Monday, October 11, 2010

ျမစိမ္းျပာ ကမာရြတ္ အပိုင္း (၁)

တတိယထပ္ ဘယ္ဘက္ျခမ္း အေပၚလႊာ
နံနက္ ေလးနာရီ မီးလံုး၀ါေလး ဖ်တ္ခနဲ လင္းလာခဲ့တယ္
 
မီးလံုး၀ါေလးနဲ႔အတူ လတ္လတ္ တစ္ေယာက္လဲ ခုတင္ေဘးမွာ ဖ်တ္ခနဲ ရပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။
လတ္လတ္ရပ္ေနရာ ခုတင္ေဘးဟာ ထုိင္းႏိုင္ငံျဖစ္ ေခါက္မွန္တင္ခံု အနက္ေလးရဲ႕ ေရွ႕တည့္တည့္ လဲ ျဖစ္တာမို႔ လုပ္ေနက်အတိုင္း မွန္တင္ခံုေပၚက ပလတ္စတစ္ဘီးကို ေကာက္ကိုင္ၿဖီးၿပီးသားလဲ ျဖစ္ေနၿပီ။

နဖူးကေန လွန္ၿပီး ေနာက္ကို ေလးငါးခ်က္ ခုတ္ၿဖီးလိုက္ရုံနဲ႔ ဆံပင္ကို ကုပ္၀ဲၿဖီးျခင္း၊ ရွင္းျခင္းကိစၥ ၿပီးသြားတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့လဲ ခုတင္ေပၚမွာ ထံုးစံအတိုင္း ရွင္းလင္းစြာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေမာ က်ေနတဲ့ လတ္လတ္ရဲ႕ "ဦး" ကို ေက်းဇူးတင္ရမယ္။ ဦးက လတ္လတ္ ဆံပင္ရွည္တာကို မႀကိဳက္ ဘူး။ ဆံပင္ကုတ္ကို ေက်ာ္တာ နဲ႔ ဟိန္းဟတ္ ေဟာက္တတ္တယ္။
(စိုးျမတ္သူဇာတို႔၊ ဇင္မာဦးတို႔ကို ႀကိဳက္တယ္ ေျပာတာက်ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ေလ)။

ဦးဟာေလ တကယ္ပဲ သိလား။ ခုတင္ေပၚက အလြတ္လပ္ အရွင္းလင္းဆံုး ကမၻာဦး လူသားႀကီး ကို လတ္လတ္ လွမ္းၾကည့္တယ္။ ေျခရင္းက ေစာင္ပါးေလးကို လွမ္းတင္ေပးဖို႔ လတ္လတ္ စိတ္ကူးထဲေတာင္ မထည့္ရဲပါ။ ညားခါစက တယုတယနဲ႔ ေစာင္ပါးေလးကို လႊမ္းၿခံဳေပးဖူးၿပီး၊ ၀ုန္းဆိုကန္ပစ္ၿပီး ေဒါသတႀကီး ေအာ္လိုက္ ကတည္းက လတ္လတ္ မွတ္သားခဲ့ရၿပီ။ ဤသည္မွာ သူ၏ မူပိုင္ပံုစံ။ လတ္တို႔မ်ား ေပးၾကည့္၊ ေက်နပ္လြန္း လို႔ ပါးစပ္ကေတာင္ တဟင့္ဟင့္နဲ႔ လုပ္လုိက္ ခ်င္ေသး။

အိပ္ခန္းထဲတြင္ ျခင္ေထာင္မေထာင္ရ၊ ျခင္ေဆးပဲ ထြန္းရမည္။ မီးဖြင့္ၿပီး မအိပ္ရ။ အိပ္ခါနီး ျခင္သံ၊ ယင္သံ မၾကားေစရ၊ ေၾကာင္၀င္ မေနေစရ။ လတ္လတ္ မွတ္သားခဲ့ရၿပီ။
မီးလံုး၀ါကို ဖ်တ္ဆို ပိတ္ၿပီး လတ္လတ္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ေသးေသးကေလး၊ ေလရဲ႕ လ်င္ျမန္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ အိပ္ခန္းကေန ဧည့္ခန္းကို ထြက္တယ္။ ဧည့္ခန္းမီးဖြင့္၊ ဖ်တ္ဆို ျပန္ပိတ္၊ ေျခလွမ္း က်ဲက်ဲ ေျခာက္လွမ္း လွမ္းၿပီး ထမင္းစားခန္း၊ မီးဖိုခန္းထဲေရာက္၊ မီးဖြင့္၊ လွ်ပက္စစ္မီးဖို ခလုတ္ဖြင့္၊ ေရေႏြးအိုးတင္၊ ညကတည္းက ဆန္ေဆးေရ ထည့္ၿပီး လွ်ပ္စစ္ထမင္းအို ခလုတ္ဖြင့္။

ဒါေတြၿပီးေတာ့မွ လတ္လတ္ အိမ္သာ ၀င္တယ္။ ခဏေလး နံနက္ဘက္ ကိုယ္လက္သန္႔ရွင္း ၀မ္းသြားျခင္း အက်င့္ လတ္လတ္မွာ မရွိ။ အိမ္သာ ဆင္းၿပီး လတ္လတ္ ေရခ်ိဳးခန္း ၀င္တယ္။ ေရခ်ိဳးခန္းက တစ္ခန္း သတ္သတ္။ အိမ္သာနဲ႔ တျခားစီ။ ဒါကို လတ္လတ္ သေဘာက်တယ္။ အိမ္သာနဲ႔ ေရခ်ိဳးခန္းတစ္ခုတည္း အတူ တြဲထားတာမ်ိဳးကို လတ္လတ္ အလြန္မုန္း။ နံနက္ ေစာေစာစီးစီး အိမ္သာ ေၾကြခြက္ကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ သြားတိုက္ရတာ ဘယ္ေလာက္ဆိုးလဲ။

အိမ္ေထာင္ မက်ခင္ ၃၂ႏွစ္လံုးလံုး လတ္လတ္ အဲလို မ်က္ႏွာသစ္ခဲ့ရတာပဲ။ လတ္လတ္မိဘမ်ား တိုက္ခန္းမွာေပါ့၊ မ်က္ႏွာသစ္ သြားတိုက္ၿပီးတာနဲ႔ ဦးအတြက္ သြားတိုက္တံကို အဆင္သင့္ ျဖစ္ေအာင္ မ်က္ႏွာသစ္ေၾကြခြက္အစြမ္းမွာ တင္တယ္၊ သြားတိုက္ ေဆးအေနေတာ္ မနည္းမမ်ား။ သြားတိုက္ေဆးဆို ကိုးလ္ဂိတ္ မွ ဦးက ႀကိဳက္တယ္။ တရုတ္သြားတိုက္ေဆးဆို ဦးအလြန္မုန္းတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ လတ္လတ္ ေရေသာက္တယ္။ စတီးခြက္အလတ္နဲ႔ ႏွစ္ခြက္တိတိ။ ေရေသာက္ျခင္းဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ေစတယ္လို႔ ႏိုင္ငံတကာ က်န္းမာေရး စာေစာင္တစ္ခုမွာ ဦးဖတ္ရၿပီး ကတည္းက လတ္လတ္ေရေသာက္ရေတာ့တယ္။

သူ႔မိန္းမ ပိန္ပိန္ေသးေသးေလး ၀ိတ္တက္လာ မွာကို ဦးက ေသမေလာက္ ေၾကာက္တယ္။ သူ၀ိတ္ တက္လာမွာ ကိုလဲ ဦးအလြန္ေၾကာက္တယ္။ ဗိုက္မပူေအာင္ ၀မလာေအာင္ သူကုိယ္သူ အၿမဲတမ္း ထိန္း တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ဒီကမိန္းမမွာ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို ေလးဆယ့္ငါး ေလာက္ ထင္ၿပီး ႀကိဳက္ခဲ့မိ တာေပါ့ေနာ္။
လတ္လတ္က ၿပံဳးေနမိရင္း လက္ကလဲ ၾကက္သြန္နီနဲ႔ ခရမ္းခ်ဥ္သီးေတြကို သြက္သြက္လက္လက္ လွီးတယ္။ ခ်င္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴႏႊာတယ္။ ေဆးျပယ္ကြာစ ေရခဲေသတၱာေလးထဲက တူ သီးစိတ္နဲ႔ ပုစြန္လံုးထားတာကို ထုတ္တယ္။

ပုစြန္ကို အနံ႔မပ်ံ႕ေအာင္ ခ်ိဳင့္ကို  အဖံုးအုပ္ၿပီးမွ ေရခဲေသတၱာထဲ ထည့္ရတယ္။ ေရခဲနဲ႔ သူ႔ဘီယာဘူးကို အနံ႔ကူးမွာ ဦးက ေၾကာက္တယ္ေလ။ ဒီတစ္ခါ ပိုက္ဆံ စုမိရင္ေတာ့ ဦး သိပ္လိုခ်င္ေနတဲ့ တစ္ေယာက္သံုး ေဒ၀ူးေရခဲေသတၱာ အစိမ္းေလးကို ၀ယ္ေပး လိုက္ဦးမယ္။ ဦးအိပ္ခန္းထဲမွာထး ဦးအတြက္ သီးသန္႔သံုး၊ ဒီတစ္ပတ္ႏြမ္း ေရခဲေသတၱာေလး ကေတာ့ လတ္လတ္ရဲ႕ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးေပ့ါ၊ မေကာင္းဘူးလား။ ဦးရဲ႕ ေရခဲ ေသတၱာေလး ထဲမွာ အေကာင္းႀကိဳက္ ဦးအတြက္ ဂ်ာမန္ဘီယာသံဘူးေတြ အျပည့္။ ခ်ိစ္ဘူးေတြနဲ႔ ဘလက္ေလဘယ္၊ ၀ီစကီႏွစ္ပုလင္းေလာက္ကိုလဲ အၿမဲျဖည့္ထားေပးလို႔။ ဦး သိပ္သေဘာက်မွာ၊ တကယ္ပါ ဦးရယ္၊ ဂ်ာမာန္ဘီယာဟာ တစ္ရာေက်ာ္ မဟုတ္ဘဲ တစ္ဆယ္ေလာက္ဆိုရင္၊ ၀ီစကီကလဲ ေထာင္ေက်ာ္ မဟုတ္ဘဲ ရာေက်ာ္ဆိုရင္ လတ္က ၀ယ္ထည့္ေပးပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ (အဂၤလိပ္စာ လက္ေထာက္ ကထိက ေဟာင္း)၊ ဆယ္တန္း အဂၤလိပ္သင္တန္းဆရာ ဦးသက္ဦးရဲ႕ ၀င္ေငြဟာ တစ္လကကို ငါးေသာင္းေလာက္ ဆုိရင္လဲ ေကာင္းသား။

တစ္လကို တစ္ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ ၀င္ေငြနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဆရာ။ ေရခဲေသတၱာ အသစ္နားလဲ ကပ္ႏိုင္ေသးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ၀ီစကီတို႔ ဘီယာဘူးတို႔နဲ႔ေတာ့ အေ၀းႀကီ။ ဒါေပမယ့္ေနာ္၊ ဒီတိုက္မွာေတာ့ လတ္လတ္တို႔ တစ္ခန္း ပဲ ေရခဲေသတၱာ ရွိတာ္။ က်န္တဲ့အခန္းေတြ ဘယ္သူမွ မရွိဘူး။ လတ္လတ္တို႔ ေအာက္လႊာက မိန္းမဆိုေတာ္ေတာ္ လိုခ်င္ေနရွာပံု ရတယ္။ ဟိုတစ္ေန႔က ေစ်းနား ေရခဲေသတၱာ အေဟာင္း ဆိုင္ထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့တယ္။ သယ္လာတာေတာ့ မျမင္ပါဘူး၊ တစ္ပတ္ရစ္ ေရခဲေသတၱာ တစ္လံုးကလဲ အႀကီးဆံုး ေသာင္းေက်ာ္မွာေလး လတ္တို႔ တစ္ပတ္ရစ္ အေသးေလးကို ငါးေထာင္ ေပးရတာပဲ။

ခ်င္းနဲ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴကို လတ္လတ္ ငရုတ္ဆံုထဲ ထည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရေႏြးအိုး ဆူၿပီ။ ထမင္း စားပြဲေပၚ က ဓာတ္ဘူးႀကီးထဲကို လက္ဖက္ေျခာက္ခတ္၊ ေရေႏြးထည့္။ ေရေႏြးအုိးထဲ ျပန္ထည့္၊ ျပန္တည္။ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ ဖို႔ ေရေႏြးလိုေသးတယ္။

ငရုတ္ဆံုဆြဲၿပီး ေထာင္းမယ္လုပ္ၿပီးမွ မေထာင္းေသးဘဲ ေၾကာင္အိမ္ေအာက္က ဂုန္နီအိတ္ ပိုင္းေလး ေခါက္ခ်ိဳးကို ဆြဲယူရျပန္တယ္။ ငရုတ္ဆံု ေအာက္ကခံ ေထာင္းဖို႔ေလ။ ဒီအတုိင္း လတ္လတ္ လက္သံေျပာင္ လိုက္လို႔ကေတာ့ ေအာက္လႊာ လူေတြနဲ႔ ရန္ပြဲ က်င္းပရလိမ့္မယ္။ ဒီတိုက္ေရာက္ခါစ လတ္လတ္ လတ္သံ ေျပာင္လိုက္တာ ေအာက္လႊာက လူေတြ တံခါးလာ ေခါက္ေရာ။ ဒါေတာင္ ဒီတိုက္က အေပၚလႊာနဲ႔ ေအာက္လႊာ အဂၤေတခင္းျခားလို႔။ တခ်ိဳ႕ တိုက္ဆို သသား ၾကမ္းခင္းပဲ ျခားထားတာ။ အဂၤေတခင္းကလဲ အဂၤေတခင္းလို႔သာ ဆုိရံုေပါ့။ ကန္ထရိုက္ အဂၤေတခင္းေလ၊ ပါးပါးေလး။ အိုးစည္တို႔ ဗံုတို႔ သားေရၾကက္ ထားသလိုပဲ။ တစ္ခန္းက တစ္ခုခု ထုရင္ ရိုက္ရင္ လိုဏ္သံ ေပါက္ၿပီး တစ္တိုက္လံုး ၾကားရတယ္။

ခ်င္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴကို မညက္တညက္ပဲ ျမန္ျမန္ေထာင္းလိုက္တယ္။ ဘူးသီးပုစြန္ဟင္းခါးထဲ ထည့္ဖို႔က ရတယ္။ မညက္လဲ ကိစၥ မရွိဘူး။ ဘူးသီးလွီးၿပီးသားနဲ႔ ပုစြန္နဲ႔ အိုးထဲေရာထည့္၊ ခ်င္း ၾကက္သြန္ျဖဴ တစ္၀က္နဲ႔ ၾကက္သြန္နီထည့္၊ ဆား၊ နႏြင္း၊ ဆီထည့္၊ ၿပီးၿပီ တစ္အိုး။ ေရေႏြးဆူရင္ တည္ရုံပဲ။ ဟင္းခါးအိုးက်ရင္ ၀က္သားျပဳတ္ထားတာနဲ႔  ၾကက္သြန္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ခ်င္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴေလးနဲ႔ ကုန္းေဘာင္ႀကီးေၾကာ္ သေဘာမ်ိဳးေလး ေၾကာ္ရုံပဲ။

၀က္သားျပဳတ္လွီးဖို႔ ေရခဲေသတၱာကို ဖြင့္ရျပန္တယ္။ ႏွစ္ရက္စာ က်န္ေသးတဲ့ ၀က္သားျပဳတ္ေလး ေတြက ေအးစက္မာေက်ာေနၾကတယ္။ ဒီေန႔ ကုန္းေဘာင္ႀကီးေၾကာ္ဆိုေတာ့ နက္ျဖန္ ျပဳတ္ေထာင္းေၾကာ္ေပါ့။ ေန႔တုိင္း ေစ်းမသြးႏိုင္တဲ့ လတ္တို႔လို အိမ္ရွင္မေတြအတြက္က ေရခဲ ေသတၱာေလးဟာ အင္မတန္ အသံုး၀င္တာ။ ႀကိဳက္တာထည့္၊ ထမင္းက်န္လဲထည့္၊ ဟင္းက်န္လဲ ထည့္၊ အကုန္ရ။ အဲ ... မီးမပ်က္ ရင္ေပါ့ေလ၊ မီးက အခုတေလာ သေဘာေကာင္းေနျပန္ၿပီ။ တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ရက္ပဲ ေန႔၀က္ထိ ျပတ္ ေတာ့တယ္။ ေန႔တုိင္း မျဖစ္ေတာ့ျပန္ဘူး။ မီးက လာမွ။ မလာရင္ လတ္လတ္တို႔ အခန္းေတြက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္မွာကို ေမွာင္အတိ က်ေနတတ္တယ္။

ဖေယာင္းတိုင္ ထြန္းေနရတယ္။ လတ္လတ္တို႔ တိုက္က ဟိုဘက္တိုက္ ဒီဘက္တိုက္ေတြၾကားမွာ ညႇပ္ေနၿပီး ျပတင္းေပါက္လဲ မရွိဘူး။ မွန္တရုတ္ကတ္ေလးေတြပဲ ရွိတယ္။ ဦးက အိပ္ခန္းေခါင္းရင္း တရုတ္ကတ္ေတြကို ျဖဳတ္ခုိင္းၿပီး အုတ္နဲ႔ အလံုပိတ္ခိုင္းလိုက္ေတာ့ အိပ္ခန္းက ပိုေမွာင္တယ္။ လမ္းမဘက္ ၀ရန္တာ တံခါးကို ဖြင့္ထားမွ အလင္းေရာင္ ၀င္တယ္။ လမ္းမဘက္ ၀ရန္တာ တံခါး ကလဲ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ ပိတ္ထားရတာပါ။ အိပ္ခန္းထဲ ေၾကာင္၀င္မွာ  စိုးလို႔ေလ၊ အျဖစ္က ...။

၀က္သားျပဳတ္ေလးေတြကို ပါးပါး၊ ပါးပါးလွီးၿပီးတာနဲ႔ ေရေႏြးအိုးဆူၿပီ၊ ေၾသာ္ ... ထမင္းအိုး ခလုတ္ က်ေနၿပီပဲ။ ပလပ္ျဖဳတ္ဦးမွ။ ေရေႏြးအုးိခ်။ ဟင္ခါးအိုးတည္။ မတ္ခြက္ထဲ ေကာ္ဖီမႈန္ပထည့္။ ေရေႏြးထည့္။ အဖံုးအုပ္ၿပီး အသာႏွပ္ထား။ ဟင္းခါးအိုး ႏွစ္ခ်က္သံုးခ်က္ေမႊလိုက္။ ဧည့္ခန္းထဲ ျပန္ထြက္ၿပီး စာအုပ္ဗီရို အပုေလးေပၚမွာ စံပယ္သီတင္းသံုး ရရွာတဲ့ ဘုရားကိုယ္ေတာ္နဲ႔ ဘုရား ေဆာင္ေလးေရွ႕က ေသာက္ေတာ္ေရခြက္နဲ႔ ဆြမ္းေတာ္ပန္းကန္ကို ယူခဲ့တယ္။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ ေဆးေၾကာၿပီး စားပြဲေပၚခ်။

တရွဲရွဲျဖစ္ေနတဲ့ ဟင္းခါးအုိးကို နာနာေမႊလံုးၿပီး ေရထည့္။ ဆြမ္းေတာ္ ပန္းကန္ျပားထဲ ဆြမ္းေတာ္ခူးထည့္၊ ေရခဲေသတၱာထဲက ေရပုလင္းယူၿပီး ေသာက္ေတာ္ေရထည့္။ တစ္လက္စတည္း ေရခဲေသတၱာထဲက ၾကက္ဥႏွစ္လံုးထုတ္။ ဟင္းခါးအိုးဆူၿပီ။ အခ်ိဳမႈန္႔ ခတ္ရဦး မယ္။ အခ်ိဳမုန္႔ကေတာ့ အားမနာနဲ႔၊ နာနာခတ္ႏိုင္မွ ခ်ိဳမယ္။ ဘူးသီးက ရက္ၾကာ၊ ပုစြန္ေရခဲရိုက္ ပိစိေကြးေတြကလဲ ဘာခ်ိဳတာလိုက္လို႔။ ငရုတ္ေကာင္းကိုေတာ့ ေန႔လယ္စားခါနီးေႏႊးမွ ခတ္ေတာ့ မယ္။

ဟင္းခါးအိုး ခ်ၿပီး ဆီဒယ္အိုးတင္တယ္။ ၾကက္ဥႏွစ္လံုး ဟဖ္ဖရိုက္ ေၾကာ္တယ္။ ဟဖ္ဘြိဳင္မဟုတ္။ ညားခါစက ၾကက္ဥ မက်က္တက်က္ေၾကာင့္ကို ဟဖ္ဘြိဳင္ေခၚမႈနဲ႔ အေငါက္ခံခဲ့ရၿပီးၿပီ။ ဟဖ္ဘြိဳင္ ဆုိသည္မွာ မက်က္တက်က္ ျပဳတ္မွတ္ထား၊ ဘြဲ႕ရပညာတတ္တစ္ေယာက္ လုပ္ေနၿပီး ဒါေလာက္ ညံ့ရသလားတဲ့။ လတ္လတ္ မညံ့ပါ။ ဖရုိက္ဒ္ဆိုတာ ေၾကာ္ၿပီး ဘြိဳင္းဆိုတာ ျပဳတ္သည္ဆိုတာ ဘီေအဘြဲ႕ရ မူလတန္း က်ဴရွင္ ဆရာမေဟာင္း လတ္လတ္ သိသည္ေပ့ါ။ သို႔ေပမယ့္ ဘဲဥၾကက္ဥ မက်က္တက်က္ေၾကာ္ကို ဟဖ္ဘြိဳင္လို႔ မိရိုးဖလာတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေခၚခဲ့သည္ဆိုေတာ့ ႏႈတ္က်ိဳး ေနၿပီ။
ၾကက္ဥေၾကာ္ ဆယ္ၿပီး ဆီဒယ္အိုးထဲကို ကုန္းေဘာင္ႀကီးေၾကာ္အတြက္ ျပင္ဆင္ထားသမွ် အမည္အားလံုးကို တစ္ခါတည္း ေရာထည့္ပစ္လိုက္တယ္။

ၾကက္သြန္နီ၊ ခ်င္း၊ ၾကက္သြန္ျဖဴကို ဆီ မသတ္ရဲဘူး။ ဆီသတ္လိုက္တာနဲ႔ ေညႇာ္နံ႔ေတြဟာ ေလးဆယ့္ငါးေပတစ္ဆံုး စူးစူး၀ါး၀ါး ဖံုးလႊမ္း သြားလိမ့္မယ္။ ဖံုးလႊမ္းသြားတာနဲ႔ အိမ္ဦးနတ္ အရွင္သခင္က ထေအာ္လိုက္ပါလိမ့္မယ္။ ခုကိုၾကည့္ ... ၾကက္ဥေၾကာ္ေညႇာ္ မီးခိုးေတြ တစ္ခန္းလံုး ျပည့္ေနတယ္။ ၾကက္ဥေညႇာ္ေလာက္ကိုေတာ့ လတ္လတ္ရဲ႕ သခင္ႀကီး ရိုးသြားလို႔ ေတာ္ေတာ့တယ္။ ခက္တာက မီးဖိုခန္းတံခါးရယ္၊ အိပ္ခန္း ကေန ဧည့္ခန္း ထြက္တဲ့ တံခါးေတြက အေပါက္ပဲရွိတာ၊ တံခါးရြက္ မရွိဘူး။ လူတစ္ကုိယ္ ၀င္သာရုံ အေပါက္ေလးေတြပဲ ရွိတာ။ အဲဒီေတာ့ ေညႇာ္နံ႔ မ၀င္ေအာင္ တံခါးပိတ္ထားလို႔လဲ မရဘူး။

၀က္သားအိုးကို ခရမ္းခ်ဥ္သီးနဲ႔ ၾကက္သြန္ အရမ္းႀကီးက်က္မသြားေအာင္ ဂရုတစိုက္ ေစာင့္ေၾကာ္ ၿပီး ခ်လိုက္တယ္။ မီးဖိုမီး ပိတ္လိုက္တယ္။ က်န္ေသးတဲ့ မီးရွိန္ေပၚကို ေကာ္ဖီမတ္ခြက္တင္ ႏွပ္လိုက္တယ္။
ထမင္းစားပြဲေပၚကို ျမန္ျမန္ေလး ရွင္းလင္းသုတ္သင္ၿပီး ေၾကာင္အိမ္ထဲက ေပါင္မုန္႔ထုတ္တယ္။ လွီးစရာမလိုတဲ့ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာတဲ့ က်ိဳင္းတံုေပါင္မုန္႔။ မုန္႔ေလးခ်ပ္ ပန္းကန္ျပားထဲထည့္၊ ေပါင္မုန္႔ထုပ္ ေၾကာင္အိမ္ထဲ ျပန္ထည့္ၿပီး ေကာ္ဖီပန္းကန္ႏွစ္စုံထုတ္တယ္။

ေကာ္ဖီပန္းကန္ေတြ အ၀တ္နဲ႔သုတ္၊ စားပြဲေပၚခ်၊ ေပါင္မုန္႔ပန္းကန္၊ ၾကက္ဥေၾကာ္ ပန္းကန္တို႔နဲ႔ အတူတူ အုပ္ေဆာင္းနဲ႔ အုပ္ထားလိုက္ၿပီး ဆြမ္းေတာ္ ပန္းကန္ျပားနဲ႔ ေသာက္ေတာ္ေရခြက္ကို ဧည့္ခန္းထဲ ယူလာခဲ့တယ္။ ဘုရားေဆာင္ေလးေရွ႕မွာ ခ်ၿပီး ဆြမ္းေတာ္ကပ္ဖို႔ ဧည့္ခန္း ဖေယာင္း ပုဆိုး ေအးစက္စက္ေပၚ လတ္လတ္ ထုိင္ခ်လိုက္ရုံ ရွိေသး၊ လက္အုပ္ေတာင္ မခ်ီရေသးဘူး၊ အိပ္ခန္းထဲက ဘုန္းဆိုတဲ့ ေမြ႕ရာေပၚ ေျခေထာက္ခ်သံ။ ဒါဆို လတ္လတ္ သိၿပီ။ ဦး အိုက္ေနၿပီ၊ ေျခေထာက္ခ်သံသာ အုိက္ျခင္းေၾကာင့္ စိတ္တိုျခင္းျပ လကၡဥာ။ လတ္လတ္တို႔ အခန္းေတြက ေဆာင္းတြင္းလဲ ေလွာင္အိုက္ေနတတ္တာပဲ။ ခုဆို ေဆာင္းကုန္ခါနီးေလ၊ ပိုအိုက္လာေလ။ လတ္လတ္ မတ္တတ္ထရပ္လိုက္တယ္။ အိုက္ျခင္းနဲ႔အတူ ဆက္စပ္ သတိရလာတဲ့ ေရကိစၥ။ ထံုးစံ အတိုင္းပါပဲ။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို မတ္တတ္ရပ္လ်က္သား လက္အုပ္ခ်ီလိုက္တယ္။

"ဤဆြမ္းခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ ေရခ်မ္းတို႔ကို ေဒမိ ... ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ပါ၏၊ ဘုဥ္းသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား"
ဆြမ္းေတာ္ကပ္ရဲ႕ ေရွ႕ပါဠိပါဌ္သားေတြ အရဟတာဒိ၊ န၀ဂုေဏဟိတုိ႔ကို အၿမဲတမ္း လတ္လတ္ ေမ့ထားခဲ့ရၿမဲ။ ေရခ်ိဳးခန္းကို ေျပးရင္း ငါးနာရီခြဲၿပီဆိုတဲ့အသိက ၀င္လာၿမဲ။ ေရခ်ိဳးခန္း တံခါးကို ပိတ္၊ လတ္လတ္ ေရခ်ိဳးဖို႔ အျမန္ ျပင္တယ္။ ေရခ်ိဳးခန္းမွာက ပီပါတစ္လံုးပဲ ထားေလာက္တယ္။ ပီပါေဘးက နည္းနည္းပိုတဲ့ ေနရာမွာ ဦးက မ်က္ႏွာသစ္ ေၾကြခြက္တပ္ထားတယ္။ ေၾကြခြက္အေပၚ မွာေတာ့ မွန္ခ်ပ္ေပး ကပ္လို႔ေပ့ါ။ ဦး သေဘာက်တဲ့ ဟိုတယ္ေတြမွာလိုေလ။

လတ္လတ္ ေရအကို အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ခပ္ခ်ိဳးရင္း ထံုးစံတစ္ခုကို ပူပင္ရျပန္တယ္။ လတ္လတ္ ေရခ်ိဳး မၿပီးခင္ ေအာက္လႊာက လူေတြက ေရစက္ေမာင္တာ ဖြင့္လိုက္ၿပီလားဆိုတဲ့ ပူပင္မႈေပါ့။
ေရစက္က အေပၚလႊာနဲ႔ ေအာက္လႊာ ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္လံုးတည္း ထားေပးတာေလ။ ေမာ္တာ ခလုတ္ကို အေပၚလႊာနဲ႔ ေအာက္လႊာၾကားအခန္း ျပင္ဘက္မွာ ထားတယ္။ ေအာက္လႊာက ေရဖြင့္ ထားရင္ အေပၚလႊာက ဖြင့္လို႔မရဘူး။ ေအာက္လႊာပိတ္မွ အေပၚလႊာက ဖြင့္လို႔ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အေပၚလႊာက ဖြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေအာက္လႊာက ေရရေနတာပဲ။
ေရအားေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူးေပါ့။

လတ္လတ္တို႔ အေပၚလႊာသမားေတြကေတာ့ ေအာက္လႊာသမားေတြ ညစ္ပတ္ရင္ ညစ္ပတ္သလို ခံရေရာ။ သူတို႔ မပိတ္မခ်င္း ေရက တစ္စက္မွ တက္မလာေတာ့ဘူး။ ေအာက္လႊာနဲ႔ အထက္လႊာ ႏွစ္လႊာေပါင္း တစ္ထပ္လံုး ၀ယ္ႏိုင္ရင္ေတာ့လဲ ေကာင္းသား။ ေရ ျပႆနာ ေပၚစရာ မလိုေတာ့ ဘူး။ ေရစက္ကို ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ပိုင္ေရာ။ ေနရာလဲ အက်ယ္ႀကီး ေနရမွာေပါ့။ လတ္လတ္တို႔ဆို အေပၚလႊာကို အိပ္ခန္းရယ္၊ ဦးအတြက္ စာၾကည့္ခန္း၊ အလန္းခန္းရယ္၊ မီးဖိုခန္း ရယ္ထား။ ညအိပ္ ဧည့္သည္လာရင္လဲ ေအာက္လႊာမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနရုံပဲ။ ေရခ်ိဳးခန္း အိမ္သာကလဲ အေပၚတစ္ခု၊ ေအာက္တစ္ခု။ ကန္ထရိုက္တာ ႏွစ္လႊာ ယူမယ္ဆိုရင္ ေအာက္လႊာ ကေန အထက္လႊာတက္ဖို႔ ေအာက္လႊာ ဧည့္ခန္း ေနရာရဲ႕ ညာဘက္ျခမ္းကေန ေလွကား ေသးေသးလွလွေလး တပ္ေပးတယ္။ အထက္လႊာကို အားလံုး အလံုပိတ္ေပါ့။

ခုဟာက လတ္လတ္တို႔က ႏွစ္လႊာမယူဘဲ တစ္လႊာတည္း ယူတဲ့ သူေတြမို႔လို႔ အေပၚလႊာကို အခန္း အလယ္ေခါင္ကေန ၀င္ေပါက္ ေဖာက္ေပးတာ။ ေအာက္လႊာရဲ႕ ၀င္ေပါက္ကက်ေတာ့ ၀ရန္တာ တံခါးကေန ၀င္ရတယ္။ ေအာက္လႊာက်ေတာ့ လတ္လတ္တို႔လို ၀ရန္တာဘက္ကို အိပ္ခန္းထား လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ၀င္၀င္ခ်င္း ၀ရန္တာဘက္မွာ ဧည့္ခန္းေပါ့၊ ၿပီးေတာ့မွ အိပ္ခန္း။ ဧည့္သည္ေတြ ဘာေတြ မီးဖို၊ အိမ္သာဘက္ ထြက္ခ်င္ရင္ အိပ္ခန္း မျဖတ္ရေအာင္ လမ္းေျမာင္းေလး ခ်န္ၿပီး အိပ္ခန္း ဖြဲ႕ရတယ္။

လတ္လတ္တို႔က်ေတာ့ အိမ္သာ၊ မီးဖိုဘက္ကို ဧည့္သည္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလို႔ရေပမယ့္ လတ္လတ္တို႔ အိမ္သာ မီးဖိုသြားခ်င္ရင္ ဧည့္ခန္းကို ျဖတ္ၿပီးမွပဲ သြားလို႔ရတယ္။
လတ္လတ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း သမားကေတာ့ တစ္လႊာဆို ေနေလာက္ပါၿပီေလ။ တစ္လႊာပိုင္ဖုိ႔ ေေတာင္ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားခဲ့ရသလဲ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတစ္လႊာကလဲ ေစ်းအခ်ိဳဆံုး တတိယထပ္ အေပၚဆံုးလႊာပဲ ယူရတာ။ အဲဒီအေပၚလႊာကေတာင္ ႏွစ္ခြဲ ေပးရတယ္ ရွင္ေရ႕၊ ႏွစ္ခြဲ။ ဒါ ... လြန္ခဲ့ တဲ့ သုံးႏွစ္ကေနာ္။ အိတ္တီးႏိုင္းကေနာ္။ ခုဆို လတ္တို႔ ဘယ္ကပ္ႏိုင္ေတာ့မလဲ။

လတ္တို႔လို အေပၚဆံုးလႊာေတာင္ ေနရာေကာင္း၊ မေကာငး္ကို လိုက္ၿပီး၊ ငါးသိန္းတဲ့၊ ေျခာက္သိန္းတဲ့။ အေပၚ ကေန ေအာက္ကို တစ္လႊာ ငါးေသာင္းစီ ကြာတာဆိုေတာ့ ေအာက္ဆံုး ေျမညီထပ္ဆို ဘယ္ေလာက္ ျဖစ္ေနမလဲ။ ဒါေတာင္ ေနရာေကာင္းဆို ေျမညီထပ္ကို ႀကိဳက္သလို ေရာင္းတာပဲ။ ၀ယ္ႏိုင္တဲ့သူေတြကလဲ ရွိတယ္ေလ။
ခုဆို ... လတ္တို႔လို ကန္ထရိုက္တုိက္ပါးပါးေတြမွာ ေနထုိင္သူေတြကို ေသေဌးေတြတဲ့ ...။ ေသေဌးေတြလို႔ ေခၚေနၾကၿပီ။

ဆက္ရန္
.

8 comments:

ahphyulay said...

အမယ္....ေလး
၅၅ႏွစ္လဲ ဘာအေရးလဲ ..၊ ခ်စ္ၿပီးၿပီမလား..။
လခ ေတြ ၊ အိမ္တန္ဘိုး ေတြ ၾကည့္ရတာ
မ ဆ လ ေခတ္ အေစာဆံုး ထင္တယ္ေနာ္။
ႏုႏုရည္(အင္းဝ) ၿဖစ္လို ့ စြတ္ မမန္ ့ရဲပါ ။
ေသခ်ာေပါက္ ဖတ္လို ့ ေကာင္းေတာ ့မယ္။

ေသာေစယ်ံ said...

အင္း အပုိင္းေတြကလဲမ်ားလုိက္တာ အဟုတ္မဖတ္ပဲလဲမေနနိဳင္ ဖတ္လုိက္တုိင္းလဲ သေဘာေတြ႔
ၿမဝတီရုပ္ၿမင္သံၾကားမွာ အလုပ္မ်ားဝင္ဘူးလားမသိဘူး
စတာေနာ္ ...စာအေရးအသားေကာင္းလုိ႔နည္းနံနိႆေလးလာယူအုံးမွ

ေမဓာ၀ီ said...

ဖတ္ခဲ့ဖူး ႀကိဳက္ခဲ့ဖူးေသာ လူ႔သဘာ၀ သ႐ုပ္ေဖာ္ဖြဲ႕ေလး တပုဒ္ပါပဲ။

ညိမ္းႏိုင္ said...

သေဘာက်ခဲ့ဖူးတဲ့ ဝတၳုေလး..။ေမ့ေနျပီ..။ျပန္ဖတ္ရတာ
ေက်းဇူးပါ အစ္မေရ..။

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

သူ႔အေရးအသားကို ႀကိဳက္တယ္ မမေ႐ႊစင္...အပိုင္း ၂ ေစာင္႔ဖတ္ပါမယ္ မမေရ :)

သက္ေဝ said...

မေရႊစင္ေရ...
သိပ္ဖတ္လို႕ေကာင္းတဲ့ လူမႈဘဝသရုပ္ေဖၚ ဝတၳဳေလးပါ... ရယ္စရာလဲေကာင္း သနားစရာလဲေကာင္း ေမာစရာလဲေကာင္းၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ကိုယ္ပါ အတူတူလိုက္ၿပီး စိတ္ေတြ ပင္ပန္းဆင္းရဲမိတယ္... ဒါေပမယ့္လဲ ခံစားမႈ အစံု အစံုေပးႏိုင္လို႕ ႏွစ္သက္လို႕ မၾကာခဏ ျပန္ဖတ္ျဖစ္တယ္...

အစအဆံုး စာရိုက္ၿပီး တင္ေပးရမွာ နည္းတဲ့ တာဝန္မဟုတ္လို႕ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ရွိလွတဲ့ မေရႊစင္ကို တကယ္ ခ်ီးက်ဴးပါတယ္...

ကိုေဇာ္ said...

သရုပ္ေဖာ္မႈမွာေတာ႔ ေထာင္႔အေစ႔ဆံုးဆိုတဲ႔ စာေရးဆရာေတြထဲက တစ္ေယာက္ပဲ ဆရာမ ႏုႏုရည္ ( အင္းဝ ) က။ ေဆြးေဆြးေျမ့ေျမ့ေလး ေတြးေနခ်င္တဲ႔ အခါေတြမွာေတာ႔ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ သူနဲ႔ အတူတူ ေလွ်ာက္သြားေနရသလိုပဲ။ ၾကိဳက္ပါတယ္။

Vista said...

အေသးစိတ္လို ့ဖတ္ပီးေမာေနတယ္