Wednesday, July 28, 2010

ေက်ာ္လႈိင္ဦး ဘာသာျပန္ ဦးေလးတြမ္ (အခန္း ၄၄) ဇာတ္သိမ္း

အခန္း (၄၄) ဦးေလးတြမ္အတြက္ အထိမ္းအမွတ္

ေဂ်ာ့ရွယ္လဗီ သည္ သူ႕မိခင္ထံသို႕ သူျပန္ေရာက္မည့္ရက္ကုိ ၾကိဳတင္၍ စာေရးခဲ့သည္။ သုိ႕ေသာ္ ထုိစာ၌ သူသည္ ဦးေလးတြမ္နွင့္ ပက္သတ္၍ မည္သည့္အေၾကာင္းမွ် မေဖာ္ျပခဲ့ေပ။
ေဂ်ာ့ရွယ္လဗီ ျပန္ေရာက္မည္ေန႕တြင္ ရွယ္လဗီအိမ္ၾကီးတအိမ္လုံးတြင္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေေန၏။
ေဒၚၾကီးခ်လို္သည္ အ၀တ္သစ္သစ္မ်ားကုိ ၀တ္လ်က္ညစာစားပြဲ ျပင္ေနသည္။ မလွမ္းမကမ္း၌ မစၥက္ ရွယ္လဗီ သည္ ထုိင္ေန၏။

ဟုတ္ပီ။ ထမင္းပြဲေတာ့ ျပင္ပီးဘီ။ တခင္ေဂ်ာ့အၾကိဳက္တဲ့။ ဒါထက္ တခင္မ၊ တခင္ေဂ်ာ့စာ ထဲမွာ အဖုိးၾကီး အေၾကာင္း ဘာမွ ေရးမထားဘူးလားဟင္ ထမင္းပြဲျပင္ေနရာမွ သူ႕သခင္မအား လွမ္းေမးလိုက္သည္။
စာထဲမွာေတာ ့ေရးမထားဘူးကြယ္။ သူ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ အားလုံးေျပာျပမယ္ဆုိတာဘဲ။
တခင္ေဂ်ာ့ ကေတာ့ ဒီလုိဘဲ။ တူစာေရးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပည့္ျပည့္စုံစုံမေရးဘူး။
မစၥက္ရွယ္လဗီသည္ ျပဳံးေန၏။

က်ဳပ္ကေတြးၾကည့္ေနလိုပါ။ ခုေန အဖိုးၾကီးျပန္လာရင္ တူ႕တားေတ တမီးေတကုိ တူမွတ္မိမွာ မဟုတ္ဖူး။ တမီးေပၚလီ ကုိလဲ ၾကည့္စမး္။ ဘေလာက္ၾကီးလာလဲ။ တူနဲ႕ခြဲတုန္းကဆုိ လမ္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မေရွာက္ႏိုင္ ေတးဘူ။ အမယ္ခုမ်ားဒင္းက မုန္႕ေတဘာေတ ဖုန္လို႕။
    မစၥက္ရွယ္လဗီသည္ သက္ျပင္းတခ်က္ မႈတ္ထုတ္လိုက္မိေလသည္။ သူသည္ သူ႕သားဆီ မွစာကုိ ရကတည္း ကပင္။ ေဒၚၾကီးခ်လိုအတြက္ စိတ္မေကာင္းခဲ့ေပ။ ထိုစာ၌ ဦးေလးတြမ္အ ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ မထားျခငး္ ကုိကပင္ တစုံတခု အေၾကာင္းရွိ၍သာ ျဖစ္မည္ဟု မစၥက္ရွယ္လဗီ သေဘာေပါက္ခဲ့ျပီးျဖစ္၏။

    "ဒါထက္ တခင္မ။ ပုိက္ဆံေတ အတင့္ဘဲေနာ္။"
    "အသင့္ပါဘဲခ်လို"
    "က်ဳပ္က တူေတြ႕ေစခ်င္လို႕ပါ။ တူ႕အတြက္ က်ဳပ္ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ ေငြေတြ ဘယ္ေလာက္ ရေအာင္ ရွာခဲ့တယ္ဆိုတာ တူျမင္ရေအာင္လို႕ပါ။ အဲဒါေလ က်ဳပ္ျပန္မယ့္တာ ျပန္လာတာ။ က်ဳပ္အလုပ္ လုပ္တဲ့ မုန္႕ဆုိင္ပုိင္ရွင္ကဆုိ က်ဳပ္ကုိ  ျပန္ေစ့ခ်င္ေတးတာ မဟုတ္ဖူး။ အဲဒါ က်ဳပ္အဖိုးၾကီး ျပန္ခါနီးဘီ။ က်ဳပ္ ျပန္အုံး မွ လို႕ မုန္႕ဆုိင္ရွင္ကုိ မနဲၾကီး ေျပာခဲ့ရတာ။ မုန္႕ဆုိင္ ရွင္ကလဲ ေကာင္းပါဘိေတာ္။

    ေဒၚၾကီးခ်လိုသည္ သူအလုပ္လုပ္၍ရေသာ ေငြကုိ စုခဲ့သည္။  ယခု ဤေငြကုိ အဖုိးၾကီးျပန္ အလာတြင္ ျမင္ေစ ခ်င္၏ ထုိ႕ေၾကာင့္ သူမစၥက္ရွယ္လဗီအား ၾကိဳေျပာထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
    ထုိအခုိက္မွာပင္ ရထား၀င္လာသံကုိ ၾကားရသည္။
    "ေဟာ၊ တခင္ေဂ်ာ့ျပန္လာဘီ" ေျပာေျပာဆုိဆုိ ျပတင္းတံခါးသို႕ ေရာက္လာသည္။
မစၥက္ ရွယ္လဗီသည္ တံခါး၀မွထြက္၍ သားကုိ  ၾကိဳသည္။  ေဒၚၾကီးခ်လုိုသည္ အျပင္ဖက္ အေမွာင္ထဲသို႕ စုိးရိမ္ တၾကီး စူးစုိက္ၾကည့္ေန၏။

    "အုိ၊ ေဒၚၾကီးခ်လို" ေဂ်ာ့သည္ ေဒၚၾကီးခ်လုိဆီသုိ႕ ေရာက္လာေသာ ေဒၚၾကီးခ်လုိ၏ လက္ကို ဆြဲယူ ကိုင္ဆုပ္လ်က္ "က်ေနာ္သူ႕အတြက္ ရွိသမွ် စည္းစိမ္းအားလုံးေပးျပီး ၀ယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက်ေနာ္ နဲ႕ အတူ မလုိက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ သူ႕အဖို႕ပုိျပီး ေကာင္းျမတ္တဲ့ေနရာကို သူ႕ထြက္ သြားရွာျပီ ေဒၚၾကီးခ်လုိ ဟု ေျပာလို္က္သည္။
    မစၥက္ရွယ္လဗီ စိတ္မေကာင္းႏုိင္ေတာ့ေပ။  ေဒၚၾကီးခ်လုိသည္လည္း ႏႈတ္ဆိတ္ေနေပျပီ။
    သူတုိ႕သည္ ထမင္းစားခန္းထဲသို႕ ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ စားပဲြေပၚ၌ ေဒၚၾကီးခ်လို၏ ပိုက္ဆံမ်ား ရွိေလသည္။

    "ဒါေတြ၊ ဒါေတြ" ေဒၚၾကီးခ်လိုိသည္ ပုိက္ဆံမ်ားကုိလက္ျဖင့္  ကတုန္ကယင္ ဆုပ္ကုိင္၍" ဒါေတြကုိ က်ဳပ္ မျမင္ ခ်င္ဘူး။ မျမင္ခ်င္ဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။  တူေတမယ္ဆုိတာ က်ဳပ္တိပိီးတားပါ။ "မစၥက္ရွယ္ဗီအား လွမ္းေပး လုိက္သည္။
ေဒၚၾကီးခ်လို္ သည္ ေနရာမွ ခ်ာကနဲလွည့္၍ အျပင္သုိ႕ ထြက္ခဲ့သည္။ သူ႕ဟန္ပန္သည္ တင္းမာေသာ အသြင္ကုိ ေဆာင္ေန၏။ မစၥက္ရွယ္လဗီသည္ သူ႕ေနာက္မွ အျငင္အသာ လိုက္လာ ျပီးလာက္တဖက္ကုိ လွမ္းဆြဲ ၍ သူ႕ေဘး၌ ထုိင္ေစသည္။

"အုိ၊ ခ်လို"
ေဒၚၾကီးခ်လုိသည္ မစၥက္ရွယ္လဗီ၏ ပခုံးတြင္ မွီခ်လိုက္ျပီး ရႈိက္၍ငိုလုိက္သည္။
"က်ဳပ္ရင္ကြဲရျပီးေပ့ါ  တခင္မရယ္"
"သခင္မ သိပါတယ္ကြယ္။ ဒါေပမယ့္ သခင္မတုိ႕ ေနာက္က်သြားျပီ" မ်က္ရည္သည္ သြယ္က်လာ၏။
ေဂ်ာ့သည္ မိခင္ႏွင့္ ေဒၚၾကီးခ်လုိေဘးသို႕ ေရာက္လာကာ ႏွစ္သိမ့္စကားဆုိသည္။ ဦးေလးတြမ္ ေသဆုံးရျခင္း အတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ျဖစ္ေစေသာ စကားကုိ ေျပာ၏။ ဦးေလးတြမ္၏ ေနာက္ဆုံး စကား တုိ႕ကုိလည္း ေျပာ၏။

ထုိ႕ေနာက္ တလအၾကာ တနံနက္တြင္ ေဂ်ာ့ရွယ္လဗီသည္ သူ႕ျခံတြင္းရွိ သူ၏ကြ်န္အား လုံးကုိ အိမ္ၾကီး အတြင္း ခန္းမၾကီး၌ စုုေ၀းေစေလသည္။ ထို႕ေနာက္ သူသည္ သူ႕လက္တြင္အသင့္ ယူလာေသာ လြတ္လပ္ခြင့္ လက္မွတ္မ်ားကုိ အားလုံးအား ေ၀ငွေပးလုိက္၏။
ပထမတြင္ ေဂ်ာ့ရွယ္လဗီ၏ အျပဳအမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားလုံးအံ့ၾသေန၏။ ထုိ႕ေနာက္ တြင္ကား ကြ်န္ အားလုံးသည္ ခြဲခြာရမည္အတြက္ ၀မး္နည္းပနး္နည္း ျဖစ္ၾကရျပန္သည္။ ငိုယုိသူတို႕ လည္း ငုိယုိၾက ေလသည္။

"မိတ္ေဆြတုိ႕။ ယခုက်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတုိ႕အားလုံးသလုိ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးတာဘဲ။ ဒီအတြက္ က်ေနာ္တုိ႕နဲ႕ ခြဲခြာ ၾကရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာ မဟုတ္ဖူး။ ခြဲခြာစရာလည္း မလိုပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ မိတ္ေဆြတို႕ကုိ ေရွးက အတုိင္းဘဲ အလုိရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဆြတုိ႕ကုိ ေနွာင္ဖြဲ႕ထားဘုိ႕ ရာ အလုိမရွိပါဘူး။  မိတ္ေဆြ တုိ႕ဟာ လြတ္လပ္တဲ့  အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးေတြ ျဖစ္ၾကျပီ။ ခင္ဗ်ား တုိ႕ဒီမွာ အလုပ္လုပ္ႏုိင္တယ္။ အလုပ္ လုပ္တာ နဲ႕ အမွ် ထုိက္သင့္တဲ့ လခ ရၾကမယ္။

ဒီကိစၥမွာ အက်ိဳးထူးတာက က်ေနာ့္မွ  ေၾကြးတင္လုိ႕ဘဲျဖစ္ေစ၊ က်ေနာ္ေသသြားလုိ႕ဘဲျဖစ္ေစ။ မိတ္ေဆြတို႕ ကုိ ဘသူ ကမွမေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးဘဲ။ ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြတုိ႕ဟာ ဒီျခံၾကီးမွာ ေရွးကလုိဘဲ လုပ္ကိုင္ သြားလိမ့္မယ္လုိ႕ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ လြတ္လပ္တဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြ ဟာ သူတုိ႕ရဲ အခြင့္အေရးကုိ ဘယ္လုိအသုံးခ်ရမယ္ဆိုတာကုိလဲ က်ေနာ္သင္ျပေပးမယ္။ ခင္ဗ်ား တို႕ဟာ သင္ယူ ေလ့လာႏုိင္တဲ့ လူေကာင္းေတြဘဲလို႕ က်ေနာ္ယုံၾကည္တယ္။  က်ေနာ္ ခင္ဗ်ားတို႕ ကုိ ပညာေပးသင္ျပပါမယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႕ခုလုိ ခင္ဗ်ားတုိ႕ကုိ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ ဖုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ ကုိ ေအာက္ေမ့ၾကပါလို႕ က်ေနာ္ေျပာလိုပါတယ္"

ထုိအခါ ဆံပင္ျဖဴေဖြး၍ မ်က္စီကြယ္ေနျပီ ျဖစ္ေသာ အဖုိးၾကီးတစ္ေယာက္က ဖုရားသခင္ ၏ ေက်းဇူးေတာ္ ကုိ ေအာက္ေမ့ေၾကာင္း ဓမၼသီခ်င္းကုိ တုိင္ေပးလိုက္ေလသည္။ အားလုံးလိုက္၍ ဆုိၾက၏။
"ေနာက္ တစ္ခု က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့မိတ္ေဆြတို႕ အားလုံးဟာ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ တာကေတာ့ မိတ္ေဆြ တုိ႕ အားလုံးဟာ ကေနာ္တို႕ရဲ႕ မိတ္ေဆြေကာင္းၾကီး ဦးေလးတြမ္ကုိ အျမဲ သတိရေနၾကပါလို႕ဘဲ" ေဂ်ာ့ရွယ္လဗီ သည္ စကားစကုိ ျပန္ေကာက္ျပီး ဦးေလးတြမ္ ေသဆုံးရပုံ အေၾကာင္းႏွင့္ ဦးေလးတြမ္ ၏ ေနာက္ဆုံး ႏႈတ္ဆက္စကားတုိ႕ကုိ ေျပာျပသည္။

"မိတ္ေဆြတို႕။  က်ေနာ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ကြ်န္ပုိင္ဘ၀မွာ မရပ္တည္ပါဘူးဆုိတဲ့စကားကုိ သူရဲ႕ သခၤ်ဳိင္းပုံေပၚမွာဘဲ  ဖုရားသခင္ကုိ တုိ္င္တယ္ျပီး ေျပာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ေၾကာင့္ ဘယ္လိုလူ မ်ိဳးမွ အုိးကြဲ အိမ္ကြဲေဆြကြဲ မ်ဳိးကြဲအျဖစ္နဲက သူေသသလို္ မေသေစရပါဘူးလို႕ပဲ က်ေနာ္ေျပာခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား တုိ႕ ခုလုိလြတ္လပ္မႈ အရသာကုိ ခံယူရတာဟာ သူရဲ႕ ေက်းဇူးတရား ျဖစ္တယ္လို႕လဲ မွတ္ယူ ေစခ်င္ ပါတယ္။ ဒီအတြက္ သူ႕ဇနီးနဲ႕ သူ႕သားသမီးေတြတို႕ ေစာင့္ေရွာက္ ၾကပါလို႕လဲ က်ေနာ္ ေျပာလိုပါတယ္။  ဦးေလးတြမ္ရဲ႕ တဲကေလးကုိ ျမင္ရတုိင္း ခင္ဗ်ားတုိ႕ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးကုိ သတိရၾကပါ။ ဦးေလးတြမ္ရဲ႕ လမ္းစဥ္ကုိ သတိရၾကပါ။ ဦးေလးတြမ္ရဲ႕ တဲကေလး ဟာ ဦးေလးတြမ္ရဲ႕ ရိုးသားတဲ့၊ သစၥာရွိတဲ့၊ ခရစ္ယန္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ပီသတဲံ အျဖစ္ကုိ ေဖာ္ျပေနတာဘဲဆုိတာကို အမွတ္တရ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႕အားလုံးဟာလဲ ဦးေလးတြမ္ရဲ႕ လမ္းစဥ္းအတုိင္း လိုက္နာ က်င့္သုံး ၾကေစ ခ်င္ ပါတယ္"
"နိဂုံးမွတ္ခ်က္"

ေဖာ္ျပပါ ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ေနရာအနွံ႕အျပားကပင္ စာေရးသူထံသုိ႕ စာေရး၍ ထုိဇာတ္လမ္းသည္ အျဖစ္မွန္ ဟုတ္မဟုတ္ စုံစမ္းလာၾကပါသည္။ ထိုစာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ၍ စာေရးသူသည္ တေပါင္း တစည္းတည္း ျပန္ၾကားရပါမည္။

    ဤဇာတ္လမ္းသည္ စာေရးသူ၏ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္တကြ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ၾကဳံခဲ့ရ ေသာ ႏုိင္ငံနွင့္ အ၀န္း ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား၊ အခ်က္အလက္မွန္မ်ားကုိ ဖြဲ႕စည္းေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းပါ ဇာတ္ေဆာင္ အမ်ားအစုမွာလည္း စာေရးသူနွင့္ စာေရးသူ၏မိတ္ေဆြမ်ား ေတြ႕ၾကဳံခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္ေဆာင္ တို႕၏ ေျပာစကားအမ်ားသည္ပင္လွ်င္ စာေရးသူ ကုိယ္တုိင္ ၾကားနာခဲ့ရေသာ စကား လုံးမ်ား။ အခ်ဳိ႕မွာ စာေရးသူတဆင့္ၾကားရေသာ စကားလုံးမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

    ဇာတ္လမ္းပါ အယ္လစ္ဇာနွင့္ ပတ္သက္သမွ် ေဖာ္ျပခ်က္တုိ႕သည္ တကယ့္လူပုဂၢဳိလ္တစ္ ေယာက္၏ ျဖစ္ရပ္ ကုိ မူတည္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  ဦးေလးတြမ္သည္ စာေရးသူ၏ ကုိယ္ေတြ႕ ဇာတ္ေဆာင္ တေယာက္ ကုိ အရင္းခံပါသည္။ သူတုိ႕၏ ၀မ္းနည္းဖြယ္၊ ၾကည္ႏုူးဖြယ္ႏွင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ား မွာလည္း ထုိအမွန္တကယ္ လူပုဂၢိ္ဳလ္တုိ႕၏  ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကုိ အေျချပဳ ေရးဖြဲ႕ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အုိ ပုိင္အုိးျမစ္ကုိ အယ္လီဇာ ျဖတ္ကူးေသာ အျဖစ္အ ပ်က္သည္ အမွန္တကယ္ အထင္အရွား ရွိျပီး အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ၀တၱဳပါ အဖြားၾကီး ပရႈးအေၾကာင္းမွ ထုိုစဥ္က နယးူေအာလင္းရွိ ကုန္ရုံ တခုတြင္ အမႈထမ္းေနေသာ စာေရးသူ၏ ေမာင္တေယာက္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္  အျဖစ္မွန္ ျဖစ္ေလသည္။ လက္ဂရီးသည္လည္း ထုိစာေရးသူ ၏ေမာင္ ေတြ႕ခဲ့ဖူးေသာ  ေတာင္ပုိင္း၀ါခင္းပိုင္ရွင္ တေယာက္ ကုိ ကုိယ္စားျပဳ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္၏။

    ဦးေလးတြမ္း ေသဆုံးရေသာ  အျဖစ္မ်ိဳးကုိကား အမ်ားအျပား ေတြ႕ႏုိင္ေပသည္။ တခု သတိျပဳရမည္မွာ ေတာင္ပုိင္းျပည္နယ္မ်ား ၏ တရားဥပေဒဆုိင္ရာ အပုိင္းျဖစ္ေပသည္။ ထုိေဒသ၌ မည္သည့္ အသားမည္း မွန္သမွ် လူျဖဴ တစ္ေယာက္၏ ျပစ္မႈတစ္ခုအတြက္ သက္ေသလုိက္ႏိုင္ခြင့္ မရွိဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ေက်းကြ်န္ သည္မွ် သခင္တေယာက္၏ မည္သုိ႕ေသာ စီရင္မႈမ်ိဳးကုိမဆို လြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ကာကြယ္ ႏုိင္ျခင္း မရွိေပ။
    ဤသို႕ေသာ မတရားမႈျဖင့္သာလွ်င္ ကြ်န္စနစ္ကုိ တည္တံ့ေစာၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

    အမ္မလင္ ႏွင့္ ကက္ဆီကဲ့သုိ႕ မိ္န္းမေခ်ာ ကေလးမ်ားကုိ ေရာင္းခ်၀ယ္ယူၾကကုန္ေသာ အရွက္ကင္းမဲ့ လွသည့္ အျပဳအမႈမ်ိဳးမွာလည္း အမွန္တကယ္ျပဳမႈ က်င့္ၾကံခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားေသာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိခဲ့ဖူး ၏။

    စာေရးသူ ေဖာျ္ပသည့္ စိန္႕ကလဲယားကဲ့သို႕ေသာ တရားနွင့္ လူမ်ိဳးသည္လည္း စစ္စစ္မရွိ မဟုတ္။ သူလို႕ လူမ်ိဳးအေၾကာင္းကုိလည္း စာေရးသူ ၾကားခဲ့၊ သိခဲ့ရ၏ ထုိကဲ့သုိ႕ေသာ  လူမ်ိဳးရွိ ေသး၍သာ စာေရးသူ တို႕အဖို႕ အတန္ငယ္ ေျဖသာစရာရွိသည္ဟူ၍ကား ဆုိႏုိင္၏။ သုိ႕ေသာ ထုိကဲ့သုိ႕ေသာ လူမ်ဳးိမွာ မည္မွ် ရွိပါ မည္နည္း။ ေနရာတကာမွာ ေတြ႕နိုင္ပါမည္လား။
    စာေရးသူသည္ ကြ်န္ေမြးျမဴးႏွင့္ ပတ္သက္၍၎၊ ယင္းတို႕အက်ဳိးျပဳ၍၎၊ ေရးသားေဖာ္ျပ ေသာ စာရြက္ စာတန္းမ်ားကုိ ဖတ္ရမည့္အတြက္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ခဲ့ေပ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ထိုစာမ်ိဳးကုိ မဖတ္မိေအာင္ ေရွာင္ရွားခဲ့ ေပသည္။ သို႕ေစကာမူ ၁၈၅၀ ခုနွစ္တြင္ ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍မင စာေရးသူသြားေသာ မရ ေတာ့ေပ။

ထုိဥပေဒ မွာ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္သြားေသာ ကြ်န္မ်ားကုိ ထိန္ခ်န္မထားရန္၊ အားမေပးရန္၊ မတူညီရန္၊ တားျမစ္ျပီး၊ ထိုကဲ့သုိ႕ေသာ ကြ်န္မ်ားကုိ ကြ်န္စာရင္းသို႕ ျပန္သြင္းရန္ ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိဥပေဒကုိ လူစိတ္ရွိသည္ဆုိေသာ လူမ်ား၊ ခရစယန္မ်ား ကုိယ္တုိင္က ေထာက္ခံကာ ႏုိင္ငံၾကီးသား တုိ႕၏ မေရွာင္မလြဲသာေသာ တာ၀န္ၾကီးအျဖစ္ ေျမာက္ပုိင္း ျပည္နယ္မ်ား၌ပင္ လက္ခံ လာၾက ေလသည္။ ထုိအခါ ဤဥပေဒႏွင့္ ပက္သတ္၍ ေျမာက္ပိုင္းျပည္နယ္ကလူမ်ား ေျပာဆုိ ေဆြးေႏြး လာၾက သည္ကုိ စာေရးသူသည္ မေရွာင္မလြဲသာ ၾကားလာရေပသည္။ စင္စစ္မႈ ထိုခရစ္ယန္မ်ား၊ လူသား မ်ား သည္ ကြ်န္စနစ္၏ သေဘာအမွန္ကုိ မသိၾက၍သာ ဤဥပေဒကုိ ေဆြေႏြးၾကသည္ဟု စာေရးသူ သေဘာ ရမိပါသည္။ ကြ်န္စနစ္သာမရွိလွ်င္ ဤဥပေဒမ်ဳိးသည္ ေဆြးေႏြးစဥ္းစားစရာ ျပႆနာတခု ျဖစ္လာ ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

    စာေရးသူသည္ ေတာင္ပုိင္းရွိ စိတ္သေဘာထားျမင့္ျမတ္သူ၊ သေဘာထားျပည့္၀သူ၊ စိတ္ထား ျဖဴစင္ သူမ်ားကုိ ပန္းၾကားလုိ႕ပါသည္။  သင္တို႕သည္ ဤစနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္ ေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား အတြက္ စိတ္မခ်မ္းမေျမ႕ မျဖစ္ပဲေနၾကသေလာ။ သတုိ႕လို လူေကာင္း သူေကာင္းေတြ ရွိႏိုင္ သလို၊ ရက္စက္ယုတ္မာေသာ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ၾကီး အမ်ားပင္ သင္တုိ႕ပတ္လည္ တြင္ ရွိၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ ကြ်န္စနစ္ၾကီး ကုိ ဤသူတို႕အားျဖင့္ ေပၚေပါက္ေစသည္ မဟုတ္ ေလာ။ သင္တို႕စိတ္ထား ေကာင္းရုံ မွ်ျဖင့္ မျပီး။ အမ်ားစုလည္း လူယုတ္မာ၊ လူရမ္းကားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္မဟုတ္ေလာ။
    အေမရိကန္တရားဥပေဒအရ တည္ရွိေနေသာ ကြ်န္ကုန္ကူးလုပ္ငန္းသည္ ဒျမတုိက္ျခင္း လုယက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ အာဖရိကတုိက္ ကမ္းေျခတေလွ်ာက္၌ ကြ်န္ကုန္သည္မ်ားရွိေန ျခင္းသည္မွာလည္း  အေမရိက ႏို္င္ငံက ကြ်န္စနစ္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေလသည္။

    ယခု စာေရးသူသည္  မ်ားလွေထြေထြ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနၾကရေသာ လတ္တေလာ ျဖစ္ရပ္မ်ားမွ အခ်ိဳ႕ အ၀က္ ကုိသာေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။  စာေရးသူ၏ ေဖာ္ျပခ်က္သည္ မထင္မရွားေသာ ပန္းခ်ီးကား တခ်ပ္မွ်သာ ျဖစ္ေပသည္။ စင္စစ္အားျဖင့္မႈ ထုိျဖစ္ရပ္တုိ႕ထက္မက စာေရး ေဖာ္ျပျခင္းငွားလည္း မစြမ္းသာ၊ ႏႈတ္ေျပာျဖင့္လည္း မျပည့္စုံမထင္ရွားႏိုင္သည့္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ ျဖစ္ရပ္အမ်ားမွာ  ယခုအခါ တြင္ အေမရိကန္တရား ဥပေဒ၏ အရိပ္ကုိခို လႈံကာ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တုိင္ရိ္ပ္ေအာက္ ဤေနရာ တြင္ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် နာရီႏွင့္အမွ် ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္ေနၾကသည္သာတည္း။

    အေမရိကန္လူမ်ိဳး အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး အေပါင္းတုိ႕။ ဤကိစၥအတြက္ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ရုံမွ် ျဖင့္ေသာ္၎၊ ဤကိစၥအမွတ္မထင္ ျပဳျခင္းျဖင့္ ေသာ္၎ အေသးအဖြဲ႕ ကိစၥတစ္ခုအျဖစ္ ျပဳမႈ ၾကအံ့ေလာ။ ဤကိစၥ သည္ အားေပး အားေျမွာက္ျပဳစရာ ကိစၥမ်ိဳးပင္ေလာ။ ဤကိစၥသည္ အားေပးအားေျမာက္ျပဳစရာ ကိစၥ မ်ိဳးပင္ေလာ။ ဤကိစၥကုိ သင္တုိ႕ အကာအကြယ္ ေပးၾကမည္ ေလာ။
    အေမရိကန္ မိခင္အေပါင္းတို႕။  သင္တုိ႕သည္ သင္တုိ႕ရင္ေသြး၏ ပခက္ေဘးမွာပင္  မိခင္ ၏ေမတၱာ၊ လူသား၏ေမတၱာကုိ သင္ယူခဲ့ၾက၏  သင့္ရင္ေသြးကုိ သင္ခ်စ္သည္။ သင့္ရင္ေသြး၏ ရႈမျငိီးအသြင္ျဖင့္ သင္ေပ်ာ္ရႊင္၏ အျပစ္မဲ့ ရင္ေသြးအတြက္ သင္ၾကည္ႏူးရ၏ မိခင္၏ေမတၱာကရုဏ ျဖင့္ သင့္ရင္ေသြးကုိ သင္ေကြ်းေမြးျပဳစု၏ သင္ပညာသင္ေပး၏ သင့္ရင္ေသြးအတြက္ သင္တုိ႕သည္ ဖုရားေရွ႕တြင္ စိုးရိမ္တၾကီး ဆုပန္တတ္ၾက၏။ သင္တို႕အား ကြ်ႏု္ပ္ အႏူးအညႊတ္ ေတာင္းပန္ပါရ ေစ။ မည္သည့္ တရားဥပေဒကမွ် အကာ အကြယ္ မေပး၊ လမ္းညႊန္မႈမေပးႏိုင္ေသာ ရင္ေသြးငယ္အ ေပၚ၌ သင္ႏွင့္ထပ္တူ၊ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး တတ္ေသာ မိခင္တုိ႕အား သနားၾကင္နာၾကပါကန္။

    မမာမက်န္းျဖစ္ေနေသာ သင့္ရင္ေသြး၊ ေသလုအံ့ ေရာဂါခံစားေနရေသာ သင့္ရင္ေသြး၏ မ်က္လုံးအစုံကုိ သင္ဘယ္ေသာအခါမွ် ေမ့ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ သင့္နွလုံးသည္းပြတ္တြင္  မခ်ိတင္ ကဲ စြဲထင္က်န္ရစ္ေသာ သင့္ကေလး ၏ ေနာက္ဆုံးငုိသံ၊ သင့္ကေလး အသက္ဆုံးရႈံးရေသာ အျဖစ္ တုိ႕ကုိ သင္ၾကဳံဘူး မည္ မဟုတ္လား။ ကြ်ႏု္ပ္ အႏူးအညႊတ္ေတာင္းပန္ပါသည္။ အေမရိကန္ ကြ်န္ကုန္သြယ္မႈေၾကာင့္ သားမဲ့ သမီးဆုံး ျဖစ္ၾကရေသာ  မိခင္မ်ားကုိ သနားၾကင္နာၾကပါကုန္။

    အေမရိကန္ မိခင္အေပါင္းတုိ႕။ ဤကြ်န္စနစ္ကုိ အကာအကြယ္ျပဳၾကအံေလာ။ ေထာက္ခံ ၾကအံ့ေလာ။ မသိ စကြ်န္ျပဳကာ ႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကအ့ံေလာ။
    လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေနႏွင့္ ဤကိစၥမွာ ဘာမွ်မပက္သတ္ဟုမွတ္ယူအံ့ေလာ။ ဤကိစၥ အတြက္ ဘာမွ်မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့ဟု မွတ္ယူထားၾကအ့ံေလာ။ ဖုရားသခင္အဖို႕ ဤကိစၥကုိ အားေပး ေနျခင္း၊ အကာအကြယ္ျပဳေနၾကျခင္း၊ ဤကိစၥတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ဖုရားသခင္ ၏ ေရွ႕ေမွာက္ တြင္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

    အို၊ခရစ္ယန္၀င္ အေပါင္းတို႕။ ထိုဒုကၡသယ္ ၾကမၼာဆုိးအေပါင္းတို႕အေပၚ သင္တို႕ အဘယ္ သို႕ေသာ ေၾကြးျမီတင္ရွိေနျပီးနည္း။ အေမရိကန္ တမ်ိဳးသားလုံး မုိက္မွားျပဳက်င့္မႈေၾကာင့္ အာဖရိက အမ်ိဳးသား မ်ားအေပၚ သင္တုိ႕ေလ်ာ္ေၾကးေပးဆပ္ရန္ တာ၀န္ရွိသည္မဟုတ္ေလာ။ သင္တုိ႕သည္ သူတုိ႕မလာ မ၀င္ႏို္င္ေအာင္ စာသင္ေက်ာင္း တံခါးမ်ားကုိ၎၊ ဖုရားရွိခုိးေက်ာင္း တံခါးမ်ားကုိ၎၊ ပိတ္ထား ၾကမည္ေလာ။ခရစ္ေတာ္၏ ေက်ာင္းသင္ခန္းေရွ႕၌ သူတို႕လက္ဆန္႕ တန္း၍ ေတာင္းပန္တုိးရႈိး အကူအညီ ေတာင္းခံလာသည္ကုိ မသိစကြ်န္ျပဳကာ ခပ္မဆိတ္ေနမည္ ေလာ။ ယူက်ဳံးမရဖြယ္သာတည္း။

    သို႕ျဖစ္ရာတြင္ သင္တုိ႕သည္ ထိုအာဖရိကတိုက္သားတုိ႕ကုိ အလုိမရွိ၊ အာဖရိကသို႕ ျပန္ပုိ႕ကုန္ဟု တာ၀န္မဲ့ စကားဆုိမည္ေလာ။ စင္စစ္ ကြ်ႏု္ပ္တို႕ကုိ သူတို႕အားလက္ခံရမည္။ ၾကိဳဆုိရ မည္။ ျပဳစုရမည္။ အထူးသျဖင့္ ကား အသိပညာျဖင့္ ၾကြယ္၀ေစမည္။

    ေယဘုယ်အားျဖင့္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ကလြတ္ျပီး ကြ်န္တေယာက္သည္ ပညာသင္ၾကားေရးကုိ အဓိကထား၍ ေတာင့္တၾကသည္သာျဖစ္သည္။ ထုိသူတို႕သည္ သူ႕တို႕၏ရင္ေသြးမ်ားအား ပညာမေပးလိုသည္၊ မညႊန္ျပ လိုသည္၊ မပဲ့ျပင္လိုသည္ဟူ၍ မရွိကုန္။ စာေရးသူ၏  အေတြ႕အၾကဳံ အရ သူတို႕သည္ သင္ယူ လုိၾကသည္။ ညဏ္လည္း ထက္ျမတ္ၾကသည္သာ။

    ကြ်ႏု္ပ္တုိ႕အဖုိ႕  ဤအခ်ိန္သည္ကား အမဂၤလာ အခ်ိန္သာတည္း။ ေျမာက္ပို္င္း ေတာင္ပိုင္း ႏွစ္ခုစလုံး သည္ပင္ ဖုရားသခင္ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျပစ္မႈမ်ားက်ဴးလြန္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ယင္းကုိ ခရစ္ယန္ ဖုရားရွိခုိး ေက်ာင္းတုိ႕ကလည္း ႏႈတ္ဆိတ္ေရငုံ လုပ္ေနၾက၏။ ဤအဓမၼမႈမ်ား၊ ရက္စက္မႈမ်ားကုိ  အမ်ားစုေပါင္း၍ အကာ အကြယ္ေပးမထားဘဲ ဧရာမ စုေပါင္းျပစ္မႈၾကီးအျဖစ္ စုေပါင္းက်ဴးလြန္သည့္  အျဖစ္မ်ဳိးသို႕ အေရာက္ မခံဘဲ ဤအမႈအတြက္ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ အၾကင္နာတရားထားျခင္းတုိ႕ကုိ ပြားမ်ား ေစမွသာလွ်င္ ဤျပည္ေထာင္စုၾကီးကုိ ကယ္တင္ရာ ေရာက္မည္ ျဖစ္ေပသနည္း။

ၿပီးပါၿပီ
ယခု ေဆာင္းပါးေလး ဟာ  မဂၢဇင္း ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားၿပီးသား ဘာသာျပန္ ေဆာင္းပါးေလးပါ ... တဆက္ တည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ ...

ဂ်င္မ္ခ႐ိုးအတြက္ အမွန္တရား
စာေရးသူ - ဦးခင္ေမာင္ေဆြ

ဂ်င္မ္ခ႐ိုး (Jim Crow) ဆိုတာဟာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ လူျဖဴ မဟုတ္တဲ့ အသားအေရာင္႐ွိသူ လူမည္းကပၸလီေတြကို ေခၚေဝၚတဲ့နာမည္ပါ၊ တနည္းအားျဖင့္ သည္အမည္နာမဟာ အေမရိကန္ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး (၁၈၆၁-၆၅)အၿပီး ၁၉-ရာစုအလယ္ပိုင္းေလာက္ကေန ၂၀-ရာစု အလယ္ပိုင္း ေလာက္ (၁၉၆၅)အထိ တရားဝင္က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးခြဲျခားေရးဇတ္စနစ္ (racial caste system) ကို ရည္ၫႊန္း ပါတယ္။ သည္စနစ္ေပၚေပါက္ တည္ရွိႏိုင္ခဲ့ေအာင္လည္း ဂ်င္မ္ခရိုး ဥပေဒ (Jim Crow Law) ဆိုတာ ကိုလည္း ျပ႒ာန္း ထားမႈ ရွိခဲ့တာပါ။ အတိတ္ကာလမွာ အသားအေရာင္ရွိမႈကို သိစြမ္း ဥာဏ္ရည္ မျပည့္မွီမႈနဲ႔ ညီမွ်ျခင္းခ်ခံထားခံခဲ့ ရသူေတြရဲ႕ သည္ကေန မ်ိဳးဆက္ေတြမွာ ဘယ္လိုေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ ေတြ ေတြႀကံဳ ခံစားေနရပါသလဲ။

    လူမည္းေတြကို ဂ်င္ခရိုးဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ ေခၚတြင္ခဲ့ရျခင္းမွာ သမိုင္းဝင္ေနာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ရပ္ ရွိေနခဲ့ပါ တယ္။ ၁၈၂၈ျပည့္ႏွစ္တဝိုက္ေလာက္တုန္းက ျပည္နယ္စင္စင္နာတိ             (Cincinatti) ၿမိဳ႕မွာ ေသာမတ္စ္ ဒတ္ေမာက္႐ိုက္ခ္(Thomas Darthmouth Rice) ဆိုတဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ဟသ ေဖ်ာ္ေျဖေရး သမား တစ္ဦး ရွိခဲ့တယ္။ သူက သူမ်က္ႏွာကို အိုမည္းသုတ္လိမ္းထားၿပီး၊ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း အဖါ အေထးေတြပါတဲ့ ဝတ္စံုေဟာင္း ကို ဝတ္ဆင္လ်က္ ဗ်တ္ေစာင္းကို တီးခတ္ၿပီး (Jump Jim Crow) ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ခပ္ရႊင္ရႊင္ သီဆိုကာ ခုန္စြခုန္စြ ကခုန္ၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖတယ္။ သူကျပပံုကလည္း သည္ၿမိဳ႕မွာ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ ေျခတဖက္ မသန္ ေထာ့ေနတဲ့ ဂ်င္မ္ဆိုတဲ့ လူမည္းကပၸလီတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကျပတဲ့ပံုစံကို အတုခိုးခဲ့တာပါ။ ရိုက္စ္ရဲ႕ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖပံုက ရယ္စရာေကာင္းလြန္းလို႔ ေရာက္ေလရာမွာ လူစုလူေဝးနဲ႔ ပြဲက်ခဲ့တာ ေနာက္ေတာ့ အေမရိကန္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ရိုက္စ္ရဲ႕ ဂ်င္မ္ခရိုး အကနဲ႔ သီခ်င္းဟာ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး လူသိသူသိမ်ားတဲ့အထိ ေက်ာ္ၾကား သြားခဲ့ပါတယ္။

 သည္အခ်ိန္တုန္းက လူမည္းေတြက ကြ်န္အျဖစ္က မလြတ္ေျမာက္ၾကေသးပါဘူး။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ သူတို႔ တစ္ေတြ ဟာ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ အလုပ္ခိုင္းေစခ်က္ေအာက္မွာ တိရိစၦာန္ေတြလို ရုန္းကန္ရလြန္းလို႔ ဥပဓိရုပ္က ပိန္ေညႇာ္ ေျခာက္ကပ္၊ အရိုးေပၚအေရတင္၊ နရိုးေငါေလာ ေပၚေနၿပီးဘဝ လံုၿခံဳမႈလည္း ကင္းမဲ့ ေနတဲ့ အေၾကာင္း ဂ်င္မ္ခရိုးသီခ်င္းမွာ ထည့္သြင္း စပ္ဆိုထား တယ္လို ဆိုပါတယ္။

    သည္အခ်ိန္ကစလို အေမရိကားတစ္ခြင္မွာ ဂ်င္မ္ခရိုးဆိုတာ အသားအေရာင္ရွိ၊ လူမည္း၊ ေက်းကြ်န္၊ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးအားျဖင့္ အျပစ္အနာအဆာရွိသူဆိုတဲ့ ပံုရိပ္ကို ေဖၚေဆာင္ေပးလိုက္သလို ရွိခဲ့ တာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးက တစ္မ်ိဳးအေပၚမွာ အာဃာတလႊမ္းတဲ့ သေဘာထား အျမင္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚ ေအာင္ အမွတ္သေကတၤ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ (stegmatize) ေပးလိုက္သလို ရွိေစခဲ့တာပါ။ ေနာင္မွာ သိစြမ္း ဥာဏ္ရည္အားျဖင့္ အျပစ္အနာအဆာရွိျခင္းဟာ မ်ိဳးဗီဇျပ႒ာန္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာ၊ ျပဳျပင္ ေပးလို႔ ေလ့က်င့္ ေပးလို႔ကို မရႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ ပံုေသအစြဲပါတဲ့ အျမင္မ်ိဳးအထိ ၿခဲထြင္လာခဲ့တာပါပဲ။ တနည္း အားျဖင့္ ကြ်နစနစ္ကို လိုလားတဲ့ အစြန္း ေရာက္ လူျဖဴတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါဟာ ဂ်င္မ္ခရိုးရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ အတြက္ အမွန္တရားပဲလို႔ တရားေသခံယူခဲ့ၾကပါတယ္။
သမိုင္းထဲကဂ်င္မ္ခရိုး

    ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးအားျဖင့္ အျပစ္အနာဆာရွိတယ္လို႔ မွတ္ယူခံရတဲ့ ဂ်င္မ္ခရိုးအေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္ ဆိုလ်င္ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ထဲမွ ဂ်င္မ္ခရိုရဲ႕ ဇာတိ ဥပတိ (identity) ဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲခဲ့ရပံုကိုပါ ထည့္သြင္း ေျပာမွ ျပည္စံုမွာပါ။

    ဂ်င္ခရိုးလို႔ နာမည္ေျပာင္နဲ႔ ေခၚတြင္ခံရတဲ့ အာဖရိကႏြယ္ဖြား လူမည္းေတြဟာ ယခုအေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ၁၈ရာစု ေစာေစာပိုင္းေလာက္မွာပဲ ေငြဝယ္ကြ်န္ေတြအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကတာပါ။ ေငြေၾကး အျမတ္အစြန္း ႀကီးမားတဲ့ ကြ်န္ကုန္ကူးသူ လူျဖဴေတြက အာဖရိကတိုက္မွ လူမည္းကြ်န္ေတြကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာရွိတဲ့ ဂ်ံဳ၊ ၾကံ၊ ဝါ စတဲ့ စိုက္ခင္းေတြမွာ ေငြဝယ္ကြ်န္ေတြအျဖစ္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ဖို႔ လူျဖဴေျမပိုင္ရွင္ စိုက္ပ်ိဳးေရးသမားေတြဆီမွာ လာေရာက္ ေရာင္းခ်ၾကတယ္။ ဗာဂ်ီးနီးယာ၊ ေတာင္/ေျမာက္ ကာရိုလိုင္းနား၊ မစၥစပီ လူဝီဇယန္းနား၊ အဲလ္ဘားမား၊ တကၠခ္ဆက္ ျပည္နယ္ ေတြက စိုက္ခင္းေတြမွာ သူတို႔ ကြ်န္ လုပ္သားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကရတာေပါ။ သူတို႔တစ္ေတြဟာ အသက္ တစ္ေခ်ာင္း ရွင္သန္မႈအတြက္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနထိုင္မႈအေျခအေန ရႈျမင္ကြင္းက ရင္နင့္စရာပါ။

    ကြ်န္ပိုင္ရွင္ကို ဆန္႔က်င္အာမခံတဲ့ ကြ်န္တစ္ဦးကို ၾကာပြတ္နဲ႔ ရိုက္ႏွက္ခြင့္၊ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ သံပူနဲ႔ အမွတ္ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ခြင့္ ကိုယ္လက္အဂၤါက်ိဳးပဲ့ ခ်ိဳတဲ့သြားတဲ့ထိ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ သည္လို ကြ်န္ပိုင္ရွင္ က အျပစ္ေပးရာမွာ အသက္ေသဆံုးသြားခဲ့လွ်င္လည္း ကြ်န္ပိုင္ရွင္သခင္မွာ အျပစ္တစ္စံု တစ္ရာမရွိ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ သည္ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ က်င္ထံုးဥပေဒေတြက အကာ အကြယ္ ေပးထားတယ္။ သည္က်င္ထံုးဥပေဒကပဲ သည္ကြ်န္ေတြကို စာေရး စာဖတ္ သင္ၾကားေပးခြင့္ မရွိဘူးလို႔ အတိအလင္း ဆိုထားေသးတယ္။ ကြ်န္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ကြ်န္မိသားစုဝင္ေတြထဲက ခင္ပြန္းနဲ႔ဇနီး၊ မိဘႏွင့္ သားသမီးေတြကို ခြဲၿပီး တျခား ကြ်န္ပိုင္ရွင္တစ္သီးဆီ ကို ေရာင္းခ်ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိတယ္။

    အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ၁၄ေယာက္ ေျမာက္သမၼတျဖစ္တဲ့ ေအဗရာဟင္လင္ကြန္း (၁၈၀၉-၁၈၆၅) က သည္ကြ်န္စနစ္ႀကိးဟာ ဧရာမေၾကာက္ခမန္းလိလိမတရားမႈႀကီး(monstrarous unjustic) ပါပဲလို႔ မွတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တယ္။ သည္အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေျမာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ နယူးေယာက္၊ ပင္ဆဲလ္ေဗးနီးယား၊ အိုဟိုင္အို၊ မစ္ခ်ိဂန္၊ အီတလီႏိုင္အင္ဒီယန္းနား အျခားျပည္နယ္စုစုေပါင္း ၁၅ျပည္နယ္ ေတြက အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံမွာ ပါရွိတဲ့အတိုင္း ႏိုင္ငံသားအားလံုး တန္းတူညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရး ရွိၾကသည္ လို႔ ဆိုထားသည့္အတိုင္း လူသားအခ်င္းခ်င္း ႏိုင္ထက္ကလူျပဳမႈ ႏွိပ္စက္ ညႇင္းပန္း မႈျပဳတဲ့ ကြ်န္စနစ္ကို လံုးဝ ဥသုဥ္ ဖယ္ရွား ျပစ္လိုၾကတယ္။ တကယ္က ေျမာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာ စက္မႈနဲ႔ နည္းပညာ ထြန္းကားၿပီး ေခတ္ေရွ႕က ေျပးေနတာပါ။ ေျမာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြက ႏိုင္ငံေရးရာ ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ျပဳသူေတြ၊ တတ္သိ ပညာရွင္ေတြဟာ အသိဥာဏ္ ပြင့္လင္းတဲ့ အနာဂါတ္ဆီကို ေျမာ္ျမင္မႈ ရွိခဲ့ၾကသူ ေတြပဲေပါ့။

    သည္ ဧရာမေၾကာက္ခမန္းလိလိ မတရားမႈၾကီးကို လူေဘာင္အဖြဲ႕အည္းမွ အၿပီးအပိုင္ ဖယ္ရွားျပစ္ဖို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ် လုပ္ေဆာင္သြားခဲ့သူကေတာ့ သမၼတေအဗရာဟင္လင္ကြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၈၆၃ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ဆန္း ရက္မွာပဲ သူနဲ႔ ရီပတ္ဘလည္ကင္ပါတီဝင္ေတြ ျပဳစုတဲ့ လူမည္းကြ်န္ေတြရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ေရး ေၾကာ္ျငာ စာတမ္း (Emancipation Proclamation Bill) ကို သူကိုယ္တိုင္လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ ခဲ့ပါတယ္။ သိန္းေသာင္းခ်ီ ရွိတဲ့ လူမည္းကြ်န္ေတြကို လယ္ယာစိုက္ခင္းေတြမွာ အလုပ္ေစခိုင္းထားတဲ့ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းက ေျမပိုင္ရွင္ေတြ၊ လယ္ယာထြက္ကုန္စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ ေတြက သည္ကြ်န္လြတ္ေျမာက္ေရး ေၾကျငာ စာတမ္းကို ဝိုင္းဝန္းဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔က ကြ်န္စနစ္ ကို မပယ္ဖ်က္ေရးအတြက္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကေန ခြဲထြက္ေရးကို လွံဳ႕ေဆာ္ စည္းရံုး လာၾကတယ္။ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြ မဟာမိတ္ျပဳ အသင္းဖြဲ႕ၿပီး လက္နက္တပ္ဆင္ထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္တပ္ ေတြ (Confecdrate Army) ထူေထာင္ၾကတယ္။ ၁၈၆၃ျပည့္ႏွစ္ဝက္ေလာက္မွာပဲ ကြ်န္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး သေဘာထားကြဲလြဲမႈ ပဋိပကၡေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ေျမာက္ပိုင္း ျပည္ေထာင္စုတပ္ေတြနဲ႔ ေတာင္ပိုင္းခြဲထြက္ေရး မဟာမိတ္ေတြ စစ္တိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။ သည္စစ္ပြဲကို သမိုင္းမွာ အေမရိကန္ ျပည္တြင္း စစ္ႀကီး (American Civil War) လို႔ သမိုင္းတြင္ခဲ့တာေပါ့။ သည္ျပည္တြင္းစစ္ဟာ တကယ္က ၁၈၆၁ မွ ၁၈၆၅ျပည့္ႏွစ္အထိ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ၾကာခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဖက္တပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြနဲ႔ ျပည္သူအပါဝင္ လူ အသက္ေပါင္း ၆၀çဝ၀ဝ၀ေလာက္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ၾကရတယ္။

    မေရွာင္လႊဲသာဘဲ တိုက္ခဲ့ရတဲ့သည္စစ္ပြဲမွာ လင္ကြန္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ျပည္ေထာင္စု မၿပိဳကြဲ ေရးပါ။ စစ္ကို ႏိုင္ေအာင္ တိုက္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ဆိုရြားတဲ့ ကြ်န္စနစ္ကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းႏိုင္မယ္ဆိုတာ သူက ႀကိဳတင္ ျမင္ထာခဲ့တာေပါ့။ တကယ္လည္းပဲ ေျမာက္ပိုင္းျပည္ေထာင္စုတပ္ေတြက ေအာင္ပြဲခံႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

    လူမည္းကြ်န္ေတြ လြတ္ေျမာက္ေရး ေၾကျငာစာတမ္းအရ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြဟာ လူျဖဴေတြရဲ႕ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ စနစ္ကို တရားဝင္ လံုးဝဥသုဥ္ ဖ်က္သိမ္းရမွာ ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံသားအားလံုးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ပါအတိုင္း ဥပေဒက တန္းတူညီမွ် အကာအကြယ္ေပးမႈအားမခံခ်က္ကို ရပိုင္ ခံစားခြင့္ ရွိလာရမွာ ပါ။ သည့္အျပင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား ဘယ္သူမဆို လူမ်ိဳး၊ အသားအေရာင္၊ ယခင္ အတိတ္ကာလက ေက်းကြ်န္ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္း စသည္ကို ေထာက္ရႈစရာမလိုဘဲ မဲဆႏၵေပးပိုင္းခြင့္ကို ဥပေဒ အရေရာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကေရာ  အကာ အကြယ္ေပးသည္လို႔ ျပ႒ာန္းခ်က္မွာ ပါရွိတာပါ။

    သို႔ေပမယ္ လူမည္းေတြရဲ႕ ကံၾကမၼာလိုပဲ ဆိုရေလမလား လက္ေတြ႕ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ သမိုင္းလမ္း ေၾကာင္းမွာ လူမည္းေက်းကြ်န္ေတြရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ေရးက လြယ္ကူေခ်ာေမြ ေျဖာင့္တန္းျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ႐ံႈးနိမ့္သြားခဲ့တဲ့ ေတာင္ပိုင္းကြန္ဖက္ဒရိတ္တပ္ေတြ လက္နက္ခ်က္ အညံ့ခံၿပီး စစ္ေျပၿငိမ္း စာခ်ဳပ္ မခ်ဳပ္ဆိုခင္ ၁၈၆၅ႏွစ္မွာပဲ သမၼတေအဗရာဧင္လင္ကြန္းဟာ မသမာသူတစ္ဦးရဲ႕ လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္ တာကို ခံလိုက္ရပါတယ္။ လင္ကြန္းရဲ႕ ရာထူးေနရာမွာ ဒုသမၼတေလာင္း အေရြးခံသူ အင္ဒ႐ူးဂြ်န္ဆင္ က ဆက္ခံခဲ့ပါ တယ္။ သူဟာ ေတာင္ပိုင္းသား ဒီမိုကေရစီပါတိကျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းစစ္ လြန္ကာလမွာ ေျမာက္ပိုင္းနဲ႔ ေတာင္ပိုင္းျပန္လည္ ေပါင္းစည္းေရး ဦးစားေပးလို စိတ္ေဇာသန္ ေနသူပါ။ ေက်းကြ်န္ပိုင္ဆိုင္မႈ စနစ္ကို တရားဝင္ အတိအလင္း တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ေပမယ့္လို႔ လြတ္ေျမာက္ လာတဲ့ အာဖရိကန္ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံသား အခြင့္ အေရးနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ေရး စတာေတြကို ဥပေဒေၾကာင္း အရ အကာအကြယ္ေပးဖို႔အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ မေဆာင္ရြက္ဘဲ ပ်က္ကြက္ ေနပါ ေတာ့တယ္။
ဂ်င္မ္ခရိုးဥပေဒသ (The Jim Crow Law)

    သမၼတ ေအဗရာဟင္လင္းကြန္းသာ လုပ္ၾကသတ္ျဖတ္ျခင္း မခံရဘူးဆိုလွ်င္ လူမည္းကြ်န္ေတြရဲ႕ အျြကင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရးသမိုင္က ေနာက္ထပ္ႏွစ္တစ္ရာနီးပါးၾကာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ တြက္ဆစရာ ရွိပါတယ္။ အခုေတာ့ လင္ကြန္းရဲ႕ ေနရာကို ဆက္ခံတဲ့ အင္ဒရူးဂြ်န္ဆင္ဟာ ေတာင္ပိုင္းသား ေျမပိုင္ရွင္ ကြ်န္ပိုင္ရွင္ ေတြနဲ႔ ေစ့စပ္ညႇိႏိႈင္းၿပီး သူရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ လူမည္းက်င့္ထံုးဥပေဒသ (သို႔) လူမည္း ကိုဓ ဥပေဒ(Black Codes) ကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္း လိုက္ၾကပါတယ္။ သည္ဥပေဒအရ ေဒသခံ ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕က လူမည္းေတြရဲ႕ စည္းရံုးဖြဲ႕စည္းခြင့္၊ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္နဲ႔ ခရီးသြား လာခြင့္ ေတြကို ကန္႔သတ္ကြပ္ညႇပ္ထား တယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ၁၈၇၅ျပည့္ႏွစ္မွာ လူမည္းေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး ကို ကြန္ဂရက္လႊတ္ေတာ္က အတိအလင္း အသိအမွတ္ျပဳေပးတဲ့(The Civil Right Act - 1875) ကို ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳထားခဲ့တာပါ။

ဒါေပမယ့္လို႔ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္တခုျဖစ္တဲ့ လူဝီဇယန္းနားျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္အဖြဲ႕က ကြန္ဂရက္ ရဲ႕ျပ႒ာန္းခ်က္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ဇတ္စနစ္သဖြယ္ လူမ်ိဳးခြဲျခားေရးကို တရားဝင္ခြင့္ျပဳရာ ေရာက္တဲ့ က်င့္ထံုးဥပေဒ (racial segregation Law) စတင္ လက္ခံက်င့္သံုးပါေတာ့တယ္။ သည္ ဥပေဒ အရ လူျဖဴနဲ႔ လူမည္းေတြဟာ သီးျခားစာသင္ေက်ာင္း၊ သီးျခား မီးရထားတြဲ၊ သီးျခားဘတ္စ္ကားထိုင္ခံု၊ သီးျခား စာၾကည့္တိုက္၊ သီးျခားစားေသာက္ဆိုင္၊ သီးျခားဟိုတယ္၊ သီးျခားက်န္းမာေရးဝန္ေဆာင္မႈ၊ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အမ်ားျပည္သူ သြားလာရာေနရာမွာရွိတဲ့ ေသာက္ေရတိုင္ ေတာင္မွ သီးျခားေနရာ ခြဲျခား ထား ရွိတာပါ။ မလိုက္နာသူဟာ ေဒသခံ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ဖမ္းဆီးအေရးယူ ရံုးတင္ အျပစ္ေပးတာကို ခံၾက ရပါတယ္။

    အသားအေရာင္ေပၚ မူတည္ၿပီး သည္လို လူျဖဴနဲ႔ လူမည္း အခြင့္အေရး ခြဲျခားမႈ က်င့္သံုးတဲ့ ဥပေဒကို ဂ်င္မ္ခရိုး ဥပေဒသ(Jim Crow Law) လိုလည္း သမိုင္းမွာ တြင္က်န္ရစ္ခဲ့တာေပါ့။ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ အာဏာ ပိုင္ေတြက သည္လိုက်င့္သံုးတာကို သီးျခားျဖစ္၏ သို႔ေသာ္ တန္တူညီမွ်မႈ ရွိပါ၏။ (Seperate but equal)  ဆိုၿပီး  သဘာဝမက်တဲ့ အတုအေယာင္စနစ္ကို ဖံုးကြယ္တဲ့ အမည္ကို ေပးခဲ့ၾကတယ္။ သည္ေခတ္ စနစ္ေအာက္ မွာ လူမည္းေတြက ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး အျပည့္အဝ မရရွိ မခံစားရဘဲ ေနာက္ထပ္ အႏွစ္ တစ္ရာ ဆက္လက္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရပါတယ္။

    သည္ေနရာမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ သမိုင္းဝင္ အျဖစ္ပ်က္မႈကေတာ့ ၁၈၇၅ျပည့္ႏွစ္၊ ကြန္ဂရက္ လႊတ္ေတာ္ က အတည္ျပဳေပးခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံသားအက္ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေထာက္ခံသူနဲ႔ ဆန္႔က်င္သူ ေတြက ႏိုင္ငံဗဟိုတရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရာက္သည္အထိ အျငင္းပြားတရား ရင္ဆိုင္ၾကရာမွာ သည္ႏိုင္ငံသား အက္ဥပေဒ ရဲ႕ နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ ဟာကြက္ေတြကို ေထာက္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီညြတ္ဘူး၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ျပည္နယ္အစိုးရ ကိုယ္၌ ရဲ႕လူမ်ိဳးခြဲျခား ဆက္ဆံမႈျပဳျခင္းကို တားျမစ္တာ ျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံသားလူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးခ်င္းတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ခြဲျခားဆကဆံမႈျပျခင္းကို တားျမစ္ မထားဘူးဆိုၿပီး လူမ်ိဳးခြဲျခားေရး က်င့္ထံုးဥပေဒ    (rail segregation Law or Jim Crow Law) ကို ဆက္ၿပီး က်င့္သံုးခြင့္ ျပဳတဲ့ စီရင္ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့မႈပါပဲ။

    သည္လိုႏွင့္ ကြ်န္ဘဝ လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ လူမည္းေတြဟာ ေနာက္ထပ္ ရာစုႏွစ္တစ္ခု ၾကာသည္အထိ မိမိတို႔ရဲ႕ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး တင္းျပည္က်ပ္ျပည္ ရရွိေရးအတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ တဆက္ၿပီးတဆက္ ရုန္းကန္ တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကရတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုး ၁၉၆၄ျပည့္ႏွစ္မွာ သမၼတ လင္ဒြန္ဘီ၊ ဂြ်န္ဆင္      (Lyndon B. Johnson)  လက္ထက္မွာ လူမ်ိဳးခြဲျခား က်င့္သံုးတဲ့ ဂ်င္မ္ခ႐ိုးဥပေဒကို ဆက္လက္မတည္ရွိ ႏိုင္ေတာ့ဘူး လို႔ မိန္႔ခြန္းေျပာဆိုၿပီး  ကြန္ဂရက္ရဲ႕ ႏိုင္ငံသားအက္ဥပေဒ(Civil Right Act.1964) ကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္း ေပးလိုက္ တယ္။

လူမည္းေတြ တန္းတူညီမွ် ပညာသင္ၾကားခြင့္၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္၊ မဲဆႏၵေပးပိုင္ခြင့္စတဲ့ အေျခခံ လူအခြင့္အေရး ေတြ ရရွိခံစား ခြင့္ရရွိလာၾကတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သည္အခြင့္အေရးေတြ လက္ေတြ႕ဘဝ နယ္ပယ္ ထဲမွာ လက္ငင္းအေကာင္းအထည္ ေပၚလာေအာင္ ေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာ ဆက္လက္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ တိုက္ပြဲဝင္ၾကရတုန္းပါ။ သည္လႈပ္ရွားတိုက္ပြဲဝင္မႈ တေလ်ာက္လံုးမွာ ဦးေဆာင္ ခဲ့တဲ့ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ လူမည္းေခါင္းေဆာင္ ေဒါက္တာ မာတင္လူသားကင္း ဂ်ဴနီယာ(Dr. Martin Luther King- Jr 1929-1968) ဟာ ၁၉၆၈ျပည့္ႏွစ္ ဧၿပီလမွာ မသမာသူရဲ႕ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္တာကို ခံလိုက္ ရပါတယ္။ ေဒါက္တာကင္း က်ဆံုးမႈဟာ သမိုင္းမွာ လူမည္းေတြရဲ႕  လူ႔အခြင့္အေရးတိုက္ပြဲ ဥပေဒေၾကာင္း အရ ေအာင္ပြဲခံမႈ႔ မွတ္တိုင္အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။
 
စာေရးသူ - ဦးခင္ေမာင္ေဆြ
Ref:    1.    Free At Last      (collect authors. History of Civil right movement 2009-Ny).
.

2 comments:

Anonymous said...

အမ..မအားလို႔ အရွည္ၾကီးကို အခုမွပီးေအာင္လာဖတ္ရတယ္။

အရမ္းေကာင္းတယ္။

လင္ကြန္းသာရိွခဲ့ရင္ အဲလိုလူမ်ိဳးခြဲျခားမႈမရိွဖို႔မ်ားတယ္ေနာ္။
လင္ကြန္းေၾကာင့္ စစ္ပြဲျဖစ္တယ္ဆိုေပမဲ့ .. ျပည္သူေတြေသတယ္ဆိုေပမဲ့ ... မတိုက္ခ်င္ပဲတိုက္ယူရတယ္ဆိုတာ ဒီသမိုင္းကလက္ေတြ႔ပဲေနာ္အမ။ လင္ကြန္းကတကယ္လက္ေတြ႔လုပ္ျပတယ္။

မာတင္လူသာကင္းလို လူမည္းေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး လင္ကြန္းလိုေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး ... နဲ႔ မေသခင္ေတြ႔ခ်င္လိုက္တာ..

ျမတ္ႏိုး

ဧပရယ္လ္ပူး@ပူးေတ said...

မမေရႊစင္

ဟိုေန႔က ကမန္းကတန္းဖတ္သြားတယ္... ခုမွ ေသခ်ာၿပီးေအာင္လာဖတ္သြားရတယ္...
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္မမ

အရွည္ႀကီးကို ၿပီးေအာင္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္တင္ေပးတဲ႔အတြက္ ကိုေဇာ္ေပးထားတဲ႔ ဘေလာ့အကယ္ဒမီလဲ တကယ္ရသင့္ပါတယ္... ကုိယ့္မွာရွိတဲ႔ စာေကာင္းေလးေတြကို ေစတနာပါပါနဲ႔ အခ်ိန္မွန္မွန္တင္ေပးသြားတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...