Tuesday, January 26, 2010

ေတာ႔တိုး-ခ်န္

သူ၏ သတို႔သမီး

ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ အလြန္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနမိသည္။ သူမသည္ တတိယတန္းသို႔ ေရာက္လာ ေလၿပီ။ သူမသည္ တာအိ-ခ်န္ကို အလြန္ခ်စ္သည္။ သူသည္ လိမၼာသူျဖစ္သည္။ ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္တြင္ ေတာ္သည္။ သူသည္ အဂၤလိပ္စာကိုလည္း ေလ့လာသည္။ သူမအား ေျမးေခြးကို အဂၤလိပ္ လိုမည္သို႔ ေခၚရမည္ကို သင္ျပေပးသူမွာ သူမပင္ ျဖစ္သည္။

ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္  ထိုေန႔တစ္ေန႔လုံး ေျမေခြးကို အဂၤလိပ္လုိ ရြတ္ဆိုေနမိသည္။ ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ တာအိ-ခ်န္ကို မည္မွ်ခ်စ္သနည္းဆိုေသာ္ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္သည္႔အခါ သူ၏ခဲတံမ်ား အားလုံးကုိ ခဲတံခၽြန္ သည္႔ ဓားျဖင္႔ လွလွပပကေလးမ်ားျဖစ္သြားေအာင္ ခၽြန္ေပးသည္။ သူမ၏ ခဲတံမ်ားကိုပင္ သူမသည္ တစ္ခါ တစ္ေလ ပါးစပ္ျဖင္႔ကိုက္ျဖတ္ျပီး ခၽြန္ယူသည္။

သို႔ေသာ္လည္း တစ္ေန႔တြင္ တာအိ-ခ်န္သည္ သူမကို ၾကမ္းတမ္းေသာစကား ေျပာလာသည္။ ေန႔လယ္စာ စားျပီးခ်ိန္၌ျဖစ္သည္။ ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ စုေ၀းခန္းမၾကီး၏ ေနာက္ဘက္၌ လမ္းေလွ်ာက္သြားေနစဥ္ တာအိ-ခ်န္က-

"ေတာ႔တုိး-ခ်န္" ဟု လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ သူ၏အသံမွာ စိတ္ဆိုးသံျဖစ္သည္။ သူမသည္ လမ္းဆက္ မေလွ်ာက္ဘဲ ရပ္လိုက္သည္။အံ႔ၾသျခင္းျဖစ္မိသည္။ ငါၾကီးလာရင္ေလ နင္႔ကိုမယူဘူး သိလား၊ နင္က ငါ႔ကုိယူပါ လို႔ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ငါနင္႔ကို မယူဘူး" ထိုသို႔ေျပာျပီးေနာက္ သူထြက္သြားသည္။ ေခါင္း ငိုက္စိုက္ ခ်ျပီး ထြက္သြားသည္။

ေတာ႔တုိး-ခ်န္သည္ ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္ေနမိသည္။ သူမသည္ တာအိ-ခ်န္ သူမ၏ ျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္အထိ ရပ္ေနမိသည္။ ခဏာအၾကာတြင္ သူမ၏ လက္ႏွစ္ဖက္ကို အက်ႌအိတ္မ်ား ထဲသို႔ ႏႈိက္ထားရင္း စဥ္းစားလိုက္သည္။ သူ႔ကိုစိတ္ဆိုးေအာင္ သူမအေနျဖင္႔ ဘာမ်ားလုပ္မိပါလိမ္႔။ ဘယ္လိုမွ စဥ္းစား၍မရ။ သူမသည္ ထိုအေၾကာင္းကို သူငယ္ခ်င္း မိရုိး-ခ်န္အား စိတ္ပ်က္စြာျဖင္႔ ေျပာျပ လိုက္မိသည္။ ေတာ႔တိုး-ခ်န္၏ ေျပာစကားမ်ားကို နားေထာက္ျပီးေသာအခါ မိရုိး-ခ်န္က...

"သူဒီလို ေျပာမွာေပါ႔။ ဆူမိုနပန္းလုံးပြဲမွာ နင္ကသူ႔ကို အႏုိင္ရလိုက္တယ္မဟုတ္လား၊ နင္က ကိုင္ေပါက္ လိုက္လို႔ သူဟာၾကိဳး၀ိုင္းထဲက လြင္႔စဥ္ထြက္သြားတယ္ေလ၊ သူ႕ေခါင္းက သိပ္ၾကီးေတာ႔ လြင္႔သြားတာေပါ႔" ဟု လူၾကီး ေလသံျဖင္႔ ေျပာလိုက္သည္။
ေတာ႔တိုး-ခ်န္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားမိသည္။ သူမခ်စ္သည္႔ ေယာက်္ားကေလးတစ္ေယာက္၊ သူမ ခဲတံကို ခၽြန္ေပးေနသည္႕ ေယာက်္ားကေလး တစ္ေယာက္ကို သူမက ဘာျဖစ္လို႕မ်ား အရႈံးမေပး မိခဲ႔ပါလိမ္႔။ အခုေတာ႕ လက္လြန္ကုန္ျပီ။ ေနာက္က်သြားေလျပီ။ သူမသည္  သူမ၏သတိုးသမီး မျဖစ္ႏုိင္ေတာ႔။

"ငါကေတာ႔ ခါတုိင္းလိုပဲ၊ သူ႔ခဲတံေတြကို ခၽြန္ေပးဦးမွာပါပဲ၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါသူ႕ကို ခ်စ္တယ္"ဟု ေတာ႔တုိး-ခ်န္သည္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္သည္။
မူလတန္း အဆင္႔ရွိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ေက်ာင္းက ေကာင္းေၾကာင္း၊ တစ္ျခား ေက်ာင္းမွာ မေကာင္းေၾကာင္းစသည္ျဖင္႔ စကားႏုိင္လုျပီး ေျပာဆိုတတ္ၾကသည္။ ေတာ႔တိုး-ခ်န္ ယခင္ ေနခဲ႔ေသာ ေက်ာင္း၌ထိုအျဖစ္မ်ဳိးႏွင္႔ ၾကဳံခဲ႔ရသည္။ ကေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္းလႊတ္၍ံ အိမ္ျပန္ေသာ အခါ ေက်ာင္း၀န္းတံခါး၀မွ အထြက္တြင္ေက်ာင္းကို လည္ျပန္ၾကည္႔ရင္း ႏႈတ္ဖ်ားမ်ားမွ...
"အာကာမတ္စု ေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းအို ေက်ာင္းေဟာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အတြင္းမွာေတာ႔ အလြန္ လွပခန္႔ညား တဲ႕ေက်ာင္း"ဟု ရႊတ္ဆိုရင္း ေလွာင္ေျပာင္သြားတတ္ၾကသည္။

အျခားေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ေက်ာင္းေရွ႕မွျဖစ္သြားေသာအခါ သူတို႔သည္ အာကာမတ္စု ေက်ာင္းကို လက္ညိွဳးထိုးရင္း-
"အာကာမတ္စုေက်ာင္း၊ ခမ္းနားတဲ႕ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၊ အတြင္းမွာေတာ႔ အလြန္စုတ္တဲ႔ ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း"ဟုရႊတ္ဆိုရင္း ေလွာင္ေျပာင္သြားတတ္ၾကေလသည္။
သူတို႔ရႊတ္ဆိုေလ႔ရွိေသာ စာေၾကာင္းမ်ားအနက္ ပထမစာေၾကာင္းသည္ေက်ာင္း ၏အျပင္ပိုင္း ကိုၾကည္႔ျပီး ရႊတ္ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္း၏ အေဆာက္အအုံသစ္ျဖစ္လွ်င္ အသစ္၊ အေဟာင္းျဖစ္လွ်င္ အေဟာင္း စသည္ျဖင္႔ ရႊတ္ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပထမစာေၾကာင္းသည္ အေရးမၾကီးေပ။အေရးၾကီးသည္မွာ ဒုတိယ စာေၾကာင္းသာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အ အုံေဟာင္းလွ်င္ ေက်ာင္းအို၊ေက်ာင္းေဟာင္း ဟုရႊတ္ဆို တတ္ၾကျပီး၊ ဒုတိယစာေၾကာင္းတြင္မူ သူတို႔ေက်ာင္းမဟုတ္က စုတ္တဲ႔ ေက်ာင္းဟု ရႊတ္တတ္ေလသည္။ ရႊတ္ဆိုရာတြင္လည္း ေက်ာင္းသားကေလး ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ေယာက္ခန္႔က ျပိဳင္တူ ရႊတ္ဆိုတတ္ၾကေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာ မြန္းလြဲပိုင္း ကစားခ်ိန္တြင္ တိုမိုေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ကေလးမ်ားသည္ ထုံးစံ အတိုင္း ေက်ာင္း၀င္းထံ၌ ကစားေနၾကသည္။ ေက်ာင္းလႊတ္ေခါင္းေလာင္း မထိုးမခ်င္း သူတို႔သည္ ေက်ာင္း၀င္း ထဲ၌ မိမိတို႔ၾကိဳက္ႏွစ္သက္သလို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနႏုိင္ၾကသည္။ ထိုေန႔က အခ်ဳိ႕ ေက်ာင္းသား မ်ားသည္ ေဘာ႔လုံးကန္ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က သဲပုံေပၚတြင္ ေဆာ႕ကစားေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ပန္းခင္းမ်ားကို ၾကည္႔ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က သစ္ပင္ေပၚတက္ ကစားေနၾကသည္။ အသက္ ခပ္ၾကီးၾကီး ေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕မွာမူ ခုံတန္းလ်ားေပၚတြင္ ထိုင္ရင္းစကားေျပာေနၾကသည္။တာအိ-ခ်န္ ကဲ႕သို႔ေသာ ေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕မွာမူ စာသင္ခန္းမွမခြာဘဲ ရူပေဗဒဆိုင္ရာ လက္ေတြ႕လုပ္ေနၾကသည္။ စာၾကည္႔ေဆာင္ထဲ၌ စာဖတ္ေနေသာ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕ကို လည္းေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။

ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္မွာမူ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ႏွင္႔ ေဆာ႔ကစားလ်က္ရွိသည္။ သူတို႔အားလုံးသည္ သူတို႔ ၏ အားလပ္ခ်ိန္ကို သူတို႔ ႏွစ္သက္သလို အသုံးခ်လ်က္ရွိေနၾကသည္။
ထိုအခိုက္ ေက်ာင္း၀န္းအျပင္ဘက္မွ ေအာ္ဟစ္ရြတ္ဆုိသံမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္။ "တိုမိုေက်ာင္းဟာ ေက်ာင္းအို၊ ေက်ာင္းစုတ္၊ အတြင္းမွာလည္း စုတ္ခ်ာတဲ႕ေက်ာင္း၊ အိုတဲဲ႔ေက်ာင္း"
"ဒါသိပ္ေစာ္ကားတာပဲ"

ေတာ႕တိုး-ခ်န္က ေျပာလိုက္သည္။ သူမသည္ ေက်ာင္းတံခါး၀သို႔ ေျပးသြားသည္။သူမသည္ ေအာ္သံမ်ား၊ ရြတ္ဆိုသံ မ်ားးကို ရွင္းလင္းစြာ ၾကားလိုက္ရျပန္သည္။ အသံမ်ားမွာ က်ယ္လြန္းသည္။ သူမတို႔ေက်ာင္းကို အျပင္ေရာ အတြင္းပါ ေက်ာင္းစုတ္တဲ႔။ မတရားေျပာရမလားဆိုျပီး သူမ ေဒါသထြက္သြားသည္။ တျခား ေက်ာင္းသား မ်ားလည္း စိတ္ဆိုးၾကသည္။ သူတို႔အားလုံး ေက်ာင္း၀င္းတံခါး၀သို႔ ေျပးထြက္လာၾကသည္။
"ေက်ာင္းစုတ္၊ ေက်ာင္းအို"
တစ္ျခားေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားငယ္တစ္စုသည္ ထို္သို႔ေအာ္ရင္း ထြက္ေျပးသြားၾကေလေတာ႔သည္။
ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ ေဒါသထြက္လြန္းေသာေၾကာင္႔ သူတို႔ ေနာက္သို႔ အျမန္ဆုံးေျပးလိုက္သည္။ သူမေနာက္မွ မည္သူမွ် ဆက္မလို္က္လာၾကေခ်။ တျခားေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားသည္ လမ္းၾကိဳ လမ္းၾကားမ်ားထဲသို႔ ၀င္ေရာက္သြားၾကကာ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ေတာ႕သည္။ ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ ထုိ ကေလး မ်ားကို ရွာမေတြ႕ေတာ႔သည္႔အတြက္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖင္႔ ေက်ာင္းသုိ႔ ျပန္လာ သည္။ ဤသို႔ ျပန္လာစဥ္ သူမ၏ ႏႈတ္မွ...

တိုမိုေက်ာင္းဟာ အံ႕ၾသစရာေကာင္းတဲ႔ေက်ာင္း၊ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ သိပ္ကိုအံ႔ၾသစရာ ေကာင္းတဲ႕ ေက်ာင္း" ဟု ရြတ္ဆုိလိုက္သည္။ ထိုသို႔ ရြတ္ဆိုလိုက္ေသာေၾကာင္႔ သူမသည္ သူမကုိယ္သူမ တျခား ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးဟု သေဘာထားကာ ေက်ာင္းထဲဲရွိ လူတိုင္းၾကားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အသံကို ျမွင္႔၍....
"တိုမိုေက်ာင္းဟာ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတဲ႔ေက်ာင္း၊ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ သိပ္ကို အံ႔ၾသစရာ ေကာင္းတဲ႔ ေက်ာင္း" ဟုရြတ္ဆိုလိုက္သည္။

ကစားကြင္းထဲ၌ ကစားေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဘယ္သူမ်ား ရြတ္ေနပါလိမ္႔ဟု မခန္႔မွန္း မိၾကေပ။ သို႔ေသာ္လည္းခဏ အၾကာတြင္ ေတာ႔တိုး-ခ်န္ ရြတ္ဆိုေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔ သိရွိသြား ၾကေလေတာ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ သူတို႔သည္ လမ္းမေပၚသို႔ ထြက္လာၾကျပီး ေတာ႕တုိုး-ခ်န္ ႏွင္႔ေပါင္းလိုက္ ၾကသည္။ သူတို႔သည္ လက္ခ်င္းယွက္ျပီး ေက်ာင္း၀င္းအျပင္ဘက္၌ရွိ ေသာ ေက်ာင္းကို ၀န္းရံထားသည္႔ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ အသံကုန္ရြတ္ဆိုၾကေလေတာ႔သည္။

"တိုမိုေက်ာင္းဟာ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတဲ႕ေက်ာင္း" "အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ သိပ္ကို အံၾသစရာ ေကာင္းတဲ႔ ေက်ာင္း"
ဆရာၾကီးသည္ သူ၏ရုံးခန္းထဲ၌ ထုိင္ရင္း သူ၏တပည္႕မ်ား၏ ရြတ္ဆိုသံမ်ားကို ေကာင္းစြာ ၾကားရသည္။သူ၏တပည္႔မ်ားက သူတို႔၏ရင္မ်ားထဲ၀ယ္ ရွိသည္႔အတိုင္း သူတုိ႔သည္ ဆရာၾကီးကို ဆုေပး လုိုက္ ၾကေလျပီျဖစ္သည္။
"တိုမိုေက်ာင္းဟာ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတဲ႕ေက်ာင္း" "အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ သိပ္ကို အံ႔ၾသစရာ ေကာင္းတဲ႔ ေက်ာင္း"
ထိုေန႔က တိုမိုေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းလြတ္ခ်ိန္ထိုးေသာ ေခါင္းေလာင္းသံသည္ ခါတိုင္းထက္ပုိ၍ ေနာက္က် ျပီးမွ ထြက္ေပၚလာ ပါေတာ႔သည္။

ဆံပင္မွာခ်ည္ေသာ  ဖဲျပား

တစ္ေန႔ေသာ ေန႔လယ္စာစား့ျပီးခ်ိန္၀ယ္ ေတာ႔တုိး-ခ်န္သည္ စုေ၀းခန္းမၾကီးထဲ၌ ၾကိဳးခုန္လ်က္ရွိေနစဥ္ ဆရာၾကီးႏွင္႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆုံေတြ႕သည္။
"အိုး ေတာ႔တိုး-ခ်န္ပါလား၊ အေတာ္ပဲ ဆရာၾကီးမင္းကို ေမးစရာတစ္ခုရွိတယ္" ဟု ဆရာၾကီးက စတင္ ေျပာသည္။ "ဘာေမးမွာလဲ ဆရာၾကီး
သူမသည္ ဆရာၾကီးကို တစ္ခုခုေျပာရေတာ႔မည္ျဖစ္၍ ၀မ္းသာေနသည္။"အဲဒီ ဖဲျပားကို မင္းဘယ္က ရသလဲ"

ဆရာၾကီးက ထုိသို႔ေမးလိုက္ေသာအခါ သူမမ်က္ႏွာသည္ အနည္းငယ္ညိွဳးသြားသည္။ဤဖဲျပားကို သူမသည္ တျမန္မေန႔ကတည္းက ဆံပင္၌ စည္၍ေက်ာင္းသို႕လာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ သူမသည္ ဆရာၾကီး အနားသို႔ တုိိးကပ္သြားျပီး...." ကၽြန္မရဲ႕အေဒၚဆီကရတာပါ။ အေဒၚ ငယ္ငယ္တုန္းက ၀တ္တဲ႕ေက်ာင္း ၀တ္စံုေဟာင္း က ရခဲ႔တာပါ။ အေဒၚက အံ႔ဆြဲထဲကို ထည္႔ေနတုန္း ကၽြန္မျမင္တာနဲ႕ ကၽြန္မကိုေပးပါတယ္။ အေဒၚ ကေတာင္ ေျပာေသးတယ္။ ကၽြန္မဟာ သိပ္ကို မ်က္စိလ်င္တာပဲတဲ႕" ဟု ေျပာလိုက္သည္။

"ဒီလိုကိုး ဆရာၾကီးက မွတ္ခ်က္္ခ်လိုက္သည္။ ၄င္းေနာက္ ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ ဆက္လက္ျပီး သူမသည္ သူမ၏ အေဒၚအိမ္သို႕ သြားလည္စဥ္ အေဒၚက အ၀တ္ေဟာင္းမ်ားကို ေနေရာင္၌ ထုတ္လွမ္းရာ ဖဲျပား ပါေသာ ထုိအကႌ်ေဟာင္းကို သူမေတြ႕ေသာအခါ သူမက ဖဲျပားေပၚ၌သာ မ်က္စိေရာက္ေနေၾကာင္း ကတ္ေၾကး ယူျပီး ဖဲျပားကို ျဖတ္ေပးေၾကာင္း၊ ၄င္းဖဲျပားသည္ အလြန္ၾကီးျပီး လွပေသာ ဖဲျပား တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပိုးသားမ်ားျဖင္႔ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း၊ ၄င္းဖဲျပားသည္ ႏိုင္ငံျခားမွလာေသာ ဖဲျပား ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖင္႔ ေတာ႔တုိး-ခ်န္က ရွည္လ်ားစြာေျပာျပလိုက္သည္။

"ဒီလိုကိုး"ဆရာၾကီးက မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။
၄င္းေနာက္ ေတာ႕တိုး-ခ်န္သည္ ဆက္လက္ျပီး သူမသည္ သူမ၏ အေဒၚအိမ္သို႔ သြားလည္စဥ္ အေဒၚက အ၀တ္ေဟာင္းမ်ားကို ေနေရာင္၌ထုတ္လွမ္းရာ ဖဲျပားပါေသာ ထိုအကႌ်ေဟာင္းကို သူမေတြ႕ေသာအခါ သူမက ဖဲျပားအေပၚ၌သာ မ်က္စိေရာက္ေနေၾကာင္း ကတ္ေၾကးယူျပီး ဖဲျပားကိုျဖတ္ေပးေၾကာင္း၊ ၄င္းဖဲျပားသည္ အလြန္ၾကီးျပီးလွပေသာ ဖဲျပားတစ္မ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပိုးသားမ်ားျဖင္႔ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း ေတာ႕တိုး-ခ်န္က ရွည္လ်ားစြာေျပာျပလိုက္သည္။

"ေၾသာ္ ဒီလိုကိုး"
ဆရာၾကီးသည္ ေခါင္းညိတ္ရင္း ေျပာလိုက္သည္။ သူ၏ မ်က္ႏွာသည္ သိပ္မရႊင္လန္းေပ။ ထို႔ေနာက္ ဆရာၾကီးကပင္ ဆက္လက္ေျပာျပန္သည္။
မေန႔တုန္းက မိရုိး-ခ်န္ဟာ မင္းေခါင္းေပၚက ဖဲျပားမ်ဳိးလိုခ်င္တယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ႕ ဂ်ီယူဂါအိုကာ မွာရွိတဲ႕ ဖဲျပားေရာင္းတဲ႕ဆိုင္မွန္သမွ်ကို ဆရာၾကီးလုိက္ရွာတယ္။ အဲဒီလိုဖဲျပားမ်ဳိးကို ရွာမေတြ႕ဘူး၊ တျခား တိုင္းျပည္က လာတဲ႕ ဖဲျပားကိုး၊ ဒါေၾကာင္႔ မေတြ႕တာကိုး"

ဆရာၾကီး၏ မ်က္ႏွာသည္ ယခင္လို ရႊင္ရႊင္လန္းလန္းမရွိဘဲ အသြင္တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနသည္။ သမီး တစ္ေယာက္ ၏ နားပူနားဆာျပဳလုပ္မႈေၾကာင္႕ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနေသာ ဖခင္တစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာ အသြင္အျပင္မ်ဳိးျဖစ္သည္။
ထို႔ိေနာက္ ဆရာၾကီးက ဆက္ေျပာသည္။

"ေတာ႕တုိး-ခ်န္၊ ဒီဖဲျပားကို ေက်ာင္းကို စည္းမလာဖို႔ရာ ဆရာၾကီးေမတၱာရပ္လိုက္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အဲဒါကိုျမင္တိုင္း မိရိုး-ခ်န္က ဆရာၾကီးကို ပူဆာလြန္းလို႔ပါ။ ဆရာၾကီးကို ကူညီမယ္ မဟုတ္လား"
ေတာ႕တိုး-ခ်န္သည္ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ပိုက္ရင္း အနည္းငယ္ စဥ္းစားလိုက္ျပီးေနာက္ လွ်င္ျမန္စြာ အေျဖ ေပးလိုက္သည္။
"ေကာင္းပါျပီ၊ ကၽြန္မဒီဖဲျပားကို ေနာက္ထက္ေက်ာင္းကို စည္းမလာေတာ႕ပါဘူး"
"ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြယ္"
ဆရာၾကီးက ေျပာလိုက္သည္။

ေတာ႔တုိး-ခ်န္သည္ ဆရာၾကီး၏ ဒုကၡကို သိေသာေၾကာင္႔ ထိုကတိကို ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အျခား အေၾကာင္း တစ္ရပ္မွာလည္း ဆရာၾကီး၊ သူမခ်စ္ေသာ ဆရာၾကီးသည္ ဖဲျပားဆိုင္မ်ား သို႔သြားျပီး ဖဲျပားကို ရွာရသည္ ဆိုသည္႔အတြက္ သူမ စိတ္မေကာင္းေပ။
ေနာက္တစ္ေန႕နံနက္တြင္ ေတာ႕တိုး-ခ်န္ေက်ာင္းသို႕ သြားေသာအခါ အေမသည္ ေတာ႕တိုး-ခ်န္၏ အခန္းသို႔၀င္ျပီး သန္႕ရွင္းေရးျပဳလုပ္စဥ္ ေတာ႕တိုး-ခ်န္ အလြန္ႏွစ္သက္ေသာ ကစားစရာ ၀က္၀ံရုပ္၏ လည္ပင္း၌ ဖဲျပားစည္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေတာ႕တုိး-ခ်န္သည္ သူမႏွစ္ျခိဳက္ေသာ ဖဲျပားကို ဘာ႔ေၾကာင္႕ ေက်ာင္းသို႔ စည္းမသြားသည္ကို အေမသည္ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ဘဲ ျဖစ္ေနမိေလေတာ႕၏။

ဒဏ္ရာရသူမ်ား၏ သြားၾကည္႔ျခင္း

ေတာ႕တုိး-ခ်န္းသည္ သူမ၏ဘ၀တြင္ ပထမဦးဆုံးအၾကိမ္ အျဖစ္ေဆးရုံရွို ဒဏ္ရာရ စစ္သည္မ်ားကို သြားေရာက္ ၾကည္႔ရႈခဲ႕ရသည္။ သူမသည္ ေက်ာင္းေပါင္းစုံမွ မူလတန္းအဆင္႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ သုံးဆယ္ေက်ာ္ႏွင္႔အတူ သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသားသူမ်ားႏွင္႔ သူမ မသိေပ။ ဤအစီအစဥ္သည္ မူလတန္းအဆင္႔ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ တီထြင္ေပးေသာ အစီအစဥ္ သစ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။. ေက်ာင္းတိုင္းမွ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္သို႔မ ဟုတ္ သုံးေယာက္ေစလႊတ္ႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ တိုမိုေက်ာင္းကဲသို႕ေသာ ေက်ာင္းသားဦေရနည္း သည္႔္ ေက်ာင္းမ်ဳိးသည္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္သာ ေစလႊတ္ႏုိင္သည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေေက်ာင္းမွ ဆရာသို႔မဟုတ္ ဆရာမတစ္ဦက ေဆးရုံသို႔သြားမည္႔ ထိုေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ကို တာ၀န္ယူ ထိန္းသိမ္းကြပ္ကဲရမည္ျဖစ္သည္။

ၾကီးၾကပ္သူမွာ ဆရာမတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ သူမသည္ ပိန္ပိန္းပါးပါးျဖစ္ျပီး မ်က္မွန္တပ္ထားသည္။ သူမသည္ ကေလးမ်ားကို ဒဏ္ရာရစစ္သား တစ္ဆယ္႕ငါးေယာက္ခန္႔ ရွိေသာ ေဆးရုံ အေဆာင္ တစ္ေဆာင္ သို႕ေခၚသြားသည္။ စစ္သားမ်ားသည္ အျဖဴေရာင္ ေဆးရုံအ၀တ္မ်ားကို ၀တ္ထားၾကျပီး အခ်ဳိ႕မွာ အိပ္ရာမ်ားေပၚ၌ ရွိေနၾက၍ အခ်ဳိ႕မွာမူ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကသည္။ ဒဏ္ရာရ စစ္သားမ်ား၏ အေျခအေန သည္ ဆိုိးဆိုးရြားရြား ရွိေနၾကေလမလားဟု စိုးရိမ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ႔်ေသာ ေတာ႕တုိး-ခ်န္သည္ သူတုိ႔ကို ျမင္သည္ႏွင္႔ ျပဳံးျပသူက ျပဳံးျပ၊ လက္ေ၀ွ႔ယမ္းသူကျပႏွင္႔ ရႊင္ရႊင္လန္းလန္း ရွိၾကသည္ကို ေတြ႕ရေသာ အခါမွ သူမ၏ စိုးရိမ္စိတ္မ်ား ေပ်ာက္ပ်က္သြားေလသည္။ အခ်ဳိ႕စစ္သားမ်ားသည္ ဦးေခါင္း၌ ပတ္တီးမ်ား စည္းထားေသာ္လည္း သူတို႔သည္ ရႊင္ရႊင္လန္းလန္းပင္ ရွိၾကသည္။

ဆရာမသည္ ကေလးမ်ားကို လူနာေဆာင္၏ အလယ္၌ စုေ၀းေစျပီးေနာက္ စစ္သားမ်ားကို စကား ေျပာသည္။
"ကၽြန္မတုိ႔တစ္ေတြ ရွင္တို႔ကို လာၾကည္႔ၾကတာပါ"
ဆရာမက ထိုသို႔ေျပာလိုက္ေသာအခါ ကေလးမ်ားအားလုံးက ဦးေခါင္းမ်ားကို ညြတ္လိုက္ၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ ဆရာမက ဆက္ေျပာသည္။
"ကေန႔ဟာ ေမလငါးရက္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာက်ာ္းကေလးမ်ားေန႔ပါပဲ၊ ကၽြန္မတို႕တစ္ေတြ အဲဒီေန႔နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆီေလ်ာ္တဲ႔ သီခ်င္းေတြကို ဆိုျပပါ႔မယ္"
ဆရာမသည္ သူမ၏ လက္မ်ားကို ေျမွာက္လိုက္ျပီးေနာက္ တီး၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္သဖြယ္ သူမ၏ႏႈတ္မွ "ကဲ အသင္႔ျပင္၊တစ္-ႏွစ္-သုံး-ေလး" ဟူ၍ အခ်က္ေပးလိုက္သည္။ ကေလးမ်ားသည္ တစ္ေယာက္ႏွင္႔ တစ္ေယာက္ မသိၾကေသာ္လည္း ဆရာမက ဆိုခိုင္းသည္႔  သီခ်င္းကို စိတ္ပါလက္ပါျဖင္႔ ညီညီညာညာ သီဆို ၾကသည္။

သူတုိ႔သီခ်င္းသုံးပုဒ္ ဆုိၾကသည္။ ထိုသီခ်င္းသုံးပုဒ္စလုံးကိုေတာ႕ တုိး-ခ်န္ မရေပ။ တိုမိုေက်ာင္း၌ ထိုသီခ်င္း မ်ဳိးမ်ား မသင္္ေပ။ သူမသည္ စစ္သားတစ္ေယာက္၏  ခုတင္စြန္းတြင္ ျငိမ္သက္စြာ ထိုင္ေန မိသည္။ထိုစစ္သား၏ မ်က္ႏွာမွာ ၾကင္နာေသာ အသြင္ကိုေဆာင္ေနသည္။
ကေလးမ်ား သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဆိုျပီးတိုင္း လူနာမ်ားက လက္ခုပ္တီးျပီး ၾသဘာေပးၾကသည္။ သီခ်င္းမ်ား ဆိုျပီးၾကေသာအခါ သူမထိုင္ေနေသာ ခုတင္ေပၚရွိ  စစ္သားက သူမ၏ ဦးေခါင္းကို သူ၏လက္ဖ၀ါးျဖင္႔ အသာအယာ ပုတ္ရင္း"မင္းဘာျဖစ္လို႕ မဆိုတာလဲ" ဟု ေမးလိုက္သည္။

သူမ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားသည္။ သူမသည္ စစ္သားမ်ားကိုလာၾကည္႔သည္။ သူတို႕အတြက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တစ္ေလပင္ ဆိုမေပးႏုိင္ခဲ႕။ ထို႕ေၾကာင္႔သူမသည္ ထိုင္ေနရာမွ ထလိုက္ျပီး ခုတင္ႏွင္႔ ခပ္ခြာခြာေနရာ၌ သြားရပ္ကာ "ေကာင္းပါျပီ ကၽြန္မဆိုတတ္တဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဆိုျပပါ႔မယ္" ဟု ရဲ၀ံ႔စြာ ေျပာလိုက္သည္။
အစီအစဥ္ တြင္ မပါေသာ အျဖစ္အပ်က္သည္ ျဖစ္လာေခ်ျပီ။ မင္းဘာသီခ်င္းဆိုမွာလဲ" ဟု ဆရာမက ထိုေမးခြန္း ေမးလိုက္ခ်န္တြင္ ေတာ႕တုိး-ခ်န္သည္ သီခ်င္းစဆိုရန္ အသက္ျပင္းျပင္းတစ္ခ်က္ ရွဴသြင္း လိုက္ေလျပီ။ ဆရာမသည္ ေတာ႕တိုး-ခ်န္၏ အေျခအေနကို ေစာင္႔ၾကည္႔ေနမိသည္။

မိမိသည္ တိုမိုေက်ာင္း၏ ကိုယ္စားျပဳ၍ လာခဲ႕သူျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင္႔ တိုမိုေက်ာင္း၌ အဆို အမ်ားဆုံး သီခ်င္းကို သီဆိုျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံးဟု ေတာ႕တုိး-ခ်န္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။
သူမ သီခ်င္းစဆိုေလျပီ။
"၀ါးပါ-၀ါးပါ၊ ညက္ညက္၀ါးပါ၊
သင္စားမည္႕ အစားအစာတိုင္းကိုပါ"

အခ်ဳိ႕ကေလးမ်ားက ရယ္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း"ဘာသီခ်င္းလဲ၊ ဘာသီခ်င္းလဲ" ဟု ေမးၾကသည္။ေတာ႕တိုး-ခ်န္သည္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ၾကည္႕ျပီး စိတ္ထဲ၌ အေႏွာင္႔ အယွက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သီခ်င္းကို ဆုံးေအာင္ဆိုလိုက္သည္။
"ညက္ညက္၀ါး၀ါး-ညက္ညက္၀ါး၀ါး၊ ညက္ညက္၀ါးပါ၊
သင္စားမည့္ ထမင္း၊ငါးဟင္းႏွင့္ အသားဟင္းမ်ားကိုသာ"

သီခ်င္းဆုိျပီးေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည ္ ဦးေခါင္းကို ညြတ္လုိက္သည္။ သူမ၏ ဦးေခါင္းကို ျပန္ေမာ့ လုိက္သည့္အခါ သူမ၏ ေရွ႕မွစစ္သား မ်က္ရည္မ်ားက်ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ သူမ အံ့အားသင္႕ သြားသည္။ သူမ အမွာအယြင္းတစ္ခုခုျပဳလုပ္မိေလသလား။ သူမစဥ္းစားၾကည့္ သည္။ထုိအခိုက္ သူမ၏ ဖခင္ထက္ အသက္အနည္းငယ္ ပိုၾကီးပုံရေသာ ထုိစစ္သားၾကီးသည္ သူမ ၏ဦးေခါင္းကို ထပ္မံပုပ္ လုိက္ရင္း"ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္" ဟုေျပာလုိက္သည္။
သူသည္ သူမ၏ဦးေခါင္းကို အဆက္မျပတ္ ပုတ္လ်က္ရွိရာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ သူသည္ စိတ္မ ထိန္းႏုိင္ဘဲ ငုိေလ ေတာ့သည္။ ထုိအခိုက္ ဆရာမက ရႊင္လန္းေသာ အမူအရာျဖင့္ သူ႕ကိုအားေပးရင္း ...........

"စစ္သည္ေတာ္မ်ားအတြက္ ကၽြန္မတုိ႔ ေရးလာတဲ့စာလႊာေတြကို ဖတ္ျပပါရေစ" ဟုေျပာလုိက္ သည္။
ကေလးမ်ားသည္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ဖတ္ၾကသည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ထုိ စစ္သားၾကီးကို ၾကည့္လုိက္သည္။ သူ၏ႏွာေခါင္းႏွင့္ မ်က္လုံးမ်ားမွာ နီရဲေနသည္။ သုိ႔ေသာ္သူသည္ ျပဳံးျပ လိုက္သည္။ေတာ့းတုိး-ခ်န္ကလည္း ျပဳံးျပလုိက္သည္။ "စစ္သားၾကီးျပဳံးတာ ျမင္ရလုိ႔ ငါသိပ္ ေပ်ာ္တာပဲ" ေတာ့တုိး-ခ်န္ သည္ စိတ္ထဲမွ ေျပာလိုက္သည္။

စစ္သားၾကီးဘာေၾကာင့္ ငိုရသည္ကို မည္သူမွ်မသိႏိုင္ ၊ သူသာ လွ်င္ သိမည္ျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္ ေတာ့တုိးခ်န္အရြယ္ သမီးတစ္ေယာက္ရွိခ်င္လည္း ရွိမည္။သုိ႔မဟုတ္ ေတာ့တုိး-ခ်န္က သူ႔ကို သီခ်င္း ဆုိျပေသာေၾကာင့္ စိတ္ထဲတစ္မ်ဳိးတစ္မည္ ခံစားရျပီး ငုိမိျခင္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လညး္သူသည္ ေရွ႕တနး္စစ္မ်က္ႏွာ အေတြ႕အၾကဳံကို သတိရျပီး ငတ္တလွည့္ ျပတ္တလွည့္ ေနခဲ့ရသည့္ အျဖစ္မ်ားရွိခဲ့ေလရာ "ညက္ညက္၀ါးပါ"သီခ်င္းကိ ု ၾကားရေသာအခါ ေရွ႕တန္း ၌ စားစရာ မရွိခဲ့သည္မ်ားကုိ စဥ္းစားမိေသာေၾကာင့္ ငိုမိျခင္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လညး္ ေၾကာက္စရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားက ဤကေလးမ်ားကို ၀န္းရံျပီးလာေတာ့မွာဘဲဟု စဥ္းစားမိေသာ ေၾကာင့္ စစ္သားၾကီး ငုိမိျခင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။

စာလႊာမ်ားကို ဖတ္ေနၾကေသာ ကေလးမ်ားသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားအ ေၾကာင္းကို ဘာမွ်မသိၾကေသးေပ။သုိ႔ေသာ္လညး္ ပစိဖိတ္ေဒသ စစ္ပဲြၾကီးသည္ သူတုိ႔အနီးသို႔ ခ်ဥ္း ကပ္၍ လာလ်က္ ရွိေနေခ်ျပီ။

က်န္းမာေရး သစ္ေခါက္

ေတာတုိး-ခ်န္သည္ သူမ၏ လည္ပင္းတြင္ ခ်ိတ္ဆဲြထားေသာ မီးရထားစီးခြင့္ကတ္ျပားကို ဘူတာရုံ အ၀င္အထြက္ အေပါက္၀ရွိ လက္မွတ္စစ္ကို ျပလုိက္သည္။ ထုိလက္မွတ္စစ္ကို သူမသိမလို သူကလည္း သူမကို သိျပီးသားျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမသည္ ဂ်ီယာဂါအိုကာဘူတာ ရုံထဲမွထြက္လာသည္။

ဘူတာရုံအထြက္တြင္ သူမသည္ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေသာျမင္ကြင္းတစ္ခုကို ျမင္ေတြ႕လုိက္ရ သည္။ လူငယ္တစ္ေယာက္သည္ ေျမၾကီးေပၚ၌့ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ခင္းျပီး ထုိဖ်ာေပၚ၌ တင္ပ်ဥ္ခ်ိတ္ျပီး ထုိင္ေနသည္။ သူ၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ သစ္ေခါက္အမ်ားအျပားကို ေထာင္ထားသည္။ သူ႔ကို လူငါး ေယာက္ေျခာက္ ေယာက္ခန္႔က ၀ုိင္းအုံျပီး ၾကည့္ေနၾကသည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ ထုိလူစုၾကား ထဲသုိ႔ ၀င္လုိက္သည္။ ဖ်ာေပၚ၌ ထုိင္ေနေသာလူငယ္က ...

"ကၽြန္ေတာ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ပါ"ဟု ေပျပာလုိက္သည္။ ထုိလူငယ္သည္ သူ႔ေရွ႕တြင္ လာရပ္ေသာေတာ့တုိး-ခ်န္ကို ၾကည့္ျပီးေနာက္ ဆက္ေျပာသည္။
"ခင္ဗ်ားတုိ႔ အတြက္ အေရးၾကီးဆုံးဟာ က်န္းမာေရးပဲ၊ နံနက္အိပ္ရာက ႏိုးလာတဲ့အခါမွာ ခင္ဗ်ား တုိ႔ေနေကာင္း သလား၊ ေနမေကာင္းဘူးလားဆုိတာ သိထားဖို႔လုိတယ္။ ဒီသစ္ေခါက္ကေလးက ေျပာျပ ႏိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုပ္ရမွာကေတာ့ မနက္အိပ္ရာက ထထခ်င္း ဒီသစ္ေခါက္ကေလးကို နည္းနည္း ၀ါးၾကည့္လိုက္ပါ။ ၀ါးၾကည္လုိ႔ခါးရင္ခင္ဗ်ားေနမေကာင္းဘူး။ အကယ္၍ အခါးဘူးဆုိရင္ ခင္ဗ်ား ေနေကာင္း တယ္၊ ခင္ဗ်ားမဖ်ားဘူး၊ မနာဘူး၊ ဒီသစ္ေခါက္က ခင္ဗ်ားေနေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆုိတာ ေျပာျပ ႏိုင္တယ္၊ေစ်းမမ်ားပါဘူး၊ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ထဲပါ၊ ဟုိနားက လူၾကီးမင္း ဒီသစ္ေခါက္စကေလးကုိ အနည္းငယ္ ၀ါးၾကည့္ ေပးပါလား"

သူသည္ သူ၏အနားတြင္ ရပ္ေနေသာ ခပ္ပိန္ပိန္လူတစ္ေယာက္ကို သစ္ေခါက္ အနည္းငယ္ ဖဲ့ေပး လုိက္သည္။ ထုိလူပိန္ပိိန္သည္ သူ၏ေရွ႕သြားမ်ားျဖင့္ သစ္ေခါက္ကို ၀ါးၾကည့္လုိက္သည္။ ခဏအၾကာတြင္  သူသည္ ဦးေခါင္းကို ေနာက္သို႔လွန္လုိက္ျပီး အနည္းငယ္ စဥ္းစားျပီးမွ "အဲ နည္း နည္း ခါးသက္သက္ ျဖစ္သလုိပဲ"ဟုေျပာလုိက္ ေလေတာ့သည္။
ထုိလူငယ္သည္ ထုိင္ေနရာမွ ခုန္ထလုိက္ျပီး .........

"ခင္ဗ်ားက်န္းမာေရး မေကာင္းဘူး။ ေရာဂါေ၀ဒနာ တစ္ခုခုခံစားေနရတယ္၊ က်န္းမာေရးဂရုစုိက္ဖုိ႔ လုိတယ္။ ဒါေပမဲ့လုိ႔ စိတ္မပူပါနဲ႔ အေျခအေန ဆုိးဆုိးရြားရြားမဟုတ္ပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားက နည္းနညး္ကေလးပဲ ခါးတယ္လို႔ ေျပာထားတယ္မဟုတ္လား၊ ဟုိဘက္က   အစ္မၾကီးေရာ သစ္ ေခါက္ကို အနည္းငယ္ ၀ါးၾကည့္ ပါလား"
လူငယ္က သူ၏ေရွ႕မွ ေစ်းျခင္းေတာင္းကို ဆဲြထားေသာ ခပ္၀၀အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို ဆက္ေျပာ လုိက္ျပန္သည္။ ထုိအမ်ဳိးသမီးသည္ လူငယ့္ထံမွ သစ္ေခါက္အနည္းငယ္ကိုယူျပီး ၀ါးၾကည့္လုိက္သည္။ ခဏအၾကာတြင္ .........

"ဟင္ ဘယ္လုိမွ အရသာမရွိပါဘူး" ဟု ရႊင္ျမဴးေသာေလသံျဖင့္ ေျပာလိုက္သည္။
"ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အစ္မၾကီးခင္ဗ်ာ၊ အစ္မၾကီးမွာ ဘာေရာဂါမွ မရွိပါဘူး ။ က်န္းမာေရး ေကာင္းပါတယ္"
လူငယ္က ေျပာလုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္သူသည္ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံျဖင့္ "ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ထဲပါ။ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ထဲပါ။ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ထဲနဲ႔ မနက္ေရာက္ရင္ သင္တုိ႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို စစ္ေဆးလုိ႔ရ မယ္"ဟု ေအာ္ဟစ္ ေျပာဆုိေလသည္။

ေတာ့တုိး-ခ်န္သ္ည ညဳိပုပ္ပုပ္အေရာင္ရွိေသာ သစ္ေခါက္ကို အနည္းငယ္ ကိုက္ၾကည့္လိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ေျပာရမွာ ရွက္ေနသည္။သုိ႔ေသာ္လညး္ သူမက "ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္အထိ ဒီမွာရွိေနမလား ဦးေလး" ဟုေစ်းသည္ကို ေမးလုိက္သည္။
"ေအး ........ ရွိေနမယ္"
ေစ်းသည္ လူငယ္သည္ ေက်ာင္းသူကေလးကို ေစြေစာင္း၍ၾကည့္ရင္း ေျဖလုိက္သည္။

ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ ထုိေနရာမွ အျမန္ဆုံး ေျပးထြက္သြားသည္။ သူမ၏ေက်ာကုန္းေပၚမွ အိတ္သည္ ေက်ာကုန္းကို တဖုတ္ဖုတ္ ရုိက္ခတ္လ်က္ရွိသည္။သူမသည္ ေက်ာင္းမတက္မီ လုပ္စရာ ရွိေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနာက္က်လို႔မျဖစ္။ စာသင္ခန္းထဲသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ သူမသည္ သူမ၏ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို ေမးလိုက္သည္။
"ငါ့ကို ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ ဘယ္သူ ေခ်းႏိုင္မလဲ"
သို႔ေသာ္လည္း မည္သူ႔ထံမွ် ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ မပါေပ။ ဆယ္ဆင့္ဆိုလွ်င္ သူတို႔မုန္႔အမ်ားႀကီး ၀ယ္လို႔ရ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔ထံ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္မပါေပ။

"ငါ့အေမနဲ႔အေဖကို ေျပာၾကည့္မယ္"
မိရိုး-ခ်န္က ေျပာလိုက္သည္။
မိရိုး-ခ်န္သည္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၏ သမီးျဖစ္သည့္အတြက္ ေတာ့တိုး-ခ်န္အဖို႔ အလြန္အဆင္ ေျပသြားသည္။ မိရုိး-ခ်န္တို႔၏အိမ္သည္ေက်ာင္း၏ စုေ၀းခန္းမႀကီးႏွင့္ တဆက္တည္းရွိေနေသာ ေၾကာင့္ မိရိုး-ခ်န္၏ အေမသည္ အိမ္၌အၿမဲ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိရိုး-ခ်န္သည္ အေမ့ကို လည္းေကာင္း၊ အေဖ့ ကိုလည္း အခ်ိန္မေရြး သြားေတြ႕လို႔ရေလသည္။

"အေဖက ေျပာတယ္ နင္တို႔ ေငြေခ်းမယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့လို႔ နင္ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူသိခ်င္ တယ္တဲ့"
ေန႔လယ္စာစားခ်ိန္တြင္ မိရိုး-ခ်န္က ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို ေျပာလိုက္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဆရာႀကီးရုံးခန္းသို႔ သြားသည္။

"မင္း ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ လိုခ်င္တယ္ဆို၊ ဘာလုပ္ဖို႔လဲဆိုတာကိုေတာ့ ဆရာႀကီး သိခ်င္တယ္ကြယ္" ဟု ဆရာႀကီးက သူ၏မ်က္မွန္ကို ခၽြတ္လိုက္ရင္း ေမးသည္။
"ေနေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးဆိုတာ ေျပာႏိုင္တဲ့ သစ္ေခါက္၀ယ္ခ်င္လို႔ပါ"ဟု သူမက လ်င္ျမန္စြာ ေျဖလိုက္ သည္။
ဆရာႀကီး အလြန္ အံ့ၾသသြားသည္။

"အဲဒါကို ဘယ္မွာေရာင္းတာလဲ"
"ဘူတာရုံ ေရွ႕မွာပါ" ဟုေတာ့တုိး-ခ်န္သည ္ခပ္ျမန္ျမန္ အေျဖေပးလိုက္ျပန္သည္။
" ေကာင္းျပီေလ မင္း၀ယ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ တစ္ခု၀ယ္ေပါ့ ဒါေပမဲ့လို႔ ဆရာၾကီးလဲ တစ္ကိုက္ေလာက္ ကိုက္ၾကည့္ ခ်င္တယ္၊ ရမလား"
ဆရာၾကီးသည္ သူ၏အေပၚအိတ္ထဲမွ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ထုတ္ယူ၍ ၎အိတ္ထဲမွ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ကို ႏႈိက္ယူျပီး ေတာ့တုိး-ခ်န္၏ လက္ထဲသို႔ ထည့္လိုက္သည္။

"အုိး ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္၊ ကၽြန္မ အေမ့ထံက ပိုက္ဆံျပန္ေတာင္းျပီး ျပန္ေပးပါ႔မယ္၊ အေမက ကၽြန္မကို စာအုပ္၀ယ္ဖုိ႔ ပိုက္ဆံေတြေပးပါတယ္။ တစ္ခုခု၀ယ္ခ်င္ရင္ ၀ယ္ခ်င္တဲ့အ ေၾကာင္းကို ပထမ ႀကိဳတင္ခြင့္ေတာင္းရပါတယ္။ အခုဒီတစ္ေခါက္မွာေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ လုိ အပ္လို႔ အေမက ၀ယ္ခြင့္ေပးလိုက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္" ဟုေတာ့တုိး-ခ်န္က ေျပာလိုက္သည္။
ေက်ာင္းဆင္းေသာအခါ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ဘူတာရုံသုိ႔ အျမန္ဆုံးေျပးသြားသည္။ သူမ၏လက္ထဲ ၌ ပိုက္ဆံဆင့္ႏွစ္ဆယ္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားသည္။ သစ္ေခါက္ေရာင္းသူသည္ အာေပါက္အာရင္းသန္ သန္ျဖင့္ သူ၏ သစ္ေခါက္မ်ားကို ေအာ္ဟစ္ေရာင္းေနဆဲပင္ရွိသည္။ ေတာ့တုိး-ခ်န္၏ လက္ထဲမွ  ပုိက္ဆံ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ ကို ေတြ႕ေသာအခါ သူသည္သြားမ်ားေပၚေအာင္ ၿပံဳးလိုက္သည္။

"သိပ္လိမၼာတဲ့ မိန္းကေလး၊ မင္းရဲ႕အေဖနဲ႔အေမေတာ့ သိပ္၀မ္းသာၾကမွာပဲ"
'ေရာ႔ကီလညး္၀မ္းသာမွာပါ"ဟု ေတာ့တုိး-ခ်န္က ေျပာလုိက္သည္။
"ေရာ႔ကီဆုိတာ ဘယ္သူလဲ"
ေစ်းသည္သည ္ေတာ့တုိး-ခ်န္အတြက္ သစ္ေခါက္တစ္ေခါက္ကို ေကာက္ယူလိုက္ရင္း ေမးလုိက္ သည္။

"ေရာ႔ကီဟာ ကၽြန္မရဲ႕ေခြးေပါ႔၊ ဂ်ာမန္သုိးထိန္းေခြး"
ထုိသူသည ္ရုတ္တရက္ မလႈပ္မယွက္ျဖစ္သြားျပီး စဥ္းစားလိုက္သည္။ ျပီးေတာ့မွ "ေခြး ဟုတ္လား၊ ေအးေလ ေခြးကိုလညး္ ကိုက္ခုိင္းလို႔ ရပါတယ္၊ ေခြးက ကိုက္ၾကည့္လုိ႔ ခါးတယ္ဆုိရင္လညး္ ေခြးေနမေကာင္းဘူးဆုိတာ သိႏိုင္တာေပါ႔" ဟုေျပာလုိက္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ေစ်း သည္ အလ်ားေျခာက္လက္မခန္႔ႏွင့္ အနံႏွစ္လက္မခန္႔ရွိေသာ သစ္ေခါက္တစ္ေခါက္ ကို ေတာ့တိုး-ခ်န္ သို႔ေပးလိုက္သည္။

"ဒီမွာ သစ္ေခါက္မနက္တိုင္းနည္းနည္း ကိုက္ၾကည့္ေပါ႔၊ ခါးရင္မင္းေနမေကာင္းလုိ႔ဘဲ၊ မခါးရင္ေတာ့ မင္းဟာ ေနေကာင္းေနျပီလို႔သာ မွတ္ေပေရာ႔"
ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ သတင္းစာစကၠဴျဖင့္ ထုပ္ထားေသာ အဖိုးတန္ သစ္ေခါက္ကို အိမ္သုိ႔ဂရုတစိုက္ သယ္ယူ သြားေလသည္။ အိမ္သုိ႔ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း သူမ ပထမဦးဆုံးျပဳလုပ္သည့္ အလုပ္မွာ  သစ္ေခါက္ ကို အနည္းငယ္ကိုက္ၾကည့္လုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သစ္ေခါက္မွာ ေျခာက္ေသြ႕ျပီး ၾကမး္သည္။ မည္သည့္ အရသာမွ်မရွိေပ။အမွန္တကယ္အားျဖင့္ဆုိလွ်င္ ထုိသစ္ေခါက္၌ မည္သည့္ အရသာမ်ဳိးမွ်မရွိေခ်။

"ဟူးေရး ......... ငါေနေကာင္းတယ္"
"ဟုတ္တယ္ေလ၊ သမီးေနေကာင္းသားပဲဟာ၊ ဘာမ်ားျဖစ္လာျပန္ျပီလဲ" ဟု အေမကျပဳံး၍ ေမးလုိက္သည္။
ေတာ့တုိး-ခ်န္က ရွင္းျပလိုက္သည္။ အေမက သစ္ေခါက္ကို နည္းနည္းဖဲ့ၿပီး ကိုက္ၾကည္႕ လိုက္တယ္။
"မခါးပါဘူး"
"ဒီလုိဆိုရင္ အေမလည္း ေနေကာင္းတယ္"

၄င္းေကာင္းေနာက္ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေရာ့ကီရွိရာသို႔သြား၍ သစ္ေခါက္ကို သူ၏ပါးစပ္ေရွ႕တြင္ ကိုက္ျပသည္။ ေရာ့ကီသည္ ပထမဦးစြာ သစ္ေခါက္ကို အနံ႔ခံလိုက္သည္။ ၄င္းေကာင္းေနာက္ လွ်ာျဖင့္ လ်က္လိုက္သည္။
"မဟုတ္ဘူး၊ နင္ကိုက္ၾကည္႔ရမယ္၊ ဒါမွနင္ေနေကာင္းမေကာင္းသိႏိုင္မယ္"ဟု ေတာ့တိုးခ်န္က ေျပာလိုက္ သည္။
သို႔ရာတြင္ ေရာ့ကီသည္ ကိုက္ၾကည္႕ဖို႔မႀကိဳးစားေပ။ ၄င္း၏နားရြက္ကိုသာ လက္၀ါးျဖင့္ ကုတ္လုိက္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ သစ္ေခါက္ကို ၄င္းေကာင္း၏ပါးစပ္နားသို႔ ကပ္ႏိုင္သမွ် ကပ္ထားလုိက္ရင္း…
"ကိုက္စမ္း၊ ေနမေကာင္းျဖစ္ရင္ ဘယ္ေလာက္စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတာ နင္သိတယ္ မလား"

ေရာ့ကီသည္ မကိုက္ခ်င္ကိုက္ခ်င္ျဖင့္ သစ္ေခါက္၏အစြန္းပိုင္းကို အနည္းငယ္ကိုက္လိုက္သည္။ ၄င္းေနာက္ နမ္းၾကည္႕လိုက္သည္။ သစ္ေခါက္ကို မႏွစ္သက္ေသာ အမူအရာမျပေပ။ ၄င္းသည္ ပါးစပ္ကို ၿဖဲၿပီး တခ်က္ သမ္းျပလိုက္သည္။
"ဟူးေရး…ေရာ့ကီလည္းေနေကာင္းတယ္"
ေနာက္တေန႔ နံနက္တြင္ အေမက ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ ေပးသည္။ သူမသည္ ဆရာႀကီး၏ ႐ုံးခန္းသို႔ တန္းသြားၿပီး သစ္ေခါက္ကို ထုတ္ျပလို္က္သည္။
ဆရာႀကီးသည္ ႐ုတ္တရက္အံ့အားသင့္သြားၿပီးေနာက္ "ဘာပါလိမ့္"ဟူေသာအၾကည္႕ျဖင့္ ၾကည္႕လုိက္ သည္။ ထို႔ေနာက္သူသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္၏ လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားေသာ ဆင့္ႏွစ္ဆယ္ ကို ေတြ႕လုိက္ ရေတာ့ မွ မေန႔က အျဖစ္အပ်က္ကို အမွတ္ရလိုက္သည္။

"၀ါးၾကည္႕ပါ၊ ခါးရင္ေတာ့ ဆရာႀကီးေနမေကာင္းလုိ႔ပဲ"ဟု ေတာ့တိုး-ခ်န္က ေျပာလိုက္သည္။
ဆရာႀကီးက အနည္းငယ္ကိုက္ၾကည္႔သည္။ ထုိ႔ေနာက္သူသည္ သစ္ေခါက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ လွန္ေလွာၾကည္႕သည္။
"ခါးသလား ဆရာႀကီး"
ေတာ့တုိး-ခ်န္သည္ ဆရာႀကီးမ်က္ႏွာကို ပူပန္စိတ္ျဖင့္ အကဲခတ္ၾကည္႕ရင္း ေမးလုိုက္သည္။

"ဘယ္လုိမွအရသာ မရွိဘူး"
ထုိ႔ေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ ေတာ့တိုး-ခ်န္ကို သစ္ေခါက္ျပန္ေပးရင္း "ဆရာႀကီး ေနေကာင္းတယ္ ေက်းဇူးပဲ"ဟု ေျပာလိုက္ေလသည္။
"ဟူးေရး… ဆရာႀကီး က်န္းမာတယ္၊ ကၽြန္မသိပ္၀မ္းသာတာပဲ"
ထိုေန႔က ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေက်ာင္းတြင္ေတြ႕သမွ် ေက်ာင္းသားတိုင္းအား သစ္ေခါက္ကို အနည္းငယ္စီ ကိုက္ခိုင္း သည္။ သစ္ေခါက္ကို ကိုက္ၾကည္႔ေသာ ေက်ာင္းသားတိုင္းက မခါးပါဟုေျပာၾကသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ သူတို႔ေနေကာင္းသည္႕ အဓိပၸါယ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေတာ့တိုး-ခ်န္ သည္ အလြန္၀မ္းသာသည္။

ကေလးမ်ားသည္ ဆရာႀကီးထံသို႔သြား၍ သူ.တို႔ေနေကာင္းပါသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ ဆရာႀကီး သည္ သူ႔ထံလာေသာ ကေလးတိုင္းကို"ေနေကာင္းတာ ေကာင္းတာေပါ့"ဟု ျပန္လည္အေျဖေပး လိုက္သည္။
ဆရာႀကီးသည္ ဤသစ္ေခါက္အၾကာင္းကို သိထားၿပီးျဖစ္သည္။ သူသည္ ထုိသစ္ေခါက္ရရွိေသာ သစ္ပင္မ်ား ေပါက္ရာ ေဒသ၌ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာသူျဖစ္သည္။ ထုိသစ္ေခါက္ကို မည္သူပင္ ၀ါးၾကည္႔ ၀ါးၾကည္႔ မည္သည့္အရသာကိုမွ် ခံစားရမည္မဟုတ္ေပ။

ေတာ့တိုး-ခ်န္က သစ္ေခါက္ျဖင့္ လူတိုင္း၏ က်န္းမာေရးကို စစ္ေဆးျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ အလုပ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္ဟု ဆရာႀကီးစဥ္းစားမိေလသည္။ သူတပါးေနမေကာင္းမွာကို စိတ္ပူတတ္ ျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။
ေတာ့တိုး-ခ်န္သည္ ေက်ာင္း၀င္းထဲ၌ ေခြးေလေခြးလြင္႔တစ္ေကာင္၏ ပါးစပ္နားသို႕ သစ္ေခါက္ကိုကပ္ၿပီး ကိုက္ခိုင္း သည္။ ထုိေခြးက သူမကို ကိုက္မလို႔ လုပ္သည္ကိုပင္ သူမ ဂရုမျပဳေပ။
နင္ေနေကာင္း မေကာင္း သိႏိုင္မယ္၊ လာစမ္း ကိုက္ၾကည္႔စမ္း၊ နင္ေနေကာင္း ရင္ ေကာင္းတာေပါ႔..
သူမက ထိုေခြးကို ေျပာသည္။

သူမ၏ ႀကီဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင္႔ ထိုေခြးသည္ သစ္ေခါက္ကို အနည္းငယ္ ကိုက္လိုက္သည္။ ေခြးက ထူးထူး ျခားျခား ျဖစ္မသြားေပ။
ထို႔ေၾကာင္႔ သူမက…
ဟူးေရး နင္လည္း ေနေကာင္းတယ္..ဟုေအာ္စစ္ေျပာဆိုလိုက္သည္။
ေခြးသည္ ေခါင္းငံု႕ၿပီး သူမ၏အပါးမွ ထြက္ခြာသြားေလေတာ႔သည္။

ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးသည္ မွန္းဆမိသည္႔အတိုင္းပင္ သစ္ေခါက္ေရာင္းသမားကို ဂ်ီယူဂါအိုကာ ဘူတာရုံေရွ႕ ၌ ေနာက္ထပ္မေတြ႕ ရေတာ႔ေပ။
ေတာ႔တုိး-ခ်န္သည္ နံနက္တိုင္းေက်ာင္းသို႕ မသြားမီ သူမ၏ အံဆြဲထဲမွ ထိုသစ္ေခါက္ကို ထုတ္ယူၿပီး ၀ါးၾကည္႔ သည္။ ေက်ာင္းသြားရန္ အိမ္မွ ထြက္သည္ႏွင္႔..
ငါေနေကာင္းတယ္ ဟု အသံျပဳေလ႔ရွိသည္။
ေတာ႔တိုး-ခ်န္သည္ အမွန္တကယ္ပင္ က်န္းမာေရး ေကာင္းလ်က္ရွိေနပါေတာ႔၏။

အဂၤလိပ္ စကားေျပာေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမွ်ာ္

.

2 comments:

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

ေ႐ႊစင္ သူငယ္ခ်င္းေရ...တို႔ကိုက္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ခါးမယ္ ထင္တယ္...က်န္းမာေရးက ညံ့လာၿပီဟ...စာေႂကြးေတြလာ႐ွင္းသြားတယ္ေနာ္...:))

အင္ၾကင္းသန္႕ said...

မမ...
သစ္ေခါက္ကုိ ကုိက္ၾကည့္ၿပီးၿပီ ခါးဘူး သိလား :)

ခ်စ္မီညေလး