လန္ဒန္ ေရာက္စကေတာ့ စာေတြ မၾကာမၾကာ လာသည္။ လြမ္းေၾကာင္း၊ ေဆြးေၾကာင္း၊ သတိရေၾကာင္း၊ ေနာက္ေတာ့ မ်က္လံုးျပာျပာ၊ ေပါင္ျဖဴျဖဴမေလးေတြ အၾကားမွာ နစ္ေမ်ာသြား ေလသလား မေျပာတတ္။ စာ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားသည္။
သူ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ "ေဗာ့စ္၀က္ဂင္(ေဂါ့ဖ္) " ပါသည့္အေၾကာင့္ ပညာတတ္ သူေဌးသမီး တစ္ေယာက္ ႏွင့္ လက္ထပ္လိုက္သည့္အေၾကာင္း၊ ေရႊဘံုသာလမ္းမွာ ေဆးခန္းဖြင့္သည့္ အေၾကာင္း ၾကားလိုက္ရသည္။ ဟာဟ … ဘယ္သူက ေ၀းလံေခါင္သည့္ေနရာ သြားမလဲ၊ ဗြက္ထူတဲ့ ေက်းလက္ဆင္းမလဲ။ ေခၽြးေစာ္နံတဲ့ အလုပ္ရုံ ထဲ ၀င္မလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဇင့္ ကို ဘယ္လို လုပ္ ကယ္တင္ဖို႔ စိတ္ကူးေတာ့မလဲ။
မီးခုိးေရာင္ သိုးကေလးတစ္ေကာင္သာ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒုတိယလူက ေရွ႕ေန။ ကိုေကာင္းျမင့္။
တစ္ခုေတာ့ ေျပာရမည္။ ဇင္တို႔ေတြ႕လိုက္ရလွ်င္ သိပ္အညံ့ထဲကေတာ့ မရွိလွ။ ထိပ္ထိပ္ႀကဲ မဟုတ္ေတာင္ အလတ္တန္းစား ေလာက္ႏွင့္ေတာ့ ခ်ိတ္မိတတ္ရဲ႕။
ကိုေကာင္းျမင့္ မွာ ဇင္ႏွင့္ တၿမိဳ႕တည္းသားခ်င္း ျဖစ္သည္။ ဇင္ႏွင့္ အသက္တူေပမယ့္ စာေတာ္ ၍ ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ ေအာင္ကာ ဇင့္ထက္ တကၠသိုလ္သို႔ ႏွစ္ႏွစ္ေစာ ေရာက္ခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕မွာ ရွိစဥ္ကေတာ့ မခင္ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းမွာလည္း ျမင္ဖူး ေတြ႕ဖူးရုံေလာက္ပင္။
စေနေန႔ၿမိဳ႕သို႔ အျပန္မွာ သူျပန္သည့္အပတ္ႏွင့္ ႀကံဳလွ်င္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ၊ မီးရထားေပၚမွာ ဆုံတတ္ၿမဲ။ တနလၤာေန႔ ေစာေစာ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လာၾကၿပီဆိုေတာ့လည္း တမင္မခ်ိန္းပါဘဲ လ်က္ ႀကံဳတတ္ၿမဲပင္။
သည္လိုကေန မ်က္မွန္းတန္းမိကာ ေမးထူးေခၚေျပာ ရွိလာသည္။ ပ်င္းရိဖြယ္ေကာင္းေသာ လမ္းခရီးမွာ စကား ေျပာေဖာ္ရလာသည္။
သူႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ေတာ့ ဇင့္ကို သနားရမွာထက္ သူ႔ကို ပို၍ သနားစရာ ေကာင္းေန သည္။ သူ႔ဇနီး သည္ မီးဖြားရင္း မီးတြင္းထဲ မွာ ဆံုးပါးခဲ့သည္။ ကေလးက ႏွစ္ႏွစ္အထိ အသက္ရွင္ၿပီးမွ ဆံုးသည္။
စင္စစ္ သူ႔ဇနီး ဆိုသည္ကလည္း ဇင္တို႔၏ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းပင္။
သူ႔ကို စာနာမႈေၾကာင့္ ခ်စ္မေယာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ထင္သည္။
ေမေမ ကလည္း တစ္ဘက္တစ္ေဒါင့္က ပါသည္။
အမွန္ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ေမေမသည္ ဇင္ ရန္ကုန္မွာ အလုပ္လုပ္ေနသည္ကို မႀကိဳက္။
ေယာက်္ားေတြ ႏွင့္ တန္းတူရည္တူ ကုန္းရုန္း လႈပ္ရွားေနရသည့္အျဖစ္ကို မႏွစ္သက္။ ၿမိဳ႕မွာပင္ ေနကာ ရသမွ် ႏွင့္ ေရာင့္ရဲၿပီး သားသမီးေတြႏွင့္အတူ ေနေစခ်င္သည္။
သုိ႔ေပမယ့္ ဇင္က မ်က္စိနားပြင့္ေနၿပီ။ တုိးတက္မႈ ရွာခ်င္သည္။
ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးသည္။ ေလာဘႀကီးလာၿပီ ဆုိလွ်င္လည္း ဆိုႏိုင္သည္။
တိုက္မတည္၊ ကားမစီးရလွ်င္ ေနပါေစ။ လွလွ ၀တ္ခ်င္သည္။ ေကာင္းေကာင္း စားခ်င္သည္။
ကေလးေတြ ရဲ႕ ေနာင္ေရးကလဲ ရွိေသးတယ္ မဟုတ္လား ေမေမရဲ႕။ သည္ကေလးေတြ ႀကီးျပင္းေအာင္၊ ပညာတတ္ေအာင္ လူတစ္လံုးျဖစ္လာေအာင္ ဇင္ ရုန္းရဦးမည္။ ကန္ရဦးမည္။
ဇင္ ငယ္ရြယ္ပါေသးသည္။ အင္အား ရွိပါေသးသည္။
ေမေမကေတာ့ သူ႔ဆႏၵႏွင့္သူ "တစ္ပင္လဲမူ တစ္ပင္ထူးဆိုသလိုပဲ၊ သမီး အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရင္ လဲ ဘယ္သူမွ အျပစ္ ဆိုမွာ မဟုတ္ပါဘူး" ဆိုသည္။ "ေမေမကေတာ့ ေမာင္ေကာင္းျမင့္ကို သေဘာက်ခ်င္ခ်င္ပဲ"
သည္အခ်ိန္မွာ ကိုေကာင္းျမင့္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ခ်စ္ေရးဆိုလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ကိုေကာင္းျမင့္ ကို ဇင္ ႏွစ္ၿခိဳက္မိသည္မွာ သူသည္ ေရွ႕ေနဆိုေသာ္လည္း စကားတည္ၾကည္ ကာ ဘ၀ အေပၚ အေလးအနက္ရွိ၍ ျဖစ္သည္။ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစကာကာ ထြန္းေတာက္ မည့္ အလားအလာ ရွိသည္။ ေနာက္တစ္ခုက ဇင္သည္ သူ႔လုပ္ငန္းကို ကူညီႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။
ဇင္တို႔ ရန္ကုန္မွာ အေတာ္ တြဲလိုက္ေသးသည္။
သူက ထူးထူးျခားျခား ဇင့္ကို အမ်ားေခၚသလို ဇင္ဟု မေခၚ။ "သက္" ဟု ေခၚသည္။ ေနာက္ေတာ့ "အသက္" တဲ့။
အမ်ားက "ထီးလိုမင္းလို" ဆိုသည္မ်ိဳးမို႔ ယူျဖစ္ၾကလိမ့္မည္ ႀကီးက်ယ္သည္ဟူ၍လည္း ေျပာလွ်င္ေတာ့ ရမည္ပင္။
ဇင္တို႔ ေရွ႕ေရး ေနာက္ေရးေတြ ေျပာၾကေတာ့ ……
"ကုိ္ယတို႔ လက္ထပ္ၿပီးရင္လဲ ဒီအတုိင္းပဲ ေနၾကရေအာင္"
"ဘယ္လို ဒီအတုိင္းလဲ"
"ဒီအတုိင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလ။ အသက္ ရဲ႕ ကေလးေတြကို သူ႔အေမႀကီးနဲ႔ပဲ ေနေပေစ ေပါ့။ အေမ့ အိမ္ကို ျပန္ေဆာက္ေပးၿပီး ကေလးေတြအတြက္ စရိတ္ေထာက္ၾကတာေပါ့။ ကိုယ္တို႔ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ အခန္းတစ္ခန္း ၀ယ္ၿပီး ေနၾကရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္"
သူ႔စကားကို ၾကားရေသာအခါ ဇင္ အံ့အားသင့္သြားသည္။
ဇင္ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ အရာတို႔ႏွင့္ အားလံုး ဆန္႔က်င္ေနေတာ့သည္။ ဇင္ကေတာ့ အေမႏွင့္ ကေလးေတြကို အၿမဲ ၿပံဳးရယ္ ႏႈတ္ဆက္တတ္ေသာ ကိုေကာင္းျမင့္သည္ အေမ၊ ကေလးမ်ား ႏွင့္ ဇင္တို႔ အတူတကြ ေသာ "မိသားစု" အိမ္ေထာင္ေရးကို တည္ေဆာက္လိမ့္မည္ဟု အထင္ရွိခဲ့သည္ အမွန္။
သည္အခ်ိန္က ဇင္တို႔ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ဆုိင္ထဲမွာ ရွိၾကသည္။ စားပြဲတြင္ ထုိင္ၿပီး စားေသာက္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ သည္အခိုက္ သူ႔ထံမွ သည္စကားကို ၾကားရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇင္သည္ ဇြန္းခက္ရင္းကို အသံျမည္ေအာင္ ပစ္ခ်လိုက္သည္။ ထုိင္ရာမွ ထရပ္ပစ္လုိက္သည္။ တစ္ဆိုင္လံုး ဇင္ တို႔ ဘက္သို႔ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ၾကသည္။
ဇင္သည္ အသားတဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသည္။ ကိုေကာင္းျမင့္ကို စူးစူး၀ါး၀ါး ၾကည့္သည္။
"ရွင္ဟာ ဖြဲပဲ၊ အလကားလူပဲ၊ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆံတဲ့ ေယာက်္ားဖြဲေတြထဲက ဖြဲတစ္မႈန္႔ပဲ"
သည့္ေနာက္ ဇင္ လက္ေပြ႕အိတ္ကို ေကာက္ယူကာ ဆိုင္ထဲမွ ထြက္ခဲ့သည္။
ကိုေကာင္းျမင့္ သည္ ေနာက္က လွမ္းေခၚေသးသည္။
သို႔ေသာ္ ကပ္ေစးနဲလွေသာ သူ႔ဓေလ့စရုိက္အတုိင္း အစားအစာေတြ အလကား ထားပစ္ခဲ့ရ မည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး ထ၍မူ မလိုက္ခဲ့ေတာ့ေခ်။ သည္ကစ၍ သူႏွင္ ဇင္တို႔ မေတြ႕ျဖစ္ေတာ့။
အျဖဴေရာင္ေဆာင္ေသာ သိုးမည္းတစ္ေကာင္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
က်န္တာေတြကိုေတာ့ "က်မ္းေလးအံ့စိုး၍ ဆုိသလို ထားလုိက္။
ယခုေတာ့လည္း ဇင္သည္ "ရွင္ႀကီး၀မ္းထဲလဲ ၀င္ဖူးၿပီး ရွင္ငယ့္ ၀မ္းထဲလဲ ၀င္ဖူးၿပီ။ မစင္ေစာ္လဲ နံဖူးၿပီး" ဆိုသလိုပါပဲ။
အေတြ႕အႀကံဳေတြ မ်ားလာၿပီ။ ရင့္က်က္လာၿပီ ဆုိရမည္။ ေယာက်္ားက်မ္း ေၾကၿပီးရယ္လုိ ေတာ့ မေျပာ၀ံ့ ေသးပါဘူး။
လူျပက္ေတြ ျပက္ၾကသလို "ေျပာလဲ ေျပာခ်င္ပါရဲ႕၊ ေျပာလဲ မေျပာခ်င္ပါဘူး" ဆုိသည္မ်ိဳး။ "ေၾကာက္လဲ ေၾကာက္ပါရဲ႕၊ ေၾကာက္လဲ မေၾကာက္ပါဘူး" ဆိုပါေတာ့။
ဇင္သည္ သည္လိုႏွင့္ပင္ မဟာရန္ကုန္၏ သမီးပ်ိဳအျဖစ္ႏွင့္ အေျပာက်ယ္လွေသာ စီးပြားေရး ေလာကထဲ၌ က်က္စားေနခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။
စာရင္းကိုင္သင္တန္း အၿပီးမွာ ဇင္သည္ မိမိ ကံၾကမၼာကို ရုံးမွာထက္ ျပင္ပမွာ ထြက္၍ ရွာရ သည္က ပိုေကာင္း မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။
ဇင့္ကို ဒါေၾကာင့္ ေလာဘႀကီးလာၿပီဟု ဆိုရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇင္သည္ ေရာင့္ရဲစိတ္ နည္းပါးလာသည္။ ႀကီးက်ယ္လိုေသာ အာရုံစိတ္ေဇာ ျပင္းျပလာသည္။
သည္မွာ ဦးမ်ိဳးေဆြ ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျဖစ္သည္။ ဦးမ်ိဳးေဆြမွာ ဇင္တို႔၏ သင္တန္းဆရာ လည္း ျဖစ္သည္။ စာရင္းအင္း ေလာက၏ ဘုရားဟုလည္း အသိအမွတ္ ျပဳထားၾကသည္။
"၀ါဏိဇၨ"ကို တည္ေထာင္ ျဖစ္သည္။
ဦးမ်ိဳးေဆြမွာ ဦးတင္ေမာင္သန္႔ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသား ငယ္သူခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ "ပေဒသရာဇာ"တြင္ စာရင္းအင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အကူအညီ လိုအပ္လာၿပီဆိုေသာအခါ ဦးတင္ေမာင္သန္႔က ဦးမ်ိဳးေဆြႏွင့္ ဆက္သြယ္ လာသည္။ သည္ကမွ ဇင္ႏွင့္ ႀကံဳဆံုရျခင္း ျဖစ္ သည္။
သည္လုိ ႏွင့္ ရက္တို႔ ကုန္ဆံုးလာသည္။ လတို႔ ကၽြမ္းေျမ့သြားၾကသည္။ ႏွစ္တို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ လာသည္။ ဇင္၏ ဘ၀ တြင္ ဆယ္စုႏွစ္တစုသည္ အရိပ္ပမာ ျဖတ္သန္းသြားသည္။
ႏွစ္ဆယ္ရာစုသည္ ေႏွာင္းပိုင္းသုိ႔ ေရႊ႕လ်ားလာေလၿပီ။
ဇင္သည္လည္း အသက္ သံုးဆယ္ ရွိလာၿပီ။
အေျခအေန အရပ္ရပ္တုိ႔ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ၿပီ။
ယခုအခါ ဗီယက္နမ္ အေၾကာင္းသည္ စကား၀ိုင္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားစရာအေၾကာင္း မဟုတ္ေတာ့ပါ။ "ကပ္စီးယပ္ကေလး" ေခၚ "မုိဟာမက္အလီသည္" သည္ ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး လူသားဟု မ၀င့္ၾကြားႏိုင္ေတာ့ပါ။
"ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း" ရုပ္ရွင္ကားေတြေနရာမွာ "လက္တစ္ဘက္ျပတ္ ဓားသမား" လို ေဟာင္ေကာင္ ထုတ္ ရုပ္ရွင္ကားေတြ အစားထိုး၀င္ေရာက္လာသည္။
စာဖတ္သူတို႔သည္ ေရွးက ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့သည္ စာအုပ္မ်ားကို ျငင္းပယ္စျပဳလာသည္။ ယု၀တီ ခင္စိန္လိွဳင္၊ ကလ်ာ-၀ိဇၨာသိပၸံႏွင့္ သိုင္း၀တၳဳမ်ား၊ ရုပ္ျပဇာတ္လမ္းမ်ားကို အဖတ္မ်ားၾကသည္။
ဂီတတြင္ စတီရီယိုေတးသည္ ေနရာ ယူလာသည္။ စိုးပိုင္၊ သိန္းတန္(ျမန္မာျပည္)၊ သန္းႏိုင္၊ စိန္လြင္တို႔၏ သီခ်င္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာသည္။ ႏြဲ႕ယဥ္၀င္း၊ ပုလဲႏွင့္ တင္မိုးခုိင္ တို႔ကို နားေထာင္ၾကသည္။
ဖက္ရွင္ေလာကတြင္လည္း အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
"အလပ္စတိတ္" ႀကီးစိုးသည့္ေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီ။
သည္ကာလတြင္ ဇင္သည္ "ဦးတင္ေမာင္သန္႔"ႏွင့္ ႀကံဳဆံုခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၇၇ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ "၀ါဏိဇၨ" အဖြဲ႕သည္ "ပေဒသရာဇာ" သို႔ ၀င္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အဖြဲ႕တြင္ ဇင္သည္ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ပါ၀င္လာသည္။ "ပေဒသရာဇာ"တြင္ ဇင္တို႔ ထင္မွတ္သည္ထက္ ပိုမိုခက္ခဲေသာ အရာမ်ားကို ေတြ႕လာရသည္။ ဦးတင္ေမာင္သန္႔သည္ စာရင္းဇယားႏွင့္ ပတ္သက္ပါက အေတာ္ပင္ ပစ္စလက္ခတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဇင္တို႔ လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို မရႏိုင္ခဲ့။ ေတာင္းဆို လာတုိင္း ေခါင္းခါသည္ခ်ည္း။
"ဒီလိုပံုစံနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အလုပ္ေတြကို လည္ပတ္ခဲ့တာပါလိမ့္ေနာ္ …"
ဇင္ ညည္းမိသည္အထိ ျဖစ္သည္။
"ဒီလိုပဲ လည္ပတ္ခဲ့တာပါပဲ မသက္ဇင္၊ ဒီလိုပဲ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေနာက္ကို လွည့္မၾကည့္ဘဲ မီးရထားလို ဆက္လက္ ခုတ္ေမာင္း သြားခဲ့တာပါ" ဦးတင္ေမာင္သန္႔ ေျပာပံု က ခတ္ေပါ့ေပါ့ပင္။ "အဲ … အခြန္ေတာ္ဌာနက ေခၚၿပီဆိုေတာ့မွ ေနာက္ကို လွည့္ၾကည့္မိေတာ့ တာပါပဲ"
"ေနာက္လွည့္ၾကည့္ေတာ့လည္း ဘာမွပါမလာဘူး ဆိုပါေတာ့"
"အမွန္ပါပဲ မသက္ဇင္၊ အၿမီးငုတ္တိုကေလးေတာင္ မေတြ႕ခဲ့ပါဘူး"
ဇင္တို႔ လူသိုက္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ "ပေဒသရာဇာ" အတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ဖြယ္ မဟုတ္ပါ။ ညစ္ညဴးဖြယ္ မဟုတ္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ျဖစ္ပါ သည္။
ဇင္သည္ အဖြဲ႕ကို ဦးေဆာင္မွဳ ေပးႏိုင္သည့္အတြက္ ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အထင္ႀကီး ေလးစားမွဳကို ခံယူရသည္။
ဇင့္ အေနႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ … ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အႏုပညာဗီဇႏွင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈကို အထင္ႀကီး ေလးစား ရသည္အမွန္ပင္။
ဇင္တို႔ စစ္ေဆးၾကည့္ေသာအခါ "ပေဒသရာဇာ" သည္ ေငြေၾကးသက္သက္အတြက္ခ်ည္း စာေပလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ မေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္ၿပီး ေငြေၾကး အရ အရႈံးေပၚေသာ စာအုပ္ စာတမ္း ထုတ္ေ၀ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ဆက္ရန္
.
သူ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ "ေဗာ့စ္၀က္ဂင္(ေဂါ့ဖ္) " ပါသည့္အေၾကာင့္ ပညာတတ္ သူေဌးသမီး တစ္ေယာက္ ႏွင့္ လက္ထပ္လိုက္သည့္အေၾကာင္း၊ ေရႊဘံုသာလမ္းမွာ ေဆးခန္းဖြင့္သည့္ အေၾကာင္း ၾကားလိုက္ရသည္။ ဟာဟ … ဘယ္သူက ေ၀းလံေခါင္သည့္ေနရာ သြားမလဲ၊ ဗြက္ထူတဲ့ ေက်းလက္ဆင္းမလဲ။ ေခၽြးေစာ္နံတဲ့ အလုပ္ရုံ ထဲ ၀င္မလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဇင့္ ကို ဘယ္လို လုပ္ ကယ္တင္ဖို႔ စိတ္ကူးေတာ့မလဲ။
မီးခုိးေရာင္ သိုးကေလးတစ္ေကာင္သာ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒုတိယလူက ေရွ႕ေန။ ကိုေကာင္းျမင့္။
တစ္ခုေတာ့ ေျပာရမည္။ ဇင္တို႔ေတြ႕လိုက္ရလွ်င္ သိပ္အညံ့ထဲကေတာ့ မရွိလွ။ ထိပ္ထိပ္ႀကဲ မဟုတ္ေတာင္ အလတ္တန္းစား ေလာက္ႏွင့္ေတာ့ ခ်ိတ္မိတတ္ရဲ႕။
ကိုေကာင္းျမင့္ မွာ ဇင္ႏွင့္ တၿမိဳ႕တည္းသားခ်င္း ျဖစ္သည္။ ဇင္ႏွင့္ အသက္တူေပမယ့္ စာေတာ္ ၍ ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ ေအာင္ကာ ဇင့္ထက္ တကၠသိုလ္သို႔ ႏွစ္ႏွစ္ေစာ ေရာက္ခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕မွာ ရွိစဥ္ကေတာ့ မခင္ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းမွာလည္း ျမင္ဖူး ေတြ႕ဖူးရုံေလာက္ပင္။
စေနေန႔ၿမိဳ႕သို႔ အျပန္မွာ သူျပန္သည့္အပတ္ႏွင့္ ႀကံဳလွ်င္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ၊ မီးရထားေပၚမွာ ဆုံတတ္ၿမဲ။ တနလၤာေန႔ ေစာေစာ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လာၾကၿပီဆိုေတာ့လည္း တမင္မခ်ိန္းပါဘဲ လ်က္ ႀကံဳတတ္ၿမဲပင္။
သည္လိုကေန မ်က္မွန္းတန္းမိကာ ေမးထူးေခၚေျပာ ရွိလာသည္။ ပ်င္းရိဖြယ္ေကာင္းေသာ လမ္းခရီးမွာ စကား ေျပာေဖာ္ရလာသည္။
သူႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ေတာ့ ဇင့္ကို သနားရမွာထက္ သူ႔ကို ပို၍ သနားစရာ ေကာင္းေန သည္။ သူ႔ဇနီး သည္ မီးဖြားရင္း မီးတြင္းထဲ မွာ ဆံုးပါးခဲ့သည္။ ကေလးက ႏွစ္ႏွစ္အထိ အသက္ရွင္ၿပီးမွ ဆံုးသည္။
စင္စစ္ သူ႔ဇနီး ဆိုသည္ကလည္း ဇင္တို႔၏ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းပင္။
သူ႔ကို စာနာမႈေၾကာင့္ ခ်စ္မေယာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ထင္သည္။
ေမေမ ကလည္း တစ္ဘက္တစ္ေဒါင့္က ပါသည္။
အမွန္ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ေမေမသည္ ဇင္ ရန္ကုန္မွာ အလုပ္လုပ္ေနသည္ကို မႀကိဳက္။
ေယာက်္ားေတြ ႏွင့္ တန္းတူရည္တူ ကုန္းရုန္း လႈပ္ရွားေနရသည့္အျဖစ္ကို မႏွစ္သက္။ ၿမိဳ႕မွာပင္ ေနကာ ရသမွ် ႏွင့္ ေရာင့္ရဲၿပီး သားသမီးေတြႏွင့္အတူ ေနေစခ်င္သည္။
သုိ႔ေပမယ့္ ဇင္က မ်က္စိနားပြင့္ေနၿပီ။ တုိးတက္မႈ ရွာခ်င္သည္။
ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးသည္။ ေလာဘႀကီးလာၿပီ ဆုိလွ်င္လည္း ဆိုႏိုင္သည္။
တိုက္မတည္၊ ကားမစီးရလွ်င္ ေနပါေစ။ လွလွ ၀တ္ခ်င္သည္။ ေကာင္းေကာင္း စားခ်င္သည္။
ကေလးေတြ ရဲ႕ ေနာင္ေရးကလဲ ရွိေသးတယ္ မဟုတ္လား ေမေမရဲ႕။ သည္ကေလးေတြ ႀကီးျပင္းေအာင္၊ ပညာတတ္ေအာင္ လူတစ္လံုးျဖစ္လာေအာင္ ဇင္ ရုန္းရဦးမည္။ ကန္ရဦးမည္။
ဇင္ ငယ္ရြယ္ပါေသးသည္။ အင္အား ရွိပါေသးသည္။
ေမေမကေတာ့ သူ႔ဆႏၵႏွင့္သူ "တစ္ပင္လဲမူ တစ္ပင္ထူးဆိုသလိုပဲ၊ သမီး အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရင္ လဲ ဘယ္သူမွ အျပစ္ ဆိုမွာ မဟုတ္ပါဘူး" ဆိုသည္။ "ေမေမကေတာ့ ေမာင္ေကာင္းျမင့္ကို သေဘာက်ခ်င္ခ်င္ပဲ"
သည္အခ်ိန္မွာ ကိုေကာင္းျမင့္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ခ်စ္ေရးဆိုလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ကိုေကာင္းျမင့္ ကို ဇင္ ႏွစ္ၿခိဳက္မိသည္မွာ သူသည္ ေရွ႕ေနဆိုေသာ္လည္း စကားတည္ၾကည္ ကာ ဘ၀ အေပၚ အေလးအနက္ရွိ၍ ျဖစ္သည္။ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစကာကာ ထြန္းေတာက္ မည့္ အလားအလာ ရွိသည္။ ေနာက္တစ္ခုက ဇင္သည္ သူ႔လုပ္ငန္းကို ကူညီႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။
ဇင္တို႔ ရန္ကုန္မွာ အေတာ္ တြဲလိုက္ေသးသည္။
သူက ထူးထူးျခားျခား ဇင့္ကို အမ်ားေခၚသလို ဇင္ဟု မေခၚ။ "သက္" ဟု ေခၚသည္။ ေနာက္ေတာ့ "အသက္" တဲ့။
အမ်ားက "ထီးလိုမင္းလို" ဆိုသည္မ်ိဳးမို႔ ယူျဖစ္ၾကလိမ့္မည္ ႀကီးက်ယ္သည္ဟူ၍လည္း ေျပာလွ်င္ေတာ့ ရမည္ပင္။
ဇင္တို႔ ေရွ႕ေရး ေနာက္ေရးေတြ ေျပာၾကေတာ့ ……
"ကုိ္ယတို႔ လက္ထပ္ၿပီးရင္လဲ ဒီအတုိင္းပဲ ေနၾကရေအာင္"
"ဘယ္လို ဒီအတုိင္းလဲ"
"ဒီအတုိင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလ။ အသက္ ရဲ႕ ကေလးေတြကို သူ႔အေမႀကီးနဲ႔ပဲ ေနေပေစ ေပါ့။ အေမ့ အိမ္ကို ျပန္ေဆာက္ေပးၿပီး ကေလးေတြအတြက္ စရိတ္ေထာက္ၾကတာေပါ့။ ကိုယ္တို႔ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ အခန္းတစ္ခန္း ၀ယ္ၿပီး ေနၾကရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္"
သူ႔စကားကို ၾကားရေသာအခါ ဇင္ အံ့အားသင့္သြားသည္။
ဇင္ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ အရာတို႔ႏွင့္ အားလံုး ဆန္႔က်င္ေနေတာ့သည္။ ဇင္ကေတာ့ အေမႏွင့္ ကေလးေတြကို အၿမဲ ၿပံဳးရယ္ ႏႈတ္ဆက္တတ္ေသာ ကိုေကာင္းျမင့္သည္ အေမ၊ ကေလးမ်ား ႏွင့္ ဇင္တို႔ အတူတကြ ေသာ "မိသားစု" အိမ္ေထာင္ေရးကို တည္ေဆာက္လိမ့္မည္ဟု အထင္ရွိခဲ့သည္ အမွန္။
သည္အခ်ိန္က ဇင္တို႔ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ဆုိင္ထဲမွာ ရွိၾကသည္။ စားပြဲတြင္ ထုိင္ၿပီး စားေသာက္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ သည္အခိုက္ သူ႔ထံမွ သည္စကားကို ၾကားရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇင္သည္ ဇြန္းခက္ရင္းကို အသံျမည္ေအာင္ ပစ္ခ်လိုက္သည္။ ထုိင္ရာမွ ထရပ္ပစ္လုိက္သည္။ တစ္ဆိုင္လံုး ဇင္ တို႔ ဘက္သို႔ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ၾကသည္။
ဇင္သည္ အသားတဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသည္။ ကိုေကာင္းျမင့္ကို စူးစူး၀ါး၀ါး ၾကည့္သည္။
"ရွင္ဟာ ဖြဲပဲ၊ အလကားလူပဲ၊ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆံတဲ့ ေယာက်္ားဖြဲေတြထဲက ဖြဲတစ္မႈန္႔ပဲ"
သည့္ေနာက္ ဇင္ လက္ေပြ႕အိတ္ကို ေကာက္ယူကာ ဆိုင္ထဲမွ ထြက္ခဲ့သည္။
ကိုေကာင္းျမင့္ သည္ ေနာက္က လွမ္းေခၚေသးသည္။
သို႔ေသာ္ ကပ္ေစးနဲလွေသာ သူ႔ဓေလ့စရုိက္အတုိင္း အစားအစာေတြ အလကား ထားပစ္ခဲ့ရ မည္ကို စိုးရိမ္ၿပီး ထ၍မူ မလိုက္ခဲ့ေတာ့ေခ်။ သည္ကစ၍ သူႏွင္ ဇင္တို႔ မေတြ႕ျဖစ္ေတာ့။
အျဖဴေရာင္ေဆာင္ေသာ သိုးမည္းတစ္ေကာင္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
က်န္တာေတြကိုေတာ့ "က်မ္းေလးအံ့စိုး၍ ဆုိသလို ထားလုိက္။
ယခုေတာ့လည္း ဇင္သည္ "ရွင္ႀကီး၀မ္းထဲလဲ ၀င္ဖူးၿပီး ရွင္ငယ့္ ၀မ္းထဲလဲ ၀င္ဖူးၿပီ။ မစင္ေစာ္လဲ နံဖူးၿပီး" ဆိုသလိုပါပဲ။
အေတြ႕အႀကံဳေတြ မ်ားလာၿပီ။ ရင့္က်က္လာၿပီ ဆုိရမည္။ ေယာက်္ားက်မ္း ေၾကၿပီးရယ္လုိ ေတာ့ မေျပာ၀ံ့ ေသးပါဘူး။
လူျပက္ေတြ ျပက္ၾကသလို "ေျပာလဲ ေျပာခ်င္ပါရဲ႕၊ ေျပာလဲ မေျပာခ်င္ပါဘူး" ဆုိသည္မ်ိဳး။ "ေၾကာက္လဲ ေၾကာက္ပါရဲ႕၊ ေၾကာက္လဲ မေၾကာက္ပါဘူး" ဆိုပါေတာ့။
ဇင္သည္ သည္လိုႏွင့္ပင္ မဟာရန္ကုန္၏ သမီးပ်ိဳအျဖစ္ႏွင့္ အေျပာက်ယ္လွေသာ စီးပြားေရး ေလာကထဲ၌ က်က္စားေနခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။
စာရင္းကိုင္သင္တန္း အၿပီးမွာ ဇင္သည္ မိမိ ကံၾကမၼာကို ရုံးမွာထက္ ျပင္ပမွာ ထြက္၍ ရွာရ သည္က ပိုေကာင္း မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။
ဇင့္ကို ဒါေၾကာင့္ ေလာဘႀကီးလာၿပီဟု ဆိုရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဇင္သည္ ေရာင့္ရဲစိတ္ နည္းပါးလာသည္။ ႀကီးက်ယ္လိုေသာ အာရုံစိတ္ေဇာ ျပင္းျပလာသည္။
သည္မွာ ဦးမ်ိဳးေဆြ ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျဖစ္သည္။ ဦးမ်ိဳးေဆြမွာ ဇင္တို႔၏ သင္တန္းဆရာ လည္း ျဖစ္သည္။ စာရင္းအင္း ေလာက၏ ဘုရားဟုလည္း အသိအမွတ္ ျပဳထားၾကသည္။
"၀ါဏိဇၨ"ကို တည္ေထာင္ ျဖစ္သည္။
ဦးမ်ိဳးေဆြမွာ ဦးတင္ေမာင္သန္႔ႏွင့္ တစ္ၿမိဳ႕တည္းသား ငယ္သူခ်င္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ "ပေဒသရာဇာ"တြင္ စာရင္းအင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အကူအညီ လိုအပ္လာၿပီဆိုေသာအခါ ဦးတင္ေမာင္သန္႔က ဦးမ်ိဳးေဆြႏွင့္ ဆက္သြယ္ လာသည္။ သည္ကမွ ဇင္ႏွင့္ ႀကံဳဆံုရျခင္း ျဖစ္ သည္။
သည္လုိ ႏွင့္ ရက္တို႔ ကုန္ဆံုးလာသည္။ လတို႔ ကၽြမ္းေျမ့သြားၾကသည္။ ႏွစ္တို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ လာသည္။ ဇင္၏ ဘ၀ တြင္ ဆယ္စုႏွစ္တစုသည္ အရိပ္ပမာ ျဖတ္သန္းသြားသည္။
ႏွစ္ဆယ္ရာစုသည္ ေႏွာင္းပိုင္းသုိ႔ ေရႊ႕လ်ားလာေလၿပီ။
ဇင္သည္လည္း အသက္ သံုးဆယ္ ရွိလာၿပီ။
အေျခအေန အရပ္ရပ္တုိ႔ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ၿပီ။
ယခုအခါ ဗီယက္နမ္ အေၾကာင္းသည္ စကား၀ိုင္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားစရာအေၾကာင္း မဟုတ္ေတာ့ပါ။ "ကပ္စီးယပ္ကေလး" ေခၚ "မုိဟာမက္အလီသည္" သည္ ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုး လူသားဟု မ၀င့္ၾကြားႏိုင္ေတာ့ပါ။
"ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း" ရုပ္ရွင္ကားေတြေနရာမွာ "လက္တစ္ဘက္ျပတ္ ဓားသမား" လို ေဟာင္ေကာင္ ထုတ္ ရုပ္ရွင္ကားေတြ အစားထိုး၀င္ေရာက္လာသည္။
စာဖတ္သူတို႔သည္ ေရွးက ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့သည္ စာအုပ္မ်ားကို ျငင္းပယ္စျပဳလာသည္။ ယု၀တီ ခင္စိန္လိွဳင္၊ ကလ်ာ-၀ိဇၨာသိပၸံႏွင့္ သိုင္း၀တၳဳမ်ား၊ ရုပ္ျပဇာတ္လမ္းမ်ားကို အဖတ္မ်ားၾကသည္။
ဂီတတြင္ စတီရီယိုေတးသည္ ေနရာ ယူလာသည္။ စိုးပိုင္၊ သိန္းတန္(ျမန္မာျပည္)၊ သန္းႏိုင္၊ စိန္လြင္တို႔၏ သီခ်င္းမ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာသည္။ ႏြဲ႕ယဥ္၀င္း၊ ပုလဲႏွင့္ တင္မိုးခုိင္ တို႔ကို နားေထာင္ၾကသည္။
ဖက္ရွင္ေလာကတြင္လည္း အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
"အလပ္စတိတ္" ႀကီးစိုးသည့္ေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီ။
သည္ကာလတြင္ ဇင္သည္ "ဦးတင္ေမာင္သန္႔"ႏွင့္ ႀကံဳဆံုခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၇၇ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ "၀ါဏိဇၨ" အဖြဲ႕သည္ "ပေဒသရာဇာ" သို႔ ၀င္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အဖြဲ႕တြင္ ဇင္သည္ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ပါ၀င္လာသည္။ "ပေဒသရာဇာ"တြင္ ဇင္တို႔ ထင္မွတ္သည္ထက္ ပိုမိုခက္ခဲေသာ အရာမ်ားကို ေတြ႕လာရသည္။ ဦးတင္ေမာင္သန္႔သည္ စာရင္းဇယားႏွင့္ ပတ္သက္ပါက အေတာ္ပင္ ပစ္စလက္ခတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဇင္တို႔ လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို မရႏိုင္ခဲ့။ ေတာင္းဆို လာတုိင္း ေခါင္းခါသည္ခ်ည္း။
"ဒီလိုပံုစံနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အလုပ္ေတြကို လည္ပတ္ခဲ့တာပါလိမ့္ေနာ္ …"
ဇင္ ညည္းမိသည္အထိ ျဖစ္သည္။
"ဒီလိုပဲ လည္ပတ္ခဲ့တာပါပဲ မသက္ဇင္၊ ဒီလိုပဲ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေနာက္ကို လွည့္မၾကည့္ဘဲ မီးရထားလို ဆက္လက္ ခုတ္ေမာင္း သြားခဲ့တာပါ" ဦးတင္ေမာင္သန္႔ ေျပာပံု က ခတ္ေပါ့ေပါ့ပင္။ "အဲ … အခြန္ေတာ္ဌာနက ေခၚၿပီဆိုေတာ့မွ ေနာက္ကို လွည့္ၾကည့္မိေတာ့ တာပါပဲ"
"ေနာက္လွည့္ၾကည့္ေတာ့လည္း ဘာမွပါမလာဘူး ဆိုပါေတာ့"
"အမွန္ပါပဲ မသက္ဇင္၊ အၿမီးငုတ္တိုကေလးေတာင္ မေတြ႕ခဲ့ပါဘူး"
ဇင္တို႔ လူသိုက္ ၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ "ပေဒသရာဇာ" အတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ဖြယ္ မဟုတ္ပါ။ ညစ္ညဴးဖြယ္ မဟုတ္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ျဖစ္ပါ သည္။
ဇင္သည္ အဖြဲ႕ကို ဦးေဆာင္မွဳ ေပးႏိုင္သည့္အတြက္ ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အထင္ႀကီး ေလးစားမွဳကို ခံယူရသည္။
ဇင့္ အေနႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ … ဦးတင္ေမာင္သန္႔၏ အႏုပညာဗီဇႏွင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈကို အထင္ႀကီး ေလးစား ရသည္အမွန္ပင္။
ဇင္တို႔ စစ္ေဆးၾကည့္ေသာအခါ "ပေဒသရာဇာ" သည္ ေငြေၾကးသက္သက္အတြက္ခ်ည္း စာေပလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ မေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ အႏုပညာအရ ေအာင္ျမင္ၿပီး ေငြေၾကး အရ အရႈံးေပၚေသာ စာအုပ္ စာတမ္း ထုတ္ေ၀ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ဆက္ရန္
.
2 comments:
အင္း...ဂလိုပါပဲေလ။
ကုိေကာင္းျမင့္ ေျပာတာကုိ သေဘာမတူႏုိင္ရင္ေတာင္ ဒီေလာက္ၾကီးေတာ့ စိတ္ဆုိးျပစရာ လုိဘူးလားလုိ႔။
အတူေနရင္ ပေထြးနဲ႔ လင္ပါသားသမီးဆုိတာ ျပႆနာ ျဖစ္မလာဘူး ေျပာႏုိင္မလား။ ပေထြးေကာင္းရင္ေတာင္ လင္ပါသားသမီးက လူပ်ိဳအပ်ိဳျဖစ္လာခ်ိန္မွာ အေကာင္းမျမင္ရင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ေယာက္်ားမယူဘဲ ဒီတုိင္း မေနႏုိင္ဘူး ယူမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကေလးေတြနဲ႔ ခြဲေနတာက ပုိေကာင္းခ်င္ ေကာင္းမယ္။
Post a Comment