Tuesday, August 3, 2010

ၾကယ္နီ အပိုင္း (၂၂)

ျမစ္ေတြး ကြန္သံ လန္႕တည့္ေလး

(၁)

ေနသည္ အေနာက္ဘက္သို႕ ေရႊ႕ေစာင္းကာ က်ဆင္းေနေလၿပီ။ "ေနမြန္းတိမ္း" "ေနေစာင္း" "ေနက်" "ေနစြယ္က်ိဳး" "ေနေအး" "ေနေတာင္တင္" "ေန၀င္ရီတေရာ" "ေန၀င္ဆည္းဆာ" "ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ်"စသျဖင့္ ေနမင္း အေနာက္ဘက္သို႕ ေရြ႕ေစာင္းသည္မွ အစျပဳ၍ တေရြ႕ေရြ႕ က်ဆင္းကာ စံုးစံုးနစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္ အထိ အဆင့္ဆင့္ သတ္မွတ္ပိုင္းျခား၍ အမွတ္အသား ထားရွိၾကသည္ျဖစ္ရာ ယခုမူကား "ေနက်" ဟူေသာ အဆင့္သို႕ ေရာက္ရွိေနေပၿပီ။

    ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသား ကေလး တစ္ဦးသည္ ေနကို ေမာ္ၾကည့္လုိက္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းေရွ႕ရွိ အရိပ္ အာ၀ါသ ကင္းလြတ္ေသာ ေျမျပင္တြင္ စိုက္ထူ ျပဳလုပ္ထားေသာ "ေနနာရီ"ကုိ အေျပးကေလးသြားၾကည့္၏။ မလြဲ မေသြပင္ ေနနာရီ၌ အိမ္ေျမႇာင္သဖြယ္ တပ္ဆင္ထားေသာ "ဖဲထီး"သံေခ်ာင္းရွည္ကေလး၏ အရိပ္ သည္ (၃) ဂဏန္း အလယ္တည့္တည့္ေပၚသို႕ က်ေရာက္ေနေလၿပီ။
    ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားကေလးသည္ အျခားေက်ာင္းသားငယ္တစ္ဦးကို အေဖာ္ေခၚ ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းေပၚသို႕ အေျပးတက္သြားၾက၏။ တစ္ဦးက "ေက်ာက္စည္"ကို ထု၍ တစ္ဦးက "သားေရစည္"ႀကီးကို ႐ုိက္ခတ္ လုိက္၏။ "ေနာင္ .... ဒိုင္း ..." "ေနာင္ ... ဒိုင္း..." "ေနာင္... ဒုိင္း..." ညေန ၃ နာရီ အခ်ိန္ပါ။

    ဗ်င္းဘြဲရြာကေလးကား စည္ေတာ္သံ ျမည္ဟည္းလုိက္သည္ႏွင့္အမွ် လႈပ္လႈပ္ရွာရွား ျဖစ္သြားၾက၏။ ထဘီမ်ား ကပုိက႐ုိျဖင့္ သနး္တုပ္ရင္း သူတစ္ပါး အတင္းေျပာေနၾကေသာ မိန္းမမ်ားမွာလည္း သန္းတုပ္၍ အတင္း ေျပာျခင္းကို တစ္ခန္း ရပ္လုိက္ရကာ ညစာ ခ်က္ျပဳတ္ရန္ ျပင္ဆင္ၾက၏။ ဆန္ေဆးသူက ေဆး၏။ ထမင္းအုိး တည္သူက တည္။ ငါးဟင္းစား အရွာထါက္သူက ထြက္၏ ဗ်င္းဘြဲရြာကေလးရဲ႕ ညေနခင္း သ႐ုပ္ပန္းခ်ီ ကားခ်ပ္ေလ...။

    ကိုေဒါင္းစိန္ကား သူ႕အိမ္ကေလးေပၚမွ ခုန္ဆင္းလုိက္ကာ ကိုေလးဖုိးကြန္႕တုိ႕ အိမ္ေရာ၊ ကိုလူေမာင္ တုိ႕အိမ္ကိုပါ တစ္ဆက္တည္း သိမ္းက်ံဳးၾကည့္႐ႈလုိက္ၿပီးေနာက္ 'ဗ်ိဳ႕... ကိုေလးဖုိးကြန္႕တုိ႕၊ ကိုလူေမာင္ တုိ႕ ကြန္ပစ္သြားဖုိ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေနၿပီ၊ အားလံုး အသင့္ျဖစ္ၿပီလား'ဟု လွမ္းေမးလုိက္၏။

    ကုိေလးဖုိးကြန္႕တုိ႕အိမ္မွ 'ေအးေဟ့ အားလံုး အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ၊ သြားၾကစို႕'ဟူေသာ ကုိေလးဖုိးကြန္႕၏အသံ ထြက္ေပၚလာေသာ္လည္း ကိုလူေမာင္တုိ႕ အိမ္မွမူကား စကားျပန္မရပါ။ အေတာ္ကေလးၾကာမွ 'ခဏေစာင့္ပါဦးကြာ၊ ထမင္းမနပ္တတ္ေသးလုိ႕'ဟူေသာ ကိုလူေမာင္၏ ထုိင္းမႈိင္း ေလလံေသာ အသံထြက္ေပၚလာသည္။

    ကိုေဒါင္းစိန္ကား ထမင္းခ်က္ ေနာက္က်ေနေသာ ကိုလူေမာင္၏ မိန္းမမဖြားသက္အား စိတ္ပ်က္သြား၏။ သူ႕မိန္းမ မယ္စိန္ႏွင့္ကား ကြာပါဘိျခင္း။ သူတုိ႕သည္ ခရီးေ၀းသို႕ ကြန္ပစ္သါားရမည္ျဖစ္၍ ညစာ ထမင္းဟင္း ကို ခ်က္ျပဳတ္ယူသြားရသည္ျဖစ္ရာ၊ မယ္စိန္သည္ ညေန ၃ နာ၇ီ မထုိးမီပင္ ခ်က္ျပဳတ္ ၿပီးႏွင့္ ေလၿပီ။ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးလွ်င္ပင္ သူ႕အား ကြန္ပစ္သြားဖုိ႕ အခ်ိန္ေတာ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း တတြတ္တြတ္ သတိေပးေနသျဖင့္၊ အလုပ္ပ်င္းေသာ သူကပင္ ကိုေလးဖုိးကြန္႕ႏွင့္ ကိုလူေမာင္ကို ေဆာ္ၾသလုိက္ရ၏။ ဒါေပမ့ဲ ကိုလူေမာင္က ထမင္းမနပ္တတ္ေသးလုိ႕ ေစာင့္ပါဦးတ့ဲ။

    မဖြားသက္ကား စိတ္သေဘာေကာင္း၍ စိတ္ႏွလံုး ႏူးည့ံသေလာက္ အလုပ္လုပ္ရာ၌ ေလးကန္လွ၏။ ပ်င္းရိတတ္၏။ မယ္စိန္ကား ဤသို႕မဟုတ္။ စိတ္ၾကမ္းကိုယ္ၾကမ္းႏွင့္ စိတ္ျမန္ လက္ျမန္ ရွိသေလာက္ အလုပ္ လုပ္ရာတြင္လည္း ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ႏွင့္ ဆုိးဆုိးဆတ္ဆတ္ ျပဳလုပ္တတ္သည္ျဖစ္ရာ ျမန္ လည္းျမန္၏။ အလုပ္လည္း တြင္က်ယ္၏။ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ဇယ္ဆက္သလုိ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳလုပ္ သြားတတ္၏။ မဖြားသက္နဲ႕ မကြာလား။

    ကိုေဒါင္းစိန္ကား ကိုလူေမာင္ကို ေစာင့္ရင္းပင္ သူ႕ေလွကေလးကို ျပင္ဆင္ေန၏။ "ကြန္တုိင္"ကို တပ္ဆင္၏။ ပိုက္ကြန္ကုိ ေလွေပၚ၌ ေသသပ္စြာ ေနရာခ်ထား၏။ ထမင္းပြဲကိုလည္း သယ္ယူကာ ေလွေပၚ သို႕ အသင့္တင္ထား၏။ မီးဖုိနဲ႕ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းအုိးလည္း ပါရမွာေပါ့။

    ကိုဖုိးကြန္႕လည္း သူ႕နည္းတူပင္ အသင့္ျပင္ဆင္ၿပီးေလၿပီ။ သူတုိ႕ႏွင့္အတူ ကြန္ပစ္သြားၾကမည့္ အျခားကြန္ေလွ ခုႏွစ္စင္းခန္႕လည္း ေရာက္ရွိလာကာ သူတို႕ႏွင့္ လာေပါင္း၍ ကိုလူေမာင္ကို ေစာင့္ဆုိင္း ေနၾက၏။ အတန္ၾကာလွ်င္ ကိုလူေမာင္လည္း ထမင္းပြဲမ်ား၊ ပိုက္ကြန္မ်ားႏွင့္ ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္၍ သူတုိ႕ ထြက္ဖုိ႕ အသင့္ျဖစ္ေနေလၿပီ။
    ကိုေဒါင္းစိန္သည္ သူ႕သား ဒီလံုးကို ပ့ဲကိုင္အျဖစ္ ေခၚ၍ ေလွကို ဦးစြာ ေလွာ္ထြက္ခ့ဲရာ အျခား ကြန္ေလွမ်ား လည္း တေပ်ာ္တပါး ေလွာ္လုိက္လာၾက၏။ ကိုေလးဖုိးကြန္႕က သူ႕သား ဖုိးလွကို ပ့ဲကိုင္အျဖစ္ ေခၚလာ သလုိ၊ ကိုလူေမာင္ကလည္း သူ႕တူကေလးကို ေခၚလာသည္။

    မက်ဥ္းမက်ယ္ ေခ်ာင္း႐ုိးကေလးထဲတြင္ကား ကြန္ေလွမ်ားျဖင့္ ျပည့္က်ပ္သြား ေတာ့၏။ သို႕ေသာ္ သူတုိ႕သည္ ယခု အသြားထဲက ကြန္ပစ္သြားၾကမည္ မဟုတ္ဘဲ အျပန္က်မွသာ ပစ္ဆင္းလာၾကမည္ျဖစ္ရာ၊ ယခု သူတုိ႕ သြားေရာက္မည့္ ငွက္ေပ်ာေတာရြာကေလးသို႕ အျမန္ေရာက္ေအာင္သာ ေလွကို အလုအယက္ ေလွာ္ယက္ ရင္း ငါးအုပ္ ရွိတတ္ေသာ ေနရာကို သိရွိထားရန္ ေခ်ာင္းေရကိုလည္း အကဲခတ္သြားၾက၏။

    ေနကား အေတာ္ပင္ က်ဆင္းသြားၿပီျဖစ္ရာ အပူရွိန္လည္း ေလ်ာ့လာသည္။ ေနစြယ္မွာ က်ိဳးသြားၿပီျဖစ္၍ ေလးနာရီခန္ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႕ ခန္႕မွန္းမိၾကသည္။ သည္အခ်ိန္မွာ ဗ်င္းဘြဲရြာႏွင့္ မေ၀းလွေသာ ကညင္ ကုန္းရြာကေလးကို သူတို႕ လြန္လာၿပီးေနာက္ ထြန္းခ်က္ရြာကေလးသို႕ပင္ ေရာက္ရွိေနေလၿပီ။ ေရွ႕တစ္ဆင့္ဆုိလွ်င္ သူတုိ႕ သြားေရာက္မည့္ ငွက္ေပ်ာေတာရြာကေလးေပါ့။
    သူတုိ႕ကား နီးၿပီျဖစ္၍ တအားတက္လာကာ ခပ္သြက္သြက္ကေလး ေလွာ္ခတ္ၾက၏။ ကိုေဒါင္းစိန္သည္ ေလွဦးမွေန၍ ေလွာ္ယက္ရင္း အနံ႕တစ္စံု တစ္ရာကို ရမိသလုိ ႏွာေခါင္းကို ႐ႈံခ်ည္ပြခ်ည္ ျပဳလုပ္ရင္း အနံ႕ ခံေန၏။ မွန္သည္။ စူးရွလွေသာ သူ႕ႏွာေခါင္း၀ယ္ အနံ႕တစ္စံုတစ္ရာကို ႐ွဴ႐ႈိက္မိေနသည္။

    'ဗိ်ဳ႕ ကိုလူေမာင္၊ ဒီေနရာက ငါးၾကင္း ငါးသိုင္းနံ႕လုိလုိ အနံ႕ရတယ္ဗ်၊ ဒီေနရာမွာ ငါးၾကင္း ငါးသိုင္း ရွိလိမ့္မယ္ ထင္တယ္'
    သူသည္ သူ႕ေလွေဘးမွ ေလွာ္လုိက္လာေသာ ကိုလူေမာင္ကို လွမ္းေျပာလုိက္၍မွ ပါးစပ္မပိတ္ေသးမီ သူ႕ေလွ ေရွ႕နားေလာက္ဆီမွ ငါးတစ္ေကာင္က ထ ပြက္လုိက္၏။ ထုိငါး ထပြက္လုိက္ေသာ အရွိေၾကာင့္ ေရစက္ ေရပန္း ကေလးမ်ားမွာ လြင့္စင္ျဖာထြက္သြားကာ တစ္လံခန္႕ ျမင့္တက္သြား၏။ ဤပြက္နည္း မ်ိဳးပြက္သည့္ ငါးကား ငါးျမစ္ခ်င္း၊ ငါးၾကင္းမွ တစ္ပါး အျခားငါး မျဖစ္ႏုိင္။
    ဤငါးပြက္ကို ျမင္ေသာအခါ ကိုလူေမာင္က ကိုေဒါင္းစိန္သို႕ လွမ္း၍ 'ေဟ့ ... မင္း တယ္အနံ႕ခံ ေကာင္းပါလားကြ' ဟု ဆုိကာ ကိုေဒါင္းစိန္၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေထာက္ခံလုိက္၏။

    'ဒီငါးၾကင္း ငါးသုိင္းေတြဟာ ျမစ္ငါးခင္ဗ်၊ ၀ါဆုိ၀ါေခါင္ ျမစ္ေရေထာက္လာတ့ဲအခါမွာ ျဖစ္ေရနဲ႕အတူ ပါလာၿပီး ေတာ္သလင္း၊ သီတင္းကၽြတ္ေရာက္လို႕ ျမစ္ေရျပန္ဆုတ္တ့ဲအခါက်ေတာ့ ျမစ္ေရနဲ႕အတူ ျမစ္ထဲကို ျပန္ပါသါားတတ္တယ္၊ အခု ဒီငါးေတြကေတာ့ ျမစ္ေရနဲ႕အတူ ပါမသြားဘဲ ခုိကပ္က်န္ရစ္တ့ဲ ငါးေတြဗ်'
    ကိုလူေမာင္က ခ်ီးမြမ္းလုိက္ေသာေၾကာင့္ သူ ဘ၀င္ျမင့္သြားကာ သူ႕လုိ္ပင္ ကိုလူေမာင္ သိထားၿပီး ျဖစ္ေနသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုပင္ အဆန္းလုပ္ၿပီး သူက ထပ္မံရွင္းျပရင္း အသားယူလုိက္ေသး၏။

(၂)

ေနကား အေနာက္သို႕ နိမ့္သည္ထက္ နိမ့္ဆင္းလာၿပီျဖစ္ရာ ေနေရာင္ျခည္မွာလည္း ေန႕လယ္တုန္းကလုိ ပူးျပင္းျခင္း မရွိဘဲ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးကငေလးသာ ရွိေနသည္။ ေဆာင္းတြင္းျဖစ္၍လည္း ေနကေလး ခ်ိဳ လွ်င္ပင္ အေအးဓာတ္ လႊမ္းစျပဳလာၿပီး ႏွင္းကေလး  တေ၀့ေ၀့ႏွင့္ပင္ ရွိသည္။ ေဆာင္းေလေအးမွာလည္း ကဗ်ာဆန္ဆန္ ညင္းညင္း ည့ံည့ံ တုိက္ခတ္လာသည္။ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ကား ပိုးဖဲတြန္႕ကေလးမ်ားလုိ လႈိင္းတြန္႕ ကေလး မ်ားမွာ လြန္႕လူးယွက္ျဖာသြားသည္။

    သည္အခ်ိန္တြင္ ကိုေဒါင္းစိန္တုိ႕ ကြန္ေလွအုပ္ႀကီးမွာ ငွက္ေပ်ာေတာ ရြာထိပ္၌ စီရရီ ဆုိက္ကပ္နားမိၾက၏။ ထမင္းပြဲႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းအုိးကို ကမ္းထိပ္ေျမျပန္႕သို႕ သယ္တင္ကာ ထမင္းစားရန္ ျပင္ဆင္ၾက၏။ နီးစပ္ရာလူခ်င္း ၀ုိင္းဖြဲ႕၍ ဟင္းခြက္မ်ားကို စုေပါင္းကာ တေပ်ာ္တပါး စားေသာက္ၾက၏။

    ထမင္းစားၿပီးေသာအခါ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းအုိးကို ေရျဖည့္၍ မီးဖုိကေလး ကိုယ္စီျဖင့္ တည္ၾကျပန္၏။ ဆူလွ်င္ လက္ဖက္ေျခာက္ခတ္၍ မီးဖုိေပၚ၌ အတန္ၾကာ ႏွပ္ထားၿပီးေနာက္မွ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ၀ုိင္းဖြဲ႕ ၾက၏။

    ထုိအခ်ိန္တြင္ သူတုိ႕ ကြန္သမားမ်ားထဲမွ ခ်စ္ထြန္းအမည္ရွိေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ သူ႕ခါးၾကား ထဲသို႕ ထုိးထားေသာ ပေလြတုိကို ယူထုတ္၍ သူတုိ႕ႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေနရာသို႕သြားကာ မႈတ္ေန၏။ သူကား အတီးအမႈတ္တြင္ ၀ါသနာႀကီးေသာ လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္၏။ ရြာပြဲႏွင့္ ရြာဆုိင္းမ်ားတြင္ သူ အၿမဲပါ၏။ သီးခ်င္းႀကီး မ်ား ႏုိင္နင္း၍ ကာလေပၚ သီခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ မေတာက္တေခါက္သာရသည္။ ဘယ္ ကာလသားက ဘယ္အပ်ိဳကို ၾကဴခ်င္လွ်င္ ခ်စ္ထြန္းကို ေခၚရသည္။ ခ်စ္ထြန္း၏ ခ်ိဳ႕ႏြဲ႕ေသာ ပေလြသံသည္ ေတာသူ အပ်ိဳကေလးမ်ား၏ စိတ္ကို ယိမ္းယိုင္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္စြမ္းရွိသည္ဟု ကာလသားမ်ားက ယူဆ ၾကသည္။

    ျပာေသာ ေကာင္းကင္းကို ေနာက္ခံျပဳကာ ျဖဴေသာ ဗ်ိဳင္းအုပ္မ်ားသည္ အိပ္တန္းတက္ရန္ ပ်ံသန္း လာၾကေပၿပီ။ ဟိုတစ္ဖက္ ကမ္းစပ္မွာေတာ့ ဗ်ိဳင္းေအာက္ကေလး တစ္ေကာင္သည္ အိပ္တန္းတက္ရန္ သတိမရ ေသးဟန္ျဖင့္ ကမ္းစပ္တစ္ေလွ်ာက္ ငါးလုိက္ေခ်ာင္းေနသည္။ ဗ်ိဳင္းေအာက္ႏွင့္ မနီးမေ၀း ကမ္းစပ္၌မူ "ေရေညႇာင့္ေကာင္"ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္သည္။ တစ္ခဏကေလးမွ် အၿငိမ္မေနဘဲ အၿမီးကေလး ေအာက္သို႕ ညိတ္ခနဲ ညိတ္ခနဲေနေအာင္ လႈပ္ရွားကာ ေရေညွာင့္ေနသည္။

    ခ်စ္ထြန္း၏ ခ်ိဳႏြဲ႕ေသာ ပေလြသံကေလးသည္ အေတာကေလးေတြ၊ အလွိမ့္ကေလးေတြ၊ အလွည့္ ကေလးေတြျဖင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ႀကီး မင္းမူေနသည္။ 'ေရႊဘုန္းေတာ္ တုိးပါလုိ႕... ေငြမိုးေတြ ရြာ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ျပည္အေရးငယ္... သာလွတယ္ေလ...'ခ်စ္ထြန္း ေရႊမုိး ေငြမိုးေတြရြာၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ ျပည္အေရး သာယာ ၿငိမ္းခ်မ္းဖုိ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနရွာ ထင့္။

    ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႕ ကြန္သမားတစ္စုကား ခ်စ္ထြန္း၏ ပေလြသံ ညိႈ႕ဓာတ္၀ယ္ မိေနၾကဟန္ျဖင့္ စကားတစ္ခြန္းမွ် မဆုိဘဲ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကိုသာ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ ေသာက္ေနၾက၏။ ခ်စ္ထြန္းကလည္း သီခ်င္းကို တစ္ပုဒ္ၿပီး တစ္ပုဒ္ေျပာင္းကာ မနားတမ္း မႈတ္ေန၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အဆုိေရာ အမႈတ္ပါ တြဲလာေသး၏။ ပထမ သူ႕ဟာသူ သီခ်င္းသားကို ေကာက္ဆုိလိုက္၍ ေနာက္မွ သူ႕ဘာသာပင္ ပေလြကေလးျဖင့္ လိုက္မႈတ္၏။

    'လြမ္းမေျပ မန္းေျမက တ မိပါေတာ့၊ ကမ္းေျခမွာ စမ္းေရက်တယ္ႏွင့္၊ အိုကြယ္... ဖ်န္းေလက တသုန္သုန္။ တဲတစ္ဖက္ ဆြဲဖ်က္ကာ အလ်င္လုိေရာ့သထင္၊ ကရင္အုိ ယာျပင္ႀကီးမွာကြယ္ ... မီးထည့္လုိ႕လႈံ။ မပူေပါင္ ေနာက္ဆီက ခ်မ္းေရာ့သထင့္၊ အျဖဴေစာင္ ေခါက္ထည္ၾကမ္းကိုတ့ဲ လွမ္းတယ္လုိ႕ လႊားကာၿခံဳ၊ ပါးမွာ ငံုပါတ့ဲ ႏုေရႊကြမ္း။   ။ ေဘးအိတ္မွာလွ်ိဳ၊ ေဆးလိပ္တုိ နားမွာ ထုိးပါလုိ႕၊ ေတာင္႐ုိးမွာ ဘာသာ သူတုိ႕၊ ကြင္းအငူ ႏွင္းျမဴကလဲ ကြဲခ်ိန္မို႕၊ အမုိးေခၚ ဖုိးေစာ္ကဲတုိ႕ရယ္၊ အုိကြယ္... တဲပ်က္စခန္း'

    ခ်စ္ထြန္းကား အဆုိလည္းပိုင္၍ အတီးအမႈတ္လည္း ႏုိင္၏။ သူသည္ သူ၏ အဆုိကို သူ၏ ပေလြျဖင့္ လုိက္မႈတ္ေနစဥ္ ကိုေဒါင္းစိန္တုိ႕၏ မ်က္စိထဲ၌ ကြမ္းကို ပါးေစာင္တါင္ ငံုကာ ေဆးလိပ္တုိ နားမွာထုိး၍ အျဖဴ ေစာင္ေခါက္ထည္ၾကမ္းကို လႊမ္းၿခံဳၿပီး မီးလႈံေနေသာ ကရင္အုိႀကီး၏ ရုပ္ပံုလႊာသည္ အထင္းသား ေပၚလာ ေနသည္။ သူတုိ႕အနိးရွိ ငွက္ေပ်ာ္ေတာ ရြာကေလးမွာလည္း လယ္သမ်ားရြာကေလးျဖစ္၍ သီးခ်င္းသား တြင္ပါေသာ ကရင္အုိႀကီး၏ ရုပ္ပံုလႊာမ်ိဳးကို ကရင္အမ်ိဳးသား လယ္သမားႀကီးမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ ႏုိင္သည္။

    'အင္း၊ ခ်စ္ထြန္းရဲ႕ ပေလြသံကေလးကို ၾကားရတာ ငါျဖင့္ ေျမလွ်ိဳးခ်င္သလုိလုိ၊ မုိးပ်ံခ်င္သလုိလုိ ျဖစ္သြားတာပဲကြ'ဟု ကုိေလးဖုိးကြန္႕က လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း ပန္းကန္ကို ယူေသာက္ရင္ ခပ္ေလးေလး ႀကီး ေျပာလုိက္၏။

    ထုိအခါ အျခား လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း၀ုိင္းမွ ကြန္သမားတစ္ဦးက 'အို ... ကိုခ်စ္ထြန္းက ဘာဟုတ္ေသးလဲဗ်၊ က်ဳပ္တုိ႕အပို္ငးက "ဥာဏ္ႀကီး"ကမွ ဟန္က်တာဗ်။ ညေန အပုပ္ခ်ိန္ဆုိရင္ အရက္ကေလးမူးမူးနဲ႕ ပေလြ ကေလး ကို မႈတ္လုိက္တာမ်ား ေဗလု၀ နတ္ေစာင္းသံလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ သူ႕သီခ်င္းကလည္း ေတး မထပ္ဘူးဗ်၊ "ေမာင္ျပန္ခ်ိန္ နီးၿပီမို႕ ဆိးႀကိဳလွည့္ပါ... ပ်ိဳတုိ႕ေမာင္ပါ၀ါနဲ႕ လာပါေပါ့ကြယ္။ မရွက္ဘူးကြယ္၊ အရက္ မူးတယ္၊ ယုိင္တုိင္တုိင္ လမ္းကို ေလွ်ာက္တယ္"တစ္ခါလာလည္း အဲဒီသီခ်င္း၊ ေနာက္တစ္ခါ လာလည္း အဲဒီသီခ်င္း၊ ဒီသီခ်င္းကကို မတက္ေတာ့ဘူးဗ်'

    စကားအဆံုးတြင္ သူ႕ျပက္လံုးသူ သေဘာက်သြားသလုိ ဟားတုိက္၍ ရယ္လုိက္သျဖင့္ အျခား သူမ်ား ကလည္း လုိက္ရယ္ၾက၏။ စကားျဖစ္သြားၾကၿပီမုိ႕လည္း မူလ ဆိတ္ၿငိမ္ေနရာမွ တစ္ေယာက္တစ္ခြန္းျဖင့္ စကားသံ မ်ား ညံလာၾက၏။

    'ကိုေလးဖုိးကြန္႕တုိ႕ကေတာ့ ဟန္က်ပါတယ္ဗ်ာ၊ အိမ္ကမယား မျပားႀကီးက လိမၼာေရးျခား ရွိေတာ့ ကိုေလးဖုိးကြန္႕တုိ႕ အင္မတန္ သက္သာတာကလား၊ ကိုယ္က သားငါးကို ရွာေပး႐ံုပဲ ရွိတယ္၊ အိမ္ေရာက္တာ နဲ႕ တစ္ခ်က္တည္း ဘာ တစ္ခုမွ ျပန္မၾကည့္ရေတာ့ဘူး။ ငါးေျခာက္တန္ ငါးေျခာက္၊ ငါးပိတန္ ငါးပိနဲ႕ မျပားႀကီးပဲ စီးစီးနင္းနင္း လုပ္သြားတာပဲ။ ေရာင္းခ်ိန္က်ျပန္ေတာ့လည္း ေစ်းမက်န္ ေအာင္ေရာင္းလုိ႕၊ တယ္ၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲရတာကလား။ က်ဳပ္တုိ႕အိမ္က ဟာနဲ႕မ်ားေတာ့ ကြာပါ့ဗ်ာ'

    အျခား လက္ဖက္ရည္၀ိုင္းမွ ကြန္သမားတစ္ဦးက ကိုေလးဖုိးကြန္႕ကို လွမ္းေျပာလုိက္၏။ သူေျပာတာ လည္း ဟုတ္လွသည္။ မျပားႀကီးမွာ အစစအရာရာ၌ မ်က္ႏွာလႊဲရသူျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ကိုေလးဖုိးကြန္႕က သူ႕အား ခ်ီးက်ဴးလုိက္သည္ကိုပင္ မႏွစ္ၿမိဳ႕ေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္-

    'ေအး မင္းက ဒါပဲသိတာကို၊ အဲဒီလုိ အစစအရာရာမ်က္ႏွာလႊဲရလုိ႕ သူကလည္း ငါ့အေပၚ အစစအရာရာ ၾသဇာလုိက္ ေပးေနတာကိုေတာ့ မင္းမွ မသိဘဲကိုးကြ။ ငါက တစ္ခါတေလ အႀကံေကာင္းကေလးရလုိ႕ ဒီလုိ ဒီလုိ လုပ္ပါလားလုိ႕ အႀကံေပးမိရင္ပဲ အုိ... ေတာ္က ဘာသိလုိ႕လဲ၊ ဟိုဟာက ဟိုလုိရွိေပမ့ဲ ဒီဟာက ဒီလုိ ရွိေသးတာကလား၊ အုိကြာ ... ဘယ္သို႕ ဘယ္ညာ ဘယ္ခ်မ္းသာနဲ႕သာ စာသံ ေပသံ တရားသံကေလးတြပါ ေရာစြက္ၿပီး ကရားေရလႊတ္ တတြတ္တြတ္ ေျပာလုိက္တာ ငါ့ျဖင့္ ေခြးအႀကီးလုိ ငိုင္ေနရတာပဲ။ အၿမဲတမ္း ဒီလုိ ခ်ည္းမို႕ တစ္ခါတစ္ေလ ငါက စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႕ ေဖနဲ႕ ကိုင္တုတ္လုိက္မွ ၿငိမ္က်သြားတယ္'

    သူ႕စကားကို သေဘာက်သြားသလုိ ကြန္သမားအားလံုး ဟားတုိက္ ရယ္လုိက္ၾက၏။ ကိုေလးဖုိးကြန္႕ ကလည္း သူ႕စကားမွာ မဆံုးေသးဘဲ ဆက္ရန္ ရွိေသးသလုိ သူတုိ႕အၿငိမ္တြင္ သူ႕စကားကို ျပန္ဆက္၏။

    'ငါကလည္း စကားေျပာတ့ဲအခါမွာ ႐ုိး႐ုိးတန္းတန္းမေျပာဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စကားတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး စာသံ ေပသံ တရားသံကေလးနဲ႕ ေျပာတာကို အမုန္းဆံုးပဲကြာ။ သူလည္း အစက ဒီလုိမဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ ရြာ ထဲက အဘိဓမၼာဆရာႀကီး ဦးေဖာင္နဲ႕ ေပါင္းသင္းမိရာက သူ ဒီအက်င့္ စြဲလာတာပဲကြ။ တစ္ခါတုန္းကလည္း ဦးေဖာင္ က သူ႕ကို ဘာေတြ ေဟာလုိက္တယ္ မသိပါဘူးကြာ၊ ညအိပ္ရာ၀င္ေတာ့ ကိုဖုိးကြန္႕ရယ္ ... ေတာ္တို႕ က်ဳပ္တုိ႕ဟာ ဒီကာမဂုဏ္တရားေတြကိုသာ ငမ္းငမ္းတက္ လုိက္စားေနမယ္ဆုိရင္ ေနာင္ပြင့္မယ့္ အယိန္မေဒးယ ဆုိလား ဘာလားကြာ၊ အဲဒီဘုရားကို ဖူးေတြ႕ႏုိင္ပါဦးမလားတ့ဲ၊ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီး ဟာ ေသြး၊ သလိပ္ အတိၿပီးတ့ဲ ရြံစရာ့အပုပ္ေကာင္းႀကီးမို႕ တဏွာရာဂသေဘာနဲ႕ တပ္မက္ျခင္း မျပဳဘဲ ေမာင္ရင္းႏွမ လုိ သေဘာထား၊ တကြဲတျပား အိပ္ၾကပါစို႕ေနာ္...တ့ဲ။

ငါက ဘာရမလဲေဟ့၊ ကာမဂုဏ္ေတြ၊ အပုပ္ေကာင္ေတြနဲ႕ ႐ႈပ္မေနနဲ႕၊ လင္မယားမုိ႕ လင္မယားလုိ သေဘာထားၿပီး လင္မယားလုိပဲ ေနႏုိင္မယ္ကြလုိဆုိ႕ေတာ့ ေၾသာ္... ဒါေၾကာင့္မုိ႕လည္း ေတာ္တုိ႕ က်ဳပ္ တုိ႕ဟာ ဒီသံသရာႀကီးထဲမွာ တ၀ဲလယ္လယ္ျဖစ္ေနရတာပဲ ထင္ပါရဲ႕ေနာ္လုိ႕ လုပ္လုိက္ေသးတယ္။ သံပရာသီး ေသာ ေရွာက္သီးေသာ နားမလည္ဘူးကြဆိုၿပီး အတင္း နသားပါးယားပစ္လုိက္တယ္၊ ေအးေရာ။ လင္မယား ၾကားထဲမွာေတာင္ တကြဲတျပားျဖစ္ကုန္ေအာင္ လုိက္႐ႈပ္တ့ဲ တရားကိုေတာ့ ငါက ရွင္းရွင္းပဲေဟ့၊ မလုိ ခ်င္ဘူး'
    ကိုေလးဖုိးကြန္႕၏ အေျပာမွာ ေဒါပါလွသည္ျဖစ္၍ ကြန္သမားမ်ားမွာ တဟားဟားျဖစ္ေနၾကရ၏။ ဤသို႕ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာဆုိေနစဥ္မွာပင္ ေနလည္း ၀င္ခ့ဲေလၿပီ။

(၃)

ေန၀င္သြားၿပီျဖစ္၍ အေမွာင္ရိပ္က သမ္းလာသည္။ ကြင္းထဲမွ ပုရစ္ေအာ္သံ ကေလးမ်ားကိုလည္း အဆက္မျပတ္ ၾကားေနရသည္။ ညဥ့္ငွက္ျဖစ္ေသာ လင္း၀က္ငွက္၏ ေအာ္သံမ်ားကိုပင္ ၾကားေနရေပၿပီ။ သူတို႕ ကြန္ပစ္ဆင္းဖုိ႕ အခ်ိန္ကား ေရာက္ခ့ဲပါၿပီ။

    အသီးသီးပင္ မီးအုပ္ကေလးမ်ားကို ထြန္းညႇိၾက၏။ ေရနံဆီမီးခြက္ကို ညႇိထြန္း၍ မုန္႕ေသတၱာထဲတြင္ ထည့္ကာ မီးအုပ္ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
    ကိုေဒါင္းစိန္ကား ဒီလံုးကိုေခၚ၍ ပ့ဲကိုင္ေစကာ ေလွဦးတြင္ မီးအုပ္ကို ေနရာခ်ၿပီး ေလွာ္ထြက္ေစ၏ အျခားသူမ်ားလည္း အသီးသီး ေလွာ္ထြက္လာၾက၏။ အေမွာင္သမ္းလ်က္ရွိေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚ၀ယ္ မီးအုပ္ထဲမွ ထိုးထြက္လာေသာ မီးခြက္၏ အလင္းေရာင္ကေလးမ်ားသာ ယွက္သန္းလ်က္ရွိသည္။

    ကိုေဒါင္းစိန္သည္ ကြန္ကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ အသင့္ကို္ငထားကာ မီးေရာင္ထုိးေနေသာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ကို စိတ္၀င္စားစြာ စူးစမ္းရင္း လုိက္ပါလာ၏။ ဒီလံုးကလည္း ေလွကို ခပ္ျဖည္းျဖည္း ေလွာ္ေပးေနရာ ေလွကေလး မွာ ညင္သာစြာ ေရြ႕လ်ားေန၏။

    တစ္ေနရာတြင္ ငါးဘဲကေလးမ်ားမွာ ပြစိပြစိျဖင့္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚ၌ ထပြက္ေနသည္ကို ျမင္၍၊ သူ ကြန ္ျဖင့္ ပစ္ႀကဲလုိက္ရန္ ႀကံရြယ္စဥ္မွာပင္ ငါးဘဲကေလးမ်ားမွာ ေရေအာက္သို႕ ငုပ္လွ်ိဳး ေပ်ာက္ကြယ္ သြား၏။ သူသည္ မေက်မနပ္ျဖစ္သြားကာ ဆက္လက္၍ စူးစုိက္ၾကည့္႐ႈေနစဥ္မွာပင္ အျခားေနရာ၌ ငါးဘဲ ကေလး မ်ား တစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ လာပြက္ေနသည္ကို ျမင္လုိက္လွ်င္ ျမင္လုိက္ခ်င္း၊ ဤေနရာ၌ ငါးအုပ္ လာရ ေတာ့မည္ ေသခ်ာ၍ သူ႕လက္ထဲမွ ပိုက္ကြန္ကို ဟန္ပါပါလႊဲကာ တအားကုန္ ပစ္ႀကဲလုိက္၏။ လက္၀ဲဘက္မွ လက္ယာ ဘက္ သို႕ သိမ္း၍ ပစ္ႀကဲလိုက္လုိက္၏။ 

လက္၀ဲဘက္မွ လက္ယာဘက္သို႕ သိမ္း၍ ပစ္ႀကဲလုိက္ျခင္းျဖစ္ရာ လူမွာလည္း ကိႏၷရာငွက္ကေလးမ်ား ၀ဲသလုိ ၀ဲကာ ေလွဦးတြင္ မတ္တတ္မွ ထုိင္လ်က္ကေလးအထိ ညင္သာစြာ က်လာ၏။ ပစ္ႀကဲလုိက္ေသာ ကြန္ႏွင့္ေရတုိ႕ ထိေတြ႕သြားေသာ အခါ၌ ရွဲခနဲ ျမည္သြားေသာအသံ ထြက္ေပၚလာေရာ "ေရေၾကာင္းျပ"ဟု သူတုိ႕ အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ျမစ္ေတြးငွက္မေလးမွာ ထုိကြန္သံကို လန္႕၍ ပ်ံသန္းသြားသည္။

    'ေသာင္ကမ္း... ေသာင္ကမ္း ေမာ္တည့္ အေဖာ္မပါ၊ မ ကိုရွာ ... ဟသၤာျမစ္ေတြး၊ ပင္လယ္ငယ္၀ယ္မွာ က်ဴးရင့္ေၾကြး... ျမစ္ေတြး ကြန္သံ လန္႕တည့္ေလး...'
    ခ်စ္ထြန္း၏ အသံ၀ါႀကီးသည္ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ညႏွင့္ ကြန္သံမ်ားကို ေဖာက္ထြင္းကာ ထြက္ေပၚလာသည္။ သူကား အဆုိပုိင္သူျဖစ္၍ နားေထာင္ေကာင္းလွသည့္အျပင္ သီခ်င္းစာသားႏွင့္ မ်က္ျမင္႐ႈခင္းမွာ ဟပ္မိ သြားေသာ ေၾကာင့္လည္း ကိုေဒါင္းစိန္၏ ရင္တြင္း၌ ၾကည္ႏူးေနသည္။ ကိုေဒါင္းစိန္သည္ "ကြန္ေစာင္းႀကိဳး" ကို ကိုင္၍ ျပန္႕သြားေသာ ကြန္ကို ေရေအာက္၌ တျဖည္းျဖည္း လာစုမည့္ အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းရင္း နားစြင့္ ထား၏။

    'တူစံုမပါ ... ေနလွည့္ရာ ... ငတံုးတာ တံငါမုဆုိး၊ ပင္လယ္၀ငယ္ကို ျဖဳတ္ခ်င္းသြား... မယ္ဘြား ကြန္သံ လန္႕ခ်ည္႕ေလး'
    ခ်စ္ထြန္းသည္ အဆုိသာ မဟုတ္ဘဲ သက္ဆုိင္ရာ အေတာကေလးမ်ားကိုလည္း ပါးစပ္ျဖင့္ လုိက္ေတာေပးေနသည္ျဖစ္ရာ နားေထာင္၍ပင္ ေကာင္းေသးေတာ့သည္။
    'တက္ႀကီး ရိုးရွည္ ... တက္ႀကီး ႐ုိးေစာက္၊ ကင္းတည့္ တင္းခေမာက္ကယ္ႏွင့္... ရုပ္ေဖ်ာက္ကယ္လာ၊ ငတံုး တာေလာ၊ တံငါေလာ...။ ေလွငယ္ဦးေစာက္၊ ကင္းခေမာက္ကယ္ႏွင့္၊ ႐ုပ္ေဖ်ာက္ကယ္ လာပါသည္။ ငတံုးတာ... တံငါ ဟုတ္က့ဲဟုတ္က့ဲေလး'

    ခ်စ္ထြန္းက စိတ္ပါလက္ပါ သီးဆုိေနသည္။ အင့္ဟင္ သူ႕သီးခ်င္းက ဘယ္လုိပါလိမ့္ ကိုေဒါင္းစိန္ ေတြးေနမိေသာ္လည္း တံငါ၊ ကြန္သံ၊ ေလွငယ္၊ တက္ႀကီး႐ုိးရွည္၊ ကင္းခေမာက္ စေသာ သူတုိ႕လက္သံုး ကိရိယာ တန္ဆာပလာမ်ား သီးခ်င္းစာသားထဲ၌ ပါ၀င္ေနသည့္အတြက္ စိတ္၀င္စားေနသည္။
    'ပုဆုိးမည္းစင္း ငါးစိမ္းျခင္းငယ္ႏွင့္... အျပင္းေစ်းမီ ေလွာ္စြေလး...။ ပကၠလာတြင္... ေတာင္းငယ္တင္၊ ခံုမင္ေဖာက္သည္ လာစြေလး..။ ေဖာက္သည္လည္းလာ... ဆန္မပါ၊ တံငါ ငတ္စြ ငတ္စြေလး'

    'ဟာ ဒီေခြးမသားေလးဟာ နိမိမရွိတာေတြ ေလွ်ာက္ဆုိေနတယ္။ ေဖာက္သည္လာလုိ႕ ဆန္မပါတာနဲ႕ တံငါငတ္ရမလား။ ေစ်းဆုိင္၀ယ္စားမွာေပါ့'
    ကိုလူေမာင္က ကြန္တုိင္တြင္ ပိုက္ကြန္ကို ခ်ိတ္ေနရာမွ ေရရြတ္လုိက္၏။ ကိုေဒါင္းစိန္ကမူ ပိုက္ကြန္ကို တျဖည္းျဖည္း ဆြဲေဖာ္ရင္း 'အုိ သူတုိ႕က ပင္လယ္တံငါေတြဆုိေတာ့ ေစ်းဆုိင္နဲ႕မနီးလုိ႕ ျဖစ္မွာေပါ့ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ သူ႕သီခ်င္းေလးေတြကို ႀကိဳက္တယ္ဗ်။ "ပုဆုိးမည္းစင္း ငါးစိမ္းျခင္းငယ္ႏွင့္ အျပင္းေစ်းမီ ေလွာ္စြေလး"ဆုိတ့ဲ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိထဲမွာျဖင့္ ငါးစိမ္း ျခင္းေတာင္းကို ေလ်ေပၚမွာတင္ၿပီး ဓႏုျဖဴ ေစ်းအမီ အျပင္းလွာ္သြားတ့ဲ ငါးစိမ္းသည္မႀကီး မမယ္ရင္ကို ကြက္ခနဲ သြားျမင္တယ္ဗ်'ဟု ျပန္ၾကားလုိက္၏။

    သူသည္ ကြန္ကို တျဖည္းျဖည္းဆြဲေဖာ္လာရာမွ ခဲသီးမ်ား တပ္ထားေသာ ကြန္အာက္ေျခ အေရာက္တြင္မူ ရြံ႕ႏြံမ်ား၊ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ား စင္ၾကယ္သြားေစရန္အတြက္ ေရထဲတြင္ အတန္ၾကာေအာင္ လႈပ္ကာလႈပ္ကာ ေဆးေၾကာ ၿပီးေနာက္မွ ေလွေပးသို႕ ဆြဲတင္ကာ ကြနတုိင္တြင္ ခ်ိတ္လုိက္၏။ ကြန္တုိင္ တြင္ ပိုက္ကြန္ ခ်ိတ္မိသည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒီလံုးက ေလွကို ကမ္းစပ္သိုက ေလွာ္ပို႕လုိက္၏။

    သူသည္ ကြန္ကို တစ္လႊာၿပီးတစ္လႊာ ရွင္းရင္း ငါးမ်ားကို ျဖဳတ္ေန၏။ ကြန္ထဲ၌ ေရာေထြးၿပီး ပါလာေသာ "ဖက္သြပ္"ဟုေခၚသည့္ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားကို ရွင္းလင္းပစ္၏။ သည္တစ္လႊာၿပီးမွ ေနာက္တစ္လႊာသို႕ ကူး၏။ ကြန္ထဲတြင္ မိေနေသာ ငါးမ်ားကား ေစာေစာက သူျမင္လုိက္ေသာ ငါးဘဲမ်ားႏွင့္ ငါးေျမြထိုး၊ ငါးစင္စပ္ မ်ားျဖစ္သည္။
    'ခ်ီးထဲမွပဲ၊ ကြန္ခ်က္ကို ေတြ႕ၿပီေဟ့လုိ႕ အားရပါးရ ပစ္ႀကဲလုိက္တာ ငါးနည္းနည္းေလးမိၿပီး "ဖက္သြပ္" ေတြခ်ည့္ ျဖစ္ေနတာပဲ'
    သူနဲ႕ မနီးမေ၀းေနရာမွ ကိုေလးဖုိးကြန္႕၏ ညည္းညဴလုိက္ေသာ အသံျဖစ္သည္။ ကိုေဒါင္းစိန္ကေတာ့ သူခန္႕မွန္း ေသာ ကြန္ခ်က္ကို တည့္တည့္ႀကီး မိခ့ဲသည္ျဖစ္၍ ဘာတစ္ခြန္းမွ် ျပန္မေျပာဘဲ ေက်နပ္ေသာ အၿပံဳး ျဖင့္သာ တုံ႕ျပန္လုိက္သည္။

    'က်ဳပ္လည္း ဒီတစ္ခ်ီ ေရွာ္သြားတယ္ဗ်၊ ဒါေပမ့ဲ ငါး အေတာ္အသင့္ကေလး မိလုိက္လုိ႕ ခင္ဗ်ား ေလာက္ေတာ့ မဆုိးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ကိုေဒါင္းစိန္တစ္ေယာက္ ၿငိမ္ေနပံုကို ေထာက္လိုက္ရင္ ေဒါင္းစိန္ ေတာ့ အခ်က္ေကာင္း တုိးမိသြားၿပီထင္တယ္'

    ကိုလူေမာင္၏ အသံပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ ကိုေဒါင္းစိန္သည္ ၿမံဳမေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ 'ဒါေပါ့ဗ်၊ အခ်က္ေကာင္း ကို တုိးမိသြားလို႕ စကားမေျပာႏုိင္ေအာင္ ၀မ္းသာလံုး ဆုိ႕ေနတာေပါ့'ဟု ျပန္ၾကားလုိက္၏။

    အျခားေနရာမ်ားမွလည္း စကားေျပာသံ၊ ကြန္ပစ္သံ၊ ေရသံ၊ တက္ခတ္သံ မ်ားကို အဆက္မျပတ္ ၾကားေနရ၏။ ကြန္ပစ္ၿပီး ေလွကို ကမ္းဘက္သို႕ က္ပလာသည့္ ေလွက ကပ္လာ၍၊ ကြန္မွ ငါးကိုျဖဳတ္ၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ပစ္ရန္ ေရလယ္ဘက္ဆီသို႕ ေလွာ္ထြက္သြားျခင္းျဖင့္ ေခ်ာင္း႐ုိးထဲ၌ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ ျဖစ္ ေနသည္။

    ကိုေဒါင္းစိန္လည္း ကြန္မွ ငါးမ်ားကို ျဖဳတ္ၿပီး႐ံုမွ်မက ကြန္ကုိလည္း ရွင္းလင္းၿပီးျဖစ္၍၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ပစ္ရန္ ဒီလံုး အား ေလွကို ကမ္းစပ္မွခြာၿပီး ေရလယ္ဘက္ဆီသို႕ ေလွာ္ရန္ အမိန္႕ေပးလုိက္သည္။

အခန္း (၄) ဆက္ရန္
.

No comments: