မိကိုလြမ္းလည္း ေသာက္ေတာ္ေရခ်မ္း စားေတာ္ကြမ္းႏွင့္
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
အေဖတို႕ေခတ္က ရခိုင္လုံခ်ည္ဆိုလွ်င္ ေရလုံေသာ ဆီစိမ္ပုဆိုးမ်ား ျဖစ္သည္။ အေဖတို႕ ႀကိဳက္ေသာ အဆင္ မွာ အနီႏွင့္အနက္ တြဲေသာကြဲက်ဲႀကီးမ်ားသာ။
ေလျပည္ကေလး တစ္ခ်က္တိုးလာတိုင္း စပ္ကန္႕လန္႕ကာႀကီးသည္ လႈပ္ယိမ္းသြား၏။ ထရံၾကားမွ ၀င္လာေသာ ေနျခည္ေျပာက္ကေလးမ်ားသည္ စပ္ကန္႕လန္႕ကာႀကီးေပၚတြင္ ေျပးလႊားသြားၾကျပန္၏ ဆြမ္းသြတ္ တရားကို ဘာေတြေဟာၾကားေနသည္ဟု ရီးက်ီးဒန္မသိ။ သို႕လွ်င္ မသိေသာ္ျငား မ်က္ရည္၀ဲ ေနသည္။ အေဖ့ပုဆိုး ရခိုင္လုံခ်ည္ကြက္က်ဲႀကီးပါေသာ စပ္ကန္႕လန္႕ကာႀကီးကို ေငးၾကည့္ကာ မ်က္ရည္၀ဲ ေနမိသည္။
အနီအနက္ ကြက္က်ဲႀကီးမ်ားမွာ တစ္စလွ်င္ အနံတစ္ေတာင္မွ်သာရွိသည္။ ယင္းအနီိအနက္ ကြက္က်ဲ မ်ားၾကား တြင္ ၀င္ညႇပ္ေသာအစပ္မွာ အျပာကြက္စိပ္ကေလးေတြျဖစ္၏။
"အားလုံးၾကားၾကားသမွ် အမွ် အမွ် အမွ် ယူၾကပါေတာ္"
ဆြမ္းသြတ္အလွဴရွင္၏ အမွ်ေ၀သံသည္ မၾကည္လင္လွ။ သာဓုေခၚသံမ်ားကလည္း ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္။
သို႕ေသာ္ ရီးက်ီးဒန္ကား သာဓုေသာ္မွ်မေခၚမိ။ စပ္ကန္႕လန္႕ကာႀကီးကိုသာ ေမာ့ၾကည့္ေနမိ၏။
"ကြယ္လြန္သူ ဦးႂကြက္နီ၊ ေဒၚေရႊအိမ္ေကာင္းမႈ"
စပ္ကန္႕လာႀကီး၏ အထက္ပိုင္းတြင္ အနီစႀကီးျဖင့္ အနားသတ္ထားသည္။ ထိုအနီသားေပၚတြင္ ပိတ္ျဖဴသား ကို စာလုံးကိုက္ညႇပ္လ်က္ ကပ္ခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ရီးက်ီးဒန္သည္။ ထပ္မံ၍ စာလုံးေပါင္း ဖတ္ ေနျပန္၏။
"ကြယ္လြန္သူ ဦးႂကြက္နီ၊ ေဒၚေရႊအိမ္ေကာင္းမႈ"
တိုက္ဆိုင္စြာျဖင့္ပင္ အေဖ့ပုဆိုးႏွင့္ အေမ့ထဘီကို စပ္ကန္႕လန္႕ကာ ခ်ဳပ္ထားသည္။ ထိုခဏ၀ယ္ ပိုးေခ်ာခ်ည္ ပါ လုံျခည္အျပာကြက္စိတ္ကေလးႏွင့္ လႈပ္ရွားေနတတ္ေသာ အေမ ေဒၚေရႊအိမ္ကို ျမင္ေယာင္ လာရျပန္သည္။ ရီးက်ီးဒန္တိဳ႕ ေက်းရြာ၀န္းက်င္ေဒသတြင္ လူတစ္ေယာက္ ကြ္လြန္သြားပါက အ၀တ္ေကာင္း မ်ားကို ေျမႀကီးၾသဇာျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ၾကေပ။ ေသသူကို ရည္မွန္းရွိခိုးရန္ ေသသူ၏ အ႐ိုးျပာကို ဌာပနာဆင္၍ ဆင္းတုရုပ္ပြား ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ၾကသည္။ အ၀တ္ကို သားရိုးကိုင္၍ 'မံ' ဘုရား ထုလုပ္ပူေဇာ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မူ ရီးက်ီးဒန္ အေဖႏွင့္ အေမတိဳ႕လို စပ္ကန္႕လန္႕ကာ ခ်ဳ႔္ကာ အမ်ားသုံး ပစၥည္း အျဖစ္ လွဴဒါန္းၾကေပသည္။
အေဖ့ဆီစိမ္ပုဆိုးႏွင့္ အေမ့ပိုးေရာလုံခ်ည္ကို စပ္ကန္႕လန္႕ကာ လုပ္ထားသည္။ ရြာဦးေက်ာင္းတြင္ လွဴဒါန္း ထားသည္။ ဤသို႕ ရီးေဆး႐ိုးေျပာခဲ့ဖူးေသာ္ျငား ရီးက်ီးဒန္ မႀကဳံႀကိဳက္ခဲ့ ေပ။ ယခုေသာ္ တိုက္မွ တိုက္ဆိုင္ လြန္း၏။ ရီးက်ီးဒန္ကလည္း သက္ႀကီးဖတ္စာအုပ္ သင္ရိုးကၽြတ္ခါစ။
သည္အခ်ိန္တြင္ ႀကဳံႀကိဳက္ေသာ ဆြမ္းသြတ္တြင္ အလွအပအတြက္ ကာရံရန္၊ တစ္နည္း၊ ေနေရာင္ကာကြယ္ရန္ တစ္ဖုံ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ကန္႕လန္႕ကာက ဦးႂကြက္နီ ေဒၚေရႊအိမ္တို႕ ေကာင္းမႈ ျဖစ္ေန၏။ သို႕ေၾကာင့္ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ ေကာင္းမႈရွင္ႏွင့္တန္းတူ ရီးက်ီးဒန္ပါ မ်က္ရည္စို႕ ေနျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဆြမ္းသြတ္အိမ္မွလူမ်ား တဖြဲဖြဲျပန္လာၾကသည္။ ေသသူ႕အေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္း ေျပာၾကသူမ်ားက ေျပာသလို လယ္အေၾကာင္း၊ ဥယ်ာဥ္အေၾကာင္း ေျပာသူကလည္း ေျပာၾက၏။
တုံဏွိဘာေ၀ျဖင့္ မရဏာႏုႆတိကို ဆင္ျခင္လာသူမ်ားလည္း ဆင္ျခင္လာၾကသည္။
ရီးက်ီးဒန္မူ အေဖ့ကို ျမင္ေယာင္ေနျပန္သည္။ ေသွ်ာင္ေခ်ာႀကီးကို ဂ်ပန္ပါ၀ါ အ၀ါႏုေရာင္ ကေလးျဖင့္ ပတ္ေပါင္းကာ ဆီစိမ္ပုဆိုးႀကီး တလႊားလႊားျဖင့္ သြားလာတတ္ေသာ အေဖ။ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ရွိၿပီ။ သို႕ေသာ္ျငား အေဖ ဦးႂကြက္နီ ရုပ္သြင္ကို ရီးက်ီးဒန္မေမ့ေသးေခ်။ အေမေဒၚေရႊအိမ္မွာ အသြားအလာ နည္းသည္။ တစ္ႏွစ္လုံးေန၍မွ မဂၤလာေဆာင္တစ္ခု၊ အလွဴပြဲတစ္ခု မသြားျဖစ္ေခ်။ သြားျဖစ္ လွ်င္လည္း ပိုးေရာခ်ည္ပါ အျပာကြက္စိပ္ေလးျဖင့္ ေခါက္ရိုးရာေသေနေသာ 'ရာဇအက်ႌ' ကေလးႏွင့္၊ ပိုးေရာခ်ည္ပါ အျပာကြက္စိပ္ လုံခ်ည္ကေလးႏွင့္အေမ။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ယဥ္႐ုံကေလးမွ် ကြမ္း၀ါးတတ္ေသာ အေမ။ သည္အေမ ဆုံးပါးခဲ့သည္မွာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါးပင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ္ျငား ရီးက်ီးဒန္ ျမင္ေယာင္ ေနသည္။ အေမ ေဒၚေရႊအိမ္၏ ေျပာဟန္ဆိုဟန္၊ သြားဟန္လာဟန္မ်ားသည္ ရီးက်ီးဒန္ မ်က္စိထဲ၀ယ္ မမွိန္ ၀ါးေသး။
အိမ္တြင္ ရီးေဆး႐ိုးမရွိ။ တံခါးေမ်ာက္လက္ကို သံေခ်ာင္းအေကြးျဖင့္ ခ်ိတ္ခကာ ေစ့ပိတ္ထား၏။ သို႕ေသာ္ ရီးက်ီးဒန္ တံခါးမဖြင့္ေသး။ အိမ္ကျပင္တြင္ ေျခတြဲလြဲခ်ကာ အိမ္ေရွ႕ မန္က်ည္းပင္ကို ေငးၾကည့္ ေန၏။ မန္က်ည္းပင္ေအာက္တြင္ သစ္တုံးႀကီးတစ္တုံးရွိသည္။ သစ္တုံးႀကီး တစ္တုံးရွိသည္။ သစ္တုံးႀကီး၏ ျပာဖုံး ေနေသာဘက္မွ မီးခိုးေငြ႕ကေလး ေရးေရးအူလြင့္ေနေပသည္။ ေဆာင္းတြင္းမီးဖိုျဖစ္သည္။ မီးဖိုေဘးတြင္ ေရေႏြးၾကမ္းအိုးတည္ေသာ 'သံခေနာက္' တစ္လုံး။ ဖင္ခုထိုင္ေသာ ထန္းလက္အရင္းပိုင္းအျပတ္ သုံးေလးခုႏွင့္ထန္းပင္ အျမစ္အခြံမ်ား အူတိုင္မ်ား ျပန္ႀကဲေန၏။
ဆြမ္းခံ၀င္ခ်ိန္နီးၿပီ။ ေနျခည္သည္ မန္းက်ည္းပင္မ်ား ထိပ္ဖ်ားဆီသို႕ ေျပးတက္လာသည္။ သို႕ေသာ္ျငား ႏွင္းေငြ႕က မျပယ္ေသး။ မန္က်ည္းပင္ေအာက္တြင္ ျမဴလိုလို မီးခိုးလိုလို အသြင္ျဖင့္ ခိုေနသည္။ ရြာခရိုး ခ်ဳံႏြယ္ မ်ား ေအာက္တြင္ ရီေ၀ေ၀ကေလး ဆိုင္းဖြဲ႕ေနသည္။
"အေမႀကီး၊ ထမင္းၾကမ္း က်န္ေသးလား"
ေျမးတို႕၏အသံမ်ားျဖစ္၏။ ေျမးဆိုေသာ္လည္း ကိုဘညိန္း၏သားမသမိးမ်ား မဟုတ္ေပ။ မေခ်ာစိန္၏ ကေလး အုပ္ႀကီးျဖစ္သည္။ သားတို႕၊ သမိးတို႕ သည္ ဖေအအိုႀကီးႏွင့္ မေအအိုႀကီးကို မသနားၾက။ အားမနာၾက။ သင္းတို႕ကို ဖ၀ါးလက္ႏွစ္လုံး၊ ပခုံးလက္ႏွစ္သစ္မွ စတင္ ေကၽြးေမြး၍ လူျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ၿပီမဟုတ္ေလာ။ ဤအရာကား မီးတည္း။ ဤအရာကား ေရတည္း။ ဤသို႕ေန၊ ဤသို႕ထိုင္ စသည္ ျဖင့္လည္း သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီးၿပီ မဟုတ္ေသာ။ သို႕ပါလ်က္ႏွင့္ သင္းတို႕ေမြးေသာ ကေလးေတြကို အေမ၊ အေဖ့အိမ္သို႕ ထိုးထည့္ၾကသည္။ ထမင္းၾကမ္းမွ အစ သကာရည္အဆုံး ဘာမွ်မခံႏိုင္။
ယခုသူတို႕အေဖ လယ္ျပင္သုိ႕ သြားရာတြင္ ထမင္းၾကမ္းေတြ ထည့္ယူသြားသေလာ၊ သို႕မဟုတ္ သူတို႕အေမပါ လယ္ျပင္သို႕ပါသြားသေလာ။ ကေလးေလးေယာက္သည္ ကျပင္သို႕ တန္းစီၿပီး တက္လာၾကသည္။
အငယ္ဆုံးေမာင္ေထြးမွာ သုံးႏွစ္သားျဖစ္သည္။ ေလွကားကို ေလးဖက္ေထာက္တက္ေန သျဖင့္ ရီးက်ီးဒန္ ထဆြဲရ ေသးသည္။ အႀကီးဆုံး ကိုကိုႀကီးႏွင့္ ခင္ခင္ႀကီးတို႕မွာ ေျခာက္ႏွစ္ႏွင့္ ငါးႏွစ္ အရြယ္မ်ား ျဖစ္ၾကရာ ေက်ာင္းသြား ေနၾကၿပီ။ ယေန႕သူတို႕ပါ ပါလာျခင္းမွာ ေက်ာင္းပိတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္၏ ေအာက္တြင္ ႏို႕ညႇာ မိမိေထြးႏွင့္ အငယ္ဆုံး ေမာင္ေထြးတို႕ရွိၾကသည္။
သားတြင္ အခ်စ္၊ ေျမးတြင္အႏွစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ့္မွာ မည္မွ်ပင္ ခ်ိဳ႕ငဲ့ေနေစကာမူ ရီးက်ီးဒန္ ႏွင္မပစ္ရက္။ ရွိသည္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၍ ေကၽြးစၿမဲ။ သို႕ေသာ္ ႏို႕ညႇာမ မိမိေထြးကိုကား ရီးေဆးရိုးေရာ ရီးက်ီးဒန္ပဲ သတိထားရသည္။ သူလာလွ်င္ အလစ္မေပး၀ံ့။ ေစာရနကၡတ္ျဖင့္ပင္ ယွဥ္ေမြးေလသလား၊ သူခိုးဇာတာပင္ ပါခဲ့ေလသလား။ မိမိေထြးမွာ လက္ေဆာ့လွသည္။ အေမႀကီးႏွင့္ ဘတို႕အိမ္မွ မိမိေထြး ျပန္လွ်င္ ဇြန္းကိုလည္း ဆြဲသြၾးတတ္၏ ဓားကိုလည္း သုတ္သြားတတ္၏။ မည္သည္ကိုမွ် ယူခြင့္မသာလွ်င္ ကြမ္းအစ္ထဲမွ ကြမ္းရြက္ေတြ ႏိႈက္သြား၏။ သို႕ေၾကာင့္ ဘႏွင့္အေမႀကီး ႏို႕ညႇာမကို မိမေထြးမေခၚ၊ ငတက္ျပားမ ဟုေခၚၾကသည္။
"က်ီးဒန္ေရ၊ ငတက္ျပားလာေနတယ္ေဟ့"
သည္သို႕ဆိုလွ်င္ ေျမးမေလး မိမိေထြးဟူ၍ နားလည္ထားၾကသည္။ သို႕တေစ မိမိေထါးမွာ မေခ်ာစိန္၏ အသည္းျဖစ္ေခ်သည္။ နာမည္ကိုပင္မေခၚရက္။ အငယ္ဟူ၍သာ။ မည္သို႕ရွိေစ အိမ္ေပၚသို ႏို႕ညႇာမ မိမိေထြး ေရာက္လာလွ်င္ မ်က္စိႏွစ္လုံး ငယ္ထိပ္မွ ေပါက္ထြက္မတတ္ ဂရုစိုက္ၿမဲျဖစ္ေသာ ရီးက်ီးဒန္သည္ ယခုမူ မ်က္လုံးမ၀ိုင္းေပ။ တံခါးဖြင့္၀င္သြားေသာ ကေလးမ်ားကို တစ္ခ်က္သာ ငဲ့ၾကည့္ၿပီး ေခ်ာင္းျပင္ ဘက္သို႕ ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္ေနျပန္သည္။
စလင္းေခ်ာင္း၏ အလယ္ေသာင္တြင္ ဆင္နီေတာႀကီးသည္ ေျမာက္ျပန္ေလျဖင့္ ျမဴးႂကြေန၏။ ေရေၾကာင္းႏွင့္ ေသာင္၏ၾကားတြင္မူ အာလူး၊ ၾကက္သြန္စိုက္သူမ်ား ပ်ားပန္းခတ္ေနၾက၏။ ရီးက်ီးဒန္မူ ဆင္နီေတာ ကိုလည္းမျမင္၊ အာလူးၾကက္သြန္ခင္းမွ လူမ်ားကိုလည္း မျမင္။ အေဖႏွင့္အေမကိုသာ ျမင္ေယာင္ ေနသည္။
ကေလးမ်ားသည္ မီးဖိုေခ်ာင္သို႕၀င္ကာ ထမင္းၾကမ္းကို ခြဲေ၀စားေသာက္ေနၾကသည္။ ထမင္းအိုးလွန္သံ၊ ဆားအိုးဖြင့္သံ၊ ဆီအိုးထဲသို႕ ဆီမႈတ္က်သံမ်ားကို ရီးက်ီးဒန္မၾကား။ ၾကားလွ်င္မူ 'ဆီေတြ အရမ္းမလုပ္ၾကနဲ႕ 'ေအာ္ကာ ထေျပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ မိမိေထြးမွာ ခိုးတတ္ရုံသာမက အေကာင္းလည္းႀကိဳက္သည္။ ဆီေတြ ကို လက္ၾကားယိုေအာင္ ဆမ္းရမွေက်နပ္သည္။
သို႕ေၾကာင့္ ရီးက်ီးဒန္ ၾကပ္မတ္ထိန္းသိမ္းရေလ့ရွိသည္။ ယခု ရီးက်ီးဒန္မၾကား အေဖဦးႂကြက္နီႏွင့္ အေမ ေဒၚေရႊအိမ္တို႕ကို သတိရၿပီး ပူေဆြးေနမိသည္။ သို႕စဥ္ ရီးေဆးရိုးအသံကို ၾကားရ၏။
"က်ီးဒန္ေရ… ေသာင္းေဖတို႕အိမ္မွာ ၀က္ေပၚေနတာႀကဳံလို႕' အေခ်ာဆီ' အစိတ္သား၀ယ္ခဲ့တယ္"
ရီးေဆးရိုးသည္ အရိုးေငါေနေသာ ပခုံးေပၚတြင္ ပုဆိုးတစ္ထည္တင္ထားကာ ၀က္သားအဆီတြဲကို ႏွီးျဖင့္ ေဖာက္လ်က္ ဆြဲလာသည္။
"အေခ်ာဆီနဲ႕ နဘတ္ခ်ဥ္နဲ႕ ခ်က္စားရေအာင္ဟာ။ နဘတ္ခ်ဥ္ ထည့္စမ္းပါဟ"
အိမ္ထဲသို႕ ၀င္သြားေသာအခါတြင္ကား ရီးေဆးရိုးႏွင့္ ေျမးတစ္သိုက္ လုံးေထြးေနေပေတာ့သည္။
"ဘ ၀က္သား၀ယ္လာတယ္ေဟ့။ တို႕အိမ္မျပန္ဘဲ ဒီမွာ ထမင္းစားရေအာင္ေဟ့"
စီးနင္း စီးပိုးေသာစကားကို အရြယ္ႏွင့္မလိုက္ောအင္ ေျပာတတ္သူမွာ ငတက္ျပားမပင္ ျဖစ္ပါသည္။
"အသား မဟုတ္ပါဘူး ေျမးတို႕ရယ္၊ အေခ်ာဆီေတြပါ။ ဘထမင္းစားမေကာင္းလို႕ နဘတ္ခ်ဥ္ ကေလး နဲ႕မ်ား ခ်က္စားရရင္ေကာင္းမလားလို႕"
ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ႏွင့္ ၀က္ဆီဖတ္ေရာခ်က္ထားေသာ ဟင္းမွာ ဟင္းေကာင္းတစ္ခြက့္ျဖစ္သည္။ ဟင္းခတ္ အျခား စမဲ ဟင္းလ်ာ ထည့္ရန္မလိုေပ။ ဆီလည္းမကုန္ေပ။ ငရုတ္သီးစိမ္း ထည့္ခ်က္လွ်င္ စားခ်င့္္ စဖြယ္ ၀င္း၀င္း အိအိႏွင့္ အနံ႕လည္းေမႊးသည္။ ဟင္းေပၚတြင္ ဆီကလည္း တက္ေနသည္။
တကယ္ခ်က္စားခ်ိန္တြင္ ေကာင္းခ်င္မွေကာင္းမည္။ လတ္တေလာတြင္မူ ရီးက်ီးဒန္လည္း အေတြးျဖင့္ သြၾးရည္က်လာသည္။ သိုကျဖင့္ ေႏွးေကြးစြာ ထလိုက္သည္။
လူစားရန္ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္အတြက္ ေ၀းေ၀းမသြားရပါ လက္တစ္၀ါးရြယ္ ႏွမ္းဖတ္ခဲ ေႂကြပန္းကန္ႏွင့္ တစ္လုံးကိုယူၿပီး အိမ္ကျပင္သို႕ ျပန္ထြက္လာသည္။ အိမ္ကျပင္ေဘးတြင္ ကျပင္ႏွင့္အညီ ေလးတိုင္စင္ ေဆာက္ထားေသာ ေရအိုးစင္တစ္ခုရွိသည္။ ရမ္းဘိုကုန္းအိုး ေျခာက္လုံးမွာ ေရအျပည့္ျဖင့္ စီတန္းေနသည္။ အဖုံး မရွိေသာ အိုးထဲတြင္ ေရမႈတ္႐ိုးတစ္ခုက တန္းလန္း။ ႏွမ္းဖတ္ခဲကိုေရာ ပန္းကန္ကိုပါ ေရျဖင့္ သုံးေလးထပ္ ေဆးၿပီးလွ်င္ ႏွမ္းဖတ္ခဲ ျမဳပ္ရုံမွ် ေရထည့္လိုက္သည္။ ဤအတိုင္းထားလိုက္ပါက ေနာက္တစ္ေန႕သည္အခ်ိန္တြင္ သုပ္စားလို စား၊ ခ်က္စားလို စား၊ စားခ်င္သလို စားႏိုင္ေသာ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ အသင့္ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။
ရီးေဆးရိုးက 'စဥ္းတီတုံး' တစ္ဖက္၊ ဓားႏွင့္ ၀က္ဆီတြဲတစ္ဖက္ ဆြဲကာ ကျပင္သို႕ ထြက္လာျပန္သည္။
"ပဲနဘတ္ က ႏွမ္းနဘတ္ထက္ ဆိမ့္သတဲ့ဟ"
"ခိုးခိုးခါခါေတာ္ က်ဳပ္တို႕ရြာမွာ ဘယ္တုန္းက ပဲနဘတ္ရွိလိဳ႕လဲ"
"ပိုဆိမ့္တာ ေျပာတာပါဟာ"
"မုန္းနားကိုသြားတုန္းက ပဲနဘတ္ခ်ဥ္ စားဖူးပါ့ေတာ္ မႀကိဳက္ပါဘူး၊ စိမ္းေစာ္ကနံနဲ႕"
ရီးေဆးရိုးက ၀က္ဆီတြဲကို သြက္လက္စြာ လွီးထစ္ေနသည။္ သူကသြက္လက္ေန ေသာျငား ရီးက်ီးဒန္ စကား မတုံ႕ျပန္ေပ။ ႏြားတင္းကုပ္ဘက္သို႕ ေငးေနသည္။ စကားေျပာေနရာက က်ီးဒန္ ဘာျဖစ္ သြားပါလိမ့္ ဟု ေတြးကာ ရီးက်ီးဒန္မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္သည္။
"က်ီးဒန္ ဘာျဖစ္ေနလဲ၊ ေနေကာေကာင္းရဲ႕လား။ သြားလည္းမရွိဘဲနဲ႕ ထန္းပင္ျမစ္ေတြ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေထာင္းမစားနဲ႕၊ ရင္ခံလိမ့္မယ္ဆိုတာ နားမေထာင္ပဲကိုးဟ။ အခုေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္ရွိစ မေရႊစာ"
ေလရွည္ႀ႕ီး ျမည္တြန္ေတာက္တီးလိုက္သည့္အတြက္ ရီးက်ီးဒန္ အာရုံေျပာင္းလိုက္ရသည္။ ရီးေဆးရိုးကို လွည့္ၾကည့္သည္။
"ေတာ့္မလဲ ဒီထန္းပင္ျမစ္ပဲ ရန္လုပ္ေန၊ ထန္းပင္ျမစ္က ေတာ္နဲ႕မတည့္ေပမဲ့ က်ဳပ္နဲ႕တည့္သေတာ့္။ ေလကို မွန္ေနတာပဲ"
ေျမးမ်ားသည္ ပါးစပ္မသုတ္ဘဲ မီးဖိုေခ်ာင္မွ ထြက္လာၾက၏။ သူတို႕ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ဆီရႊဲေန၏ တံဆိတ္ေအာက္ တြင္ ခိုကာ ထရံႏွင့္ကပ္ထားေသာ ေသာက္ေရအိုးစင္မွ ေရကို လုယက္ေသာက္ေနၾက၏။
"ဟဲ့ေနာက္ဆုတ္ေသာက္ၾက"
"အိုးထဲကို ေရမႈတ္နဲ႕တအားမထိုးနဲ႕၊ နင့္အေဖေခါင္းမဟုတ္ဘူး"
သည္ႏွယ္မာန္မဲေနက်စကားကိုလည္း အဘိုးႀကီး အမယ္ႀကီး တို႕ မသုံးစြဲအား။ ငတက္ျပားမလက္ထဲတြင္ တစ္စုံ တစ္ရာပါ မပါကိုလည္း ဂရုမစိုက္ႏိုင္။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ၾကင္နာစြာၾကည့္ေနမိသည္။
"နင့္ၾကည့္ရတာက ဟယ္"
အလွ်ိဳလွ်ိဳ ဆင္းသြားေသာ ေျမးတန္းႀကီးကို တစ္ခ်က္ေစာင္းငဲ့ၾကည့္အၿပီး၌ ရီးေဆးရိုးက စတင္ကာ စကား ဆက္သည္။
"ရွင္ဖြားအုံ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္တာ က်ဳပ္ သြားလိုက္ရတယ္။ ေတာ္က ဟိုနားခဏဆိုၿပီး ထြက္သြားတာ ျပန္မလာပဲကိုး"
"ဖြားအုံးနဲ႕နင္နဲ႕ တည့္မွမတည့္ၾကတာ။ သူ႕ဆြမ္းသြတ္သြားတာနဲ႕ ညည့္ပါးမွာ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္း ထင္ေန ရသလား"
"ဟင္….ဟုတ္လား"ဆိုကာ ရီးက်ီးဒန္ ကိုယ့္ပါးကို ကိုယ္စမ္းသပ္ၾကည့္သည္။
"က်ဳပ္က မ်က္ရည္လည္တယ္၊ မ်က္ရည္မက်ဘူးလို႕ထင္ေနတာ"
"ေအးေလ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ ဖြားအုံရဲ႕ဆြမ္းသြတ္နဲ႕ မ်က္ရည္လည္တာနဲ႕က သိပ္မဆိုင္ဘူး ထင္ပါ တယ္ဟာ"
"အေဖနဲ႕ အေမ့ကို သတိရလို႕ေတာ္ေရ႕"
"အမယ္ေလးဟာ နင့္ဟာကလဲ"
ရီးေဆးရိုး စကားမဆုံးေသ၊ အိမ္ထဲ၀င္ၿပီး ဟင္းခ်က္ရန္ ေျမအိုးတစ္လုံးယူလာသည္။
"ရီးႂကြက္နီေသတာ အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ရွိၿပီ။ ရီးေရႊအိမ္ေသတာလည္း ငါးဆယ္ေလာက္ရွိၿပီ။ အဲဒါမ်ား….."
"မဟုတ္ဘူးေတာ့၊ ဘုန္းႀကီးေနာက္က ထရံမွာကာတဲ့ ကန္႕လန္႕ကာက အေဖ့ပုဆိုးနဲ႕ အေမ့လုံခ်ည္ ျဖစ္ေနတာကိုး"
"ဒါဆို၀မ္းေတာင္သာရဦးမွာဟ"
"ေသတဲ့လူကို သတိရတာ ၀မ္းသာစရာလား"
"ေသတဲ့လူရဲ႕ ပစၥည္းကိုျမင္ရေတာ့ ငါ့အေဖနဲ႕ အေမဟာ ေသသည္ရဲ႕ အျခားမဲ့ဘ၀ကေတာင္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ ေတြ လုပ္တုန္းပါကလားလို႕ ေတြးၿပီး ပီတိျဖစ္ေနရမယ္၊ ၀မ္းသာေနရမယ္"
ရီးက်ီးဒန္ မွာ မႈန္ရီေမွးေသာ မ်က္လုံးအစုံကို ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္လုပ္ေနမိသည္။
"ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၾကည့္စမ္း၊ ညည္းအေဖနဲ႕အေမကုသိုလ္ေကာင္းမႈကန္႕လန္႕ ကာႀကီးဟာ ဆြမ္းသြတ္ အလွဴ ရွင္ရဲ႕ အိမ္ထရံက မလွမပတာေတြကို ဖုံးကြယ္ၿပီး လွပေအာင္ မ်က္စိပသာဒျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္၊ ကဲဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ ေကာင္းမႈလဲ"
"သည္လိုေတာ့လည္း ဟုတ္သားပါကလား"
ဟု ရီးက်ီးဒန္ ေတြးမိသည္။ ေတြးမိသည္ႏွင့္အမွ် ညႇိဳးငယ္ေသာမ်က္ႏွာသည္ အားတက္သည့္ဘက္သို႕ ေရာက္လာ၏။
"ေနာက္တစ္ခုကလည္း ပရိတ္ရြတ္ဖို႕၊ တရားခ်ီးျမႇင့္ဖို႕ ႂကြလာတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေနေရာင္ မထိုးေအာင္ ဒီကန္႕လန္႕ကာက အကာအကြယ္ေပးျပန္တယ္။ သီလရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ ျပဳရတဲ့ ေကာင္းမႈဟာ သာမန္လူေတြအေပၚမွာ ျပဳရတဲ့ေကာင္းမႈထက္ ႀကီးျမတ္တယ္။ အက်ိဳးထူးတယ္"
"ဟုတ္ပါ့ေတာ္ ဟုတ္တာေပါ့"
"ေအးေပါ့ဟ၊ ဒီလိုေတြးမွေပါ့၊ ခုေတာ့ ေသတဲ့လူကို ေတြးၿပီး ေဆြးရတယ္လို႕။ သူကေတာ့ မေသ ေတာ့မယ့္ အတိုင္းပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ည့္အတြက္လည္း ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ေဆြးထား"
"ေတာ္သာေသမွာ၊ က်ဳပ္မေသဘူး"
သြားတစ္ေခ်ာင္းမွ်မရွိေတာ့ေသာ ရီးက်ီးဒန္၏ အၿပဳံးသည္ တစ္မ်ိဳးတင့္တယ္လွေပ၏။ ႏွမ္းဖက္ ပန္းကန္ ကိုင္ၿပီး အိမ္ထဲ၀င္သြၾးေလရာ ရီးေဆးရိုးမွာ တဟဲဟဲရယ္ေမာကာ က်န္ရစ္ခဲ့ေလသည္။ ရယ္ေမာရင္းမွ ဟင္းအိုးကို ငုံ႕ၾကည့္လိုက္သည္။ ဟင္းလ်ာမ်ား မထည့္ရေသး။ ။ ေရေတာ့ ထည့္ထားသည္။ အိုးေဆးရန္ ထည့္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပြတ္သပ္ေဆးေၾကာရန္ လက္လွမ္းလိုက္ၿပီးမွ ရီးေဆးရိုး၏ လက္မ်ား တန္႕တုံ႕ သြားၾကသည္။ ေရအိုးထဲမွ ေရႏွင့္အတူ ေရာေႏွာပါလာဟန္တူေသာ ပိုးေလာက္လန္း ကေလး မ်ားသည္ ဟင္းအိုးထဲ၌ ကၽြမ္းထိုးေနၾက၏။ ရီးေဆးရိုးမွာ တစ္ခ်က္ငုံ႕ၾကည့္ၿပီးေနာက္ ဟင္းအိုးထဲမွ ေရကို ၾကမ္းျပင္ ေပၚ သို႕ သြန္လိုက္ေလေတာ့သည္။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
.
No comments:
Post a Comment