အခန္း(၂)
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရွပ္အက်ီေလ်ွာ္ျပီးသားကေလးႏွင့္ ရြာရက္လံုခ်ည္ တစ္ေရခ်ကေလးကို ၀တ္ကာ တဘက္ ေပ်ာ့ဖတ္ ကေလးကို ေခါင္းမွာပတ္၍ အေတာ္ပင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိေနေခ်ျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မဂၤလာေဆာင္ တုန္းက ၀ယ္တဲ့စားပြဲတင္မွန္ (သားေတာ္ေမာင္ ဟစ္တလံုး၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြဲအက္၍ေတာ့ ေနပါျပီ) ၄င္း မွန္ ကို ဖုန္သုတ္ျပီး ကုိယ့္ရုပ္ကိုယ္ ၾကည့္လိုက္တယ္၊ အမယ္တက္ပုတုိ႔က ဒီလိုဆင္လိုက္ ျပင္လိုက္ ေတာ့ အေတာ္ႏုပ်ိဳတုန္းပါကလား'
ခါတိုင္းေန႔မ်ိဳးဆိုလွ်င္ အကၤ်ီ၀တ္ရိုးလား၊ ပုဆိုးညစ္ထပ္ထပ္ပင္ တစ္ထည္စည္း တစ္ထည္ေပါင္းႏွင့္ ဘယ္ေတာ့ မွ မဆံုးႏိုင္တ့ဲ အိမ့္တာ၀န္ေတြကို တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း လုပ္ရတယ္၊ ၾသာ္...ဒီေန႔မ်ိဳး ဆိုေတာ့ အနား လည္းရ ကုသိုလ္လည္းရေပါ့၊ သို႔ေသာ္ ညစာမစားရတာက ခက္လွတယ္၊ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ေတာ့ ဆာရင္ ထတြယ္တာပဲ။
ဤအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ့ အံုမာဒါနီသည္ ဆန္ႏို႔ဆီဘူးႏွစ္လံုးခန္႔ကို ထမင္းပန္ကန္ျပားထဲမွာ ခပ္ေမာက္ေမာက္ ကေလး ထည့္ျပီး အေပၚက အိမ္ေရွ႕ပင္ကပြင့္တဲ့ စံပယ္ပန္းကံုးကေလးကို ရစ္ေခြ၍ထားလု႔ိ။
'ကုိတက္ပုေရ... ေဟာဒီ ပန္းကေလးေတြ ရွင္ကိုယ္တိုင္ဘုရားမွာ ကပ္လိုက္ပါေနာ္'
'ေဟာဒီ ပန္းဒကာမကေလးဟာ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀မွာ ဤစံပယ္ပန္းလုိ ျဖဴျဖဴေဖြးျပီး ၾကဴၾကဴေမႊးပါေစ ဆိုတဲ့ ဆုေတာင္း နဲ႔ ေပါ့ေနာ္'
အလဲ့၊ ကၽြန္တာ့္မယား၏ မ်က္ေစာင္းကေလးဟာ ခ်စ္စရာေကာငး္တုန္းပါပဲကလား။
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤေနရာ ထိုေနရာတု႔ိ၌ ဟုိေမွာက္သည္လွန္ လုပ္ေနရာမွ....
'ေဟ့.... မေနာ္ေရ၊ ပုတီးေကာကြ'
'မသိေတာ့လား၊ ရွင္အရင္လာက ဘယ္ေနရာ ပစ္ထားလိုက္လဲ'
'အဲဒါ မသိေတာ့လို႔ေပါ့ကြ'
'ေတာ့သား မ်ား ယူေဆာ့မလား၊ သူ႔ေခၚေမးၾကည့္ပါဦး'
'ေကာင္ေလး ဘယ္မ်ား ဆင္းသြားပါလိမ့္' ကၽြန္ေတာ္အိမ္ေရွ႕ လွည္းၾကည့္လိုက္ရာ 'ဟဲ့...ၾကည့္စမ္း ... ၾကည့္စမ္း၊ လူကေလး ဒီရဲတင္း ပုစိန္ယူၿပီး ထန္းပင္လပ္ကို မခုတ္နဲ႔ ေျပာေနတာ'
'ခုတ္ေတာ့ ဘာျဖစ္ရဲဂ်၊ ခညားႀကီးေတာင္ ခုတ္တတ္ပစ္ခ်င္ေတးတယ္'
ၾကက္ကိစၥ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္မ်က္ေနသည္။
'ပုဆိန္ႀကီးက ေလးေတာ့ မင့္ေခ်ာ္ခ်က္ ရွမွာစိုးလုိ႔ ေျပာတာေဟ့'
'ျချခဂ်'
'ကဲ...ဒါျဖင့္ မင့္သေဘာပဲ၊ ငါ့ပုတီးမ်ား ဘယ္ေတြ႔မိလဲေတာ့ ေျပာပါဦး'
'ကၽြန္ေတာ္ က ခည လုိမွ ေန႔တိုင္း တရား အားမထုတ္ေနတာ၊ ဘယ္တိမရဲဂ်'
'ေအာင္မယ္... ငါသတိရၿပီ၊ မင္းဟိုေန႔က ေၾကာင္မ ပုတီး' နဲ႔ ခ်ည္ၿပီး ျမင္းလုပ္ကစားေနတယ္ မဟုတ္လား'
ဤတြင္ သူ႔အေမက မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ...
ကုိတက္ပုေရ... တုိးတုိးရွင့္၊ လူမ်ားၾကား ရွက္စရာႀကီး၊ ေဟ့ဒီမွာ ေတြ႔ၿပီ၊ ငါးပိခ်က္အိုးေအာက္က ကရြက္ေခြ ထဲက'
'ျပတ္သတ္ မ်ား ေနေသးလားဟယ္၊ ပုတီး ၁၀၈လုံးထဲ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေတာ့လဲ မသိပါဘူး'
'မျပတ္ေသးဘူးရွင့္'
ဤတြင္မွ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဥပုသ္ေစာင့္သြားရန္ အေတာင္အလက္စုံေခ်ၿပီ၊ လွဴဖြယ္၀တၳဳ ပန္းကန္ကုိ ညာလက္၀ါး ေပၚ မ၍ အုိးမည္းမ်ား သုတ္သင္ၿပီးေသာ ပုတီးကို ဘယ္ဘက္ လက္ေကာက္၀တ္မွာ ရစ္ပတ္ကာ အိမ္ေပၚမွဆင္းခဲ့ေတာ့၏။
ေအာက္ေ၇ာက္ မွ ကိုယ့္၀မ္းအတြက္ကို သတိရျပန္ကာ.....
'ဒီမွာ မေနာ္ေရ၊ ခုမနက္ ဥပုသ္ဆြမ္း အတြက္ေတာ့ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာကေလးလုပ္ပါကြာ'
ကၽြန္ေတာ့ မိန္းမသည္ ကေလးတစ္ဖက္ ေဆးေပါ့လိပ္တစ္ဖ္ကႏွင့္ ၿပဳံးစနဲ႔နဲ႔ကေလးထြက္လာကာ..
'ဒီမွ ဆရာတက္၊ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းပဲ သပုသ္ဆြမ္းေတြ ဘာေတြ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြယ္၊ ရွင္ဘယ္ေတာ့ မ်ား ညစာလြတ္ သလဲ'
'ဟဲ့... ဟုိဘက္အိမ္ကၾကားပါဦးမယ္၊ ညစာမလြတ္ေကာ ခုမနက္မွာ ဘုုန္းႀကီးေရွ႕ထုိင္ ပုတီးကုိင္ၿပီး ပါးစပ္က ပြစိပြစိ လုပ္ေနတာ က မသက္သာဘူးကြ၊ ဟင္းသည္ ေကၽြးသည္ကေလးမ်ားလာ...၀ယ္ပါ ကြာ'
'၀ယ္ႏုိင္ေပါင္ ေတာ္၊ ယင္းတုိက္ရြက္ဟင္းခ်ိဳ၊ ငါးပိေရနဲ႔ သခြပ္ရိုးေျခာက္ တုိ႔စရာပဲ၊ ဥပုသ္ေစာင့္ ရတယ္လုိ႔ ဒီေန႔ မွ ရွင့္ပါးစပ္က ထူးၿပီး မစားႏုိင္ဘူးဆုိလဲေနေရာ'
'ငါ့လခြီးတဲ့... သြားမယ္ကြာ'
ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပ်က္ပ်က္ႏွင့္ ေခါင္းလွည့္ အထြက္....
'တြား...တြား....ခညားႀကီး ေလွ်ာက္ဂ်ကားညားတယ္၊ အိ္မ္ကၾကက္မေတာ့' ဟု ဆုိၿပီး သားေတာ္ ေမာင္ ေဒ၀ဒတ္ က ရဲတင္းပုဆိန္ႏွင့္ ရြတ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဗိမိၺသာရႀကီးမွာ ေက်ာင္းေတာ္ ၀ိဟာသို႔ အျမန္ လစ္ခဲ့ရ ပါေတာ့သည္။
နံနက္ခင္းမို႔ ရြာတြင္းမွာေအးျမသာယာတုန္းပါ။ ရြာရိုးတစ္ေလွ်ာက္မွာ ႏွစ္အိမ္ျခား သုံးအိမ္ျခားတုိ႔မွ ဆန္ဖြပ္ေမာင္းေထာင္းသံ၊ ရက္ကန္းစင္တုိ္႔မွ လက္ခတ္သံ၊ အိမ္္ရွင္ေယာက်္ားႀကီးမ်ား၏ ထင္းခြဲ လႊဆြဲသံ၊ မိုးတစ္ၿပိဳင္ႏွစ္ၿပိဳက္ရြာၿပီမုိ႔ လယ္သမားတို႔ရဲ႕ ထယ္တုံးထြန္တံျပင္တဲ့အသံ။
ဤအသံမ်ားကုိ စုေပါင္းၿပီးေတ့ာၿဖင့္ မိတ္ေဆြတုိလုိ႔ ၿမ့ိဳၾကီးသား လူယဥ္ေက်းမ်ားကေတာ့ 'ေက်းရြာ၏ဂီတ' လုိ႕ဆုိၾကမယ္ေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ ဤ အသံမ်ားကို ေပၚထြက္ေစတဲ့ လူမ်ားမွာေတ့ာ မသက္သာရွာၾကပါဘူး။ ဆန္ဖြပ္သမ ကေလးေတြက ခုမနက္စာ ထမင္းခ်က္မီ ေအာင္တဲ့ဗ်။ ရက္ကန္းသမေတြကုိလည္း 'လက္ခတ္သံ ကၽြန္းဖုိသား ေသာင္းတုိင္ကၾကား' ဆုိတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ ဘုရားလႈဖုိ႔ မသုိးသကၤန္းမ်ား ရက္ေနတယ္ မေအာက္ေမ့ ၾကနဲ႔ သူပုိ္င္ခ်ည္ မဟုတ္ပါဘူး။
သူ႕ကုိ လက္ေစားငွားတဲ့လူ အထည္သိမ္း လာရင္ အခ်ိန္မီေပးႏုိင္ေအာင္တဲ့ဗ်။ ေခၽြးတၿပဳိက္ၿပဳိကနဲ႔ ထင္းခဲြ လႊတုိက္ေန တဲ့ လူၾကီးမ်ားအေတာ့ အိမ္မႈကိရိယာ မုိးမရြာမီ ၿပီေအာင္တဲ့ဗ်။ ဟုိထန္းသမားၾကီးကုိလဲ အလကား သူအေပ်ာ္အပါး ေသာက္စားဖုိ႔ လုပ္ေနတယ္ မေအာက္ေမ့နဲ႔ဦး၊ သူက သက္စြန္႕ဆံဖ်ား ထန္းတက္ ၿပီး အသက္ေမြး ရတဲ့လူ။ အခုေလ သီးႏွံ ရုိးတံေတြၿဖဳတ္ ထန္းဖုိလက္ငုတ္ ေလာက္သာ က်န္ေတာ့ လုိ႔ သီးရင့္ခုိင္တံကုိ အၿမန္ႏွံေနရတာ ခင္ဗ်။ ဒါမွ သူ မုိးတြင္းစာကေလး ရေပမယ္။ လယ္သမား ေတြ ကုိေတာ့ အထူး ေၿပာစရာလုိမယ္ မထင္ပါဘူး။ ေႏြေပါက္ရင္ သူတုိ႔ဖုိ႔ ၀မ္းစာေလး မေလာက္မင္ ထားၿပီး မိတ္ေဆြ တုိ႔ ၿမ့ိဳၾကီးသားေတြစား ဖုိ႔ေလ၊ ခုနယ္ထဲက ၿပင္ၾက ဆင္ၾက ရၿပီ။
' ေတားသား ေတြ ဆင္းရဲၾကမွာေပါ့၊ အသိညဏ္မွမရွိၾက တဘဲလုိ႔ ဆုိခ်င္ဆုိ က်ဳပ္တုိ႔က ခံဖုိအသင့္ပါပဲ၊ သုိ႔ေသာ္ က်ဳပ္တုိ႔လုိ႔ အသိညဏ္မဲ့တဲ့လူေတြ မရွိရင္ၿဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေရႊၿမ့ိဳေတာ္သူ ေရႊၿမဳိိ့ေတာ္သား ခါနာၿပတ္ လုိ႔ မာလကစ်ာန္ ၾကြကုန္ၾကလိမ့္မယ္၊ ဒီေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး သက္ညွာ ၾကပါဗ်၊ က်ဴပ္တုိ႔ ေတာကလူမ်ား ၿမိ့ဳေစ်း ၀ယ္တက္လာရင္ လယ္ေတာအမဲတဲဆုိၿပီး သိပ္သိပ္မႏွံလိုက္ၾကပါနဲ႔ ဒီကေတာ့ ခံဘက္ ကခ်ည္းပါဘဲ၊ ဘာမွ နားမလည္ ရွာၾကပါဘူး'
'ေဟ့.... ေမာင္တက္ပု၊ ဥပုသ္ေစာင့္လားကြ'
'ဟုတ္ကဲ့ ဦးၾကီးဘုိးဆင္ေရ၊ ႏုိ႔ ဦးၾကီးဘုိဆင္ေကာ'
'ငါေတာ့ ဒီတပတ္အိမ္ေစာင့္က်သကြာ၊ မင့္အရီးမ်ား သြားၾကေလရဲ႕၊ ၿခံထဲက သစ္ပင္ကေလးေတြ စုိက္စ ၾကက္ေမာင္း စရာ ၀င္းကာစရာ ကလဲ ရွိတာနဲ႔ေဟ့၊ ေအး...သြားဟ သြားဟ၊ ဒါမွ ကုိယ္ဖုိ႔ပါသကြ၊ ေရဘူးနဲ႕ ဖိနပ္မပါ ေႏြအခါမွ သိမတဲ့၊ ဒါနနဲ႔ သီလမပါ ေသခါမွ သိမတဲ့''ဟုတ္တာေပါ့ ဦးၾကီးဘုိးဆင္ရာ'
ဦးၾကီးဘုိဆင္ အိမ္မွ လြတ္ေၿမာက္ခဲ့ေသာ္ ပိသာငါးဆယ္ ေက်ာ္ထြက္မည္ဟု ခန္႔္မွန္းရေသာ သူ႕၀က္ၾကီးကုိ အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္ကာ ၀က္စာ ပိန္ရုိးစင္းေနေသာ ကုိဆက္ကေလးအား...
'ဗ်ဴိ႕... ကုိဆက္ကေလး၊ ခင္ဗ်ာ့ေကာင္ၾကီး ဘယ္ေတာ့ေပၚ'
'ဟုိက္' ကြ်န္ေတာ္ စကားမဆုံးမီ ရုတ္တရက္ သတိရပါသည္။ ငါ ဥပုသ္ေစာင့္သြားမွာပါကလား၊ ကုိဆတ္ကေလး ကေတာ့ အေၿဖေပးေလၿပီ။
'ဖိန္ႏႊဲခါေဟ့... မင္းလာကြာ၊ အုတ္ရွစ္ပင္ရြာ အတြက္ ငါးတဲြေလာက္ မင္းတာ၀န္ယူကြာ'
'ဟယ္' ေမးမိေတာ့မွၿဖင့္ မထူးေတာ့ပါဘူးကြာ၊ သီလလဲ ယူရေသးတာမွ မဟုတ္တာ။
'ေကာင္းၿပီေလ... ကၽြန္ေတာ္လာခဲ့မယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္လဲ'
'မနက္ေရာင္းမီ ညေနတစ္ေစာင္းေပါ့'
ကၽြန္ေတာ္ ၀က္ဖ်က္တာထဲမွာ လက္သည္ပါရမည္။ ၀မ္းတြင္းသား၊ ေခါင္းသားႏွင့္ ေၿခေထာက္ ရုိးမ်ား စားရသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔၌ တစ္ပိသာတဲြမ်ားကုိ လက္သည္ေတြ ခဲြေ၀၍ ဟိုရြာသည္ရြာ သြားေရာက္ ေရာင္းရ သည္။ အုတ္ရွစ္ကုန္းရြာမွ ကိုဆက္ကေလး ေဆြမ်ိဳးမ်ားရွိ၍ ကၽြန္ေတာ့္ကို လႊတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဆြမ်ိဳး တုိ႔ မည္သည္ ကုိယ္ခ်င္းပဲဟာ ဆိုၿပီး အေႀကြးယူ၏။ ေနာင္ၿပီး အေတာင္းရခက္၏။
'အမယ္.. ဦးႀကီးၿဖိဳးတုိ႔ကေတာ့ ဇိမ္ပါပဲလား'
အရီးခ်စ္စုလင္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘႀကီးၿဖိဳးကုိကား မိတ္ေဆြမွတ္မိေကာင္း မွတ္မိပါလိမ့္္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အား ဦးႀကီးမူ ဟူေသာ မူတစ္ခု ခ်ေပးခဲ့ဖူးသူျဖစ္သည္။ ယခု သူသည္ နံနက္ေစာေစာပင္ ထန္းရည္ က်ည္ေတာက္ ကုိ နံေဘးမွာ ေထာင္၍ အုန္းမႈတ္ခြက္ႏွင့္ ႀကိတ္ေနသည္။
'ေအး... ဟိတ္...တက္ကေလး၊ တစ္ခြက္ေလာက္ ေမာ့သြားပါဦးလား'
'ဘယ္ျဖစ္မလဲ ဦးႀကီးရာ ဥပုသ္ေစာင့္သြားရမွာကို'
'မင္း သီလ မွ မယူေသးတာဘဲကြ၊ ယူၿပီးမွမေသာက္ဘဲေနရတာ'
'ျဖစ္ မထင္ေပါင္ဗ်ာ ပါးစပ္က နံေနပါ့မယ္၊ ဦးႀကီးတုိ႔ေတာ့ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက မေျပာ ေတာ့ဘူး၊ ဥပုသ္မေစာင့္ခ်င္လဲ ေနရၿပီ၊ ထန္းရည္ကေလးေသာက္ၿပီး ဇိမ္ပဲ'
'မဇိမ္နဲ႔ေမာင္ ဒီထန္းရည္ေသာက္ၿပီး ရိုးထိပ္က လယ္ေလးမွွာ ေဆာက္ျမစ္ေတြ သြားေပါက္ရမွာကြ၊ ဒါေၾကာင့္ ေနပူခံကေလး လုပ္ေနရတာ'
ကၽြန္ေတာ္ ဆန္ခြက္ကေလးတမမႏွင့္ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ရာ...
'ဟာ.. ဘယ့္ႏွယ့္ ဦးႀကီးဘိုးသင္းရြာ ေစာေစာစီးစီး လွည္းတစ္စီးနဲ႔ ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ား အိမ္က ထလာလဲ'
အေၾကာင္းမွာ ဦးႀကီးဘုိးသင္း ရြာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာႏွင့္ ႏွစ္တုိင္ခရီးမွ် ေ၀း၏။ ဦးႀကီးဘိုးသင္း သည္ စိတ္ ခ်မ္းသာစြာႏွင့္...
'ဟာ...ေျပာမေျပာခ်င္ပါဘူး တက္ပုရာ တာလမ္းက ေက်ာက္စရစ္ခဲပုံ ႏွစ္ပုံေလာက္ လွည္းန႔ဲတုိက္ ယူမလုိ႔ ၄နာရီ ေလာက္က ေမာင္းခဲ့တာ တာတစ္ေလွ်ာက္ မုိးသာ စင္စင္လင္းေရာ ေက်ာက္စရစ္ ခဲပုံမေတြ႔ရဘူးကြ၊ ငါ့အရင္ ယူသြားတဲ့ လူေတြက ရွိေနတာကုိး၊ ေဟာဒီ မင္းတုိ္႔အပုိင္းေရာက္မွ ေတြ႔ေတာ့တယ္၊ ဒီေတာ့ လူျမင္ သူျမင္ ျဖစ္ေနၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ခုည မင္းတို႔ရြာမွာေနၿပီး သန္းေခါင္ ေက်ာ္ေလာက္မွ ေက်ာက္ခဲတင္ ျပန္မယ္ လို႔ကြ'
'ေနပါဦး၊ ေက်ာက္ခဲက ဘာလုပ္ဖို႔တုံး ဦးႀကီးရ'
ဟာ..ငါ့အိမ္ေဟာင္းႀကီး ေနမျဖစ္ေတာ့လုိ႔ျပင္တာ တုိင္သစ္မ၀ယ္ႏုိင္ေတာ့ တုိင္ေဟာင္းေတြပဲ ေအာက္ေျခ က ျဖတ္ၿပီးက ကတစ္ခံရတယ္ကြ၊ အဲဒါ ရြာထဲ ေက်ာက္စည္လုပ္ေရာင္းတဲ့ သူငယ္ေတြဆီက ေခ်းထားတဲ့ ေက်ာက္စရစ္ခဲ ျပန္ေပးဖို႔ကြ၊ ႏို႔...မင္းကလဲ ေက်ာင္းဥပုသ္ေစာင့္ လား၊ ငါ့တူက တယ္လိမၼာေနပါလားေဟ့'
'ဟာ...လိမၼာတာ ေကာင္းတာေပါ့ကြ၊ ဦးႀကီးေတာ့ ဒီအသက္အရြယ္ေရာက္မွ တာလမ္းမက သံဃ ကပစၥည္းခိုး ရတဲ့အျဖစ္ ေရာက္ေနတယ္ေဟ့၊ အင္တိုင္းလဲ သြားတုိက္မေပးႏုိင္ဘူးဟ၊ သူတို႔လုိပဲ'
ကၽြန္ေတာ္ သည္ လမ္းတြင္ ဟုိေျပာသည္ေျပာႏွင့္ ေလေဖာခဲ့ကာ မၾကာမီ ေက်ာင္းေတာ္မဟာသို႔ ေရာက္ခဲ့ ပါေတာ့သည္။
အလုိ...ၿမိဳ႕က ဦးျမတ္ခ်မ္းတုိ႔ေဒၚေအးဆင့္တို႔ အိမ္သားေတြလဲ လာၾကပါလား၊ အမယ္ ၿမိဳ႕သူ ေကင္မ လွလွကေလး တစ္ေယာက္လဲ သူတုိ႔အိမ္သားေတြလဲ ပါလာတယ္ေဟ့၊ အေမာက္ ေထာင္ ေထာင္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီနီ၊ နားသံသီးတြဲေလာင္းကေလးလည္း၊ အဟိ...ဦးမဥၨင္းကေလး မ်က္စိကၽြတ္ က်မွာစိုးရတယ္၊ ေကာင္မ ကေလး အသားအေရကလဲ စိုစိုျပည္ ျပည့္၀၀ကစ္ကစ္၊ ၾကည့္စမ္း ...မေအေပးမ်ိဳး မိႈနီရိုးတို႔ သာေအး တို႔ ေအာင္ခတို႔ လူသုိက္က အနားတရစ္ရစ္ေနၾက ပါလား၊ ကြမး္အစ္တည္သလုိလို လက္ဖက္ရည္ ပြဲ ခ်သလိုလို နဲ႔၊ ေအးေလ...ပိုးၾကပန္းၾကပါကြာ၊ မင္းတို႔ အခ်ိန္နဲ႔ မင္းတို႔အရြယ္၀တ္ေပကိုး..
ဦးျမတ္ခ်မ္း ႏွင့္ ေဒၚေအးဆင့္တို႔မွာ မူလပထမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရြာက ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔မွာ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာသူမ်ားျဖစ္၍ ယခုလုိ ေခတ္မေကာင္းသည္၌ ေတာရြာမေန၀ံ့ေတာ့ဘဲ ၿမိဳ႕သို႔ေျပာင္းေရြ႕ သြားရျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ မၾကာခဏပင္ ဥပုသ္ေန႔မ်ား၌ လွဴဖြယ္၀တၳဳ အစုစုုႏွင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ ျပန္လာ သည္။ ရြာက ဆရာရင္း တပည့္ရင္းေပကုိး...။
အႏွီလို သူတို႔လာၾကၿပီဆိုလွ်င္ ရြာက လူႀကီးအခိ်ဳ႕ႏွင့္ သူတုိ႔လူသိုက္သာ ဘုန္းႀကီးအနားမွာ ၀ုိင္းအုံ ေနၾကသည္။ ဒီက ဂ်ီးသာယာတို႔ အရီးေဗြးတုပ္တုိ႔လူစုျဖင့္ ေနာက္ေခ်ာင္ကုပ္၍ ေနရေပ သည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ အေရာက္လည္းေနာက္က်၊ လူပုံလူပန္းကလည္း တယ္မခန္႕လွသျဖင့္ မရြံ႕ မရဲႏွင့္ပင္ လူေတာ ထဲ ခပ္ကုပ္ကုပ္ကေလး ေလွ်ာက္သြားရာ...
'အံမာ...ေမာင္တက္ပုကလဲ ဥပုသ္ေစာင့္ လာသကိုးလားကြ၊ ဒီဘက္ကို'
ဦးျမတ္ခ်မ္းကိုယ္တိုင္က လွမ္းေခၚလုိက္သံၾကားရေတာ့ လူကို အေတာ္ကေလး မ်က္ႏွာထားရဲၿပီး သူတို႔ လူသိုက္ ဆီသိ္ု႔ ဆုိက္ေရာက္ခဲ့ပါေတာ့၏။ ၄င္းတုိ႔လူစုကို ၿပဳံးၾကည့္ႏႈတ္ဆက္ၿပီး လက္ထဲက ဆန္ပန္းကန္ကို ေရွ႕မွာ ခ်ၿပီး ဘုန္းႀကီး၀တ္ၿပဳစဥ္...
သို႔ေသာ္ ဘယ္ျဖစ္မွာတုံး၊ အိမ္မ မေရႊေနာ္က ဘုရားကုိ တင္ဖို႔ ေပးလိုက္တာ၊ အုိ...ဒီလိုလူေတြ မရွိဘူးဆိုလဲ ေပးခ်င္ ေပးလိုက္မိမွာ လူ႔စိတ္ဟာ ေမ်ာက္စိတ္ဆုိ္တာ တယ္မွန္။
'ဘယ္ႏွယ္လဲ ေမာင္တက္ပုတို႔ အိမ္သူအိမ္သားေတြ က်န္းမာၾကရဲ့လား'
ကၽြန္ေတာ္ ဘုန္းႀကီး ၀တ္ျဖည့္အၿပီး ဦးျမတ္ခ်မ္းက ပ္ဋိသႏၶာရ ျပဳသျဖင့္ ကင္ပဆစ္တုပ္ႏွင့္ သူ႔ဘက္ လွည့္ကာ….
'မာၾကပါတယ္၊ ႏုိ႔…. ဦးေလးခ်မ္း အိမ္သားမ်ားေကာ'
'ေဟာဒီ ျမင္တဲ့ အတိုင္းပဲ၊ ပုစုခရု အကုန္ပါခဲ့ရဲ႕'
ကၽြန္ေတာ့္မွာ လူေစ့သက္ေစ့ လွည့္ၾကည့္ ၿပဳံးျပရၿပီး အငယ္ဆုံး အေကာင္ေလးအား…
'ေဟ.. ကုိမွတ္ကေလးက ၿမိဳ႕သားျဖစ္ၿပီး ၀လို႔လွလို႔ပါလား' ဟု ဟုိေကာင္မေလးကုိ ၾကည့္ရင္း ေျပာလုိ္က္ ပါသည္။ စိတ္ထဲကေတာ့ ဘာရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါ၊ ပုထုဇဥ္ေနာဥမၼာသေကာၾကည္ ေကာင္းလို႔သာ ၾကည့္တာ ပါဗ်ာ။
'ဒါနဲ႔… ေမာင္တက္ပု၊ မင္းၿမိဳ႕မ်ား မေ၇ာက္ဘူးလား၊ ေရာက္ရင္ တုိ႔အိမ္၀င္ပါထြက္ပါကြာ၊ ဟုိမွာ လာျပဳ စားေသာက္ ေနခ်င္လဲေနပါ'
'ဟုတ္ကဲ့'
ကၽြန္ေတာ္မွာ ဤလိုလူႀကီးႏွင့္ ဘုန္းျပန္႕ေအးျမေသာ ခပ္ဆြံ႕ဆံြ႔။
ဦးျမတ္ခ်မ္းလိုလူက ကၽြန္ေတာ္လိုေကာင္အေပၚ ဤေဖာ္ေရြေနၾကတာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ျဖင့္ဒီလူႀကီး တယ္သေဘာေကာင္းပါလားလို႔ အေအာက္ေမ့လုိက္ၾကပါနဲ႔ဦး ခင္ဗ်ာ။ အေၾကာင္းက ရွိပါေသး တယ္၊ ဒီလိုပါ၊ သူဟာ အခုၿမိဳ႔မွ က်န္ေနပါတယ္၊ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ လူငယ္ လက္ေဆာ့ ေျခေဆာ့ ေကာင္ေလး ေတြက သူတို႔ေသာက္ျမင္ကတ္ၿပီး အလကားသက္သက္ ဖ်က္ဆီးပစ္မွာစိုး လုိ႔ေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို တေရးတရာ စကားေျပာေနတာပါ။
'မင္းတုိ႔ အသုံးအစားေကာ ေခ်ာင္လည္ရဲလားကြ စပါးေစ်းလဲ သုံးပိႆ လယ္ခေတြကလဲ အရင္လို မဟုတ္ဘူး၊ လယ္ခြန္ ႏွစ္ဆေပးရတာ'
'ဒါေပမယ့္ ကုန္ေစ်းေတြက အဆတန္ႀကီးေတာ့ မထူးပါဘူး ဦးေလးခ်မ္းရာ'
ထူးပါ့မလား ကိုယ္ေတာ္ႀကီးသည္ မူလက ကြမ္းညွပ္ႏွင့္ တေျဖာက္ေျဖာက္ ညွပ္ေနေသာ ကြမး္သီးစိတ္ မ်ားကုိ ပါးစပ္ထဲ ပစ္သြင္းလုိက္ၿပီး၊ လူစကားထဲ ၀င္ေလၿပီ။
ဦးျမတ္ခ်မ္း တုိ႔ အိမ္သားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္၍ ၿပဳံးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရွက္ပါသည္။ လူ႔ေလာကထဲ မ၀င္ ဘူးေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကား သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ဆက္လက္၍ ႀကိမ္းေမာင္း ေလသည္။
'လူုကေလး ေတြက ခ်မ္းသာပါ့မလား၊ အတိတ္ဘ၀က ကုသိုလ္မရွိခဲ့၊ အခုပစၥဳန္ပၸန္လဲ ဒါနမျပဳခ်င္ နင္တို႔က ေျပာ ဦးမယ္၊ မရွိလုိ႔ မလွဴတာလို႔၊ ေအး… မရွိိလို႔မလွဴ မလွဴလို႔ မရွိတာဟ၊ လွဴတယ္ တန္းတယ္ဆုိတာက နည္းတာ မ်ားတာကုိ ေျပာတာမဟုုတ္ဘူး၊
ေစတနာသာ ပဓာန၊ ေစတနာ ေကာင္းရင္ ေညာင္ေစ့ ကေလးက ေညာင္ပင္ႀကီးျဖစ္တာမ်ိဳးဟ၊ ခုုျမတ္ခ်မ္းတို႔ခ်မ္းသာတာ ဘာေၾကာင့္လဲ သိလား၊ အတိတ္ဘ၀က ကုသုိလ္ကံလဲပါတယ္၊ အခု ပစၥဳပၸန္မွာလဲ အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာဘူး၊ ဘုရား တရား သံဃာကိစၥမွာလဲ နင္တုိ႔ သိခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ လုံ႔လ ၀ီရိယရွိခဲ့သလဲ'
ဘုန္းဘုရား စကားကို ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး မျငင္းပါလုိပါ၊ မျငင္းႏုိင္ပါ၊ ဦးျမတ္ခ်မ္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာ ေရွးေခတ္ေကာင္း တြင္ ေနစဥ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္သတိရပါသည္။ သူတို႔အိ္မ္ေရွ႔က ခရီးသြားတို႔ ၇ပ္နား အပန္းေျဖႏုိင္ရန္ အမိုးႏွင့္ ထုိင္ခုံမ်ားရွိေသာ ဇရပ္ကေလးေဆာက္ကာ သန္႕ျပန္႔ေအးျမေသာ အုိးစင္ကေလး ထားပါ သည္။
၄င္းဇရပ္ေလး၏ မ်က္ႏွာစာနမွာ (အာဂႏၱဳ သံဃာေတြမ်ား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးပါသည္။ (ပံု) ဒကာ ျမတ္ခ်မ္းဒကာမ မေအးဆင့္) ဟု ဆုိင္းဘုတ္ ေရးထားပါသည္။ ဤဆိုင္းဘုတ္မ်ိဳးကို ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဌာနမွာ မိတ္ေဆြ ေတြ႔ဖူးပါသနည္း။ ေစတနာ ထက္သန္လွတဲ့ ဦးျမတ္ခ်မ္း ဇနီးေမာင္ႏွံမို႔ သာေပါ့၊ အဓိပၸာယ္မွာ ခရီးကၽြံလာေသာ ဘုန္းႀကီး ဧည့္သည္မ်ား ေရာက္လာပါက ဆြမ္းေကၽြးရန္ အသင့္ဟု ဆုိလိုသည္။ (ဆယ္ႏွစ္ၾကာလို႔မွ ဘုန္းႀကီးဘယ္ႏွစ္ပါး စားမယ္ဆုိတာေတာ့ မိတ္ေဆြ စာရင္း တြက္ၾကည့္ေတာ့)
ထုိ႔ျပင္ ရပ္ရြာ တရားေဒသနာ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းလည္း စစ္မျဖစ္မီ ၃-၄ႏွစ္ေလာက္က အသံေကာင္း အေဟာေကာင္း ဓမၼကထိက ကုိယ္ေတာ္မ်ားေခတ္စားစဥ္ ဘယ္ဘုန္းႀကီး တရားေကာင္းသေဟ့ ဆုိလွ်င္ ဦးျမတ္ခ်မ္း ကုိယ္ေတာ္ထံပါးသြား၍ွရြာကိုမရရေအာင္ ပင့္ေဆာင္သည္။ ထုိကိုယ္ေတာ္ၾကြ လာမည့္ ရက္ခ်ိန္း ရခဲ့ၿပီဆုိလွ်င္ပင္ ဘယ္ကိုယ္ေတာ္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာတ၇ားေဟာပါလိမ့္မည္ဟု ရြာနီးေျခာက္စပ္ ကို ေမာင္းေၾကးနင္းခတ္ေစသည္။
သူေဆာက္ထားေသာ တရားမ႑ပ္ကလည္း က်ယ္ျပန္႔ခမ္းနား၏။ တရားေဟာပလႅင္ကလည္း သပၸာယ္လွ၏။ ဘယ္ေလာက္ ေငြကုန္လူပန္း ေဆာင္ရြက္ေသာ သူေပနည္း။ လူမိ်ဳးမရွားလား ခင္ဗ်ာ့။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ ပရိသတ္သည္ မ႑ပ္ပင္ လွ်ံေလ၏။ ေခတ္(၁၉၃၅-၃၆-၃၇) တရားပြဲမ်ားသည္ ႏြားလွည္းေတြ ညေစ်းတန္းေတြႏွင့္ ဇာတ္ပြဲကဲ့သို႔ စည္ပင္ေလသည္။ ကုိယ္ေတာ္မ်ား ကလည္း ဇာတ္မင္းသားသာေအာင္ အသံက်က်ႏွင့္ အဆြဲအငင္ အလွည့္အပဲ့ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ အေကာင္းလွသည္။
တရားေတာ္မ်ားကလည္း 'စိန္ျခဴးၾကာေညာင္' 'ေထာင္ေရာင္ေန' 'လာပါ လာပါ မၾကည္ရဲလုိ႔'
ကုိယ္ေတာ္ သည္ ပထမပိုင္း၌ ၾကည္ႏူးစရာ အျဖာျဖာတြင္ ေသာလုံးရြင္လုံးမ်ားႏွင့္ အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္ မကြာဖို႔ိကုိ ဖိသြန္ၿပီးေနာက္ 'ေခတၱရပ္ဆုိင္း ဟတ္ဗဒုိင္း' ဟူ၍ အားလပ္ခ်ိိန္ေပးလုိက္၏။ ဤအခါ၌ ဦးျမတ္ခ်မ္း ၏ လက္စြဲတပည့္မ်ားက (ကၽြန္ေတာ္လဲ ပါခဲ့ဖူးသေပါ့) ေမာင္းေထာင္ ခြက္ကိုယ္စီကုိင္ၿပီး 'ဂ်ေလာင္… ဂ်ေလာင္' ႏွင့္ပရိသတ္ထဲ အလွဴခံဆင္း၇၏။
ယင္းကာလ၌ ေရြက်ီးကန္း၊ ေငြဇီးကြက္၊ စိန္တစ္တီတူး(ကုိယ္ေတာ္တို႔၏ တရားေဟာ၍ရေသာ နာမည္မ်ား ျဖစ္၏) စေသာ ကုိယ္ေတာ္တို္႔မွာ မူလမထမ ပင့္စဥ္ကပင္ ပလႅင္ဆင္းေငြေခ်၊ မည္၍ ဟူ၍ စရန္တ၀က္ပင္ ႏွက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 'ရတနာသုံးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးပါပဲေဟ့၊ ငါဘယ္ေတာ့ မရွဳံးဘူး' ဟု ဦးျမတ္ခ်မ္းက ေျပာဖူး ပါသည္။
ဆက္ရန္
.
2 comments:
အပိုင္း (၄ ) ေရာက္ပါၿပီ အစ္မေရ.. အေပၚမွာ (၃)လို႕ မွားတပ္ထားလို႕ပါ
ဖတ္သြားတယ္ အစ္မ
ျမစ္က်ဳိးအင္း
Post a Comment