ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို ေက်ာင္းသားမ်ား ေန႔လယ္စာ စားသည့္ ေနရာကို ျပရန္ ေခၚသြားသည္။
"မီးရထားတြဲထဲမွာ ငါတုိ႔ေန႔လယ္စာ မစားၾကဘူး၊ စုေ၀းခန္းမႀကီးထဲမွာပဲ စားၾကတယ္" ဟု ဆရာႀကီးက ရွင္းျပလိုက္၏။
"မီးရထားတြဲထဲမွာ ငါတုိ႔ေန႔လယ္စာ မစားၾကဘူး၊ စုေ၀းခန္းမႀကီးထဲမွာပဲ စားၾကတယ္" ဟု ဆရာႀကီးက ရွင္းျပလိုက္၏။
စုေ၀းခန္းမႀကီးသည္ ခပ္ေစာေစာက ေတာ့တိုး-ခ်န္တို႔ တက္လာေသာ ေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ား ၏ ထိပ္တြင္ တည္ရွိသည္။ ၎ေနရာသို႔ သူတို႔ေရာက္လာေသာအခါ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ စာေရးစားပြဲ မ်ားႏွင့္ ကုလားထုိင္မ်ားကို စက္၀ိုင္းပံုသ႑ာန္ျဖစ္ေအာင္ ဆူညံစြာ ေရႊ႕ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။ သူတို႔သည္ စုေ၀းခန္းမႀကီး၏ ေထာင့္စြန္းတစ္ေနရာ၌ ရပ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား လုပ္ပံုကိုင္ပံုကို ၾကည့္ေနခိုက္ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာႀကီး၏ အေပၚအက်ႌကိုဆြဲ၍ "တျခား ေက်ာင္းသားေတြေရာ" ဟု ေမးလိုက္သည္။
"ဒါေက်ာင္းသား အားလံုးပဲ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျဖလိုက္သည္။
"ဒါေက်ာင္းသား အားလံုးပဲ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျဖလိုက္သည္။
"ဒါအကုန္လံုးပဲ" ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္သြားသည္။ ဤေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား အားလံုးသည္ အျခားေက်ာင္းမွ အတန္းတစ္တန္းစာမွ်ေသာ အေရအတြက္သာ ရွိ သည္။
"တစ္ေက်ာင္းလံုးမွ ေက်ာင္းသားငါးဆယ္ေလာက္ပဲ ရွိသလား"
"ဟုတ္တယ္၊ ဒါအားလံုးပဲ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျပာလိုက္သည္။
"တစ္ေက်ာင္းလံုးမွ ေက်ာင္းသားငါးဆယ္ေလာက္ပဲ ရွိသလား"
"ဟုတ္တယ္၊ ဒါအားလံုးပဲ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျပာလိုက္သည္။
ဤေက်ာင္းသည္ သူမအရင္က ေနခဲ့ေသာ ေက်ာင္းႏွင့္မတူဘဲ အစစအရာရာ ကြဲျပားျခားနား ေၾကာင္းကို ေတာ့တိုး-ခ်န္ စဥ္းစားမိသည္။
ေက်ာင္းသားအားလံုး သူတို႔၏ ေနရာအသီးသီးတြင္ ထုိင္မိၾကေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ သူ၏ တပည့္မ်ားအား "မင္းတို႔အားလံုး ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ယူခဲ့ၾက သလား" ဟု ေမးလိုက္သည္။
ေက်ာင္းသားအားလံုး သူတို႔၏ ေနရာအသီးသီးတြင္ ထုိင္မိၾကေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ သူ၏ တပည့္မ်ားအား "မင္းတို႔အားလံုး ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ယူခဲ့ၾက သလား" ဟု ေမးလိုက္သည္။
"ဟုတ္ကဲ့" ဟု သူ၏တပည့္မ်ားအားလံုး သံၿပိဳင္ ေျပာလိုက္ၾကၿပီး သူတို႔၏ ေန႔လယ္စာ အစား အေသာက္ ဗူး မ်ားကို ဖြင့္လိုက္ၾကသည္။
"မင္းတို႔ ဘာေတြယူလာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ၾကည့္ရေအာင္"
ဆရာႀကီးသည္ ထုိသို႔ေျပာရင္း တပည့္တိုင္း၏ ဗူးမ်ားကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈေလရာ သူ၏ တပည့္ မ်ားထံမွ ၀မ္းေျမာက္ေသာအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာေလသည္။
"သိပ္ရယ္ဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းေပၚက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးဆို တာ ဘာကို ဆိုလိုပါလိမ့္၊ အံ့ၾသစရာပါပဲ" ဟု ေတာ့တိုး-ခ်န္ စဥ္းစားလိုက္သည္။
ဤေက်ာင္းသည္ တစ္မ်ိဳးထူးျခား၏။ ရယ္ဖို႔ေကာင္း၏။ အျခားေက်ာင္းမ်ား၌ ေန႔လယ္စာ စားေသာက္ပံုမ်ိဳး သည္ ဤေက်ာင္းက ေန႔လယ္စာစားေသာက္ပံုမ်ိဳးေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္း လိမ့္မည္ဟု သူမမထင္မိ။
"မင္းတို႔ ဘာေတြယူလာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ ၾကည့္ရေအာင္"
ဆရာႀကီးသည္ ထုိသို႔ေျပာရင္း တပည့္တိုင္း၏ ဗူးမ်ားကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈေလရာ သူ၏ တပည့္ မ်ားထံမွ ၀မ္းေျမာက္ေသာအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာေလသည္။
"သိပ္ရယ္ဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းေပၚက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးဆို တာ ဘာကို ဆိုလိုပါလိမ့္၊ အံ့ၾသစရာပါပဲ" ဟု ေတာ့တိုး-ခ်န္ စဥ္းစားလိုက္သည္။
ဤေက်ာင္းသည္ တစ္မ်ိဳးထူးျခား၏။ ရယ္ဖို႔ေကာင္း၏။ အျခားေက်ာင္းမ်ား၌ ေန႔လယ္စာ စားေသာက္ပံုမ်ိဳး သည္ ဤေက်ာင္းက ေန႔လယ္စာစားေသာက္ပံုမ်ိဳးေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္း လိမ့္မည္ဟု သူမမထင္မိ။
မနက္ျဖန္က်ရင္ သူမသည္လည္း ဤထိုင္ခံုမ်ားရွိ ထုိင္ခံုတစ္လံုးလံုးတြင္ ထိုင္ရင္း ဆရာႀကီးအား သူမ၏ ေန႔လယ္စာ အစားအေသာက္ဗူးမ်ားကို ဖြင့္၍ "ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းေတြေပၚက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး"ကို ဖြင့္ျပရေတာ့မွာပါလားဟု စဥ္းစားမိေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ထခုန္လိုက္မိမတတ္ ေပ်ာ္ရႊင္မိေလသည္။
ေန႔လယ္စာ အစားအေသာက္ဗူးမ်ားကို လိုက္လံၾကည့္ရႈေနေသာ ဆရာႀကီး၏ ပခံုးမ်ားသည္ မြန္းတည့္ ေနေရာင္ျခည္၏ အေႏြးဓာတ္ကို ေတြ႕ထိခံစားေနရေလသည္။
"မင္းစာ အခုခ်ိန္ကစၿပီး ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားၿပီ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျပာၿပီး ေနာက္ပိုင္း တြင္ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ မနက္ျဖန္နံနက္ မိုးေသာက္ခ်ိန္ျမန္ျမန္ေရာက္ေရးကို သာ စိတ္ေစာ ေနသည္။ ေရွးအခါကဆိုလွ်င္ သူမသည္ ေနာက္တစ္ေန႔ကို ဘယ္ေတာ့မွ ေမွ်ာ္ခဲ့သူ မဟုတ္၊ နံနက္ခင္းတြင္ သူမအိပ္ရာမွ ေစာေစာထေရးအတြက္ အေမသည္ အၿမဲတမ္းလိုလိုပင္ အလုပ္ရႈပ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိေန႔က သူမသည္ အျခားသူမ်ား အိပ္ရာမွ မထေသးမီ အိပ္ ရာမွ အေစာဆံုး ထခဲ့သည္။
ေန႔လယ္စာ အစားအေသာက္ဗူးမ်ားကို လိုက္လံၾကည့္ရႈေနေသာ ဆရာႀကီး၏ ပခံုးမ်ားသည္ မြန္းတည့္ ေနေရာင္ျခည္၏ အေႏြးဓာတ္ကို ေတြ႕ထိခံစားေနရေလသည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္ ေက်ာင္းစတက္ၿပီ
"မင္းစာ အခုခ်ိန္ကစၿပီး ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားၿပီ" ဟု ဆရာႀကီးက ေျပာၿပီး ေနာက္ပိုင္း တြင္ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ မနက္ျဖန္နံနက္ မိုးေသာက္ခ်ိန္ျမန္ျမန္ေရာက္ေရးကို သာ စိတ္ေစာ ေနသည္။ ေရွးအခါကဆိုလွ်င္ သူမသည္ ေနာက္တစ္ေန႔ကို ဘယ္ေတာ့မွ ေမွ်ာ္ခဲ့သူ မဟုတ္၊ နံနက္ခင္းတြင္ သူမအိပ္ရာမွ ေစာေစာထေရးအတြက္ အေမသည္ အၿမဲတမ္းလိုလိုပင္ အလုပ္ရႈပ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိေန႔က သူမသည္ အျခားသူမ်ား အိပ္ရာမွ မထေသးမီ အိပ္ ရာမွ အေစာဆံုး ထခဲ့သည္။
အက်ႌအ၀တ္အစားမ်ားကို ၀တ္ဆင္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ကို ေက်ာတြင္ပိုးထားကာ ေက်ာင္းသြား ရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
အိမ္တြင္ရွိသူမ်ားအနက္ အခ်ိန္အမွန္ဆံုး အိမ္သားစု၀င္ ျဖစ္သည့္ ေရာ့ကီအမည္ရွိ ဂ်ာမန္ေခြး သည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္၏ ထံုးစံမဟုတ္ေသာ အျပဳအမူကို သံသယမ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္ေနၿပီး၊ တစ္ခုခု ထူးျခား ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အေျခအေနကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း သူမအနီး၌ ကပ္ေနသည္။
အေမ့တြင္ လုပ္စရာအလုပ္မ်ား မ်ားစြာ ရွိသည္။ အေမသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို နံနက္စာေကၽြးရင္း ေန႔လယ္စာ အစားအေသာက္ဗူးဒထဲသို႔ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းမ်ားေပၚ က တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကို ထည့္ေပးသည္။ ၎ေနာက္အေမသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္၏ မီးရထားစီးခြင့္ လက္မွတ္ကို ပလတ္စတစ္ အိတ္ထဲ၌ ထည့္ၿပီးေနာက္ မေပ်ာက္ေစရန္ ႀကိဳးခ်ည္ျဖင့္ လည္ပင္းတြင္ ဆြဲေပးလိုက္သည္။
"သမီး မဆုိးနဲ႔ေနာ္" ဟု အေဖက ေျပာသည္။ သူ၏ ဆံပင္မ်ားမွာ ႀကဲပြေနသည္။
အိမ္တြင္ရွိသူမ်ားအနက္ အခ်ိန္အမွန္ဆံုး အိမ္သားစု၀င္ ျဖစ္သည့္ ေရာ့ကီအမည္ရွိ ဂ်ာမန္ေခြး သည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္၏ ထံုးစံမဟုတ္ေသာ အျပဳအမူကို သံသယမ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္ေနၿပီး၊ တစ္ခုခု ထူးျခား ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အေျခအေနကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း သူမအနီး၌ ကပ္ေနသည္။
အေမ့တြင္ လုပ္စရာအလုပ္မ်ား မ်ားစြာ ရွိသည္။ အေမသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို နံနက္စာေကၽြးရင္း ေန႔လယ္စာ အစားအေသာက္ဗူးဒထဲသို႔ ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေတာင္ကုန္းမ်ားေပၚ က တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကို ထည့္ေပးသည္။ ၎ေနာက္အေမသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္၏ မီးရထားစီးခြင့္ လက္မွတ္ကို ပလတ္စတစ္ အိတ္ထဲ၌ ထည့္ၿပီးေနာက္ မေပ်ာက္ေစရန္ ႀကိဳးခ်ည္ျဖင့္ လည္ပင္းတြင္ ဆြဲေပးလိုက္သည္။
"သမီး မဆုိးနဲ႔ေနာ္" ဟု အေဖက ေျပာသည္။ သူ၏ ဆံပင္မ်ားမွာ ႀကဲပြေနသည္။
"ဟုတ္ကဲ့"
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဖိနပ္စီးၿပီးေသာအခါ အိမ္ေရွ႕တံခါးကို ဖြင့္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေနာက္သို႔ ျပန္လွည့္ၿပီး ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ဦးေခါင္းညြတ္ရင္း "အားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္" ဟု ေျပာလိုက္ သည္။
ေတာ့တုိး-ခ်န္ ထြက္ခြာသြားသည္ကို ၾကည့္ရင္း အေမ့မ်က္လံုးအိမ္မ်ားထဲ၌ မ်က္ရည္မ်ား ရစ္၀ဲ လာသည္။ သြက္သြက္ လက္လက္ႏွင့္ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ရွိလွေသာ ဤမိန္းကေလးငယ္၊ ေက်ာင္းသို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ ထြက္ခြာသြားေသာ ဤမိန္းကေလးငယ္သည္ ေက်ာင္းမွ အႏုတ္ခံရ ပါသည္ဆိုျခင္းမွာ မယံုၾကည္ ႏိုင္ေေအာင္ ရွိလွေခ်၏တကား။ ယခုေက်ာင္းတြင္ ယခင္ကလို မျဖစ္ ပါေစႏွင့္ဟု အေမသည္ ဆုေတာင္း လိုက္၏။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဖိနပ္စီးၿပီးေသာအခါ အိမ္ေရွ႕တံခါးကို ဖြင့္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေနာက္သို႔ ျပန္လွည့္ၿပီး ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ဦးေခါင္းညြတ္ရင္း "အားလံုးကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္" ဟု ေျပာလိုက္ သည္။
ေတာ့တုိး-ခ်န္ ထြက္ခြာသြားသည္ကို ၾကည့္ရင္း အေမ့မ်က္လံုးအိမ္မ်ားထဲ၌ မ်က္ရည္မ်ား ရစ္၀ဲ လာသည္။ သြက္သြက္ လက္လက္ႏွင့္ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ရွိလွေသာ ဤမိန္းကေလးငယ္၊ ေက်ာင္းသို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ ထြက္ခြာသြားေသာ ဤမိန္းကေလးငယ္သည္ ေက်ာင္းမွ အႏုတ္ခံရ ပါသည္ဆိုျခင္းမွာ မယံုၾကည္ ႏိုင္ေေအာင္ ရွိလွေခ်၏တကား။ ယခုေက်ာင္းတြင္ ယခင္ကလို မျဖစ္ ပါေစႏွင့္ဟု အေမသည္ ဆုေတာင္း လိုက္၏။
ထုိခဏ၌ အေမသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္က သူမ၏လည္ပင္းမွ ႀကိဳးကို ျဖဳတ္ယူၿပီး ေရာ့ကီ၏ လည္ပင္း တြင္ စြပ္ေပးလိုက္ သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ အံ့အားသင့္သြားေလသည္။
"ဟဲ့ သမီး"
"ဟဲ့ သမီး"
အေမသည္ ဟန္႔တားလိုက္မည္ဟု စိတ္ကူးၿပီးမွ ေတာ့တိုး-ခ်န္ ဘာဆက္လုပ္မည္ကို အဆံုးတြင္ ေစာင့္ၾကည့္ ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
ေရာ့ကီ၏ လည္ပင္းတြင္ ႀကိဳးကိုစြပ္ၿပီးေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေခြးနားတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထုိင္ခ် လိုက္ရင္း
"နင္ ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား၊ ဒီဥစၥဟာ နင္နဲ႔မေတာ္ဘူး"ဟု ေျပာလိုက္သည္။
ေရာ့ကီ၏ လည္ပင္းတြင္ ႀကိဳးကိုစြပ္ၿပီးေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေခြးနားတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထုိင္ခ် လိုက္ရင္း
"နင္ ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား၊ ဒီဥစၥဟာ နင္နဲ႔မေတာ္ဘူး"ဟု ေျပာလိုက္သည္။
မီးရထားစီးခြင့္ လက္မွတ္ကို တြဲခ်ည္ထားေသာ ႀကိဳးသည္ ရွည္ေနသည့္အတြက္ လက္မွတ္ထည့္ ထားေသာ ပလတ္စတစ္အိတ္သည္ ေျမႀကီးေပၚ ေရာက္ေနသည္။
"နင္ နားလည္တယ္မဟုတ္လား၊ ဒီဥစၥာဟာ ငါ့လက္မွတ္၊ နင့္လက္မွတ္ မဟုတ္ဘူး၊ နင္ မီးရထား စီးလို႔ မရဘူး၊ ဆရာႀကီးကို ငါေမးဦးမယ္၊ မီးရထားရုံပိုင္ကိုလည္း ေမးရဦးမယ္၊ နင့္ကို ေက်ာင္းကို ေခၚလို႔ ရမလားလို႔"
အစပထမ၌ ေရာ့ကီသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ ေျပာ စကားကို ေခတၱ နားစိုက္ေထာင္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ လက္မွတ္ထည့္ထားေသာ ပလတ္စတစ္ကို ၎၏လွ်ာျဖင့္ အနည္းငယ္လ်က္လိုက္ၿပီး ဦးေခါင္းေမာ့ကာ သမ္းလိုက္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ စကားကို ဆက္ေျပာ၏။
"စာသင္ခန္းလုပ္ထားေသာ မီးရထားတြဲဟာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မရွိပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအေပၚကို တက္ရင္ လက္မွတ္မလိုဘူးလို႔ ငါထင္တယ္၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ကေန႔အဖို႔ရာေတာ့ နင္အိမ္မွာပဲ ေနၿပီး ငါ့ကိုေစာင့္ေနဦး"
"စာသင္ခန္းလုပ္ထားေသာ မီးရထားတြဲဟာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မရွိပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအေပၚကို တက္ရင္ လက္မွတ္မလိုဘူးလို႔ ငါထင္တယ္၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ ကေန႔အဖို႔ရာေတာ့ နင္အိမ္မွာပဲ ေနၿပီး ငါ့ကိုေစာင့္ေနဦး"
ေရာ့ကီသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ႏွင့္အတူ ယခင္ေက်ာင္း၏ ေက်ာင္း၀င္တံခါး၀အထိ လိုက္သြားေလ့ရွိ ၿပီး ေတာ့တိုး-ခ်န္ ေက်ာင္း၀င္းထဲ ၀င္သြားေသာအခါတြင္မွ အိမ္သို႔ ျပန္လာသည္။ ယေန႔တြင္လည္း ေရာ့ကီသည္ သူျပဳလုပ္ေနက်အတုိင္း ျပဳလုပ္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေရာ့ကီ၏လည္ပင္းမွ ႀကိဳးကို ျဖဳတ္ယူလိုက္ၿပီး သူမ၏ လည္ပင္းတြင္ ဂရု တစိုက္ စြပ္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမသည္ အေမႏွင့္အေဖကို "ဂြဒ္ဘိုင္"ဟု ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ႏႈတ္ဆက္ လိုက္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေရာ့ကီ၏လည္ပင္းမွ ႀကိဳးကို ျဖဳတ္ယူလိုက္ၿပီး သူမ၏ လည္ပင္းတြင္ ဂရု တစိုက္ စြပ္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမသည္ အေမႏွင့္အေဖကို "ဂြဒ္ဘိုင္"ဟု ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ႏႈတ္ဆက္ လိုက္သည္။
ထို႔သို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးသည္ႏွင့္ သူမသည္ ေနာက္ဘက္သို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ မၾကည့္ေတာ့ဘဲ အေျပး ထြက္သြားေလေတာ့ရာ၊ သူမ၏ ေက်ာတြင္ ပိုးထားေသာ ေက်ာပိုးအိတ္သည္ တဖတ္ဖတ္ ႏွင့္ သူမ ေက်ာျပင္ကို ရုိက္ခတ္လ်က္ ရွိသည္။ ေရာ့ကီသည္ သူမ၏နံေဘးမွ ေပ်ာ္ျမဴးစြာ ခုန္ေပါက္ ရင္း လိုက္ပါသြား ေလေတာ့၏။
ဘူတာရုံသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ယခင္ေတြ႕ေနက်ျဖစ္ေသာ လက္၀ဲဘက္သို႔ ေကြ႕ရမည့္ အစား၊ လက္ယာဘက္သို႔ ေကြ႕လိုက္သည့္အတြက္ သနားစရာေကာင္းေသာ ေရာ့ကီ သည္ ရုတ္တရက္ ရပ္လိုက္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ကို စိုးရိမ္ေသာအသြင္ျဖင့္ ၾကည့္လိုက္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ မီးရထား လက္မွတ္သိမ္းေသာ အေပါက္၀သို႔ ေရာက္ႏွင့္ေလၿပီ။ သူမသည္ ေရွ႕ဆက္မသြားဘဲ ဟိုဟုိ သည္သည္ ရပ္ၾကည့္ေနေသာ ေရာ့ကီရွိရာသို႔ တဖန္ျပန္လာၿပီး ...
"ငါအရင္ေက်ာင္းကို ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေတာ့မွ မသြားေတာ့ဘူး၊ ငါအခု ေက်ာင္းသစ္ကို သြားမယ္" ဟု ေျပာလိုက္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ သူမ၏မ်က္ႏွာကို ေရာ့ကီ၏မ်က္ႏွာအနားသို႔ ကပ္လိုက္သည္။ ေရာ့ကီ၏ နားရြက္ အနံ႔ သည္ နံေနေသာ္လည္း ေတာ့တိုး-ခ်န္အဖို႔ ထုိအနံ႔ကို နံသည္ဟုမထင္။
"ဘိုင္ ဘုိင္"
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ သူမ၏မ်က္ႏွာကို ေရာ့ကီ၏မ်က္ႏွာအနားသို႔ ကပ္လိုက္သည္။ ေရာ့ကီ၏ နားရြက္ အနံ႔ သည္ နံေနေသာ္လည္း ေတာ့တိုး-ခ်န္အဖို႔ ထုိအနံ႔ကို နံသည္ဟုမထင္။
"ဘိုင္ ဘုိင္"
သူမသည္ ေရာ့ကီကို ႏႈတ္ဆက္လုိက္ၿပီး အေပါက္၀ရွိ လူႀကီးကို လက္မွတ္ျပကာ မတ္ေစာက္ေသာ ဘူတာရုံေလွကားထစ္မ်ားေပၚသို႔ တက္သြားေလေတာ့သည္။ ေရာ့ကီသည္ ခပ္တိုးတိုးကေလး ညည္းသံ ျပဳရင္း သူ၏ျမင္ကြင္းမွ ေတာ့တိုး-ခ်န္ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္အထိ ေစာင့္ၾကည့္ေနလိုက္ သည္။
မီးရထားတြဲထဲမွ စာသင္ခန္း
ဆရာႀကီးက "မင္းစာသင္ရမည့္ စာသင္ခန္းဟာ ဒီအခန္းပဲ" ဟု ေျပာထားေသာ မီးရထားတြဲ၏ တံခါး၀သို႔ ေတာ့တိုး-ခ်န္ ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ အျခားေက်ာင္းသားမ်ား ေရာက္မလာၾကေသးေပ။ ထုိရထားတြဲသစ္သည္ ေရွးပံုစံေဟာင္း ရထားတြဲတစ္တြဲ ျဖစ္သည္။ တံခါးကို ဖြင့္ပိတ္ရသည့္ လက္ကိုင္ကို တံခါးအျပင္ဘက္သို႔ ထုတ္ထားသည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ တံခါးလက္ကိုင္ကို ဆြဲလွည့္၍ တံခါးကို ညာဘက္သို႔ တြန္းဖြင့္ လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမသည္ စိတ္လႈပ္ရွားစြာျဖင့္ အတြင္းသို႔ ေခ်ာင္းၾကည့္လုိက္ သည္။
"အူး ..."
"အူး ..."
ဤေနရာာမ်ိဳး၌ စာသင္ရျခင္းသည္ ခရီးရွည္သြားေနရျခင္းႏွင့္ တူလြန္းလွပါဘိ။ ျပတင္းေပါက္မ်ား ေပၚတြင္ ပစၥည္းမ်ားတင္ရန္ စင္မ်ား ရွိသည္။ ျခားနားသည့္အခ်က္မွာ ရထားတြဲ၏ ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေက်ာက္သင္ပုန္းႀကီး ရွိၿပီး၊ ခံုတန္းရွည္မ်ား၏ ေနရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ စာေရးစားပြဲ ငယ္ႏွင့္ ထုိင္ခံုမ်ားက အစားထိုး ေရာက္ရွိေနကာ ၎ပစၥည္းမ်ားအားလံုးသည္ ေရွ႕ပုိင္းကို မ်က္ႏွာ ျပဳထားေလသည္။
ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ အထဲကို ၀င္သြားၿပီး ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္၏ စာေရးစားပြဲတြင္ ၀င္ထုိင္လိုက္သည္။ သစ္သားထိုင္ခံုမ်ားမွာ ယခင္ေက်ာင္းမွ ထုိင္ခံုမ်ားႏွင့္တူေသာ္လည္း ယခု ထုိင္ခံု ေပၚတြင္ ထုိင္ရသည္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိလွသျဖင့္ တစ္ေန႔လံုးထိုင္ေနႏိုင္သည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ အလြန္ေပ်ာ္လ်က္ ရွိၿပီး၊ ေက်ာင္းကို အလြန္ႏွစ္သက္မိသည္။ ေက်ာင္းမွန္မွန္ လာမည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ မ်ားတြင္လည္း ေက်ာင္းသို႔ လာမည္ဟု ခုိင္မာစြာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ျပတင္းေပါက္မွ ၾကည့္လိုက္သည္။ ရထားတြဲ မလႈပ္မယွက္ရွိေနသည္ကို သူမ သိ၏။ သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာင္း၀င္းထဲရွိ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ားႏွင့္ ပန္းပြင့္မ်ားသည္ ေလျပည္ေလညင္း ႏွင့္အတူ လႈပ္ရွားေနေလရာ၊ မီးရထားတြဲမွာလည္း တေရြ႕ေရြ႕သြားေနသေယာင္ သူမစိတ္ထဲ ထင္မွတ္ေနသည္။
"ငါသိပ္ေပ်ာ္တာပဲ"
"ငါသိပ္ေပ်ာ္တာပဲ"
ေနာက္ဆံုး၌ သူမ၏ပါးစပ္မွ အသံ က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမသည္ မ်က္ႏွာကို ျပတင္းေပါက္ေဘာင္တြင္ ကပ္ထားရင္း သူမ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္သည့္အခါ ျပဳလုပ္ေနက် အတိုင္း သီခ်င္း သီဆို လိုက္သည္။
သိပ္ေပ်ာ္တယ္
ဘာျဖစ္လို႔ ငါေပ်ာ္ရတယ္
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆုိရင္ ...
ထုိအခိုက္ စာသင္ခန္းတြဲထဲသို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ၀င္လာသည္။ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူမသည္ သူမ၏ လြယ္အိတ္ထဲမွ မွတ္စုစာအုပ္ႏွင့္ ခဲတံဗူးကို ထုတ္ယူၿပီး စာေရးစားပြဲ ငယ္ေပၚတြင္ တင္ထား လိုက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေျခဖ်ားမ်ားေထာက္ကာ သူမ၏ လြယ္အိတ္ကို စင္ေပၚသို႔ တင္လိုက္ သည္။ သူမ၏ ဖိနပ္ထည့္အိတ္ကိုလည္း ထုိေနရာ၌ပင္ တင္ထားလိုက္ျပန္ သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ သီခ်င္းဆိုျခင္းကို ရပ္လိုက္ၿပီး ထုိေက်ာင္းသူကေလး ျပဳလုပ္သည့္အတုိင္း ျပဳလုပ္ လိုက္သည္။ ၎ေနာက္ေက်ာင္းသားကေလးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပန္သည္။ သူသည္ တံခါး၀တြင္ ရပ္ၿပီး လြယ္အိတ္ကို ဘတ္စကကတ္ေဘာကစားသည့္ ဟန္မ်ိဳးျဖင့္ စင္ေပၚသို႔ ပစ္တင္ လိုက္သည္။ လြယ္အိတ္သည္ လိုရာသို႔မေရာက္ဘဲ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ က်သြားသည္။
"အပစ္မေတာ္ဘူး"သူငယ္ေလးက ေျပာလိုက္သည္။ ထုိသို႔ေျပာၿပီးေနာက္ လြယ္အိတ္ကို ျပန္ေကာက္ယူၿပီး ပထမ အႀကိမ္ပစ္သည့္ေနရာမွပင္ လြယ္အိတ္ကို ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္မံပစ္တင္ျပန္သည္။ လြယ္အိတ္ သည္ စင္ေပၚ သို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္သြားသည္။
"အပစ္ေတာ္သြားၿပီ"
"အပစ္ေတာ္သြားၿပီ"
သူငယ္ေလးသည္ ထုိသို႔ေအာ္ေျပာၿပီးလွ်င္ သူ၏စာေရးစားပြဲ ရွိရာသို႔လာေသာ လြယ္အိတ္ကို ဆြဲယူ လိုက္ၿပီး မွတ္စုစာအုပ္ႏွင့္ ခဲတံဗူးကို ထုတ္ယူလိုက္သည္။
မီးရထားတြဲထဲ၌ တပည့္ကိုးေယာက္ ရိွေလသည္။ သူတို႔သည္ တိုမိုဂါကူးအန္၌ ပထမတန္းတြင္ ပညာ ဆည္းပူးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
သူတို႔သည္ မီးရထားတစ္စင္းတည္း၌ အတူတကြ ခရီးသြားၾကမည့္သူမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။မီးရထားတြဲထဲ၌ တပည့္ကိုးေယာက္ ရိွေလသည္။ သူတို႔သည္ တိုမိုဂါကူးအန္၌ ပထမတန္းတြင္ ပညာ ဆည္းပူးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
တိုမိုမွ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား ေမွ်ာ္
.
2 comments:
ဒီေန႕ အရွည္ၾကီးဖတ္ရလုိ႕ ေတာ့တုိး-ခ်န္ လုိပဲ ေပ်ာ္ပါ၏။ :)
ေက်းဇူးပါမမေရႊစင္ေရ...
စာေကာင္းေတြဖတ္ရတဲ့အတြက္ အမေရႊစင္ကိုဘယ္လိုေက်းဇူးတင္မွန္းမသိဘူး.
စာေတြကိုရိုက္ေပးတဲ့အမသမီးေတြကိုေရာ သိပ္ေက်းဇူးတင္မိတယ္။
အမကိုလည္း ခင္မိတယ္။ တကယ္ေျပာတာပါ။ညာတတ္ဘူး။
ေက်းဇူးတင္လို့ လူၾကံဳရိွရင္ေတာင္အမကို ဂ်ပန္က လက္ေဆာင္ေပးမလို့ ေတြးထားတယ္..အမ..ဒီက ဂ်ပန္အဖြဲ့က မႏၱေလးမွာ ဂ်ပန္စာနဲ့ စက္ခ်ဳပ္သင္တန္းေတြဖြင့္ထားတယ္။ YWCA ထင္တယ္။ အမတို့နဲ့နီးလား။သူတို့ေတြ မၾကာမၾကာ အသြားအျပန္လုပ္တယ္ဆိုေပမဲ့ ဒီတေခါက္ကေတာ့ ျပန္လာၾကပီဆိုေတာ့ ၾကာဦးမယ္ေနာက္တေခါက္သြားဖို့.
မိုမိဂ်ိ
Post a Comment