လိေမၼာ္ရည္ထဲ ဂ်င္အရက္ေတြ လာေရာသြားသလဲ မသိဘူး"
"အဲဒီလိုေနရာမ်ိဳးကို သြားရင္ ဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္မွာပဲ။ အို ... ညည္း မေကာင္းေတာ့ပါလား ညိဳမာ"
"ညိဳမာ ဘာျဖစ္လို႔ မေကာင္းရတာလဲ။ ညိဳမာ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ မွဲ႕တစ္ေပါက္ မစြန္းပဲ အိမ္ျပန္ ေရာက္လာတာ မဟုတ္လား"
"ညည္း ေသာက္လာတာကေကာ"

"ေျပာပါၿပီေကာ ဘယ္သူက လိေမၼာ္ရည္ထဲ ဂ်င္ေရာလိုက္သလဲ မသိဘူးလို႔။ ကဲပါ မာမီရယ္ ... ဒါေလာက္ကေလးမ်ား ျပႆနာလုပ္ မေနစမ္းပါနဲ႔"
"ဒါေပမယ့္ ဒါ ျမန္မာျပည္။ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္ဘာသာတရား၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္နဲ႔ ေနေနတဲ့ တုိင္းျပည္မွာ စုန္းျပဴးေတြရဲ႕ စကားကို နားေယာင္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္မေနခ်င္ဘူး"
"မာမီက ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္"
"ဘာ"

"မာမီဟာ ေခတ္မမွီေတာ့ဘူး၊ မာမီ့အေတြးအေခၚေတြဟာ ႏိုင္တီး၀မ္တီးက အေတြးအေခၚေတြ ျဖစ္ေနၿပီ"
"ညိဳမာ"
ညိဳမာ ကိုယ္ကို မတ္လိုက္သည္။

"ညည္း ေစာ္ကားေပါင္းမ်ားၿပီ။ ငါဟာ ညည္းရဲ႕အေမ။ ညည္းကို ေမြးထုတ္ခဲ့တဲ့ အေမ။ အေမ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေတာင္ ေလးစားမႈ မရွိေတာ့ပါလားဟင္။ ညည္းကိုယ္ညည္း သိပ္ဟုတ္လွၿပီလို႔ ထင္ေနတဲ့ မိန္းမေပါ့ ဟုတ္လား။ ဒါဆိုရင္ ညည္းနဲ႔ထုိက္တန္သလို ဆံုးမရေတာ့မွာပဲ"
သည္ကစၿပီး မာမီ့ လက္ဖ၀ါးမ်ားသည္ ညိဳမာ့ပါးျပင္ေပၚသို႔ က်လာသည္။

တစ္ခ်က္မက။ ႏွစ္ခ်က္မက။
အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ။
ညိဳမာသည္ မူးရီေနသျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိ။
ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္း မရွိ။
ရုန္းကန္ႏိုင္စြမ္း မရွိ။

ညိဳမာ၏ မ်က္ႏွာမွာ ရဲေနသည္။
မ်က္၀န္းတို႔သည္ မီးထြက္မတတ္ ေျပာင္လက္ေနသည္။
မ်က္ရည္မ်ား စီးက်ေနသည္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

နည္းပါေသးတယ္။