Saturday, August 21, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို) အပိုင္း (၃) ဇာတ္သိမ္း

"ဒီဒုတ္ ကြ၊ ဒီဒုတ္"
"ဟုတ္တယ္၊ ဒီဒုတ္က ဒီးဒီး ဒီးဒီးနဲ႕ ျမည္ျပီးမွ ဒုတ္ဆိုျပီး အဆုံးသတ္ေတာ့၊ လူမမာညည္းသံလိုလို"
"ေဩာ္ ဒါထက္ လူေလး"
ကိုက်န္ႀကီး သည္ ထမင္းသုံးေလးလုတ္ကို ဟင္းမပါဘဲ ႏြားငတ္ေရက် မ်ိဳခ်ျပီးမွ အိမ္အေႀကာင္း ေမး၏။

"အိမ္ေရွ႕က ေကာက္လိႈင္းေတြ တစ္၀က္က်ိဳးျပီလား"
"အေမေလ ေကာက္လိႈင္း ေတြကို အေဖတို႕ အစ္ကိုတို႕ လုပ္သလို မျပန္႕ဘူးဗ်ာ၊ ရိုင္ပတ္ကာျပီး အလယ္မွာ လွည္းဘီးႀကီး ခ်ျပီး ေကာက္လိႈင္းေတြနဲ႕ ရိုက္သဗ်ား"
"ဒါလည္း ေကာင္းတာပဲ။ ႏို႕ငါေမးတာ ေျဖဦးေလ"
"ေကာက္လိႈင္း ေတြ တစ္၀က္က်သြားျပီဗ်။ တစ္ေန႕ပုတ္လို႕ရတာ တစ္ေန႕သိမ္းတာ ငါးတင္း ေလာက္ ရျပီတဲ့"
ငထြန္းကား ဆက္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။

"နည္းတယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး" ဟု ေျပာသည္။
"သည္ဟာ မွာေတာ့ အေဖတို႕က စိုက္ျပီးကတည္းက ျပန္ေစာင့္မွ မႀကည့္တာဘဲ။ ေရယူမိုးယူ ေတာင္မင့္ အေမ ကေလးတစ္ဖက္နဲ႕ လုပ္ရတာဆိုေတာ့ စာမေစာင့္ႏိုင္ဘူးကြ"
ငထြန္းကား၏ ခက္ထန္မ်က္ႏွာ ေျပက်သြားျငား၊ ကိုက်န္ႀကီးက ထမင္းလုပ္ကို မခြံ႕ေသး။

"သည့္ျပင္လယ္ ေတြမွာ စာႏွင့္တဲ့လူရိွတယ္။ ငါတို႕လယ္မွာ အေစာင့္မရိွဘူး။ စာေတြ အႀကိဳက္က် သြားတာ ေပါ့ကြာ။ ဒါေႀကာင့္ ၁၅-၂၀ မွန္းထားတဲ့ လယ္က ၁၀-၁၅ ျဖစ္သြားဟန္တူပါရဲ႕ကြာ"
ကုိက်န္ႀကီး သည္ ထမင္းလုတ္ကို လင္းတမ်ိဳ မိ်ဳခ်ၿပီးေနာက္ "အရသာခံမေနနဲ႕၊ မ်ိဳခ်။ ဒီကေန႕ၿပီးေအာင္ တင္ၾကစို႕ကြာ" ဟု ဆိုရာက ေဆးရိုးကို တစ္ဆက္တည္းေျပာသည္။
"လူေလးက သိမ္းဆည္းၿပီးရင္ ထမင္းထုပ္ကို ခ်မထားနဲ႕၊ က်င္ေကာင္ေတြ ေပါက ေပါသနဲ႕၊ တဲအမိုးမွာ ဆြဲ ထား။ တစ္ေအာင့္တစ္နား ေနၿပီးရင္ ထန္းရြက္တစ္ခ်ပ္ကို မီးညွိၿပီး ယူသြား။ သံုးေလးခ်ပ္လည္း အပိုယူ သြား။ ေအာက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ငံု႕ၾကည့္"

"ၾကည့္ၿပီး က်ဳပ္က ဘာလုပ္ရမွာတံုး"
"အထက္ဆံုး လယ္ကြက္က ထိပ္ကန္သင္းကို သြားၾကည့္ေန။ လယ္ကြက္ထဲမွာ မင္းလက္နဲ႕ လက္ငါးသစ္ရွိ ေအာင္ ေရမ်ားလာၿပီဆိုရင္ မီးတုတ္ကို အ၀ိုင္းႀကီးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပလိုက္"
"သည္လိုလား အေဖ"
ညေမွာင္ေမွာင္တြင္ ေဆးရုိးတို႕သည္ မီးစမ်ားႏွင့္ ေဆာ့ကစားၾက၏။ ေမွာင္မည္းမည္းတြင္ နီရဲေနေသာ ထင္းစ ကို ေ၀ွ႕ယမ္းကစားရလွ်င္ ေပ်ာ္စရာေကာင္း၏။ ထင္းစကုိ ယမ္းလ်က္ နီရဲေသာ မ်ဥ္းေျဖာင့္ မ်ဥ္းေကြး မ်ား ေပၚလာသည္။ လ်င္ျမန္စြာ ယမ္းပါက စက္၀ိုင္းနီႀကီး ေပၚလာ၏။ သို႕ေၾကာင့္ ေဆးရိုးက လက္ကို လ်င္ ျမန္စြာ ေ၀ွ႕ျပရာ ငထြန္းကား ၏နဖူးကို လက္ခံုျဖင့္ ရိုက္မိေလ၏။

ဆြမ္းခံျပန္ခ်ိန္ ေရာက္ၿပီ။
မယ္ၾကြယ္စိုးသည္ ရိုင္ပတ္တြင္း ေျပး၀င္လိုက္၊ လမ္းသို႕ထြက္ၿပီး ရြာတံခါးဘက္သို႕ ေမွ်ာ္လိုက္ ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနသည္။ သားငယ္ ေဆးရိုးသည္ ကၽြဲေလာ လူေလာ မသဲကြဲေသာကိုယ္ျဖင့္ ထမင္းထုပ္ႀကီးရြက္လ်က္ ေရာက္လာ ေနက်။ ယခုမေရာက္ေသး။ လမ္းတြင္ နေမာ္နမဲ့သြားသျဖင့္ ေၿမြကို တက္နင္းမိသေလာ။ ဆြမ္းခံ ျပန္ကေလး ေတြႏွင့္ ရန္ျဖစ္ေနသေလာ။
အိုးပုတ္သံုးေလးလံုးျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနေသာ ကေလးေဘးသို႕ ေရာက္သြားလိုက္၊ လမ္းသို႕ထြက္လိုက္ ဗ်ာ မ်ားေနသည့္ မယ္ၾကြယ္စိုးအား 'ဘာျဖစ္ေနသတံုး' ေမးမည့္သူ မရွိ။ တစ္ရြာလံုး တလင္းသိုက္ထဲသို႕ ေရာက္ေန ၾကသည္။

ေနသည္ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္လာၿပီ။ မယ္ၾကြယ္စုိးသည္ 'မီးဖိုက်င္း'ထဲသို႕ ဆင္းလာသည္။ ထမင္းအိုး ဟင္းအိုး ေတြကို 'ခံေတာင္း'ထဲသို႕ ထည့္သည္။ အိမ္တံခါးကို ဆူးခက္ သံုးခက္ႏွင့္ ၀ါးႏွင့္ကပ္ခ် ထားေသာ ဆူးတံခါးျဖင့္ ဆုိ႕သည္။ သမီးမယ္မွ်င္ကို လက္ဆြဲၿပီး ထြက္လာေသာ္ၿငား မသြားႏိုင္ေသး။ အလက္ မျဖတ္ ရေသးေသာ ထန္းရြက္ေလး ငါး ေျခာက္ရြက္ျဖင့္ ကာရံရေသးသည္။ သည္မွ်ျဖင့္လည္း မယ္ၾကြယ္စိုး၏ ပလိ ေဗာဓက မကုန္တြင္ေသး။ စပါးမႈန္ ေထာင္းေထာင္းထလ်က္ 'ေကာက္ေပါက္'ေနေသာ တလင္းစပ္သို႕ သြားရပ္ ရေသး၏။
"ေရႊအိမ္ ေရ၊ အိမ္ကို နားေထာင္လိုက္ပါဦး"

မေရႊအိမ္သည္ ရင္ရွားႀကီးျဖင့္ အေမွာ္ေၾကးျခစ္ေနရာက ထၿပီးရပ္သည္။
"ခါတိုင္း ဆြမ္းခံ၀င္ခ်ိန္ဆိုရင္ ေဆးရိုး ထမင္းယူဖို႕ လာေနက်ေအ့။ အခု ဆြမ္းခံျပန္ၿပီး ေရာက္မလာပံု ေထာက္ေတာ့ လိုက္ေခ်ဦးမွ"
"လမ္း မွာ တစ္ခုခုျဖစ္ေနရင္ လယ္ျပင္ကလူလည္း မသိ၊ ညည္းလည္း မသိ ျဖစ္ေနမယ္"
"ညည္းေျပာ သလိုလည္း ေတြးပူရတာပဲေအ့။ လယ္ျပင္မွာပဲ သားအဖသံုးေယာက္လံုး"
"ေကာင္မ ပါးစပ္ပုပ္ႀကီးနဲ႕"

"ေဒြးေလး လယ္ျပင္သြားမလို႕လား၊ က်ဳပ္လည္း လုိက္မယ္
ေကာက္လႈိင္းဆိုင္ ေပၚမွ ေလွ်ာဆင္းလာေသာ က်ီးဒန္က ေျပးကပ္လာ၏။
"ဟဲ့ သမီး မလိုက္နဲ႕"
"လိုက္ခ်င္တယ္ အေမရဲ႕"
"အေပ်ာ္ သြားတာ မဟုတ္ဘူးဟဲ့။ မယ္မွ်င္ ေနခဲ့၊ သည္မွာ အစ္မနဲ႕ အရိပ္ထဲမွာ ကစားရေအာင္"
မယ္မွ်င္ သည္ မေရႊအိမ္ေခၚခါမွ အေမ့ေျခကို ဖက္ထား၏။
"ေရႊခ်ံဳဒီးဂ်ဳတ္ စားမို႕"

လယ္ျပင္အေရာက္တြင္ ေရႊဖရံုသီးအျပဳတ္စားမည္ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။
မယ္မွ်င္ သည္ လယ္သစ္သို႕ သံုးေလးေခါက္ ေရာက္ဖူးၿပီ။ ေတာထေနေအာင္ ေကာင္းေသာ ေက်ာက္ဖရံု သီးခင္း၊ ေရႊဖရံုခင္း ထဲမွ အေဖ ခူးဆြတ္ၿပီး ျပဳတ္ေပးေသာ ေရႊဖရံုသီးျပဳတ္ကို လွ်ာလည္ေနၿပီ။
ေျမသစ္ မို႕ စိုက္သမွ်အပင္ ျဖစ္ထြန္းေသာ္ျငား၊ ေျမအသစ္ မို႕ မယ္ၾကြယ္စိုး စိတ္ထင့္ေနသည္။ က်က္ စေသာ နာနာဘာ၀မ်ားသည္ ဤကဲ့သို႕ေသာ ေနရာမ်ိဳး၌ ေနေလ့ရွိသည္ဟု ၾကားဖူး၏။ သို႕ေၾကာင့္ တထိတ္ ထိတ္ျဖင့္ လာခဲ့ရသည္။ အရိတ္ေနာက္က်ေသာ လယ္ပြဲတစ္ပြဲတေလမွ အပ လယ္ျပင္ႀကီး တစ္ခုလုံး ဆိတ္ျငိမ္ေနသည္။ ရိုးျပတ္ ေငါေငါသည္ ႀကည့္ေလရာ၌ မင္းမူေနပုံမွာ ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းသည္။ ေလေပြတစ္ခ်က္ ေမႊ႕လာခ်ိန္တြင္ကား လယ္ျပင္ႀကီးသည္ တေ၀ါေ၀ါျဖင့္ အသက္၀င္လာ၏။

မယ္မွ်င္ ကား ေလေပြကို ႀကည့္ျပီး ေပ်ာ္ေန၏။ ဆီကန္ေတာ့ႀကီး တစ္လုံးကို ေထာင္ျပီး လွည့္သကဲ့သို႕ လည္ေနေသာ ေလေပြသည္ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံေပးလ်က္ ႀကဳံသမွ် အားလုံးကို စုပ္ယူ၏။ မယ္ႀကြယ္စိုး မွာမူ သမီးကေလးကို ေလေပြဆဲြယူသြားမည္ စိုးသျဖင့္နီးရာ သစ္ပင္ကို ေျပးကပ္ေနရ၏။ တစ္ခြင္ တစ္ျပင္လုံး ေျခာက္သေယာင္ ေနျငား၊ ေျမာင္းဖ်ား ေတာေရွက္မ်ားမွာ အစိမ္းျပယ္ေသး။ ေရွာက္ေတာ ၏ သည္ဘက္ရိွ စပါးခင္းႀကီးကို ျမင္ရေသာအခါ မယ္ႀကြယ္စိုး အားတက္၏။

ထိပ္ဆုံးလယ္ကြက္၌ ေရျပည့္ေနသည္။ မီးကၽြမ္းထန္းရြက္ ငါးခ်ပ္ကို ေတြ႕ရသည္။ သားအဖတစ္ေတြ ေရယးျပီးသြားတန္ရာ၏ဟု မယ္ႀကြယစိုး ခန္႕မွန္း၏ သို႕ရာတြင္ လူရိပ္လူေယာင္ မျမင္ရ။ ေကာက္ပင္ မ်ားကို ေလတိုးေသာအသံကသာ မယ္ႀကြယ္စိုးသားအမိ၏ အေဖာ္ ျဖစ္ေနသည္။

သစ္ရြက္မိုး တဲကေလးကို ျမင္ရခ်ိန္၀ယ္ မယ္ႀကြယ္စိုး ေျခလွမ္းသြက္လာသည္။ တဲေရွ႕မီးဖိုကို လွမ္းႀကည့္ သည္။ ေျခလွမ္းတုံ႕သြားသည္။ ရင္ကိုလက္ျဖင့္ ဖိမိသည္။ မိးဖိုတြင္ မီးမျပတ္ေသာ သစ္တုံးႀကီးတစ္တုံး ရိွသည္။ ထုိသစ္တုံးႀကီးကို ရံ၀န္းလ်က္ သစ္တုံး သုံးလုံး။ သုိ႕တေစ သစ္တုံးမ်ားတြင္ ေျခလက္ႏွင့္ ဦးေပါင္း ပါေသာေႀကာင့္ သာ ငါ့လင္ႏွင့္ ငါ့သားေတြပါတကားဟု သိေသာ္ျငား ပကတိသစ္တုံး။ ရႊံ႕မရိွေသာ ေနရာမွာ ေျပက် ေနေသာ 'တဘက္'တြင္းရိွ ေသွ်ာင္ထုံးျဖစ္သည္။ ရႊံ႕စိုေျခာက္မ်ား ပိန္းပိတ္ေအာင္ လုံးလ်က္ အိပ္ေမာ က်ေနသူမ်ားမွာ အိပ္၍ေကာင္းဆဲ။
မယ္ႀကြယ္စိုး သည္ ခံေတာင္းကို သမီးအကူအညီျဖင့္ ခ်ထားျပီးေနာက္ မိးဖိုကို မီးထည့္သည္။ မီးေတာက္ႀကီး ဟုန္းခနဲ ထေသာအခါ ငထြန္းကားက လွိမ့္သြား၏။ ေဆးရိုးက ထထိုင္ျပီးမွ ငထြန္းကား၏ ခါး ကို ေခါင္းအုံးျပိး အိပ္သျဖင့္ မေအက ဆြဲထူ၏။

"ဘယ္အခ်ိန္ ရိွပတုံး"
"ဟင္ အေမ"
ေဆးရိုးမွ တအံ့တႀသျဖစ္လ်က္ မိခင္အား အထူးအဆန္းလုပ္ျပီး ႀကည့္ေန၏။
"ညတုန္း က ဘယ္အခ်ိန္မွ အိပ္ႀကတုံး"
"တံုးႀကီးေခါက္ျပီ အေမရ"
အရုဏ္တက္မွလည္း အိပ္ရ၊ ပင္လည္းပင္ပန္းရကား သည္အခ်ိန္အထိ အိပ္ျခင္းကိုမလြန္ဟု မယ္ႀကြယ္စိုး သေဘာေပါက္သည္။
"နင့္ကိုယ္ကို ျပန္ႀကည့္စမ္း"
အေမ ခိုင္းေသာေႀကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဆးရုိးငု႕ံႀကည့္၏။

"ဘာျပဳလို႕တုံး အေမရ"
"နင္က ေရထဲလည္းမဆင္းရဘူး၊ ခူလည္းမနင္းရဘဲနဲ႕ မ်က္ႏွာပါမက်န္ တစ္ကိုယ္လုံး ရႊ႕ံေတြေပေနတာ ဘာသေဘာလဲ။ ငါေမြးထားတာက မင္းသား၊ အခုေတာ့သရဲ"
"ထိပ္ဆုံးလယ္မွာ ထုိင္ျပီး ေရေစာင့္တာ အေမရ။ ျဖဳတ္ကိုက္၊ ျခင္ကိုက္ သက္သာေအာင္ ရႊ႕ံသုတ္ထားတာ"
"ျဖစ္ရေလ သားရယ္။ ကဲ သြားသြား၊ ေရခ်ိဳးခ်င္ ခ်ိဳး၊ မခ်ိဳးခ်င္လဲ ေျခလက္ မ်က္ႏွာ ေဆးေခ်"
ေဆးရိုး ၏ ေအာ္က်ယ္ေအာ္က်ယ္ အသံေႀကာင့္ ဦးစြာ ထထိုင္သူမွာ သားႀကီးငထြန္းကား၊ သူလည္း အေမ ကို ျမင္ရသျဖင့္ ၀မ္းသာအံ့ႀသေန၏။

"အေမ လိုက္လာတယ္"
"လာရတာေပါ့ သားရယ္။ မင့္ညီမက ခါတိုင္းဆို ဆြမ္းခံ၀င္ဆို ေရာက္ေနက်ဟဲ့။ အခု ဆြမ္းခံျပန္ တာေတာင္ ေရာက္မလာေတာ့ စိတ္ပူတာေပါ့ သားရဲ႕"
အေမသည္ သားကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္၀ဲ၏။
"အရြယ္နဲ႕မလုိက္ေအာင္ ပင္ပန္းလိုက္တာ သားရယ္"
"ေဟ့ ေဟ့ ဆင္းရဲသားဟာ ပင္ပန္းမွာပဲ"
ေျပာေျပာဆိုဆို ထထိုင္သူမွာ ကိုက်န္ႀကီး။

"အေဖေရ ခ်ံဳဒီး ခၽြတ္ေပးပါ"
မယ္မွ်င္သည္ ပုစြန္လံုးတစ္ေကာင္ကို စိတ္၀င္တစား ဖမ္းေနရာက ေအာ္ဟစ္လ်က္ ေျပးလာ၏။ ေျပးလာေသာ္ျငား ဖေအကိုျမင္ေသာအခါ မေအကို ေျပးဖက္၏။
"တယ္ဂ်ီး"
"သရဲမဟုတ္ပါဘူး သမီးရဲ႕၊ အေဖပါ"
ကုိက်န္ႀကီးအတြက္ မဂၤလာနံနက္ခင္းပါေပ။ သူသည္ တဟားဟား ရယ္ေမာလ်က္ သူ႕ကိုယ္မွ ရြံ႕ေတြကို ခြာၿပီး သမီးနဖူး တြင္ ကပ္၏။
"သားအဖေတြ ဆာၾကမွာပဲဆိုၿပီး ထမင္းအိုးေတြ ဟင္းအိုးေတြပါ သယ္လာခဲ့တယ္"

"ညည္းဟာ အလြန္ေတာ္တဲ့ မိန္းမျမတ္ပဲ"
"ထမင္းစား ရေအာင္ ေရခ်ိဳးေခ်စမ္းပါေတာ္။ ဒါေလာက္ ေျမွာက္ေျပာရံုနဲ႕ အေမာေျပသြားပါၿပီ"
"ဘတို႕ရဲ႕ အေဖမ်ားမွာ စပါးတစ္ေစ့ရေအာင္ အဲဒါေလာက္ အပင္ပန္းခံခဲ့ၾကရတာ လူေလးေရ"
ဘေဆးရိုးသည္ သူ႕အေဖ ဦးက်န္ႀကီး သာဒြန္း၀ေျမာင္းဖ်ား၌ လယ္တည္ခဲ့ပံုကို နိဂံုးခ်ဳပ္၏။
"က်ဳပ္နဲ႕ဆို အေဘးေတာ္မွာေပါ့ေနာ္ ဘ"

ေမာင္ကိုႀကီးက ဘေဆးရိုး၏ အၾကမ္းပန္းကန္ထဲသို႕ ေရေႏြးထပ္ျဖည့္အၿပီး၌၊ အေမႀကီး က်ီးဒန္ထံ တစ္ပန္းကန္ လွမ္းေပးသည္။
"ေျမာင္းဖ်ား လယ္သစ္က ဆန္ကို ထမင္းခ်က္ၿပီး ဆြမ္းေလာင္းတဲ့ေန႕တုန္းက မင္း ျမင္ေစ့ခ်င္ တယ္"
ဘေဆးရိုး ၏ အေျပာျဖင့္ပင္ ရင္ဆို႕ေနခဲ့ေသာ ေမာင္ကိုႀကီးသည္ လြန္စြာၾကားခ်င္သြား၏။

"ႀကံဳခ်င္ေတာ့ အဲသည္ေန႕က ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ေန႕နဲ႕ ႀကံဳေနတာကိုး။ ဆြမ္းပန္း ကန္ကို သပိတ္ထဲေစာင္းၿပီး ဆြမ္းေလာင္းတဲ့ အေဖ့လက္ဟာ တုန္ေနတယ္။ ဒါဟာ တပည့္ေတာ္ တို႕ သားအဖ တစ္ေတြ ရဲ႕ ေသြးေတြ ေခၽြးေတြပါ ဘုရားတဲ့"
"ေဘးက ဘနဲ႕ တူလားဟင္ ဘ"
ေျမးႀကီး၏ အေမးကို ရီးက်ီးဒန္က "သူ႕အစ္ကိုနဲ႕ မွ ေလသံေရာ၊ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ေရာ၊ မ်က္ႏွာ ပါ တူတာဟဲ့" ဟု ၀င္ေျပာၿပီးမွ ေနာက္ဆက္စကား ထည့္ေသးသည္။
"ေသာက္လိုက္ တဲ့ အရက္ကလည္း လြန္ပါေရာ"
"ဟုတ္လား ဘ"
ရီးေဆးရိုး ေခါင္းမညိတ္ခ်င္ေပ။ သို႕ေသာ္ ေလးပင္စြာျဖင့္ ေခါင္းညိတ္မိသည္။

"ဘႀကီးက ဘာျပဳလို႕ ေသာက္တာတံုးဘ"
"ေသာက္ခ်င္ လို႕ ေသာက္တာေပါ့ကြာ"
ရီးေဆးရိုးသည္ ကေသာကေမ်ာ ေျဖအၿပီးတြင္ တဟားဟား ရယ္ေမာပစ္၏။ ပြျပန္႕ေနေသာ ထန္း ပင္ျမစ္ အခြံမ်ားကို တုတ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ျခစ္ၿပီးေန၏။ စင္စစ္ သူသည္ အစ္ကို ငထြန္းကားအား ေမ့ထား ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ မုန္းေသာေၾကာင့္ နာၾကည္းေသာေၾကာင့္ မဟုတ္။ သနားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ သည္။ စပါးတစ္ေစ့၏ တန္ဖိုး၊ ပဲတစ္ေစ့၏ တန္ဖိုးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းလာသည့္အခါက်မွသာ ငထြန္းကား သည္ မပါလွ်င္ မျဖစ္၍ ပါလာ ရသည္။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ခ်န္ပစ္ခဲ့ခ်င္သည္။

ငထြန္းကား အရက္သမား ျဖစ္သြားရာတြင္ အေဖ၏ပေယာဂေသာ္မွ် ပါေလသလားဟု ရီးေဆးရိုး မရဲတရဲေတြးသည္။ မရဲတရဲ ေတြးရျခင္းမွာ အေဖ့ကို မရိုမေသရာသို႕ က်ေရာက္မည္ကို စုိးရိမ္ သျဖင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ငထြန္းကားသည္ မိသားစုလုပ္ငန္းကို 'ကၽြန္ႀကီးငႏြား'လုပ္သည္။ 'ညီေလး ေတာ့ မခိုင္းဘူး။ ဒါေလာက္ေတာ့ အေမ့သမီးလည္း လုပ္ႏိုင္တာပဲ'စေသာ တြက္ကတ္စကား မည္ သည့္အခါမွ် မဆို။ ပ်င္းရိျခင္း၊ ဖင့္ႏႊဲ႕ျခင္းမရွိ။ လုပ္စရာရွိသမွ် ကုန္းရုန္းၿပီးလုပ္သည္။

ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္း ေျပာင္းလြဲသြားေသာအခါ ကိုက်န္ႀကီး၏ ေရွာက္ေတာစပ္က 'မုရင္း’လယ္မွာ စပါးစိုက္လယ္ျဖစ္လာ၏။ ေရျမဳပ္ေဒသ မဟုတ္ေတာ့မူ၍ သာဒြန္း၀ေျမာင္းေသာက္ ျဖစ္လာေခ်၏။ ထိုအခါ တြင္ သာဒြန္းေျမာင္းက်ိဳး၍ ေျမာင္းဦးတက္လွ်င္ ကိုက်န္ႀကီး ပါရေတာ့သည္။ ဆည္ဦးတက္ လွ်င္လည္း ဆင့္ဆိုခံရသည္။ သည္အခါမ်ား၌ အေဖ့ကိုယ္စား ငထြန္းကား လိုက္သည္။ အရက္ ေသာက္ေသာအတတ္ကို ဤေနရာမွ ငထြန္းကား တတ္ေျမာက္လာသည္။

ကိုက်န္ႀကီး မ်ိဳးရိုးတြင္လည္းေကာင္း၊ မယ္ၾကြယ္စိုးမ်ိဳးရိုးတြင္လည္းေကာင္း အရက္သမား၊ ထန္း ရည္သမား မပါရွိေခ်။ ငထြန္းကားသာလွ်င္ ႏွစ္ပိေပါက္၌ ထြန္းေသာ တစ္ေယာက္။
အေဖသည္ သားႀကီးအား မဆိုရက္ေပ။ အေမကလည္း မတားရက္ေပ။ သနားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ စတင္ တည္စဥ္က ဆယ္ဧကမဲ့မဲ့ လယ္သည္ ငထြန္းကား၏ လံု႕လ၀ီရိယေၾကာင့္ ၁၅ဧက ေက်ာ္ လယ္ႀကီး ျဖစ္လာ ရသည္။ သို႕ေၾကာင့္ အေဖသည္ အရက္သမားအား သြယ္၀ိုက္ၿပီးသာ ဆံုး မခဲ့သည္။

"သူမ်ား သားသမီး သူမ်ား သားမယားကို မျပစ္မွားနဲ႕၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူတစ္ထူး မ်က္ရည္ေပါက္ ႀကီးငယ္ မက်ေစနဲ႕"
ငထြန္းကားသည္ အိမ္တိုင္ကို ေက်ာမွီၿပီး တစ္စံုတစ္ရာ စဥ္းစားေတြးေတာၿပီး ဘ၀င္က်ဟန္ျဖင့္ "အင္း အင္း" ျမည္၏။ ထိုအခါတြင္ ငထြန္းကား မ်ားစြာ မူးလာၿပီ။ သို႕ေသာ္ ငထြန္းကားသည္ အရက္ဖိုး အေၾကြးထူ လာလွ်င္ တလင္းထဲမွ စပါးကို က်ံဳးၿပီး အေၾကြးဆပ္၏။ တလင္းခ်ိန္ကုန္လွ်င္ 'စည့္'ထဲမွ က်ံဳးယူသည္။

ေဆးရိုးႏွင့္ မယ္မွ်င္ကလည္း အစ္ကိုႀကီးအား ခ်စ္၏။ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ အစ္ကိုႀကီး ငထြန္းကားလုပ္ေသာ မေတာ္တေရာ္အမႈမ်ားကို မသိေယာင္ေဆာင္ေနၾက၏။ အေဖက ေမးလာေသာအခါ သူတို႕ အေျဖရခက္၏။ ကိုက်န္ႀကီးသည္ ေကာက္ျပန္႕ေအာက္ရွိ စပါးထုကို ေျခ ျဖင့္နင္းကာ ႏွဲ႕ကာ တစ္ေန႕ တစ္ႀကိမ္ ခန္႕မွန္း သည္။ ထိုတစ္ေနရာရာက ပါးသြားလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းသိ သည္။ ခန္႕မွန္းသည္။ ထိုတစ္ေနရာရာက ပါးသြားလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း သိသည္။

"စပါးေလ်ာ့တယ္ေဟ့"
ေဆးရိုး မၾကားဟန္ျပဳေန၏။
"ေဟ့ အလတ္ေကာင္၊ ငါေမးေနတယ္ကြ"
"အေဖ ထင္လို႕ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ"
"ဘာထင္ရမွာလဲ ႏွစ္တင္းေလာက္ ေလွ်ာ့ေနတယ္။ ေျပာစမ္း ဘယ္သူခိုးတံုး"
သည္မွ် ေမးရံုျဖင့္ သူခိုးမေပၚ။ ႏွင္တံကိုဆြဲၿပီး ရိုက္ဟန္ ပုတ္ဟန္ လုပ္မွသာ ေပၚသည္။
"အစ္ကိုႀကီးမွ သိမွာေပါ့ အေဖရာ၊ က်ဳပ္ တကယ္မသိတာပါ"
ၿပီးၿပီ။ ကိုက်န္ႀကီး ဆက္မေမးေတာ့ပါ။ ကာယကံရွင္ ငထြန္းကားကိုပင္ မေမးေတာ့ပါ။

"သူ႕လုပ္စာ သူသံုးတာ ဒါေလာက္ေလးမ်ား ေျပာမေနပါနဲ႕"ဟူ၍လည္း အေမက ကာဆီးေလ့ရွိရာ ဆက္ၿပီးစစ္ေဆးေနလွ်င္ လင္မယား စကားမ်ားကိန္း ဆိုက္ႏိုင္သည္။
"ဘရဲ႕ အဲ့သည္အစ္ကိုႀကီး အခုရွိေသးသလား"
ရီးေဆးရိုး စကားအျပတ္တြင္ ေမာင္ကိုႀကီးက ၀င္ေမး၏။
"ငါ့ထက္ ငါးႏွစ္ႀကီးတာဆိုေတာ့ ေသခ်ားေသၿပီလား မသိပါဘူးကြာ၊ အင္း ရွိခ်င္လည္း ရွိႏိုင္ေသး ရဲ႕"

"ဘယ္မွာေနၾကတာတံုး ဘရ"
"ပထမ မန္က်ည္းပင္ပုကြ၊ ေနာက္ လက္မဲကြ။ တစ္ႏွစ္ဟာ ငါ့အစ္ကိုႀကီး မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီဆိုၿပီး လုိက္သြားတာ လက္မဲက ေျပာင္းသြားၾကၿပီတဲ့။ ဘယ္ကိုေျပာင္းသြားလဲ စံုစမ္းေတာ့ မေရမရာကြ။ ဒါနဲ႕ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး ျပန္လာလို႕ ႏွစ္ႏွစ္အၾကာမွာ သားႏွစ္ေယာက္ ေမာင္ေက်ာ္နဲ႕ ေမာင္ေသာ္ ေခၚ ၿပီး ေရာက္လာ ေသးတယ္။ ေရနံေခ်ာင္းကို ေရာက္ေနတယ္တဲ့။ အဲသည္ေနာက္ ဇာတ္ျမွဳပ္သြား ေတာ့တာ ပါပဲကြာ"

"ဦးေက်ာ္တို႕ ဦးေသာ္တို႕ေကာ မလာဘူးလားဘ"
"သူတို႕ မလာလို႕ေပါ့ကြာ။ သူတို႕လာရင္ ေဆြခန္းမ်ိဳးခန္း အခုလို ဘယ္မွာျပတ္လိမ့္မတံုး"
ထန္းပင္ျမစ္ ၁၅ေခ်ာင္းႏွင့္ ငခ်ိပ္ေပါင္း တစ္ဇလံုစားအၿပီးတြင္ ျမစ္ေတြ ကၽြက္စီ ကၽြက္စီျဖင့္ ထၾက သည္။ ရီးေဆးရိုး သည္ ဘာဘူေစာင္ႀကီးကို လံုးေထြးၿပီး မန္က်ည္းပင္ ခြၾကားတြင္ ညွပ္သည္။
"မင္းတို႕ ေခတ္မွာ လယ္လုပ္ရတာ လြယ္လြယ္ေလးကြ။ ခိုင္ခံ့တဲ့ ဆည္ႀကီးေတြ၊ ေျဖာင့္တန္းတဲ့ ေျမာင္းႀကီးေတြနဲ႕ လုပ္ၾကရတာ။ အေဖတို႕ ေခတ္တုန္းက ေရကေလးတစ္ေပါက္ရမယ့္အေရး အသက္ထြက္ မတတ္ လုပ္ရတာ"

"အဲသည္တုန္းက 'ခႏႊဲ'မသံုးဘူးလား ဘ"
"မရွိေသးလို႕ ခူေမာင္းႀကီးကို ပင္ပင္ပန္းပန္း နင္းၾကရတာေပါ့ကြာ။ တို႕သာ မဟုတ္ဘူး၊ သည့္ျပင္ လယ္ေတြလည္း ေျမာင္းက်ိဳးၿပီး ေရျပတ္ရင္ သည္လိုပဲ ခူနဲ႕ ေရယူၾကရတာပဲ။ သည္ေတာ့ စပါး တစ္ေစ့ ပဲတစ္ေစ့ဟာ စားရက္စရာမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဖိုးတန္မွန္းသိေအာင္ တစ္ေစ့မွ်မက်န္ ေအာင္ အစားခိုင္းၿပီး ေအာက္ ကို က်သြားရင္လဲ ေကာက္ၿပီး အစားခိုင္းတာေဟ့"

ၿပီးပါၿပီ
.

2 comments:

ကိုေဇာ္ said...

အဆံုးေလးကို တမန္းကတန္းေတာ႔ ဖတ္သြားသဗ် အစ္မေရ။

:P said...

အဆံုးထိ ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။