Saturday, June 26, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ၏ ကမၻာ႕ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပိုင္း (၁၁)

ဂ်ပန္ဘုရင္႐ိွဳမူ၏ ေကာင္းမႈ

ေၾကးသြန္းအႏုပညာေျမာက္ အဆုိပါ ကမာကုရ ေၾကးသြန္း႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး၏ အေလးခ်ိန္ ေပါင္ ေပါင္း ႏွစ္သိန္း။ တေသာင္းကုိ ပိႆခ်ိန္ႏွင့္ ဖဲြ႕လွ်င္ အၾကမ္းအားျဖင့္ ေၾကးခ်ိန္ပိႆာေပါင္း ငါးေသာင္းေက်ာ္မွ် ႐ွိပါသည္။
ျမန္မာဘုရင္ ဘုိးေတာ္ဘုရား၏ ေကာင္းမႈေတာ္ျဖစ္ေသာ စစ္ကုိင္းေတာင္႐ုိး႐ွိ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္း ေတာ္  ၏ ေၾကးပိႆာခ်ိန္မွာ (မမင္းျဖဴမွန္မွန္ေျပာ) ဟု အတုိေကာက္ ေ႐ွး အမွတ္အသား အတုိင္း ေၾကးပိႆခ်ိန္ေပါင္း ငါးသိန္းငါးေသာင္း ငါးေထာင္ ငါးရာ ငါးဆယ္ ငါးက်ပ္႐ွိေနသည္ဆုိသျဖင့္ ဂ်ပန္႐ုပ္ပြား ေတာ္ႀကီး က မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္းအေလးခ်ိန္ အစြန္းထြက္ေလာက္သာ ႐ွိပါသည္။ ဘုရား မ်က္ႏွာေတာ္ မွာ အခ်ိဳးက် ၍ ၾကည္ညိဳဘြယ္ရာသပၸါယ္ လွပါသည္။

ကမာကုရဘုရားကုန္းေတာ္ ေစ်းဆုိင္မ်ားမွာ ေရာင္းတဲ့ ဘုရားပံုေတာ္ တံဆိပ္ အမွတ္အသား ပါေသာ ကုန္ပစၥည္း မ်ားေတာ့ ၀ါး၊ သစ္သား၊ ေကၽြ၊ ဖလ္၊ မွန္၊ ေၾကး၊ သံ၊ သတၱဳစတဲ့ ၀တၳဳ ပစၥည္းမ်ားကုိ ေဆးလိပ္ျပာခံခြက္၊ ႐ုပ္လံုး၊ ႐ုပ္ျပား၊ ဧည့္ခန္းအျပင္အဆင္အတြက္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ထမင္းစားခန္း အျပင္ အဆင္ အတြက္ ေရခြက္၊ ပန္းကန္၊ လင္ဗန္း၊ အသံုးအေဆာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ကစားစရာ အ႐ုပ္၊ ကုိယ္သုတ္ပု၀ါ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ ပု၀ါ လက္သုတ္ပု၀ါငယ္မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။

၎ပစၥည္း အားလံုး မွာ ကမာကုရ ႐ုပ္ပြားေတာ္ပံုႀကီးကုိ ေဆးေရးပံုႏွိပ္ လက္ထြင္းပန္းပုစတဲ့ နည္းမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ဘုရားပံုေတာ္အတုိင္း ဥာဏ္ေတာ္ တထြာတမုိက္က စၿပီး တလက္မ၀က္ခန္႔ အထိ ေၾကးသံသတၳဳပံုထြင္း၍ အေျမာက္အမ်ား ေရာင္းပါေသးသည္။
၀ယ္သူမ်ား ကလည္း အလတင္အ႐ုပ္ တခုအျဖစ္ႏွင့္သာ ၀ယ္သြားၾကဒါေတြ႕ရပါသည္။

အခ်ိဳ႕ဘုရား ပံုေတာ္ကေလးေတြေ႐ွ႕မွာ ေဆးလိပ္ျပာခြက္လုိလုိ ပုိက္ထားသျဖင့္ ၀ယ္သြားသူတုိ႔က သူတုိ႔ ႏုိင္ငံ ေရာက္လွ်င္ ' အက္စ္တေရး ' ေဆးလိပ္ျပာခံအျဖစ္နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ ဧည့္ခန္းတြင္ အသံုးခ်မွာ ျမင္ေရာင္ မိေတာ့သည္။
သည့္ထက္ကဲေသာ အခ်က္မွာ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ။ ကုိယ္သုတ္ပု၀ါတုိ႔တြင္ ေဆးေရာင္စံုနဲ႔ ဘုရားပံုေတာ္ႀကီး ပံုႏွိပ္ထားရာ သူတုိ႔ႏုိင္ငံေတြက မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ၊ ကုိယ္သုတ္ပု၀ါ လက္သုတ္ပု၀ါ ဆုိသည္မွာ မိန္းမေရာ ေယာက္်ားပါ သုတ္ခ်င္ရာသုတ္၊ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ၾကဒါျဖစ္လုိ႔ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါနဲ႔ ကုိယ္သုတ္ပု၀ါမ်ား က်င္လည္ က်က္စားရာ ဘ၀တြင္ ဘုရားပံု ေတာ္ႀကီးက ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ပါေန႐ွာရျခင္းပါဘဲ။

ဘုရားႀကီးကုိ လာၾကည့္ၾက႐ံုသာ ၾကည့္ၾကပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားသားမဆုိထားႏွင့္ ဂ်ပန္မ်ားပင္ ဘုရား၀တ္ျပဳ႐ွိခုိးသည္ကုိ တဦးတေလမွ မျမင္ခဲ့ရပါ။
ဒါေၾကာင့္သာ ဘုရား၀တ္ျပဳဘုိ႔ေနရာ သီးသန္႔ မထားျခင္းျဖစ္မည္ဟု ေတြးမိပါသည္။

ယင္းသုိ႔ ဘုရားအာ႐ံုခံ ေနရာမ႐ွိေသာ္လည္း ဘုရားႀကီး၏ ပတ္၀န္းက်င္တ၀ုိက္မွာ အလြန္သာယာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းေအာင္ ဥယ်ာဥ္ႀကီးသဘြယ္ ျပဳျပင္ၿပီးလွ်င္လွပေသာ သစ္ပင္မ်ား ဆုိင္ရန္ ေက်ာက္ျဖာႀကီး မ်ားႏွင့္ လူသြားလမ္းကေလးေတြကုိလည္း ေက်ာက္ျပားမ်ားအစီအရီခင္း၍ မ်က္စိ ပသာဒ ႐ွိေအာင္ စီမံဖန္တီးထားပါသည္။
ေတာင္နံရံမွာ သစ္ပင္ေတြ အုပ္အုပ္ဆုိင္းဆုိင္းႏွင့္ ေက်ာက္ဂူမ်ား၊ ေတာေက်ာင္းကေလးမ်ား နတ္စင္မ်ား ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကားေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ကမာကုရ ပင္လယ္ေကြ႕တေလွ်ာက္တြင္ ပင္လယ္ေရခ်ိဳးဆိပ္ႏွင့္ လူေနအိမ္လွလွကေလးေတြလည္း အမ်ား အျပား ႐ွိပါသည္။
ထုိနယ္တခုလံုးမွာလည္း စက္မႈလက္မႈ သစ္ပြင့္၊ သစ္သီးစုိက္ပ်ိဳးျခင္းႏွင့္ အသက္ေမြးသူေတြမ်ားၿပီး လွ်င္ ႐ုပ္႐ွင္႐ုိက္ကူးရာ စတူဒီယုိ မ်ားလည္း႐ွိ၍ ႐ုပ္႐ွင္ႏွင့္ အသက္ေမြးသူတုိ႔လည္း မနည္းလွပါ။ ကမာကုရ ေတာင္စဥ္ ေတာင္႐ုိးတေလွ်ာက္ျဖစ္တဲ့ အျမင္ပုိင္းမွာ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ နတ္ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား အလွ်ိဳလွ်ိဳ ေနရာအႏွံ႕ အျပားတည္႐ွိပါသည္။

ပင္လယ္ကမ္းဆိပ္မွေနၿပီး ေတာင္တန္းဆီသုိ႔ တေျဖာင့္တည္း ေဖါက္လုပ္ထားေသာ ေပတရာ လမ္းႀကီးကုိ ေမွ်ာ္ၾကည့္ လုိက္လွ်င္ ခ်ယ္ရီပန္းပင္ေတြ ၀ဲယာအုပ္ဆုိင္းေနတဲ့ လူသြားလမ္းကေလး ႏွင့္ လူသြားလမ္းရဲ႕ တဘက္ တခ်က္ မွာ ယာဥ္ရထားမ်ားသြားလာရန္ ကတၱရာေစးလမ္းႏွစ္ေၾကာင္းကလည္း ျဖဴး၍ ေနပါ ေတာ့သည္။
ကားလမ္းေဘးတေလွ်ာက္မွာေတာ့ စားစရာဆုိင္၊ ကုန္စံုဆုိင္၊ တည္းခုိရန္ ေဟာ္တယ္မ်ား႐ွိပါသည္။
ခ်ယ္ရီပင္မ်ား ၀ဲယာအုပ္ဆုိင္ေနတဲ့ လူသြားလမ္းအတုိင္း ေျမာက္ဘက္သုိ႔ လုိက္သြားလွ်င္၊ သူရဲေကာင္း ဗိမာန္ႀကီးကုိ ေရာက္ပါသည္။

၎ဆမူ႐ုိင္းသူရဲေကာင္းႏွစ္ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးကုိ တက္ရာ၊ အ၀င္၀၌ ဥယ်ာဥ္နဲ႔ ေရကန္မ်ား ႐ွိပါသည္။
ေရကန္မွာ ပဒုမၼာၾကာပင္ေတြႏွင့္ ကမ္းစမွာေတာ့ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ ေရကန္မွ စီးလာတဲ့ ေခ်ာင္း လက္တက္ ကေလးမ်ားကုိလည္း ျဖဴေဖြးလွပတဲ့ ေပါင္းကူးဂံုးတံတားကေလးေတြႏွင့္ ေပါင္းကူး ထားပါသည္။

ေရကန္ထဲမွာ အပ်င္းေျပ ေလွာ္စရာ ေလွငယ္မ်ား ငွားေသာေၾကာင့္ ေရကန္လယ္မွာ ေမာင္မယ္တဲြ၍ ေလွစီး ေနသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းကူးဂံုးတံတားကေလးမ်ား အေပၚတြင္ ဒ႐ြတ္တုိက္ေလ်ာစီးခ်ေနေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူကေလးေတြ မွာလဲ ေမ်ာက္႐ံႈးေအာင္ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳးေဆာ့ေနၾကပါသည္။

ကင္မရာ ကုိယ္စီႏွင့္ ႐ုိက္လုိက္ၾကသည့္ ဧည့္သည္ဓါတ္ပံု သမားေတြကလည္း ေ႐ွာင္လုိ႔ မလြတ္ ႏုိင္ေအာင္ ေပါမ်ားပါသည္။
သူရဲေကင္း နတ္ေက်ာင္းေဆာင္ တည္႐ွိရာ ကုန္းျမင့္ဘက္ ေက်ာက္ေလွခါးေစာင္းတန္းမွာ အမုိး မရွိေသာ္လည္း ၀ဲယာ မွ အုပ္ဆုိင္းေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ား ႐ွိပါသည္။
သူရဲေကာင္း ေက်ာင္းေဆာင္မွာ ျမန္မာဘုရင္တုိ႔၏ နန္းေတာ္ႏွင့္ ေ႐ွးျမန္မာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီး မ်ားနွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူၿပီးလွ်င္ အတြင္းမွာ ေ႐ွးသူရဲေကာင္းႀကီးမ်ား႐ုပ္လံုးႏွင့္ သူရဲေကာင္းတုိ႔ ကုိးကြယ္ရာ နတ္႐ုပ္ႀကီး ေတြ အမ်ားအျပားေတြ႕ရပါသည္။

နတ္ပင့္ေသာ ေ႐ွးေ၀ါယာဥ္ အေဟာင္းမ်ားကုိလည္း အစီအစဥ္တက် ျပသထားၿပီးလွ်င္ ဂ်ပန္သူရဲ ေကာင္းတုိ႔ ၀တ္ဆင္ေသာ သံကုိယ္ခ်ပ္အက်ႌမ်ား စစ္တုိက္ရာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္သည့္ လက္နက္ ဓါးလွံေလမွ်ားစသည္မ်ားကုိလည္း ျပသထားပါသည္။

သူရဲေကာင္း နတ္ေက်ာင္းေဆာင္ ပတ္၀န္းက်င္၌ ေဗဒင္ဆရာ၊ နတ္ေဟာဆရာေတြလည္း ေ႐ႊတိဂံု ကုန္းေတာ္ အလယ္ပစၥယံမွာကဲ့သုိ႔ ေတြ႕ရပါသည္။
နတ္ေက်ာင္းေဆာင္တဘက္႐ွိ ေက်ာင္းခန္းမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးမ်ား ေနထုိင္ၿပီးလွ်င္ နတ္ကြန္း အလယ္ ဗဟုိခ်က္မ အခန္းႀကီးတြင္ နတ္ကန္ေတာ့သူမ်ားအဘုိ႔ ေနရာထုိင္ခင္း႐ွိ၍ ထုိင္ေနရာသုိ႔ မဂၤလာေဆာင္ သတုိးသား သတုိးသမီးမ်ား ေမြးစကေလးႏွင့္ မိခင္မ်ားမၾကာခဏ လာေရာက္ၿပီး နတ္ကန္ေတာ့ၾက သည္ဟု သိရသည္။

ထုိေန႔က ခေလးမိခင္တဦးႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္ တစံုတဲြလာေရာက္ ကန္ေတာ့သည္ကုိ ျမင္ခဲ့ရပါသည္။ နတ္ေက်ာင္းေဆာင္တေနရာ႐ွိ သစ္ပင္ႀကီး၏ အကုိင္းအဖ်ား ကေလးမ်ားမွာ ေဖြးေဖြးျဖဴေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ ထားေသာ စကၠဴစကေလးေတြ အေျမာက္ါအမ်ားေတြ႕ျမင္ရသျဖင့္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ေဗဒင္ေဟာစာတမ္းမ်ားဟု သိရပါသည္။
ေဗဒင္ေဟာပံု ေဟာနည္းမွာ စာကေလးေဗဒင္ခပ္ဆန္ဆန္ပင္။ သံျပဴက်ည္ေတာက္တခုမွာ ေ႐ြးစီခန္႔ အေပါက္ငယ္တခု ေဖါက္ထားၿပီး အတြင္းမွ ၀ါးဒုတ္တန္းမ်ား အနက္မွ တခုကုိ ေဗဒင္ ေမးသူက ယန္းႏွစ္ဆယ္ေပး၍ ႏိႈက္ထုတ္ယူရသည္ရေသာ ၀ါးဒုတ္တန္ ကေလးတြင္ နံပါတ္ အမွတ္အသားပါသည္။

ေဟာသူက ဒုတ္တန္မွာပါေသာအမွတ္ႏွင့္ ေဟာစာတမ္းမ်ားထားေသာ စာခြက္အမွတ္ကုိ တုိက္ဆုိင္၍၊ ဂ်ပန္ဘာသာႏွင့္ ပံု႐ုိက္ထားေသာ ေဟာစာတမ္း စာေစာင္ကုိ ယူေပးပါသည္။
ေဗဒင္ေမးသူသည္ ေဟာစာတမ္းပါ စာကုိဖတ္၍ မိမိအေကာင္းအဆုိးကုိနားလည္ရသည္။

ထုိ႔ေနာက္ စာတမ္းကုိ သစ္ပင္ကုိင္းဖ်ားမွာ ခ်ည္ပစ္ခဲ့သည္။ သစ္ပင္တပင္လံုး ေဟာစာတမ္းေတြ ျဖဴေဖြးေနျခင္းျဖင့္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳး အခ်ိဳ႕ နတ္ေဗဒင္ကုိ ဤမွ်ယံုၾကည္သည္ကုိ အကဲျဖတ္ႏုိင္ေလေတာ့ သည္။
မစၥစ္လာ ဟီဒီက ေပ်ာ္စရာတခုအေနနဲ႔ ယန္း ၂၀ စီ ေပး၍ ႏိႈက္ၾကည့္သည္။ ဂ်ပန္စာႏွင့္ ေဟာစာတမ္းကုိ သူ၏ သမီးကေလးဟာနာက ဖတ္ျပၿပီး တ၀ါး၀ါးပဲြက်ေနၾကေတာ့သည္။
တုိက်ိဳမွ ကမာကုရ အရပ္သုိ႔သြားရန္မွာ မီးရထားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘတ္စ္ကား တကၠစီႏွင့္ ပ႐ုိက္ဗိတ္ကားမ်ားပါ အသြားအလာမ်ားလွ၍ စေန တနဂၤေႏြေန႔မ်ားမွာ အထူးပုိမုိ စည္ကားပါသည္။
ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္တြင္ မစၥစ္လာဟီဒီက သူကာ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အသင့္ခ်က္ျပဳတ္ယူေဆာင္လာ ေသာ စားစရာမ်ားကုိ စခမ္းခ်သည့္ သစ္ပင္ရိပ္ႀကီးေအာက္တြင္ပင္ ကားထဲမွ ထုတ္ယူတည္ခင္း ေကၽြးေမြးပါသည္။

ဂ်ပန္စားစရာ အဂၤလိပ္စားစရာမ်ားျဖစ္ေသာ အသားသြတ္မုန္႔ အခိ်ဳ႕မုန္႔အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေကာ္ဖီ သစ္သီးစံု၍ ေစ့၍ ေနပါေတာ့သည္။
ထုိေန႔ အဘုိ႔ ကမာကုရမွာပင္ တေနကုန္ပါေတာ့သည္။
အျပန္တြင္လည္း ႐ုိးကုိးယားမားႏွင့္ အျခားလမ္းတဖက္မွ ျပန္ခဲ့ၾကရာ ဂ်ပန္ပင္လယ္ကမ္းေျခ တံခါး သေဘၤာဆိပ္ မ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ေရလည္း ေပါမ်ားလွသည္။
ကမ္းေျခမွ အစဥ္အစုိက္ ေမာင္လာရာ ေတာင္ေတြကုိ ေဖါက္ထြင္း၍ ဥမင္လုိဏ္ေခါင္းျပဳလုပ္ ေခါက္ထား ေသာ ကားလမ္းမ်ားမွ ျဖတ္ေမာင္းရင္းႏွင့္ တေျဖးေျဖးေတာင္ကုန္းအျမင့္ေပၚသုိ႔ ေရာက္လာျပန္သည္။

ေတာင္နံရံ ကမ္းပါးေစာင္းႀကီးမွ ေကာက္ခါ ေကြ႕ခါ ကားကုိ ဆက္လက္ေမာင္းလာရ၍ အနိမ့္ အရပ္ ၏ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း ေတြကုိလည္း အျမင့္ေပၚကစီး၍ တေမွ်ာ္တေခၚႀကီး ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ေတာင္ေပၚ အျမင့္ပုိင္းေနရာအခ်ိဳ႕မွာ စစ္ေျမျဖစ္၍ စစ္တပ္အေဆာက္အဦးမ်ား၊ စစ္အသံုးအေဆာင္ မ်ား သာ ေတြ႕ရပါေတာ့သည္။

ကုိးရီးယားစစ္အတြက္ အေမရိကန္လုပ္ ၈်စ္ကားအသစ္ စက္စက္ေတြ ညီညီညာညာ စီထားလုိက္ သည္မွာ ေရညွိစိမ္းေရာင္ လႊမ္းေနေသာ ေမွ်ာ္မဆံုးသည့္ လမ္းႀကီးထဲသုိ႔ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ လမ္းမ်ားမွာ ေကာင္းသည့္ ေနရာတြင္လည္း အင္မတန္ေကာင္း၍ မေကာင္းသည့္ ေနရာမ်ားမွလည္း က်င္းေတြ ခ်ိဳင့္ေတြ ႏွင့္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ဒီလုိမေကာင္းဒါကေတာ့ စစ္အတြင္းက ဗုန္းက်ထားလုိ႔ ေကာင္းမြန္စြာ ျပန္မျပင္ ရေသး တဲ့ အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ ႐ုိကုိးဟားမားႏွင့္ ကမာကုရအကူး ႐ုပ္႐ွင္ စတူဒီယုိမ်ား႐ွိရာ ရပ္ကြက္အခ်ိဳ႕ ေနရာမ်ား မွာျဖင့္ စစ္ဗုန္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေပတရာလမ္းႀကီးေတြ ေပ်ာက္ၿပီး ႐ြံ႕ဘြက္အုိင္ႀကီးမ်ားအထိ ျဖစ္ေနရာ ကား... ရထားႏွင့္ ေျခလွ်င္ လမ္းသြမ္းသူတုိ႔အဘုိ႔ တစြတ္စြတ္ႏွင့္ စိတ္ပ်က္စရာႀကီးပင္။

က်င္း...ခ်ိဳင့္...ခလုတ္ေတြမ်ားေသာ လမ္းေတြမွာ ကားေမာင္းဆရာ ဦးေ႐ႊဒါ႐ုိင္ဘာတုိ႔ကလည္း အေမရိကန္ ႏႈန္း ကုိ အတုယူက တနာရီလွ်င္ မုိင္ ၄၀ ... ၅၀ ... အနည္းဆံုး ထား၍ ေမာင္းၾကပါ သည္။ အေမရိကန္က လမ္းက်ယ္ႀကီး ေတြမွာ ေခ်ာမြတ္ေျပာင္လက္ေနေသာေၾကာင့္ တနာရီမုိင္ ၉၀...၁၀၀ ...ေမာင္းသည့္ တုိင္ေအာင္ ကားေပၚထုိင္လုိက္သူအဘုိ႔ မေတာ္တဆကားခ်င္း မတုိက္မီ သမွ် ဘာမွ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ဂ်ပန္ျပည္က လမ္းပ်က္အခ်ိဳ႕ေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားအျမန္ေမာင္းရာ၌ ကားေပၚ ထုိင္လုိက္ရသူအတြက္ အသက္ ဘယ္ဆီ က ထြက္ရမွန္း မသိႏုိင္ေအာင္ ေဘးေအာင့္ႏွံေအာင့္႐ွိလွပါသည္။

တင္ပူရာဆုိင္သုိ႔


ဂ်ပန္ျပည္တုိက်ိဳၿမိဳ႕သုိ႔ေရာက္လာသမွ် ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ားကုိ စိတ္၀င္စားေအာင္ ေသြးေဆာင္ႏုိင္ဆံုး စားစရာဆုိင္တမ်ိဳးမွာ ဂ်ပန္၏(တင္ပူရာ)ေက်ာ္ကုိ ကမၻာသိေအာင္ ဂ်ပန္က ေႂကြးေက်ာ္ ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

' တင္ပူရာ ' ဆုိေသာ စားစရာတမ်ိဳးကုိ ႐ုိ႐ုိေသေသ ေလးေလးစားစား လူစားခ်င္စရာ ဂ်ပန္ အမ်ိဳးသား၏ ယဥ္ေက်းမႈ စားဘြယ္ရာတမ်ိဳးအျဖစ္ သူတုိ႔လူမ်ိဳးမ်ားကပင္ အဆင့္အတန္း အထူးျမင့္ တင္ထားခဲ့ၾကေသာ အလုပ္ မွာ ယေန႔အထိပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ကုိယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းက ႐ုိေသျမတ္ႏုိးေလးစားမႈ႐ွိမွသာ တပါးႏုိင္ငံသားႏုိင္ငံသူမ်ား၏ ေလးစားျခင္း ခံရသည္ႏွင့္ အညီ သူတုိ႔ ' တင္ပူရာ ' ဆုိင္ကုိလည္း အေတာ္ဘဲ အတန္းျမင့္ေအာင္ ျမွင့္တင္ထားပါသည္။

အသံုးအေဆာင္ေတာက္ေျပာင္သည့္ခမ္းနားျခင္းေၾကာင့္ သူ႔ဆုိင္တြင္ ၀င္မိလွ်င္ သူ႕စည္းကမ္းအတုိင္း လုိက္နာ က်င့္သံုးရေတာ့သည္။ ၀င္လာမိသူလည္း သူ႕စည္းကမ္း၊ သူ႕ယဥ္ ေက်းမႈကုိ ေလးေလးစားစား လက္ခံ လုိက္နာရင္း စားဖြယ္ရာတုိ႔ကုိ ႏွစ္သက္စံုမက္စြာ စားေသာက္ ၾကပံုရပါသည္။

ဂ်ပန္ျပည္ေရာက္တဲ့အခါ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္တုိ႔ ဓမၼတာအတုိင္း ' တင္ပူရာ ' ဆုိင္ကုိ မေရာက္ခဲ့လွ်င္ ' ဧည့္သည္စဥ္မမွီ ' မွာ စုိးရသည္။ ဂ်ပန္မႈကုိ ေလ့လာခ်င္၍ လဘက္ေျခာက္အပုတ္ နံ႔ပင္ေတြးသူၿပီၿပီ မစၥတာ လာဟီဒီႏွင့္ မစၥဘာဂၽြန္တာဂ်ီတုိ႔ လုိက္ေသာ တင္ပူရာဆုိင္ကုိ ကိုယ္တုိင္၀င္၍ ေလ့လာ စားေသာက္ ၾကည့္ပါသည္။
တုိက်ိဳေဟာ္တယ္မွာလည္း ဥေရာပစံနစ္ႏွင့္ ေကၽြးေမြးေသာ ' ဒုိင္းနင္း႐ုမ္း ' ထမင္းစားခန္း၊ လဘက္ရည္ခန္း မ်ားအျပင္ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ားအတြက္ ဂ်ပန္အမ်ိဳးသားထံုးစံ စံနစ္အတုိင္း ' တင္ပူရာ ' ခန္းတခု သတ္သတ္ ဖြင့္ထားပါေသးသည္။

သုိ႔ရာတြင္ ထုိအခန္းမွာ တေန႔စာ တေန႔စာ ႀကိဳတင္ထုတ္ လုပ္ထားသူ ဧည့္သည္ေတြမ်ားေနသျဖင့္ နီးနီး နားနား ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ မေစာင့္ေတာ့ဘဲ တကယ့္ နာမည္ႀကီးေသာ ' ဂင္ဇာ ' လမ္း႐ွိ ' တင္အီ ခ်ီတင္ပူရာ ' ဆုိင္ႀကီးသုိ႔ သြားေရာက္ၾကရပါသည္။
ဆုိင္မွာ ႏွစ္ထပ္ျဖစ္၍ တထပ္လွ်င္ ' တင္ပူရာ ' စားခန္းေတြကုိ တခန္းစီခဲြထားပါသည္။ ' တင္ပူရာ '
ေၾကာ္ေသာ အခန္းသုိ႔ မကူးမီ ပဏာမဧည့္ခံေသာ အခန္းငယ္တခုတြင္ ဖိနပ္ခၽြတ္၍ ျမက္ဖ်ာေပၚတြင္ ထုိင္ခံုငယ္ တခုစီႏွင့္ ထုိင္ၾကရပါသည္။

အခန္း၀သုိ႔ေရာက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ဆုိင္အမႈထမ္းဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးသံုးေယာက္ခန္႔ ခရီးဦးႀကိဳျပဳ၍ ဦးညြတ္ ႏႈတ္ဆက္ဒူးပဆစ္တုပ္၍ ႀကံဳ႕ႀကံဳ႕႐ံု႕႐ံု႕ကေလးေတြထုိင္ၿပီး ခၽြတ္လုိက္ေသာ ဖိနပ္ကုိ ေကာက္သိမ္း သူကသိမ္း၊ ထုိင္ရမည့္ အခန္းကုိ ညႊန္ျပသူကျပ၊ ထုိင္ရန္ခံုကေလးမ်ား ေ႐ႊ႕ ေပးသူကေပးႏွင့္ ျပာျပာသလဲ ေလာကြတ္ျပဳၾကပါသည္။
အခန္းငယ္မွာ မွန္ႏွင့္ထင္း႐ွဴးသားျဖဴျဖဴကုိ ေပါ့ပါးစြာ ျပဳျပင္ကာရံထားရာ၊ ဘီ႐ုိအံလဲြတံခါးကေလး မ်ားပမာ ဘယ္ေနရာ ထြန္းလုိက္ ... တြန္းလုိက္ ... တခါးေပါက္ျဖစ္သြား၍ ဘယ္တခါးေပါက္ ဆဲြလုိက္... ဆဲြလုိက္ ... ထရံ ျဖစ္သြားပါသည္။ ထုိင္ခံုမွာ ေလးေယာက္စာျဖစ္၍ အလယ္ကခံုနိမ့္ေလး ေဒါင့္စားပဲြကေလး႐ွိရာ။ မစၥဘာလာဟီဒီ ႏွင့္ ဂၽြန္တာဂ်ီတုိ႔က ဂ်ပန္မကေလးမ်ားကုိ ဂ်ပန္ဘာသာစကားႏွင့္ စားမည့္အစာမ်ားကုိ ေလးေယာက္စာ ေအာ္ဒါ လုပ္လုိက္ပါသည္။

ဂ်ပန္မယ္ကေလးမ်ားမွာ (ဟုိက္...ဟုိက္...) ႏွင့္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ၿပီး အလုပ္႐ွဴပ္သြားၾက ေတာ့သည္။ ႀကိမ္ဗန္းငယ္ ကေလးတခုတြင္ ေရေႏြးေငြ႕ ေထာင္းေထာင္းထေနေသာ မ်က္ႏွာသုတ္ ပု၀ါငယ္ အလိပ္ ကေလး တခုစီ ထည့္ၿပီး ေလးေယာက္စာလာပုိ႔ပါသည္။
ဘာလုပ္ ရမွာတုန္းလုိ႔ ၾကည့္ေနဆဲ၊ အဲဒါအစာ မစားခင္လက္ကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆးေၾကာသုတ္ သင္စရာ လက္သုတ္ပု၀ါျဖစ္ပါတယ္ဟု ဘာသာျပန္ေျပာ၍ သူတုိ႔ လုပ္သလုိ ပု၀ါကုိျဖန္႔ကာ လက္ႏွစ္ဘက္ ကုိသုပ္ၿပီး ႀကိမ္ဗန္းငယ္ထဲ ျပန္ထည့္လုိက္ေသာအခါ ျပန္သိမ္းသြားပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ခေလးကစားတဲ့ အုိးဘုတ္ဂ်ိဳး႐ုပ္ကေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ တုိတုိထြာထြာ ပစၥည္းေတြကုိ စားပဲြေပၚ လာခ် သြားၾကသည္။ ၎ပစၥည္းကေလးမ်ားမွာ လက္ဘက္ရည္ၾကမ္းပန္းကန္ငယ္ ေလးလံုးႏွင့္ တလက္မခန္႔ ေႂကြတံုး ကေလး ေလးခုတြင္ တူတစံု က်စီကုိ ေမးတင္၍ ခ်လာပါသည္။
ခ်ိဳခ်ည္ ငန္စပ္ထည့္ထားေသာ ၾကဳပ္ကေလး ဘူးကေလးမ်ားလဲ ေနာက္ထပ္ တသီႀကီး ေရာက္လာ ျပန္သည္။ ေနာက္ ဆားေကးပုလင္းနဲ႔ ဖန္ခြက္လုိက္လာေတာ့သည္။
ဆာေကးေခၚ ဂ်ပန္ ဆန္အရက္ကုိ မေသာက္သူကေတာ့ ေရေႏြးလဘက္ရည္ၾကမ္းေပါ့။ ဆာေကးနဲ႔ ၿမီးစရာ ကေတာ့ (ေကဘ႐ွီရ)ေခၚ ဂဏန္းလက္မသားကုိ အတံုးငယ္ျပဳ၍ ေပါင္းထား သည္ကုိ ယြန္းခြက္ လွလွကေလး နဲ႔ ထည့္ၿပီး တကုိယ္တခြက္က်ေပးသည္။

ဂဏန္းသားေပါင္း ကုန္သြားလွ်င္ ထုိခြက္ငယ္ကုိ ျပန္သိမ္းသူက သိမ္းအၿပီးတြင္ (႐ွ႐ွီမီ)ေခၚ ၿမီးစရာ တခုကုိ ယြန္းခြက္ငယ္ကုိယ္စီႏွင့္ ေရာက္လာျပန္သည္။
၎႐ွ႐ွီမီမွာ အသားေရာင္ နီ၀ါ၀ါ႐ွိေသာ ေရခဲစိမ္ထားသည့္ ငါးအစိမ္းတံုးကေလးမ်ားကုိ ႏု႐ြ႐ြ သခြား မွ်င္ငယ္မ်ား နံနံပင္လုိလုိ ဂ်ပန္အ႐ြက္စိမ္း အနည္းငယ္ႏွင့္ ပန္းပြင့္ ပန္းအံုကေလးသဖြယ္ လွလွပပ ၿခံရံ ထည့္ထား သည္။
ယခင္ခ်ထားေသာ ခ်ိဳခ်ဥ္ငန္စပ္ အေဖ်ာ္ေရႏွင့္တုိ႔၍ စားရန္ျဖစ္ပါသည္။
ညွီေစာ္မနံေသာ္လည္း ငါး စိမ္းမွန္းသိေသာ အခါ စား၍မရ၊ ဇြတ္အတင္းမ်ိဳခ်၍လည္း မရ၊ သူ႕ ထံုးစံအတုိင္း နံနံပင္ ဆံၿမိတ္ပင္ကဲ့သုိ႔ေသာ သစ္႐ြက္ကေလးကုိ တူႏွင့္ပင္ ညွပ္ေခၽြယူေသာ နည္း လက္ထပ္ သင္ျပေစကာမူ တူကုိ ဟန္က်ပန္က်မကုိင္တတ္သည္ႏွင့္ အေတာ္ဂြက်ေနပါေတာ့ သည္။
ဒီအထဲ ဂ်ပန္ေကာင္မကေလးေတြက ရယ္ၾကေသးသည္။

မ်ိဳခ်လုိ႔မရေသာ ငါးစိမ္းဖတ္ကလည္း ပါးစပ္ထဲမွာ ငံုထားလ်က္႐ွိျပန္ရာ သင္းတုိ႔မျမင္ေအာင္ ေထြးပစ္စရာ ကလည္း ေထြးခံမ႐ွိ၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ကုတ္အက်ႌအိတ္ထဲမွာ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚတုန္းက ပါလာတဲ့ စကၠဴ လက္သုပ္ပု၀ါ တခုစမ္းေတြ႕သျဖင့္ ပစပ္သုတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရင္း ေထြးၿပီး စကၠဴ လက္သုတ္ပု၀ါကုိ လံုးေထြး ထားလုိက္ရေတ့သည္။ ေနာက္ထပ္၍ ကား... ႐ွ႐ွီမီကုိ စားမၾကည့္၀ံ့ေတာ့ေပ။
သုိ႔ႏွင့္ ပဏာမ ဆာေကးခန္း သုိ႕မဟုတ္ ေကာက္ေတးပါ အခန္းငယ္မွာ တနာရီခန္႔ၾကာလွ်င္ တင္ပူရာခန္း အဆင္သင့္ၿပီးေၾကာင္း သူငယ္မတဦးကအံလဲြထရံကုိ ၿမဲ၀င္လာၿပီး ဒူးကေလးတုတ္ခါ အေၾကာင္းၾကား လာသျဖင့္ တင္ပူရာ ေၾကာ္ေသာ အခန္းသုိ႔ ေျပာင္းထုိင္ၾကရသည္။

တင္ပူရာေၾကာ္ေသာ အခန္းကလည္း သားနားသပ္ရပ္စြာႏွင့္ ဂ်ပန္ျဖစ္ အသံုးအေဆာင္ အထိမ္းအမွတ္ မ်ားသာ ခ်ယ္လွယ္အမႊမ္းတင္၍ ျပင္ဆင္ထားပါသည္။
လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္အားျဖင့္ သံုးေသာ အေၾကာ္မီးဖုိကုိ အလယ္ထားၿပီး၊ ၃ မ်က္ႏွာက ေကာင္းတာကဲ့သုိ႔ စားပဲြ႐ွည္ စုိင္းထားသည္။ ထုိစားပဲြ႐ွည္မွာ ေပါ့ပါးေသာ ထင္း႐ွဴးသားမ်က္ႏွာျပင္၌ နီညိဳေရာင္ ' သ႐ြတ္' ကုိင္ထား ပါသည္။ ' သ႐ြတ္' မွာ ဂ်ပန္ယြန္းထည္ေခ်ာမ်ား၏ လက္ရာအတုိင္းျဖစ္၍ မွန္သြား ကဲ့သုိ႔ ညက္ေညာ ေတာက္ေျပာင္ လ်က္႐ွိပါသည္။

ေကာင္တာ စားပဲြေပၚတြင္လည္း ဂ်ပန္ယြန္းထည္ ႏုႏုျဖင့္ ဖန္တီးထားေသာ ဘူးငယ္၊ ခြက္ငယ္၊ လဘက္ရည္ခရား၊ လဘက္ရည္ပန္းကန္၊ ေမးတင္ထားေသာ တူမ်ား အသင့္ထားၿပီးျဖစ္သည္။
၎ စားပဲြ႐ွည္ ေကာင္တာမွာ ျမက္ဖ်ာ ခင္းထားေသာ ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ တေပေက်ာ္ကြာပါသည္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚ မွာ တေယာက္ထုိင္ ျမက္ကူ႐ွင္ထုိင္ခံုကေလးတခုစီ ခ်ေပးထားပါသည္။ ထုိင္ခံုေပၚမွ ဒူးတုပ္ထုိင္လုိထုိင္၊ ေျခတဲြေလာင္း ခ်လုိက္လည္းခ်ႏုိင္ရန္ ေအာက္မွာ ၾကမ္းကုိ ေဖါက္ထားေသး သည္။

တင္ပူရာခန္း တခုတြင္ စားလာသူ ဧည့္သည္မ်ားကုိေရာ ေပါင္းၿပီးမေကၽြးပါ။ ကုိယ့္ အစုႏွင့္ကုိယ္ တျခားစီ၊ တခ်ိန္စီ ထားေပးပါသည္။
လူတစုဆုိသည္မွာ ၄ ေယာက္မွ ၆ ေယာက္ ၈ ေယာက္ အထိျဖစ္၍ ထုိတစုတစုကုိ အေၾကာ္ ေၾကာ္ေပးသူ ဂ်ပန္အုိးသူႀကီးကတေယာက္၊ တည္ခင္းေကၽြးေမးရာ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳေပးသူ ဂ်ပန္ စားပဲြထုိး မကေလး ႏွစ္ေယာက္မွ သံုးေယာက္ခန္႔ေပးထားသည္။
စားေသာက္ခ်ိန္ အစအဆံုး ၂ နာရီမွ ၃ နာရီခန္႔႐ွိသျဖင့္ တေယာက္လွ်င္ ယန္းဒဂၤါး ၁၅၀၀ ဗမာေငြ ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ခန္႔ ယူပါသည္။ ထုိေန႔က ေလးေယာက္စာအတြက္ ဗမာေငြ ၁၀၀ ခန္႔ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကရပါ သည္။

၈်ပန္မကေလးေတြႏွင့္ တဲြ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေယာက္်ားေတြခ်ည္း သပ္သပ္ေသာ္လည္းေကာင္း လာေရာက္ၾကသည့္ အေမရိကန္ စစ္ဗုိလ္ စစ္အရာ႐ွိစစ္သားမ်ားထံမွလည္း တေန႔တေန႔ ေငြေတြ သယ္ယူ သလုိရၾကသည္။
အေၾကာ္ ေၾကာ္ေသာအုိးသူႀကီးသည္ မီးဖုိ႐ွိရာသုိ႔ မွန္တံခါးကုိ ၿဖဲ၀င္လာသည္။ သူ႔ေ႐ွ႕၌ ေတာက္ ေျပာင္ေသာ ဒန္ေရာင္ဆီပူဒယ္အုိးမွာ အေငြ႕တက္လ်က္႐ွိသည္။
သူ႕ဘယ္ဘက္မွာေတာ့ အၿမီးကေလးသာခ်န္ၿပီး အခံြသင္ထားေသာ ပုဇြန္ထုပ္ေကာင္ အလတ္စား ေတြ ဗမာျပည္ က ပုဇြန္ၾကားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္၊ တမိုက္ခန္႔႐ွည္ေသာ ငါးငယ္မ်ားကုိ အေကာင္လုိက္ခဲြ၍ အ႐ုိးသင္ထား သည္ကတခ်ိဳ႕။ အျခားပင္လယ္ငါးတမ်ိဳးကုိ အလႊာလႊာလွီးထား သည္ကတခ်ိဳ႕၊ ၎တုိ႔ကုိ လင္ဗန္းငယ္ ႏွင့္ အသင့္ထည့္ထားပါသည္။ ေနာက္ ဆန္ႏွစ္ႏွင့္ ၾကက္ဥ ေခါက္ထားေသာ ခြက္ငယ္တြင္းသုိ႔ ပုဇြန္ ငါးမ်ား တခုခ်င္း တူႏွင့္ ညွပ္ယူႏွစ္ၿပီးမွ ဆီအုိးသုိ႔ ထည့္ ေၾကာ္ပါသည္။

ယြန္းပန္းကန္ျပာ႐ွည္ေပၚတြင္ စကၠဴလက္သုတ္ပု၀ါခံ၍ စားသူတဦးဆီသုိ႔ အဆက္မျပတ္ေအာင္ တင္ပူရာ ေခၚသည့္ ပုဇြန္ေၾကာ္ ငါးေၾကာ္မ်ား၊ ဒယ္အုိးမွ ပူပူေႏြးေႏြးဆယ္ထည့္ေပးပါသည္။
ငါးေၾကာ္ ႏွင့္ ပုဇြန္ေၾကာ္အၾကားတြင္ ျငွဳပ္သီးစိမ္းတေတာင့္၊ ပဲသီးဖတ္ ၁ ဖတ္ ၾကာေစ့တေစ့၊ ၾကက္သြန္ဥငယ္ တခုတုိ႔ကုိ ၀ါးဒုတ္ငယ္ႏွင့္ ထုိးသီၿပီး ဆန္မႈန္႔တြင္ ႏွစ္၍ ေၾကာ္ေပးျပန္သည္။ အဲဒါ သူတုိ႔ ဂ်ပန္ျပည္ မွာ အလြန္တရာ နာမည္ႀကီးလုိက္ပါတဲ့ ' တင္ပူရာ ' ေၾကာ္ျဖစ္သတည္း။

ေနာက္အၿခံအရံအျဖစ္နဲ႔ လာပါေသးသည္။ (မီ႐ိႈ႐ွီ႐ုိ) ဆုိတဲ့ ေယာက္သြားဆြတ္ျပဳတ္ျဖစ္ပါသည္။ ေငြမတ္ေစ့ခန္႔႐ွိ ေယာက္သြားအနက္ကေလးေတြကုိ ဂ်ပန္မဆလာနံ႔ႏွင့္ ဆြတ္ျပဳတ္ၿပီး ယြန္းခြက္ အဖံုး အပိတ္ ႏွင့္ ေပးပါသည္။
အ႐ည္ကုိ ခြက္ေစာင္းေမာ့ခ်ၿပီး ေယာက္သြားထဲက အသားကုိ တူနဲ႔ ထုိးေကာ္စားရမည္တဲ့။ သိပ္မႀကိဳက္ လွပါ။

ေနာက္ဆံုးပုိ႔လာတဲ့ (ခ်၀မူ႐ွီ)ဆုိတဲ့ ပူတင္းလုိလုိဟာေတာ့ နဲနဲႀကိဳက္သလုိလုိအ႐ွိသား။ သူကေတာ့ ပဲျဖဴအႏွစ္ နဲ႔ မိႈၾကာစိ၊ ပဲသီးဖတ္၊ ငါး၊ ပုဇြန္တုိ႔ကုိေရာ သမၿပီး၊ ခြက္ငယ္ႏွင့္ ထည့္ေပါင္းထားေသာ အခ်ိဳ ပူတင္း လုိ အရသာမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ပန္စကားျပန္တုိ႔က အုိးသူႀကီးႏွင့္ စကားတေဖါင္ေဖါင္ ေျပာရင္း အေၾကာ္နံ႕ ခံရင္း စားေနဆဲ၊ စူးစူး႐ွ႐ွ ႏႈတ္ဆက္လုိက္တဲ့ လဘက္ေျခာက္မိႈင္းပုပ္နံ႔က အေညွာ္နံ႔ကုိ လႊမ္းမုိး ကာ ထုိးေဖါက္လာလုိက္ေသးသည္။
ကံအားေလ်ာ္စြာ ခ်က္ျခင္းေပ်ာက္သြား၍ ေနာက္ထပ္ မေပၚလာေတာ့ပါ။

သုိ႔ႏွင့္ ၃ နာရီနီးပါး (တင္ပူရာ) သုေတသနျပဳလုပ္ၿပီးသြားခဲ့ရာ တံခါး၀မွာ သိမ္းထားေသာ ဖိနပ္ ကေလး ေတြကုိ ကုိင္ေစာင့္ေန႐ွာသူဂ်ပန္မယ္ကေလးမ်ား၏ အာရိဂတုိးကုိ ဆုိင္မဆုဆုိတဲ့ ႏႈတ္ ဆက္သံ နာခံရင္း ျပန္ခဲ့ၾက ေတာ့သည္။
ေနာက္ ဂ်ပန္ၿပီၿပီ ထမင္းဟင္းေရာင္းေသာ ဆုိင္မ်ားလည္း ႐ွိပါေသးသည္။ မွန္ဘီ႐ုိေတြမွာ ႐ိႈးျပထား ဒါၾကည့္လုိက္ရင္ ကိတ္မုန္႔ဆုိင္ေတြက အေဆာ့တက္၊ မုန္႔စံုကေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ စိမ္းနီ၀ါျပာ မ်က္စိ ပသာဒ လွပေအာင္ ထမင္းႏွင့္ ဟင္းကုိဖန္တီးလ်က္ေသတၱာငယ္ႏွင့္ထည့္ထားပါသည္။

ေသတၱာတခုတြင္ ထမင္းဆုပ္ကေလး ၁၂-ဆုပ္ခန္႔႐ွိ၍ ေကာက္ညွင္းေပါင္းကဲ့သုိ႔ ေဆးထန္းထန္း ထမင္းဆုပ္ ေပၚတြင္ ပုဇြန္မက်က္ တက်က္ ေက်ာခဲြၿပီး ထမင္းဆုပ္ေပၚ ကပ္ထားသည္က ၃-ခု၊ ငါး႐ွည္သားေၾကာ္ နီနီ တဖတ္စီ ထမင္းဆုပ္ေပၚကပ္ထားသည္က ၃-ခု၊ ' ေအာ္တုိပတ္ ' ဗမာအေခၚ ေရသူရဲေကာင္ အသားျပဳတ္ တဖတ္စီကပ္ထားေသာ ထမင္းဆုပ္ ၃-ခုျဖစ္၍ အေပၚမွ ၀ါး႐ြက္စိမ္းစိမ္း ကေလး ၃...၄...ခုကုိ ပန္းပြင့္သ႑ာန္ေဖါက္ညွပ္အလွျခား၍ ထည့္ထားၿပီး ၀ါးတူအသစ္တစံုပါ ထမင္းေသတၱာတြင္ အသင့္ျပင္ ထားသည္။ အဆင္းသ႑ာန္ကျဖင့္ အင္မတန္လွပါသည္။ ဆားမပါ တဲ့အတြက္ စားစရာမွာျဖင့္ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ ပါဘဲ။ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသားအစာေလာက္ ခံတြင္းေတြ႕ၾကမည္ မထင္ပါ။

ဂ်ပန္အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ ေ႐ွးတီး၀ုိင္း ဆုိတာကုိလည္း သုေတသနလုပ္ခဲ့ရပါေသးသည္။ တ႐ုပ္တီး၀ုိင္း က လင္ဗန္းသံ အာရိဂတုိးၾကသည္မွာလည္း လယ္ကန္သင္းမွာ ေကာက္စုိက္ဆူညံသေလာက္ ဂ်ပန္ တူရိယာသံ မွာ သိမ္ေမြ႕ညင္သာေလးလံစြာ႐ွိလြန္းလွ၍ တခါတခါ ပ်င္း၍ပင္ လာမိပါသည္။
ထုိေန႔က ဒူရိယာ၀ုိင္းမွာ တကယ့္ အဆုိဆရာႀကီးေတြ၊ အတီးဆရာႀကီးေတြ၏ ေ႐ွးမူစံျပတီး၀ုိင္းဆုိ ၀ုိင္းျဖစ္၍ အင္မတန္ ႒ာန္က႐ုိဏ္းက်သည္ဟု သူတုိ႔၏ တပည့္သားမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဂ်ပန္မဟာဂီတ အသင္းသူ အသင္းသား မ်ား အုတ္အုတ္က်က္က်က္လာၾကည့္ၾကသည္။

သီခ်င္းတပုဒ္ကုိ အဆုိေရာ အတီးပါ ၁၀ ... မိနစ္ေလာက္ အနည္းဆံုးၾကာပါသည္။ ဆုိသူဆရာႀကီး မ်ားမွာ ' ဂ်ပန္ မဟာဂီတ ' သီခ်င္းစာအုပ္ကုိ ေ႐ွ႕မွၾကက္ေျခခတ္စားပဲြငယ္တခုတြင္တင္ၿပီး ညီညီ ညာညာ သံၿပိဳင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတုိင္အေဖာက္တလွည့္စီေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပ်င္းရိေလးလံစြာ ထုိင္းထုိင္း မိႈင္းမိႈင္း ျဖစ္ေစသည့္ အနိမ့္ဆံုးေအာက္သံႏွင့္ မ်က္လႊာခ်ၿပီးဆုိၾကပါ သည္။တူရိယာ တီးသူမ်ားမွာ ဂ်ပန္ အမ်ိဳးသမီး တဦး ဗ်တ္ေစာင္းကုိ ေခါင္းေဆာင္ျပဳ၍တီးသည္။ သူ႔ေဘးက ဗ်တ္ေစာင္းဆရာတုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗ်တ္ေစာင္းဆရာ တုိ႔ႏွင့္ တတန္းတည္း ညာဘက္မွ ထုိင္ေလ့႐ွိၾကသည္။

ေ႐ွ႕တန္းက ပုေလြဆရာတဦး၊ စည္းဆတ္ တီးသူတဦး၊ ဗံုတုိတီးသူႏွစ္ဦး၊ ဂ်ပ္ဆင္ကဲ့သုိ႔ ဗံုျပား ခပ္ႀကီးႀကီး တီးသူ တဦး စီတန္းထုိင္ၾကသည္။
တီး၀ုိင္းဆရာႏွင့္ အဆုိဆရာအားလံုးတုိ႔မွာ ေ႐ွးမူအတုိင္း အက်ႌနက္ လက္ပြက်ယ္ႀကီးေတြကုိသာ ၀တ္ရ သည္။
ထုိင္ရန္ ေလးေဒါင့္ဖံု ကေလးတခုစီေပၚတြင္ ဒူးႏွစ္ဘက္ေတာက္၊ ေျခဖ၀ါးႏွစ္ခုကုိ တင္ပါးေအာက္ ကပ္ခါ၊ ဒူးတုတ္ ထုိင္ၾကသည္။

တခါထုိင္လွ်င္ သီခ်င္းတပုိဒ္တီးလုိ႔ ဆုိလုိ႔မၿပီး မခ်င္း ၁၀ မိနစ္ ၁၅ မိနစ္ၾကာ မလႈပ္မ႐ွက္ ယားလုိ႔လည္း မပ်က္ရ အ႐ုပ္ကဲ့သုိ႔ ၿငိမ္သက္စြာထုိင္ၾကေသာ စည္းကမ္း႐ွိသည္။ ၀ဲယာေစာင္းလွဲ႔လုိ႔မွ မၾကည့္၊ အင္မတန္ ဣေႁႏၵႀကီးလွသည္။ ပုေလြဆရာလည္း ၁၅ မိနစ္ၾကာဆုိေသာ သီခ်င္းတပုဒ္တြင္ သူမႈတ္ရအလွည့္ကုိ ေျခာက္ခါေလာက္သာ႐ွိမည္။ အလွည့္က် တုန္းမႈတ္၍ အလွည့္ကုန္လွ်င္ အ႐ုပ္ကဲ့သုိ႔ အေနအထား မပ်က္ၿငိမ္ေနသည္။

ဗံုတုိႏွင့္ဗံုႀကီးဆရာ စည္းဆတ္ဆရာတုိ႔ကလည္း သီခ်င္းတပုဒ္လံုးမွ ၆ ႀကိမ္မွ ၈ႀကိမ္ေလာက္ တခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ စီးတီးရၿပီး က်ဲလွေသာ က်န္အခ်ိန္မ်ားမွာ ပုေလြဆရာကဲ့သုိ႔ ဗ်က္ေစာင္းဆရာကဲ့သုိ႔၊ သီခ်င္း အဆုိေတာ္ တုိ႔ကဲ့သုိ႔ အေနအထားမပ်က္၊ မလႈပ္မ႐ွက္ မေစာင္းမလွည့္ အသက္မွန္မွန္ ႐ႈကာ ၿငိမ္သက္ ေနၾကသည္။
နားမလယ္သူမ်ားအဘုိ႔ အင္မတန္ ပ်င္းရိဘြယ္ေကာင္းေသာ္လည္း သူတုိ႔ကာလ္ခ်ားဆုိေသာ ဂ်ပန္ ယဥ္ေက်းမႈအစစ္ကုိ အေတာ္ ျမတ္ႏုိးေလးစားၾကသည္။ သီခ်င္းဆံုးတုိင္း ၾသဘာလက္ခုပ္ တေျဖာင္း ေျဖာင္း ႏွင့္ ႐ွိပါသည္။

တီး၀ုိင္းသုိ႔ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈသူမ်ားမွာ တကယ့္ ဂ်ပန္လူႀကီး လူေကာင္း အထက္တန္းစားမ်ားဟု သိရ ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ႐ံုထဲမွာ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း တကုန္းကုန္းႏွင့္ မေတြကုန္းေနသည့္ႏွယ္ျဖစ္ေတာ့သည္။
သူတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈ ဂီတကဗ်ာႏွင့္ တူရိယာမွာ ဤသုိ႔ ဤႏွယ္ ေတြ႕ရေသာ္လည္း ယခုေခတ္သစ္ အဆုိ အတီး၀ုိင္းမ်ား မွာေတာ့ ဥေရာပ အေမရိက တီး၀ုိင္းေတြနဲ႔ သူမသာ ငါမသာ အားလံုးမသာ မတိမ္း မယိမ္းျဖစ္ေနပါသည္။

ဂ်ပန္ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမ်ားႏွင့္ ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္ကားမ်ားမွာလည္း ဥေရာပ အေမရိကတုိ႔က အဆင့္အတန္းကုိ ျဖတ္လမ္း မွ လုိက္ေနသလုိျဖစ္၍ ဂ်ပန္ေခတ္က စမ္းေခ်ာင္းထိပ္႐ွိ 'ဆကုရ' ႐ုပ္႐ွင္႐ံုမွာ ျပသြားေသာ တခါလာ သူေဌးသမီး ႏွင့္ မန္ေနဂ်ာတုိ႔ခ်စ္ႀကိဳက္ကဲြညားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ဘဲ အထက္တန္း က်က် ေတြသာ ၾကည့္ခဲ့ရပါသည္။
ဂ်ပန္ေရာက္မွ အနည္းငယ္ သတိထားၾကည့္မိေသာ ဂ်ပန္မကေလးေတြ၏ အေလ့အထ တခုမွာ လက္ကေလး ႏွစ္ဘက္ေ႐ွ႕ခ်ကာၿပီး ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္သြားတတ္ေသာ အေလ့အက်င့္ပင္ ျဖစ္ေလ သည္။

ဓါတ္ရထား ေစာင့္ရာမွာျဖစ္ေစ၊ အခ်င္းခ်င္းစု႐ံုးရပ္နားစကားေျပာရာမွာျဖစ္ေစ၊ မၾကာခဏ ၄-၅-၆လွမ္း ေနာက္ျပန္ဆုတ္၍ဆုတ္၍ သြားတတ္သည္ကုိ ေနရာတကာ ျမင္ရပါသည္။ သူတုိ႔ခံုဘိနပ္ ကေလးႏွင့္ သူတုိ႔ ကီမုိအက်ႌကေလးႏွင့္ ပုပုျပတ္ျပတ္ကေလးေတြ ဒီလုိသြားဒါျမင္ရေတာ့ ၾကည့္လုိ႔ဘဲ ေကာင္း သလုိလုိ။
သတင္းစာ ေရာင္းရာတြင္ ေဒါင့္မ်ားတြင္ ဂ်ပန္အဖြားအုိႀကီးမ်ား ကုိယ္တုိင္ ေရာင္းခ်သည္။ လူသြား လမ္းေဘးတုိင္း လုိလုိမွာလည္း မိန္းမအုိႀကီးမ်ား၊ ေယာက္်ားအုိႀကီးမ်ားႏွင့္ အ႐ြယ္လတ္မ်ားသည္ တသီတတန္း ခ်ည္းထုိင္၍ ခရီးသြားမ်ား ဘိနပ္ကုိ တုိက္ေပးၾကသည္။

ခရုီးသြားေတြက မ်ားျပားသေလာက္ ဘိနပ္ အငွားတုိက္ေပးသူမ်ားမွာလည္း လက္မလည္႐ွာပါ။ ဗမာသာဆုိရင္ ဒီအလုပ္မ်ိဳးမ်ား ေအာက္က်ေနာက္က် ဘယ္ေတာ့မွ လုပ္မည္မထင္၊ ငတ္ေသခ်င္ ေသေပေစ ဆုိတဲ့ မာန႐ွိၾကသူေတြသာမ်ားသည္။
ဘိနပ္တုိက္တဲ့ သူေတြကုိလည္း အထင္မေသးႏုိင္ပါ။ မိမိရ႐ွိေသာ ပညာဥာဏ္အဆင့္အတန္း အေလ်ာက္ မိမိ ၀မ္းစာကုိ တရားသျဖင့္ အျပစ္ကင္းစြာ ႐ွာေဖြသူမ်ားမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးစီးၿပီး ရာဇ၀တ္မႈ ေတြကုိ ေျပးလႊားေက်ာ္နင္းေနသူေတြထက္၊ ေလးစားၾကည္ညိဳ မိပါေသးသည္။
---------------
ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

မန္႕ၾကည္႕တာ ရလားလို႕