Sunday, December 19, 2010

ပဆစ္အိမ္ အပိုင္း (၁၁)

ေမာင္က အႏိုင္ႏွင့္ ပိုင္းလိုက္သည္။ သစ္စိမ္းခ်ိဳး ခ်ိဳးလိုက္သည္။
သို႔ေပမယ့္ ဇင္ စိတ္ဓာတ္ မက်ခဲ့ပါ။
ယခုလို ကိုယ့္ရာထူးႏွင့္ ကိုယ့္တစ္၀မ္းတစ္ခါး အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းႏိုင္သည့္ ကာလမ်ိဳးမွာ သာ မဟုတ္။ ေစ်းေတာင္းေခါင္းရြက္ မွ စားရမည့္ ကာလမ်ိဳးျဖစ္သည့္တိုင္ ကုိယ့္အေပၚ မၾကင္နာေတာ့ဘူး ဆိုသူကို လံုခ်ည္စ လုိက္ဆြဲၿပီး မ်က္ရည္ခံထိုးကာ ေတာင္းပန္ေနမည့္ ဇင္ မဟုတ္။ ေ၀းစြာ့ေျခာက္ပါး ဆိုသလိုပါပဲ။

အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အခ်စ္သက္သက္ခ်ည္းျဖင့္ မရႏိုင္သည္ကို ဇင္ သိတတ္ခဲ့ၿပီ။ သံေယာဇဥ္ ဆိုသည္သာ အခိုင္မာဆံုး ေႏွာင္ႀကိဳး ျဖစ္သည္။ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ပယ္ႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ အရာရာ စြန္႔လႊတ္ႏို္င္ၿမဲ။

ဇင္၏ စိတ္ဓာတ္သည္ မီးသင့္ ဖေယာင္းလို ေပ်ာင္းႏြဲ႕သြားမည့္အစား အခါခါ မီးတင္ခဲ့သည့္ သံေခ်ာင္းလို ပို၍ မာလာသည္။
ဇင္တို႔ ကြာရွင္းျပတ္စဲေၾကာင္း သတင္းစာတြင္ ပါလာေသာအခါ ပထမဆံုး အံ့ၾသရသူမွာ ေမေမ ျဖစ္သည္။ ေမေမ သည္ ေမာင့္ကို သားလိုခ်စ္ကာ ေမာင့္၏ စာရိတၱ ကုိ ေရွးမဆြကပင္ စိတ္ခ် ထားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ယခု လို ၿဗံဳးၿဗံဳးဒိုင္းဒိုင္း ျဖစ္သြားေတာ့ အံ့ၾသရုံမွတစ္ပါး အျခား မတတ္ႏိုင္။

သို႔ေသာ္ ေျဖသိမ့္စကား ကိုေတာ့ ဆုိခဲ့ရွာပါသည္။
“ဆန္ဆုံစား ကံကုန္သြား ဆုိသလုိပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕ကြယ္“
ဇင္သည္ ေမေမ့ကို ပို၍ တြယ္တာလာသည္။ သမီးႏွင့္သားအေပၚ ပို၍ ကရုဏာ သက္ေရာက္ သည္။ မိမိ ကုိယ္ ကို ပို၍ အားကိုးလာသည္။ ယံုၾကည္မႈ ပိုလာသည္။
ဘ၀ ကို တစ္ေၾကာ့ျပန္၍ စရေပဦးေတာ့မည္။

တိုး၀င္ရမည့္ ေလာကကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေလေတာ့လည္း အေျပာင္းအလဲေတြ မ်ားလွပါ တကား။
တူတယ္ေခတ္၊ ဘရိုကိတ္ေခတ္ မွသည္ ပါတိတ္ေခတ္၊ တက္ထရြန္ေခတ္၊ ေဖာ့ခရစ္ေခတ္ သို႔ ေရာက္ရွိ ေနၿပီ၊ လိႈင္းႀကီး၊ လိႈင္းေလး၊ ေခတ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ။ လူတို႔ ဂ်ိမ္စ္ဘြန္း ရုပ္ရွင္ကားေတြကို ၾကည့္ၾကသည္။

ဂ်ိမ္းစ္ဟာဒလီေခ်႕ႏွင့္ အာသာေဟလီ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳေတြ ဖတ္ၾကသည္။
တကၠသိုလ္ထြန္းေနာင္ ၏ “မာမီရယ္ ရွာေပးကြယ္ ရည္းစားလိုခ်င္တယ္“ သီခ်င္းကို လမ္းေပၚ က ေျခာက္ႏွစ္သား အရြယ္ ကေလးကအစ ေအာ္ဟစ္ေနသည္။ မင္းမင္းလတ္၏ အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္း ကို“ ကို ေက်ာတခ်မ္းခ်မ္း နားေထာင္ေနရသည္။

ရုံးတြင္ ေယာက်္ားေတြ ဗီယက္နမ္၊ ကမၻာ့ေဘာလံုးပြဲ ပုလဲနက္ပီလီႏွင့္ ကပ္စီးယပ္ ကေလး ေၾကာင္း ျငင္းခုန္ ေနခ်ိန္တြင္ မိန္းမသားမ်ားက လိႈင္းႀကီး၊ လိႈင္းေလးအေၾကာင္း စကားေဖာင္ဖြဲ႕ ၾကသည္။
မိန္းကေလး ေတြက ဆံပင္တိုတိုထားကာ ေယာက်္ားကေလးတြက ဆံပင္ရွည္ထားၾကသည္။
ေယာက်္ားကေလး ေတြက ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီ၀တ္ကာ မိန္းကေလးေတြက ဘေလာက္စ္ႏွင့္ “ဘရာ“ ကို ၀တ္ေနၾကၿပီ။

ယဥ္ေက်းမႈ မ်က္ႏွာစာ၊ ဖက္ရွင္မ်က္ႏွာစာေတြ မွာ အသစ္သစ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
သည္ကာလ တြင္ ဇင္သည္ တစ္ခုလပ္ဘ၀ျဖင့္ အထက္မေရာက္ ေအာက္မေရာက္ ျဖစ္ေနရ သည္။
လူငယ္ေတြ ထဲ ဆင္းဖို႔လည္း မျဖစ္၊ လူႀကီးတန္းလညး္ မ၀င္ေသး။

အစေသာ္ လုပ္သားေကာလိပ္ဆက္တက္ကာ ဘြဲ႕တစ္ခုခု ယူဖို႔ စဥ္းစားသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္အႀကံကို ပယ္ဖ်က္ကာ ေလာေလာဆယ္ အလုပ္ျဖစ္မည့္ စာရင္းကိုင္ သင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
စရိတ္ က်ဥ္းသြားေစရန္ႏွင့္ ေငြပိုေငြလွ်ံ ထြက္လာေစရန္ ၿမိဳ႕လယ္ တုိက္ခန္းကို ေရာင္းလုိက္ သည္။ သားႏွင့္ အိမ္ေဖာ္ ကို ေမေမ့ထံ ပို႔လိုက္သည္။ ဇင္ကုိယ္တိုင္ကေတာ့ ေဘာ္ဒါေဆာင္ တစ္ေဆာင္တြင္ ေနလိုက္ သည္။
စင္စစ္ ဇင္သည္ ယခုမွ အလြတ္လပ္ဆံုး ဘ၀ကို ရရွိျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။

တာ၀န္မရွိ၊ ေႏွာင္ႀကိဳးမရွိ။
ဇင္မွ တစ္ပါး ဇင့္ကို ထိန္းသိမ္းႀကိဳးကိုင္မည့္သူ မရွိ။
တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း သည္လိုေနရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ အေကာင္းသားပါကလား။
ၾကားဖူးေသာ စကားကို သည္လုိမွန္း သိ အစကတ္းက ကိုယ့္အပူကိုယ္ မရွာပါဘူး ဆိုသလိုပင္။
ဇင္ သည္ အလုပ္မွာ အာရုံစိုက္ကာ သင္တန္းမွာ ဘ၀ကို ျမႇဳပ္ႏွံကာ အတိတ္၏ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေတြကို ကုစား ဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။

သို႔တုိင္ေအာင္ ေမာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အသည္းဒဏ္ရာက မက်က္ေသး။ အကင္းမေသေသ။
ေမာင့္ကို နာက်ည္းသည္ေတာ့အမွန္။ သို႔ေသာ္ … လြမ္းတရေသာစိတ္ကို အဆံုးတိုင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ႏိုင္သည္လည္း မဟုတ္။ သားႏွင့္သမီးႏွင့္ ဆံုရၿပီဆိုလွ်င္ ၀ဲလာေသာ မ်က္ရည္ကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသး။ သည္အၾကား က ေမာင့္ေဖေဖ ဆံုးၿပီဆိုျခင္းကို သတင္းစာ၌  ေတြ႕ရ၍ မ်က္ရည္က်မိခဲ့ေသးသည္။

သည္အၾကားက ေယာက်္ားေတြႏွင့္ ေရွာင္လႊဲ၍ မရႏိုင္ဘဲ ႀကံဳဆံုရေသးသည္။
အလုပ္ထဲမွာ၊ သင္တန္းမွာ၊ အျပင္မွာ ေတြ႕ရသည္သာပင္။

ရုံးမွာဆိုလွ်င္လည္း “ကယ္တင္ရွင္ေတြ“ ဒုႏွင့္ေဒး၊ သင္တန္းမွာ “သနားတတ္သူ“ ေတြ တစ္ပံု တစ္ပင္ခ်ည္း။ အျပင္ပ ကေတာ့ မသိနားမလည္ၾကလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။  အပ်ိဳအထင္ႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္လာ ၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ မွာေတာ့ တကယ္စိတ္ေကာင္း ေစတနာေက်ာင္း ရွိခ်င္ ရွိပါလိမ့္မည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာ့ ရေလ မလား အထင္ႏွင့္ အေခ်ာင္ႏိႈက္ခ်င္သူခ်ည္းသာပင္ ေစ်းေပါင္က်ိဳး မွာ သာသာ ထုိးထုိး  ကေလး ရလိမ့္မည္အထင္ ႏွင့္ ေစ်းဆစ္လာၾကသူေတြလည္း ရွိေသးသည္။

ဇင့္ အဖို႔ကေတာ့ ခဲမွန္ဖူးတဲ့ စာသူငယ္ဆိုသလိုပါပဲ။ ဘယ္ေယာက်္ားကိုမွ ယံုၾကည္စိတ္ခ်၍ မရ။ ပုရိသ ဟူသည္ အတူတူႏွင့္ အႏူႏူခ်ည္း။ သုိးျဖဴေတြထဲမွာ သိုးမည္းတစ္ေကာင္ပါလာ လွ်င္ ထင္းထင္း ျမင္သာသည္။ သိုးနက္ေတြထဲမွာ သိုမဲ ကို ရွာဖို႔ ဆိုသည္ကေတာ့ အခက္သား ကလား၊ ဇင့္အေနႏွင့္ ေလာေလာဆယ္  ျမင္ေနရသည္မွာ အမည္းမဟုတ္ေတာင္ အညိဳေတာ့ ျဖစ္ေနတတ္သည္ခ်ည္းပင္။ အညိဳ မဟုတ္ သည့္ တုိင္လည္း မီးခုိးေရာင္ကေလးေတာ့ သမ္းေန တတ္သည္။

သည္သို႔ ေျပာရသည္မွာ ဇင္သည္ မေရွာင္မကြင္းသာ ေတြ႕သည့္ ေယာက်္ားမ်ားအနက္မွ ေယာက်္ားသံုးေလးေယာက္ႏွင့္ “တကယ္“ ခ်စ္မိေတာ့မေယာင္ ျဖစ္ခဲ့ေသး၍ ျဖစ္သည္။
သူတို႔အေၾကာင္း အနည္းအပါးေတာ့ ေျပာရဦးမည္။ တစ္ေယာက္သူက ျမင့္ထြန္းဦ။ ဆရာ၀န္။
ဆရာ၀န္ ေတြ ေခတ္ေကာင္းဆဲမွာ ဆရာ၀န္မဆံခ်င္ေသာ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း ဇင္ ႏွင့္ ေတြ႕တာ ျဖစ္မွာပါ။

သူက ေရႊလင္းယုန္၏ “သူ“ ကို ဖတ္ၿပီး ၀ါသနာမပါဘဲ ဆရာ၀န္လိုင္း လိုက္ခဲ့သည္ဟု ဆို သည္။ သည္ ေတာ့လည္း “သူ“ထဲက “ကိုျမင့္ေမာင္“ လို အနစ္နာခံ စိတ္ထားကို ႀကိဳးစား ေမြးျမဴေနသည္။
မဖြံ႕ၿဖိဳး ေသးေသာ ေတာင္တန္းေတြဆီ သြားခ်င္သည္။ ေသြးသားခ်င္း ျပည္ေထာင္စု ညီေနာင္ ေတြကို ကူညီ ခ်င္သည္။
ေတာရြာ ေက်းလက္ေတြကို ဆင္းခ်င္သည္။ ဆင္းရဲသား ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္ သမားေတြကို ေဆးကုခ်င္သည္တဲ့။

"သူ"ထဲ က "ဆရာ၀န္ျမင့္ေမာင္ အခ်ိန္မေရြး ေတြ႕ႏိုင္သည္" ဆိုေသာ ဆုိင္းဘုတ္မ်ိဳး အိမ္ေပါက္၀မွာ ခ်ိတ္ ခ်င္သည္။ "ေဒါက္တာဗက္သြန္း" လို "လူနာသည္ ဆရာ၀န္ထံ မလာရ။ ဆရာ၀န္က လူနာရွိရာ သြားရမည္" ဆိုေသာ ေဆာင္ပုဒ္ ကို သေဘာအက်ႀကီး က်ေနသည္။
ေဒါက္တာျမင့္ထြန္းဦး ႏွင့္ သိကၽြမ္းရသည္မွာ သင္တန္းေဖာ္တစ္ေယာက္မွ တစ္ဆင့္ ျဖစ္သည္။
သင္တန္း ဆင္းခ်ိန္ မွာ အစ္မကို ကားျဖင့္ လာႀကိဳရင္း ဇင္ပါ သူတို႔ကားႏွင့္ တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္ လုိက္ပါ ဖူးသည္။

အစ္မက ေျပာထား၍ ဇင့္ဘ၀ ထုပၸတ္ကို သိေနသည္တဲ့။
သည္ေတာ့လည္း အနစ္နာခံ စိတ္ထားရွိသည့္ ဆရာ၀န္သည္ ဇင့္ကို ကရုဏာသက္မိပုရေလ သည္။ ဇင့္ဘ၀ ကို စာနာမိပံုရေလသည္။
သူ႔အစ္မ သင္တန္းမတက္ေသာ တစ္ေန႔တြင္ လာႀကိဳကာ စကားေျပာဖို႔ ခြင့္ေတာင္းသည္။ ဇင္ ကလည္း ေမာင္အငယ္ လို ခင္တြယ္မိသည္မုိ႔ သူ႔ဖိတ္ေခၚမႈကို လက္ခံလိုက္သည္။
စင္စစ္ စကားေျပာၾကသည္ဆိုေသာ္လည္း သူကခ်ည္း ေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဇင္ အင္းလိုက္ရုံ သာ။ အစ ကေတာ့ သူ အေမရိကန္ ရုပ္ရွင္ကားေတြ ႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ စာဖတ္ ၀ါသနာပါေၾကာင္း ေျပာသည္။

ေနာက္ ဇင့္ဘ၀ ကို စာနာေၾကာင္း၊ ဇင့္ကို ကရုဏာ သက္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
သည္လိုႏွင့္ စခဲ့ၾကသည္။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဇင္တို႔ၿမိဳ႕သို႔ သူသြားရန္ ရွိသည္ဆိုသည္ႏွင့္ ဇင္ ခရီးႀကံဳ လုိက္ခဲ့သည္။ စင္စစ္ သူ တမင္တကာ ခရီးႀကံဳေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဇင္ သိပါသည္။
သူသည္ ေမေမႏွင့္ ေတြ႕သည္။ ကေလးေတြႏွင့္ ေတြ႕သည္။

ေမေမ့ပန္းနာ အတြက္ စားရမည့္ ေဆးကို ညႊန္သည္။ ကေလးေတြကို ၾကင္ၾကင္နာနာ ဆက္ဆံ ျပေတာ့ ကေလး ေတြက "ဦးဦးေဒါက္တာ" ကို သေဘာက်သြားေလသည္။
အစေသာ္ သူက "မမဇင္" ဟုေခၚသည္။ ေနာက္ေတာ့ "မမ"၊ ေနာက္ေတာ့ "မ" ေပါ့ေလ။
စာဖတ္ေလ့ မရွိေသာ ဇင္သည္ သူႏွင့္ ေတြ႕ကာမွပင္ ၀တၳဳေတြအေၾကာင္း သိရသည္။ စာေရး ဆရာေတ ြအေၾကာင္း သိရသည္။ "သူ" ၀တၳဳႀကီး အေၾကာင္းကို ဇင္ ၾကားဖူးရုံသာ ၾကားဖူခဲ့ၿပီး သူေျပာျပမွပင္ ခေရေစ့ တြင္းက် သိရေတာ့သည္။

သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အားမာန္ႏွင့္ ေစတနာေတြကို ေလးစားတာႏွင့္ပင္ သူ႔ကို ခ်စ္မိသည္ ဟု ဇင္ အထင္ ေရာက္မိျခင္း ျဖစ္မည္။
ေဒါက္တာ ျမင့္ထြန္းဦးႏွင့္ ဇင္သည္ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ တြဲလိုက္သည္။
သို႔ေပမယ့္ အေမရိကန္ ရုပ္ရွင္္ကားေတြ ၾကည့္ကာ ငါးသံုးလံုး စီးကရက္ႀကိဳက္ၿပီး ကားေပၚမွ မဆင္းေသာ ဆရာ၀န္ သည္ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း "ေဒါက္တာျမင့္ေမာင္" ျဖစ္လာမည္၊ ဘယ္ပံု ဘယ္နည္း "ေဒါက္တာ ဗက္သြန္း" ျဖစ္လာမည္ကို ဇင္ မေတြးတတ္။

ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ေသြးခ်င္းသားခ်င္းေတြရွိရာ ေ၀းလံသီေခါင္ေသာ  ေတာေတာင္ေတြထဲသို႔ အေရာက္ သြားမည္၊ ေက်းလက္ေတာရြာႏွင့္ စက္ရုံေတြရွိရာမွာ လူမႈေဆးပညာ ေတာ္လွန္ေရး ေတြလုပ္မည္ကို ဇင္  မစဥ္းစားတတ္။

အဆံုးေျပာရလွ်င္ သူ႔ထက္ သံုးေလးႏွစ္ႀကီးေသာ တစ္ခုလပ္ ျဖစ္ေသာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ အေမ ျဖစ္ေသာ ဇင့္ကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ကယ္တင္မည္ဆုိသည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း ဇင္ ေခါင္းရႈပ္ခံကာ မစဥ္းစားခဲ့။
သူႏွင့္ စကားေျပာရသည္မွာ သာယာသည္။
သူႏွင့္ ေတြ႕ရသည္ မွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသည္။

သူ႔ကို ခ်စ္သည္ ဟုလည္း ထင္မိသည္။
သူသည္ ဇင္ႏွင့္ တြဲေနဆဲမွာပင္ ပညာသင္ဆုရကာ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ထြက္သြားရသည္။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

အယ္...ေကာင္းေရာ..တန္းလန္းၾကီး..