အခန္း(၂)
ဧ၀ဇယံ ျပႆာဒ္ကဲ့သို႕ မတ္မတ္မားမား ႂကြားႂကြားစြင့္စြင့္ ၀င့္၀င့္ေမာက္ေမာက္, ေရႊသားေရာင္ တေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ပေသာ သီဟာသန နန္းမ အေဆာင္ေတာ္ႀကီး ၏ အေနာက္ပိုင္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ေသာ အလယ္နန္းေတာ္ မိဖုရား အေဆာင္ ေတာ္တြင္၊ မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီး၏ အလယ္ နန္းမေတာ္မိဖုရား သည္၊ ရံေရႊေတာ္ မ်ားႏွင့္ စံေနေတာ္မူ စဥ္၊ ႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ ပုဆိုးကို ၀တ္ခါ လက္ယာဘက္ကို တြဲတြဲအိအိ က်ေနေစေသာ ေရာင္တြဲႀကီးျဖင့္ လက္ထဲတြင္ ႀကိမ္ငယ္တစ္ေခ်ာင္း ကိုကိုင္ကာ ကတိုက္ကရိုက္ ၀င္လာေသာ ဆယ္ေလးငါးႏွစ္ရြယ္ မင္းသားငယ္ တစ္ပါးကို ရုတ္တရက္ ေတြ႕ျမင္ရလွ်င္ သလြန္ေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္း ေနေတာ္မူေသာ အလယ္ နန္းမေတာ္ ဖုရားမွာ ရုတ္တရက္ ရင္ကိုမၿပီး "အလိုေလး သမီးေတာ္ပါလား၊ ေမာႀကီး ပန္းႀကီးနဲ႕ ဘာမ်ားျဖစ္လာသလဲ ဘယ္သူမွ မပါပါကလား"ဟု မိန္႕ေတာ္မူလွ်င္ အပ်ိဳေတာ္ မ်ားမွာလည္း ရင္တီးလက္သပ္ ျဖင့္- "အလို...အရွင္ ထိပ္စုျမတ္ ဖုရားလတ္ တစ္ပါး တည္း ထြက္ေတာ္မူ လာပါလား၊ ႂကြေတာ္မူပါဘုရား"လို႕ ခရီးဦးႀကိဳ ျပဳၾက သည္ကိုပင္ မၾကား။
အရွင္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားလတ္သည္ လက္တြင္း ႀကိမ္ငယ္ကို ကိုင္ရင္း - "ေမေမဖ်ား ေၾကာင္ကေလး ဟာ နည္းနည္းမွ မေကာင္းပါဘူး စုစုေမြးထားတဲ့ ေရႊခဲကေလးကို ခုတ္သတ္သြားတယ္ဘုရာ၊ စုစုစိတ္ခဆိုးလြန္းလို႕ ႀကိမ္နဲ႕ လိုက္ရိုက္တာ မမီဘူး" "ေမေမဖ်ား အေဆာင္ေတာ္ ေအာက္ ၀င္သြားတယ္၊ ဖမ္းခိုင္း ေပးေတာ္မူပါ၊ စုစု ဒီေၾကာင္ကို ရာဇ၀တ္ အျပစ္ဒဏ္ေပးရမွ ေက်နပ္ေတာ္မူမယ္၊ စုစုအင္မတန္ခ်စ္တဲ့ ၾကက္တူေရႊး ကို ကိုက္သတ္တာ သင့္ကိုမေက်ဘူး ေမဖ်ား"ဟု စိတ္လိုက္မာန္ပါ ေျပာေလရာ မယ္ေတာ္ကၿပဳံးၿပီး-"ထိုင္ပါဦး စုလတ္ရယ္၊ တယ္လည္းစိတ္ျမန္ေတာ္ မူတာကိုး"ဟု ေျပာကာ သမီးေတာ္၏ ပုခုံးကို ကိုင္၍ အထိုင္ခိုင္း သျဖင့္ စိတ္မေက် ေသးေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ပင္ ထိုင္ခါ "ဘယ္မွာလဲ ေမဖ်ား၊ ျမန္ျမန္ ဖမ္းခိုင္းေတာ္မူပါ၊။
ဟဲ့ေကာင္မေတြ သြားဖမ္းေလ"ဟု တစ္ခ်က္ေငါက္လိုက္သျဖင့္ အခ်ိဳ႕ လက္ပါးေစတို႕ ေၾကာက္ေၾကာက္ ရြ႕ံရြံ႕ႏွင့္ ေနာက္ဆုတ္ ထြက္သြားၾကေလ၏။ မယ္ေတာ္မိဖုရားလည္း သမီးေတာ္ ကိုၾကည့္၍ ျပံဳးေတာ္မူၿပီး။
"ေနစမ္းပါဦး စုလတ္ရဲ႕၊ ဒီေၾကာင္ကို မိရင္ ဘယ္လိုမ်ား စီရင္ေတာ္ မူမလို႕လဲ"ဟု ေမးေတာ္မူလွ်င္- "အို... စုစုၾကက္တူေရြးကို ကိုက္သတ္တဲ့ ေၾကာင္ပဲ ရင္ခြဲ အသည္း ေနလွန္းမွာပါ ေမေမဖ်ား"ဟု ေဒါသအရွိန္ မေျပေသး သျဖင့္ စိတ္ရွိ သေလာက္ တင္ေလွ်ာက္ လိုက္လွ်င္ မယ္ေတာ္တြင္ ရင္ဘက္လက္တီးႏွင့္ - "အလိုေလး... ျမတ္စြာဘုရား၊ တယ္လို႕ စိတ္ေတာ္မူလိုက္ ပါကလား စုထားရယ္၊ မင္းသမီးဆိုၿပီး ဒီလို စိတ္ၾကမ္းေတာ္မူလို႕ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား၊ အျခား ညီမေတာ္ေတြ၊ အစ္မေတာ္ ေတြဟာ ထီးေသြး နန္းေသြးပီပီ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ ၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ စုထားလည္း သူတို႕လို ေနေတာ္မူမွေပါ့၊ ခုေတာ့ ၾကည့္စမ္းပါဦး ဆံၿမိတ္ကြင္း ေရာင္တြဲႀကီး တေစာင္း ထုံးေတာ္မူၿပီး ႀကိဳးခ်ိတ္ ပုဆိုးႀကီး ဒီလႊားနဲ႕ ေယာက်ာ္းလို ဆင္ေတာ္ မူထားေသးတယ္၊ အေႁခြရံလည္းမပါ ဘဲနဲ႕ ဟိုအေဆာင္လည္၊ ဒီအေဆာင္ ကူး၊ ထူးထူးျခားျခား အတင့္ရဲ ေတာ္မူလွတယ္" "အို...ေမေမဖ်ား ကလည္း မပူတန္ရာမွ ပူေတာ္ မူလွတယ္၊ စုစု ဒီလိုထင္ရာ တစ္ပါးတည္း လည္ခ်င္လို႕ ေယာက်ာ္း အသြင္နဲ႕ ဒီပုဆိုး ေတြကို ဆင္ေတာ္ မူထားတာေပါ့။
ခမည္းေတာ္ဘုရား ေရႊနန္းေတာ္ ေပၚမွာ စုစုကို ဘယ္သူလာေစာ္ကား၀ံ့မွာလဲ ဘုရား" "မေစာ္ကား၀့ံေပမဲ့ ကိုယ့္သိကၡာနဲ႕ ကိုယ့္အေဆာင္ေတာ္မွာ ကိုယ့္အပ်ိဳေတာ္၊ အေႁခြအရံမ်ားနဲ႕ မင္းသမီးပီပီ ယဥ္ယဥ္ႏုႏု စံေနမွေပါ့၊ စုစုသက္ေတာ္လဲ ငယ္ေတာ္ မူေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ အပ်ိဳေတာ္စာရင္း ၀င္ေနၿပီ၊ တည္တည္ ၾကည္ၾကည္ ေနေတာ္ မူစမ္းပါ၊ စုစု ခမည္းေတာ္ဘုရား ကလည္း ငါ့သမီးေတာ္ ေတြထဲမွာ အားလုံးကို စိတ္ခ် ေပမဲ့ လုံမေလး အတြက္ ငါစိတ္ခ်ေတာ္မမူဘူးလို႕ မၾကာခဏ မိန္႕ေတာ္မူေနတယ္၊ တဆိတ္ အေနအထုိင္လည္း ျပင္ေတာ္မူဦးမွေပါ့"
"အို... စုစုကေလးပဲ ၊ ကေလးလို ေနမွာေပါ့ ေမေမဖ်ား၊ ဧရာမအပ်ိဳႀကီးေတြလို ဟန္ေတြပန္ေတြ လုပ္ၿပီး မႈန္ကုတ္ကုတ္ ႀကီး ေနေတာ္မူရမွာ ပ်င္းေတာ္မူပါဘိတယ္၊ အေဆာင္ေတာ္ ထဲမွာ အသာကုတ္ၿပီး စာေတြ၊ ေပေတြ လုပ္လို႕ က်ဥ္းက်ဥ္း ၾကဳတ္ၾကဳတ္ ေနရမွာမ်ားေတာ့ စုထား မႏွစ္ သက္ေတာ္မူပါဘူး" "ဒါျဖင့္ စုလတ္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ပင္တိုင္စံလုပ္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခမည္းေတာ္ ဘုရားကလဲ သိမ္သိမ္ ေမြ႕ေမြ႕ လိမၼာ ပိရိတာမွ ႏွစ္သက္ ေတာ္မူတယ္၊ စလင္း စုစုကိုၾကည့္စမ္း၊ စာေပ က်မ္းဂန္ တတ္သိလိမၼာတယ္၊ ဣေႁႏၵ သိကၡာနဲ႕ အေနအထိုင္လည္း က်စ္လစ္ေတာ္ မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း သမီးေတာ္ေတြ ငါးဆယ္ ေက်ာ္ေတြထဲမွာ သူတစ္ပါး လည္း ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ တပင္တိုင္နန္းနဲ႕ ေျမွာက္စား ခ်ီးျမွင့္တာ ခံရေပတယ္" "ဒါေၾကာင့္ ခ်ည္းလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး မယ္မယ္ဖ်ား၊ ခမည္းေတာ္ ဘုရား က သူ႕မယ္ေတာ္ ၀င္စားတယ္လို႕ အယူရွိေတာ္မူၿပီး တျခား မင္းသမီးေတာ္ ေတြထက္ ပိုၿပီး ခ်စ္ေတာ္မူလို႕ ေျမွာက္စားေတာ္မူတာေပါ့၊ တကယ့္ တကယ္ လမ္းအတိုင္းဆိုေတာ့ မိႀကီးေတာ္ နန္းမေတာ္ စၾကာေဒ၀ီ ဘုရားႀကီးက လြဲရင္ မယ္မယ္ဖ်ားပဲ အႀကီးဆုံး ျဖစ္ရုံမက ေမာင္ႏွမ ၀မ္းကြဲလည္း ေတာ္ေနတဲ့ အတြက္ အသက္ငယ္ေပမဲ့ စုစုတို႕သာ ပင္တိုင္စံ ထိုက္တာပါ။
နန္းမေတာ္ ဘုရားႀကီး ကလည္း သားေတာ္ သမီးေတာ္ ထြန္းကားေတာ္မူတာမွ မဟုတ္ပဲလား ဘုရား" "ဒါေၾကာင့္ မယ္မယ္မိန္႕ေတာ္မူၿပီ မဟုတ္လား၊ ကေလး စိတ္ေဖ်ာက္ လူႀကီးစိတ္ ေရာက္ေအာင္ ေနပါလို႕ မၾကာမၾကာ မိန္႕ေတာ္ မူပါတာေပါ့" "ခုမွေတာ့ ထူးမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး ေမေမဖ်ား၊ ကိုင္း... တကယ္ဆိုရင္ စုစုက ကေလး စိတ္မကနု္လို႕ အေနအထိုင္နဲ႕ အလိမၼာ လိုေသးလို႕ မေပးဘူးထားပါဦး၊ အစ္မေတာ္ မိုင္းေနာင္စုစုကိုေတာ့ ဘာျဖစ္လို႕ မေပးသတုံး"
"အို... ဒီလုံမေလးက စကားေလး တစ္ခြန္းေျပာမွျဖင့္ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ေတြ ေပါပါသဘိနဲ႕၊ ဟဲ... မယ္ဘြား တို႕ လာၾကစမ္း၊ သဇင္ပန္းကလပ္နဲ႕ ျမတ္ေလးဆီ ေရႊခြက္ယူခဲ့၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲေတာ္ ငါ့သမီး ဒီေန႕ ဘယ္သူမွ ဆံေတာ္ရွင္း မေပးၾကေသးဘူး ထင္ပါရဲ႕" "ရွင္းေပးပါတယ္၊ စုစုက ခံရမွာျပင္းလို႕ ဆံေတာ္ မရွင္းျဖစ္ဘဲ ေနပါတယ္ မယ္မယ္ ေက်ေအးစြာခံ၍ ေနေတာ္မူစဥ္ အစ္မေတာ္ မိုင္းေနာင္ၿမိဳ႕စား စုဖုရားႀကီး ၀င္လာၿပီး ေရွ႕လာမည့္ နယုန္လ သုဓမၼာ စာျပန္ပြဲေတာ္ႀကီး တြင္ အသီးသီးေသာ၊ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္တို႕အတြက္ ဆြမ္းအုပ္ ပို႕ၾကရမည္ဟု မင္းတရားႀကီး ဘုရားက အမိန္႕ေတာ္ ထားရွိသည့္အတိုင္း ဆြမ္းအုပ္ေရ မည္၍မည္မွ် ပို႕ရန္ စီမံမည့္ အေၾကာင္း မယ္ေတာ္ထံတြင္ အမိန္႕ေတာ္ ေတာင္းၿပီးလွ်င္ ျပင္ဆင္ လုပ္ကိုင္ဖြယ္ ရွိ သည္တုိ႕ကို သာဟတၳိက ဒါနေျမာက္ေအာင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ျပင္ဆင္ လုပ္ကိုင္မည့္ အေၾကာင္း သားမယ္ေတာ္တို႕ တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြး လ်က္ ရွိၾက ေလသတည္း။
ေရႊသားငယ္မွ သိဂႌေလး၊ အျဒၾကယ္၊ ပါဒ္သုံးသြယ္ႏွင့္ ေနစြယ္ရထား ယွဥ္ၿပိဳင္ငယ္ သြားၾကသည္။ စက္နား ေမထုန္၊ လြမ္းဘို႕ငယ္ဆုံးသည့္ နယုန္ဆီကိုတဲ့ေလး။ နဒီမွစိမ္းမွည့္၊ ေရမွာၾကည့္လည္း ေရ၏ထုံးတမ္း၊ ေတာင္ ကမ္းဖြယ္ရာ၊ ေျမမ်က္ႏွာမွာ၊ မသာစေတာင္း၊ ရႈမေညာင္းေအာင္၊ ေႏြေႏွာင္းလမို႕၊ ကမၻာ့ က်က္သေရ၊ ရရုံနက္က်ယ္၊ ေတာၿမိဳင္လယ္မွာ၊ စံပယ္မေလး၊ ပ်ံ႕ပ်႕ံေမႊးႏွင့္၊ စာေမးသဘင္၊ ငွက္ေပါင္း ရႊင္လို႕၊ မင္းလြင္ငယ္ေ၀သည္၊ ေတာင္ေလျပည္ မိႈင္းမႈန္ႏွင့္ ႀကဳံရေလျခင္း။
မလင္းမွ ေကာင္းကင္၊ တိမ္ခိုးကေမွာင္၊ ရာဟုေထာင့္က၊ ျမေရာင္ပမာ၊ လကၡဏာ ကို၊ လာယြန္ဆင္သို႕၊ သဘင္မွေမြ႕သိမ္၊ တစ္ဆယ့္ခုႏွစ္၊ ျပင္နာရီလစ္တုံးမို႕၊ ေဇ႒စႏၵာ၊ ေရႊလေရာင္သာ ဘဲႏွင့္ တံငါၾကယ္မွိန္သည္၊ ျပည္ကလိန္ ကရာဇ္ေနလို႕ေနတို႕၊ စန္းေရႊတိုင္ညွိဳး။ လရာသီစု၊ ဆိတ္စာမွ ရႈႏိုင္ဘု၊ ေရႊဥမင္းမိ၊ ေ၀းခိုက္မွ ရွိတယ္လို႕၊ ကလိမ်က္ညိဳ ဘယ္ၿငိဳးေတာ္သိုေလသိ၊ ငိုတတ္တဲ့သူငယ္ကို အသြယ္သြယ္ မက်ီစားပါႏွင့္၊ တအားကိုးေလး။ ေျပာင္ေျပာင္၀င္း၍ လမင္းႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လ်က္ သူႏိုင္-ငါႏိုင္ ထြန္းခဲ့ေလၿပီ။
နယုန္လတြင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿမဲျဖစ္ေသာ ရာသီေတာ္ပြဲတို႕အနက္ စာေမး၊ စာျပန္ပြဲေတာ္ ႀကီးမွာ ျပည္သား-ျပည္သူတို႕ ႂကြက္ႂကြက္ညံဆူမွ် စည္ကားျပည့္ႏွက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ ေလးရပ္တြင္ သာသနာေတာင္ ထြန္းေျပာင္ပြင့္လင္း စည္ပင္ျခင္းရွိသေလာက္ သုဓမၼာ စာျပန္ပြဲႀကီးမွာ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားၿပီး ဘုရင္မင္းတရားႀကီး အမွဴးျပဳကာ သုဓမၼာ ဇရပ္ႀကီး အတြင္း သကၤန္းေရာင္ခ်င္း ယွက္သန္းလ်က္ စာျပန္ ပြဲေတာ္ႀကီး၏ အခမ္းအနား ကို ခင္းက်င္းခဲ့ၿမဲ ျဖစ္ေလရာ ယခုႏွစ္အဖို႕ သားေတာ္ သီေပါမင္းသား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သုဓမၼာ စာျပန္ေတာ္ႀကီးသို႕ ၀င္ႏႊဲေျဖဆိုေတာ္ မူသည့္အတြက္ ႏွစ္တိုင္း ထက္ တိုး၍ ဆယ္တန္ပိုး စည္ကား ေလေတာ့၏။
ႏိုင္ငံေတာ္ ေလးရပ္မွ ေရာက္လာၾကေသာ လူပရိသတ္ ရဟန္းပရိတ္သတ္ တို႕မွာ ရတနာပုံ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး အတြင္းတြင္ပင္ ပခုံးခ်င္းတိုက္ လွဴဒါန္း ပ်ားပန္းခတ္မွ် စည္ကား လွၿပီး အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္မေရႊး ၿမိဳ႕ခံၿမိဳ႕ေန ျဖစ္သူတုိ႕မွာ မိမိတို႕ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေရာက္လာသမွ် လူပရိသတ္၊ ရဟန္းပရိသတ္တို႕အား တတ္အား သေလာက္ သဒၶါတရား ေပါက္ခါလွဴဒါန္း ေကၽြးေမြး ဧည့္ခံေရးကို ဂရုျပဳ၍ သူ႕ထက္ငါ ေစတနာ ၿပိဳင္လ်က္ ရွိၾကေလသတည္း။
ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးအတြင္းတြင္လည္း မင္းမိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေဆြမ်ိဳးေတာ္၊ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္ အေပါင္းႏွင့္တကြ မင္းခစားမွန္သမွ်တို႕မွာ လည္း သုဓမၼာဇရပ္သို႕ ႂကြေရာက္လာ ၾကေသာ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ အေပါင္းတို႕အား တစ္ဦး တစ္ဦးလွ်င္ ဆြမ္းအုပ္ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပသည့္အလား ၀ါ၀င္းေသာ သကၤန္းေရာင္ေတြ မ်ားျပား သေလာက္ နီေထြးေသာ ဆြမ္းအုပ္မ်ားက အရႈံးမေပးဘဲ တရဲရဲ ေတာက္ေျပာင္ ၍ ေနေလသတည္း။
တိပိဋကဓရ၊ တိပိဋကေဆက၊ ဗ်တၱိဗလ၊ သတၱိဗလ ရွိေတာ္မူေသာ လဇၨိေပသ လသိကၡာကာ မျဖစ္ေတာ္မူေသာ တံဆိပေတာ္ရဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္၊ စေသာ ရဟန္းေတာ္ ပရိသတ္ႏွင့္ ေနရာေတာ္ ေနမင္းသားႀကီး၊ မင္းသားလတ္၊ ျမင္းမွဴး မင္းသား စေသာ အေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္၊ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္၊ ပရိတ္သတ္မွစ၍ အမ်ား ျပည္သူ ပရိတ္သတ္ေပါင္းတို႕မွာ စာေတာ္ျပန္ပြဲ အတြက္ ျပည့္ႏွက္စည္ကားစြာ သားေတာ္ သီေပါမင္း ထြက္ေတာ္မူ အလာကို ငံ့ေမွ်ာ္ကာ ေနလင့္ ၾကေလ၏။
သားေတာ္ သီေပါမင္းသားကား ခမည္းေတာ္ မင္းတရားႀကီးဘုရား၏ အမိန္႕ေတာ္ ျမတ္အရ ေခတၱ လူ၀တ္လဲလွယ္ေတာ္မူကာ မိမိအေဆာင္ေတာ္အတြင္းတြင္ လူပ်ိဳေတာ္ လက္သုံးေတာ္ မ်ား ၿခံရံလ်က္ ၀တ္လဲေတာ္ မ်ား ဆင္ယင္ကာ ထြက္ေတာ္ မူရန္ အခ်ိန္အခါကို ငံ့ဆိုင္း၍ေနေတာ္မူရာမွ အခ်ိန္နာရီက်ေတာ္မူလွ်င္ ခမည္းေတာ္ ဘုရား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္ မူသည့္အတိုင္း ရထားဆင္ျမင္း တပ္၀င္းအခင္းအက်င္း ႀကီးက်ယ္ စြာေသာ အေဆာင္အရြက္တို႕ျဖင့္ မင္းညီမင္းသား၊ မွဴးေတာ္မတ္ေတာ္မ်ား ၿခံရံ ေစလ်က္ စည္ေတာ္စုံ တီးရႊမ္း၍ သုဓမၼာဇရပ္သို႕ ထြက္ေတာ္မူေလရာ လူပရိတ္သတ္၊ ရဟန္း ပရိတ္သတ္ တို႕ ျပည့္ညွက္ စည္ကားစြာေသာ သုဓမၼာဇရပ္ဦးသို႕ ေရာက္ေတာ္ မူ၍ ဇရပ္ေပၚသို႕ တက္၀င္ေတာ္ မူေသာအခါ ပ်ဥ္စည္မင္းသား၏ သားေတာ္ မင္းရဲသခၤယာ ေကာလင္း မင္းသား၏ သားေတာ္ မင္းရဲသီဟေက်ာ္၊ ျပည္မင္းသား မင္းရဲသီရိ ရာဇာေက်ာ္၊ ပခမ္းမင္းသား မင္းရဲမင္းတင္တုိ႕ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဗာင္းနားေဍာင္း ၀တ္လုံ ဆင္ယင္၍ အလွည့္က် ေရွ႕ေတာ္က ပန္းကလပ္ကို ကိုင္ခင္းေတာ္ မူၾကရၿပီး လွ်င္ လိႈ္င္းတက္ ၿမိဳ႕စား မင္းသား၊ မင္းသား သီရိသုဓမၼရာဇာ၊ စိန္တုံးေလွအုပ္မင္းသား သီရိမဟာ ဓမၼရာဇာ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ ေလွအုပ္မင္းသား သုသီရိဓမၼာရာဇာ ေဆြေတာ္ အုပ္မင္းသား၊ သီရိ သုဓမၼရာဇာ ေကာလင္းမင္းသား၊ သီရိမဟာ ဓမ႐ာဇာ ယကၠန္းေတာ္ အုပ္မင္းသား၊ သုသီရိမဟာ ဓမၼရာဇာတုိ႕ကလည္း ေဗာင္းနားေဋာင္း၀တ္လုံ ဆင္ယင္ ေတာ္မူ၍ သုသီရိမဟာဓမၼရာဇာ ဘဲြ႕ေတာ္ခံ သီေပါမင္းသားအား၊ ပထမျပန္ ဆိုေတာ္မူရမည့္ ေနရာသို႕ တြဲမ,လိုက္ပို႕ေတာ္မူ ၾကရေလရာ၊ မယ္ေတာ္ ေလာင္းရွည္မိဖုရား သီရိ မဟာသုပဘာေဒ၀ီ တြင္ ရင္ေသြးေတာ္ ျဖစ္ေသာ သီေပါမင္းသား အတြက္ မင္းတရားႀကီးဘုရား ေျမွာက္စားေတာ္ မူခ်က္ကို ႏွစ္သက္ ၀မ္းေျမာက္ေတာ္ မူ မဆုံးသျဖင့္ ေနရာေတာ္ တြင္ တၿပဳံးၿပဳံး စံေတာ္မူ ရွိေလသနည္း။
ဘ၀ရွင္ မင္းတရားႀကီး ဘုရားလည္း ကိုယ္ေတာ္ပိုင္ ထြက္ေတာ္မူကာ သားေတာ္ ပထမျပန္ ဆိုေတာ္မူသည္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ စာနာေတာ္မူ၍ေနေလရာ သားေတာ္သီေပါ မင္းသားမွာ 'ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္' ဟူေသာ စကားႏွင့္အညီ၊ ခမည္းေတာ္ ဘ၀ရွင္မင္း တရားႀကီး ဘုရားႏွင့္တကြ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ ေဆြေတာ္၊ မ်ိဳးေတာ္၊ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္ႏွင့္တကြ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူတို႕ အလယ္တြင္ ေကသရာဇာ ျခေသၤ့မင္းကဲ့သို႕ ရဲရင့္တည္ၾကည္ျခင္း ဣေႁႏၵေတာ္ျဖင့္ သဒၵါရွစ္ေစာင္ပါဠ္၊ အနက္၊ သၿဂႋဳလ္ ကိုးပိုင္းသရုပ္၊ ဆန္း၊ အလကၤာ၊ အဘိဓာတ္ပါဌ္ အနက္၊ မာတိကာ၊ ဓာတုကထာ၊ ယမိုက္ငါးက်မ္းပါဌ္အနက္ အရေကာက္မ်ားမွာအစ၊ တိပိဋကဆိုင္ရာ ျပန္ဆိုရန္ ရွိသမွ် တို႕ကို အလုံးစုံ အာဂုံ ျပန္ဆိုေတာ္ မူသည္။
ပိဋကတၱယေကာသလႅ၊ ညာဏခုံေျမာက္၊ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ တံဆိပ္ေတာ္ရ ဆရာေတာ္ မေထရ္ျမတ္တို႕ ေမးျမန္းအပ္ေသာ သရုပ္ေဖာ္အဓိပၸါယ္ ခက္ဆစ္ ပုစာၦ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႕ကိုလည္း၊ ေကာင္းမြန္ေခ်ာစြာ ေျဖစြမ္းေတာ္ မူႏိုင္သည္ ျဖစ္၍ စာနာ လာေရာက္သူ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႕ကို လည္း၊ ေကာင္းမြန္ေခ်ာေမာစြာ ေျဖစြမ္းေတာ္ မူႏိုင္သည္ျဖစ္၍ စာနာ လာေရာက္သူ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူ အေပါင္းတို႕မွာ အံ့ၾသသရဲ ခ်ီးက်ဴးမကုန္၊ ေျမ၀သုန္ ရိုက္ဟည္း၊ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ၊ ၾသဘာၿငိမ္းေလးေအာင္ ဆုေပးၾကေသာ အသံတို႕သည္ ပဲ့တင္ထပ္မွ် ရွိေတာ့၏။
သာသနာ့ ဒါယကာ အစစ္ျဖစ္ႀကီး ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ခမည္းေတာ္ မင္းတရားႀကီး ဘုရားမွာ ရက္ေပါင္း သုံးဆယ္လုံးလုံး တစ္ေန႕လွ်င္ႏွစ္ႀကိမ္ မွန္မွန္ စာျပန္ဆိုေတာ္ မူေသာ သားေတာ္အတြက္၊ ႏွစ္သက္အားရေတာ္မူကာ ငါ၏နည္းတူ သာသနာေတာ္ကို ပရိယတ္ ပရိပတ္ျဖင့္ ျဖည့္အပ္ ခ်ီးျမႇင့္ႏိုင္မည့္ သားေတာ္ ေပတကားဟု မ်ားစြာေသာ ပရိသတ ္ဗိုလ္ပုံ အလယ္တြင္ အသြယ္သြယ္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မူေလသတည္း။
ယင္းသို႕လွ်င္ နယုန္လပြဲႀကီး ၿပီးစီး ေအာင္ျမင္ သြားခဲ့ၿပီးေနာက္ သီေပါမင္းသား ၏ ဂုဏ္သတင္း၊ ထုံသင္း ေၾကညာေသာ ၾသဘာသံႀကီးမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အလုံး၏တြင္ လႊမ္းဖုံးျပန္႕ႏွ႕ံလ်က္ ရွိခဲ့ရာ ေရႊနန္းေတာ္အတြင္းမွာလည္း အသံခ်င္းမစဲေအာင္၊ အေဆာင္ေဆာင္ အခန္းခန္းတို႕တြင္ တအံ့တၾသ ေျပာမဆုံးႏိုင္ ရွိၾကေလ၏။
သီေပါ မင္းသား ကား ခမည္းေတာ္ဘုရား အမိန္႕ေတာ္အရ၊ ေခတၱ လူ၀တ္ လဲလွယ္ေတာ္ မူထားရရာမွ ပထမျပန္ ဆိုျခင္းကိစၥ ၿပီးေျမာက္ေတာ္ မူ၍ မ်ားမၾကာမီပင္ ရဟန္း သာမေဏ၊ ေဘာင္သို႕ ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္ေတာ္မူရန္ အမိန္႕ေတာ္ခံ ၿပီးလွ်င္ သာမေဏ၀တ္ မလဲမီေနာက္ဆုံးေန႕ တစ္ေန႕တြင္ မင္းသားတို႕ အေဆာင္အရြက္ျဖင့္ ခမည္းေတာ္ ဘုရား၏ ညီလာသဘင္သို႕ အကန္ေတာ့ ၀င္ေတာ္ မူရေလ၏။
သို႕မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ အေဆြေတာ္၊ မ်ိဳးေတာ္၊ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္ အစရွိေသာ မင္းေယာက်ာ္း မင္းမိန္းမ ပရိတ္သတ္စုံလင္လွသည့္ ညီလာသဘင္သို႕ ၀င္ေတာ္ မူလာေသာ ေန႕တြင္လည္း ပရိတ္သတ္ ဗိုလ္ပုံႀကီးေရွ႕တြင္ ခမည္းေတာ္ ဘ၀ရွင္ မင္းတရားႀကီးက ခ်ီးမြမ္းစကား မိန္႕ၾကားေတာ္ မူေလရာ သားေတာ္ သီေပါမင္းသား မွာ မ်က္ႏွာေတာ္ ပြင့္လန္းလ်က္ ဘုန္းက်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူ ေသာ မ်က္ႏွာေတာ္ ျဖင့္၊ ေရွ႕ေတာ္တြင္ ခစားေတာ္ မူေနစဥ္ ယာဘက္တြင္ရွိေသာ မင္းမိန္းမ ပရိတ္သတ္ တို႕ အတြင္းမွ ျပည့္၀င္းေသာ အသေရႏွင့္ ကပိုကရိုစံေနာေတ္မူေသာ ႏွမတစ္ပါးကို သတၱ ေဘာဂနတ္တို႕ ေသြးေဆာင္၍ ျမင္ေအာင္ညႊန္ျပဘိအလား ၾကယ္တာရာ အေပါင္း ၿခံရံေသာ လ,ရထားတုိ႕ အထင္အရွား ျမင္ႏိုင္သကဲ့သို႕ မင္းမိန္းမ ပရိတ္မ်ား အလယ္တြင္ သီရိသုပဘာ ရတနာေဒ၀ီအား ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ရႈစား ေတာ္မူ မိေလ၏။
ယခင္ေရွးအခါ သံသရာက ပါလာေသာ ေရစက္အဟုန္ေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ ေရွာင္တခင္ တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါးကို စကၡဳေတာ္ တမန္နတ္သားက ျဖားေယာင္း ညႊန္ျပလ်က္ ရုတ္တရက္ တိုက္ဆိုင္ေပးရကား၊ ေလာကီဘုံသား မွန္သမွ် အယုတ္အျမတ္ မေရြး စၾက၀ေတးမႏၶာတ္ မင္းအထိ ၿငိအပ္ေသာ ပီယဓာတ္ စက္ခလုပ္ က တလႈပ္လႈပ္ ႏိႈးဆြ၍ ေပးလိုက္သျဖင့္ မင္းသား၏ စိတ္ေတာ္တြင္ ၾကင္နာဆပြား ေမတၱာေတာ္ထား မိသေလာက္ စုဖုရား ကလည္း ေရႊစိတ္ေတာ္ လႈပ္ရွား လ်က္ အထက္အခါ မ်ားက မင္းေယာက်ာ္း သဖြယ္ စိတ္ေတာ္ က်ယ္က်ယ္ႏွင့္ မတ္ေတာ္ကို ႏြဲ႕ဆိုးဆိုးေတာ္ မူေနေသာေၾကာင့္ ေလကီမႈ ဆိုင္ရာတြင္ ဘာကိုမွ် စိတ္မ၀င္စား ခဲ့သူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေရွ႕သြားေသာ ေမတၱာေတာ္က လႈံ႕ေဆာ္ အားေပး၍ ေရွးေရွး ကကဲ့သို႕ ရဲစိတ္ ရဲမာန္ႏွင့္ ခပ္ထန္ထန္ ေနေတာ္ မမူႏိုင္ဘဲ စိတ္ေတာ္ ထဲတြင္ တလွ်ပ္လွ်ပ္ ႏွင့္ အေနအထိုင္ က်ဥ္းၾကပ္ သြားသကဲ့သို႕ ထင္ေတာ္မူခါ တစ္ဖက္ သို႕ မ်က္ႏွာေတာ္ လႊဲ၍ စံေတာ္ မူလိုက္ ေလသတည္း။
ညီလာခံသဘင္တြင္ မင္းေယာက်ာ္း၊ မင္းမိန္းမ၊ ေဆြေတာ္၊ မ်ိဳးေတာ္၊ မွဴးေတာ္၊ မတ္ေတာ္တို႕သည္ကား ေရႊနန္းရွင္ဘုရား ေရွ႕ေတာ္၀ယ္ ေနရာအသြယ္သြယ္ျဖင့္ သူေကာင္း ျပဳေတာ္မူထားသည့္အတိုင္း ဒူးေနရာ-ေတာ္ေနရာ၊ အဆင့္အတန္းခြဲကာ ၀ဲယာမွ ခစားလ်က္ ရွိၾကရာမွ သားေတာ္ သီေပါမင္းသား၏ ပညာစြမ္းရည္ကို အလီလီ ခ်ီးမႊမ္း ေထာပနာလ်က္ မၾကာမီ ဘုန္းသမၻာ လွ်မ္းတက္လာဦးေတာ့မည္ဟု အခ်င္းခ်င္း တီးတိုး ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးေနၾကေလ၏။
သို႕ႏွင့္လည္း သီေပါမင္းသားႏွင့္ ထိပ္စုဖုရားလတ္တို႕မွာ အသက္အရြယ္ ႏုနယ္ေတာ္မူ ေသးေသာ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္မ်ား ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေလာကီေရးရာကို မ်ားစြာလိုက္စားေတာ္ မမူတတ္ၾကေသး သျဖင့္ ခပ္ေအးေအးပင္ ေနေတာ္မူလိုက္ၿပီး သီေပါမင္းသားလည္း ခမည္းေတာ္ဘုရားကို ကန္ေတာ့လ်က္ ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ရွင္သာမေဏ ေဘာင္သို႕တက္၍ အထက္က စံေတာ္ မူရင္းျဖစ္ေသာ နန္းဦး မွန္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ထံတြင္ စာေပသင္အံက်က္မွတ္ေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ပိုက္ ေတာ္မူၿမဲ ေပ်ာ္ပိုက္ေတာ္ မူခါ ထိပ္စု ဖုရားလတ္မွာ အေဆာင္ထဲတြင္ ယခင္အတိုင္း စိတ္ေတာ္ အႀကိဳက္ အလိုက္သင့္ စံေနေတာ္မူကာ အခ်ိန္ကာလ အတန္ၾကာ သြားျပန္ေလ သတည္း။
အခန္း (၃)ေမွ်ာ္
No comments:
Post a Comment