ေက်ာက္ဂူ ခန္းမက်ယ္ႀကီးကုိ စနစ္တက် ေနရာပိုင္းျခား သတ္မွတ္လုိက္ၾကသည္။ အလယ္ေကာင္ရွိ မီးဖို ႀကီး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အားလုံးအတြက္ ၀ိုင္းထိုင္စကားေျပာျခင္း၊ စားေသာက္ျခင္းတုိ႔အတြက္ သတ္မွတ္ ထားၿပီး ခရိတ္ႏွင့္ ဆယ္လီတို႔အတြက္ေထာင့္ က်က် အစြန္တစ္ေနရာ သတ္မွတ္ကာ တြန္ဂါတာႏွင့္ ဆာရာ တုိ႔အတြက္လည္း တစ္ဖက္အစြန္ ေထာင့္နားတြင္ ေနရာသတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။
လိုဏ္ဂူ၏ အေပၚမွတဆင့္ ယုိစိမ့္က်ေသာေရကို ေၾကြအုိးတစ္လုံးျဖင့္ ခံထားျခင္းအားျဖင့္ သူတုိ႔အား လုံး အတြက္ ေရလုံေလာက္ေလသည္။
တစ္ေနရာတြင္ သဘာ၀အေလ်ာက္ျဖစ္ေနေသာ တြင္းတစ္တြင္းရွိရာ ယင္းတြင္းကိုပင္ အိမ္သာအျဖစ္ အသုံးျပဳၾကေလသည္။
ဤသို႔လွ်င္ လူသားတုိ႔၏ အေျခခံအခ်က္မ်ား ျပည့္စုံေနၿပီဟု ဆုိနိုင္ေသာ္လည္း တစ္ခု လိုေနေသးသည္ ကား ဖတ္စရာ စာအုပ္စာတမ္း ဘာမွ်မရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ခရိတ္လို စာေရးဆရာတစ္ဦးအဖို႔ ဖတ္စရာ ဘာစာအုပ္မွ မရွိျခင္းသည္ ဦးေႏွာက္အတြက္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေစသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေတာ့ သည္။
ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ျခင္းကို ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ဆရာမ ဆာရာက ဆယ္လီအား မာတာဘယ္လီဘာသာ သင္ၾကား ေပး ေလသည္။ ဆယ္လီကလည္း စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေလ့လာဆညး္ပူးေလရာ ခဏေလးႏွင့္ပင္ သူမ သည္ အျခားလူမ်ား မာတာဘယ္လီဘာသာျဖင့္ စကားေျပာလွ်င္ နားလည္စ ျပဳလာေလသည္။ ဆယ္လီ ကုိယ္တုိင္ ကလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ျပန္ေျပာတတ္လာသည္။
ဘာမွ လုပ္စရာမလိုဘဲ အပန္းေျဖ အနားယူသလုိ ေနရေသာ ထုိကာလအတြင္း တြန္ဂါတာ၏ က်ုန္းမာေရး အေျခအေန သည္ သိသိသာသာ တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာေလသည္။ သူ၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ အက်ဥ္းစခန္း မွာ ကဲ့ သို႔ ပိန္ခ်ဳံးမေနေတာ့ဘဲ မူလအတုိင္း ျပန္လည္ ျပည့္ၿဖိဳေတာင့္တင္းလာေလသည္။ ခြန္အားဗလ လည္း ေကာင္းမြန္လာသည္။
ညဘက္ စားေသာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ မီးဖိုေဘး၌ ထုိင္ရင္း အာလာပသလႅာပစကား ေျပာၾကရာ၌ ခရိတ္သည္ တြန္ဂါတာႏွင့္ အတိတ္ကာလတစ္ခုက ရင္းႏွီးစြာ ေပါင္းသင္းခဲ့ရပုံကုိ ျပန္လည္သတိရမိသည္။
တစ္ခါေသာ္ ဆယ္လီက ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ မ်က္ႏွာျဖဴအစိုးရ၏ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈ၀ါဒအေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေျပာဆုိရာ တြန္ဂါတာက ဟန္ေဆာင္ၿပီး မခံခ်င္ေယာင္ ဟန္လုပ္၍ ေျပာေလသည္။
’’ မဟုတ္ဘူး ပင္ဒူလာ မဟုတ္ဘူးဗ်’’
(မွတ္ခ်က္။ ။ တြန္ဂါတာက ဆယ္လီအား ပင္ဒူလာဟူေသာ မာတာဘယ္လီ နာမည္ေပးထားၿပီးျဖစ္၍ ယခု ပင္ဒူလာဟု ေခၚလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပင္ဒူလာ၏ အဓိပၸာယ္က စကားတစ္ခြန္း ေျပာလုိ္က္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း တစ္ခု ျပန္လည္ေခ်ပတတ္သူဟူ၍ ျဖစ္သည္။)
’’ပင္ဒူလာ ဒီလိုလည္း မေျပာပါနဲ႔ကြာ။ ေတာင္အာဖရိကႏုိင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴအစိုးရကုိ ရႈတ္ခ်မယ့္အစား ငါတုိ႔ အာဖရိကႏိုင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴ အစိုးရကို ရႈတ္ခ်မယ့္အစား ငါတုိ႔ အာဖရိကတုိက္သား လူမည္းေတြက ေက်းဇူးေတာင္ တင္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ သူတို႔က ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းလုိ႔သာ အာဖရိက တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု အေျမာက္ အျမားဟာ အရင္က အခ်င္းခ်င္း ကြဲေနရာက စည္းလုံးညီညြတ္လာတယ္။ တစ္ေသြးတစ္သံ တည္း။
ငါတုိ႔က မ်က္ႏွာျဖဴ နယ္ခ်ဲ႕သမား၊ အသားအေရာင္ ခြဲျခားေရး ၀ါဒီေတြ လို႔ဟစ္ေအာ္ ေၾကြးေၾကာ္လိုက္တာနဲ႔ ေစာေစာက အခ်င္းခ်င္း တုိက္ေနၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြ အားလုုံးဟာ တုိက္ခို္က္တာေတြ ခ်က္ခ်င္း ရပ္စဲၿပီး ညီရင္းအစ္ကိုေတြလို ျဖစ္လာတယ္ မဟုတ္ပါလား’’
ဆယ္လီ သည္ အလြန္သေဘာက်မိလ်က္ လက္ခုပ္လက္၀ါးတီး၍ ၾသဘာေပးလုိက္သည္။
’’ေတာင္အာဖရိက ညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္(အိုေအယူ) ညီလာခံမွာ အဲဒီလို မိန္႔ခြန္းမ်ိဳး ရွင္ေျပာတာ ကၽြန္မ ၾကားခ်င္လိုက္တာ’’
ဆယ္လီက ေျပာလိုက္ရာ-
တြန္ဂါတာကလည္း သေဘာက်ဟန္ျဖင့္ ျပဳံးလုိက္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီး လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
’’ ေနာင္တစ္ခု ငါတုိ႔ ေက်းဇူးတင္စရာ ရွိေသးတယ္ကြဲ႔’’
’’ဟုတ္လား ဆုိစမ္းပါဦးရွင့္’’
’’ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံတြင္းမွာ ရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူူမ်ိဳးအုပ္စုေတြက အလြန္စစ္မက္တုိက္ခို္က္ျခင္း ၀ါသ နာပါသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဇူးလူး၊ ဇိဆာ၊ ဆြာနာဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးအုပ္စုေတြဆုိရင္ အလြန္ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ၿပီး တုိက္ခိုက္ခ်င္ၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ အခု ငါတုိ႔မွာ ရိွဳနာလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးတည္းကုိ တုိက္ေနရတာေတာင္ မလြယ္ဘူး။ တကယ္လုိ႔သာ ေတာင္အာဖရိက ႏိုင္ငံက ဇူးလူးလူမ်ိဳးလုိ တုိင္းရင္းသား အုပ္စုေတြကပါ ငါတို႔ကို လာတုိက္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္စားသာပါ့မလဲ။ အခုေတာ့ ေတာင္အာဖရိက မ်က္ႏွာျဖဴ အစိုးရေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားေတြ စည္းလုံးညီညြတ္ေတေနတာ ဘယ္ေလာက္ ေနရာက်သလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔အေနနဲ႔ ေတာင္အာဖရိက ႏိုင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴေတြကို ထိုင္ရိွခိုးဖို႔ေတာင္ ေကာင္းတယ္’’
ဆာရာက ဆယ္လီအား ေတာင္းပန္သလို ၀င္ေျပာရွာသည္။
’’ဒါမ်ိဳးေတြ သူ႔ကို အားမေပးစမ္းပါနဲ႔ ဆယ္လီရယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သူဒီလုိေျပာတာကို တကယ္ အေလး အနက္ သေဘာထားတဲ့လူေတြ သြက္လက္ျခင္းမရွိဘဲ အလြန္ေလးနက္တည္ၾကည္ေသာ ကၠဳေျႏၵႀကီးႏွင့္ ေနတတ္ၿပီး ဇင္ဘာေတြႏိုင္ငံအေၾကာင္းကို နာၾကည္းရင္နာစြာျဖင့္ ေဆြးေႏြးေလ့ ရွိေလသည္။
’’ငါတုိ႔ႏုိင္ငံမွာျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနက အုိင္ယာလန္ႏိုင္ငံလို၊ ပါလက္စတိုင္းမွာလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး၊ တို႔ႏုိင္ငံက အျဖစ္ဟာ ပိုျပီးေတာင္ ဆုိးေသးတယ္။ အခု ငါတုိ႔ (မာတာဘယ္လီ) လူမ်ိဳးနဲ႔ ရွိဳနာတုိင္းရင္းသားတုိ႔ရဲ႕ ပဋိပကၡမႈဟာ ေသးငယ္သေယာင္ ထင္ရေပမယ့္ တကယ္က်ေတာ့ အာဖရိကတုိက္ တစ္တုိ္က္လုံးရဲ႕ ျပသနာၾကီးတစ္ခုလို႔ ဆိုႏုိင္တယ္’’
’’အဲဒီ ျပသနာရဲ႕ အေျဖကိုေတာ့ ရွင္ စဥ္းစားမိပါသလာ’’
ဆယ္လီက ေမးလိုက္ျပန္ရာ တြန္ဂါတာသည္ မ်က္ႏွာထားတည္တည္ႏွင့္ပင္ ေခါင္းညိတ္ျပေလသည္။
’’စဥ္းစားလို႔ရတဲ့အေျဖက အလြန္ခက္ခဲၿပီး အလြန္ ၾကမ္းတယ္လို႔ ဆုိရမယ္။ ဆယ့္ကုိးရာစုႏွစ္မ်ားအတြင္းက ဥေရာပႏိုင္္ငံေတြဟာ အာဖရိကတိုက္ကုိ အလုအယက္လာေရာက္ၾကၿပီး သူတို႔ လက္ေအာက္ခံ ကိုလိုနီေတြရဖို႔ တစ္ခုတည္းသာ စဥ္းစားၾကတဲ့အတြက္ အလ်င္စလို နယ္ေျမေတြ ခြဲေ၀ယူခဲ့ၾကတယ္။ နယ္ေျမေတြရဲ႕ နယ္ျခားနယ္နိမိတ္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ရာမွာလည္း ရွဳေထာင့္စုံက မၾကည့္ဘဲ ျဖစ္သလို ၿပီးစလြယ္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအခ်က္ကို အာဖရိက ညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံမွာေတာင္ အပုိဒ္တစ္ပိုဒ္အျဖစ္ ထည့္ထားပါတယ္။
အခုျပသနာကုိလည္း ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းတစ္နည္းက နယ္နိမိတ္ေတြ အသစ္ျပန္လည္သတ္မွန္ဖို႔ပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း အိႏိၵယနဲ႔ ပါကစၥတန္ ခြဲလိုက္ခ်ိ္န္ က ျဖစ္ေပၚခဲ႕တဲ႕ အလြန္ခါးသီးေသာ အေတြ႕ အႀကံဳ႕ ေၾကာင္႔ ဘယ္သူကမွ ဒီသေဘာထားကို ေထာက္ခံအားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး ဒါေၾကာင္႔ အခုေနအခါမွာ ျဖစ္ႏိုင္ တဲ႕ တခုတည္းေသာ ေျဖရွင္းနည္း က ဖယ္ဒရယ္လ္ ပံုစံ (အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပံုစံမ်ဳိး) နဲ႕ ျပန္လည္ ဖြဲ႕ စည္းၾကဖို႕ဘဲျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံတခုမွာ သီးျားလြတ္လပ္ခြင္႔ ရွိတဲ႔ ျပည္နယ္ကေလး မ်ား ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ျပည္နယ္အားလံုးကိုမွ ျပည္ေထာင္စု ပံုသ႑န္ ဖြဲစည္း အုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဤသို႕လွ်င္ ခရိတ္ႏွင္႔ တြန္ဂါတာ သည္ အာဖရိကတိုက္ အနာဂတ္ကံၾကမၼာကို ႏိုင္ငံေရး အျမင္ျဖင္႔ သံုးသပ္ ေဆြးေႏြးတတ္ေလသည္။
ခရိတ္ ႏွင္႔ တြန္ဂါတာ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက မိန္းခေလး ႏွစ္ဦးအား အပ်င္းလည္း ေျပေစ၊ ဗဟုသုတလည္း ရေစ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ဇင္ဘာေဘြ ႏိုင္ငံ၏ အတိတ္သမိုင္းေၾကာင္းကို ေျပာျပၾကေလသည္။
သူတို႕ ႏွစ္ဦး အေနျဖင္႔ မိမိတို႕ လူမ်ဳိး အသီးသီးဘက္မွ ရႈေထာင္႔အျမင္ျဖင္႔ ဇင္ဘာေဘြ ေခၚ (မူလအမည္) ရုိဒီရွားႏိုင္ငံ ျဖစ္ေပၚလာပံုႏွင္႔ တကြ မိမိတို႕ မိသားစု မ်ားက သမိုင္း တြင္ မည္သို႕ ပါဝင္ခဲ႔ၾကပံု စသည္ တို႕ကို လည္း ေျပာျပၾကေလသည္။
သူတို႕၏ မီးဖိုေဘး စကားဝိုင္းသည္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ျပင္ပမွ အသံမ်ားေၾကာင္႔ အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ခဲ႔ရေသးသည္။ အသံမ်ားက ရဟတ္ယာဥ္ ၏ ပန္ကာလည္သံပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ သူတို႕သည္ အတိတ္က သမိုင္းေၾကာင္းကို ေခတၱေမ႕ထားလိုက္ၿပီး ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေရးကိစၥ ကို သာေဆြးေႏြး ၾကျပန္သည္။
အဘိုးႀကီး ဗူဆာမန္ဇီ၏ ေက်းရြာမွ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တစ္ရက္ျခား မွန္မွန္ လာေရာက္ၾကေလသည္။ သူတို႕သည္ ရန္သူ ရႈိနာစစ္သား မ်ားမျမင္ေအာင္ နံနက္အရုဏ္ မတက္မီေမွာင္ေနဆဲ အခ်ိန္ လာေရာက္ၿပီး အစားအစာ ႏွင္႔ သတင္းမ်ား ယူလာၾကသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားထံမ် ေအာက္ပါ သတင္းမ်ားကို ၾကားသိရေလသည္။ တတိယ တပ္မဟာမွ ရႈိနာစစ္သား မ်ားသည္ ေက်းရြာသို႕ လာေရာက္ၾကရာ ေရွးဦးစြာ ရြာပတ္ပတ္လည္ကို ဝိုင္းထားလိုက္ၿပီး မွ ရြာတြင္း သို႕ ဝင္၍ တအိမ္တက္ဆင္း လိုက္လံ ရွာေဖြၾကသည္။
မိန္းကေလးငယ္ တဦး အား လက္ထိတ္ခတ္ထားလိုက္ၿပီး အဘိုးႀကီး ဗူဆာမန္ဇီ ကိုလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ျခိမ္းေျခာက္ စစ္ေမးခဲ႔သည္ ဟုဆိုသည္။
ဆက္ရန္
.
လိုဏ္ဂူ၏ အေပၚမွတဆင့္ ယုိစိမ့္က်ေသာေရကို ေၾကြအုိးတစ္လုံးျဖင့္ ခံထားျခင္းအားျဖင့္ သူတုိ႔အား လုံး အတြက္ ေရလုံေလာက္ေလသည္။
တစ္ေနရာတြင္ သဘာ၀အေလ်ာက္ျဖစ္ေနေသာ တြင္းတစ္တြင္းရွိရာ ယင္းတြင္းကိုပင္ အိမ္သာအျဖစ္ အသုံးျပဳၾကေလသည္။
ဤသို႔လွ်င္ လူသားတုိ႔၏ အေျခခံအခ်က္မ်ား ျပည့္စုံေနၿပီဟု ဆုိနိုင္ေသာ္လည္း တစ္ခု လိုေနေသးသည္ ကား ဖတ္စရာ စာအုပ္စာတမ္း ဘာမွ်မရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ခရိတ္လို စာေရးဆရာတစ္ဦးအဖို႔ ဖတ္စရာ ဘာစာအုပ္မွ မရွိျခင္းသည္ ဦးေႏွာက္အတြက္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေစသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေတာ့ သည္။
ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ျခင္းကို ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ဆရာမ ဆာရာက ဆယ္လီအား မာတာဘယ္လီဘာသာ သင္ၾကား ေပး ေလသည္။ ဆယ္လီကလည္း စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ေလ့လာဆညး္ပူးေလရာ ခဏေလးႏွင့္ပင္ သူမ သည္ အျခားလူမ်ား မာတာဘယ္လီဘာသာျဖင့္ စကားေျပာလွ်င္ နားလည္စ ျပဳလာေလသည္။ ဆယ္လီ ကုိယ္တုိင္ ကလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ျပန္ေျပာတတ္လာသည္။
ဘာမွ လုပ္စရာမလိုဘဲ အပန္းေျဖ အနားယူသလုိ ေနရေသာ ထုိကာလအတြင္း တြန္ဂါတာ၏ က်ုန္းမာေရး အေျခအေန သည္ သိသိသာသာ တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာေလသည္။ သူ၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ အက်ဥ္းစခန္း မွာ ကဲ့ သို႔ ပိန္ခ်ဳံးမေနေတာ့ဘဲ မူလအတုိင္း ျပန္လည္ ျပည့္ၿဖိဳေတာင့္တင္းလာေလသည္။ ခြန္အားဗလ လည္း ေကာင္းမြန္လာသည္။
ညဘက္ စားေသာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ မီးဖိုေဘး၌ ထုိင္ရင္း အာလာပသလႅာပစကား ေျပာၾကရာ၌ ခရိတ္သည္ တြန္ဂါတာႏွင့္ အတိတ္ကာလတစ္ခုက ရင္းႏွီးစြာ ေပါင္းသင္းခဲ့ရပုံကုိ ျပန္လည္သတိရမိသည္။
တစ္ခါေသာ္ ဆယ္လီက ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ မ်က္ႏွာျဖဴအစိုးရ၏ အသားအေရာင္ ခြဲျခားမႈ၀ါဒအေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေျပာဆုိရာ တြန္ဂါတာက ဟန္ေဆာင္ၿပီး မခံခ်င္ေယာင္ ဟန္လုပ္၍ ေျပာေလသည္။
’’ မဟုတ္ဘူး ပင္ဒူလာ မဟုတ္ဘူးဗ်’’
(မွတ္ခ်က္။ ။ တြန္ဂါတာက ဆယ္လီအား ပင္ဒူလာဟူေသာ မာတာဘယ္လီ နာမည္ေပးထားၿပီးျဖစ္၍ ယခု ပင္ဒူလာဟု ေခၚလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပင္ဒူလာ၏ အဓိပၸာယ္က စကားတစ္ခြန္း ေျပာလုိ္က္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း တစ္ခု ျပန္လည္ေခ်ပတတ္သူဟူ၍ ျဖစ္သည္။)
’’ပင္ဒူလာ ဒီလိုလည္း မေျပာပါနဲ႔ကြာ။ ေတာင္အာဖရိကႏုိင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴအစိုးရကုိ ရႈတ္ခ်မယ့္အစား ငါတုိ႔ အာဖရိကႏိုင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴ အစိုးရကို ရႈတ္ခ်မယ့္အစား ငါတုိ႔ အာဖရိကတုိက္သား လူမည္းေတြက ေက်းဇူးေတာင္ တင္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ သူတို႔က ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းလုိ႔သာ အာဖရိက တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု အေျမာက္ အျမားဟာ အရင္က အခ်င္းခ်င္း ကြဲေနရာက စည္းလုံးညီညြတ္လာတယ္။ တစ္ေသြးတစ္သံ တည္း။
ငါတုိ႔က မ်က္ႏွာျဖဴ နယ္ခ်ဲ႕သမား၊ အသားအေရာင္ ခြဲျခားေရး ၀ါဒီေတြ လို႔ဟစ္ေအာ္ ေၾကြးေၾကာ္လိုက္တာနဲ႔ ေစာေစာက အခ်င္းခ်င္း တုိက္ေနၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြ အားလုုံးဟာ တုိက္ခို္က္တာေတြ ခ်က္ခ်င္း ရပ္စဲၿပီး ညီရင္းအစ္ကိုေတြလို ျဖစ္လာတယ္ မဟုတ္ပါလား’’
ဆယ္လီ သည္ အလြန္သေဘာက်မိလ်က္ လက္ခုပ္လက္၀ါးတီး၍ ၾသဘာေပးလုိက္သည္။
’’ေတာင္အာဖရိက ညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္(အိုေအယူ) ညီလာခံမွာ အဲဒီလို မိန္႔ခြန္းမ်ိဳး ရွင္ေျပာတာ ကၽြန္မ ၾကားခ်င္လိုက္တာ’’
ဆယ္လီက ေျပာလိုက္ရာ-
တြန္ဂါတာကလည္း သေဘာက်ဟန္ျဖင့္ ျပဳံးလုိက္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီး လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
’’ ေနာင္တစ္ခု ငါတုိ႔ ေက်းဇူးတင္စရာ ရွိေသးတယ္ကြဲ႔’’
’’ဟုတ္လား ဆုိစမ္းပါဦးရွင့္’’
’’ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံတြင္းမွာ ရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူူမ်ိဳးအုပ္စုေတြက အလြန္စစ္မက္တုိက္ခို္က္ျခင္း ၀ါသ နာပါသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဇူးလူး၊ ဇိဆာ၊ ဆြာနာဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးအုပ္စုေတြဆုိရင္ အလြန္ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ၿပီး တုိက္ခိုက္ခ်င္ၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြျဖစ္တယ္။ အခု ငါတုိ႔မွာ ရိွဳနာလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးတည္းကုိ တုိက္ေနရတာေတာင္ မလြယ္ဘူး။ တကယ္လုိ႔သာ ေတာင္အာဖရိက ႏိုင္ငံက ဇူးလူးလူမ်ိဳးလုိ တုိင္းရင္းသား အုပ္စုေတြကပါ ငါတို႔ကို လာတုိက္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္စားသာပါ့မလဲ။ အခုေတာ့ ေတာင္အာဖရိက မ်က္ႏွာျဖဴ အစိုးရေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားေတြ စည္းလုံးညီညြတ္ေတေနတာ ဘယ္ေလာက္ ေနရာက်သလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔အေနနဲ႔ ေတာင္အာဖရိက ႏိုင္ငံက မ်က္ႏွာျဖဴေတြကို ထိုင္ရိွခိုးဖို႔ေတာင္ ေကာင္းတယ္’’
ဆာရာက ဆယ္လီအား ေတာင္းပန္သလို ၀င္ေျပာရွာသည္။
’’ဒါမ်ိဳးေတြ သူ႔ကို အားမေပးစမ္းပါနဲ႔ ဆယ္လီရယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သူဒီလုိေျပာတာကို တကယ္ အေလး အနက္ သေဘာထားတဲ့လူေတြ သြက္လက္ျခင္းမရွိဘဲ အလြန္ေလးနက္တည္ၾကည္ေသာ ကၠဳေျႏၵႀကီးႏွင့္ ေနတတ္ၿပီး ဇင္ဘာေတြႏိုင္ငံအေၾကာင္းကို နာၾကည္းရင္နာစြာျဖင့္ ေဆြးေႏြးေလ့ ရွိေလသည္။
’’ငါတုိ႔ႏုိင္ငံမွာျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနက အုိင္ယာလန္ႏိုင္ငံလို၊ ပါလက္စတိုင္းမွာလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါတင္မကေသးဘူး၊ တို႔ႏုိင္ငံက အျဖစ္ဟာ ပိုျပီးေတာင္ ဆုိးေသးတယ္။ အခု ငါတုိ႔ (မာတာဘယ္လီ) လူမ်ိဳးနဲ႔ ရွိဳနာတုိင္းရင္းသားတုိ႔ရဲ႕ ပဋိပကၡမႈဟာ ေသးငယ္သေယာင္ ထင္ရေပမယ့္ တကယ္က်ေတာ့ အာဖရိကတုိက္ တစ္တုိ္က္လုံးရဲ႕ ျပသနာၾကီးတစ္ခုလို႔ ဆိုႏုိင္တယ္’’
’’အဲဒီ ျပသနာရဲ႕ အေျဖကိုေတာ့ ရွင္ စဥ္းစားမိပါသလာ’’
ဆယ္လီက ေမးလိုက္ျပန္ရာ တြန္ဂါတာသည္ မ်က္ႏွာထားတည္တည္ႏွင့္ပင္ ေခါင္းညိတ္ျပေလသည္။
’’စဥ္းစားလို႔ရတဲ့အေျဖက အလြန္ခက္ခဲၿပီး အလြန္ ၾကမ္းတယ္လို႔ ဆုိရမယ္။ ဆယ့္ကုိးရာစုႏွစ္မ်ားအတြင္းက ဥေရာပႏိုင္္ငံေတြဟာ အာဖရိကတိုက္ကုိ အလုအယက္လာေရာက္ၾကၿပီး သူတို႔ လက္ေအာက္ခံ ကိုလိုနီေတြရဖို႔ တစ္ခုတည္းသာ စဥ္းစားၾကတဲ့အတြက္ အလ်င္စလို နယ္ေျမေတြ ခြဲေ၀ယူခဲ့ၾကတယ္။ နယ္ေျမေတြရဲ႕ နယ္ျခားနယ္နိမိတ္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ရာမွာလည္း ရွဳေထာင့္စုံက မၾကည့္ဘဲ ျဖစ္သလို ၿပီးစလြယ္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအခ်က္ကို အာဖရိက ညီညြတ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံမွာေတာင္ အပုိဒ္တစ္ပိုဒ္အျဖစ္ ထည့္ထားပါတယ္။
အခုျပသနာကုိလည္း ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းတစ္နည္းက နယ္နိမိတ္ေတြ အသစ္ျပန္လည္သတ္မွန္ဖို႔ပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း အိႏိၵယနဲ႔ ပါကစၥတန္ ခြဲလိုက္ခ်ိ္န္ က ျဖစ္ေပၚခဲ႕တဲ႕ အလြန္ခါးသီးေသာ အေတြ႕ အႀကံဳ႕ ေၾကာင္႔ ဘယ္သူကမွ ဒီသေဘာထားကို ေထာက္ခံအားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး ဒါေၾကာင္႔ အခုေနအခါမွာ ျဖစ္ႏိုင္ တဲ႕ တခုတည္းေသာ ေျဖရွင္းနည္း က ဖယ္ဒရယ္လ္ ပံုစံ (အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ပံုစံမ်ဳိး) နဲ႕ ျပန္လည္ ဖြဲ႕ စည္းၾကဖို႕ဘဲျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံတခုမွာ သီးျားလြတ္လပ္ခြင္႔ ရွိတဲ႔ ျပည္နယ္ကေလး မ်ား ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ျပည္နယ္အားလံုးကိုမွ ျပည္ေထာင္စု ပံုသ႑န္ ဖြဲစည္း အုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဤသို႕လွ်င္ ခရိတ္ႏွင္႔ တြန္ဂါတာ သည္ အာဖရိကတိုက္ အနာဂတ္ကံၾကမၼာကို ႏိုင္ငံေရး အျမင္ျဖင္႔ သံုးသပ္ ေဆြးေႏြးတတ္ေလသည္။
ခရိတ္ ႏွင္႔ တြန္ဂါတာ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက မိန္းခေလး ႏွစ္ဦးအား အပ်င္းလည္း ေျပေစ၊ ဗဟုသုတလည္း ရေစ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ဇင္ဘာေဘြ ႏိုင္ငံ၏ အတိတ္သမိုင္းေၾကာင္းကို ေျပာျပၾကေလသည္။
သူတို႕ ႏွစ္ဦး အေနျဖင္႔ မိမိတို႕ လူမ်ဳိး အသီးသီးဘက္မွ ရႈေထာင္႔အျမင္ျဖင္႔ ဇင္ဘာေဘြ ေခၚ (မူလအမည္) ရုိဒီရွားႏိုင္ငံ ျဖစ္ေပၚလာပံုႏွင္႔ တကြ မိမိတို႕ မိသားစု မ်ားက သမိုင္း တြင္ မည္သို႕ ပါဝင္ခဲ႔ၾကပံု စသည္ တို႕ကို လည္း ေျပာျပၾကေလသည္။
သူတို႕၏ မီးဖိုေဘး စကားဝိုင္းသည္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ျပင္ပမွ အသံမ်ားေၾကာင္႔ အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ခဲ႔ရေသးသည္။ အသံမ်ားက ရဟတ္ယာဥ္ ၏ ပန္ကာလည္သံပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ သူတို႕သည္ အတိတ္က သမိုင္းေၾကာင္းကို ေခတၱေမ႕ထားလိုက္ၿပီး ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ေရးကိစၥ ကို သာေဆြးေႏြး ၾကျပန္သည္။
အဘိုးႀကီး ဗူဆာမန္ဇီ၏ ေက်းရြာမွ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တစ္ရက္ျခား မွန္မွန္ လာေရာက္ၾကေလသည္။ သူတို႕သည္ ရန္သူ ရႈိနာစစ္သား မ်ားမျမင္ေအာင္ နံနက္အရုဏ္ မတက္မီေမွာင္ေနဆဲ အခ်ိန္ လာေရာက္ၿပီး အစားအစာ ႏွင္႔ သတင္းမ်ား ယူလာၾကသည္။
အမ်ဳိးသမီးမ်ားထံမ် ေအာက္ပါ သတင္းမ်ားကို ၾကားသိရေလသည္။ တတိယ တပ္မဟာမွ ရႈိနာစစ္သား မ်ားသည္ ေက်းရြာသို႕ လာေရာက္ၾကရာ ေရွးဦးစြာ ရြာပတ္ပတ္လည္ကို ဝိုင္းထားလိုက္ၿပီး မွ ရြာတြင္း သို႕ ဝင္၍ တအိမ္တက္ဆင္း လိုက္လံ ရွာေဖြၾကသည္။
မိန္းကေလးငယ္ တဦး အား လက္ထိတ္ခတ္ထားလိုက္ၿပီး အဘိုးႀကီး ဗူဆာမန္ဇီ ကိုလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ျခိမ္းေျခာက္ စစ္ေမးခဲ႔သည္ ဟုဆိုသည္။
ဆက္ရန္
.
1 comment:
Thanks.
Ray
Post a Comment