Saturday, November 3, 2012

ခါးရွားဒင္းေအာင္ ၏ ခရီးသြားေဖာ္, အပိုင္း (၁၄)

ေပတစ္သီး၊ က်ီးတစ္သား

ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕တြင္ ေရွးေဟာင္းသစ္သားႏွစ္ထပ္အိမ္ႀကီးတစ္အိမ္ရွိသည္။ ေရွးအဂၤလိပ္ေခတ္ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ က ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္ဟု မွတ္တမ္းရွိ၏။ တစ္အိမ္လံုး ကၽြန္းသားေတြႏွင့္ ေဆာက္ထား၍ ကၽြန္းအိမ္ ႀကီး ဟု ေျပာႏုိင္သည္။ ၾကည့္ပါ။ တုိင္၊ အခင္း၊ အကာ၊ အမုိးမ်က္ႏွာက်က္ အားလံုးကၽြန္းသားခ်ည္းျဖစ္၏။
အိမ္ႀကီး သည္ ေရွးေခတ္ပံုစံျဖစ္၍ ယခုေခတ္အျမင္ႏွင့္ၾကည့္ေသာ္ အပုိေတြမ်ားေန၏။ တံခါး အလြန္မ်ား သည္။ တံခါးမႀကီး (၁၆)ခုႏွင့္ ျပတင္းေပါက္ (၂)ခုစုစုေပါင္း အေပၚထပ္တြင္ တံခါးေပါက္ (၄၀)ရွိသည္။ ဧည့္ ခန္းေဆာင္ ကုိ သီးသန္႔ထုတ္ထားၿပီး ျခင္လံုသံစကာ တပ္ထားေသာ္လည္း ယခုေတာ့ ေပါက္ၿပဲကုန္၍ စာက ေလး မလံုေတာ့။
ကၽြန္းပ်ဥ္ၾကြပ္အမုိးႏွင့္ ပ်ဥ္ျပားမ်က္ႏွာက်က္ၾကားတြင္ကား မေရမတြက္ႏုိင္သည့္ လင္းႏုိ႔မ်ား မင္းမင္ေနၾက သည္။ လင္းႏုိ႔ေခ်း သည္ ေျခာက္ေသြ႕လာသည့္အခါ သဲပြင့္ထက္ပင္ ေသးငယ္သည့္ အမႈန္ျဖစ္လာကာ ဆီကဲ့သုိ႔ အေပါက္ရွာ ယုိက်လာသည္မွာ လွည္းက်င္း၍ မႏုိင္ေအာင္ ရွိေတာ့၏။ အနံ႔ကလည္း ဆုိးလွပါဘိ။

ထုိအိမ္ႀကီး တြင္ ဦး၀ိႏွင့္ တူေတာ္ေမာင္ တစ္ဦးသာေနၾကသည္။ ဦး၀ိသည္ ငယ္စဥ္က ယခုကဲ့သုိ႔ အိမ္တစ္အိမ္ တြင္ တစ္ကုိယ္တည္းေနဖူးသည္။ ထုိအိမ္သည္ ေတာင္ေပၚေဒသ ဆြမ္ပရာဘြမ္ၿမိဳ႕တြင္ရွိၿပီး ယခု ေညာင္တုန္း အိမ္ေလာက္ေတာ့မႀကီး။ အိမ္နားနီးခ်င္းႏွင့္ အလွမ္းေ၀းသည္။
ထုိၿမိဳ႕တြင္ ေဒသခံမ်ားက လက္ဖ္ (Lep) ဟုေခၚေသာ ႏွာေခါင္းေျပာင္းျပန္ေပါက္ၿပီး ေတာင္ပံႏွင့္ နတ္ဆုိး တစ္မ်ိဳးေသာင္းက်န္း သည္ဟု နာမည္ႀကီးသည္။ လက္ဖ္နတ္ဆုိးမ်ားသည္ လူကုိ မၾကာခဏ ဖမ္းတတ္ သည္ဟု ဆုိၾက၏။ မၾကာမီက လက္ဖ္နတ္သည္ ေဆးရံုမွ ေဆးစပ္ဆရာ ဦးရွပ္သရီးအား ကုလားက ေထာင္ (ရြာ) ႏွင္႔ ဆြမ္ပရာဘြမ္ၿမိဳ႕ၾကား လမ္းခုလပ္တြင္ နပန္းလံုးခဲ့သည္ဟု ဆုိ သည္။ ေတာထဲေခၚေဆာင္သြား ရန္ ျဖစ္ေသာ္ လည္း မႏုိင္၍ ပစ္ထားခဲ့သည္ဟု ဆုိကသည္။ ရွပ္သရီးသည္ ေဂၚရခါးလူမ်ိဳးျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္ ၅ မုိင္ခန္႔ေ၀းသည့္ လံုဂ်ာရြာတြင္ ေက်ာင္းဆ၇ာ ဦးလဖုိင္လဆုိသူရွိသည္။ သူသည္ သူႀကီးအိမ္ တြင္ေနၿပီး သူႀကီးကေတာ္ခ်က္သည့္ ထမင္းစားသည္။ သူႀကီးကေတာ္သည္ ေတာေတာင္ေဒသ ၏ ဓေလ့အရ နံနက္ (၄)နာရီတြင္ အိပ္ရာထ၍ ထမင္းခ်က္ေနက်ျဖစ္သည္။ ဆရာဦးလဖုိင္လကေတာ့ ထုိ အခ်ိန္မ်ား တြင္ အိပ္ယာထဲႏွပ္ေနဆဲ။ တစ္ေန႔ အရုဏ္ဦးအခ်ိန္ အိမ္ေရွ႕ေလွကားရင္းမွ ...
" ဆရာ ဆရာ "ဟု ေခၚသံၾကားရသည္။ ဆရာ ဦးလဖုိင္လသည္ ဂရုစုိက္၍ နားေထာင္သည့္အခါ သူ မရုိး မသား စိတ္၀င္စားေန သည့္ သူ၏ တပည့္မအသံ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိစဥ္က မူလတန္းေက်ာင္းသားဆုိေသာ္ လည္း အပ်ိဳ၊ လူပ်ိဳ အရြယ္ က မ်ားသည္။
ဆရာ ဦးလဖုိင္လ သည္ "၀င္ခဲ့ပါ" ဟု ေခၚရမည့္အစား အိပ္ာမွ လူးလဲထကာ အိမ္ေအာက္သုိ႔ ဆင္းသြား၏။ အိမ္ေလွခါး ရင္းေရာက္ သည့္အခါ လက္ဖ္နတ္ပ်ိဳမက ေပြ႕ဖက္နမ္းရံႈ႕ၿပီး ေတာထဲသုိ႔ ေပြ႕ခ်ီပါေတာ့သည္။

သူႀကီးကေတာ္သည္ အိမ္ေအာက္၌ ရန္းရင္းဆန္ခတ္ သံၾကား၍ ၀ါးမိးတုတ္ကုိင္၍ ထြက္ၾကည့္ရာ ေက်ာင္း ဆရာ မရွိေတာ့။ အသံျမွင့္၍ ေခၚၾကည့္ေသာ္လည္း မထူး။ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားအား ေခၚယူအကူအညီေတာင္း ရာ လက္ဖ္နတ္ခ်ီပင့္သြားၿပီဟုေျပာၾက၏။ သုိ႔ႏွင့္ နံနက္အရုဏ္တက္ခ်ိန္တြင္ လူစုၿပီး၊ ဓားလွံလက္နက္ႏွင့္ သမၼာက်မ္းစာအုပ္၊ ဓမၼသီခ်င္းစာအုပ္မ်ားကုိင္ေဆာင္ကာ ေတာနင္းရွာေဖြရာ တစ္မုိင္ခန္႔ေ၀းသည့္ ေတာင္ ယာခင္းေတာစပ္တြင္ ေတြ႕ၾက၏။
ဦးလဖုိင္လသည္ သတိမရေမ့ေမ်ာေန၏။ သူတုိ႔သည္ ဘာသာေရးထံုးဓေလ့အရ သီခ်င္းဆုိ ဆုေတာင္းေပး ၾက၏။ မၾကာမီ ျပန္လည္သတိရလာကာ သူ႔အား ေပြ႕ခ်ီေခၚေဆာင္သြားသူမ်ားမွာ လက္ဖ္နတ္ သမီးပ်ိဳ သံုးေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပ၏။

ဤသတင္း သည္ ဆြမ္ပရာဘြမ္တစ္ၿမိဳ႕လံုး ခ်က္ခ်င္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြား၏။ တစ္ၿမိဳ႕လံုး အုန္းအုန္းကၽြက္ကၽြက္ႏွင့္ တခ်ိဳ႕ ေၾကာက္ဒူးတုန္ေနၾက၏။ ဦးလဖုိင္လကုိ ေမာင္၀ိ သိ၏။ ထုိရြာသည္ ၿမိဳ႕မွ (၅)မုိင္ခန္႔သာ ေ၀းရာ ခရစ္စမတ္ပဲြ ပါ၀င္ ဆင္ႏဲႊစဥ္က ေတြ႕ခဲ့၏။ ထုိသတင္းကုိ ၾကား၍ တစ္အိမ္လံုးတြင္ တစ္ဦးတည္းသာ ရွိေသာ ေမာင္၀ိ ေၾကာက္ေနမိ၏။
ေၾကာက္ေသာ္လည္း မတတ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ သူ႔အား ေခၚေနသည့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကိးက " ေမာင္၀ိ မင္းအိမ္ေစာင့္ေန ပါ။ ဘယ္မ်မသြားနဲ႔" ဟု အမိန္႔ခ်မွတ္ကာ သူကေတာ့ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ျဖစ္၍ ေအာက္ျပည္သုိ႔ ဆင္းသြား သည္။

ထုိကာလမွ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ အိမ္အုိႀကီး တြင္ ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ဤေဒသသုိ႔ ေရာက္ရွိသည္မွာ သိပ္မၾကာေသး၍အသိမ်ားေသာ္လည္း ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ နည္းပါး သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ သူသည္ မိမိလုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္ အိမ္တြင္ အေနမ်ားသည္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္ ဆရာ၀န္ ေဒါက္တာျမ ထံ သြားလည္ပတ္သည္။ ေဒါက္တာျမႏွင့္ အထက္ကခ်င္ျပည္ မန္စီၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ဆံု ခင္မင္ခဲ့ၾက သည္။ ယခုေတာ့ သူလည္း ဤၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္ရွိေနၿပီ။
ေဒါက္တာျမ ထံ အလည္သြားသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း သူႏွင့္ ၾကာၾကာစကားမေျပာျဖစ္။ ေဒါက္တာျမ၏ မ်က္ႏွာ သည္ အၿမဲၾကည္လင္လန္းဆန္းၿပီး သေဘာေကာင္း မေနာေကာင္းသူျဖစ္ရာ သူ၏ ေဆးခန္းတြင္ လူျပတ္သည္ မရွိ။ သူ႔တြင္ အားလပ္ခ်ိန္မရွိ။ သူ အလြန္ခံုမင္ႏွစ္သက္ေသာ ၾကက္ေတာင္ရုိက္ကစားျခင္းကုိ ပင္ မလုပ္ႏုိင္။ ဒီေတာ့ ဦး၀ိ အလည္ လာေသာ္လည္း ဧည့္ခံစကားေျပာခ်ိန္မရ။ ဦး၀ိသည္ ေဒါက္တာျမ ေဆးကုသေနပံု၊ လူနာႏွင့္ ဆက္ဆံပံု မ်ားကုိ ေငးၾကည့္ေနသည္ကမ်ားသည္။

ဤတြင္ မဆီမဆုိင္ ဦးစံ ဆုိသူ၏ မွတ္ခ်က္ကုိ သတိရမိသည္။ ဦးစံက -
" က်ဳပ္ က ပုိက္ဆံဘယ္ေလာက္ရရ ဆရာ၀န္ေတာ့ မလုပ္ခ်င္ဘူး၊ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ တခ်ိန္လံုး ဖ်ားနာၿငီးထြား ေနတဲ့ လူေတြ နဲ႔ပဲ နပန္းလံုး ဆက္ဆံေနရတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ က်န္းက်န္းမာမာ ေခ်ာေခ်ာလွလွေတြနဲ႔ အစဥ္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံ ခ်င္တယ္ ဟီဟီ" ဟု သူ၏ ေလာကအျမင္ကုိ ရြတ္ဆုိေလသည္။ ဦး၀ိသည္ ဦးစံ၏ ဒႆနအဆုိအမိန္႔ ကုိ မည္သုိ႔မွ် မေ၀ဖန္လုိ။ သုိ႔ေသာ္ ေမးခြန္းတစ္ခုကုိေတာ့ ထုတ္မိသည္။
" အသင္ ေဒါက္တာျမ သည္ ေခ်ာေခ်ာလွလွ က်န္းက်န္းမာမာ ပ်ိဳကညာေတြႏွင့္ ေတြ႕ထိ ဆက္ဆံ ေနခ်ိန္ေကာ ရပါ၏ေလာ" ဟု။

ဦးစံ တြင္ ေခ်ာေမာလွပေသာ ဇနီးမယားႏွင့္ သားငယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ႔ဇနီးမယား၏ ေျပာဆုိစကားကုိ လည္း အလြန္ လုိက္နာသူျဖစ္သည္။ မည္သည့္အခါမွ မဆန္႔က်င္။ ၾကည့္ပါ -
ဦးစံ သည္ အရက္သမား မဟုတ္ေသာ္လည္း အေပါင္းအသင္းေကာင္းလွ်င္ ရံဖန္ရံခါ ေသာက္သည္။ သူ အရက္ေသာက္ၿပီ ဆုိလွ်င္ ဖံုးဖိ၍မရေတ့ပါ။ နားရြက္ႏွစ္ဘက္သည္ ရဲတက္လာၿပီး အေ၀းကပင္ ျမင္ေနရ သည္။ နားရြက္နီႏွင့္ ျပန္လာေသာ ဦးစံအား ဇနီးသည္က -
" ရွင့္ ကို ဘယ္ႏွစ္ခါ ေျပာရမလဲ၊ ရွင္အရက္နဲ႔မတည့္ဘူး၊ ေနာင္တစ္ခါ ေသာက္မလာနဲ႔" ဟု ေျပာလွ်င္ ထုိေန႔မွစ ၍ အရက္မေသာက္ေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ သုိ႔ေသာ္ အေပါင္းအသင္း ႏွင့္ ေဆးရွဴျပန္သည္။ ဤကိစၥ သည္ ပုန္းလွ်ိဳး ကြယ္လွ်ိဳး လုပ္ရသည့္ အလုပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း လင္မယားခ်င္းဖံုးကြယ္၍မရ။ အနံ႔အသက္က ရွိေသးသည္၊ ဒီေတာ့ -

" ရွင္ ခပ္ပံု ရွဴျပန္ၿပီလား၊ ဘိန္းစားျဖစ္ေတာ့မယ္။ ကၽြန္မ ဘိန္းစားမိန္းမေတာ့ အျဖစ္မခံဘူး" ဟု ဆုိလုိက္လွ်င္ ထုိေန႔မွစ ၍ ခပ္ပံုမရွဴေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အိမ္ျပန္ ညနက္နက္လာသည္။ ေငြေၾကး မၾကာခဏ ေတာင္းသည္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ ေငြေၾကးပါလာတတ္သည္ ဒီေတာ့၊ ဇနီးမယားက -
" ရွင္ ဖဲရုိက္ေနတာမဟုတ္လား၊ ကုိယ့္အလုပ္ကုိလည္း ျပန္သတိရဦး၊ ရွင့္ဖဲရုိက္ေနရင္ ဖဲသမားဆုိၿပီး ဘယ္သူ ေလးစားေတာ့ မွာလဲ ေနာက္မရုိက္နဲ႔ "ဟု ဆံုးမျပန္၏။ ဦးစံသည္ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုတြင္ လူႀကီး အရာ ၀င္သူျဖစ္သည္။ ဒီေနာက္ေတာ့ ဖဲမရုိက္ေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ သုိ႔ေသာ္ အေခ်ာအလွဘက္သုိ႔ ေျခဦး လွည့္ေနေတာ့ သည္။ ဦးစံ၏ ဇနီးျဖစ္သူသည္ သူ႔ေယာက္်ား နာခံေတာ္ ဦးစံအား ပညတ္တရားမ်ားတစ္ခ်က္ ခ်င္း ခ်မွတ္ေလရာ ဦးစံ သည္လည္း မည္သည့္အခါမွ ျငင္းခ်က္မထုတ္။ တားျမစ္ခ်က္တစ္ခုစီအား လုိက္နာ ေနသည္မွာ စံတင္ မွတ္သားေလာက္ေပ သည္။

ဦး၀ိသည္ လူနာမ်ား ဦးျမအား ေငြေတြေပး၍ ျပန္ျပန္သြားၾကသည္ကုိ ျမင္ေနရ၏။ ဦးျမရဲ႕ အခ်ိန္ေတြ ဟာ ေငြေတြ ပါကလားဟု ေတြးမိ၏။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ -
" အင္း ဒီပညာ က်ဳပ္မရလုိက္တာ နာတာပဲ။ ဒီအတတ္ပညာသာရရင္ က်ဳပ္ဆီမွာလည္း လူေတြ အမ်ားႀကီး လာမယ္။ လူေတြလာေတာ့ ပုိက္ဆံေတြ ယူလာၾကမယ္။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ေငြေတြအမ်ားႀကီးရမယ္၊ ခုေတာ့ အင္း" ဟု စိတ္ထဲေရရြတ္ေလ သည္။
ဦး၀ိေနသည့္ အိမ္အုိႀကီးေဘးတြင္ ေပပင္ႀကီးတစ္ပင္ရွိ၏။ ေပတစ္သီး၊ က်ီးတစ္သားဆုိသည့္စကား ဦး၀ိၾကားဖူး သည္။ ေပပင္သည္ ျမင့္လွသည္ျဖစ္၍ က်ီးႏွင့္ တဲြပဲတဲြႏုိင္ကသည္။ ေပပင္ထက္တြင္ က်ီးမနား ေသာ အခ်ိန္ဟူ၍ မရွိ။ အနည္းဆံုး တစ္ေကာင္ႏွစ္ေကာင္ေတာ့ အၿမဲရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အဖဲြ႕လုိက္၊ အံု လုိက္ ဆူညံ၍ နားေနတတ္ၾက သည္။
ဦး၀ိ သည္ ေပပင္ထက္သုိ႔ မၾကာခဏ ၾကည့္ေနတတ္၏။ တစ္ေန႔ေတာ့ အဖူးလုိလုိ ေတြ႕ရသည္။ ေသခ်ာ သထက္ ေသခ်ာေအာင္ ၾကည့္သည္။ အေပါင္းအသင္းမ်ားကုိ ျပၾကည့္သည္။ အဖူးမ် အဖူးဟု ဆုိၾက၏။

" ဟုတ္ၿပီ၊ ပြၿပီ တစ္သက္မွာ တစ္ခါသာဖူးသည့္ ေပပင္ႀကီး စားရကံႀကံဳေတာ့ ငါေနတဲ့ႏွစ္မွ ဖူးတာ" ဟု ၀မ္း သာလံုး ဆုိ႔ေနသည္။ ေပဖူးလွီး၍ ေပရည္ထုတ္ရန္ အႀကံေပတည္း။ သူသည္ အထက္ကခ်င္ျပည္ ဦးစံတုိ ၿမိဳ႕တြင္ ေပရည္ေသာက္ ဖူးသည္။ ခ်ိဳျမျမ ရွိသည္။ ေပရည္သည္ ထန္းရည္အရသာႏွင့္ေတာ့မတူပါ။ သုိ႔ေသာ္ ထန္းလ်က္ခ်က္ ၍ ရသည္။ ၿပီးေတာ့ပီပါပံုးႏွင့္ခ်ီ၍ ေပရည္ထြက္သည္ဟု ၾကားဖူး၏။ သုိ႔ႏွင့္ စိတ္ထဲတြင္ -
" ဟုတ္ၿပီ တစ္ပုလင္းတစ္က်ပ္နဲ႔ပဲ ေရာင္းဦး၊ အင္း ပြတာဘဲ၊ ေဒါက္တာျမရဲ႕၀င္ေငြကုိေတာင္ မီခ်င္မီမွာ ဟီဟိ" ဟု ေရရြတ္ ၍ ရယ္ေမာသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၾကာၾကာ မရယ္လုိက္ရပါ။ မည္သူတက္၍ လွီးမည္နည္း။ ဤ ပညာမည္သူ တတ္သနည္း။

သူသည္ ေပရည္ထုတ္ယူေ၇း ေတြ႕ေတြ႕သမွ်လူေတြကုိ ေမးၾကည့္သည္။ မသိေၾကာင္း။ ေပရည္ မေသာက္ဖူးေၾကာင္း သာအေျဖရသည္။ တခ်ိဳ႕က အညာသားမ်ား နားလည္မည္ျဖစ္၍ အညာသားရွာရန္ အႀကံျပဳၾက သည္။
သုိ႔ႏွင့္ သူသည္ အညာသားရွာပံုေတာ္ဖြင့္ေလသည္။ အညာသားကုိ တမ္းတလုိက္ေသာအခါ ဦးေဌးကုိ သတိရ မိ၏။ မီးဖုိေခ်ာင္သံုးဓားေျမွာင္ပဲ့ ကုိ ပန္းပဲဖုိအပ္ရာမွ ဦးေဌးႏွင့္ သိခဲ့ရသည္။ ဦးေဌးကုိ ေမးၾကည့္ ေသာအခါ -
" ကၽြန္ေတာ္ ေပရည္ေသာက္ဖူးပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ဘက္မွာေတာ့ ေပပင္ေပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပရည္သိပ္ မထုတ္ၾက ဘူး။ ေပရည္ေသာက္ၿပီး ၀က္သားစား ရင္ ေသတယ္လုိ ေျပာၾကတယ္ " ဟုေျပာျပ၏။ ဆက္၍ -
" ေနာက္ၿပီး ထန္းလ်က္ခ်က္လည္း သိပ္မထြက္ဘူးလုိ႔ ေျပာၾကတယ္၊ ဟုိမွာ ထန္းပင္ေပါေတာ့ ေပရည္နဲ႔ ထန္းလ်က္ ခ်က္တာ မေတြ႕ဖူးဘူး" ဟု ထပ္ေျပာျပန္ရာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဘ၀င္မက်ျဖစ္သြား၏။
" ခင္ဗ်ား ပခုကၠဴ ကဆုိေတာ့ အညာသားစစ္စစ္ မဟုတ္ေသးဘူး "
ခင္ဗ်ားထက္ အညာက်ၿပီး အညာသားစစ္တာ ရွာမယ္ " ဟုစိတ္ထဲတြင္ ႀကံဳး၀ါးေလ၏။

" ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေပရည္ထုတ္ခ်င္တယ္၊ အဲဒါ ခင္ဗ်ားဆီက အကူအညီေတာင္းဖုိ႔လာတာ၊ ကူညီပါဦး" ဟု ေတာင္းပန္ စကားဆုိရာသူက -
" ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မလွီးတတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ေတာရေက်ာင္းမွာ ထန္းလွီးတဲ့ အညာသားေတြရွိတယ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ား အကူအညီ ေတာင္းၾကည့္ပါလား" ဟု အႀကံေပးေလသည္။
သုိ႔နွင့္ ဥိး၀ိ သည္ ေတာရဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းသုိ႔သြားၿပီး အညာသားရွာရျပန္၏။ ေတာရေက်ာင္းရွိ ထန္းပင္မ်ား တြင္ ျမဴအုိးမ်ား၊ ထန္းတက္ေလွကားမ်ား ေတြ႕ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ အညာသားကုိကား မေတြ႕ရ။ သုိ႔ႏွင့္ အိမ္အုိႀကီး ဆီျပန္လာ၏။

တစ္ပတ္ခန္႔ၾကာသြား၏။ ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ အညာသားအား ရွာေသာ္လည္း လဲြသြားျပန္၏။ ေညာင္တုန္းတြင္ ထန္းပင္ေပါရာ တစ္ျခားေနရာ သြားလွီးေနတျဖစ္မည္။ သူ႔ဇနိးမယားအားေတြ႕၍ မွာထားရာ အညာသားသည္ အိမ္အုိရွိရာ သုိ႔ ဦး၀ိအား လာရွာ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဦး၀ိ ခရီးထြက္ေန၍ လဲြသြားျပန္ ၏။ မေအာင္ျမင္ခ်င္ေသာ အရာတစ္ခု သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လဲြတတ္ေလတကား။
ထုိ႔ေနာက္ တစ္ပတ္မွ ႏွစ္ပတ္ တစ္လသုိ႔ ကူးလာေသာ အခါ ေပသီးပင္ စသီးေနၿပီ။ ေပသီးစိမ္းစိမ္း လံုးလံုးေလး မ်ားသည္ အခုိင္လုိက္ အတဲြလုိက္ တဲြလဲြခုိ၍ ျပြတ္သိပ္သီးေနသည္မွာ အလြန္ပင္ ၾကည့္ေကာင္းလွ၏။ သုိ႔ႏွင့္ ဦး၀ိ၏ ေပရည္ထုတ္လုပ္ေရး စီမံကန္းသည္ လံုး၀ပ်က္စီးသြားေလေတာ့သည္။
ဦး၀ိ သည္ မည္သည့္အရာကုိမဆုိ လြယ္လြယ္ႏွင့္ အေလ်ာ့ေပးတတ္သူမဟုတ္။ ေပရည္မရလည္း ေပသီး ပုတီး လုပ္၍ေရာင္းမည္။ တစ္လံုး ... က်ပ္။ ေပသီးတစ္ေသာင္းေလာက္သီးေနသည္။ ဒီေတာ့ ၀င္ေငြေထာၿပီ။

သုိ႔ေသာ္ ထုိအႀကံသည္လည္း လ်င္ျမန္စြာ ပ်က္သုဥ္းသြားျပန္၏။ မည္သည့္အရပ္မွ လာသည္ဟု မသိရေသာ ၾကက္မေလာက္ႀကီး သည့္ လင္းဆဲြမ်ားသည္ ညအခါ လာေရာက္ စားေသာက္ပစ္၍ ေကာင္းစြာ မရင့္မွည့္ မွီ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းကုန္ေတာ့၏။ မၾကာမီမွာင္ ေပပင္ႀကီး သည္ ညိဳးေျခာက္၍ ေသသြားပါေတာ့ သည္။
ဦး၀ိ သည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဓားေျမာင္ပဲ့ျပန္၍ ဦးေဌးထံသြား၏။ ပန္းပဲဆရာဦးေဌးကုိ မေတြ႕ရသည့္ျပင္ ပန္းပဲဖုိ လည္း ဖ်က္ထားသည္ ကုိ ေတြ႕ရ၏။ အနားတြင္ ဦးေဌး၏ မိန္းမကုိ ေတြ႕ရ၍ -
" ဦးေဌး ဘယ္သြားလဲ" ဟုေမး၏။
" မသိဘူး"ဟု တစ္ခြန္းသာေျပာၿပီး အိပ္ခန္းထဲ၀င္သြား၏။ ဦး၀ိ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္သြားသည္။ ယခင္ တစ္ခါ လာတုန္းက ထုိသုိ႔မဟုတ္။ ေရေႏြးၾကမ္းလာခ်ေပးသည္။ လက္ဖက္သုတ္ပင္ ပါလုိက္ေသးသည္။ အိမ္နီးခ်င္း မ်ားအား ေမးျမန္း၍ သိရသည္မွာ ဦးေဌးသည္ သူ၏ မိန္းမအားထားခဲ့ၿပီး မိန္းမ၏ တူမျဖစ္သူႏွင့္ ထြက္ေျပးသြား သည္မွာ သဲလြန္စပင္ မခ်န္ထားဟုသိရ၏။

ဦး၀ိ မွတ္မိပါၿပီ။ ဦးေဌး၏ ပန္းပဲဖုိေဘးတြင္ မုန္႔ဖတ္ႀကိတ္ဆံုတစ္ခုရွိရာ ထုိမုန္႔ဖတ္ႀကိတ္ဆံုတြင္ လက္ေမာင္း အုိးေဖြးေဖြးႏွင့္ ႀကိတ္ဆံုလက္တန္ကုိလွည့္၍ လွည့္၍ မုန္႔ဖတ္ႀကိတ္ေနသည့္ တစ္တစ္ရစ္ရစ္ ႏုႏုထြတ္ထြတ္ အပ်ိဳမေလး တစ္ေယာက္။ ဦး၀ိပင္လွ်င္ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ရင္း သူေလး၏ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္လံုး၊ ၿပံဳးခ်ိဳေသာ မ်က္ႏွာ၊ ဆင္စြယ္ေရာင္ လက္ေမာင္းအုိးေလးမ်ားကုိ မၾကာခဏ ခုိးၾကည့္ခဲ့ေသးသည္။ " အင္း ခုေတာ့ ပါသြားၿပီေပါ့" ဟု မဆီမဆုိင္ႏွေျမာတသလုိက္ေသးသည္။

ထပ္မံ၍ သိရသည္မွာ၊ ယခု က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ မိန္းမကုိလည္း အထက္အညာေဒသတစ္ေနရာတြင္ ယခင္ မယားႀကီး အား ထားရစ္ခဲ့ၿပီး ဤေဒသသုိ႔ ခုိးေျပးလာပါသတဲ့။ သုိ႔ႏွင့္ ဦး၀ိသည္ -
" အုိ ဦးေဌး ဦးေဌး၊ သင္ဟာ ဓားသစ္၊ ဓားေျမာင္သစ္မ်ားကုိသာ ထုလုပ္တတ္သူမဟုတ္။ ေရာက္ေလရာ အရပ္ မွာ ဇနီးမယား အသစ္အသစ္မ်ားကုိလည္း ထုယူတတ္ပါတကား။ ယခု ေနာက္တဖန္ ဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္ ရြာတြင္မ်ား ပန္းပဲထု ၇င္း ဇနီးမယားသစ္ထုယူဦးမွာမလဲမသိ" ဟု စိတ္ထဲတြင္ေရရြတ္ၿပီး သူ၏ အိမ္အုိႀကီး ဆီသုိ႔ ျပန္သြားေလ သည္။ ေပပင္ႀကီးသည္ကား အိမ္အုိႀကီး၏ေဘးတြင္ အသီးမဲ့ေသာ အရုိးၿပိဳင္းၿပိဳင္း အခုိင္၊ ၀ါေျခာက္ေနေသာ အရြက္ေတြႏွင့္ မားမားမတ္မတ္ ရွိေသးသည္။

ၿပီး
ဆက္ရန္ (ေနာက္တပုဒ္)
.

No comments: