Friday, April 16, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) အပိုင္း (၇၈)

မနက္ဖန္မွ ဆက္၍ ပစ္အုံးမည္

ယခင္က ေဖၚျပထားခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း သူ၏ အမွားမ်ား ကိုယ္တိုင္စာျဖင့္ ေရးသား ၀န္ခံခဲ့သည္။ သူ၏ႀကီးေလးေသာ အျပစ္မ်ိဳးစုံကို အတြက္ သူ၏အျပစ္ဒဏ္ကို သူကိုယ္တုိင္ ခံယူသည့္ အေနႏွင့္ ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္း၊ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးစီးသြားသည္တုိင္ေအာင္ အရြယ္ႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာေတြက္ ေတာက္ဆလ်က္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရန္မရွိ၊ ဘ၀ျခား သြားသည့္ အခ်ိန္အခါ အထိ လူေတြမသိေအာင္ အုပ္အုပ္ဆုိင္းဆုိင္း ေနပါေသာ္လည္း၊ ေျမႇာက္ပင့္စားေနေသာ သူ၏ ပတ္၀န္းက်င္ အေပါင္းအဖြဲကမ်ားက ေသြးထုိးေပးၾကသည္တေၾကာင္း၊ မူလပင္ ကုိယ္စိတ္ထား ကလည္း စဥ္းလဲ ေကာက္က်စ္ေသာ အခံရွိသူ ျဖစ္သည္တေၾကာင္း၊ ကေျပာင္းကျပန္ျပဳလုပ္ရန္ ထပ္မံ ႀကိဳးစားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

က်မမွာ ရင္းခ်ာေသာ သားခ်င္းမ်ား၊ သားသမီးမ်ားမရွိ၊ လူမမာအျဖစ္ႏွင့္ ကိုယ့္ကိုယ္မွ အင္အားႏွင့္ မသယ္ႏိုင္ေသးေသာ မိန္းမသားတဦးအျဖစ္ ေရာက္ရွိေနခ်ိန္ဆိုၿပီး လူစြမ္းေကာင္းႀကီး လုပ္၀ံ့လာ သည္မွာလည္း သူ၏ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူမသမာ ေျမႇာက္ေပးသူ အလိုေတာ္ရိမ်ားအားလံုး အသံုး မ၀င္ေသာ ေမာင္၀မ္းကြဲမ်ားကပါ သူ႔ဘက္သားျဖစ္ေနၿပီဆိုေသာအားကိုးမ်ိဳးႏွင့္ ဤမွ်ႏိုင္ထက္ စီးနင္းျပဳကာ ယခုလို မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္ က်ဴးလြန္မႈေတြ ျပဳလုပ္လာသည္ကို သီးမခံႏိုင္တဲ့ အဆံုး၌ က်မ၏ ရွိသမွ် အင္အားႏွင့္ က်ံဳး၍ ပုလင္းတလံုးၿပီး တလံုး မရပ္မနား ပစ္လႊတ္ေနသည္မွာ အိမ္သစ္ကေလး၏အမုိးမ်ား အေပါက္ အကြဲေတြ ျဖစ္လာမွ ေခတၱေမာ၍ ရပ္လိုက္ရသည္။

အေမာ ေျပရပ္နားကာမွ စိတ္လိုက္ မာန္လိုက္အားစိုက္လိုက္မိသမွ် တုန္တုန္ရင္ရင္ ျဖစ္လာၿပီး လက္ေမာင္းက အေၾကာေတြ တင္းမာ ကုိက္ခဲလာသည္။ ရင္၀ထဲက အလံုးအခဲႀကီး ျဖစ္လာၿပီး တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္လာသည္။ သို႔ေၾကာင့္ အိပ္ရာထဲျပန္လွဲရၿပီး မ်က္လံုးစုံမွိတ္၍ ရင္၀ကို လက္ႏွင့္ဖိ ႏွိပ္ထားေစရသည္။

သို႔ေပမဲ့ ဒီအိမ္သစ္ကေလးေပၚက ဆင္း၍ အျပင္ထြက္မေပးသမွ် က်မအေမာေျပ၍ ရင္ခုန္ၿငိမ္၀ပ္ သြားသည့္ အခ်ိန္တိုင္ အိမ္သစ္၏ အမိုးေတြဇကာက်ေအာင္ ေပ ါက္ကြဲကုန္သ္ညအထိ ေန႔ရွိ သေရြ႕ လုပ္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္ပါသည္။ ထုိေန႔ ေန၀င္သည္တိုင္ေအာင္ မထႏိုင္ ေတာ့ဘဲ ဆရာ၀န္ လာခ်ိန္ ေရာက္လသည္. ဆရာ၀န္ကထံုးစံအတိုင္း၊ ေသြးခ်ိန္ၾကည့္သည္၊ ေသြး အမ်ားႀကီး တိုးေနသည္။ ရင္ေတြလဲ ခုန္ေနသည္ စိတ္လိုက္မာန္ပါ ဘာမွမလုပ္ပါႏွင့္ဟု သတိေပး၍ ေဆးေတြ တိုက္သြားပါသည္။

မုဆိုးမကလည္း ဆရာ၀န္အနား တီးတိုးကပ္ခါ ညေနကပုလင္းမိုး ထြက္ရြာလိုက္ေသာေၾကာင္း ေျပာထား ႏွင့္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္မ်ား နားလည္သြားပံုရပါသည္။ ထုိေန႔ေတာ့ ညသူနာျပဳ ဆရာမႀကီး ေရာက္လာသည္အထိ အိပ္ရာထဲမွာဘဲ က်မ ရွိေနေတာ့သည္။ က်မစိတ္ထဲ မွာ စိတ္လိုက္မာန္ပါျပဳမိ၍ ေရာဂါတိုးၿပီး ေသခ်င္လည္း တခါထည္း ေသသြားေစေတာ့၊ လုပ္လက္စ အလုပ္ကိုေတာ့ လက္မေလွ်ာ့ဟု ပိုင္းျဖတ္ထားလုိက္ပါသည္။ ယေန႔မထႏိုင္လွ်င္ နက္ဖန္မွ ဆက္မည္။

သည့္ထက္ပို၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သယ္ႏိုင္လွ်င္ သည့္ထက္ပို၍ တိုးခ်ဲ႕ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ ပါသည္။
ေနာက္တေန႔ မနက္လင္းေသာအခါ အင္အားနည္းနည္းျပည့္လာသည္။ အိပ္ရာထၿပီးအခ်ိန္က် ေဆး၀ါး မ်ား စားေသာ ကိစၥၿပီးေသာအခါ မနက္၉နာရီခန္႔ ရွိလာသည္။ အိပ္ခန္းမွ တံခါးေပါက္ႀကီးကို ဖြင့္လ်က္ ၀ရံတာ သို႔ ထြက္ရပ္ၾကည့္သည္။

မနက္ပိုင္း အလွည့္က် အလုပ္သမားေတြ အယ္ဒီတာ ေတြ အခ်ိဳ႕တ၀က္ ေရာက္ေနၾကၿပီ၊ လူေတြက မစုံလွ ေသးပါ။ ေရာက္လာေသာ အယ္ဒီတာမ်ား သည္ အလုပ္တိုက္ေပၚ တိုက္ရိုက္တက္မသြားေသးမွီ အိမ္သစ္ ကေလး ေပၚသို႔ အရင္တက္ခါ ညီလာခံၾကရပါသည္။ သူညႊန္ၾကားရာကို တဘက္သတ္ ျပဳလုပ္ေပး ၾကရေသာ လက္သပ္ေမြး အယ္ဒီတာကလည္း ႏွစ္ေယာက္စ၊ သံုးေယာက္စ ရွိေသးသည္။
က်မသည္ ဆင္းခ်ီ၊ တက္ခ်ီႏွင့္ ညီလာခံေနေသာ အယ္ဒီတာ ၃-၄ေယာက္အား အိမ္ေရွ႕၀ရံတာမွ လွမ္းၿပီး ေခၚလိုက္၍ လွည့္လာၾကသည္။

က်မက မဆုိင္ေတာ့ သူ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို လက္မခံ လုပ္ကိုင္မေနၾကရန္ တားျမစ္ ကန္႔ကြက္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔သည္ ေကာင္းပါၿပီဟု ဆိုၿပီး အယ္ဒီတာအလုပ္ခန္းအေပၚသို႔ တက္သြားၾကသည္။ ထုိေနာက္ အိမ္ထဲျပန္၀င္လာၿပီး ဆုိဒါ ပုလင္းခြံ လက္က်န္မ်ားႏွင့္ ေကာင္မကေလးေတြ ေရာင္းစားရန္ စုထားေသာ အရက္ပုလင္းခြံ အလြတ္ေတြကို ရွိသမွ် ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီး ေနာက္ေဖးေဆာင္လသာခန္းမွာ တင္ထား ေပးရန္ ေျပာ ထားလုိက္ပါသည္။ လူစုံေသာအခ်ိန္မွာ မေန႔ကလိုဘဲ က်မအလုပ္စရပါမည္။

သို႔ႏွင့္ မၾကာမွီ အယ္ဒီတာေမာင္သန္းညြန္႔သည္ က်မဆီသို႔ ေရာက္လာသည္။ မမခင္မေန႔က ပုလင္းမုိး ရြာလိုက္ လို႔ သတင္းေတြ ဆူညံ၊ ဆူညံေပါက္ၾကားကုန္ပါၿပီ၊ ညဘက္ဆိုလွ်င္ ကိစၥမရွိပါ။ ေနဘက္မွာ ဆိုေတာ့ အျပင္လူစိမ္းဧည့္သည္ေတြက အလြန္မ်ားပါသည္။ လူၾကား မေကာင္း သူၾကား မေကာင္း ရွက္စရာ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဦးေလးကို အျပင္ ေခၚထုတ္သြားပါရေစ။ ဦးေလး ကလဲ အျပင္မွာဘဲ သြားေနေတာ့မယ္။ မင္းတုိ႔တေတြ အလုပ္တုိက္မွာ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ လုပ္ကိုင္ ေနၾကေတာ့လို႔ ဆုိပါသည္ဟူ၍ လာေျပာပါသည္။

ေကာင္းလွပါၿပီ၊ ေမာင္သန္းညြန္႔က ေခၚထုတ္သြားလွ်င္ ယေန႔အေမာထပ္မခံရဒါ ေက်းဇူးတင္စရာ ေပါ့၊ မင္းတို႔လဲ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အစအဆံုး အသိသားဘဲ။ အရွက္မရွိ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ ျပန္၀င္လာလို႔ လုပ္ရဒါပါ။ ဒီလုိလုပ္ရတဲ့အတြက္ ငါ့မွာလဲ ေသြးတိုးေရာဂါ တဘက္နဲ႔ တယ္ေတာ့ မသက္သာလွပါဘူးဟူ၍ ေျပာလိုက္ ရပါသည္။


႐ုပ္႐ွင္ျပာဇာတ္လုိက္ဟီး႐ုိးႀကီး

အယ္ဒီတာ ေမာင္သန္းညြန္႔က ဆက္လက္ေျပာျပသည္မွာ မမကအိမ္ထဲမွာေနတဲ့ မုိႏုိစာစီမႏွင့္ စာေရးမ တုိ႔ကုိ ဖယ္ထုတ္ပစ္ျခင္း၊ လူေတြမ၀င္ရေအာင္ တံခါးေတြ ပိတ္ထားေစျခင္း၊ ယခုလုိ ပုလင္းေတြနဲ႔ အိမ္ေပၚမွ ပစ္ထည့္ ေနျခင္းမ်ားဟာ စိတ္မွေကာင္းေသးရဲ႕လား၊ ႐ူးေနၿပီထင္တယ္လုိ႔ ေျပာေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကဘဲ မ႐ူးတဲ့အျပင္ ေကာင္းလုိက္တာမွလြန္ေရာ၊ မ်က္လံုးနဲ႔တႀကိမ္ ထြက္ၾကည့္လုိက္႐ံုနဲ႔ ေအာက္က လူေတြ ဘာလုပ္ေနၿပီဆုိဒါ အကုန္သိပါတယ္ဟူ၍ ျပန္ေျပာခဲ့ ရသည္ ဟုဆုိသည္။

အႀကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္သေဘာနဲ႔ မတတ္ႏိုင္တဲ့အဆံုးမွာ ငါ့ကုိ႐ူးတယ္လုိ႔ သမုတ္စြပ္စဲြၿပီး တံတားကေလး ပုိ႔ထား ဘုိ႔ ယုတ္မာတဲ့အႀကံမ်ိဳး၊ ႀကံေနတယ္ဆုိဒါ ငါရိပ္မိၿပီးသားပါ၊ သုိ႔ရာတြင္ ေလာေလာဆယ္႐ူးေနသူက မင္းတုိ႔ ဆရာဘဲျဖစ္သည္။ ယခုလက္ငင္း တဏွာ႐ူး၊ အရက္႐ူး ျဖစ္ေနဒါကုိ မင္းတုိ႔ အယ္ဒီတာတဖဲြ႕လံုး သိေနသားဘဲ၊ အ႐ူးကုိ အမဲသားေကၽြးၿပီး ကုိယ္က်ိဳး ႐ွာစားရင္း ႀကီးပြားလာတဲ့လူေတြ ဘယ္ေလာက္ ႐ွိေနၿပီ ဆုိဒါလဲ ေမာင္သန္းညြန္႔ အသိဆံုးဘဲဲ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာရပါသည္။

ယခု ၃-၄ႏွစ္ အတြင္းမွာ ကိေလသာ ပူေလာင္မႈ ဒီကရီ အတက္ၾကမ္းေနသည္၊ မိန္းမ မွန္လွ်င္ ေကာင္းဆုိး ယုတ္ညံ့မေ႐ြး၊ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ေရာ၊ ခေလးအေမေရာ၊ လင္႐ွိေရာ ေတြ႕သမွ် ႏွင့္အလုပ္တုိက္မွ ကုိယ့္အရိပ္ မွီ၍ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ေနၾကရေသာ လင္႐ွိမယား အလုပ္သမား မ်ားကုိပင္ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ေတြကလုိက္ပါက အႏုိင့္အထက္ ဗလက္ကာယ လုပ္လုိက္ တတ္သည္။ ေ႐ွ႕ဆက္ အမွားမခံ၊ အမိမခံ လုိေသာ အမ်ိဳးသမီးက ေ႐ွာင္ႏုိင္သမွ် ေ႐ွာင္သြားၾက၍ ဆဲြႀကိဳးလက္ေကာက္အစ ေငြလံုးႏွင့္ ေပါက္ လုိ႔ ရသူအခ်ိဳ႕လည္း မထူးေတာ့သည့္အတူ ဆူဆူၿဖိဳးၿဖိဳး သံုးရစဲြရၿပီးေရာဟု ေခ်ာ္လဲေရာထုိင္ လုိက္ၾက ရသူလဲ ႐ွိသည္။

ဒီအေၾကာင္း ေတြကုိ စာစီခန္းထဲမွညအလုပ္ သမားေတြက အားလံုးသိၾကသည္။ ညဘက္မွာ ႐ွင္းေနေသာ မန္ေနဂ်ာ အခန္းက်ယ္က်ယ္မွာ တဏွာ႐ူးဇာတ္လုိက္ႀကီးကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ ကျပ ေနေသာ လူျပဇာတ္ ႐ုပ္႐ွင္ျပာ ကုိ စာစီသမားကေလးေတြက အလွဲ႕က် လာေရာက္ ေခ်ာင္းၾကည့္ေလ့႐ွိၾကသည္။ တခါတရံ တေယာက္ အေပၚတေယာက္ တက္ခြေက်ာ္လႊား ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကရင္း အုိးနင္း ခြက္နင္း ေခ်ာ္လဲသူလဲႏွင့္ မ်ားေတာင္ မွ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္ တုိင္ေအာင္ ႐ုပ္႐ွင္ ျပာဇာတ္လုိက္ႀကီးကမသိႏုိင္ဘဲ ရာဂအုိင္ထဲမွာ မႊန္ထူ နစ္ေမ်ာ ေနသည္။ ထုိ႐ုပ္႐ွင္ျပာမွာ ဇာတ္လုိက္မင္းသမီးေတြသာ အလဲလဲ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဇာတ္လုိက္ မင္းသား ဟီး႐ုိးႀကီးကား တေယာက္ထည္း မညီးတမ္း မပင္မပန္း ေရလဲႏွင့္ အသံုးေတာ္ခံလ်က္႐ွိသည္။

ဤသတင္းေတြမွာ အထက္ပုိင္းကုိ မေရာက္လာေသာ္လည္း ပဥၥမတန္း ထရံေပါက္မွ ေခ်ာင္းၾကည့္ေလ့ ႐ွိၾကေသာ ညအလုပ္သမားလူငယ္ပုိင္းတုိ႔တြင္ မ်က္စိအရသာ႐ွိလွေသာ ဤအခမဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ျပာ သတင္းအညႇီ အေဟာက္ နဲ႔ႀကီးမွာ ႀကိတ္၍ ပ်ံ႕ပြားေနပါသည္။ ညအလုပ္သမား အခ်ိဳ႕သည္ အျခား ပံုႏွိပ္တုိက္ မ်ား တြင္လည္း ေန႔ဘက္တြင္ အလုပ္၀င္လုပ္တတ္ၾက၍ အျခားတုိက္ မ်ားသုိ႕လည္း သတင္း ျဖန္႔ၿပီးသား ျဖစ္ေနသည္။ အလုပ္ႏွင့္ မဆက္သြယ္ သည္တုိင္ေအာင္ လူငယ္အခ်င္းခ်င္းမိတ္ျဖစ္၊ ေဆြျဖစ္ သတင္းထူး မ်ား ေျပာၾကားတတ္ၾကသည္။ ဤလုိ အဘုိးတန္သတင္းမ်ိဳးမွာ မေျပာပါႏွင့္ဟု အသျပာ ပံုေပးေစကာမူ လူငယ္ ဘ၀ မေျပာဘဲ မေနႏုိင္ၾကပါ။ သုိ႔ေၾကာင့္ အ႐ြယ္ႏွင့္မလုိက္ သက္ၾကားအုိ၏ ႀကက္သေရ႐ွိလွေသာ ႐ုပ္႐ွင္ျပာ သတင္းႀကီးမွာ အလုပ္သမ်ားအသီးသီးတုိ႔ ရပ္ကြက္၌ ဥေကၠာေဋးယ် ေက်ာေဇာၿပီးသား ျဖစ္ေန သည္ဟု သိ႐ွိရပါသည္။

အယ္ဒီတာ အဖဲြ႕၊ သတင္းေထာက္အဖဲြ႕မ်ားကလည္း အားလံုးလုိလုိသိၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ဆရာသမား ျဖစ္ေနလုိ႔ ႐ွက္႐ွက္ႏွင့္ ေခါင္းငံု႔ ေနရေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ကေတာ့ မ်က္ႏွာလုိ မ်က္ႏွာရႏွင့္ အျပင္မွ အေခ်ာင္မ ေတြ ေခၚ၊ ေခၚလာၿပီး၊ အသစ္ အသစ္ စားေတာ္ ဆက္ၾက ရေသးသည္။ သည္လုိ စားေတာ္ဆက္ ေဖာ္ရေသာ သည္းေခ်ႀကိဳက္ ဓါတ္စာ႐ွာ ေပးေဘာ္ရေသာ အယ္ဒီတာ သတင္းေထာက္ ဒ႐ုိင္ဘာ တုိ႔မွာ မ်က္ႏွာ အလြန္ရသည္။

အစား အလြန္ေခ်ာင္သည္၊ အပုိေအာက္ဆုိက္ မန္းနီးအျဖစ္ ဆုေတြ ေငြေတြေပးျခင္း၊ အိမ္ေဆာက္ ေပးျခင္း၊ လခတုိးေပးျခင္း စသည္ စသည္ေတြ အက်ိဳး႐ွိၾက၏။
သူ၏ ဘုန္းလက္႐ံုးေအာက္မွာ ခုိ၀င္လုပ္ကုိင္ေနသူ လင္႐ွိအမ်ိဳးသမီး အလုပ္သမား ထဲမွာလည္း အိမ္ေတာ္ပါ ထားရာေန၊ ေစရာလုပ္၊ ေသဆုိေသ၊ ႐ွင္ဆုိ႐ွင္၊ ထုိင္ဆုိထုိင္၊ ထဆုိထ၊ ကုန္း ... ဆုိ ... ကုန္း ... ကြဆုိကြ၊ လုပ္သမွ် မၿငိဳမျငင္သူဆုိလွ်င္ ေ႐ႊလက္ေကာက္ေတြ မခၽြင္ခၽြင္ ျမည္လာ ၾကသည္ဟူ၍ အလုပ္တုိက္ သားအားလံုး နားလည္သိ႐ွိၿပီးသားျဖစ္ေနသည္။

ဤသတင္းမ်ားကုိ အယ္ဒီတာ ေမာင္သန္းညြန္႔ေခၚထုတ္သြားၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း က်မနားသုိ႕ အသစ္ အဆန္း ႀကီးပမာ သတင္းတခုၿပီးတခုသိ႐ွိလာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ က်မက ဟုတ္ မဟုတ္ ျပန္ျပန္ ေမးတုိင္း လည္း အယ္ဒီတာ ေမာင္သန္းညြန္႔ကဖံုးမရေတာ့သည့္အတူ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း သူသိသမွ်ကုိလည္း ျဖည့္စြက္ ေျပာျပပါေသးသည္။ က်မသည္ လူေနမ႐ွိေသာအခါ အိမ္သစ္ကေလးအား တံခါးမ်ား ပိတ္လ်က္ လူ၀င္ ေပါက္ကုိပါ ေသာ့ခတ္ထားခုိင္းလုိက္ပါသည္။

က်ားငစဥ္းလဲႀကီးေထာင္ေခ်ာက္ ဆက္ရန္
.

6 comments:

Anonymous said...

ျမန္ျမန္ ဇာတ္သိမ္းပါေတာ့ ဗ်ဳိ႕ ဖတ္ရတာ ေမာလွျပီ ၊ စာေရးသူ နဲ႕ အျပိဳင္လုိက္ခံစားရတာ မလြယ္ ဘူး၊ ၾကာရင္ေသြးတုိးပါေရာဂါ အလုိလုိရႏုိင္တယ္ ။တင္ေပးတဲ့ အစ္မ ကုိ လည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္

အတီး said...

ဟီးဟီး.. ဖတ္ရင္း ရီရတယ္။ ပုိ႔စ္အေဟာင္းေတြပါ ျပန္ဖတ္ေနတာ။ ဒီအဘြား ငယ္ငယ္က အိမ္မွာ ေစ်းလာေရာင္းတဲ့ ေစ်းသည္ေတြက ေမာင္ေမာင္တုိ႔၊ ခင္ခင္တုိ႔၊ ကုိယ္ေတာ္ေလးတုိ႔၊ မုန္႔သည္လာျပီဘုရာ့ လုိ႔ ေျပာေရာင္းရတယ္ဆုိေတာ့ ရီရတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ေလးဆုိျပီး ဘုရင့္သားလဲဟုတ္ဖူး။ ေစ်းသည္ေတြကေတာ့ မုန္႔ေရာင္းခ်င္ေတာ့ ေသနာေလးမ်ားဘုရာ့။ မုန္႔မ်ိဳဖုိ႔ ဝယ္ၾကပါ ..ေျပာခုိင္းရင္လဲ ေျပာမွာပဲ။

အိမ္ေဖာ္သားသမီးေတြကလဲ ကေလးခ်င္း ဘုရားထူုးရတယ္ဆုိေတာ့ အေပါခံျပီးကုိ အေျမွာက္ၾကိဳက္ၾကတာပဲ။

Anonymous said...

ဆရာမၾကီးဟာ ဘုရားတရား သိပ္လုပ္ေနေပမယ့္ ေဒါသကုိ မထိန္းႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ အစ္မတစ္ေယာက္ ကြန္မန္႔ေရးထားတာ ေတြ႔လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ျမင္မိတာေလး ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဆရာမၾကီး ဘုရားတရား လုပ္တယ္ဆုိတာ သူကုိယ္တုိင္ ျပန္ေျပာတာပါ။

အာသေဝါ မကုန္ေသးၾကေပမယ့္ ဘုရားတရား တကယ္လုပ္ရင္ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြက အနည္းနဲ႔အမ်ား controll လုပ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။

ပုတီးစိပ္တုိင္းလဲ ဘုရားတရားလုပ္တယ္ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ တစ္ေနကုန္စိပ္ျပီး ဘုရားစကား တစ္ခြန္းမွ နားမေထာင္ဘဲ အိမ္ေဖာ္ေတြကုိ ႏွိပ္စက္ေနတဲ့ အိမ္ၾကီးရွင္ေတြဆုိ ဘုရားတရားသမား ဘယ္လုိေခၚမလဲ။ ဂါထာေတြ တစ္ေန႔အေခါက္တစ္ေသာင္း ပါးစပ္အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ရြတ္လဲ တစ္ေခါက္စာေတာင္ စိတ္ထဲက တကယ္လုိက္ႏွလံုးမသြင္းရင္ ဘုရားတရားလုပ္တယ္ မေခၚပါဘူး။ နီးရာလူကုိ အႏုိင္က်င့္ျပီး ေမတၱာသုတ္ကုိ ေန႔စဥ္ က်ားလုိက္သလုိ ရြတ္ေနရံုနဲ႔ ေမတၱာသမား မဟုတ္သလုိေပါ့။

ဆရာမၾကီး ပုလင္းေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္၊ ေအာ္ဟစ္ လုပ္တာကုိ ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္မတင္ခ်င္ေသးပါဘူး။ ေသြးဆူလာရင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာမၾကီး ေရးတာကုိ ေသခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေတြ ျပည့္ေနေတာ့ ဒါ ဘုရားတရား သိပ္လုပ္တယ္လုိ႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ မရင့္က်က္ေသးဘူးပဲ ျမင္ပါတယ္။

တရားဓမၼ တကယ္အားထုတ္တဲ့သူေတြဟာ သူမ်ားမေကာင္း သိပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ ေျဖရွင္းတဲ့အေနနဲ႔ မလႊဲသာလုိ႔ ေျပာရရင္ေတာင္ လုိတုိရွင္းပဲ။ ဆရာမၾကီးက သူ႔အမ်ိဳးေတြ၊ သတင္းစာတုိက္ ဝန္ထမ္းေတြ၊ အိမ္က အလုပ္သမားေတြ အတင္းကုိ စာအုပ္ေရးထုတ္သလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဟုိလူေတြက သူ႔လုိ စာေရးဆရာ မဟုတ္တဲ့ သူမ်ားလက္ေအာက္ခံ ငမြဲေတြဆုိေတာ့ သူေျပာတာ မွန္မမွန္ ျပန္ေျဖရွင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာသာေရးအျမင္အရကုိ ဒါ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အႏုိင္က်င့္ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ဆရာမၾကီးဟာ တကယ္ေတာ့ တရားမရွိေသးရွာပါဘူး။

ဝင္ေျပာရတာက ဒီစာအုပ္ ဖတ္ျပီး ဘုရားတရားနဲ႔ တကယ္ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနတဲ့ လူၾကီးသူမေတြကုိ အထင္ေသးသြားၾကမွာ စုိးရိမ္လုိ႔ပါ။

ဆရာမၾကီး ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစ။

Anonymous said...

သတင္းစာတုိက္ တစ္ခုလံုးက ေဒၚခင္ခင္ေလးကုိ ဆန္႔က်င္တယ္ဆုိဒါ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲလုိ႔။

ဆရာမၾကီး ေဒၚခင္ခင္ေလးစာထဲ ပါတဲ့အတုိင္း မ်ိဳးရုိးမာန္ တက္ေနတာ မ်က္စိေနာက္စရာ ျဖစ္ေနလုိ႔မ်ားလား။ နဂါးဗုိလ္ထိပ္တင္ေထြးတုိ႔၊ ေတာ္ဘုရားေလးတုိ႔၊ ျမင္းမွဴးမင္းသားၾကီးသား ဦးေမာင္ေမာင္တင္တုိ႔လုိ မင္းမ်ိဳး စာေရးဆရာေတြေတာင္ သာမန္ အရပ္သားေတြလုိ ေနစားသံုးႏႈန္းေနတဲ့ေခတ္ဆုိေတာ့...

ဦးအုန္းခင္ဖက္ကက်ေတာ့ ဒါကုိ သိပ္အထင္ၾကီးခ်င္မွ ၾကီးမယ္။ ဘုရင္ေခတ္က ဝန္ေထာက္ဆုိတာ သူတို႔ ပါလီမန္ေခတ္ အတြင္းဝန္ေလာက္ပဲ ရွိတာပဲ။ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေတြ ဝန္ၾကီးေတြနဲ႔ေတာင္ တန္းတူ ဆက္ဆံေနတဲ့ ဦးအုန္းခင္က ဆရာမၾကီး ဝန္ေထာက္ေျမးျဖစ္ေနတာကုိ ျပားျပားဝပ္ ရုိေသေနမွာေတာ့ မႈတ္ဘူး။

Nyein said...

က်မကေတာ့ ဒါကိုအခ်စ္ၾကီးလို႕အမ်က္ၾကီးတယ္ဆိုသလိုမ်ိဳးျဖစ္ပီး မညွာမတာကိုေရးေတာ့တာပဲလားလို႕ ျမင္မိတယ္။ မုန္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာေရးခဲ့တာဆိုေတာ့ ခ်စ္တဲ့အေၾကာင္းေတာ့ဘယ္ပါမလဲ။ ဒါေပမယ့္ လူတေယာက္ကို မခ်စ္ပဲေတာ့အႏွစ္၂၀ ေက်ာ္ေပါင္းသင္းႏိုင္မယ္မထင္ဘူး။ ဒီလို လက္တြဲေဖာ္ကသစ္စာမရွိဖူးလို႕ သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေဒါသ မာနာ ဘာကိုမွမထိန္းႏို္င္ေတာ့ပဲ ဒီလိုပဲေရးျဖစ္သြားတယ္ထင္ပါတယ္။ မာနၾကီး၊ေဒါသၾကီးတတ္တာလဲပါမယ္ေပါ့။ ဒါကေတာ့ ေသာတပန္မျဖစ္ေသးသေရြ႕ေပ်ာက္ႏိုင္ခဲပါတယ္ေလ။ ဒီေလာက္လူတေယာက္အေၾကာင္းမေကာင္းတာကို ပက္ပက္စက္စက္ေရးထားတာ ဘာလို႕ထုတ္ေ၀ခြင့္ရလဲဆိုတာလဲစဥ္းစားစရာ။ ဒီစာအုပ္ထုတ္ခ်ိန္မွာ ဦးေန၀င္းအစိုး၇တက္ေနပီထင္တယ္။ ဦးေန၀င္းနဲ႕ဦးအုန္းခင္ကလဲ မေရႊစင္ဦး ပထမပိုင္းမွာေရးျပထားသလိုဇာတ္လမ္းေတြရွိေတာ့ media ကို media နဲ႔႕ပဲျပန္တိုက္သလို စာအုပ္ထုတ္လို႕ရတယ္ထင္တယ္ေနာ္။ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ဒီစာအုပ္ဖတ္ပီးသြားရင္ ဦးအုန္းခင္ေပၚထားတဲ့ impression ကနဲနဲေတာ့ေျပာင္းသြားမွာပဲကိုး ။ ေနာက္ပိုင္းဘာဆက္ျဖစ္လဲသိခ်င္လိုက္တာ

ေမဓာ၀ီ said...

အေပၚက anonymous ရွင့္ ...
< ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးလဲ တရားေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ေနေပမဲ့ မာန္ မာန ေဒါသကေတာ့ မေလွ်ာ့ႏိုင္ဘူးေနာ္။ >
အဲဒီလို က်မေရးခဲ့တာပါ။ က်မေရးလိုရင္းက သူ႔စာထဲမွာ ဖတ္ရတဲ့အတိုင္း သူက ဒါန သီလ သမထ (ပုတီးစိပ္ျခင္း ကိုဆိုလိုပါတယ္) ေတြ လုပ္ေနတာကို ေတြ႔လို႔၊ ျပီးေတာ့ ငယ္စဥ္ကတည္းက အဘြားရဲ႕ ဆိုဆံုးမမႈကို ခံယူျပီး ဘာသာေရးကို နားလည္ယံုၾကည္သူ တေယာက္ဆိုတာလဲ ဖတ္ရလို႔၊ သူဟာ တရားကို သိျပီး ေကာင္းမႈေတြ လုပ္ေနတဲ့ သူပင္ ျဖစ္ေပမယ့္ မိမိရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ မာန္မာန ေဒါသကို မေလွ်ာ့ႏိုင္ဘူး၊ သူက တရားကို သိသာသိျပီး မက်င့္တာကို ေတြးမိလို႔ အဲဒီလို ေရးလိုက္မိတာပါပဲ။

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးကို က်မက မမီလိုက္ေတာ့ သူျပန္ေရးျပသေလာက္ပဲ သိတာေပါ့ရွင္။ တရားနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနတဲ့ လူၾကီးသူမေတြကို အထင္ေသးေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီမွတ္ခ်က္ေရးခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။

ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ဆိုတာက ေသာတာပန္ေတာင္ ကင္းႏိုင္ေသးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေလ်ာ့နည္းသြား႐ံုပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သာမာန္လူတေယာက္ဟာ ေသာတာပန္လား ပုထုဇဥ္လားဆိုတာ အျပင္ပန္းၾကည့္႐ံုနဲ႔ ခြဲျခား သိႏိုင္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးက ေသသြားတာ ၾကာပါျပီ။ သူလုပ္ခဲ့ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈက သူ႔ေနာက္ ပါသြားမွာပါပဲ။ ဒီစာအုပ္ကို ငယ္ငယ္က ဖတ္တုန္းက အျမင္နဲ႔ ခုတခါ ထပ္ဖတ္ေတာ့ ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ မတူေတာ့ဘူး။ သူ႔စာဖတ္ျပီး က်မကေတာ့ သံေ၀ဂပဲ ရမိပါတယ္။