Wednesday, November 24, 2010

တစ္ကမၻာလုံးေတာ့ မလင္းပါ သို႕ေသာ္.... အပိုင္း (၅)

ေလာကကို စိန္ေခၚျခင္း

အယ္လ္ဆာ ဗိုလာဒိုးဆိုသူက ေက်ာင္းသူကေလးက အေဆာင္တြင္ေနျပီး တကၠသိုလ္မသြားခင္ ငါးပတ္ က်ဴရွင္ ယူေနသည္။ ကဲကုလတြင္ 'ကဲကုလတြင္'က အဆင့္ရေႀကာင္း အစ္မလုပ္သူထံမွ ၀မ္းသာစရာ သတင္းစကား ရ ထားျပီးျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ပတ္ အႀကာတြင္ အစ္မလုပ္သူက ဖုန္းထပ္ဆက္သည္။ အယ္လ္ဆာရသည့္အမွတ္ေတြ တရားမ၀င ္ေႀကာင္း သက္ဆိုင္ရာ ပညာေရးရုံးက အေႀကာင္းႀကားစာ ရသည္ဆို၏။ ကေလးမ ကေလးခမ်ာ ဘာလုပ္ ရမွန္း မသိဘဲ ဆရာအက္စကာလန္တီထံ ေျပးခ်လာသည္။

"ဆရာ..... ဘာအဓိပၸာယ္လဲ ဆရာ၊ သူတို႕ဘာလုပ္ႀကတာလဲဟင္"
တပည့္မကေလး နားလည္းေအာင္ ရွင္းျပဖို႕ မလြယ္ျဖစ္ေန၏။
"စိတ္ေအးေအး ထား အယ္လ္ဆာ၊ ဘာမွမပူနဲ႕၊ ဆရာတို႕ ေျဖရွင္းမွာပါ"
ကားေပၚတက္ျပီး တအားေမာင္းထြက္ခဲ့သည္။ ဂါးဖီးလ္တြင္ ဆရာ ဆရာမမ်ား သမဂၢမွ ေရာ့ဖ္ေဟလန္က သူ႕ကို အသင့္ေစာင့္ေနသည္။ မ်က္ႏွာသုန္မႈန္လ်က္။
"ဒုကၡေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ေတြ႕ေနျပီ၊ ေဂ်မီ၊ မိုးမီးေလာင္မယ့္ ျပႆနာမ်ိဳးပဲ"

ပညာေရးဌာနက လာသည့္စာကို ဆရာေရာဖ္က ထုတ္ျပသည္။ ဂါဖီးလ္မွ ၀င္ေျဖသည့္ ေက်ာင္းသား ၁၈ေယာက္ အနက္ ၁၄ေယာက္ ထံသို႕ အလားတူစာေတြ ေရာက္ရိွေႀကာင္း လည္းေျပာျပ၏။
"အႀကိဳတကၠသိုလ္ စာေမးပြဲႀကီးႀကပ္ေရးအဖြဲ႕မွ အေျဖလႊာမ်း ျပန္လည္စိစစ္ေရးအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕ျပီး စစ္ေဆးရာ တြင္ သင့္အားေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ရိွလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သင္၏အမွတ္မ်ားကို ျပန္လည္ စီစစ္ရာ တြင္ သင့္အေျဖမ်ားသည္ စာစစ္ဌာနတစ္ခုတည္းမွ အျခားေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေျဖမ်ားႏွင့္ '၏ သည္' မေရြးတူညီ ေနျခင္းကိုေတြ႕သျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကူးယူေျဖဆိုျခင္းဟု ယူဆရန္မွတစ္ပါး အျခား မရိွ ေႀကာင္း........."

- စာေမးပြဲ၀င္ေႀကး ျပန္ထုတ္ယူျပီး သည္စာေမးပြဲကို ပ်က္ျပယ္ေစမည္လား၊
- စားေမးပြဲ ထပ္ေျဖမည္လာ၊
- ဥပေဒအရ အေရးယူခံမည္လား၊
- မိမိတို႕၀င္ရမည့္ တကၠသိုလ္/ ေကာလိပ္ကို အသနားခံစာ တင္မည္လား၊
သို႕မဟုတ္လွ်င္
- သည္အမွတ္မ်ား တရား၀င္ျဖစ္ေႀကာင္း အေထာက္အား ရွာေဖြတင္ျပမည္လား။

စာစစ္အဖြဲ႕တြင္ သည္ကိစၥကို စုံစမ္းစစ္ေဆးရန္ ေငြအင္အား။ လူအင္အား မရိွေပ။ သူတို႕စာထုတ္ရ သည္႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အထိတ္တလန္႕ မျဖစ္ေစဘဲ၊ ထြက္ေပါက္မ်ားေပးထား ျပီး ျပႆနာ ကို ရွင္းခိုင္ဖို႕ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ဂါးဖီးလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိစၥတြင္ ပညာေရးဌာန စာစစ္အဖြဲ႕ ကံမေကာင္း ပါေခ်။
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၁၄ေယာက္စလုံးက စြပ္စြဲခ်က္ကို လုံး၀ လက္မခံဘဲ ပယ္ခ်ျပီး သူတို႕တြင္ အျပစ္မရိွေႀကာင္း ကန္႕ကြက္တုံးျပန္ႀကသည္။ စာေမးပြဲအခန္းေစာင့္ တာ၀န္က် ဆရာမ အင္ဒရီဒါ ကလည္းတစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အေျဖတိုက္ျခင္း၊ ခိုးခ်ျခင္းမွာ လုံး၀မျဖစ္ႏိုင္ေႀကာင္း အခိုင္အမာ ေျပာသည္။

စာေမးပြဲ ျပန္ေျဖမည္ဆိုလွ်င္ အျပစ္ရိွေႀကာင္း ၀န္ခံျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္။ ျပီးေတာ့လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္လခန္႕က ပုံေသကိန္း ေတြ ျပန္က်က္ဖို႕လည္း မလြယ္ေတာ့။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ စာအုပ္ေတြပင္ မရိွေတာ့။ အထပ္ထပ္ ေလ့က်င္၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္တြက္ခဲ့ရျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေျဖေတြ ထပ္တ ူျဖစ္သြားသည္ ဟု အက္စကာလန္တီက ယူဆသည္။
သက္ဆိုင္ရာ ကို ခ်က္ခ်င္း ဖုန္းေကာက္ဆက္သည္။

"ကၽြန္ေတာ္ ဂါးဖီးလ္က ကဲကုလသင္တဲ့ ဆရာအက္စကာလန္တီပါခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တပည့္ ေတြဆီ ဆရာမႀကီး တို႕ ဆီက ပို႕တဲ့စာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပႏိုင္ပါတယ္"
"ကၽြန္မ ၀မ္းနည္းပါတယ္ဆရာ၊ ဒီကိစၥက စာစစ္အဖြဲ႕နဲ႕ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ လွ်ိဳက္၀ွက္ကိစၥျဖစ္လို႕ ႀကားလူ တစ္ေယာက္ ေယာက္ ၀င္ေဆြးေႏြးတာ ကၽြန္မတို႕ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး"
"ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမတို႕ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္မယ္ ထင္လို႕ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သင္ပုံ က တစ္မ်ိဳး........"
"၀မ္းနည္းပါတယ္ ဆရာ၊ ကၽြန္မ ခြင့္မျပဳနိုင္ပါဘူး"

စာစစ္အဖြဲ႕၀င္အားလုံးက ေက်ာင္းသားမ်ားထံမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျမန္ျမန္ရဖို႕ တိုက္တြန္းရုံသာ တတ္ႏိုင္ႀက၏။ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ က နီးလာျပီ။
ဤသို႕ျဖင့္ အေျခအေနက ေျပလည္မႈရဖို႕ လမ္းမျမင္လဲ ပိုဆိုးလာသည္။ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ဲလိစ္ အေရွ႕ ပိုင္းမက္ဆီ ကို အေမရိကန္ ကျပားမ်ားက သည္ေက်ာင္းကိုမွ ေရြးျပီး ျပႆနာလုပ္သည္ဟု စာစစ္အဖြဲ႕ကို စြပ္စြဲ ေ၀ဖန္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားက စာစစ္အဖြဲ႕ကို တရားစြဲဖို႕ တိုင္ပင္ေနႀကျပီ။

လႈံေဆာ္ေရး အဖြဲ႕၀င္ တစ္ေယာက္က ဆရာအက္စကာလန္တီအား နယ္လွည့္ေဟာေျပာဖို႕ စည္းရုံး သည္။ စာစစ္အဖြဲ႕ ကို ရႈတ္ခ်သည့္ စာတန္းေတြေရးျပီး တကၠသိုလ္ေပါင္းစုံကို ျဖန္႕ဖို႕ တိုက္တြန္း သည္။
သူ႕ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလုံး ဆူပူဖို႕ တက္ႀကြေနခ်ိန္တြင္ ဆရာအက္စကာလန္တီက ေသြးေအး ေအးျဖင့္ စဥ္းစား ဖို႕ အားလုံးကို ေဖ်ာင္းဖ်သည္။ စာစစ္အဖြဲ႕က ခိုးခ်သည္ဟု စြပ္စြဲျခင္းမွာ အေထာက္အထား တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ရိွလို႕ဟု ေဂ်မီအက္စကာလန္တီက ယူဆသည္။

အားလုံးေက်နပ္မႈ ရေအာင္လုပ္ဖို႕က တစ္တန္းလုံး စာေမးပြဲ ျပန္ေျဖျပျခင္း တစ္နည္းသာ ရိွသည္ဟုလည္း သူေကာက္ခ်က္ ခ်၏။ ေက်ာင္းသားအားလုံး စုေပးရန္ ဘိုလန္ဒိုက တာ၀န္ေပး လိုက္သည္။
"မင္းတို႕ အားလုံး တစ္ခုခု ဆုံးျဖတ္ဖို႕ လိုလာျပီ၊ ဆရာ့အျမင္ကေတာ့ ျပန္ေျဖလိုက္ရင္ အေကာင္း ဆုံးလို႕ ထင္တယ္" ဟု သူတို႕အားလုံးေရွ႕တြင္ အႀကံျပဳလိုက္သည္။
ဘိုလန္ဒို ဆိုသည့္ ေကာင္မေလး
"ဟာ ဆရာမလုပ္ပါနဲ႕ဦး၊ ကၽြန္မတို႕အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ပါရေစလား ဆရာ"

ေဂ်မီက အခန္းထဲမွ ထြက္ေပးသည္။ ဘိုလန္ဒိုက တံခါးလိုက္ပိတ္ျပီး လူနည္းစုကေလးဘက္ လွည့္လိုက္ သည္။ အသက္ကို ၀ေအာင္ ရွဴသြင္းလိုက္၏။
"ငါေတာ့ ျပန္ေျဖခ်င္တယ္၊ ဆရာငါတို႕ကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား သင္ေပးထားတာကို ငါတို႕သက္ေသ ျပရမယ္၊ ငါတို႕ ခိုးခ်တာ မဟုတ္တဲ့ အေႀကာင္းလည္း ေျပာခ်င္တယ္။ ျပီးေတာ့ ငါတို႕ အခ်ိန္မေရြး ေျဖႏိုင္တယ္ ဆိုတာလည္း ျပခ်င္တယ္"

အားလုံး သေဘာတူႀကသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ထျပီး-
"ငါေတာ့ ေသာက္စာေမးပြဲ ထပ္မေျဖခ်င္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဆရာ့အတြက္ တို႕ျပန္ေျဖရမယ္၊ သူ႕ကို ဒီနည္းနဲ႕ တို႕ေက်းဇူးဆပ္ရမယ္"
ေက်ာင္းအတြက္ အလြန္ဂုဏ္တက္မည့္ ေျခလွမ္းကို သူတို႕လွမ္းႀကေတာ့မည္။ တိုက္ပြဲတစ္ပြဲ စတင္ ျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ ထိုေန႕က ေသာႀကာေန႕ျဖစ္၏။ သူတို႕ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ တစ္ပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ကေလး သာ က်န္ေတာ့သည္။ ေနာက္အဂၤါေန႕တြင္ ေျဖႀကရမည္။

"အဂၤါေန႕၊ အဂၤါေန႕.........အဂၤါေန႕"
သံျပိဳင္ ေႀကြးေႀကာ္လုိက္ႀင၏။ ၁၉၈၂ခုႏွစ္ ကဲကုလအဖြဲ႕ သို႕မဟုတ္ ေလာကကို စိန္ေခၚသူမ်ား။
တုံ႕ျပန္ျခင္း

စေနေန႕တြင္ ဆရာအက္စကာလန္တီသည္ နံနက္ခုနစ္နာရီ ကတည္းက ေက်ာင္းသို႕ ေရာက္ေန ျပီး အသင့္ျပင္ ထားသည္။ တံခါးမႀကီး ဖြင့္ထား၏။ အခန္းနံပါတ္ (၂၃၃)ကိုလည္း ဖြင့္ထား၏။ ေဘာဘင္ပုန္း စင္ေပၚ တြင္ ေျမျဖဴေတာင့္ေတြက အသစ္စက္စက္။ ျပန္ေႏႊးဖို႕ ေမးခြန္းေဟာင္းေတြ ကတစ္ထပ္ႀကီး။
ဂ်ိဳစီရစ္ကာေဒး ဆိုသူ ေက်ာင္းသူကေလးက "ဒုကၡပါပဲ၊ အခ်ိန္ရိွပါေတာ့မလား မသိဘူး"ဟု သူကိုယ္ သူေျပာသလို ေျပာေနသည္။ လူး၀စ္ဆားဗင္တီကေတာ့ ႏွစ္စက သင္ခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ျပန္သတိ ရႏိုင္ပါဦးမလားဟု ေတြးပူေန၏။ အယ္လ္ဆာဗိုလာဒို တစ္ေယာက္သာ ထူးထူးျခားျခား တက္ႀကြေနသည္။ ကိုယ့္ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ဆရာ ့ဂုဏ္သိကၡာကို ကယ္တင္ဖို႕ ေနာက္ဆုံး အခြင့္အေရး မဟုတ္လား။

ေမးႏိုင္သည့္ အဓိက အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြ၊ ေမးခြန္းလွည့္ပုံေတြကို ဆရာက နာရီးေပါင္း မ်ားစြာ လက္ပူတိုက္ျပီး ျပန္ေႏႊးေပးသည္။ စားေသာက္ဆိုင္သို႕ သြားမစားေတာ့ဘဲ စားစရာေတြကို ဆိုင္မွ သြားယူေစျပီး ေက်ာင္းခန္း ထဲမွာပင္၀ိုင္းဖြဲ႕ စားေသာက္ရင္း စကားေျပာႀက၊ တြက္ႀကခ်က္ ႀကသည္။

သူတို႕တစ္ေတြ စိတ္လည္လာႀကျပီ။ စိတ္ပါလာႀကျပီ။ ညေနပိုင္းတြင္ ဆက္တြန္းျပီးမွ အားလုံးကို ႏႈတ္ဆက္ ကာ အိမ္ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။ ေျဖရမည့္ အဂၤါေန႕ မနက္ရွစ္နာရီ။ လက္တီစီယာ ေရာ့ဒရစ္  စာေမးပြဲ ေႀကာက္ စိတ္ျဖင့္ တုန္တုန္ယင္ယင္ ျဖစ္ေနသည္။ အခန္းနံပါတ္ (၂၃၃) ေအာက္ဘက္မွ သိပၸံခန္းတြင္ ေျဖႀက ရမည္။ အခန္းေလေအးစက္ကို အျမင့္ဆုံး တင္ထားေပး၏။ လက္တီစီယာ မျမင္ဘူးသည့္ တူညီ၀တ္စုံ ႏွင့္ မိန္းမႀကီးႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းခန္းထဲတြင္ ေစာင့္ေနသည္။ သူတို႕အမူအရာေတြက ေလေအးစက္ႏွင့္ အျပိဳင္ေအးစက္စက္။

စာစစ္ဖြဲ႕၀င္ ၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ဟင္နရီဂရက္ဒီလက္စ္က သူ႕ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ႀကီးႀကပ္ခြင့္မေပးေတာ့။ ႀကီးႀကပ္သူမ်ားက သူတို႕ကို ေနရာခ်ေပးရာတြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ ေယာက္ တတ္ႏိုင္ သမွ် ေ၀းေ၀းထိုင္ေစသည္။
စာေမးပြဲ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို သူတို႕ဖတ္ျပသည့္ ေလသံက ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးကို ဖတ္ေန သည့္ ေလသံမ်ိဳး။ ျပီးမွ ေျဖခိုင္းသည္။
ရင္ေတြ တဒိုင္းဒိုင္းခုန္လ်က္ အေျဖလႊာမ်ားကို ကိုယ္စီ ဖြင့္လိုက္ႀကသည္။ တစ္ခဏအတြင္း အပ္က်သံကိုမွ် မႀကားရ ေလာက္ေအာင္ အခန္းထဲတြင္ ျငိမ္က်သြား၏။ သူတို႕အားလုံး လိုလို ႀကက္ေသ,ေသ သြားႀက၏။ ပထမ စာေမးပြဲ ထက္ အပုံႀကီး ပိုခက္သည့္ ေမးခြန္းေတြ။

"ဘုရား ဘုရား ဒီပုံစံ ေမးခြန္းမ်ိဳး တစ္ခါမွ မျမင္ဘူး ပါလား"
အယ္လ္ဆာဗိုလာဒို စိတ္ထဲမွ က်ိတ္ျပီး ညည္းထြားလိုက္သည္။ ဆားဗင္တီက ရိွသမွ်အားရုံကို စုစည္းျပီး အတင္းဖ်စ္ညွစ္ထုတ္သည္။ သေဘာတရားကို သိသည္။ အေျဖထြက္ေအာင္ တြက္ဖို႕ ႀကိဳးစားရမည္။ ဓမၼဓိ႒ာန္ ေမးခြန္းကေလးေတြ ကလည္း တစ္ခုမွေျဖာင့္ေျဖာင့္ တန္းတန္းမရိွ။ အားလုံး၊ အေကြ႕အပတ္၊ အလွည့္ အေစာင္း ေတြခ်ည္း။ ေထာင္ထားသည့္ ဘလိတ္ဓားသြားကေလး မ်ားေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနရသလို ခံစားရ၏။ စားပြဲေပၚသို႕ ေပါက္ထြက္မတတ္ ခဲတံကို တအား ဖိေရးသည္။

ေဂ်မီအက္စကာလန္တီက စာေမးပြဲေနတြင္ အိမ္ထဲမွ အိမ္ျပင္မထြက္ဘဲေနသည္။ မလိုလားအပ္ သည့္ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈမ်ိဳးကို ေရွာင္ရွားျခင္းျဖစ္၏။ အိမ္ထဲတြင္ ေခါက္တုံ႕ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသည္။ နာရီ တႀကည့္ႀကည့္ႏွင့္။ ဖာဗီယိုလာက စိတ္ေလွ်ာ့ထားျပီး နားနားေနေန ေနဖို႕ သူ႕ကိုေဖ်ာင္းဖ်သည္။
ေနာက္ဆုံး ၁၂:၃၀ တြင္ ဖုန္းျမည္လာသည္။ အယ္လ္ဆာဒိုလာဒို ဆက္ျခင္းျဖစ္၏။

"အရမ္းခက္တာပဲ ဆရာ"
"ဒါေပမဲ့ အေျခအေနကို ကၽြန္မတို႕ သိခ်င္ေနႀကတယ္ ဆရာ"
"အုိုး ဆရာလည္း သိခ်င္တာေပါ့ကြ၊ ဒါေပမဲ့ ေစာင့္ရဦးမွာေပါ့"
ဒုတိယအႀကိမ္ အေျဖလႊာေတြကို စာစစ္အဖြဲ႕သို႕ ပို႕ျပီး ေနာက္ႏွစ္ပတ္အႀကာ စက္တင္ဘာလ ၁၃ရက္ ေန႕တြင္ ဆရာႀကီး ဟင္နရီႏွင့္ ဆရာအက္စကာလန္တီ သြားေတြ႕သည္။
"ပရင့္စတန္ ကို ဆရာဖုန္းဆက္ ေမးေပးပါလား"
ဆရာႀကီး က ေခါင္းညိတ္ျပီး တယ္လီဖုန္း ေကာက္ကိုင္သည္။

"ျပီးပါ့မလား မသိဘူး။ က်ဳပ္ဆီလည္း တစ္ျမိဳ႕လုံးက ၀ိုင္းျပီး ဖိအားေပးေနႀကတယ္ ဆရာ"
ဆရာႀကီးက အက္စကာလန္တီကို စိုက္ႀကည့္ျပီး ဆက္ေျပာသည္။
"က်ဳပ္လည္း ေနာက္ထပ္ မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး"
ဆရာႀကီးက ဖုန္းနားေထာင္ေနရင္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားဟန္ျဖင့္ ေဂ်မီထံ လက္ကမ္းျပီး ေတာင္းသည္။ ေဂ်မီ က စာရြက္တစ္ရြက္ ထိုးေပးလိုက္။ ဆရာႀကီးဟင္နရီ မ်က္လုံး အျပဴးသားႏွင့္။
"ဟုတ္ျပီ.........အိုေက၊  ေအေလက သုံးေယာက္၊ ေအငါးကငါးေယာက္"
ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ခုန္ဆြခုန္ဆြ ျဖစ္လာသည္။

"ေအသုံး က ေလးေယာက္....ေဟး ေဟး......... ဟန္က်လိုက္တာကြာ"
စာရြက္ ကို ေဂ်မီ့ဆီသို႕ ပစ္ေပးလိုက္သည္။ သူတို႕အားလုံး ေအာင္ႀကတယ္။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေအာင္ႀက သျဖင့္ တကၠသိုလ္တြင္ သက္သာခြင့္ေတြ အမ်ားႀကီး ရႀကမည္။
ေလာ့စ္အိန္ဂ်ဲလိစ္ အေရွ႕ပိုင္းမွ ကေလးတစ္သိုက္ႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ ပရင့္တစန္တကၠသိုလ္၏ တိုက္ပြဲ သတင္း မွာ လူတိုင္း၏ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ အႀကာႀကီး ေရပန္းစားလ်က္ရိွသည္။ သတင္းစာတိုက္ မ်ားအတြက္ လွည္းေန ေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ စိတ္၀င္စားသည့္ အဆီတစ္ထပ္၊ အသား တစ္ထပ္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြား၏။
-----------------------------
၁၉၈၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ နံနက္ခင္းတစ္ခုတြင္ ေဂ်မ္၏ညီမ အိုလင္ပီယာ ေစာေစာထသည္။ အိုးေတြ ခြက္ေတြ ဆြဲျဖဳတ္ျပီး နံနက္စာ  ခ်က္ဖို႕ျပင္သည္။ ခ်က္ရင္းျပဳတ္ရင္း နားေထာင္ဖို႕ ေရဒီယို ဖြင့္ထားလိုက္၏။

ကမၻာ့သတင္း ေႀကညာအျပီးတြင္ အထူးသတင္းက႑ ရိွသည္။ ဘာမ်ားထူးေနပါလိမ့္၊ သိခ်င္သျဖင့္ ေရဒီယိုအနားသို႕ တိုးသြားျပီး နားေထာင္သည္။ "အေမရိကန္ စာစစ္အဖြဲ႕က ေက်ာင္းသားမ်ားကို ခိုးခ်သည္ဟု ယူဆသျဖင့္ ဆရာလုပ္သူ ေဂ်မီအက္စကာလန္တီက ျပန္ေျဖဖို႕............. ျပန္ေျဖသည့္ ေက်ာင္းသား အားလုံး ေအာင္ျမင္သည္။ ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္အျဖစ္ ဆရာအက္စကာလန္တီအား......."
အိုလင္ပီယာ၏ ပါးျပင္ေပၚသို႕ မ်က္ရည္ေတြ စီးက်လာသည္။ ေသခ်ာပါတယ္။ သူပဲျဖစ္ရမယ္။ အေမရိကန္ သို႕ ေရာက္ျပီးစုပ္စုျမဳပ္စ ေပၚမလာသည့္ ဘိုလစ္ဗီးယားလူမ်ိဳးေတြ မေရမတြက္ႏိုင္ ေအာင္မ်ားပါသည္။ သည္အထဲ တြင္ ေဂ်မီ မပါႏိုင္ပါ။ အေမ့ကို ခ်က္ခ်င္း အေႀကာင္းႀကားရမည္။
ေအာင္ျမင္မႈရလဒ္

၁၉၈၂ ခုႏွစ္ စာေမးပြဲသတင္းမ်ား ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္သြားျပၤိး မႀကာခင္ ေဂ်မီဆီသို႕ လူငယ္သုံးေယာက္ ေပါက္ခ်လာသည္။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက အရပ္ငါးေပခြဲႏွင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေပါင္၁၇၀ ေလာက္ရိွမည္။ တီရွပ္ႏွင့္ ဂ်င္းေဘာင္ဘီ ၀တ္ထားသည္။ သည္မ်က္ႏွာကို ျမင္ဖူးသလို လိုရိွသည္ ထင္လိုက္၏။ ေက်ာင္းသားေဟာင္းတစ္ေယာက္ ထင္ပါရဲ႕။
"ဆရာ ေနေကာင္းတယ္ေနာ္၊ ဆရာ့အတန္းထဲက ေက်ာင္းသားေဟာင္း တစ္ေယာက္ပါ၊ ဆရာမွတ္ မိရဲ႕ လား"

"ေႀသာ္....ေအး.....တူပါတယ္လို႕ ႀကည့္ေနတာ၊ ဘယ္လိုလဲ အေျခအေနေကာင္းရဲ႕လား"
"ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကား၀ပ္ေရွာ့ တစ္ခုမွာ ၀င္လုပ္ေနႀကပါတယ္။ ဆရာဒီကားစုတ္ႀကီး စိီးေနတုန္းပဲ ေနာ္"
"ေအး....... ဟုတ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕တုံးကြ"
ေဂ်မီကမေရမရာ ျပန္ေမးလိုက္သည္။
"ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆရာ့ကို ဂုဏ္ျပဳခ်င္လို႕ လာခဲ့တာပါ။ ဆရာ့ကားကို ယူသြားမလို႕"
ေဂ်မီ ေတြသြားသည္။
"လုပ္ပါဆရာ၊ ကၽြန္ေတာတို႕ ေဆးျပန္သုတ္ေပးခ်င္လို႕ပါ"

"ဟာ.......မဟုတ္တာ၊ မလိုပါဘူးကြာ"
"ေသာ့ေပးပါ ဆရာရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးပါရေစ"
"ဟာ မလုပ္ပါနဲ႕ကြာ"
ေဂ်မီက တတ္ႏိုင္သမွ် ေလခ်ိဳေသြးျပီး ေျပာသည္။ သူတို႕ႀကည့္ရသည္မွာ ဇြတ္လုပ္မည့္ပုံ။ အားလုံး ဗလေကာင္း ေကာင္းေတြ။
"ဒီမယ္ ဆရာ၊ ေဆးဖိုး ေဒၚလာ၅၀ပဲ ဆရာစိုက္ပါ၊ က်န္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလုံး လုပ္ေပးပါ့မယ္"
ေဂ်မီက သက္ျပင္းခ်ျပီး ေသာ့လွမ္းေပးလိုက္သည္။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း စားရင္း၀င္ေတာ့မည့္ ေဗာက္စ္၀က္ဂြန္း ကားကို သူတို႕ ၀ပ္ေရွာ့္သို႕ေမာင္းယူသြားႀကမည္ ဆို၏။ တစ္ပတ္အတြင္း အျပီး လုပ္ေပး ပါမည္ ဟုလည္း အာမခံႀကသည္။

"ဆရာ စိတ္မခ်လို႕လား" ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူက ျပန္ေမးသည္။
"ငါ့ကားကေလးကို အျပီးအပိုင္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္မွ ထင္ပါတယ္ကြာ"
"ဟာ........ဆရာကလဲ၊ ဆရာကၽြန္ေတာ့္ကို မွတ္မိတယ္ဆို"
စင္စစ္ လုံး၀မမွတ္မိပါ။ ဒီသူငယ္ေတြ လူဆိုးလား၊ လူေကာင္းလား ဟုလည္း ခြဲျခားမသိပါ။ စိတ္ပ်က္ပ်က္ႏွင့္ "အိမ္ ကိုေတာ့ ပို႕ေပးပါကြာ"ဟု ေျပာျပီး ကားေပၚတက္လိုက္သည္။ ဖာဗီယိုလာက လင္ေတာ္ေမာင္ကို ႀကည့္ျပီး ေခါင္းယမ္း လိုက္သည္။ ေမာင္းထြက္သြားေသာ လူငယ္သုံးေယာက္၏ ပုံကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္လိုက္၏။

ေဂ်မီတိုက အေဖလုပ္သူကို စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ သူ႕အလုပ္ထဲသို႕ တစ္ပတ္လုံး ေခၚသြားသည္။ ေသာႀကာေန႕တြင္ လူငယ္သုံးေယာက္ ေဗာက္စ္၀က္ဂြန္းကားကို ျပန္လာပို႕ႀကသည္။ ေဂ်မီခုမွ ဘုရားတ၊ ဟင္း ခ်ႏိုင္ေတာ့၏။ ေဆးသုတ္ထားပုံမွာ မူလအေရာင္အတိုင္းျဖစ္ျပီး ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ ေန၏။ အလို နံေဘးတြင္ စာတန္းေတြ ေရးလို႕ပါလား။
"သေဘာက်တယ္ မဟုတ္လားဆရာ"
ေဂ်မီ ဘာေျပာရမွန္ မသိေအာင္ ေႀကာင္သြားသည္။

ေဂ်မီ ဘာေျပာရမွန္း မသိေအာင္ ေႀကာင္သြာသည္။ ဆရာတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ တစ္ခုခု မွတ္ခ်က္ ေပးဖို႕ စကားလုံး ေရြးလိုက္သည္။
"အဲ.....ဟို..........အျပာနဲက အနီေရာင္ ဟုတ္လား.....အဲဒါ ဘာအတြက္လဲကြ"
"ဟာ.......ဆရာကလဲ အဲဒါကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းယူနီေဖာင္း အေရာင္ေလ"

ဆရာအက္စကာလန္တီ၏ ရုတ္တရက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ႀကားမူသည္ လူငယ္မ်ားကို ဆက္လက္ စည္းရုံး ရာတြင္ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ သို႕ေသာ္သူက ဘယ္ေတာ့မွ ေပါ့ေပါ့မေတြး၊ အာရုံကို အျမဲႏိုးႏိုး ႀကားႀကား ထားသည္။ အတန္းထဲတြင္ သူတို႕ ေပ်ာ္ေအာင္ထားသည္။

ဤသို႕ျဖင့္ အခန္းနံပါတ္(၂၃၃)သည္ ရိပ္သာကေလး တစ္ခုျဖစ္လာသည္။ အခန္းနံရံတြင္ ကမၻာေက်ာ္ သခ်ၤာပါရဂူႀကီးမ်ား၏ ဓာတ္ပုံမ်ား ခ်ိတ္ထားသည္။ ျပီးေတာ့ အာကာသ ဒုံးပ်ံယဥ္ ပိုစတာမ်ားႏွင့္ ကဲကုလ တီထြင္ခဲ့သည့္ ေရွးဆရာႀကီးမ်ား၏ ပုံတူကားခ်ပ္ႀကီးမ်ားလည္း ခ်ိတ္ဆြဲ ထားသည္။ တိုင္ကပ္နာရီႀကီး၏ နံေဘးတြင္ေတာ့ အတန္းထဲ ၀င္၀င္ခ်င္းခ်င္း လူတိုင္း၏ အာရုံကို ဖမ္းစားမည့္ ပုံေသကိန္း စာတန္း-
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ + စည္းကမ္း၊ ေသ၀ပ္မႈ + ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ = ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေႀကာင္း
ေဘာ္သင္ပုန္းေပၚမွ ေနာက္စာတန္း တစ္ခုကေတာ့ ဆရာအက္စကာလန္တီ၏ လက္သုံးစကား။ စပိန္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားျခင္းျဖစ္၏။ အဓိတ္ပၸာယ္က-
"အားထုတ္ပါ"
ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အားထုတ္ရမည္။ ေအာင္ျမင္မႈ အသီးအပြင့္ကို ခံစားဖို႕ အားထုတ္ရမည္။ ရွင္္သန္ဖို႕ အတြက္ အားထုတ္ရမည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ အတန္းသားအားလုံးသည္။ ဆရာႏွင့္ တစ္သားတည္းျဖစ္ေနျပီး ေႀကြးေႀကာ္သံ အားလုံးကို တစ္သံတည္း ထြက္ေအာင္ ဆိုေနႀကျပီ ျဖစ္သည္။
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ + ႀကိဳးစားမႈ + အာရုံစိုက္မႈ = အားထုတ္မႈ
ျဖစ္ေႀကာင္းလည္း သူတိဳကသေဘာေပါက္ေနႀကျပီ ျဖစ္ေလသည္။

၁၉၈၂ ခုႏွစ္စာေမးပြဲကိစၥ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္သြားျပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆရာအက္စကာလန္တီ သည္ က်ိတ္ျပီး ေက်နပ္ေန၏။ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံးတြင္ ဆရာ့ဂုဏ္သတင္းသည္ ေရပန္းစားလ်က္ရိွသည္။

သည္ႀကားထဲတြင္ သူ႕ကေလးေတြ 'ခိုးခ်လို႕ ေအာင္တာ၊ သည္လိုမိသားစု အသိုင္းအ၀န္းထဲက ဘယ္လို လုပ္ျပီး ကဲကုလကို ဂုဏ္ထူးထြက္ေအာင္ ေျဖႏိုင္မွာလဲ'ဟူသည့္ ေလသံအခ်ိဳ႕ ထြက္ေန ေႀကာင္းလည္း ႀကားရ၏။

သည္ႏွစ္အတန္းထဲမွ လူသစ္ကေလးမ်ားႏွင့္ ထပ္ျပီး သက္ေသျပမည္ဟု ေဂ်မီ ဆုံးျဖတ္လိုက္ သည္။
သည္ႏွစ္ အတန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ၃၃ေယာက္ထိ တိုးတက္လာသည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ၏ သံသယေႀကြး ကို ေပးဆပ္ဖို႕ အားလုံး အသင့္ျဖစ္ေနႀကျပီ။ ေက်ာင္းစ ဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း ခပ္ႀကမ္းႀကမ္း ေမာင္းသည္။

"စာေမးပြဲေအာင္ ဖို႕၊ ဆရာဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဆရာ့မွာ ပဥၥလက္ အတတ္ပညာမ်ိဳးလည္း မရိွဘူး။ မင္းတိုက အေသအလဲ ႀကိဳးစားမွ ေတာ္ရုံရိွမွာ"ဟူသည့္ စကားမ်ိဳးကို ခဏခဏေျပာေပးသည္။ သည္ စကားလုံး မ်ား ထိေရာက္ေႀကာင္း ေတြ႕ရေတာ့ က်ိတ္ျပီး ေက်နပ္ေနမိ၏။
ေအာင္ျမင္သည့္ တရားေဟာဆရာ၊ အေရာင္းဒါရိုက္တာ၊ အုတ္အဖြဲ႕ ခ်ယ္ယာမင္းမ်ား၏ လက္သုံး ၀ါဒအတိုင္း ေဂ်မီ အက္စကာလန္တီသည္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းကို ပုံေသကိုင္မထားေပ။ သည္ေကြ႕ တြင္သည္တက္ ႏွင့္ ေလွာ္ျပီး၊ ဟိုေကြ႕တြင္ တက္ေျပင္းခ်င္ေျပာင္းသည္။ သို႕ေသာ္ အဓိကမွာ သူတို႕၏ ႀကိဳးစားမႈ သာလွ်င္ ျဖစ္ေလသည္။

ဆက္ရန္
.

5 comments:

လသာည said...

ဖတ္ေကာင္းလိုက္တာ အစ္မရာ..
ဟုတ္တယ္ ၾကိဳးစားရမယ္ ...။

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

အရမ္းေကာင္းတာဘဲ
ဆရာေရာ တပည္႕ေတြရဲ႕ ၾကိဳးစားမႈေရာ တကယ္ကို အတုယူေလးစားစရာဘဲ
ဖတ္ျပီး ငယ္ငယ္က ဆရာေတြကို သတိရမိတယ္..
ဒီစာအုပ္ေလး ၀ယ္ဖို႔ၾကိဳးစားဦးမယ္ အစ္မရယ္ ေတာ္ေတာ္ကို ၾကိဳက္တယ္..

Anonymous said...

အရမ္းေကာင္းတယ္..
အဲလိုဆန္ဆန္ရုပ္ရွင္ကိုလဲၾကည့္ဖူးတယ္..

ေက်းဇူးအမ

ျမတ္ႏိုး

ခႏြဲ said...

ဖတ္လို႔အရမး္ေကာင္းတယ္။ ဆက္လက္ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္....

ကိုေဇာ္ said...

ဖတ္ျပီးစ္...
( ၅ )