Wednesday, August 25, 2010

ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကား တို႕ညီအစ္ကို) အတြဲ (၂) အပိုင္း (၄)

သုိ႔ေသာ္ မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ ျပန္လည္အျပစ္တင္ပါ၏။ သား၏ အိမ္ေထာင္ေရးကုိ ႀကိဳႀကိဳ တင္တင္ မစီမံမိေသာ မိမိတုိ႔၏ အျပစ္သာ ျဖစ္သည္ဟူ၍။
စင္စစ္ေသာ္ကား မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ သားႀကီး ငထြန္းကား၏ ေ႐ွ႕ေရးကုိ ႀကိဳတင္ စဥ္းစားကာ စဥ္းစား ဖူး၏။ စဥ္းစားခ်ိန္တုန္းက ငထြန္းကားသည္ ငမူးင႐ူးသက္သက္ျဖစ္၏။ သမီး႐ွင္က ေျချဖင့္ ကန္ခ်မည့္ အေျခအေန။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ ႐ွင္ၿငိမ္းစည္အား ႀကံဖန္႐ွာေဖြၿပီး ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ သားႀကီး အရက္ျပတ္သြားသည္မွာ ႐ွင္ၿငိမ္းစည္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ႀကံဖန္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ရေစကာမူ ႐ွင္ၿငိမ္းစည္ ၏ ဂနာမၿငိမ္ေသာ မ်က္လံုးခၽြတ္ယြင္းခ်က္သည္ တစ္ခဏမွ်သာ ေမွးမွိန္သြား၏။ ေယာကၡမ (မိန္းမသူ)ႏွင့္ ေခၽြးမတုိ႔ အမုိးတစ္ခုတည္းေအာက္တြင္ အတူေနရသည္တြင္ မုိပုိ ဆုိး႐ြားလာသည္။

႐ွင္ၿငိမ္းစည္သည္ ေဆး႐ုိးတုိ႔ေမာင္ႏွမကုိ 'ေမာင္ေလး၊ ေမာငေလး၊ ေယာက္မ၊ ေယာက္မ'ဟု ပါးစပ္ဖ်ားမွမခ်။ အိမ္တြင္းမႈလုပ္သိမ္းထုပ္ေသခ်ာပါသည္။ သုိ႔တေစ သူ႔ကုိ႐ုိေသရမည့္ မယ္ေတာ္ ေမာင္ေဆး႐ုိးကုိ စကားေျပာပံုက ၾကာမ်က္လံုးျဖင့္။
႐ုပ္ေသး ႏွစ္ပါး သြားတြင္ မင္းသားက မင္းသမီး၏ အလွကုိ ဖြင့္ဆုိသံကုိ မယ္ႂကြယ္စုိး တစ္စြန္းတစ္စ မွတ္မိ၏။
' ျမင္ရသူ ေဖသက္သာတယ္၊ ေ႐ႊမ်က္ႏွာ ၾကည္လြန္းလုိ႔ေလး'

သုိ႔ရာတြင္ ရမ္းဘုိကုန္းသုိ႔ ေသွ်ာင္ေနာက္ ဆံထံုးပါလာခဲ့သည္မွာ တစ္ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးေသာ သူ႔ ေခၽြးမ မွာ မသိသာေယာက္်ားမ႐ွိအာင္ ေဖာ္ေ႐ြလြန္းသည္။ ႐ုပ္ေသးႏွစ္ပါးသြားထဲကကဲ့သုိ႔ ေ႐ႊ မ်က္ႏွာၾကည္ လြန္းသူမဟုတ္။ ေ႐ႊမ်က္ႏွာ ႐ႊင္လြန္းေသာ မိန္းမ႐ႊင္။ ထုိသုိ႔ေတြးမိသည့္ တစ္ခဏ၀ယ္ မယ္ႂကြယ္စုိး သည္ သူ႕အေတြးကုိ ခ်က္ခ်င္းရပ္ပစ္သည္။
' ေခၽြးမ ဟာ သားနဲ႔စပ္ရင္ သမီးပဲ၊ ငါ သည္လုိမေျပာေကာင္းဘူး'

ဤသုိ႔ျဖင့္ မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း မျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးစားသည္။
' မိန္းမဆုိတာ ဣေႁႏၵသိကၡာ႐ွိရတယ္၊ သူမ်ားအထင္ေသးခံရေအာင္ မေနရဘူး'
သမီးရင္းမယ္မွ်ကဲ့သုိ႔ စိတ္သြင္းၿပီးဆံုးမသည္။ 'ဟုတ္ကဲ့' ဟူ၍သာ ႐ွင္ၿငိမ္းစည္ တံု႔ျပန္သည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ၾကာမ်က္လံုးကုိ ထိန္းသိမ္းသည္။' တာ' ကား မ႐ွည္။ ခံလွ တစ္ရက္သာ။
မယ္ႂကြယ္စုိး မွာ ဦးက်န္ႀကီးအား ဖြင့္ၿပီး မတုိင္ပင္ရဲ။ အျပစ္မ႐ွိ မျပစ္႐ွာသည္ဟု တစ္ႀကိမ္ အဆုိခံရဖူးၿပီ။

သားႀကီး ငထြန္းကားသည္ ေမာင္ေဆး႐ုိးႏွယ္ သြယ္သြယ္ေပ်ာင္းေပ်ာင္းမဟုတ္။ မည္းမည္းသည္းသည္း ေလးလံုးေျခာက္ဖက္ျဖစ္သည္။ အသားအေရမွာလည္း ေမာင္ေဆး႐ုိးက လတ္သည္။ ငထြန္းကားမွာ ခ်စ္တီး လုိ မည္းေမွာင္မေနျငား အညာသားပီသသည္။ သေျပသီး '႐ြမ္းျပင္း' အလား ညိဳေမွာင္သည္။ မယ္ၿငိမ္းစည္ကား ကုိယ္ေပါက္လက္ေရာက္လွ၏။ ႐ုပ္အဆင္း ေခ်ာ၏။ ၿမိဳ႕သားကုိ ရႏုိင္ေသာ႐ုပ္။ သုိ႔ပါလ်က္ အိမ္ေျခကေလးသံုးဆယ္မဲ့မဲ့သာ႐ွိေသာ ရမ္းဘုိကုန္းသား'အသားသေျပေရာင္နဲ႔ ေခြးေဟာင္ လွေသး'ကုိ ယျခင္းမွာ လယ္ႏွင့္ လွည္း ႏြား႐ွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဤသည္တုိ႔ကုိ ငထြန္းကား စဥ္းစား မိပါေလစ။ ငထြန္းကားသည္ လက္ဖဲြ႕ လယ္ သံုးဧကကုိ လုပ္ကုိင္သည္။ မိဘ၏အလယ္ ၁၅ ဧက ကုိလည္း ေန႔မွန္းမသိ ညမွန္းမသိ ဦးေဆာင္ဦး႐ြက္ျပဳကာ လုပ္ကုိင္သည္။ ညီက အစ္ကုိ႔ေနာက္လုိက္။ ဖေအ က ကန္သင္းေပၚရပ္လ်က္ လက္ညိဴးထုိး႐ံုသာ။

မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ သားႀကီးအား သနားသည္ႏွင့္အမွ် ေခၽြးမကုိ ၾကည့္မရျဖစ္လာသည္။ ၾကည့္မရ ျခင္းမွာ လည္း မ်က္လံုးမေကာင္း၍ ျဖစ္သည္။
' ၾကာရင္ ငါ စိတ္ဆင္းရဲၿပီး ေသႏုိင္တယ္။ ငါ ေသရင္ ငါ့သမီးေလး ဒုကၡေရာက္ေတာ့မယ္'
မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ အေကာင္းဆံုးလမ္းကုိ ႐ွာၾကည့္ရာ အိမ္၀ုိင္းထဲတြင္ အိမ္ကေလးတစ္လံုး ေဆာက္လုပ္ ေပးျခင္းျဖင့္ အိမ္ခဲြရန္ နည္းလမ္းကုိ ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိသြားေလ၏။
' ေဟ့ေကာင္၊ ငါ က်ီးဒန္ကုိ စာေပးခ်င္လုိ႔ကြ၊ ရည္းစားစာ ေရးေပးစမ္းကြာ '

သရက္တံုး သိမ့္ခနဲျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ လွည့္အၾကည့္တင္ ျမင္ရေသာ ငပု။ ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း ေျပာခ်လုိက္ေသာ ငပု၏စကား။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ လက္ထဲကပုဆိန္ လြတ္က်ခမန္း ထိတ္ခနဲ ခံစားရသည္။
ဘုရားငါးဆူဘက္က သရက္ပင္ တစ္ပင္ သာဒြန္း၀ေျမာင္းေဟာင္းကုိ ကန္႔လန္႔ျဖတ္လ်က္ ႐ြာဘက္သုိ႔ လဲက် ေနသည္။ လွည္းႏွင့္ မလြတ္ေသာ ကုိင္းဖ်ားကုိင္းနားမ်ားကုိ ခုတ္ထြင္ထားလုိက္ၾကသည္။ က်န္ေသာ အကုိင္းမ်ားကုိ တတိတတိျဖင့္ ခုတ္ယူၾကရာ အိမ္႐ွင္မေတြ၊ ကေလးေတြ မခုတ္ႏုိင္ေသာ အကုိင္းႀကီး ႏွစ္ကုိင္းႏွင့္ ပင္စည္သာက်န္ေတာ့သည္။ သည္အပင္ႀကီးကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိး မ်က္ေစာင္းခဲ ေနခဲ့ျငား အားလပ္ရက္ မေပၚ။ ထြန္တံုးပိတ္ၿပီးပါလ်က္ ကုန္းတန္းေတြ ထြန္ရ၊ ႏြားစာေျမာင္းႀကံရ၊ အစ္ကုိ ႏွင့္ မရီးတုိ႔အား စိန္တစ္ဆုပ္သုိ႔ လွည္းေမာင္းပုိ႔ရျဖင့္ ယေန႔မွသာ သရက္တံုးေပၚသုိ႔ ေရာက္ေတာ့သည္။ သရက္တံုး ၏ အဖ်ားကုိ ပုဆိန္ျဖင့္ ေပါက္သည္။ ခါယမ္းေနေသာေၾကာင့္ ေပါက္အားမ႐ွိ။ ခါးလယ္သုိ႔ ဆုတ္ၿပီးေပါက္ မွ ေပါက္၍ေကာင္းသည္။ တစ္ေတာင္ခန္႔႐ွိ အကာေတြ လႊားခနဲ လႊားခနဲ ကြာက်သည္။

' မယ္မွ်င္ေရ ထင္းလာသယ္ေဟ့ '
႐ြာထဲသုိ႔ လွမ္းေအာ္စဥ္တြင္ ေရာက္လာသူမွာ က်ီးဒန္ျဖစ္သည္။
' ကုိရင္ က်ဳပ္ကုိ ထင္းတစ္ေပြ႕ေလာက္'
႐ွင္မီးအက်ႌ၀တ္ေနက် မိက်ီးဒန္သည္ ယခု ရင္ေစ့အက်ႌျဖင့္ ျဖစ္လာၿပီ။
' အမယ္ ပန္းေတြဘာေတြ ပန္လုိ႔ပါကလား၊ ရည္းစားထားရင္ ငါ့ကုိထားေနာ္ '
' ကုိရင္ ေနာ္ ကုိရင္ '

' ဘာကုိရင္လဲ အရင္ကတည္းက ငါေျပာထားတာ '
' ဘာေျပာထားလုိ႔တံုး၊ ဘာမွမေျပာဘဲနဲ႔ '
' ေျပာပါတယ္ဗ်ာ၊ နင္ ႀကီးလာရင္ ဘယ္သူ႕မွ်မယူရဘူး၊ ငါ့ကုိပဲ ယူရမယ္ဆုိတာေလ '
' ကေလးတုန္းကေျပာတာကုိ အတည္ယူလုိ႔ရမလား '
သူ ဤကဲ့သုိ႔ ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္ေနေသာ မိက်ီးဒန္အား ႀကိဳက္သူ ေပၚလာၿပီ။ ရင္တုန္ ပန္းတုန္ ျဖစ္လ်က္ ပုဆိန္ကုိ သစ္တံုးေပၚတြင္စုိက္ရာ သံုးခ်က္ေပါက္မွ ၿမဲသည္။
' ေနာ္ ေဟ့ေကာင္၊ ငါ မေရးတတ္လုိ႔ပါ '

ငပုက သူရပ္ေနသည့္ေဘးတြင္ လာထုိင္သျဖင့္ ေမာင္ေဆး႐ုိးလည္း ၀င္ထုိင္ရျငား စတ္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနသည္။
' သူမ်ား မဦးခင္ ငါက စာေပးထားခ်င္လုိ႔ပါ '
' ပါး႐ုိက္လႊတ္လုိက္ေတာ့မွ ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္း ျဖစ္ေနပါ့မယ္ ငပုရာ '
သုိ႔စဥ္တြင္ ထင္းသယ္ရန္ မယ္မွ်င္ေရာက္လာသျဖင့္ ေညာင္ကုန္း႐ြာ ဘုရားပဲြ အေၾကာင္းသုိ႔ ေရာက္သြား ၾက၏။
မယ္မွ်င္၏ ထင္းစည္းကုိ ပင့္ေပးၿပီးမွ ငပုထံမွ အသံထြက္လာ၏။

' ေအာင္သြယ္ကတစ္ဆင့္ ေပးမွာေပါ့ကြ၊ ကုိယ္တုိင္ေတာ့ ဘယ္ေပးပါ့မလဲ'
' ေအာင္သြယ္ဟုတ္လား ဘယ္သူတံုး '
' မလွေငြကြာ '
မ်ားေသာအားျဖင့္ သည္အလုပ္ကုိ အပ်ိဳႀကီးေတြသာ ၀ါသနာပါၾကသည္ဟု ေမာင္ေဆး႐ုိးထင္ခဲ့၏။ ယခု ငပုေျပာေသာ မလွေငြမွာ ကေလးတစ္ေယာက္အေမ မုဆုိးမျဖစ္၏။
' ေဟ့ေကာင္ေနာ္၊ က်ီးဒန္ကုိမရဘဲ မလွေငြနဲ႔ ညားေနမွျဖင့္ '
' ပါးစပ္ပုပ္ႀကီးနဲ႔ကြာ၊ နိမိတ္မ႐ွိ နမာမ႐ွိ၊ ဖြဟဲ့ '
' ဖြဟဲ့၊ တည့္တည့္လာပါေစ'

ငပု၏ လက္သီးသည္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ နားထင္ဆီသုိ႔ ေျပးလာ၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိးေ႐ွာင္ေပး၏။ ငပု အားလြန္ကာ သစ္တံုးေပၚမွ လိမ့္က်ေသာအခါ ႐ုိး႐ုိးမက်။ ေမာင္ေဆး႐ုိးကုိ လွမ္းဆဲြသည္။
ေမာင္ေဆး႐ုိးႏွင့္ ေမာင္ငပုတုိ႔ လက္ခုပ္တစ္ေဖာင္အျမင့္မွ လိမ့္က်ခ်ိန္၀ယ္ ခံေတာင္းတစ္လံုးဆဲြလ်က္ ေရာက္လာသူမွာ မိက်ီးဒန္။ ' ထင္းေပါက္' ေကာက္ရင္း ေရာက္လာသည္။
သရက္တံုးႀကီးကုိ ပုဆိန္ျဖင့္ ေပါက္သူမ်ားသည္ အကာအဖတ္ႀကီးမ်ားကုိသာ စည္းေႏွာင္ထမ္းပုိးၿပီး ယူသြား ၾက၏။ ေလးသစ္တစ္၀ါး အစအနကေလးေတြကုိ ခ်န္ခ်န၍ ပစ္ခဲ့ၾက၏။ ဤသည္တုိ႔ကုိ ခုနက ထင္း တစ္ေပြ႔ လာေအာင္းစဥ္က မိက်ီးဒန္ ျမင္သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းတုိ႔ကုိ ေကာက္ရန္ မိက်ီးဒန္ ေရာက္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ငပုမွာ မိက်ီးဒန္ကုိ မၾကည့္ရဲသျဖင့္ ခုိးၾကည့္ေန၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိးလည္း ႐ိႈးတုိး ႐ွန္႔တန္႔ပင္။

' ကုိရင္ေနာ္ မႀကီးမငယနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေဆာ့၊ အျမင့္ႀကီးက ခုန္ခ်လုိ႔ က်ိဳးေနဦးမယ္ '
' ငါက်ိဳးလည္း နင္ လုပ္မေကၽြးရပါဘူး '
' ဘာဆုိင္လို႔ လုပ္ေကၽြးရမွာတံုး '
'ခုနတုန္းက ထင္းတစ္ေပြ႕ဆုိၿပီး ဘယ္ေလာက္ယူသြားမွန္းမၾကည့္လုိက္မိဘူး၊ အခု ေတာင္ႀကီးနဲ႔ လာျပန္ၿပီ'
' ထင္းေပါက္ ေကာက္မလုိ႔ပါ ကုိရင္ရဲ႕ '
ထုိအခါတြင္ ငပုသည္ အလုိက္သိစြာျဖင့္ ေလးသစ္ တစ္၀ါးထင္းေပါက္မ်ားကုိ လုိက္လံစုေဆာင္းေနသည္။ သည္နည္းျဖင့္ မိက်ီးဒန္ကုိ သူ အေရာ၀င္မည္ကုိ ေမာင္ေဆး႐ုိးမ႐ႈစိမ့္။
' ေၾသာ္ ဒါထက္ က်ီးဒန္၊ သည္ေကာင္ငပုက နင့္ကုိ ေပးဖုိ႔ ရည္းစားစာ ငါ့ကုိ လာအေရးခုိင္းေနလုိ႔'

' ဟာ ေဟ့ေကာင္၊ ေဆး႐ုိး '
ငပုသည္ ထင္းေပါက္လက္တစ္ခုပ္ကုိ မိက်ီးဒန္ထံသုိ႔ သယ္လာရာ လမ္းတစ္၀က္တြင္ လႊတ္ခ်ၿပီး ထြက္ေျပးေလ၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးကား 'မွတ္ကေရာ' ဟု စိတ္ထဲမွ ႀကံဳး၀ါးရင္း ရယ္က်ဲက်ဲ က်န္ခဲ့ေလ၏။
' ကုိရင္ကလည္း သိပ္ေနာက္တာပဲ '
မိက်ီးဒန္ မွာလည္း နားထင္နားရင္းေတြ ထူပူသြားရာက အ႐ွက္ေျပ ျမည္တမ္းမိ၏။
' ေနာက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါ တကယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သည္ေကာင္ ေျပးေအာင္ တမင္ေျပာတာ '
' ႐ွက္စရာႀကီး '

' ႐ွက္မေနနဲ႔၊ နင္ ဘယ္သူ႕မွ မႀကိဳက္ရဘူး၊ နင့္ကုိ ႀကိဳက္တဲ့ အေကာင္ ငါနဲ႔အေတြ႕ပဲ'
' ေတာ္ ' တစ္လံုးသာဆုိႏုိင္ၿပီး မိက်ီးဒန္သည္ မ်က္လံုးႀကီးျပဴးလ်က္ ေမာ့ၾကည့္ေန၏။
ေမာင္ေဆး`၇ုိးသည္ တစ္ခ်က္မွ်သာ ျပန္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ သရက္တံုးေပၚသုိ႔ ျပန္တက္ခဲ့သည္။ သည္ထင္း ကုိ မိမိ မေပါက္ေသာ္ အေဖ ေပါက္ရလိမ့္မည္။ မိမိမွာလည္း ယေန႔ တစ္ရက္သာ ထင္းေပါက္ခ်ိန္ ရသည္။ ေပါက္ဦးမွ။

တစ္ေန႔လွ်င္ ၁၄-၅ ႀကိမ္မွ် ေရေသာက္ေနပါလ်က္ ကုိယ့္အိမ္ေရအုိးစင္က ေရမႈတ္ကုိ သတိမထားမိ။ တစ္ပါးသူက ေရမႈတ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေသာေၾကာင့္ ၾကည့္မိေတာ့မွ ' ဟာ ေရမႈတ္႐ုိးက နယား႐ုပ္ကေလးပါကလား ' ေအာ္မိသည္။ ထုိနည္းလည္းေကာင္းပင္ ေမာင္ေဆး႐ုိးလည္း မိက်ီးဒန္ကုိ ငပု ႀကိဳက္သည္ဆုိေတာ့မွ သတိထားမိသည္။ မိက်ီးဒန္က လွလာၿပီပဲ ဟု သူ အသိ အမွတ္ျပဳသည္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့ဟန္တူေသာ တြယ္တာစိတ္လည္း လြန္႔လူးလာ၏။ သုိ႔ျဖင့္ ' နင့္ကုိ ႀကိဳက္တဲ့ေကာင္ ငါနဲ႔ေတြ႕ပဲ ' ႀကံဳး၀ါးမိျငား၊ သည္မွ် ႀကီးက်ယ္လာလိမ့္မည္ဟု ေမာင္ေဆး႐ုိး မထင္မွတ္။
ေနာက္တစ္ ေန႕ ဆြမ္းခံ၀င္ခ်ိန္တြင္ မိက်ီးဒန္အေမ မယ္ေ႐ႊအိမ္သည္ မယ္ႂကြယ္စုိး ထမင္းခ်က္ေန ေသာ မီးဖုိ က်င္းအစပ္သုိ႔ လာထုိင္၏။
' ေကာင္မ၊ က်က္ၿပီလား၊ ဘာခ်က္တံုး ' ေမး႐ုိးေမးစဥ္ ႏႈတ္ဆက္စကားျဖစ္သည္။

' သည္အခ်ိန္မွ မက်က္ရင္ ဆြမ္းမမီဘဲ ႐ွိမွာေပါ့ေအ၊ ' ၀တ္ခြက္' ကလည္း ႐ွိေသးေတာ့ ငသုိင္းေျခာက္နဲ႔ င႐ုပ္သီးစပ္စပ္ကေလး '
' အမယ္ ခုိးခုိးခါးခါး ငသုိင္းေျခာက္ေတြဘာေတြ ခ်က္လုိ႔ပါကလား၊ ငါေတာ့ ခ်ဥ္ေပါင္းဖူးနဲ႔ င႐ုတ္သီးစိမ္းနဲ႔ ေထာင္းသေအ့'
' အရည္ေသာက္ေတာ့ ပါမွေပါ့ ' ' သေျပ႐ြက္ဟင္းခ်ိဳေပါ့ေအ '
မယ္ေ႐ႊအိမ္သည္ အိမ္ေပၚ ေနာက္ေဖးအရပ္မ်ားသုိ႔ လွမ္းၾကည့္ရင္း မီးဖုိက်င္းထဲသုိ႔ က်လုက်ခင္အထိ တုိးကပ္လာ၏။

' ညည့္သား ေဆး႐ုိးရယ္၊ ငါ့သမီးကုိ ေျပာင္တာလား တကယ္လား မသိဘူး၊ 'နင့္ကုိ ႀကိဳက္တဲ့အေကာင္ ငါနဲ႔အေတြ႕ပဲ' လုိ႔ေျပာတယ္တဲ့ ေကာင္မရဲ႕'
' ဟဲ့ ညည္းေရာ ငါေရာပဲ ၾကားၾကားေနတာပဲမဟုတ္လား၊ ' နင္ႀကီးရင္ ဘယ္သူ႕ကုိမွ မယူရဘူး၊ ငါ့ကုိယူရမယ္' ဆုိတာေလ၊ အဲဒါမ်ိဳး ျဖစ္မွာေပါ့ေအ '
' ဟဲ့ အဲဒါက ဟုိတုန္းကေအ့၊ အခုဟာက ႏွစ္ေယာက္လံုး အ႐ြယ္ေရာက္ေနၾကၿပီ ေကာင္မရဲ႕၊ ေပါ့ေပါ့မေျပာနဲ႔'
' ေနပါဦး ညည္းသမီးက ငါ့သားနဲ႔ ႀကိဳက္ေနတယ္ ေျပာလုိ႔လား '

' ေျပာေတာ့ မေျပာဘူးေအ့၊ ႀကိဳက္ေနၾကရင္လဲ သည္လုိ မေအကုိ တုိင္မွာမဟုတ္ဘူး'
' ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ေပးစားလုိက္ၾကရေအာင္ပါေအ'
မယ္ေ႐ြအိမ္သည္ မယ္ႂကြယ္စုိး၏ ဒူးကုိ လိမ္ဆဲြလုိက္ကာ ' ငါ့သမီးက အခုမွ ၁၆ ႏွစ္ပဲ ႐ွိေသးတယ္တဲ့' ဟု အံႀကိတ္ၿပီးေျပာရာက 'ညည့္သားကေကာ ႐ွိလွ ၁၈ ႏွစ္ေပါ့ ' ဟု အဆံုးသတ္၏။
' ငါကေတာ့ ' ဓာတ္သိ နဘတ္ခ်ဥ္' ျဖစ္တဲ့ ညည့္သမီးလုိ ေခၽြးမမ်ိဳးကုိ လက္လြတ္သြားမွာစုိးလုိ႔ေဟ့၊ အေလနေတာ ေလွ်ာက္သြားရာက သူတုိ႔ႀကိဳက္ရာ သူတုိ႔ယူလာေတာ့ အခု ငါ့သားႀကီး ငထြန္းကားလုိ ျဖစ္မွာ စုိးလုိ႔' မယ္ေ႐ႊအိမ္ မ်က္လံုးျပဴးရၿပီ။

ေနာက္ေဖးဘက္႐ွိ တဲကုပ္ကေလးသုိ႔လည္း လွမ္းၾကည့္၏။
' ငထြန္းကားမိန္းမ ဘာျဖစ္လုိ႔တံုး၊ အေတာ္သားမဟုတ္လား'
' မိန္းမတစ္ေယာက္ဟ မီးဖုိေခ်ာင္ လံုရင္ ေတာ္လွၿပီလုိ႔ ညည္းထင္သလား'
မယ္ႂကြယ္စုိးက မ်က္ႏွာထားႀကီးျဖင့္ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ မယ္ေ႐ႊအိမ္မွာ ေကာက္ကာငင္ကာ မေျဖႏုိင္။ မယ္ႂကြယ္စုိး၏ မ်က္ႏွာကုိ စုိက္ၾကည့္ေနမိ၏။
' မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ အိမ္မႈကိစၥ ႏုိင္နင္းဖုိ႔လုိသလုိ၊ အေနအထုိင္ တတ္ဖုိ႔လည္း လုိသေအ့'
ထုိအခါတြင္မွ မယ္ေ႐ႊအိမ္မွာ ငထြန္းကား၏ ဇနီးမယ္ၿငိမ္းစည္ကုိ ျမင္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းၾကည့္၏။

' ေၾသာ္ ညည္းေျပာတာ ငါသေဘာေပါက္ၿပီ၊ ညည္းေခၽြးမဟာ တယ္လည္း မ်က္လံုးကစားတာပဲ'
' ေအးေပါ့ ၿပီတီတီ ပေရာပရီမ်က္လံုးေလ။ အပ်ိဳတုန္းက ဘယ္လုိပဲ ေနခဲ့ေနခဲ့၊ အိမ္ေထာင္ ရက္သား က်ၿပီးတဲ့ အေနာက္မွာ သိကၡာဆည္ရေတာ့မွာေပါ့'
' သည္ေတာ့ ညည္းသားက မဆံုးမဘူးလား၊ မသြန္သင္ဘူးလား'
' မေျပာခ်င္ပါဘူးေအ၊ ငါ့သားလည္း အဲသလုိပဲေပါ့၊ မယားက ၾကာမ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္ၿပီး တစ္ခ်က္ 'မူ'လုိက္ရင္ ႏြားျပာႀကီး ေအာက္သြားမ႐ွိ'
သုိ႔တေစ သူတုိ႔၏ စကားသည္ ဆံုးခန္းမဆုိင္ေခ်။ 'အေမေရ၊ က်က္ၿပီလား' အသံေပးလ်က္ ေဆး႐ုိး ေရာက္လာ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ျဖစ္ေသာောကာင့္ စကားျဖတ္လုိက္ရျငား မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ ' အဲဒါေၾကာင့္ ငါကေတာ့ လက္မလႊတ္ခ်င္ဘူး' ဟု ကမန္းကတန္း ေျပာလုိက္ေသး၏။

လိေမၼာ္ေရာင္ ေနလံုးႀကီးသည္ ႐ွာေတာ႐ြာေဘး႐ွိ ေတာအုပ္ေပၚတြင္ ေမးတင္ထား၏။ စလင္းေခ်ာင္း ေရျပင္သည္ လိေမၼာ္ေရာင္ျဖင့္ ၀င္းေန၏။ ေန႐ုေတင္တြင္ နားခုိေသာ ငွက္မ်ားမွသာ ေ႐ႊေရာင္ တစ္ေျပးညီ လွပကသည္မဟုတ္ပါ။ သည္အခ်ိန္တြင္ စလင္းေခ်ာင္းတြင္းသုိ႔ ဆင္းသက္လာသူမ်ားလည္း တစ္ညီတည္း ေ႐ႊေရာင္၀င္းေနၾကေပသည္။ ၾကက္သြန္ ခင္းမ်ားေဘးမွ တၿငိမ့္ၿငိမ့္စီးသြားေသာ ေရလ်ဥ္ စီးေၾကာင္း ကလည္း ေ႐ႊေရာင္။ ယုတ္စြအဆံုး ၾကက္သြန္ခင္းကုိ ကာရံထားေသာ 'သန္း'ပင္ သန္းခက္ မ်ားေသာ္ မွ ေ႐ႊေရာင္လိမ္းေန၏။ သည္အခ်ိန္မွာ ရမ္းဘုိကုန္း သူေတြ လွပခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေရခပ္ ဆင္းရာ သုိ႔ မည္သူမွ် ျဖစ္ကတတ္ဆန္း မလာၾက။ သနပ္ခါး ကေလးပြတ္ၿပီးမွ၊ ပန္းကေလး ပန္ၿပီးမွ ေရခပ္ ဆင္းၾကသည္။

အပ်ိဳေတြ ေရခပ္ဆင္းခ်ိန္တြင္ လူပ်ိဳေတြလည္း ေရာက္လာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ေရထမ္းေသာ 'ဆုိင္း' ျဖင့္။ အခ်ိဳ႕က ၾကက္သြန္ခင္း ထဲ၀င္ၿပီး ဟုိေယာင္ေယာင္ သည္ေယာင္ေယာင္။ အခ်ိဳ႕ေသာ္ကား ကမ္းပါးေစာင္း ႐ွိ ကုကၠိဳျမစ္ေတြၾကားတင္ ပုေလြတၾကဴၾကဴျဖင့္႐ွိၾက၏။ ငပုႏွင့္ ျမတ္သာေက်ာ္၊ ထြန္းအံ့တုိ႔မွာ သံုးေယာက္ေပါင္း မွ ပုေလြတစ္ေခ်ာင္းသာ႐ွိ၏။ အေရးထဲတြင္ ပုေလြထဲသုိ႔ တံေတြး၀င္သျဖင့္ အသံ မထြက္ေတာ့ ထြန္းအံ့မွာ ပုေလြကုိ ခါလည္းခါ၊ ပုဆုိးျဖင့္လည္း သုတ္ေနရ၏။

' ေဟ့ေကာင္ မႈတ္ပါဟ၊ ဟုိမွာလာေနၾကၿပီ'
ကမ္းပါးေစာက္ကုိ ခုတ္ထစ္ထားေသာ ေလွကားထစ္မ်ားအတုိင္း မိန္းကေလး ၄ ေယာက္ ေရအုိး ကုိယ္စီျဖင့္ ဆင္းလာၾက၏။ က်ီးဒန္ႏွင့္မယ္ေဖာ့၊ ေ႐ႊသစ္၊ ေငြေသာ့တုိ႔ ျဖစ္ၾက၏။
' ေ႐ႊက်ီးညိဳ လာရင္ ေဒါသနဲ႔ အျပစ္တင္၊ မင့္သခင္ ဘယ္မွာ'
' ဆုိပါဟ လာေနၾကၿပီ'
ပုေလြသံႏွင့္ ေတးသံမွာ တျခားစီျဖစ္ျငား ျမတ္သာေက်ာ္က အားတက္သေရာ တုိက္တြန္း၏။

' ေရေရလည္လည္ ေျပာစမ္းပါ ခင္ရယ္၊ ေမာင္ယံုၾကည္ေအာင္ ေျပာစမ္းပါခင္ရယ္၊ ခ်စ္တယ္ဆုိတာေလး၊ ေျပာျပစမ္းပါ ခင္ရယ္ '
' ဟုတ္ေပဗ်ိဳ႕'
ျမတ္သာေက်ာ္သည္ သံကုန္ဟစ္ လက္ခုပ္တီးလ်က္ ဖုိသံေပး၏။ သုိ႔ရာတြင္ မိန္းကေလးေတြက ေစာင္းငဲ့စြာ ေသာ္မွ မၾကည့္ေခ်။
ၾကက္သြန္ခင္းမ်ားႏွင့္ ေရစီးေၾကာင္းမ်ား၏ၾကားတြင္ လက္ယက္တြင္းေတြ အစီအရီ႐ွိ၏။ က်ီးဒန္ တုိ႔ မိန္းကေလး တစ္သုိက္သည္ ေရတြင္းတစ္တြင္းကုိ ၀ုိင္းထုိင္သည္။ တြင္းထဲ႐ွိ ေရေဟာင္းေတြကုိ ေရမႈတ္ ကုိယ္စီ ျဖင့္ ခပ္ထုတ္ပစ္၏။
' ေကာင္မေတြ၊ နမ္းၾကည့္ၾကစမ္း '
ေက်ာက္စရစ္ခဲ မ်ားၾကားမွ စိမ့္ယုိလာေသာ ေရကုိ မႈတ္ျဖင့္ ခံယူၿပီးမွ နမ္းၾကည့္သူက ေ႐ႊသစ္။

' ႏြားေခ်းေစာ္ နံတယ္ဟဲ့ '
' ၾကက္သြန္ေစာ္လည္း ရတယ္ '
ေလးေယာက္သား ၿပိဳင္တူထသည္။ ေရအုိးကုိယ္စီ တန္းလန္းဆဲြလ်က္ ေရစီးေၾကာင္းကုိ ျဖတ္ကူးၾက သည္။ ေရစီးေၾကာင္းသည္ တစ္ထြာတစ္မုိက္မွ်သာ နက္ျငား၊ ထဘီနားကုိ ေရမစုိေစရန္ သလံုးသားေပၚ႐ံုမွ် မၾကသည္။ သည္ျမင္ကြင္းသည္ ကုကၠိဳျဖစ္ၾကား႐ွိ ပုေလြတုိ သမားမ်ားအတြက္ ႐ႈမရဲစရာျမင္ကြင္း ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
က်ီးဒန္တုိ႔လူစုသည္ သဲၾကမ္း႐ွိေသာေနရာကုိ ေ႐ြးၿပီး ေရတြင္းတစ္တြင္းတူးၾကသည္။ ေရေနာက္ ေတြ ကုန္စင္ ေအာင္ ပက္ထုတ္ၿပီးေနာက္ တစိမ့္စိမ့္ထြက္လာေသာ ေရၾကည္ကုိ တစ္မႈတ္ စာရေအာင္ ေစာင့္ၿပီး မွ ခပ္ထည့္ၾကသည္။

ေ႐ႊသစ္သည္ က်ီးဒန္ဘက္သုိ႔လွည့္ၿပီး တြတ္ထုိးလုိက္၊ ေငြေသာ့ဘက္သုိ႔ ေခါင္းငဲ့ၿပီး တြတ္ထုိးလုိက္ ျဖစ္ေန၏။ က်န္လူမ်ားက တစ္ခြန္းတေလသာ ၀င္ေျပာၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ေရအုိးထဲသုိ႔ ေရတစ္မႈတ္စာ ေရာက္သြားသည့္အခါတုိင္း ေ႐ႊသစ္၏အသံ ေပ်ာက္သြား၏။
ေရအုိး ထဲသုိ႔ ေရက်သံသည္ ပထမေသာ္ မပီမသမွ်သာ။ ထုိ႔ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ေလာင္ လာသည္။ ေရအုိး၏ တစ္၀က္ေက်ာ္သြားခ်ိန္တြင္ ေရက်သံသည္ ပတ္သံအလား ၾကည္လင္ရာ က တျဖည္းျဖည္း တိမ္၍တိမ္၍ သြားေတာ့သည္။

' ေရကေလး တစ္ေပါက္ေလာက္ '
မသတီစရ အရက္နံ႔ရေသာေၾကာင့္ မိန္းကေလးေတြ ဖ်တ္ခနဲ လွည့္ၾကည့္လုိက္ ထြက္ေပၚလာေသာ အသံျဖစ္သည္။
လွ်ာေလး အာေလး အသံ႐ွင္ကုိ မိန္းကေလးေတြ ေမာ့မၾကည့္ေသာ္ျငား သုိင္းကြက္နင္းေနေသာ ေျခေလးေခ်ာင္း ကုိ စက္ဆုပ္စြာ ၾကည့္ေနၾက၏။
' ေရကေလးတစ္ေပါက္ေလာက္ မသဒၶါၾကဘူးလား'
' လာပါကြာ၊ ေခ်ာင္းထဲက ေရလည္း ေရပါပဲ '

ရမ္းဘုိကုန္း႐ြာသားမ်ား မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ေညာင္ကုန္း၊ ႐ွားေတာ၊ ငွက္ေပ်ာေတာမွပင္ မဟုတ္။ အသံစိမ္းေတြ။
' ေအး ဟုတ္တယ္၊ ေခ်ာင္းထဲကေရကုိ ေသာက္ရင္လည္း ေရငတ္ေျပတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ေဟာသည္ 'စမူကေလး'ရဲ႕ လက္နဲ႔ေပးတဲ့ေရကုိ ေသာက္ခ်င္လုိ႔ '

ဆက္ရန္

.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

ငယ္ငယ္က အဲဒီ ထင္းတစ္ေပြ႕ ဆိုတာနဲ႔ ျပႆနာ တတ္ဖူးတယ္။ ကိုယ္ကလည္း ခပ္ရြတ္ရြတ္နဲ႔ ဆိုေတာ႔ေလ။ ေျပာခ်င္ဘူး...ဟားဟားဟား..