ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ၀ယ္
ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္
ညသည္ တိတ္ဆိတ္လ်က္ ရွိသည္။ တိတ္ဆိတ္ပါေသာ္ေကာ ... ၁၂နာရီထိုးေနမင့္ပဲ။ ေနရာ ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆင္ေျခဖုံး ကန္ဘဲ့ေဒသ ျခံေျမထဲတြင္ တစ္အိမ္ႏွင့္ တစ္အိမ္ ေခၚ၍ မၾကား၊ ခပ္ကြာကြာရွိသည့္ အိမ္ငယ္ကေလး တစ္အိမ္အတြင္း ျဖစ္သည္။ မုိးရာသီ ျဖစ္၍ မုိးသက္ေလ လက္ညး ညည္းညဴသံ ေပါက္ကာ အိမ္အျပင္ဘက္ သစ္ပင္ႀကိဳၾကားတြင္ ေလ၀န္းရစ္ကာေခြ ေျပးလႊားတိုက္ခတ္ေနသည္။ မုိးခပ္ဖြဲဖြဲ ရြာလိုက္၊ မုိးသက္ ေလက်လာလိုက္ ျဖစ္သည့္အထဲတြင္ ဆန္း၁၀ရက္ လကေလးမွာ တိမ္တိုက္ၾကားက ေရာင္ျခည္ သစ္ ကေလးမ်ား ႀကိဳးတိုးၾကားတား ထြက္လာလိုက္၊ တိမ္မည္း တိမ္ပုပ္ထဲ ေပ်ာက္သြားလိုက္ႏွင့္ ေနရွာ သည္။
ျမက္ေတာမ်ားအတြင္းမွ ပိုးမႊားေကာင္ကေလးေတြ ေအာ္သံမ်ိဳးစုံ ၾကားရသည္။ မိုးသက္ေလသံ၊ သစ္ကုိင္း မ်ား အခ်င္းခ်င္း ထိမိသံမ်ားသည္ "ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ၀ယ္" တီး၀ိုင္းအဖြဲ႕ႀကီးတြင္ သူ႔ထက္ငါ သာေအာင္ တီးမႈတ္ေနၾကသည္ႏွင့္ တူေပသည္။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ အိမ္ေစာင့္ေခြး ႏွစ္ေကာင္ တို႔ အိမ္ပတ္လည္ ေျပးလႊား ေဟာင္ဟိန္းသံမ်ား ၾကားရေသာအခါ သူခိုးပဲ ကပ္ေလသလားဟု ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေလသည္။ ျခံအတြင္းရွိ အိမ္ငယ္ကေလးအတြင္း၌ကား မီးေရာင္ ကင္းမဲ့ေန ေသာ္လည္း လေရာက္ကေလး တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ထြက္လာေသာအခါ မွန္ျပတင္းေပါက္မွ အေရာင္သည္ အခန္းအတြင္းဘက္ကို အလင္းေပး ေနသကဲ့ သို႔ ရွိေလသည္။
"ညညမ်ား အသံေတြကလည္း မ်ိဳးကို စုံလို႔ပါပဲလား။ ၿပီးေတာ့ လေရာင္ကလည္း လင္းလိုက္ ေမွာင္ လိုက္၊ အရိပ္ျပေနတဲ့အတုိင္းပဲ။ ညတိုင္း ဒီလိုပဲလား မသိဘူး"
ဟု အိပ္၍မေပ်ာ္ႏိုင္ေသာ ကိုေထြးေမာင္သည္ လက္ယာနံေစာင္းမွ လက္၀ဲနံေစာင္းသို႔ ေျပာင္းရင္း သူ႔ ဘာသာ တိုးတိုး ညည္းေလသည္။
သူ အိပ္ေနေသာ ခုတင္ ေခါင္းရင္းက မွန္ျပတင္းေပါက္ကေလးမွ အျပင္ဘက္က အလင္း အေမွာင္ အရိပ္ျပ ေနသည္ကို ၾကည့္ေနမိသည္။
"တို႔အိမ္က စုတ္ေပမယ့္ မွန္တံခါးနဲ႔ ဘာနဲ႔ အနိပ္"
ဟု တိုးတိုးေျပာရင္း သေဘာက်ကာ ၿပံဳးလိုက္ေသးသည္။ လေရာင္ကေလး တစ္ခ်က္ လက္၍ အလာတြင္ သူ႔လက္ယာဘက္တြင္ အျခား တစ္ေယာက္ အိပ္ခုတင္ကေလးတစ္လံုးႏွင့္ အိပ္ေန ေသာ သူ႔ဇနီး မေရႊခင္ကို လွမ္းၾကည့္သည္။
"သူေကာ အိပ္ေပ်ာ္ေလၿပီလား မသိဘူး"
ဟု ကိုေထြးေမာင္ သူ႔ကုိယ္သူ ေမးေနသည္။
မေရႊခင္၏ ခုတင္တစ္ဖက္တြက္ အိပ္ေနေသာ သူတိ႔ သားကေလး ေမာင္ေမာင္၏ ခုတင္မွာ ကေလးပီပီ အအိပ္ၾကမ္းသျဖင့္ တကၽြိကၽြိ ျဖစ္ေနသည္။
"ေကာင္ေလးႏွယ္ ... အအိပ္ ၾကမ္းရန္ေကာ။ ျခင္ေထာင္ႀကိဳး ျပတ္က်ေနျပန္ၿပီလား မသိဘူး၊ အင္း ... ဒီသားေလးလည္း ရွင္ျပဳၿပီးလို႔ စိတ္ေတာ့ ေအးရၿပီ၊ ပညာသင္ဖို႔ ရွိေသးတယ္။ အခု ငါးတန္း ေရာက္ၿပီ။ စာေတာ့ ႀကိဳးစားသားပဲ။ အခုထိေတာ့ လိမၼာတာပဲ၊ ေနာက္ေတာ့ မေျပာတတ္ ဘူး။ တို႔ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက္ လညး္ ေက်ာင္းေဘာ္ဒါခန္းက်ေနတာပဲ။ စစ္ျခင္ေထာင္ အစိမ္ တစ္လံုးစီနဲ႔ စီတန္း အိပ္ေန လိုက္တာ ... ရယ္စရာႀကီးပဲ"
ကိုေထြးေမာင္ စိတ္ထဲက ရယ္လုိက္ရာ အသံ ဟီးခနဲ ထြက္သြားသည္။
"အိပ္လို႔ကလည္း မေပ်ာ္ဘူး၊ ေဆးလိပ္ ေသာက္ဦးမွာပဲ"
ဟု ၾကံကာ နံေဘးက စားပြဲေပၚကို စမ္းလုိက္သည္။ စားပြဲ၀ိုင္းအငယ္ေလးမွာ ေဆးလိပ္ခြက္၊ စာအုပ္၊ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး၊ မွန္အိမ္ငယ္၊ လ်က္ဆားပုလင္း၊ ပရုပ္ဆီဘူး၊ တုိလီမုိလီေတြ စုတင္ထား သျဖင့္ လေရာင္ ေပ်ာက္ေနသည္႕ အခိုက္တြင္ ကိုေထြးေမာင္၏ လက္သည္ ေဆးလိပ္ခြက္မွ လြဲ၍ အျခားပစၥည္း ရွိသမွ်ကို တစ္ခု စီ စမ္းမိေနသည္။
"လက္ကို မ်က္စိ တပ္ထားရမယ့္ပံုေပၚေနပါၿပီ"
ဟု ပါးစပ္က တုိးတိုးရြတ္ရင္း ေဆးလိပ္ခြက္ လက္ႏွင့္ တိုက္ခ်လိုက္ရာ "ခလြမ္ ... " ဟူေသာ အသံ ႏွင့္ တစ္ဖက္ခုတင္ခု
"ဟပ္ခ်ိဳး ... ခြီး ... ခြီး ... တကတဲမွပဲေတာ္၊ ေဆးလိပ္ျပာေတြ ေမွာက္က်ကုန္ပါၿပီ"
ဟူေသာ မေရႊခင္၏ အသံ ေပၚလာေလသည္။
ကိုေထြးေမာင္သည္
"အိုး ... ေဆာရီး ခင္၊ အိပ္ေပ်ာ္ၿပီလား၊ လန္႔ႏိုးသြားသလား"
ဟု လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးကို စမ္းရင္း လူးလဲထေလသည္။
ထုိအခ်ိန္ တစ္ခဏတြင္ မေရႊခင္မွာ စားပြဲကေလးေပၚက မီးျခစ္ကို ျခစ္ကာ မွန္အိမ္ကေလးကို လက္လိုက္ၿပီး ျဖစ္ေနသည္။
"အိပ္လို႔မေပ်ာ္လို႔ေပါ့၊ ကိုေထြးလည္း ... ဟိုဘက္ ဒီဘက္ လွည့္ၿပီး ညည္းညဴေနတာ ၾကားသားပဲ။ ေဆးလိပ္ခြက္ စမ္းလိုက္တာကလည္း လူေပၚျပာေတြ ဖိတ္ေအာင္မ်ား လုပ္ပဲ လုပ္တတ္လြန္း တယ္"
ကိုေထြးေမာင္သည္ ခုတင္ေပၚ ေျခတြဲလြဲခ်၍ ထုိင္ကာ စားပြဲေပၚက ေဆးလိပ္တစ္တုိကို မီးညႇိ ဖြာရင္း
"ကိုေထြးေမာင္သည္ အိပ္လို႔မေပ်ာ္တာနဲ႔ ဟိုေတြး ဒီေတြး ေတြးေနတာ။ ခင္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ဘူး လား။ ဘာေတြ ေတြးေနတာလဲ"ဟု ေမးသည္။
မေရႊခင္လည္း ကိုေထြးေမာင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ သူ႔ခုတင္ေပၚတြင္ ထုိင္ကာ ဆံပင္ ျပင္ပတ္ရင္း
"ဘာေတြမွ မေတြးပါဘူး။ အျပင္ဘက္က ငွက္သံေတြ၊ မုိးသံ ေလသံေတြ၊ အသံေပါင္းစုံေတြ နား ေထာင္ၿပီး ညည မ်ား အသံေတြ စုံလို႔ပါလား၊ ညတိုင္း ဒီလိုပဲလား မသိဘူးလို႔ ေတြးမိေနတာပါပဲ။ ေပးစမ္းပါ ... ေဆးလိပ္ တစ္ဖြာေလာက္၊ ခံတြင္းခ်ဥ္လိုက္တာ ... "
"ေနဦး ... အသစ္ညႇိေပးမယ္၊ ကိုေထြးက အတုိပဲ ႀကိဳက္တယ္"
"ခင္ကေတာ့ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ေသာက္တာပဲ"
"ဒါထက္ ေနစမ္းပါဦး ... ခင္လည္း ညည ၾကားရတဲ့ အသံေတြကို အံ့ၾသေနသလား။ ကိုေထြးလည္း အဲဒီလိုပဲ။ ပညာရွိခ်င္းဆိုေတာ့ သေဘာခ်င္း ကိုက္ညီလိုက္တာေနာ္။ ေဟာ ... နားေထာင္စမ္း၊ ဒီအသံဟာ သစ္ရြက္ေပၚ တင္ေနတဲ့ မုိးေရေတြ ေလတိုးလိုက္လို႔ ေလွ်ာက်တဲ့ အသံ၊ ၾကားလား ...။ နတ္ေစာင္း နတ္ညင္းမ်ား အသံညႇိလုိက္သလား မွတ္ရတယ္။ ဒါထက္ ဆာလိုက္တာ။ ဘာမ်ား စားစရာ ရွိလဲမသိဘူး"
"အမေလး ... ကိုေထြးႏွယ္၊ ကဗ်ာဆန္ခ်င္တိုင္း ဆန္၊ အာကာလွ်ံလြင့္တက္ၿပီး စ်ာန္ေလွ်ာက်ပဲ က်ႏိုင္လြန္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္တုန္းကမ်ား နတ္ေစာင္းနတ္ညင္းသံမ်ား ၾကားဖူးလို႔လဲ"
"ဒါေတာ့ ဒီလိုပဲ ေျပာရတာေပ့ါ။ ၾကားဖူးမွရယ္ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ ကဲ ပါကြယ္ ... ဆာတယ္၊ ထမင္း ေလး ဘာေလးမ်ား မက်န္ဘးလား"
"စားစရာေတာ့ ရွိတာေပါ့၊ လာ သြားမယ္၊ ကေလး ေစာင္ၿခံဳေပးခဲ့ပါဦး"
"အမယ္ေလးဗ်ာ ... သူ႔သားႀကီးမ်ား ကေလးတဲ့။ လူၾကား ရယ္စရာႀကီး"
ကိုေထြးေမာင္သည္ ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ပင္ သူ႔သား ခုတင္ဆီ သြား၍ ေျခပစ္လက္ပစ္ အိပ္ေနေသာ ေမာင္ေမာင္အား ေနရာျပင္ ေစာင္ၿခံဳေပးေလသည္။ မေရႊခင္မွာ မီးအိမ္ကို လက္တစ္ဖက္ ဆြဲ၍ အခန္းတံခါး ကို မဖြင့္ေသးဘဲ ရပ္ေစာင့္ေနသည္။ ကိုေထြးေမာင္ လာမွ အခန္းတံခါးကို ဖြင့္သည္။
"ေဟာဒီ တံခါးကေလး ... ကိုေထြး ဖြင့္မွ ၇တယ္၊ ခင္ ဖြင့္လို႔မရဘူး။ လက္တစ္ဖက္က မ၊ တျခားတစ္ဖက္က ဆြဲရတယ္၊ အေတာ္ဒုကၡေပးတဲ့ တံခါးပဲ"
ဟု မေရႊခင္သည္ သူ႔လင္ေတာ္ေမာင္၏ အစြမ္းသတၱိကို အလီဘာဘာ၏ ရတနာေရႊဂူႀကီး တံခါးကို ဖြင့္ႏိုင္သည့္အလား ခ်ီးက်ဴးေနေလသည္။
ကိုေထြးေမာင္သည္ တံခါးကို လက္တစ္ဖက္က မ၍ လက္တစ္ဖက္ က ကလန္႔ကို ဆြဲကာ ႀကိဳးပမ္း လိုက္ရာ တံခါး ပြင့္သြားမွ
"ဒီလိုေပါ့ ခင္ရာ ... ဒါေၾကာင့္ မဒၵီေဒ၀ီ ေျပာတာ မၾကားဖူးဘူးလား မိန္းမ၏ တန္ခိုးကာ လင္သာ တည္း။ လင္မရွိ လွ်င္ အခန္းတံခါးကိုေသာ္မွ ဖြင့္ျခင္းငွာ မတတ္စြမ္းႏိုင္။ အားႏြဲ႕လွသာ မိန္းမမ်ား ကား အား ... အင္း ... အင္း ... ဟင္း ... "
ေရွ႕ဆက္မေျပာတတ္၍ ထစ္ေနစဥ္ မေရႊခင္က
"ေတာ္စမ္းပါ ... မဒၵီေဒ၀ီ ေျပာတဲ့ စကားထဲမွာ တံခါးမဖြင့္ႏိုင္တာေတြ မပါပါဘူး"
ဟု ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ အျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။
မုိးသက္ေလ တစ္ခ်က္ ေ၀ွ႕လုိက္ကာ မုိးဖြဲမ်ား သဲသဲရြာခ်လာသည္။ သစ္ရြက္ ရွဲရွဲသံမ်ား ညံသြား သည္။ ေလ၀င္ေပါက္ သန္ဆန္ခါၾကားထဲက ေလေအးမ်ား တိုး၀င္လာသည္။
"ခ်မ္းလိုက္တာကြာ၊ ခုေနမ်ား ေကာ္ဖီပူပူကေလး ေသာက္ရရင္ေတာ့ ဇိမ္ပဲ"
"အစစ္ပဲ ... ေလမီးဖိုနဲ႔ တယ္လိုက္မယ္ေလ"
"ေကာင္းသားပဲ"
ထမင္းစား စားပြဲကေလးေပၚတြင္ ေရနံဆီ ေလမီးဖို ေလတရွဲရွဲ ျမည္ေနသည္။ ကိုေထြးေမာင္ သည္ ေဆးလိပ္ကို ဇိမ္ႏွင့္ ဖြာရင္း စားပြဲေပၚ လက္ေထာက္ကာ ေရေႏြးအိုးကို ၾကည့္ေနသည္။ မေရႊခင္ ကား ေၾကာင္အိမ္ ထဲက ေကာ္ဖီဘူး၊ ႏို႔ဆီ၊ သၾကား၊ လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္မ်ား ထုတ္ကာ စားပြဲ ေပၚတြင္ ခ် သည္။
"အရည္ကလာပ္ခ်ည္းေတာ့ မျဖစ္ေသးဘူး၊ အဖတ္ကလာပ္လည္း ပါဦးမွ"
ဟု ကိုေထြးေမာင္က ေျပာလိုက္သည္။
"ထမင္းၾကမ္းနဲ႔ ငါးခူးငါးပိေၾကာ္ပဲ ရွိတယ္"
"အဲဒါမွ ဇိမ္ပဲ"
"သူ႔ျဖင့္ ဇိမ္ခ်ည့္ပဲ ... ဦးဘဂ်မ္း ကာတြန္းထဲက ငရဲသားေတြ ဆြဲသြားေတာင္ ဇိမ္ပဲ လုပ္ေနတဲ့ လူက်ေနတာပဲ"
ေရေႏြး ဆူေလၿပီ။ အျပင္ဘက္က မိုးပိုသဲလာသည္။ မိုးေအးေအးတြင္ အေငြ႕တေထာင္းေထာင္း ေကာ္ဖီနံ႔ ကေလး အရသာကား ထူးျခားလွ၏။
မေရႊခင္သည္ ထမင္းၾကမ္းခဲကို ဖဲ့ေျခြကာ ငါးခူးငါးပိေၾကာ္ထဲမွာ ၾကက္သြန္ျဖဴ အဖတ္၊ ငရုတ္ သီး ဖတ္ကေလး မ်ားကို ထမင္းႏွင့္ နယ္ေပးရာ ကိုေထြးေမာင္က လက္မေပေအာင္ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း ႏွင့္ ခပ္စား သည္။ ေကာ္ဖီပူပူကေလးကို ၾကားျဖတ္ က်ိဳက္ခ်သည္။
"ခင္ေကာ မစားဘူးလား"
"စားမွာေပါ့၊ သူ႔ကို လုပ္ေပးေနရတဲ့ဥစၥာ၊ ေရာ့ ... ေဟာဒီမွာ ငါးပိ အသားကေလး"
"ငါးပိမ်ား တယ္အရသာရွိတယ္ေနာ္၊ ဘာနဲ႔မွ မလဲႏိုင္ဘူး။ ႏိုင္ငံျခားသြားေနရရင္ ငါးပိ မရွိရင္ အခက္ပဲ"
"တစ္ခါ ကိုထင္ဖတ္လား ... ဘယ္သူလား ေရးတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ မေတြ႕ဘူးလား၊ ငါးပိႏွင့္ လည္း ေ၀းေသာ ေၾကာင့္ ... ဆိုတာ"
စားေသာက္ၿပီးလွ်င္ ပန္းကန္မ်ားကို စားပြဲေပၚမွာပင္ ေရစိမ္ကာ ေဆာင္းႏွင့္ အုပ္ထားခဲ့ၿပီး အိပ္ခန္း ထဲ ျပန္သြား ၾကသည္။ စာေရးစားပြဲတြင္ ႏွစ္ေယာက္သား မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာ ေဆးလိပ္မ်ား ဖြာေန ၾကသည္။
စားပြဲေပၚတြင္ စာအုပ္ စာရြက္ေတြ ရႈပ္ပြေနသည္။ အလယ္ေခါင္တြင္ကား ေဆးလိပ္ခြက္ တည္ လ်က္ ရွိသည္။ စားပြဲတင္ နာရီကေလးမွာ နာရီျပန္တစ္ခ်က္ခြဲ အခ်ိန္ကို ျပေနသည္။
"ေမာင္ က ၅နာရီ ထရမွာ၊ ေသာ့ေပးထားဦးမွ"
ကိုေထြးေမာင္သည္ နာရီကို ေသာ့ေပးသည္။
"အခုထိ တစ္ေရးမွ အိပ္လို႔လည္း မရေသးဘူး။ ခင္လည္း အိပ္လို႔ မေပ်ာ္ဘူးလား"
ဟု ကိုေထြးေမာင္က ေျပာသည္။
"ဟုတ္တယ္၊ တစ္ခါ တစ္ခါ အိပ္လို႔ကို မရဘူး။ မအိပ္ခ်င္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေန႔လံုး ေမာေနတာ ေခါင္းစိုက္က်ေနတာပဲ။ လူက အိပ္ခ်င္ၿပီး စိတ္က မအိပ္ခ်င္တာ"
"ကိုေထြးလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ။ လူကေတာ့ အိပ္ခ်င္လိုက္တာ မူးလို႔။ စိတ္က အိပ္ရမယ့္အခ်ိန္ကို ႏွေျမာသလိုပဲ... "
"အဲဒါ ဘာျဖစ္တာပါလိမ့္။ တစ္ေန႔လံုးလည္း မနက္ ၅နာရီက စၿပီး မရပ္မနားဘဲ လုပ္လုိက္ရတာ။ အိပ္ခ်ိန္မွ နားရ တာပဲ။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ အိပ္လို႔ မေပ်ာ္ဘူး"
"ဟုတ္တယ္ ခင္ရယ္ ... ဒါေလာက္ ေျခကုန္လက္ပန္း က်ေနတာေတာင္ ဒီအခ်ိန္ထိ အိပ္လို႔မရတာ ဘာေၾကာင့္လဲ သိရဲ႕လား"
"ဟင့္အင္း ... "
"အဲဒါ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ တစ္ေန႔လံုး မရပ္မနား လုပ္ကိုင္သြားလာေနရေတာ့ ကိုယ့္စိတ္တုိင္း က် စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္ ေနရတဲ့ အခ်ိန္မရွိဘူး။ ညက်မွပဲ စိတ္တိုင္းက် အခ်ိန္ကို ပိုင္ၿပီး ေနခ်င္သလို ေနရလို႔ ဒီအခ်ိန္ကို အိပ္ပစ္လိုက္ရမွာ ႏွေျမာၿပီး ေနတာပဲ"
"အစစ္ပဲ ကိုေထြး ... ခင္လည္း ကိုေထြး ေျပာမွပဲ ေတြးမိတယ္။ တစ္ေန႔လံုးေတာ့ မဂၢဇင္းေလး၊ ၀တၳဳေလးမွ ဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရွိ။ ထုိင္ေနဖို႔မွ အခ်ိန္မရွိ။ ညက်ေတာ့မွပဲ တစ္ေန႔လံုး ကိုယ္ လုပ္ခ်င္ခဲ့ တာကေလးေတြကို လုပ္ေနခ်င္ တာပဲ။ ေစာေစာက ခင္ "Reader's Digest"မဂၢဇင္း ဖတ္ပစ္လုိက္ တာ ေၾကာ္ျငာေတာင္ မက်န္ဘူး။ အဲဒါ ဖတ္ၿပီး မနက္လည္း ေစာေစာထရဦးမွာ ဆိုၿပီး အိပ္ရာ၀င္ ေတာ့ အိပ္လို႔ကို မေပ်ာ္ဘူး"
"ကိုေထြးလည္း ဒီလိုပဲ၊ ငယ္ငယ္က ဆယ္တန္းတုန္းက သင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဒစ္ကင္း ေရးတဲ့ ေမွ်ာ္တလင့္ လင့္ ၀တၳဳ ကို ျပန္ဖတ္ေနတာ။ မနက္က်ေတာ့ မထႏိုင္မွာစိုးလို႔ အိပ္ရာထဲ ၀င္ရတာပဲ။ ကိုေထြးတို႔ မွာလည္း ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ေနႏိုင္ဖို႔ရာကို တကယ့္စည္းစိမ္ႀကီးမ်ား ေတာင့္တသလို ေတာင့္တ ေနရ ေတာ့တာပဲ"
"ဒါေတာ့ ကိုယ္ ႀကိဳက္ရာ၊ ကိုယ္ေပ်ာ္ရာ စည္းစိမ္ေပါ ့ေလ ... ဒါျဖင့္ အိပ္ခ်င္လာေအာင္ အျပင္ ဘက္ ၿခံထဲထြက္ တစ္ပတ္ လမ္းေလွ်ာက္မလား၊ အခု မိုးတိတ္သြားၿပီ"
"ေကာင္းသားပဲ"
"ဒါျဖင့္ ... သားေလး တစ္ေယာက္တည္း ေမွာင္ထဲ ႏိုးရင္ ေၾကာက္ေနမယ္၊ မီးအိမ္ ထြန္းထားခဲ့ မယ္"
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ပန္းၿခံထဲ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ မုိးသားမ်ား ကြဲ၍ လေရာင္ကေလးမ်ား မမွိန္း မလင္း ျဖာေနသည္။ သစ္ပင္မ်ားေပၚတြင္ မိုးေရမ်ားမွာ လေရာင္ႏွင့္ တလက္လက္ ေျပာင္ေန သည္။ ဇီဇ၀ါပန္းမ်ား အနံ႔သင္းေနသည္။ ႏွင္းဆီပနး္မ်ားမွာ မိုးေရ တန္ခုိးေၾကာင့္ လန္းဆန္းေနၾက သည္။
"ဇီဇ၀ါပန္းေတြ ေဖြးေနတာပဲ။ မနက္က်မွ ခူးၿပီး ဘုရားတင္ရမယ္"
"ႏွင္းဆီပင္ေတြကလည္း ပြင့္လုိက္တာ"
"ခင့္ သစ္ခြပင္ အတက္ေတြ ထြက္လွၿပီ"
"ဘယ္ပန္းခိုင္လို႔၊ သိႏိုင္တတ္ၿပီ ... မငုံ တခ်ိဳ႕၊ ငုံ တခ်ိဳ႕ႏွင့္၊ မႈံလို႔ရယ္စီ ... ရာသီလင့္ဟန္ ရွိၾက တယ္"
"အမယ္ ... ကိုေထြးက ကဗ်ာဆန္ေနလိုက္တာ"
"ဒါေလာက္ သာယာလွပတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေနၿပီး မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္ေတြမ်ား လုပ္ႏိုင္ၾကေသး တယ္။ အံ့ၾသ စရာ မေကာင္းဘူးလား"
"အလဲ့ ... ဒါက သံေ၀ဂကေလးနဲ႔ အသြားတစ္မ်ိဳး"
"ၾကည့္စမ္း ... လေရာင္ကေလး ၾကည္သလို ... တို႔တစ္ေတြရဲ႕ စိတ္ေတြ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲ။ ေဟာဒီ ဇီဇ၀ါပြင့္ေတြ ျဖဴေဖြးေနသလို တုိ႔တစ္ေတြ စိတ္ေတြ ျဖဴေဖြးေန ရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမလဲ"
"မွန္လွပါ ... ေကာင္းေၾကာင္းပါ"
"ခုေနမ်ား ကိုေထြးတို႔ကို တျခားလူေတြက အရူးထင္မွာပဲ"
"အႏို႔ ... ရူးေကာ မရူးဘူးလား"
"ေအးေလ ... နုည္းနည္းေတာ့ ရူး ထင္ပါရဲ႕"
မွန္ေပသည္။ နည္းနည္းေတာ့ ရူးဟန္တူသည္။ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ထ၍ လေရာင္၊ တိမ္ေရာင္၊ ပန္းပင္ သစ္ပင္မ်ားကို ကသိုဏ္းရႈေနၾကသည္ကို ေထာက္ေသာ္ နည္းနည္းေတာ့ ရူးဟန္တူသည္။ မေရႊခင္သည္ သူတို႔တစ္ေတြ အဟုတ္မ်ား ရူးသလားဟု ေတြးမိသည္။
ကိုေထြးေမာင္သည္ နယ္တြင္ အရာရွိကေလးတစ္ဦးအျဖစ ေနခဲ့ရာ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက္ ေခ်ာင္လည္သက္သာစြာ ေနခဲ့၏။ တစ္ေန႔ေသာ္ ဘာစိတ္ကူးေပါက္ ဘယ္လို ျဖစ္ သည္ မသိ။ အလုပ္ထြက္၍ ရန္ကုန္သို႔ ဆင္းလာၿပီးေသာ္ ရုံးတစ္ရုံးတြင္ စာေရးလုပ္သည္။ မေရႊခင္ က ေက်ာင္းဆရာမ လုပ္သည္။
ကိုေထြးေမာင္က အလုပ္လုပ္ရင္း သက္ႀကီးတကၠသိုလ္ကုိ တက္၍ ဥပစာတန္း စာေမးပြဲကို အလြတ္ ၀င္သည္။
မေရႊခင္ အလုပ္လုပ္ေသာ ေက်ာင္းမွာပင္ သားကေလးကို ထားသျဖင့္ သားအမိႏွစ္ေယာက္က သြားအတူ ျပန္ အတူ အဆင္သင့္သည္။
ေနရာ အရပ္မွာလည္း ၿမိဳ႕ႏွင့္ေ၀းေ၀း ဆင္ေျခဖံုးအရပ္တြင္ ေနရရာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေအးခ်မ္း သည္။
ကိုေထြးေမာင္မွာ အိမ္က ၆နာရီက ထြက္ရသည္။ သို႔မွသာ သက္ႀကီးတကၠသိုလ္ကို တက္၍ ရုံးကို ဆက္သြား ႏိုင္မည္။
ညေနဘက္ ရုံးဆင္းလွ်င္ သက္ႀကိးတကၠသိုလ္ကို တစ္ဖန္ ျပန္တက္ရျပန္သည္။ ည ၉နာရီ ေလာက္မွ အိမ္ ကို ျပန္ေရာက္သည္။
ကိုေထြးေမာင္သည္ ယခုႏွစ္ ဘီကြမ္းေခၚ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဒီပလိုမာ စာေမးပြဲ ၀င္ရမည္။ ေအာင္လွ်င္ ဘဏ္တိုက္၊ ကုန္တိုက္မ်ားတြင္ အလုပ္ေကာင္းေကာင္း ရမည္။
ထုိအခါ က်လွ်င္ မေရႊခင္က ကိုေထြးေမာင္ လမ္းစဥ္အတိုင္း သက္ႀကီးတကၠသိုလ္ကို တက္၍ ဒီဂရီ တစ္ခု ရေအာင္ လုပ္မည္။
တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ တစ္လွည့္ ျပန္ေက်ာင္းေနၾကတာေပါ့... ဟု ရယ္စရာ ေျပာေနၾက သည္။ ပညာ ေရႊအိုး လူမခုိး ဆိုေသာ စကားကို သူတို႔ ယံုၾကည္ၾကသည္။ ပညာအားကိုး လုပ္စား လွ်င္ လူ႔ေအာက္မက်ဘူး၊ လြတ္လပ္သည္။ ပိုက္ဆံ မခ်မ္းသာတာ အေရးမႀကီးဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခယဘဲ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနလိုၾကသည္။ ေလာကစည္းစိမ္ေတြ ရေရးအတြက္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြကုိ ရွာေဖြေနၾကသူ ၾကားထဲတြင္ လြတ္လပ္ေရး ႏွစ္သက္သူႏွစ္ဦးမွာ အရူး ျဖစ္ေနသည္။
"မင္းတို႔ႏွယ္ ... အသက္လည္း ငယ္ၾကေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေလာက္ ပင္ပန္းခံၿပီး ဘာေၾကာင့္ ပညာရွာေနၾကတာလဲ။ ပညာမရွိို႔ ငတ္လည္း ဘယ္သူမွ မေသၾကပါဘူး။ ပညာမရွိဘဲ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာၾကတဲ့ လူေတြလည္း ဒူနဲ႔ေဒးပဲ"
ဟု ေျပာၾကသူေတြလည္း ရွိသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လိုပဲ ပင္ပန္းေပမယ့္ သူတို႔ ေပ်ာ္သည္။
မုိးသက္ေလေ၀ွ႕လာသျဖင့္ သစ္ပင္ေပၚမွ မုိးေပါက္မ်ား က်လာသည္။ ၀ါးရုံပင္ၾကားဆီတြင္ ပုိးစုန္းၾကဴးမ်ား လက္ေနသည္။
"ကိုေထြး ... ဟိုမွာ ၾကည့္စမ္း၊ ပိုးစုန္းၾကဴးေတြ တစ္သိုက္ႀကီးပဲ လွလိုက္တာ"
"ဟုတ္ပါရဲ႕၊ အဲဒီေနရာမွာ အသိုက္ရွိဟန္ တူတယ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းကမ်ား ၾကည့္ရင္း စုန္းေတာက္ တယ္လို႔ ထင္ၾကမွာပဲ"
"မိုးကုန္ရင္ ေဟာဒီ ဂႏၶမာပင္ေတြ အပြင့္ေတြ ေ၀ေနမွာပဲ"
"ခင္ သိပ္လက္ဆိပ္ ရွိတာပဲေနာ္၊ အပင္ေတြ ျဖစ္လိုက္တာ"
"တေပါင္း၊ တန္ခူးက်ရင္ ေဟာဒီ တရုတ္စံကားအနီပင္က သိပ္ပြင့္မွာ၊ ေဟာဒီဂ်က္ကရင္းဒါး ေခၚတဲ့ ငုနီလာပင္ကလည္း ပန္းေမြ႕ရာ ခင္းဦးမွာ ... "
"အဲဒါအခ်ိန္ဆိုရင္ ကိုေထြး စာေမးပြဲ ေျဖေနၿပီ"
"ဟုတ္တယ္ ... ခင္တို႔ ၀ဋ္ကၽြတ္ခါေတာ့ နီးပါၿပီ"
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ငုနီလာပြင့္ခ်ိန္ကို အၿမဲ ေမွ်ာ္ၾကသည္။ တစ္ႏွစ္ကုန္ ေျပာင္းေသာ္ စာေမးပြဲ တစ္ခါၿပီး၊ တစ္ဆင့္တက္ကာ ေမွ်ာ္ၾကရသည္။ သူတို႔ၿခံထဲက အပင္ကေလးေတြ အပြင့္ေတြ လံု႔လ ကို အားကိုးရသျဖင့္ သူတုိ႔ စိတ္ေအးသည္။
"ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားကိုးရသျဖင့္ သူတုိ႔ စိတ္အခ်ရဆံုးပဲ"
ဟူေသာ တရားကို ယံုၾကည္သည္။ ကိုယ္တုိင္ လက္ျဖင့္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေသာ အပင္ကေလးမ်ား ပြင့္ဖူးသည့္အခါ ၀မ္းသာသလို သူတို႔၏ ၀ီရိယေၾကာင့္ ရေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ခံစားရေသာ အရသာမွာ ထူးလွေပသည္။ အသီးခ်င္း တူလွ်င္ ကိုယ့္အပင္က အသီးက ပိုခ်ိဳသည္။ အပြင့္ခ်င္း တူလွ်င္ ကိုယ့္အပင္က အပြင့္က ပိုလွသည္။ ကေလးခ်င္း တူလွ်င္ ကိုယ့္သားသမီးက ပိုလွ၊ ပိုလိမၼာ သလို ကိုယ္ထင္ ခုတင္ ေရႊနန္း ေပါ့။
ဂုတ္က်ားႏွင့္ ေအာင္နက္တုိ႔ ဘာမ်ား ျမဴးလာသည္ မသိ။ ခုန္ေပါက္ ေျပးရင္း သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အနီး ေရာက္လာၾကသည္။ ကိုေထြးေမာင္က လက္ေဖ်ာက္တီးကာ
"ငါ့သားႀကီးေတြ ဘာမ်ား ျမဴးလာၾကပါလိမ့္ဗ်ာ"
ဟု ႏႈတ္ဆက္သည္။ ဂုတ္က်ားႏွင့္ ေအာင္နက္လည္း ပတပ္ရပ္ကာ ကိုေထြးေမာင္ကို ကစားၾက သည္။
"ဟဲ့ ဟဲ့ ... ျဖည္းျဖည္း လုပ္ပါဟ။ မင္းတို႔က လူမ်ား ေခြးေခြးခ်င္း ကစားသလို ေနလု႔ိ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့ မလား၊ တယ္ခက္တဲ့ ေကာင္ေတြပဲ"
"ေကာင္းတယ္ ... ေခြးကေလး အေရာ၀င္ ပါးလ်က္နားလ်က္တဲ့၊ သူတို႔မ်ား အေရာ၀င္ရင္ ဒီလိုခ်ည့္ ပဲ၊ ခင္ေတာ့ သူတို႔ကို ခပ္တည္တည္ ေနရတယ္၊ မခ်စ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ အကစား ၾကမ္းတာ မခံ ႏိုင္လို႔"
"သူတို႔လည္း ကိုေထြးတို႔ အေဖာ္ေတြပဲ၊ ကိုေထြးတို႔မွာ ဒီသစ္ပင္ေတြ တိရစၧာန္ေတြ အေဖာ္လုပ္ ေနရတာေပါ့။ ဟိုေ၀ႆႏၲရာမင္းႀကီးနဲ႔ မယ္မဒၵီတို႔လို ... မေတြ႕ဘူးလား၊ ဟိမ၀ႏၲာ ခ်ီးမြမ္ါးခန္းမွာ မယ္မဒၵီက တင္ေလွ်ာက္ တာေလ"
"ဘယ္လိုမ်ား တင္ေလွ်ာက္သတဲ့လဲ ... ဆိုစမ္းပါဦး"
"ဟိုကြာ ... ေရႊနန္းေရႊအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ လြမ္းဆြတ္တဲ့အခါ အခုလို ပိုးစုန္းၾကဴးေတြ အနီးမွာ ျမဴးေနတာ ေတြကို မွဴးမတ္ေတြ ခစားသလို ... ဆိုလား ဘာလား ခင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား"
"ေျပာခ်င္ လုိက္တာလည္း လြန္လို႔ ... ဘာတစ္ခုမွျဖင့္ မမွတ္မိဘဲနဲ႔၊ ခင္လည္း မမွတ္မိပါဘူး။ ကိုေထြး ေျပာ သလို ၀ိုးတိုး၀ါးတားပဲ မွတ္မိတာပဲ"
မိုးဖြဲကေလးမ်ား က်လာျပန္ေလၿပီ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အိမ္တြင္းသို႔ ျပန္၀င္ခဲ့ၾကသည္။ နာရီျပန္ ႏွစ္ခ်က္ ခြဲေလၿပီ။
"အိပ္ၾကမွပဲ မျဖစ္ဘူး"
ဟု သေဘာတူ ေျပာၾကကာ အိပ္ရာ၀င္ၾကရသည္။
မေရႊခင္သည္ အိပ္ရာေပၚတြင္ ေလ်ာင္းေနရေသာ္လည္း အိပ္လို႔ မေပ်ာ္ေတာ့ေခ်။ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလး တြင္ အစားအေသာက္ စရိတ္ ေခ်ာင္လည္စြာ ေနရပံု၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စရိတ္ႀကီးပံု၊ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးတြင္ အလုပ္နည္းလွ၍ အခ်ိန္ေတြ ပိုေနပံု၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ကား ... သြားလာရသည့္ အခ်ိန္က မနည္းကုန္ရုံ မက ကိုေထြးေမာင္မွာ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ရ၊ မေရႊခင္မွာလည္း အလုပ္သြားရ၊ အိမ္မွာ ခ်က္ရျပဳတ္ရ၊ တစ္ေန႔လံုးတြင္ နာရီ၀က္မွ် မနားရ။ ပင္ပန္းေလစြတကား။ ဒါျဖင့္ ၿမိဳ႕ငယ္ ျပန္သြားၿပီး ေနမလား ဆိုေတာ့လည္း မေနခ်င္။
နယ္မွာ ကိုေထြးေမာင္ လခႏွင့္ ေလာက္ရုံမက ပိုေသးသည္။ အရာရွိငယ္ကေလးေပမင့္ သူ႔ေနရာ ႏွင့္ သူ ဂုဏ္ပါ၀ါလည္း ရွိတန္သေလာက္ ရွိပါ၏။ အုိ ... ဘာလုပ္ဖို႔လဲ။ ငါ့သားေလးကို ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း ထားခ်င္သည္။ ရန္ကုန္မွာဆိုေတာ့ ဗဟုသုတရွာလို႔ ေကာင္းသည္။ စာအုပ္ေကာင္းေကာင္း ဖတ္ရသည္။ ကေလးေတာင္ သူ႔အရြယ္ႏွင့္သူ ကေလးမဂၢဇင္းေတြ ၀ယ္ ဖတ္တတ္ၤၿပီ။ ကိုေထြးလည္း နယ္အလုပ္ႏွင့္ မေပ်ာ္ပိုက္လွ။ ကုိယ့္မွာ တန္ခိုးအာဏာ ရွိတယ္ဆို ေပမယ့္ သူ႔ထက္သူ ကိုယ့္အေပၚက ရွိၾကသည္။
သူတုိ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိတ္ေအးေအး ေနခ်င္ တဲ့သူႏွင့္ေတာ့ ... မကိုက္လွ။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ထြက္ၿပီး ဆင္းလာခဲ့တာပဲ။ အခု ၄ႏွစ္ ရွိၿပီ။ ဒယီး ဒယိုင္ႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္သြားတာပဲ။ ဒီႏွစ္ ဘီကြမ္း ေအာင္ၿပီးရင္ေတာ့ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ဒုကၡလည္း မရွိဘူး။ အလုပ္လည္း ေကာင္းေကာင္း ရမည္။ ပညာအရည္အခ်င္း အားကိုးၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္က ဘယ္သူ႔ကိုမွ် ေၾကာက္ဖို႔ မလိုဘူး။ ကိုေထြးေမာင္၏ လုိအင္ဆႏၵ ျပည့္လု နီးေလၿပီ။
၄ႏွစ္ ... ၄ႏွစ္ ... ကသီလင္တႏွင့္ တရြတ္ဆြဲလာခဲ့ရတဲ့ ၄ႏွစ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ... လူေတြက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္လို႔။ နာဖ်ားျခင္း မရွိ။ က်န္းမာ ၾကေပလို႔ပဲ။ တစ္ခါ တစ္ခါ ပင္ပန္းလြန္းအားႀကီး ျပန္ေတာ့ စိတ္တိုလုိက္တာလည္း လြန္ေရာ ... မေရႊခင္ စိတ္တိုေလ အလုပ္ေတြ က်ံဳးလုပ္ေလ ျဖစ္၍ တစ္ခါ စိတ္တိုလွ်င္ ျခံထဲ ျမက္ေတြ ရွင္းသည္။ ထင္းေတြ ခြဲၿပီးသည္။ အလုပ္ၾကမ္းဟူသေရြ႕ ၿပီးသည္။ ေမာလာသည့္အခါ လူေသလို အိပ္ပစ္လိုက္သည္။
ေလာကႀကီဟာ ဒီလိုပါပဲေလ ... ဘယ္သင္းမွ မတည္ၿမဲဘူး။ ခ်မ္းသာလည္း အစဥ္ မဟုတ္။ ဆင္းရဲ တာလည္း အစဥ္ မဟုတ္ဘူး။ ခုလို အလုပ္ ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ေနရတာကိုသာ တစ္ခါ တစ္ခါ ညည္းမိေပမယ့္ ခုလို အလုပ္ လုပ္မေနရလွ်င္ ဘယ္လိုေနမလဲ၊ သိပ္ပ်င္းစရာေကာင္းမွပဲ။ ကိုေထြး က သူ စာေမးပြဲေအာင္ၿပီးရင္ မေရႊခင္ကို အလုပ္မလုပ္ေစဘဲ အနားေပးမည္တဲ့။ မေရႊခင္က အလုပ္ မလုပ္ေတာ့ဘဲ မေနႏိုင္။ ကိုေထြး တာ၀န္ေတြ ေလ်ာ့သြား၍ စိတ္ေအးလက္ေအး ရွိမွ သူလည္း ဥပစာတန္းတို႔၊ ၀ိဇၹာတန္း စာေမးပြဲေတြ တစ္ေန႔ တစ္လံခရီးႏွင့္ စခန္းသြားဦးမည္။ အခ်ိန္ေတြ အလကား ကုန္မည့္အစား တစ္ခုခုအတြက္ ႀကိဳးစားေနရတာ ေကာင္းတာပဲ။
မေရႊခင္တို႔အဖို႔မွာ ေလာကႀကီးတြင္ စိတ္ေအးခ်မ္းသာမႈကိုသာ လုိခ်င္သည္။ လူက်န္းမာ၍ စားေသာက္ ေနထိုင္ေရး သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိလွ်င္ ေတာ္ၿပီ။ သူေဌးျဖစ္ဖို႔ မလို။ ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ ေတာ္ၿပီ။ မွန္ပါသည္။ ပိုက္ဆံရွိလရန္မွာ သူေဌးျဖစ္ဖို႔ မလိုပါ။
လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္ခ်င္လွ်င္ ပိုက္ဆံတစ္မတ္ ရွိလွ်င္ ေတာ္ၿပီ။ ေခါက္ဆြဲ စားခ်င္လွ်င္ ေငြတစ္က်ပ္ ရွိဖို႔ လိုသည္။ တစ္မတ္ သံုးခ်င္သည့္အခါတြင္ ေငြတစ္က်ပ္ ရွိလုီ႔ ဘာလုပ္မွာတံုး။ ကိုင္ရတာ ရႈပ္သည္။ ေမာ္ေတာ္ကား ၀ယ္ခ်င္ေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကားဖိုး ရွိရင္ ၿပီးတာပါပဲ။
သည္လိုစိတ္ ရွိ၍ေလာ မသိ။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္မွာ လိုခ်င္တာရွိလွ်ငသ္ ၾကံဖန္ ရတတ္သည္။ တစ္ေန႔ကပင္ မေရႊခင္က ဒံေပါက္ထမင္း စားခ်င္သည္ဟု ညည္းရား ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ ၾကာလွ်င္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ဆြမ္းေကၽြး ဖိတ္သျဖင့္ ဒံေပါက္ထမင္း စားၾကရသည္။ "ၾကံဖန္ ျဖစ္သည္" ဟူေသာ စကားမွာ ကိုေထြးေမာင္ ႏွင့္ မေရႊခင္တို႔အဖို႔ တကယ္ ျဖစ္ေနသည္။
မေရႊခင္သည္ အမွ်င္မျပတ္ ေလွ်ာက္ေတြးရင္း ရယ္ခ်င္လာသည္။
သူတို႔ သားအမိ သားအဖ သံုး ေယာက္မွာ သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ကဲ့သို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနၾကသည္။ ကိုေထြးေမာင္မွာ သူ႔သား ၁၀ႏွစ္သားႏွင့္ ညီအစ္ကိုလို ေနသည္။ မေရႊခင္ကေတာ့ သူတို႔ သားအဖကို အစ္မႀကီးသဖြယ္ ေန သည္။ သူတို႔ သားအမိ သားအဖ သံုးေယာက္ စီတန္းအိပ္ေနသည္မွာ ေက်ာင္းေဘာ္ဒါခန္းႏွင့္ တူ လွသည္ဟု ေတြးၿပီး သူ႔ဘာသာ ရယ္မိသည္။ ကိုေထြးေမာင္းကား ေလထုတ္လိုက္ရ၍ေလာ မသိ၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနေလၿပီ။
ကိုေထြးေမာင္မွာ အလုပ္တစ္ဖက္၊ ေက်ာင္းတက္ရ စာေမးပြဲ၀င္ရ ေမာလွသည္ဟု ညည္းေနရင္းပင္ ဒီစာေမးပြဲ ေအာင္ၿပီးရင္ေတာ့ ဥပေဒတန္း တက္ဦးမည္ဟု ေလသံပစ္ေနသည္။ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ဆက္၍ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္မေနရလွ်င္ မေနႏိုင္သူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။
မေရႊခင္ကလည္း ေက်ာင္းျပန္တက္၊ စာေမးပြဲ ၀င္ဦးမည္။ လူျဖစ္လာတဲ့ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန၊ အလုပ္ တစ္ခုၿပီး တစ္ခုလုပ္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတာ ေကာင္းတာ။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ လူ႔ျပည္ ေနရတာ ပ်င္းစရာႀကီးပဲ။
မေရႊခင္သည္ လူျဖစ္လာသည့္ ဘ၀တြင္ အၿမဲ တစ္ခုခု ႀကိဳးစား အားထုတ္ လုပ္ကိုင္ေနမည္ဟူ ေသာ တရားကို သံုးသပ္ရင္း "ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈသည္သာလွ်င္ လူ႔ဘ၀၏ အရသာ" ဟူေသာ "ဘေရာင္နင္" (Browning)ေရးေသာ ကဗ်ာကို သတိရသည္။ ထိုကဗ်ာကို မွတ္မိေသေရြ႕ ျပန္ရြတ္ ၾကည့္သည္။ ျမန္မာလို ျပန္ရလွ်င္ ေကာင္းမွာပဲဟု စိတ္ကူးသည္။ ထုိကဗ်ာမွာ တစ္ဖက္သားကို အားေပးေသာ ကဗ်ာ ျဖစ္သည္။ စာလံုးတိုင္း မွာပင္ အင္အားသတၱိေတြ ေ၀ၿဖိဳးေနသည္။ မူရင္း ကဗ်ာလို စာလံုးတိုင္းမွာ အင္အားသတၱိေတြ ေ၀ၿဖိဳးေအာင္ ဘယ္လို ေရးရပါ့မည္နည္းဟု စဥ္းစား သည္။
ေဖာင္တိန္ ကို အားေဆးေတြ ထည့္ေရးရမလား။ စာရြက္ကို ၾကက္ဥႏွင့္ ႏြားႏို႔ ေရာေခါက္ရမလား ဟု စဥ္းစား ရင္း ရယ္ခ်င္လာသည္။
"ယခု အိပ္ရင္ ႏွစ္နာရီ သံုးနာရီေလာက္ အိပ္ႏိုင္ေသးတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ရင္ မနက္ ထ အားျပည့္ၿပီး တာ၀န္ေတြ လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္" ဟု သူ႔ဘာသာ ေျပာရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားေလသည္။
စာေရးသူမွာ အခက္ေတြ႕ၿပီး။ စာဖတ္ပရိသတ္က ဘေရာင္နင္၏ ကဗ်ာ ဘယ္လုိမ်ား အားေတြ၊ သတၱိေတြ ႏွင့္ ျပည့္စုံသနည္းဟု သိခ်င္ၾကမည္။ မေရႊခင္ကို အိပ္ရာက ျပန္ႏိႈးရမွာလည္း အားနာ စရာေကာင္းသည္။ သို႔မို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူကပင္ ၀င္၍ မတတ္တတတ္ႏွင့္ ဘာသာျပန္ စပ္ေပး လိုက္ပ ါသတည္း။
ေခြယိုင္ပန္းလ်
ဗံုးဗံုးက်လည္း
မ်က္ရည္စကို
သုတ္စမ္း ဆို၍
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သာ
အားေပးကာႏွင့္
မသာႏွလံုး၊ မခ်ိၿပံဳး၍
ဟုံးစုံးမာန၊ တက္ကာၾကြသည္
ငါက မထီ မရြံ႕တည္း။ ။
ရႈံးနိမ့္ေလွ်ာက်
ေျမ၀ယ္ခလည္း
မာနထန္ျပင္း
စစ္ေရးခင္းသည္
စိတ္တင္း မေလွ်ာ့စတမ္းတည္း။
စာေရးသူ - ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္
.
3 comments:
Thanks, Ma Shwe Zin
like the style of DawKMChit
ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္စာကို အခုမွ စဖတ္ဖူးတာ... ေရးထားတဲ႔ စတိုင္လ္ေလး မိတယ္..မိုက္တယ္...:)
စာေကာင္းေလးေတြ ရွယ္ေပးလို႔ ေက်းဇူးေနာ္...
အလုပ္ထဲကေန ခိုးဖတ္တာ..မမေရႊဇင္ေရ..
ဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္..
မွ်ေဝေပးလို႔ ေက်ူးဇူးအထူးတင္ပါတယ္..။
Post a Comment