ဘုရားကယ္၍ အသက္ရွည္ခဲ့ရသည္
မီးဖိုအတြက္ ထမင္းခ်က္မိန္းမ ရွိေသာ္လည္း က်မစားေနက် ၾကက္သားျပဳတ္ကို မိုႏိုမကိုယ္တိုင္ ျပဳတ္၍ ေကၽြးျပန္သည္။ ျပဳတ္ပုံ မေကာင္းေသာ္လည္း လူမရွိ၍ သူကိုယ္တိုင္လုပ္ခ်င္၊ ျပဳစုခ်င္၍ လုပ္ေပးသည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ လက္ခံရသည္။ သို႕ေသာ္ ၾကက္ဆြပ္ျပဳတ္မွာ ေရွးအခါကလို အေရၾကည္မေနဘဲ ႏြားႏို႕ ကဲ့သို႕ ျဖဴပ်စ္ပ်စ္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ က်မကေမးေသာအခါ ညႇီေစာ္မနံေစရန္ ၾကက္သြန္ျဖဴေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္ထားေသာေၾကာင့္ ႏူးေၾကၿပီး ျဖဴေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ငပလီကျပန္လာၿပီး ခုႏွစ္ရက္ေလာက္အတြင္းမွာဘဲ အဆိုပါ ဆြပ္ျပဳတ္ကို မေသာက္ႏိုင္၍ သြန္ပစ္ရသည္မွာ ၃-၄ခါတိုင္ ရွိပါသည္။ ဆြပ္ျပဳတ္ကို က်မက တေန႕လွ်င္ မနက္ ၁၁-နာရီေလာက္ တခ်ိန္ဘဲ ေသာက္ေလ့ ရွိသည္။ ညဘက္ဆိုလွ်င္ လိေမၼာ္ေဖ်ာ္ရည္ကိုသာ ေသာက္ပါသည္။ မနက္ပိုင္း တခ်ိန္တည္းသာ ေသာက္ေသာ ဆြပ္ျပဳတ္မွာလည္း လဘက္ရည္ပန္းကန္ႏွင့္ တလံုးမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ က်မက ဆြပ္ျပဳတ္ ေသာက္လွ်င္ ဇြန္းႏွင့္ေမႊေႏွာက္လိုက္ေသာအခါ လဘက္ရည္ ပန္းကန္လံုးကေလးႏွင့္ တစ္လံုးမွသာရွိေသာ ဆြပ္ျပဳတ္ရည္ ထဲက တလက္မခန္႕ရွိ ျမက္တံျမက္စည္း အရိုးတံတခု ၃-၄-ႀကိမ္ ႀကံဳႀကိဳက္ရေသာအခါ လုပ္ခ်င္လွ်င္ သန္႕သန္႕ျပန္႕ျပန္႕ လုပ္ကိုင္ေပးဘို႕ သတိရပါသည္။
ဒါကို ဘဂ်ီးမ်ားလွသည္ အေကာင္းမထင္ဟု စာေရးမႏွင့္ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္၍ အတင္းေျပာေလ့ ရွိၾကသည္။
ငပလီ ကျပန္မွဘဲ က်မအတြက္ ဆြပ္ျပဳတ္မည့္ၾကက္သားကို ဗိုလ္ရန္ႏိုင္က တကာခံ၍ ပို႕ျပန္ပါသည္။ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္ က ၾကက္မ်ိဳးေကာင္းမ်ား ေမြးထားသူျဖစ္၍ တခါတရံ ဘိလိယက္ခံုက လူေတြ စားရန္သူ၏ အသားစား ၾကက္မ်ိဳးေကာင္းမ်ားကို ကင္ေကြၽး တတ္သည္။ ဤတြင္ က်မအတြက္ ဆြပ္ျပဳတ္ လုပ္ရန္လဲ ေပးတတ္သည္။ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္မွာ ေန႕စဥ္အိမ္လာ၍ ဘိလိယက္ထိုးသည္။ ၀င္ထြက္ေနသည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္၍ အိမ္သား ပမာ ရင္းႏွီးေနသူျဖစ္သည္။ သူ အသံုးလိုလွ်င္လည္း က်မဆီမွာ အမႀကီးကို ေမာင္ငယ္က အကူ အညီ ေတာင္းသလို ေတာင္းေနက်ျဖစ္သည္။ အကိုႀကီးႏွင့္ အမႀကီးႏွစ္ဦးစလံုးကို ေဆြလို,မ်ိဳးလို မွ်မွ်,တတ ခင္မင္ေနသူ ဟူ၍လည္း က်မကယံုၾကည္ယူဆ ခဲ့ပါသည္။
က်မမွာ အသက္၃၀-ေလာက္က ေလျဖတ္ေသာ ေရာဂါျဖစ္ဘူးသျဖင့္ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ဝက္သား၊ ဘဲသား စေသာ ေလေရာဂါ ႏွင့္ မတဲ့ေသာ အစာမ်ား ေရွာင္ထားခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ အစာမေက်ေသာ ေရာဂါႏွင့္ ေသြးတိုး ေရာဂါမ်ား ထပ္လာၿပီး အစား,အစာ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရွာင္လာရဖန္မ်ားၿပီး အစား၌တပ္ၿငိေသာ အာသာ ဆႏၵပင္ မရွိေတာ့သူျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဝက္သားဝက္ဆီ မ်ား ေရာေႏွာပါေသာ အစာမ်ားကို မေတာ္တဆ စားမိက ေလထိုးၿပီး အလူးအလွိမ့္ ခံရၿမဲျဖစ္ပါသည္။
သည္အခ်က္ကို အတြင္းက်က် ႏွစ္ရွည္လမ်ား အတူေနရသူက နားလည္ထားသည္။ သူ႕ကိုယ္သူ ဦးေဏွာက္ အလြန္ ေကာင္းသူ ဟူ၍လည္း အခါမျပတ္ ႂကြားဝါတတ္သည္။ မေကာင္းရာ ၌အသံုးခ် တတ္ေသာ ဦးေဏွာက္ မွ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ ကြန္႕ျမဴးသမွ် အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရေလၿပီ။
က်မ ရုတ္ကနဲမေသ,ေသးသည္တိုင္ေအာင္ မၾကာ,မၾကာ အစားမွား၍ အလူးအလဲ ေဝဒနာ ခံစားရၿပီး အိပ္ရာထည္း မွာ ခဏ,ခဏ လဲေနေစျခင္းအားျဖင့္လည္း တနည္းတလမ္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနႏိုင္၊ လုပ္ႏိုင္၊ ကိုင္ႏိုင္၊ ေျခပုန္း ခုတ္ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
မ်က္ႏွာလႊဲ ထားေသာ အလုပ္တိုက္တခုလံုး မဆိုထားဦး၊ ေနအိမ္ေပၚမွ ကိစၥအရပ္ရပ္ႏွင့္ အိမ္ေအာက္ထပ္က ေသာင္းက်န္းမႈ အဝ၀တို႕ကိုပင္ ျမင္နိုင္ သိႏိုင္ရေတာ့မည္ မဟုတ္၊ သူတို႕လုပ္သမွ် ခံရ၍ ျပဳသမွ် ႏုရေတာ့မည့္ ဒုကၡိတ ေဝဒနာသယ္အျဖစ္ႏွင့္ အရွင္လတ္လတ္ အိမ္နိမ့္ခ်ထားသည့္ ဘဝ၌ မေသမီ ေန, ေနရဦး ေတာ့မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ရန္သူဝိုင္းေနေသာ က်မ၏ တေကာင္ႂကြက္ ဘဝ၌ ဘုရားက အၿမဲ ကယ္၍ ကယ္၍ လာခဲ့ပါသည္။ က်မကိုယ္တိုင္ မသိဘဲ ဘုရားကယ္ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ဘယ္ေလာက္ မ်ားမ်ားရွိမွန္း မသိခဲ့၊ မခန္႕မွန္းႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပါ။
ငပလီမွျပန္လာၿပီး ရက္တပါတ္ခြဲမွ မၾကာေသးမွီ ေလေအာင့္လာ၍ ထံုးစံအတိုင္း ဆရာဝန္ေခၚရျပန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္၂-ရက္ေလာက္ ဘာမွမစားေတာ့ဘဲ သမၻရာေရ ႏွင့္ ေနလိုက္၍ သက္သာသြားသည္။ သည္ေတာ့ အိမ္မွာ ၾကာၾကာေနရင္ ေရာဂါေထြသည္၊ ျပည္ကို အျမန္သြားေတာ့မည္ဟု စီစဥ္လိုက္ပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕ နိဗၺႏၵေခ်ာင္ရွိ သီလရင္ ဆရာႀကီးမ်ားထံသို႕ လည္း က်မလာမည့္အေၾကာင္း ႀကိဳတင္သတင္းပို႕ လိုက္ပါ သည္။
ကုသိုလ္ေရးျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရွာရန္
ျပည္ၿမိဳ႕သြားဘို႕ စီစဥ္ရာ၌ ကားတစီးဆန္႕ရံုက်မႏွင့္ မိန္းမေဖၚ သံုးေယာက္သာ ေခၚၿပီးသြားမည္။ နိဗၺိႏၶေခ်ာင္ မွာ တည္းခိုၿပီး ေခ်ာင္အုပ္ သီလရင္ဆရာႀကီးႏွင့္ ရွင္ျပဳပၪၥင္းခံ ကိစၥေဆြးေႏြးမည္။ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ ေရာက္တိုင္း ေခ်ာင္လံုးကြၽတ္ ႏွင့္ မဟာၿမိဳင္၊ အင္ၾကင္းေျမႇာင္ ေတာရ စေသာ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေတာရေက်ာင္းမ်ား ေခ်ာင္မ်ားမွ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား သီလရင္ ရေသ့မမ်ားအား ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းေကြၽးလွဴဒါန္းေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ဤတေခါက္မွာလဲ ဆြမ္းေကြၽးလိုေသး၍ သီလရင္ ဆရာႀကီးက အမွဴးျပဳလ်က္ ဆြမ္းခ်က္ ကပ္လွဴရန္ တို႕ပါ ရည္သန္ထားပါသည္။
က်မသြားေတာ့မည္ဟု စီစဥ္ေနေသာအခါ သူတို႕ေယာက်ာ္းေတြပါ ကားတစီးႏွင့္ လိုက္လာဦးမည္ဟု စီစဥ္ပါသည္။ ငပလီမွ ျပန္လာေသာ ေန႕မွစၿပီး သူႏွင့္တကြ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကို ၾကည့္မရသျဖင့္ ခါတိုင္း ခရီး သြားလွ်င္ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ ျပဳမိေသာ္လည္း ယခုအႀကိမ္မွာ ဘာစကားမွ ေျပာဆိုတိုင္ပင္ျခင္း မျပဳ ေတာ့ပါ။ စကားေျပာရန္ အခ်ိန္မရေအာင္လည္း ဟိုလိုလို, ဒီလိုလို တိမ္းေရွာင္မွန္း မသိ တိမ္းေရွာင္ ေနသည္က မ်ားပါသည္။ ယခုသြားေတာ့မည္ ဆိုမွသာ သူပါ ေယာက်ာ္း ၃-၄ေယာက္ ကားတစီးႏွင့္ လိုက္ရန္ စီမံ ပါသည္။ အေပၚမွာ အႀကံေပး အဖြဲက ဦးစီးေခါင္းႀကီး အျဖစ္ သည္တႏွစ္လံုး သြားေလရာ လိုက္ပါ အသံုးေတာ္ ခံခဲ့သူ လူႀကီးႀကီး တဦးႏွင့္ အျခားတဦး ျဖစ္ပါသည္။
က်မ စီးေနက် ကားနီႀကီးႏွင့္ ေမာင္းေနက်ဒရိုက္ဘာ ၊က်မေဝယ်ာဝစၥ အတြက္ ကရင္နာ့စ္မ ကေလး ပါသည္။ အျခားအေဖၚႏွစ္ေယာက္ ယုဝတီမာလာသိန္းႏွင့္ အယ္ဒီတာ ဦးသန္းညႊန္႕ (ယခုႏိုင္ငံသစ္)၏ ဇနီးမၾကည္ညႊန္႕တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕နိဗၺိႏၵေခ်ာင္သို႕ ေရာက္ေသာ အခါ က်မတို႕ တည္းခိုရန္ ေခ်ာင္အုပ္ သီလရင္ဆရာႀကီး အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ႏွစ္ထပ္အုတ္ ဇရပ္အိမ္တလံုး တြင္ ေနၾကရသည္။ ေအာက္ထပ္ မွာ ေယာက်ာ္းမ်ားေန၍ အေပၚထပ္မွာ မိန္းမေဖၚမ်ားႏွင့္ က်မေနပါသည္။ ရွင္အပါး (၁၀ဝ) ျပဳဘို႕ကိစၥမွာ ဝါဆိုလျပည့္ အမွီရွင္ေလာင္း အပါး(၁၀ဝ) ျပည့္ေအာင္ ရုတ္တရက္ စုမရ၊ အမ်ားအားျဖင့္ ေပါင္းတည္ ေရႊေတာင္ ေအာင္လံစေသာ နယ္မ်ားမွာ အခ်ိဳ႕ရွင္ေလာင္းမ်ား စာရင္းေကာက္ ထားဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ က်မကလည္း ငပလီမွာ ခရီးလြန္ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႕တြင္ မွီေအာင္ စီစဥ္ မျဖစ္ေတာ့ ေၾကာင္း သိရပါသည္။
သို႕အတြက္ အခ်ိန္ယူလ်က္ သီတင္းကြၽတ္ေလာက္မွ ရွင္တရာျပဳရန္ သတ္မွတ္ ရပါသည္၊ သီတင္းကြၽတ္လွ်င္ ကြၽန္မလွဴထားေသာ ေပါင္းတည္ ေရႊေက်ာင္းေဆာင္ ဘုရား ထီးတင္ပြဲႏွင့္ ပလို႕ဘုရား ထီးတင္ပြဲမ်ားပါ တခ်ိန္တည္း ေရစက္ခ်ရန္ ကိစၥပါ ၿပီးစီးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႕ ရွင္ျပဳပြဲအခ်ိန္ ေျပာင္းလိုက္ၿပီျဖစ္၍ သည္တေခါက္ မွာ ေခ်ာင္လံုးကြၽတ္ ဆြမ္းလုပ္ေကြၽးၿပီး ျပန္ရံုသာရွိေတာ့သျဖင့္ သီလရင္ ဆရာႀကီးအား ဆြမ္းေကြၽး ကိစၥ စီမံေပးပါရန္ တာဝန္ လႊဲအပ္ ရပါသည္။
ေအာက္ထပ္မွ ေယာက်ာ္းတစုကေတာ့ ကားတစီးႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲ အသိမိတ္ေဆြမ်ားထံ သြားလိုက္ ျပန္လာလိုက္ ႏွင့္ တရံုးရံုးဘဲရွိၾကပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ၄င္းအသိမိတ္ေဆြ မ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ကလူမ်ား၊ သန္႕ရွင္း ပထစဝင္မ်ား၊ ၄င္းတို႕ႏွင့္ တႏြယ္ငင္တံစဥ္ပါ ကုန္သည္ ပြဲစားစသည္မ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။သည္တြင္ ရန္ကုန္မွ လိုက္ပါလာခဲ့ၾကသူ အႀကံေပးဆရာက ကြၽန္ေတာ္လည္း ဆြမ္းေကြၽးမည့္ေန႕မွာ ရဟန္းခံ လိုပါသည္ဟု ဆိုလာပါသည္။ က်မကကုသိုလ္ေရးျဖစ္၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာပင္ ရဟန္းတကာ ခံပါမည္ဟု တာဝန္ ယူလိုက္ပါသည္။
ေနာက္တခါ ( )သူပါ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ရဟန္းခံခ်င္ျပန္သည္ဟု အႀကံေပးဆရာက ေျပာလာျပန္သည္ က်မ အလြန္ ဝမ္းသာ သြားပါသည္။ ဘိလိယက္ခံုထည္း မွ တရံုးရံုးႏွင့္ ေသာက္ၾက၊ စားၾက၊ ဝင္ၾက၊ ထြက္ၾက ဘာမွန္း မသိ ရုတ္ရုတ္, ရုတ္ရုတ္ ျဖစ္ေနၾကျခင္း၊ ဟိုဟာကူညီပါ၊ သည္ဟာကူညီပါ ဆိုလာေသာ မိန္းမ ဧည့္သည္မ်ားကို လက္သပ္ေမြးထားေသာ မန္ေနဂ်ာႏွင့္ ပူးတြဲ၍ အျဖစ္သဲ ေနၾကျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ၾကည့္မရ သျဖင့္၊ စကားပင္ ဟ, ဟ မေျပာေတာ့ဘဲ ေနခဲ့ပါသည္။
ယခုလို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ စိတ္ဓါတ္ေျပာင္းလဲၿပီး ရဟန္းခံပါမည္ဆိုလာေသာ အခါ၌ က်မက ဝမ္းေျမာက္ မိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အႀကံေပး ဆရာ၏ အမ်က္ေျဖ နည္းေပးမႈေလာ၊ ၄င္းကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေပၚ လာေသာ ေစတနာမွန္ေလာ ဆိုသည္ကိုေတာ့ မသိႏိုင္ပါ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ယေန႕ အသက္အရြယ္ ဂုဏ္သိကၡာ ႏွင့္ ၄-၅ႏွစ္အတြင္း လွဴသမွ် တန္းသမွ် အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာေအာင္ က်မဆႏၵရွိရာ လွဴခဲ့သမွ် မွာ ပါဝင္ေရစက္ ခ်ခဲ့ဘူးေသာ အႀကိမ္ေပါင္းလည္း မ်ားလွၿပီ၊ ဤအေျခအေန ဤအခိုက္ အတန္႕မွာ ရဟန္းခံကာ သာသနာ့ေဘာင္ သို႕ ဝင္ျခင္းသည္ အတိုင္းထက္ အလြန္ တံခြန္ႏွင့္ ဘုရားဆိုေသာ စကား ဥပမာလို က်မအဘို႕ ေၾကနပ္ ဝမ္းသာမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းခံကာ သာသနာ့ ေဘာင္သို႕ ဝင္ျခင္းသည္ အတိုင္းထက္ အလြန္ တံခြန္ႏွင့္ ဘုရား ဆိုေသာ စကားဥပမာလို က်မအဘို႕ ေၾကနပ္ဝမ္းသာမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းခံ သိမ္ဝင္ကိစၥ အလွဴ ပစၥည္းမ်ား အစီအစဥ္မ်ား ထပ္မံစီစဥ္ ၾကရျပန္ပါသည္။ ဤတြင္ ၿမိဳ႕တည္းမွ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ဦး သံုးဦး ကလည္း တပါတည္း အတူဝင္၍ ရဟန္းခံၾကဦးမည္ ဆိုျပန္ရာ သိမ္ဝင္ရမည့္ ရဟန္းေလာင္း ၄-၅ဦး ျဖစ္လာ ပါသည္။
သူေတာ္စင္ရပ္မွ ကုသုိလ္ေရး ဆက္ရန္
မီးဖိုအတြက္ ထမင္းခ်က္မိန္းမ ရွိေသာ္လည္း က်မစားေနက် ၾကက္သားျပဳတ္ကို မိုႏိုမကိုယ္တိုင္ ျပဳတ္၍ ေကၽြးျပန္သည္။ ျပဳတ္ပုံ မေကာင္းေသာ္လည္း လူမရွိ၍ သူကိုယ္တိုင္လုပ္ခ်င္၊ ျပဳစုခ်င္၍ လုပ္ေပးသည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ လက္ခံရသည္။ သို႕ေသာ္ ၾကက္ဆြပ္ျပဳတ္မွာ ေရွးအခါကလို အေရၾကည္မေနဘဲ ႏြားႏို႕ ကဲ့သို႕ ျဖဴပ်စ္ပ်စ္ႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ က်မကေမးေသာအခါ ညႇီေစာ္မနံေစရန္ ၾကက္သြန္ျဖဴေတြ အမ်ားႀကီး ထည့္ထားေသာေၾကာင့္ ႏူးေၾကၿပီး ျဖဴေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ငပလီကျပန္လာၿပီး ခုႏွစ္ရက္ေလာက္အတြင္းမွာဘဲ အဆိုပါ ဆြပ္ျပဳတ္ကို မေသာက္ႏိုင္၍ သြန္ပစ္ရသည္မွာ ၃-၄ခါတိုင္ ရွိပါသည္။ ဆြပ္ျပဳတ္ကို က်မက တေန႕လွ်င္ မနက္ ၁၁-နာရီေလာက္ တခ်ိန္ဘဲ ေသာက္ေလ့ ရွိသည္။ ညဘက္ဆိုလွ်င္ လိေမၼာ္ေဖ်ာ္ရည္ကိုသာ ေသာက္ပါသည္။ မနက္ပိုင္း တခ်ိန္တည္းသာ ေသာက္ေသာ ဆြပ္ျပဳတ္မွာလည္း လဘက္ရည္ပန္းကန္ႏွင့္ တလံုးမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ က်မက ဆြပ္ျပဳတ္ ေသာက္လွ်င္ ဇြန္းႏွင့္ေမႊေႏွာက္လိုက္ေသာအခါ လဘက္ရည္ ပန္းကန္လံုးကေလးႏွင့္ တစ္လံုးမွသာရွိေသာ ဆြပ္ျပဳတ္ရည္ ထဲက တလက္မခန္႕ရွိ ျမက္တံျမက္စည္း အရိုးတံတခု ၃-၄-ႀကိမ္ ႀကံဳႀကိဳက္ရေသာအခါ လုပ္ခ်င္လွ်င္ သန္႕သန္႕ျပန္႕ျပန္႕ လုပ္ကိုင္ေပးဘို႕ သတိရပါသည္။
ဒါကို ဘဂ်ီးမ်ားလွသည္ အေကာင္းမထင္ဟု စာေရးမႏွင့္ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္၍ အတင္းေျပာေလ့ ရွိၾကသည္။
ငပလီ ကျပန္မွဘဲ က်မအတြက္ ဆြပ္ျပဳတ္မည့္ၾကက္သားကို ဗိုလ္ရန္ႏိုင္က တကာခံ၍ ပို႕ျပန္ပါသည္။ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္ က ၾကက္မ်ိဳးေကာင္းမ်ား ေမြးထားသူျဖစ္၍ တခါတရံ ဘိလိယက္ခံုက လူေတြ စားရန္သူ၏ အသားစား ၾကက္မ်ိဳးေကာင္းမ်ားကို ကင္ေကြၽး တတ္သည္။ ဤတြင္ က်မအတြက္ ဆြပ္ျပဳတ္ လုပ္ရန္လဲ ေပးတတ္သည္။ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္မွာ ေန႕စဥ္အိမ္လာ၍ ဘိလိယက္ထိုးသည္။ ၀င္ထြက္ေနသည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္၍ အိမ္သား ပမာ ရင္းႏွီးေနသူျဖစ္သည္။ သူ အသံုးလိုလွ်င္လည္း က်မဆီမွာ အမႀကီးကို ေမာင္ငယ္က အကူ အညီ ေတာင္းသလို ေတာင္းေနက်ျဖစ္သည္။ အကိုႀကီးႏွင့္ အမႀကီးႏွစ္ဦးစလံုးကို ေဆြလို,မ်ိဳးလို မွ်မွ်,တတ ခင္မင္ေနသူ ဟူ၍လည္း က်မကယံုၾကည္ယူဆ ခဲ့ပါသည္။
က်မမွာ အသက္၃၀-ေလာက္က ေလျဖတ္ေသာ ေရာဂါျဖစ္ဘူးသျဖင့္ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ဝက္သား၊ ဘဲသား စေသာ ေလေရာဂါ ႏွင့္ မတဲ့ေသာ အစာမ်ား ေရွာင္ထားခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ အစာမေက်ေသာ ေရာဂါႏွင့္ ေသြးတိုး ေရာဂါမ်ား ထပ္လာၿပီး အစား,အစာ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရွာင္လာရဖန္မ်ားၿပီး အစား၌တပ္ၿငိေသာ အာသာ ဆႏၵပင္ မရွိေတာ့သူျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဝက္သားဝက္ဆီ မ်ား ေရာေႏွာပါေသာ အစာမ်ားကို မေတာ္တဆ စားမိက ေလထိုးၿပီး အလူးအလွိမ့္ ခံရၿမဲျဖစ္ပါသည္။
သည္အခ်က္ကို အတြင္းက်က် ႏွစ္ရွည္လမ်ား အတူေနရသူက နားလည္ထားသည္။ သူ႕ကိုယ္သူ ဦးေဏွာက္ အလြန္ ေကာင္းသူ ဟူ၍လည္း အခါမျပတ္ ႂကြားဝါတတ္သည္။ မေကာင္းရာ ၌အသံုးခ် တတ္ေသာ ဦးေဏွာက္ မွ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ ကြန္႕ျမဴးသမွ် အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရေလၿပီ။
က်မ ရုတ္ကနဲမေသ,ေသးသည္တိုင္ေအာင္ မၾကာ,မၾကာ အစားမွား၍ အလူးအလဲ ေဝဒနာ ခံစားရၿပီး အိပ္ရာထည္း မွာ ခဏ,ခဏ လဲေနေစျခင္းအားျဖင့္လည္း တနည္းတလမ္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနႏိုင္၊ လုပ္ႏိုင္၊ ကိုင္ႏိုင္၊ ေျခပုန္း ခုတ္ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
မ်က္ႏွာလႊဲ ထားေသာ အလုပ္တိုက္တခုလံုး မဆိုထားဦး၊ ေနအိမ္ေပၚမွ ကိစၥအရပ္ရပ္ႏွင့္ အိမ္ေအာက္ထပ္က ေသာင္းက်န္းမႈ အဝ၀တို႕ကိုပင္ ျမင္နိုင္ သိႏိုင္ရေတာ့မည္ မဟုတ္၊ သူတို႕လုပ္သမွ် ခံရ၍ ျပဳသမွ် ႏုရေတာ့မည့္ ဒုကၡိတ ေဝဒနာသယ္အျဖစ္ႏွင့္ အရွင္လတ္လတ္ အိမ္နိမ့္ခ်ထားသည့္ ဘဝ၌ မေသမီ ေန, ေနရဦး ေတာ့မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ရန္သူဝိုင္းေနေသာ က်မ၏ တေကာင္ႂကြက္ ဘဝ၌ ဘုရားက အၿမဲ ကယ္၍ ကယ္၍ လာခဲ့ပါသည္။ က်မကိုယ္တိုင္ မသိဘဲ ဘုရားကယ္ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္ေတြက ဘယ္ေလာက္ မ်ားမ်ားရွိမွန္း မသိခဲ့၊ မခန္႕မွန္းႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပါ။
ငပလီမွျပန္လာၿပီး ရက္တပါတ္ခြဲမွ မၾကာေသးမွီ ေလေအာင့္လာ၍ ထံုးစံအတိုင္း ဆရာဝန္ေခၚရျပန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္၂-ရက္ေလာက္ ဘာမွမစားေတာ့ဘဲ သမၻရာေရ ႏွင့္ ေနလိုက္၍ သက္သာသြားသည္။ သည္ေတာ့ အိမ္မွာ ၾကာၾကာေနရင္ ေရာဂါေထြသည္၊ ျပည္ကို အျမန္သြားေတာ့မည္ဟု စီစဥ္လိုက္ပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕ နိဗၺႏၵေခ်ာင္ရွိ သီလရင္ ဆရာႀကီးမ်ားထံသို႕ လည္း က်မလာမည့္အေၾကာင္း ႀကိဳတင္သတင္းပို႕ လိုက္ပါ သည္။
ကုသိုလ္ေရးျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရွာရန္
ျပည္ၿမိဳ႕သြားဘို႕ စီစဥ္ရာ၌ ကားတစီးဆန္႕ရံုက်မႏွင့္ မိန္းမေဖၚ သံုးေယာက္သာ ေခၚၿပီးသြားမည္။ နိဗၺိႏၶေခ်ာင္ မွာ တည္းခိုၿပီး ေခ်ာင္အုပ္ သီလရင္ဆရာႀကီးႏွင့္ ရွင္ျပဳပၪၥင္းခံ ကိစၥေဆြးေႏြးမည္။ နိဗၺိႏၵေခ်ာင္ ေရာက္တိုင္း ေခ်ာင္လံုးကြၽတ္ ႏွင့္ မဟာၿမိဳင္၊ အင္ၾကင္းေျမႇာင္ ေတာရ စေသာ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေတာရေက်ာင္းမ်ား ေခ်ာင္မ်ားမွ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား သီလရင္ ရေသ့မမ်ားအား ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းေကြၽးလွဴဒါန္းေလ့ရွိသည့္အတိုင္း ဤတေခါက္မွာလဲ ဆြမ္းေကြၽးလိုေသး၍ သီလရင္ ဆရာႀကီးက အမွဴးျပဳလ်က္ ဆြမ္းခ်က္ ကပ္လွဴရန္ တို႕ပါ ရည္သန္ထားပါသည္။
က်မသြားေတာ့မည္ဟု စီစဥ္ေနေသာအခါ သူတို႕ေယာက်ာ္းေတြပါ ကားတစီးႏွင့္ လိုက္လာဦးမည္ဟု စီစဥ္ပါသည္။ ငပလီမွ ျပန္လာေသာ ေန႕မွစၿပီး သူႏွင့္တကြ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကို ၾကည့္မရသျဖင့္ ခါတိုင္း ခရီး သြားလွ်င္ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ ျပဳမိေသာ္လည္း ယခုအႀကိမ္မွာ ဘာစကားမွ ေျပာဆိုတိုင္ပင္ျခင္း မျပဳ ေတာ့ပါ။ စကားေျပာရန္ အခ်ိန္မရေအာင္လည္း ဟိုလိုလို, ဒီလိုလို တိမ္းေရွာင္မွန္း မသိ တိမ္းေရွာင္ ေနသည္က မ်ားပါသည္။ ယခုသြားေတာ့မည္ ဆိုမွသာ သူပါ ေယာက်ာ္း ၃-၄ေယာက္ ကားတစီးႏွင့္ လိုက္ရန္ စီမံ ပါသည္။ အေပၚမွာ အႀကံေပး အဖြဲက ဦးစီးေခါင္းႀကီး အျဖစ္ သည္တႏွစ္လံုး သြားေလရာ လိုက္ပါ အသံုးေတာ္ ခံခဲ့သူ လူႀကီးႀကီး တဦးႏွင့္ အျခားတဦး ျဖစ္ပါသည္။
က်မ စီးေနက် ကားနီႀကီးႏွင့္ ေမာင္းေနက်ဒရိုက္ဘာ ၊က်မေဝယ်ာဝစၥ အတြက္ ကရင္နာ့စ္မ ကေလး ပါသည္။ အျခားအေဖၚႏွစ္ေယာက္ ယုဝတီမာလာသိန္းႏွင့္ အယ္ဒီတာ ဦးသန္းညႊန္႕ (ယခုႏိုင္ငံသစ္)၏ ဇနီးမၾကည္ညႊန္႕တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕နိဗၺိႏၵေခ်ာင္သို႕ ေရာက္ေသာ အခါ က်မတို႕ တည္းခိုရန္ ေခ်ာင္အုပ္ သီလရင္ဆရာႀကီး အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ႏွစ္ထပ္အုတ္ ဇရပ္အိမ္တလံုး တြင္ ေနၾကရသည္။ ေအာက္ထပ္ မွာ ေယာက်ာ္းမ်ားေန၍ အေပၚထပ္မွာ မိန္းမေဖၚမ်ားႏွင့္ က်မေနပါသည္။ ရွင္အပါး (၁၀ဝ) ျပဳဘို႕ကိစၥမွာ ဝါဆိုလျပည့္ အမွီရွင္ေလာင္း အပါး(၁၀ဝ) ျပည့္ေအာင္ ရုတ္တရက္ စုမရ၊ အမ်ားအားျဖင့္ ေပါင္းတည္ ေရႊေတာင္ ေအာင္လံစေသာ နယ္မ်ားမွာ အခ်ိဳ႕ရွင္ေလာင္းမ်ား စာရင္းေကာက္ ထားဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ က်မကလည္း ငပလီမွာ ခရီးလြန္ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႕တြင္ မွီေအာင္ စီစဥ္ မျဖစ္ေတာ့ ေၾကာင္း သိရပါသည္။
သို႕အတြက္ အခ်ိန္ယူလ်က္ သီတင္းကြၽတ္ေလာက္မွ ရွင္တရာျပဳရန္ သတ္မွတ္ ရပါသည္၊ သီတင္းကြၽတ္လွ်င္ ကြၽန္မလွဴထားေသာ ေပါင္းတည္ ေရႊေက်ာင္းေဆာင္ ဘုရား ထီးတင္ပြဲႏွင့္ ပလို႕ဘုရား ထီးတင္ပြဲမ်ားပါ တခ်ိန္တည္း ေရစက္ခ်ရန္ ကိစၥပါ ၿပီးစီးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႕ ရွင္ျပဳပြဲအခ်ိန္ ေျပာင္းလိုက္ၿပီျဖစ္၍ သည္တေခါက္ မွာ ေခ်ာင္လံုးကြၽတ္ ဆြမ္းလုပ္ေကြၽးၿပီး ျပန္ရံုသာရွိေတာ့သျဖင့္ သီလရင္ ဆရာႀကီးအား ဆြမ္းေကြၽး ကိစၥ စီမံေပးပါရန္ တာဝန္ လႊဲအပ္ ရပါသည္။
ေအာက္ထပ္မွ ေယာက်ာ္းတစုကေတာ့ ကားတစီးႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲ အသိမိတ္ေဆြမ်ားထံ သြားလိုက္ ျပန္လာလိုက္ ႏွင့္ တရံုးရံုးဘဲရွိၾကပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ၄င္းအသိမိတ္ေဆြ မ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ကလူမ်ား၊ သန္႕ရွင္း ပထစဝင္မ်ား၊ ၄င္းတို႕ႏွင့္ တႏြယ္ငင္တံစဥ္ပါ ကုန္သည္ ပြဲစားစသည္မ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။သည္တြင္ ရန္ကုန္မွ လိုက္ပါလာခဲ့ၾကသူ အႀကံေပးဆရာက ကြၽန္ေတာ္လည္း ဆြမ္းေကြၽးမည့္ေန႕မွာ ရဟန္းခံ လိုပါသည္ဟု ဆိုလာပါသည္။ က်မကကုသိုလ္ေရးျဖစ္၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာပင္ ရဟန္းတကာ ခံပါမည္ဟု တာဝန္ ယူလိုက္ပါသည္။
ေနာက္တခါ ( )သူပါ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္အတူ ရဟန္းခံခ်င္ျပန္သည္ဟု အႀကံေပးဆရာက ေျပာလာျပန္သည္ က်မ အလြန္ ဝမ္းသာ သြားပါသည္။ ဘိလိယက္ခံုထည္း မွ တရံုးရံုးႏွင့္ ေသာက္ၾက၊ စားၾက၊ ဝင္ၾက၊ ထြက္ၾက ဘာမွန္း မသိ ရုတ္ရုတ္, ရုတ္ရုတ္ ျဖစ္ေနၾကျခင္း၊ ဟိုဟာကူညီပါ၊ သည္ဟာကူညီပါ ဆိုလာေသာ မိန္းမ ဧည့္သည္မ်ားကို လက္သပ္ေမြးထားေသာ မန္ေနဂ်ာႏွင့္ ပူးတြဲ၍ အျဖစ္သဲ ေနၾကျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ၾကည့္မရ သျဖင့္၊ စကားပင္ ဟ, ဟ မေျပာေတာ့ဘဲ ေနခဲ့ပါသည္။
ယခုလို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ စိတ္ဓါတ္ေျပာင္းလဲၿပီး ရဟန္းခံပါမည္ဆိုလာေသာ အခါ၌ က်မက ဝမ္းေျမာက္ မိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အႀကံေပး ဆရာ၏ အမ်က္ေျဖ နည္းေပးမႈေလာ၊ ၄င္းကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေပၚ လာေသာ ေစတနာမွန္ေလာ ဆိုသည္ကိုေတာ့ မသိႏိုင္ပါ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ယေန႕ အသက္အရြယ္ ဂုဏ္သိကၡာ ႏွင့္ ၄-၅ႏွစ္အတြင္း လွဴသမွ် တန္းသမွ် အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာေအာင္ က်မဆႏၵရွိရာ လွဴခဲ့သမွ် မွာ ပါဝင္ေရစက္ ခ်ခဲ့ဘူးေသာ အႀကိမ္ေပါင္းလည္း မ်ားလွၿပီ၊ ဤအေျခအေန ဤအခိုက္ အတန္႕မွာ ရဟန္းခံကာ သာသနာ့ေဘာင္ သို႕ ဝင္ျခင္းသည္ အတိုင္းထက္ အလြန္ တံခြန္ႏွင့္ ဘုရားဆိုေသာ စကား ဥပမာလို က်မအဘို႕ ေၾကနပ္ ဝမ္းသာမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းခံကာ သာသနာ့ ေဘာင္သို႕ ဝင္ျခင္းသည္ အတိုင္းထက္ အလြန္ တံခြန္ႏွင့္ ဘုရား ဆိုေသာ စကားဥပမာလို က်မအဘို႕ ေၾကနပ္ဝမ္းသာမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းခံ သိမ္ဝင္ကိစၥ အလွဴ ပစၥည္းမ်ား အစီအစဥ္မ်ား ထပ္မံစီစဥ္ ၾကရျပန္ပါသည္။ ဤတြင္ ၿမိဳ႕တည္းမွ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ဦး သံုးဦး ကလည္း တပါတည္း အတူဝင္၍ ရဟန္းခံၾကဦးမည္ ဆိုျပန္ရာ သိမ္ဝင္ရမည့္ ရဟန္းေလာင္း ၄-၅ဦး ျဖစ္လာ ပါသည္။
သူေတာ္စင္ရပ္မွ ကုသုိလ္ေရး ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment