စိတ္ဆင္းရဲစရာ အေကာင္းဆုံးမွာ အဆိုပါကုတ္ကင္းသည္ အာနိသင္ ျပင္းထန္လွသည္။ တျခား မူးယစ္ေဆး ေတြ ထက္ပိုၿပီး စြဲလြယ္သည္ သည္ေဆးက ကၽြန္မတို႕ ၿမိဳ႕တြင္းေန လူထုကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ဒုကၡေပး ေနသည္။ သည္ကုတ္ကင္းက မိန္းမသားေတြကို သိမ္းသြင္းသြားသည္။ မိန္းမေတြဆိုသည္မွာ မိသားစုမ်ားကို စုစု စညး္စည္းျဖစ္ေနေအာင္ ဆြဲကပ္ေပးေနသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ 'ေကာ္'မဟုတ္ပါလား။ ကၽြန္မ တိဳ႕ေက်ာင္း မွ ကေလးေတြမွာ စားစရာမရွိ၊ ၀တ္စရာမရွိ၊ တည္တည္တံ့တံ့ေနစရာ အိမ္ပင္မရွိဘဲ စာသင္ ေနၾကရသည္။ သည္လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သူတို႕မိဘေတြက မူးယစ္ေဆးႏွင့္ လဲလွယ္ပစ္ေနၾကသည္ေလ။ ယခု ဆို အခ်ိဳ႕သည္ ကုတ္ကင္းျဖန္႕ခ်ီသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေနၿပီ။
ေက်ာင္းစႀကၤံလမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေက်ာင္းမွကေလးေတြ ေျပာဆိုေနသံမ်ားကို ကၽြန္မၾကားၾကားေနရသည္။ သူတို႕ ေျပာဆိုေနၾကသည္မွာ ကုတ္ကင္းအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းတြင္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါ၀င္ ပတ္သက္ ေနသည့္ ကေလးေတြ သို႕မဟုတ္ ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္း။ တခ်ိဳ႕က အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေနခ်ိန္တြင္ ေဘးဘီ ေစာင့္ၾကည့္ သည့္ အေစာင့္လုပ္ေပးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ကုတ္ကင္း သယ္ေပးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေငြပို႕၊ ေငြယူလုပ္ေပးသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ကုတ္ကင္းကို ျဖန္႕ခ်ီေရာင္း၀ယ္ ေနၾကသည္။
ထိုသို႕လုပ္ေနသည့္ ကေလးေတြထဲမွ ႏွစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မသိသည္။ တစ္ေယာက္က အသက္၁၃ႏွစ္ရွိ ဒင္နီ ဆိုသူကေလး သူက ဘလိန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းၿပီးသြားၿပီ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္း မွ တတိယတန္း ေက်ာင္းသားကေလး ေသာမတ္ဆိုသူျဖစ္၏။
"မစၥကတ္ရိုက္၊ ဒင္နီမူးယစ္ေဆးေရာင္းတာကို ေသာမတ္ က ကူညီေနတယ္"
ကေလးတစ္ဦးက ကၽြန္မကိုတိုင္သည္။
"ေသာမတ္က ေလွကားထစ္မွာ ကုတ္ကင္းပုလင္းေတြနဲ႕ ေငြေတြကိုင္ၿပီး ထိုင္ေနတယ္။ ဒင္နီက လမ္းေထာင့္မွာ မတ္တတ္ရပ္ေနတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး ထိုးရပ္လာရင္ ဒင္နီက ဒရိုင္ဘကို ငါးေဒၚလာဖိုး၊ ဆယ္ေဒၚလာဖိုးေရာင္းလိုက္တယ္ ေမာ္ေတာ္ကားျပန္ထြက္သြားတာနဲ႕ ဒင္နီက ေသာမတ္ ဆီ ကို ရလာတဲ့ ေငြကို ေပးထားၿပီး ေနာက္ထပ္ကုတ္ကင္းပုလင္းေတြ ယူၿပီး လမ္းထိပ္ကို ျပန္သြားတယ္ အဲဒီလို လုပ္ေတာ့ ဒင္နီတစ္ေယာက္ ဖမ္းမိသြားရင္ ပစၥည္းနဲ႕ေငြေတြ အကုန္မမိေတာ့ဘူးေပါ့"
ကၽြန္မက ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းဖို႕ဆင့္ေခၚလိုက္၏။ စုေ၀းပြဲတြင္ ကၽြန္မက မူးယစ္ေဆးအေၾကာင္း၊ စြန္႕စားရျခင္းႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္အေၾကာင္း၊ စြန္႕စားရျခင္းႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပမည္ ဟု ကေလးေတြကို ေၾကညာလိုက္၏။ ထိုကေနာက္ ေက်ာင္းသားထုထဲမွ ကေလးႏွစ္ဦးကို ေရြးထုတ္ သည္။ သူတို႕ႏွစ္ဦးကို စင္ျမင့္ ေလွကားထစ္မ်ားတြင္ ထိုင္ေစသည္။ ႏွစ္ဦးထဲမွ တစ္ဦးမွာ ေသာမတ္ ျဖစ္၏။
"ကဲ…ကေလးတို႕ ေဟာဒီမွာ ေကာင္းႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္ေနာ္။ ဒီေကာင္ေလး မူးယစ္ေဆးေရာင္းကို ေသာမတ္ ကူညီေပး တဲ့ ပုံစံမ်ိဳး ဟန္လုပ္ၾကည့္ၾကရေအာင္၊ သူ႕တာ၀န္က အိမ္ရဲ႕ ေရွ႕ေလွကားမွာ ထိုင္ၿပီး ကုတ္ကင္း ပုလင္း ေတြနဲ႕ ပိုက္ဆံေတြကို ကိုင္ထားရမယ္"
ကၽြန္မက ရွင္းျပသည္။
"ခု တို႕မ်ား ဆက္ၿပီး ဟန္လုပ္လိုက္ၾကရေအာင္၊ လမ္းရဲ႕ ေရွ႕နားမွာ လူႏွစ္ေယာက္ ရပ္ေနတယ္။ သူတို႕ က ေဆးသမားေတြ။ သူတို႕မွာ ပိုက္ဆံမရွဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႕က ေသာမတ္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ေျပာတယ္။ ေဟ့ေကာင္၊ ဟိုမွာၾကည့္စမ္း။ ခ်ာတိတ္ ေတြမွာ ကုတ္ကင္းေတြ အိတ္နဲ႕အျပည့္ပဲ ၿပီၚေတာ့ ပိုက္ဆံေတြလည္းရွိတယ္။ လူကေတာ့ လက္မေလာက္ ေတာင္ မရွိေသးဘူးကြ"
ပါးစပ္ကေျပာရင္း ကၽြန္မက ေဆးသမားႏွစ္ေယာက္ထဲ မွ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္လိုက္၏။ ဆိုင္းမဆင့္ဘုံမဆင့္ဆိုသလို ကၽြန္မက ေလွကားထစ္ေပၚသို႕ ခုန္တက္လိုက္သည္။ ေသာမတ္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ သည္။ သူ႕အား ကၽြန္မ၏ ခ်ိဳင္းေအာက္တြင္ ညႇပ္ကိုင္ၿပီး ခန္းမထဲမွ ေျပးထြက္သြားသည္။
ထို႕ေနာက္ ခန္းမထဲသို႕ ျပန္၀င္လာသည္။ ေသာမတ္အား တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားဆဲ။ ၿပီးေတာ့ ပါးစပ္က ေျပာသည္။ 'လုရတာ လြယ္လိုက္တာကြာ။ ငါတို႕ရင္းရမွာက ဒီငခၽြတ္ေလးရဲ႕ အသက္ေလာက္ ပဲ ရွိတယ္ကြ။ ငါတို႕ ဒီခၽြတ္ကို လႊတ္ေပးလို႕ မျဖစ္ဘူး။ လႊတ္ေပးလိုက္ရင္ ငါတို႕ အေၾကာင္းကို ေဖာ္ေကာင္ လုပ္လိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ငါတို႕ လုပ္ရမွာက ဒီငခၽြတ္ကို သတ္ပစ္ဖို႕ပဲရွိတယ္။
ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေသာမတ္အား လည္ပင္းညႇစ္ေတာ့၏။ ဟန္လုပ္ၿပီး ညႇစ္ျခင္းမဟုတ္။ တကယ္ ညႇစ္ျခင္းပင္။ 'မစၥစ္ကတ္ရိုက္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္ပင္း အစ္ေနၿပီခင္ဗ်"ဟု သူက ေအာ္ဟစ္သည္။ ကၽြန္မ၏ ပါးျပင္ေပၚ သို႕ မ်က္ရည္ေတြ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္လိမ့္ဆင္းလာသည္။
ကၽြန္မလက္ကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြဘက္သို႕ လွည့္လုိက္သည္။ ကၽြန္မ ပါးျပင္ေပၚ မွ မ်က္ရည္စေတြႏွင့္ ကၽြန္မမ်က္လုံးေတြထဲမွ နာၾကည္းရိပ္ေတြက သူတို႕ သိသင့္သိထိုက္ သည္မ်ား ကို ေျပာျပၿပီး ျဖစ္ေနပါသည္။
ထိုေက်ာင္းသားမ်ာ စုေ၀းပြဲကို ေသာၾကာေန႕တြင္ ျပဳလုပ္၏။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္သည့္ တနလာၤေန႕တြင္ ေသာမတ္ ၏ အေဖႏွင့္အေမ ကၽြန္မရုံးခန္းသို႕ ေရာက္လာသည္။ သူတို႕က ကၽြန္မကို ေပြ႕ဖက္ ႏႈတ္ဆက္ သည္။ ၿပီးေတာ့ ေသာမတ္အား တျခားျပည္နယ္တစ္ခုရွိ သူ႕အေဒၚႏွင့္အတူ ေနထိုင္ဖို႕ ေစလႊတ္ ေတာ့မည္ ဟု ေျပာသည္။ သူတိုကက ေသာမတ္အား အေရာင္းအ၀ယ္ထြန္းကားသည့္ နယ္ေျမႏွင့္ေ၀းရာသို႕ ပို႕လိုက္ ျခင္း ပင္ျဖစ္၏။
ေက်ာင္းစႀကၤံလမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေက်ာင္းမွကေလးေတြ ေျပာဆိုေနသံမ်ားကို ကၽြန္မၾကားၾကားေနရသည္။ သူတို႕ ေျပာဆိုေနၾကသည္မွာ ကုတ္ကင္းအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္းတြင္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါ၀င္ ပတ္သက္ ေနသည့္ ကေလးေတြ သို႕မဟုတ္ ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္း။ တခ်ိဳ႕က အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေနခ်ိန္တြင္ ေဘးဘီ ေစာင့္ၾကည့္ သည့္ အေစာင့္လုပ္ေပးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ကုတ္ကင္း သယ္ေပးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေငြပို႕၊ ေငြယူလုပ္ေပးသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ကုတ္ကင္းကို ျဖန္႕ခ်ီေရာင္း၀ယ္ ေနၾကသည္။
ထိုသို႕လုပ္ေနသည့္ ကေလးေတြထဲမွ ႏွစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မသိသည္။ တစ္ေယာက္က အသက္၁၃ႏွစ္ရွိ ဒင္နီ ဆိုသူကေလး သူက ဘလိန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းၿပီးသြားၿပီ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္း မွ တတိယတန္း ေက်ာင္းသားကေလး ေသာမတ္ဆိုသူျဖစ္၏။
"မစၥကတ္ရိုက္၊ ဒင္နီမူးယစ္ေဆးေရာင္းတာကို ေသာမတ္ က ကူညီေနတယ္"
ကေလးတစ္ဦးက ကၽြန္မကိုတိုင္သည္။
"ေသာမတ္က ေလွကားထစ္မွာ ကုတ္ကင္းပုလင္းေတြနဲ႕ ေငြေတြကိုင္ၿပီး ထိုင္ေနတယ္။ ဒင္နီက လမ္းေထာင့္မွာ မတ္တတ္ရပ္ေနတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီး ထိုးရပ္လာရင္ ဒင္နီက ဒရိုင္ဘကို ငါးေဒၚလာဖိုး၊ ဆယ္ေဒၚလာဖိုးေရာင္းလိုက္တယ္ ေမာ္ေတာ္ကားျပန္ထြက္သြားတာနဲ႕ ဒင္နီက ေသာမတ္ ဆီ ကို ရလာတဲ့ ေငြကို ေပးထားၿပီး ေနာက္ထပ္ကုတ္ကင္းပုလင္းေတြ ယူၿပီး လမ္းထိပ္ကို ျပန္သြားတယ္ အဲဒီလို လုပ္ေတာ့ ဒင္နီတစ္ေယာက္ ဖမ္းမိသြားရင္ ပစၥည္းနဲ႕ေငြေတြ အကုန္မမိေတာ့ဘူးေပါ့"
ကၽြန္မက ေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းဖို႕ဆင့္ေခၚလိုက္၏။ စုေ၀းပြဲတြင္ ကၽြန္မက မူးယစ္ေဆးအေၾကာင္း၊ စြန္႕စားရျခင္းႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္အေၾကာင္း၊ စြန္႕စားရျခင္းႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပမည္ ဟု ကေလးေတြကို ေၾကညာလိုက္၏။ ထိုကေနာက္ ေက်ာင္းသားထုထဲမွ ကေလးႏွစ္ဦးကို ေရြးထုတ္ သည္။ သူတို႕ႏွစ္ဦးကို စင္ျမင့္ ေလွကားထစ္မ်ားတြင္ ထိုင္ေစသည္။ ႏွစ္ဦးထဲမွ တစ္ဦးမွာ ေသာမတ္ ျဖစ္၏။
"ကဲ…ကေလးတို႕ ေဟာဒီမွာ ေကာင္းႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္ေနာ္။ ဒီေကာင္ေလး မူးယစ္ေဆးေရာင္းကို ေသာမတ္ ကူညီေပး တဲ့ ပုံစံမ်ိဳး ဟန္လုပ္ၾကည့္ၾကရေအာင္၊ သူ႕တာ၀န္က အိမ္ရဲ႕ ေရွ႕ေလွကားမွာ ထိုင္ၿပီး ကုတ္ကင္း ပုလင္း ေတြနဲ႕ ပိုက္ဆံေတြကို ကိုင္ထားရမယ္"
ကၽြန္မက ရွင္းျပသည္။
"ခု တို႕မ်ား ဆက္ၿပီး ဟန္လုပ္လိုက္ၾကရေအာင္၊ လမ္းရဲ႕ ေရွ႕နားမွာ လူႏွစ္ေယာက္ ရပ္ေနတယ္။ သူတို႕ က ေဆးသမားေတြ။ သူတို႕မွာ ပိုက္ဆံမရွဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႕က ေသာမတ္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ေျပာတယ္။ ေဟ့ေကာင္၊ ဟိုမွာၾကည့္စမ္း။ ခ်ာတိတ္ ေတြမွာ ကုတ္ကင္းေတြ အိတ္နဲ႕အျပည့္ပဲ ၿပီၚေတာ့ ပိုက္ဆံေတြလည္းရွိတယ္။ လူကေတာ့ လက္မေလာက္ ေတာင္ မရွိေသးဘူးကြ"
ပါးစပ္ကေျပာရင္း ကၽြန္မက ေဆးသမားႏွစ္ေယာက္ထဲ မွ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္လိုက္၏။ ဆိုင္းမဆင့္ဘုံမဆင့္ဆိုသလို ကၽြန္မက ေလွကားထစ္ေပၚသို႕ ခုန္တက္လိုက္သည္။ ေသာမတ္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ သည္။ သူ႕အား ကၽြန္မ၏ ခ်ိဳင္းေအာက္တြင္ ညႇပ္ကိုင္ၿပီး ခန္းမထဲမွ ေျပးထြက္သြားသည္။
ထို႕ေနာက္ ခန္းမထဲသို႕ ျပန္၀င္လာသည္။ ေသာမတ္အား တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားဆဲ။ ၿပီးေတာ့ ပါးစပ္က ေျပာသည္။ 'လုရတာ လြယ္လိုက္တာကြာ။ ငါတို႕ရင္းရမွာက ဒီငခၽြတ္ေလးရဲ႕ အသက္ေလာက္ ပဲ ရွိတယ္ကြ။ ငါတို႕ ဒီခၽြတ္ကို လႊတ္ေပးလို႕ မျဖစ္ဘူး။ လႊတ္ေပးလိုက္ရင္ ငါတို႕ အေၾကာင္းကို ေဖာ္ေကာင္ လုပ္လိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ ငါတို႕ လုပ္ရမွာက ဒီငခၽြတ္ကို သတ္ပစ္ဖို႕ပဲရွိတယ္။
ေျပာၿပီးသည္ႏွင့္ ကၽြန္မက ေသာမတ္အား လည္ပင္းညႇစ္ေတာ့၏။ ဟန္လုပ္ၿပီး ညႇစ္ျခင္းမဟုတ္။ တကယ္ ညႇစ္ျခင္းပင္။ 'မစၥစ္ကတ္ရိုက္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္ပင္း အစ္ေနၿပီခင္ဗ်"ဟု သူက ေအာ္ဟစ္သည္။ ကၽြန္မ၏ ပါးျပင္ေပၚ သို႕ မ်က္ရည္ေတြ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္လိမ့္ဆင္းလာသည္။
ကၽြန္မလက္ကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြဘက္သို႕ လွည့္လုိက္သည္။ ကၽြန္မ ပါးျပင္ေပၚ မွ မ်က္ရည္စေတြႏွင့္ ကၽြန္မမ်က္လုံးေတြထဲမွ နာၾကည္းရိပ္ေတြက သူတို႕ သိသင့္သိထိုက္ သည္မ်ား ကို ေျပာျပၿပီး ျဖစ္ေနပါသည္။
ထိုေက်ာင္းသားမ်ာ စုေ၀းပြဲကို ေသာၾကာေန႕တြင္ ျပဳလုပ္၏။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္သည့္ တနလာၤေန႕တြင္ ေသာမတ္ ၏ အေဖႏွင့္အေမ ကၽြန္မရုံးခန္းသို႕ ေရာက္လာသည္။ သူတို႕က ကၽြန္မကို ေပြ႕ဖက္ ႏႈတ္ဆက္ သည္။ ၿပီးေတာ့ ေသာမတ္အား တျခားျပည္နယ္တစ္ခုရွိ သူ႕အေဒၚႏွင့္အတူ ေနထိုင္ဖို႕ ေစလႊတ္ ေတာ့မည္ ဟု ေျပာသည္။ သူတိုကက ေသာမတ္အား အေရာင္းအ၀ယ္ထြန္းကားသည့္ နယ္ေျမႏွင့္ေ၀းရာသို႕ ပို႕လိုက္ ျခင္း ပင္ျဖစ္၏။
လမ္းေလွ်ာက္ ဒိုင္းနမိုက္
အေျခအေနေတြက ဆိုးသည္ထက္ ဆိုးသည္။ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ေလာက္ ေရာက္ေသာအခါ ျပဳျပင္ ထိန္းမတ္ လို႕ မရေလာက္သည့္ အက်င့္စရိုက္ရွိေသာ ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မတိဳ႕ ေက်ာငး္တြင္ ေတြ႕ျမင္လာရသည္။ သူတို႕သည္ ေပါက္ကြဲတတ္သည္။ အၾကမ္းဖက္တတ္သည္။ ဘာလုပ္လွ်င္ ဘာျဖစ္မည္ဆိုသည္ကို ေတြးေတာ ေျမာ္ျမင္တတ္ျခင္း အလွ်င္းမရွိ။ သည္လိုအက်င့္စရိုက္မ်ိဳးကို ကၽြန္မမျမင္ဘူး။ မေတြ႕ဖူးခဲ့။ ထိုစဥ္ ကေတာ့ သူတို႕ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မမသိခဲ့။ သို႕ေသာ္ မၾကာမီအတြင္း သံသယအေတြးတစ္ခု ၀င္လာသည္။ ထိုသို႕ ျဖစ္ေနေသာ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ကိုယ္၀န္ရွိစဥ္အတြင္း ကုတ္ကင္းသုံး ေသာ မိခင္မ်ားမွ ေမြးဖြားလာသူမ်ားျဖစ္ေနသည္။
ထိုသို႕ေသာ ေရာဂါလကၡဏာမ်ိဳးကို စတင္ေတြ႕ရွိရသည္မွာ ပထမတန္း ေက်ာင္းသားကေလး ရစ္ခ်တ္ ဆိုသူထံမွာျဖစ္၏။ သူသည္ သူငယ္တန္းမွာကတည္းက အေတာ္ႀကီး ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရျဖစ္ခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ အထိန္း အသိမ္း ေကာင္းသည့္ ဆရာတစ္ဦးထံတင္ အပ္ထားလိုက္လွ်င္ သူ႕အမူအက်င့္ေတြ ေပ်ာက္သြား ႏုိင္သည္ ဟု ကၽြန္မကမွတ္ယူခဲ့သည္။ သို႕ျဖင့္ ပထမတန္းသို႕ တက္ေသာအခါ ရစ္ခ်တ္အား ေမရီအီးဖရီးမင္း ထံတြင္ အပ္ႏွံလိုက္၏။
သို႕ေသာ္ ေက်ာင္းစဖြင့္ၿပီး ေဆာင္းဦးသို႕ မေရာက္တတ္ေသး၊ ကၽြနမရုံးခန္းသို႕ ေမရီ ေရာက္ခ် လာေတာ့ ၏။
"အဲဒီေကာင္ေလးဟာ ကၽြန္မအတန္းကို စာသင္လို႕မရေလာက္ေအာင္ ဒုကၡေပးေနတယ္။ သူက ကတ္တီး ကတ္ဖဲ့ ကေလး ဆရာမႀကီးရဲ႕။ ေနာက္ၿပီး တျခားကေလးေတြကို ထိုးတယ္ႀကိတ္တယ္ တျခား ကေလးေတြ ကို နာက်င္ေအာင္ လုပ္တယ္"
ရစ္ခ်တ္အား စာသင္ခဲ့သည့္ဆရာ ဆရာမအားလုံးေခၚၿပီး သူ႕အမူအက်င့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္း ၾကည့္သည္။ သူစိတ္ၾကမ္းကိုယ္ၾကမ္းျဖစ္ၿပီး ေပါက္ကြဲတတ္သည္မွာ ကစားကြင္းထဲ၊ ထမင္းစားခန္းထဲ သို႕မဟုတ္ ခန္းမထဲတြင္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုေနရာမ်ားသို႕ ရစ္ခ်က္မသြားရေအာင္ ပိတ္ပင္ လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕အား အခ်ိန္ျပည့္ အနီးကပ္ ႀကီးၾကပ္ေနဖို႕ ဆုံးျဖတ္လိုက္သည္။ ကၽြန္မက ရစ္ခ်တ္ အိမ္သို႕ တယ္လီဖုန္းဆက္သည္။ ေမြးစားမိခင္ႏွင့္ ေနထိုင္ရသည္။ သူ႕မိခင္ရင္းမွာ ကုတ္ကင္း စြဲ ေနသျဖင့္ သူ႕ကိုၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ျခငး္ မျပဳႏိုင္။ ဤကား ကၽြန္မရလိုက္ေသာ ပထမသဲလြန္စျဖစ္၏။
ေနာက္ေတာ့ တကၠသိုလ္တုန္းက ေက်ာင္းေနဖက္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးထံ တယ္လီဖုန္း လွမ္းဆက္ ၾကည့္သည္။ သူက ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕အနီးအနားတြင္ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္ေနသည္။ သူတို႕ ဘက္ တြင္ ကုတ္ကင္းသုံးစြဲခဲ့ၾကသည္မွာ ၾကာၿပီ။ ကၽြန္မတို႕ ဘက္မွာထက္ အမ်ားႀကီး ေစာေၾကာင္း ကၽြန္မ သိသည္။ ကၽြန္မက ကၽြန္မႀကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ကေလးအေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းအား ေျပာျပသည္။
"သူဟာ အသိဥာဏ္မရွိတဲ့ ဖုတ္ေကာင္ႀကီး တစ္ေကာင္လိုပဲ။ တစ္ခုခု လုပ္ေတာ့မယ္လို႕ ဆုံးျဖတ္ လိုက္တာ နဲ႕ ဘာကိုမွ ဂရုမစိုက္ေတာ့ဘဲ ဇြတ္လုပ္ေတာ့တာပဲ။ သူရန္လုပ္ၿပီဆိုရင္ဆက္ၿပီၚ ရန္လုပ္ေရာ။ သူေအာ္ ေနၿပီ ဟစ္ေနၿပီဆိုရင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ေ အာ္ေနဟစ္ေနေရာ။ သူ႕နိးနား၀န္းက်င္မွာ ဘာေတြပဲ ရွိေနေန သူမျမင္မၾကားမသိေတာ့ဘူး။ သူ႕ကို ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်လို႕လည္းမရဘူး ငါ့စကားကို နားမေထာင္ တဲ့ ကေလးမ်ိဳး ငါ့ေစတနာ ကို မတုံ႕ျပန္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးကို ငါမေတြ႕ဖူးပါဘူးဟယ္။ ဒီတစ္ေယာက္ကေတာ့ ငါ့ကို အဖက္ လုပ္ေဖာ္ေတာင္ မရဘူးဟဲ့"
"မယ္ဒယ္လင္း…နင့္ဆီကို ငါ စာအုပ္စာတမ္းတခ်ိဳ႕ ပို႕ေပးလိုက္ပါ့မယ္"
သူငယ္ခ်င္းက ျပန္ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မထံသို႕ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ပိဳ႕ေပးလိုက္သည္။ မူးယစ္ေဆး စြဲေနသည့္ မိခင္မ်ားမွ ေမြးဖြားလာသည့္ ကေလးမ်ားအား ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး ေတြ႕ရွိခ်က္ မ်ားကို တင္ျပထားသည့္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား၊ အဆိုပါ စာတမ္းကို ဖတ္ရသည္မွာ စာေရးသူသည္ ရစ္ခ်တ္ ကိုၾကည့္ၿပီး ေရးသားထားသည့္ အလား စာတမ္းထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အက်င့္စရိုက္မ်ားမွာ ရစ္ခ်တ္ ၏ အက်င့္စရိုက္ မ်ားႏွင့္ ကြက္တိတူညီေနသည္။
"ငါတို႕ေက်ာင္းမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ကတည္းက အဲဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနခဲ့တာ"
ကၽြန္မ တယ္လီဖုန္း ျပန္ဆက္ေသာအခါ သူငယ္ခ်င္းကေျပာျပသည္။
"အဲဒီလို ေမြးဖြားလာတဲ့ ကေလးေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ေတြကို သူတို႕ စစ္ေဆးၾကည့္ ၾကတယ္။ အဲဒီ ကေလးေတြ ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ေတြဟာ ျပည့္ျပည့္၀၀ မဖြံ႕ၿဖိဳးဘဲ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ အေပါက္ေတြ ရွိေနႏိုင္တယ္ လို႕ ေျပာတယ္။ အဲဒီကေလးေတြဟာ တစ္ခါတေလမွာ သတိေမ့သလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခါ တစ္ေလ က်ေတာ့လည္း စိတ္လႈတ္ရွား လြန္းတတ္တယ္ဟဲ့"
ထိုအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္မလက္လွမ္းသမွ် စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို ရွာေဖြဖတ္ၾကည့္သည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာ၀န္မ်ားကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ရွာေဖြဖတ္ၾကည့္သည္။ သို႕ေသာ္ ဆရာ၀န္မ်ား ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ သည္ေရာဂါ ကို ဘယ္လိုကုစားမည္မွန္း ေသခ်ာတပ္အပ္မေျပာႏိုင္ၾက။ သည္ေတာ့သည္ကေလးေတြကို ကၽြန္မတိဳ႕ သိ သမွ်၊ တတ္သမွ်၊ ရွိသမွ်ႏွင့္ပင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းမတ္ေပးေနၾကရသည္။
၁၉၈၉ခုႏွစ္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ ရစ္ခ်တ္၏ အေျခအေနႏွင့္တူညီေသာ ကေလးေပါင္း တစ္ဒါဇင္ေလာက္ ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းမွာ ရွိေနေလၿပီ။ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႕စရာ အေကာင္းဆုံး အသြင္ လကၡဏာ မွာ ထိုကေလးမ်ား ရုတ္တရက္ေပါက္ကြဲတတ္မႈျဖစ္၏။ ထို႕ၾကာင့္ သူတို႕ စိတ္ေဖာက္ လာႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ ပတ္၀န္းက်င္ အေနအထားမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းသိမ္းေပးထားရသည္။ သူတို႕ စိတ္ေဖာက္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါး လာေစရန္ျဖစ္ပါသည္။
ဆူဆူညံညံႏွင့္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ အေနအထားမ်ား ရွိေနလွ်င္ ရစ္ခ်တ္သည္ စိတ္ေဖာက္တတ္၏။ သည္ေတာ့ ထိုသို႕ ေသာ အေနအထားေတြထဲသို႕ သူေရာက္မသြားေအာင္ ကၽြန္မတိဳ႕က ဂရုစိုက္ၾကရသည္။ သူ႕အတန္း ေခတၱနားခ်ိန္၊ ေန႕လယ္စာ စားခ်ိန္သိဳ႕မဟုတ္ နံနက္ခင္း စုေ၀းပြဲသို႕ တက္ေရာက္ခ်ိန္ မ်ားဆိုလွ်င္ သူ႕ကို ကၽြန္မအနားသို႕ ေခၚထားရသည္။ သို႕အတြက္ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားကို တားဆီးႏိုင္သည္။ သူ႕ ဆရာမ လည္း အနားရသည္။
ရစ္ခ်တ္ ကံေကာင္းပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ဆို သူ႕အား ဂရုတစိုက္ ျပဳစုေစာင့္ေ၇ွာက္ေသာ ေမြးစားမိခင္ ရွိသည္။ ေမြးစားမိခင္ က သူ႕အား အိမ္မွာလည္း ထိန္းမတ္ေပးေဖာ္ရသည္။ မူးယစ္ေဆးဒဏ္ ကို ခံေနရ သည့္ တျခားကေလးေတြဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ အိမ္သို႕ သာ ျပန္ၾကရသည္။ အိမ္မွာသူတို႕ကို ဆီးႀကိဳ မည့္သူ မရွိ။ သူတို႕မွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးႏွင့္ စည္းစည္းလုံးလုံးရွိသည့္ မိသားစုဟူ၍ မရွိ။ ထိုသို႕ေသာ ကေလးမ်ားက်ေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ တစ္ေန႕ကူးလာတိုင္း သူတို႕ကေလးေတြကို သြန္သင္ ဆုံးမမႈ ေတြ အသစ္တစ္ဖန္ ထပ္မံ လုပ္ေဆာင္ေနၾကရသည္။
ကၽြန္မက သူတို႕ကေလးေတြကို ကိစၥကို ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာနမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးသည္။ သည္ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္နည္းတစ္ဖုံေတာ့ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပသည္။ သို႕ေသာ္ ဘာမွ် အေၾကာင္းျပန္မလာ ဘာစီမံခ်က္မွ်မလာ။ ဘာတုံ႕ျပန္မႈမွ် မလာ။ ကၽြန္မတိဳ႕မွာလည္း သည္အတိုင္း ဆက္ၿပီး စခန္းသြားေနရသည္။ သည္အေတာအတြင္း တြင္ ကၽြန္မတိဳ႕၏ ပညာေရးစနစ္ထဲသို႕ ကုတ္ကင္း ဒဏ္ခံ ကေလးေတြ တဖြဲဖြဲ၀င္လာေနၾကသည္။ သူတို႕သည္ ကၽြန္မတိဳ႕ ေက်ာင္းေတြထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ ဒိုင္းနမိုက္ေတြလို ေလွ်ာက္သြားေနၾကသည္။ သူတိဳ႕၏ ေရာဂါကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ၿပီ စနစ္တက် ကုသမေပးလွ်င္ သည္ဒိုင္းနမိုက္ေတြသည္ တ၀ုန္း၀ုန္းေပါက္ကြဲေနမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားရမွာပါ
ကုတ္ကင္း၏ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးမႈကို ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ၾကားမွာပင္ ကၽြန္မတို႕၏ တပည့္မ်ားသည္ ေအာင္ပြဲေတြ ဆက္ကာဆက္ကာ ရေနၾကသည္။ ကၽြန္မတို႕၏ ေအာင္ခ်က္ေတြ ပို၍ပို၍ေကာင္းလာသည္။ ဘလိန္းမွ ေက်ာင္းဆင္းၿပီး အေပၚေက်ာင္းမ်ားသို႕ တက္သြားသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ စြမ္းရည္ျပ ေနၾကသည္။ အေျပာအေဟာ စြမ္းရည္ၿပိဳင္ပြဲကဲ့သို႕ေသာ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ေအာင္ပန္း ဆြတ္ႏိုင္သူမ်ားကို ကၽြန္မတိဳ႕ ဆက္ၿပီး ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးေတြ ေက်ာင္းတက္ခ်င္ စိတ္ရွိေအာင္ ကၽြန္မတို႕ ထိန္းထားႏိုင္သည္။ သူတို႕ေက်ာင္းမွာ ရွိေနစဥ္အတြင္း တကယ္ တတ္ေျမာက္ ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏိုင္သည္။
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ထဲတြင္ 'မယ္ရီးလ္လင့္ခ်္ ေဖာင္ေဒးရွင္'ဆိုသည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ေပၚလာသည္။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းက အေမရိကျပည္ေထာင္စု တစ္နံတစ္လ်ားရွိ မူလတန္းေက်ာင္းေတြထဲမွ ေက်ာင္း ၁၀ေက်ာင္း ကို ေရြးမည္။ ထို၁၀ေက်ာင္းရွိ ပထမတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြထဲ တစ္ေက်ာင္းလွ်င္ ပထမတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြထဲမွ တစ္ေက်ာင္းလွ်င္ ၂၅ဦးကို ေရြးမည္။ သူတို႕ကေလးေတြ မူလတန္း မွ တစ္ဆင့္ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀တြင္ အလယ္တန္းေက်ာင္းအဆင့္ ေအာင္ျမင္ၿပီး တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ ရသူတိုင္းကို 'တကၠသိုလ္ပညာသင္စရိတ္' ေထာက္ပံ့မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားသည္။
ေဖာင္ေဒးရွင္း၏ အလိုအရ ေက်ာင္း၁၀ေက်ာင္းကို ေရြးခ်ယ္ရာ၌ 'စီမံခန္႕ခြဲေရးအပိုင္းတြင္ ေကာင္းမြန္ၿပီး ဦးေဆာင္ႏိုင္ေသာ စနစ္က်နၿပီး သန္႕ရွင္းသပ္ရပ္သည့္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိေသာ စာသင္သားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေက်ာင္းတက္ရက္ႏႈန္းျမင့္မားေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္အတူ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈေကာင္းေသာ' ေက်ာင္းမ်ားကိုသာ အဓိကဦးစားေပးမည္ဆိုသည္။
ဖီလဒဲလ္ဖီးယား တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံးတြင္ အထက္ပါစံမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ေက်ာင္းအျဖစ္ ဘလိန္း တစ္ေက်ာင္းတည္း ကိုသာ ေ၇ြးခ်ယ္ျခင္းခံရသည္။ ထိုေန႕ကား ကၽြန္မတိဳ႕အဖိဳ႕ ဂုဏ္၀င့္ႂကြားရေသာ ေန႕ပင္တည္း။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာပင္ တကၠသိုလ္ပညာသင္စရိတ္ ေထာက္ပံ့ခရဖို႕ အေရြးခံရသည့္ စာသင္သား ၂၅ဦးထဲတြင္ ရစ္ခ်တ္ပါ၀င္ေန၏။ သူ႕ခမ်ာသူ႕မိခင္ သုံးစြဲခဲ့သည့္ ကုတ္ကင္းဒဏ္ကို ခံေနရဆဲ၊ ရုန္းကန္ ေက်္ာလႊားေနရဆဲပင္။ သူကေလးသည္ တကၠသိုလ္သို႕ ဆက္တက္ဖို႕ကို အသာထားဦး၊ အလယ္တန္း ေက်ာင္းကိုမွ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါမည္လားမသိ။ ဘယ္သူမွ် ေသခ်ာတပ္အပ္မေျပာႏုိင္ပါသည္။
သို႕ျဖင့္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ႏွစ္ ကုန္ဆုံးသြားသည္။ ကၽြန္မေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္လမ္းမွာ အခ်ိဳးအေကြ႕ ေတြေပၚလာသည္။ ပထမဦးဆုံး အခ်ိဳးအေကြ႕အျဖစ္ ဘလိန္းေက်ာင္းႏွင့္ ခုႏွစ္ျပေလာက္ေ၀းသည့္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း သို႕ ေျပာင္းေ၇ြ႕သည္။ ထို႕ေနာက္ ၁၉၉၁ခုႏွစ္ ဗဟိုစီမံခန္႕ခြဲေရးဌာနသို႕ ေျပာင္း ရသည္။ ဖီလဒဲလ္ဖီးယားၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခြင္လုံးရွိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာ္ငးသားမိဘမ်ား၏ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ တိုးတက္ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဆို၏ ဖီလဒဲလ္ဖီးယား တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံးတြင္ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၅၇ ေက်ာင္း ႏွင့္ စာသင္သားဦးေရ ၂၀၀,၀၀၀ နီးပါးရွိသည္။
ကၽြန္မထမ္းေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္မွာ မလြယ္ပါ။ သည္တာ၀န္က ကၽြန္မကို စိန္ေခၚသည္။ သည္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ ၌ အခက္အခဲဆုံး အစိတ္အပိုင္းမွာ ေက်ာင္းစီမံခန္႕ခြဲေရးအပိုင္းတြင္ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ား ပါ၀င္ပတ္သက္လာမည္ကို စိုးရြ႕ေနသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ လာမည္ကို စိုးရြ႕ေနသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္း၀န္ထမ္းမ်ားကို ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်ျခင္းျဖစ္၏။ သူတို႕၏ စိုးရိမ္ေသာကမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ စည္းရုံးရသည္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လာမွ ပညာေရးစနစ္ႀကီး ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ ယုံၾကည္သက္၀င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ သိမ္းသြင္းရသည္။ ေက်ာင္းအေတာ္ မ်ားမ်ား မွ အာဏာပိုင္မ်ားက ေက်ာင္းကိစၥမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသား မိဘေတြ ၀င္ရႈပ္မွာ၊ ေ၀ဖန္မွာ ကို မလိုလားၾက။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ သူတို႕က ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား မပါ၀င္ ေစခ်င္ၾက။
တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားဘက္က စိုးရိမ္သည့္ အခ်က္လည္း ရွိသည္။ သူတို႕၏ သားသမီး မ်ားကို ပညာသင္ၾကားေပးရာ၌ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ားက စိတ္၀င္စားမႈ အျပည့္မရွိမွာကို စိုးရိမ္ၾကသည္။ ပညာေရး ၀န္ထမ္းမ်ားက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ရာတြင္ ဟိုဘက္နည္းနည္းပိုၿပီး ဒီဘက္နည္းနည္း ေလ်ာ့ေနမွာ၊ သူတို႕ ၏ ကေလးမ်ားသည္ ဟိုဘက္မေရာက္ဘဲ ဒီဘက္ေရာက္ေနမွာတို႕ကို စိုးရိမ္ၾကသည္။
ဘလိန္းေက်ာင္းသို႕ မေက်မလည္ျဖစ္ၿပိး ေရာက္လာသည့္ မိဘတိုင္းအား ကၽြန္မက ေျပာျပေလ့ရွိသည္။
"ရွင္တို႕နဲ႕ တစ္ဖက္တည္းမွာပဲ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕အားလုံးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ကလည္း အတူတူ ပါပဲ။ ရွင္တို႕ရဲ႕ ကေလးပတ္ပတ္နပ္နပ္ စာတတ္ေျမာက္ဖို႕ရယ္ သူေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ စာသင္ ႏိုင္ေအာင္ ေကာင္းမြန္ တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု ဖန္တီးေပးဖိဳကရယ္ပဲ မဟုတ္လား။ ရွင္တို႕ ဘ၀င္မက် ျဖစ္ရတဲ့ ကိစၥမွန္သမွ်ဟာ ကၽြန္မအတြက္လည္း အေရးႀကီးတာပါပဲ"
စီမံခန္႕ခြဲေရးအပိုင္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ စာသင္သားမ်ား ကိုယ္တိုင္ က သူတို႕သည္ တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္းသြားေနသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သိျမင့္ၾကပါမွ ပညာေရး အရည္အေသြးျမင့္လာပါသည္။ သို႕မွ ေနာက္ဆုံးတြင္ အျမင့္ဆုံး စြမ္းမ်ားကို ထုတ္ျပႏိုင္ ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
စထေရာ္ဘယ္ရီမင္းရွင္း၏ အနီးအနားတစ္၀ိုက္သြားဖို႕ ႀကဳံတိုင္း ဘလိန္းေက်ာင္းေရွ႕မွ ကားျဖတ္ေမာင္း သြားရ သည့္ နံနက္ခင္းမ်ား ရွိပါသည္။
ထိုေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္မရွိစဥ္က ခ်ာတိတ္ေတြသည္ ယခုေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ ကေလးေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ သူတို႕ကေလးေတြက ကၽြန္မ၏ ကားနားသို႕ ေျပးလာၾကသည္။ ကၽြန္မေနေကာင္းလားဟု ႏႈတ္ဆက္ ၾကသည္။
(စာအဆံုးသတ္ တရြက္ ေပ်ာက္ဆံုးေနလို႕ ဒီမွာဘဲရပ္လိုက္ပါတယ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ )
ၿပီးပါၿပီ
.
4 comments:
ေဘာပြဲအၿပီးလွည္ ့ဝင္လာခဲ ့တယ္ေလ၊
အဆံုးသတ္တစ္ရြက္ေပ်ာက္သြားတယ္ဟုတ္စ.။
အမတို ့လဲမလြယ္ ၊ လိုင္းက်န္းမာေရးမေကာင္းတာက
တစ္မ်ိဳး...။
ဒီေရာက္ေနေတာ ့လဲ ဘာသာၿပန္မဖတ္ၿဖစ္တာၾကာၿပီေလ..၊
အၿမဲတန္းတင္ေပးေနေပမဲ ့ ၾကံဳသလိုေတာ ့ဝင္ဝင္ဖတ္ၿဖစ္ေနတာပါပဲ။
တကယ့္ကို အားက်စရာ၊ အတုယူစရာပါ..။
ဒီလိုဇာတ္လမ္းေကာင္းေလးကို အင္တာနက္မေကာင္းတဲ့ၾကားထဲကေန အဆံုးအထိ ရိုက္တင္ေပးတာ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္။
အမေ႐ႊစင္ေရ သိတ္ေကာင္းတဲ့ စာေလးပါ၊ အဆံုးသတ္မပါလည္းဘဲ အေတာ္ အဓိပၸါယ္႐ိွတဲ့ စာမို႔ ၁ကေန ၇ထိ တခါတည္း မျဖတ္ႏိူင္ဘဲ ဖတ္သြားတယ္ တင္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါအမေရ :)
ျပီးပါျပီ...
ေက်းဇူးပဲ အစ္မေရ။
Post a Comment