Monday, September 27, 2010

သူတုိ႔အားလံုး ရဲ႕အသက္ ကၽြန္မလက္ထဲမွာ အပိုင္း (၁)

ျဖစ္ရန္မွန္
 
In my hands
 
Irene Gut Opdyke
with Jennifer Armstrong
သတိေပးသံေတြကုိ အုိင္ရင္းဂတ္
ဆက္ကာဆက္ကာ ၾကားေနရသည္။
ပုိစတာေတြကုိုလည္း ေနရာတကာမွာ ျမင္ေနရသည္။
" ဂ်ဴးေတြကုိ အကူအညီေပးသူမွန္သမွ် ေသဒဏ္ေပးခံရမည္ "
ပုိလန္ကုိ နင္းေျခသိမ္းပုိက္ထားသည့္
နာဇီတုိ႔၏ သံု႔ပန္းဘ၀ေရာက္ေနသည့္
အိုင္ရင္းဂတ္သည္ ယင္းအႏၱရာယ္ေတြကုိ လံုး၀မမႈခဲ့ေပ။
ဂ်ာမန္နာဇီတုိ႔၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္
ရက္စက္ ႐ုိင္းစုိင္းမႈတုိ႔သည္ အုိင္ရင္းကုိ
ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ေစခဲ့၏။
တန္ျပန္ တုိက္ခုိက္ခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြားေပၚလာေစခဲ့၏။
စြန္႔စားအားထုတ္မႈတုိ႔သည္ မဟာသမုဒၵရာထဲသုိ႔ ေရကေလးတစ္ေပါက္
က်သေလာက္မွ် ႐ွိေစဦး၊ သူကေတာ့ အံတုဖုိ႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားခဲ့ၿပီးၿပီ။

အႏၱရာယ္စက္ကြင္းထဲက လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္

    စက္ေသနတ္သံေတြ၊ ေပါက္ကဲြသံေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မ လန္႔ႏုိးသည္။ အိပ္ရာေပၚတြင္ ၀ုန္းခနဲ ထထုိင္ကာ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္ပါလိမ့္ၿပီး ဟုိၾကည့္၊ သည္ၾကည့္ ၾကည့္လုိက္မိ၏။ အလင္းေရာင္ကာ ခန္းဆီး ကုိ အသာဖယ္ၿပီး အျပင္ကုိလွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ပုိ၍ က်ယ္ေလာင္ေသာ ေပါက္ကဲြသံမ်ားကုိ နားပြင့္ မတတ္ၾကားရျပန္သည္။
၁၉၄၃ ခုႏွစ္၊ မနက္ခင္းျဖစ္ပါ၏။ တာႏုိပုိတစ္ၿမိဳ႕လံုး႐ွိ ဂ်ဴးေတြကုိ နာဇီတုိ႔အျပတ္႐ွင္းေနျခင္းျဖစ္ သည္။

အသံဗလံေတြကုိ ကၽြန္မ ထိတ္လန္႔ျခင္းႏွင့္အတူ ရင္နင့္စြာ နားေထာင္ေနမိပါသည္။ ထုိစဥ္က ၂၅ ႏွစ္မွ်သာ ႐ွိေသးေသာ ကၽြန္မသည္ နာဇီတုိ႔ ခုိင္းေစသမွ် လုပ္ေပးေနရသည့္ သံု႔ပန္း၀န္ထမ္းတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။

ဂ်ာမန္အရာ႐ွိမ်ား၏ စားေသာက္ခန္းတြင္ ကၽြန္မ အလုပ္လုပ္ရသည္။ ဂ်ဴးသံု႔ပန္းမ်ားကုိ ခုိင္းေစ ထားသည့္ အ၀တ္ေလွ်ာ္ စက္ခန္းကုိလည္း ကၽြန္မ တာ၀န္ယူရပါသည္။
အ၀တ္အစား ကမန္းကတန္းလဲၿပီး ဂ်ာမန္အရာ႐ွိေတြ၊ သူတုိ႔အတြင္းေရးမွဴးေတြ တဖဲြဖဲြ ေရာက္လာ ေနသည့္ စားေသာက္ခန္းသုိ႔ ကၽြန္မဆင္းလာခဲ့သည္။ သည္ေန႔ သူတုိ႔ စကားနည္းေနၾကသည္။ ႐ႊင္ ႐ႊင္ပ်ပ်မ႐ွိၾက။ ၿပီးခဲ့သည့္ညက အေပ်ာ္ၾကဴး၊ အမူးလြန္ထားသျဖင့္ သူတုိ႔အားလံုး အရက္နာက်ေန ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဟုိမွာဘက္ နံရံမ်ား၏ အတြင္းတြင္ လူေတြ မခ်ိမဆန္႔ ေသေက်ပ်က္စီးေန ၾကသည့္ ထုိသူတုိ႔၏ အသံဗလံမ်ားသည္ သူတုိ႔ကုိ ပုိ၍ ေခါင္းကုိက္ေစသျဖင့္ သူတို႔ပုိ၍ မၾကည္ မသာ ျဖစ္ေနၾက၏။

ကၽြန္မ၏ တာ၀န္မွာ ဣေႁႏၵမပ်က္ သူတုိ႔ကုိ နံနက္စာေကၽြးဖို႔ ျဖစ္သည္။ လံုး၀ ေျခလွမ္းမွား၍မျဖစ္ပါ။ အလြန္အင္မတန္ အႏၱရာယ္ႁပြမ္းသည့္လမ္းကုိ ကၽြန္မေလွ်ာက္ေနရျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။ သည္ေန႔မနက္ ေ၀လီေ၀လင္း အခ်ိန္က ဂ်ဴးအလုပ္သမား ၆ ေယာက္ကုိ (ကၽြန္မအထင္) စိတ္အခ်ရဆံုး၊ အလံုၿခံဳဆံုး ေနရာတြင္ ကၽြန္မ၀ွက္ထားခဲ့သည္မဟုတ္လား။ ကၽြန္မ၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္အခန္းက နာဇီတပ္မွဴး ဧဒြတ္ ႐ုဂ္မာ၏ ကုိယ္ပုိင္သီးသန္႔ေရခ်ိဳးခန္းျဖစ္ပါ၏။

အလုပ္လုပ္ေနရင္း ဗုိလ္မွဴး၏အခန္းဆီကုိ ကၽြန္မ ေျပးၾကည့္ခ်င္လွၿပီ။ ကၽြန္ မိတ္ေဆြေတြ၏ အေျခ အေနကုိ ၾကည္ခ်င္လွၿပီ။ အေျခအေနေပးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္တည္း အေပၚထပ္သုိ႔ ကမန္းကတန္း ေျပးတက္ ခဲ့ေတာ့၏။
ေရခ်ိဳးခန္းတံခါး ဟ ေနသည္။ လွစ္ခနဲ၀င္ၿပီး တံခါးကုိ ေနာက္ျပန္ပိတ္လုိက္၏။ သူတုိ႔ အေျခအေန ကုိ ေမးဖုိ႔ အသံျပဳမည့္ဆဲဆဲတြင္ ကၽြန္မေနာက္မွ တံခါးျပန္ပြင့္သြားသည္။ ခ်ာခနဲ ကၽြန္မ ျပန္လွည့္လုိက္၏။ ကုိယ္ရံေတာ္တပ္ အညိဳေရာင္ ယူနီေဖာင္း၀တ္ စစ္သားတစ္ေယာက္ တံခါးလက္ကုိင္ဘုေပၚတြင္ လက္တင္ လ်က္ ကၽြန္မကုိ ေၾကာင္ၾကည့္ေနသည္။ ၿပီးမွ အရမ္းအား နာသြားပံုျဖင့္ ကၽြန္မကုိ ေတာင္းပန္ သည္။

ကၽြန္မ တစ္ကုိယ္လံုး ေအးခဲေတာင့္တင္းသြား၏။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မ ဟန္ကုိယ့္ဖုိ႔ လုပ္ႏုိင္ခဲ့၏။
" ႐ွင္ဒီမွာ ဘာလာလုပ္တာတံုး "
" ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္ တာ၀န္နဲ႔ပါ "
သူက သူ႕ကုိယ္သူ ဣေႁႏၵဆည္ၿပီး ျပန္ေမးသည္။
" ခင္ဗ်ားေကာ ဒီမွာ ဘာလုပ္ေနတာတံုး "
" ကၽြန္မ က ဗုိလ္မွဴး႐ုဂ္မာရဲ႕ အိမ္ေဖာ္ပါ၊ ကၽြန္မ သန္႔႐ွင္းေရးလုပ္မလုိ႔၊ ႐ွင္တဆိတ္ဖယ္ေပးပါ"

" ေကာင္းပါၿပီ ဖေရာင္လိန္ "
သူ ႐ွက္ကုိး႐ွက္ကန္းႏွင့္ ထြက္သြားသည္။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲကုိ ေခါင္းျပဴၿပီးေ၀့ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ခန္းဆီးပါးပါး ကေလး၏ ေနာက္တြင္ တင္ပ်ဥ္ေခြထုိင္ေနသည့္ အီဒါေဟာ္လာကုိ တန္းျမင္ရမည္မွာ မုခ်ျဖစ္ပါသည္။
အေျခအေနကုိ ခဏေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မ တံခါးကုိ ေသာ့ခ်လုိက္သည္။ ၿပီးမွ သက္ျပင္း ႐ွည္႐ွည္ႀကီး ခ်ႏုိင္ ခဲ့ပါ၏။

" အုိင္ရင္း "
အီဒါက ေလသံကေလးျဖင့္ အသံျပဳသည္။
" နင္ သိပ္အႏၱရယ္မ်ားတယ္အုိင္ရင္း၊ ငါတုိ႔ကုိ သူတုိ႔လက္အပ္လုိက္ေတာ့ "
" ဘာလုိ႔အပ္ရမွာလဲ၊ ကုိယ္ရဲေတာ္တပ္ေတြ ျပန္သြားရင္ ဘာလုပ္ရမယ္ဆုိတာ အုိင္ရင္းေျပာမယ္၊ အုိင္ရင္း ျပန္မလာ မခ်င္း ဘာမွမလုပ္နဲ႔ ၾကားလား "

---------------
မုန္တုိင္း၏အစ

အေစာပုိင္းႏွစ္မ်ားတြင္ ကၽြန္မသည္ ပုိလန္သူကေလးပီပီ ရည္႐ြယ္ခ်က္တစ္ေပြ႕ တစ္ပုိက္ႀကီးျဖင့္ မုိးထိေအာင္ ေလွကားေထာင္ခ်င္ခဲ့၏။ စြန္႔စားခန္းေတြ ဖြင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းေတြ ေရးသည္။ ကၽြန္မ၏ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားထဲတြင္ ကၽြန္မသည္ အၿမဲတမ္း အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ကယ္တင္သည့္ အခန္း၊ အမ်ားအတြက္ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ကယ္ဆယ္ေရးအခန္းမ်ားမွ ပါ၀င္ခဲ့၏။
ေမေမ့ ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ညီအစ္မတေတြက "မမ္မူစီယာ"ဟု ေခၚၾကသည္။ သိပ္စိတ္ကူးမယဥ္ဖုိ႔၊ လက္ေတြ႕ က်က် အလုပ္မ်ိဳးလုပ္ဖုိ႔ မမ္မူစီယာက ဆံုးမေလ့႐ွိသည္။
ညီအစ္မ ၄ ေယာက္ႏွင့္အတူ လူနာမ်ားႏွင့္ မ႐ွိဆင္းရဲသားမ်ားအား အစားအစာမ်ားေ၀ငွဖုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ကူညီရသည္။

ကၽြန္မ၏ မိဘမ်ားသည္ လူတုိင္းအေပၚ ညႇတာတတ္သူ၊ စာနာတတ္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အေဖ့ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ညီအစ္မတေတြ စာနာတတ္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အေဖ့ကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ညီအစ္မတေတြက တာတုစ္ဟုေခၚသည္။ အနာတရျဖစ္လာသည့္ တိရစၦာန္မ်ား၊ လကၡဏာပါး႐ွားသည့္ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား၊ နာမက်န္းျဖစ္လာသည့္ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ားအတြက္ မမ္မူစီယာႏွင့္တာတုစ္က အၿမဲ တမ္းတံခါးဖြင့္ထားသည္။

မိဘႏွစ္ပါး၏ အားေပးမႈေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္မသည္ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ ၾကက္ေျခနီတပ္ဖဲြ႕၀င္ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ရာဒမ္ေဆး႐ံု သူနာျပဳ သင္တန္းေက်ာင္းတြင္ သူနာျပဳသင္တန္းတက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္တုန္းက ကၽြန္အ အသက္ ၁၉ ႏွစ္။ ရာဒမ္ဆုိသည့္ ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ကၽြန္မတုိ႔ေနသည့္ ကုိဇလုိ၀ါဂုိရာႏွင့္ ကီလုိမီတာ ၂၀၀ ေ၀းသည္။
အေမ့ညီမ ေဒၚေလးဟယ္လင္က ရာဒမ္တြင္ ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ေလသာ ညစာသြားစားျဖစ္ၿပီး အခန္းေအာင္း စာက်က္ေနသည္ကမ်ားပါသည္။

ေက်ာင္းသားေတြ အစုလုိက္၊ အစုလုိက္၊ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ကာ မ်ိဳးခ်စ္ေႂကြးေၾကာ္သံ သီခ်င္းမ်ား၊ သံၿပိဳင္ဆုိၿပီး ခ်ီတက္ေနၾကသည္ကုိ ကၽြန္မ၏ ျပဴတင္းေပါက္မွ လွမ္းျမင္ေနရပါသည္။ ဟစ္တလာက ပုိလန္ကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ေနၿပီဟူသည့္ သတင္းမ်ား ကၽြန္မတုိ႔ ႏိုင္ငအ၀ွန္း ျပည့္ေနပါၿပီ။

ပထမႏွစ္ၿပီးလုိ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ အိမ္အျပန္တြင္ ကၽြန္မတုိ႔ ၿမိဳ႕ကေလး လံုးလံုးႀကီးေျပာင္းလဲသည္ ကုိေတြ႕ရပါသည္။ ကုိဇလုိ၀ါ ဂုိရာၿမိဳ႕ကေလးမွာ ပုိလန္ႏွင့္ ဂ်ာမန္နယ္စပ္မွ နယ္ျခားၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္ ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ အိမ္နီးနားခ်င္းအမ်ားစုမွာ ဂ်ာမန္အႏြယ္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ကၽြန္မတုိ႔၏ မ်ိဳး႐ုိးအမည္ သည္ပင္ "ဂတ္" ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဂ်ာမန္ေသြးမကင္းဟု ေျပာေနၾကသူမ်ား႐ွိပါသည္။
ကၽြန္မ အံ့ၾသမဆံုးျဖစ္ရသည့္ ကိစၥမွာ ကုိဇလုိ၀ါဂုိရ ၿမိဳ႕သား အခ်ိဳ႕က ပုိလန္မိ႐ုိးဖလာကုိစြန္႔ၿပီး ေန႔ ခ်င္းညခ်င္း ဂ်ာမန္အေရခံြ လဲလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပုိၿပီး နားမလည္ႏုိင္သည့္အျဖစ္မွာ ေစ်းဆုိင္ အခ်ိဳ႕တြင္ " ဂ်ဴးေတြေရာင္းသည့္ ပစၥည္းမ၀ယ္ၾကနဲ႔ " ဟူသည့္ စာတန္းမ်ား ခ်ိတ္ထားျခင္းျဖစ္၏။

အခ်ိဳ႕ဆုိင္မ်ားတြင္ " လြတ္လပ္ေသာပုိလန္ႏုိင္ငံျဖစ္ခ်င္လွ်င္ ဂ်ဴးေတြကုိ႐ွစ္ပစ္" ဟုပင္ ေရးကပ္ ထားသည္။ ဘာသာအယူ၀ါဒ ကဲြျပားမႈေၾကာင့္ လူလူခ်င္းအဆင့္အတန္း ခဲြပစ္ျခင္းကုိ ကၽြန္မ လံုး၀ နားမလည္ႏုိင္ပါ။ ခုေတာ့ တကယ္ျဖစ္လာေနပါၿပီ။ ဟစ္တလာေၾကာင့္ သည္ကိစၥ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

၁၉၃၉ ခုႏွစ္သည္ မိသားစုႏွင့္ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာေနခဲ့ရသည့္ ကၽြန္မ၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္လုိျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟူ၍ ကၽြန္မတုိ႔ လံုး၀ ႀကိဳမသိခဲ့ၾကပါ။ ကၽြန္မ ရာဒမ္ကုိ ၾသဂုတ္ လထဲမွာ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ထုိလ ၂၃ ရက္ေန႔မွာပင္ ဆုိဗီယက္ႏွင့္ ဂ်ာမန္ႏုိင္ငံတုိ႔ တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံ မက်ဴးေက်ာ္ေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္လုိက္ၾကသည္။ " သည္ သတင္းေၾကာင့္ ပုိလန္ ဘာျဖစ္လာ ႏုိင္သလဲ " ဟူသည့္ ျပႆနာကုိ လူေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္ေၾကးေပးေနၾက၏။ သည္တုိင္းျပည္ ႏွစ္ျပည္ၾကားတြင္ ကၽြန္မတုိ႔ ႏိုင္ငံသည္ အကာအကြယ္မဲ့စြာျဖင့္ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ကုပ္ေနရသည္။
သူတုိ႔ ဘာလုပ္ၾကမွာလဲ၊ ပုိလန္ကုိ ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလး ဖမ္းသလုိ ဖမ္းၿပီး စားေသာက္၀ါးမ်ိဳ ပစ္ၾက မွာလား။

မုန္တုိင္းက်သည့္ ေန႔မွာ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။ ေဆး႐ံုမွ ကၽြန္မ အိမ္ျပန္အလာ လမ္းေပၚ တြင္ လူ႐ွင္းေန၏။ ေလယာဥ္ပ်ံသံေတြ ေကာင္းကင္တြင္ ဆူညံသြားသည္။ ဘုရား၊ ဘုရား၊ ဂ်ာမန္ ဗံုးကဲ်ေလယာဥ္ ေတြ အုပ္လုိက္ႀကီးပါလား။ အတန္းလုိက္ အတန္းလိုက္ ပ်ံလာေနျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ဆက္ တည္း ေပါက္ကဲြသံေတြ နားပြင့္မတတ္ ကၽြန္မ ၾကားလုိက္ရသည္။
ေလထဲတြင္ ဆင္းလာေနသည့္ ဗံုးေတြ၏ တ႐ႊီ႐ႊီျမည္သံ။ ၿပီးေတာ့ ေပါက္ကဲြသံေတြ အ၀ီစိပြက္သလုိ ဆူညံ သြားေတာ့၏။

ကြင္းျပင္တစ္ဖက္မွ တုိက္ႀကီးတစ္လံုးသည္ ကၽြန္မ မ်က္စိေအာက္တြင္ပင္ တစ္စစီျဖစ္သြားသည္။ ဆုိဖာႀကီးတစ္လံုး လမ္းေပၚကုိ လြင့္စဥ္က်လာ၏။ မတ္တတ္ႀကီး သတိလစ္ေနသူတစ္ေယာက္လုိ ကၽြန္မ ေၾကာင္ၿပီး အေတာင့္သား ရပ္ေနမိသည္။ ထုိစဥ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ကၽြန္မလက္ကုိ ဆဲြၿပီး " ေဟ့ လာ၊ တုိ႔ေဆး႐ံုျပန္ေျပးမွ ျဖစ္မယ္" ဆုိကာ ျပန္လွည့္ေျပးၾကသည္။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေဆး႐ံုမွ အလုပ္သင္ ဆရာ၀န္ ကေလးတစ္ေယာက္။

ကၽြန္မတုိ႔ ေဆး႐ံုေရာက္ေတာ့္ လူနာေတြႏွင့္ ျမင္မေကာင္း၊ ႐ႈမေကာင္း ျဖစ္ေနၿပီ။ လူနာခုတင္ေတြ ေပၚမွာ၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ၊ ကုလားထုိင္ေတြေပၚမွာ၊ ေလွကားထစ္ေတြေပၚမွာ အႏွံ႔အျပား။
မၾကာခင္ စစ္သားလူနာေတြပါ ေရာက္လာသည္။ ဂ်ာမန္ေတြက အေနာက္ပုိင္း ပုိလန္ကုိ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အတြက္ သိမ္းလုိက္ၿပီတဲ့။
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ဧရာမ ဒဏ္ရာႀကီးေတြကုိ ေဆးထည့္၊ ပတ္တီးစည္းရင္း ကၽြန္မလက္ေတြ တဆတ္ ဆတ္ တုန္ေနသည္။ ကၽြန္မ၏ အခ်စ္ဆံုးမိသားစုသည္ ဂ်ာမန္တုိ႔ သိမ္းပုိက္နယ္ေျမအတြင္းသုိ႔ က်ေရာက္ သြားေလၿပီ။ သူတုိ႔ႏွင့္ ကၽြန္မျပန္လည္၍ ေတြ႕ဆံုႏုိင္ၾကပါ ေတာ့မည္လား။
-------------------------
ဘာသာျပန္ - တင္ေမာင္ျမင္႔
ဆက္ရန္
.

6 comments:

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

ဒီတပုဒ္ေတာ့ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ေစာင့္ဖတ္အံုးမယ္။
တင္တဲ့သူတင္ေပးတာေတာင္ မအားမလပ္နဲ႔ အခန္းေတြ လြတ္လြတ္ကုန္တယ္ အစ္မေရ။

ေဇာ္သိခၤ said...

ဆရာမေရ... ဒီတစ္ပုဒ္ကုိလည္း စိတ္ဝင္စားလုိ႕ ဆက္လက္ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ပါအံုးမယ္ခင္ဗ်....
သဒုိးက လည္း ေစာင့္ရအံုးမွာဆုိေတာ့ ဖတ္စရာ အစား တစ္ခု ရလာတာေပါ့ဗ်ာ..

ခင္မင္စြာျဖင့္
ေဇာ္သိခၤ

ေမာင္မိုး said...

စာအုပ္နဲ႔ဖတ္ခ်င္လိုက္တာ ဂ်ီးေဒၚရယ္...ဂ်ဴးနဲ႔ဂ်ာမန္ေတြရဲ႕ဇာတ္လမ္းဆို သိပ္ၾကိဳက္တာဗ်..။

ကိုေဇာ္ said...

မေန႕က ကမန္း ကတန္း လာဖတ္သြားေသးတယ္ အစ္မ။ အခုမွ ေသခ်ာ လာဖတ္ရတယ္။ ေနာက္တစ္ဆက္ ထပ္ဖတ္လိုက္ဦးမယ္။

ဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြဆိုရင္ ၾကိဳက္တယ္။

:P said...

အစ အဆံုး ရျပီမို႔.. စ ဖတ္ေနျပီ အစ္မ... ေက်းဇူးပါေနာ္

Anonymous said...

Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!