Tuesday, November 23, 2010

တစ္ကမၻာလုံးေတာ့ မလင္းပါ သို႕ေသာ္.... အပိုင္း (၄)

ဆခြဲကိန္း႐ွာနည္း ကို ဧရာမ ပိုစတာႀကီးေရးၿပီး အတန္းထဲတြင္ ခ်ိတ္ထားလိုက္သည္။ ႐ွာတတ္သည့္ ေက်ာင္းသား မ်ား က အဓိပၸာယ္မ႐ွိ မလိုအပ္ဟု ထင္ၾကသည္။ မတတ္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ကလည္း ကေလးကလား ႏိုင္သည္ ထင္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ စာသင္ရာတြင္ အေထာက္အကူ ရသည္ေတာ့အမွန္။

ဤသို႔ မေတာက္တေခါက္ျဖင့္ စခဲ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္း အေထာက္အကူျပဳ စာသင္ခန္းပစၥည္းေတြစုသည္။ အကၡရာသခ်ၤာ သင္ဖို႔ လမ္း ေလွ်ာက္ဖိနပ္ တစ္ရန္လည္းပါ၏။ တစ္ထစ္ခ်င္း တစ္လွမ္းခ်င္း ေ႐ြ႕လ်ားျခင္း သေဘာ ကို ျပဖိျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ တိုင္တစ္တိုင္ကို တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ လုပ္ႏိုင္သည့္ ပလတ္စတစ္ ေမ်ာက္႐ုပ္ တစ္ခု ႏွင့္ ႔ အျပန္အလွန္ ေျပာင္းလဲျခင္းသ႐ုပ္ကို ျပဖို႔ျဖစ္သည္။
ထမင္းခ်က္ တစ္ေယာက္ ခ်က္ျပဳတ္ေနသည့္ ပံုကိုေတာ့ လူ႐ႊင္ေတာ္ပံုစံမ်ိဳးဆြဲထားသည္။ သည္ကားကို လက္ၫႇိဳး ထိုးၿပီး ...... သင္ခန္းစာ ေတြကို မွန္မွန္မလုပ္တဲ့ ေကာင္ကေတာ့ သူ႔လိုမ်ိဳး ဘဝနဲ႔ တစ္သက္လံုး ေနရမွာပဲ.... ဟု သူက တပည့္မ်ားကို စည္း႐ံုးသည္။

သို႔ေသာ္ ခုတ္ရာတျခား ႐ွရာတျခား ျဖစ္ေတာ့၏။ ႏွစ္ပတ္အတြင္း သူ႔အတန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသားဦးေရ တစ္ဝက္ ေလ်ာ့က်သြားသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲကမွ ဆရာမ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ၿပီး ေမးသည္။
........ဘာျဖစ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္ အတန္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြ မေပ်ာ္ၾကတာလဲ ဆရာမ....
ဆရာမ က စိတ္မေကာင္းသည့္ ပံုစံျဖင့္ ေျဖသည္။
.....သိပ္မလြယ္ဘူး ဆရာ၊ သူတို႔ မလိုက္ႏိုင္ၾကဘူး....

စိတ္ထဲတြင္ လံုးဝ ဘဝင္မက်။ ကုလားထိုင္ေပၚသို႔ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ ေဂ်မီ အက္စကာလန္တီက သူ႔ကိုယ္သူ ပင္လယ္ဖ်ံကိုေတာင္ ႀကိဳးဆြဲတက္ေအာင္ သင္ေပးႏိုင္သူဟု ယံုၾကည္ ထားသူ။ သို႔ေသာ္ ဖ်ံေတြ အတန္းမွန္မွန္ တက္ဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္ မည္။
ေနာက္ဆံုး တြင္ အတန္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားငါးေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့သည္။ မိန္းကေလး သံုးေယာက္၊ ေယာက်ာ္းေလး ႏွစ္ေယာက္။ ေတာ္ ပါေသးသည္။ ေႏြဦးေပါက္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ထပ္ေလ်ာ့မသြားဘဲ သည္အတိုင္း တန္႔ေန၏။

သည္ေတာ့ ဆရာက တပည့္မ်ားကို ပို၍ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ဆက္ဆံရေတာ့သည္။ ကဲကုလကို မေၾကာက္ နဲ႔ တဖြဖြ ေျပာရသည္။ သိပ္ခက္သည့္အခန္းမ်ား သင္ၿပီးလဆင္ သူက တပည့္ငါးေယာက္ကို သူ႔ ေဗာက္စ္ဝက္ဂြန္းကားႀကီး ႏွင့္ မုန္႔ဆိုင္ေခၚသြားၿပီး အဝေကြ်း သည္။
လပတ္စာေမးပြဲမ်ား ေျဖဆိုခ်ိန္တြင္ ေခ်ာကလက္ေတြ မုန္႔ေတြ ဝယ္သြားၿပီး ေဝသည္။
ေမးခြန္းကို ေၾကာက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသား၏ နားနားကပ္ ေျပာလိုက္သည္။

.....ဘဝကို ေဟာဒီမုန္႔ေတြလို ခ်ိဳၿမိန္ေနေအာင္ လုပ္ရတယ္ကြ၊ စာေမးပြဲကို ဘယ္ေတာ့မွ မေၾကာက္နဲ႔ သိလား...ဟု အတန္းထဲ ဆင္းၿပီး သူတို႔ကို ပခံုးပုတ္ အားေပးသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္၊ ေမလတြင္ ေဂ်မီ၏ တပည့္ငါးေယာက္တို႔သည္ အႀကိဳတကၠသိုလ္ သခ်ၤာစာေမးပြဲကို ဝင္ေရာက္ ေျဖဆိုျဖစ္ၾက ေလသည္။ စာေမးပြဲခန္းထဲမွ ထြက္လာေတာ့ သူတို႔ မ်က္ႏွာေတြ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္ေနၾက၏။ အားလံုး အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္လာပံု။

ဇူလိုင္လ တြင္ ေအာင္စာရင္းထြက္သည္။ အဆင့္ငါးခု ခြဲထြက္သည္။ ေအ ငါး ျဖင့္ ေအာင္သူက ထိပ္ဆံုးက ျဖစ္သည္။ ေအ တစ္ မွ ေအာင္သူက ေအာက္ဆံုးက ျဖစ္သည္။ ေအသံုး ရလွ်င္ တကၠသိုလ္တြင္ ကဲကုလ အမွတ္ ကို ဆက္ယူခြင့္ရသည္။ ေဂ်မီ့အတန္းမွ ေအာင္ ခ်က္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သိပ္မဆိုးလွ။ သို႔ေသာ္ သူ အားမရေသး။
၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ထက္စာလွ်င္ တိုးတက္လာၿပီး ၈၁ ခုႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ အပံုႀကီး တက္လာေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ယခုႏွစ္တြင္ အႀကိဳတကၠသိုလ္ သခ်ၤာတန္းတြင္ ေက်ာင္းသား ၁၅ ေယာက္ ဝင္ေျဖ သည္။ အဆင့္အသီးသီးျဖင့္ ၁၄ ေယာက္ ေအာင္ၾက၏။ သည္ေအာင္ခ်က္ကို ာကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ဲလိစ္ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ေကာလိပ္ ေရာက္လွ်င္ အလြန္ ခက္သည္ ဆိုေသာ ကဲကုလသခ်ၤာ ဘာသာရပ္အတြက္ ပူစရာမ႐ွိေတာ့။

ေက်ာင္းသူတစ္ဦးအား ကယ္ရျခင္း

စာသင္၍ ေကာင္းေနစဥ္ကာလတြင္ မေမွ်ာ္လင့္သည့္ အျဖစ္ဆိုးတစ္ခုႏွင့္ ႀကဳံရေသးသည္။ စာေမးပြဲေျဖဖို႕ တစ္လ အလိုတြင္မွ သူ႕ေက်ာင္းသားမ်ား စာေမးပြဲေႀကး ေပးသြင္းရမည္ဟု သိရသည္။ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသား မ်ားျဖစ္သည့္ သူတို႕ကေလးေတြအတြက္ ေလွ်ာ့ေပါ့ သတ္မွတ္ ထားသည့္၀င္ေႀကး ၂၁ေဒၚလာ ကိုပင္ သူတို႕မသြင္းႏိုင္ႀက။ ထို႕ေႀကာင့္ မုန္႕ေရာင္းျခင္း၊ ကားေရေဆးျခင္း မ်ားျဖင့္ ၀င္ေငြရေအာင္ ဖန္တီး ေပးရ၏။ ေက်ာင္းတက္မွန္ဖို႕ စည္းရုံးရ ခက္သလို သူတို႕ကို အလုပ္မွန္မွန္ဆင္းဖို႕ ေျပာရသည္မွာလည္း မလြယ္လွ။

လက္တီစီယာေရာ့ဒရစ္ဆိုေသာ ေက်ာင္းသူကေလးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဂ်မီအေတာ္ကေလး ဦးေႏွာက္ ေျခာက္လိုက္ ရသည္။ ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ အတန္းမွ ႀတီဂိုေက်ာင္းသူ ကေလးျဖစ္၏။ ေနာက္ႏွစ္တြင္ မိမိအတန္း သို႕ ေရာက္လာမည့္ မိန္းကေလး။ ေကာင္မေလးက သြက္သည္။ စာေတာ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ တျဖည္းျဖည္း သူ႕အမွတ္ေတြ က်လာ၏။ သူက ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ခုနစ္ေယာက္တြင္ ဒုတိယအႀကီးဆုံး။

မက္ဆီတို လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ျပီးအေမရိကန္ကို ေရာက္ေတာ့ အေဖႏွင့္အေမက ထမင္းခ်က္လုပ္ငန္း ျဖင့္ စသည္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္စားေသာက္ဆိုင္ကေလး ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ႀက၏။ ဒုတိယတန္းေရာက္ သည့္အထိ ကေလးမ အဂၤလိပ္စကား မတတ္ေသး။ သို႕ေသာ္ဥာဏ္ေကာင္းသူကေလးျဖစ္၍ တျဖည္းျဖည္း ေျပာႏိုင္ လာသည္။

အမွတ္ေတြေလ်ာ့လာရျခင္း အေႀကာင္းရင္းမွာ ဆိုင္အလုပ္ေတြ ၀ိုင္းကူလုပ္ရျခင္းေႀကာင့္ ျဖစ္ေႀကာင္း သိရသည္။ အိမ္ကေလးက ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းမို႕ စာက်က္စရာ ေနရာမရိွ။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ အိပ္ရသျဖင့္ အေဖႏွင့္အေမအိပ္ခန္းထဲတြင္ အခ်ိန္လု၍ စာက်က္ရသည္။ ဆိုင္အလုပ္ျပီးသည္ႏွင့္ ဘတ္စကားဂိတ္ သို႕ တန္းေျပးရသည္။ ေက်ာင္းႏွင့္ အိမ္က မိနစ္ကိုးဆယ္ခရီး။ ေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ မလႈပ္ ခ်င္ေတာ့။ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္လည္း ေျခပစ္လက္ပစ္။ သည္အေႀကာင္းသိထားသည့္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ကို ျပန္ေျပာ ျပသည္။ ဆရာက မိန္းကေလးကို ေခၚေတြ႕ျပီးေမးေတာ့ မိဘေတြက မႀကာခင္ သူကို ေက်ာင္းထုတ္ ေတာ့မည္ ျဖစ္ေႀကာင္း အမွန္အတိုင္းဖြင့္ေျပာသည္။

"ဆရာ မင္းအိမ္ကို လုိက္ျပီးေျပာႀကည့္ရမလား"ဟု ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ ေမးသည္။
ကေလးမ ျပဳံးျပံဳးကေလး ေခါင္းညိတ္သည္။ ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္က ျပႆနာမိဘမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာ တြင္ ကၽြမ္းသည့္ ဆရာအက္စကာလန္တီကိုေခၚျပီး သူတို႕စားေသာက္ဆိုင္ကေလးသို႕ ကားေမာင္း ထြက္ လာခဲ့ႀကသည္။ ခပ္ပုပုေသးေသး အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ သူတို႕စားပြဲသို႕ ေရာက္လာျပီး "ဘာသုံးေဆာင ္ႀကမလဲ" ဟု ေမးသည္။

ေဂ်မီအက္စကာလန္တီ က "မစၥက္ေရာ့ဒရစ္ ပါလား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂါဖီးလ္အထက္တန္းေက်ာင္းက ဆရာ ေတြပါ၊ ေဟာဒါက ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ပါ၊ လက္တီစီယာရဲ႕ ႀတီဂိုဆရာပါခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့နာမည္က အက္စကာလန္တီ ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ စကားနည္းနည္း ေျပခ်င္လို႕ပါ ခင္ဗ်ာ"
"ဘာကိစၥပါလဲ ဆရာ"
သက္သုတ္ပ၀ါႏွင့္ လက္ႏွစ္ဖက္သုတ္ရင္း အမ်ိဳးသမီးက ျပန္ေမးသည္။

"ဒီလိုပါခင္ဗ်ာ၊ လက္တီစီယာကေလးဟာ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ရမယ့္ မိန္းကေလးပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ရူပေဗဒ ပညာရွင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အနည္းဆုံး ေက်ာင္းဆရာမျဖစ္ရမယ့္ေက်ာင္းသူပါ။ သူကေလးရဲ႕ အနာဂတ္ကို မိဘ ေတြ အေနနဲ႕ ႀကည့္သင့္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထင္ပါတယ္။ လာမယ့္ႏွစ္ အႀကိဳတကၠသို႕၀င္တန္းမွာ ကဲကုလ သင္ဖို႕ သူ႕တိုလ်ာထားပါတယ္။ အဲဒီအတန္းက ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစားရမယ့္ အတန္းပါ။ သူ႕ကို အိမ္အလုပ္ ေတြ ဆက္ခိုင္းလို႕ မျဖစ္ေတာ့ဘူးခင္ဗ်"

အမ်ိဳးသမီးက ျငိမ္ျပီး နားေထာင္ေနသည္။ သေဘာေပါက္ပုံရပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဘာမွကတိမေပး ဘဲ သူ႕ေယာက်္ား ႏွင့္ တိုင္ပင္ပါရေစဦးဟု ေျပာျပီး "အဲဒီေတာ့ လက္တီစီယာဘာလုပ္ရမွာလဲ" ဟ ုျပန္ေမးသည္။

"ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား လုပ္စရာမလိုပါဘူး။ ေက်ာင္းကေပးလိုက္တဲ့ အိမ္စာေတြ ျပီးေအာင္လုပ္ ဖို႕ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ သူ႕ကို အခ်ိန္ေပးရပါလိမ့္မယ္"ဟု ဆရာေဂ်မီအက္စကာလန္တီက ရွင္းျပသည္။
ေနာက္တစ္ေန႕တြင္ အလြန္းျပဳံးခဲေသာ လက္တီစီယာ ကေလး အတန္းထဲသို႕ ျပဳံးျပဳံးကေလး ၀င္လာျပီး ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ ကို ေက်းဇူးစကားဆိုသည္။
"ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ဆရာ၊ အေဖက တစ္ပတ္ကိုႏွစ္ရက္ပဲ ဆိုင္အလုပ္ကူလုပ္ဖို႕ ေျပာပါတယ္။ စာက်က္ဖို႕ စားပြဲ တစ္လုံးလည္း ၀ယ္ေပးမယ္တဲ့"
ျပီးေတာ့ ခပ္တိုးတိုး ဆက္ေျပာသည္။

"ကၽြန္မ ႀကိဳးစားပါ့မယ္ဆရာ"
ဤသို႕ျဖင့္ ဆရာအက္စကာလန္တီ၏ ကဲကုလအတြက္ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ တိုးလာေလ သည္။

ေရွ႕သို႕

ဟင္နရီဂရက္ဒီလက္စ္သည္ အလြန္အလုပ္လုပ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္ မ်ား ဆီက စျပီးဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္း၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းကို တိတိက်က်ႏွင့္ စနစ္တက် အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ၁၉၇၀ခုႏွစ္တြင္ အျခားေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႕ ဒုေက်ာင္းအုပ္ အျဖစ္ျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့သည္။ ၁၉၈၁ခုႏွစ္တြင္ ဂါးဖီးလ္သို႕ ေက်ာင္းအုပ္အျဖစ္ ျဖင့္ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ဆရာဟင္နရီသည္ သည္အရပ္တြင္ ေမြးျပီးသည္ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္တြင္ပင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သူငယ္ငယ္တုန္း က ခုေခတ္ ကေလးေတြလိုပင္ ခပ္ေပေပ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ျဖစ္သည္။ အဆင့္ဘယ္ေလာက္ က်က် ဂရုမစိုက္။ စာေမးပြဲ မေအာင္မွာလည္းမပူ။ ဆရာျဖစ္လာျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တာ၀န္ယူရေတာ့မွ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား ေက်ာင္းသားမ်ားကို တင္းတင္းႀကပ္ႀကပ္ တြန္းသည့္စာအုပ္ႀကီးသမား ျဖစ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဘ၀ႏွင့္္ဂါးဖီးလ္သို႕ ျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္မွ ကဲကုလအတန္းကို ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ တစ္သားတည္း ေရာေထြးကာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး သင္းႀကားေနသည့္ ဆရာေဂ်မီအက္စကာလန္တီ ဆိုသူ ႏွင့္ ဆုံရျခင္းျဖစ္ေလ၏။ ဆရာေဂ်မီက သူ႕အႀကိဳတကၠသိုလ္ သင္တန္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ကို အားပါးတရ အစီရင္ခံသည္။
"ေနာက္ႏွစ္ဆို ၁၈ေယာက္ေတာင္ ရမွာခင္ဗ်ာ၊ ၁၈ေယာက္ႀကီးမ်ားေတာင္။ ဆရာႀကီး သူတို႕ကို ေတြ႕ျပီး အားေပး စကားေလး ဘာေလး ေျပာပါဦး။ အးလုံးေအာင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္"
ေဂ်မီအက္စကာလန္တီ သည္ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွသည့္ သည္ေက်ာင္းမွ ထြက္ဖို႕ စိတ္ကူးကို ေဘးခ်ိန္ ထားလိုက္ျပီ။ ေပၚေႀကာ့ လူပ်င္းကေလးမ်ားကိုေတာ့ စိတ္ပ်က္ေနျမဲ။ သို႕ေသာ္သည္ ေက်ာင္းကို ႏြံထဲ မွ ဆြဲတင္ဖို႕ နည္းလမ္းေတြရိွရမည္ ဟု ေတာ့ ယုံႀကည္ေနဆဲ။

ဆရာဘင္၊ ဂ်င္မီနက္ဇ္လည္း အိပဲ့အိပဲ့ႏွင့္ လုပ္သက္ငါးႏွစ္ရိွခဲ့ျပီ။ သို႕ေသာ္ ၀င္လာခါစကဲ့သို႕ပင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ျဖင့္ တက္ႀကြေနဆဲ။ သို႕ေသာ္ တက္ႀကြေလာက္သည့္ ေအာင္ျမင္မႈက က်ိဳးတိုး က်ဲတဲ မွ်သာ။

မိမိႏွင့္ ဆရာက္အက္စကာလန္တီ ေပါင္းလုပ္စရာေတြ ရိွေနသည္ဟု စိတ္ထဲခံစားရ၏။ စာသင္ခန္း က်ဥ္းက်ဥ္း ကေလး ကိုယ္စီႏွင့္ ဆရာႏွစ္ေယာက္တို႕သည္ အေမရိကန္တြင္ အုပ္စုႏွစ္စု သိသိ သာသာ ကြဲေနေႀကာင္း သေဘာေပါက္လာႀက၏။ ခ်မ္းသာသူႏွင့္ ဆင္းရဲသူ၊ ပညာတတ္လူတန္း စားႏွင့္ ေအာက္တန္းလႊာ လူနည္းစု။ မည္သို႕မွ ေရာေထြးေပါင္းစပ္လို႕ မရႏိုသည့္ အရာႏွစ္ခု။
မိမိတို႕ လိုအပ္သည္မွာ ေရာက္လာသည့္ ဆရာႀကီးထံမွ အေထာက္အကူ ရႏိုင္သမွ် ယူဖို႕ ျဖစ္၏။ ကံေကာင္း လွ်င္ ပန္းတိုင္ကို ေစာေစာ၀င္ႏိုင္မည္ဟု သူတို႕ႏွစ္ေယာက္ ေမွ်ာ္လင့္ထားႀကသည္။

၁၉၈၁ခုႏွစ္တြင္ ကဲကုလေက်ာင္းသားမ်ားတြင္ အလႊာေပါင္းစုံ၊ ပုံသ႑ာန္ေပါင္းစုံ ပါ၀င္ေလသည္။ တပည့္တစ္ဦးခ်င္း ၏ ေနာက္ခံကားခ်ပ္ကို လုိက္ျပီး ဆရာအက္စကာလန္တီက အုပ္ခ်ဳပ္သည္။
ဂ်ိဳစီရစ္ကာေဒ ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသူကေလး၏ အိမ္မွာ အိပ္ခန္းႏွစ္ခန္းသာရိွသည္။ မိသားစုက ေျခာက္ေယာက္။ ေက်ာင္းတြင္ အားတက္သေရာ တြက္ခ်က္ က်က္မွတ္ျပီး အမ္ျပန္ေရာက္လို႕ ေက်ာင္းစာ ခဏ လုပ္လိုက္လွ်င္ မိီးဖိုေခ်ာင္ ႀကမ္းျပင္တြင္ ခဏအတြင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္သည္။ သက္ေသာင့္ သက္သာ အိပ္ရျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္သျဖင့္ မနက္ႏွစ္နာရီ၊ သုံးနာရီတြင္ ျပန္ႏိုးသည္။ သည္ေတာ့မွ တိတ္ဆိတ္ ေန သည့္ အိမ္ထဲတြင္ မနက္စာ စားအခ်ိန္အထိ စာက်က္ရ၏။

အေမလုပ္သူက သမီးကေလး ပင္ပန္းလြန္းသည္ကို ႀကည့္ျပီး "ဟဲ့........ နားနားေနေနလုပ္ေလ၊ နင ္ဗုန္းဗုန္းလဲ လိမ့္မယ္၊ အျပင္ထြက္ျပီး ရုပ္ရွင္ေလး ဘာေလးႀကည့္ပါဦးလား" ဆိုလွ်င္ "သမီး ကိုယ္သမီး သိပါတယ္ ေမေမး၊ ကဲကုလ တြက္ရတာ ရုပ္ရွင္ႀကည့္ရတာထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္း တယ္"ဟု ျပန္ေျပာ တတ္သည္။
လူ၀စ္ဆားဗင္တီဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားကေတာ့ အားအားရိွလွ်င္ ကားေမာင္းျပိဳင္သည္။ စာေမးပြဲ ေျဖခါနီးမွ ေက်ာင္းမွန္မွန္မတက္သျဖင့္ ကဲကုလခက္လာျပီး ေျခမကိုင္မီ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္တတ္သည္။
အယ္လ္ဆာဗိုလာဒို က တစ္မ်ိဳး။ သခ်ၤာေႀကာင့္ အဆင့္တျဖည္းျဖည္း က်လာေႀကာင္း သူ႕ကိုယ္သူ သတိ ထားမိသည္။ သည္ေတာ့ ဖိႀကိဳးစားသည္။ ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ ေရာလ္ဟာရို ကေတာ့ စားေမးပြဲ နီးလာသည္ႏွင့္ သူ႕ထရမ္းပက္ကို ေခ်ာင္ထိုးထားလိုက္သည္။

သူတို႕ကေလးေတြ ေက်ာင္းစာကို စိတ္၀င္စားေဖာ္ရလာသည့္အတြက္ ဆရာအက္စကာလန္တီ ၀မ္းသာ ပီတိ ျဖစ္လ်က္ ရိွသည္။ တစ္ျပိဳင္တည္းတြင္ အရိွျမွင့္ျပီး ေမာင္းသည္။
စာေမးပဲြ မတိုင္မီ တစ္ရာအလို ေမလ၁၉ရက္ေန႕တြင္ သူကတပည့္ေတြကို စိတ္ေအးေအးထားျပီး ညစာ ေကာင္းေကာင္းစား ဖို႕၊ အိပ္ရာေစာေစာ၀င္ဖို႕ မွာသည္။
ေနာက္တစ္ေန႕ တြင္ သူတို႕အားလုံး ရင္ေတြအျပိဳင္ခုန္ေနႀက၏။ စုေ၀းျပီး စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို တိုက္ပြဲ ၀င္ႀက၏။ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေႀကာင္း သူတို႕အားလုံး သေဘာေပါက္ထားႀက၏။ စာေမးပြဲ အခန္းထဲ ၀င္မည္ ျပဳေတာ့ သူတို႕တစ္ေတြ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ အသင့္အေနအထား ျဖစ္ေနျပီ။

ပင္မ အေဆာက္အအုံ ေအာက္ဆုံးထပ္ရိွ အခန္းနံပါတ္ (၄၁၁)ထဲသို႕ သူတို႕၀င္ခဲ့ႀကသည္။ စာေမးပြဲ ႀကီးႀကပ္ေရးမွဴး အျဖစ္ တာ၀န္ယူမည့္ ဆရာမႀကီး အင္ဒရိီဒါက ခုနံပါတ္ေတြ စစ္ေဆးျပီး ေနရာခ် ေပးသည္။

စိတ္ႀကိဳက္ေမးခြန္းေတြ ေျဖဖို႕ သူတို႕ေရြးပုံကို ႀကည့္ျပီး ဆရာမႀကီး အရမ္းသေဘာက်သြား၏။ ေန႕လယ္ မုန္းစားခ်ိန္ တြင္ သူတို႕ကေလးေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျဖစ္ေနသည္ကို ႀကည့္ျပီး အေျခအေန ေကာင္းျပီဟု ဆရာမႀကီး က စိတ္ခ် ထားလိုက္ေတာ့သည္။ သိပၸံႏွင့္သခ်ၤာ႒ာန အေဆာက္အုံ အေပၚဆုံးထပ္မွ အခန္းနံပါတ္ (၂၃၃)ထဲတြင္ အခန္းေအာင္းျပီး ဆရာအက္စကာ လန္တီတစ္ေယာက္ သုံးနာရီလုံးလုံး ရင္ေတြတုန္ခဲ့ရသည္။ မသင္မိဘဲ လြတ္သြားသည့္ အပုဒ္ေတြ မ်ား ရိွေနဦးမလား။ မိမိကိုယ္တိုင္ သက္သက္စိတ္ကူးယဥ္ေနျခင္းလား။ မိမိထင္ထားသလို သူတို႕ တစ္ေတြ ေျဖႏိုင္ႀကပါ့မလား။ မြန္းလြဲ ၁၂:၃၀တြင္ သူတို႕တစ္ေတြ ဆူညံျပီး ေျပးထြက္သံႀကား ရသည္။

ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ေခါင္းေပၚတြင္ လက္ႏွစ္ဖက္ေထာင္ျပသည္။ ေအာင္ျပီဟူသည့္ အဓိပၸာယ္။ "အားလုံး ေျဖႏိုင္တယ္ ဆရာ"ဟုလည္း ၀မ္းသာအားရ ေအာ္ေျပာသည္။ လူး၀စ္ဆားဗင္တီကလည္း "လြယ္လြယ္ ကေလးေတြ ပဲ ဆရာ"ဟု ထပ္ေျပာသည္။

သူတို႕အားလုံး အခန္းထဲ စုျပဳံတိုးေ၀ွ႕ျပီး ၀င္လာႀကသည္။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဖက္လိုက္ ေပြ႕လိုက္ျဖင့္။ ဆရာ့ကို ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ဖို႕ ၀ိိုင္းပူဆာသည္။
ဤသို႕ျဖင့္ ဆရာ့ေဗာက္စ္၀က္ဂြန္း ကားေပၚသို႕စုျပံဳတက္ႀကသည္။ အခ်ိဳ႕က အျခားကားမ်ားႏွင့္ လိုက္ ႀကသည္။ ေလးျပ ေ၀းသည့္ အတၱလန္တိတ္လမ္း စားေသာက္ဆိုင္သို႕ အေပ်ာ္တပါး ထြက္ခဲ့ ႀက၏။ ဆရာအက္စကာလန္တီ တစ္ေယာက္သူတို႕ႀကားထဲတြင္ အေတြးနက္ေန၏။

အင္း...... ဂါဖီးလ္အထက္တန္းေက်ာင္း တကယ္ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီပဲ။ သည္ႏွစ္ အႀကိဳတကၠသိုလ္တန္း တြင္ ၁၈ေယာက္ ေနာက္ႏွစ္ ၂၅ေယာက္။
"အပုဒ္တိုင္း ေျဖႏိုင္တယ္ဆရာ"
"ကၽြန္ေတာ္ တို႕အားလုံး မွန္တယ္ဆရာ"
ကေလးမ်ား ၏ ၀မ္းသာေနႀကသံမ်ားက အားရစရာအတိ ျဖစ္ေလသည္။

၁၉၈၂ခုႏွစ္၊ ဇြန္လဆန္းတြင္ အႀကိဳတကၠသိုလ္ ကဲကုလ စာေမးပြဲ ကို တစ္ႏိုင္ငံလုံး ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ၃၁,၉၁၈ဦး ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုႀကသည္။ ၎တို႕အထဲတြင္ ဂါးဖီးလ္မွ ၁၈ေယာက္ ပါ၀င္ေလသည္။ အေျဖလႊာ အားလုံး ကို ပရင္စတန္တကၠသိုလ္သို႕ ပို႕ႀကရသည္။
စိတ္ႀကိဳက္ ေမးခြန္းလႊာ မ်ားမွ အမွတ္မ်ားကို စက္ျဖင့္ စစ္ေဆးမည္ျဖစ္ျပီး ဓမၼဓိ႒ာန္ေမးခြန္းမ်ားကို အဖြဲ႕က စစ္ေဆးမည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား တစ္ပတ္ေလာက္ မအိပ္မေနလုပ္ႀက ရမည္ျဖစ္သည္။
ေမးခြန္းနံပါတ္ေျခာက္ တြင္ ေျဖပုံထပ္တူေနသည့္ အေျဖလႊာႏွစ္ခုေတြ႕ရသျဖင့္ ဆရာတစ္ေယာက္ အေတာ္ ကေလး ဦးေႏွာ္ေျခာက္သြားျပီး ကဲကုလစာေမးပဲြ ႀကီးႀကပ္ေရးမွဴး ပက္ထရစ္ရွာဟင္နရီ ထံသို႕ တင္ျပ လိုက္သည္။

ဆရာမႀကီး ပက္ထရစ္ရွာမွာ ယူထားျပည္နယ္ ေအာ့ဒန္တကၠသိုလ္မွာ သခ်ၤာပါေမာကၡတစ္ဦး ျဖစ္၏။ အလားတူ တိုင္ဆိုင္မႈ အမ်ားအျပားကို အျခားစစ္ေဆးေရးမွဴးမ်ား တင္ျပထားသည္လည္း ရိွ၏။ စုစုေပါင္း ဒါဇင္၀က္ ခန္႕ ရိွေနျပီး မေတာ္တဆ တိုက္ဆိုင္မႈမ်ိဳးလား၊ စာစစ္ဌာနတစ္ခုတည္းက အေျဖလႊာေတြလား၊ ခိုးခ်ျခင္း လား ဆရာမႀကီးအေနျဖင့္ စီစစ္ျပီး အဆုံးအျဖတ္ ေပးရေတာ့မည္။
အေျဖလႊာႏွင့္ ပူးတြဲပါရိွလာသည့္ ခ်ိတ္ပိတ္စာအိတ္ထဲမွ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမည္ႏွင့္ ေက်ာင္းအမည္ ကို ေဖာက္ဖတ္လိုက္သည္။ စိတ္ဓာတ္ အက်ႀကီး က်သြားသည္။ သည္နံပါတ္ ေျခာက္ေမးခြန္း ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး အလားတူအေျဖလႊာေတြ ထပ္ေရာက္လာသည္။

ကၽြမ္းက်င္ သည့္ သခ်ၤာပါရဂူေတြ ေခၚျပီး စစ္ေဆးခိုင္းရေတာ့၏။ အေျဖလႊာေျခာက္ခု က ထပ္တူျဖစ္ ေနျပီး ေနာက္ထပ္ ေရာက္ရွိလာသည့္ ၁၂ခုမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ႀကရ၏။
ဆရာမႀကီး ပက္ထရစ္ရွာက စာေမးပြဲဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္သည္ဟု နိဂုံးဆြဲျပီး အေရးယူေတာ့သည္။

ဆက္ရန္
.

4 comments:

Anonymous said...

ျဖစ္နိုင္ေခ်က အဲဒီလိုအေျဖတူတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာ ေဂ်မီအက္စကာလန္တီရဲ့ စိတ္တူကိုယ္တူ ဘေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ရမယ္ း))

လသာည

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

စိတ္၀င္စားစရာပိုေကာင္းလာျပီ
ဆရာဆိုတာ စာသင္ေပးရံုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ
ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိုပါ သိနားလည္ထားတာမ်ိဳးက တကယ္႕ဆရာေကာင္းပီသသူပါ။

ကိုေဇာ္ said...

အပိုင္း ၁ တင္ကတည္းက ဖတ္ေနတာ မျပီးပဲ အလုပ္ထဲပဲ ေျပးေနရတယ္။ အခုလည္း မျပီးေသးဘူး။
အခု ေနရာကေန ဖတ္တယ္ဗ်ာ။ ေနာက္မွ တစ္ရက္ အစကေန ျပန္ဖတ္မယ္။

အခ်ိန္ေလးမ်ား ေပးသနားပါ :(

ကိုေဇာ္ said...

ကဲ..ေနာက္တစ္ၾကိမ္ကြာ.
( ၄ )