Thursday, July 8, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကမၻာ႕ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပိုင္း (၂၄)

စာေရးသူမ်ား ထုိင္ခံုေပၚ ထုိင္မိေသာအခ်ိန္မွာ အုိင္ဗင္ဟုိ ဇာတ္ကား ဇာတ္သိမ္းပုိင္း နီးၿပီျဖစ္၍ ၁၅-မိနစ္ခန္႔ ၾကာေသာအခ၎ လံုး၀ ၿပီးဆံုးသြားၿပီး ထုိ႔ေၾကာင့္ ပထမပုိင္း စတိတ္႐ိႈးေခၚ ဇာတ္ခံုမွ အတီး အဆုိ အကမ်ားကုိ စတင္ျပသေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ဇာတ္ခံုႏွင့္နီးနီး ေနရာလြတ္မ်ားသုိ႔ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ေ႐ႊ႕ ထုိင္ၾကသည္ ကုိေတြ႕ရပါသည္။

အခ်ိဳ႕ကား ေဆးလိပ္ ထြက္ေသာက္ၾကျပန္သည္။ ျပဇာတ္ခံုုႀကီးကား က်ယ္၀န္းျဖန္႔ျဖဴးလွပါသည္ ေပေျခာက္ဆယ္ ေက်ာ္ အျမင့္မွ တဲြလ်ားခ်ထားေသာ နီညုိဳေရာင္ ကတၱီပါ ကားဖံုးႀကီးသည္ ေပတရာနီးပါး က်ယ္ေသာ ဇာတ္ခံုႀကီးကုိ ဖားဖားယားယားႀကီး ဖံုးအုပ္ထားပါသည္။ ဧည့္ခံတီးေန ေသာ တူရိယာမွာ ႐ံုေဘးဘက္႐ွိ ေ႐ႊေရာင္ ပန္းႏြယ္မ်ား ခ်ယ္လွယ္ထားေသာ အခန္းျမင့္တခုမွ အသံမ်ိဳးစံုပါ၀င္ေသာ သံစံုသူရိယာ တမ်ိဳးအား လူတဦးတည္းႏွင့္ တီးေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ၿပီးလွ်င္ စတိတ္႐ိႈး စပါေတာ့မည္။ မစမွီ ပဏာမတီး၀ုိင္းတခုေပၚလာပါသည္။ ေပၚလာပံုကေတာ့ ဇာတ္ခံုေ႐ွ႕ ေအာက္ တည့္ တည့္ ပရိသတ္ႏွင့္ တေျပးတည္းေနရာလြတ္တခု၏ ေျမေအာက္မွ လူေပါင္း ေလးဆယ္ ေက်ာ္ ခန္႔ ပါ၀င္ေသာ တီး၀ုိင္းႀကီး တခုလံုးသည္ ေျမမွခဲြထြက္ လာသလုိ တီးရင္း မႈတ္ရင္း တေျဖးေျဖး ျမင့္တက္ ေပၚလာပါသည္။ ၎ တီး၀ုိင္းမွာ (ထူးမျခားနား မီးေရစံု သားကဲ့သုိ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ဘဲြ႕ဆုိဟန္) ဘာသာေရး ဂုဏ္ျပဳတီးလံုးႏွင့္ တမန္ေတာ္ပံုသ႑ာန္ ၀တ္ဆင္သူ၏ သီခ်င္းမ်ားကုိ အသားေပးလ်က္ တီးမႈတ္ျခင္း ျပဳၾကသည္။

ထုိ၀ုိင္းသည္ တီးမႈတ္ျခင္း ဆံုးကာနီး၌ တစတစ နိမ့္ဆင္းသြားၿပီး ေျမလွ်ိဳးကြယ္ေပ်ာက္သြားေသာ အခါ သီခ်င္း ႏွင့္ တီးလံုးလည္း ၿပီးဆံုးသြားေတာ့သည္။
ပရိသတ္ မ်က္စိအာ႐ံုမျပတ္မွီပင္ ဇာတ္ခံုေပၚမွ ကတၱီပါ ျပည္ဖံုးကားႀကီးက တျဖည္းျဖည္း မ တင္လုိက္ေသာ အခါ ၀ုိင္းေတာ္သား ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ ပါ၀င္ေသာ တီး၀ုိင္းႀကီးတခု တကဲ့ေအာ္ခ်င္စတာ ေခတ္မွီ တီးလံုးဆန္း သံဆန္းတုိ႔ႏွင့္ တခမ္းတနား ေ၀ေ၀ဆာဆာ အတန္ၾကာ တီးမႈတ္ျခင္းအမႈျပဳပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တီး၀ုိင္းႀကီး တခုလံုးသည္ တီးရင္း မႈတ္ရင္းပင္ စားပဲြအံထုိးကုိ ဆဲြထုတ္လုိက္သလုိ ဇာတ္ခံု အျပင္ဘက္သုိ႔ တေျဖးေျဖး ႐ွည္ထြက္လာပါသည္။ ျပည္ဖံုးကားႀကီးလည္း တေျဖးေျဖးျပန္က်သြားသည္။

ယခင္ထူးမျခားနား မီးေရစံုသားဆရာတုိ႔၏ ၀ုိင္းေနရာသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ႐ွည္ထြက္လာရာမွ ရပ္တန္႔ သြားၿပီး တေျဖးေျဖး ဇာတ္ခံု၏ အနိမ့္ပုိင္း ပရိသတ္ႏွင့္ တျပင္တည္း ေနရာသုိ႔အထိ နိမ့္ဆင္း သြားေလ ေတာ့သည္။

ထုိေအာ္ခ်င္စတာ ဆရာတုိ႔ ဇာတ္ခံု ေအာက္ေနရာတြင္ တီးရင္းမႈတ္ရင္း ေနသားတက် ႐ွိသြားေသာ တခဏ၌ ျပည္ဖံုးကားႀကီးျပန္၍ မတင္လုိက္ေသာအခါ ေနာက္ခံကားအလွအယြႏွင့္ မွန္သားတမွ် ေခ်ာေျပာင္ ေသာ မာဘလ္ေက်ာက္အန္ထုိး ၾကမ္းႀကီးေပၚ၌ ေလးဆယ္ခန္႔မွ် ႐ွိေသာ လံုးတူ အရပ္တူ အ႐ြယ္ညီ မိန္းမလွတုိ႔၏ ဘဲလက္ယိမ္းအကတမ်ိဳးထြက္၍ အသံုးေတာ္ခံၾကပါသည္။
ဘဲ လက္ယိမ္းဆုိသည္ကား ေျချဖားေထာက္ သ႐ုပ္ေဖာ္ဟန္ အကျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္ခံု အျပင္အဆင္ အေျပာင္း အလဲ မ်ား အံ့ၾသဖြယ္႐ွိသေလာက္ မီးေရာင္စံု အလင္းအေမွာင္ အကြက္က် ထုိးေပးမႈကလည္း အံ့တပါး ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကျပသူတုိ႔ကလည္း ညီညီညာညာ လွလွပပႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး သ႐ုပ္ေဖာ္ၾကပါသည္။ လူမ်ားစု ႏွင့္ ယိမ္းကဲ့သုိ႔ တခဏ္း ၄-၅ေယာက္ႏွင့္တမ်ိဳး၊ ဂၽြမ္းဘား၊ မ်က္လွည့္ မ်က္လံုး၊ အေတာ္စံုေအာင္ ျပသြား သည္။

ပရိသတ္အား မ်က္စိအာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းေပးရင္းႏွင့္ အခဏ္းအားလံုးၿပီးဆံုးေသာအခါ ဇာတ္ခံု၏ ေအာက္ထပ္မွ တီးမႈတ္ေနၾကေသာ တူရိယာ ၀ုိင္းႀကီး ကလည္းပဲြသိမ္းတီးလံုးတပုိဒ္ကုိ တီးမႈတ္ ရင္းႏွင့္ပင္ ထူးမျခားနားတီး၀ုိင္းဆရာတုိ႔ လမ္းစဥ္အတုိင္း ေျမေအာက္သုိ႔ ငုတ္လွ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားပါသည္။
ျပည္ဖံုးကားႀကီးသည္ ျပန္ခ်ၿပီးသား ျဖစ္သြားပါသည္။ ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္မလုိက္ေသာအခါမူ ႐ုပ္႐ွင္ ျပရန္ ပိတ္ကားေဘာင္ႀကီး ေပၚလာၿပီး ရပ္႐ြယ္ကားကုိ ျပသြားပါေတာ့သည္ ဇာတ္ခံုျပကြက္ အစီအစဥ္မ်ားမွာ မူေသမဟုတ္ ႐ုပ္႐ွင္ကားလဲတုိင္း လဲတုိင္း ကျပခန္းကုိ တပါတည္း အသစ္ အသစ္ထြင္၍ ေျပာင္းလဲ ျပသေလ့႐ွိပါသည္။

*
ေရဒီယုိစီတီေဟာလ္မွ ျပန္ထြက္လာေသာ အခ်ိန္မွာ ည ၇-နာရီေက်ာ္ခန္႔႐ွိပါၿပီ သည္အခ်ိန္ဆုိလွ်င္ ဗမာျပည္က မနက္ ၇-နာရီႏွင့္ ညီမွ်ေနေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က မံု႔ဟင္းခါးဆုိင္မ်ားတြင္ ဇြန္းႏွင့္ တဇပ္ဇပ္ ေခါက္ေမြ စားေသာက္ေနၾကသလုိ၊ ဟုိေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၱေလးမွာ ဆုိရင္လည္း ပဲျပဳတ္ဆီတ ႐ႊဲ႐ႊဲ ဆမ္းတဲ့ လဘက္ ရည္ၾကမ္း၀ုိင္းမ်ား၊ နံျပားပူပူမွာ မလုိင္ထူထူသုတ္တဲ့ ဘရိတ္ဖတ္စ္နံနက္စာ စားေတာ္၀ုိင္းမ်ား၊ အိမ္တုိင္းေစ့ က်င္းပလွ်က္ ႐ွိေနေပလိမ့္မည္ဟု ရည္မွန္းလုိက္မိပါေသးသည္။

႐ံုအျပင္ဘက္ ဓာတ္မီးေရာင္႐ွိန္ ထိန္ထိန္ႀကီး ၿငီးေသာ လမ္းမကုိ ေရာက္လာေသာအခါ ေရာက္ဖဲ လား အေဆာက္ အဦးႀကီးေတြႏွင့္သာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မိျပန္ပါသည္။ အေ႐ွ႕ဘက္ ၅-ရိပ္သာလမ္းမွ အေနာက္ဘက္ ၆-ရိပ္သာလမ္း အထိ ေျမာကဘက္ ၅၁-လမ္းမွ ေတာင္ဘက္ ၄၈-လမ္းအထိ က်ယ္၀န္း ေသာ နယ္နိမိတ္ အတြင္းတြင္႐ွိသမွ် မုိးထုိးအေဆာက္အဦးမ်ားမွာ သူေဌးႀကီး ေရာက္ဖဲ လားအေဆာက္ အဦး မ်ားျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ဆံုးထပ္ လမ္းေဘးမ်က္ႏွာျပဳ အခန္းႀကီးေတြ မွန္သမွ်မွာ ကုမၸဏီအမ်ဳိးမ်ိဳးမွ ' ႐ိႈးျပ'ေသာ မွန္ခန္းႀကီးေတြသာျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ကုမၸဏီအမ်ိဳးမ်ိဳးဆုိရာ၌မင္းအေမရိကန္ေလေၾကာင္း ကုမၸဏီ ႏွင့္တကြ အလားတူ ကမၻာ့ေလေၾကာင္းကုမၸဏီႀကီးမ်ား တကမၻာလံုးသုိ႔ သြားလာေနေသာ ပင္လယ္ ကူးသေဘၤာ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား။ အေမရိကန္တႏုိင္ငံလံုးကုိ သြားလာႏုိင္ေသာ မီးရထား ကုမၸဏီႀကီးမ်ား စသည္ တုိ႔၏ အလွျပေလယာဥ္ပ်ံ၊ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ၊ မီးရထား႐ုပ္လံုးေဖာ္ သဘာ၀က်က် ေၾကာ္ျငာခန္း ႀကီးမ်ားႏွင့္ အ၀တ္အထည္ လူအသံုးအေဆာင္ အေကာင္းဆံုး အဆန္းဆံုးလုရာရႏုိင္ေသာ ကုမၸဏီ အမ်ိဳးမ်ိဳး မ်ား၏ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာ အလွျပမွန္ကာ အခန္းႀကီးမ်ားသာျဖစ္ေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ကူးသန္း သြားလာရင္း တေငး တေမာေမာ ၾကည့္႐ငလုိေတြႏွင့္လမ္းေပၚတြင္ ေျမျပင္ညြတ္မွ် သဲသဲ ႐ုတ္႐ုတ္ သြားလာ ကူးသန္းေနၾကေသာလူထု၊ ယာဥ္ထုသည္ ပ႐ြက္ဆိတ္အံုႀကီးစုေနသကဲ့သုိ႔ မြမြက်ဲ လ်က္႐ွိေန ပါသည္။

ေရးလက္စႏွင့္ဆက္ေရးရလွ်င္ ထုိေရဒီယုိစီတီေဟာလ္ႀကီးသည္လည္း ေရာက္ဖဲလာ၏ အေဆာက္ အဦး မ်ား အုပ္စုတြင္ တခုအပါအ၀င္ျဖစ္သျဖင့္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုႀကီးတခု ထီးထီးသပ္သပ္မဟုတ္ေသးဘဲ အေပၚမွာ အထပ္ေပါင္း အေျမာက္အမ်ားျမင့္တက္သြားၿပီးလွ်င္ ေဘးတဘက္က တဆက္တည္းမွာ လည္းေနရာ အခန္းအေဆာင္ ေတြ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ဆုိသလုိ႐ွိၾကပါေသးသည္။ ထုိအခန္း အေဆာင္တြ အထပ္ ေတြမွာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အလုပ္ဌာန ' ရံုးခန္း 'ေတြအျဖစ္၎၊ လူေန အိမ္ခန္းမ်ားအျဖစ္၎၊ ငွားရမ္း အသံုးျပဳ ၾကရပါသည္။

ေရဒီယုိစီတီေဟာလ္႐ွိေသာ အေဆာက္အဦးႀကီးသည္ ၆-၇ိပ္သာလမ္းဘက္႐ွိသလုိ အလားတူပင္ တေနရာ၌ (အင္-ဘီ-စီ)ေခၚ (တယ္လီေဗး႐ွင္းစင္တာ) ႐ုပ္ျပသံလႊင့္ရာ အေဆာက္အဦးႀကီးကုိ လည္း ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ ဖန္တီးထားပါေသးသည္။ ၅-ရိပ္သာလမ္းဘက္မွာလည္း ဤနည္း၎၊ အင္တာ ေန႐ွင္နယ္ ဆုိေသာ အေဆာက္အဦးႀကီးတခုကုိ တည္ေဆာက္ထားလ်က္၎၏ ေတာင္ ဘက္တြင္႐ွိေသာ အလားတူ အေဆာက္အဦးႀကီးတခုကေတာ့ တကမၻာလံုးကုိ သတင္းပုိ႔ေနတဲ့ ေအပီသတင္းဌာန၏ အလုပ္႐ံု၊ တုိင္းအင္းလုိက္(ဖ္)သတင္းစာတုိက္ အေဆာက္အဦးႀကီးတခုကုိ လည္း တေနရမွ အီး-အက္စ္-အက္စ္အုိေခၚ အေဆာက္ အဦးႀကီးတခုလည္း႐ွိပါသည္။

ပုိ၍႐ွင္းေအာင္ ေရးရလွ်င္ အလယ္မွေပေပါင္း ၈၅၀ျမင့္၍ အထပ္ေပါင္း ၇၀-သာ ႐ွိေသာ ပင္မဟုိမီးဗိမာန္ထုိးအေဆာက္အဦးႀကီးကုိ အထပ္ေလးငါးဆယ္စီ႐ွိေသာ မုိးထုိး အေဆာက္အဦးႀကီး ၅-ခုက ၿခံရံ ထားသည္၊ ထုိမုိးထုိး အေဆာက္အဦႀကီး ၆-ခု၏ ပတ္၀န္းက်င္၌ အထပ္ေပါင္း ဆယ့္ေလးငါးထပ္ မွ်သာျမင့္ေသာ တုိက္ႀကီး ၉-ထုိက္က တခုခ်င္းျခားထားပါသည္။ အားလံုးေပါင္း အေဆာက္ဦးႀကီး ၁၅-ခုကုိ ေပါင္းစု လုိက္လွ်င္ သူေဌးႀကီး ေရာက္ဖဲလားစင္တာ၏ အေဆာက္အဦးမ်ား၊ သုိ႔မဟုတ္၊ ေရာက္ဖဲလား စင္တာ...ဟု ေခၚၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထုိအေဆာက္အဦးမ်ားမွ အခန္းေတြကုိ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ကုမၸဏီငယ္မ်ားက အ႐ွည္အၾကာ ငွားရမ္း အသံုးျပဳ ရန္ တတ္ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ ေရ႐ွည္ႀကိတ္ႏုိင္ေအာင္ ေငြ၀င္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ အရင္းအႏွီး ေတာင့္ေသာ အသက္ ႏွင့္ မီးအာမခံကုမၸဏီမ်ား ေကာ္မ႐ွင္ေအဂ်င္း အင္ပုိ-အိစ္ပုိ ကုမၸဏီႏွင့္ ကံထ႐ုိက္တာႀကီးမ်ား၊ လက္ကားကုန္တုိက္ႀကီးမ်ား၊ ဘဏ္ကံထ႐ုိက္တာႀကီးမ်ား၊ လက္ကားကုန္တုိက္ႀကီးမ်ား၊ ဘဏ္တုိက္ႀကီး မ်ားမွ ကပ္ႏုိင္ေပမည္။ ေနအိမ္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ရန္မွာလည္း ထုိနည္း၎ တလလွ်င္ ေဒၚလာေသာင္း ေက်ာ္ ၀င္သူ မ်ားသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မ်ားစြာေသာ ႏုိင္ငံျခားသံ႐ံုးအဖဲြ႕၏ အလုပ္႐ံုမ်ားမွာလည္း ထုိေရာက္ဖဲလား ပလာဇာ ၏ အထပ္မ်ား တြင္ လာေရာက္ငွားရမ္းဖြင့္လွစ္ထားပါသည္။ မွတ္သားမိသေလာက္ေရးရလွ်င္ (၁) အင္ဂ်ာတီးနာ သံအဖဲြ႕႐ံုး။ (၂) ဘုိလိဗီးယား။ (၃) ဘရပ္ဇယ္။ (၄) ဒုိမိနိကန္႔ ရီပတ္ပလစ္။ (၅) အီကြာဒါ။ (၆) အစ္တုိးနီးယား။ (၇) ဂရိစ္။ (၈) ေဂၚတီမာလာ။ (၉) အုိင္ရမ္း။ (၁၀)နယ္သာလင္း။ (၁၁) ပဏာမား။ (၁၂) တူရကီ စေသာ ႏုိင္ငံျခားေရး႐ံုးမ်ားျဖစ္ပါသည္။

စာေရးသူတုိ႔ ယမန္ေန႔က ခရီးေရာက္မဆုိက္ ညစာ လာစားေသာေနရာသည္ ေရာက္ဖဲယား ဗဟုိ အျမင့္ဆံုး အေဆာက္ အဦးႀကီးႏွင့္တည့္တည့္ (လုိး၀ါးပလာဇာ) ေခၚ အနိမ့္ပုိင္းသာယာေသာ ဥယာဥ္ပန္းမာလ္ ေရပန္းေဖါင္ ထိန္တုိ႔ႏွင့္ ခ်ယ္လွယ္ထားေသာ ေနရာေကာင္းတခုတြင္မွီ၍ ဖြင့္လွစ္ ထားေသာ ဟုိတယ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေနရာကေလးမွာ ႏွင္းခဲမက်ေသာေႏြရာသီ၌ စားပဲြခံုအခ်ိဳ႕ ထုတ္ခင္းၿပီး တပုိင္းလွ်င္ ေရာင္စံုစပ္ ထီးႀကီး တခုက်မုိးလွ်က္ (အုိးပင္းအဲယား) ေခၚ ေလညႇင္းခံစပယ္႐ွယ္ထုတ္၍ ခင္းက်င္းေကၽြးပါ သည္။ အေအး လြန္ေသာ ရာသီေရာက္ပါက၊ စားပဲြကုလားထုိင္မ်ားကုိ သံုးမ်က္ႏွာ ပတ္လည္႐ွိ ေျမေအာက္က အတြင္း တုိက္ခန္း မ်ားသုိ႔ သြင္းကာ မွန္အကာႀကီးမ်ားခ်လ်က္ အေႏြးဓာတ္ေပးကာ တည္ခင္းေကၽြးပါသည္။

ယခုေနရာကြက္လပ္ကေလးမွာေတာ့ ေရပန္းေဖါင္ထိန္ႏွင့္ သစ္ပင္မ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး အေပ်ာ္တမ္း စကိတ္စီးရန္ ေရခဲျပင္ႀကီးတခုအျဖစ္ ဖန္တီးေပးထားလုိက္ပါေတာ့သည္။
ကေလးလူႀကီး မည္သူမဆုိ ကုိယ့္ဘိနပ္ကုိယ္ယူၿပီး လာေရာက္ေလ့က်င့္ႏုိ္ငသည္။ ေလ့က်င့္ခတေန႔လံုး အဘုိ႔ တေဒၚလာခဲြခန္႔မွ်ေပးရသည္။ ေလ့က်င့္ရန္ လူကုိယ္တုိင္တဲြ၍ သင္တန္း ေပးေသာဆရာ ၄-၅ေယာက္ ႐ွိသည္။ အတီးအမႈႏွင့္တဲြ၍ ေလ့က်င့္ရသျဖင့္ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဘြယ္ မ႐ွိပါ။

ေယာက္်ားမိန္းမ၊ ကေလးလူႀကီ၊ ကပၸလီေရာ၊ လူျဖဴေရာ လာေရာက္ ေလ့က်င့္သူေတြ မ်ားလွ၍ လက္မွတ္ေရာင္းသူ လက္မလည္ႏုိင္ပါ။ လဲရင္းကဲြရင္း တလူးလူး တလဲလဲနဲ႔ဘဲ ၃-၄ခါေလာက္ က်င့္လုိက္လွ်င္ အသားက်သြားဒါေတြ႕ရပါသည္။ ဒီလုိႏွင့္ဘဲ တေန႔မွာ နာမည္ေက်ာ္ စကိတ္စီးသမားေတြျဖစ္ၾကရဟန္တူပါသည္။
ဤလူစုတည္းမွာ ကပၸလီေခၚတဲ့ နီဂ႐ုိးေတြဟာ ဇဲြအေကာင္းဆံုးပါဘဲ။ ေနာက္အခ်ိန္မ်ားတြင္ စာေရးသူ ေန႔လယ္စာ လာစားရင္း မွန္ကားႏွင့္အနီးဆံုး၊ အစြန္ဆံုးက်ေသာ ထိပ္စားပဲြတခုကုိ ေနရာယူလ်က္ သူတုိ႔ကုိဘဲ အျပင္းေျပၾကည့္စရာ တခုအျဖစ္ႏွင့္ ၾကည့္ေနရေတာ့သည္။

*
ေရာက္ဖဲလားစင္တာမွ အဆုိပါ အနိမ့္ပုိင္း႐ွိ ကြက္လပ္ကေလးသည္ ေႏြရာသီမွာ ပန္းမာလာႏွင့္ ေရပန္း ေရပြား မ်ားပါ သာယာတင့္တယ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားျခင္း၊ ေဆာင္းတြင္းအခါတြင္ ေရခဲျပင္၊ စကိတ္စီး သလင္း အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ေပးလ်က္ သစ္႐ြက္ႏုခ်ိန္ ပရစ္ဖူးခ်ိန္မ်ိဳးမွာလည္း၊ ခ်ယ္ရီ ပန္းမ်ား ေရတံခြန္ စမ္းအုိင္ ကေလးမ်ားႏွင့္ သာယာတင့္ေမာဘြယ္ ဖန္တီးၿပီးသူတုိ႔၏ အခါႀကီး ရက္ႀကီးျဖစ္ေသာ အီစတာပဲြေတာ္၊ ခရစ္စမတ္ ပဲြေတာ္အခါတုိ႔မွာ တခမ္းတနားရာသီႀကိဳက္နကၡတ္ ႀကိဳက္၊ အလုိက္အလုိက္ ခ်ယ္လွယ္ မြမ္းမံကာ မ်ားစြာေသာ နယူးေယာက္လူထုတုိ႔က တအံ့တၾသ လာေရာက္ၾကည့္ၾကရေလေအာင္ ႀကံေဆာင္ ႀကိဳးစားစီမံထားပါသည္။

လုိး၀ါးပလာဇာမွတပါး ဥယ်ာဥ္ပန္းမာလ္ႏွင့္ ေရကန္ေရေဖါင္တတိန္တုိ႔ျဖင့္ စိတ္ေပ်ာ္ၾကည္ႏူးဘြယ္ ရာခ်ယ္လွယ္ ဖန္တီးထားေသာ ေနရာေတြကုိ အျခားေသာ မုိးထုိး တုိက္ေခါင္မုိးမ်ားမွာ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အသီးသီး ထား႐ွိပါေသးသည္။
ဒါေတြကုိ အကုန္အစင္လုိက္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ေရာက္ဖဲလား စင္တာအဘုိ႔ တေန႔သပ္သပ္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ရပါလိမ့္မည္။ ဤအတြက္ပင္ ေရာက္ဖဲလားစင္တာ၏ လမ္းျပဟူ၍ ထားေပးပါေသးသည္။ ေရာက္ဖဲလား အေဆာက္ အဦးမ်ားကုိ ၾကည့္လုိေသာ ဧည့္သည္တစုတစုအတြက္၊ လမ္းညႊန္ျပသူ ဂုိက္တဦးရ႐ွိပါသည္။ မနက္ ၉ နာရီခဲြက ည ၉-နာရီအထိ ႐ွိပါသည္။ ၾကည့္လုိသူတဦးလွ်င္ အခေငြ တေဒၚလာႏွင့္တင္ ၄၀-ဗမာေငြ (၇)က်ပ္ခန္႔ ေပးရေသာ လက္မွတ္တခုကုိ ၀ယ္ရပါသည္။

လမ္းညႊန္သူႏွင့္ လုိက္ပုိ႔ခံသူ တအုပ္စုသည္ အေဆာက္အဦးႀကီး ၁၅-ခုလံုးေခါင္မုိးပန္းဥယ်ာဥ္မ်ား အထိ စိစိစပ္စပ္လုိက္လံ ျပသပါလိမ့္မည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အထပ္ ၇၀-႐ွိိေသာ ဗဟုိမုိးထုိး၊ အေဆာက္အဦးႀကီး၏ ေခါင္မုိးတခုတည္းသာတက္ေရာက္ၾကည့္႐ႈလုိပါက လွ်ပ္စစ္ ေလွခါး တက္ခလက္မွတ္ကုိ တေယာက္ ၇၅-ဆင့္ ဗမာေငြ ၃-က်ပ္ေက်ာ္ ခန္႔ေပး၀ယ္ၿပီး လမ္းျပမပါဘဲ တက္ေရာက္သြားႏုိင္ပါသည္။

သုိ႔ရာတြင္ ဗဟုိမုိးထုိးဗိမာန္ႀကီးေအာက္ထပ္မွာ မ်ားစြာေသာ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးခန္းေတြ တန္းစီေန သည္ကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ေလွခါး အထစ္မမွားဘုိ႔ နံရံကပ္ ဆုိင္းဘုတ္မွ အမည္မ်ားကုိတက္လွ်င္ အထပ္ ၇၀-မွ လုိရာအထပ္ကုိ မ်က္စိတမွိတ္ႏွင့္ ဆင္းႏုိင္တက္ႏုိင္ပါမည္။ မမွားမယြင္းရန္ ေလွကားေမာင္းသမားတုိ႔ အကူအညီ ေပးျခင္းကုိလည္း အလြယ္တကူ ရ႐ွိႏုိင္ပါသည္။
အမုိးတက္ေသာလွ်ပ္စစ္ေလွခါးမွာ ပုိ၍ လြယ္ကူထင္႐ွားပါေသးသည္။ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ားထက္ သူတုိ႔ အေမရိကန္ႏုိင္ငံရင္း ဧည့္သည္မ်ားကပင္ ပုိမ်ားလိမ့္မည္ ထင္ရပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေ႐ႊတိဂံု ဘုရား၊ ကန္ေတာ္ႀကီး တိရိစၥာန္႐ံု၊ သိမ္ႀကီးေစ်းစသည္ကုိ ခဏခဏ ဘုရားဖူး ဆင္းလာေသာနယ္လူထုမွာ လာဘူး သူေတြ မ်ားသေလာက္ ယေန႔အထိ မေရာက္ဘူးေသးသူမ်ား လည္းဒုႏွင့္ေဒး ႐ွိေနေသးလ်က္ ပင္ျဖစ္ရာ လူဦးေရ ၁၇-သန္းသာ႐ွိေသာ ဗမာျပည္ႏွင့္စာလွ်င္ လူဦးေရသန္းေပါင္း ၁၅၀-ေက်ာ္ေသာ အေမရိကန္ မွာလည္း နယူးေယာက္ကုိ မေရာက္ဘူးေသးတဲ့ လူေတြ ဘယ္နည္းလိမ့္မလဲဟု ေတြးမိပါသည္။

ထုိဗဟုိမုိးထုိး ဗိမာန္ႀကီး၏ ေခါင္မုိးတက္ေသာ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးသည္ စခန္းတခုမွတပါး ဘယ္ အထပ္ကုိမွ် ရပ္နားျခင္း မ႐ွိ။ အမုိးကုိ ထုတ္ထုတ္ထိတက္သြားပါသည္။ အမုိးေပၚမွာလည္း (ရက္စေတာရင့္) စားစရာ ဆုိင္ကေလး အသင့္႐ွိပါေသးသည္။ ထုိေနရာမွာ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕၏ အလယ္ဗဟုိက်သျဖင့္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း မ်ားပုိ၍ လွပစံုညီေနသလုိ ထင္ရပါသည္။ အင္ပါရာ စတိတ္ အေဆာက္အဦးေလာက္ မျမင့္ေသာေၾကာင့္ လည္း ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းေတြကုိ ျပတ္ျပတ္သားသားပုိ၍ ျမင္ရ ပါသည္။ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း အဆင္ေျပ ေနေသာေၾကာင့္လည္း စာေရးသူ နယူးေယာက္မွ မျပန္မျခင္း ၃-၄ရက္တခါဆုိသလုိ ဤေခါင္မုိးကုိ တက္ထုိင္ ေနေလ့႐ွိပါသည္။

လွ်ပ္စစ္ေလွခါးမ်ား႐ွိရာ ေအာက္ဆံုးထပ္ ဗဟုိခန္းမႀကီးကုိ ခ်ယ္လွယ္မြမ္းမံထားလုိက္မ်ားကလည္း အံ့ဖြယ္သရဲ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွေသာ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ထု ႀကီးေတြ၊ နံရံပန္းခ်ီကား၊ မ်က္ႏွာက်က္ ပန္းခ်ီ ကားႀကီး ေတြႏွင့္ပင္ ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။ ေရာက္ဖဲလား၏ အေဆာက္အဦးႀကီးသည္ အေမရိကန္တုိ႔ အဘုိ႔ ရာဇ၀င္ စာတင္ရမည့္ ဂုဏ္ေျမာက္ေသာ သုခုမအႏုပညာလက္ရာမြန္ အဘုိးတန္ေတြကုိ အေဆာက္အဦးတုိင္းတြင္ ေငြကုန္ ေၾကးက်ခံ၍ မြမ္းမံျပင္ဆင္၊ အထဋ္အျမတ္ တင္ထားသည္မ်ားမွာ အားရစရာႀကီးတခု ျဖစ္ပါ ေတာ့သည္။

ဒါေၾကာင့္သာ ႏွစ္ဆယ္ခုႏွစ္တြင္ ကမၻာ့အံ့ခ်ီးဖြယ္ရာမ်ားအနက္မွ သတၱမေျမာက္ စာရင္း၀င္ခဲ့ေသာ ဤေရာက္ဖဲလားအေဆာက္အဦးႀကီးျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ထက္အလ်င္က်ေသာ အင္ပါရာစတိတ္ အေဆာက္ အဦး ႀကီးကား အျမင့္ဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ေပေပါင္း ၁၂၅၁-ျမင့္ေလရာ၊ အေမရိကန္ျပည္မွာ ျဖင့္ အျမင့္ တြင္ ဗုိလ္တကာ့ဘုရင္ျဖစ္ပါသည္။
စင္စစ္ေတာ့ စကုိင္းစကရစ္ပါးေခၚတဲ့ သံအုတ္ေက်ာက္တုိ႔ႏွင့္သာၿပီးေသာ မုိးထုိး အေဆာက္အဦး မ်ားျဖစ္ၾက တဲ့ ေပ ၁၂၅၀ ျမင့္ၿပီး၊ အထပ္ေပါင္း ၁၀၂ ထပ္႐ွိတဲ့ အင္ပါရာစတိတ္မုိးထုိး၊ ေက်က္ျပ သာဒ္ႀကီးရယ္၊ ေပ ၁၀၄၅-ေပ အျမင့္နဲ႔ အထပ္ေပါင္း ၇၇-ထပ္႐ွိတဲ့ ခ႐ုိက္ခလာ မုိးထုိး ေက်ာက္ျပသာဒ္ႀကီးရယ္၊ ယခုေရးျပေနတဲ့ ေပ ၈၅၀ အျမင့္နဲ႔ အထပ္ေပါင္း ၇၀ ႐ွိတဲ့ ေရာက္ ဖဲလား မုိးထုိး ျပသာဒ္ႀကီး ေတြဟာ တခုတခုမွာ ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕စာ ရပ္ကြက္ႀကီး တကြက္စာေလာက္႐ွိၿပီး၊ လူထုအတြက္ ေနအိမ္ အခန္းမ်ားအျဖစ္နဲ႔ အလုပ္ဌာန အခန္းႀကီးေတြ၊ ကုန္တုိက္ႀကီးေတြအဘုိ႔အငွားခ်စားရန္ ေဆာက္လုပ္ ထားေသာ ေနခ်င့္စဖြယ္ ခမ္းနားလွပတဲ့ အေဆာက္အဦး ျပသာဒ္ႀကီးမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိအေဆာက္အဦးမ်ားေလာက္ ေပမျမင့္၊ အထပ္ေရမမ်ားတဲ့ အျခားအေဆာက္အဦးႀကီးမ်ိဳးေတြလည္း အမ်ားအျပားဘဲ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ အလယ္ပုိင္းႏွင့္ ေအာက္ပုိင္းရပ္ကြက္မ်ားမွာ က်န္႐ွိပါေသးသည္။ နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕ေအာက္ပုိင္း ဘေရာ့ေ၀းလမ္းေပၚတြင္႐ွိေသာ ' ၀ူးလ္ေ၀ါ့' အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ ေပ ၇၉၂ ေပ အျမင့္႐ွိ၍ အထပ္ေပါင္း ၆၀ ႐ွိပါသည္။ ထုိ '၀ူးလ္ေ၀ါ့ ' ကုမၸဏီမွာ မ႐ွိမျဖစ္ေသာ အိမ္သံုးပစၥည္းမ်ား ၾကဴ လဟာ ကုန္မ်ားကုိ တႏုိင္ငံလံုးအား အႀကီးအက်ယ္ဆုိင္ခဲြမ်ားစြာႏွင့္ ေရာင္းခ်ေသာ ဆုိင္ႀကီးျဖစ္၍ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တဦးပုိင္ဆုိင္ပါသည္။

'စီတီးဘင္ဖာမားထရပ္စ္' အေဆာက္အဦးမွာ ၇၄၁-ေပျမင့္၍ ၅၇-ထပ္႐ွိပါသည္။ ပၪၥမရိပ္သာ ' အမွတ္၅၀၀' ဆုိတဲ့ အေဆာက္အဦးက ေပ ၇၀၀ ျမင့္၍ ၅၉-ထပ္႐ွိၿပီးလွ်င္ 'မီထ႐ုိပုိလီတန္လုိက္ဖ္' အေဆာက္အဦးက ေပ ၇၀၀ ျမင့္ၿပီး အထပ္ ၅၀ ႐ွိပါသည္။ ၄၂လမ္းမွာ႐ွိေသာ 'လင္ကြန္း' အမည္႐ွိ အေဆာက္အဦးကေပ ၆၇၀ ျမင့္၍ ၅၃ထပ္႐ွိပါသည္။ ၎လမ္းထဲတြင္ဘဲ 'ခ်နင္း' ေခၚ အေဆာက္ အဦးက ေပ ၆၀၀ အျမင့္ႏွင့္ ၅၃ထပ္ ႐ွိၿပီးလွ်င္ နယူးေယာက္ေအာက္ပုိင္းမွာ႐ွိတဲ့ 'အင္ဗင္ထရပ္စ္' ကုမၸဏီ အေဆာက္အဦးကေတာ့ ေပ ၆၅၀ ျမင့္၍ ၅၁ ထပ္႐ွိပါသည္။

'တင္းအိစ္' 'ဆင္းဂါး'၊ 'ေ၀ါလ္ဒါ အက္တုိရီးယား'၊ 'နယူးေယာက္လုိက္ဖ'၊ 'ရစ္တာ၀ါး'၊ 'ရွယ္ရီႏွယ္သာ လင္း'၊ 'ျမဴနီစီပါယ္ခ်ိန္ဘား'၊ ဂ်င္နရယ္အီလုိက္ထရစ္'၊ 'နယူးေယာက္စင္ထရယ္'၊ 'အီကြစ္တာဘလ္လုိက္ဖ' 'ဘင့္ကား ထရတ္စ္' စေသာ က်န္႐ွိသည့္ မုိးထုိးအေဆာက္အဦးေတြမွာ လည္းအျမင့္ေပ ၆၀၀ ေက်ာ္မွ ၅၀၀ ေက်ာ္စီ႐ွိ၍ အထပ္ေပါင္းမွာလည္း ၄၀ ေက်ာ္ေတြသာျဖစ္ၾကပါ သည္။ အထပ္ ၃၀ ေက်ာ္ႏွင့္ အျမင့္ေပ ၄၀၀ ေအာက ္ေတြကုိ စာရင္းခ်၍ မျပႏုိင္ေအာင္ ေပါမ်ားလွ ပါသည္။

ထုိအေဆာက္အဦးေတြသည္ သံ၊ အုတ္၊ ေက်ာက္တုိ႔ႏွင့္ မတည္ၿပီး၊ မွန္ကုိ အမ်ားဆံုး ကာရံအသံုး ျပဳ၍ အလူမီလီယံ စသည္တုိ႔ႏွင့္ ေတာက္ေျပာင္စြာ အလွအပ ခ်ယ္ၾကပါသည္။ အရႇည္ ၁၂ မုိင္ခဲြသာ႐ွိေသာ မဟတၱန္ ကၽြန္းကေလးသည္ အ႐ွိန္ျပင္းစြာ စီးဆင္းေနေသာ ဟတ္ဆင္ျမစ္ႀကီးႏွင့္ တဘက္က အ႐ွည္ျမစ္ တို႔၏ ေရအယာဥ္က အတၱလန္တိတ္ သမုဒၵရာ မွ ပင္လယ္ေကြ႕ႀကီးအတြင္း သုိ႔ စီးဆင္းေပါင္းစုရာ ဌာန၏၊ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ လုိကၽြန္းငယ္ကေလးမွ်ျဖစ္၍ အေျခခံ မခုိင္ပါက ေဗဒါပင္ ဒုိက္သေရာကဲ့သုိ႔ ေပါေလာေမ်ာ သြားဘြယ္ထင္စရာ႐ွိေသာ္လည္း ေအာက္ေျခမွ ကမၻာ့ သက္ရင့္ ေက်ာက္သား ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီး မ်ားက သဘာ၀အတုိင္း ခုခံေပးထားေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္ထီးပမာ ႀကံ့ခုိင္စြာ တည္႐ွိ ႐ံုမက ေျမငလ်င္ေဘးမွလည္း ဘယ္အခါမွ် စုိးရိမ္ရျခင္းမ႐ွိဟု အတုိင္းအထြာႏွင့္ အတတ္သ္ၾကေလသျဖင့္ ဤသုိ႔ ခၽြန္ခၽြန္မားမား မုိးထုိး ေက်ာက္ျပသာဒ္ႀကီးမ်ားကုိ မိႈေတြလုိ ေပါက္ေအာင္ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေဆာက္ထား ၀ံ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ႏွင့္ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၆၂၆ ခုႏွစ္က (ရက္အင္ဒီးယန္း)တုိင္းရင္းသားတု႔ိလက္မွ ဒပ္ခ်္လူမ်ိဳးတုိ႔က ၂၄ ေဒၚလာ၊ (ဗမာေငြ ၁၁၅ခန္႔)ေပး၍ ၀ယ္ယူခဲ့ေသာ အလ်ား ၁၂ မုိင္ခဲြ။ အနံ ၂ မုိင္ခဲြ႐ွိ ထုိမဟတၱန္ကၽြန္းကေလးသည္ အေမရကန္တုိ႔၏ ျပည္တြင္း ေနာင္ဂ်ိန္ျပည္ပ စားက်က္လုေနာင္ဂ်ိန္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးေနာင္ဂ်ိန္စေသာ ပဲြႀကီးပဲြေကာင္း ေတြကုိ ေသြးေခၽြးတုိ႔ႏွင့္ လဲလွယ္အရင္းတည္လာခဲ့ရင္းျဖင့္ ယေန႔ထိ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္အတြင္း၌ ကမၻာ့ အံ့ခ်ီးဘြယ္ရာ အေဆာက္အဦးႀကီးေတြ ေျမာက္ျမားစြာႏွင့္ တန္ဆာ ဆင္ထားအပ္ေသာ နတ္နန္းစတိန္သာတမွ် အေျခအေနေျပာင္းလာခဲ့ရေသာ မဟတၱန္ကၽြန္း ငယ္ကေလး ၏ ျဖစ္စဥ္ကုိစိတ္၀င္စားခ်င္စရာျဖစ္ခဲ့ ရပါသည္။
*
နယူးေယာက္ၿမိဳ႕မွ နာမည္ေက်ာ္ရိပ္သာလမ္းႏွင့္ ၃၄ လမ္းေဒါင့္ကုိ ဗဟုိျပဳ၍ တည္ေဆာက္ထား ေသာအင္ပါယာ စတိတ္အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ အျမင့္ေပေပါင္း ၁၂၅၀႐ွိပါသည္။ အထပ္ေပါင္း ၁၀၂ ထပ္မွ်႐ွိ၍ ေလးမ်က္ႏွာပတ္လည္အက်ယ္အ၀န္းမွာ ၃၄-လမ္းႏွင့္ ၃၃-လမ္း တဘေလာက္ စေသာ ေျမေနရာ အတြင္းျဖစ္၍ ေပ(၈၃၈၆၀)အက်ယ္အ၀န္း႐ွိပါသည္။
အေဆာက္ အဦးႀကီး ေအာက္ဆံုးထပ္ လမ္းမ မ်က္ႏွာစာအခန္းမ်ားမွာ ကုန္ဆုိင္ႀကီးမ်ား၏ ေရာင္း ကုန္ပစၥည္း အလွျပ မွန္ခန္းႀကီးေတြျဖစ္ၾကပါသည္။ အေပၚပုိင္း အထပ္မ်ားမွာ အလုပ္ဌာန အမ်ိဳးမ်ဳး တုိ႔၏ ႐ံုးခန္းမ်ား အျဖစ္ အသံုးျပဳၾကသည္ကမ်ား၍ အခ်ိဳကအခန္းမ်ားမွာလည္း အိမ္ေထာင္စုမ်ား အဘုိ႔ ေနအိမ္ အခန္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ေအာက္ထပ္ဗဟုိ အခန္းၾကယ္ႀကီးမ်ားကုိ ေႂကြေရာင္ကဲ့သုိ႔ ေခ်ာေျပာင္ေနေသာ ေက်ာက္ညိဳျပား ႀကီးမ်ားကုိ ျမင့္မားေသာ အုတ္နံရံတုိ႔တြင္ တပ္ဆင္မြမ္းမံထားသျဖင့္ အံု႔မိႈင္းေသာ အေရာင္မ်ား လႊမးလ်က္ ႐ွိေသာ္လည္း ထိန္ၿငီး၀င္းေျပာင္ေသာ နီယြန္လုိက္ မီးေရာင္တို႔ေၾကာင့္ ပုိမုိ ခန္႔ညားေန သည္ဟု ထင္ရ ပါသည္။

အခန္းႀကီး၏ အလယ္ပုိင္းမွာေတာ့ မ်ားစြာေသာ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးအခန္းမ်ားသည္ တညီတညာ ၀ဲယာ ေ႐ွ႕ေနာက္ တန္းစီလ်က္သာ ႐ွိေနပါသည္။ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးေပါက္ တခုတခု၏ နံေဘးမွာ ... နံရံကပ္ အမည္ စာရင္းေတြ ကပ္လ်က္႐ွိ၍ ဤေလွခါးမွတက္လွ်င္ ဘယ္အထပ္အထိ ေရာက္သည္။ ဘယ္အခန္းက ဘယ္သူ႕ အလုပ္ခန္း ႐ွိသည္ဟု အမွတ္အသား ဂဏန္းႏွင့္တကြ ျပသထားပါသည္။ ကုိယ္လုိရာ အထပ္နံပါတ္ ကုိ ေလွခါးေမာင္းသူအား ေျပာလုိက္လွ်င္ ရပ္ေပးပါသည္။ မေျပာလွ်င္ လည္းလွ်ပ္စစ္ေလွခါး တက္ေနဆဲ ၌ ဘယ္နံပါတ္ အထပ္ကုိေရာက္ေနၿပီဟု မီးေရာင္နီဂဏန္းကေလးမ်ားႏွင့္ အၿမဲျပေပးလ်က္႐ွိ၍ ေလွခါးတံခါး ဖြင့္လုိက္လွ်င္ ေရာလုိက္ သြား႐ံုဘဲျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ အထပ္ေပါင္းက ၁၀၂ ထပ္႐ွိ၍ လူမ်ားသြားလုိရာ မၾကန္႔မၾကာ ေရာက္ႏုိင္ရန္ လွ်ပ္စစ္ ေလွခါး မ်ားအား အထပ္ ၂၀ ေလာက္ကုိ စခန္းတေထာက္တေထာက္ျပဳေပးရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလွခါးေပါက္တြင္ မိမိေရာက္ လုိေသာ အထပ္ႏွင့္အက်ံဳး၀င္ရာ နံပါတ္ပါမပါကုိ သတိျပဳ၍ ၾကည့္ရႈလုိက္ရပါသည္။

အင္ပါယာစတိတ္ေခါင္မုိးႏွင့္ ၁၀၂-ထပ္ကုိ တက္လုိသူမ်ားအဘုိ႔မူကား မရပ္မနားတုိက္႐ုိက္ တက္ သြားေသာ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးသပ္သပ္ထားေပးပါသည္။ အျခားေလွခါးမ်ားကုိ လူထုအတြက္ အခမဲ့ အသံုးျပဳ ၾကေသာ္လည္း ေခါင္မုိး႐ႈေမွ်ာ္ခင္းတက္ေလွခါးမွာ အခေပး၍ တက္ရပါသည္။ ထုိလက္မွတ္ကုိ ေရာက္ဖဲလား အေဆာက္အဦးကုိ တက္သလုိပင္ ေအာက္ထပ္လက္မွတ္ေရာင္းခ် ရာဌာနတခု စာတမ္း ကပ္လ်က္ ထားပါသည္။ ထုိဌာနမွတေယာက္တြက္ လက္မွတ္ေစာင္လွ်င္ တေးၚလာႏွင့္ဆင့္ ၂၀ ဗမာေငြ (၆)က်ပ္ နီးပါးေပး၀ယ္ရသည္။

ခေလးမ်ားကုိ တ၀က္ခရပါသည္။ ထုိအျမင့္တက္စပါယ္႐ွယ္ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးခန္းႀကီးမ်ားကုိ အလုပ္ ေလွခါးမ်ား ႏွင့္ မမွားရေအာင္ ကတၱိပါကြပ္ႀကိဳးတပ္ သံတုိင္မ်ားႏွင့္ သပ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ ေလွခါးေမာင္း ဆရာတုိ႔ကလည္း လက္းမွတ္ပါသူကုိၾကည့္၍ တင္ေခၚသြားၾကပါသည္။ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးအိမ္ ေမာင္းတက္သြားလုိက္ သည္မွာ ျမန္လြန္းေသာေၾကာင့္ နားမ်ားပင္ အူတက္လာတတ္ပါသည္။ မရပ္မနား အထူး စပါ႐ွယ္ တက္သြားေသာ ထုိေလွခါးအိမ္သည္ပင္လည္း ထိပ္ေရာက္ေအာင္ တုိက္႐ုိက္မပုိ႔ႏုိင္ေသးပါ။ ၈၆ ထပ္ေျမာက္တြင္ ရပ္ၿပီး ေပးရပါသည္။ ဒုတိယေျမာက္ လွ်ပ္စစ္ေလွခါးကသာ ၁၀၂ ထပ္ေျမာက္ ျဖစ္ေသာ အထပ္သုိ႔ ထိေအာင္ ပုိ႔ေပးႏုိင္ပါသည္။

ေျမျပင္မွ ေပေပါင္း ၁၀၅၀ ျမင့္ေသာ ၁၀၂ ထပ္ေျမာက္ အထပ္တြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသုိ႔ ႐ႈေမွ်ာ္ ခင္းၾကည့္ စရာ၊ လ သာျပင္ေဆာင္ကဲ့သုိ႔ ၄-ဘက္ သံ၀ရံတာႀကီးမ်ား ၿခံရံထားၿပီး အလယ္မွာေတာ့ စားပဲြ႐ံုႏွင့္ ' ဘား ' တခု ႐ွိပါသည္။ မွန္ျပဴတင္းေတြ ကာရံခင္းက်င္းျပင္ဆင္ထားပါသည္။ စားပဲြထုိး မည့္ အေမရိကန္ မယ္ ကေလးမ်ားကလည္း ခရီးဦးႀကိဳလ်က္႐ွိေနပါသည္။ စားစရာျပင္ဆင္ေသာ ေကာင္တာေပၚတြင္ ေရာင္းခ်၍ ရေသာပုိက္ဆံသည္ အေၾကြအမ္းစာရင္းတြက္ၿပီးသား ထြက္လာ ေသာ စက္ငယ္ တခုလည္း ႐ွိပါသည္။

အေမရိကန္မွာ ဆုိင္ႀကီးငယ္တုိ႔၌ ေစ်းေရာင္းသူမ်ားသည္ ေငြကုိ 'လက္'ႏွင့္မသိမ္း၊ 'စက္'ႏွင့္သိမ္း သည္။ ေရာင္းရေငြစာရင္းႏွင့္ ျပန္အမ္းေငြကုိပါ 'စိတ္'ႏွင့္မတြက္ 'စက္'ႏွင့္တြက္၍ က်သင့္ေသာ ျပန္အမ္းေငြကုိ ခလုပ္ႏွိပ္႐ံုျဖင့္ေခ်ာက္ခနဲထြက္လာေစပါသည္။

စာေရးသူ အင္ပါယာစတိတ္၏ ၁၀၂-ထပ္သုိ႔ ေရာက္သြားေသာအခ်ိန္က ျမဴတိမ္ ကင္းစင္ေနသျဖင့္ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာ တုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာျမင္ရပါသည္။ မဟတၱန္ကၽြန္းတခုလံုးသာမက ျမစ္တဘက္ကမ္းဆီမွ နယူးဂ်ာစီ၊ ဘ႐ုပ္ကလင္ရပ္ခ်မြမ္း၊ ကြင္းစဘေရာင့္ ၀င္ခ်က္စတာစေသာ အရပ္ေတြကုိပင္ ျပတ္ျပတ္ ထင္ထင္ လွမ္း၍ျမင္ေနရပါေသးသည္။ ၀ရံတာမွာ ေလတဟူးဟူး တုိက္ခတ္လွ်က္႐ွိ၍ ခုိက္ခုိက္တုန္ေအးျမ ေနပါသည္။ ေနေရာင္ျခည္လင္းလ်က္ ႐ွိေစကာမူ အပူ႐ွိန္မွာ ေျပာ့ညံ့လြန္းၿပီး ဗမာျပည္က ေနေရာင္ျခည္လုိ အပူဓာတ္တံခုိးအ႐ွိန္အ၀ါက မျပင္းထန္ပါ။
ယင္းသည္ ၁၀၂-ထပ္မွာ ေ႐ွ႕ဆက္တက္စရာ ၿပီးဆံုးသြားၿပီဟုမဆုိႏုိင္ေသးပါ။ တတိယေျမာက္ တက္ဘုိ႔ရာ လွ်ပ္စစ္ေလွခါး တစခန္းက်န္ေနပါေသးသည္။ စားပဲြ႐ံု၏ တဘက္႐ွိ အခန္းငယ္တခု သည္ တတိယေျမာက္ လွ်ပ္စစ္ေလွခါး အခန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထုိေလွခါးကေန၍ လုိက္သြားေသာအခါ အင္ပါယာစတိတ္ အေဆာက္အဦးႀကီး၏ ထီးေခၚရမလား၊ ဒုပိကာေခၚေလမလား၊ ထိပ္ဖ်ားက၀ုိင္း၀ုိင္းေနအထိ ေရာက္သြားပါသည္။ ဤေနရာမွာေတာ့ ေျမျပင္မွ ေပေပါင္း ၁၂၅၀-တိတိ အျမင့္႐ွိပါၿပီ။ ၁၀၂-ထပ္ေျမာက္ အခန္းမွာ ေျမျပင္မွ ေပ ၁၀၅၀- သာျမင့္ပါေသးသည္။ ဤထက္ထိပ္ခၽြန္က်ေသာ (ဘဲႏွစ္႐ွင္းပြိဳင့္ေခၚတဲ့) ေနရာကေတာ့ ေျမ ျပင္မွ ၁၃၁၁-ေပ ပင္ ျမင့္သြားလုိက္ပါေသးသည္။

ထုိေနရာေတြမွာ ၾကာ႐ွည္စြာမေနလုိၾကပါ။ ခပ္ၾကာၾကာ စတည္းခ်လုိ႔ ေကာင္းတဲ့ေနရာကေတာ့ ခုနက ေရးခဲ့တဲ့ ၁၀၂ ထပ္႐ွိ စားပဲြ႐ံုကေလးထဲမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ်ေလာက္ ထီးထီးႀကီးျမင့္ေနေသာ ေၾကာင့္ ေပလား၊ ဒုပိကာထိပ္ဖ်ား မုိးႀကိဳးသြားအခ ခံရေသာ အႀကိမ္ေပါင္းသည္ ၁၅-ႀကိမ္ ထက္ မနည္းဘူး ဟုသိရပါသည္။ မုိးႀကိဳးအပစ္ခံရ၍လည္း အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ တေလာဆီက ျမဴဆုိင္း ေနဆဲ ေလယာဥ္ပ်ံ တစီးက မေတာ္တဆ ၀င္တုိက္မိရာမွာပင္ တုိက္မိေသာ အထပ္ ေနရာ ေလာက္သာ ၿပိဳဖဲ့ပ်က္စီး သြားသည္။ အေဆာက္အဦးႀကီးကေတာ့ မျဖဳန္ဟူ၍ အဆုိ႐ွိပါ သည္။
အရပ္ရပ္ က လာေရာက္ၾကည့္႐ႈၾကတဲ့ လူမ်ဳးဧည့္သည္မ်ဳးကလည္းစံုပါဘိေတာင္း အဂၤလိပ္လုိ၀တ္ ပီး အဂၤလိပ္ စကား မေျပာတတ္တဲ့ ေတာင္အေမရိကန္က လာၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတြ၊ စပိန္ကလာၾက တဲ့လူေတြ၊ ျပင္သစ္ကလာၾကတဲ့ လူေတြဟာ ဓာတ္ပံုကေလးေတြကုိယ္စီနဲ႔ပါဘဲ။ သူတုိ႔တေတြထဲ မွာ တခ်ိဳ႕လည္း ကင္မရာအမ်ိဳးေကာင္းတခုသာ လြယ္လာၿပီး ႐ုိက္႐ုိက္ေနၾကတယ္။ ဖလင္မထည့္ တတ္လုိ႔ လက္ျပ ေျချပနဲ႔ အကူအညီေတာင္းလုိ႔ မ႐ုိက္ရေသးတဲ့ ဖလင္ လိပ္ကုိကူးၿပီး ထည့္ေပးရ၊ ႐ုိက္ၿပီးသားေတြ ထုတ္ေပး ခဲ့ရနဲ႔ နားရတယ္မ႐ွိပါဘူး။

တခါတခါလည္း စာေရးသူတုိ႔အား လူမ်ိဳး တမ်ိဳးဟုသာ သိသည္။ ဘာလူမ်ိဳးမွန္းမသိ၊ အိႏၵိယလား ေမးလုိေမး၊ ခ်ိဳင္းနီးစ္ လားေမးလုိေမး၊ ယုိးဒယား အင္ဒုိနီး႐ွားလားေမးလုိေမးၾက၊ ဗမာျပည္ကပါ ဆုိျပန္ေတာ့လည္း သိတဲ့ လူက အနည္းသား အဲဒီဗမာျပည္ဆုိဒါ ဘယ္မွာလည္းတဲ့ ဆုိသျဖင့္ ေျမပံု အၾကမ္းႏွင့္ပင္ေရးဆဲြရျပန္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသြားရင္း ႀကိဳႀကိဳက္သိကၽြမ္းခဲ့ရတဲ့ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးအေနနဲ႔ သူတုိ႔နဲ႔ အျပန္အလွန္ ဓာတ္ပံုတဲြ အ႐ုိက္ခံ ရသည္မွာလည္း အေမာပါဘဲ သည္လုိ အေတြ႕အႀကံဳမ်ိဳးကေတာ့ အင္ပါယာစတိတ္ အေဆာက္အဦးႀကီးကုိ ၃-၄ ေခါက္မွ် ေရာက္ ခဲ့ရာတြင္ ေရာက္တုိင္းေရာက္တုိင္း ဤလုိခ်ည္းဘဲမလဲႊမေ႐ွာင္သာေအာင္ ေတြ႕ခဲ့ ရပါ ေတာ့သည္။

----------------------------

No comments: