ဦးတင္ေမာင္သန္႕က ေခါင္းကို ယမ္းခါျပသည္။
တစ္ခု မွ နားမလည္ပါဘူး မသက္ဇင္
ဒါ....ဒါ....နဲ႔
မသက္ဇင္လုိပဲေပါ့။ မသက္ဇင္က စာရင္းဇယား ကၽြမ္းက်င္တယ္။ အႏုပညာကုိ နားမလည္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ က အႏုပညာကို နားလည္တယ္။ စာရင္းဇယားကုိ နားမလည္ဘူး၊ စိတ္မ၀င္စားဘူး။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတုိ႔ အဖြဲ႔ကို လက္ခံရင္ ေငြအေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ အကုန္ခံ ရလိမ့္မယ္။
မသက္ဇင္တို႔ အဖြဲ႔ကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မ၀င္စားပါဘူး
ဒါျဖင့္ ဘာကိုစိတ္၀င္စားပါသလဲရွင္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္အိတ္ထဲက ေငြကိုသံုးမယ္ဆုိရင္ ဘာအတြက္ သံုးမယ္ဆုိတာကိုေတာ့ အရင္စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ေဘာဂေဗဒ အေျခခံတဲ့ စိတ္ထား ပါ ပဲကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားမိတာက မသက္ဇင္ပါ။
အကယ္၍ သည္ေနရာမွာ မသက္ဇင္ မဟုတ္ဘူးဆိုလွ်င္ မသက္ဇင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အသက္သံုးဆယ္ႏွစ္ မရွိေသးဘူး ဆိုလွ်င္၊ ကေလးႏွစ္ေယာက္အေမ မဟုတ္ဘူးဆိုလ်ွင္ အေျခအေနမွာ က်ဥ္းက်ပ္ ရႈပ္ေထြး သြားႏိုင္သည္။ ေပါက္ကြဳမႈတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ယခုေတာ့ မသက္ဇင္ မဟုတ္လား။
ႏွစ္ဆယ္ရာစုထဲမွာ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လို ေနနရာမွာ ကိုယ့္၀မ္းကိုယ္ေက်ာင္းေနသည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ ဘာျပႆနာမွ် ျဖစ္စရာမလို။
မသက္ဇင္သည္ ျပံဳးေနလိုက္သည္။ မ်က္မွန္ကို ျပန္ျဖဳတ္ရင္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ တံု႔ျပန္လိုက္သည္။ အတက္ခ်ီေက့စ္ကို ျပန္ပိတ္လိုက္သည္း ဦးတင္ေမာင္သန္႕ ေလ့လာရေအာင္ စာရြက္စာတမ္းတခ်ိဳ႕ ထားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မျပန္ပါဦးမယ္။
ဦးတင္ေမာင္သန္႔သည္ မသက္ဇင္ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။
မသက္ဇင္ ထိုင္ရာမွ ထလိုက္သည္။
ျပီးျပီေပါ့။ အလုပ္တစ္ခုျပီးျပီေပါ့။ ၀ါဏိဇၨ အတြက္ လုပ္ငန္းရွာေဖြေပးရျခင္းသည္ မိမိ၏အလုပ္၊ အလုပ္က ရခဲ့ျပီ၊ ျပီးျပီ။ သည္သို႔ေသာ စိတ္မွာ ထင္မွတ္သည္။
မသက္ဇင္ တံခါးရွိရာသို႔ လာသည္။
မသက္ဇင္
ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အသံကို ေက်ာဆီမွ ၾကားရသည္။ ေျခလွမ္းတံု႔ရသည္။
ေနာက္သို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ဦးတင္ေမာင္သန႔္သည္ ထိုင္ရာမွ ထရပ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ သူ၏အရပ္သည္ ထင္မွတ္သည္ထင္ေတာ့ ပုသည္။ ငါးေပေလးလက္မ ရွိေသာမသက္ဇင္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း။
ဦးတင္ေမာင္သန႔္သည္ မသက္ဇင္အနီးသို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။
မသက္ဇင္ လဲ ေျပာရေဟာရတာနဲ႔ အေတာ္ေမာသြားေရာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ဧည့္သည္ ဧည့္၀တ္ျပဳဖို႔ ေမ့ ေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အနီးအနားက ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ အေအးသြားေသာက္ ၾကရေအာင္လား မသက္ဇင္။ အဲ...အဲ ....အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စာရင္း ဇယားေတြအေၾကာင္း ထပ္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပ့ါ။
အသက္သံုးဆယ္ ရွိျပီျဖစ္ေသာ၊ တစ္ေထာင့္ကိုးရာ ခုႏွစ္ဆယ္ခုႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကီးျပင္း လ်က္ ရွိေသာ၊ တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ ကိုယ္၀မ္းက္ိုုယ္ေက်ာင္းေနေသာ အသက္ဇင္အဖို႔ ဦးတင္ေမာင္သန္႕ သည္ မိမိအား သည့္ထက္မက အလိုရွိေနသည့္ အျဖစ္ကို သေဘာမေပါက္ဘဲ မေနႏိုင္။ မရိပ္စားမိဘဲ မရွိ။
ႏွစ္ဆယ္ ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းက မိန္းမကေလးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ သည္ေလာက္ေတာ့ ပါးသည္။ လ်င္သည္။
စစ္စစ္ အလုပ္ က မျပီးေသး။
ကိစၥ က မျပတ္ေသး။ သို႔ေပမယ့္ ၀ါဏီဇၨ ႏွင့္ေတာ့ ပတ္သက္ခ်င္မွ ပတ္သက္မည္။
ျပိဳင္ပြဲ က သည္မွာစသည္။
ဒိုင္သည္ စ၍ တာလႊတ္သည္။
ပဆစ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ မသက္ဇင္၏ ေၾကြ ႏို္း ျပီ။
တစ္ခု မွ နားမလည္ပါဘူး မသက္ဇင္
ဒါ....ဒါ....နဲ႔
မသက္ဇင္လုိပဲေပါ့။ မသက္ဇင္က စာရင္းဇယား ကၽြမ္းက်င္တယ္။ အႏုပညာကုိ နားမလည္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ က အႏုပညာကို နားလည္တယ္။ စာရင္းဇယားကုိ နားမလည္ဘူး၊ စိတ္မ၀င္စားဘူး။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတုိ႔ အဖြဲ႔ကို လက္ခံရင္ ေငြအေတာ္မ်ားမ်ားေတာ့ အကုန္ခံ ရလိမ့္မယ္။
မသက္ဇင္တို႔ အဖြဲ႔ကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မ၀င္စားပါဘူး
ဒါျဖင့္ ဘာကိုစိတ္၀င္စားပါသလဲရွင္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္အိတ္ထဲက ေငြကိုသံုးမယ္ဆုိရင္ ဘာအတြက္ သံုးမယ္ဆုိတာကိုေတာ့ အရင္စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ေဘာဂေဗဒ အေျခခံတဲ့ စိတ္ထား ပါ ပဲကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားမိတာက မသက္ဇင္ပါ။
အကယ္၍ သည္ေနရာမွာ မသက္ဇင္ မဟုတ္ဘူးဆိုလွ်င္ မသက္ဇင္ကိုယ္တိုင္ကလည္း အသက္သံုးဆယ္ႏွစ္ မရွိေသးဘူး ဆိုလွ်င္၊ ကေလးႏွစ္ေယာက္အေမ မဟုတ္ဘူးဆိုလ်ွင္ အေျခအေနမွာ က်ဥ္းက်ပ္ ရႈပ္ေထြး သြားႏိုင္သည္။ ေပါက္ကြဳမႈတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ယခုေတာ့ မသက္ဇင္ မဟုတ္လား။
ႏွစ္ဆယ္ရာစုထဲမွာ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕လို ေနနရာမွာ ကိုယ့္၀မ္းကိုယ္ေက်ာင္းေနသည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ မဟုတ္လား။ သည္ေတာ့ ဘာျပႆနာမွ် ျဖစ္စရာမလို။
မသက္ဇင္သည္ ျပံဳးေနလိုက္သည္။ မ်က္မွန္ကို ျပန္ျဖဳတ္ရင္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ တံု႔ျပန္လိုက္သည္။ အတက္ခ်ီေက့စ္ကို ျပန္ပိတ္လိုက္သည္း ဦးတင္ေမာင္သန္႕ ေလ့လာရေအာင္ စာရြက္စာတမ္းတခ်ိဳ႕ ထားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မျပန္ပါဦးမယ္။
ဦးတင္ေမာင္သန္႔သည္ မသက္ဇင္ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။
မသက္ဇင္ ထိုင္ရာမွ ထလိုက္သည္။
ျပီးျပီေပါ့။ အလုပ္တစ္ခုျပီးျပီေပါ့။ ၀ါဏိဇၨ အတြက္ လုပ္ငန္းရွာေဖြေပးရျခင္းသည္ မိမိ၏အလုပ္၊ အလုပ္က ရခဲ့ျပီ၊ ျပီးျပီ။ သည္သို႔ေသာ စိတ္မွာ ထင္မွတ္သည္။
မသက္ဇင္ တံခါးရွိရာသို႔ လာသည္။
မသက္ဇင္
ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အသံကို ေက်ာဆီမွ ၾကားရသည္။ ေျခလွမ္းတံု႔ရသည္။
ေနာက္သို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ဦးတင္ေမာင္သန႔္သည္ ထိုင္ရာမွ ထရပ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ သူ၏အရပ္သည္ ထင္မွတ္သည္ထင္ေတာ့ ပုသည္။ ငါးေပေလးလက္မ ရွိေသာမသက္ဇင္ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း။
ဦးတင္ေမာင္သန႔္သည္ မသက္ဇင္အနီးသို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။
မသက္ဇင္ လဲ ေျပာရေဟာရတာနဲ႔ အေတာ္ေမာသြားေရာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ဧည့္သည္ ဧည့္၀တ္ျပဳဖို႔ ေမ့ ေနမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အနီးအနားက ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ အေအးသြားေသာက္ ၾကရေအာင္လား မသက္ဇင္။ အဲ...အဲ ....အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စာရင္း ဇယားေတြအေၾကာင္း ထပ္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပ့ါ။
အသက္သံုးဆယ္ ရွိျပီျဖစ္ေသာ၊ တစ္ေထာင့္ကိုးရာ ခုႏွစ္ဆယ္ခုႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကီးျပင္း လ်က္ ရွိေသာ၊ တစ္ကိုယ္ေရတစ္ကာယ ကိုယ္၀မ္းက္ိုုယ္ေက်ာင္းေနေသာ အသက္ဇင္အဖို႔ ဦးတင္ေမာင္သန္႕ သည္ မိမိအား သည့္ထက္မက အလိုရွိေနသည့္ အျဖစ္ကို သေဘာမေပါက္ဘဲ မေနႏိုင္။ မရိပ္စားမိဘဲ မရွိ။
ႏွစ္ဆယ္ ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းက မိန္းမကေလးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ သည္ေလာက္ေတာ့ ပါးသည္။ လ်င္သည္။
စစ္စစ္ အလုပ္ က မျပီးေသး။
ကိစၥ က မျပတ္ေသး။ သို႔ေပမယ့္ ၀ါဏီဇၨ ႏွင့္ေတာ့ ပတ္သက္ခ်င္မွ ပတ္သက္မည္။
ျပိဳင္ပြဲ က သည္မွာစသည္။
ဒိုင္သည္ စ၍ တာလႊတ္သည္။
ပဆစ္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ မသက္ဇင္၏ ေၾကြ ႏို္း ျပီ။
အပိုင္းတစ္
မသက္ဇင္၏ ဆယ္စုႏွစ္မ်ား
''သံသရာ ဆြဲဆန္႔လုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပင္္ရွည္ရွည္
ခ်စ္သူရင္ခြင္ၾကား နားနားေနေန
ေရေျမအလိုက္ စိုက္စိုက္ပါလို႔
ေမ်ာခ်င္လဲ ေမ်ာပါေစ... ''
''ခ်စ္သူ႔ရင္ခြင္သည္သာ ျငိမ္းခ်မ္းနယ္ေျမ
သစၥာတရား ထြန္းကားရာ
ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ နယ္ေျမ
ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ နယ္ေျမ..... ''
(ကာလေပၚေတးတစ္ပုဒ္)
ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာ ကို အလြယ္ေခၚရေအာင္ 'ရာစုႏွစ္မ်ား' (centuries) ဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ ဆယ့္ရွစ္ရာစု၊ ဆယ့္ကိုးရာစု၊ ႏွစ္ဆယ္ရာစု စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။
ရာစု ကို ဆယ္စုကေလးမ်ား ထပ္မံပိုင္းျခားျပန္သည္။ 'ဆယ္စုႏွစ္မ်ား(Decades)'ျဖစ္သည္။
ရာစုႏွစ္ တစ္ခု တြင္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ အေတြးအေခၚ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သိပံၸေရးရာမ်ား အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သည္။
ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားတြင္ အိမ္ေထာင္ေရး၊ အခ်စ္ေရး၊ ေတးဂီတႏွင့္ စာေပအႏုပညာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သည္ဟု အဆုိ ရွိသည္။
ႏို္င္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအဖို႔ ယင္းေျပာင္းအလဲကို 'ေခတ္ေျပာင္းေခတ္လဲ' ဟုအဆိုရွိ ေသာ္လည္း....
မသက္ဇင္ တို႔လို အထက္တန္းစားလည္း မဆံ၊ ေအာက္တန္းစားလည္း မဟုတ္ေသာ ပညာတတ္ လူလတ္ တန္းစား မိန္းမသား တုိ႔အဖို႔မွာမႈ ....ေခတ္ေျပာင္းေခတ္လဲ ဆိုသည္မွာ ပဒုမၼာေခတ္၊ ၾကိဳးၾကီးခ်ိတ္ ေခတ ္မွ သည္ ပါတိတ္ေခတ္၊ ထထရြန္ေခတ္၊ ေဖာ့ခရစ္ေခတ္၊ ဇာေခတ္၊ ေလယာဥ္ေမာင္ႏွင့္ အလပ္စတိတ္ေခတ္ သို႕ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။
စင္စစ္ ဇင္ သည္ 'အခ်စ္စစ္အခ်စ္မွန္' သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ 'တစ္လင္တစ္ယား အိမ္ေထာင္ေရး စနစ္' ကို ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္ မွာ ဇင္သည္ လွ်ပ္ေပၚေသာ္လည္ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ မဟုတ္။ ဟန္တစ္ခါျပင္ ေရႊစင္ ဆယ္တင္း ဆုိသလို ေနရာတကာ သိကၡာခံေလ့ရွိေသာ မိန္းမအမ်ိဳးအစား လည္းမဟုတ္။ ဗိုင္းေကာင္း ေက်ာက္ဖိ ပိပိျပားျပား ေနထိုင္တတ္သူသာတည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္အထိ ဇင့္တြင္ ရည္းစားသနံဟူ၍ မရွိခဲ့။
လူလတ္တန္းစားမွ်သာ ျဖစ္ေသာ ဇင္တုိ႔မိသာစုသည္ ဇာတိျမိဳ႕၌ ေက်ာ္ၾကားျခင္းမရွိလွေပ။ ေဖေဖသည္ ရံုးတစ္ရံုး မွ ဌာနခြဲစာေရးၾကီးမွ်သာ။ ေမေမသည္ ရိုးရိုးေအးေအး ေနတတ္ေသာ အိမ္ရွင္မ ေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။
ဇင္ တုိ႔ မွာ သည္မိသားစု သံုးေယာက္သာရွိသည္။ ဇင္တုိ႔ဘ၀သည္ ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာ ဘ၀ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဤသည္ မွာ ဇင့္ဘ၀အတြင္းသို႔ 'ေမာင္' ေရာက္မလာမီ အခ်ိန္ကာလအထိ ျဖစ္ေပသည္။
ဇင့္ ကို ၁၉၄၅ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားသည္။
၁၉၄၅ခုႏွစ္သည္ အစစျပီးဆံုးေသာႏွစ္၊ ျငိမ္ခ်မ္းေသာႏွစ္ဟု ဆုိစမွတ္ျပဳၾကသည္။
၁၉၃၉ ခု စတင္ဘာလ ၁ရက္ေန႔တြင္ ဂ်ာမန္တို႔ ပိုလန္ျပည္ကို ၀င္တုိက္သည္။ ျဗိတိန္ႏွင့္ ျပင္သစ္တို႔က ဂ်ာမန္ ကို စစ္ေၾကျငာလုိက္သည္။ ဒုတိယကမာၻစစ္၏ အစ။
၁၉၄၁ခု ဒီဇင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ဂ်ပန္္တို႔က ဟာေ၀ယံကၽြန္း၊ ပုလဲဆိပ္ကမ္း (ပါးလ္ဟားဘား) ကို အရုဏ္တက္ အခ်ိန္ မွာ ရုတ္တရက္ ၀င္တုိက္ျခင္းျဖင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ ေပါက္ကြဲလု ယမ္းအိုး စနက္တံ ကုိ မီးရႈိ႕လိုက္သည္။
ဒုတိယ ကမာၻစစ္မီး သည္ အေရွ႕အာရွသုိ႔ ကူးစက္ခဲ့သည္။
လူသန္းေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္၏ အသက္ကို စေတးကာ စစ္တိုက္ၾကသည္။
၁၉၄၅ခု ေမလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ရံုးေသာ ဂ်ာမန္နာဇီတို႔ အၾကြင္းမဲ့ လက္နက္ခ်သြားခဲ့ၾကသည္။
၁၉၄၅ခု ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ားက ဂ်ပန္ျပည္ ဟီးရိုးရႈီးမားျမိဳ႕ ေပၚသို႔ အဏုျမဴဗံုး တစ္လံုး ၾကဲခ်သည္။ ေနာက္ထပ္ ေလးဆယ့္ရွစ္နာရီအၾကာတြင္ နာဂဆကီျမိဳ႕ ေပၚသို႔ ဒုတိယ တစ္လံုး ကို ၾကဲခ်လိုက္ျပန္သည္။
လူေပါင္းေလးသိန္းႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ေသေၾကပ်က္စီးကာ လူေပါင္းတစ္သိန္း ေသလု ေမ်ာပါး ဒဏ္ရာရခဲ့သည္။
နဂို ကပင္ စစ္ရံႈးလုဆဲဆဲ ရွိေနေသာ ဂ်ပန္တို႔အၾကြင္းမဲ့ လက္နက္ခ်သြားခဲ့ၾကသည္။
ဒုတိယ ကမာၻစစ္ နိ႒ိတံခဲ့သည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့သည္။
တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ ၁၉၄၅ခု ၾသဂုတ္လ ၆ရက္ေန႔တြင္ ဇင့္ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ ကေတာ့ အသက္ထက္ဆံုး ေအးခ်မ္းမည္ဟု နိမိတ္ဖတ္ခဲ့ၾကေသးသည္။
ဇင္ သည္ အမ်ားနည္းတူ ၾကီးျပင္းကာ အမ်ားနည္းတူ ပညာရွာခဲ့သည္။
ဉာဏမထိုင္းလွသလို အေတာ္ၾကီးလည္း မဟုတ္လွေသာ ဇင္သည္ အျခားစာေမးပြဲမ်ား၌ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ေအာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ခုႏွစ္တန္းလို ဆယ္တန္းလို အစိုးရစစ္ စာေမးပြဲမ်ား၌ တစ္ႏွစ္စီ က်ရႈးျခင္းျဖင့္ စာသင္ ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ပို ခဲ့သည္။
ဇင္တကၠသိုလ္ သို႔ ေရာက္ေသာ ကာလ၌ မိန္းကေလးတို႔သည္ 'ခင္ယုေမဖက္ရွင္' ဟုေခၚေသာ လည္ေထာင္ အက်ီၤ၊ ေျခသလံုးသားေပၚ ထမီမ်ိဳးကို ၀တ္ၾကသည္။
ေအာင္လင္း၊ ခင္ႏွင္းယုႏွင့္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္တုိ႔၏ ၀တၳဳမ်ားကို ဖတ္ၾကသည္။
ေက်ာ္ေဆြ၊ ေမာင္သင္ႏွင့္ ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ သီသီ၊ စံရွားတင္တို႔၏ ရုပ္ရွင္ကားမ်ားကို ၾကည့္ၾကသည္။
စႏၵားခ်စ္ေဆြ၊ ကိုသန္းလႈိင္၊ မင္းေနာင္ႏွင့္ထား၊ တင္တင္ျမ၊ ညြန္႔ညြန္႔စိန္ တုိ႔၏ သီခ်င္းမ်ားကုိ နားေထာင္ ၾကသည္။
ဇင္ သည္ 'ေမာင္' ႏွင့္ပထမႏွစ္မွာပင္ စတင္ေတြ႕ဆံုခဲ့ေလသည္။
ေမာင္ သည္ ေအာင္လင္း ၏ ၀တၳဳဳေတြထဲက ဇာတ္လိုက္မ်ားလုိ မညိွဳးမွိန္လွေသာ္လည္း တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ ၏ ၀တၳဳေတြထဲက ဇာတ္လိုက္မ်ားေလာက္လည္း မေတာက္ပလွေပ။
သို႔ေသာ္ ေမာင္ႏွင့္ဇင္တုိ႔ ေတြ႕ဆံုပံုကျဖင့္ ၀တၳဳဆံေနေလသလား မသိ။
သစ္ေတာ တုိ႔ စိမ္းျမကာ စိန္ပန္းတုိ႔ ရဲရဲနီေအာင္ ပြင့္ေလ့ရွိေသာ မိုးေန႔တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဇင္သည္ လွည္းတန္းေစ်းသို႔ လာသည္။ ဘီစကြတ္၊ လက္ဖက္၊ ေကာ္ဖီမႈန္႔၊ ႏို႔ဆီ၊ ေရအိမ္သံုးစကၠဴကဲ့သို႔ တိုလီနပ္စ မ်ား လာ၀ယ္ျခင္းျဖစ္သည္။
အေဆာင္မွ ထြက္စက မိုးရိမ္မိုးဆင္ မျမင္ခဲ့ရ။ မိုးသားမိုးတိမ္ကို မျမင္ခဲ့ရ။
ကိုင္တြယ္ စရာ ေတြ မ်ားသည္ႏွင့္ ထီးကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္မိုး ဆိုသည္က သိၾကသည့္အတိုင္း မဟုတ္လား။
မဆင္ဘဲ ႏွင့္လည္း ရြာတတ္သည္။ မညိဳဘဲ ႏွင့္လည္း ျပိဳတတ္သည္။ မအံု႔ ဘဲ ႏွင့္လည္း ေစြတတ္သည္။
ခုပဲၾကည့္။
ေစ်းမွာ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ား ျဖဳန္းကာ ၀ယ္ျခမ္းျပီးထြက္လာခဲ့သည္။ ရာမညေဆာင္ေရွ႕သို႔ ေရာက္ျပီ ဆိုသည္ ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္မွာပင္ ေရျပည့္အိုးကုိ ေမွာက္သြန္လိုက္သလို အုန္းအင္းသေရာ ရြာခ်လိုက္သည္။
ဇင့္မွာ အခက္ၾကံဳရသည္။
အနီးအပါး မွာ မိုးခိုစရာမျမင္၊ အရိပ္အာ၀ါသ မရွိ။
တမင္ ဆင္၍ ရိုက္ကူးထားေသာ ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲကလို ျဖစ္သည္။
လူတစ္ေယာက္သည္ ဇင္၏ ေရွ႕တူရူမွာ လာေနသည္။
သူ႔လက္ထဲ မွာ ထီးတစ္ေခ်ာင္းပါသည္။
မိုးေပါက္ ေတြ က်လာေတာ့ လက္ထဲမွ ထီးကို ဖြင့္ေဆာင္းသည္။
ယင္းအခ်ိန္ တြင္ ဇင္ႏွင့္ ထိုသူ မွာ လက္တစ္ကမ္းစာအကြာသာ ရွိေတာ့သည္။
သူသည္ အကာကြယ္မဲ့ေနေသာ ဇင့္ကိုျမင္သည္။ ခိုလိုစရာမဲ့ေနေသာ အျဖစ္ကို ေတြ႔သည္။
ဇင့္ ကို သူ႔လက္ထဲမွ ထီးျဖင့္မိုးေပးလာသည္။
ႏွစ္ေယာက္သား ပထမအၾကိမ္အျဖစ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ျခင္း။ သို႔မဟုတ္ သံေယာဇဥ္တစ္ခု၏ အစ ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
'မိုးတြင္းၾကီးပဲ ဗ်ာ၊ အျပင္ထြင္ရင္ ထီးယူခဲ့ဖို႔ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့'
သူ၏ အျပစ္တင္သံ။
ဇင္ကေတာ့ ကိုယ့္အျပစ္ႏွင့္ကိုယ္မို႔ ဘာမွ် ျပန္မေျပာတတ္ခဲ့။
သူကိုသာ အကဲခတ္သလို ၾကည့္မိသည္။
အသားညိဳ သည္ကိုလည္း မွတ္မိျပီ။ ႏွာတံေပၚသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိသည္။ မ်က္၀န္ၾကည္လဲ့ သည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရျပီ။
အရြယ္အားျဖင့္ ဇင္ ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း။ ပံုစံအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္မွန္း သိသာသည္။
'ဘယ္အထိ ျပန္မွာလဲ'
'မာလာ'
'အေ၀းၾကီးပဲ၊ ၾကြက္စုတ္ေရႏွစ္သလို ရႊဲကုန္ေတာ့မွာပဲ'
'လူက ကိစၥမရွိပါဘူး၊ ပစၥည္းေတြသာ စုိမွာ စိုးတာပါ'
'ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပို႔ေပးရမလား'
'ေက်းဇူး....ဒါ...ဒါေပမယ့္....'
ဇင္ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္ေနသည္။ မိုးစိုမွာလည္း ေၾကာက္သည္။ သူတစ္စိမ္း ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ ႏွင့္ အတူ ထီးတစ္ေခ်ာင္းတည္း တြဲေဆာင္းရမွာလည္း မ၀ံ့ရဲ။
သူ သည္ ခတ္ယဲ့ယဲ့ ျပံဳးလိုက္သည္။
'ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ျပီ။ ကဲေလ ထီးကုိပဲ ယူသြားေပါ့။ ကဲ....ေရာ့....ေရာ့'
ဇင္ ဘာမ်ွ မေျပာလိုင္ႏိုင္ခင္ ဇင့္လက္ထဲသို႔ ထီးေရာက္လာသည္။
ဇင္ ဘာမ်ွ မေျပာလိုက္ ႏိုင္ခင္မွာပင္ သူမိုးေရထဲေရာက္သြားသည္။
ဇင္ ဘာမ်ွ မေျပာလုိက္ႏိုင္ခင္မွာပင္ သူရာမညေဆာင္ထဲ ေျပး၀င္သြားသည္။
အတန္ၾကာ ေၾကာင္ေနသည္။ ရွာေဖြေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ရာမညေဆာင္ဘက္ လွမ္းၾကည့္သည္။
အား...လား....လား။
ေပၚတီကိုေအာက္မွာ ဇင္တို႔အျဖစ္ကို ၀ိုင္းၾကည့္ေနသူေတြ ဒုႏွင့္ေဒး။
ဇင္ရန္တုန္းပန္းတုန္ျဖစ္လာကာ ခပ္သြက္သြက္ လွမ္းခဲ့မိသည္။ အေဆာင္ေရာက္၍ ထီးကိုအေသအခ်ာ ၾကည့္မိေတာ့ ထီး က အေကာင္းစား၊ ေအာ္တုိမစ္တစ္ခလုတ္ ႏွင့္။
ဇင့္ စိတ္ထဲ မွာ အံ့ၾသေနသည္။
အဖိုးတန္ထီး ကို ရက္ေရာစြာ ေပးလိုက္သည္။ ထီးျပန္ယူ သို႔မဟုတ္ ထီးျပန္ယူရင္း အသိအကၽြမ္း ျဖစ္လာဖို႔ ေတာ့ ၾကိဳးစားေကာင္းသည္။ ဇင့္ေျပာစကားအရ အေဆာင္ကို သိျပီထား၊ အခန္းနံပါတ္ မေမးေတာင္ နာမည္ ကေလး ေတာ့ ေမးထားလိုက္ဖို႔ ေကာင္းသည္ထင္သည္။
ယခုေတာ့ သူက ပီဘိ ေ၀ႆႏၱရာ လက္သစ္။
ခက္သည္ က ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ ဇင္အလုပ္ရႈပ္ရေတာ့သည္။ ထီးသည္ဇင့္ထံမွာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသာင္တင္ ေနေတာ့သည္။
တစ္ေန႔ ျပန္လာယူႏိုး ေမွ်ာ္သည္။ မလာ။
ေက်ာင္းသားေတြ ထဲမွာ ရွာသည္။ မေတြ႔။
စူ႒လိပ္ ေရထဲလႊတ္လိုက္သည့္ ပမာ အစေပ်ာက္ေနသည္။
မိုးရက္ တို႔ ကုန္ကၽြမ္းခဲ့ျပီ။
ႏွင္းေ၀ေသာ ေဆာင္းရက္မ်ား သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။
ေဆာင္းတစ္ရက္ မွာေတာ့ သူ႔ ကို ဇင္ ဖမ္းမိခဲ့ပါသည္။
ဆက္ရန္္
.
3 comments:
ေမာင္သိန္းဆိုင္ အေရးအသားမ်ိုးကို
သိပ္သေဘာက်တာပဲဗ်..။ဘာလို့လဲေတာ့မသိ.။
နည္းနည္းေတာ့ ျပန္မွတ္မိလာသလိုလိုပဲ...ခုမွ...။
ဖတ္ျပီး...
မမွီလိုက္တဲ႔ ေခတ္တေခတ္ကို ျပန္ျမင္ရသလို သိရလို႔ ဖတ္ရတာ စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္.. :)
Post a Comment