Saturday, December 26, 2009

ပန္းသတင္း (ဒီဇင္ဘာ ၂)

ျမဧရာကန္သစ္ႀကီး
ႏိုင္ျမင့္

မန္းက်ည္းကုန္းဆိုတာ အိမ္ေျခသံုးရာေလာက္ရွိတဲ့ ရြာႀကီးတစ္ရြာေပါ့၊ ကုန္းတြင္းပိုင္းရြာ ႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပင္လယ္နဲ႔ နည္းနည္း နီးတယ္။ မန္က်ည္းကုန္းကေန ေတာင္ဘက္ ကို ဆက္သြားၿပီး ရွမ္းေခ်ာင္း နဲ႔ ေအာင္ခ်မ္းသာဆုိတဲ့ ရြာႏွစ္ရြာကို ေက်ာ္လိုက္ရင္ ပင္လယ္ ျပင္ႀကီးကို လွမ္းျမင္ေနရၿပီ။ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့လူက ေမြး။ ေရလုပ္ငန္း လုပ္တဲ့လူက လုပ္ဆိုေတာ့ မန္က်ည္းကုန္း ဟာ မရွိမရွားနဲ႔ ရပ္တည္ေနတယ္။

မန္က်ည္းကုန္းမွာ ေျပာစရာတစ္ခုရွိတာကေတာ့ ေရျပႆနာပဲ။ ဒါကလည္း ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုပါ။ သႀကၤန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ရြာထဲမွာရွိတဲ့ ေရကန္ေတြ ခန္းကုန္တယ္။ မိုးကလည္း သႀကၤန္ၿပီးလို႔ ေလးဆယ့္ငါးရက္ေလာက္ေနမွ မွန္တာ။ အဲဒီေတာ့ ရြာထဲမွာရွိတဲ့ ေရကန္ တစ္ကန္ ကစၿပီး ခန္းလိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အဲဒီကန္မွာ ခပ္တဲ့လူက နီးစပ္ရာ တျခားကန္ေတြမွာ ေျပာင္းခပ္ၾကတယ္။ ေရဆိုတာ ကလည္း မခပ္ပါနဲ႔လို႔ ပိတ္ပင္ေကာင္းတဲ့ အရာမဟုတ္ေတာ့ ရြာထဲမွာ ေရကန္ တစ္ကန္ စၿပီးခန္းတာနဲ႔ က်န္တဲ့ကန္ေတြပါ ေတာက္ေလွ်ာက္ခန္းေတာ့တာပါပဲ။ တစ္ခါတေလ မိုးအ၀င္ ေနာက္က်တဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးဆိုရင္ မန္က်ည္းကုန္းေခ်ာင္းကိုပဲ အားကိုးရတယ္။

ေခ်ာင္းေရကငန္ေတာ့ ေသာက္ေရအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြ ေဆးျပန္ရင္လည္း အငန္ဓာတ္ နဲ႔ ေပါက္မွာ ေၾကာက္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေခ်ာင္းေရက ေရခ်ိဳးဖို႔ေလာက္ပဲ အသံုး၀င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ိဳးက ဆယ္ေကြ႕တစ္ေကြ႕ဆိုသလို ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးပါ။ ေရျပႆနာ ေျဖရွင္းဖို႔၊ အ၀ီစီတြင္း တူးၾကည့္ျပန္ ေတာ့လည္း ပင္လယ္နဲ႔ နီးတဲ့ရြာဆိုေတာ့ ေရငန္ေတြခ်ည္းပဲ ထြက္တယ္။ ရြာသား ေတြလည္း အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းေပါ့။

ဦးဘက်ားက မန္က်ည္းကုန္းရြာနဲ႔ ရြာသူႀကီး ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ခ်မ္းသာတဲ့ မ်ိဳးရိုးစဥ္ ဆက္က ဆင္းသက္လာတာလည္း ျဖစ္တယ္။ ဦးဘက်ားရဲ႕အေဖ ဦးေမာင္ႀကီးဆိုရင္ အဂၤလိပ္အစိုးရ လက္ထက္က နာမည္ႀကီးပဲ။ မန္က်ည္းကုန္းေခ်ာင္းကို ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ သစ္သား တံတားႀကီးကလည္း ဦးေမာင္ႀကီး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္း ထားတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြမွာလည္း ဦးေမာင္ႀကီး လွဴဒါန္း ထားတဲ့ ေက်ာင္းကန္ ဘုရားေတြက နည္းတာမွ မဟုတ္ဘဲ။

ဦးေမာင္ႀကီးမွာ သားသံုးေယာက္ရွိတဲ့ အထဲက သားႀကီးျဖစ္တဲ့ ကိုစိန္ေထြးနဲ႔ သားလတ္ ကိုမိုးညိဳက ခပ္ဆိုးဆိုး။ အရက္ေသာက္လိုက္၊ ဖဲရိုက္လိုက္၊ ႏြားေလာင္းလိုက္၊ ၾကက္ တိုက္လိုက္ဆိုေတာ့ ဦးေမာင္ႀကီး မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဥစၥာပစၥည္းေတြဟာ တတိတိ နဲ႔ ငါးပိ က်ီးခ်ီ ဆိုသလို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လံုးပါး ပါး လာတယ္။ ကိုစိန္ေထြးနဲ႔ ကိုမိုးညိဳကလည္း သက္ဆိုး မရွည္ရွာပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ မက်ေသးဘဲနဲ႔ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆုိသလို ဆံုးပါး သြားေတာ့ သားငယ္ျဖစ္တဲ့ ကိုဘက်ားတစ္ေယာက္ကပဲ ဦးေမာင္ႀကီး ရဲ႕အေမြကို ဆက္ခံ လိုက္တယ္။ အရင္တုန္းက ကိုဘက်ားဟာ ေနာက္ေတာ့ အသက္အရြယ္အရ ဦးဘက်ား ျဖစ္လာတယ္။

ဦးေမာင္ႀကီးရဲ႕ ပစၥည္းေတြဟာ လံုးပါးပါးသြားတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆင္ပိန္ရင္ ကၽြဲေလာက္ ေတာ့ က်န္ပါေသးတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဦးဘက်ားဟာ က်န္တဲ့ မန္က်ည္းကုန္ ရြာသား ေတြထက္ေတာ့ ပိုခ်မ္းသာတ အမွန္ပဲ။ သူ႔ကို ရြာသူႀကီးအျဖစ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္။ ပထမ အခ်က္ကေတာ့ ဦးဘက်ား ကိုယ္ႏိႈက္ကိုက သူႀကီး လုပ္ခ်င္စိတ္ ရွိတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အရာရွိေတြ ေရာက္လာလို႔ရွိရင္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြး စရိတ္ဆိုတာ မ်ိဳးက ရပ္ထဲ ရြာထဲမွာ လိုက္ေကာက္လို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ကိစၥမွာ မဟုတ္ဘဲ။ အဲဒီေတာ့ ဧည့္ခံေကၽြးေမြး စရိတ္ တတ္ႏိုင္တဲ့ သူကပဲ။ ရြာသူႀကီးလုပ္တာက အေကာင္းဆံုး မဟုတ္လား။ ဒီအေၾကာင္းရင္း ႏွစ္ခ်က္နဲ႔တင္ ဦးဘက်ားဟာ မန္က်ည္းကုန္း ရြာသူႀကီး ျဖစ္လာတယ္။

ဖခင္ျဖစ္တဲ့ ဦးေမာင္ႀကီးဟာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့ ဦးဘက်ားဟာ သူ႔နာမည္ကို တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း ေက်ာ္ၾကားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရ ရင္ ေကာင္းမလဲ။ ေနာက္ၿပိး ရြာသားေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ရယူရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ စဥ္းစားရင္း ေနာက္ဆံုးမွာ ေရျပႆနာဘက္ကို အာရံု ေရာက္သြားေတာ့ တယ္။ ႏွစ္တိုင္းလိုလို ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ေရဒုကၡကို သူ႔လက္ထက္မွာ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ခဲ့ရင္ သူမရွိေတာ့သည့္တိုင္ မန္က်ည္းကုန္းမွာ သူ႔နာမည္ တြင္က်န္ရစ္ ခဲ့မွာလို႔ ေတြးလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ သူ႔ဇနီး ေဒၚေအးခင္နဲ႔ တိုင္ပင္ၾကည့္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ...

"မေအးခင္ေရ"
"ဘာလဲေတာ့" လို႔ ေဒၚေအးခင္က ျပန္ထူးလိုက္တယ္။
"တို႔ မန္က်ည္းကုန္းမွာ ေရျပႆနာက ႏွစ္တိုင္းႀကံဳတယ္ဟ" လုိ႔ ဦးဘက်ားက စကား လမ္းေၾကာင္းခင္း လိုက္ေတာ့ ေဒၚေအးခင္က စိတ္မ၀င္စားတဲ့ပံုစံနဲ႔။
"ရွင္ကလည္း ... ဒါကိုမ်ား အဆန္းလုပ္လု႔ိ" ဆုိၿပီး ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။

ဦးဘက်ားက ေဆးျပင္းလိပ္ႀကီးကို ဓာတ္ဆီမီးျခစ္နဲ႔ မီးညႇိဖြာရိႈက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ...
"ဒီလို မေအးခင္ေရ၊ ငါ စဥ္းစားထားတာ တစ္ခုရွိတယ္။ ေရကန္အသစ္ႀကီး တစ္ကန္ေလာက္ တူးလိုက္ရင္ မေကာင္းဘူးလားလို႔"
ဒီေတာ့မွ ေဒၚေအးခင္လည္း နည္းနည္း စိတ္၀င္စားသြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ...
"ေနစမ္းပါဦး၊ ရွင္က ဘယ္ေနရာမွာ တူးခ်င္လို႔လဲ" လို႔ ေမးလိုက္တယ္။

"ရြာဦးေက်ာင္း အ၀င္နားေလာက္မွာ တို႔ပိုင္တဲ့ လယ္ဧကေတြ ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီေနရာမွာ လယ္ငါးဧက ေလာက္က်ယ္တဲ့ ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္ တူးလိုက္လို႔ရွိရင္ ေရကိစၥ ေတာ္ေတာ္ ေျပလည္ သြားမယ္ဟ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္အတြက္ပါ ဟန္က်သြားလိမ့္မယ္" လို႔ ေျပာၿပီး၊ ဦးဘက်ားက စကားကို ရုတ္တရက္ ရပ္နားလိုကတယ္။

ေဒၚေအးခင္က သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလာတာနဲ႔ပဲ
"ကဲ ... ရွင့္စကားကို ဆက္စမ္းပါဦး"
"ကန္ႀကီးက ရြာနဲ႔ နည္းနည္းလွမ္းေတာ့ ေရေတာ္ေတာ္နဲ႔ မကုန္ဘူးေပါ့ဟာ။ တျခားကန္ေတြ အကုန္ခန္းေတာ့မွ ဒီကန္မွာ လာခပ္ၾကေပါ့"
"စိတ္ကူးကေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။ နတ္လူ သာဓုေခၚမယ့္ အလုပ္ပါေတာ္"

ေဒၚေအးခင္ရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ကို ရသြားတဲ့ ဦးဘက်ားဟာ ကန္သစ္တူးမယ့္ကိစၥကို သူ႔ရဲ႕ လက္ရင္း ထုိးတပည့္ ၾကည္ျမင့္နဲ႔ တိုင္ပင္တယ္။ ၾကည္ျမင့္က ဦးဘက်ားရဲ႕ တူလို႔ ေျပာေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ေဒၚေအးခင္ဘက္က ေတာ္တာပါ။ ၾကည္ျမင့္ကလည္း ေဒၚေအးခင္ကို အပိုင္ ကပ္ထား တဲ့အတြက္ ဦးဘက်ားက ၾကည္ျမင့္ ကို အၿမဲသံုးတယ္။ ရပ္ေရးရြာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ အေသးအဖြဲ ကိစၥကေလး ေတြကအစ ၾကည္ျမင့္နဲ႔ တိုင္ပင္တယ္။ ၾကည္ျမင့္ကလည္း ဦးဘက်ား ဘာပဲ တုိင္ပင္ တုိင္ပင္ ဘယ္ေတာ့မွ ကဖ်က္ယဖ်က္ မလုပ္ဘူး။ အလိုက္သင့္၊ အလ်ားသင့္ ေျပာၿပီး ေနတတ္ စားတတ္တာက သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အက်င့္ပဲ။

"ၾကည္ျမင့္ေရ ..."
"ဗ်ာ ... အဘ"
"တို႔ မန္က်ည္းကုန္းမွာ သႀကၤန္ၿပီးရင္ ေရရွားတာ မင္းလည္း အသိပဲကြာ။ ဒီေတာ့ ငါ ေရကန္ သစ္ႀကီး  တစ္ကန္ေလာက္ တူးၾကည့္ခ်င္တယ္။ မင္းအေဒၚနဲ႔ တိုင္ပင္ၾကည့္ေတာ့ သူကလည္း ငါ့ရဲ႕ အႀကံအစည္ကို သေဘာတူတယ္ကြ။ မင္းရဲ႕သေဘာထားကို ေျပာစမ္းပါဦး"

ၾကည္ျမင့္ကလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ေထြေထြထူးထူး စဥ္းစားမေနပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အေျဖ ေပးလိုက္ တယ္။

"အဘ  ေကာင္းမယ္ထင္လို႔ စီစဥ္တာပဲ။ က်ဳပ္ဘာလုပ္ေပးရမလဲ ဆိုတာကိုပဲ ေျပာ"
"ဒါျဖင့္ရင္ မင္း ရြာထဲက လူႀကီးေတြကို နက္ျဖန္ခါ ဆယ္နာရီေလာက္ ငါ့အိမ္ကို လာခဲ့ပါဆုိၿပီး ဆင့္ေခၚလိုက္။ ငါ့ရဲ႕ သေဘာထားကို ေျပာျပလိုက္မယ္။ သူတို႔ဘာေတြ ေျပာၾကမလဲဆိုတာကို နားေထာင္ ၾကည့္တာေပါ့"
"ေကာင္းတာေပါ့ အဘရယ္၊ က်ဳပ္ဆင့္ေခၚေပးရမွာေပါ့"လို႔ ၾကည္ျမင့္က ၀န္ခံကတိျပဳလိုက္တယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ဆယ္နာရီ ထိုးေလာက္ေရာက္ေတာ့ ဦးဘက်ားရဲ႕ ၿခံ၀င္းထဲမွာ အစည္း အေ၀းပြဲ က်င္းပတယ္။ ဦးဘက်ားနဲ႔ ရြာလူႀကီးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဦးသန္းေအာင္၊ ဦးဖိုးထိန္နဲ႔ ဦးျမေအး တို႔ကေတာ့ တန္းလ်ားအေပၚမွာ ထုိင္ၾကတယ္။ က်န္တဲ့ ရြာသားေတြကေတာ့ ေျမႀကီးအေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ ဖ်ာၾကမ္း အေပၚမွာပဲ ထုိင္ၾကရတယ္။ ဖ်ာမေလာက္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ဖိနပ္ခုထုိင္ၾက တယ္။

ဦးဘက်ားက ေအာင္ျမင္တဲ့ ေလသံနဲ႔ "က်ဳပ္ ဒီေန႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေခၚရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ေရကန္သစ္ႀကီးတစ္ကန္ တူးမလို႔ပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ မန္က်ည္းကုန္းမွာ ေရျပႆနာ ႀကံဳေတြ႕ေနရတာက ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တုိုင္းပဲေလ။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္လည္း အဆင္ေျပ သြားေအာင္ ရြာဦးေက်ာင္း အ၀င္အ၀နားက က်ဳပ္ပိုင္တဲ့ လယ္ငါးဧက ေလာက္ကို ေရကန္တူးခ်င္လို႔။ က်ဳပ္က ဦးေဆာင္ၿပီး မတည္ေငြထည့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ရပ္ကြက္ထဲ က လူေတြလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၀ိုင္း၀န္း ကူညီ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ေျပာခ်င္တဲ့ လူေတြ ေျပာၾကပါ"

ဦးဘက်ားက စကားလမ္းေၾကာင္းဖြင့္ ေပးလိုက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ရြာသားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုေအာင္တင့္ က မတ္တပ္ရပ္လိုက္တယ္။

"ဦးေလးရဲ႕ အစီအစဥ္ဟာ ..." လို႔ပဲ ေျပာရေသးတယ္။ ဦးဘက်ားဟာ စကားေၾကာကို ျဖတ္ပစ္ လုိက္ၿပီး ...
"ဒီကန္ႀကီး ၿပီးစီးသြားရင္ က်ဳပ္တို႔ မန္က်ည္းကုန္းမွာ ေရျပႆနာ ေျပလည္သြားၿပီး။ ကန္ႀကီး တူးမယ့္ ေနရာက ရြာနဲ႔လွမ္းေတာ့ ေရေတာ္ေတာ္နဲ႔ မကုန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေခ်ာင္းေရကို သံုးရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးေတြလည္း မႀကံဳေတြ႕ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ... "

ဦးဘက်ားရဲ႕ စကားစ ေခတၱရပ္ အနားမွာ ကိုေအာင္တင့္လည္း ဆက္ေျပာရမယ့္ စကားေတြ ေမ့ေလ်ာ့ ကုန္ၿပီး၊ မတ္တပ္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ...
"သိပ္ေကာင္း တဲ့ စိတ္ကူးေပါ့" လို႔ ေျပာၿပီး ကိုယ့္ေနရာမွာကိုယ္ ျပန္ထိုင္ခ်လိုက္ရတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဦးဘက်ား ဦးေဆာင္တဲ့ ကန္တူးဖို႔ တုိင္ပင္တဲ့ အစည္းအေ၀းပြဲဟာ ကန္႔ကြက္မယ့္သူမရွိဘဲ ေရွာေရွာရွဴရွဴနဲ႔ ၿပီးစီးသြားတယ္။

ေနာ္တစ္ေန႔က်ေတာ့ ဦးဘက်ားတို႔အဖြဲ႕ ရြာထဲမွာ အလွဴခံထြက္ၾကတယ္။ ဦးဘက်ားက အလွဴခံ ထြက္တဲ့ ေနရာမွာ ခမ္းခမ္းနားနား ထြက္တယ္။ သူက ဆိုက္ကားေပၚမွာ နယ္စားႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဣေျႏၵသိကၡာ မ်ိဳးနဲ႔ ဆိုက္ကားသမား။ ေက်ာ္ေမာင္က တစ္ဘီးခ်င္း လွိမ့္ရတယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္တင္ဖို႔ က်ေတာ့ ရြာထဲမွာ တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ ပစၥည္းေတြ တင္ပို႔ဖို႔ထားတဲ့ ေမာင္ကိုရဲ႕ သစ္သား တြန္းလွည္း ကို ေခ်ာဆြဲလိုက္တယ္။ ေမာင္ကို႔ကိုလည္း အရက္တုိက္မယ္ဆိုတဲ့ မက္လံုးေပးၿပီး တြန္းလွည္း တြန္း ခိုင္းတယ္။

တြန္းလွည္းေပၚမွာ ဘက္ထရီအိုး တင္ၿပီး အသံခ်ဲ႕စက္နဲ႔ဖြင့္တဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ ဘုရားအေလာင္း ယုန္မင္းရဲ႕ ဒါနပါရမီကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့သီခ်င္းပါ။ အဆိုေတာ္ ကိုထြန္းေရႊ၊ ကိုေက်ာ္ရွိန္နဲ႔ ခင္သစ္လြင္ တုိ႔ သီဆိုထားၾကတဲ့ သိၾကားမင္းက ဘုရားအေလာင္း ယုန္မင္းရဲ႕ ဒါနပါရမီကို စမ္းသပ္တဲ့အခါ ယုန္မင္းက မီးပံုထဲကို ခုန္ဆင္းတဲ့အေၾကာင္းပါ။

"အံ့ၾသဖြယ္ ထိုအခ်င္းအရာမ်ား ... ျမင္ရတဲ့ ငါသိၾကားမွာကြယ္ ... ငါ့မွာ တပာ္ အံ့ဖြယ္ႀကံဳေတာ့ တယ္ ... လဗိမာန္မွာ ယုန္ရုပ္ကိုေရးလို႔ ကမၻာလံုး တံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္ မွတ္သားမယ္" ဆုိတဲ့ သီခ်င္းသံ က ရြာထဲမွာ ပ်ံ႕လြင့္ေနတယ္။ ရြာသားေတြကလည္း ေရျပႆနာကို ဦးစီး ဦးေဆာင္လုပ္ၿပီး ေျဖရွင္း ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ဦးဘက်ားကို ေက်းဇူးတင္ၾကတယ္။

ရြာထဲက အိမ္တခ်ိဳ႕ကလည္း ဦးဘက်ားတို႔အဖြဲ႕ကို ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ စားစရာတခ်ိဳ႕ စီမံေပးၾကတယ္။ လက္ဖက္သုတ္၊ ဂ်င္းသုတ္၊ မုန္႔ဆီေၾကာ္၊ မုန္႔ဖက္ထုပ္ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။ ဦးဘက်ားကလည္း သူနဲ႔ စကားေျပာတာ ဓာတ္တည့္တဲ့အိမ္မ်ိဳးဆိုရင္ အာေပါင္အာရင္း သန္သန္ ႏွင့္ စကားေျပာတတ္တယ္။ ဒါနပါရမီ ရဲ႕ အေၾကာင္းကို သူသိသေလာက္၊ မွတ္မိသေလာက္ အက်ယ္တ၀င့္ေဟာတယ္။ လွဴတဲ့၊ တန္းတဲ့ ေနရာမွာ ပုပၸ၊ မုဥၥ၊ အပရေစတနာဆိုၿပီး ေစတနာ သံုးတန္ျပ႒ာန္းၿပီးလွဴမွ ျမတ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းေျပာျပတယ္။ လူေတြကလည္း ဦးဘက်ား ရဲ႕ အာ၀ဇၨန္းေအာက္မွာ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ေပါ့။

ေဆာင္းဦးေပါက္ နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာ ကန္တူးပြဲႀကီး စတင္တယ္။ ေဆာင္းဦးေပါက္ဆုိေတာ့ ေျမႀကီး က သိပ္မမာေသးဘူး။ အစိုဓာတ္မကုန္ေသးေတာ့ ကန္တူးတဲ့ လူေတြအဖို႔ သက္သာတာေပါ့။ ကန္တူးပြဲ ကလည္း ပြဲေတာ္ႀကီးတစ္ခုအလားပဲ။ ဦးဘက်ားက အလွဴခံရလို႔ ရတဲ့ေငြေတြေရာ၊ သူ႔ အိတ္စိုက္ ေငြေတြေရာ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ကန္တူးသမားေတြကို လုပ္အားခ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ေပးတယ္။ ထမင္းလည္း ေကၽြးတယ္။ ကန္တူးသမားေတြကလည္း ကိုယ့္အလုပ္လိုသေဘာထားၿပီး ေက်ေက်နပ္နပ္ ေစတနာ ပါပါ လုပ္ၾကတယ္။

ဦးဘက်ားကေတာ့ အရိပ္ေကာင္းတဲ့ ကုကၠိဳလ္ပင္ ႀကီး တစ္ပင္ေအာက္ကေန စီမံခန္႔ခြဲ ေနတယ္။ သူ႔အနားမွာလည္း ၾကည္ျမင့္က ေရပူေရခ်မ္း ကမး္လွမ္းလို႔ အားေပးေနတယ္။ ဆရာေတာ္ ကလည္း ၾကြလာရာ၊ ဦးဘက်ားက သူထုိင္ေနတဲ့ ပက္လက္ကုလားထုိင္ေပၚကေန ကပ်ာ ကယာ ထၿပီးေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီ လိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္က ရြာသားေတြ ကန္တူးေနၾကတာကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္ေတာ္ မူၿပီးမွ ဦးဘက်ားဘက္ကို လွည့္လိုက္ တယ္။

"ကုသိုလ္ ရတာပါ့ ဒကာႀကီးရာ
"တင္ပါဘုရား"
အဲသည္လိုနဲ႔ ေရကန္ႀကီး တူးလိုက္တာ တစ္လေလာက္အတြင္းမွာတင္ ၿပီးစီးသြားတယ္။ ဦးဘက်ားက ၾကည္ျမင့္ကို သတိေပးတယ္။

"ၾကည္ျမင့္ေရ ကန္ေပါင္ရိုးကို ခိုင္ေအာင္ ေသခ်ာလုပ္ခိုင္းေနာ္။ တူးၿပီးသား ေျမႀကီးခဲေတြကိုလည္း အျပင္ ေရာက္ပေစ၊ ကန္ထဲကို ျပန္မက်ေစနဲ႔"
"ဟုတ္ကဲ့အဘ"

ဒီကန္ႀကီးေၾကာင့္ ရြာသားေတြလည္း အေတာ္ကေလး ပင္ပန္းသြား ၾကတယ္။ ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္ တဲ့ ရြာသားေတြ႕ကလည္း လုပ္အားခအလွဴဆိုၿပီးေတာ့ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က် ၀င္တူးၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။ ဦးဘက်ားကလည္း အခုမွ စိတ္ဒံုးဒံုးခ်ႏိုင္ေတာ့တယ္။ ကန္ႀကီးတူးၿပီးေတာ့ မိုးဦးက်ကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ ရေတာ့မယ္။ ဒါေပမယ့္ လာမယ့္ေႏြမွာေတာ့ ေရဒုကၡ ႀကံဳရဦးမွာပဲလို႔ ရြာသားေတြက ေျပာ ေနၾကတယ္။ ကန္ႀကီးကေတာ့ ၀ါေခါင္၊ ေတာ္သလင္းေရာက္မွပဲ ေရျပည့္မွာ ၾကာပင္ေတြကို ကန္ရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါရပ္ နဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ စိုက္ပ်ိဳးရမွာက ရွိေသးတယ္။ ဦးဘက်ားက ကန္သစ္ႀကီးကို
"ျမဧရာ ကန္ႀကီး" လို႔ နာမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ထားတယ္။

ထူးထူးျခားျခားပါပဲ။ မိုးအ၀င္ေစာသြားတယ္။ ကဆုန္ လျပည့္ေက်ာ္မွာတင္ မိုးမွန္သြားတယ္။ မိုးဦး က မသိမသာ အ၀င္ေစာသြားတဲ့အတြက္ ဦးဘက်ား ၀မ္းသာသြားသည္။ ၀ါဆို ၀ါေခါင္ေလာက္လည္း ေရာက္ေရာ ျမဧရာကန္ႀကီးထဲမွာ ေရေတါ ေပါင္းလန္ေနၿပီ။ ေရေတြ ယိုစိမ့္မွာ စိုးလို႔ ငါးရွဥ့္ေတြ ေဖာက္ထားတဲ့ တူးက်င္းေတြ ဘာေတြရွိသလားလုိ႔ ဦးဘက်ားက ၾကည္ျမင့္ကို စစ္ေဆး ခုိင္းတယ္။ ၾကည္ျမင့္ ကလည္း ၀တ္ေက်တန္းေက မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ကို ေစတနနဲ႔ စစ္ေဆး တပါ။ ဘာျဖစ္ လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ျမဧရာ ကန္ႀကီဟာ မန္က်ည္းကုန္းရြာရဲ႕ သမိုင္း၀င္ကန္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ ရင္ ကန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပါးစပ္ရာဇ၀င္မ်ာ သူပါလာႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ထားတာကလည္း တစ္ေၾကာင္းေပါ့။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကန္ေပါင္ရိုးအေပၚမွာ အရိပ္ရေအာင္ ကုကၠိဳလ္ပင္တုိ႔၊ မန္က်ည္းပင္တို႔ စိုက္ဖို႔ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကေပမယ့္ ကန္ထဲကို သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြရင္၊ ေရေတြညစ္ပတ္ ကုန္မွာ စိုးတာက တစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက သစ္ပင္ေတြရဲ႕ အျမစ္ေတြက ကန္ေရကို စုပ္ယူမွာကို စိုးရိမ္တာက တစ္ေၾကာင္းမို႔ ဦးဘက်ားက လက္မခံဘူး။ ေရေတြျပည့္လွ်ံေနတဲ့ ျမဧရာကန္သစ္ႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ေတာ့ ဦးဘက်ားက ပီတိေတြျဖာေနတယ္။ ဦးဘက်ားဟာ ၾကည္ျမင့္ကိုေခၚၿပီးေတာ့ ကန္ႀကီးဘက္ ကို လမ္းေလွ်ာက ္ထြက္ေလ့ရွိတယ္။ ကန္ႀကီးဆီသြားတဲ့လမ္းမွာ မိုးရာသီအေတာအတြင္း ရြံ႕ဗြက္ ေတြ မေပက်ံရေအာင္ အုတ္နီခဲ ေတြကို တန္းစီၿပီး ခင္းထားေစတယ္။
ၾကည္ျမင့္က
"အဘေရ ကန္ထဲမွာ ၾကာပင္ေတြ စိုက္လို႔ရၿပီ"လို႔ အႀကံေပးလိုက္ေတာ့...
"မစိုက္ေသးဘူးကြ။ ဒီကန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါေတြးထားတာ တစ္ခုရွိတယ္။

တကယ့္ေတာ့ ျမဧရာကန္ႀကီးဟာ သူ႔လက္ထက္မွာ တူးေဖာ္ခဲ့တဲ့ ကန္ႀကီးျဖစ္တာမို႔ ဒီကန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ အမွတ္တရ တစ္ခုခု လုပ္ခ်င္ေနတယ္။
"အဘက ဘာေတြမ်ား ေတြးထားလို႔လဲ" လို႔ ၾကည္ျမင့္က ေမးလိုက္ေတာ့။
"ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပရင္ ေကာင္းမလားလို႔" တို႔မန္က်ညးကုန္းတစ္ရြာထဲတင္ မကဘူး။ က်န္တဲ့ ရြာေတြကိုပါ ၀င္ၿပိဳင္ခြင့္ေပးမယ္ကြာ။ ဒါမွလည္း စည္စည္ကားကားနဲပ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္း ျဖစ္သြား မွာကြ"
ၾကည္ျမင့္ တစ္ေယာက္ ဦးဘက်ားရဲ႕ စကားကို နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္သြားတယ္။

"အဘကလည္း ေလွၿပိဳင္ပြဲဆိုတာ ေခ်ာင္းထဲမွာဆိုရင္ ဟုတ္ေသးတယ္။ ကန္ထဲမွာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ျဖစ္မွာလဲ"
"ငါ စဥ္းစားထားတာက ဒီလိုကြ။ ကန္ႀကီးထဲမွာ ၀ါးလံုးေတြနဲ႔ သံုးတန္းေလာက္ ကန္႔လိုက္မယ္ ဆိုရင္ အပိုင္းေလးပိုင္း ျဖစ္သြားမယ္။ ဒီအပိုင္းေလးပိုင္းကို အေရွ႕ဘက္ျခမ္းနဲ႔ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ဆိုၿပီး ထပ္ခြဲလိုက္မယ္။ တစ္ျခမ္းစီမွာ တစ္သင္းစီ ၿပိဳင္ခိုင္းမယ္ကြာ။

တစ္ခါၿပိဳင္ရင္ ႏွစ္သင္းေပါ့။ ရံႈးထြက္စနစ္နဲ႔ေပါ့ကြာ။ အေလယ္ဆံုး၀ါးတိုင္ေတြကေတာ့ အျပည့္စိုက္လို႔ မရဘူး။ ေလွေကြ႕ဖို႔ ေနရာ ခ်န္ထားရမယ္။ တစ္သင္းက ညာရစ္ေလွာ္ရင္ ေနာက္တစ္သင္းက ဘယ္ရစ္ေလွာ္ရမယ္။ အလယ္တုိင ္ေတြကိုေတာ့ ေက်ာ္လို႔မရဘူး။ က်န္တဲ့ တုိင္ေတြကို ပတ္ေလွာ္ တဲ့စနစ္ေပါ့ကြာ။ စထြက္တဲ့ ေနရာကို အရင္ပန္း၀င္တဲ့အသင္းက အႏိုင္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ပတ္တည္းေတာ့ မရဘူး။ သံုးပတ္တိတိ ေလွာ္ရမယ္" လို႔ ဦးဘက်ားက ရွင္းျပလိုက္ေတာ့ ၾကည္ျမင့္ရဲ႕ နားထဲမွာ နည္းနည္း ရႈပ္ရႈပ္ေထြးသြားတယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ...
"အဘရာ ... က်ဳပ္သိပ္ၿပီးသေဘာ မေပါက္ဘူး"
အဲဒီမွာတင္ ဦးဘက်ားက တုတ္ေခ်ာင္း ကေလးတစ္ေခ်ာင္းကို ယူၿပီးေတာ့ ေျမႀကီးေပၚမွာ ပံုၾကမ္း ဆြဲျပလိုက္ေတာ့မွ ၾကည္ျမင့္တစ္ေယာက္ သေဘာေပါက္သြားေတာ့တယ္။ ၾကည္ျမင့္က ...
"ဘယ္ရစ္နဲ႔ ညာရစ္ကို ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ေလွာ္ရမွာတုန္း" လို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ဦးဘက်ားက ...
'ဒါကေတာ့ လြယ္ပါတယ္ကြာ။ မင္းေနာက္ေတာ့ သိရမွာေပါ့" လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။
ေလာေလာဆယ္ မွာ ဦးဘက်ားက ရွင္းမျပခ်င္တဲ့အတြက္ ၾကည္ျမင့္က စကားလမ္းေၾကာင္းလႊဲ တဲ့အေနနဲ႔ ...
'ဒါနဲ႔ ... ေလွၿပိဳင္ပြဲကို ဘယ္ေတာ့ေလာက္ က်င္းပမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားသလဲ"
"ေလွၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပတဲ့ လကေတာ့ ေတာ္သလင္းလပဲကြ။ ဒါေပမယ့္ ငါကေတာ့ ေဆာင္းဦးေပါက္မွာ ပဲ က်င္းပခ်င္တယ္။ အတိအက် ေျပာရရင္ေတာ့ ကန္စတူးတာ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ေန႔ေပါ့ကြာ"

ဒါနဲ႔ပဲ ျမဧရာ ကန္သစ္ႀကီးအထဲမွာ ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပဖို႔အတြက္ ၀ါးနက္ေတြ ခုတ္လိုက္တာ ဦးဘက်ားရဲ႕ ၿခံထဲမွာရွိတဲ့ ၀ါးနက္ရုံေတြ ျပဳတ္သေလာက္ နီးနီး ျဖစ္သြားတယ္။ ေဒၚေအးခင္ ကလည္း သူ႔၀ါးနက္ရံုေတြ ကုန္လို႔ ပြစိပြစိနဲ႔ေပါ့။ ၀ါးနက္ေတြကို ၾကည္ျမင့္ ဦးေဆာင္တဲ့ ေလွေလွာ္ ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပေရး အဖြဲ႕၀င္ ကာသားေတြက ကန္ႀကီးအထဲကို သယ္သြားၿပီး အတန္းသံုးတန္း စိုက္ထား လိုက္တယ္။ အလယ္တန္း ကေတာ့ ကန္ႀကီးကို ထက္၀က္ပိုင္းလုိက္တာပါ။ က်န္တဲ့ ႏွစ္တန္းကေတာ့ ေလွျပန္ေကြ႕ လို႔ရေအာင္ ၀ါးလုံးတန္းေတြကို အျပည့္စိုက္မထားဘူး။ ေလွေကြ႕လို႔ လြတ္ရံုပဲ ေနရာခ်န္ထား လိုက္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ေတြျဖစ္တဲ့ တမံႀကီးကုန္း၊ ရမ္းေခ်ာင္း၊ ေအာင္ခ်မ္းသာ ရြာေတြကို လည္း ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚထားတယ္။

စည္းမ်ဥ္းကေတာ့ တစ္သင္းမွာ လူ ငါးေယာက္ေလွာ္ရမယ္။ အသင္းေတြက မန္က်ည္းကုန္းက သံုးသင္း၊ ရွမ္းေခ်ာင္းက တစ္သင္း၊ တမံႀကီးကုန္းက တစ္သင္း၊ ေအာင္ခ်မ္းသာက တစ္သင္းဆို ေတာ့ အားလံုးေပါင္း ေျခာက္သင္း။ တစ္ခါၿပိဳင္ရင္ ႏွစ္သင္းစီဆိုေတာ့ သံုးခါၿပိဳင္ၿပီးရင္ ေျခာက္သင္း ထဲက သံုးသင္းပဲ ဆန္ခါတင္က်န္မယ္။ အဲဒီသံုးသင္းကို အခ်င္းခ်င္ထပ္ၿပိဳင္ခိုင္းၿပီး ဆုကေတာ့ တစ္ခုတည္းပဲ ေပးမွာ ျဖစ္တယ္။

ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပတဲ့ ေန႔လည္းေရာက္ေရာ ပရိသတ္ေတြက ကန္ေပါင္ရိုးေပၚမွာ အျပည့္ပဲ။ ကေလးကို ခါးထစ္ခြင္ၿပီး လာၾကည့္ၾကတဲ့ မိန္းမေတြကလည္း ရွိေသးတယ္။ တျခားရြားသားေတြ ကပါ လာအားေပး ၾကည့္ရႈၾကလို႔ ထင္ထားတာထက္ေတာင္ ပိုၿပီးေတာ့ စည္ကားေနတယ္။ ပါခ်ီပါခ်က္ ေစ်းသည္ ကေလးေတြလည္း ေစ်းလာေရာင္ၾကတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါးသည္၊ အသုပ္စုံ သည္၊ အေၾကာ္သည္ေတြေပါ့။ ကနင္းဖ်င္း ထုိးၿပီး ေရာင္းတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးမွာ နားလည္မႈနဲ႔ ေရာင္းတဲ့ အရက္ျဖဴလည္း ရွိတယ္။
ၾကည္ျမင့္ က မိုက္ခြက္တာ၀န္ခံ ဆိုေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲမစတင္မီ အသံေကာင္းမေကာင္း စစ္ေဆးေနတယ္။

"ဟဲလို ... တက္စတင္း ... ၀မ္း ... တူး ... သရီး"
အသံခ်ဲကစက္ကိုေတာ့ ကန္ႀကီးအနားမွာရွိတဲ့ ကုကၠိဳလ္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ေပၚမွာ တပ္ဆင္ထား တယ္။ ဦးဘက်ားက ကန္ေပါင္ရိုးအေပၚမွာ ပက္လက္ကုလားထုိင္တစ္လံုးနဲ႔ ေလွေလွာ္ၿပိဳင္ပြဲကို အားေပးတယ္။ သူ႔အနား မွာလည္း စားပြဲခံုကေလးတစ္လံုး ခ်ထားၿပီး ခံုေပၚမွာ ေရေႏြၾကမ္းခရား၊ အၾကမ္းပန္းကန္ တစ္လံုးနဲ႔ လက္ဖက္တစ္ပန္းကန္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရႈံ႕အိတ္ကေလးတစ္လံုး။
ၾကည္ျမင့္ရဲ႕အသံကလည္း အသံခ်ဲ႕စက္ကေန လြင့္ပ်ံ႕လာတယ္။

"အခု ပထမဦးဆံုး အလွည့္က်တဲ့  အသင္းႏွစ္သင္းကေတာ့ မန္က်ည္းကုန္းရြာက ေရာင္နီဦး အသင္းနဲ႔ ေအာင္ခ်မ္းသာရြာက ပ်ိဳတို႔ေမာင္ အသင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူႀကီးမင္း ဦးဘက်ားရဲ႕ ေဘးနားက ခုံေပၚမွာရွိတဲ့ ရႈံ႕အိတ္ကေလးအထဲမွာ လက္မေလာက္္ရွိတဲ့ ၀ါးျခမ္းျပားေလးႏွစ္ခု လက္မေလာက္ရွိတဲ့ ၀ါးျခမ္းျပား ေလးႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။ တစ္ခုကို ေဆးအျပာသုတ္ထားၿပီး၊ တစ္ခု ကိုေတာ့ေဆး အနီ သုတ္ထားပါတယ္။ ေဆးအျပာသုတ္ထားတဲ့ ၀ါးျခမ္းျပားကို ႏႈတ္မိရင္ ညာရစ္ ေလွာ္ရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေဆးအနီသုတ္ထားတဲ့ ၀ါးျခမ္းျပားကို ႏႈိက္မိရင္ေတာ့ ဘယ္ရစ္ေလွာ္ရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဧည့္သည္အသင္းကို ဦးစားေပးတဲ့အေနနဲပ ပ်ိဳတို႔ေမာင္အသင္းေခါင္းေဆာင္ ကိုထြန္းေမာင္ ကံစမ္းဖို႔ ၾကြပါ ခင္ဗ်ား"
ကိုထြန္းေမာင္လည္း ဦးဘက်ားအနားကို သြားၿပီး ရႈံ႕အိတ္ကေလးအထဲက ၀ါးျခမ္း ျပားေလးတစ္ခု ကို ဆြဲထုတ္ လိုက္တယ္။ ၀ါးျခမ္းျပားရဲ႕ အေရာင္က အမည္းေရာင္။ အဲဒီမွာတင္ ၾကည္ျမင့္က ေၾကျငာတယ္။

"ကိုထြန္းေမာင္ႏိႈက္လိုက္တဲ့ ၀ါးျခမ္းျပားေလးရဲ႕ အေရာင္ဟာ အနီေရာင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရာင္နီဦး အသင္းက အျပာေရာင္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေရာင္နီဦးအသင္းအေနနဲပ ထပ္ႏိႈက္စရာ မလိုေတာ့ပါ ဘူး။ ဒီေတာ့ ေရာင္နီဦးအသင္းက အေရွ႕ဘက္အျခမ္းမွာ လက္ယာရစ္ေလွာ္ရမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ ပ်ိဳတု႔ိေမာင္ အသင္း ကေတာ့ အေနာက္ဘက္အျခမ္းမွာ လက္၀ဲရစ္ေလွာ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား"

ေလွထိုးသားငါးဦးပါတဲ့ အသင္းႏွစ္သင္းစလံုးဟာ တာထြက္ကတည္းက အသားကုန္ေလွာ္ၾက တယ္။ ေလွေလွာ္တဲ့ သူေတြက ညာသန္ေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ လက္၀ဲရစ္ေလွာ္ ရတာကို လက္ယာရစ္ ေလွာ္ရတာေလာက္ အားမသန္ၾကဘူး။ ကန္ေပါင္ရိုးအေပၚက ၾကည့္ေနတဲ့ ပရိသတ္ ေတြကလည္း မန္က်ည္းကုန္းရြာသားေတြ ပိုမ်ားေတာ့ ေရာင္နီဦးအသင္းကိုပဲ ဖိၿပီးေတာ့ အားေပး ၾကတယ္။

ေအာင္ခ်မ္းသာရြာ ရြာသားတခ်ိဳ႕ကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ပ်ိဳတို႔ေမာင္အသင္းကို လာၿပီးေတာ့ အားေပးၾကေပမယ့္ သူမ်ားရြာမွာဆိုေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ အားမေပးရဲဘူး။ "ကိုယ့္ရြာမွာ ၾကက္ဖ၊ သူမ်ား ရြာမွာ ၾကက္မ" ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔အညီ လိုက္ေလ်ာညီေတြျဖစ္ေအာင္ ေနၾကရတယ္။

"ေရာင္နီဦးကြ ... ေရာင္နီဦး" "ပ်ိဳတုိ႔ေမာင္ကို ေနာက္မွာခ်န္အစရွိတဲ့ မန္က်ည္းကုန္း ရြားသားေတြ ရဲ႕ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး ႀကံဳး၀ါးအားေပးသံေတြကလည္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ပါပဲ။

ပထမတစ္ပတ္မွာတင္ နည္းနည္း ကြာသြားတယ္။ ဒုတိယတစ္ပတ္မွာတင္ သိသိသာသာ ကြာသြား ၿပီး ေနာက္ဆံုးအပတ္လည္း ေရာက္ေရာ လက္ယာရစ္ေလွာ္ခြင့္ရတဲ့ ေရာင္နီဦးအသင္းက အျပတ္ အသတ္ ေစာၿပီး ပန္း၀င္ သြားေတာ့တယ္။ ေရာင္နီဦး အသင္းကလည္း ပန္း၀င္ေရာ ပ်ိဳတို႔ေမာင္  အသင္းက အပင္ပန္းမခံဘဲ တက္ေထာင္ လုိက္ေတာ့တယ္။

"ေဗြေဆာ္ဦးမွာ ေရာင္နီဦး အသင္းက ပန္းအရင္၀င္သြားပါၿပီ။ ဒုတိယအလွည့္မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ရမယ့္ ႏွစ္သင္းကေတာ့ မန္က်ည္းကုန္းရြာက ေရႊေတာင္ကန္အသင္းနဲ႔ တမံႀကီးကုန္းေက်းရြာက ေတာက ေမာင္ႀကီး အသင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါလည္း ဧည့္သည္ အသင္းကို ဦးစားေပးတဲ့ အေနနဲ႔ ေတာက ေမာင္ႀကီးအသင္းေခါင္းေဆာင္ ကိုေအးလိႈင္ ကံစမ္းရန္ ၾကြပါခင္ဗ်ား"

ကိုေအးလိႈင ္ကလည္း ရံႈ႕အိတ္ထဲက ၀ါျခမ္းျပားကေလးကို ႏိႈက္လိုက္ေတာ့ အနီေရာင္ကိုပဲ ႏိႈက္မိ ရက္သား ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ဘယ္ရစ္ကိုပဲ ေလွာ္ရေတာ့မယ္။ အိမ္ရွင္ ေရႊေတာငကန္ အသင္းက ႏိႈက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ အလိုလို အျပာေရာင္ျဖစ္ သြားၿပီး။ ဒီေတာ ညာရစ္ေပါ့။

ဒီတစ္ခါလည္း အားေပးတဲ့ ပရိသတ္က တစ္ဘက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ မန္က်ည္းကုန္း ရြာအသင္းျဖစ္တဲ့ ေရႊေတာင္ကန္အသင္းကိုပဲ တစ္ဖက္သတ္ အားေပးၾကတယ္။ ဒီပြဲစဥ္ကလည္း ပထမပြဲစဥ္ အတုိင္းပါပဲ။ လယ္ယာရစ္ ေလွာ္ခြင့္ရတဲ့ ေရႊေတာင္ကန္ အသင္းကပဲ ပန္းအရင္ ၀င္သြားေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုရွိတာကေတာ့ ေတာကေမာင္ႀကီးအသင္းက ပ်ိဳတုိ႔ေမာင္ အသင္းလို တက္မေထာင္ဘူး။ ေလွခြက္ခ်ည္းက်န္ အလံမလွဲ ေလွာ္ၾကတယ္။

တတိယ အလွည့္မွာေတာ့ မန္က်ည္းကုန္းရြာက တုိ႔ေက်းရြာအသင္းနဲ႔ ရွမ္းေခ်ာင္းေက်းရြာက ေရနဂါးအသင္းတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ ဧည့္သည္ ေရနဂါးအသင္းကို ဦးစားေပးၿပီး ၀ါးျခမ္းျပား ေရြးခ်ယ္ခုိင္းေတာ့ အနီေရာင္ကိုပဲ ေရြးမိတယ္။ ဒီေတာ့ တို႔ေက်းရြာ အသင္းက ညာရစ္၊ ေရနဂါး အသင္းက ဘယ္ရစ္ေပါ့။ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အားေပးမႈက အရင္ ပြဲစဥ္ေတြလိုပါပဲ။ တို႔ေက်းရြာအသင္း ကိုပဲ အားေပး ၾကတယ္။ ဒီပြဲမွာလည္း တုိ႔ေက်းရြာ အသင္းက ေရနဂါးအသင္းကို အႏိုင္ရရွိသြား ျပန္တယ္။

ပြဲစဥ္ သံုးခုလည္းၿပီးေရာ ဘယ္ရစ္ေလွာ္ခြင့္ရတဲ့ တျခားရြာက အသင္းသံုးသင္းစလံုး ရႈံးထြက္အဆင့္ မွာတင္ အကုန္ျပဳတ္က်သြားၿပီး မန္က်ည္းကုန္းက သံုးသင္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခား ရြာက အသင္း ေတြကလည္း ဘယ္လိုမွ သေဘာထားပံု မရပါဘူး။ ဦးဘက်ားက ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ခြင့္ေပး တာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ၾကတယ္။ အဲဒါကိုပဲ ဒုလႅဘ ထင္ေနတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာ ေလာေလာဆယ္ အႏုိင္ရထားတဲ့ တို႔ေက်းရြာ အသင္းကို ခဏအနား ေပးထားၿပီး ေရာင္နီဦးအသင္းနဲ႔ ေရႊေတာင္ကန္အသင္းတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ ၀ါးျခမ္းျပားကို ေရြးခ်ယ္ေတာ့ ေရႊေတာင္ ကန္က အနီေရာင္က်တာမို႔ ေရာင္နီဦးအသင္းက ႏိႈက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ အလိုလုိ အျပာ ေရာင္ေပါ့။ ေရာင္နီဦက ညာရစ္၊ ေရႊေတာင္ကန္က ဘယ္ရစ္ ျဖစ္သြားၿပီး၊ ေရႊေတာင္ကန္ အသင္းဟာ စိတ္ဓာတ္ပိုင္း လည္း ပါမယ္ထင္ပါရဲ႕။ ေရာင္နီဦးအသင္းကို ရႈံးနိမ့္သြားေတာ့တယ္။ ညီတူညီမွ်ပါပဲ။ ေရာင္နီဦး အသင္းဟာ တို႔ေက်းရြာအသင္းနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ရေတာ့မယ္။

လူေတြကလည္း တို႔ေက်းရြာ အသင္းကိုပဲ ထင္ေၾကးေပးၾကတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ေရာင္နီဦးက ႏွစ္ခါေတာင္ ၿပိဳင္လိုက္ ရၿပီဆိုေတာ့ အေတာ္ကေလး ေမာေနၿပီ။ တို႔ေက်းရြာအသင္း ကေတာ့ တစ္ခါပဲ ၿပိဳင္ရေသးေတာ့ သက္လံုက က်န္ေသးတယ္။ ပြဲစီစဥ္ပံု ကေမာက္မက ႏုိင္ေပ မယ့္ ဘယ္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကမွ ဦးဘက်ားကို မေ၀ဖန္ၾကပါဘူး။

တုိ႔ေက်းရြာ အသင္းက တံငါသည္ေတြ မ်ားတယ္။ ဒီတစ္ခါ ၀ါးျခမ္းျပာေရြးေတာ့ ေရာင္နီဦးအသင္း ကို ဦးစားေပးတယ္။ ေရာင္နီဦးက အနီေရာင္ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္မိျပန္ေရာ။ သည္ေတာ့ တို႔ေက်းရြာ အသင္းကပဲ ကံထပ္ေကာင္းၿပီး ညာရစ္ေလွာ္ခြင့္ ရသြားျပန္တယ္။

အားေပးတဲ့ ပရိသတ္ခ်င္း မွ်ေပမယ့္ ေရာင္နီဦးအသင္းက တုိ႔ေက်းရြာအသင္းကို ေက်ေက်နပ္နပ္ အရႈံးေပးလိုက္ရတယ္။ ပရိသတ္ေတြအထဲက စကားသံေတြလည္း ေပၚထြက္လာတယ္။
'ဒီေလွၿပိဳင္ပြဲ႕က ကံနဲ႔ဆိုင္တယ္ကြ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အသားကုန္ေလွာေလွာ္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းကို က်ၿပီး ညာရစ္ေလွာ္တဲ့အသင္းက ႏိုင္မွာပဲ"

ၿပိဳင္ပြဲမွာ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဗိုလ္စြဲတဲ့ တုိ႔ေက်းရြာအသင္းကို ဦးဘက်ားက ဆုေတာ္ေငြ တစ္ေထာင္ ဆုခ်တယ္။ သူ႔လက္ထက္မွာ သမုိင္း၀င္ အလုပ္ႀကီး တစ္ခုကို ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ ဦးဘက်ား တစ္ေယာက္ ေက်နပ္သြားေတာ့တယ္။

"ငါးခါစလံုး ႏိႈက္တာေတာင္ အျပာေရာင္ကို မႏိႈက္မိၾကဘူး။ အနီေရာင္ေတြခ်ည္းပဲ ထည့္ထားလို႔ မ်ားလို႔လား" လို႔ ေလွၿပိဳင္ပြဲကို လာၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ေတြ အထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုတင္ေဆြက တီးတိုးေရရြတ္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ ဆူညံ ေနတာမုိ႔ ေက်ာင္းဆရာေလးရဲ႕ ေရရြတ္သံကို ဘယ္သူမွ သတိမထားမိၾကဘူး။

ေႏြလယ္ေလာက္လည္းေရာက္ေရာ ေရကန္ေတြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ေရေတြ တျဖည္းျဖည္းခန္းကုန္ တယ္။ ရြာသားေတြရဲ႕အဓိက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ျမဧရာ ကန္ႀကီးကေတာ့ ေသာက္ေရမျပာနဲ႔ ခ်ိဳးေရ လုပ္ဖို႔ေတာင္ မလြယ္ဘူး။ ေဆာင္းဦးေပါက္က က်င္းပခဲ့တဲ့ ေလွၿပိဳင္ပြဲရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ေၾကာင့္ ေရေတြ ေနာက္က်ိကုန္တယ္။ ကၽြဲ၊ ႏြား ေရခ်ိဳးေပးဖို႔ေလာက္ပဲ ရလိမ့္မယ္။

ဦးဘက်ားက ျမဧရာကန္ႀကီးလို႔ နာမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္ထားေပမယ့္ ရြာသားေတြကေတာ့ 'ဦးဘက်ား ကန္ႀကီး' လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ ကန္ေရျပင္ ၾကည္လင္ဖုိ႔ ေနာက္တစ္ႏွစ္ မုိးတြင္းကိုပဲ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ရေတာ့မယ္။ ေရျပႆနာ ကေတာ့ ဒုံရင္း ဒုရင္းပဲ။

ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ေတာ့ 'သူ တူးတဲ့ကန္ သူျပန္ဖ်က္တာပဲ'လို႔ တိုတုိတုတ္တုတ္ တစ္ခြန္းပဲ မိန္ျမြက္ ေတာ္မူတယ္။
ေနာက္ႏွစ္ ၀ါေခါင္၊ ေတာသလင္းလည္းေရာက္ေရာ ျမဧကန္ႀကီးထဲမွာ ေရေတြ ေပါင္းလန္ေနၿပီ။ ခက္တာက ဖုိးေခြးဆိုတဲ့ အရက္သမား တစ္ေယာက္ အမူးလြန္းၿပီး ျမဧရာကန္ႀကီးထဲမွာ က်ေသတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုက ေပၚေပါက္လာတယ္။ ဖိုးေခြးေပ်ာက္လုိ႔ သူ႔မိသားစုက လိုက္ရွာတာ ဘယ္မွာမွ မေတြ႕ဘူး။ သံုးရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ကန္ေတာ့ပဲ မေပးရဘဲ အေလာင္းက ေပၚလာတယ္။ ကန္ေရ ေတြလည္း ပစ္ရၿပီ။ လူေတြကလည္း ျမဧရာကန္ႀကီးကို မဂၤလာမရွိတဲ့ကန္ႀကီး၊ ခုိက္တဲ့ ကန္ႀကီး၊ လူသားစားတဲ့ ကန္ႀကီးဆိုၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚ၀ၚသမုတ္ၾကတယ္။

ကန္ႀကီးထဲမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဒိုက္ေမွာ္ေတြ ထေနတယ္။ ဘယ္သူမွလည္း ဒိုက္ေမွာ္ေတြ ဆယ္ဖုိ႔ စိတ္မကူးၾကဘူး။ လူႀကီးေတြကလည္း ကေလးေတြကို ကန္ေပါင္ရိုးေပၚ ေယာင္လို႔ေတာင္ မသြားနဲ႔ဆိုၿပီး တုတ္ျပ တားျမစ္ထားတယ္။ ဦးဘက်ား ကိုယ္တိုင္က သူ႔ကန္ႀကီးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ သံေယာဇဥ္ ျဖတ္ထားတယ္။

အခုဆိုရင္ ေဆာင္း၀င္စျပဳလာၿပီး၊ ေျမာက္ျပန္ေလရဲ႕ အေငြ႕အသက္က မန္က်ည္းကုန္းကို လႊမ္းၿခံဳ စျပဳလာၿပီ၊ ရြာသားေတြလည္း ေဆာင္းအတတ္မုိ႔ စိုက္ဖို႔အတြက္ ခရမ္း၊ ငရုတ္၊ ခရမ္းခ်ဥ္ပင္ ကေလးေတြကို ပ်ိဳးေနၾကၿပီ။

ရြာသူႀကီး ဦးဘက်ားကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ မန္က်ည္းပင္ရိပ္မွာရွိတဲ့ ပက္လက္ကုလားထုိင္အေပၚမွာ ထုိင္ၿပီးေတာ့ ေရျပႆနာ ေျပလည္ေစမယ့္ နည္းလမ္းသစ္ေတြကို ရွာေဖြ ႀကံဆေနတယ္။ လက္ထဲက ေဆးျပင္းလိပ္ႀကီး မီးေသေနတာကိုေတာင္ မညႇိအားဘူး။ သူ႔အေတြးနဲ႔သူ ေမ်ာေနတဲ့ ဦးဘက်ားကို ေဒၚေအးခ်င္က လွမ္းေမးလိုက္တယ္။
"ရွင္ ဘာေတြ စဥ္းစားေနတာလဲ"

"လာမယ့္ႏွစ္ ေရျပႆနာကို ေျပလည္ဖို႔ပါဟာ"လို႔လည္း ျပန္ေျပာလိုက္ေရာ ေဒၚေအးခင္က မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ခဲၿပီး ထြက္သြားတယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေစ့ေစ့ေတြးေတာ့ ေရးေရးေပၚဆိုသလို ရြာေတာင္ပိုင္းခေရ ေခ်ာင္ရပ္ကြက္မွာ ရွိတဲ့ သူပိုင္ ေျမကြက္လပ္ႀကီးတစ္ခုမွာ ေနာက္ထပ္ေရကန္တစ္ကန္တူးဖို႔ စိတ္ကူးလိုက္တယ္။ ျမဧရာကန္ႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရြာသားေတြရဲ႕ လုပ္အားေတြ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားရတာ ကိုလည္း သူစိတ္မေကာင္း ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ သူစိုးရိမ္တာ တစ္ခုကေတာ့ ဒီတစ္ခါ ကန္တူးလို႔ရွိရင္ ရြာသားေတြက အရင္ တစ္ခါတုန္း ကလို အားတက္သေရာ နဲ႔ လိုလိုလားလား ကူညီၾကပါဦးမလား ဆိုတာပါပဲဲ။

ပန္းအလကၤာ
အမွတ္ (၃၉) ႏိုဝင္ဘာလ၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္
.

1 comment:

Anonymous said...

အေနာ္တို႔ အစိုးရကို အားက်လို႔ေနမွာေပါ့ဗ်ာ