ေျမြႏွစ္ေကာင္ထက္ႀကီးတဲ့ ေျမြတစ္ေကာင္
ေျမြတစ္ေကာင္ပံုျပင္အစ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာ၀န္ဘဲြ႕ယူေတာ့ ဘဲြ႕ႏွင္းသဘင္မွာ အဓိ႒ာန္ျပဳ ကတိသစၥာရြတ္ဆုိရတယ္။ ဒါမွ ဆရာ၀န္ လားေျမာက္ေတာ့တာ။ ကတိသစၥာအစမွာ ဒီလုိတုိင္တည္တယ္။
“ကမၻာတစ္လႊား ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားခဲ့ေသာ သမားဟူးရားႀကီးမ်ားအား သက္ေသထား၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤအဓိ႒ာန္ျပဳ ကတိသစၥာကုိ ရြတ္ဆုိသစၥာျပဳပါအံ့”တဲ့။
ဟူးရားဆုိတာ ဘာပါလိမ့္။
ေျမြတစ္ေကာင္ပံုျပင္အစ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာ၀န္ဘဲြ႕ယူေတာ့ ဘဲြ႕ႏွင္းသဘင္မွာ အဓိ႒ာန္ျပဳ ကတိသစၥာရြတ္ဆုိရတယ္။ ဒါမွ ဆရာ၀န္ လားေျမာက္ေတာ့တာ။ ကတိသစၥာအစမွာ ဒီလုိတုိင္တည္တယ္။
“ကမၻာတစ္လႊား ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားခဲ့ေသာ သမားဟူးရားႀကီးမ်ားအား သက္ေသထား၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤအဓိ႒ာန္ျပဳ ကတိသစၥာကုိ ရြတ္ဆုိသစၥာျပဳပါအံ့”တဲ့။
ဟူးရားဆုိတာ ဘာပါလိမ့္။
အဘိဓာန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သကၠတစကား“ေဟာရာ”က လာသတဲ့။ နကၡတ္ေဗဒင္ဆုိင္ရာ အတတ္ကုိ ကၽြမ္းက်င္သူ လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရသတဲ့။ ဟ ... အေနာက္တုိင္းေဆးပညာနဲ႔ ဟူးရားနဲ႔က ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ပတ္သက္ေန ပါလိမ့္။ သမားေတာ္ႀကီးမ်ားလုိ႔ ရုိးရုိးေလးေရးလုိက္ရင္ ရရက္သားနဲ႔ဗ်ာ။ “ဟူးရား” လုိက္ေသး တယ္။ ဒီအဓိ႒ာန္ျပဳ ကတိသစၥာက ဟစ္ပုိခေရးတီး(စ)ရဲ႕ သစၥာျပဳခ်က္ကုိ အေျခခံၿပီး မြမ္းမံထား တာပါ။ ေခတ္ကာလ နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရေလေအာင္။
ဟစ္ပုိခေရးတီး(စ)ရဲ႕ သစၥာျပဳခ်က္က ဒီလုိ အစခ်ီတယ္။
“သမားေတာ္ႀကီး အပုိလုိနတ္မင္း၊ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)၊ ဟုိင္ဂ်ီးယား၊ ဖနားဆီးယားတုိ႔ကုိ တုိင္တည္ ၿပီး ကၽြန္ုပ္ က်ိန္ဆုိတယ္”တဲ့။
ေဆးရံုေတြ၊ ေဆးေက်ာင္းေတြ၊ က်န္းမာေရး အဖဲြ႕အစည္းေတြက သံုးစဲြေနၾကတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ (Logo)မွာ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း နဲ႔ ေျမြႏွစ္ေကာင္ပါတယ္။ အဲဒီတုတ္နဲ႔ ေျမြက ဒီ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ကုိ အေၾကာင္း ျပဳၿပီးေပၚ လာတာ။
အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ရဲ႕လာရာနဲ႔လားရာ
အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ကုိ ဂရိေတြက ေဆးပညာနယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ပူေဇာ္ၾကတယ္။ စာဆုိႀကီး ဟုိးမား ကေတာ့ “ျပစ္မ်ိဳးမွဲ႕မထင္သမားေတာ္”တဲ့။ သူ႔အေဖက အပုိလုိနတ္မင္း။ အပုိလုိနတ္မင္းကုိယ္ႏိႈက္ ကလည္း စုိက္ပ်ိဳးေရးနတ္၊ အလင္းေရာင္နတ္၊ သစၥာနတ္၊ ေလးျမားအတတ္နတ္၊ ဂီတကဗ်ာနတ္ စတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ အျပင္ ေဆးပညာနဲ႔ သမားအတတ္တုိ႔ရဲ႕ နတ္မင္းလည္းျဖစ္သတဲ့ဗ်။ သမားေတာ္နတ္မ်ိဳးႏြယ္ ေတြပဗ်ာ။
အပုိလုိနတ္မင္း က လူသားမိန္းမ ခုိးရုိးနစ္(စ)နဲ႔ စံုဖက္မိသတဲ့။ (အပုိလုိနတ္မင္းက မိဖုရားေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္)။ ေယာက္်ားခ်စ္သူေတာင္ ရွိေသးသတဲ့)။ ခုိးရုိးနစ္(စ)က လွပသေလာက္ အက်င့္ေလာ္ လည္ သတဲ့။ ဒီသတင္းကုိ က်ီးငွက္က သယ္ေဆာင္လာၿပီး အပုိလုိကုိ တုိင္သတဲ့။ အပုိလုိနတ္မင္းက ဆံတစ္ပင္တင္း ခ်စ္ျခင္းမယားရဲ႕ သတင္းကုိ မယံုႏုိင္ဘူး။ သတင္းသယ္လာတဲ့ ေက်းေစတမန္ကုိ ေဒါသ ျဖစ္ျဖစ္နဲပ ဒဏ္ခတ္လုိက္တာ နဂုိက ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေနတဲ့ က်ီးကန္းရဲ႕ အေမြးေတြအားလံုး မည္းနက္ကုန္ သတဲ့။
ေနာင္ေတာ့မွ သတင္းမွန္ကုိ လက္ခံအတည္ျပဳၿပီး ခ်စ္ဇနီးကုိသတ္၊ အေလာင္းကုိ မီးသၿဂိဳလ္ဖုိ႔ စီစဥ္သတဲ့။ မီးေတာက္ေတြ အေလာင္းကုိ ၀ါးမ်ိဳခါနီးက်မွ ဇနီးသည္မွာ ကုိယ္၀န္ရွိေနမွန္း သိလုိက္ရေတာ့ ေသေနတဲ့ ခ်စ္သူ႔ ၀မ္းၾကာတုိက္ ထဲက သားငယ္ကုိ ခဲြစိတ္ထုတ္ယူလုိက္ရသတဲ့။ အဲဒီကေလးက အက္(စ)ခေလး ပီးယပ္(စ)ေလာင္းလ်ာေလး ပဲေပါ့။
မိတဆုိးေလးကုိ ဖခင္အပုိလုိနတ္မင္းက ဆင္ေတာလုိ႔ေခၚတဲ့ လူတစ္ပုိင္းျမင္းတစ္ပုိင္း ခီရြန္ဆီမွာ ပညာ သင္ၾကားဖုိ႔ အပ္ႏွံတယ္။ ခီရြန္က ပညာရွိသေလာက္ ႏွလံုးႏူးညံ့လွသူ။ ဟာက်ဴးလီး(စ)၊ အာခီးလီး(ခ)တုိ႔ကုိ ပညာသင္ေပးတဲ့ ဆရာႀကီး။ တပည့္ေတြထဲမွာ ခီရြန္အခ်စ္ဆံုးက အက္(စ)ခေလးပီးပ္(စ)ပါ။ သူ႔ကုိ သမားေတာ္အတတ္ သင္ၾကားေပးတယ္။ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ဟာ ခဲြစိတ္ကုသမႈ အတတ္ မွာေရာ ေဆးဖက္၀င္အပင္ အသီးအပြင့္နဲ႔ ေရာဂါကုသတဲ့ အတတ္မွာပါ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ သြားသတဲ့။ သူ႔အတတ္နဲ႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ အသက္ကုိ ေသမင္းခံတြင္း၀ကေန ဆဲြထုတ္ကယ္တင္ႏုိင္ ခဲ့သတဲ့။ လူသားဟာ အခ်ိန္တန္ရင္၊ ကံကုန္ရင္ ေသရတယ္ဆုိတဲ့ သဘာ၀ဓမၼကုိ အက္(စ)ခေလးပိးပ္(စ)က အန္တု သလုိ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ့။
လူနဲ႔ နတ္တုိ႔ရဲ႕သခင္ ဇုနတ္မင္းႀကီးက အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ေၾကာင့္ လူေတြ ထာ၀ရအသက္ရရင္ ခက္ရေခ် ရဲ႕လုိ႔ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကလာသတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဇုနတ္မင္းႀကီးဟာ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)ကုိ မုိးႀကိဳး လက္နက္သံုးၿပီး သတ္ပစ္လုိက္တယ္။ ဂရိေတြက သူ႔ကုိ ေဆးပညာနတ္၊ သမားေတာ္နတ္အျဖစ္ ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ၾကတဲ့ အျပင္ သူ႔တပည့္ေတြက သူ႔နာမည္န႔ ေဆးပညာသင္ၾကားေပးရာ လူနာ ကုသေပးရာ ေက်ာင္းေတြ ထူေထာင္ၾကတယ္။ အေနာက္တုိင္း ေဆးပညာရဲ႕ ဖခင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဟစ္ပုိခေရးတီး(စ) ဟာ အဲဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီးထြက္ တစ္ဦးေပါ့။
အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)က တစ္ေန႔မွာ ဇုနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ မုိးႀကိဳးလက္နက္ ထိမွန္ေသဆံုးသြားတဲ့ ဂေလာ္ ေကာ့(စ) ဆုိတဲ့ လူနာကုိ ၾကည့္ရႈစမ္းသပ္ေနခုိက္မွာ အခန္းထဲကုိ ေျမြတစ္ေကာင္ ေလွ်ာခနဲ ၀င္လာ သတဲ့။ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)က သူ ေတာင္ေ၀ွးအျဖစ္သံုးတဲ့ တုတ္နဲ႔ ေကာက္ရုိက္လုိက္တာ ေျမြက ပဲြခ်င္းၿပီး ပဲတဲ့။ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ေနာက္ေျမြတစ္ေကာင္ ၀င္လုိက္လာၿပီး ေသေနတဲ့ ေျမြရဲ႕ ပါးစပ္ထျကုိ ေဆး ရြက္ တခ်ိဳ႕ ထုိးထည့္တာ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ မ်က္စိေရွ႕မွာတင္ပဲ ေသေနတဲ့ေျမြ ရွင္ျပန္ထေျမာက္လာတာ အားလံုး အံ့အားတသင့္ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီေဆးရြက္ေတြကုိ ေသေနတဲ့လူနာရဲ႕ ပါးစပ္ထဲ ထုိးထည့္ေပး လုိက္ေတာ့ လူနာ ေသရြာက ျပန္လာေရာတဲ့။
အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)က ေျမြကုိ သူ႔ဆရာလုိ႔ အမွတ္ျပဳလုိက္ၿပီး တုတ္ေခ်ာင္းမွာ ေခြေနတဲ့ေျမြပံုကုိ သူ႔ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ အျဖစ္ ေလးစားစြာ အသံုးျပဳေတာ့သတဲ့။ တုတ္ေခ်ာင္းက ဆုိက္ပရပ္ပင္ရဲ႕ အကုိင္းကုိ ခ်ိဳးထား တာပါ။ မျပဳမျပင္ အရုိင္းထည္သက္သက္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔တုတ္က ဖုထစ္ေတြနဲ႔ မေျပအျပစ္။ အေခ်ာ သပ္ထား တဲ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ တုတ္ေခ်ာင္းမဟုတ္ဘူး။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္ၾကာ တဲ့အထိ ဒီေျမႊတစ္ေကာင္ ရစ္ေခြေန တဲ့ တုတ္ေခ်ာင္းပံုကုိ ေဆးပညာအမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ သံုးခဲ့ၾကတာ အလယ္ေခတ္ ေရာက္သည္အထိေပါ့။
ေျမႊတစ္ေကာင္ရဲ႕နိဂံုး
အလယ္ေခတ္မွာ ခရစ္ယာန္သာသနာ ပြင့္လင္းစည္ပင္လာေတာ့ ဂရိေခတ္ေရာမေခတ္ နတ္ဘုရားေတြ၊ အမွတ္တံဆိပ္ေတြ အားလံုးဟာ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးက ပိတ္ပင္တားျမစ္တာ ခံရတယ္။ ေျမြတစ္ေကာင္ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း လည္း အမ်ားနည္းတူ ကုိယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ေနရေပါ့။ သူ႔ေနရာမွာ ဆီး ခံ တဲ့ ခြက္ကေဆးပညာ၊ သမားေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ အစားထုိး၀င္ေရာက္ခဲ့ေပါ့။ ဆီးကုိ စမ္းသပ္ၾကည့္ ရႈၿပီး ေရာဂါ ရွာေဖြတ့ဲဓေလ့က အဲဒီေခတ္မွာ ထြန္းကားေနေပတာကုိး။
ခရစ္ယာန္သာသနာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလ အလြန္မွာ ေျမာက္ဥေရာပ ပရုိတက္(စ)တင့္ ခရစ္ယာန္ ႏုိင္ငံေတြက ေဆးပညာနဲ႔သမားေတာ္ အမွတ္တံဆိပ္ေတြ လကၡဏာေတြကုိ ေျပာင္းၾကျပန္တယ္။ အက္(စ) ခေလးပီးယပ္(စ)နဲ႔ သူ႔သမီးဟုိင္ဂ်ီယာတုိ႔ကုိ ေဆးပညာ၊ သမားေတာ္ အမွတ္တံဆိပ္ အျဖစ္ ျပန္ေျပာင္း သံုးစဲြ ၾကျပန္ေရာ။ တုတ္ေခ်ာင္းကုိ ရစ္ေခြေနတဲ့ ေျမႊတစ္ေကာင္ ျပန္လည္အသက္၀င္ခဲ့ေပါပ။ ဥေရာပႏုိင္ငံေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒီအမွတ္တံဆိပ္ကုိပဲ ေဆးပညာ၊ သမားေတာ္တံဆိပ္အျဖစ္ ယခုအခ်ိန္ ထိ ႏွစ္ႏွစ္ သက္သက္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲသံုးစဲြေနဆဲပါ။
အေမရိကန္ႏုိင္ငံ မွာလည္း အရပ္သားေဆးဖက္ အဖဲြ႕အစည္းမွာေရာ ေဆးတပ္မွာပါ ဒီအမွတ္တံဆိပ္ကုိပဲ လက္ခံ သံုးစဲြခဲ့ၾကတာပါ။ ၁၈၁၈ ကတည္းက အေမရိကန္တပ္မေတာ္ ေဆးပညာဌာနက ဒီအမွတ္တံဆိပ္ကုိ ဆးတပ္ဖဲြ႕ တံဆိပ္အျဖစ္ သံုးစဲြခဲ့တာေတြ႕ရတယ္။ ၁၉၀၂ ခု က်ကာမွ အေမရိကန္ေဆးတပ္ဖဲြ႕ရဲ႕ တံဆိပ္ ဟာ ေျမြ တစ္ေကာင္ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းဘ၀က စုေတၿပီး ေျမၽြႏွစ္ေကာင္ တုတ္ တစ္ေခ်ာင္း ေတာင္ပံ တစ္ခု ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ ေျမြတစ္ေကာင္တံဆိပ္ ဟာ ေျမာက္အေမရိကမွာ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး နိဂံုးကမြတ္ အသံုးသတ္ သြားေလရဲ႕။
ေျမႊႏွစ္ေကာင္၊ ေတာင္ပံတစ္စံု၊ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း ေဆးေလာကထဲ ၀င္ေရာက္လာျခင္း
ေျမြႏွစ္ေကာင္က တုတ္တစ္ေခ်ာင္းကုိ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ရစ္ေခြေနၿပီး တုတ္ရဲ႕ထိပ္နားမွာ ေတာင္ပံတစ္စံုနဲ႔ လွပေန တဲ႕ လက္စဲြေတာ္ေတာင္ေ၀ွးကလည္း ရာဇ၀င္နဲ႔ဗ်။ ကာဒူးစီးယပ္(စ)လုိပေခၚသတဲ့။
အဲဒီေတာင္ေ၀ွး က ဇုနတ္မင္းႀကီးနဲ႔ မိဖုရားမုိင္ယာရဲ႕သား ဟားမီး(စ)ကုိင္တဲ့ ေတာင္ေ၀ွးပါ။ သူ႔ကုိ ေရာမေတြက မာက်ဴရီနတ္သား လုိ႔ သိမွတ္ၾကတယ္။ သူ႔ေတာင္ေ၀ွးက ခ်စ္စရာ။ ေျမႊတစ္ေကာင္ အစား ေျမြ ႏွစ္ေကာင္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္ေနေတာ့ ပုိၾကည့္ေကာင္းတယ္။ ဟန္ခ်က္ ညီတယ္။ အခ်ိဳးက်တယ္။ တုတ္ေခ်ာင္း ထိပ္မွာလည္း ဘုေလးနဲ႔။ တုတ္ေခ်ာင္းက သပ္သပ္ ရပ္ရပ္။ ေခ်ာေခ်ာ မြတ္မြတ္။ ဘုေအာက္နား ကပ္ရက္ ေတာင္ပံတစ္စံုကလည္း ငြားငြားစြင့္စြင့္။
ဟားမီး(စ)က သတင္းပုိ႔ရတဲ့။ သတင္းသယ္ရတဲ့ တမန္ေတာ္လုိ႔ သိမွတ္ၾကသမုိ႔ သူကုိင္ေဆာင္တဲ့ ကာဒူးစီးယပ္(စ) ကုိ ဥေရာပတစ္၀န္း ပံုႏွိပ္တုိက္ေတြက သူတုိ႔ပံုႏွိပ္တုိက္ရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ (Logo)အျဖစ္ ယူသံုးၾက တယ္။ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး သံုးတဲ့ပံုႏွိပ္တုိက္က ေဆးစာအုပ္ေတြ အဓိကပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀တဲ့ လန္ဒန္က ခ်ာခ်ီ(လ) ပံုႏွိပ္တိုက္ပါ။
ေျမၽြတစ္ေကာင္ က ေဆးပညာ၊ ေျမြတစ္ေကာင္က စာေပအႏုပညာ။ ဒီႏွစ္ခုကုိ ေပါင္းစည္းေပးရမယ္ဆုိတာ ခ်ာခ်ီ(လ) ပံုႏွိပ္တုိက္ရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္ပါသတဲ့။ သူတုိ႔ တုိက္က ရုိက္ထုတ္တဲ့ ေဆးက်မ္းေတြက အေမရိက တုိက္ ကုိ အမ်ားဆံုး တင္ပုိ႔ရသတဲ့။ ၾကာလာေတာ့ အေမရိကတုိက္ကလူေတြက ေဆးပညာနဲ႔ ေျမြႏွစ္ေကာင္ ကုိတဲြတဲြၿပီး ျမင္ လာေရာတဲ့။ ၁၉ ရာစုကုန္ခါနီးမွာ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံတစ္၀န္းရွိ ပံုႏွိပ္တုိက္ေတြ ကလည္း ေျမႊ ႏွစ္ေကာင္နဲ႔ ကာဒူးစီးယပ္(စ)ကုိ ေဆးပညာ အမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ လက္ခံ သံုးစဲြၿပီး ေဆးစာအုပ္ေတြမွာ ထည့္ႏွိပ္ၾကသတဲ့။
အေမရိက မွာ ေျမြႏွစ္ေကာင္ ပုိလုိ႔အေျခခုိင္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းက အေမရိကန္တပ္မေတာ္က ဗုိလ္ႀကီး ဖရက္ဒရစ္(ခ)ေရးႏုိး(စ)ေၾကာင့္ ပါ။ ၁၉၀၂ ခုႏွစ္ အေမရိကန္တပ္မေတာ္မွာ ယူနီေဖာင္းေတြ အမွတ္တံဆိပ္ ေတြေျပာင္းၾကေတာ့ တံဆိပ္ ေရြးခ်ယ္ေရး ပဲြႀကီးစေတာ့တာေပါ့။ ေဆးတပ္အတြက္ တံဆိပ္ေရြးခ်ယ္ ရတဲ့ ဗုိလ္ႀကီးေရးႏုိး(စ)က အက္(စ)ခေလးပီယပ္(စ)သမုိင္းေၾကာင္းေရာ၊ ဟားမီး(စ)ရဲ႕ ကာဒူးစီးယပ္(စ)ဋီကာ ပါ ဘာမွသိပံုမရဘူး။
ဒါနဲ႔ သူက ေျမြတစ္ေကာင္တုတ္တစ္ေခ်ာင္း ပုိလုိ႔လွပသပ္ရပ္ေခတ္မီတဲ့ ၾကြရြေန တဲ့ေျမြႏွစ္ေကာင္ ေတာင္ပံ တပ္ ေတာင္ေ၀ွး ကုိ ေဆးတပ္ တံဆိပ္အျဖစ္ အထက္ကုိ တင္တယ္။ ေဆးတပ္ခ်ဳပ္ (Surgeon-General)ျဖစ္တဲ့ စတန္းဘတ္(ဂ)က ဒီတံဆိပ္ကုိ လက္မခံဘူး။ ေရးႏုိး(စ)က အခါခါတင္ေသာ္လည္း အခါခါ ပယ္တယ္။ ေဆးတပ္ခ်ဳပ္အသစ္ျဖစ္တဲ့ ေဖာ၀ု(ဒ)လက္ထက္က်ကာမွ ဒီတံဆိပ္ကုိ လက္ခံအတည္ျပဳခံရ တာ။ ၁၉၀၂ ဇူလုိင္ ၁၇ ရက္မွာ ေဆးတပ္အားလံုးရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ ေျမြႏွစ္ေကာင္နဲ႔ ေတာင္ံတပ္ ေတာင္ေ၀ွးဟာ တရား၀င္ အမွတ္အသား အျဖစ္ ရပ္တည္လာလုိက္တာ ယေန႔ထိပဲ။ ေဆးတပ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ စာၾကည့္တုိက္မွဴး ဒု-ဗုိလ္မွဴးႀကီး မက္(ခ)ကူးေလာ့(ခ)က ဒီတံဆိပ္ကုိ ကန္႔ကြက္ခဲ့ေသာ္လည္း အရာမထင္ခဲ့ဘူးတဲ့။
ဘာေၾကာင့္ ေျမြႏွစ္ေကာင္ မျဖစ္သင့္သလဲ
ေျမြႏွစ္ေကာင္ေတာင္ေ၀ွးရွင္ ဟားမီး(စ)ဟာ အရြယ္နဲ႔မလုိက္ေအာင္ ဥာဏ္ေကာင္းသေလာက္ အက်င့္ မေကာင္းသူ ပါ။ သူ႔”ဇ” ကုိေမြးကတည္းက စျပတယ္။ သူ႔ကုိ နံနက္အရုဏ္တက္မွာ ေမြးတယ္။ ညေနေစာင္းေရာက္ေတာ့ သူက ပုခက္ထဲကေန တိတ္တိတ္ေလး ကုိယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ၿပီး ထြက္သြားတယ္။ သူနဲ႔ ဖေအ တူ မေအကဲြအပုိလုိနတ္မင္းရဲ႕ ႏြားေတြကုိ သြားခုိးယူၿပီး ဂူထဲ ၀ွက္ထားဖုိ႔တဲ့။ ခုိးႏြားထဲက ႏွစ္ေကာင္ကုိသတ္၊ အေမြးေတြကုိ ႀကိဳးက်စ္။ လိပ္တစ္ေကာင္ကုိသတ္။ အခံြကုိယူ။ လိပ္ခံြမွာ ခုနင္က ႀကိဳးေတြတပ္ၿပီး လုိင္ရာေခၚတဲ့ ဗ်ပ္ေစာင္းတူရိယာတစ္ခု ထြင္လုိက္သတဲ့။
အပုိလုိက သူ႔ႏြားေတြ အခုိးခံရတဲ့အေၾကာင္းသိေတာ့ ဟားမီး(စ္)ရဲ႕အေမ မုိင္ယာကုိ သြားတုိင္တယ္။ မုိင္ ယာက ပုခတ္ထဲက “အျပစ္ကင္းစင္”တဲ ဟားမီး(စ)ေလးကုိ ျပသတဲ့။ ဟားမီး(စ)ရဲ႕ ဗ်ပ္ေစာင္းကုိ တီးခတ္ ရာက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ဂီတသံကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္စဲြလမ္းမိတဲ့ အပုိလုိဟာ အဲဒီဗ်ပ္ေစာင္းကုိ သူ႔ႏြားေတြအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ လက္ခံလုိက္သတဲ့
ဟားမီး(စ)ဟာ ႏြားေက်ာင္းသားေတြမႈတ္တဲ့ ပေလြကုိလည္း တီထြင္ခဲ့ေသးသတဲ့။ အဲဒီပေလြကုိလည္း ဂီတ ခ်စ္တဲ့ အပုိလုိနတ္မင္းက လုိခ်င္ျပန္ပါေရာ။ ဒါနဲ႔ ႏြားေတြ ထိန္းေက်ာင္းရာမွာသံုးတဲ့ သူ႔ေရႊေတာင္ေ၀ွးကုိ ဟားမိး(စ) ရဲ႕ ပေလြနဲ႔ အလဲအထပ္ လုပ္လုိက္သတဲ့။ အဲဒီေတာင္ေ၀ွးက ကားဒူးစီးယပ္(စ)ပဲေပါ့။ ဒီေတာင္ေ၀ွးက အပုိလုိရဲ႕ အဆုိအရ “ၾကြယ္၀ျခင္း၊ အလွ်ံပယ္ျခင္းတုိ႔ရဲ႕ သေကၤတ၊ ထာ၀ရတည္တဲ့အရာ၊ ကုိင္ေဆာင္သူကုိ ေဘးအႏၱရာယ္အေပါင္းမွ ကာကြယ္လိမ့္”တဲ့။
ဟားမီး(စ)ရဲ႕ တာ၀န္ေတြထဲက အဓိကတာ၀န္က ဇုနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ ေျချမန္ေတာ္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရတာ ပါ။ နတ္ဘုရားေတြရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေျပးလည္း ျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတမန္ေတာ္လည္း ျဖစ္သတဲ့။ ရန္ျဖစ္ ေနတဲ့ေျမြႏွစ္ေကာင္ၾကား သူ႔ေတာင္ေ၀ွး ပစ္ေပါက္လုိက္ေတာ့ ေျမႊႏွစ္ေကာင္က သဟာယဖဲြ႕ၿပီး သူ႔ေတာင္ေ၀ွးမွာေခြဖဲြ႕ေနလုိက္လုိ႔ သူ႔ကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသယ္ေဆာင္သူလုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတာ။ ဒီအထိကေတာ့ ဟားမီး(စ)ရဲ႕ ကာဒူးစီးယပ္(စ)ဟာ ေဆးပညာရွင္ေတြ သမားေတာ္ေတြအတြက္ ကိသ ကေအာက္ျဖစ္စရာ မရွိလွပါဘူး။ ေျချမန္ေတာ္ဗ်ာ။ ေရွ႕ေတာ္ေျပးဗ်ာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတမန္ဗ်ာ။
ျပႆနာက ဟားမီး(စ)ရဲ႕ တျခားတာ၀န္ရဲ႕ အခန္းက႑ေတြက သိပ္အေၾကာင္းမလွေပဘူးဗ်။ သူက သူခုိး သူ၀ွက္ေတြ၊ ကုန္သည္ေတြ၊ ခရီးသြားေတြရဲ႕ နတ္လည္းျဖစ္သတဲ့။ ေလာင္းကစား၀ုိင္းေတြ၊ ထီဆုိင္ေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့နတ္လည္းျဖစ္သတဲ့။ လွ်ာကုိ အစုိးရတဲ့နတ္လည္း ျဖစ္သတဲ့။ သူ အစုိးရတဲ့လွ်ာက ေကာင္းတာေရာ ဆုိးတာေရာ ေျပာတတ္သတဲ့။ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ ေျပာရရင္ ဟားမီး(စ)ဟာ လူရည္လညလြန္းသူေပါ့။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာရရင္ ေတာ့ဥာဏ္မ်ားလြန္းသူ ဖ်ံက်လြန္းသူလုိ႔ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။
တခ်ိဳ႕က သူ႔ကုိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ မစတဲ့ နတ္အျဖစ္ ကုိးကြယ္ၾကၿပီး ဒဂၤါးေတြ ျပည့္တင္းေဖာင္းကားေနတဲ့ ပုိက္ဆံအိတ္ကုိင္ၿပီး ေလွ်ာက္သြားေနပံုသရုပ္ေဖာ္ၾကတ္။ ဒီမွာတင္ကုိ ေဆးပညာနဲ႔ သမားေတာ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ဒီနတ္နဲ႔က ၀ိေရာဓိျဖစ္ေနၿပီ။
ေဆးပညာနဲ႔ ဒီထက္ ပဋိပကၡျဖစ္စရာက ဒီနတ္က ေသဆံုးသြားသူေတြရဲ႕ ၀ိညာဥ္ေတြကုိ ငရဲျပည္ပုိ႔ရတဲ့ လမ္းျပျဖစ္သတဲ့။ သမားေတာ္ေတြက လူနာေတြကုိ ဒီဘက္ကမၻာပါေအာင္ ဆဲြေနခ်ိန္မွာ ဒီနတ္က လူေတြကုိ ဟုိဘက္ကမၻာဘက္တြန္းတြန္းပုိ႔ေနသတဲ့ဗ်။ သူခုိးသူ၀ွက္၊ ကုန္သည္ပဲြစားတုိ႔ရဲ႕နတ္၊ ေရႊျဖစ္ေငြ ျဖစ္နတ္၊ လူလိမ္လူေကာက္ ေလာင္းကစားသမားေတြရဲ႕ဘုရင္၊ ငရဲလမ္းျပသခင္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆးပညာနဲ႔၊ သမားေတာ္နဲ႔ နည္းနည္းမွ မအပ္စပ္ေခ်တကား။
ေျမြတစ္ေကာင္လား၊ ေျမြႏွစ္ေကာင္လား
၁၉၉၂ အေမရိကန္ က်န္းမာလေရး၀န္ေဆာင္မႈ အဖဲြ႕အစည္းေတြရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ကုိ စစ္တမ္းေကာက္ ၾကည့္ေတာ့ ပညာရပ္အဓိက၊ ပညာရွင္အဓိက အဖဲြ႕အစည္းေတြက ေျမြတစ္ေကာင္ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း [ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ)တုတ္ေခ်ာင္း]ကုိ သူတုိ႔အဖဲြ႕ရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာအျဖစ္ သံုးစဲြၾကတာမ်ားသတဲ့။ (၆၂ ရာခုိင္ႏႈန္း)။ စီးပြားေရးဆန္တဲ့ က်န္းမာေရး၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ (ဥပမာ-ေဆး၀ါးထုတ္လုပ္ေရးကုမၸဏီ) ကေတာ့ ေျမြႏွစ္ေကာင္နဲ႔ ႏွင္တံပ်ံ [ကာဒူးစီးသပ္(စ)]ကုိ အသံုးမ်ားတာ ေတြ႕ရသတဲ့။ (၇၆ ရာခုိင္ႏႈန္း)။ ပညာရွင္ေတြပါ၀င္တဲ့ အဖဲြ႕ကေတာ့ ေဆးပညာအမွတ္တံဆိပ္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္သိၿပီး သံုးၾကတာကုိး။ အစဥ္အလာ လက္ဆင့္ကမ္းလာတဲ့ သမုိင္းကုိလည္း တန္ဖုိးထားၾကတာကုိး။ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕ႀကီး (WHO)အမွတ္တံဆိပ္မွာလည္း ေျမြတစ္ေကာင္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးဌာန အမွတ္တံဆိပ္ကလည္း ေျမြတစ္ေကာင္ပဲ။ စီးပြားေရးဆန္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မငလုပ္ငန္းေတြကေတာ့ စားသံုးသူေတြ၊ သံုးစဲြသူေတြ ရင္းႏွီးမ်က္မွန္းတန္းမိေနတဲ့ ေျမြႏွစ္ေကာင္ (Logo)အမွတ္တံဆိပ္ကုိ ပုိႀကိဳက္ၾကတယ္ေလ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆးေက်ာင္းေတြရဲ႕ Logo ကေကာ ဘယ္လုိလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မႏၱေလးေဆးေက်ာင္းေရာ ရန္ကုန္ေဆး (၁)၊ ေဆး(၂)ပါ ေျမြႏွစ္ေကာင္ ပဲဗ်။ ေဆး(၁)တံဆိပ္က တုတ္တုိင္ထိပ္မွာ မီးေတာက္ကေလးပါ ပါလုိက္ေခ်ေသး။ ေဆး(၂)တုတ္ေခ်ာင္းကေတာ့ အေတာင္ပံနဲ႔။ ဒီအမွတ္တံဆိပ္ေတြက ၁၉၆၄ တကၠသုိလ္ ပညာေရးစနစ္သစ္စတုန္းက အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့တာ ထင္ပါရဲ႕။
ဒီအမွတ္တံဆိပ္ေတြ ကုိ ျပန္စိစစ္ဖုိ႔ လုိပါၿပီ။ သမုိင္းေၾကာင္းအရ ခုိင္မာတဲ့ ေဆးပညာရဲ႕ ရည္မွန္းရာနဲ႔ ေဆးပညာရွင္နဲ႔ က်င့္၀တ္သိကၡာနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်တ့ အက္(စ)ခေလးပီးယပ္(စ) တံဆိပ္ ကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး၊ ရုိရုိေသေသလက္ခံဖုိ႔။ ယခုလုိ စီးပြားျဖစ္ က်န္းမာေရး၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ လိႈင္လိႈင္ဖံြ႕ ၿဖိဳးေနခ်ိန္မွာ ၾကြယ္၀မႈ၊ စီးပြားေရးဆန္မႈတုိ႔ရဲ႕သခင္ နတ္ဘုရင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ ကာဒူးစီးယပ္(စ)ေျမြႏွစ္ေကာင္ ကုိ စြန္႔စ္ဖုိ႔ ပုိ၍ ပုိ၍ လုိအပ္လွသည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ...
စာညႊန္း ။ Wilcox RA, Whitham EM(2003). "The Symbol of Modern Medicine: Why One Snake is More Than Two. Ann Intern Med. 138:673-677.
ရြက္ႏုေ၀၊ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၂၀၀၉
ေက်းဂ်ဴးကဘာ ကုိသန္းေအာင္
(၁)
ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရပ္ေျမ ကသာႏွင့္ အေဖ့ေမြးရပ္ေျမ အင္းေတာ္က မုိင္ ၂၀ ေပ်ာ့ေပ်ာ့သာေ၀းသည္။ ၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ ၾကား ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းရွိသည္။ ရထားလမ္းက ကသာမွ နဘား၊ နဘားမွ အင္းေတာ္ အဆင့္ဆင့္ သြား ရသည့္ျပင္ နဘားမွာ မီးရထားေျပာင္းစီးရေသး၍ ဤလမ္းေၾကာင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဒသကလူေတြ အသံုးျပဳေလ့မရွိ။ ကားလမ္းပဲသံုးၾကတာ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္စဥ္ ၁၉၆၀-၇၀ တစ္၀ုိက္က ကသာ-အင္းေတာ္ကားလမ္းက လမ္းကလည္း မေကာင္း၊ ကားေတြကလည္း မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္၊ စစ္က်န္ ကားေဟာင္းႀကီးေတြကုိ သနပ္ခါး လိမ္းထားတာ။
ကသာ-အင္းေတာ္ ခရီးက ပံုမ်န္ ၄ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကာသည္ဆုိလွ်င္ ဒီေခတ္ လူငယ္ေတြ ႏွာေခါင္း ရံႈ႕ၾကမည္။ ဒါတာင္ ကံေကာင္းမွ ၄ နာရီနဲ႔ ေရာက္တာ။ ကံဆုိးလုိ႔ လမ္းမွာ ကားပ်က္ခဲ့ရင္ သြားေပ ေရာ့။ ၆ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္။ နံနက္ ၁၀ နာရီခဲြစီး။ ညေန ၄ နာရီတစ္၀ုိက္ ခရီးဆုိက္ခဲ့ရင္ သင္ အေတာ္ကံထူး သူျဖစ္လိမ့္မည္။
ကသာ-အင္းေတာ္ကားလမ္းမွာ ေျပးဆဲြၾကတဲ့ကားက သံုးလးစင္းသာ။ ကားေတြက အခ်ိန္ဇယားမရွိ။ ခရီး သည္ရွိသေရြ႕ ေစာင့္တင္။ ဘယ္အခ်ိန္ ကားထြက္မလဲ သြားမေမးေလႏွင့္။ ခရီးသည္စံုလွ်င္၊ ကုန္ေတြ ျပည့္လွ်င္ ထြက္လိမ့္ မည္။ ကားပုိင္ရွင္ေတြက ကသာႏွင့္ အင္းေတာ္က။ ကသာကားပုိင္ရွင္ ဦးႀကီးလိႈင္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္ တစ္လမ္းတည္းသား။ သူ႔ကားက နာမည္ႀကီး။ လမ္းမွာ ခဏခဏ ပ်က္လြန္လြန္၍ "ဦးႀကီးလိႈင္ကား စီးလုိ႔ ကေတာ့ ထမင္းခ်ိဳင့္ေဆာင္သြား" ဟုခရီးသြားခ်င္း ေျပာစမွတ္ျပဳၾကရသည္။ လမ္းမွာက ရြာေလး တစ္ရြာစ ႏွစ္ရြာစပဲ ရွိတာ။ ၀ယ္စားစရာ ဘာကမွမရွိ။ နတၳိ။ ကုိယ္ထူကုိယ္ထ။ ကုိယ့္ရိကၡာ ကုိယ္သယ္။
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ က အေဖ့ေဆြမ်ိဳး ေတြရွိရာ အင္းေတာ္ကုိ အလည္လုိက္သြားေလ့မရွိတာေၾကာင့္ ဦးႀကီး လိႈင္ကားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ပတ္သက္စရာ မရွိ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဦးႀကီးလိႈင္၏ သားသမီးေတြႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေရစက္ဆံုပံုကုိ ေျပာရဦးမည္။
(၂)
ဦးႀကီးလိႈင္သမီးငယ္ မခင္တုတ္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းေနဖက္။ သူက မိန္းကေလးေပမယ့္ သြားရင္ လာရင္ ေဒါင္းတိေမာင္းတိ ေယာက္်ားႀကီးႏွင့္ တူလွသည္။ စာေတာ့ သိပ္မေတာ္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ခင္သည္။ "ေမာင္ေအာင္ႀကီး၊ ေမာင္ေအာင္ႀကီး" ဟုေခၚတတ္သည္။
မခင္တုတ္ တုိ႔အိမ္ရဲ႕ ထူးျခားမႈက သူတုိ႔ေမာင္ႏွမေတြ အားလံုးလုိလုိ အားကစား၀ါသနာႀကီးျခင္း။ အစ္ကုိႀကိး ကုိသန္းအာင္ က အလ်ားခုန္ၿပိဳင္ပဲြ၀င္ေနက်။ သူ႔ႏွမ ႏုႏုရီက ကသာေရကူးခ်န္ပီယံ။ တာလတ္ အေျပးခ်န္ပီယံ။ ၁၉၆၈ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ကၽြန္းဆြယ္အားကစားၿပိဳင္ပဲြ တာလက္ေျပးမွာ ေရႊတ့ဆိပ္ရ သည္။ မခင္တုတ္ ကေတာ့ သူလုိကုိယ္လုိ အားကစား၀ါသနာရွင္။ ဆုေတြဘာေတြရသည္ မၾကားစဖူး။
သူတုိ႔အိမ္က ကသာေတာင္ပုိင္းရပ္ကြက္ ကေလးေတြ၊ လူငယ္ေတြရဲ႕စုရပ္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ အိမ္၀င္းထဲ၀င္၊ အိမ္ေအာက္ထပ္ လူပ်ိဳခန္းထဲထိ ၀င္ေရာက္ စူးစမ္းဖူးသည္။ ကုိသန္းေအာင္တုိ႔ႏွင့္ ေဆြမကင္း မ်ိဳးမကင္း လူပ်ိဳေက်ာင္းသားႀကီးတစ္ဦးေနသည့္အခန္း။ သူ႔နာမည္က ကုိေအးကုိ။ တစ္ခါက သူ႔အခန္းနံရံမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ တစ္ေၾကာင္းဆဲြ ပံုတူကားတစ္ခ်ပ္ ေတြ႕ရသည္။ မ်က္ႏွာႏွင့္ လည္ပင္းေဘး တုိက္ပံု။ မုတ္ဆိတ္ တုိတုိခၽြန္ခၽြန္ႏွင့္။
" ဟ ... လီနင္ပံုပါလား " ဟု ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္က လႊတ္ခန ေအာ္လုိက္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ၅ တန္း ေက်ာင္းသား အရြယ္။ ကုိေအးကုိက ၉ တန္း၊ ေက်ာင္းသားႀကီး။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အံ့အားတသင့္ ၾကည့္လုိက္ၿပီး -
" မင္း သိသားပဲ။ မင္း ဘယ္လုိသတာတံုး" တဲ့။
ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ဒီပံုက ျမင္ဖူးတာ ဖန္တစ္ရာမက။ အေဖက ဆုိဗီယက္ ယူနီယံစာေစာင္ လစဥ္ပံုမွန္ ယူတာဆုိေတာ့။ ဆုိဗီယက္ရုရွားကုိ ႀကိဳက္လြန္းလြန္း၍ အေဖ ဒီစာေစာင္ေတြကုိ မွာယူဖတ္ရႈေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မထင္။ ဒီစာေစာင္ေတြက အလကားပဲတင္းရတာေၾကာင့္ျဖစ္မည္။
(၃)
ကုိသန္းေအာင္တုိ႔ အိမ္ေရွ႕မွာ ဗရင္ဂ်ီဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ၀တ္ေက်ာင္းရွိသည္။ ၀တ္ေက်ာင္းက သိပ္မႀကီးလွ ေသာ္လည္း ၀င္းႀကီးက က်ယ္မွက်ယ္။ (ကေလးမ်က္စိနဲ႔)။ ညေနခင္းတုိင္းလုိလုိ ေက်ာင္းဆင္းရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ က်က္စားရာနယ္ေျမ။ ကစားနည္းမ်ိဳးစံု ကစားၾက။ ရန္ျဖစ္ၾက။ စိတ္ေကာက္ၾက၊ ျပန္ေခၚၾက။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကုိသန္းေအာင္ ရွိေနသေရြကေတာ့ ရန္ပဲြႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ျဖစ္စရာမရွိ။
ထုိစဥ္တုန္းက ကုိသန္းေအာင္မွာ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ပဲ ရွိဦးမည္။ သုိ႔ေပမဲ့ သူဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဧရာမလူႀကီး။ သူ႔လက္ေမာင္းအုိးေတြက တုတ္တုတ္ခုိင္ခုိင္။ ၾကြက္သားေတြနဲ႔ တင္းရင္းလုိ႔။ ခါးကေသးေသး။ ေျခသလံုးၾကြက္သားေတြက အခ်ိဳးက်က် ဖံြ႕ၿဖိဳးလုိ႔ေန။ သူ႔ကုိယ္မွာ အဆီပုိမရွိ။ သူက ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားႀကီး။ မ်က္ႏွာက ၿပံဳးခ်ိဳေသာ္လည္း တည္တည္ၾကည္ၾကည္။ အားလံုးႏွင့္ အေရာ တ၀င္ေနတတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘယ္သူ႔ကုိမွ ပုိပုိသာသာ အေရးေပးေလ့မရွိ။ မိန္းမပ်ိဳေတြႏွင့္လည္း သိပ္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ပေရပရီေနတာ မေတြကရ။ သူရွိရင္ ကေလးေတြေပ်ာ္သည္။ သူကုိယ္တုိင္ ကေလးေတြ အတြက္ ကစားနည္း မ်ိဳးစံု ဖန္တိးေပးေလ့ရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ သူက မွ်တေသာ ဒုိင္လူႀကီး။
တစ္ခါ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ရွည္ႀကီးစေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းကအျပန္ လြယ္အိတ္ ဗုန္းခနဲပစ္ခ်။ အ၀တ္ အစား အေျပးအလႊားလဲ၊ ေရတ၀ေသာက္ၿပီး၊ ကုိသန္းေအာင္တုိ႔အိမ္ေရွ႕ ကစားကြင္းႀကီးဘက္ ေျပးထြက္ခဲ့။ ပါးစပ္က "မီးပြင့္ေအာင္ ေဆာ့မေဟ့" လုိ႔ ေအာ္ဟစ္ႀကံဳး၀ါးခဲ့တာ သတိရမိေသးေတာ့။
ကုိသန္းေအာင္က ကေလးေတြအတြက္ ကစားပဲြေတြသာမက ၿပိဳင္ပဲြေတြပါ ဖန္တီးေပးလုိက္ေသးသည္။ အဲဒီၿပိဳင္ပဲြေတြ အားလံုးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္မွန္သမွ် သူ႔အိတ္ထဲက စုိက္ထုတ္ၿပီးလုပ္ခဲ့တာ။ ဟုိတုန္းက သတိမထားမိခဲ့။ ယခု ႀကီးလာမွ ဒီအခ်က္ကုိ စဥ္းစားမိသည္။ ၿပိဳင္ပဲြ၀င္ကေလးေတြ အားလံုးလုိလုိ ဆုရၾက သည္။ ကစားစရာ အရုပ္ေလးေတြ၊ စားစရာခ်ိဳခ်ဥ္နဲ႔ မုန္႔ေလးေတြ၊ ေရာင္စံုခတံ ခဲဖ်က္ေလးေတြ။ အမယ္စံု။ ၿပိဳင္ပဲြေတြကလည္း စံုသလားမေမးႏွင့္။ တစ္ဦးခ်င္း ယွဥ္ရတဲ့ပဲြေရာ၊ အုပ္စုလုိက္ ၿပိဳင္ရတဲ့ပဲြေရာ။ ညာဥ္သံုး ရတဲ့ပဲြေရာ။ ကံသံုးရတဲ့ပဲြေရာ။ မုန္႔စားၿပိဳင္ရတဲ့ပဲြေရာ။ စံုမွစံု။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ပဲြတုိင္းလုိလုိ ၀င္ႏဲႊလုိက္တာပဲ။ အရံႈးမွ မရွိတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အားကစားစြမ္းရည္ကလည္း အမ်ားမနာလုိစရာ။ လူက ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ အေျပးကလည္း၀ါသနာပါေလေတာ့ အေျပးၿပိဳင္ပဲြေတြမွာ ၀င္စမ္း ၾကည့္ရင္ ေကာင္းမယ္လုိ႔ မိမိဘာသာ ဆံုးျဖတ္ၿပီး အေျပးၿပိဳင္ပဲြတုိင္းလုိလုိ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္ၿပိဳင္ျဖစ္သည္။ ဘာဆုမွမရ။ ဘာနံပါတ္မွမခ်ိတ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အေျပးေကာင္းလွထင္ေနတာ။ တကယ္၀င္ၿပိဳင္လုိက္ ေတာ့ ကုိယ့္ထက္ ေျပးႏုိင္သူခ်ည္း။ ဒီလူေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္လ်င္ျမန္ဖ်တ္လတ္ သန္စြမ္းေနပါလိမ့္။
သူငယ္ခ်င္းႏွင့္အတူ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ပုဆုိးႏွင့္ ပူးခ်ည္ၿပီး သံုးေခ်ာင္းေထာက္ေျပးရတဲ့ပဲြ ၀င္ၿပိဳင္ေတာ့ ဟုတ္မလုိလုိႏွင့္ တာမွစထြက္ၿပီး မၾကာခင္ ႏွစ္ေယာက္သား လဲက် လုိက္တာ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္ မထႏုိင္ ေတာ့။ ျပန္ထေျပးေတာ့ အားလံုး ပန္း၀င္သြားၾကၿပီ။
ဂုန္နီအိတ္ ထဲ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း၀င္ၿပီး ခုန္ဆြခုန္ဆြ ေျပးၿပိဳင္ပဲြ၀င္ေတာ့လည္း ထံုးစံအတုိင္း အလဲလဲ အကဲြကဲြ။ ကစားကြင္းျမက္ခင္းက ထူထူမုိ႔ေတာ္ေရာ့သည္။
တန္းျမင့္ခုန္ ၀င္ၿပိဳင္ေတာ့လည္း သူမ်ားတကာ ခုန္ႏုိင္သေလာက္ေတာင္ မနည္းခုန္ယူရသည္။ သူတုိ ႔တစ္ ေတြက "၀က္ရွင္ထုိး" လုိ႔ေခၚတဲ့ ေမွာက္ရက္ကေလး၊ ေရွ႕ေျခေထာက္ကုိ တန္းလြတ္ရံုေက်ာ္၊ က်န္တဲ့ေျခ ေထာက္ကုိ တန္းႏွင့္ကပ္လ်က္ သီသီေလးသိမ္းၿပီး ခုန္သြားလုိက္ၾကတာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အဲဒီလုိ လည္း မခုန္ တတ္ျပန္။
အလ်ားခုန္က်ေတာ့လည္း ေနာက္ျပန္ ျပန္လန္ၿပီး လက္ေထာက္ရက္သားက်တတ္သမုိ႔ တြင္းႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွာပဲ စခန္းသိမ္းရသည္က ခပ္မ်ားမ်ား။ ၀ါသနာဘာဂီ ဆက္တုိင္းမီေသာ္ျငား ၀ါသနာမီးခဲ တရဲရဲ ေနာက္ မိမိ၏ ရူပကၡႏၡာကမလိႈက္ႏုိင္ေလေတာ့ သူမ်ားေတြ ဆုရတာကုိပဲ ေငးၾကည့္သြားရည္က်။ ဇြတ္အတင္း၀မ္းသာျပရ။
ဒီခ်ိဳခ်ဥ္ေလးေတြက အိမ္မွာလည္း ရွိတာပဲ။ ဘာဆန္းသလဲ။ ဆန္းတယ္ဗ်။ ဒီကစားကြင္းထဲက ခ်ိဳခ်ဥ္က ပုိလုိ႔ခ်ိဳတယ္ေလ။ သူငယ္ခ်င္းေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ေအာင္ေသေအာင္သား မွ်ေ၀ေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ့္မွာ တစ္ ခုခုလုိေနသလုိလုိ။
ၿပိဳင္ပဲြတစ္ခုက ကံၿပိဳင္ပဲြ။ ၿပိဳင္ပဲြ၀င္ေတြရဲ႕ မ်က္စိကုိ အ၀တ္အထပ္ထပ္က်ပ္က်ပ္စည္း။ ကုိယ္ကုိ ေလးငါး ဆယ္ပတ္ မူးေလာက္ေအာင္ လွည့္ၿပီး တုတ္တစ္ေခ်ာင္း လက္ထဲထည့္လုိက္ရံု။ တာထြက္ရာနဲ႔ ခပ္လွမ္း လွမ္းမွာ ေရနံဆီ ထည့္တဲ့ သံပံုးတစ္ပံုး ေထာင္ထားသည္။ အဲဒီသံပံုးကုိ တုတ္ႏွင့္ရုိက္ႏုိင္ရင္ၿပီးၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ ေရွ႕က ဘယ္သူမွ ပံုးကုိ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း မရုိက္ခုိင္ခဲ့။
ဒီပဲြေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၀င္ႏႊဲမွ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ့္လုိ အျဖစ္မရွိသူေတြအတြက္ သက္သက္ဖန္တီးထားသည့္ပဲြ။ လက္လႊတ္ခံ လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္မွာ ကုိသန္းေအာင္ ကုိယ္တုိင္ မ်က္စိကုိ အ၀တ္ထူထူစည္း ေပးၿပီး ကုိယ္ကုိ ခ်ာလပတ္ေမြ႕လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့ လက္ထဲ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းထည့္လုိက္သည္။ ေရနံဆီ ပံုးရွာရုိက္ေပေရာ့ ကုိယ့္လူေရ။
ေဘးပဲြၾကည့္ပရိသတ္က သံပံုးက ဒီဘက္မွာကြ။ မဟုတ္ဘူး ဟုိဘက္မွာစသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လမ္းမွာေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသြးေဆာင္ ျဖားေယာင္းၾက။ ဆူဆူညံည့ ေအာ္ဟစ္ၾက။ သူတုိ႔မသိလုိက္တာက ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးကုိ အ၀တ္စည္းရာမွာ ဘ္လုိကဘယ္လုိ ခၽြတ္ေခ်ာ္သြားေလသည္မသိ။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ လံုးေတြက အ၀တ္ကုိေဖာက္ထြင္းၿပီး အျပင္ကအရာေတြအားလံုးျမင္ေနရေလသည္။ အစပထမေတာ့ ခပ္ တည္တည္ ဟုိရုိက္ဒီရုိက္ေပါ့။ သံပံုးနဲ႔ တျခားစီ။ အားလံုးတ၀ါး၀ါး။ တ၀ုန္း၀ုန္း။ တရုန္းရုန္း။ သေဘာေတြ က်။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေစ့ခါမီးမွ သံပံုးနား မေယာင္မလည္ ေရာက္သြားသလုိလုိပံုစံခ်ိဳးၿပီး သံပံုးကုိ အားရပါးရ တုတ္ႏွင့္ ရုိက္ခ်လုိက္သည္။ အားလံုး ၀ုိင္းၾသဘာေပးၾက။ ကၽြန္ေတာ္ အခုမွ ခ်ိဳခ်ဥ္စားရ ေတာ့သည္။ ခ်ိဳခ်ဥ္က ခ်ိဳမွခ်ိဳ။
ကေလးတုန္းက အမ်ားနည္းတူ ၿပိဳင္ပဲြ၀င္လွ်င္ ႏုိင္ခ်င္တာပဲရွိသည္။ တရားသလား မတရား သလား မသိ။ ေသခ်ာတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး ထုိစဥ္ကေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာပါပဲ။
ထုိေပ်ာ္ရႊင္မႈ အေပါင္း၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ကုိသန္းေအာင္ကုိ အခုတစ္ေလာသတိရေမမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၇ တန္း ၈ တန္းေရာက္ေတာ့ ေဆာင္းတြင္းနံနက္တုိင္း ကုိသန္းေအာင္တုိ႔ႏွင့္အတူ ကသာၿမိဳ႕ ပတ္ေျပးၾက သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကုိႏွင့္ ကုိျမင့္ေဆြလည္း ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္ေမာလုိ႔ လုိက္မေျပးႏုိင္ခဲ့ရင္ ကုိသန္းေအာင္ႏွင့္ ကုိျမင့္ေဆြက ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေမာင္းတစ္ဖက္စီ စံုကုိင္ၿပီး တဲြေခၚေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မာ တရြတ္တုိက္ နီးပါး။ နံနက္ ၄ နာရီခဲြ ၅ နာရီၾကား ေျပးခဲ့ၾကတာ။
ကုိသန္းအာင္က စုိက္ပ်ိဳးေရးလုိ ေျမေက်းရွင္လုိ ဌာနတစ္ခုမွာ စာရး၀န္ထမ္း၀င္လုပ္သည္။ လူပ်ိဳႀကီးဘ၀နဲ႔ပဲ အသက္ ၄၀ ၀န္းက်င္တစ္၀ုိက္မွာ ဆံုးပါးသြားသည္။ ဘာေရာဂါႏွင့္ ဆံုးသြားမွန္းပင္မသိလုိက္။
ကၽြန္ေတာ္ အသက္ကေလးရလာေတာ့မွ သူ႔အေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း သူ႔ေက်းဇူးေတြကုိ တႏံု႔ႏံု႔သတိရမိ သည္။ ငယ္ေသြး ငယ္မာန္ေတြ၊ အစြမ္းျပခ်င္စိတ္ေတြ၊ ၿပိဳင္ခ်င္ဆုိင္ခ်င္ အႏုိင္ယူခ်င္စိတ္ေတြႏွင့္ ေ၀လွ်ံက် ေနသည့္ လူငယ္ေတြကုိ အားကစားနဲ႔ ၿပိဳင္ပဲြမ်ိဳးစံုနဲ႔ မသိမသာ စည္းရံုးခဲ့တာ။ ေပ်ာ္ရႊင္ေစခဲ့တာ။ ထြက္ေပါက္ ဖြင့္ေပးခဲ့တာ။ လူငယ္ေတါ မူးယစ္ေဆး၀ါးဘက္၊ အရက္ဘက္၊ မသန္႔ရွင္းတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြဘက္ ေရာက္ မသြားေအာင္။ သူကုိယ္တုိင္က ၀င္ေငြသိပ္ရွိသူ မဟုတ္သည့္တုိင္ ဒီေပ်ာ္ပဲြၿပိဳင္ပဲြကုိ အိတ္ထဲမွ စုိက္ထုတ္ လုပ္ေပးသြားခဲ့တာ။ ကသာေတာင္ပုိင္းက လူငယ္ေတြရဲ႕အေပၚမွာ ကုိသန္းေအာင္အေၾကြး တင္ေနၿပီ။
ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚမွာေရာ။ ကၽြန္ေတာ္ သံပံုးရုိက္ပဲြမွာ ဆုရခဲ့တာ သူ႔ဇာတ္ညႊန္းမ်ားလားဟု ခုမွ အတြး၀င္မိ ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘာလုပ္လုပ္ အေလးအနက္ လုပ္တတ္သူ။ အားကစားပဲြေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေသအေက်လုပ္ခဲ့တာ သူသတိထားမိေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘာဆုမွမရ၍ သိပ္ငယ္စိတ္ရွက္စိတ္ႏွင့္ မႊန္ထူေနသည့္ ၅ တန္းေကာင္းသားေလးရဲ႕ အေရာင္ေဖ်ာ့မ်က္ႏွာ ေလးကုိ သူ သတိျပဳမိေပလိမ့္မည္။ ဒီကေလးအတြက္ တစ္ခုခုတာ့ လုပ္ေပးဦးမွဟု သူအေတြး၀င္မိေပလိမ့္ မည္။
ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိကုိ သူကုိယ္တုိင္ အ၀တ္စည္းေပးခဲ့တာ။ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ စည္းထားလုိ႔။ ခပ္ပါးပါးစည္းထား လုိ႔သာ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာက္ထြင္းျမင္ႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္လုိ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္ သည္လည္း ဆုတစ္ဆုေတာ့ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရသြားသည္ဟု အမ်ားက ထင္ျမင္ လက္ခံလာေအာင္ သူ ပရိယာယ္သံုးသြားခဲ့ေလသည္လား။ ကၽြန္ေတာ့္ သိမ္ငယ္ေၾကမြစိတ္ကုိ ေလ်ာ့ပါး လြင့္စဥ္ေစလုိသည္လား။ ကုိသန္းေအာင္ ... ကၽြန္ေတာ့္ အေၾကြးက အစ္ကုိ႔ အေပၚႀကီးလွပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အေၾကြးမဆပ္လုိက္ ရဘူး ဗ်ာ။
ကုိသန္းေအာင္၊ အစ္ကုိ ဟာ အညၾတသန္းေအာင္ မဟုတ္ဘူး။ ကသာေျမသန္းေအာင္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကသာေတာင္ပုိင္း က လူငယ္လူရြယ္ေတြအတြက္ ခင္ဗ်ားဟာ မဟာသူရဲေကာင္း။
ပန္းအလကၤာ၊ ဧၿပီလ၊ ၂၀၁၀
ၿပီးပါၿပီ
.
3 comments:
ကုိသန္းေအာင္လုိလူမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္လုိက္တာ။
ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစ။
'အေတြးလူ.အေဆြးလူ'မွာ ဒီတစ္ပုဒ္ကုိ အၾကိဳက္ဆံုးပဲ။
Ma Shwe Zin, one of your missions is completed and thankful to you, Saya Aung Gyi gently explores the beautiful mind beneath the glittered things by mixed medical knowledge and aesthetic writing.
ေက်းဂ်ဴးကမၻာကိုသန္းေအာင္ကိုၾကိုက္ပါတယ္။ ဖတ္မိတဲ့လူငယ္ေတြ အက်ိဳးမ်ားမွာပါ။ ပို႔စ္တင္ ေပးတဲ့မေရႊစင္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Post a Comment