အင္းသားအုိးစည္ထုသံႏွင့္တူေသာ အသံမ်ားသည္ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာထဲသုိ႔ မွန္မွန္ထြက္ေပၚေန၏။ ေကာင္းစြာ မုိးမလင္းမီကတည္းက ထၿပီးအုိးပုတ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။
မိႀကီးေဒၚေၾကာ့ကုိ နာၾကည္းသျဖင့္ အုိးထလုပ္ေသာ က်ီးဒန္လင္မယားမွာ ေ႐ႊတဲြလဲြ ေငြတဲြလဲြျဖစ္ သည္ကုိ ျမင္ေသာအခါ တေစ့တေစာင္း လာၾကည့္ၿပီး အုိးထလုပ္ၾက၏။ အုိးဖုိတည္ၾက၏။
" ငါမေျပာလား၊ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ ႐ုိက္ဟယ္ပုတ္ဟယ္ မီးဖုတ္ဟယ္လုပ္ရင္ မႀကီးပြားပါဘူးလုိ႔ "
႐ြာေခါင္း ဦးဘရီတုိ႔၊ ဆယ္အိမ္ေခါင္း စံျမင့္တုိ႔အတြက္ ေျပာစရာစကား ရေတာ့သည္။ ေနာက္ထလုပ္ သူမ်ား၏ အုိးေတြကုိ ေဖာက္သည္က မ၀ယ္။ လုပ္ကုိင္ရာတြင္လည္း တြက္ေခ်တြက္ သား မကုိက္။ အုိးေလးဖုိထက္ပုိၿပီး ရပ္တည္ႏုိင္သူမ႐ွိေခ်။ ထုိအခါတြင္ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာတြင္ အစဦး စြာ အုိးလုပ္ေသာ က်ီးဒန္လင္မယားသာ ေခါင္းမာမာႏွင့္ က်န္ခဲ့သည္။ သူတုိ႔မွာ မဇာညြန္႔၊ မေအးညြန္႔ တုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ လူခံ႐ွိသည္။ မဇာညြန္႔တုိ႔က လႏွင့္ခ်ီၿပီး လက္ထပ္သင္ေပးခဲ့သျဖင့္ အုိး လုပ္ငန္းကုိ စနစ္တက် တတ္ေျမာက္သည္။ စနစ္တက် တတ္ေျမာက္သူက မပ်င္းမရိေပ။ ေျမႀကီးကုိ "ေစး" ၿပီးသားပါဆုိတာ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္မလုပ္။ က်က်နန နင္းသည္။ သုိ႔အတြက္ မိက်ီးဒန္၏ လက္ထြက္အုိးမ်ားမွာ ဆီအုိး၊ ထမင္းအုိး၊ ဟင္းအုိး၊ ေရအုိး၊ သပိတ္ျဖစ္ေစ ကုန္သည္မ်ားထံ၌ ေငြႀကိဳတင္ယူ၍ရသည္။ က်ီးဒန္ကုိ အားက်ၿပီး ထလုပ္သူမ်ားအား ေငြႀကိဳတင္ ၿပီး ထုတ္ေပးသူမ႐ွိ။ လူကုိမယံု၊ လက္ရာကုိ မႀကိဳက္သျဖင့္။
ခ်ိဳးကူသံႏွင့္ အုိးပုတ္သံတုိ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္ေနက်ျဖစ္သည္။ ဥၾသသံႏွင့္ အုိးပုတ္သံတုိ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္ေသာအခါ ခ်ိဳးကူသံမ်ား တစ္လကုိးသီတင္း ေပ်ာက္သြားတတ္သည္။ စင္စစ္ေသာ္ကား မေပ်ာက္ပါ။ ခဏတစ္ ျဖဳတ္ ေမွးမွိန္သြားျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ဥၾသသံေလာကတြင္ က်ီးဒန္၏ အုိးဖုိမွာ မနားရေပ။ တစ္လလွ်င္ သံုးေလးဖုိ တုိက္သြင္းရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ တလင္းထဲမွ စပါးမ်ား က်ီ၀င္ခဲ့ၿပီ။ အျပည့္အ၀ ကူညီႏုိင္ၿပီ။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ မိက်ီးဒန္ႏွယ္ မကၽြမ္းက်င္ျငား အကုန္တတ္သည္။ မိက်ီးဒန္မူ ကၽြမ္းကားကၽြမ္းက်င္၏။ ကေလးတစ္ဖက္ႏွင့္မုိ႔ အလုပ္မတြင္ေပ။ ကေလးကလည္း ဖူးဖူးမႈတ္ ထားေသာ ဘုိးေအဘြားေအကုိ ပစ္ၿပီး မေအထံ ကပ္၏။
" မေအခ်စ္ႀကီး၊ နင့္အေမနား ကပ္ေနေပေတာ့ေဟ့ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ေျမးႏွင့္ဖက္ၿပီး စိတ္ေကာက္သည္။ ေျမးကုိ သမီးထံသုိ႔ ထားခဲ့ၿပီး ေရခ်ိဳးရန္၊ ထမင္းစားရန္၊ အိပ္ရန္ လာမေခၚေတာ့ေပ။
" အေမ ကလဲေလ၊ ကေလးနဲ႔ဖက္ၿပီး "
က်ီးဒန္ ေလခ်ိဳေသြးရျငား ကေလးကုိ လာထားပစ္ခဲ့သည္ကုိ သေဘာက်သေယာင္ ႐ွိ၏။ ကေလးကလည္း အုိးႀကိဳအုိးၾကားတြင္ ေလွ်ာက္ၿပီး ေျပးခြင့္၊ ေဆာ့ကစားခြင့္ရသျဖင့္ ေပ်ာ္၏။ က်ီးဒန္လက္ခတ္ကုိင္၏။ ေခ်ာစိန္လည္း လက္ခတ္ကုိင္၏။ သုိ႔ရာတြင္ က်ီးဒန္ပုတ္ခတ္ေသာ အုိးေတြမွာ ဖင္မပိတ္ ေသးေသာ အုိးေဟာင္းေလာင္းေပါက္ေတြ၊ အထူအပါး အေနေတာ္မက်ေသး ေသာ အုိးေတြ ျဖစ္သည္။ ေခ်ာစိန္ပုတ္ေသာ အုိးေတြကား တုိက္သြင္းရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာ အုိးေခ်ာေတြ။ က်က္ၿပီးသား အုိးေတြ။
ႏွစ္ခါလည္သမီး၏ ပုတ္ခတ္အားကလည္း မေသးပါ။ အုိးႏႈတ္ခမ္းပဲ့သည္။ မီးမဖုတ္ရေသးေသာအုိး ထက္ျခမ္းကဲြသည္။
" သမီးေရ "
က်ီးဒန္သည္ ပုတ္အံ့ဆဲဆဲ လက္ခတ္ကုိ ကုိင္ထားလ်က္ အသံေပး၏။
" သမီးကေလး မေခ်ာစိန္ "
" ၀ူး ၀ူး "
အသံလာရာသုိ႔ မိက်ီးဒန္ "ကဲ" ၿပီးၾကည့္သည္။ သမီးကုိ ျမင္ရေသာ္ျငား မပီသပါ။
" သမီးလာ၊ အေမ့ဆီလာ "
က်ီးဒန္ လက္၀ါးခ်င္း႐ုိက္ၿပီး အသံေပးသည္။ အုိးေတြၾကားမွ ေခ်ာစိန္ထြက္လာသည္။ မ်က္ႏွာတြင္ ႐ႊံ႕ေတြ ေပက်ံေနသည္။
" ေပက်ံေနတာပါကလား။ ဘာေတြလုပ္ေနတာတံုး "
မိက်ီးဒန္သည္ ကေလး၏ " ႐ွင္မီးအက်ႌ" ေ႐ွ႕ပုိင္းေအာက္စျဖင့္ ကေလး၏မ်က္ႏွာကုိ သုတ္ေပးသည္။
" အုိးေတြ ေျခာက္ကုန္ေတာ့မယ္ သမီးရဲ႕၊ လာ "
စိတ္ႀကိဳက္မပုတ္ခတ္မီ ေျခာက္ေသြ႕သြားေသာ အုိးၾကမ္းမ်ားကုိ ေရဆြတ္ေပး၍လဲ မရပါ။ ႐ံႊ႕ပံုးထဲသုိ႔ ပစ္ထည့္လုိက္႐ံုသာ႐ွိသျဖင့္ မိက်ီးဒန္သည္ ကေလးကုိ ရင္ခြင္ထဲသုိ႔ ဆဲြသြင္းၿပီး အတင္း ႏုိ႔တုိက္သည္။ ကသိကေအာက္ျဖစ္ေသာ္ျငား ထူးဆန္းေသာ အေနအထားျဖစ္သျဖင့္ ကေလးက သေဘာက်သည္။ မ်က္လံုးကုိေမွးလ်က္ ႏုိ႔စုိ႔သည္။ မိက်ီးဒန္မွာ လက္ခတ္ မကုိင္မီသာ ကေလး၏မ်က္ႏွာကုိ လက္၀ါးျဖင့္ ပြတ္ရ၊ ႏွာေခါင္းကုိကုိင္ရ၊ နား႐ြက္ကုိ စစ္ေဆးရ လုပ္ေသာ္ျငား လက္ခတ္ကုိ ကုိင္မိေသာအခါ ရင္ခြင္ထဲက ကေလးကုိေမ့သည္။
အ၀တ္ျဖင့္ ခုၿပီး ကုိင္ထားေသာ အုိးသား၏ အထူအပါးသည္ လက္ခတ္ႏွင့္႐ုိက္လုိက္ေသာ အထိအေတြ႕ ေပၚတြင္ တည္႐ွိ၏။ အုိးသားထူလြန္းလွ်င္ ဖုတ္၍မက်က္။ အုိးသား ပါးလြန္းလွ်င္ အသံုးမခံ။ သုိ႔ျဖစ္၍ အုိးအတြင္းက ခံေပးေသာ လက္ခတ္ႏွင့္ လက္ခတ္ကုိင္ေသာ လက္တုိ႔သာသိေသာ အုိး အထူအပါး သည္ သားကုိ ေမ့ေသာအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ကေလးသည္ မ်က္ေတာင္စင္းၿပီး ႏုိ႔စုိ႔ ေသာေၾကာင့္ မိက်ီးဒန္ေသခ်ာ ေပါက္တြက္သည္။ ကေလးအိပ္ၿပီ။
အမွန္တကယ္ ကေလး အိပ္ မအိပ္ကုိ မ်က္လံုးအေနအထား တစ္ခ်က္ေျပာင္း႐ံုျဖင့္ သိႏုိင္ပါလ်က္ မိက်ီးဒန္သည္ ကေလးကုိ မၾကည့္အား။ လွပ္လွပ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ ပုတ္ေနေသာ ဟင္းအုိးေပၚမွ မ်က္လံုးမခြာႏုိင္။ ရင္ခြင္ထဲမွ ကေလး ေလွ်ာဆင္းသြားၿပီ။ မိက်ီးဒန္မသိ႐ွာ။ အစုိအေျခာက္မွာ သည္အေနအထားသည္ ပုတ္၍ အေကာင္းဆံုး။ ပန္းေဖာ္ ပန္းသြင္း၍ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ အၾကာႀကီး ပုတ္ခတ္ေနရန္လဲ မလုိအပ္ေပ။ ပန္းေဖာ္ရင္း လွပ္လွပ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ ပုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္၀င္စားေသာေၾကာင့္ တစ္လံုးအတြက္ ပုတ္ခတ္ခ်ိန္လည္း ၾကာျမင့္သည္ဟု မိက်ီးဒန္ မထင္။
ပ်ဥ္ျပားတစ္ျပားစာ ငါးလံုးႏွစ္ႀကိမ္ ကုန္သြားေသာအခါ က်ီးဒန္မွာ လွမ္းယူ၍မရ။ ထရၿပီ။ ထရေတာ့မွ ရင္ခြင္ထဲက ကေလး မည္သည့္အခ်ိန္က ထသြားသနည္း၊ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ ေနသနည္း။
" သမီးေရ၊ ေခ်ာစိန္ မိန္းကေလးေရ "
ကေလး၏ ထူးသံ မၾကားရ။
" သမီးေရ၊ ေတြ႕ကရာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္မေနနဲ႔ေနာ္ "
ကေလး၏တံု႔ျပန္သံကုိ က်ီးဒန္ ေစာင့္မေနႏုိင္ပါ။ ေရခြက္ႏွင့္ လက္ခတ္အုိး႐ွိေသာေနရာတြင္ ထုိင္ သည္။ အုိးတစ္လံုးကုိ အ၀တ္ခုလ်က္ ကုိင္သည္။ လက္ခတ္ကုိ ေရတြတ္သည္။ " သမီးကေလး ဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္" ေၾကာင့္ၾကစိတ္သည္ က်ီးဒန္ကုိယ္မွ ခြာေလ၏။
လက္ခတ္တစ္ခ်က္တုိင္း ပန္းလ်ေတာတစ္ေတာ ေပၚလာသည္။ ပန္းမ်ားဆက္ကာဆက္ကာ ပြင့္ သည္။ ပတ္ရံသည္။
တြင္းထဲသုိ႔ တစ္စံုတစ္ရာက်သံ ၾကားရသည္။
" အမယ္ေလး လာၾကပါဦး၊ ကေလး ႐ႊံ႕တြင္းထဲက်ပါၿပီ။ ကုိယ္က်ိဳးနည္းပါၿပီ၊ အမယ္ေလး "
ကုန္းၿပီးသာ ေအာ္သည္။ က်ီးဒန္မထႏုိင္။ ေျခႏွင့္ခါးက ထပါေသာ္လည္း လက္ထဲက အုိးကုိ ခ်ထား စရာေနရာ ႐ွာမေတြ႕သျဖင့္ ကုန္းကုန္းႀကီးျဖစ္ေနသည္။ အမွန္ပင္ ကေလးသည္ ေလွ်ာက္ေဆာ့ရာ ကအုိးထိန္းစက္ေဘးသုိ႔ ေရာက္သြားသည္။ အုိးထိန္းစက္ကုိ သူ႔အေဖအေမ လွည့္သည့္နည္းတူ လွည့္သည္။ ႐ႊံ႕အေပ်ာ့တြင္ တင္ရမည့္အစား ေျမႀကီးခဲေတြ ထည့္သျဖင့္ အုိးထိန္းပ်ဥ္သည္ ငုတ္ ေပၚမွ ေခ်ာ္က်ေလ၏။
အုိးထိန္းစက္ လွည့္၍ မလည္ေသာအခါ ကေလးသည္ စိတ္မပါေတာ့ပါ။ ေဆာ့စရာအသစ္ကုိ ေမွ်ာ္ ၾကည့္သည္။ သူ႔အေဖ ေျမနင္းသည့္ သားေရခ်ပ္ႀကီးျမင္သည္။ ေျမအခ်ိဳ႕လည္း ႐ွိေနသည္။
အေမႀကီး ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ေျမး၏အသံကုိ မၾကားရသျဖင့္ ကနားဖ်င္းဘက္သုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။ တလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ ေဆာ့ေနေသာ ေျမးမကုိ ျမင္ရျငား ေသခ်ာေစရန္ စုိက္ၾကည့္သည္။ ေ႐ွ႕သုိ႔ တုိးလာ သည္။
ကေလးသည္ သူ႔အေဖ အေမ ေျမနင္းသကဲ့သုိ႔ ႏြားခံြေပၚ႐ွိ ေျမႀကီးအေျခာက္ကုိ နင္းသည္။ လက္ သီးဆုပ္႐ြယ္ ေျမႀကီးခဲကုိ တင္အနင္းတြင္ လိမ့္ၿပီး တြင္းထဲသုိ႔ လိမ့္က်သြားေတာ့သည္။ တြင္းမွာ ေျမႀကီးေတြကုိ ေရစိမ္ထားေသာ တြင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ေတာင္မွ်သာ နက္သည္။
" ဗြမ္း" ခနဲ ေခ်ာစိန္က်သြားသံကုိ မိက်ီးဒန္ ၾကားခ်ိန္၀ယ္၊ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ ေျပးဆင္းလာသည္။
" ၾကည့္စမ္း ကုိယ့္အျပစ္နဲ႔ ကုိယ္ဆုိေတာ့ မငုိဘူးမဟုတ္လား။ ဟင္ ေမ်ာက္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ႐ႊံ႕အနည္းငယ္ႏွင့္ ေရမ်ား႐ွိေသာ ႐ႊံ႕တြင္းထဲမွ ေျမးမကုိ တြင္းႏႈတ္ခမ္းသုိ႔ ဆဲြတင္ ေပးသည္။
" ေၾကာင္ေခ်း႐ုပ္ "
ေျပာေျပာဆုိဆုိ ေရခ်ိဳးေပးရန္ ကေလးကုိ အိမ္ေခါင္းရင္းဘက္သုိ႔ ဆဲြေခၚသြားေလ၏။ အိမ္ေခါင္း ရင္းတြင္ ငါးဆယ္၀င္ အစိတ္၀င္ စဥ့္အုိးေတြျဖင့္ ေရထည့္ထား၏။ စဥ့္အုိးေတြမွာ သေဘၤာပင္ေအာက္၊ စပယ္႐ံုေအာက္၊ ဆိတ္ဖလူးပင္ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ေနသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ မျမင္ရ။ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ၾကည့္မွသာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔အတြက္ မိက်ီးဒန္ ေျပးလာခ်ိန္၀ယ္ ေခ်ာစိန္ မ႐ွိေတာ့ေပ။ အိမ္ေပၚ မွ အိမ္ေခါင္းရင္းသုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ ကေလး မ႐ွိ။
" ဘာလုပ္ေနတာတံုး "
ေမာင္ေဆး႐ုိးျဖစ္သည္။ သူ႔ႏွမ မယ္မွ်င္ အိမ္ေထာင္က်သြားၿပီျဖစ္ေသာ္ျငား မိဘအတြက္ အေထာက္ အကူ မရပါ။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသာလွ်င္ မိဘ၏လယ္ကုိ ထြန္ဦးစီးအျဖစ္ ဆက္လက္ လုပ္ကုိင္ ေနရသည္။ သုိ႔အတြက္ ကုိယ့္အိမ္မွာထက္ မိဘအိမ္မွာ အေနမ်ားသည္။ ယခုလည္း ထြန္သြားအခၽြန္ "အဲ" ရာက ထလာျခင္းျဖစ္၏။
" ေတာ့္သမီးကုိ ႐ွာေနတာ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ သူ႔သမီးေပ်ာက္သြားၿပီအထင္ျဖင့္ မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴး ျဖစ္သြားေလ၏။
" သမီးေပ်ာက္သြားရေအာင္ ညည္းက ဘာလုပ္ေနသတံုး "
" အုိးသမားပဲ ေတာ္ရဲ႕၊ အုိးေတြ အခ်ိန္မီေအာင္ ပုတ္ေနရတာေပါ့ "
" ခက္တာပဲ "
" မခက္ပါဘူး "
မိက်ီးဒန္က ႐ႊံ႕တြင္းကုိ ေျပာေျပာဆုိဆုိ လက္ညိဴးထုိးျပ၏။ ႐ႊံ႕ေတြ ေပက်ံေနဆဲ ေရစုိ႐ႊဲေနဆဲျဖစ္ သည္။ ႐ႊံ႕တြင္းထဲသုိ႔ ကေလး ေခ်ာ္အက်တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေခၚသြားသည့္ လကၡဏာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မိက်ီးဒန္သည္ အိမ္ေပၚသုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ တစ္ဖန္ အိမ္ေခါင္းရင္း သုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ ေျမးအဘြား တိတ္ခ်က္သားေကာင္းေန၏။
" ေတာ္က ဘာလာလုပ္တာတံုး "
" ငါ့မယားနဲ႔ ငါသမီးကုိ လြမ္းလုိ႔ ငါ့အိမ္ျပန္လာတာေလ "
" ႐ႊတ္ေနာက္မေနစမ္းပါနဲ႔ေတာ္၊ အေကာင္းေျပာစမ္းပါ "
" အေမ ေနမေကာင္းဘူးဟ "
မိက်ီးဒန္ မ်က္လံုးျပဴးသြားၿပီးမွ အက်ိဳးအေၾကာင္း အေျခအေနမ်ားကုိ အသက္မ႐ွဴဘဲ ေမးသည္။
" အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ ညည့္ေယာကၡမကုိ ညည္းဘာသာ သြားေမး။ အခု "ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔" လုပ္တဲ့ နည္းအရီးဆီမွာ အေမးခုိင္းလုိ႔ လာတာ "
က်ီးဒန္ ေခါင္းေစာင္းသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေမာ့သည္။
" ထရည္ခ်ိဳမုန္႔မ်ား အေမ့ေမးစရာမလုိပါဘူး။ က်ဳပ္ သိပါတယ္ "
" သိရင္ ညည့္ေယာကၡမကုိ ညည္းသြားေျပာ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ဇနီးသည္ကုိ ၿခံျပင္ဘက္သုိ႔ တြန္းလႊတ္သည္။ သူကမူ ေယာကၡမ အိမ္ဘက္သုိ႔ လာသည္။
ေလွကားရင္းသုိ႔ သူ မေရာက္မီ အိမ္ေခါင္းရင္းမွ ေျမးအဘြားထြက္လာသည္။
" အေဖ "
ေခ်ာစိန္သည္ ပီပီသသ ေအာ္ေခၚၿပီး ဖေအ့ထံ ေျပးလာ၏။
" သြားသြား အက်ႌ၀တ္ေခ်။ " ကုိယ္ခ်ည္းတံုး" မေနရဘူး"
ေမာင္ေဆး႐ုိးက သမီးကုိ ေကာက္ယူၿပီး အိမ္ေပၚသုိ႔ တင္ေပးလုိက္ရာက ေယာကၡမကုိ လွမ္းေျပာ၏။
" အေမ ေကာင္းေကာင္းေနမေကာင္းဘူး၊ အရီး "
" ေတာ္ေတာ္ မေကာင္းတာလား "
ခမည္းခမက္ပင္ျဖစ္ျငား ေဒၚေ႐ႊအိမ္လည္း ပ်ာပ်ာသလဲ ျဖစ္သြား၏။
" ထုိင္ေတာ့ ထုိင္လ်က္ပဲ အရီးရ။ ေနမေကာင္းဘူးဟယ္တဲ့၊ ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔ ဘယ္လုိလုပ္ရသတံုး ေ႐ႊအိမ္ဆီ သြားေမးေပးစမ္းဆုိလုိ႔ ထြန္သြားအခြန္ "အဲ" ေနရာက ေျပးလာရတာ "
" ေရေလွ်ာ့ၿပီး ထန္းရည္ခ်ိဳနဲ႔ နဲတာပဲ ကြာတာပါဟယ္"
ေဒၚေ႐ႊအိမ္မွာ သည္မွ်သာေျပာႏုိင္သည္။ ေျမးေနာက္သုိ႔ လုိက္သြားၿပီး သနပ္ခါးလိမ္းေပးရ၊ ၾကက္ ေတာင္စည္းေပးရျဖင့္ သမက္ထံသုို႔ အတန္ၾကာေအာင္ စကားလွည့္ၿပီး မဆက္ႏုိင္ဘဲ ႐ွိေလ၏။
ေခ်ာစိန္မွာ လူကသာ ႏွစ္ႏွစ္သားမွ်သာ႐ွိေသးျငား ေၾကးအလြန္မ်ား၏။ ေျခေထာက္ကုိ သနပ္ခါး လိမ္းရေကာင္းလားဆုိကာ ငုိ၏။
" က်ီးဒန္ရဲ႕ လက္၀ါးႀကိဳက္သလား၊ ငါ့လက္၀ါးႀကိဳက္သလား "
" ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ဘူး "
စိတ္ဆုိးဟန္ေဆာင္ထားေသာ ေဒၚေ႐ႊအိမ္မွာ ထုိအေျပာေၾကာင့္ သေဘာေတြ႕သြားေလ၏။
" ေခြးမ၊ ေတာ္ေတာ္တတ္ "
ေျမးကုိ ေပြ႕ၿပီး နမ္း၏။ မနာေအာင္ ႐ုိက္၏။
" အမီး၀တ္မယ္ "
" ဟုတ္ပါရဲ႕ဟယ္၊ ကေလးက ထဘီပူဆာေနတဲ့ၾကာက ငါကုိက ေမ့တာပါဟယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ သူ႔ကုိယ္သူအျပစ္တင္ၿပီးမွ ေျမးကုိ ေတာင္းပန္၏။
" အေမႀကီးေလ မိန္းကေလးဖုိ႔ ထဘီလွလွကေလး ေစ်းကုိ မွာေပးမယ္ေနာ္ "
" အရဘူး အဒု၀တ္ေပး "
ထုိအခါ ဘြားေအျဖစ္သူမွာ အႏွစ္ႏွစ္အလလက စုေဆာင္းထားခဲ့ေသာ ပိတ္စအတုိအစမ်ားကုိ ေျမးမ မငုိေရးအတြက္ ထုတ္ျပရသည္။
" အဲဒါေတြကုိလည္း "စပ္ထဘီ"ကေလးအေမႀကီး ခ်ဳပ္ေပးမယ္ေနာ္ "
" ဒါခ်င့္ ဒုခ်ဳပ္ေပး "
" သရက္ေတာကုိ သြားခ်ဳပ္ေပးမယ္ေနာ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ "
အေမႀကီး ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကေလးေက်နပ္ေစရန္ ႏွစ္သိမ့္ေသာအားျဖင့္ ေယာက္်ား၀တ္ ပုဆုိးစုတ္ တစ္ထည္ကုိ ဆုတ္ၿဖဲၿပီး ပတ္ေပး၏။ ေခ်ာစိန္သည္ အေမႀကီး၀တ္ေးေသာ ထဘီကုိ ေသခ်ာစြာ ငံု႔ၾကည့္ေန၏။
" ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔လုပ္တာ အလြယ္ေလးပါဟယ္ "
ကေလးေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးၿပီးမွ ေမာင္ေဆး႐ုိးထံသုိ႔ ေလွ်ာက္လာၿပီ စကားကုိဆက္သည္။ စကား ဆက္ရင္း က ေခ်ာစိန္ကုိ လွမ္းၾကည့္သည္။ ကေလးသည္ ႐ံႈ႕မဲ့ၿပီး ထဘီကုိ ဆဲြခၽြတ္ပစ္ေန သည္။
ေဒၚေ႐ႊအိမ္ သည္ သမက္ႏွင့္ ေျပာေနေသာစကားကုိ ျဖတ္ပစ္ခဲ့သည္။ ေျမးထံသုိ႔ ေျပးလာၿပီး ဒူး ေထာက္သည္။
" ဘာျပဳလုိ႔ ဆဲြခၽြတ္ေနတာတံုး။ ေပါင္တြင္းေၾကာ ဆဲြအလိမ္ခံခ်င္လုိ႔လား "
" အဆင္ အဆင္ "
ကေလးသည္ ဆဲြအခၽြတ္ကုိ မရပ္ေပ။ ေျမး၏ စကားကုိ ဘြားေအ နားမလည္။ သမက္ကုိ လွမ္းေမး ရ၏။
" မင့္သမီး ဘာေျပာတာတံုး "
" အရီးရဲ႕ခါးကုိ သူ ေထာက္ျပေနတယ္ေလ။ သူ႔ကုိ အခု ၀တ္ေပးထားတဲ့ ထဘီမွာ " အထက္ဆင့္ "မပါလုိ႔ မ၀တ္ခ်င္ဘူးတဲ့ "
" ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလတယ္ေအ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကုိယ့္ရင္ဘတ္ကုိ ကုိယ့္လက္၀ါးဖိလုိက္ၿပီး ေခ်ာ့ေမာ့စကားကုိဆုိ၏။
" သမီးရယ္၊ အခုေတာ့ ဒါေလးပဲ အဆာေျပ ဆင္လုိက္ပါကြယ္။ နက္ျဖန္ က်ရင္ေလ လက္၀ါးေလာက္႐ွိတဲ့ အထက္ဆင့္ႀကီး ငါ့ေျမးကုိ ခ်ဳပ္ေပးမယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ေျမးျဖစ္သူ၏ သေဘာက်သြားဟန္ကုိ အရသာခံကာၾကည့္ေနၿပီးမွ ထပ္ေမး၏။
" သမီး ဘာေရာင္ႀကိဳက္လဲ "
" အနီ "
ထုိအခ်ိန္အခါက အမ်ိဳးသမီး၀တ္လံုခ်ည္မ်ားတြင္ "အထက္ဆင့္" ဟူ၍ အစိတ္အပုိင္းအပုိတစ္ခု ပါ၀င္ေလ့႐ွိသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား လံုခ်ည္၀တ္ေသာအခါ ထက္ဆင့္ပါ လံုးၿပီး၀တ္ေလ့႐ွိသည္။ ျဗက္ တစ္ထြာခန္႔႐ွိၿပီး လံုခ်ည္၏ အထက္ပုိင္းတြင္ ထပ္ဆင့္ တပ္ထားေသာေၾကာင့္ "အထက္ဆင့္" ေခၚ သည္။ အနီေရာင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္သာ အသံုးမ်ားသည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခ်ာစိန္ကေလးက "အနီေရာင္" ႀကိဳက္သည္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္ေပ၏။
" ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔ကုိ မင့္အေမ လာလုပ္မွာတံုး "
" ဓာတ္စာက်သလားဘာလားေတာ့ မသိဘူး အရီး၊ မင့္ေယာကၡမကုိ သြားေမးစမ္းဆုိလုိ႔"
" ေအး ေအး၊ ငါ အခုပဲ သြားလုိက္မယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီၿပီးမွ သမက္ကုိ လွည့္ေမး၏။
" အခု ဘယ္လဲ၊ ဘာလုပ္မလုိ႔တံုး "
" ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ သြားရဦးမယ္။ ဘုရားကုိးဆူေက်ာင္းေဆာင္႐ွိေသးသလား၊ ရဟႏၱာ ႐ွစ္ပါး ေကာအစံုအေစ့႐ွိေသးလား၊ ၾကည့္ေခ်စမ္းေျပာလုိ႔ သြားရဦးမယ္ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေျပာေျပာဆုိဆုိ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာသည္။ အလ်င္အျမန္ အလယ္တံခါးသုိ႔ ေရာက္လာၿပီး ႐ြာ့ျပင္သုိ႔ ထြက္လာခဲ့သည္။
ဆက္ရန္
.
မိႀကီးေဒၚေၾကာ့ကုိ နာၾကည္းသျဖင့္ အုိးထလုပ္ေသာ က်ီးဒန္လင္မယားမွာ ေ႐ႊတဲြလဲြ ေငြတဲြလဲြျဖစ္ သည္ကုိ ျမင္ေသာအခါ တေစ့တေစာင္း လာၾကည့္ၿပီး အုိးထလုပ္ၾက၏။ အုိးဖုိတည္ၾက၏။
" ငါမေျပာလား၊ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ ႐ုိက္ဟယ္ပုတ္ဟယ္ မီးဖုတ္ဟယ္လုပ္ရင္ မႀကီးပြားပါဘူးလုိ႔ "
႐ြာေခါင္း ဦးဘရီတုိ႔၊ ဆယ္အိမ္ေခါင္း စံျမင့္တုိ႔အတြက္ ေျပာစရာစကား ရေတာ့သည္။ ေနာက္ထလုပ္ သူမ်ား၏ အုိးေတြကုိ ေဖာက္သည္က မ၀ယ္။ လုပ္ကုိင္ရာတြင္လည္း တြက္ေခ်တြက္ သား မကုိက္။ အုိးေလးဖုိထက္ပုိၿပီး ရပ္တည္ႏုိင္သူမ႐ွိေခ်။ ထုိအခါတြင္ ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာတြင္ အစဦး စြာ အုိးလုပ္ေသာ က်ီးဒန္လင္မယားသာ ေခါင္းမာမာႏွင့္ က်န္ခဲ့သည္။ သူတုိ႔မွာ မဇာညြန္႔၊ မေအးညြန္႔ တုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ လူခံ႐ွိသည္။ မဇာညြန္႔တုိ႔က လႏွင့္ခ်ီၿပီး လက္ထပ္သင္ေပးခဲ့သျဖင့္ အုိး လုပ္ငန္းကုိ စနစ္တက် တတ္ေျမာက္သည္။ စနစ္တက် တတ္ေျမာက္သူက မပ်င္းမရိေပ။ ေျမႀကီးကုိ "ေစး" ၿပီးသားပါဆုိတာ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္မလုပ္။ က်က်နန နင္းသည္။ သုိ႔အတြက္ မိက်ီးဒန္၏ လက္ထြက္အုိးမ်ားမွာ ဆီအုိး၊ ထမင္းအုိး၊ ဟင္းအုိး၊ ေရအုိး၊ သပိတ္ျဖစ္ေစ ကုန္သည္မ်ားထံ၌ ေငြႀကိဳတင္ယူ၍ရသည္။ က်ီးဒန္ကုိ အားက်ၿပီး ထလုပ္သူမ်ားအား ေငြႀကိဳတင္ ၿပီး ထုတ္ေပးသူမ႐ွိ။ လူကုိမယံု၊ လက္ရာကုိ မႀကိဳက္သျဖင့္။
ခ်ိဳးကူသံႏွင့္ အုိးပုတ္သံတုိ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္ေနက်ျဖစ္သည္။ ဥၾသသံႏွင့္ အုိးပုတ္သံတုိ႔ ၿပိဳင္ဆုိင္ေသာအခါ ခ်ိဳးကူသံမ်ား တစ္လကုိးသီတင္း ေပ်ာက္သြားတတ္သည္။ စင္စစ္ေသာ္ကား မေပ်ာက္ပါ။ ခဏတစ္ ျဖဳတ္ ေမွးမွိန္သြားျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ဥၾသသံေလာကတြင္ က်ီးဒန္၏ အုိးဖုိမွာ မနားရေပ။ တစ္လလွ်င္ သံုးေလးဖုိ တုိက္သြင္းရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ တလင္းထဲမွ စပါးမ်ား က်ီ၀င္ခဲ့ၿပီ။ အျပည့္အ၀ ကူညီႏုိင္ၿပီ။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ မိက်ီးဒန္ႏွယ္ မကၽြမ္းက်င္ျငား အကုန္တတ္သည္။ မိက်ီးဒန္မူ ကၽြမ္းကားကၽြမ္းက်င္၏။ ကေလးတစ္ဖက္ႏွင့္မုိ႔ အလုပ္မတြင္ေပ။ ကေလးကလည္း ဖူးဖူးမႈတ္ ထားေသာ ဘုိးေအဘြားေအကုိ ပစ္ၿပီး မေအထံ ကပ္၏။
" မေအခ်စ္ႀကီး၊ နင့္အေမနား ကပ္ေနေပေတာ့ေဟ့ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ တစ္ခါတစ္ရံ ေျမးႏွင့္ဖက္ၿပီး စိတ္ေကာက္သည္။ ေျမးကုိ သမီးထံသုိ႔ ထားခဲ့ၿပီး ေရခ်ိဳးရန္၊ ထမင္းစားရန္၊ အိပ္ရန္ လာမေခၚေတာ့ေပ။
" အေမ ကလဲေလ၊ ကေလးနဲ႔ဖက္ၿပီး "
က်ီးဒန္ ေလခ်ိဳေသြးရျငား ကေလးကုိ လာထားပစ္ခဲ့သည္ကုိ သေဘာက်သေယာင္ ႐ွိ၏။ ကေလးကလည္း အုိးႀကိဳအုိးၾကားတြင္ ေလွ်ာက္ၿပီး ေျပးခြင့္၊ ေဆာ့ကစားခြင့္ရသျဖင့္ ေပ်ာ္၏။ က်ီးဒန္လက္ခတ္ကုိင္၏။ ေခ်ာစိန္လည္း လက္ခတ္ကုိင္၏။ သုိ႔ရာတြင္ က်ီးဒန္ပုတ္ခတ္ေသာ အုိးေတြမွာ ဖင္မပိတ္ ေသးေသာ အုိးေဟာင္းေလာင္းေပါက္ေတြ၊ အထူအပါး အေနေတာ္မက်ေသး ေသာ အုိးေတြ ျဖစ္သည္။ ေခ်ာစိန္ပုတ္ေသာ အုိးေတြကား တုိက္သြင္းရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာ အုိးေခ်ာေတြ။ က်က္ၿပီးသား အုိးေတြ။
ႏွစ္ခါလည္သမီး၏ ပုတ္ခတ္အားကလည္း မေသးပါ။ အုိးႏႈတ္ခမ္းပဲ့သည္။ မီးမဖုတ္ရေသးေသာအုိး ထက္ျခမ္းကဲြသည္။
" သမီးေရ "
က်ီးဒန္သည္ ပုတ္အံ့ဆဲဆဲ လက္ခတ္ကုိ ကုိင္ထားလ်က္ အသံေပး၏။
" သမီးကေလး မေခ်ာစိန္ "
" ၀ူး ၀ူး "
အသံလာရာသုိ႔ မိက်ီးဒန္ "ကဲ" ၿပီးၾကည့္သည္။ သမီးကုိ ျမင္ရေသာ္ျငား မပီသပါ။
" သမီးလာ၊ အေမ့ဆီလာ "
က်ီးဒန္ လက္၀ါးခ်င္း႐ုိက္ၿပီး အသံေပးသည္။ အုိးေတြၾကားမွ ေခ်ာစိန္ထြက္လာသည္။ မ်က္ႏွာတြင္ ႐ႊံ႕ေတြ ေပက်ံေနသည္။
" ေပက်ံေနတာပါကလား။ ဘာေတြလုပ္ေနတာတံုး "
မိက်ီးဒန္သည္ ကေလး၏ " ႐ွင္မီးအက်ႌ" ေ႐ွ႕ပုိင္းေအာက္စျဖင့္ ကေလး၏မ်က္ႏွာကုိ သုတ္ေပးသည္။
" အုိးေတြ ေျခာက္ကုန္ေတာ့မယ္ သမီးရဲ႕၊ လာ "
စိတ္ႀကိဳက္မပုတ္ခတ္မီ ေျခာက္ေသြ႕သြားေသာ အုိးၾကမ္းမ်ားကုိ ေရဆြတ္ေပး၍လဲ မရပါ။ ႐ံႊ႕ပံုးထဲသုိ႔ ပစ္ထည့္လုိက္႐ံုသာ႐ွိသျဖင့္ မိက်ီးဒန္သည္ ကေလးကုိ ရင္ခြင္ထဲသုိ႔ ဆဲြသြင္းၿပီး အတင္း ႏုိ႔တုိက္သည္။ ကသိကေအာက္ျဖစ္ေသာ္ျငား ထူးဆန္းေသာ အေနအထားျဖစ္သျဖင့္ ကေလးက သေဘာက်သည္။ မ်က္လံုးကုိေမွးလ်က္ ႏုိ႔စုိ႔သည္။ မိက်ီးဒန္မွာ လက္ခတ္ မကုိင္မီသာ ကေလး၏မ်က္ႏွာကုိ လက္၀ါးျဖင့္ ပြတ္ရ၊ ႏွာေခါင္းကုိကုိင္ရ၊ နား႐ြက္ကုိ စစ္ေဆးရ လုပ္ေသာ္ျငား လက္ခတ္ကုိ ကုိင္မိေသာအခါ ရင္ခြင္ထဲက ကေလးကုိေမ့သည္။
အ၀တ္ျဖင့္ ခုၿပီး ကုိင္ထားေသာ အုိးသား၏ အထူအပါးသည္ လက္ခတ္ႏွင့္႐ုိက္လုိက္ေသာ အထိအေတြ႕ ေပၚတြင္ တည္႐ွိ၏။ အုိးသားထူလြန္းလွ်င္ ဖုတ္၍မက်က္။ အုိးသား ပါးလြန္းလွ်င္ အသံုးမခံ။ သုိ႔ျဖစ္၍ အုိးအတြင္းက ခံေပးေသာ လက္ခတ္ႏွင့္ လက္ခတ္ကုိင္ေသာ လက္တုိ႔သာသိေသာ အုိး အထူအပါး သည္ သားကုိ ေမ့ေသာအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ကေလးသည္ မ်က္ေတာင္စင္းၿပီး ႏုိ႔စုိ႔ ေသာေၾကာင့္ မိက်ီးဒန္ေသခ်ာ ေပါက္တြက္သည္။ ကေလးအိပ္ၿပီ။
အမွန္တကယ္ ကေလး အိပ္ မအိပ္ကုိ မ်က္လံုးအေနအထား တစ္ခ်က္ေျပာင္း႐ံုျဖင့္ သိႏုိင္ပါလ်က္ မိက်ီးဒန္သည္ ကေလးကုိ မၾကည့္အား။ လွပ္လွပ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ ပုတ္ေနေသာ ဟင္းအုိးေပၚမွ မ်က္လံုးမခြာႏုိင္။ ရင္ခြင္ထဲမွ ကေလး ေလွ်ာဆင္းသြားၿပီ။ မိက်ီးဒန္မသိ႐ွာ။ အစုိအေျခာက္မွာ သည္အေနအထားသည္ ပုတ္၍ အေကာင္းဆံုး။ ပန္းေဖာ္ ပန္းသြင္း၍ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ အၾကာႀကီး ပုတ္ခတ္ေနရန္လဲ မလုိအပ္ေပ။ ပန္းေဖာ္ရင္း လွပ္လွပ္ကေလးျဖစ္ေအာင္ ပုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္၀င္စားေသာေၾကာင့္ တစ္လံုးအတြက္ ပုတ္ခတ္ခ်ိန္လည္း ၾကာျမင့္သည္ဟု မိက်ီးဒန္ မထင္။
ပ်ဥ္ျပားတစ္ျပားစာ ငါးလံုးႏွစ္ႀကိမ္ ကုန္သြားေသာအခါ က်ီးဒန္မွာ လွမ္းယူ၍မရ။ ထရၿပီ။ ထရေတာ့မွ ရင္ခြင္ထဲက ကေလး မည္သည့္အခ်ိန္က ထသြားသနည္း၊ မည္သည့္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ ေနသနည္း။
" သမီးေရ၊ ေခ်ာစိန္ မိန္းကေလးေရ "
ကေလး၏ ထူးသံ မၾကားရ။
" သမီးေရ၊ ေတြ႕ကရာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္မေနနဲ႔ေနာ္ "
ကေလး၏တံု႔ျပန္သံကုိ က်ီးဒန္ ေစာင့္မေနႏုိင္ပါ။ ေရခြက္ႏွင့္ လက္ခတ္အုိး႐ွိေသာေနရာတြင္ ထုိင္ သည္။ အုိးတစ္လံုးကုိ အ၀တ္ခုလ်က္ ကုိင္သည္။ လက္ခတ္ကုိ ေရတြတ္သည္။ " သမီးကေလး ဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္" ေၾကာင့္ၾကစိတ္သည္ က်ီးဒန္ကုိယ္မွ ခြာေလ၏။
လက္ခတ္တစ္ခ်က္တုိင္း ပန္းလ်ေတာတစ္ေတာ ေပၚလာသည္။ ပန္းမ်ားဆက္ကာဆက္ကာ ပြင့္ သည္။ ပတ္ရံသည္။
တြင္းထဲသုိ႔ တစ္စံုတစ္ရာက်သံ ၾကားရသည္။
" အမယ္ေလး လာၾကပါဦး၊ ကေလး ႐ႊံ႕တြင္းထဲက်ပါၿပီ။ ကုိယ္က်ိဳးနည္းပါၿပီ၊ အမယ္ေလး "
ကုန္းၿပီးသာ ေအာ္သည္။ က်ီးဒန္မထႏုိင္။ ေျခႏွင့္ခါးက ထပါေသာ္လည္း လက္ထဲက အုိးကုိ ခ်ထား စရာေနရာ ႐ွာမေတြ႕သျဖင့္ ကုန္းကုန္းႀကီးျဖစ္ေနသည္။ အမွန္ပင္ ကေလးသည္ ေလွ်ာက္ေဆာ့ရာ ကအုိးထိန္းစက္ေဘးသုိ႔ ေရာက္သြားသည္။ အုိးထိန္းစက္ကုိ သူ႔အေဖအေမ လွည့္သည့္နည္းတူ လွည့္သည္။ ႐ႊံ႕အေပ်ာ့တြင္ တင္ရမည့္အစား ေျမႀကီးခဲေတြ ထည့္သျဖင့္ အုိးထိန္းပ်ဥ္သည္ ငုတ္ ေပၚမွ ေခ်ာ္က်ေလ၏။
အုိးထိန္းစက္ လွည့္၍ မလည္ေသာအခါ ကေလးသည္ စိတ္မပါေတာ့ပါ။ ေဆာ့စရာအသစ္ကုိ ေမွ်ာ္ ၾကည့္သည္။ သူ႔အေဖ ေျမနင္းသည့္ သားေရခ်ပ္ႀကီးျမင္သည္။ ေျမအခ်ိဳ႕လည္း ႐ွိေနသည္။
အေမႀကီး ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ေျမး၏အသံကုိ မၾကားရသျဖင့္ ကနားဖ်င္းဘက္သုိ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္၏။ တလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ ေဆာ့ေနေသာ ေျမးမကုိ ျမင္ရျငား ေသခ်ာေစရန္ စုိက္ၾကည့္သည္။ ေ႐ွ႕သုိ႔ တုိးလာ သည္။
ကေလးသည္ သူ႔အေဖ အေမ ေျမနင္းသကဲ့သုိ႔ ႏြားခံြေပၚ႐ွိ ေျမႀကီးအေျခာက္ကုိ နင္းသည္။ လက္ သီးဆုပ္႐ြယ္ ေျမႀကီးခဲကုိ တင္အနင္းတြင္ လိမ့္ၿပီး တြင္းထဲသုိ႔ လိမ့္က်သြားေတာ့သည္။ တြင္းမွာ ေျမႀကီးေတြကုိ ေရစိမ္ထားေသာ တြင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ေတာင္မွ်သာ နက္သည္။
" ဗြမ္း" ခနဲ ေခ်ာစိန္က်သြားသံကုိ မိက်ီးဒန္ ၾကားခ်ိန္၀ယ္၊ ေဒၚေ႐ႊအိမ္ ေျပးဆင္းလာသည္။
" ၾကည့္စမ္း ကုိယ့္အျပစ္နဲ႔ ကုိယ္ဆုိေတာ့ မငုိဘူးမဟုတ္လား။ ဟင္ ေမ်ာက္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ႐ႊံ႕အနည္းငယ္ႏွင့္ ေရမ်ား႐ွိေသာ ႐ႊံ႕တြင္းထဲမွ ေျမးမကုိ တြင္းႏႈတ္ခမ္းသုိ႔ ဆဲြတင္ ေပးသည္။
" ေၾကာင္ေခ်း႐ုပ္ "
ေျပာေျပာဆုိဆုိ ေရခ်ိဳးေပးရန္ ကေလးကုိ အိမ္ေခါင္းရင္းဘက္သုိ႔ ဆဲြေခၚသြားေလ၏။ အိမ္ေခါင္း ရင္းတြင္ ငါးဆယ္၀င္ အစိတ္၀င္ စဥ့္အုိးေတြျဖင့္ ေရထည့္ထား၏။ စဥ့္အုိးေတြမွာ သေဘၤာပင္ေအာက္၊ စပယ္႐ံုေအာက္၊ ဆိတ္ဖလူးပင္ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ေနသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ မျမင္ရ။ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ၾကည့္မွသာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔အတြက္ မိက်ီးဒန္ ေျပးလာခ်ိန္၀ယ္ ေခ်ာစိန္ မ႐ွိေတာ့ေပ။ အိမ္ေပၚ မွ အိမ္ေခါင္းရင္းသုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ ကေလး မ႐ွိ။
" ဘာလုပ္ေနတာတံုး "
ေမာင္ေဆး႐ုိးျဖစ္သည္။ သူ႔ႏွမ မယ္မွ်င္ အိမ္ေထာင္က်သြားၿပီျဖစ္ေသာ္ျငား မိဘအတြက္ အေထာက္ အကူ မရပါ။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသာလွ်င္ မိဘ၏လယ္ကုိ ထြန္ဦးစီးအျဖစ္ ဆက္လက္ လုပ္ကုိင္ ေနရသည္။ သုိ႔အတြက္ ကုိယ့္အိမ္မွာထက္ မိဘအိမ္မွာ အေနမ်ားသည္။ ယခုလည္း ထြန္သြားအခၽြန္ "အဲ" ရာက ထလာျခင္းျဖစ္၏။
" ေတာ့္သမီးကုိ ႐ွာေနတာ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ သူ႔သမီးေပ်ာက္သြားၿပီအထင္ျဖင့္ မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴး ျဖစ္သြားေလ၏။
" သမီးေပ်ာက္သြားရေအာင္ ညည္းက ဘာလုပ္ေနသတံုး "
" အုိးသမားပဲ ေတာ္ရဲ႕၊ အုိးေတြ အခ်ိန္မီေအာင္ ပုတ္ေနရတာေပါ့ "
" ခက္တာပဲ "
" မခက္ပါဘူး "
မိက်ီးဒန္က ႐ႊံ႕တြင္းကုိ ေျပာေျပာဆုိဆုိ လက္ညိဴးထုိးျပ၏။ ႐ႊံ႕ေတြ ေပက်ံေနဆဲ ေရစုိ႐ႊဲေနဆဲျဖစ္ သည္။ ႐ႊံ႕တြင္းထဲသုိ႔ ကေလး ေခ်ာ္အက်တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေခၚသြားသည့္ လကၡဏာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ မိက်ီးဒန္သည္ အိမ္ေပၚသုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ တစ္ဖန္ အိမ္ေခါင္းရင္း သုိ႔ လွမ္းၾကည့္၏။ ေျမးအဘြား တိတ္ခ်က္သားေကာင္းေန၏။
" ေတာ္က ဘာလာလုပ္တာတံုး "
" ငါ့မယားနဲ႔ ငါသမီးကုိ လြမ္းလုိ႔ ငါ့အိမ္ျပန္လာတာေလ "
" ႐ႊတ္ေနာက္မေနစမ္းပါနဲ႔ေတာ္၊ အေကာင္းေျပာစမ္းပါ "
" အေမ ေနမေကာင္းဘူးဟ "
မိက်ီးဒန္ မ်က္လံုးျပဴးသြားၿပီးမွ အက်ိဳးအေၾကာင္း အေျခအေနမ်ားကုိ အသက္မ႐ွဴဘဲ ေမးသည္။
" အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ ညည့္ေယာကၡမကုိ ညည္းဘာသာ သြားေမး။ အခု "ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔" လုပ္တဲ့ နည္းအရီးဆီမွာ အေမးခုိင္းလုိ႔ လာတာ "
က်ီးဒန္ ေခါင္းေစာင္းသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေမာ့သည္။
" ထရည္ခ်ိဳမုန္႔မ်ား အေမ့ေမးစရာမလုိပါဘူး။ က်ဳပ္ သိပါတယ္ "
" သိရင္ ညည့္ေယာကၡမကုိ ညည္းသြားေျပာ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ဇနီးသည္ကုိ ၿခံျပင္ဘက္သုိ႔ တြန္းလႊတ္သည္။ သူကမူ ေယာကၡမ အိမ္ဘက္သုိ႔ လာသည္။
ေလွကားရင္းသုိ႔ သူ မေရာက္မီ အိမ္ေခါင္းရင္းမွ ေျမးအဘြားထြက္လာသည္။
" အေဖ "
ေခ်ာစိန္သည္ ပီပီသသ ေအာ္ေခၚၿပီး ဖေအ့ထံ ေျပးလာ၏။
" သြားသြား အက်ႌ၀တ္ေခ်။ " ကုိယ္ခ်ည္းတံုး" မေနရဘူး"
ေမာင္ေဆး႐ုိးက သမီးကုိ ေကာက္ယူၿပီး အိမ္ေပၚသုိ႔ တင္ေပးလုိက္ရာက ေယာကၡမကုိ လွမ္းေျပာ၏။
" အေမ ေကာင္းေကာင္းေနမေကာင္းဘူး၊ အရီး "
" ေတာ္ေတာ္ မေကာင္းတာလား "
ခမည္းခမက္ပင္ျဖစ္ျငား ေဒၚေ႐ႊအိမ္လည္း ပ်ာပ်ာသလဲ ျဖစ္သြား၏။
" ထုိင္ေတာ့ ထုိင္လ်က္ပဲ အရီးရ။ ေနမေကာင္းဘူးဟယ္တဲ့၊ ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔ ဘယ္လုိလုပ္ရသတံုး ေ႐ႊအိမ္ဆီ သြားေမးေပးစမ္းဆုိလုိ႔ ထြန္သြားအခြန္ "အဲ" ေနရာက ေျပးလာရတာ "
" ေရေလွ်ာ့ၿပီး ထန္းရည္ခ်ိဳနဲ႔ နဲတာပဲ ကြာတာပါဟယ္"
ေဒၚေ႐ႊအိမ္မွာ သည္မွ်သာေျပာႏုိင္သည္။ ေျမးေနာက္သုိ႔ လုိက္သြားၿပီး သနပ္ခါးလိမ္းေပးရ၊ ၾကက္ ေတာင္စည္းေပးရျဖင့္ သမက္ထံသုို႔ အတန္ၾကာေအာင္ စကားလွည့္ၿပီး မဆက္ႏုိင္ဘဲ ႐ွိေလ၏။
ေခ်ာစိန္မွာ လူကသာ ႏွစ္ႏွစ္သားမွ်သာ႐ွိေသးျငား ေၾကးအလြန္မ်ား၏။ ေျခေထာက္ကုိ သနပ္ခါး လိမ္းရေကာင္းလားဆုိကာ ငုိ၏။
" က်ီးဒန္ရဲ႕ လက္၀ါးႀကိဳက္သလား၊ ငါ့လက္၀ါးႀကိဳက္သလား "
" ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ဘူး "
စိတ္ဆုိးဟန္ေဆာင္ထားေသာ ေဒၚေ႐ႊအိမ္မွာ ထုိအေျပာေၾကာင့္ သေဘာေတြ႕သြားေလ၏။
" ေခြးမ၊ ေတာ္ေတာ္တတ္ "
ေျမးကုိ ေပြ႕ၿပီး နမ္း၏။ မနာေအာင္ ႐ုိက္၏။
" အမီး၀တ္မယ္ "
" ဟုတ္ပါရဲ႕ဟယ္၊ ကေလးက ထဘီပူဆာေနတဲ့ၾကာက ငါကုိက ေမ့တာပါဟယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ သူ႔ကုိယ္သူအျပစ္တင္ၿပီးမွ ေျမးကုိ ေတာင္းပန္၏။
" အေမႀကီးေလ မိန္းကေလးဖုိ႔ ထဘီလွလွကေလး ေစ်းကုိ မွာေပးမယ္ေနာ္ "
" အရဘူး အဒု၀တ္ေပး "
ထုိအခါ ဘြားေအျဖစ္သူမွာ အႏွစ္ႏွစ္အလလက စုေဆာင္းထားခဲ့ေသာ ပိတ္စအတုိအစမ်ားကုိ ေျမးမ မငုိေရးအတြက္ ထုတ္ျပရသည္။
" အဲဒါေတြကုိလည္း "စပ္ထဘီ"ကေလးအေမႀကီး ခ်ဳပ္ေပးမယ္ေနာ္ "
" ဒါခ်င့္ ဒုခ်ဳပ္ေပး "
" သရက္ေတာကုိ သြားခ်ဳပ္ေပးမယ္ေနာ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ "
အေမႀကီး ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကေလးေက်နပ္ေစရန္ ႏွစ္သိမ့္ေသာအားျဖင့္ ေယာက္်ား၀တ္ ပုဆုိးစုတ္ တစ္ထည္ကုိ ဆုတ္ၿဖဲၿပီး ပတ္ေပး၏။ ေခ်ာစိန္သည္ အေမႀကီး၀တ္ေးေသာ ထဘီကုိ ေသခ်ာစြာ ငံု႔ၾကည့္ေန၏။
" ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔လုပ္တာ အလြယ္ေလးပါဟယ္ "
ကေလးေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးၿပီးမွ ေမာင္ေဆး႐ုိးထံသုိ႔ ေလွ်ာက္လာၿပီ စကားကုိဆက္သည္။ စကား ဆက္ရင္း က ေခ်ာစိန္ကုိ လွမ္းၾကည့္သည္။ ကေလးသည္ ႐ံႈ႕မဲ့ၿပီး ထဘီကုိ ဆဲြခၽြတ္ပစ္ေန သည္။
ေဒၚေ႐ႊအိမ္ သည္ သမက္ႏွင့္ ေျပာေနေသာစကားကုိ ျဖတ္ပစ္ခဲ့သည္။ ေျမးထံသုိ႔ ေျပးလာၿပီး ဒူး ေထာက္သည္။
" ဘာျပဳလုိ႔ ဆဲြခၽြတ္ေနတာတံုး။ ေပါင္တြင္းေၾကာ ဆဲြအလိမ္ခံခ်င္လုိ႔လား "
" အဆင္ အဆင္ "
ကေလးသည္ ဆဲြအခၽြတ္ကုိ မရပ္ေပ။ ေျမး၏ စကားကုိ ဘြားေအ နားမလည္။ သမက္ကုိ လွမ္းေမး ရ၏။
" မင့္သမီး ဘာေျပာတာတံုး "
" အရီးရဲ႕ခါးကုိ သူ ေထာက္ျပေနတယ္ေလ။ သူ႔ကုိ အခု ၀တ္ေပးထားတဲ့ ထဘီမွာ " အထက္ဆင့္ "မပါလုိ႔ မ၀တ္ခ်င္ဘူးတဲ့ "
" ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလတယ္ေအ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကုိယ့္ရင္ဘတ္ကုိ ကုိယ့္လက္၀ါးဖိလုိက္ၿပီး ေခ်ာ့ေမာ့စကားကုိဆုိ၏။
" သမီးရယ္၊ အခုေတာ့ ဒါေလးပဲ အဆာေျပ ဆင္လုိက္ပါကြယ္။ နက္ျဖန္ က်ရင္ေလ လက္၀ါးေလာက္႐ွိတဲ့ အထက္ဆင့္ႀကီး ငါ့ေျမးကုိ ခ်ဳပ္ေပးမယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ေျမးျဖစ္သူ၏ သေဘာက်သြားဟန္ကုိ အရသာခံကာၾကည့္ေနၿပီးမွ ထပ္ေမး၏။
" သမီး ဘာေရာင္ႀကိဳက္လဲ "
" အနီ "
ထုိအခ်ိန္အခါက အမ်ိဳးသမီး၀တ္လံုခ်ည္မ်ားတြင္ "အထက္ဆင့္" ဟူ၍ အစိတ္အပုိင္းအပုိတစ္ခု ပါ၀င္ေလ့႐ွိသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား လံုခ်ည္၀တ္ေသာအခါ ထက္ဆင့္ပါ လံုးၿပီး၀တ္ေလ့႐ွိသည္။ ျဗက္ တစ္ထြာခန္႔႐ွိၿပီး လံုခ်ည္၏ အထက္ပုိင္းတြင္ ထပ္ဆင့္ တပ္ထားေသာေၾကာင့္ "အထက္ဆင့္" ေခၚ သည္။ အနီေရာင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္သာ အသံုးမ်ားသည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခ်ာစိန္ကေလးက "အနီေရာင္" ႀကိဳက္သည္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္ေပ၏။
" ထန္းရည္ခ်ိဳမုန္႔ကုိ မင့္အေမ လာလုပ္မွာတံုး "
" ဓာတ္စာက်သလားဘာလားေတာ့ မသိဘူး အရီး၊ မင့္ေယာကၡမကုိ သြားေမးစမ္းဆုိလုိ႔"
" ေအး ေအး၊ ငါ အခုပဲ သြားလုိက္မယ္ "
ေဒၚေ႐ႊအိမ္သည္ ကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီၿပီးမွ သမက္ကုိ လွည့္ေမး၏။
" အခု ဘယ္လဲ၊ ဘာလုပ္မလုိ႔တံုး "
" ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ သြားရဦးမယ္။ ဘုရားကုိးဆူေက်ာင္းေဆာင္႐ွိေသးသလား၊ ရဟႏၱာ ႐ွစ္ပါး ေကာအစံုအေစ့႐ွိေသးလား၊ ၾကည့္ေခ်စမ္းေျပာလုိ႔ သြားရဦးမယ္ "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေျပာေျပာဆုိဆုိ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာသည္။ အလ်င္အျမန္ အလယ္တံခါးသုိ႔ ေရာက္လာၿပီး ႐ြာ့ျပင္သုိ႔ ထြက္လာခဲ့သည္။
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment