Monday, February 8, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၁၃)

ေသတၱာအတြင္းမွ ရတနာပစၥည္းမ်ား

မ်ားမႀကာမွီ မႏၱေလးျမိဳ႕မွ က်မ၏ဘိုးဘုရား ေမွ်ာ္လင့္စရာမရိွေတာ့၍ အျမန္လာဖို႕ေႀကးနန္းေရာက္ ရိွလာသျဖင့္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးအား ေနာက္ဆုံးကန္ေတာ့ေသာ အေနျဖင့္သြားႀကရပါသည္။ မႏၱေလး ေရာက္ေသာ အခါ သက္ေတာ္(၈၈)ႏွစ္မွ် ရိွေသာဘိုးဘုရားအား အသက္မွီသည္ဆိုရုံမွ်သာ မွီပါေတာ့သည္။ သား, ေျမး, ျမစ္တို႕ႏွင့္ အေဆြတမ်ိဳး တပည့္တပန္းမ်ားမွာ အပါးတြင္၀ိုင္းရံလ်က္ အရိပ္ႀကည့္ ေနႀကရ ပါသည္။ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ႀကြေရာက္လာလ်က္ပရိတ္ တရားေတာ္မ်ားရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ ႀကပါသည္။

ဆရာတကာျဖစ္ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအလွည့္ကုန္လ်င္ သၼီးမ်ား ေျမမ်ားက ပရိတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ႀက ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သၼီးမ်ား ရြတ္ဖတ္၍ ေျမမ်ား အလွည့္ေရာက္ေသာအခါ ဘႀကီးျဖစ္သူက သူ၏သၼီး အလတ္ အား အထူးအခြင့္အေရးေပးျပီး တဦးတည္းသာ ရြတ္ဖတ္ေစပါသည္။ မဟာသမယ သုတ္၊ အနတၱ လကၡဏာ သုတ္၊ ဓမၼစႀကာသုတ္ တို႕မွာ က်မအဖို႕ ၉-ႏွစ္အရြယ္ ၁၀-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ၀တ္ရြတ္ေသာ လူႀကီး မ်ားႏွင့္ ၀တ္ရြတ္ ေနက်ျဖစ္၍ အားက်မခ့သင့္အံေလ့က်က္ ယူရသူမဟုတ္ပါ၊ သို႕ရာတြင္က်မအား ေရွ႕တိုး၍ ရြတ္ဆို ေပးခြင့္ မျပဳဘဲ ခ်န္လွပ္ထားသည္။ ခ်န္လွပ္ထားရုံ ဆိုလွ်င္ ေတာ္ပါေသးသည္။

၀ိညာဥ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမည့္ အခ်ိန္ကို၀ိုင္းရံေစာင့္ေနႀကရေသာ လူမမာအနီးအပါးက လူမ်ားဘက္သို႕လွည့္ ကာ စာတတ္တယ္ ဆိုဒါ ခုလို ေနရာမ်ိဳးမွာ အသုံးခ်ရမွ အဖိုးတန္တာ၊ ေတြ႕ကရာ စာေတြ ဖတ္ေနတတ္ လို႕ အလကား ပဲဟုက်မကို မ်က္ေစာင္းထိုး ႀကည့္ျပီး ေျပာလိုက္သည္ ကိုခံရပါေသးသည္။ အေရး ထဲအရာ ေပၚျပီး သၼီးကိုဂုဏ္ေဖာ္ေပးသည္ထက္ က်မဘက္ကေတြးလွ်င္လည္း ဘိုးေအ၏အေရး၌ ပင္ပရိတ္ရြတ္ရန္ အခြင့္အေရးမရပိတ္ပင္ တားဆီးမႈခံရသည္က တသက္တာတြင္ ေမ့ႏုိင္စရာအ ေႀကာင္းမရိွေတာ့ပါ။

ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္ျငိမ္းခါနီး လူမမာအားဘုရားတရား အာရုံကိုစြဲျမဲသြားေစရန္ ထုံးစံ အရ ျပဳႀကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရတြင္းေရကန္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ဘုရာေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ ျပဳခဲ့ေသာ ကုသုိလ္ပါရမီရွင္ သီရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးပင္လွ်င္၀ိညဥ္ခ်ဳပ္ခါနီး ဘုရားတရား အာရုံတခု မေတာ္ တဆ လြတ္ သြားမႈေႀကာင့္ တမလြန္ဘ၀ ၌ ေခတၱခဏ စပါးႀကီးေျမြ ဘ၀ ေရာက္ရေသး ေသာေႀကာင့္ ထုံးစံ အေလ့အလာ အတိုင္း မေတာ္တဆ သတိလစ္ ခဲ့ေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားႏွင့္ တရားေတာ္ တို႕ကို သတိရ ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

က်မေရာက္ ၍ ေနာက္တေန႕၌ ဘုိးဘုရား အနိစၥ ေရာက္ပါသည္။ ျမန္မာဘုရင္ တို႕၏ မႈးေတာ္မတ္ ေတာ္ႀကီး မ်ားအနက္ အားလုံး ကြယ္လြန္ အနိစၥေရာက္ကုန္ႀကျပီး တေယာက္ ထိီးထီး အသက္ (၈၈) တိုင္တိုင္ ေနထိုင္ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ျဖစ္၍တေႀကာင္း၊ ထူးကဲေသာ ပညာရွိႀကီးတဦး အျဖစ္ ႏွင့္ တျမိဳ႕လုံး ႀကည္ညိဳ ရိုေသႀကသည္ တေႀကာင္း၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ဂုဏ္နိမ့္ဂုဏ္ျမင့္ မေရြး အကူ အညီ အလိုရိွ၍ အေရး ဆိုလာလွ်င္ သားသၼီးမ်ား၏ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေပးသည္ႏွင့္မျခား တတ္အား သမွ် အကူအညီ ေပးေလ့ရိွသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦး ျဖစ္ေသာေႀကာင့္တေႀကာင္း၊ အဂၤလိပ္အစိုးရတို႕ အတြက္လည္း အခက္အခဲေပၚလာသမွ် ေျဖရွင္းေပးရျခင္းေႀကာင့္ ေလးစားရိုေသျခင္း ခံရသူျဖစ္ရာ ေနာက္ဆုံး က်န္ မႈးေတာ္ မတ္ေတာ္ႀကီး တပါး၏ မသာေတာ္ အခမ္းအနား မွာ ျမိဳ႕လုံးကြ်တ္မွ် ေသာင္းေသာင္း ဖ်ဖ် ပို႕ေဆာင္ သဲျဂိဳဟ္ ႀကပါသည္။
 
ရက္လည္ဆြမ္းမ်ားေကၽြးၿပီးမွ က်မတို႕ ျပန္ၾကရမည္ျဖစ္ရာ၊ ရက္မလည္မီ အတြင္း ပစၥည္းဥစၥာ ကိစၥ ႏွင့္ သားခ်င္း ေတြ ကၽြတ္စီ ကၽြတ္စီ ျဖစ္ၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္၊ အေၾကာင္းကား ဘိုးဘုရား အနိစၥ မေရာက္မီ မဖြင့္ဘဲ ထားေသာ သံသေတၱာ တစ္ခု၏ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ထိုသံေသတၱာမွာ ဖြားဖြား၏ ပစၥည္း ပစၥယမ်ား ထည့္ထားေသာ ေသတၱာျဖစ္ပါသည္။  ဖြားဖြား ၀န္ကေတာ္ႀကီး ဆံုးေသာေန႔မွ စ၍ ဘယ္သူမွ မဖြင့္ ဘိုးဘုရား ကိုယ္တိုင္လည္း (အမေသတၱာကိုမဖြင့္လို) ဟုဆိုထား၍ ဘိုးဘုရား အသက္ ထင္းရွားရွိစဥ္ မဖြင့္ဘဲ ထားခဲ့ေသာ ေသတၱာျဖစ္ပါသည္။ ၀က္မစြတ္ ၿမိဳ႕စားမင္းႀကီးက ၀န္ကေတာ္ႀကီး အား(အမ)ဟု ေခၚေလ့ ေခၚထ ရွိပါသည္။ မိမိထက္အသက္ႀကီး၍ ေခၚျခင္းမဟုုတ္ဘဲ ေလးစားသမႈျပဳ၍ ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။

ဝက္မစြတ္ ၿမိဳ႕စားမင္းႀကီးအား အျခားေသာ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ အဆြယ္ အေမွ်ာင္မယား မ်ား မထားဘဲ ၀န္ကေတာ္ႀကီးမွ လြဲ၍ တဦးမွမရွိသူဟု သီေပါဘုရင္၏ မိဖုရားႀကီး စုဖုရားလတ္က ခ်ီးက်ဴးခဲ့၊ ၾကည္ညိဳ ေလးစားခဲ့သည္မွာ ဘုရင္ အျဖစ္ နန္းစံစဥ္အခ်ိန္မွစၿပီး ထီးနန္းက်၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သို႔ျပန္လည္ ၾကြေရာက္ ေနထိုင္ေတာ္ မူသည္အထိ ျဖစ္ပါသည္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ဘက္မွလည္း တံစိုး လက္ေဆာင္ မစားသူ အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ ယခု ၀န္ကေတာ္ႀကီး၏ သံေသတၱာတြင္းမွ ပစၥည္းမ်ားသည္ မိဘဘိုးဘြား လက္ထက္ မွ ရခဲ့ေသာ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ ေစာဘြားႀကီးမ်ားက မိလိုုဘလို ၾကည္ညိဳ၍ ကန္ေတာ့ေသာ ပစၥည္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

အမ်ားအားျဖင့္ မိုးမိတ္ေစာဘြားကေလး ကန္ေတာ့ေသာ အဖိုးတန္ ပတၱျမားလက္စြပ္မ်ိဳး၊ သီေပါ ေစာ္ဘြား ႀကီး ဆာေစာခ်ယ္က သူ၏ဖခင္ ေစာ္ဘြားႀကီး စားသံုးေသာ ပတၱျမားစီေရႊထံုးဗူးမ်ား၊ မိုင္ခိုင္းမင္း၏ အေမြ ရေသာ မဂၤလာအခမ္းအနားတြင္ သံုးေလ့ရွိသျဖင့္ အစဥ္အလာလုပ္ေဆာင္ ထားေသာ ေရႊရည္ ေသာက္ ဖလား၊ ေရႊဇြန္း၊ မိုးႀကိဳး ေရတံေခါင္း၊ ေရႊကလပ္၊ ေငြကလပ္၊ မွဴးေတာ္ မတ္ေတာ္ အသံုးေဆာင္ ျဖစ္ေသာ ေရႊစလြယ္၊ ေရြသြယ္ေျပာင္း၊ ေဘာင္းနားေဒါင္းမ်ား၊ ျဖစ္ရာ အခ်ိဳ႕ေရႊစလြယ္၊ ေဘာင္းနားေဒါင္း မ်ားကို ေရာင္းခ်ၿပီး အရြယ္ႀကီး၍ ရွင္မျပဳရေသးေသာ ေျမးမ်ားကို လွဴဒါန္း သကၤန္း၀တ္ ေပးဘူးသည္ မွ တပါး အားလံုးပင္ က်န္ရွိ ေနေသးသည္။

သမီးမ်ား ၀တ္ဆင္ေသာ လက္၀တ္ လက္စား၊ မိုးကုုတ္ၿမိဳ႕မွ ျပန္လာစဥ္က က်မ၏ မိဘမ်ားက မွတ္မွတ္ရရ ကန္ေတာ့ ထားေသာ စိန္ခ်ယ္ပတၱျမား လက္စြပ္ႀကီးအထိ၊ ေသတၱာ ဖြင့္ၾကည္႔ ရာ၌မရွိေတာ့ပါ။ ေငြကလပ္ အက်ိဳးအပဲ့ ႏွင့္ ေရႊဇြန္း ေရႊဖလား ဘ၀မွ မိုးႀကိဳးဇြန္း မိုးႀကိဳး ဖလားဘ၀ ကူးေနၾကေသာ ပစၥည္းပစၥယ အနည္းငယ္ မွ်သာ ေတြ႕ၾကရ ပါေတာ့သည္၊ ေလာကႀကီးကား သာယာစီး လက္ဦးရာစား ေတြသာ ျဖစ္ပါသည္။ က်မ၏ မိခင္မွာ အိမ္ခြဲေနရသူျဖစ္၍ ဤအရႈပ္ေတာ္ ပံုထည္းတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူ မဟုတ္ပါ၊ က်မ ကလဲ လူငယ္ႏွင့္ မဆိုင္ရာ ကိစၥ၌ ၀င္မပါေတာ့ဘဲ ရန္ကုန္သိုု႕ ျပန္လာခဲ့ပါသည္။

ေပါ့ေစလို၍ေႀကာင္ရုပ္ထိုး

မႏၱေလးမွရန္ကုန္သုိ႕ ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ မႈလအလုပ္မ်ားႏွင့္ ၀င္သမွ်ေငြကို ကုန္မည့္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သုံးစြဲလ်က္ရိွေနပါသည္။ က်မသုံးျဖဳန္းပစ္ရာတြင္ ပါ၀င္မွီတြယ္ရသူမ်ားကလည္း ေပ်ာ္တျပဳံးျပံဳး တရုံးရုံးရိွ ႀကပါသည္။ ပြဲလမ္းသဘင္ရုပ္ရွင္ ရုံမ်ားတ၀ိုက္တြင္၎၊ တရုပ္တန္းမဂို လမ္း ညေစ်းတန္း စေသာ စားခန္း, ေသာက္ခန္း မ်ားတြင္၎၊ က်မေခါင္းေဆာင္ရ တသိုက္တ၀န္း ႀကီး ပါလာစျမဲျဖစ္သည္။ က်မက ဤသို႕ရသမွ် သုံးစြဲပစ္ေလတဘက္မွ အေနအထိုင္ေပါ့၍ လာေလ၊ လူရိုေသရွင္ရိွေသ ျဖစ္ေအာင္ အလုပ္ တခုခု ခ်ိပ္မိျခင္းမရိွျဖစ္ေနရာ ႀကာေတာ့ဘိန္းစားကို မယားက ေစ်းေရာင္းေႀကြၚရေသားဥပမာႏွင့္ အလားတူ လာမည္စိုးေသာ ေႀကာင့္ ရွက္လာသည္။ သို႕ရာတြင္ အျပင္အပ လူေတြႏွင့္ အဆက္အသြယ္ မရိွ၍ မသိႀကေသး၊ သူတို႕ပတ္၀န္းက်င္ ေလာက္ကဤ အတြင္းေရးကို သိႀကသျဖင့္ ေတာ္ေသး၏။

အယူအဆ မတူမွ်ျခင္းေျပာအဆို မေျပျပစ္ျခင္းေႀကာင့္လည္း မႀကာခဏကေတာက္ ကဆျဖစ္ႀကရ သည္။ ေပါ့ေစလို၍ ေႀကာင္ရုပ္ထိုးရာမွာ ေဆးအတြက္၀န္ေလးလာခဲ့သည္။ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာ ျခင္းမွာ ပဓါန မဟုတ္။ စိတ္သေဘာတူမွ်၍ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနရျခင္းကလူ႕ဘ၀၏ သာယာမႈ ျဖစ္ႀကရပါမည္။ က်မ၏ ဘ၀သည္ လႈပ္ေလ, ျမႇဳပ္ေလ ဆိုသည့္ အျဖစ္ကို လက္ေတြ႕ ေရာက္လာေပ ျပီ၊ သို႕ေႀကာင့္ ဤဘ၀ဆိုးတြင္ ႀကာရွည္ အနစ္ေမ်ာ မခ့ခ်င္သျဖင့္အႀကိမ္ႀကိမ္ တိမ္းေရွာင္ရုန္းကန္ ႀကည့္သည္၊ ရုတ္တရက္ မလြတ္ ေျမာက္ပဲ တ၀ဲလည္လည္သာ ရိွေနရေသးသည္။
ထို အခိုက္အတန္႕ က်မ၏စာေပေရးသားျခင္းမ်ား ေခတၱရပ္နားထားခဲ့မိသည္။ အိမ္နားနီး၌ရိွသူ လယ္တၱီ ပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီးသည္ က်မကိုဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ျဖစ္သည္ဟုဘယ္ အခ်ိန္ဘယ္ သူက ေဖာက္သယ္ ခ်လိုက္ သည္မသိ၊ အခ်ိန္ေစာေစာစီးစီး ခရီးေရာက္စကပင္ သိရွိေနျပီကို ေနာက္ပိုင္းမွ က်မသိရပါသည္။

ဆရာ ဦးေမာင္ႀကီးသည္ က်မႏွင့္ေတြ႕တိုင္း စားမ်ား ေရးသားဖို႕ရာ တိုက္တြန္း ပါသည္။ က်မက လည္း စိတ္ေလလြင္႔ ေနေသး၍ ကေလာင္တန္ကိုခဏ ခ်ထားမိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆုံး အႀကိမ္ မွာေတာ့ ဒူးေထာ့နဲ႕,  ေထာ့နဲ႕ႏွင့္နာေနရွာေသာ လယ္တီပ႑ိဆဆရာ ဦးေမာင္ႀကီးချမာမွာ က်မထံ အိမ္တိုင္ ယာေရာက္လာျပီး ဒဂုန္မဂၢဇင္းထည္း မွာ ၀တၳဳမ်ားကို ယခင္တုန္း ကလို ေရးေပးဖို႕ ေျပာလာ ပါသည္။ က်မမွာအျခား အလုပ္မ်ားကလည္း တဖက္ရိွေန သည္တိုင္ေအာင္ စာေရးဖို႕ကိုေတာ့ မစြန္႕ပယ္ ႏိုင္ပဲရိွ၍ ယခင္ လိုမ်ား, မ်ားမေရးေပးႏိုင္သည့္ တိုင္ေအာင္တလလွ်င္ ၀တၳဳတပုဒ္ ေတာ့ပါႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစား ေရးေပး ပါမည္ဟု အာမခံ ကတိေပး လိုက္ ရပါသည္။

ဤတြင္ ၀တၳဳကို တလတပုဒ္က် မွန္မွန္ ေရးေပးရျပန္သည္။ မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ေနစဥ္က ၀တၳဳစာမႈ လာယူျခင္း၊ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ လာပို႕ျခင္း တို႕ကိုဆိုင္ဆိုင္ခြဲ မန္ေနဂ်ာက လာေရာက္ပို႕သလို ယခုလည္း ဒဂုန္မဂၢဇင္း မန္ေနဂ်ာ ဦးလွေဖ၊ ယခုဒဂုန္ဦးလွေဖက တာ၀န္ယူ၍ လာေရာက္ ေပးပို႕ရွာ ပါသည္။

လက္မႈပညာလုပ္ငန္းမ်ား ဦးစီးရင္းစာေရးလိုက္၊ အျပင္အပထြက္လည္ျခင္းျဖင့္ ဦးေႏွာက္ေဆး လိုက္၊ ကေတာက္ ကဆျဖစ္လိုက္ႏွင့္ လုံးလယ္ခ်ာလယ္ လိုက္ေနစဥ္ လက္မႈပညာလုပ္ငန္း၏ ၀င္ေငြမွာ ယခင္ကလို မသြက္မလက္ ျဖစ္လာသည္၊ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ားမွာလည္း ရိုး၍ ေခတ္တိမ္ လာေသာ ပစၥည္းမ်ိဳး အတြက္ ေရာင္းခ်က္မရိွေသာ အခါအလုပ္မ်ား,  မ်ားမအပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ခပ္ႀကဲ ႀကဲျဖစ္လာသည္၊ ဒါေတြကို အစကပင္နားလည္ခဲ့ပါသည္။ အ၀တ္အစားဆိုသည္မွာ ေပၚပင္ေခတ္ စားေနဆဲသာ ၀ယ္ယူ အ၀တ္မ်ားျပီး၊ ရိုးသြားလွ်င္ ေနာက္ တခုက၀င္၍ဆန္းသစ္ လာသည္ကိုကူး ေျပာင္း၀ယ္ယူႀကျမဲျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေႀကာင့္၊ ေနာက္ဆန္းသစ္လာေသာ ကုန္ပစၥည္းတမ်ိဳးကို ကူးေျပာင္းလုပ္ကိုင္ရန္ ႀကံစဥ္လွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ ေသာ္လည္း က်မသည္ဘာမွ မလုပ္ေတာ့ပဲဇြတ္ေပ၍ ျဖစ္သလိုေနလိုက္သည္၊ ရသေလာက္ ၀င္ေငြႏွင့္ မွ်မွ်တတ ျခိဳးျခံေနေသာအခါ သုံးျဖဳံးရာတြင္ ေနာက္မွတေကာက္ေကာက္ လိုက္ပါခဲ့သူ မ်ားမွာ မေနတတ္,  မထိုင္တတ္ျဖစ္လာသည္။ ကာယကံရွင္က ေနႏိုင္ေသေလာက္ သူတို႕မွာ လွ်ာလယ္ အာလွ်ျပတ္ေနရမႈကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ပုံရသည္။ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုမယူပဲ သူတပါးႏွာေခါင္း ႏွင့္အသက္ရွဴခ်င္ေသာ စိတ္မ်ိဳး ေပၚလာႀကလွ်င္ သာ၍ပင္ခက္ေတာ့မည္ ဟုေနာင္ေရးကို ေမွ်ာေတြးလ်က္ ေငြ၀င္မည့္အလုပ္အကိုင္မ်ားႏွင့္ အဆက္ျပတ္ခါ ျဖစ္တတ္ သလို ေနလိုက္ပါသည္။

ဤသို႕ေန၍ ေျခာက္လေလာက္ႀကာလွ်င္ မႏၱေလးမွ ေႀကးနန္းတေစာင္ေရာက္လာ ျပန္ပါသည္။ ထိုေႀကးနန္းစာမွာ က်မအဖို႕စိတ္ေသာက အႀကီးအက်ယ္ေရာက္ေစ ေသာကိစၥျဖစ္ပါသည္။ မိခင္ ျဖစ္သူ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိေအာင္ မမာမက်န္းျဖစ္ေန၍ အျမန္လာခဲ့ပါ ဆိုေသာေႀကာင့္ မွီရာရထား ႏွင့္အေျပးအလႊား မႏၱေလးသို႕ျပန္ေရာက္လာခဲ့ရ ပါသည္။ ေရာက္ေသာအခါ ေလျဖတ္ေသာ ေ၀ဒနာႏွင့္ အိပ္ယာထဲ လဲေနေသာ မိခင္ႀကီးကိုေတြရ ပါသည္၊ က်မမွာမခ်ိမဆန္႕ႏွင့္ ရင္ကြဲမတတ္ အသဲနာမိပါသည္။ အခ်ိန္အခါ အားျဖင့္တန္ေဆာင္မုန္းလ ျဖစ္၍အလြန္ေအးခ်မ္းေသာ ရာသီျဖစ္ သည္။ ဤရာသီ ဤကာလအခါမွာ မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ကထိန္ပြဲမ်ား ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲႏွင့္ ပြဲလမ္းသဘင္ ေတြက်င္းပေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။

သားျဖစ္သူမွာ အေပ်ာ္တမ္းတီး၀ိုင္း၏ အေရးပါသူျဖစ္၍ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ ပြဲျပီးမွျပန္လာတတ္ ရာ ခ်စ္ေသာ သားအျပန္တြင္ အရန္သင့္ တံခါးဖြင့္ ေပးလိုေသာ ေစတနာေႀကာင့္ အိမ္ေပၚမအိပ္ပဲ အိမ္ေအာက္ ထပ္မွာဆင္း၍ အိပ္သျဖင့္ အေအးမိရာမွ ေလျဖတ္သည့္ေ၀ဒနာ ျဖစ္ရရွာသည္ကို သိရပါသည္။ က်မသည္ မိခင္ကို ပစ္ခြာလာခဲ့ရျခင္းမွာ မိခင္စိတ္တိုင္းက်ခြဲ လာရျခင္းသာျဖစ္၍ က်မအျပစ္မဟုတပါ၊ မႈအားျဖင့္ ကြဲလြဲျခင္းသာ က်မ၏အျပစ္ျဖစ္ပါသည္။ မူလမိခင္၏အလိုမွာ မႏၱေလးတြင္ အိုးအိမ္ႏွင့္ခံေန ေစခ်င္သည္။

က်မ မႏၱေလးတြင္ မေနခ်င္၍ တျမိဳ႕တရြာ ခြဲထြက္လာခဲ့ သည္။ ေမေမသည္က်မ မရိွသည့္ေနာက္ စိတ္ရိွ လက္ရိွ သား၏ အလိုကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လိုက္ေနမိေနရာ စိတ္ေရာလူပါ မည္မွ် ပင္ပန္းခံ ေနရသည္ မ်ားကို ယခုလိုမက်န္းမမာႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္စရာ မရိွေတာ့တာ ေ၀ဒနာ ခံစားရမႈကသာ သက္ေသ ျပလ်က္ ရိွေနသည္ ကုိ ေတြ႕ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ လြန္ျပီးသားေတြကို တသေန၍မျဖစ္ ေတာ့ပါ တတ္အား သေလာက္ ဆရာ၀န္ ႏွင့္ အသက္ကို ေသမင္းလက္ မွ လုယူေနရပါသည္။

ပရိေဒဝမီးႀကီးမွ အၾကပ္အတည္း ဆက္ရန္
.

No comments: