စာျပင္ဆရာ ဒူးတိုက္ခံရျခင္း
ေမာင္ၾကည္မြန္
ေမာင္ၾကည္မြန္
သကၠရာဇ္ ၁၂၆၀ ေက်ာ္ေလာက္က မႏၱေလးတြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလ်က္ တပည့္တပန္း မ်ားျပားေသာ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါး ရွိသည္။ ထိုဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးသည့္ အခ်ိန္၊ တပည့္မ်ားအား စာပို႔ခ်သည့္ အခ်ိန္မွလြဲလွ်င္ ေက်ာင္း၌ရွိေသာ ေပစာ၊ ပရပိုက္ စာမ်ားကိုသာ ဖတ္ရႈေလ့လာျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ ေစသည္။ ေပစာမ်ား အနက္ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီး အဆက္ဆက္ၾကည့္ရႈ အသုံးျပဳသြားေသာ ပရိတ္ၾကီးတစ္ေစာင္ ကို ေန႔စဥ္လိုလို သုံးသပ္ၾကည့္ရႈေလ့ရွိသည္။
က်မ္းဂန္က်နေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း ေပစာ၊ ပရပိုက္စာမ်ား တြင္ အမွားမ်ားကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အခါ မွ ျပင္ဆင္ေရးသားျခင္း မျပဳ ၊ ဖေယာင္းစက္ကေလးမ်ားခ်၍ မွတ္သားျပီး မူလ အတိုင္းသာ ရွိေစသည္။ ေန႔စဥ္ပရိတ္ၾကီးေပတြင္လည္း တစ္ေနရာ ၌ တစ္ေခ်ာင္းငင္ပါရမည္ကို မပါဘဲရွိရာ ဖေယာင္းစက္ ခ်၍သာ မွတ္သားထားေလသည္။
တစ္္ခါေသာ္ ဒကာေတာ္တစ္ေယာက္ က ထိုေပစာကေလးကို ၾကည္ညိဳလွ၍ ကူးယူလိုပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ ဆရာေတာ္ၾကီး သည္ ရုတ္တရက္ ခြင့္မျပဳ ၊ သုံးေလးၾကိမ္္ အဖန္ဖန္ ေလွ်ာက္ဖန္မ်ားမွ ဒကာ့အစား ကူးမည့္စာေရး ကို စစ္ေဆးျပီးလွ်င္ ခြင့္ျပဳေတာ္ မူလိုက္ေလသည္။ ေနာက္ဥပုသ္ တစ္ပတ္ ၾကာေလာက္ ၾကာလွ်င္ ေရးကူးျပီး ဒကာ လည္း ေပ ကို ဆရာေတာ္အား ျပန္၍အပ္ေလသည္။
တစ္ေန့ေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ ထိုေပစာေလးကိုၾကည့္ရႈ သုံးသပ္ျပန္ရာ တစ္ေခ်ာင္းငင္ က်န္ေနေသာ ေနရာတြင္ မိမိ မွတ္သားေသာ ဖေယာင္းစက္ကေလး မရွိေတာ့ဘဲ တစ္ေခ်ာင္းငင္ကေလး ေရာက္ ေနသည္ ကို ေတြ႔ရေလသည္။ စုတ္တသတ္သတ္ ႏွင့္ ၾကည့္ျပီး ေဒါသဟုန္းခနဲ ျဖစ္လာကာ ဒကာႏွင့္ စာေရး ကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚ၍ ဒီတစ္ေခ်ာင္းငင္ ဘယ္သူ ထည့္သလဲ ဟု စစ္ေလသည္။
စာေရးက
''တပည့္ေတာ္ ထည့္လိုက္ပါတယ္ဘုရား''
''ဘာျဖစ္လို႔ ထည့္တာလဲ''
''က်က်န္ရစ္ခဲ့လို႕ ထည့္လိုက္ပါတယ္ ဘုရား''
''ဟင္ ဒီတစ္ေခ်ာင္းငင္ မပါတာ ငါ့ဆရာ၊ ဆရာ ေတြကလည္း အသိ၊ ငါလည္းအသိ၊ ငါ့ဆရာဆရာေတြ မထည့္ခဲ့၊ ငါလည္း မထည့္၊ နင္ထည့္ မွ ငါ တို႔ သိမွာလား၊ နင္ထည့္လို႔ ဆရာအဆက္ဆက္ က ေပပ်က္ျပဲီ။ ေခြးမသား၊ လူတတ္လုပ္လို႔ ျပင္ဦးဟ'' ဆိုကာ ေျခႏွင့္ ကန္၊ ဖေနာင့္ႏွင့္ေပါက္၊ ဒူးႏွင့္တိုက္သျဖင့္ ဒကာေရာ စာေရးပါ တစ္ေခ်ာင္းငင္ ထည့္မႈ အတြက္ ေက်ာင္းေပၚက ေျပးခဲ့ရဖူးသည္ဟု လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္ တို႔ႏွင့္ အတူတူ အလုပ္လုပ္ဖူးေသာ မႏၱေလးဆယ္၀ါရ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ စာျပင္ဆရာၾကီး တစ္ဦး ေျပာျပသည္ ကို ၾကားရဖူးေလသည္။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းၾကီး သည္လည္း သူ႕စာကိုသူတစ္ပါး မေမးစမ္းဘဲ အျပင္မခံေခ်။ အသက္ေလးဆယ္ ေလာက္က စ၍ ယခုအထိ စာေရး လွ်င္ အကၡရာပုဒ္ပါဒ္ အျဖတ္ အရပ္ပါရာျဖတ္ပုံ၊ ပုဒ္ခ်ပုံ စပိတ္ထိုးပုံမွစ၍ တစ္လုံးမက်န္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ေရးေပးေလ့ ရွိသည္။ လက္ေရးမူမ်ားမွာ စာစီ ထားသေလာက္ ပင္ စနစ္ က်လွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပံုႏွိပ္တိုက္သို႔ အပ္သည့္အခါ ပံုႏွိပ္စာျပင္ဆရာက ဘာတစ္ခု မွ ျပဳျပင္ေပးရန္ မလို၊ စာစီသမားလက္ထဲ အပ္လိုက္ရုံသာရိွသည္။ စာစီသမားကလည္း ဆရာၾကီး၏ မူအတိုင္း ၾကည့္၍ စီသြားရုံသာ ျဖစ္သည္။ ပရုဖ္မ်ားကိုလည္း သူတစ္ပါးအားလႊဲအပ္မထား၊ ပရုဖ္အၾကမ္း မွ အႏု အထိ ကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံ၍ ၾကည့္ေလ့ရွိသည္။
သူ႔မူတြင္ ျပထားသည့္ အတိုင္း မဟုတ္လွ်င္ စာပုံႏွိပ္တာ၀န္ခံ စာျပင္ဆရာႏွင့္ ဖိုမင္ကို ခ်က္ခ်င္းေခၚ၍ ေျပာေလသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ေက်ာ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္က သူရိယတိုက္တြင္ လုပ္ကိုင္ ေနစဥ္ စာစီပုံ၊ စာျပင္ပုံ စည္းကမ္းမက်လွ်င္ ဖိုမင္ႏွင့္ စာျပင္ဆရာကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚ၍ ဆူရုံမက ဒူးႏွင့္ တိုက္တတ္ သည္ဟု ဆရာၾကီး ႏွင့္အတူ လုပ္ကိုင္ဖူးေသာ တပည့္ေဟာင္းေရွးဖိုမင္ ေရွးစာစီသမားၾကီးမ်ား ေျပာ၍ ၾကားဖူးေလသည္။ ဤသို႔ စည္းကမ္းေသ၀ပ္ေအာင္ အတင္းအက်ပ္ ျပဳတတ္ေသာ္လည္း တပည့္ မ်ား၏ အက်ိဳးကိုူမူကား အျမဲ ေစာင့္ေရွာက္ေဆာင္ရြက္ေပးေလ့ ရွိသည္။
ဆရာေဇယ်၏ စာျပင္ဆရာ ေဆာင္းပါးမွ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးႏွင့္ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း တို႕စာမူအေပၚ သေဘာထား ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
''ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ေလးခ်ိဳးၾကီးမ်ားထဲမွ ေကာလိဓာတ္'' ႏုိ၀င္ဘာလထုတ္ ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္းမွာ ဆရာ ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္)၏ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ရပါသည္။
ေဗဒင္အရာ၌ က်နေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး ဆရာမိႈင္းပါတကားဟု ဂုဏ္ျပဳခ်ီးမြမ္းေထာပနာျခင္းျဖစ္၍ ၾကိဳဆို ေက်းဇူးတင္ စကား ဆိုပါရေစ။
''မေနသာျပီ ေပဌာနီ က ျမန္းခဲ့ေတာ့
ကမၼဌာန္းက်င့္ပုံ စရိုက္မေဝးၾကသူတို႕ကျဖင့္
စခန္းသင့္ရာ အျမိဳက္ေတးကိုလ
တိုက္ေကၽြးကာ အႏို႔လို ေဟာမိေတာ့
ေတာၾကီးရဂုံ ေကာလီ့အထံု ရင့္ခ်ိန္မို႔
ေယာဂီ့ဘုံ မွာ ေဗာဓိတစ္ငုံ ပြင့္ေတာ့မည္လို႔
(ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ ဗမာသဘင္ သခင္ကြန္ဖရင့္ဘြြဲ႕ ကဗ်ာမဟာ ေလးခ်ိဳးၾကီးမွ)
မူရင္းစာအုပ္ တြင္ 'ၾကီး' တို႕၊ ''လီ'' တို႕၊ ''ဂီ'' တို႔ ေအာက္ တြင္ ေအာက္ျမစ္ မပါ၍ စာေရးသူ ျဖည့္ ထားပါသည္ ဟု ဆရာဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္) က ရဲ၀င့္စြာ ၀န္ခံေရးသား ထားပါသည္။ ဆရာေဇယ် ၏ စာျပင္ဆရာ ေဆာင္းပါး အဆို အလို အရ တစ္ေခ်ာင္းငင္ မပါသည္ ကို တစ္ေခ်ာင္းငင္ ထည့္ေရးမိသည့္ ဒကာ ႏွင့္ စာေရး ကို '' ဆရာအဆက္ဆက္ က ေပပ်က္ျပီ။ ေခြးမသား၊ လူတတ္လုပ္လို႔ ျပင္ဦးဟ'' ဆိုကာ ေျခႏွင့္ကန္၊ ဖေႏွာင့္ ႏွင့္ေပါက္၊ ဒူးႏွင့္တိုက္သည့္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ လည္းေကာင္း .-
သူ႔ ျပထားသည့္အတိုင္း မဟုတ္လွ်င္ ဖိုမင္ႏွင့္ စာျပင္ဆရာ ကို ခ်က္ခ်င္းေခၚ၍ ဆူရုံမက ဒူးႏွင့္တိုက္သည့္ ဆရာမိႈင္းၾကီး သည္လည္းေကာင္း ယခုလို ၂၀၁၀ ကာလ တိုင္ေအာင္ သက္ေတာ္ရွည္ ထင္ရွားရွိေနဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္။
သူ႕စာမူ''ၾကီး'' တို႔ ၊ ''လီ'' တို႔ ၊ ''ဂီ'' တို႔ ေအာက္တြင္ ေအာက္ျမစ္ မပါ၍ စာေရးသူ ျဖည္ထည္႕ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ ဖတ္ရႈမိမည္ ဆိုပါလွ်င္ ဆရာၾကီးမိႈင္း ဘာမ်ားလုပ္ေလမလဲ။
စာေရးသူ - ေမာင္ၾကည္မြန္
ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း ေဖေဖာ္ဝါရီ -၂ဝ၁၁
.
3 comments:
ဆရာႀကီးမိႈင္းေတာ့ ဘာလုပ္မယ္မသိ
ဆရာႀကီးပီမိုးနင္းစာေတြကို အဲလိုေတာင္မဟုတ္ဘူး.. လိုရာေတြဆြဲေရးၿပီး ျပန္ထုတ္ထားၾကတယ္ဗ်ာ..
အင္း..
ဆရာၾကီးေတြက ကိုယ္တိုင္လဲ စာေပသတ္ပံု ႏံု ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္
လြန္းေတာ ့ ကိုယ္ေရးတာ အၿမဲမွန္တယ္လို ့ ဆရာ ့မန္
ေတာ ့ရွိေနမွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင္ ့ဒူးနဲ ့အတိုက္ခံရတာ...။
ဘာမွမဟုတ္တဲ ့ကြ်န္ေတာ္ေတာင္ အမွားဗရပြနဲ ့
တင္ၿပီးမွ လိုင္းေပၚေရာက္လို ့ ဟိုလူဒီလူေအာ္တာေတာင္
အံ က တင္ေနရေသး ..။
ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ေလးစားတယ္ဗ်ာ...။
အင္း..
အခုလဲ ဘယ္ႏွစ္လံုး မွားသြားလဲမသိ။
Post a Comment