Tuesday, March 9, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၄၀)

သူမ်ားသားသီၼးနဲ႔ အငွါးေပ်ာ္ရႊင္ရ၏

 သို႔လွ်င္အသက္အရြယ္ၾကီးေသာ္လညး္ မကုန္ ဆံုးေသးေသာ ကာမဆႏၵအာသာကုိ ျငိမ္းေအး ေေစရန္ စာရိတ္က်ဥ္းက်ဥ္းနွင့္ ၾကံဖန္္ေျဖရွင္းခဲ့ရာမွ ေယာက္က်ားႏွင့္ မိန္းမေပါင္းသင္း ဆက္ဆံၾက ရာ၌ သားသမီးတည္းဟူေသာ အသီးအပြင့္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဓမၼတာထံုးတမ္းက ဟန္႔တား ၍ မရနိုင္ပါ။ သို႔ေၾကာင့္ သားသမီး ၃-၄ ေယာက္ အထိရွိလာသည္။ ဒါေတြကိုေတာ့ ေသြးသား မေတာ္ ဟု ျငင္းဆို ၍ မျဖစ္နုိင္ပါ။

ဇနီးျဖစ္သူ ေသဆံုးသြားသည္႔တိုင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်န္ရစ္ေသာ သားၾကီး သမီးၾကီးမ်ားသည္ ေနာက္မိေဒြး ကို ေနရာတင္၍ ပြဲ၀င္မယားအျဖစ္ မၾကည္ျဖဴေသာ ေၾကာင့္ တဆူဆူတညံညံ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္မွာလည္း လူသိရွင္ၾကားပင္ စစ္ကိုင္ေတာင္ရိုး စစ္ေျပးဘ၀ ၌ ပုန္းေရွာင္ေနၾကစဥ္ကလည္း ေက်ာင္းဇရပ္မ်ားမွာ မၾကာ မၾကာ ဆူညံေလ့ရွိေသာ ထိုရန္ပဲြကို ဆြဲ ရျဖန္ေျဖရႏွင့္ နားရသည္မရွိေၾကာင္း ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္း သတင္းေတြ ေထာင္းေထာင္း ထခဲ့ရသည္။

သို႔ရာတြင္ ဖခင္ၾကီး ေသဆံုးသြားေသာအခါမွာေတာ့ မေခၚခ်င္လွ်င္ မေခၚဘဲ ေနနိုင္ေသာ္လည္း မေတာ္ခ်င္  ၍  မရေသာဖခင္၏ သားသမီးမ်ားက သူတို႔ႏွင့္ တဖခင္တည္းေမြးသည္႔ ေသြးသားရင္း မ်ား ျဖစ္ေနသျဖင့္ သမီးအၾကီးဆံုးေဒၚခင္ခင္ေဆြက အိမ္အ၀င္အထြက္ လက္ခံခဲ့ရာ မိေဒြးကလည္း သားၾကီး သမီးၾကီး မ်ားအား ဘုရားထူး၍ ေျပာရသည္။ ဒါကအဆင့္အတန္းႏွင့္ အသက္အရြယ္မတူ ၀ါျခင္းမတူ၍ အရိုအေသ ေပးေပါင္းရျခင္းျဖစ္သည္ဟု နားလည္ၾကသည္။

ေဒၚခင္ခင္ေဆြက မိေဒြးႏွင့္ သားသမီးမ်ား လာေသာအခါ အနည္းအက်ဥ္း ေထာက္ပံ့ ေပးကမ္းသည္။ သူ႔မွာလည္း သားပ်ိဳ သမီးပ်ိဳ ေတြ အမ်ားရွိ၍ စားေလာက္ ေသာက္ေလာက္ေအာင္ေထာက္ ပံ့ျခင္း မျပဳနိုင္ ဟု ေျပာသည္။ သူ႔အေဖရွိစဥ္က ေဆာက္ေပးထားခဲ့ေသာ ၀ါးကပ္မိုး ထရံကာ အိမ္ကေလးကိုပင္ ေရာင္းခ်၍ ကေလး ၃-၄ေယာက္ႏွင့္ စားေသာက္ရသည္။ ယခုအခါ အေမက မုန္႔ေရာင္း၍ သမီးက ကပ္ေၾကး တလက္ ႏွင့္ ေဆးေပါလိပ္ခံုမွာ ေဆးလိပ္ရေသာ ပိုက္ဆံျဖင့္ မိသားစု ရွာေဖြစားေသာက္ေနရပါသည္ဟု ဆိုသည္။

သည္႔ထက္ပို၍ လာသည္မွာ သူ႔အေဖ၀က္မစြတ္ေမာင္ေမာင္ၾကီးက ေမြးခဲ့ေသာ ဖေအတူ ေသြးသား မ်ားျဖစ္ ပါသည္။ ေယာက္က်ားကေလးမ်ားအတြက္က အေရးမၾကီးလွေသာ္လည္း သမီးမိန္းခေလးမွာ အပ်ိဳအရြယ္ ျဖစ္ျပီး ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီး အရိပ္မကင္းဘဲႏွင့္ ေဆးလိပ္ခံုမွာ လုပ္ေနရ သည္ကို မၾကည္႔လိုပါ။ ညီမအိမ္မွာ ခုိင္းဘို႔ ေစဘို႔ဘဲ ရရ ေခၚသြားျပီး ေကၽြးေမြးျပင္ဆင္ထားေစခ်င္ ပါသည္ဟု ၎၏ခင္ပြန္း ဦးစံလွကပါ ေထာက္ခံပါသည္။

က်မကလည္း ေနာက္ေနာက္က က်မတို႔အေပၚမွာ ဘၾကီး၀က္မစြတ္ ေမာင္ေမာင္ၾကီး၏ မညွာမတာ ျပဳမူခဲ့မႈ ေတြကို ေမ့ပစ္လိုက္ျပီ ျဖစ္သည္တေၾကာင္း ရန္ကုန္ရွိ က်မအိမ္ေပၚမွာ မႏၱေလးက ညီမတ၀မ္းကြဲ တူမ ၀မ္းကြဲမ်ား ေက်ာက္ပေတာင္းမွ ေဆြတစ မ်ိဳးတစမိန္းမပ်ိဳကေလး မ်ားႏွင့္ ခင္မင္မႈေၾကာင့္ တမင္လာ ေနၾကေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ ကေလးမ်ားအထိ သားသမီး ေတြပမာ အတူေနၾကလ်က္ရွိပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ တဦးတေလ ေနမည္႔သူတိုးလာရာ၌ ၀န္ေလးဘြယ္ မရွိ၍ လြယ္လြယ္ႏွင့္ ေခၚလာခဲ့ပါသည္။ ဤမွ် သာမက အသိမိတ္ေဆြ ထဲက လင္ႏွင့္ကြဲလာေသာ ကြယ္လြန္သူ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ေမရီျမင့္အစ အျခားအိမ္ ႏွင့္ အဆင္မေျပသူ မိန္းမမ်ားကိုလည္း သူတို႔တေတြ အဆင္ေျပသြားသည္အထိ ၾကည္႔ရႈ ထိန္းသိန္း ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေၾကာင့္ အိမ္၏တဘက္မွ အခန္းက်ယ္ႀကီးတခုသည္ မိန္းမပ်ိဳကေလးေတြ စုၿပံဳေနထိုင္ရာ ေဘာ္ဒါ ေက်ာင္းတခုကဲ့သို႔ ရွိေနပါသည္။ သူတို႔တေတြသည္ အိမ္မႈကိစၥဆို၍ ဘာမွကူညီလုပ္ကိုင္ ၾကရသူေတြ မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ထမင္းစားခန္းရွိ စားပြဲရွည္ႀကီးမွာ တေပ်ာ္တပါး ထမင္းစား ၾကသည္။ ေက်ာင္းသြား သူက သြားၾကသည္။ က်မဘုရားဖူးထြက္ေသာအခါ တစုတၿပံဳႀကီး လိုက္ ခြင့္ရသည္။ သူတို႔ သာမက အမ်ိဳးသမီးကေလာင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ယု၀တီအယ္ဒီတာအဖြဲ႕က အမ်ိဳးသမီး ေတြကလည္း ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတ ဆည္းပူးၾကေစျခင္းငွါ ႀကံဳရာ၊ ႀကံဳရာ ေခၚေဆာင္သြားေလ့ ရွိပါ သည္။

အိမ္၏ေ၀ယ်ာ၀ိစၥ ေဆာင္ရြက္တို႔မွာ သီးသန္႔ငွါားထားေသာ အိမ္ေဖၚအမ်ိဳးသမီးမ်ား ရွိ၍ အိမ္အေပၚ ထပ္ ေအာက္ထပ္မွာ ႏွစ္ေယာက္စီခြဲေ၀ တာ၀န္ ယူေစပါသည္။ သူတို႔မွာလည္း အိမ္သန္႔ရွင္းမႈႏွင့္ ဗါယီယ အလုပ္ကေလးမ်ားသာ လုပ္ေစလ်က္ အခ်က္အျပဳတ္ အေကၽြးအေမြးဘက္မွာ သူ႔ဆိုင္ရာ ဆုိင္ရာ တာ၀န္ယူ လုပ္ကိုင္ေနသူ ထမင္းခ်က္ စားပြဲထိုး စသည္တို႔က အဆင္သင့္ ရွိေနၾကၿပီး ျဖစ္၍ သူတို႔တေတြ စည္းစိမ္ႏွင့္ ေနရပါသည္။

ဤသေဘာမွာ က်မ၌ သားသမီးရွိသူျဖစ္၍ အိမ္က်ယ္က်ယ္ႀကီးမွာ သူ႔တပါးသားသမီးမ်ား ေခၚ၍ အငွါး ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ေနရဲျခင္းမွာလည္း မည္သူ႔အေပၚမွာမူ သံသယမရွိခဲ့၊ သံသယရွိစရာ အသက္အရြယ္ေတြ မဟုတ္ၾကေတာ့ၿပီ ဟူေသာ ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ပါသည္။

ဒါးစားခံျဖစ္ေစေသာ ကိစၥတခု 

၁၉၅၇ခု၊ တေပါင္းလမွာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ရွိ က်မ၏အဘိုးျဖစ္သူ ၿမိဳ႕အုပ္ႀကီး ဦးဘိုးေဆြ၏ ေကာင္းမႈ ေရႊေတာင္ဦးဘုရား စစ္အတြင္းက ပ်က္စီးယိုယြင္းေနသည္မ်ားကို ျပဳျပင္မည့္သူ သားေျမး ထည္းမွ မေပၚထြက္ေသာေၾကာင့္ က်မတဦးထည္းတကာခံလ်က္ ပ်က္စီးသြးေသာ ဘုရား ေစာင္းတန္းႀကီးကို ေတာင္ေအာက္မွ ေတာင္ေပၚအေရာက္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ျခင္း ေတာင္ထိပ္ရွီ ေစတီေတာ္တဆူလံုး ေရႊသကၤန္းကပ္ျခင္း၊ ဓါတ္မီးႀကိဳးမ်ား ေတာင္ေပၚေရာက္ သြယ္တန္း၍ ေစတီေတာ္မွာ ညဥ့္စဥ္ဓါတ္မီးျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္းစေသာ ေကာင္းမႈမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္၍ လာေရာက္ေရစက္ခ်ရန္ အေၾကာင္းၾကားပါသည္။

ထုိစဥ္အခါက အလွဴကိစၥအရပ္ရပ္ကို ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ ကူညီစံမံေပးသူမွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ျမေသာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ျမေသာင္းက ေက်ာက္ပန္းေတာင္းပုပၸါးနယ္မွာ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ ေနရေသာ အခိုက္အခါျဖစ္ေသာေၾကာင့္၏လည္း၊ က်မ၏ ကုသိုလ္ေက်ာင္းမႈမ်ား ၿပီးေျမာက္သည္အထိ ရပ္ေဆြ ရပ္မ်ိဳးျဖစ္သူကက တဦးလည္း ျဖစ္ေနသျဖင့္ ၾကည့္ရႈ စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းမွ ေရႊေတာင္ဦးဘုရား ေစာင္းတန္းႀကီး ေရစက္ခ်ရန္ႏွင့္ ပုဂံပုပၸါး၊ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲေတာ္အထိ သြားၾကရန္ စီစဥ္ၾကပါသည္။

က်မဘုရားဖူး ထြက္ရာတြင္ ပါေနၾက လိုက္ေနၾက အမ်ိဳးသမီး ကေလာင္အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ယု၀တီ အယ္ဒီတာ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ အျပင္မွ မိတ္ေဆြမ်ား၊ က်မအိမ္တြင္ ေနထိုင္ၾကသူမ်ား၊ က်မအတြက္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္ အိမ္ေဖၚအမ်ိဳး သမီးမ်ားႏွင့္ ေယာက်္ားပိုင္းမွလည္း လူအေတာ္မ်ားမ်ား လိုက္ရန္ စာရင္းေပးၾကသည္။

ပထမေရွးဦးစြာ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲေတာ္သို႔ သြားၿပီးမွ မင္းဘူး၊ မေကြး၊ ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းပုပၸါးႏွင့္ ပုဂံၿမိဳ႕မ်ားသို႔ လွည့္လည္ၾကရန္ ခရီးစဥ္ ဆြဲထားသည္။ လိုက္ပါၾက သည့္ လူအေရအတြက္က ၄၀-ေက်ာက္မွ် ရွိ၍ ရန္ကုန္မွျပည္သို႔ မီးရထားတြဲရွည္ႀကီးတခုလံုး ငွါးသြားရပါသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ေသာအခါလည္း ျပည္ႏွင့္ မင္းဘူးသြား ကူးတုိ႔သေဘၤာ၏ အေပၚထပ္ေရွ႕တခုလံုး က်မတို႔လူသိုက္ႏွင့္ပင္ ေနရာျပည့္ သြားပါသည္။

မင္းဘူးမွ တဆင့္ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားပြဲေတာ္သို႔ အေရာက္ အသင့္ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားေသာ ကားမ်ားႏွင့္ တဆင့္ သြားရသည္။ လူေပါင္း ၄၀-ေက်ာ္မွာ ဤသို႔ စီစဥ္မထားပါက အလြယ္တကူ ေရာက္ႏိုင္ၾကရန္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ တည္းခုိစရာမွာလည္း လူေလးငါးဆယ္ခန္႔ဆန္႔ေသာ တဲႀကီးတခု အရန္သင့္ စီစဥ္ေပးထားသျဖင့္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ေနၾကရပါသည္။ ဤအစီအစဥ္မ်ားမွာ မေကြးၿမိဳ႕ ရွိ ေဆြမ်ိဳးထည္းမွ အရာရွိတဦးက တင္ကူး ျပဳလုပ္စီစဥ္ေပးထားျခင္းျဖစ္ရာ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေရစက္ခ်ပြဲမွ  အစ၊ ပုပၸါးႏွင့္ ပုဂံေညာင္ဦးၿမိဳ႕မ်ားအထိ သူတို႔အသိုက္အအံုကို ပါ တလွည့္ျပန္၍ ေခၚလာၿပီး လည္ပတ္ ေစပါသည္။

ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲမွာ ထံုးစံအတိုင္း စည္းကားလွပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ညဥ့္အခ်ိန္မွာ စက္ေတာ္ ရာ ေတာင္ေတာ္ ႏွစ္ခုတြင္၎၊ ေစာင္းတန္းမ်ားတြင္၎၊ က်ယ္၀န္းေသာ ဘုရားပြဲခင္းႀကီးတခုလံုး မွာ၎၊ ဓါတ္မီးေရာင္ က အလြန္ အားနည္းလွပါသည္။ ေတာႀကီးေခါင္ေခါင္ ေတာင္တန္းႀကီးမ်ား အလည္မွာ ဓါတ္မီးစက္ ကေလးငယ္ငယ္ႏွင့္ အလင္းေရာင္မမွ်မတ ရွိေနသည္ကို အားမလိုအားမရ ျဖစ္သျဖင့္ က်မက ဓါတ္မီးစက္ အားႀကီးႀကီးတလံုးကို ထပ္မံ လွဴဒါန္းရန္ အာမခံခဲ့ၿပီး ေနာက္ႏွစ္ပြဲ ေတာ္မတိုင္မီ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ လွဴဒါန္းခဲ့ရပါေသးသည္။

ဘုရားပြဲၿပီးခါနီးအဖိတ္ေန႔မွာ က်မတို႔ ျပန္လာၾကသည္။ မေကြး၊ ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္း စသည္မ်ား ကို လွည့္လည္ ခဲ့ၿပီး၊ ေရႊေတာင္ဦး ဘုရားေစာင္းတန္းႏွင့္ အလွဴမ်ား ေရစက္ခ်ရန္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာ ၾကပါသည္။ ဤတြင္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားၿပီးေသာ ေဆြမ်ိဳး မ်ား အစီအမံျဖင့္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ရဟန္းရွင္ လူမ်ား ဘိတ္ၾကားလွဴဒါန္း ေကၽြးေမြး လ်က္ ေရစက္ခ် ပြဲၿပီးေျမာက္ ခဲ့ပါသည္။ ထုိမွတခါ ပုပၸါးေတာင္မႀကီးႏွင့္ ေတာင္ကလပ္တခြင္သို႔ လွည့္လည္ရန္ ပုပၸါးဗိုလ္တဲ မွာ သံုးရက္ခန္႔ ရပ္နားၿပီး ဘုရားဖူးၾကပါသည္။

ထုိမွတဖန္ ပုဂံေညာင္ဦး သို႔ သြား၍ ေညာင္ဦးဗိုလ္တဲမွာ ၄-၅ရက္ခန္႔ ေနထုိင္ၿပီး ပုဂံၿမိဳ႕ရွိ ဘုရားမ်ားကို ရက္အပိုင္း  အျခား ႏွင့္ခြဲကာ ႏွံ႔စပ္ေအာင္ လွည့္လည္ဖူးေမွ်ာ္ ၾကရပါသည္။ က်မမွလြဲ၍ က်မႏွင့္အတူ ပါလာသူမ်ားမွာ ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာ ဇာတိမ်ား ျဖစ္သည္။ ပုဂံ၊ ပုပၸါး၊ ေရႊစက္ေတာ္စေသာ  အရပ္ မ်ားကို တႀကိမ္တခါမွ မေရာက္ဘူးၾကသူေတြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤသို႔ ပုဂံဘုရားေတြ တ၀ႀကီး ဖူးရေသာ အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔၀မ္းသာသမွ် က်မက နိဗၺာန္ကူးတို႔ ပုိ႔ရက်ိဳးနပ္သည္ ဟု ၾကည္ႏူးမိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေႏွာင့္မလြတ္ လုပ္တတ္ေသာ ကိစၥတခုက က်မအား ဒါးစားခံ အျဖစ္ ထိခိုက္မႈ တခုႏွင့္ ေတြ႕ခဲ့ရသည္။

ဂဏွာမၿငိမ္ေသာအမ်ဳိးသမီး
.

No comments: