အႏုပညာစ်ာန္ဆိုတာ
စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိမွ
ဝင္စားလို႕ရပါတယ္။
သူမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္
သာယာၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ႕ရေအာင္
ကဗ်ာအလွ၊ စာအလွကုိ ဖန္တီးေနတာ
မဟုတ္လား။
စိတ္ယုတ္မာရွိတဲ႔ လူမ်ဳိး
ဒီအလုပ္အနား
မသီႏိုင္
မကပ္ႏိုင္ပါဘူး။
(လူထု ေဒၚအမာ)
(မႏၱေလးသူ အေမလူထု ေဒၚအမာ ရဲ႕ မႏၱေလး ေဆာင္းပါးေလး အမွတ္တရ)
အေမ့ ေရွးစကား
မႏၱေလးမွာ ပူလြန္းလို႕
လူထုေဒၚအမာ
မႏၱေလးမွာ ပူလြန္းလို႕
လူထုေဒၚအမာ
အေမရယ္ မႏၱေလးမွာ ပူတာမ်ား အဆန္းလားလို႕ ဒီေခါင္းစဥ္ဖတ္မိရင္ အေမ့ကို ေျပာျပခ်င္ၾကမလား မသိဘူး။ မႏၱေလးမွာ ေႏြခါပူတာက မဆန္းပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္မွာ တစ္ခါ ပိုၿပီး မခံႏိုင္မရပ္ႏိုင္ေအာင္ ပူတတ္ေသးတယ္။ အဲဒီလိုပူတဲ့ႏွစ္ ဆိုရင္ အိမ္ထဲ အရိပ္ထဲမွာကိုပဲ ၄၄°-၄၅°-၄၆° စင္တီဂရိတ္ရွိတယ္။ ဖာရင္ဟိုက္ဒီဂရီဆိုရင္ ၁၁၀°ကေနၿပီး ၁၁၅°ထိ ေရာက္ၿပီေပါ့။ အဲဒါေလာက္ ပူတဲ့ႏွစ္ဆိုရင္ ဆင္းရဲတ့ဲလူေတြ၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ကေလးသူငယ္ေတြ ဒုကၡ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ။ ဖ်ားလိုက္ရင္လည္း အဖ်ားက အလြန္ႀကီးလာၿပီး က်ေအာင္လုပ္ဖို႕ မလြယ္ေတာ့ဘူး ေဆးရုံ ေတြမွာ ဆိုရင္ ေရခဲေတြနဲ႕ ကုေနၾကရၿပီေပါ့။
အေမတို႕ မႏၱေလးမွာ ဒီႏွစ္ဧၿပီလထဲတုန္းက ဒါေလာက္မပူဘူး။ ေမလဆန္းတဲ့အထိ မပူဘူး။ မိုးကေလး နဲ႕ ေလကေလးနဲ႕ အပူသက္သာလို႕ ရန္ကုန္တို႕၊ ေမာ္လၿမိဳင္တို႕နဲ႕ ဖုန္းေျပာရရင္ သူတို႕ဆီမွာ မိုးမရြာဘူး၊ ပူလိုက္တာ လို႕ ေျပာေပမယ့္ "ကၽြန္မတို႕ မႏၱေလးက ဒီႏွစ္ခုအထိ မပူေသးဘူး။ ဘယ္ေန႕က မိုးရြာ ေသးတယ္နဲ႕ အေမက ႂကြားေနတာ။ ေမလဆန္းလာၿပီး ၄-၅ရက္လည္း ရွိလာပါေရာ။ ပူလာလိုက္တာ ဆုပ္ထည့္ လိုက္သလိုပဲ။
အဲဒီလို ပူလာေတာ့ အေမ့သားသမီးေတြက အေမဒီအပူကို ခံႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ႀကီးလွၿပီ။ ျပင္ဦးလြင္ သြားေနပါလို႕ သူတို႕က စိတ္ပူလာၾကၿပီး ျပင္ဦးလႊင္ကို လႊတ္ၾကတယ္
အေမတို႕ မႏၱေလးက ပူတာေတာ့ မဆန္းလွဘူးေလ။ အေမတို႕ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေမတို႕အေမမ်ား ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ သူတို႕ မႏၱေလးက ဒီေလာက္မပူဘူးတဲ့။ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ တို႕မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို တည္ဖို႕ေနရာေ၇ြးတာက ခုလိုကုန္းေခါင္ေခါင္ႀကီးမွာ ေရြးတာမွမဟုတ္ဘဲ။ ၿမိဳ႕ကို ေလးဘက္ေလးတန္ေရေတြနဲ႕ ၀ိုင္းထားတဲ့ေနရာကို ေရြးတည္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလးရဲ႕ ဥတုရာသီ က ပူပိုင္းဇုံ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အလယ္ေခါင္မွာဆိုေပမယ့္ ေနသာထိုင္သာရွိသတဲ့။ ညေနခင္း မ်ားဆိုရင ္ၿမိဳ႕ကို ၀ိုင္းထားတဲ့ ကန္ႀကီးေတြမွာေနတဲ့ ၀မ္းဘဲ၊ ဟသၤာစတဲ့ ေက်းငွက္ေတြဟာ ၿမိဳ႕ေပၚကို ျဖတ္ျဖတ္ၿပီး ဧရာ၀တီျမစ္ နဲ႕ ကူးၾက၊ သန္းၾကတာကို ၿမိဳ႕လူထုက ျမင္ရတာ၊ မိုးခ်ဳပ္တဲ့အထိပဲတဲ့။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာက ေအာင္ပင္လယ္ကန္ႀကီး ရွိတယ္ေလ။ မႏၱေလးရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက ္မွာက ေဇာင္းကေလကန္ႀကီးရွိတယ္ေလ။ မႏၱေလးေတာင္ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္မွာက မဟာနႏၵာကန္ႀကီးရွိတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ကေတာ့ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး။ အဲဒီလို ေရေတြ ေလးဘက္ေလးတန္က ၀ိုင္း ထားေတာ့ ၿမိဳ႕ကအခုပူသေလာက္ မပူဘူးေပါ့။
ခုေခတ္လူငယ္ေတြ ေအာင္ပင္လယ္ကန္ဆိုတာကိုေတာ့ မႏၱေလးက ျပင္ဦးလြင္တက္တဲ့အခါ ေအာင္ပင္လယ္ ကန္ေဘာင္ရဲ႕ ေနာက္ဘက္ ကန္ေဘာင္ရိုးနဲ႕၊ ကန္ရိုးနတ္စင္နဲ႕ ေတာင္ဘက္ ကန္ေဘာင္ရိုး ေပၚမွာ ေမာ္ေတာ္ကားေမာင္းရတာမို႕ ေအာင္ပင္လယ္ကန္ရဲ႕ အက်ယ္အ၀န္းနဲ႕ အေနအထား ကို နည္းနည္းပါးပါး သိၾကပါေသးရဲ႕။ ေဇာင္းကေလာကန္ဆိုတာကိုေတာ့ သိပ္မသိ ၾကေတာ့ဘူး။
နႏၵာကန္ဆိုတာကိုေတာ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းေရးတဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းထဲမွာ ျမနႏၵာ ေရညိဳညိဳရစ္၀ိုက္သန္းေတာ့ ေရႊမန္း ေတာင္ထိပ္ တူစုံေမာင္မယ္ ေပ်ာ္ခ်င္ပါတယ္"လို႕ ဆိုထားလို႕ မႏၱေလးေတာ္ငနားမွာ ထင္ပါရဲ႕လို႕ လူငယ္ေတြက ေတြးေနၾကေလရဲ႕။ နႏၵာကန္က မႏၱေလးေတာင္ႀကီးရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ကပါ။ ခုမႏၱေလး အထြက္ ေရႊက်င္ဂိတ္ကစၿပီး ေျမာက္ဘက္ေမာင္းသြားတဲ့ မႏၱေလး-မတၱရာ-မိုးကုတ္သြား အေနာက္ဘက္ ကန္ေဘာင္ ရိုးႀကီးေပၚ ေဖာက္ထားတဲ့ ကားလမ္းဟာ နႏၵာကန္ေဘာင္ အေနာက္ဘက္ ကန္ေဘာင္ ရိုးႀကီးေပၚ ေဖာက္ထားတဲ့ ကားလမ္းပါပဲ။ ကားလမ္းတစ္ေနရာမွာကန္ရဲ႕ ေက်ာက္စာဂူ ေလးရွိေနပါ ေသးတယ္။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ဟာ ဒီလိုေလးဘက္ေလးတန္ ေရေတြနဲ႕ ၀ိုင္းထားတဲ့အျပင္ ၿမိဳ႕လယ္ကို ေရရွင္ျဖတ္စီးတဲ့ ေရႊတေခ်ာင္း ကလည္း ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ ေတာင္နဲ႕ေျမာ္က ျဖတ္စီးေနေသးတယ္။ မဟာနဒီလကလည္း ၿမိဳ႕ကို အေရွ႕ဖ်ားက ပတ္ၿပီးစီးေနေသးတယ္။
အဲဒီေတာ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီး တည္ထားခဲ့တဲ့ ၿမို႕၊ သီေပါမင္း စိုးစံသြားတဲ့ မႏၱေလးဟာ သိပ္မပူပါဘူးဆိုတာ ဟုတ္မွာ ေပါ့။
ေရေတြကို ေဖာက္ထုတ္ပစ္ၿပီး လယ္ေတြတည္ေပးလိုက္ရင္ စပါးေတြ အမ်ားႀကီးထြက္ႏိုင္တယ္လို႕ဆိုၿပီး ေအာင္ပင္လယ္ ေဇာင္းကေလနဲ႕ နႏၵာကန္က ေရေတြကို ေဖာက္ထုတ္လိုက္ၿပီး လယ္ဧက ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာ တည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ လယ္ေတြက စပါးေတြလည္း ထြက္ပါတယ္။
ျမန္မာမ်ားကေတာ့ သူတို႕လယ္လုပ္သားမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကရၿပီး သားစဥ္ေျမးဆက္ ဒီလယ္ေတြက စပါးမ်ား ထြက္ေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့ၾကရပါေတာ့တယ္။
အေမတို႕ငယ္ငယ္ကအထိ စပါးေပၚခ်ိန္ ေဆာင္းဦးေပါက္မွာဆိုရင္ ဟိုၿမိဳ႕အေရွ႕ ေအာင္ပင္လယ္ဘက္က လွည္းတန္းႀကီးေတြ မႏၱေလးထဲ၀င္လာေနၾကၿပီး၊ အခုစည္ပင္သာယာရုံး၊ ေတာင္ဘက္နားက က နႏၵာမင္းႀကီး ရဲ႕ စပါးက်ီေတြထဲ စပါးေတြ လာသြင္းေနၾကတာ လူတိုင္းျမင္ရတာပဲ။ အဲဒီ လယ္ပိုင္ရွင္ႀကီးကို ကာနႏၵာသခင္ႀကီးလို႕လည္း ေခၚၾကတယ္။ ကာနႏၵာမင္းႀကီးလို႕လည္း ေခၚၾကတယ္။ သူရတဲ့စပါးဟာ တစ္သီး တစ္သီး တင္းဘယ္ႏွစ္ေထာင္၊ ဘယ္ႏွစ္ေသာင္း ရွိသလဲမဆိုႏိုင္ပါဘူး
ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ထဲမွာ မုန္တိုင္းေတြဆင္ေနၿပီဆိုေတာ့ အေမတို႕ဆီမွာ မိုးရြာတတ္တာမို႕ မိုးရြာရင္ အပူက်ေကာင္းပါရဲ႕လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေပမယ့္ ခုဒီစာေရးေနတဲ့အခ်ိန္ထိျဖင့္ ပူပါေသးတယ္ကြယ္။ ခုလိုပူေနရင္ လူေတြ အဖို႕ မီးေၾကာက္ရ၊ ေရာဂါေၾကာက္ရမို႕ မိုးေတြမ်ားမ်ားရြာၿပီး အပူခ်ိန္ေတြက်ေစခ်င္လွပါၿပီ။
လူထုေဒၚအမာ
ဇူလိုင္၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္
.
သည္ အသံ သာယာလွပါဘိ
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
၁။
ဆြမ္းစားေခါင္းေလာင္း ထိုးျပီးရံုသာ ရွိေသးသည္။ ေနကေက်ာကြဲမတတ္ ပူလွျပီ။
သည္ႏွယ္ပူေလာင္ေသာအခါ မိ္မိေထြးတို႔ ကေလးတစ္သိုက္ ခိုကိုးစရာ ေနရာရွာသည္။ ဘတို႔၊ အေမၾကီးတို႔ အိမ္ေအာက္ သာတည္း။ အိမ္ကေလးက ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မက် လူ႔ခါးသာသာမ်ွသာျမင့္ျငား သူတို႔ ေခါင္းႏွင့္ လြတ္သည္။ မိုးမအံု႔၊ မိုးသားမတက္ပါဘဲႏွင့္ တေ၀ါေ၀ါအသံမ်ား ၾကားရ၏။ ကေလးေတြ ျပိဳင္တူ ေအာ္ရင္း ေျပးထြက္လာၾက၏။
''အေမၾကီး၊ မိုးေတြလာေနျပီ.... မိုး....မိုုး... ''
ရီးက်ီးဒန္သည္ ကေလးေတြႏွင့္ အနီးမေ၀းတြင္ မန္က်ည္းပင္ရိပ္ကို ခိုကာ ထိုင္ေန၏။ ေခါင္းတြင္ ပုဆုိးစုတ ္တစ္ထည္ တင္ထား၏။ သူ႔ေရွ႕တြင္ကား ေျပာင္ေနေသာ ေျမတလင္း။ သည္တလင္းေပၚတြင္ ငါးစပ္ေစာင္၊ ေခါက္ခ်ိဳး ေစာင္ မ်ား ျဖန္႔ခင္းကာ ေနလွန္းထားေသာ ႏွမ္းျပန္႔။
ႏွမ္းျပန္႔ ကူသိမ္းရန္ ကေလးမ်ား ေျပးလာသည့္နညး္တူ ရီးက်ီးဒန္လည္း ေရာေယာင္ လွုပ္ရွားသြား၏။ တေ၀ါေ၀ါ အသံၾကီးလည္း နီးသထက္ နီးလာ၏။ သို႔ေသာ္...ေနေရာင္မညွိဳး၊ က်ဲက်ဲေတာက္ အပူမပ်က္။ သို႔ေၾကာင့္ ထ ရန္ ဒူးေပၚ လက္ေထာက္မိျပီး ဖင္ၾကြျပီးမွ ရီးက်ီးဒန္ ျပန္ထိုင္၏။ ညိဳညစ္ေသာ သြားဖံုးေတြ ေပၚေအာင္ ျပံဳး၏။
''မိုး မဟုတ္ပါဘူးဟဲ့.... ထန္းရြက္လွည္းပါ''
မွန္ေပသည္။ လွည္းေနာက္ျမွီးတြင္ တန္းလန္းက်ေနေသာ ထန္းရြက္က်ေနေသာ ထြန္းရြက္မ်ားသည္ လွည္းသြားရာ ေနာက္သို႔ ေျမၾကီးႏွင့္ ထိပြတ္လ်က္ ပါလာသည္။ ႏြားမ်ားကလည္း ၀မ္းဟာဟာတြင္ အိမ္အျပန္ လမ္းမို႔ သြက္သြက္လွမ္းလာၾကရာ တေ၀ါေ၀ါအသံျမည္ကာ စေနေတာင့္မွ မိုးႏွင့္ ေလ ေအာ္ဟစ္ျပီး လာေသာ အသံႏွင့္ တူေနေတာ့သည္။
'' ေဟး..... ထသီးစားရေတာ့မယ္ေဟ့''
ကေလးမ်ားသည္ ထန္းရြက္လွည္းကို မျမင္ရေသးခင္ကပင္ အေတြးႏွင့္ ျမဴးျပီးေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ ကၾက ခုန္ၾက သည္။ လက္ခုပ္တီးၾကသည္။
တေ၀ါေ၀ါ ႏွင့္ အသံၾကီးႏွင့္ နီးသည္ထက္နီးလာျပီ။ မၾကာမီ၀ိုင္း၀တြင္ လွည္းတစ္စီးေရာက္လာ၏။ လွည္ေပၚ မွာ စိမ္းလန္းေသာ ထန္းရြက္မ်ား၊ ၀င္းအိေသာ ထန္းလက္မ်ား၊ သည္အရာမ်ားေပၚတြင္ အက်ိီၤခၽြတ္ ထားေသာ အထက္ပိုင္းကို ပုဆုုုိးေဟာင္းတစ္ထည္ ပခံုးသိုင္းထားေသာ ရီးေဆးရွိး၊ လွည္းရပ္ ေသာ္ျငား ရီးက်ီးဒန္ မလွုပ္၊ ေငးၾကည့္ေန၏။ ကေလးေတြ လွည္းဆီသို႔ ဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္ေျပးသြားၾက၏။ ထန္းရြက္ ကို ဆြဲျပီး ေနာက္ျမီးမွခိုတက္သူ တက္၊ လွည္းဘီးေထာက္ (ေဒါက္) ကိုနင္းျပီးတက္ရန္ ၾကိဳးစားသူ ၾကိဳးစား။
'' တယ္....ကေလးေတ၊ ရွကုန္ေတာ့မွပဲ၊ သြားၾက''
ေဒါသျဖစ္ခဲေသာ၊ ကေလးမ်ားကို အလိုလိုက္ေလ့ရွိေသာ ရီးေဆးရိုး ေဒါသမျဖစ္စဖူး ျဖစ္ေန၏။ ကေလး တစ္သိုက္ ကို ေဒါသသံျဖင့္ ေအာ္ေငါက္ရင္း ႏွင္တံျဖင့္ လွမ္းရိုက္၏။ ကေလးေတြ အလန္႕ တၾကား ရွဲသြားသည္။ သူတို႔အဘုိးအား တအံ့တၾသ ေငးၾကည့္ေနၾကသည္။ သို႔တေစ ရီးေဆးရိုး၏ ေဒါသသံသည္ ဆက္လက္ ဟိန္းပ်ံသြားျပန္ေသး၏။
'' ဟဲ့က်ီးဒန္၊ ဘာေငးေနတာလဲ၊ ႏွမ္းျပန္႔နဲ႔ လွည္းနဲ႔မလြတ္တာ မသိဘူးလား''
သည္အခါက်မွ ရီးက်ီးဒန္ ပ်ာပ်ာသလဲထ၏။ ေစာင္မ်ားကို အနားသိမ္းကာ ဆြဲေခါက္၏။ သို႔လ်ွင္ လွည္း သြားသာေအာင္ လုပ္ေပးရေသာ္ျငား ရီးက်ီးဒန္မွာ အေျပာမလြတ္ေသး။
''ဘာေတြ စိတ္ကူးေနမွန္းမွ မသိတာ'' ဟု လွည္းေမာင္းသြားရင္း ရီးေဆးရိုးက ေျပာသြားေသး၏။ သို႔တေစ ရီးက်ီးဒန္ စိတ္မဆိုး၊၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သူ႔အဘုိးၾကီး 'တို' ေနေၾကာင္း ရီးက်ီးဒန္သိသည္။ ရီးေဆးရိုး တိုေနရျခင္း မွာ အစီအစဥ္မ်ားပ်က္ရ၊ ကိုယ္တိုင္အပင္ပန္းခံခဲ့ရ၍ ျဖစ္သည္။ သူတို႔လယ္ပြဲတြင္ ေနာက္ဆံုး စိုက္ရန္ က်န္ေသာ ေနရာမွာ ႏွမ္းၾကဲေသာလယ္ကြက္မ်ား ျဖစ္၏။
သည္ႏွစ္ေတာ့ ၀ါလည္းမဆိုးလွ။ မိုးကေလးလိုက္လာသျဖင့္ ဟန္သြား၏။ အဘုိုးၾကီး အဘြားၾကီး သည္ တစ္ႏွစ္ ေတာ့ ပင္ပန္းရက်ိဳးနပ္ေခ်ျပီ။ သို႔ေသာ္ႏွမ္းရျပီးေပမဲ့ စပါးလည္းရခ်င္ေသးသည္။ သည္ေတာ့ 'ႏွမ္းေထာင္' ေတြေျခာက္သည္အထိ လယ္ကြက္ထဲတြင္ 'ေထာင္' မထားႏိုင္။ အပင္ပန္း ခံျပီးအိမ္သို႔သယ္ရ၊ ေနလွန္းရ၊ ေထာင္ရသည္။သည္တစ္ခ်က္ျဖင့္ပင္ ပင္ပန္းလွျပီ။
အမွန္မွာမူ ရီးေဆးရိုး၊ ရီးက်ီးဒန္ပါ မေမာႏိုင္ေသး၊ မပန္းႏိုင္ေသး၊ ႏွမ္းခင္းကၽြတ္လယ္ပြဲကို ထယ္ထုိး ရေသးသည္။ ထယ္ထိုးျပီးမွ ေရသြင္း၊ေရသြင္းျပီးမွထြန္ျဖင့္ ႏွစ္စပ္ေမႊေပးကာ တမန္းပုပ္ေအာင္ေစာင့္သည္။ ယခုရက္ကား တမန္း'ျပန္' ရန္ေစာင့္ေနေသာ ရက္အားေပတည္း။ ရက္ကလည္း ရက္အား၊ လယ္ကြက္ ထဲတြင္ ပ်က္စီးစရာအပင္ မရွိေသးမီ လယ္ကြက္ေဘးက ထန္းပင္မ်ားကို ခ်ိဳင္ခ်င္သည္။
ထန္းပင္ကို ခ်ိဳင္ရျခင္းမွာ ႏြားတင္းကုပ္ အသစ္မိုးရန္အတြက္ ထန္းရြက္လို၍ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္း မွာ စပါးပင္ေတြေပၚသို႔ ထန္းသီးမွည့္ ေၾကြက်လ်ွင္ ထန္းငါးပင္မွ ေၾကြက်ေသာ ထန္းသီြးဒဏ္ေၾကာင့္ အနည္းဆံုး စပါးတစ္တင္းထြက္မွ် ပ်က္စီးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သို႔ေၾကာင့္ ထန္းပင္ခ်ိဳင္မည့္ ငလူးကို တစ္ပင္ လ်ွင္ တစ္က်ပ္ႏွုန္းျဖင့္ ငွားသည္။ ေန႔ရက္ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုလည္း သတ္မွတ္သည္။
ထန္းပင္ခ်ိဳင္မည့္ေန႔မွာ သည္ေန႔။ ေနထြက္သည္အထိ ငလူးေပၚမလာခဲ့။ ရီးေဆးရိုးလိုက္သြား ေသာအခါ ေစာေစာစီးစီး မူးျပီးလဲေနသည္။ ရီးေဆးရိုး စိတ္မထိ္န္းႏိုင္ေတာ့၊ ဆဲဆိုျပီးျပန္လာ၏။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆဲေရး တိုင္းထြာ လာ၏။ အိမ္ေရာက္သည္အထိ ဆဲတုန္း။ ဆဲဆဲဆိုဆိုျဖင့္ လွည္းျပင္သည္။ ဓားကို လွည္း'ဓားစြပ္' တြင္စြပ္သည္။
''ကေန႔ မရလည္း ေနာက္ေန႔မွ ခ်ိိဳင္ေပါ့ေတာ္၊ သြားမေနပါနဲ႔''
ေဒါသတၾကီး ထန္းပင္တက္လွ်င္ အသက္ကလည္းၾကီးျပီျဖစ္၍ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္း ေတြျဖစ္မွာ စိုး၍ ရီးက်ီးဒန္ တားဆီးသည္။
''မသြားလို႔ျဖစ္မလားေအ့၊ နက္ျဖန္က်ေတာ့လည္း နက္ျဖန္အလုပ္က ရွိေသးတာ''
ရီးက်ီးဒန္ ဆက္မေျပာႏိုင္ေတာ့ေပ။ သည္မွာကလည္း ႏွမ္းလက္က်န္ကေလးေတြ 'ခါ'စရာ က်န္ေသးသည္။ ႏွမ္းခါျပီးလ်ွင္ျပာရတီးရဦးမည္။ ေနလွန္းရဦးမည္။ သည္ေတာ့သြားပေစ သေဘာထားလိုက္ရေတာ့သည္။ သည္ပံု စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးႏွင့္ ထြက္သြားခဲ့ေသာ ရီးေဆးရုိးသည္ ထန္းပင္ခ်ိဳင္သူ ငလူးကိုမခံခ်င္စိတ္ျဖင့္ ထန္းပင္ ကိုယ္တိုင္ တက္ခဲ့သည္။ သည္အသက္ သည္အရြယ္ၾကီးျဖင့္ ထန္းပင္တက္သည္မွည္ နည္းနည္း ေနာေနာပင္ပန္းျခင္းလား။
ေျခေထာက္တြင္ ထန္းေလွ်ာ္ျဖင့္ လုပ္ေသာ ''ထန္းညွင္းကြငး္'' ပါေသာေၾကာင့္ ထန္းပင္ပင္လံုးကို ညွပ္ထား ႏိုင္သည္ထား၊ အထက္သို႔ တက္ေသာအခါ ညွပ္အားကို ေလ်ွာ့ရသည္။ ညွပ္အားကို ေလ်ွာ့ျပီဆိုမွေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပင္စည္ကို ဖက္ထားရံုမက၊ စန္႔ေနေသာ ကိုယ္ကိုေကြးသြားေအာင္ အေပၚသို႔ မယူျပီး ေျခႏွစ္ဖက္ က ပင္စည္ကို အားျပဳလ်က္ ကိုယ္ကိုအေပၚသို႕ ဆန္႔ထုတ္ရတြင္ အားစိုက္ရေသာပင္ပန္းမူက အပင္ပန္းဆံုး။ အပင္ေပၚတြင္ ပုရြက္ဆိတ္အံုေတြ႕လ်ွင္ ကိုက္ေသးသည္။ က်ီးသိုက္ရွိေနလ်ွင္ ၀ိုင္းျပီးအာၾက၊ ထိုးၾက၊ ဆိတ္ၾကႏွင့္ အလြမ္ေရးခ်မလြယ္။
ထန္းပင္တက္ရာတြင္ သည္မွ်ပင္ပန္းသေလာက္၊ အဆင္းတြင္လည္း ခက္ခဲပင္ပန္းသည္။ ျပီးေတာ့ တစ္ပင္တည္း မဟုတ္၊ ငါးပင္ၾကီးမ်ားဆိုေတာ့ ပင္ပန္းေပမည္။ စိတ္တိုေပမည္။ သို႔အတြက္ ရီးက်ီးဒန္ စိတ္မဆိုး ႏိုင္ျခင္းျဖစ္ေပ၏။
၂။
ရီးေဆးရိုးပင္ ထမင္းစား၍မျပီးေသး၊ အိမ္ေရွ႕မန္က်ည္းပင္ရိပ္သို႔ လူေတြေရာက္လာၾကျပီ။ အျခားသူမ်ား ကား မဟုတ္၊ သားႏွင့္ေခၽြးမ၊ သမီးႏွင့့္ သမက္တို႔ျဖစ္ေခ်၏။ ထန္းရြက္ေပၚတြင္ တင္လာေသာ ထန္းသီးခိုင္ မ်ားကို ဦးစြာခ်ၾကသည္။ သည္ထန္းသီးခိုင္မ်ားကုိ ကေလးေတြ အံုေနၾက၏။ ရြာလယ္ေစ်းသည္ကို အံုသည့္ႏွယ္ အံု၀ိုင္းေနၾကေသာ ကေလးမ်ားကား မေခ်ာစိန္ႏွင့္ မလွေမ ႏွစ္မိေပါက္သာမက အိမ္နီးနား ၀န္းက်င္ မွ ကေလးေတြလည္း ပါၾက၏။ အျခားမွ ကေလးေတြအေပၚတြင္ မိမိေထြးတို႔ အစြမ္းျပျပီ။
''မကိုင္နဲ႕..... ဒီနားမကပ္နဲ႔'' စသည္ျဖင့္ သူ႔အသံခ်ည္း။ သို႔ေသာ္ လူၾကီးေတြမွာ ထန္းသီးခိုင္ကုိ မတုိ႔ထိ ႏိုင္ေသး။ ဦးတည္လာရင္းမွာပင္ ထန္းသီးခိုင္ျဖစ္ျငား လုပ္သင့္လုပ္ရာကို ခ်န္ထား၍ မသင့္။ ထိုေၾကာင့္ ထန္းရြက္ မ်ားကိုလွည္းေပၚမွခ်ျပီး ထန္းရြက္မွထန္းလက္ကို ျဖတ္ေတာက္သည္။ ထန္းရြက္ကို သင့္ရာ ေနရာတြင္ အျမီးျပန္ ေခါင္းျပန္စီတန္း ထပ္၏။ သစ္တံုးဖိ၏။
ထန္းရြက္၏အပင္ေပၚကလာစဥ္က အေျခအေနကမွာ အခ်ဳိ႕ျပန္႔ျပန္႔ကားကား ညီညီညြတ္ညြတ္ ရွိသလို၊ အခ်ိဳ႕မူ လံုး၍၊ အခ်ိဳ႕မူေကာ့ေန၊ ခံုးေန၊ ခြက္ေနၾကသည့္အတြက္ ႏြားတင္းကုပ္ မိုးခ်ိန္တြင္ ညီညြတ္ျပန္႔ကား ေနေစရန္ တံုးဖိေပး၏။
ထန္းလက္မ်ားကို တစ္ေနရာတြင္ စုပံုထားျပီးေသာအခါ သူတို႔လာရင္းအလုပ္ကို စၾကျပီ။ ထန္းသီးခိုင္မာ်းကို လူၾကီး တစ္ရပ္မလြတ္ေသာ အိမ္ေအာက္သို႔ ေရႊ႕သည္။ ဖ်ာခင္းသူခင္း၊ ဂုန္အိတ္ခင္းသူ ခင္းကာ ထန္းသီး ၾကီးၾကီး တစ္လံုးကို မ်က္ႏွာ၀ ညီေအာင္လွီးျပီး 'စဥ္းတီးတံုး'အျဖစ္တင္သည္။ ထန္းခိုင္မွ ထန္းသီးမ်ားကို တစ္လံုးခ်င္း ေျခြသည္။ သည္ထန္းသီး စဥ္းတီတံုးေပၚတင္ျပီး ပါးပါးပါးပါး လြႊာသည္။ မ်က္ႏွာျပင္ ေျခာက္ဖက္ကို စဥ္းလႊာလိုက္သည့္အခါ ထန္းေစ့အိ္မ္ေျမွးေပၚလာသည္။ ထန္းသီးတစ္လံုးတြင္ အမ်ား အားျဖင့္ ထန္းေစ့အိမ္သံုးအိမ္ရွိ၏။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ကား ႏွစ္အိမ္၊ ေလးအိမ္လည္းရွိတတ္၏။
ကေလးမ်ားကား ၀ိုင္းအံုေန၏။ စဥ္းသည့္သူက စဥ္းဆဲသူတို႕က စားခ်င္လွျပီ။ ပါးစပ္တျပင္ျပင္ျဖင့္။ စားခ်င္စိတ္ ေျပေပ်ာက္ေစရန္ အခ်ိဳ႕ကေလးက 'ပီပီ'မႈတ္၏။ ပီပီကလည္း ခက္ခက္ခဲခဲ မဟုတ္ပါ။ ထန္းသီး ၏ ထိပ္တည့္တည့္တြင္ ႀကာပြင့္သဏၭန္ ထန္းသီးဖတ္မ်ား ဖြဲ႕ယွက္လ်က္ ဖုံးအုပ္ထားေသာ ထန္းသီး ဦးထုပ္ပါရိွ၏။ အဖတ္တစ္ဖတ္၏ အနားႏွစ္ဖက္ကို ဖဲ့၊ အစါန္းနားခ်င္း ညီေအာင္ထပ္ျပီးမႈတ္ လွ်င္ 'ပီပီ' ျဖစ္ေတာ့သည္။ တစ္ေယာက္ ပီပီမႈတ္လွ်င္ က်န္ကေလးမ်ားလည္း ပီပီလုပ္၍ မႈတ္ႀကေတာ့ ၏။ တစ္ေယာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အားက်မခံ။ အိမ္ေဆာက္တြင္ ညံေနေတာ့သည္။
"ဟဲ့......နားျငီးလြန္းလို႕ ေတာ္ႀကစမ္း"
"သြား.....သြား၊ ေတာ္ရာ သြားမႈတ္ႀက"
ကေလးေတြ ေ၀းရာသို႕ ရဲွမသြားႀကပါ။ စဥ္းတီတုံးဘက္မွ ေဘးသားမ်ား စဥ္းလႊားျပီးေသာ ထန္းသီး ေတြသည္ ဘက္သို႕ေရာက္သည္ကို ျမင္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ လက္ထဲက ပီပီကို လႊင့္ပစ္ႀက သည္။ သူ႕ထက္ငါ လက္ျပင္ႀကသည္။ ပါးစပ္ျပင္ႀကသည္။
မေခ်ာစိန္သည္ တြဲေနေသာ အိမ္သူံးအိ္ကို ခြဲထုတ္ေနလိုက္၏။ ခြဲထုတ္ျပီးေပမင့္ စားရန္အသင့္မေျဖစ္ ေသး။ ထန္းသီးအသားမ်ားကို ဖယ္ျပီးေကာ္ထုတ္လိုက္ေတာ့မွ ေလးေထာင့္လည္းမ်က၊ ရွည္လေမ်ာ ေမ်ာလည္း မဟုတ္၊ ျမီးေညာင္ရိုးလိုလို ေက်ာရိဳးလိုလို အေျမွာင့္တန္းေလးပါေသာ ထန္းသီးေစ့ကိုရေလ ၏။ ရာသီဥတု မမွန္ ေသာေႀကာင့္ အသီးအႏွံမ်ားကလည္း ေဖာက္ျပန္၏။ ေဖာက္ျပန္ပုံကိုဘကည့္။ မေခ်ာစိန္ ဦးစြာ ေကာ္ထုတ္ ျပီး ေမာင္ေထြးအား ေပးလိုက္ေသာအစေ့မွာ မာေနျပီ။ အကာေျမႇးကို သြားႏွင့္ျခစ္ပစ္ျပီး စားေသာ အခါ အခ်ိဳရည္မရိွေတာ့ျပီ။
ေဟာ.........မိမိေထြးကို ေပးေသာအေစ့။ ေပ်ာ့စိေပ်ာ့စိႏွင့္ ေပါက္သြားမလား၊ ကြဲသြားမလား ထင္ရသည္။ အကားေျမႇးမွာ ျဖဴျဖဴကေလး၊ ႏုႏုကေလးသာ ရိွေသးသျဖင့္ ဖယ္ရန္မလို။ မိမိေထြးသည္ သူခြဲတမ္းရေသာ အေစ့ကို ပါးစပ္နားေတ့ျပီး ဆြဲခြဲ၏။ ကြဲလွ်င္ကြဲခ်င္း မ်က္ႏွာကိုေမာ့လိုက္၏။ ခ်ိဳလိုက္သည့္ အရည္ေတြ။ သည္ အရည္ေတြ ကုန္သြားေသာအခါ စားစရာအသားဟူ၍ မည္မည္ရရ မက်န္ေတာ့သေလာက္ျဖစ္သြားျပီ။ ထန္းသီး တစ္လုံးမွ ႏွစ္လုံး၊ ႏွစ္လုံးမွ သုံးလုံးအထိကား စားသူက ႏိုင္ေနေသး၏။ ဆယ္လုံး ခုတ္စဥ္း ျပီးခ်ိန္ တြင္ကား အစားသမားမ်ား ဆိုင္းသြားႀကျပီ။
"သိပ္မစားနဲ႕၊ ဗိုက္နာေနလိမ့္မယ္"
"ေတာ္ရုံသျဖင့္စား၊ ေနကပူသနဲက"
သည္ပုံထိန္းခ်ဳပ္ သတိေပးသည့္ ႀကားမွ "ဒီတစ္လုံးတည္းပါ" ဆိုကာစားႀက၏။ စားေသာ္ျငား ကေလး တစ္ေယာက္ ကို ငါးေစ့ထက္ ပိုမစားႏိုင္ႀကပါေလ။
အစား တြင္ တန္႕သြားေသာအခါ ကစားဘက္ လွည့္ႀကသည္။ အရိပ္ထဲတြင္ ေအးေအးလူလူျဖင့္ တိုင္ဦးတမ္း ကစား မလား၊ ဘုတ္ေကဆီဆမ္း၊ လိပ္ဥ၀ွက္တမ္း၊ ေထြပတ္တမ္းကစားမလား၊ အိမ္ေပါင္းကြပ္တြင္ ႀကိဳးခ်ည္ျပီး ဆင္ထားေသာ ဒန္ရိွေသး၏။ ဒန္းစီးမည္လား။
သည္ထန္းသီးဆန္ေတြကို ကေလးေတြ မစားႏိုင္ေတာ့လွ်င့္ လႊင့္ပစ္ရေတာ့မည္လား၊ မပစ္ရပါ။ လူႀကီးလည္း ႀကိဳက္သည္။ ႏြားလည္းႀကိဳက္သည္။ လူႀကီးလည္း ေတာ္ရုံသာ စားႏိုင္၏။ အရည္တည္ ကေလး ဆိုလွ်င္ ေသာက္မည္။ ဇြန္းျခစ္အေနဆိုလွ်င္ ထန္းလ်က္ႏွင့္စားမည္။ သည့္ထက္မာလွ်င္ကား မစားႏိုင္ ေတာ့ျပီ။ ထန္းသီးမွည့္၏ အေစ့ထဲမွ ထန္းသီးဆန္းကား စား၍မရေတာ့ေခ်။
သို႕တေစ ယေန႕ခ်ိဳင္လာသည့္ အခိုင္မ်ားထဲ၌ အမွည့္မပါေခ်။ အမွည့္မပါေသာေႀကာင့္ လူစားႏိုင္ သည္။ လူစား မကုန္ေသာ္ ႏြားေကၽြးႏိုင္ျငား၊ ႏြားမေကၽြးပါ။ လူးစား၍ မႏိုင္ေသာ ထန္းသီးဆန္ကို အခ်ဥ္ထည့္ ထားမည္။
ထန္းသီးဆန္ကို ၀က္ဆီႏိုင္ႏိုင္ကေလးႏွင့္ ခ်က္မည္လား၊ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ႏွင့္ ခ်က္မည္လား။ ခ်ဥ္လည္း ခ်ဥ္၊ ဆိမ့္လည္း ဆိမ့္ေသာ ထန္းသီးခ်က္။ ဟင္းလ်ားဖိုး ငါးက်ပ္၊ တစ္ဆယ္ ေကာင္းေကာင္းေထးႏိုင္ ေသာ ထန္းသီးခ်ဥ္။
ကေလးေတြ ထန္းသီးဆန္ အစားဆိုင္းသြားခ်န္တြင္ ရီးေဆးရိုး အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာသည္။ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ႀကီး ေငါ့ေနေအာင္ဖြားလ်က္ မန္က်ည္းခ်ိဳပင္ရိပ္တြင္ ထုိင္သည္။ မ်က္ႏွာထား သုန္သုန္မႈန္မႈန္ႏွင့္။
သုန္မႈန္ရေပမေပါ့။ ထန္းပင္အငွားခ်ိဳင္သူေခၚ၍ မရေႀကာင္းကို သင္းတို႕အသိသား။ သိခ်က္ႏွင့္ "အေဖ......က်ဳပ္ လိုက္ခ်ိဳင္ေပးမယ္" ေျပာလာမည့္သူ မရိွခဲ့။ သည္အဘိုးႀကီး တုန္ခ်ည့္တုန္ခ်ည့္ႏွင့္ တက္ခ်ိဳင္ လာေသာ ထန္းသီးက်ေတာ့ တစ္ျဖဲႏွစ္ျဖဲ လာစားေနႀကသည္ကို အဘယ္မွာႀကည့္ျဖဴ ႏိုင္ပါ မည္နည္း။ သည္အခါမ်ိဳးတြင္ မလွေမတို႕က 'နပ္'သည္။ အဘိုးႀကီး သုန္မႈန္ေနသည္ကို ကြက္ခနဲ တစ္ခ်က္ လွမ္းႀကည့္မိသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ထန္းေခါက္ေတာင္း တစ္လုံးကို ပ်ာပ်ာသလဲ ေျပးဆြဲ၏။ ထန္းသီး စဥ္းဖတ္ ေတြ က်ံဳးထည္းကာ ႏြားစာေခါင္းထဲ ေျပးေလာင္း၏။ ႏြားမ်ားမွာ တစ္ေႏြလုံး ေကာက္ရိုးႏွင့္ ႏွမ္းဖတ္ႏုႏွင့္ ေကာက္ရိုးကိုေရလဲႏွင့္ စားလာရာက စိမ္စိမ္းစိုစို၊ ေမႊးေမႊးပ်ံ႕ပ်ံ႕ ထန္းသီး စဥ္းဖတ္ကို ေတြ႕ရေသာ အခါ အလုအယက္စားႀကေတာ့သည္။
မလွေမ ေလးေတာင္းတိတိ သြားထည့္ေသာ္ျငား ရီးေဆးရိုးအေျခအေန ထူးျခားမလာ။ ေဆးလိပ္ကို မန္က်ည္း ပင္ရင္းတြင္ ကပ္ခ်ထားျပီး ထန္းပလိုပ္တစ္ျပားကို ယူကာေခ်ာေျပေနေသာ ၀မ္းဘက္သို႕ လွည့္ကာ ထပ္မွ ခြဲခ်လုိက္၏။ ဤသည္ကို "၀မ္းသား" ခြားသည္ေခၚ၏။
ဓားသည္ ဒုတ္ဒုတ္ထ ေျမႀကီးသို႕ ေရာက္မသြားေခ်။ ထန္းပလပ္ျပား၏ ထက္၀က္ေနရာတြင္ တစ္ေန ေတာ့၏။ သည္အခါ ထန္းပလပ္မွ ကြာလာေသာ အဖတ္ကို ရီးေဆးရိဳးက ဘက္လက္ျဖင့္ ေခါင္ကတြန္႕ ေပးလိုက္ရာ ဓားသြားရာ လမ္းသည္ က်ယ္လာ္၏။ သည္က်ယ္လာေသာလမ္းေႀကာင္းအတိုင္း သုံးေလးခ်က္ ခပ္ဆဆ ခုတ္ေပးလုိက္လွ်င္ အသုံး၀င္လွေသာ ၀မ္းသားသည္ ထန္းပလပ္မွ ကြာထြက္သြားေလ၏။
ကြာသြားေသာ ၀မ္းသားအျပားႀကီးကို ေနပူျပင္သို႕ ပစ္လိုက္ကာ က်န္ေနေသာ ထန္းပလပ္ျပားကို အေထာင္မပ်က္ ၀မ္းသားခြာသည့္နည္းအတိုင္း ထိပ္မွခြဲခ်၏။ အလယ္တြင္ ဓားထစ္ေနခ်ိန္၌ အဖတ္ကို ေခါက္တြန္႔ ေပးကာ ခပ္ဆဆ ခုတ္ခ်ေပးလိုက္၏။
ပထမခြာေသာအရာမွာ ၀မ္းသား။ ဒုတိယခြာေသာအရာမွ အူသား။ ၀မ္းသားသည္ တစ္ဖက္မ်က္ႏွာျပင္ တြင္ ေႀကြသား အလား ေခ်ာညက္ေနကာ၊ တစ္ဖက္မ်က္ႏွာျပင္တြင္ အမွ်င္ေတြခ်ည္း။ အူသားကား ၀မ္းသားႏွင့္ အရြယ္တူ ေသာ္ျငား၊ မ်က္ႏွာျပင္ ႏွစ္ဖက္လုံးမွာ ရွည္လ်ားေသာ အမွ်င္စင္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စပ္ ထား၏။ သည္ႏွစ္ခုလုံးသည္ 'ေလွ်ာ္'အျဖစ္ အသုံးခ်ခံရမည္ျဖစ္ေပမင့္ အသြင္မတူသည့္နည္းတူ အရည္အခ်င္းလည္းမတူေခ်။
၀မ္းသားမွာ ခိုင္ခိုင္ခံ့ခံ့ တုပ္ရန္ေႏွာင္ရန္ ေနရာမွန္သမွ် အားကိုးတႀကီး အသုံးျပဳခံရသည္။ အူသား ေလွ်ာက္ကား ေတာ္စြေလ်ာ္စြ 'တည္း'ရန္၊ ေစာင္ရန္းတ္န္း ခ်ည္ရန္ထက္ အသုံးမတည့္။
၀မ္းသား ႏွင့္ အူသားအဖတ္လိုက္ခြာျပီး ပစ္လိုက္ေသာ ထန္းပလပ္မ်ားကို ကေလးမ်ား ေကာက္ယူႀက သည္။ ကိုထြန္းရ တို႕၊ ကိုဘညိန္းတို႕ အလုပ္မ်ားရျပီ။ ထန္ပလပ္ျပား အရင္းပိုင္းကို ထိပ္ခၽြန္သည္။ တစ္ထြာ ကြာခန္႕ေနရာတြင္ ခပ္ေစာင္းေစာင္းကေလး ႏွစ္ဖက္ညႇပ္ျပီး ထစ္ကာ ဇက္ခ်ိဳးေပးလုိက္လွ်င္ ေထာင္ေနေသာ ျမင္းနားရြက္လည္း ပုံေပၚလာ၏။ ျမင္းေခါင္းလည္း ေပၚလာ၏။
သည္ထန္းပလပ္ျမင္းကို ပါးခ်ပ္ႀကိဳး တပ္ေပး၊ ဇက္ႀကိဳးတပ္ေပးလိုက္ေသာအခါ ေယာက္ယက္ ခတ္မွ် ျမင္းစီးၾကေတာ့သည္။ သူ႔ျမင္းႏွင့္ ငါ့ျမင္း အျမီးခ်င္း ရိုက္မိၾက၊ သူ႕ျမင္းအျမီးက ကိုယ့္္ေျခေထာက္ကုိ လာရိုက္ လို႔ ရိုက္ႏွင့္။
လွဳပ္ရွားသည္ႏွင့္ အမ်ွ အတိုင္အေတာ့ ထူလာ၏။
''အရီး.... အရီး ခင္ခင္ၾကီး က်ဳပ္ေျခေထာက္ လာရိုက္တယ္ဗ်'' အေခ်ာစိန္ကို တိုင္သူတိုင္။
''ခင္ေမာင္ျငိမ္း ရယ္ က်ဳပ္ကိုရိုက္တယ္'' မလွေမထံ လာတိုင္သူကတိုင္ႏွင့္ အလုပ္ရွုပ္ေနၾကစဥ္ ရီးေဆးရိုး ကား အလုပ္လုပ္လိုက္၊ ထိုင္နားျပီး ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္လိုက္ႏွင့္ ေျမးမ်ားကုိ လွည့္မၾကည့္ေပ။
''လာၾကစမ္း၊ ျမင္းေတြ အကုန္ယူခဲ့၊ ဒါေလာက္ဇာတ္ရွုပ္လွတာ''
ၾကာေတာ့ ရီးက်ီးဒန္သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေဆးလိပ္ လိပ္ေနရာမွ ျမင္းေတြကို ေခၚသိမ္းသည္။''ငတက္ျပားေနာ္....သတိထား....ဟင္း'' ဟူ၍လည္း အံၾကိတ္ကာ ၾကိမ္းလိုက္ေသးသည္။
ျမင္း ေတြကို မသိမ္းပါႏွင့္ဟူ၍ အေခ်ာစိန္ေရာ မလွေမပါ မေျပာရဲေပ။ ထန္းေလ်ွာ္ခြာေနေသာ ရီးေဆးရိုး သုန္မွုန္ ေနဆဲရွိေသးသည္ ထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖ စ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ၾကည့္၍သာ ေနရ၏။
ကေလး ေတြမွာ ျမင္းမရွိလည္း ကစားစရာမရွားပါ။ ''ဘုတ္ေကဆီဆမ္းကစားမယ္ေဟ့'' ဟုတစ္ေယာက္က စလုိက္လ်ွင္ အေရးၾကီးဆံုး ဘုတ္ကိုရွာၾကေတာ့သည္။ ဖုန္ခ်ိဳင့္ကေလးေတြ ေတြ႕ႏိုးျဖင့္ ေျမေပၚတြင္ ေလးဖက္ ေထာက္ သြားေနၾက၏။
ေန႔တိုင္းဘုတ္ေကဆီဆမ္း ကစားၾကရာ ကစားတိုင္း ဘုတ္(ဖုတ္) ေကာင္ကေလးေတြ လိုက္ဖမ္းသျဖင့္ ရွားပါးေနျပီ။ ေဟာ မိမိေထြးေတာ့ ဖုန္ခ်ိဳင့္ကေလးတစ္ခုေတြ႕ သျဖင့္ ျဖည္းျဖည္း ကေလးဖုန္ေတြ လြင့္ကုန္ေအာင္ မွုတ္၏။ ဖ်က္ခနဲ ဘုတ္ႏွစ္ေကာင္ ျမင္လိုက္ရ ျငား၊ ေနာက္အဆုတ္ေႏွးေသာ တစ္ေကာင္ သာ မိသည္။ က်န္တစ္ေကာင္ကား ဖုန္ထဲသို႔ ေနာက္္္္္ဆုတ္၀င္ေျပး၏။ မိမိေထြး ထပ္မွုတ္၏။ ဖုန္မကုန္၊ ဧရာမ ဖုန္ထုၾကီးျဖစ္ေန၏။ က်န္တစ္ေကာင္ကုိ မိမိေထြး လိုခ်င္ေသးသည္။ သည္အတိုင္းထားခဲ့လ်ွင္ ဖုန္ အမ်ားၾကီး ထဲတြင္ ေပ်ာက္သြားႏိုင္သည္။
''အငယ္၊ ရလားေဟ့''
အနားသို႔ ေရာက္လာသူမွာ ခင္ေမာင္ျငိမ္း။
''တစ္ေကာင္က်န္ေသးတယ္ဟ၊ ဖမ္းျပီး တိုင္ေျခရင္းမွာ ေမြးထားရေအာင္လို႔''
''ေအး....ေကာင္းတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဖုန္ေတြက အမ်ားၾကီးဟ၊ မွုတ္မေနနဲ႔၊ ဘုတ္ဘုတ္ခ်င္း မ်ွားရေအာင္''
ဘုတ္ကို ဘုတ္ႏွင့္ မ်ွားပံုမွာ ဘုတ္ကို ဆံခ်ည္မ်ွင္ျဖင့္ ခ်ည္ျပီး ဘုတ္တြင္းထဲခ်ေပး၍ ေနာက္ဆုတ္ ၀င္သြားလ်ွင္ ရွိႏွင့္ေသာ ဘုတ္ကဆီးကိုက္စဥ္ ဆံပင္ကိုဆြဲလိုက္ပါက မပိုင္ေသးေသာ ဘုတ္ပါ တန္းလန္း ႀကီး ပါလာေတာ့သည္။
သို႕ျဖင့္ မိမိေထြးဆံပင္အရွာထြက္၏ မလွေမကလည္း မေပး၊ သူ႕အေမမေခ်ာစိန္က ေငါက္လႊတ္၏။ အေမႀကီးထံ ေရာက္သြားေသာအခါ၌ "အံ့ေရာေတာ္၊ အထြက္အျမတ္ထားတဲ့ ေခါင္းေမြးနဲ႕မွ ေဆာ့ခ်င္ ရသလားဟဲ့" ကတ္ေႀကးျဖင့္ ေခါက္လႊတ္၏။
မိမိေထြး ငိုမဲ့မဲ့ျဖင့္ သူ႕ဘအနား ကပ္သြား၏။ သူ႕ဘ ကတုံးထံတြင္ ဆံပင္ေတာင္း၇န္ မဟုတ္။ အေမႀကီး ေခါင္းျဖီး အျပီးတြင္ ဆံပင္ကို လုံးျပီး သစ္ပင္ရင္းတြင္ ပစ္တက္၍ ျဖစ္၏။
"အငယ္........ ဘာရွာလဲဟင္"
"ဆံပင္ အဘ"
အေရးတယူေမးသူ ရိွလာသျဖင့္ ငိုသံကေလးျဖင့္ ေျဖမိ၏။
"ဘုတ္ခ်ည္ဖို႕မဟုတ္လား၊ ဘမွာရိွပါတယ္၊ လာလာ"
ရီးေဆးရိုးသည္ အေမြးမ်ားယွက္လိမ္ေနေသာ ေျခသလံုးၾကီးကို ေျမးေရွ႕သို႔ ဆန္႔ထုတ္ေပးလိုက္ သည့္ခဏ ၌၊ မိမိေထြးသည္ က်ီစယ္မွန္းသိသည့္ အေလ်ွာက္၀ါးခနဲ ငိိုခ်လိုက္ေလ၏။
ရီးေဆးရိုးလည္း ေျမးမိကုိၾကည့္ကာ တဟားဟားရယ္ေနမိေလ၏။ သည္ရယ္ေမာသံသည္ အဖိုးတန္လွ၏။ သည္အခါမ်မွသာ ရီးက်ီးဒန္၏ ပုပ္ေနေသာမ်က္ႏွာ ၾကည္လာသလို သားသမီး၊ ေခၽြးမႏွင့္ သမက္တို႔လည္း ကုပ္ေနရာ မွ ေခါင္းေထာင္လာ၀ံ့ၾကေလေတာ့၏။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.
3 comments:
ေရွးေခတ္မႏၱေလးၿမိဳ့ႀကီးက ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ႀကီးေနာ္ အမေရႊစင္။
အတိတ္ကုိ လြမ္းေမာခ်င္စရာႀကီး။ ေရကန္ေတြ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ တကယ့္ကုိ ေပ်ာ္စရာႀကီးေနမွာ။
ၾကာၾကာေတာ႔ ေရာက္ဖူးဘူး မမေရႊစင္ရဲ႕။
ဒါေပမဲ႔ ေရာက္တုန္း ခဏကေတာ႔ ေပ်ာ္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ျပန္လာမွ လာလည္ဦးမယ္။
ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္ တံုးကေတာ ့ မႏၱေလး ၿမိဳ ့ ရိုး ရဲ ့
အေနာက္ေပါက္၊ အေနာက္တံခါး က ေန တည္ ့တည္ ့
ထြက္တဲ ့ လမ္းအတိုင္း ေဂါဝိန္ ဆိပ္ ဖက္ ဆင္း သြားရင္
ေရဆိုး ကန္ အေဟာင္း ၾကီး တစ္ခု ရွိတယ္ေလ ၊
မႏၱေလး ၿမိဳ ့က ေႏြ မွာ သာ ပူ တာပါ၊
ေဆာင္း က်ရင္ အရမ္းေနလို ့ေကာင္း..၊
Post a Comment