လယ္သမားေက်ာင္းဆရာ
“ယေန႔ မင္းတို႔ကို သင္ၾကားျပသမည့္ ဆရာဟာ ဒီဆရာပဲ၊ သူဟာ မင္းတို႔တစ္ေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးသင္ ျပမယ္“
ဆရာႀကီးသည္ ထုိသို႔မိတ္ဆက္စကားေျပာၿပီးလွ်င္ ဆရာအသစ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ သူတို႔ကို မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာအသစ္ကို အေသအခ်ာ ၾကည့္လိုက္သည္။ ပထမ အခ်က္မွာ သူသည္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ အ၀တ္၀တ္ထားျခင္း မရွိ။ သူ၏ အေပၚအင္က်ီမွာ ခ်ည္အင္က်ီ တိုျဖစ္သည္။ လည္ပင္းမစည္းထားဘဲ လည္ပင္း၌ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ ကို ပတ္ထားသည္။ သူ၏ေဘာင္းဘီမွာ မဲနယ္ေရာင္ ခ်ည္ေဘာင္းဘီ ျဖစ္သည္။ ေဘာင္းဘီပြ မဟုတ္ေပ။ ၎အျပင္ ေဘာင္းဘီ၌ ဖာေထး ထားသည့္အရာမ်ား ရွိသည္။ သူသည္ ရွဴးဖိနပ္မစီးဘဲ အလုပ္ၾကမ္းသမားမ်ား စီးေလ့ရွိသည့္ ေရာ္ဘာ ဖိနပ္ကို စီးထားသည္။ သူ၏ဦးေခါင္းေပၚတြင္ ျမက္ဦးထုပ္ႀကီးကို ေဆာင္းထားသည္။
ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ားအားလံုးသည္ ကူဟြန္းဘတ္စုဘုရားေက်ာင္းရွိ ေရကန္အနီးတြင္ စုရံုး ေရာက္ရွိ ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာကို စုိက္ၾကည့္ရင္း ယခင္က ဘယ္မွာ ေတြ႕ဆံုဖူးပါလိမ့္ဟု စဥ္းစားလိုက္သည္။ “ဘယ္ေနရာမွာလဲ“ဓ စဥ္းစားသည္။ သူ၏ ၾကင္နာမႈရွိေသာ မ်က္ႏွာမွာ ေနေလာင္ထားၿပီး အတြန္႔ အတြန္႔ မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိေနသည္။ သူမ ရုတ္တရက္ မွတ္မိသြားသည္။
“ဦးေလးႀကီးဟာ စမ္းေခ်ာင္းနားက လယ္ကြင္းထဲမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ လယ္သမားႀကီးမဟုတ္လား“ ဟု ေတာ့တိုး-ခ်န္ သည္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေမးလိုက္သည္။
“ဟုတ္တယ္ကဲ့“ ဟု ဆရာက ေျပာလိုက္သည္။
“ဓကူဟြန္းဘတ္စု ကို မင္းတုိ႔တေတြ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကတိုင္း ငါ့လယ္ကြင္းအနီးက ျဖတ္သြား ၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ မုန္ညင္းပြင့္ေတြ ပြင့္ေနတဲ့ လယ္ကြင္းဟာေလ၊ အဲဒီလယ္ကြင္းေပါ့“
“၀ိုး ဦးေလးႀကီးဟာ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာေပါ့ေနာ္"
ကေလးမ်ား ထံမွ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံထြက္လာသည္။
"မဟုတ္ဘူး၊ ငါဟာ 'ဆရာ' မဟုတ္ဘူး၊ လယ္သမား တစ္ေယာက္ပဲ၊ မင္းတို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးက ကူညီပါလို႔ ေျပာလို႔ေပါ့"
လယ္သမားႀကီးက သူ၏မ်က္ႏွာေရွ႕တြင္ သူ၏လက္ကို ေ၀ွ႕ယမ္းရင္း ေျပာလိုက္သည္။
"အိုး ဟုတ္တယ္၊ သူေျပာသလိုပဲ၊ သူဟာမင္းတုိ႔ရဲ႕ လယ္သမား ဆရာတစ္ေယာက္"
ဆရာႀကီး သည္ သူ၏နံေဘးတြင္ လာရပ္ရင္း ေျပာလိုက္သည္။
"လယ္ကြင္းထဲမွာ အပင္ဘယ္လို စိုက္ရမယ္ ဆိုတာကို သူက မင္းတို႔ကို သင္ေပးလိမ့္မယ္၊ ဘာနဲ႔ တူသလဲ ဆိုေတာ့ မုန္႔ဖုတ္သမားက ေပါင္မုန္႔ ဘယ္လို ဖုတ္ရသလဲဆိုတာကို ျပသလိုေပ့ါ"
ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ လယ္သမားႀကီးဘက္သို႔ လွည့္ၿပီး "ဘာလုပ္ရမယ္ ဆိုတာ ကေလးေတြ ကို ေျပာျပပါ..၊ ကဲ....စၾကစို႔"
သာမန္မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း တြင္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ျပရမည့္ သူမ်ား၌ ဆရာျဖစ္ ေအာင္လက္မွတ္ မ်ား ရရွိထားရန္ လိုအပ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ မစၥတာကိုဘာယာရွီသည္ ထုိအေၾကာင္း ကိစၥမ်ိဳး ကို သိပ္အမႈမထားေခ်။ ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ ျမင္ေတြ႕ၿပီး ေလ့လာဆည္းပူး ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါသည္ဟု သူ႔အေနျဖင့္ စိတ္ကူးမိေလသည္။
"ဒီလိုဆိုရင္ ငါတုိ႔စၾကစို႔"ဟု လယ္သမားဆရာက ေျပာလိုက္သည္။
သူတို႔ေရာက္ရွိသည့္ေနရာမွာ ကူဟြန္းဘတ္စု ေရအိုင္အနီးတြင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာသည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ သာယာေသာ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ ေရအိုင္ပတ္ပတ္ လည္တြင္ အရိပ္ ေကာင္းေသာ သစ္ပင္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ေပါက္တူး၊ ေဂၚျပားအစ ရွိေသာ လယ္ယာသံုး ပစၥည္းမ်ားသည္ ကေလးမ်ား ကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
လယ္သမား ဆရာက ကေလးမ်ားအား ေပါက္တူးမ်ားႏွင့္ ေဂၚျပားမ်ားကို ယူေစၿပီးေနာက္ ျမက္မ်ားကို ရွင္းလင္း ခိုင္းသည္။ သူသည္ သူတို႔ကို ျမက္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ျမက္မ်ားသည္ အလြန္အၾကမ္း ပတမ္းခံ ၾကေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ျမက္ပင္မ်ားသည္ ေကာက္ပဲသီးႏွံပင္ မ်ားထက္ပို၍ လ်င္ျမန္စြာ ေပါက္ၾက ၿပီးေနာက္ ေကာက္ပဲသီးႏွံပင္မ်ား ေနေရာင္ျခည္မရေအာင္ ကာဆီးထား တတ္ေၾကာင္း၊ မေကာင္းေသာ ပိုးမႊား မ်ားသည္ ျမက္ပင္မ်ားၾကား၌ ခုိေအာင္းေလ့ရွိေၾကာင္း၊ ျမက္ပင္မ်ားသည္ ေျမႀကီးထဲ၌ရိွေသာ ေျမၾသဇာ မ်ားကို စားသံုးပစ္ေၾကာင္း စသည္တို႔ကို တစ္ဆင့္ ၿပီးတစ္ဆင့္၊ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ရွင္းျပသည္။ သူသည္ စကားေျပာေနရင္း ျမက္မ်ားကို မည္သို႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္းရမည္ကိုလည္း လက္ေတြ႕ လုပ္ျပသည္။ ကေလးမ်ားကလည္း သူလုပ္သလို လုိုက္လုပ္ၾကသည္။ ၎ေနာက္ဆရာသည္ ေပါက္တူးကို ဘယ္လို ေပါက္ရမည္၊ ထယ္ေၾကာင္းမ်ား ကို ဘယ္လိုလုပ္ရမည္။ ေျမၾသဇာကို မည္သို႔ ထည့္ရမည္ အစရွိသျဖင့္ လယ္ကြင္းတြင္ စိုက္ေရးေရး ျပဳလုပ္ရမည့္အေၾကာင္းအရာ မွန္သမွ်အားလံုးကို ရွင္းျပသည္။ ရွင္းျပရင္း လက္ေတြ႕ လုပ္ျပ သည္။
ေျမြငယ္ကေလးတစ္ေကာင္သည္ ေခါင္းေထာင္၍ အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ တား-ခ်န္၏ လက္ကို ေပါက္မည္ကဲ့သို႔ လုပ္သည္။ လယ္သမားဆရာက ...
"ဒီကြင္းထဲမွာရွိတဲ့ ေျမြေတြဟာ အဆိပ္မရွိဘူး၊ မင္းတို႔က သူတို႔ကို နာက်င္ေအာင္ မလုပ္သေရြ႕ သူတို႔ ကလည္း မင္းတုိ႔ကို နာက်င္ေအာင္ မလုပ္ဘူး"ဟု ႏွစ္သိမ့္စကားေျပာလိုက္သည္။
ကေလးမ်ားအား လယ္ကြက္ထဲ၌ မည္သို႔ စိုက္ပ်ိဳးရမည္ကို သင္ၾကားျပသည့္အျပင္ ဆရာသည္ သူတို႔ တေတြကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာမ်ားအေၾကာင္း၊ လိပ္ျပာမ်ားအေၾကာင္း၊ မုိးေလ၀သ ရာသီဥတု အေၾကာင္း ကိုေျပာျပသည္။ ဖုထစ္ေနေသာ လက္မ်ားက သူသည္ လက္ေတြ႕သမား တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ကေလးမ်ား ကို သက္ေသျပလ်က္ ရွိသည္။
ကေလးမ်ားသည္ ဆရာ၏အကူအညီျဖင့္ လယ္ကြက္ထဲ၌ စိုက္ျခင္းပ်ိဳးျခင္း အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ ၿပီးသြား ေလၿပီ။ သူတို႔အားလံုးမွာ ေခၽြးမ်ားျဖင့္ ရႊဲရႊဲစိုေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ထယ္ေၾကာင္းမ်ား အနည္းငယ္ မညီမညာ ရွိသည္မွအပ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြင္းကို မည္သည့္ေနရာမွပင္ ၾကည့္ၾကည့္ အေတြ႕အႀကံဳရွိေသာ လယ္သမားႀကီးတစ္ဦး စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြင္းႏွင့္မျခား ျမင္ေတြ႕ ႏိုင္ပါသည္။
ထုိေန႔မွစ၍ ကေလးမ်ားသည္ ထုိ လယ္သမားႀကီးကို အထူးခ်စ္ခင္ေလးစားလာၾကသည္။ သူ႔ကို ျမင္ေတြ႕သည့္အခါ မည္မွ်ပင္ အလွမ္းကြာေ၀းေနေစကာမူ "ဟုိမွာ ငါတို႔ရဲ႕ လယ္သမားဆရာ"ဟု ေအာ္ေျပာေလ့ ရွိသည္။ ထုိလယ္သမားႀကီး အေနျဖင့္လည္း ဓာတ္ေျမၾသဇာ အပိုအလွ်ံမ်ား ရလာ သည့္အခါတိုင္း ကေလးမ်ား၏ လယ္ကြက္ထဲသို႔ ထည့္ေပးေလ့ရွိေလရာ ကေလးမ်ား စိုက္ပ်ိဳးထား ေသာ လယ္မ်ားသည္ ေကာင္းစြာ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာေလသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တစ္ေယာက္စီ အလွည့္က် ထုိလယ္ကြက္ရွိရာသို႔ ေန႔တိုင္းသြားေရာက္ၿပီး အေျခအေနကို စစ္ေဆး ၾကရသည္။ သူ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ဆရာႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလံုးအား အသိေပးရသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ လက္ေတြ႕စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ မ်ိဳးေစ့မ်ားမွ အပင္ငယ္ မ်ား ေပါက္လာသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သံုးေလး ေယာက္မစုမိႏွင့္၊ စုမိသည္ႏွင့္ သူတို႔လက္ေတြ႕ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြက္ထဲရွိ အပင္ငယ္မ်ား အေၾကာင္းကို အားရပါးရ ေျပာၾက ေလသည္။
ကမၻာ၏ အျခားအျခားေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား စတင္ျဖစ္ပ်က္လ်က္ ရွိေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိကေလးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ေသးငယ္ေသာ လယ္ကြင္း မ်ားအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾကရာ၌ သူတို႔တေတြ၏ စိတ္ထဲ၀ယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဖက္တြယ္ ထားၾကသည္ႏွင့္ တူေနပါေတာ့သည္။
လက္ေတြ႕ မီးဖိုေခ်ာင္းအလုပ္
တေန႔ေသာ္ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္တြင္ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားလည္းမေျပာ၊ ႏႈတ္လည္း မဆက္ဘဲ ေက်ာင္း၀င္းတံခါးမွ ဂ်ီယူဂါအိုကာ ဘူတာရုံသို႔ အျမန္္ဆံုး ေျပးသြားသည္။ ဤသို႔ေျပးသြားစဥ္ သူမႏႈတ္မွ "မုိးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကမယ္၊ မိုးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကမယ္"ဟု ခပ္တိုးတိုးကေလး ရြတ္သြား သည္။
သူမတို႔လို ငယ္ရြယ္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္အဖို႔ ထုိစာေၾကာင္းသည္ အလြယ္တကူေမ့သြားႏိုင္ ေသာ စာေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ထုိစာေၾကာင္းကို ေမ့မသြားေစရန္ အလို႔ငွာ ႀကိဳးစားပမ္းစား က်က္မွတ္ ထားရေလရာ၊ တစ္္ဦးတစ္ေယာက္ကိကုသာ စကားေျပာလိုက္မိပါက သူမက်က္ထားေသာ စာေၾကာင္းကို ေမ့သြားႏိုင္ေလသည္။ "ငါတို႔အိမ္ျပန္ၾကစို႔"ဟု ေျပာလိုက္မိ လွ်င္ပင္ ေမ့သြားဖြယ္ရာ အေၾကာင္း ရွိေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူမသည္ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားမေျပာ ဘဲ ထုိစာေၾကာင္း ကိုသာ ထပ္ခါတလဲလဲ ခပ္တိုးတိုးကေလး ရြတ္ဆိုေနမိျခင္း ျဖစ္သည္။
“ယေန႔ မင္းတို႔ကို သင္ၾကားျပသမည့္ ဆရာဟာ ဒီဆရာပဲ၊ သူဟာ မင္းတို႔တစ္ေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးသင္ ျပမယ္“
ဆရာႀကီးသည္ ထုိသို႔မိတ္ဆက္စကားေျပာၿပီးလွ်င္ ဆရာအသစ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ သူတို႔ကို မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာအသစ္ကို အေသအခ်ာ ၾကည့္လိုက္သည္။ ပထမ အခ်က္မွာ သူသည္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ အ၀တ္၀တ္ထားျခင္း မရွိ။ သူ၏ အေပၚအင္က်ီမွာ ခ်ည္အင္က်ီ တိုျဖစ္သည္။ လည္ပင္းမစည္းထားဘဲ လည္ပင္း၌ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ ကို ပတ္ထားသည္။ သူ၏ေဘာင္းဘီမွာ မဲနယ္ေရာင္ ခ်ည္ေဘာင္းဘီ ျဖစ္သည္။ ေဘာင္းဘီပြ မဟုတ္ေပ။ ၎အျပင္ ေဘာင္းဘီ၌ ဖာေထး ထားသည့္အရာမ်ား ရွိသည္။ သူသည္ ရွဴးဖိနပ္မစီးဘဲ အလုပ္ၾကမ္းသမားမ်ား စီးေလ့ရွိသည့္ ေရာ္ဘာ ဖိနပ္ကို စီးထားသည္။ သူ၏ဦးေခါင္းေပၚတြင္ ျမက္ဦးထုပ္ႀကီးကို ေဆာင္းထားသည္။
ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ားအားလံုးသည္ ကူဟြန္းဘတ္စုဘုရားေက်ာင္းရွိ ေရကန္အနီးတြင္ စုရံုး ေရာက္ရွိ ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာကို စုိက္ၾကည့္ရင္း ယခင္က ဘယ္မွာ ေတြ႕ဆံုဖူးပါလိမ့္ဟု စဥ္းစားလိုက္သည္။ “ဘယ္ေနရာမွာလဲ“ဓ စဥ္းစားသည္။ သူ၏ ၾကင္နာမႈရွိေသာ မ်က္ႏွာမွာ ေနေလာင္ထားၿပီး အတြန္႔ အတြန္႔ မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိေနသည္။ သူမ ရုတ္တရက္ မွတ္မိသြားသည္။
“ဦးေလးႀကီးဟာ စမ္းေခ်ာင္းနားက လယ္ကြင္းထဲမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ လယ္သမားႀကီးမဟုတ္လား“ ဟု ေတာ့တိုး-ခ်န္ သည္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေမးလိုက္သည္။
“ဟုတ္တယ္ကဲ့“ ဟု ဆရာက ေျပာလိုက္သည္။
“ဓကူဟြန္းဘတ္စု ကို မင္းတုိ႔တေတြ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကတိုင္း ငါ့လယ္ကြင္းအနီးက ျဖတ္သြား ၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ မုန္ညင္းပြင့္ေတြ ပြင့္ေနတဲ့ လယ္ကြင္းဟာေလ၊ အဲဒီလယ္ကြင္းေပါ့“
“၀ိုး ဦးေလးႀကီးဟာ ယေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာေပါ့ေနာ္"
ကေလးမ်ား ထံမွ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံထြက္လာသည္။
"မဟုတ္ဘူး၊ ငါဟာ 'ဆရာ' မဟုတ္ဘူး၊ လယ္သမား တစ္ေယာက္ပဲ၊ မင္းတို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးက ကူညီပါလို႔ ေျပာလို႔ေပါ့"
လယ္သမားႀကီးက သူ၏မ်က္ႏွာေရွ႕တြင္ သူ၏လက္ကို ေ၀ွ႕ယမ္းရင္း ေျပာလိုက္သည္။
"အိုး ဟုတ္တယ္၊ သူေျပာသလိုပဲ၊ သူဟာမင္းတုိ႔ရဲ႕ လယ္သမား ဆရာတစ္ေယာက္"
ဆရာႀကီး သည္ သူ၏နံေဘးတြင္ လာရပ္ရင္း ေျပာလိုက္သည္။
"လယ္ကြင္းထဲမွာ အပင္ဘယ္လို စိုက္ရမယ္ ဆိုတာကို သူက မင္းတို႔ကို သင္ေပးလိမ့္မယ္၊ ဘာနဲ႔ တူသလဲ ဆိုေတာ့ မုန္႔ဖုတ္သမားက ေပါင္မုန္႔ ဘယ္လို ဖုတ္ရသလဲဆိုတာကို ျပသလိုေပ့ါ"
ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ လယ္သမားႀကီးဘက္သို႔ လွည့္ၿပီး "ဘာလုပ္ရမယ္ ဆိုတာ ကေလးေတြ ကို ေျပာျပပါ..၊ ကဲ....စၾကစို႔"
သာမန္မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း တြင္ ကေလးမ်ားကို စာသင္ျပရမည့္ သူမ်ား၌ ဆရာျဖစ္ ေအာင္လက္မွတ္ မ်ား ရရွိထားရန္ လိုအပ္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ မစၥတာကိုဘာယာရွီသည္ ထုိအေၾကာင္း ကိစၥမ်ိဳး ကို သိပ္အမႈမထားေခ်။ ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ ျမင္ေတြ႕ၿပီး ေလ့လာဆည္းပူး ဖို႔သာ အေရးႀကီးပါသည္ဟု သူ႔အေနျဖင့္ စိတ္ကူးမိေလသည္။
"ဒီလိုဆိုရင္ ငါတုိ႔စၾကစို႔"ဟု လယ္သမားဆရာက ေျပာလိုက္သည္။
သူတို႔ေရာက္ရွိသည့္ေနရာမွာ ကူဟြန္းဘတ္စု ေရအိုင္အနီးတြင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာသည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ သာယာေသာ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ ေရအိုင္ပတ္ပတ္ လည္တြင္ အရိပ္ ေကာင္းေသာ သစ္ပင္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ေပါက္တူး၊ ေဂၚျပားအစ ရွိေသာ လယ္ယာသံုး ပစၥည္းမ်ားသည္ ကေလးမ်ား ကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
လယ္သမား ဆရာက ကေလးမ်ားအား ေပါက္တူးမ်ားႏွင့္ ေဂၚျပားမ်ားကို ယူေစၿပီးေနာက္ ျမက္မ်ားကို ရွင္းလင္း ခိုင္းသည္။ သူသည္ သူတို႔ကို ျမက္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ျမက္မ်ားသည္ အလြန္အၾကမ္း ပတမ္းခံ ၾကေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ျမက္ပင္မ်ားသည္ ေကာက္ပဲသီးႏွံပင္ မ်ားထက္ပို၍ လ်င္ျမန္စြာ ေပါက္ၾက ၿပီးေနာက္ ေကာက္ပဲသီးႏွံပင္မ်ား ေနေရာင္ျခည္မရေအာင္ ကာဆီးထား တတ္ေၾကာင္း၊ မေကာင္းေသာ ပိုးမႊား မ်ားသည္ ျမက္ပင္မ်ားၾကား၌ ခုိေအာင္းေလ့ရွိေၾကာင္း၊ ျမက္ပင္မ်ားသည္ ေျမႀကီးထဲ၌ရိွေသာ ေျမၾသဇာ မ်ားကို စားသံုးပစ္ေၾကာင္း စသည္တို႔ကို တစ္ဆင့္ ၿပီးတစ္ဆင့္၊ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ရွင္းျပသည္။ သူသည္ စကားေျပာေနရင္း ျမက္မ်ားကို မည္သို႔ သုတ္သင္ရွင္းလင္းရမည္ကိုလည္း လက္ေတြ႕ လုပ္ျပသည္။ ကေလးမ်ားကလည္း သူလုပ္သလို လုိုက္လုပ္ၾကသည္။ ၎ေနာက္ဆရာသည္ ေပါက္တူးကို ဘယ္လို ေပါက္ရမည္၊ ထယ္ေၾကာင္းမ်ား ကို ဘယ္လိုလုပ္ရမည္။ ေျမၾသဇာကို မည္သို႔ ထည့္ရမည္ အစရွိသျဖင့္ လယ္ကြင္းတြင္ စိုက္ေရးေရး ျပဳလုပ္ရမည့္အေၾကာင္းအရာ မွန္သမွ်အားလံုးကို ရွင္းျပသည္။ ရွင္းျပရင္း လက္ေတြ႕ လုပ္ျပ သည္။
ေျမြငယ္ကေလးတစ္ေကာင္သည္ ေခါင္းေထာင္၍ အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ တား-ခ်န္၏ လက္ကို ေပါက္မည္ကဲ့သို႔ လုပ္သည္။ လယ္သမားဆရာက ...
"ဒီကြင္းထဲမွာရွိတဲ့ ေျမြေတြဟာ အဆိပ္မရွိဘူး၊ မင္းတို႔က သူတို႔ကို နာက်င္ေအာင္ မလုပ္သေရြ႕ သူတို႔ ကလည္း မင္းတုိ႔ကို နာက်င္ေအာင္ မလုပ္ဘူး"ဟု ႏွစ္သိမ့္စကားေျပာလိုက္သည္။
ကေလးမ်ားအား လယ္ကြက္ထဲ၌ မည္သို႔ စိုက္ပ်ိဳးရမည္ကို သင္ၾကားျပသည့္အျပင္ ဆရာသည္ သူတို႔ တေတြကို စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာမ်ားအေၾကာင္း၊ လိပ္ျပာမ်ားအေၾကာင္း၊ မုိးေလ၀သ ရာသီဥတု အေၾကာင္း ကိုေျပာျပသည္။ ဖုထစ္ေနေသာ လက္မ်ားက သူသည္ လက္ေတြ႕သမား တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ကေလးမ်ား ကို သက္ေသျပလ်က္ ရွိသည္။
ကေလးမ်ားသည္ ဆရာ၏အကူအညီျဖင့္ လယ္ကြက္ထဲ၌ စိုက္ျခင္းပ်ိဳးျခင္း အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ ၿပီးသြား ေလၿပီ။ သူတို႔အားလံုးမွာ ေခၽြးမ်ားျဖင့္ ရႊဲရႊဲစိုေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ထယ္ေၾကာင္းမ်ား အနည္းငယ္ မညီမညာ ရွိသည္မွအပ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြင္းကို မည္သည့္ေနရာမွပင္ ၾကည့္ၾကည့္ အေတြ႕အႀကံဳရွိေသာ လယ္သမားႀကီးတစ္ဦး စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြင္းႏွင့္မျခား ျမင္ေတြ႕ ႏိုင္ပါသည္။
ထုိေန႔မွစ၍ ကေလးမ်ားသည္ ထုိ လယ္သမားႀကီးကို အထူးခ်စ္ခင္ေလးစားလာၾကသည္။ သူ႔ကို ျမင္ေတြ႕သည့္အခါ မည္မွ်ပင္ အလွမ္းကြာေ၀းေနေစကာမူ "ဟုိမွာ ငါတို႔ရဲ႕ လယ္သမားဆရာ"ဟု ေအာ္ေျပာေလ့ ရွိသည္။ ထုိလယ္သမားႀကီး အေနျဖင့္လည္း ဓာတ္ေျမၾသဇာ အပိုအလွ်ံမ်ား ရလာ သည့္အခါတိုင္း ကေလးမ်ား၏ လယ္ကြက္ထဲသို႔ ထည့္ေပးေလ့ရွိေလရာ ကေလးမ်ား စိုက္ပ်ိဳးထား ေသာ လယ္မ်ားသည္ ေကာင္းစြာ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာေလသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တစ္ေယာက္စီ အလွည့္က် ထုိလယ္ကြက္ရွိရာသို႔ ေန႔တိုင္းသြားေရာက္ၿပီး အေျခအေနကို စစ္ေဆး ၾကရသည္။ သူ၏ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ဆရာႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလံုးအား အသိေပးရသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ၾကပ္ လက္ေတြ႕စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ မ်ိဳးေစ့မ်ားမွ အပင္ငယ္ မ်ား ေပါက္လာသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သံုးေလး ေယာက္မစုမိႏွင့္၊ စုမိသည္ႏွင့္ သူတို႔လက္ေတြ႕ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ လယ္ကြက္ထဲရွိ အပင္ငယ္မ်ား အေၾကာင္းကို အားရပါးရ ေျပာၾက ေလသည္။
ကမၻာ၏ အျခားအျခားေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား စတင္ျဖစ္ပ်က္လ်က္ ရွိေနေလၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ထုိကေလးမ်ားသည္ သူတို႔၏ ေသးငယ္ေသာ လယ္ကြင္း မ်ားအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးေျပာဆိုၾကရာ၌ သူတို႔တေတြ၏ စိတ္ထဲ၀ယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဖက္တြယ္ ထားၾကသည္ႏွင့္ တူေနပါေတာ့သည္။
လက္ေတြ႕ မီးဖိုေခ်ာင္းအလုပ္
တေန႔ေသာ္ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္တြင္ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားလည္းမေျပာ၊ ႏႈတ္လည္း မဆက္ဘဲ ေက်ာင္း၀င္းတံခါးမွ ဂ်ီယူဂါအိုကာ ဘူတာရုံသို႔ အျမန္္ဆံုး ေျပးသြားသည္။ ဤသို႔ေျပးသြားစဥ္ သူမႏႈတ္မွ "မုိးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကမယ္၊ မိုးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကမယ္"ဟု ခပ္တိုးတိုးကေလး ရြတ္သြား သည္။
သူမတို႔လို ငယ္ရြယ္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္အဖို႔ ထုိစာေၾကာင္းသည္ အလြယ္တကူေမ့သြားႏိုင္ ေသာ စာေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ထုိစာေၾကာင္းကို ေမ့မသြားေစရန္ အလို႔ငွာ ႀကိဳးစားပမ္းစား က်က္မွတ္ ထားရေလရာ၊ တစ္္ဦးတစ္ေယာက္ကိကုသာ စကားေျပာလိုက္မိပါက သူမက်က္ထားေသာ စာေၾကာင္းကို ေမ့သြားႏိုင္ေလသည္။ "ငါတို႔အိမ္ျပန္ၾကစို႔"ဟု ေျပာလိုက္မိ လွ်င္ပင္ ေမ့သြားဖြယ္ရာ အေၾကာင္း ရွိေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူမသည္ မည္သူ႔ကိုမွ် စကားမေျပာ ဘဲ ထုိစာေၾကာင္း ကိုသာ ထပ္ခါတလဲလဲ ခပ္တိုးတိုးကေလး ရြတ္ဆိုေနမိျခင္း ျဖစ္သည္။
ကံေကာင္းေထာက္မေသာေၾကာင့္ မီးရထားေပၚ၌ သူမကို မည္သူမွ် စကားမေျပာၾကေပ။ မီရထားေပၚ၌ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာကိုမွ် စပ္စပ္စုစုမျပဳလုပ္ေပ။ သို႔ေသာ္လည္း မီးရထားေပၚ မွ ဆင္းၿပီး ဘူတာရုံမွ အထြက္ပင္ သူမကိုသိေသာ ဘူတာရုံမွ အမႈထမ္းတစ္ၤဦးက "ဟဲလို မင္းျပန္ လာၿပီကိုး"ဟု ႏႈတ္ဆက္လုိက္သသည္။ သူမသည္ ျပန္လည္ ႏႈတ္ဆက္ရန္ ဟန္ျပင္ၿပီးမွ သူမ အလြတ္ရြတ္ေနေသာ စာေၾကာင္းကိစၥကို သတိရလိုက္မိသျဖင့္ သူ႔ကို လက္ျပန္ျပရုံသာျပလိုက္ၿပီး အိမ္သို႔အျမန္ဆံုး ေျပးသြားေလေတာ့သည္။
အိမ္ေရွ႕တံခါး၀သို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ သူမသည္ "မုိးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကမယ္"ဟု အသံကုန္ဟစ္၍ ေအာ္ဆိုလိုက္သည္။ အစပထမ၌ အေမက သမီးျဖစ္သူ သည္ ဂ်ဴဒိုကစားသည့္အခါ ရြတ္ဆိုရသည့္အေလ့အတုိင္း ရြတ္ဆိုေလသေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ ယို နင္ေလးဆယ့္ခုႏွစ္ေယာက္တို႔၏ ရြတ္ဆိုသံကိုတုၿပီး လိုက္ရြတ္ေလသလားဟု ေတြးမိသည္။ သို႔ေသာ္ ခဏအၾကာတြင္ သူမအေျဖမွန္ရလိုက္သည္။ ဂ်ီယူဂါအိုကာဘူတာရံုႏွင့္ သံုးဘူတာျခား ေသာ တိုဒိုရိုကီ ဘူတာရုံအနီးတြင္ တိုဒိုရုိက္၊ ကီအိကုိကူး (သုိ႔မဟုတ္) မုိးႀကိဳးကမ္းပါးယံမွ ေခၚတြင္ ေသာ ထင္ရွားသည့္ စခန္းတစ္ခု ရွိေလသည္။ ၎ေနရာ၌ ေရတံခြန္တစ္ခု၊ စမ္းေခ်ာင္းတစ္ခုႏွင့္ လွပေသာ သစ္ေတာ ရွိသည္။ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကမယ္ဟု ဆုိရာတြင္ ကေလးမ်ား သည္ ထိုေနရာသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကမယ္ဟု ဆိုလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ အေမ့အား သူမတို႔ သြားေရာက္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကုိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အက်ယ္ တ၀င့္ ေျပာျပသည္။ ကေလးမ်ားအားလံုးသည္ လာမည့္ ေသာၾကာေန႔နံနက္တြင္ ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္စုေ၀းၾကရမည္။ သူတို႔ႏွင့္အတူ စြပ္ျပဳတ္ထည့္ရန္ ခြက္တစ္လံုး၊ ထမင္းထည့္ရန္ ပန္းကန္တစ္လံုး၊ တူႏွစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဆန္တစ္ပန္းကန္လံုး ယူလာၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးက ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးရင္ ပန္းကန္လံုးႏွစ္လံုးစာ ရမည္ဟု ေျပာေၾကာင္းကိုလည္း သူမက ေျပာျပေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူမသည္ ၀က္သားအနည္းငယ္ႏွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အခ်ိဳ႕ယူသြားရန္လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ စားေသာက္ရန္ မုန္႔နည္းနည္း ယူခဲ့ခ်င္လည္း ယူခဲ့ႏိုင္ေၾကာင္း ဆရာႀကီးက မွာလိုက္သည္ဟု သူမက ဆက္လက္ေျပာဆိုေသးသည္။
ေနာက္ရက္မ်ား၌ ေတာ့တုုုိး-ခ်န္သည္ မီးဖုိေခ်ာင္သုိ႔သြား၍ အေမ့နားကပ္ျပီး အေမက ဓားကိုမည္သို႔အသုံးျပဳသည္။ အုိးကို မည္သုိ႔ကိုင္သည္။ ထမင္းကို မည္သုိ႔မည္ပုံ ခူးခပ္သည္ကုိ ဂရု တစုိက္ေလ့လာသည္။ မီးဖုိေခ်ာင္ထဲ၌အေမ၏လုပ္ပုံကိုင္ပုံကို ၾကည့္ရသည္မွာ အလြန္ကိုၾကည့္ ေကာင္းပါ သည္။ သုိ႔ေသာ္လညး္ ေတာ့တုိး-ခ်န္ သေဘာအက်ဆုံးမွာ အေမက"အိုး ... ပူလိုက္တာ" ဟု ပါးစပ္က ေျပာရင္း လက္မႏွင့္ လက္ညွဳိးက နားရြက္ဖ်ားကို ကိုင္လိုက္ပုံကိုပင္ ျဖစ္သည္။
"ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိ္လုပ္ရသလဲဆုိေတာ့ နားရြက္ဖ်ားေတြဟာ ေအးလုိ႔ပဲ"
အေမကရွင္းျပသည္။
ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ အေမ၏ ထုိမီးဖိုေခ်ာင္အျပဳအမူကို ႏွစ္သက္သေဘာက်ေသာေၾကာင့္ "မိုးႀကိဳး ကမး္ပါးယံမွာ လက္ေတြ႕ခ်က္ျပဳတ္ရင္အဲဒီအတိုင္းလုပ္မယ္" ဟုစိတ္ကူးထားလုိက္ေလသည္ ။
ေသာၾကာေန႔သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လာသည္။ မီးရထားေပၚမွ ဆင္းသက္္ခဲ့ၾကျပီးေနာက္ သူတုိ႔တေတြသည္ မုုုုုုိးႀကိဳးကမး္ပါးယံသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ဆရာၾကီးသည္ သူ၏တပည့္အားလုံးကို တစ္ေနရာတည္း၌ စုေ၀းေစသည္။ သစ္ပင္မ်ားက သူတုိ႔အေပၚ၌ မုိးလ်က္ရွိသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သူတုိ႔၏အိတ္မ်ားကို ေက်ာေပၚမွ အခ်ေသးဘဲ ဆရာၾကီးေျပာမည့္ စကားမ်ားကို နားစြင့္ေနၾကသည္။သူတုိ႔ႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေနရာတြင္ ေရတံခြန္ရွိသည္။ ေရတံခြန္မွ ေရက်သံမ်ားသည္ နားထဲတြင္ သာသာယာယာရွိသည္။
"အခုအခ်ိန္ကစျပီး ငါတုိ႔အဖဲြ႕ေတြခဲြမယ္၊ ျပီးရင္ ဆရာေတြယူလာတဲ့ အုတ္ခဲေတြနဲ႔ မီးဖိုျပဳလုပ္မယ္။ျပီးရင္ မင္းတုိ႔ထဲက အခ်ဳိ႕စမ္းေခ်ာင္းထဲမွာ ဆန္ကိုေဆးမယ္၊ျပီးရင္ခ်က္မယ္။ အဲဒါေတြျပီးရင္ ငါတုိ႔၀က္သား စြပ္ျပဳတ္ျပဳတ္ၾကမယ္။ ကဲ-ငါတုိ႔ လုပ္စရာရွိတာေတြ လုပ္ၾကစို႔"
ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ "ေက်ာက္ခဲ-စကၠဴ- ကတ္ေၾကး"ဟုႏႈတ္မွရြတ္ရင္း သူတုိ႔ဘာသာသူတုိ႔ အဖဲြ႕မ်ားကို ခဲြၾကသည္။ေက်ာင္းသားဦးေရစုစုေပါင္းမွာ ငါးဆယ္သာရွိေသာေၾကာင့္ အဖဲြ႕ေျခာက္ ဖဲြ႕ခဲြႏိုင္ခဲ့သည္။ သူတုိ႔သည္ ေျမၾကီးေပၚတြင္ တြင္းမ်ားတူး၍ တြင္းႏႈတ္ခမ္းမ်ားေပၚ၌ အုတ္ခဲမ်ားရံ ကာ မီးဖိုမ်ားျပဳလုပ္ၾက သည္။အုတ္ခဲမ်ားေပၚ၌ သံေခ်ာင္းမ်ားကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္တင္လုိက္ၾကသည္။ စြပ္ျပဳတ္အိုးမ်ားႏွင့္ ထမင္းအုိး မ်ားမေမွာက္ရန္ မီးဖိုကို အေသအခ်ာျပဳလုပ္ၾကသည္။အခ်ဳိ႕က မီးဖို မ်ားကို ျပဳလုပ္ေနခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕က ထင္းမ်ားကုိ သြားရွာၾကသည္။အခ်ိဳ႕က စမ္းေခ်ာင္းသုိ႔သြားျပီး ဆန္မ်ားကို ေဆးၾကသည္။
ကေလးမ်ားအားလုံးတြင္ တာ၀န္ကိုယ္စီ ရွိလာၾကသည္။ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ မ်ားကို လွီးျဖတ္ရန္ႏွင့္ ၀က္သားစြပ္ျပဳတ္အိုးကို ေစာင့္ၾကည္႔ရန္ တာ၀န္က်သည္္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္ ထက္ အသက္ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ပိုၾကီးေသာ ေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္သည္လည္း ဟင္းသီးဟင္းရြက္ မ်ားကို လွီးျဖတ္ရန္တာ၀န္ယူရသည္။ သူသည္ ေတာ့တုိး-ခ်န္ကဲ့သုိ႔မလွီးတတ္။အခ်ဳိ႕မွာ ၾကီးေနျပီး အခ်ိဳ႕မွာ ေသးေနသည္။ သူသည္အားသြန္ခြန္စုိက္ျပီး လီွးေနရရွာသည္။ ႏွာေခါင္းထိပ္တြင္ ေခၽြးမ်ားစို႔လ်က္ ရွိသည္။ေတာ့တုိး-ခ်န္မွာမူ အေမ့ထံမွ အတုမ်ားရယူေသာေၾကာင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား ပါးစပ္ထဲထည့္ သည့္အခါ အေနေတာ္ျဖစ္ေအာင္ လွီးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့သည္။
သူမသည္ သခြားသီးမ်ားကိုပင္ ပါးပါးကေလးလွီး၍ ဆားျဖဴးျပီး သီးျခားထားလုိက္သည္။ စြပ္ျပဳတ္ေသာက္ သည့္အခါ သခြားသီး ခ်ဥ္သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ သီးျခား ၀ါးစားႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ သူမကိုယ္သူမ တကယ့္အိမ္ရွင္မဟု သေဘာထားေနမိသည္။ ကေလးတုိင္းက သူမ၏သခြားသီးခ်ဥ္ကို ခ်ီးက်ဴးၾကသည္။
စြပ္ျပဳတ္အုိးဆူလာျပီး အနံ႔မ်ားထြက္လာေသာအခါ ကေလးမ်ားျမည္းၾကည့္ၾကသည္။ "၀ုိး" "ဂီး" စေသာ အသံမ်ားသည္ အဖဲြ႕အသီးသီးတိုင္းမွ ထြက္ေပၚလာသည္။သစ္ပင္မ်ားေပၚမွ ငွက္မ်ာ၏ ေအာ္ျမည္သံ မ်ားမွာလည္း ကေလးမ်ား၏ အသံမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္အဆုိင္ျဖစ္ေနသည္။ ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔၏ အိမ္မ်ား ထဲ၌ အဆင္သင့္ ခူခပ္ထားေသာ ထမင္းဟင္းမ်ားကို ထမင္း၀ိုင္း၌ ၀င္ထိုိင္ျပီး စားၾကရသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အခ်က္အျပဳတ္ကို နားလည္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ယခုဤေနရာတြင္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ အခ်က္အျပဳတ္ အလုပ္ကို လုပ္ၾကရျပီး မီးဖိုေခ်ာင္လုပ္ငန္း၏ လက္ေတြ႕သေဘာကုိ စတင္သိရွိလာကာ အေတြ႕အၾကဳံ တစ္မ်ဳိး ရလာၾကျပီ ျဖစ္သည္။
အခ်က္အျပဳတ္အလုပ္ ျပီးဆုံးေသာအခါ ဆရာၾကီးသည္ ျမက္ခင္းတစ္ေနရာတြင္ ကေလးမ်ား အားလုံးကို စက္၀ုိင္းပုံသ႑န္ျဖစ္ေအာင္ ထုိင္ခုိင္းလုိက္သည္။ အဖဲြ႕တုိင္း၏ေရွ႕တြင္ စြပ္ျပဳတ္အိုး တစ္အုိးႏွင့္ ထမင္းအုိးတစ္အုိးစီ ခ်ထားေပးသည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ သူမတုိ႔အဖဲြ႕မွ စြပ္ျပဳတ္အုိး ကို လာေရာက္သယ္ယူသူကို ေခတၱခဏတားဆီးျပီးေနာက္ သူမစိတ္ကူးထားသည့္ အလုပ္တစ္ခု အား လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လိုက္သည္။ သူမသည္ စြပ္ျပဳတ္အုိး၏ အဖုံးကိုရုတ္တရက္ ဆဲြဖြင့္လုိက္ၿပီး "အုိး....... ပူလိုက္တာ"ဟု ေအာ္ေျပာရင္း သူမ၏ လက္ေခ်ာင္းငယ္မ်ားျဖင့္ သူမ၏ နားရြက္ဖ်ားကို ကိုင္လုိက္ သည္။ထုိသုိျပဳလုပ္ျပီးေသာအခါမွ "ယူသြားႏိုင္ပါျပီ" ဟုေျပာလိုက္သည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ သူမလုပ္ ခ်င္တာ လုပ္လုိက္ရ၍ေက်နပ္သြားသည္။
ကေလးတုိင္းသည္ သူတို႔ေရွ႕မွ အေငြ႕တေထာင္းေထာင္းထြက္ေနေသာ ထမင္းအုိးမ်ားႏွင့္ စြပ္ျပဳတ္အုိး မ်ားကိုစူးစုိက္ၾကည့္ေနၾကသည္။ သူတို႕အားလံုး ဆာေနၾကသည္။ ယခုသူတို႕စားေသာက္ၾကမည့္ အစားအစာသည္ သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ခ်က္ျပဳတ္ထားသည့္ အစားအစာမ်ား ျဖစ္သည္။
ခဏအၾကာတြင္ သူတို႕သည္ "၀ါးပါ-၀ါးပါ၊ ၀ါးပါ-ညက္ညက္ ၀ါးပါ၊ သင္စားမည့္ အစားအစာ တိုင္းကိုုပါ"ဟု သီခ်င္းဆိုၾကသည္။ သီခ်င္းဆိုၿပီးေသာအခါ "ကၽြႏု္ပ္သည္ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ ပါ၀င္စားေသာက္ပါသည္" ဟု ေျပာဆိုၾကၿပီး စားၾကေသာက္ၾကသည္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုးမွာ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ေရတံခြန္မွ ေရသံမ်ားမွတပါး အျခားမည္သည့္ အသံမ်ားကိုမွ မၾကားရေတာ့။
မင္းဟာ တကယ္ကို လိမၼာတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္
"မင္းဟာ တကယ္ကို လိမၼာတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား"
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို ေတြ႕သည့္အခါတိုင္း အထက္ပါအတိုင္းေျပာေလ့ရွိ
သည္။ ဆရာႀကီးက ထိုကဲ့သို႕ ေျပာသည့္အခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ျပန္ျပံဳးျပရင္း ေျခေထာက္ကိုလည္း အနည္းငယ္ ေျမႇာက္ၾကြျပဳလုပ္လိုက္ၿပီးေနာက္ ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္မဟာ လိမၼာတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္ ဟု ျပန္ေျပာသည္၊ သူမသည္ လိမၼာသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ကိုလည္း သူမကိုယ္သူမ ယံုၾကည္ၿပီးသားျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ လိမၼာေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္မွာ အမွန္ပင္၊ သူမသည္ လူတိုင္းအေပၚ သနားၾကင္နာသူျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္လက္အဂၤါမသန္စြမ္းေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေပၚ ပိုမို၍ပင္ ၾကင္နာသနားသူျဖစ္သည္။ သူမသည္ သူတို႕ဘက္မွ အစဥ္အၿမဲပင္ ခုခံကာကြယ္သည္။ အျခားေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူမဧ။္ထိုသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေနာက္ေျပာင္လာလွ်င္ သို႕မဟုတ္ အႏိုင္က်င့္လာလွ်င္ သူမသည္ ထိုသူမ်ားကို ရန္ေတြ႕လွ်င္ေတြ႕၊ မေတြ႕လွ်င္ဖက္သတ္သည္။ သူမက ရႈံ၍ငိုလွ်င္ငိုရပါေစ၊ သူမသည္ သူဧ။္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားဘက္မွ အၿမဲတမ္းရပ္တည္သည္။ သူမသည္ ဒဏ္ရာအနာတရ ရေသာ တိရစာäန္မ်ားကို ေတြ႕လွ်င္လည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီမႈမ်ားျပဳလုပ္ေပးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သူမသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအား အံ့ၾသမႈျဖစ္ေစမည့္ အမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္တတ္သည္။ သူမအေနျဖင့္ တမူထူးျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေတြ႕ကစပ္စပ္စုစုျပဳလုပ္ေလ့ရွိသည္။ သူမဧ။္ စပ္စပ္စုစု ျပဳလုပ္မႈက အျခားသူတစ္ပါးအေပၚ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစသည္ကို သူမမသိေခ်။
သူမသည္ နံနက္ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းထိုး၍ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္အတူ စုေ၀းခန္းမႀကီး ရွိိွရာသို႕ သြားသည့္အခါ သူမဧ။္ က်စ္ဆံၿမီးမ်ားကို ခ်ိဳင္းၾကားထဲညွပ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သြားေလ့ ရွိသည္။ တစ္ခါကလည္း အတန္းထဲ သန္႔ရွင္းေရး ျပဳလုပ္ရသည့္အခါ၊ ၾကမ္းျပင္ေပၚရွိေသာ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ကို မရရေအာင္ဖြင့္ၿပီး ထိုအေပါက္ထဲသို႕အမႈိက္မ်ားလွည္းခ်လိုက္သည္။ ထိုအေပါက္သည္ ရထားတြဲျပင္သူမ်ားအသံုးျပဳေလ့ရွိေသာ အေပါက္ျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ အေပါက္ကို ဖြင့္တုန္းက လြယ္လြယ္ႏွင့္ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ပိတ္၍ မရေသာ ေၾကာင့္အျခားသူမ်ားပါ ဒုကၡမ်ားသြားၾကေလေတာ့သည္။ တစ္ခါကလည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္က အသားမ်ားကို သံခ်ိတ္မ်ားü ခ်ိတ္ဆြဲၿပီးေရာင္းခ်ေလ့ရွိသည္ဟု ေျပာေလရာ သူမသည္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာ သံဘားတန္းမ်ားအနက္ အျမင့္ဆံုးသံဘားတန္းကို လက္ႏွစ္ဖက္ တြဲလဲခိုထားသည္။ သူမသည္ အခ်ိန္အတန္ၾကာေအာင္တြဲလဲခိုထားသည္။ ဆရာမက သူမအား ဘာလုပ္ေနတာလဲဟု ေမးသည့္အခါ "ကေန႕အဖို႕မွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ အသားတံုးႀကီး တစ္တံုးေပါ့" ဟု ျပန္ေျပာလိုက္သည္။ ထိုသို႕ေျပာၿပီး ခဏၾကာေသာအခါ သူမသည္ လက္အံေသၿပီး ျပဳတ္က်သြားေလေတာ့သည္။ က်သည့္အရွိန္မွာ ျပင္းေသာေၾကာင့္ သူမသည္ အထိနာကာ ထိုေန႔တစ္ေန႔လံုး စကားပင္ေကာင္းေကာင္းမေျပာႏိုင္ေတာ့ေခ်။ တစ္ခါကလည္း သူမသည္ မစူးမစမ္းဘဲ ျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ အညစ္အေၾကးမ်ားစြန္႔ရာ ကန္ႀကီးထဲသို႔ က်သြားခဲ့ဖူးေလေသးသည္။
သူမသည္ အထက္ပါအတိုင္း ျပဳမူတတ္ေသာေၾကာင့္ ထိခိုက္နာက်င္မႈမ်ား ရွိလာတတ္ေလရာ ဆရာႀကီးသည္ သူမဧ။္အေမႏွင့္အေဖကို ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာင္းသို႔ေခၚေလ့မရွိေပ။ ဆရာႀကီးသည္ သူမကိုသာမဟုတ္၊ အျခားေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚတြင္လည္း တသေဘာတည္းပင္ ထားရွိသည္။ ခြဲျခားမႈမရွိေခ်။ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္မ်ားကို ဆံုးမရာ စိတ္ရွည္ရွည္ထားသည္။ ကေလးတစ္ေယာက္ေယာက္သည္ ဆိုးဆိုးရြားရြား အမႈတစ္ခုကို က်ဴးလြန္ပါက ဆရာႀကီးသည္ ကေလးအားေခၚယူၿပီး သူမဧ။္ အျပစ္ကိုနားလည္ေအာင္ရွင္းျပသည္၊ ဆံုးမသည္။ ၿပီးလွ်င္ ဆရာႀကီးက "ကဲ ေတာင္းပန္လိုက္" ဟုေျပာၿပီး နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျခားေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဧ။္ မိဘမ်ားက ညည္းညဴစကား ေျပာသည္မ်ားကိုဆရာႀကီးသည္တစ္ဆင့္စကားတစ္ဆင့္ၾကားသိရသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း
ဆရာႀကီးသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို ေတြ႕သည့္အခါတိုင္း "မင္းဟာ တကယ္ကို လိမၼာတဲ့ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိတယ္မဟုတ္လား " ဟူ၍ သာ ေျပာေလ့ရွိသည္။
ဆရာႀကီးက သူမကိုထိုသို႔ေျပာရာ၍ "တခ်ိဳ႕လူေတြက မင္းကိုဆိုးတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္၊ မင္းဟာ မဆိုးဘူးဆိုတာ ဆရာႀကီးသိတယ္" ဟူေသာအဓိပၸာယ္မ်ိဳး သက္၀င္ေလရာ ဤသည္ကို ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေနာင္ေသာအခါမွ နားလည္သေဘာေပါက္သည္။ "လိမၼာတဲ့မိန္းကေလး" ဆိုေသာ စကားသံသည္ သူမဧ။္ရင္ထဲ၀ယ္ ပဲ့တင္ထပ္လ်က္ရွိသည္။ သူမသည္ တစ္ခုခု ထူးထူးျခားျခား ဆန္းဆန္းျပားျပား လုပ္မိသည့္အခါတိုင္း ဆရာႀကီးဧ။္ စကားသံကို အစဥ္ သတိရမိသည္။ တိုမိုေက်ာင္း၌ သူမ ပညာသင္ၾကား ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး မစၥတာ ကိုဘာယာရွီသည္ သူမကိုေတြ႕တိုင္း ထိုစကားလံုးမ်ားကို ေျပာတတ္ ေလရာ ထိုစကားမ်ားသည္ သူမဧ။္ ဘ၀တြင္ အေရးပါေသာစကားလံုးမ်ား ျဖစ္လာပါေတာ့ သည္။
"ေတာ့တိုး-ခ်န္၊ မင္းဟာ တကယ့္ကိုလိမၼာတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား"
သူ၏ သတို႔သမီး ဆက္ရန္
.
3 comments:
မေရႊစင္ဦးေရ ... လိမၼာတဲ့မိန္းကေလး ေတာ့တိုးခ်န္ကို ေက်ာင္းမသြားခင္ ဖတ္သြားပါတယ္။ ဒီစာဖတ္ၿပီး ေက်ာင္းသြားရင္ ပိုၿပီး တက္တက္ၾကြၾကြရွိတယ္။ မဟုတ္ရင္ ေက်ာင္းသြားဖို႔ကို စိတ္ကမပါဘူး။ ေက်ာင္းသြားတဲ့အခါ ေက်ာပိုးအိတ္ လြယ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေတာ့တိုးခ်န္လိုလို ဘာလိုလိုေပါ့။ (သူငယ္ျပန္ေနတာလားေတာ့ မသိဘူး) :P
သူ႔လိုဆိုလို႔ ေျပာရအံုးမယ္။ က်မလည္း သူ႔လိုခပ္ဆန္ဆန္ ျဖစ္ဖူးေသးတယ္ တခါတုန္းက။
ေခ်ာင္းသာကမ္းေျခမွာ အေဖရယ္ က်မ အစ္မရယ္ မနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရင္း သဲေသာင္ေပၚမွာ ေက်ာက္တံုးတတံုးဆိုၿပီး က်မက ေျခေထာက္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ တက္နင္းလိုက္တာ ... အဲဒါ ႏြားေခ်းပံုႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ မ်က္စိကလဲ မြဲလြန္းပါတယ္။ အေဖနဲ႔ အစ္မက က်မကိုၾကည့္ၿပီး ရယ္လိုက္ၾကတာ။ :D
ေတာ္ေသးတယ္ ေတာ့တိုးခ်န္လိုေတာ့ ကန္ထဲအထိ ျပဳတ္မက်ဖူးဘူး။ နင္းမိ႐ံုပဲမို႔။
ကေလးဆိုတာ တခါတေလ အႏၱရာယ္မျဖစ္ဘူးဆိုတာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ခြင့္ရရင္ သိပ္ေပ်ာ္မွာ အမွန္ပဲ။
က်ေနာ္က ငယ္ဘဝမွာ လြပ္လပ္ျခင္းေတြ ဆံုးရံွဳးခဲ့ရတဲ့အတြက္ ေတာ့တိုးခ်န္ေလးကို အားက်လိုက္တာ.
မိုမိဂ်ိ
ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္ဟာ တကယ့္ကုိ လိမၼာတဲ့ မိန္းခေလးၿဖစ္တယ္ဆုိတာ က်ေနာ္သိပါတယ္.... :D
ခ်စ္ညီမေလး
Post a Comment