စာေရးသူ၏အမွာ
ေဖေဖ ၀တၳဳရွည္ႀကီးမွာ က်မ အေဖအိုႀကီး၏ ၀တၳဳေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။ က်န္၀တၳဳတို အသစ္စက္စက္ ေလးပုဒ္ မွာလည္း စိမ္းျမေသာ စပါးခင္းမ်ား ၀ိုင္းရံေနသည့္ ပန္တမြတ္ကမ္းေျခတြင္ ေရာဂါေၾကာင့္ အပမ္းေျဖ ရင္း တေျဖးေျဖးေရးေသာ ၀တၳဳတိုမ်ားျဖစ္သည္။
ေဖေဖ အသက္ရွစ္ဆယ္ျပည့္ အတြက္ ရည္မွန္း၍ ေရးခဲ့ေသာ္လည္း က်မက်န္းမာေရးခ်ဳိတဲ့၍ ေဖေဖ အသက္ ရွစ္ဆယ္ တႏွစ္ထဲ ၀င္ေရာက္လာမွ ၿပီးပါသည္။
ေအးေဆးၿငိမ္သက္၍ က်မ ေမြးရပ္ေျမႏွင့္တူေသာ ပန္တမြတ္ကမ္းေျခအား ၀တၳဳတိုေလးမ်ား ေရးသား ရန္ အေတြးအေခၚ ရေအာင္ ကူညီသည့္အတြက္ အျမဲပင္ သတိရေက်းဇူးတင္မိ၏။
''၀ဋ္သို၊ ၀ဋ္ေဟာင္း
ဘယ္သုိ႔ေထာင္းလည္း
အေၾကာင္းမ်က္ေျပ
လႊတ္ပါေလလွ်င္
တိမ္စင္ၾကယ္ခ
မိုးယံလသို႔၊
၀င္းပရႊန္းထိန္၊
မယ့္သည္းအိမ္မွ၊
တႀကိမ္ထြန္းသစ္၊ ဖြင့္လွစ္သြန္႔ႀကဲ
ပန္းတုိ႔ပြဲသည္၊
ေမႊးၿမဲ ေမႊးပါေစသတည္း၊
ေအးၿမဲ ေအးပါေစသတည္း....''
ခ်မ္းေျမ႕ရႊင္လန္းပါေစ။
ခင္ႏွင္းယု
ဘယ္သုိ႔ေထာင္းလည္း
အေၾကာင္းမ်က္ေျပ
လႊတ္ပါေလလွ်င္
တိမ္စင္ၾကယ္ခ
မိုးယံလသို႔၊
၀င္းပရႊန္းထိန္၊
မယ့္သည္းအိမ္မွ၊
တႀကိမ္ထြန္းသစ္၊ ဖြင့္လွစ္သြန္႔ႀကဲ
ပန္းတုိ႔ပြဲသည္၊
ေမႊးၿမဲ ေမႊးပါေစသတည္း၊
ေအးၿမဲ ေအးပါေစသတည္း....''
ခ်မ္းေျမ႕ရႊင္လန္းပါေစ။
ခင္ႏွင္းယု
ကဗ်ာဆရာႀကီး
ေရွ႕သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ႏွစ္ရက္ေန႔သို႔ ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္၊ ေဖေဖသည္ အသက္ရွစ္ဆယ္ျပည့္ေပ ေတာ့မည္။
က်မႏွင့္အတူေနခဲ့ေသာ ႏွစ္အေနျဖင့္ကိုက် ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ့္ႏွစ္ ႏွစ္ရွိေပၿပီ။
က်မ ငါးႏွစ္သမီးအေရာက္ လူမွန္းသိတတ္စျပဳေသာအခါ ေဖေဖမွာ နားမၾကားေတာ့ၿပီ။ သာမာန္လူတုိ႔ ျဖစ္သကဲ့ သုိ႔ နားေလး႐ံု ေလးေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လုံး၀မၾကားျခင္းျဖစ္၍ တစိမ္းတုိ႔အဖုိ႔၊ ေဖေဖ့ကုိ စကားေျပာ ရသည္ မွာ အလြန္၀န္ေလးရွာၾကမည္သာျဖစ္ပါ၏။ ရွည္လ်ားေသာ စကားမ်ားအတြက္ စကၠဴ ေပၚ စာေရး၍ ျပျခင္း မွာ ေဖေဖႏွင့္ စကားေျပာရ အလြယ္ကူဆံုး သေကၤတတခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အိမ္သားမ်ား ႏွင့္ သားသမီးမ်ားအတြက္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုစကားမွာ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ ပါးစပ္လႈပ္ဒါကို ၾကည့္ ၍ နားလည္ၾကေသာ နည္းလမ္းကိုသာ အသံုးျပဳလုိက္ၾကေပသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ (၄၂)ႏွစ္ေက်ာ္ ညတညတြင္ ေဖေဖသည္ အိပ္ရာ၀င္အိပ္သြားၿပီး ေနာက္တေန႔နံနက္ မိုးလင္းခ်ိန္ တြင္ လံုး၀နားမၾကားေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟူ၍ေလာက္သာ က်မသိပါသည္။
နားမၾကား သည္မွတပါး ေဖေဖသည္ ၀ၿဖဳိး၏။ အသားျဖဴ၏။ က်န္းမာေတာင့္တင္း၏။ သူ႔တြင္ ေက်ာက္ ေပါက္မရာ မ်ား ရွိ၍ သူ႔အစ္ကုိ(က်မ၏) ဘဘတို႔လုိ အသားဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ၍ေနသည္မွာ မထင္ရွားေပ။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖ တို႔ အမ်ဳိးမ်ားသည္ အသားျဖဴၾက၏။
က်မခပ္ရြယ္ရြယ္သို႔ေရာက္ျပန္ေတာ့ ေဖေဖသည္ ေလငန္းေရာဂါပါ ယွဥ္လာၿပီး စကားေျပာလွ်င္ မပီမသႏွင့္ ေလး၍ လာသည္။ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္လည္း ေျခဖ်ား အနည္းငယ္ဆြဲေနပံုရ၏။
သုိ႔ေသာ္ သူသည္ မနက္ေစာေစာတခါ ညေနထမင္းစားၿပီးတခါ ၀ါးခယ္မၿမဳိ႕ကို တပတ္ ပတ္မိေအာင္ ေတာ့ ေလွ်ာက္ ရမွ အိပ္ေပ်ာ္စား၀င္ပံုရပါ၏။
က်မတုိ႔မိသားစုမွ က်မသည္ ၀ါးခယ္မမွ ရန္ကုန္သုိ႔ ပထမခြဲထြက္လာခဲ့၏။ ကရင္ေသာင္းက်န္းမ်ား ေသာင္းက်န္းစ တြင္ ေမေမႏွင့္မမသည္ ရန္ကုန္သို႔ ေခတၱလာယင္း နယ္အေျခအေနမွာ တေျဖးေျဖး ဆိုး ၀ါးလာေတာ့ရာ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္၀ါးခယ္မ အဆက္အသြယ္လံုး၀ျပတ္သြားၿပီး ရန္ကုန္တြင္ ပင္ ေသာင္တင္ ေနၾကပါေတာ့သည္။
ညီမေလး ႏုႏုမွာ ၿမဳိ႕မေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနရေသာ တေျခသို႔ေရာက္ရၿပီး၊ ညီမအလတ္ျဖစ္သူ အၾကြယ္ မွာမူ ရန္ကုန္တြင္ပင္ အိမ္ေထာင္က်၍ ေနေပၿပီ။
၀ါးခယ္မ အိမ္အိုႀကီးတြင္ ေဖေဖသည္ ဇနီးႏွင့္သားသမီးမ်ားႏွင့္ အတူမေနရေသာ္လည္း ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္း မ်ား ႏွင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါ၏။ တျခားေဆြမ်ဳိးမ်ားရွိေသာ္လည္း က်မတို႔မိသားစုအေနႏွင့္ဆိုလွ်င္ ေဖေဖ ''တေယာက္ထီး'' က်န္ရစ္ခဲ့သည္ဟု ဆုိရေပမည္။
၀ါးခယ္မႏွင့္ရန္ကုန္မွာ ေလေၾကာင္းအဆက္အသြယ္တခုတည္းသာရွိေတာ့သည္။ တခုတည္းဆိုေသာ္ လည္း တိုက္႐ိုက္ မဟုတ္ပါ။ ၀ါးခယ္မမွ ပုသိန္ကိုလာရသည္။ ပုသိန္မွ ေလယ်ဥ္ပ်ံႏွင့္ ရန္ကုန္ကိုလာရ သည္။
ေဖေဖ့တြင္ တခါတခါ စိတ္ေဖါက္ျပန္တတ္ေသာ ေရာဂါရွိေသာ္လည္း စာေရးဆရာျဖစ္မည့္သူ၏ ဖခင္ျဖစ္၍ လားမသိ၊ ေဖေဖသည္ တခါတရံ လြမ္းဆြတ္ေၾကကြဲဘြယ္ စာကိုေရးတတ္ေသး၏။
သမီးယုေရ...
ဧရာ၀တီသေဘၤာႀကီးေတြ ဆိုက္ခ်ိန္ေရာက္ရင္ေလ ေဖေဖ သေဘၤာဆိပ္ကုိ ဆင္းသြားတတ္ တယ္။ သေဘၤာႀကီး ေတြကလဲမလာ သမီးတို႔ေမေမတို႔ကိုလဲ မျမင္ရေတာ့ ေဖေဖျမစ္ကမ္းပါးမွာ ငိုမိတယ္။
က်မသည္ ဤစာပိုဒ္ကုိ ဖတ္လုိက္ရကတည္းက မ်က္ရည္က်မိ၏။ ေမေမႏွင့္ မမတို႔ကလည္း ေခတၱခဏ ရန္ကုန္ လာယင္း သေဘၤာလမ္း ယုတ္တရက္ပိတ္သြားေသာေၾကာင့္ အေစာပိုင္းက အစီရင္ ခံခဲ့ၿပီးအတိုင္း ၀ါးခယ္မ ကို မျပန္ႏုိင္ၾကေတာ့ပါ။ အမွန္ေတာ့ ေခတ္ပ်က္လုိက္ရသည္မွာ ခဏေလာက္ သာျဖစ္ၿပီး ေနာင္တြင္ မူလအတိုင္းျပန္ျဖစ္မည္ဟုသာ သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ျဖင့္ တေန႔ျပန္ မည္၊ တေန႔ျပန္မည္ ႏွင့္ ေစာင့္ေနသည့္အထဲမွ ေသာင္းက်န္းမႈအေျခအေနမွာ ေစာေစာက က်မတို႔ သေဘာေပါက္ ေနၾကသကဲ့သုိ႔မဟုတ္ဘဲ ပိုမိုအေျခအေနဆိုး၀ါးလာေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္တြင္မၾကံ႕ၾကာ သင့္ ဘဲ ၾကံ႕ၾကာေနၾကရပါေတာ့သည္။
က်မက ေဖေဖထံမွစာကို ေမေမအားျပေသာအခါ ေမေမလည္း မ်က္ႏွာမေကာင္းရွာပါ။ ေဖေဖသည္ ေမေမ ကုိ တခါတရံသာ ''တင္တင္''ဟူ၍ ေမေမ၏မူရင္းအမည္ျဖစ္ေသာ ေဒၚသိန္းတင္အမည္ကုိ အဖ်ား ဆြတ္ေခၚ တတ္ေသာ္လည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ သားေတြ သမီးေတြႏွင့္ေရာၿပီး ''ေမေမ''ဟူ၍သာ အေခၚ မ်ားသည္။ ေမေမ သည္ တရပ္တေက်းသို႔ အလည္အပတ္သြားရာမွ မူလခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ ရက္မ်ား ၾကံ႕ၾကာ ေနပါလွ်င္ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ေန႔တုိင္းလိုလိုဆင္းၿပီး ေစာင့္တတ္သည္။ ေမေမျပန္လာ ေသာအခါမ်ားဆိုလွ်င္ ၀ါးခယ္မ ဘုရားႀကီးလမ္းထိပ္ (ကမ္းနားလမ္းႏွင့္ဆံုရာ) ေနရာေလာက္မွစ၍ ''တုိ႔ ေမေမျပန္လာဘီ၊ တုိ႔ေမေမ ျပန္လာဘီ'' ဟူ၍ လက္ႏွစ္ဘက္ကိုေျမွာက္ယင္း လက္ခုတ္တီးၿပီး ၀မ္းသာ အားရ ေအာ္သြားသည္ ကုိ ကိုက္တေထာင္ ေလာက္ေ၀းေသာ က်မတို႔အိမ္က အတိုင္းသားၾကားေနရေပ သည္။
ရန္ကုန္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတိုင္း သားေတြ သမီးေတြႏွင့္ ေမေမသည္ ေသာင္တင္ေနဆဲ ရက္ပိုင္း အတြင္း ေဖေဖ တေယာက္ထီး သေဘၤာဆိပ္သုိ႔ အိမ္မွ ဘုရားႀကိးလမ္းတေလွ်ာက္ ေခါက္တံုေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေနမည္ ကုိ ျမင္ေယာင္ေသာအခါ ရင္နင့္ရျပန္ပါသည္။
''ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ေမေမရာ၊ ရန္ကုန္မွာဘဲ ရတဲ့အိမ္ငွားၿပီး ေနၾကပါစို႔၊ ေဖေဖ့ကိုလဲ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ လုိက္လာ ဘို႔ အေခၚလႊတ္လုိက္မယ္ေလ''
က်မ ၏ စိတ္ကူးကို ေမေမအားေျပာျပမိပါ၏။
''ေအးေပါ့... ဒါေပမင့္ ရန္ကုန္က လူေတြက သမီးအေဖအေၾကာင္း ဓါတ္မသိၾကေတာ့ သမီးေဖေဖအတြက္ အိမ္နီးခ်င္း ေတြကို ေမေမက အားနာလွတယ္...''
''ေနာက္ေတာ့ ၾကည့္လုပ္ရတာေပါ့ ေမေမရာ....''
သေဘာတူၾကၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ က်မသည္ အေခၚလႊတ္ဖို႔ ေလယာဥ္ပ်ံ ေနရာရဘို႔စသည္မ်ားကို စီစဥ္ရ၏။ သြားေခၚေပးသူမွာ ၀ါးခယ္မသား စစ္ရဲတပ္ရင္းမွ ရဲေဘာ္ေလးတဦးျဖစ္ေသာ တေက်ာင္း ထည္းထြက္ ျဖစ္သည့္ ေမာင္ၾကင္ေအာင္ျဖစ္ပါ၏။
ထုိစဥ္က ေလယာဥ္ပ်ံ အသြားအလာမွာလည္း လြယ္ကူသည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ၾကင္ေအာင္ သည္ ေဖေဖ့ ကို ေခ်ာေမာစြာပင္ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေအာင္ ေခၚလာႏုိင္ခဲ့၏။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္သုိ႔အ ေရာက္တြင္မူ အဘ၏ ထူးခ်ားခ်က္ကေလးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဦးေႏွာက္ေခ်ာက္ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အ ပ်က္မ်ားကို ဟာသ ေႏွာၿပီး ေျပာျပပါေတာ့၏။
''အဘျဖစ္ပံုကေတာ့ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး မမယုရယ္၊ ေက်ာက္ေရစစ္ င႐ုတ္ဆံုႀကီးမပါရင္ မလုိက္ဘူး ဆုိလုိ႔ ဦးေႏွာက္ ကို ေခ်ာက္သြားတာဘဲ.... ေလယာဥ္ပ်ံကလဲ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ျပန္မဲ့ ေလယာဥ္၊ အခ်ိန္ ကလဲ ကပ္ေနၿပီ၊ ေနရာကလဲမေပးႏုိင္၊ ေနရာမေပးႏုိင္ယင္လဲ မလိုက္ဘူးလားဆိုေန၊ စဥ္းစား ၾကည့္ေပေတာ့.... ေနာက္ဆံုးေတာ့ စြန္႔ၿပီး အတင္းတင္ရတဲ့ဘ၀ေရာက္တာဘဲ....''
က်မကေတာ့ ေမာင္ၾကင္ေအာင္ ညႊန္ျပေသာပစၥည္းမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္း ျပံဳးရယ္မိပါသည္။ ေမာင္ၾကင္ေအာင္ ကိုသာ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာရ၏။ ေက်ာက္ေရစစ္ဆိုသည္မွာ ႐ိုး ကုမၸဏီတိုက္တြင္ ေရာင္းသည့္ လက္တဖက္ ႏွင့္ သြန္ငဲ့၍ ရေသာ ခပ္ေသးေသးေရစစ္အိုး ေလးမ်ဳိး အေပါ့စားမဟုတ္ပါ၊ က်မ တို႔ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ တြင္ သံုးေလ့သံုးထရွိေသာသစ္သားေရစစ္အိမ္ ၏ ထိပ္အေပါက္တြင္တင္ထားၿပီး၊ နံရံ ေလးဘက္ သစ္သား ကာထားရသည့္ ေက်ာက္သားအစစ္ကိုထြင္းထားေသာ ေက်ာက္ေရစစ္ျဖစ္ရာ တေယာက္ထီးအား ႏွင့္မ၍ မရတတ္ေပ။ ဒန္အိုးႀကီးက အ၀ ႏွစ္ေတာင္ေလာက္က်ယ္သည္။ င႐ုပ္ဆံု ႀကီး ကလည္း အ၀ တထြာ ႏွင့္ လက္ႏွစ္လံုးေလာက္ရွိကာ ေဇာက္ တထြာေလာက္နက္ျခင္းက သူ၏အ ေထာင္း ခံခဲ့ ရေသာ သက္တန္းကို ေဖၚျပေနေလသလား ေအာက္ေမ့ရ၏။
''သမီး တို႔ အေမႀကီးလက္ထက္ကတည္းက ပစၥည္းေတြ သမီးတို႔ထက္ေတာင္ အသက္ႀကီးေသးတယ္... ဒါကုိ ရဲေဘာ္ က မယူရဘူးတဲ့ေလ....''
ေဖေဖ့ေအာ္သံ သည္ ေလယာဥ္႐ံုးတခုလံုးကို ဖံုးသြားပါ၏။
က်မက ျပ႐ိုးျပစဥ္ သေကၤတျဖစ္ေသာ လက္ဟန္ေျခဟန္ႏွင့္ သူသယ္ယူလာသည္ကို ေၾကနပ္ပါ ေၾကာင္း ေျပာျပ ရသည္။
က်မတို႔ငွားထားေသာ အိမ္ကေလးမွာ ၀ါးထရံကာ အိမ္ငယ္ေလးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း က်မတို႔ စိတ္ခ်မ္း သာသည္။ ေဖေဖသည္ လံုး၀နားမၾကားသူျဖစ္၍ သူ႔အသံ ကို ထိန္း၍မရ။ တုိးတိုးမေျပာ၊ ခုနစ္သံခ်ီႏွင့္ ဟစ္၍ ေျပာတတ္သည္။ ယခုအိမ္ရွင္မွာ ၀ါးခယ္မအဆက္အႏြယ္ထဲကျဖစ္သျဖင့္ ေဖေဖ့ဓါက္ကုိလည္း သိၿပီး ျဖစ္သည္။ ေဖေဖ့ ကို နားလည္မႈရွိသူျဖစ္သည္။ ကပ္ေနေသာအိမ္မရွိသျဖင့္ ေဖေဖ့ေအာ္သံကုိ လည္း အိမ္နီးနားခ်င္း ၾကားရမွာ ကို အားမနာရပါ။ ျခံေလးမွာ က်ယ္ပ်ံ႕၍ တာ၀ါလိန္းအတြင္းပိုင္းထဲမွာ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ အိမ္ခ်င္းညပ္ေနေသာ အရပ္ထဲမွာလုိ စိတ္မ႐ႈတ္ရေတာ့ေပ။ ေဖေဖကလည္း ေျမလြတ္ကေလးတြင္ စိုက္ရ ပ်ဳိးရ ၍ ေၾကနပ္ေနပံုရသည္။
မၾကာခင္ သူ႔တြင္ေရာဂါတခုျဖစ္လာျပန္ေၾကာင္း သူေျပာျပသျဖင့္ သိရျပန္ပါ၏။ သူ႔ေရာဂါမွာ ေပါင္ရင္း ႏွင့္ ဆီးစပ္ တြင္ အႀကိတ္မွ အနာႀကီးတခုျဖစ္လာသည္ဟု ဆိုပါသတည္း။ ေသြးအျမဲထြက္က်ေနသျဖင့္ ေသြးအား ယုတ္ေလ်ာ့ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကိုလည္း လကၡဏာျပေနသည္။ ခြဲစိတ္ကုသပါရာဂူဆရာ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာႀကီးေပါ သို႔ ျပေသာအခါ ခြဲစိတ္ကုသရမည္ဆိုပါ၏။ ေရာဂါအေျခအေနက မေကာင္းလြန္းပါ၊ သို႔ျဖစ္ရာ ခြဲစိတ္စဥ္ တြင္ အသက္ရွင္မည္၊ မရွင္မည္ကုိ ႀကဳိတင္ေျပာမျပႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ခြဲစိတ္ ကုသျခင္းမျပဳပါလွ်င္လည္း ကံအေၾကာင္းတရားကုိေတာ့ မေျပာလိုပါ။ ေရာဂါအေနျဖင့္ကေတာ့ ေနာက္ေျခာက္လ ထက္ပို၍ အသက္ရွည္ႏုိင္ဘြယ္အေၾကာင္း မျမင္ေတာ့ဟုဆိုပါသည္။
က်မတြင္ လူနာတေယာက္ကို ေဆး႐ံုတင္တိုင္း၊ ေငြေၾကးကုန္က်ျခင္း၊ ျပဳစုရျခင္းမ်ားအတြက္ မည္သို႔မွ် က်မ စိတ္မေမာ တတ္ေပ၊ မေမွ်ာ္လင့္ေသာအခ်ိန္တြင္ ေသေရးရွင္ေရးကိစၥဆိုပါက တရားခံ၀င္လုပ္ရ သည္ ေခၚမလား၊ မ်က္ေစ့မွိတ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရျခင္းေခၚမလား၊ ဤအျဖစ္မ်ဳိးကုိ လုပ္ရတတ္သည့္အ ခါ အလြန္ စိတ္ေမာမိ၏။ အျမဲလုိလိုလည္း လုပ္ရပါ၏။ ဘာ့ေၾကာင့္ စိတ္ေမာရသည္ကုိ ေနာက္တြင္ တင္ျပပါဦးမည္။
ခြဲစိတ္ကုသခံပါက ခြဲစိတ္ခန္းထဲတြင္ပင္ ေသခ်င္လည္းေသမည္၊ အခြဲမခံပါက ေနာက္ေျခာက္လတြင္ ေဖေဖ သည္ အသက္ရွင္ေတာ့မည္မဟုတ္။ တခုခုကိုေတာ့ စြန္႔စား၍လုပ္ရေပမည္။
''ခြဲစိတ္တာ ေအာင္ျမင္ရင္ေတာ့ ေနာက္ေျခာက္ႏွစ္၊ ေျခာက္ႏွစ္ အသက္ရွင္ဖို႔၊ ကၽြန္ေတာ္အာမခံ တယ္...''
ေဒါက္တာႀကီးေပါသည္ ေျခာက္ႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္္ဆိုေသာ စကားလံုးကေလးကုိ သံုးသည္အခ်ိန္တြင္၊ လက္ေခ်ာင္းကေလး ေျခာက္ေခ်ာင္းေထာင္၍ျပယင္း အသက္႐ႈေပါက္ကေလးရသြားသည့္ အမူအယာ ကေလး ျဖင့္ ေျပာပါ၏။
က်မမွာ အေတာ္ေလးပင္ ေခါင္း႐ူတ္သြား၏။
က်မ တို႔ မိသားစုလုိပင္ တျခားမိသားစုတြင္လည္း အျဖစ္တူမ်ားရွိေလမည္လားမသိ။ တေယာက္ ေယာက္ ေနမေကာင္း၍ ကုသရတိုင္း တညအိပ္မည္သူ၊ သစ္သီးတလံုးေကၽြးမည့္သူ၊ ေငြတက်ပ္ေပး မည့္သူ၊ ဘာသူ၊ ညာသူ စသည္ျဖင့္ ပိစိေညႇာက္ကပ္ကေလး ကူညီမည့္သူ၊ တဖဲ့တေလကေလးမွပင္ မရွိတတ္ပါေသာ္လည္း လူနာ သည္ ကုသရင္းမွ အေၾကာင္းမညီညႊတ္သျဖင့္ ဖိတ္စင္သြားခဲ့ပါေသာ္၊ ထုိ လူနာကို ေစာင့္ေရွာက္ ေဆး႐ံုတင္သည့္ သူ၊ ျပဳစုသူအေပၚတြင္ တရားနည္းလမ္းအရ တရားခံအစစ္ျဖစ္ မည္ မျဖစ္မည္ကိုပင္ ထည့္မတြက္ေတာ့ ဘဲ တခ်ဳိးထဲ ႏွင့္ တရားခံအျဖစ္သုိ႔ သြတ္သြင္းခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူၾက ပါေတာ့သည္။
ထိုအျဖစ္မ်ဳိးကို က်မသည္ ဆယ့္ေလးႏွစ္သမီးေလာက္ကတည္းက (သို႔မဟုတ္) လူ႔ဘ၀ဇာတ္ခံု၏ ေရွ႕ ပိုင္းအျမင္ႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းအညစ္အပတ္ဆိုသည္ကို ဘာမွန္းမသိရကတည္းကပင္ ၾကံဳခဲ့ရ၏။ တင္ျပရ မည္ဆိုလွ်င္ က်မ၏အကိုအလတ္ ဆံုးသြားစဥ္က တႀကိမ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအႀကိမ္မွာ ပထမအႀကိမ္ျဖစ္ ၿပီး၊ ဒုတိယအႀကိမ္မွာ က်မတို႔မိသားစု ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းလာစ ညီမအငယ္ဆံုး ႏုႏု လည္ပင္း ခြဲစိတ္ကု သ ခံရစဥ္က တႀကိမ္ျဖစ္သည္။ တညလံုးေမ့ေဆးမေျပမျခင္း လူနာအပါးတြင္ က်မတေယာက္ထီးေစာင့္ ေန၏။ ထုိေန႔ ေန႔လယ္ပုိင္းက လူနာကို ခြဲစိတ္ခန္းထဲမွ ထုတ္လာခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယခုထိ သတိမရ ေသးေပ။ ေသြးမ်ား ကလည္း ပတ္တီးကိုေပက်ံေနေပရာ ျမင္မေကာင္းေပ။
ေနာက္ေန႔ နံနက္မုိးလင္းလွ်င္ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၀င္ခြင့္ေတာင္းၿပီး ၀င္လာႀကပါ၏။ သူတို႔၀င္လာ၍ အဖြား၏ ညီမျဖစ္သူ အဖြားေလး(ဦးႏု-မိခင္) မွာ ႏုႏုကို ျမင္လုိက္သည့္တၿပဳိင္နက္ ''အမေလး သမီးေလးေသပါဘီ သူ႔ဟာသူ ေနရင္ အေကာင္းသား၊ မိခင္ယု ဆတ္ေဆာ့လုိ႔၊ သမီးေလး ေသပါဘီ''ဟု ေအာ္၍ငိုပါေလ ေတာ့ သည္။
ေမေမသည္ ခ်က္ျခင္းပင္ သူ႔အေဒၚအား အျပင္သုိ႔ေခၚထုတ္သြားပါ၏။ ႏုႏုမွာ မေသေသးေၾကာင္း၊ ေမ့ ေဆးဆိုသည္မွာ ဒီလုိပင္ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း၊ လူနာေရွ႕တြင္ ေအာ္ဟစ္မငိုရေၾကာင္းကို အျပင္တြင္မနဲ ႀကီး ရွင္းျပ လိုက္ဘူးသည္။ က်မတုိ႔ဖြားေလးကို က်မတို႔က အမဟုေခၚသည္။ တအိမ္ထည္း တစီးပြား ထည္းေနလာခဲ့ၾက သျဖင့္ ဖြားေအအရင္းလိုပင္ ဖြားေအႏွင့္အတူ က်မတို႔ကို သူကျပဳစုေစာင့္ေရွာက္လာ ခဲ့သည္။
က်မစိတ္ထဲမွာေတာ့ ''ငါ့ဘ၀ကုသိုလ္ကိုက သူမ်ားမလုပ္တာကုိ အမိုက္ခံၿပီးလုပ္လဲလုပ္ရေသး၊ လုပ္ သာလုပ္ရတယ္ တရားခံျဖစ္ရမဲ့ ကုသိုလ္ကံပါတယ္ထင္ပါရဲ႕''ဟူ၍ စိတ္ေျဖရပါသည္။ အသက္ႀကီးႀကီး လာသည္ႏွင့္အမွ် ေတြ႕ေတြ႕လာသည္ကေတာ့ က်မလိုပင္ လုပ္ပင္ လုပ္ၾကရပါေသာ္လည္း တရားခံ ျဖစ္ၾကရေသာ သူမ်ားကုိျမင္ရေသာအခါ စာနာစိတ္ျဖင့္ သနားမိ၏။ လုပ္ပံုလုပ္နည္း၊ လုပ္ဟန္ကဘဲ မွားေလ ၍ ငါဘဲတရားခံျပန္ျဖစ္ရေလသလားဟု တခါတရံ ကုိယ့္ကုိကိုယ္ဆန္းစစ္မိ၏။
အေၾကာင္းမ်ား သည္ တခါတရံမလုပ္ဘဲေန၍ ျဖစ္ေသာအေၾကာင္းမ်ားမဟုတ္။ မလုပ္၍မျဖစ္၊ ငါသာ လူစြမ္းေကာင္း ႀကီးကြလုိ႔ ရင္ေကာ့ျပစားခ်င္လြန္းလို႔ စြန္႔စားခ်င္လြန္း၍ သူရဲေကာင္းႀကီး လုပ္ခ်င္လြန္း၍ လုပ္ရသည္ မဟုတ္။ အေျခအေနက ဖန္တီးလာေသာအခါ လုပ္ရျပန္သည္သာျဖစ္ပါ၏။ ယခု ေဖေဖ့လုိ ကိစၥမ်ဳိးတြင္ အဆံုးအျဖတ္ေပးရန္ အေတာ္ခက္၏။ ဒုတိယဘ၀၊ တတိယဘ၀တို႔တြင္သာ အက်ဳိးေပး တတ္သည္ဆုိ ေသာ ဟိုတဘ၀က လုပ္ခဲ့တဲ့ကံသည္ ဘာကံျဖစ္မည္ေတာ့မသိ။ အျမဲတန္း အၾကပ္အတည္း သို႔ ေရာက္ေရာက္သြား၏။
ဆက္ရန္
.
6 comments:
ဆရာမျကီးရဲ့ဟိုတုန္းကစာေတြကိုအေတာ္မ်ားမ်ားဖတ္ခဲ့၊
ျကိုက္ခဲ့တယ္အေဖနဲ့ပတ္သက္ျပီးေရးခဲ့တဲ့.."ေရခ်ိုတြင္း" ဆိုတဲ့စာအုပ္ေတာ့ဖတ္ဖူးတယ္..ခုလိုစာေဟာင္း..စာ
ေကာင္းေတြကိုရွာေဖြတင္ေပးတဲ့မေရွ ြစင္ကိုေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္..။
(ေဒၚ) ခင္ႏွင္းယုနဲ႔ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ခ်မ္းေျမ့ရိပ္သာမွာ ဆံုခဲ့ဖူးတယ္။ သူ႔စာေတြဖတ္ၿပီး သူ႔ကို ေလးစားရင္းစြဲရွိေပမဲ့ အေနတည္လို႔ မေခၚရဲ ႏႈတ္မဆက္ရဲခဲ့ဘူး။ တလလံုးလံုး သူ႔ကို ျမင္႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္ခဲ့ရတာ။
သူ႔စာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးေပမဲ့ အခုတင္တဲ့ စာေတာ့ မဖတ္ဖူးေသးဘူး။ အေဖအေၾကာင္းေရးတဲ့ စာမို႔ အခ်စ္၀တၳဳေတြထက္ ပိုသေဘာက်တယ္။ ေက်းဇူး အမႀကီးေရ ...
ေဒါက္တာႀကီးေပါ .....
May be ေဒါက္တာ ၾကည္ေပါ
မၾကီးေရ...ညီမေလးလဲ မေမဓာ၀ီေျပာသလိုပဲ အခ်စ္၀တၳဳမဟုတ္ဘဲ အေဖအေၾကာင္းေရးထားတာမို႔ ပိုၾကိဳက္တယ္...။ ဆရာမရဲ႔ ပ်ားရည္ဆိုတဲ႔စာအုပ္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကိဳက္တယ္...။ အဆက္ေတြကို ေစာင့္ဖတ္ပါဦးမယ္...။
ခင္တဲ႔
မိုးေငြ႔
အမေ႐ႊစင္ေရ...ဆရာမႀကီးလက္ရာေတြကို အရမ္းႀကိဳက္တာ။ အျဖစ္ကလည္းတူပါ့...လူမိုက္လုပ္ရမဲ့ ဆံုးျဖတ္ရမဲ့ ကိစၥေတြဆို ကိုယ္ပဲ၊ ေကာင္းလာရင္သာ မေျပာေပမဲ့ ဆိုးသြားရင္ ကိုယ့္အျပစ္ ျဖစ္ေရာ၊ လူ႔သဘာဝ မ်ားလား....:))
စာအုပ္ထဲမွာေတာ႔ ေဒါက္တာႀကီးေပါ ဘဲလို႕ ေရးထားပါတယ္ စာဖတ္သူ မင္း ေရ ၁၉၆၈ ဇြန္လ ပထမအၾကိမ္ထုတ္တဲ႕ စာအုပ္မွာပါ
ေက်းဇူးပါဗ်ာ
ေရႊစင္ဦး
Post a Comment