ခြန္းၾကဴပါ့ဖား
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ ဆိုသကဲ့သို႕ မိုးမရြာေလေလ ကိုေဆးရိုးတို႕က ႀကိဳက္ေလေလျဖစ္သည္။ မိုးမရြာလို႕ ေျမာင္းေရမလာ၊ ေျမာင္းေရမလာလို႕ လယ္ထဲမဆင္းႏိုင္သည့္အတူတူ အိုးကိုသာ ဖိလုပ္မဟ။ မက်ီးဒန္ က လက္ေမာင္းတပင့္ပင့္၊ ကိုေဆးရိုးက တ၀င့္၀င့္ႏွင့္ ေရအိုးတစ္လွည့္ သပိတ္တစ္လွည့္ျဖင့္ တစ္ရြာလုံး ကို အိုးပုတ္ေသာ လက္ခတ္သံမ်ား ဖုံးလႊမ္းသြားေစ၏။ သပိတ္ ႏွင့္ ေရအိုးရိုးရိုး ပုံေန ျပန္လွ်င္ ဆီအိုး ဟုေခၚေသာ အိုးအနက္ကို လွည့္ကိုင္ၾကျပန္သည္။ ဆီအိုးၿပီးေတာ့ ၀ါဆိုလအတြက္ ႀကိဳတင္ကာ တာအိုး မ်ား၊ ေညာင္ေရအိုးမ်ားဘက္သို႕ ဦးလွည့္ၾကျပန္သည္။
"ေဆးရိုးေရ ေနပူတိုန္း အိုးလွန္းရသဟ"
"ဟုတ္တာေပါ့ေမာင္ရာ၊ လသာတုန္းငင္စရာ ဗိုင္းမရွိေတာ့လည္း မိုးေခါင္တုန္း အုိးလုပ္ရတာေပါ့"
ေန၏ပူလွ်ံျပင္းေသာ ေနအရွိန္ေအာက္၀ယ္ ရမ္းဘိုကုန္းရြာစည္းရိုးႏွင့္ ရြာထဲရွိသစ္ပင္မ်ား မွာ ညႇိဳးမြဲ ေန၏။ လမ္းမ၌ အပူရွိန္မ်ားသည္ တလွ်ပ္လွ်ပ္တက္ေနသည္။
တစ္ရြာလုံးမွာ အိုးပုတ္သံမ်ားမွတစ္ပါး ဘာသံကိုမွ် မၾကားရ။ ရမ္းဘိုကုန္း၏ အသံမ်ားထဲမွာ အိုုးပုတ္သံကို ႏုတ္လိုက္ေသာ္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းသာ က်န္ခဲ့ေပမည္။ မိမိတို႕၏ တဲပုတ္ကေလးထဲတြင္ ေခၽြးတလုံးလုံးႏွင့္ အိုး ကိုသာ သဲႀကီးမဲႀကီးပုတ္ေနလွ်င္ ဒါေလာက္ပူမွန္းမသိေသာ္လည္း တစ္ခ်က္ကေလးေမွ်ာ္လုိက္က ပို၍ ပူလာ သည္ ထင္ရ၏။
ပို၍ဆိုသည္ကား ေခ်ာင္းျပင္ဘက္သို႕ လွမ္းၾကည့္မိျခင္းပင္တည္း။ ေခ်ာင္းျပင္ထဲမွ ေက်ာက္သဲမ်ားသည္ အလွ်ံ တေျပာင္ေျပာင္ထေန၍ သဲျပင္၏ေျမာက္ဘက္အစပ္၌ ေၾကးနီေရာင္ ေဆာင္းေနေသာ ကိုင္းေတာ အေျခာက္ႀကီး ၾကည့္ျမင္ရသူတို႕အား ပို၍ ပူေလာင္းျခင္းသို႕ ပို႕ေဆာင္ေနသည္ ထင္ရ၏။
ေန႕အခ်ိန္တြင္ တဲထဲ၌တကုပ္ကုပ္ထိုင္ကာ ရြ႕ံနင္းစရာရွိ နင္း၊ ရႊံ႕နင္းစရာမရွိက အိုးမ်ားကို ေက်ာက္ခဲ ႏွင့္ ေခ်ာ။ ဒါမွမရွိေသးလွ်င္ အိုးၾကမ္းႀကီးေတြကို လက္ခတ္ၾကမ္းျဖင့္ ပုတ္ေပးကာသာ ေနခိုေနခဲ့ရေသာ ကိုေဆးရိုး မွာ ပိုပူသည္ထင္ေသာေၾကာင့္ ေ၀းေ၀းက ခြာေနကာ၊ ေန႕၏အပူဟုန္က မကုန္ေသးေသာ ေၾကာင့္ အိုးဖို မွ မီးကို ခါတိုင္းထက္ ပိုပူသည္ထင္ေသာေၾကာင့္ ေ၀းေ၀းကခြာေနကာ၊ မျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သာ အိုးဖိုနားသို႕ ကပ္လာရျပန္လွ်င္လည္း သူ႕မ်က္ႏွာႀကီးမွာ ရႈံ႕ေနၿပီး ေသမင္းအပါးသို႕ မ၀ံ့တ၀ံ့ႏွင့္ တိုးကပ္ ခစား ရသူပမာ ေခါင္းက ေနာက္သို႕လန္ေနသည္။
"ေဆးရိုးေရ….ႀကိဳးစားဟ"
အိမ္နီးခ်င္းႏွင့္လည္း ညက်မွ စကားေျပာႏိုင္ေတာ့၏။ ပထမေတာ့ မိုးမရြာျခင္းကိုပင္ ႏွစ္သက္ သလို ျဖစ္ခဲ့ေသာ ကိုေဆးရိုးမွာ ေခ်ာင္းထဲရွိလက္ယက္တြင္းကေလးေတြ၊ တေန႕တျခား ေရဆုတ္သြားကာ ရင္ဆို႕ခန္႕၊ လည္ပင္းခန္႕အထိ နက္သြားကုန္သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ၌ မၿပဳံးႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ဖိုးက်ိဳင္းဒုတ္ လည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ သူသာ မ်က္ကလဲဆန္ပ်ျဖစ္သေလာ၊ မဟုတ္ေပ။ တစ္ရြာလုံးသည္ တညီတညြတ္ တည္း မတိုင္ပင္ရဘဲႏွင့္ ထိတ္လန္႕ၾကေလ၏။
"ဘုရား…ဘုရား၊ ဒီလိုခ်ည္းသာ မိုးမရြာရင္ တို႕အထ္ကမွာ ရွိတဲ့ဆည္ႀကီးမွာ ဘယ္ကေရရပါ့မလဲဟင္" ကိုေဆးရိုး က မရွဴႏိုင္မကယ္ႏိုင္ႏွင့္ ျမည္သည္။
"ဒီဆည္ႀကီးမွာေရမရွိရင္ က်ဳပ္တို႕လယ္ေတြေသာက္တဲ့ ေျမာင္းထဲကို ဘယ္ကေရေတြလာေတာ့မွာလဲ" မက်ီးဒန္ ကပါ ေထာက္ခံ၏သ။
"တို႕ေသာက္တဲ့ေျမာင္းထဲကို ေရမလာရင္ တို႕လယ္ေတြ ဘယ္ကေရရမလဲ"
"ေရမရရင္ လယ္ေတြမစိုက္ႏိုင္"
"လယ္ေတြမစိုက္ႏိုင္ရင္ ေရွးႏွစ္က်ရင္ တို႕တစ္ေတြ ဘာကိုစားၾကမလဲ၊ အမယ္ေလး… ဘုရား ဘုရား" တစ္ရြာလံုး မွာ ေျခကလန္ လက္ကလန္ျဖစ္ကာ လြန္ဆြဲ ၿပီး မိုးေခၚဖို႕ စီစဥ္ၾကေတာ့သည္။ ေတာသို႕တက္ၿပီး လြန္ပြဲဖို႕ ႏြယ္ခုတ္သူက ခုတ္၊ ဆိုင္းငွားသူကငွားႏွင့္ တစ္ရြာလုံးမွာ မအားမလပ္ႏိုင္ေအာင္ အလုပ္ရႈပ္ သြားၾက သည္။ လြန္ဆြဲမည့္ေန႕ နံနက္တြင္ စေနေထာင့္မွာ မိုးသားမ်ား လိွမ့္လွိမ့္၍တက္လာ၏။ မိုးသည္ တစ္ေန႕လုံး အုံ႕ဆိုင္းေနသည္။
"ဟဲ့ ဟဲ့…ေဆးရိုးတို႕၊ ပိတ္စတို႕ေရ လုပ္ၾကပါဟ"
ေနကေလးေစာင္းလာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရြာေခါင္းဖိုးေပတူး၏ အသံကဆူလာသည္။
"သာဒြန္းျဖဴ တို႕၊ ဒန္အိုးတို႕ေရ… ကန္ေတာ့ပြဲေတြ ထုတ္ပါဟ၊ လွဦးတို႕ အုန္းေမာင္တို႕ေကာ"
ဖိုးေပတူး ၏ မယား ေဒၚညႇက္ပိန္ကလည္း စာစာ စာစာႏွင့္။
ဟုတ္တယ္ေဟ့ ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္၊ ေပါက္တူးတို႕ရ၊ ငျပားႀကီးတို႕ရ လာပါဟ၊ မိုးက တို႕လြန္ဆြဲ ေအာင္ ေစာင့္ေနတာ"
"ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္… ေတာ္ေတာ္ၾကာရင္ မိုးသားေတြ ငွက္ေပ်ာေတာရြာဘက္ကို ေရာက္သြား ပါဦးမယ္"
တစ္စတစ္စႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ လူမ်ားလည္း ေရာက္လာၾက၏။ ဆိုင္းသံကလည္း နတ္ေဒ၀ါ အေပါင္းႏွင့္ မိုးေခါင္ေက်ာ္စြာနတ္ မိုးနတ္သားတို႕ကို ဆူညံစြာပင့္ေခၚေနေခ်ၿပီ။
လြန္ေပၚ မွာ ဖိုးေပတူး၏ ေျမႇာက္ကိုင္ထားေသာ ပ၀ါကေလး ေအာက္သို႕က်သြားသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ 'ေဟး'ခနဲ ညာသံႀကီးထြက္လာကာ လြန္ပြဲႀကီး စေလ၏။ လြန္ေပၚမွ ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးကလည္း အားတက္ သေရာတီး ေနသည္။ လြန္မွာ ရြာလယ္လမ္းမအတိုင္း ေျမာက္ဘက္ရွိ မိန္းမမ်ားဘက္သို႕ ပါသြားလိုက္၊ ေတာင္ဘက္ ရွိ ေယာက်္ားမ်ားအုပ္စုဘက္သို႕ တရြတ္ရြတ္ႏွင့္ပါသြားလိုက္ ျဖစ္ေနေလ၏။ ကိုေဆးရိုးမွာ ေရွ႕သို႕ တရြတ္ေလွ်ာကာ ပါသြားရင္းက သိခ်င္ေဇာႏွင့္အေပၚသို႕ ေမာ့ၾကည့္လိုက္မိရာ ရင္ထဲတြင္ ဟာ သြား ေလသည္။ ဒါႏွင့္အတူ လြန္ကိုကိုင္ထားေသာ သူ႕လက္မွာလည္း ေျပက်သြားကာ ကိုယ္ႀကီးကို ေျမေပၚ သို႕ အြတ္ခနဲ ပက္လက္လန္လဲက်သြားေလသည္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ သူက အဖ်ားဆုံးတြင္ ေရာက္ေန ေသာ ေၾကာင့္ လူနင္းမခံလိုက္ရေပ။
သူျမင္လိုက္ရေသာအရာကား ေစာေစာကၿပိဳေတာ့မည့္ပမာ ခ်ိပ္ေမွာင္ေနေသာ မိုးသားမ်ား လုံး၀ မရွိေတာ့ ဘဲ စင္ၾကယ္ေသာ အာကာသ လဟာျပင္ႀကီးကိုသာ ဟာခနဲျမင္လိုက္ရေသာေၾကာင့္ တည္း။
"ကဲ…ကိုအ၀ွာ၊ မိုးရြာရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ ထန္းရြက္ကေလးဘာကေလး မရွာေတာ့ဘူးလား"
"ရြာစမ္းပါေစဟာ… မိုးသာရြာမယ္ဆိုရင္ အကုန္လုံးစိုရုံမကေသးဘူး အိမ္ႀကီးပါ ကၽြတ္ပါပါ"
စကားမို႕သာ ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ တကယ္သာ အိမ္ႀကီးကၽြတ္ပါမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ကိုေဆးရိုး ေၾကာက္မည္ မွာ မုခ်ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္သူ႕စကားက မိုးသာရြာပါ၊ ပစၥည္းဥစၥာကို စြန္႕လႊတ္လိုက္မွ မိုးရြာမည္ ဆိုလွ်င္ စြန္႕ပါမည္ အနစ္နာခံပါမည္ဟု ဆိုရာေရာက္၏။
ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားမွာ အဲဒါေလာက္ေတာင္ မိုးကို ေတာင့္တေနၾကသည္။ ရြာေစခ်င္ေနသည္။ မိုးသည္ သူတို႕အသက္ မိုးသည္သာ သူတို႕၏ ကိုးကြယ္ရာမဟုတ္ပါလား။
သို႕လွ်င္ မိုးရြာေစခ်င္လြန္းေသာေၾကာင့္ ေရွးထုံးနည္းနာ ၾကားဖူးနား၀ရွိသမွ်ႏွင့္ မိုးရြာေအာင္ ေၾကာင္ကို ေရခ်ိဳးလိုခ်ိဳး၊ ေပါင္းေခ်ာင္ကို တံစက္ၿမိတ္ေအာက္တြင္ ပက္လက္လွန္ထားကာ မီးထြန္းလိုထြန္းျဖင့္ လုပ္ၾက၏။ စင္စစ္မူ ဘာမွ် အဓိပၸာယ္မရွိေပ။ အဓိပၸာယ္မရွိေၾကာင္းကို ဖ-ဆ-ပ-လႏွင့္ ဗ-တ-လ-စတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ပ-မ-ည-တႏွင့္ တ-လ-ည-စတို႕သည္ လည္းေကာင္း၊ ပ-မ-ည-တႏွင့္ တ-လ-ည-စတို႕သည္လည္းေကာင္း၊ မည္သူကမွ် ရွင္းလင္းမျပၾကရုံသာမက ေရေယာင္ကာ မသိနားမလည္သူတို႕၏ ေနာက္ၿမီး မွ ပင္ ခို၍ လိုက္ေနၾကရျခင္းမွာ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းလွသည္။
ကိုေဆးရိုးမွာ မက်ီးဒန္ကို ကႏၱေကာစ လုပ္ရသည္ကို လန္႕၏။ ထို႕ေၾကာင့္ အကဲခတ္ေသာ သေဘာျဖင့္ မက်ီးဒန္ကို ငဲ့ၾကည့္လိုက္ရာ မ်က္ေစာင္းႀကီးထိုးၿပီး ပြင့္လာေသာ ပါးစပ္ကို ျမင္ရသျဖင့္ တဲျပင္ဘက္သို႕ ေျပးထြက္ခဲ့သည္။ ဒါေတာင္မွ မက်ီးဒန္၏ အသံကိုကား ၾကားလိုက္ရေလေသး၏။
"အိမ္ႀကီးကၽြတ္ပါေတာ့ ဘယ္သခ်ဳႋင္းသြားေနမလဲ"
တျဖည္းျဖည္း ႏွင့္ သရက္ခ်င္ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္ေဘးရွိ လမ္းကေလးမွ အေနာက္ဘက္သို႕ သူ၏ဆရာ ဒါယကာရင္း ျဖစ္ေသာ သရက္ခ်င္အေနာက္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းသို႕ သြားရာလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရာ အသက္အလြန္ျပင္းေသာ နဘူးခ်ဳံမ်ား ပင္ ညႇိဳးေခြေျခာက္ေသြ႕ေနသည္ကို စိတ္မေကာင္း စြာ ေတြ႕ရ၏။
ေက်ာင္းဘက္သို႕ နီးလာေသာအခါတြင္ လူက ေရေလာင္းေပးထားသျဖင့္ စိုျပည္ေနေသာ ေက်ာင္းဥယ်ာဥ္ ၏ အာ၀ါသကို ေတြ႕ျမင္ေနရသျဖင့္ ေအးျမၾကည္ႏူးသြားေလသည္။
ေက်ာင္းေပၚမွ ၀မ္းလ်ားထိုးၿပီးဆင္းလာသည့္ အုတ္နဂါးႏွစ္ေကာင္ ညႇပ္ထားေသာ ေလွကားအိုအတိုင္း ေက်ာင္းေပၚ သို႕တက္လာမိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရြာေခါင္းဖိုးေပတူး၏ အသံကို က်ယ္ေလာင္ က်ယ္ေလာင္ ႏွင္ ့ၾကားရ၏။
"လြန္ဆိုတာကို ဘာ့ေၾကာင့္ဆြဲသလဲ ဒကာႀကီး"
"မိုးေခါင္ေက်ာ္စြာနတ္ ကို ပင့္တာပါပဲ ဘုရား၊ ဒီနတ္က မိုးရြာေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ လြန္ဆြဲၿပီး ပင့္တာပါပဲ ဘုရား၊ ဒီနတ္က မိုးရြာေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့အတြက္ လြန္ဆြဲၿပီး ပင့္တာပါပဲ"
ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္သည္ကို အပထားကာ ပြာေလာင္ ပြာေလာင္ႏွင့္ ေျပာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ရြာ့မိရြာ့ဘ ျဖစ္ေနရေသာ ဖိုးေပတူးက မွင္ႏွင့္ေမာင္းႏွင့္ ေျပာခ်လိုက္သည္။ ကိုေဆးရိုးကား ေက်ာင္းေပၚသို႕ ခပ္ဖြဖြ ကေလး တက္လာကာ ၀တ္ျဖည့္ၿပီး ထိုင္ေနလိုက္သည္။
"လြန္ဆြဲတယ္ဆိုတာ ဒီလိုဒကာႀကီး၊ ရွင္မထီးတို႕လက္ထက္မွာ ေက်ာ္စြာဆိုတဲ့ သူေဌးက်တစ္ေယာက္ကို ပုဂံမင္း က သတ္ပစ္လို႕ နတ္အျဖစ္နဲ႕ ပုပၸါးေတာင္ကို ေရာက္သြားသတဲ့" ဆရာေတာ္က ကြမ္းေထြးကို ပစ္ခနဲ ေထြးကာ "ဒါ… ဘုရားေဟာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ေရွးစကားကို ေျပာ္ေနတာ" ဟုစကားပလႅင္ခံေနျပန္၏။
"တင္ပါ့ဘုရား"
"အဲဒါနဲ႕ ေက်ာ္စြာနတ္က သူ႕ကို မတရားသတ္တဲ့ ဘုရင္ကို စိတ္နာတာနဲ႕ ပုဂံမွာရြာမယ့္မိုးကို သူေနရာ ပုပၸါးေတာင္ က ေနၿပီး ဆီးဆီးတားေတာ့ ပုဂံမွာမိုးေခါင္ပါေရာ။ ဘုရင္က ပုဏၰားေတြကို ေခၚေမးေတာ့ ေက်ာ္စြာနတ္ စိတ္ဆိုးေျပေအာင္ မင္း၊ မိဖုရား၊ မွဴးမတ္ေတြဟာ ဒဏ္ခံတဲ့သေဘာနဲ႕ ေမာေအာင္ လြန္ဆြဲ ခိုင္းသတဲ့။ ေက်ာ္စြာနတ္က လြန္ေပၚမွာ တက္စီးၿပီး စိတ္ေျပမွ မိုးရြာေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္ေတာ့ ပုဂံမွာ မိုးရြာလာ ပါေရာတဲ့"
"တင္ပါ့ဘုရား"
"ဒါေပမဲ့" ဆရာေတာ္က ကြမ္းဖက္ေတြကို ေထြးေနျပန္သည္။ "ဒါေပမဲ့ ဘုန္းႀကီးတို႕ ဗုဒၶဘာသာမွာက မိုးရြာတယ္ ဆိုတာဟာ မိုးနတ္သားက တိမ္ပုဆိုးၿခဳံၿပီး မိုးသီခ်င္းကို ဆိုေျပးရင္ မိုးရြာတယ္လို႕ဆိုၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ေက်ာ္စြာဆိုတဲ့နတ္ဟာ တကယ္ရွိရင္ အဲဒီေျခာက္ျပား တန္နတ္က အဓိပတိမိုးနတ္သားကို အံတု၀ံ့ ပါ့မလား"
"စဥ္းစားစရာပါပဲ ဘုရား"
"ၿပီးေတာ့ရွိေသးတယ္၊ ေက်ာ္စြာနတ္က ဟိုေခတ္တုန္းကသာ ပုဂံမင္းကို စိတ္နာလို႕ မိုးမရြာေအာင္ လုပ္တယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ဒီေခတ္မွာေကာ ဘယ္သူ႕ကိုစိတ္ဆိုးလို႕ မိုးမရြာေအာင္ လုပ္ရျပန္သတဲ့တုံး။ ဒါဟာ ဘုန္းႀကီး စကား မဟုတ္ဘူးေနာ္ ေက်ာ္စြာနတ္ကို လူရာသြင္းသူတစ္ေယာက္ဆီက ထြက္လာႏိုင္တဲ့စကား"
"ဒါကေတာ့ ဒီလိုရွိပါတယ္ဘုရား" ဖိုးေပတူးက ေနရာျပင္ထိုင္္လိုက္ၿပီး "အခုေခတ္မွာ ေတာ့ လူေတြ ဟာ တရားပ်က္ၾကပါတယ္ဘုရား။ ငါးပါးသီလၿမဲတဲ့သူက ခပ္ရွားရွားဆိုေတာ႔ မိုးေခါင္ေက်ာ္စြာနတ္က သတိေပး တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား"ဟု ကြန္႕လိုက္ေလသည္။
"ဒီ့ျပင္ေကာ မိုးေခါင္ရတဲ့ကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ရွိေသးသလား"
ဆရာေတာ္ဘုရားက ၿပဳံးၿပဳံးႀကီးေမး၏။
"တင္ပါ့ဘုရား၊ ဒီႏွစဟ္ဟာ ၁၃၁၉ ခုႏွစ္ဆိုေတာ့ ကိုးကြယ္ရာမရေအာင္က်ပ္မဲ့ ႏွစ္ဆိုးႀကီးျဖစ္တာလည္း တစ္ေၾကာင္း ပါဘုရား"
"ဒကာႀကီး"
"ဘုရား"
"ဒါျဖင့္ ကိုး ဟာ တယ္ဆိုးတာပဲေနာ္"
"တင္ပါ၊ ဆိုးပါသဘုရား"
"တို႕ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လို႕မဆိုးသလဲဟင္"
ဖိုးေပတူးမွာ ဘာမွ်ျပန္မေျပာတတ္ေတာ့သျဖင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႏွင့္ ေရာၿပီးက်ယ္ေလာင္စြာ ရယ္ေမာ၏ ကိုးေဆးရိုးမွာ တတ္ေယာင္ကားလုပ္ေနေသာ ဖိုးေပတူးကို သေရာ္ခ်င္သျဖင့္ ေအာ္ၿပီး ရယ္သည္။ ဒီလိုတတ္ေယာင္ကားေတြကို ဒီလိုလုပ္ေပးမည့္သူရွိမွ ၿငိမ္မည္ဟူ၍လည္း ေတြးမိကာ သေဘာ အက်ႀကီး က်ေနေလ၏။
"ကဲ…ဆက္ပါဦး ဒကာႀကီးရဲ႕၊ ဒီလိုပဲ ေဆြးေႏြးမွ အက်ိဳးရွိေတာ့မေပါ့"
"တင္ပါ့ဘုရား"
"လူေတြတရားပ်က္လို႕ မိုးေခါင္ေက်ာ္စြာနတ္က သတိေပးဟန္တူပါတယ္ဘုရား"
"တို႕ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ"
ဆရာေတာ္ဘုရားက လက္မွ ကြမ္းသီးကို ကြမ္းညႇပ္ႏွင့္ တေတာက္ေတာက္စိပ္ရင္းက ေရွ႕သို႕ ကိုင္းၿပီး ေမး၏။
"လူေတြရဲ႕ ထက္၀က္ေလာက္က ငါးပါးသီလၿမဲၾကမယ္ဆိုရင္ မိုးဟာရြာလာလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ တို႕ေတာင္မွ အဓိ႒ာန္နဲ႕ ဆယ္ပါးသီလကေလးဘာေလး ေစာင့္မယ္စိတ္ကူးပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ လူေတြက ဒါေလာက္ေတာင္ ခိုးဆိုးတိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ေနၾကေတာ့ တပည့္ေတာ္ျဖင့္ စတ္ေတာင္ ပ်က္မိပါတယ္ ဘုရား"
ဆရာေတာ္ဘုရားက ဖိုးေပတူး၏ စကားဆုံးခါနီးကတည္းက ၿပဳံးၿပဳံးၿပဳံးၿပဳံးႏွင့္ ျဖစ္ေနရာက ကားဆုံးသည္ ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေအာ္ဟစ္ကာရယ္ေလ၏။
"ဒကာႀကီး"
"ဘုရား"
"အခုေခတ္ ကေလးေတြေျပာတဲ့ စကားတစ္လုံးရွိတယ္"
"သိပါရေစဘုရား"
"ဘ၀င္မျမင့္နဲ႕ ရူးတတ္တယ္တဲ့"
ဒီတစ္ခါေတာ့ ဖိုးေပတူး မရယ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ 'ဘယ္လိုဘုန္းႀကီးစားပါလိမ့္'ဟူ၍သာ ေတြးမိေတာ့သည္။
"ဒကာႀကီး"
ေခၚျပန္ေခ်ၿပီ။
"ဘုရား"
"ဒကာႀကီးရမ္းဘိုကုန္းရြာထဲမွာ ငါးပါးသီလၿမဲလိမ့္မယ္လို႕ ထင္ရတဲ့လူဘယ္ႏွေယာက္ ရွိလဲ"
သူ႕ကို ႏွိပ္နင္းေသာ စကားတစ္လုံးေတာ့ လာျပန္ၿပီဟု ထင္မွတ္ေနရာက အားရ၀မ္းသာစြာျဖင့္
"တစ္ေယာက္ မွ ရွိမယ္မထင္ပါဘူး ဘုရား"
ဟုေပါ့ပါးစြာေျဖ၏။
"ႏို႕ ဒကာႀကီးေကာ ၿမဲလိဳ႕လား"
ဖိုးေပတူးမွာ ဆုတ္ဆိုင္းဆိုင္းျဖစ္ေနၿပီးမွ
"မၿမဲပါဘုရား"
ဟု အမ္းတမ္းတမ္း မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေျဖသည္။
"ဒကာႀကီး"
"ဘုရား"
"ဒကာႀကီးရဲ႕အိမ္ကို ဘာလို႕ေခါင္ခ်ဳပ္သလဲ၊ ဒီျပင္ေနရာေတြမွာ မိုးထားရက္သားနဲ႕"
"ဟာ… ကိုယ္ေတာ္ကလဲ ဘယ္က ဘယ္ေလာက္ပဲမိုးမိုး၊ ေခါင္မလုံရင္ အကုန္စိုကုန္မွာေပါ့"
ဆရာေတာ္ ၏ ၿပဳံးေနေသာ မ်က္ႏွာက ခ်က္ခ်င္းတည္သြား၏။
"အဲဒီစကားကို ၿမဲၿမဲမွတ္ထားပါ ဒကာႀကီး၊ ဒကာႀကီးတို႕လို ရြာမိ ရြာဘ အမည္ ခံထားတဲ့ ရြာရဲ႕ ဦးစီး ဦးကိုင္ ႀကီး ကိုယ္တိုင္ က မွ ငါးပါးသီလ မၿမဲဘဲနဲ႕ သူတစ္ပါးကို တရား ပ်က္သေလး၊ ဆိုးသြမ္း ယုတ္မာ ေနၾက သေလး၊ ငါးပါးသီလမၿမဲဘူးေလးနဲ႕ မေျပာခ်င္ပါနဲ႕။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ငါးပါးသီလၿမဲျပမွ သည့္ျပင္ လူေတြက၊ ဒကာႀကီး ရဲ႕အရိပ္အျခည္ ကို ၾကည့္ေနတဲ့လူေတြက လိုက္ၿပီးၿမဲၾကေတာ့မေပါ့။
"ေဆြးေႏြးလို႕ေတာ့ေကာင္းပါရဲ႕ဘုရား၊ ေနေလးလည္း အေတာ္ျမင့္လာၿပီ၊ ျပန္ပါဦးမယ္ဘုရား"
ဖိုးေပတူး ကသီကရီ၀တ္ခ်စဥ္ ဆရာေတာ္က ထပ္မွာလိုက္ျပန္၏။
"ေခါင္ကမိုးလုံပါေစ"
ကိုေဆးရိုးက မ်က္ႏွာအိုအိုႏွင့္ ဆင္းသြားေသာ ဖိုးေပတူး၏ေနာက္သုိ႕ ေရာေယာင္ထလိုက္သြားသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားက
"ေဟ့…ေဆးရိုး၊ ဘာကိစၥနဲ႕လာလို႕ ဘာျဖစ္ၿပီးျပန္သြားတာလဲဟေကာင္ရ"
ဟု လွမ္းေအာ္လိုက္မွ သူ႕အျဖစ္ကို သတိရကာ က်ိတ္၍ရယ္ရင္း ျပန္ထိုင္၀တ္ျဖည့္ လိုက္ရေလသတည္း။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.
ဒီႏွစ္ ပူလြန္းအားႀကီး ေတာ႔ က်ေနာ္ တို႕ အိမ္နားက မဂၤလာေစ်း (မႏၱေလး) မွာ လြန္ဆြဲ ပြဲ လုပ္ပါတယ္.. အားလံုး ဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ ယံုယံု ၾကည္ၾကည္ နဲ႔ပါ... ။
က်ေနာ္ လည္း သြားၾကည္႕ပါတယ္...၊ ေယာက္က်ား- မိန္းမ ၂ဘက္ခြဲ ၿပီးဆြဲၾက ပါတယ္..၊ မိန္းမ ဘက္ က အႏိုင္မ်ားပါတယ္... မႏိုင္ခဲ႔ ရင္ ကူဆြဲေပး မလို႕ပါ ႏိုင္ေတာ႔ လည္း အသာၾကည္႔ ေန ပါတယ္....။
ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာက ဆရာႀကီးေရးထားတဲ႔ ဝတၳဳေလး မွာပါ တဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ေတြ နဲ႔ လူေတြ ရဲ႕ ခံယူခ်က္ ေတြဟာ အခုထိ ဒီတိုင္း ဒီတိုင္း ဘဲ လား ထူးျခားလာၾက ေလသလား ဆိုတာေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ဘဲ ၾကည္႕ၾက ပါေတာ႕.....။
ေလးစားစြာျဖင္႔
စာေရးသူ - ေရႊစင္ဦး
.
4 comments:
အေတာ္ေကာင္းတဲ့ ၀တၳဳေလးပါပဲ...။ မႏၲေလးကလူေတြကို ေျပာလိုက္ပါဗ်ာ.... လြန္ဆြဲမေနပါနဲ႔... ေခါင္ကမိုးပဲ လံုပါေစလို႔..။
ဧရာ
အင္း.. ေရးထား တဲ ့ အေၾကာင္း အရာ ေလး ကေတာ ့
အခု ေခတ္ ခ်ိန္ခါ မဟုတ္ေတာ ့ေပမဲ ့ ေရွးၿမန္မာ
တို ့ရဲ ့ ခ်စ္စရာ ဓေလ ့ စရိုက္ ကေလး ေတြကို
ၾၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူး ပဲ ဖတ္ လိုက္ရပါတယ္ ။
ေရွး ထံုးလဲ မပယ္နဲ ့ ဆိုသလို တစ္ခ်ိဳ ့ လဲ အခုခ်ိန္ထိ
ဆက္လက္ ေဆာင္ ့ထိမ္း က်င္ ့ သံုး ေနဆဲ ၿဖစ္မွာပါ။
တခ်ို့ကိစၥ ေလးေတြက လြဲမွားတဲ့၊ေခတ္နဲ့မဆီေလ်ာ္တဲ့
အယူအဆ၊ယံုႀကည္မွုေတြလို့ေၿပာလို့ရသလို၊တဘက္က
လည္း ခ်စ္စရာ ရုိးရာ ဓေလ့စရုိက္ေလးေတြၿဖစ္ေနေရာဗ်။
အစ္မပိုစ္ေလး ဖတ္ရေတာ့ ဂ်ူး ရဲ့ မိုးေခၚတဲ့ပြဲ(ထင္ပါရဲ့)
ဝတၳုေလးကိုသြားသတိရမိတယ္။
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္းရဲ႕ ကိုေဆးရိုး၀တၳဳေတြ မဖတ္ရတာအေတာ္ကို ၾကာေနျပီ။ ျပန္တင္ေပးထားတာ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ မေရႊစင္ေရ။ အရင္ကေတာ့ မိုးေခါင္ေရရွား ရပ္၀န္းျဖစ္တဲ့ အထက္အညာေဒသေတြမွာသာ အဲဒီလို ၾကံဳရတာေနာ္။ ခုေတာ့ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ရွိတဲ့ ေဒသေတြမွာေတာင္ ေရရွားပါးမႈၾကံဳေနရျပီ။ တစထက္ တစ ဆုတ္ယုတ္သြားတာေတြ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္ယြင္းမႈေတြကို ေတြးျပီး ေၾကာက္ေတာင္ ေၾကာက္လာတယ္။
မိုးေခါင္လို႔ လြန္ဆြဲတာ အဓိပၸါယ္မရွိဘူးလို႔ ေတြးမိေပမဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အစြဲအလမ္း ႀကီးလြန္းတဲ့သူေတြက်ေတာ့လဲ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္လို႔က မျဖစ္ျပန္ဘူး။
ေတာ္ေသးတာက သတၱ၀ါေတြကို သတ္ျပီး ယဇ္ပူေဇာ္တာတို႔ ဘာတို႔ထက္ လြန္ဆြဲတာက ဘယ္သူမွ မထိခိုက္မပ်က္စီးလို႔ ခံသာေသးတယ္။ တဖက္ကေတြးမယ္ဆိုရင္လဲ စုစုစည္းစည္းနဲ႔ ေပ်ာ္စရာ ကစားပြဲတခု လုပ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါေသးတယ္။
ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးတာ လယ္တီဆရာေတာ္ထင္တယ္ မိုးေခါင္တဲ့ ေဒသတခုကပင့္လို႔သြားတာ တလမ္းလံုး ငရံ႕မင္းပရိတ္ရြတ္တာ အဲဒီျမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းမွာ မကပ္ခင္ဘဲ မိုးေတြအရမ္းရြာလာတယ္တဲ့။ ဆိပ္ကမ္းေတာင္ ခ်က္ခ်င္း ကပ္လို႔မရဘူးတဲ့။
က်မကေတာ့ အဲဒီလို ဘုရားကုကုတာကိုပဲ ပိုသေဘာက်ပါတယ္။ အက်င့္ သိကၡာ သီလ သမာဓိနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အဓိ႒ာန္ျပဳရင္ ျပည့္မွာပါ။
Post a Comment